Vandaag naar de Techdays geweest in Antwerpen. Paar leuke sessies bijgewoond. Vooral die Azure Mobile Services is wat vetjes ze
Daarmee kan je een database ontwerpen en gebruiken voor uw WP, Android en iOS apps. En het ondersteunt 4 mogelijke authenticaties: Live, Facebook, Twitter en Google accounts.
Zowel intern als extern zal ik onder die rol opereren

Nu zegt een titel niet zo heel veel en ben ik absoluut niet titel-geil, maar vind deze wel heel tof. Klant is erg tevreden over mijn werk en nu ik volledig verantwoordelijk ben voor de ICT, maar ook 2 mensen aanstuur die (mee)ontwikkelen past deze titel wel erg goed
Moet overigens nog steeds erg wennen aan een deel van die nieuwe rol. Normaal kan ik lekker doen waar ik zin in heb, maar nu moet ik ook mensen strakker aansturen en ben ik volledig verantwoordelijk voor het werk dat zij opleveren. Dit doe ik al een tijdje, maar de intensiteit is flink toegenomen. Maar het bevalt goed en is een erg leuke leerschool als ik eerlijk ben...
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Congrats....Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:13:
gisteren bij een klant benoemd tot: Director ICT & Development
Feli.Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 08:13:
gisteren bij een klant benoemd tot: Director ICT & Development
![]()
Nu zegt een titel niet zo heel veel en ben ik absoluut niet titel-geil, maar vind deze wel heel tof. Klant is erg tevreden over mijn werk en nu ik volledig verantwoordelijk ben voor de ICT, maar ook 2 mensen aanstuur die (mee)ontwikkelen past deze titel wel erg goed
Moet overigens nog steeds erg wennen aan een deel van die nieuwe rol. Normaal kan ik lekker doen waar ik zin in heb, maar nu moet ik ook mensen strakker aansturen en ben ik volledig verantwoordelijk voor het werk dat zij opleveren. Dit doe ik al een tijdje, maar de intensiteit is flink toegenomen. Maar het bevalt goed en is een erg leuke leerschool als ik eerlijk ben...
Ik zit daar op freelance/zelfstandige basis, maar omdat ik steeds meer betrokken ben bij interne processen, maar ook bij processen richting klanten is besloten mij "intern te benoemen". Door de freelance constructie heb ik al een leuk salaris/omzet uit dat projectKayr schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 09:04:
[...]
Felienne, krijg je nou ook het salaris dat bij zo'n titel hoort?
Met 1 dag werken per week haal ik een bedrag binnen waar ik vroeger een volle week voor moest werken
Eigenlijk verandert er weinig, ik blijf doen wat ik al een tijdje deed (en goed voor betaald kreeg), maar heb nu eindelijk de erkenning in de vorm van een titel en visitekaartje. Toch wel een beetje de kroon op je werk

Ik werd al met enige regelmaat als CIO bestempeld, maar dat vond ik een beetje een overdreven titel, net als ZZP-ers die zich CEO noemen
Overigens is de grootste kroon op mijn werk de tevredenheid van de betreffende klant. Ze zijn erg blij met mijn werk en zetten mij graag op een voetstuk. Zeker nu het businessmodel van de klant (inclusief zijn software) vruchten begint af te werpen wordt de band steeds sterker en word werken voor die klant een steeds groter plezier
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nee, gelukkig niet. Wel al een keer een printer kabel opnieuw moeten solderen om er een male-male kabel van te maken voor data overdracht. Had ik toen maar die phoenix contact connectors...Neverwinterx schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 21:02:
Iemand ooit al draadjes in een phoenix profibus connector vastgemaakt? Dat werkt met kleine oranje plugjes die je moet inschuifen naast je draadjes (geen idee of dat systeem een eigen naam heeft) en dat is echt een klotegepruts. Wat is er mis met gewoon die draadjes vastschroeven...
Omg, waarom doet Google Apps het nou weer niet?
Geen problemen hier?TheNephilim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:01:
Doet het hier gewoon hoorTheNephilim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:01:

Bij een collega werkt hij ook, terwijl als ik de 'geïnstalleerde gmail' open ik Fout 15 (net::ERR_SOCKET_NOT_CONNECTED): Onbekende fout voor m'n kiezen krijg ...
probeer is in andere browser? (ik doe ook maar een zwakke poging tot trouble shooting.. :< rot drupal irriteert me -.-)
Well, there's your problem!Ijstheefles schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:09:
probeer is in andere browser? (ik doe ook maar een zwakke poging tot trouble shooting.. :< rot drupal irriteert me -.-)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
grappig dat 'eeuwige' gemeut dat het aan drupal ligt, terwijl 9 van de 10 keer het blijkt te liggen aan developers die niet de moeite hebben genomen om zich in te lezen in de materie en zich er niet bij kunnen neer leggen dat je in drupal meer in de UI moet doen dan in een code editor. Of maar blind modules installeren ipv even goed na te denken wat het gewenste resultaat is en daar naar toe te werken door zelf even wat te maken. Zo spannend is het allemaal niet, maar het wordt heel vaak 'spanned' gemaakt door onkunde of vakblindheid en dingen stug anders te doen.
Driving a cadillac in a fool's parade.
Ben ik de enige die zich stoort aan het gebruik van "is" waar men "eens" bedoeld?

Ik irriteer me aan drupal, zegt nog niets over wie ik de schuld geef =Pkwaakvaak_v2 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:18:
grappig dat 'eeuwige' gemeut dat het aan drupal ligt, terwijl 9 van de 10 keer het blijkt te liggen aan developers die niet de moeite hebben genomen om zich in te lezen in de materie en zich er niet bij kunnen neer leggen dat je in drupal meer in de UI moet doen dan in een code editor. Of maar blind modules installeren ipv even goed na te denken wat het gewenste resultaat is en daar naar toe te werken door zelf even wat te maken. Zo spannend is het allemaal niet, maar het wordt heel vaak 'spanned' gemaakt door onkunde of vakblindheid en dingen stug anders te doen.
Hmmm, in een andere browser doet hij het niet. Chrome probleempje dusIjstheefles schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:09:
Ben ik de enige die zich ergert aan mensen die "irriteren aan" gebruiken?
Daar irriteer ik mij wel aanSh4wn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:29:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik vind mensen die "imiteren aan" gebruiken irritanterSh4wn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:29:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
O gut, wat een irritaties toch weer zo vroeg op de dag !
Ik ga maar snel weer wat programmeren om de frustraties hier weg te werken
GateKeaper schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:21:
Ben ik de enige die zich stoort aan het gebruik van "is" waar men "eens" bedoeld?![]()
Daar irriteer ik me ook wel is aan jaSh4wn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:29:
* YopY wacht op tl;dr front-end tests
Daar ben ik het helemaal mee is.GateKeaper schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:21:
Ben ik de enige die zich stoort aan het gebruik van "is" waar men "eens" bedoeld?![]()
Ja, evenals aan het incorrect gebruiken van de voltooid verleden tijd van een werkwoord, terwijl je actieve onvoltooid tegenwoordige tijd bedoelt.GateKeaper schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 10:21:

.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Het is vandaag weer klootjes dag. Een klant klikt op zijn 'groep' website naar de website van één van de bedrijfsonderdelen. Echter, de link werkt niet, in geen enkele browser.
Gelukkig zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de 'locatie' ligt, want hier werkt alles prima evenals bij een andere klant van ons, als die diezelfde pagina wil bezoeken.
Gelukkig zijn we tot de conclusie gekomen dat het aan de 'locatie' ligt, want hier werkt alles prima evenals bij een andere klant van ons, als die diezelfde pagina wil bezoeken.
Ctrl+Shift+Del, Enter, Ctrl+F5. Werkt het dan nog niet? Herinstallatie.
[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 07-03-2013 12:06 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
lol, die Ctrl+Shift+Del shortcut kende ik nog niet eens.CodeCaster schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:05:
Ctrl+Shift+Del, Enter, Ctrl+F5. Werkt het dan nog niet? Herinstallatie.
Ik weet niet eens wat dit is manKorben schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:47:
[...]
Ja, evenals aan het incorrect gebruiken van de voltooid verleden tijd van een werkwoord, terwijl je actieve onvoltooid tegenwoordige tijd bedoelt.
Dat is nog steeds geen oplossing voor die klantTheNephilim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 11:54:
Het is vandaag weer klootjes dag. Een klant klikt op zijn 'groep' website naar de website van één van de bedrijfsonderdelen. Echter, de link werkt niet, in geen enkele browser.
Read the code, write the code, be the code!
Dat klopt, maar ik heb niks te zeggen over de ICT huishouding daar, wij hebben slechts het onderhoud van de websites overgenomen. Nu ben ik daar ook nog niet zo te spreken over, maar er is sprake van een nieuwe website.wackmaniac schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:01:
[...]
Dat is nog steeds geen oplossing voor die klant
De voltooid verleden tijd is 'bedoeld', maar in die context hoort het de actieve onvoltooid tegenwoordige tijd te zijn, 'bedoelt' dus. Men bedoelt.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Die moet ik onthoudenMichali schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:19:
[...]
lol, die Ctrl+Shift+Del shortcut kende ik nog niet eens.
Bezig met de NVM-Makelaars API, komt er bij de bedrijfspanden het onderdeel "Kantoorruimte" langs.
Incoming new model:
OfficeSpace!
Incoming new model:
OfficeSpace!
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Om een BSN vragen in een aanmeldformulier op een website, mag dat wel eens?
Als de website is aangemeld bij het CBP wel. BSN valt al onder de WBP.TheNephilim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:53:
Om een BSN vragen in een aanmeldformulier op een website, mag dat wel eens?
http://www.rijksoverheid....persoonsgegevens-wbp.html
Irritant. Thuis runt een PHP script gewoon door ondanks een database error, op m'n webserver stopt ie er gewoon mee. Ik kan echt niets vinden in de docs waar ik dat in kan stellen. Op StackOverflow kom ik wel enigszins soortgelijke vragen tegen, maar de antwoorden zeuren allemaal dat je de errors gewoon goed af moet vangen en op moet lossen ipv "zomaar" door te runnen

