Klopt, maar volgens mij is 1 long voor normaal functioneren al knap lastig. Het feit dat je hem eigenlijk altijd nodig hebt maakt het al niet meer zo heel erg redundant lijkt me.
Verwijderd
Het neerknuppelen van een carnivoor gaat inderdaad knap lastig met slechts een long.
Van veel dingen heb je er weliswaar 2 (ogen, oren, neusgaten), beide zijn wel noodzakelijk voor correct functioneren.
Van veel dingen heb je er weliswaar 2 (ogen, oren, neusgaten), beide zijn wel noodzakelijk voor correct functioneren.
Weet ik ook wel.Maar het een maakt het ander niet overbodig. Period.Matis schreef op zondag 10 maart 2013 @ 18:26:
[...]
RAID != backup. Period.
backup is offloaden naar een fysiek gescheiden locatie.
On the other side... m'n nieuwe servers ingericht en live gegooid. Wil ik de oude meuk offline halen, kan ik die laatste node bij vps.net niet verwijderen. Aaaarrrghhhh...
Najah... account verwijderen dan maar?"You must have at least one service in your account."
Say whut? Creditcard info maar verwijderen dan zodat hun mijn account zelf wel stop zetten? Nope, kan ook niet.. Je kan 'm enkel vervangen door een geldige nieuwe."To cancel your account please call +1-855-520-2724 (US) or +44(0)3300882724 (UK) during 09:00 - 17:00 MST ( 16:00 - 00:00 GMT ), Monday to Friday to speak to a representative. We apologize that we are unable to accept cancellations via email or ticket."
Zie 't al helemaal gebeuren, kan ik straks nog een maand gaan betalen.

Ik probeer gewoon eventjes simpel een PayPalknop op m'n website te zetten. So far so good, ziet er erg gemakkelijk uit... Maar dan! Dan lees je in de documentatie over een sandbox omgeving (sandbox.paypal.com), blijkt die gewoon al maanden lang een 404 te geven naar iedereen zonder dat PayPal daar iets aan doet 
Verder kom je bij die documentatie al heel snel terecht in een vicieuze cirkel van pagina's die naar elkaar verwijzen... Word je van de pagina van de nieuwe API doorgestuurd naar een pagina van de oude API, waarop weer verwezen wordt naar de nieuwe API, etc. Zucht.
Tot slot kom je er achter dat het kennelijk alleen mogelijk is om je software te testen door het online te zetten of je netwerk open te zetten, omdat PayPal een request naar jouw PC moet doen. Wat een ontzettende faal, bij een beetje groot bedrijf kún je niet eens even een port open zetten naar je PC
Hier de juiste port opengezet in m'n router, werkt IIS niet mee om de request gewoon even netjes door te sturen naar mijn draaiende project. Op zoek naar de IIS manager om alles te controleren, blijkt IIS Express weer geen IIS manager te hebben. Vervolgens ga je op zoek naar de documentatie over hoe het dan moet, kom je weer in een eindeloze onoverzichtelijke weerwar van pagina's, maar deze keer van Microsoft.
Godver zeg, hoe moeilijk is het nou om gewoon SIMPELE documentatie te schrijven. Ik ben vandaag bijna 8 uur bezig geweest aan onzindocumentatie lezen waar ik geen meter mee opschiet en die veelal outdated is.
/rant

Verder kom je bij die documentatie al heel snel terecht in een vicieuze cirkel van pagina's die naar elkaar verwijzen... Word je van de pagina van de nieuwe API doorgestuurd naar een pagina van de oude API, waarop weer verwezen wordt naar de nieuwe API, etc. Zucht.
Tot slot kom je er achter dat het kennelijk alleen mogelijk is om je software te testen door het online te zetten of je netwerk open te zetten, omdat PayPal een request naar jouw PC moet doen. Wat een ontzettende faal, bij een beetje groot bedrijf kún je niet eens even een port open zetten naar je PC

Godver zeg, hoe moeilijk is het nou om gewoon SIMPELE documentatie te schrijven. Ik ben vandaag bijna 8 uur bezig geweest aan onzindocumentatie lezen waar ik geen meter mee opschiet en die veelal outdated is.
/rant
...zoals de beta-omgeving van een bepaalde grote Nederlandse jongerensite, waarbij de database van productie wordt gebruikt voor zowel read als write-acties.

We are shaping the future
Inderdaad. Hoewel RAID niet als backup gezien mag worden kan het zeker een nuttige toevoeging zijn aan de betrouwbaarheid en continuïteit van je machine. Ik heb een tijd mijn TFS server zonder RAID gedraaid en moet zeggen dat ik toch wel een nerveus gevoel kreeg (zeker toen ik opmerkte dat de data schijf nog een oude IDE schijf wasGateKeaper schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:08:
[...]
Weet ik ook wel.Maar het een maakt het ander niet overbodig. Period.

