EDMX, database first met T4 template. Ik verwijder een tabel (gewoon, omdat Update het ding alleen maar sloopt), EF verwijdert de bijbehorende codefile en markeert deze als verwijderd in mijn TFS working copy.
Nu voeg ik de tabel weer toe in de EDMX, EF genereert weer braaf een codefile met dezelfde naam, een en ander werkt weer, dus ik wil committen.
Maar dat gaat niet. Tenminste, het kan wel, maar dan mist de repository ineens de codefile. En hij kan ook niet ge-add worden, want de delete is nog staged. Dus dan moet ik handmatig de codefile verwijderen, TFS undo op die file doen zodat 'ie kan worden teruggezet, opnieuw genereren waardoor 'ie wordt overschreven en dan kan ik inchecken.
Stomme workarounds.
Die Indiërs op Stack Overflow maken er echt een tuinierenforum van.
Nu voeg ik de tabel weer toe in de EDMX, EF genereert weer braaf een codefile met dezelfde naam, een en ander werkt weer, dus ik wil committen.
Maar dat gaat niet. Tenminste, het kan wel, maar dan mist de repository ineens de codefile. En hij kan ook niet ge-add worden, want de delete is nog staged. Dus dan moet ik handmatig de codefile verwijderen, TFS undo op die file doen zodat 'ie kan worden teruggezet, opnieuw genereren waardoor 'ie wordt overschreven en dan kan ik inchecken.
Stomme workarounds.
Die Indiërs op Stack Overflow maken er echt een tuinierenforum van.
quote: QIk heb hier een buxus, hoe haal ik al die wortels en bagger er het beste af?
quote: AJe kunt de wortels er onderaan de stronk afzagen.
quote: ASla de aarde eraf met een schep en brand de wortels weg met een vlammenwerper.
quote: AZet de wortels een week in een bak water, de aarde valt er dan vanzelf af en de kleine wortels rotten gewoon weg.
Drie keer raden welk antwoord geaccepteerd wordt.quote: AProbeer je het ding niet gewoon op te slaan voor de winter, zoals 99% van de mensen in jouw geval willen? Dan kun je de plant beter rondom ruim afgraven en met een juten zak om de wortels ergens droog en boven nul opslaan.
[ Voor 41% gewijzigd door CodeCaster op 12-03-2013 12:09 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...