Ik heb er in ieder geval nog niks van gemerkt...pdebie schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:59:
ligt het aan mij of is de laatste versie van Google Chrome (versie 26.0.1410.43 m) ontzettend traag?
Gelukkig ook nog niets van mee gekregenVerwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:00:
[...]
Ik heb er in ieder geval nog niks van gemerkt...
Je weet zeluf
pf ik heb van alles lopen maken in samenwerking met jquery / php / html.
Het is dan ook zo ontzettend fijn dat letterlijk elke bloody versie van IE allerlei 'bugs' geeft.
Onderhand weer een uur bezig om het IE "proof" te maken nu. Toch te triest voor woorden dat IE allerlei excepties heeft voor zowel html en javascript QQ.
Dan ook nog eens verschil tussen het verwerken van de DOM ea; een hidden element aanpassen met js zal niet werken.
Het is dan ook zo ontzettend fijn dat letterlijk elke bloody versie van IE allerlei 'bugs' geeft.
Onderhand weer een uur bezig om het IE "proof" te maken nu. Toch te triest voor woorden dat IE allerlei excepties heeft voor zowel html en javascript QQ.
Dan ook nog eens verschil tussen het verwerken van de DOM ea; een hidden element aanpassen met js zal niet werken.
nou nou nou IE en allerlei bugs... Als je met jquery werkt, dan zou je er weinig van moeten werken en PHP staat daar natuurlijk bijna helemaal los van
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
PHP:
1
2
3
| if($news = $this->getNews()){ $this->Title = $news->Title; } |
Error trying to get property of non-object
PHP:
1
2
3
4
| $news = $this->getNews(); if($news){ $this->Title = $news->Title; } |
Works.
Wut??
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
'MSSQL' is niet case-insensitive. Het is wel zo dat de standaard collation een case-insensitive collation is, want in de meeste gevallen wil je helemaal niet case-sensitive zoeken. Als je het per se wilt, kun je gewoon op een kolom een case-sensitive collation zetten. Of voor een hele database. Of een hele server.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:29:
[...]
Hier hetzelfde. Enkel ervaring met Mysql en Oracle.
Ook met MSSQL nu ik er over nadenk maar toen heb ik nooit een LIKE nodig gehad.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
doe een keerFiresphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:06:
PHP:
1 2 3 if($news = $this->getNews()){ $this->Title = $news->Title; }
PHP:
1 2 3 4 $news = $this->getNews(); if($news){ $this->Title = $news->Title; }
Works.
Wut??
PHP:
1
2
3
| if( ( $news = $this->getNews() ) ){ $this->Title = $news->Title; } |
zodat $news eerst de waarde krijgt voordat je je if doet, ipv $news te vergelijken met $this->getNews()
(je laatste controleert of $news bestaat, de eerste vergelijk de waardes van de 2 ?)
ev. ergens een ; ertussen ;-)
The million dollar question is dan, wat als je extra haakjes erom zet in de if?Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:06:
PHP:
1 2 3 if($news = $this->getNews()){ $this->Title = $news->Title; }
PHP:
1 2 3 4 $news = $this->getNews(); if($news){ $this->Title = $news->Title; }
Works.
Wut??
PHP:
1
2
3
| if(($news = $this->getNews())){ $this->Title = $news->Title; } |
Bij PHP weet je natuurlijk maar nooit hoe de parser werkt. Ik las toevallig vorige week toen ik nog eens wat over PHP aan het lezen was dat method()[0] nu eindelijk ondersteund wordt of gaat worden.
Het stomme is, het werkte altijd prima, tot ik m'n framework van v3.0.4 naar 3.0.5 update, terwijl dit niet echt een framework-issue zou mogen zijn. getNews() returned false of object.
Mja, ik heb't nu zo opgelost, ik laat't maar zo, ben toch al niet heel erg tevreden over de code. Ik moet't opschonen, 't is een zootje aan het worden.
On that note:
* Firesphere is going to refactor.
Famous last words:
"What could POSSIBLY go wrong?!"
Mja, ik heb't nu zo opgelost, ik laat't maar zo, ben toch al niet heel erg tevreden over de code. Ik moet't opschonen, 't is een zootje aan het worden.
On that note:
Famous last words:
[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 03-04-2013 15:15 ]
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Beide doen de toewijzing. Het resultaat van $foo = $bar is de (nieuwe) waarde van $foo. Beide oplossing zou dus hetzelfde moeten zijn. Ik verwacht alleen dat PHP iets als ($news = $this)->getNews() doet.soulrider schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:11:
(je laatste controleert of $news bestaat, de eerste vergelijk de waardes van de 2 ?)
Failende unit tests?Firesphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:14:
On that note:
Famous last words:
[ Voor 24% gewijzigd door RobertMe op 03-04-2013 15:17 ]
hm ja bedoelde meer aan te geven dat ik meer van de 'backend' was, het staat er ook los van.BtM909 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:06:
nou nou nou IE en allerlei bugs... Als je met jquery werkt, dan zou je er weinig van moeten werken en PHP staat daar natuurlijk bijna helemaal los van
Merendeel zijn het ook (3d party) 'script' fouten, en dat is ook wel te fixen.
voorbeeld:
- data.length is not valid in IE7 for data with null value
- geen canvas gebeuren, dus dien je een alternatief zoals excanvas te gebruiken.
- elementen moeten 'visable' en in de DOM staan wil je iets van een jquery script er aan appenden.
Om maar een paar dingen te noemen waar alle browsers behalve IE geen last van hebben.
Natuurlijk kun je alles herleiden naar geen 'goede' scripts, of een 'bad practice' van wat je wilt bereiken. Echter als het bijv. wel in IE 6!!!, IE9++ werkt maar niet in IE 8 moet ik helaas IE hier toch de schuld van geven
Dat je een null value niet op lengte kan controleren vind ik op zich best logisch. Kan in chrome ook niet dacht ik. Oplossing: typeof val == 'undefined' || val.length == 0.