Iedere nacht werden wel offsite backups getrokken, maar nog zou er een kans bestaan dat je ongeveer een dag werk kwijt raakt (en met al mijn geluk zul je dan ook zien dat de backups die je maakte magischerwijs zijn gestopt een tijdje voor de crash). Aangezien mijn sources toch wel mijn inkomsten zijn (en ik een hekel heb om alles 2x te moeten maken) leek het mij veiliger om een kleine RAID 1 te bouwen
Overigens is het bepalen van een goede backup strategie best lastig, zeker als data op verschillende plekken staat. Dagelijks laat ik SyncToy een backup van de documenten op mijn laptop maken naar de server duwen (aangezien ik niet altijd bij mijn server kan staan diverse files lokaal), een deel van de docs staan in de Office 365 cloud. Daarnaast draait mijn server iedere nacht een backup van de (tfs) databases en plaatst deze op een hosted omgeving. Vervolgens loopt er op een server van een van mijn klanten (op zijn verzoek) een script om alle files weer van die hosted omgeving te downloaden en te plaatsen op zijn server (dus mijn backups staan 2x offsite). Daarnaast ben ik regelmatig in de weer met een USB disk waarop alle machines periodiek hun data schrijven en welke na de backup in een fire-safe gaat... Hoezo paranoia
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je kan ook je TFS projecten in de cloud hosten
http://tfs.visualstudio.com
Werkt echt helemaal super! Gebruik het al een aantal maanden, zou niet meer anders willenMegamind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 07:22:
Je kan ook je TFS projecten in de cloud hostenhttp://tfs.visualstudio.com
Beetje jammer dat je bestaande TFS databases niet kunt verbinden. Ik zou graag hosted gaan, maar ik zit met ongeveer 3 jaar ontwikkelhistorie die ik wil behouden. Ook heb ik een jaar geleden voor een van mijn klanten TFS ingeregeld met een aantal gebruikers/ontwikkelaars en heb ik weinig zin om weer zo'n migratie te doen (we kwamen van een andere sourcecontrol provider af).Megamind schreef op maandag 11 maart 2013 @ 07:22:
Je kan ook je TFS projecten in de cloud hostenhttp://tfs.visualstudio.com
Daarnaast geloof ik dat je bij hosted TFS slechts 1 collection kunt hebben terwijl ik per klant een collection/db heb ingericht. Dit vanwege afscherming van sources, maar ook de mogelijkheid om mijn klanten de TFS db aan te kunnen bieden indien nodig (omvallen van mijn bedrijf/mijzelf of overdracht).
Daarnaast weet ik van een aantal klanten dat ze een beetje nerveus worden bij het woord cloud-hosting.
Begrijp mij niet verkeerd, hosted TFS is zeker niet verkeerd, maar helaas niet geschikt voor het gebruik dat ik voor ogen heb.
Bovenstaande is gebaseerd op wat ik een half jaar geleden heb uitgezocht. Mogelijk dat het nu inmiddels anders is, maar destijds was het geen optie om over te stappen...
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Je kunt gewoon meerdere Team-projects hebben, geen enkel probleem. Dus dat is al 1 belemmering minder.Gertjan. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 07:43:
[...]
Daarnaast geloof ik dat je bij hosted TFS slechts 1 collection kunt hebben terwijl ik per klant een collection/db heb ingericht. Dit vanwege afscherming van sources, maar ook de mogelijkheid om mijn klanten de TFS db aan te kunnen bieden indien nodig (omvallen van mijn bedrijf/mijzelf of overdracht).

Er zit een verschil tussen een collection en een team-projectHoogie2004 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 07:45:
[...]
Je kunt gewoon meerdere Team-projects hebben, geen enkel probleem. Dus dat is al 1 belemmering minder
Ik heb namelijk al eens voordeel gehad bij het splitsen van klant collections/databases. Toen ik destijds bij mijn oude werkgever een klant mee mocht nemen kon ik mooi zijn DB loskoppelen en aan mijn TFS hangen. Dat was niet gelukt als het enkel een teamproject was geweest
Ook heb je met verschillende collections een wat strengere afscherming van userrights omdat je per collection usergroups in kunt richten en dat wat lastiger is/was op collection niveau.
Excuus, het is nog vroeg
Je hebt volkomen gelijk, ik las weer eens te snel
[ Voor 49% gewijzigd door Hoogie2004 op 11-03-2013 08:04 ]
Probeer nu een probleempje op te lossen waar ik eigenlijk multiple inheritance wil hebben... Mij is altijd verteld dat je dan een design fout hebt gemaakt, maar in dit geval vraag ik mij af of het inderdaad zo is. Ik heb logica uit 2 verschillende basis classes nodig welke beide weinig met elkaar te maken hebben... Inmiddels heb ik een oplossing met interfaces en een helper class (welke het gedrag bevat en wordt ontsloten via parse-through functies in de implementaties)... Het voelt nog niet helemaal goed, maar maandagochtend om 7:00 kom ik niet veel verder dan dit
Compositie gebruiken ipv inheritance.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Mezelf afgelopen weekend een RaspberryPi cadeau gegeven.
Weet nog niet wat ik er mee ga doen, misschien toch eens een Ruby webservertje opzetten.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het was inderdaad nog vroeg: ik denk nl. dat je pass-through bedoelt..Gertjan. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 08:08:
(welke het gedrag bevat en wordt ontsloten via parse-through functies in de implementaties)
Maar goed, eensch met Grijze Vos: 'composition over inheritance' is inderdaad wat hier op gaat. Kun je misschien een beetje uitleggen hoe je huidige oplossing op basis van interfaces en een helper class in elkaar steekt? (Wellicht kom je daar ook al wel wat verder mee; rubber duck programming?)
Dat RAID voor hipsters is..oisyn schreef op zondag 10 maart 2013 @ 19:16:
Welk punt proberen jullie nou allemaal te maken met te stellen dat RAID geen backup is?
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Lol, ik dacht wel pass-through, maar typte stiekem iets andersR4gnax schreef op maandag 11 maart 2013 @ 10:23:
[...]
Het was inderdaad nog vroeg: ik denk nl. dat je pass-through bedoelt.
Moest even opzoeken wat het composition pattern precies inhield, vaak gebruik ik patterns en vergeet ik hoe heten.Maar goed, eensch met Grijze Vos: 'composition over inheritance' is inderdaad wat hier op gaat. Kun je misschien een beetje uitleggen hoe je huidige oplossing op basis van interfaces en een helper class in elkaar steekt? (Wellicht kom je daar ook al wel wat verder mee; rubber duck programming?)
Composite is hier niet de oplossing voor. Het probleem was dat ik 2 typen basis classes heb met gedrag waarbij ik het gedrag wilde combineren. Probleem is lastig uit te leggen zonder lappen code, maar dat zal ik maar niet doen (om jullie niet te vermoeien, maar ook vanwege de geheimhoudingsverklaring