[ Voor 34% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2013 13:59 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hmmm, voor zoiets was ik al bang. Ik ben er niet helemaal van op de hoogte, maar dat ga ik maar eens verder uitzoeken. Thanks voor de plug!Ryur schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:56:
[...]
Als de website is aangemeld bij het CBP wel. BSN valt al onder de WBP.
http://www.rijksoverheid....persoonsgegevens-wbp.html
Nee. Ergerlijk
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
In php.ini.oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:58:
Irritant. Thuis runt een PHP script gewoon door ondanks een database error, op m'n webserver stopt ie er gewoon mee. Ik kan echt niets vinden in de docs waar ik dat in kan stellen. Op StackOverflow kom ik wel enigszins soortgelijke vragen tegen, maar de antwoorden zeuren allemaal dat je de errors gewoon goed af moet vangen en op moet lossen ipv "zomaar" door te runnen
code:
1
2
| vb6_compat 1 on_error_resume_next 1 |
Doet mij denken aan het goude oude:.oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:58:
Visual Basic:
1
| On Error Resume Next |
Maar ze hebben wel gelijk, je moet ook netjes je fouten afvangen! Door mensen als jij krijgen wij developers een slechte naam
Overigens heb je gelijk wat betreft de moraalridders op SO, word ik soms ook wel een beetje gek van...