Geen canvas, in IE7? Joh.. die browser stamt uit 2006! Misschien tijd voor een upgrade. Maar hier zijn wel libs voor om die ondersteuning toch te brengen inderdaad
Heb je van die hidden elements toevallig een jsfiddle? Ben wel benieuwd. Heb ook scripts gemaakt die eerst een element genereren, events binden, en daarna pas in de dom plaatsen. Kan me niet herinneren daar problemen mee gehad te hebben.
Geen canvas, in IE7? Joh.. die browser stamt uit 2006! Misschien tijd voor een upgrade. Maar hier zijn wel libs voor om die ondersteuning toch te brengen inderdaad
Heb je van die hidden elements toevallig een jsfiddle? Ben wel benieuwd. Heb ook scripts gemaakt die eerst een element genereren, events binden, en daarna pas in de dom plaatsen. Kan me niet herinneren daar problemen mee gehad te hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door GateKeaper op 03-04-2013 15:31 ]
Eerst maar eens de refactor, dan kijken wat de tests roepenRobertMe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:16:
[...]
Beide doen de toewijzing. Het resultaat van $foo = $bar is de (nieuwe) waarde van $foo. Beide oplossing zou dus hetzelfde moeten zijn. Ik verwacht alleen dat PHP iets als ($news = $this)->getNews() doet.
[...]
Failende unit tests?
undefined != null AFAIK. Oplossing: !val || val.length == 0 (/ val && val.length). Al zit je dan weer met true/false.GateKeaper schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:28:
Oplossing: typeof val == 'undefined' || val.length == 0.
Dus what could possibly go wrong, de unit testsFiresphere schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:30:
[...]
Eerst maar eens de refactor, dan kijken wat de tests roepen
Ik geef ook aan dat het allemaal gefixed is, en dingen op zich niet al te raar zijn (overigens ie 8 heeft ook geen 'native canvas).GateKeaper schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:28:
Dat je een null value niet op lengte kan controleren vind ik op zich best logisch. Kan in chrome ook niet dacht ik. Oplossing: typeof val == 'undefined' || val.length == 0.
Het feit is echter dat ik speciaal voor IE moet gaan zitten, terwijl het overal wel werkt. Met name als je scripts gebruikt van 3e partijen die nogal laks zijn over browser support terwijl het vrij simpel kan zijn.
Daar hoef ik niet direct IE voor te blamen, maar frustrerend is het wel.
Hier is een jsfiddle: http://jsfiddle.net/ENNLd/2/
Wel even een simpele demo gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Douweegbertje op 03-04-2013 15:53 ]
Verwijderd
Redundante voeding overleden. Geen probleem, dan werken we toch gewoon verder?
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep...
Als ik geen collega's zou hebben misschien. Dan trekken we de kapotte helft er toch uit?
Juistem. Die dingen zijn duidelijk niet ontworpen voor gebruik in een desktop.
Als ik geen collega's zou hebben misschien. Dan trekken we de kapotte helft er toch uit?
Juistem. Die dingen zijn duidelijk niet ontworpen voor gebruik in een desktop.
Ah, ik las't verkeerd, ik las "Je unit tests gaan nu al op rood" ipv "waarschijnlijk je unit-tests"RobertMe schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:33:
[...]
undefined != null AFAIK. Oplossing: !val || val.length == 0 (/ val && val.length). Al zit je dan weer met true/false.
[...]
Dus what could possibly go wrong, de unit testsEn als die lukken gewoon commiten en hard wegrennen.
van 600+ naar exact 500 regels. ALL GREEN
(Ok, er zal bijna 75 lines aan comments zijn geweest die weg konden, maar toch
[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 03-04-2013 16:10 ]
Heb je toevallig de mogelijkheid om het op een verouderde machine te proberen? Op onze nieuwe machines is het namelijk ook erg snel, maar op de verouderde machines (oude XP pc ofzo) lijkt het echt stukken trager dan voorheen. Ik lees ook online dat de nieuwe versie meer van de GPU vraagt, dus wellicht dat het hem daar in zit namelijk en dat we het daarom niet op onze snelle machines merken.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 15:00:
[...]
Ik heb er in ieder geval nog niks van gemerkt...
Verwijderd
Momenteel ben ik aan het werk met een Core2Duo @ 2.1 Ghz en 4GB RAM. Niet echt een fantastische machine dus.
Ja maar je gaat me niet vertellen dat zo'n PC chrome niet kan draaien.Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:10:
Momenteel ben ik aan het werk met een Core2Duo @ 2.1 Ghz en 4GB RAM. Niet echt een fantastische machine dus.
Dualcoretje en 4gb ram is meer dan genoeg voor een basale werkplaats, mocht je geen zware IDE's oid draaien.
Merk voor mijzelf dat het programmeren met php (sublimetext) en firefox + ie + chrome open, totaal niet trager gaat dan mijn bakbeest die ik thuis heb staan.
en ik merk ook niets in de nieuwe chrome versie.
[ Voor 4% gewijzigd door Douweegbertje op 03-04-2013 16:16 ]
Woei, mag aan de gang met socket communicatie in Python: versturen van tekst/binary over netwerkverbinding. Nog nooit gedaan maar lijkt me erg tof om me wat meer in te verdiepen
. Kan ook handig zijn als kennis voor Websockets misschien.
onze gemiddelde eindgebruiker draait op XP met een soortgelijke (of net iets langzamere) pc als Rubinski. Alleen nu klagen ze dat onze applicatie ineens heel traag is. Wij hebben geen updates gedaan en het treedt alleen in de nieuwste versie van chrome op hebben we kunnen reproduceren.
Dus vandaar.
Dus vandaar.
Wie programmeert hier bij ING?
Sta lekker in het rood nu

Teveel bitcoins gekocht?douweegbertje schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:51:
Wie programmeert hier bij ING?![]()
Lol.. lekker dan. Je zal inderdaad maar met je wagentje bij de kassa staan.