Inmiddels is de change weer verwijderd en is een deel van het gedrag voorgeschreven in een interface om het toch enigszins te kunnen sturen.
Het leuke is dat je meestal pas na implementatie van de change tegen de problemen loopt omdat bepaalde zaken omvallen... Ik had het helemaal afgerond, ging koffie halen en nog voordat ik het apparaat bereikte was het al: "

Trouwens, de Google doodle van vandaag al gezien? Echt briljant
Inderdaad. Composite pattern is wel even wat anders
.
Wiki linkje: Wikipedia: Composition over inheritance
Ik koop niks bij winkels/websites die PayPal gebruiken. Te veel door ze genaaid om ze nog te gebruiken <g>Avalaxy schreef op zondag 10 maart 2013 @ 23:17:
Ik probeer gewoon eventjes simpel een PayPalknop op m'n website te zetten. So far so good, ziet er erg gemakkelijk uit... Maar dan! Dan lees je in de documentatie over een sandbox omgeving (sandbox.paypal.com), blijkt die gewoon al maanden lang een 404 te geven naar iedereen zonder dat PayPal daar iets aan doet
Wel vreemd dat google ze wel beiden bij elkaar raapt. Vandaar ook mijn verwarringHMS schreef op maandag 11 maart 2013 @ 12:44:
Inderdaad. Composite pattern is wel even wat anders.