De bitcoins trouwens.. kan me nog herinneren dat die krengen $ 5,- waard waren. Las net dat ze de laatste paar dagen een enorme spurt maken, en gewoon al voor ruim $ 130,- verhandeld worden. Zondag $ 96,- waard, vandaag $ 130,-. Kan nooit lang goed gaan lijkt me.
Hier ook mensen die die dingen bezitten?
De gemiddelde call om informatie op te halen loopt hier over ongeveer vijf verschillende webservices. En een of andere genius heeft dus bedacht dat de foutmelding "onbekende fout" op ieder systeem met exact de zelfde code en foutmelding gegeven moet worden, zodat nu niet alleen niet meer bekend is welke fout er opgetreden is, maar ook niet meer te achterhalen is op welk achterliggend systeem een niet afgevangen fout is opgetreden.
Consistentie, wie houdt er nou niet van?
Consistentie, wie houdt er nou niet van?
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 03-04-2013 17:01 ]
iOS developer
Heb € 2.64 aan BTC staan momenteel dankzij de hoge koers. Was vroeger maar 20-30 eurocent.GateKeaper schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:57:
Hmm.. Ik kom er toch wel in en bij niets aan 't handje hoor
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ben overigens wel benieuwd wat dit verlate-1-april-grapje met het vertrouwen van die bank gaat doen. Als Nederland in paniek schiet, en iedereen hun geld opneemt zodra het mogelijk is, hebben we zomaar een nieuwe bankrun.
Ja misschien dat een kinderrekening geen problemen geeft.F.West98 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:17:
Hmm.. Ik kom er toch wel in en bij niets aan 't handje hoor
Ik ben aan het zoeken waar mijn wallet met ~ 0.67 BTC naartoe is, kan ik die verkopen voor 65€GateKeaper schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:57:
Bah, vandaag een hele dag verloren omdat er nieuwe bureau's geleverd werden. Daar gaat de planning voor deze week....
Ik heb na meer dan een jaar ook maar weer eens gekeken hoeveel ik heb.Hipska schreef op woensdag 03 april 2013 @ 17:03:
[...]
Heb € 2.64 aan BTC staan momenteel dankzij de hoge koers. Was vroeger maar 20-30 eurocent.
Blijkt omgerekend bijna 50 dollar te zijn terwijl het "vroeger" niks waard was.
Ligt het aan mij of stinkt dat hele Bitcoin enorm naar Yet Another Bubble?
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Oja.. Ik had er ook ergens 1 
Eens zoeken
Eens zoeken
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Het lijkt verdacht veel op een grotere versie van de bubble in 2011:kenneth schreef op woensdag 03 april 2013 @ 21:40:
Ligt het aan mij of stinkt dat hele Bitcoin enorm naar Yet Another Bubble?
http://bitcoincharts.com/...1-08-29ztgSzm1g10zm2g25zv
http://bitcoincharts.com/...3-04-03ztgSzm1g10zm2g25zv
Ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het voor volgende week woensdag zal knappen.
Aan de andere kant: na de bubble van 2011 recoverde de waarde wel weer aardig. Toen was het maximum $30, nu lachen we daarom
Maar als iemand z'n Bitcoins aan een betrouwbare Tweaker wil verkopen voor 95% van de marktwaarde ofzo hou ik me aanbevolen.
Gezien alle praatjes over Bitcoin hier dacht ik... laat ik eens testen hoe hard ik kan minen op m'n "nieuwe" MBP. Ik heb echter het idee dat dit voor geen meter kan kloppen (en je krijgt zo weinig feedback).
Word ik nu heel rijk, of is die miner dood?
Starting DiabloMiner (GPU)... ----------------------------- [3-4-13 22:03:27] Started [3-4-13 22:03:27] Connecting to: http://api.bitcoin.cz:8332/ [3-4-13 22:03:28] Added GeForce GT 650M (#1) (2 CU, local work size of 1024) 180564860/182979889 khash/sec

Er is op reddit een kerel die, toen de bitcoins nog 25 dollar waard waren, $30.000 heeft geleend en geïnvesteerd in bitcoins. Die zal nu blij zijn...
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat die uitvoer niet klopt, aangezien je hashrate honderd keer zo groot is als de kloksnelheid van dat ding.Aloys schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:19:
Verder: als je op een pool connect dan krijg je vanzelf wat feedback over je hashrate.
cgMiner is niet als een applicatie te downloaden voor OS X. En om nou allerlei dingen als MacPorts en Homebrew te installeren om cgminer te kunnen builden vind ik ook wat.Soultaker schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:29:
[...]
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat die uitvoer niet klopt, aangezien je hashrate honderd keer zo groot is als de kloksnelheid van dat ding.Kun je niet eens met een andere tool (cgMiner ofzo?) proberen?
Verder: als je op een pool connect dan krijg je vanzelf wat feedback over je hashrate.
Hoe lang zou het moeten duren voordat je iets over je hashrate kan zien bij je bitcoin.cz account?
Totaal iets anders: Gisteren een compleet waardeloos Computer Graphics tentamen gemaakt. Voorbeeld tentamen was prima te doen, maar de stof was wat aangepast en we hebben een andere docent. Dus kregen we de mededeling: Het voorbeeld tentamen bevat wat andere stof, het uiteindelijke tentamen zal wat meer en iets makkelijkere/kortere vragen bevatten.
Nja je kan het al raden, de vragen waren alinea's tekst zonder vraagtekens en niemand begreep er ook maar iets van. De enige waargemaakt belofte was: meer vragen

Edit:
Lolz, daar ging mijn rijk worden in minuten actie
[3-4-13 22:42:41] ERROR: Can't connect to Bitcoin: Bitcoin returned error message: <html> <head><title>502 Bad Gateway</title></head> <body bgcolor="white"> <center><h1>502 Bad Gateway</h1></center> <hr><center>nginx/1.0.5</center> </body> </html>
[ Voor 11% gewijzigd door Aloys op 03-04-2013 22:46 ]
Deze post is gepost vanaf mijn xbox 360 met behulp van smartglass op mijn surface.