Blijft sowieso wel lastig om een oude code om te buigen naar een nieuw onderliggend framework. Daar kom je altijd dit soort spannende dingen tegen. Best uitdagend, maar ook wel erg vermoeiend.
Situatieschets: We hebben twee jaar geleden een tool ontwikkeld en daar een review op gehad. Code was goed, maar kon natuurlijk nog beter. Zo werd aanbevolen om naast een strikte scheiding van de lagen IoC en DI te gebruiken.
Een half jaar geleden zijn we een nieuwe project gestart waar we de nieuwe concepten volledig hebben doorontwikkeld. We hebben de oude code kritisch bekeken en waar mogelijk de adviezen toegepast en hebben de basis classes/interfaces eens goed onder de loep genomen. Daarnaast was het nieuwe project ook een prima startpunt om de dingen die we geleerd hebben van de oude tool in te praktijk te brengen.
De wens vanuit ons ons (IT) en de klant was om tzt ook de oude tool eens onder handen te nemen en deze waar mogelijk ook te updaten. Aangezien de vraag naar de tool in de markt inmiddels groeit zijn we nu dus bezig om de oude code te updaten naar de nieuwe structuur. Gelukkig is de tool niet erg groot, maar toch gaat er veel tijd in zitten. Omdat de nieuwe tool nog volop in ontwikkeling is moeten wijzigingen in beide platforms worden doorgevoerd, maar zien we ook dat beide projecten elkaar aanvullen en dat er steeds meer dingetjes in libraries komen. Ontzettend gaaf om te zien die ontwikkeling
Zo, even een leuk domeintje geregistreerd. iDebug.it. Nu maar eens wat leuk in elkaar flansen om er op te zetten. Soort van jsfiddle oplossing zit ik te denken, maar dan met meerdere talen, plus een algemeen debug domein omzooi op te testen.
Maf dat hij nog niet geregistreerd is.
Pas maar op dat je Apple niet achter je aan krijgt!Candanz schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:21:
Zo, even een leuk domeintje geregistreerd. iDebug.it. Nu maar eens wat leuk in elkaar flansen om er op te zetten. Soort van jsfiddle oplossing zit ik te denken, maar dan met meerdere talen, plus een algemeen debug domein omzooi op te testen.
/me hidez
Volgens mij was het duidelijk dat Gertjan compositie bedoelde en niet het composite pattern, mgoed. 
Waar het dan op neer komt is dat je de gedeelde code moet abstraheren in een losse classes (Foo, Bar).
Dan creeer je een interface:
En deze interface wordt dan geimplementeerd door de verschillende classes, in welke combinatie dan ook nodig. Je kunt dan gewoon myObj.Foo.PerformMagic() oid aanroepen.
Kijk even door de brakke naamgeving heen.
Dat is het in a nutshell, maar om dat voor 10 regels code te doen is waarschijnlijk overkill. Gewoon lekker gedupliceerd laten staan met een commentje. Wordt het uitgebreid, dan ga je refactoren naar zo'n situatie.
Waar het dan op neer komt is dat je de gedeelde code moet abstraheren in een losse classes (Foo, Bar).
C#:
1
2
3
4
5
6
| public interface IFooImpl { public Foo SomeFoo { get;set; } } public interface IBarImpl { public Bar SomeBar { get;set; } } |
En deze interface wordt dan geimplementeerd door de verschillende classes, in welke combinatie dan ook nodig. Je kunt dan gewoon myObj.Foo.PerformMagic() oid aanroepen.
Kijk even door de brakke naamgeving heen.
Dat is het in a nutshell, maar om dat voor 10 regels code te doen is waarschijnlijk overkill. Gewoon lekker gedupliceerd laten staan met een commentje. Wordt het uitgebreid, dan ga je refactoren naar zo'n situatie.
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Haha, maar goed, ik kan nog altijd zeggen van dat de i staat voor I Debug It, als Ik Debug Het.GateKeaper schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:27:
[...]
Pas maar op dat je Apple niet achter je aan krijgt!![]()
/me hidez
Dat is wel een optie. Uiteindelijk was ik daar naar toe aan het werken, maar doordat ik in eerste instantie de verkeerde kant uit ging had ik heel mijn ervingsmodel over de zeik getrokkenGrijze Vos schreef op maandag 11 maart 2013 @ 13:27:
Volgens mij was het duidelijk dat Gertjan compositie bedoelde en niet het composite pattern, mgoed.
C#:
1 2 3 4 5 6 public interface IFooImpl { public Foo SomeFoo { get;set; } } public interface IBarImpl { public Bar SomeBar { get;set; } }
Kijk even door de brakke naamgeving heen.![]()
Principe wat je beschrijft ben ik bekend mee, maar zag dat vanochtend niet als oplossing voor mijn probleem. Ik denk dat ik gewoon het verkeerde spoor had gekozen en daardoor klem kwam te zitten. Zeker toen ik begon met dingen te verplaatsen naar hogere/lagere niveau's werd het een zooi en kwam ik er achter dat code die afhing van 1 van de basisclasses niet meer ging werken omdat de inheritance anders kwam te liggen. Daar zat een van de grotere knelpunten, sommige delen code zijn gekoppeld aan de basis class en niet aan een interface (dat schend het principe van werken tegen interfaces ipv tegen implementaties), dit omdat het destijds een beetje overkill leek om tegen een interface aan te werken voor dat stukje.
Nu heb ik inmiddels wel mijn fout gezien denk ik
Ik zou ook graag een extra language constructie zien waarbij je automagisch die passthrough dmv compositie kan regelen.
Iets als:
(Kennelijk ben ik niet de enige: Zie Jon Skeet's opmerking hier).
Iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| public interface IFoo { void PerformMagic(); } public class FooComposition : IFoo { public implements IFoo Foo { get;set;} } IFoo foo = new FooComposition() { Foo = new SomeFooImplementor(); }; // this calls foo.Foo.PerformMagic() foo.PerformMagic(); |
(Kennelijk ben ik niet de enige: Zie Jon Skeet's opmerking hier).
[ Voor 19% gewijzigd door Grijze Vos op 11-03-2013 14:15 ]
Nee het is winter, vorige week hadden we even last van een race condition waardoor de lente een beetje te vroeg werd geactiveerd. Die bug is nu verholpen en het blijft nog winter tot 21 maart.
Otherside1982 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:19:
[...]
Nee het is winter, vorige week hadden we even last van een race condition waardoor de lente een beetje te vroeg werd geactiveerd. DitDeze bug is nu verholpen en het blijft nog winter tot 21 maart.
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
MVC bij Apple is meer een soort ModelView met een hele vette Code-Behind die ze verwarrend genoeg Controller noemen. Al die animatiecode tussen logica code en event-wireups heen. Pfff.
iOS developer
Omg, toch maar een Twitter account aangemaakt, om te Twitter 1.1 API te kunnen gebruiken voor websites... doet de Captcha het niet om een Applicatie te maken 
---
Owhja, het domein google.com doet het niet meer op deze PC