I like it
. Alleen zijn de diensten nog wel wat te gescheiden. Ik zou graag op mijn tablet bijv. naar een youtube filmpje willen kunnen browsen terwijl de vorige nog afspeelt op de tv. Smaetglass is momenteel nog niet veel meer dan een veredelde afstandsbediening.
I like it
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Die binary die ik gebruikte bleek gewoon vaag te doen. Nu de nieuwste versie zonder OS X wrapper, ongeveer 100MHash/sec dat lijkt mij wel realistisch. Even uitrekenen of het uberhaupt uit kan qua stroomSoultaker schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:29:
[...]
Ik denk dat je er van uit mag gaan dat die uitvoer niet klopt, aangezien je hashrate honderd keer zo groot is als de kloksnelheid van dat ding.Kun je niet eens met een andere tool (cgMiner ofzo?) proberen?
Klink cool, maar tegelijkertijd volstrek overbodig/zinloos?
Edit: Na een simpele berekening kom ik tot het besluit dat gamen een betere besteding van mijn GPU cycles is
[ Voor 6% gewijzigd door Aloys op 03-04-2013 23:26 ]
Filmpje kijken onderweg en bij thuiskomst gewoon verder lijken op je tv? Lijkt me heerlijk
.
Ook kun je je tablet of telefoon als 2e scherm gebruiken bij games, al zijn er momenteel nog niet veel games die dat ondersteunen (wordt denk ik wat populairder met de nieuwe xbox).
En het feit dat je je apparaat kunt gebruiken voor textinvoer is een verademing tov de controller en een onscreen keyboard.
Ook kan ik nu een foto nemen / filmpje maken met mijn telefoon en het resultaat vrijwel instant op tablet en tv zien.
Ook kun je je tablet of telefoon als 2e scherm gebruiken bij games, al zijn er momenteel nog niet veel games die dat ondersteunen (wordt denk ik wat populairder met de nieuwe xbox).
En het feit dat je je apparaat kunt gebruiken voor textinvoer is een verademing tov de controller en een onscreen keyboard.
Ook kan ik nu een foto nemen / filmpje maken met mijn telefoon en het resultaat vrijwel instant op tablet en tv zien.
[ Voor 12% gewijzigd door .oisyn op 03-04-2013 23:29 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Dat kan met een NAS en voldoende netwerkcapaciteit natuurlijk al lang..oisyn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:27:
Filmpje kijken onderweg en bij thuiskomst gewoon verder lijken op je tv? Lijkt me heerlijk.
Maar goed, laat mij je pret vooral niet vergallen.
Dat kan in principe al met een iOS Device + Airplay (m.u.v. het browsen tijdens het kijken, maar dat kan jouw Surface dus ook nog niet)..oisyn schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:27:
Filmpje kijken onderweg en bij thuiskomst gewoon verder lijken op je tv? Lijkt me heerlijk.
iOS bied dit ook reeds aan voor games. Je speelt dan echter wel een game op je iPhone / iPad en niet op een echte game-console.Ook kun je je tablet of telefoon als 2e scherm gebruiken bij games, al zijn er momenteel nog niet veel games die dat ondersteunen (wordt denk ik wat populairder met de nieuwe xbox).
Dat geloof ik zeker wetenEn het feit dat je je apparaat kunt gebruiken voor textinvoer is een verademing tov de controller en een onscreen keyboard.
Je bedoeld tijdens het filmen met resultaat al zien op het scherm? Ik heb geen idee of dat ook kan met een iOS device.Ook kan ik nu een foto nemen / filmpje maken met mijn telefoon en het resultaat vrijwel instant op tablet en tv zien.
Kortom, volgens mij was je met een iPad beter af geweest (vooral je portemonnee)
[/fanboy modus]
De heerlijkheid zit er natuurlijk in dat je gewoon met 1 druk op de knop verder kan kijken.
@Aloys: grappig dat je er weer meteen een apple vs ms discussie van moet maken. Heb ik ergens beweerd dat het met de infrastructuur van een ander merk niet kan? Dat leeft echt alleen in jouw hoofd.
MS SmartGlass is er trouwens ook als iOS app. Dus ja, het kan zelfs met een iPad icm een Xbox. But that wasn't really the point.
@Aloys: grappig dat je er weer meteen een apple vs ms discussie van moet maken. Heb ik ergens beweerd dat het met de infrastructuur van een ander merk niet kan? Dat leeft echt alleen in jouw hoofd.
MS SmartGlass is er trouwens ook als iOS app. Dus ja, het kan zelfs met een iPad icm een Xbox. But that wasn't really the point.
[ Voor 69% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2013 00:24 ]
Haha, ik doe het puur om even te stangen. Het zal mij een zorg wezen dat jij een Microsoft Surface tablet hebt. Ik gebruik m'n eigen iPad zelfs amper, ik denk dat ik door de verveling de vergelijking maar ben gaan trekken
.
Ik ben wel zo'n realist die vrolijk alles voor z'n geschikte doel gebruikt (dus zowel OS X als Windows als Linux).
Ik ben wel zo'n realist die vrolijk alles voor z'n geschikte doel gebruikt (dus zowel OS X als Windows als Linux).

Een hele avond verspild aan het debuggen van wazigheden van PayPal en Azure/Entitty Framework. Ik weet één ding, en dat is dat ik voortaan een andere paymentprovider zoek.
[ Voor 2% gewijzigd door BtM909 op 04-04-2013 01:19 ]
Right, very frikkin' useful![Error] Uncaught FacebookApiException: An unknown error has occurred.
Je haalt daarmee ongeveer 0.04BTC in 5 dagen. Met iets minder dan 300MHash/s zat ik op 0.1BTC. Overigens had ik dat ding vorige week primair draaien om mn kamer mee te verwarmenAloys schreef op woensdag 03 april 2013 @ 23:22:
[...]
Die binary die ik gebruikte bleek gewoon vaag te doen. Nu de nieuwste versie zonder OS X wrapper, ongeveer 100MHash/sec dat lijkt mij wel realistisch. Even uitrekenen of het uberhaupt uit kan qua stroom.