---
Owhja, het domein google.com doet het niet meer op deze PC

[ Voor 18% gewijzigd door TheNephilim op 11-03-2013 14:37 ]
Model-View-Codebehind ?BikkelZ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:34:
MVC bij Apple is meer een soort ModelView met een hele vette Code-Behind die ze verwarrend genoeg Controller noemen. Al die animatiecode tussen logica code en event-wireups heen. Pfff.
Model-Veel-Codebehind
De volgende keer moet ik dus fat models (ViewModels?) gaan maken specifiek voor schermen en mijn echte domeinmodel, de database gemapte dingen daar weer achter hangen.
iOS developer
Stel nou he, dat Microsoft .NET 100% portable maakt voor POSIX, dus dat je servercode gewoon in C# zou kunnen schrijven en zou kunnen draaien op bijvoorbeeld Linux. Dus wat Mono doet maar dan een volledige implementatie.
Zou dat niet fantastisch zijn?
Stel dat ze dat voor elkaar krijgen als vervanging van JavaScript in je browser *snakt naar adem*Vinnienerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:44:
Stel nou he, dat Microsoft .NET 100% portable maakt voor POSIX, dus dat je servercode gewoon in C# zou kunnen schrijven en zou kunnen draaien op bijvoorbeeld Linux. Dus wat Mono doet maar dan een volledige implementatie.
[ Voor 4% gewijzigd door BikkelZ op 11-03-2013 14:47 ]
iOS developer
Bedoelde u toevallig: Silverlight?BikkelZ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:46:
[...]
Stel dat ze dat voor elkaar krijgen als vervanging van JavaScript in je browser *snakt naar adem*
Yep. Maar toch zou het niet groot worden, ik denk dat die doelgroep zichzelf liever pijn doet met Java of PHPVinnienerd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 14:44:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dat was de Flash killer toen Flash eigenlijk al dood was. Maar Flash kan natuurlijk nooit dood genoeg.
iOS developer
Toen Flash eigenlijk al dood was?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ja, nadat Apple het niet ondersteunde op zijn mobile devices en samen met Google pushte naar de HTML5 standaard was het geen universele standaard meer en hadden we tegelijkertijd een alternatief.BtM909 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:04:
iOS developer
Je weet wel, na 1999.BtM909 schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:04:
Het is alleen jammer dat Flash doodverklaard is terwijl het alternatief nog niet goed genoeg is. Veel performance-problemen en crossbrowser issues. Het is vooral de consument die weer last krijgt: "Nee, je moet wel Chrome X+" gebruiken en niet Firefox Y voor de beste ervaring. Het is veelbelovend maar voorlopig is het nog niet ideaal.
Stiekem rockte Silverlight welCartman! schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:10:
Het is alleen jammer dat Flash doodverklaard is terwijl het alternatief nog niet goed genoeg is. Veel performance-problemen en crossbrowser issues. Het is vooral de consument die weer last krijgt: "Nee, je moet wel Chrome X+" gebruiken en niet Firefox Y voor de beste ervaring. Het is veelbelovend maar voorlopig is het nog niet ideaal.
iOS developer
Ja dat geloof ik!_Moe_ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:14:
Griep krijgen in je eerste week op je nieuwe werk is echt rot
Een alternatief wordt in de praktijk vaak goed genoeg zodra het gebruikt begint te worden. In het begin van YouTube was de kwailteit van de video's erbarmelijk, zelfs voor die tijd. Maar omdat het veel andere problemen oploste (mailen van levensgrote .wmv's, codecs, opslag) werd het populair en pas daarna werd het kwaliteitsprobleem opgelost ... zal ook met de alternatieven voor Flash gebeuren zolang we heel hard blijven erkennen dat Flash dood isCartman! schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:10:
Het is alleen jammer dat Flash doodverklaard is terwijl het alternatief nog niet goed genoeg is.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Flash in 1999 was vooral ANTI-ALIAS ALL THE THINGS!
En dan vooral fonts op 6px, want dat was hip
En dan vooral fonts op 6px, want dat was hip

Hahaha laatst nog met een maat een paar oude flashbaksels zitten bekijken van rond de eeuwwisseling, was allemaal met glimmende gradients en andere bling bling kampy crapeffecten.
iOS developer
Het mooiste was natuurlijk het gebruik van flash voor al je knoppen. Schijt aan mensen met een visuele beperking of mensen zonder flash. Gewoon lekker heel je navigatie in Flash. Hoefde er niet eens speciale dingen aan toe te voegen, alleen al een "gave" mouse-over was genoeg om het in Flash te doen.BikkelZ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:28:
Hahaha laatst nog met een maat een paar oude flashbaksels zitten bekijken van rond de eeuwwisseling, was allemaal met glimmende gradients en andere bling bling kampy crapeffecten.
En natuurlijk een intro, liefst zonder skipknop!.Gertjan. schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:34:
[...]
Het mooiste was natuurlijk het gebruik van flash voor al je knoppen. Schijt aan mensen met een visuele beperking of mensen zonder flash. Gewoon lekker heel je navigatie in Flash. Hoefde er niet eens speciale dingen aan toe te voegen, alleen al een "gave" mouse-over was genoeg om het in Flash te doen.
http://www.datajustdata.com/djd%20intro.swf
Databese, voor hele vette databases!
---------
Toch had je al die DreamWeaver scriptjes die het zowel in NS4 als IE4 deden waarmee je cross-browser animaties kon doen, mm_ begon het altijd mee. Had ooit nog een keer een hele site met in en uit glijdende divs gebouwd, die brak alleen compleet als mijn baas een keer vergat een tag af te sluiten als hij live op de website de boel aan het updaten was. Dat lag uiteraard aan mijn HTML
[ Voor 26% gewijzigd door BikkelZ op 11-03-2013 15:45 ]
iOS developer
Gelukkig blijven een hoop adverteerders hangen bij Flash (
), terwijl alle normale websites/diensten overstappen op andere technieken. Flash player/plug-in uitschakelen en klaar.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Het ergste is nog wel dat je Flash niet kunt muten. Dus al die crap komt met 100% volume dwars door je eigen muziek heen denderen, super kicken als je net tien tabs opengeklikt hebt.
iOS developer
Ow my....BikkelZ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:38:
[...]
En natuurlijk een intro, liefst zonder skipknop!