[...]
Klink cool, maar tegelijkertijd volstrek overbodig/zinloos?
Edit: Na een simpele berekening kom ik tot het besluit dat gamen een betere besteding van mijn GPU cycles is.
Heads up: Chrome stapt van WebKit af.
We are shaping the future
ondertussen heb ik op Google Discussions maar even een topic gemaakt voor de Chrome issues van gisteren:
https://productforums.goo.../emkqGVnH6I0/JFbVJzF3HAYJ
Ben benieuwd of er wat nuttigs uit komt.
https://productforums.goo.../emkqGVnH6I0/JFbVJzF3HAYJ
Ben benieuwd of er wat nuttigs uit komt.
Nadat Opera heeft aangekondigd haar eigen engine te verruilen voor een bestaande (gingen die niet naar webkit?) besluiten andere browsers weer een nieuwe te introduceren...

Nu heb je met Chrome direct ook Safari getest, maar dat is straks dus weer verleden tijd... Begint een beetje rage te worden om webdevelopers te pesten schijnbaar....
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Opera zou Chromium als basis gaan gebruiken, en heeft intussen ook al aan te geven om dus logischerwijs nu Blink gaan te gebruiken..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:42:
[...]
Nadat Opera heeft aangekondigd haar eigen engine te verruilen voor een bestaande (gingen die niet naar webkit?) besluiten andere browsers weer een nieuwe te introduceren...
Nu heb je met Chrome direct ook Safari getest, maar dat is straks dus weer verleden tijd... Begint een beetje rage te worden om webdevelopers te pesten schijnbaar....Zucht...
Maar op zich wel apart. Eerst is er nog een hoop geklaag over de dominantie van WebKit, en nu op tijd van een dag twee nieuwe render engines aangekondigd. Mozilla en Samsung met Servo en Google dan met Blink. Al denk ik dat Blink, voor nu, niet zo'n verandering is. AFAIK was er altijd al een "Apple WebKit" en een "Google WebKit" (waarvoor ook altijd gewaarschuwd werd, dat er niet "een WebKit" is). Alleen heet die Google WebKit nu Blink.
grrrrrrrr, NOG een rendering engine erbij. Naja, zolang ze zich maar aan de standaarden houden. Maar ik vrees het ergste. Dat wordt weer een hoop bijschaaf werk.
--edit--
wanneer kunnen we deze wijzigingen verwachten?
--edit--
wanneer kunnen we deze wijzigingen verwachten?
[ Voor 15% gewijzigd door PdeBie op 04-04-2013 09:03 ]
Vraag is ook nog eens wat Google met de CSS prefixes gaan doen. Wordt dat -blink, of blijft dat webkit. En als ze er -blink van maken behouden ze dan wel de huidige -webkit prefixes? Want in zoverre is het web toch al kapot doordat -webkit veel te veel gebruikt wordt zonder dat de standaard, non prefixed, erbij staat. Daardoor dat het misschien ook mooi zou zijn als Google alle oude rommel wat dit betreft verwijderd, en alleen de intussen gestandaardiseerde namen hanteert. Chrome is op dit moment toch groot genoeg om zoiets af te dwingen, denk ik.
Verwijderd
Ik ben inderdaad ook bang dat er websites stuk gaan gaan in de nieuwere versies van Chrome. Ik hoop dat ze de -webkit-prefixes blijven gebruiken.
Ik hoop van harte dat het -blink wordt en dat ze meteen ook die legacy prefix meuk weggooien.
Verwijderd
Waarom hoop je dat? Dat wil zeggen dat er een hele hoop websites niet meer gaan werken in Chrome dan ...PatrickH89 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:13:
Ik hoop van harte dat het -blink wordt en dat ze meteen ook die legacy prefix meuk weggooien.
Verwijderd
De 'hoop websites die niet meer gaan werken' voldoen dan domweg niet aan de standaard door te veel gebruik van -webkit prefixes.
Als je je als webbouwer gewoon aan de standaard houd is er niets aan de hand.
Als je je als webbouwer gewoon aan de standaard houd is er niets aan de hand.
Van standaarden die inmiddels gestandaardiseerd zijn hoef je niet meer prefixes te gebruiken en is dit zelfs schadelijk voor het web (tenzij je ook de standaard gebruikt, waardoor er in veel gevallen niets aan de hand is).
Maar dit geeft precies aan waarom prefixes evil zijn en standaarden belangrijk en waarom ik het goed zou vinden als Google ons allemaal met de neus op de feiten drukt door de prefix gewoon keihard te veranderen.
Maar dit geeft precies aan waarom prefixes evil zijn en standaarden belangrijk en waarom ik het goed zou vinden als Google ons allemaal met de neus op de feiten drukt door de prefix gewoon keihard te veranderen.
@Darkstone Niet helemaal waar naar mijn mening. Webkit-prefixes zijn nodig voor de geavanceerde CSS-animations en transforms. Firefox is de enige browser die bijna alles zonder prefixes fatsoenlijk ondersteund.
Ah, ik dacht dat ze voor Webkit hadden gekozen. Nu is Opera toch een redelijk kleine markt dus ik lig daar niet wakker van, maar het is wel vervelend als je Chrome als primaire browser gebruikt (ook om te testen/devven) en men er een andere rendering engine in zou proppen, nu weet ik dat wat ik in Chrome zie ook redelijk overeenkomt met andere browsers, maar dat is straks misschien niet helemaal meer waar...RobertMe schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:59:
[...]
Opera zou Chromium als basis gaan gebruiken, en heeft intussen ook al aan te geven om dus logischerwijs nu Blink gaan te gebruiken.
Misschien juist vanwege het geklaag over dominantieMaar op zich wel apart. Eerst is er nog een hoop geklaag over de dominantie van WebKit, en nu op tijd van een dag twee nieuwe render engines aangekondigd. Mozilla en Samsung met Servo en Google dan met Blink.