Wel mooi dat ze precisie als kernwoord hebben en dat databese schrijven
In- en uitglijdende divs? Daar had je toch marquee voorToch had je al die DreamWeaver scriptjes die het zowel in NS4 als IE4 deden waarmee je cross-browser animaties kon doen, mm_ begon het altijd mee. Had ooit nog een keer een hele site met in en uit glijdende divs gebouwd, die brak alleen compleet als mijn baas een keer vergat een tag af te sluiten als hij live op de website de boel aan het updaten was. Dat lag uiteraard aan mijn HTML
Gewoon hele sites in een marquee tag mikken, vonden veel machines niet erg tof
BikkelZ schreef op maandag 11 maart 2013 @ 15:38:
[...]
En natuurlijk een intro, liefst zonder skipknop!
---------

Wut? Even wat "code" flitsen, want dat is cool! Hier, een systeembordje!
Databese! Of Database! Wat is't nou!
Modem-handshake geluidjes
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Wtfuzzle, als ik het goed begrijp, moet je hier allemaal voldoen voor je een Twitter widget op je website mag zetten?
https://dev.twitter.com/terms/display-requirements
Goed, het meeste is wel te doen, maar waarom
Stukje kwaliteit bij Marvel; 700 #1 comics gratis ter download aanbieden en nu is de website zo dood als wat ... das zonde 
Voor de liefhebbers; hier zou je 700 epische #1 comics van Marvel moeten kunnen ophalen: http://comicstore.marvel....es/comics-collection/1001
Voor de liefhebbers; hier zou je 700 epische #1 comics van Marvel moeten kunnen ophalen: http://comicstore.marvel....es/comics-collection/1001
Read the code, write the code, be the code!
Kom op, als ze het aanbieden, dan laat ik ze de kans mij legaal van strips te voorzien
Read the code, write the code, be the code!
Mja, maar als je ze toch gratis mag hebben, kun je ze net zo goed elders halen en Marvel een hoop serverkosten besparen.
(Ik dacht trouwens in eerste instantie aan Marvell Semiconductors.)
Gewoon hun eigen widgets gebruiken en't is opgelost.TheNephilim schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:10:
Wtfuzzle, als ik het goed begrijp, moet je hier allemaal voldoen voor je een Twitter widget op je website mag zetten?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Nou, heb jij een legale torrent gevonden van die 700 epische #1 comics?Soultaker schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:17:
Mja, maar als je ze toch gratis mag hebben, kun je ze net zo goed elders halen en Marvel een hoop serverkosten besparen.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Einde van de dag, en de performance van mijn ontwikkelbak zakt helemaal in. 5 minuten wachten voor een tekstselectie
Ik haat cached omgevingen aanpassen. Mag de cache ook niet weg gooien zodat ik even iets kan testen...
Omdat Twitter een consequente ervaring wil voor de gebruiker.TheNephilim schreef op maandag 11 maart 2013 @ 16:10:

-- edit --
Wat ik mij meer afvraag is, hoe streng gaan ze hier werkelijk in zijn? Aangezien je met de 1.1 API niet meer anoniem kan inladen, is het vrij eenvoudig om Embed onmogelijk te maken voor accounts die zich niet houden aan die requirements...
[ Voor 24% gewijzigd door OkkE op 11-03-2013 16:57 ]
Maar eens even spelen met het Metro UI bootstrap, zit wel grappig in elkaar, zat alleen een foutje in zodra je naar mobile view gaat. Krijg je je content niet mooi onder je "header tiles"

En normaal ziet hij er zo uit:

Kvind het er wel grappig uitzien.

En normaal ziet hij er zo uit:

Kvind het er wel grappig uitzien.
Juiste manier van geslacht opvragen:

Moet je bij transexuelen niet ook nog onderscheid maken tussen pre-op and post-op?
In NL zou er nog eentje missen:
"Nog niet"

edit:
Oeh: http://www.stardock.com/products/modernmix/
"Nog niet"
edit:
Oeh: http://www.stardock.com/products/modernmix/
[ Voor 79% gewijzigd door F.West98 op 11-03-2013 19:17 . Reden: Smart use of UBB ]
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
of:
"> 20 cm"
*patoom phsshshhh*
iOS developer
@BtM909 Technisch gezien gaat het geslacht toch over het huidige, op dit moment van kracht zijnde "orgaan"? Of zie ik dat nou verkeerd? Dan heb je toch nog steeds alleen man en vrouw? Of wil je iederen zo'n ontzettend uitgebreide lijst geven (welke overigens zeker geniaal is).
En hermafrodieten en onderontwikkelde geslachtsdelen dan?
Here we go again...
Here we go again...
[ Voor 22% gewijzigd door .oisyn op 11-03-2013 23:22 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
- Man
Geachte heer... ,
- Vrouw
Geachte mevrouw ... ,
- Andere
Geachte ...,
Et voila. Fixed
Geachte heer... ,
- Vrouw
Geachte mevrouw ... ,
- Andere
Geachte ...,
Et voila. Fixed
Geachte Rubinski,Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 23:23:
- Man
Geachte heer... ,
- Vrouw
Geachte mevrouw ... ,
- Andere
Geachte ...,
Et voila. Fixed
Geachte wiedanook.
Zo hoef je ook niet moeilijk te doen.
Of gewoon "Hoi"
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
L.S.,
Gefeliciteerd. U heeft een prijs gewonnen! Niets!
Kusjes en knuffels,
Henk.
Gefeliciteerd. U heeft een prijs gewonnen! Niets!
Kusjes en knuffels,
Henk.
[ Voor 89% gewijzigd door Alex) op 11-03-2013 23:39 ]
http://www.reddit.com/r/p...drm_code_possibly_leaked/
Delen van SimCity zijn dus in plain-js geschreven. Best hip!
Delen van SimCity zijn dus in plain-js geschreven. Best hip!
Jeeeeej... loginform maakt gebruik van localstorage ipv cookies. Eindelijk een "onthoud mij" vinkje dat ook echt werkt! Vooral mobiele browsers hebben nogal de neiging om te snel je cookies weer te verwijderen.
Je slaat de cookie dus op in de SessionStorage? En zodra er wel een cookie in de SessionStorage zit, maar niet in document.cookie, dan set je hem?
Of is het iets ingewikkelder dan dit
Of is het iets ingewikkelder dan dit
SessionStorage != LocalStorage
Lijkt me gewoon de sessionID (en evt andere dingen) zowel in cookie en localStorage opslaan.
Als hij niet meer in de cookie staat, maar wel in de localStorage, even uitlezen/valideren en weer in de cookie zetten.
Lijkt me gewoon de sessionID (en evt andere dingen) zowel in cookie en localStorage opslaan.
Als hij niet meer in de cookie staat, maar wel in de localStorage, even uitlezen/valideren en weer in de cookie zetten.
[ Voor 36% gewijzigd door Pizzalucht op 12-03-2013 07:45 ]
Daar hebben we toch Evercookies voor?

Het begon met een simpel formuliertje met een paar velden en wel/niet ingevuld check, dat binnen een dag online moest. Ondertussen is het uitgegroeid tot een gedrocht van 4 stappen met de meest uiteenlopende checks en validatie. Ah well, het werkt. De code er achter is helaas niet de beste ever...

Stardock dat ken ik nog uit de OS/2 tijd. Ik wist niet dat ze ook tools maakte voor Windows 
Object Desktop en Describe/2 waren de schizzle!
De nieuwe Tomb Raider ziet er leuk uit zeg! Hopelijk komt het ook uit voor OSX

Object Desktop en Describe/2 waren de schizzle!
De nieuwe Tomb Raider ziet er leuk uit zeg! Hopelijk komt het ook uit voor OSX
[ Voor 42% gewijzigd door alienfruit op 12-03-2013 09:38 ]
Yay sneeuw en het verkeer in België ligt plat: 1600km file. Ik heb het geweten ook: 2u45 onderweg geweest in plaats van 45min. 
Nu weer verder spelen met de handheld. Klant heeft een nieuwe handheld met grotere resolutie dan de vorige. Ik mag de layout wat gaan aanpassen om beter gebruik te maken van de ruimte. Ontwikkelomgeving in een VM, remote debug/deploy naar een andere VM en de handheld connecteert via RDP naar de VM met de toepassing. Waarom makkelijk doen als moeilijk(er) ook kan
Nu weer verder spelen met de handheld. Klant heeft een nieuwe handheld met grotere resolutie dan de vorige. Ik mag de layout wat gaan aanpassen om beter gebruik te maken van de ruimte. Ontwikkelomgeving in een VM, remote debug/deploy naar een andere VM en de handheld connecteert via RDP naar de VM met de toepassing. Waarom makkelijk doen als moeilijk(er) ook kan
* Alex) start ontwikkelomgeving
* Alex) doet "Get latest" op de Main-branch
* Alex) doet "Build entire project"

40 errors.

40 errors.