Ah, het is wel webkit based, dat is mooi. Ik dacht eerst dat ze met een volledig nieuwe engine op de proppen kwamen. Valt gelukkig mee dusAl denk ik dat Blink, voor nu, niet zo'n verandering is. AFAIK was er altijd al een "Apple WebKit" en een "Google WebKit" (waarvoor ook altijd gewaarschuwd werd, dat er niet "een WebKit" is). Alleen heet die Google WebKit nu Blink.
Dat apple een sausje over webkit heeft gegooid is niet zo vreemd, veel browsers hebben wat van zichzelf erin zitten. Overigens wel grappig dat webkit populair is geworden, in de tijd dat IE6 nog populair was was webkit maar een klein spelertje. KHTML gebruikte hem, maar dat was echt een marginaal publiek. Toen apple en google het gingen gebruiken explodeerde het gebruik. Best geinig om te zien
Ik weet nog dat men mij vroeger voor gek verklaarde toen ik met KHTML aan kwam zetten en dat we Webkit moesten ondersteunen, daar was geen markt voor
Heb ook nog de eerste versies van Safari voor Windows gedraaid, om een beeld te krijgen hoe het er op een Mac uit zou zien, maar volgens mij zaten zelfs tussen die versies redelijke verschillen...
Ah well, mogelijk valt het allemaal toch wel mee
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
De aankondiging werd inderdaad groot in het nieuws gebracht als "stapt over naar Webkit". Maar dit was dus wel met Chromium als basis en V8 als JS engine..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:20:
[...]
Ah, ik dacht dat ze voor Webkit hadden gekozen.
Wat ik ervan begrijp is dat Google het meer doet om hun eigen weg te kunnen bepalen, dingen die zij niet nodig vinden te verwijderen (4,5 miljoen regels gaat het dan al over) en niet meer afhankelijk te zijn van Apple. Niet zozeer omdat WebKit dominant is..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:20:
Misschien juist vanwege het geklaag over dominantie
Blink en WebKit zullen natuurlijk wel steeds meer uit elkaar gaan. Al is het nu wel het voordeel dat dit geleidelijk zal gaan en bij elke nieuwe Safari & Chrome release de verschillen groter zullen worden. Dat dus gelukkig in plaats van nu meteen iets nieuws wat ondersteund moet worden..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:20:
Ah, het is wel webkit based, dat is mooi. Ik dacht eerst dat ze met een volledig nieuwe engine op de proppen kwamen. Valt gelukkig mee dus
WebKit is van Apple. Eerst had je KHTML van KDE, en Apple heeft dit toen geforked naar WebKit. Apple heeft dus hun eigen sausje over KHTML gegooid en dat WebKit genoemd. Hetzelfde als dat Googles sausje over WebKit nu zo groot is/dreigt te worden dat Google het maar Blink gaat noemen..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:20:
Dat apple een sausje over webkit heeft gegooid is niet zo vreemd, veel browsers hebben wat van zichzelf erin zitten.
Is dat zo? Ik dacht dat het in KHTML al webkit heette... Maar je hebt inderdaad gelijk, vroeger heette het KHTML (zowel de browser als de rendering engine) en dat is door Appel gejat geforked... Dan heb ik het al die jaren verkeerd onthouden...RobertMe schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:30:
WebKit is van Apple. Eerst had je KHTML van KDE, en Apple heeft dit toen geforked naar WebKit. Apple heeft dus hun eigen sausje over KHTML gegooid en dat WebKit genoemd. Hetzelfde als dat Googles sausje over WebKit nu zo groot is/dreigt te worden dat Google het maar Blink gaat noemen.
Vroeger kon je gelukkig op zich redelijk met KHTML uit de voeten om te kijken hoe het er ongeveer uit zou zien op Safari. Erg leuk als je consumer sites bouwt maar de baas niet wilde investeren in een Mac, want ja wie gebruikte er nou een Mac...

Maar goed, bij die toko zaten wel meer dingen scheef. Zo hadden we een grafisch designer die er op stond dat IE6 absoluut de standaard moest zijn en de rest van de browsers dood konden vallen... Maar wel trucjes uithalen willen als transparantie enzo...

Hier worden misschien wat antwoorden op jullie vragen gegeven over prefixes
http://www.chromium.org/blink/developer-faq
Verwijderd
Dat geeft inderdaad een beter beeld. Om meer precies te zijn kan je best deze link gebruiken.eekhoorn12 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:48:
Hier worden misschien wat antwoorden op jullie vragen gegeven over prefixes
Voor nieuwe features zullen ze geen prefix gebruiken:
Ze blijven de -webkit-prefix gebruiken voor legacy purposes:In short: we won't use vendor prefixes for new features. Instead, we’ll expose a single setting (in about:flags) to enable experimental DOM/CSS features for you to see what's coming, play around, and provide feedback, much as we do today with the “Experimental WebKit Features” flag.
For legacy vendor prefixed features, we will continue to use the -webkit- prefix because renaming all these prefixes to something else would cause developers unnecessary pain.
Jammer, zou namelijk wel een leuke push zijn geweest voor al die webkit only sites. Maar goed, in principe ook wel begrijpbaar dat ze die prefixes nog even ondersteunen.
Ja, leuke push... Mensen die dan nog niet geupgrade zijn naar een nieuwe versie of mensen die een andere webkit browser gebruiken krijgen een niet werkende site...Sh4wn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:59:
Jammer, zou namelijk wel een leuke push zijn geweest voor al die webkit only sites. Maar goed, in principe ook wel begrijpbaar dat ze die prefixes nog even ondersteunen.

Ik denk dat Google weinig vriendjes maakt als ze een dergelijk besluit zouden nemen, als een change in je browser er voor zorgt dat je het web "stuk maakt" verlies je een hoop vertrouwen van je gebruikers en keer je web developers tegen je. Denk je namelijk dat klanten de developers gaan betalen om de site recht te zetten? Nee hoor, die verwachten dat je het kosteloos voor ze fixt want het is stuk.
Nee dank je, daar heb ik geen trek in...

Och ja hou op, dat word weer weken werk.Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:05:
[...]
Ja, leuke push... Mensen die dan nog niet geupgrade zijn naar een nieuwe versie of mensen die een andere webkit browser gebruiken krijgen een niet werkende site...
Ik denk dat Google weinig vriendjes maakt als ze een dergelijk besluit zouden nemen, als een change in je browser er voor zorgt dat je het web "stuk maakt" verlies je een hoop vertrouwen van je gebruikers en keer je web developers tegen je. Denk je namelijk dat klanten de developers gaan betalen om de site recht te zetten? Nee hoor, die verwachten dat je het kosteloos voor ze fixt want het is stuk.
Nee dank je, daar heb ik geen trek in...

Nee ik vind het niet erg dat er een nieuwe engine bijkomt, maar laat ze alstublieft niet te ver van de standaarden afwijken. Gewoon een beetje sneller moderniseren en doordrukken van nieuwe features is niet zo'n probleem, maar verder...
Over de vendor prefixes, waarom Firefox nog steeds een prefix heeft bij box-sizing vind ik ook zo bijzonder. Het is inmiddels toch een veel gebruikte feature en zelf IE8 ondersteund het
TheNephilim schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:10:
Over de vendor prefixes, waarom Firefox nog steeds een prefix heeft bij box-sizing vind ik ook zo bijzonder. Het is inmiddels toch een veel gebruikte feature en zelf IE8 ondersteund het

Bleek Firefox inderdaad alleen de prefixed versie te pakken...
Firefox en box-sixing. Hahahahaha. Ik moet zeggen dat box-sizing mijn leven een stuk makkelijker maakt.
[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 04-04-2013 10:23 ]
Nouja, de nieuwe rendering engine is een fork van Webkit, dus ik denk niet dat Google snel vreemde bugs of features zal gaan introduceren. Dat je al met een vlag aan moet geven om nieuwe features (die nog niet gestandaardiseerd zijn) te activeren geeft al aan dat de eindproducten - voor de consumenten - gewoon moeten werken. Die -webkit, -o en -mozilla prefixes vervuilen je CSS alleen maar. Ik bedoel, stukje uit Bootstrap (LESS):
ieuw.
LessCss:
1
2
3
4
5
6
7
| .transition(@transition) { -webkit-transition: @transition; -moz-transition: @transition; -ms-transition: @transition; -o-transition: @transition; transition: @transition; } |
ieuw.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Ligt aan de instelling die je dan gebruikt healienfruit schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:22:
Firefox en box-sixing. Hahahahaha. Ik moet zeggen dat box-sizing mijn leven een stuk makkelijker maakt.
Ik snap niet dat tools als LESS en SASS dit niet automatisch voor je doen.YopY schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:26:
Ik bedoel, stukje uit Bootstrap (LESS):
Ja dat doen ze dus welPrisonerOfPain schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:39:
[...]
Ik snap niet dat tools als LESS en SASS dit niet automatisch voor je doen.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
| -webkit-transition: all 300ms ease-in-out; -moz-transition: all 300ms ease-in-out; -ms-transition: all 300ms ease-in-out; -o-transition: all 300ms ease-in-out; transition: all 300ms ease-in-out; |
Technisch gezien alleen 'even' de bootstrap bestanden updaten en 'even' opnieuw compilen...
Wat is het probleem dan? Ik klaag toch ook niet dat de assembly die uit m'n C++ compiler komt lelijk is?TheNephilim schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:42:
[...]
Ja dat doen ze dus weléén .transition(all 300ms ease-in-out); zorgt voor:
Cascading Stylesheet:
1 2 3 4 5 -webkit-transition: all 300ms ease-in-out; -moz-transition: all 300ms ease-in-out; -ms-transition: all 300ms ease-in-out; -o-transition: all 300ms ease-in-out; transition: all 300ms ease-in-out;
Technisch gezien alleen 'even' de bootstrap bestanden updaten en 'even' opnieuw compilen...
Nee, maar de informatie-dichtheid in een CSS die compatible is met alle engines is nogal laag 
Voor 1 transition heb je 5 regels nodig, waar nagenoeg alle text in de regels gelijk is, afgezien van een prefix. In een tijd waar je zo min mogelijk data wil versturen naar mobile devices om de response zo goed mogelijk te krijgen is het een beetje contra-productief.
Eigenlijk is het natuurlijk 1 grote code-WTF waar we allemaal maar aan gewend zijn geraakt
Voor 1 transition heb je 5 regels nodig, waar nagenoeg alle text in de regels gelijk is, afgezien van een prefix. In een tijd waar je zo min mogelijk data wil versturen naar mobile devices om de response zo goed mogelijk te krijgen is het een beetje contra-productief.
Eigenlijk is het natuurlijk 1 grote code-WTF waar we allemaal maar aan gewend zijn geraakt
[ Voor 20% gewijzigd door armageddon_2k1 op 04-04-2013 10:48 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Er is geen probleem, YopY in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3" wil alleen zeggen dat je door al die prefixes zoveel extra bytes moet verstoken in je stylesheetsPrisonerOfPain schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:45:
[...]
Wat is het probleem dan? Ik klaag toch ook niet dat de assembly die uit m'n C++ compiler komt lelijk is?
Als je geen LESS gebruikt ben je overigens wel veel tijd kwijt om alle prefixes een beetje up-to-date te houden. In potentie dan, zoveel veranderd er niet gelukkig.
Als je het gzipped moeten die bytes niet zo'n probleem zijn toch?TheNephilim schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:47:
[...]
Er is geen probleem, YopY in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3" wil alleen zeggen dat je door al die prefixes zoveel extra bytes moet verstoken in je stylesheets
Ah nee, en als ik LESS een beetje ken heeft hij zelf de .translation moeten maken; wat ik bedoelde was dat LESS je CSS dingen parsed zodat jij gewoon translation: all 300ms etc etc kunt typen en dat ding alle browser specifieke CSS elementen d'r achter aan knalt. Dan hoef je de boel ook zelf niet meer bij te houden namelijk.Als je geen LESS gebruikt ben je overigens wel veel tijd kwijt om alle prefixes een beetje up-to-date te houden. In potentie dan, zoveel veranderd er niet gelukkig.