Alex) heeft blijkbaar geen policy: wie de build breekt, regelt het bier op vrijdag?
Aaargh fucking kut WinHTTP API. Er is gewoon geen enkele manier om te achterhalen welke cookies er opgeslagen zijn.
Spotify heeft sinds gisteren (helaas) eindelijk de timelimited "feature" toegevoegd voor de Linux-client. Voorheen kon ik ongelimiteerd luisteren, maar dat is dus vanaf vandaag afgelopen.
Het meest vervelende is, dat ik hem op mijn Workstation dus 24/7 open laat staan (gepauzeerd, dat wel), maar de uren die je mag luisteren, gaan er dan toch vanaf. Zonder dat je daadwerkelijk luistert.
Het meest vervelende is, dat ik hem op mijn Workstation dus 24/7 open laat staan (gepauzeerd, dat wel), maar de uren die je mag luisteren, gaan er dan toch vanaf. Zonder dat je daadwerkelijk luistert.
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Of er werkt een alcoholist die iedere vrijdag ochtend de build breektSardaukar schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:09:
Alex) heeft blijkbaar geen policy: wie de build breekt, regelt het bier op vrijdag?

Tja, zelfs de besten kunnen een build breken wanneer je vergeet een file toe te voegen...
putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
Oorzaak is gevonden 
Een fout tijdens het mergen van code

Een fout tijdens het mergen van code

We hebben hier een redelijk aantal buildsystems staan die iedere configuratie voor ieder platform builden en smoke-testen. Als je de build breekt notified 'ie je rechts onder in je scherm en moet je aangeven of jij de persoon was die de build stuk maakte of iemand anders (er word om de zoveel changelists gebuild). En vervolgens is het je hoogste prioriteit om 't te fixen (als je het stuk maakte). Daarnaast krijg je per email bevestiging of je de build stuk maakte of niet. Het feit dat dat systeem er uberhaupt is maakt me bang genoeg om te dubbel checken voor ik uberhaupt iets submit. En dan komt 't nog steeds voor dat ik (of een ander) het stuk maken.Alex) schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:04:
* Alex) start ontwikkelomgeving
[afbeelding]
40 errors.
Om je een indruk te geven, dat zijn bijna 600 build configuraties over verschillende platformen, branches, releases, smoketests & titles.
[ Voor 6% gewijzigd door PrisonerOfPain op 12-03-2013 10:50 ]
Sinds kort knikkeren we alle projecten in Trello, dan kun je toch makkelijk op één plek je project status bijhouden. De basis; 'wat moet er nog gebeuren', 'waar zijn we nu mee bezig', 'wat moet er anders' en 'welke bugs komen we tegen'. Dan kun je heel gemakkelijk zien wat er gebeurt is en het aanmelden van bugs is dan ook overzichtelijk.
Helaas toch mailtjes blijven sturen met problemen/wensen/aanpassingen waardoor je continue aan het zoeken bent in je mail...
Helaas toch mailtjes blijven sturen met problemen/wensen/aanpassingen waardoor je continue aan het zoeken bent in je mail...

Opvallend genoeg zijn het vooral de build-breakers die zoiets zeggenInfinitive schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 10:41:
Tja, zelfs de besten kunnen een build breken wanneer je vergeet een file toe te voegen...
Vandaag maar eens door de issue lijst van een klant heen lopen en wat dingen terugschieten. Krijg change requests in de vorm van: "Ik wil graag een export van alle data in een Excel"... Ja ja, welke data en in welke vorm? Heb nu op een lijst met 30 issues/change requests al 5 issues die ik terug moet schieten omdat ze gewoon vaag zijn...

Overigens ook tof als klanten voor je gaan bepalen hoeveel tijd je nodig hebt en je deadlines opleggen. Nu weet ik het gevaar van klanten prioriteiten laten stellen (want: alles is prio 1 en moest gisteren af), maar dit is nog een stapje erger. Ah well, ik declareer gewoon hoeveel ik er daadwerkelijk aan besteed heb
Bij deze klant is dit wel van toepassing:
When the customer pays per hour and not per project
http://thejoysofcode.com/...-hour-and-not-per-project
Overigens: Despicable me
Bij het inloggen wordt (als het "onthoud mij" vinkje aan staat) een "DeviceID" opgeslagen in de LocalStorage. DeviceID is in de database gelinkt aan een gebruiker, en uiteraard kunnen gebruikers meerdere DeviceID's hebben. Inlog pagina controleert of er een DeviceID in de LocalStorage aanwezig is, en logt vervolgens in via een rest interface. Geen ID aanwezig? Dan inloggen als normaal (user+pass).Pizzalucht schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 07:43:
SessionStorage != LocalStorage
Onder je "my account" pagina zie je al jouw geregistreerde DeviceID's en daar kan je ze ook verwijderen (en van labels voorzien). Wordt er een ID verwijderd die op dat moment in gebruik is, dan wordt dit apparaat netjes uitgelogd. Gestolen/verloren apparaten komen dus ook niet meer in het systeem.
Het idee is dus meer het "permanent" verbinden van een apparaat aan een gebruikersaccount dan het langer bewaren van de cookies zelf.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.