Klopt, ik heb er ook niet zo'n moeite mee hoorPrisonerOfPain schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:49:
[...]
Als je het gzipped moeten die bytes niet zo'n probleem zijn toch?
Bepaalde mixins kunnen je een boel werk uit handen nemen! Volgens mij zijn er naast bootstrap wel meer sets van nuttige mixins.[...]
Ah nee, en als ik LESS een beetje ken heeft hij zelf de .translation moeten maken; wat ik bedoelde was dat LESS je CSS dingen parsed zodat jij gewoon translation: all 300ms etc etc kunt typen en dat ding alle browser specifieke CSS elementen d'r achter aan knalt. Dan hoef je de boel ook zelf niet meer bij te houden namelijk.
Alleen kost het de (mobiele) browser dan weer iets meer processing power om de gzip file uit te pakken. De vraag is dan wat beter is.TheNephilim schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:57:
[...]
Klopt, ik heb er ook niet zo'n moeite mee hoor
Volgensmij doelt PrisonerOfPain erop dat het mooi zou zijn als de Less compiler automatisch bij het gebruik van transition: ... alle niet standaard varianten toevoegt.TheNephilim schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:57:
Bepaalde mixins kunnen je een boel werk uit handen nemen! Volgens mij zijn er naast bootstrap wel meer sets van nuttige mixins.
Uiteindelijk zou het natuurlijk wel het mooiste zijn als CSS zelf gewoon "less" zou zijn. Dus dat alle trucjes wat nu in Less zitten, met nestings, variabelen en mixins gewoon onderdeel van CSS4 of zo worden.
Edit:
Het automatisch toevoegen van de niet standaard varianten is dan wel weer irritant als je iets als -...-border-radius niet meer wilt ondersteunen (en alleen de standaard wilt gebruiken) maar Less die wel automatisch toevoegt. Want dan maak je de css file alleen maar onnodig groter.
[ Voor 13% gewijzigd door RobertMe op 04-04-2013 11:16 ]
Je wil ook niet altijd dat je un-prefixed gelijk automatisch wordt omgezet naar alle prefixed versies, aangezien sommige implementaties te veel afwijken qua eindresultaat. En voor sommige properties zijn de parameters veranderd na verloop van spec. Ik vind het dus niet zo'n ramp dat je het in LESS zelf moet doen.PrisonerOfPain schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:49:
Ah nee, en als ik LESS een beetje ken heeft hij zelf de .translation moeten maken; wat ik bedoelde was dat LESS je CSS dingen parsed zodat jij gewoon translation: all 300ms etc etc kunt typen en dat ding alle browser specifieke CSS elementen d'r achter aan knalt. Dan hoef je de boel ook zelf niet meer bij te houden namelijk.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Wat wel vreselijk iritant is in PhpStorm, is dat je telkens die filewatchers (hier voor LESS) moet instellen. Waarom onthoud hij --yui-compress nou niet gewoon
Sowieso handig, er is ontzettend veel fraude op Paypal. Mensen springen onverantwoord om met hun accounts, anderen doen er een betaling mee, de eigenaar zegt vervolgens "ongeauthoriseerde betaling" en de winkelier trekt aan het kortste eind. KutsysteemAvalaxy schreef op donderdag 04 april 2013 @ 01:14:
![]()
Een hele avond verspild aan het debuggen van wazigheden van [mbr]P[/]ayPal en Azure/Entitty Framework. Ik weet één ding, en dat is dat ik voortaan een andere paymentprovider zoek.

Verwijderd
PayPal wordt echter wel het meest gebruikt. Welke alternatieven zouden jullie gebruiken?.oisyn schreef op donderdag 04 april 2013 @ 11:40:
[...]
Sowieso handig, er is ontzettend veel fraude op Paypal. Mensen springen onverantwoord om met hun accounts, anderen doen er een betaling mee, de eigenaar zegt vervolgens "ongeauthoriseerde betaling" en de winkelier trekt aan het kortste eind. Kutsysteem
Ik zou denk ik iets als OGone (http://ogone.nl/) gebruiken.
Nou ja ik had het voornamelijk over PayPal accounts zelf. Met PayPal als paymentprovider heb je natuurlijk niet alleen te maken met mensen met PayPal accounts (volgens mij kun je er ook gewoon zonder een account een ideal betaling mee doen?), ik weet niet hoe het in dat geval gaat met chargebacks.
O (money) goneHuHu schreef op donderdag 04 april 2013 @ 12:05:
ogone is oké.
Where did my money go ?!
- Oh, gone.
- Oh, gone.
Dat ja. In mijn hoofd werk ik ook altijd met border-box. Het is ook lame dat als je widt: 100% doet, dat de totale box dan groter wordt dan 100% door padding en border. Als je echt iets met 100% wil doen en met een fatsoenlijke margin om je content dan moet je dus weer een nutteloos genest element maken..Gertjan. schreef op donderdag 04 april 2013 @ 10:28:
Zeker. Hoewel ik vroeger meer fan was van de content-box (ik vond de manier die IE hanteerde lelijk, quircks mode was volgens mij border-box en heb sindsdien eigenlijk best lang met content-box gewerkt) ben ik nu toch vaker bezig met border box. Dan hoef je niet iedere keer te klooien met je border en padding sizes om de handel werkend te krijgen..
Had ik al eens verteld dat ik een hekel heb aan HTML en CSS?
Ik sprak ooit een ontwikkelaar die vond dat het bij de charme van web development hoort, dat elke browser de standaarden anders implementeerd...
* D-Raven dacht.. het is vanwege mensen als jij dat we met deze onzin opgescheept zitten!!
* D-Raven dacht.. het is vanwege mensen als jij dat we met deze onzin opgescheept zitten!!
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.