Zat er in PHP niet een instelling om warnings als errors te laten beschouwen en andersom? Anders heb je misschien kans dat er bij de build van de DB of PHP iets was ingeschakeld/ingesteld. Daarover heb ik mij ook al eens verbaasd, dat sommige dingen afhangen van hoe het gecompiled is...
Ze hebben natuurlijk wel gelijk, ook al zijn het soms moraalridders. Ik heb daar soms ook een bloedje hekel aan, vooral als iets snel opgelost moet worden. Echter: op lange termijn heb je er meer aan om het echt op te lossen en nooit weer tegen dat probleem aan te lopen. Daarnaast wordt je code er gewoon betrouwbaarder op. (beter zal ik niet noemen, te veel ervaring met ontwikkelaars die om fouten te voorkomen (of op te lossen) behoorlijk vreemde constructies creëren..Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:04:
[...]
Doet mij denken aan het goude oude:
Visual Basic:
1 On Error Resume Next![]()
Maar ze hebben wel gelijk, je moet ook netjes je fouten afvangen! Door mensen als jij krijgen wij developers een slechte naam
Overigens heb je gelijk wat betreft de moraalridders op SO, word ik soms ook wel een beetje gek van...
Zat er in PHP niet een instelling om warnings als errors te laten beschouwen en andersom? Anders heb je misschien kans dat er bij de build van de DB of PHP iets was ingeschakeld/ingesteld. Daarover heb ik mij ook al eens verbaasd, dat sommige dingen afhangen van hoe het gecompiled is...
Behalve dat je er niet op zit te wachten als je gewoon even snel iets op wilt lossen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik heb ooit een project op school gehad waar wij met Medische gegevens werkten, dat is nog complexer.TheNephilim schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 13:59:
[...]
Hmmm, voor zoiets was ik al bang. Ik ben er niet helemaal van op de hoogte, maar dat ga ik maar eens verder uitzoeken. Thanks voor de plug!
Gelukkig werden wij wel goed ondersteund door de Jurist van onze opleiding. Zodoende weet ik hier veel over.
Had je maar niks in PHP moeten gaan prutsen..oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:09:
Behalve dat je er niet op zit te wachten als je gewoon even snel iets op wilt lossen.
Misschien heb je hier wat aan:
PHP:
1 @fopen('http://example.com/not-existing-file', 'r');
What will it do?
- If PHP was compiled with --disable-url-fopen-wrapper, it won’t work. (Docs don’t say what “won’t work” means; returns null, throws exception?) Note that this flag was removed in PHP 5.2.5.
- If allow_url_fopen is disabled in php.ini, this still won’t work. (How? No idea.)
- Because of the @, the warning about the non-existent file won’t be printed.
- But it will be printed if scream.enabled is set in php.ini.
- Or if scream.enabled is set manually with ini_set.
- But not if the right error_reporting level isn’t set.
- If it is printed, exactly where it goes depends on display_errors, again in php.ini. Or ini_set.
Ik zit op SO niet te wachten op een belerend toontje van een of andere hobbyist die denkt het beter te weten. StackOverflow is gewoon een platform om een vraag te stellen. Daar verwacht je antwoorden op, geen hele off-topic discussies over dat het fout is wat je wilt.jbdeiman schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:08:
[...]
Ze hebben natuurlijk wel gelijk, ook al zijn het soms moraalridders. Ik heb daar soms ook een bloedje hekel aan, vooral als iets snel opgelost moet worden. Echter: op lange termijn heb je er meer aan om het echt op te lossen en nooit weer tegen dat probleem aan te lopen. Daarnaast wordt je code er gewoon betrouwbaarder op. (beter zal ik niet noemen, te veel ervaring met ontwikkelaars die om fouten te voorkomen (of op te lossen) behoorlijk vreemde constructies creëren.
Als ik een vraag zou stellen over hoe ik iets kan doen zit ik niet te wachten op een code-review met de opmerking dat ik mijn hele architectuur over boord moet gooien. Meestal ben je namelijk bezig in een bestaand project waardoor je niet zomaar even ingrijpend dingen kunt aanpassen.
SO is gewoon Vraag -> Antwoord wat mij betreft. Een platform als GoT leent zich er meer voor om dat soort discussies te houden (de vragen, if any, hebben vaak meer diepgang dan die posts op SO), maar dan nog moet je hoor en wederhoor toepassen, misschien is er wel een goede reden om het "fout" te doen, dan kan men met het vingertje opheffen en zeggen dat het niet goed is, maar daar schiet niemand iets mee op.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat het goed is om te verbeteren en dat je altijd moet blijven leren en moet blijven zoeken naar betere oplossingen. Echter is SO daar niet (meer) geschikt voor... Daarnaast zijn er maar weinig mensen op SO waarbij je waarde kunt hechten aan hun verhaal, de meeste moraal ridders zijn namelijk niet eens de echte "pro's", maar mensen die voor het eerst in hun leven iemand kunnen corrigeren en daar voldoening uit halen. Tenminste dat is mij opgevallen, de meeste ridders komen op hun hobbelpaard naar binnen want die hebben maar een paar schamele punten
SO was vroeger leuk, best lang rond gehangen, maar sinds het een speeltuin voor moraalridders is geworden, punten (als men überhaupt nog de moeite neemt om een antwoord goed te keuren) alleen gaan naar de allstars die een antwoord geven dat al gegeven was door een ander (maar de superster de punten krijgt omdat hij een naam heeft binnen SO) en veel vragen tegenwoordig zijn van het kaliber "Hello, yes I first programming start, I have problem I not understand how [VERY SIMPEL IETS] is works" ben ik een beetje de liefde verloren. Ik kom er enkel nog via Google als ik een probleem heb (en dan kom je vaak op de oudere vragen) (ik deel overigens nog wel netjes puntjes uit als ik ermee geholpen ben)
Moet je die reden wel geven bij het maken van je topic, anders ga ik er van uit dat je 'niet beter weet'. Mocht het een goede reden zijn waar ook ik geen oplossing voor weet, dan zal ik mijn best doen je te helpen met de huidige situatie..Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:25:
[...] misschien is er wel een goede reden om het "fout" te doen, dan kan men met het vingertje opheffen en zeggen dat het niet goed is, maar daar schiet niemand iets mee op.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Heb je concrete voorbeelden? Ik hoor dit wel vaker en het is naar mijn mening vaak schromelijk overdreven. Het is maar net hoe je je probleem uitlegt. Met te weinig uitleg klinkt iedere oplossing die hacky lijkt gewoon door en door slecht, doordat het juist op onkunde lijkt in plaats van onmogelijkheid..Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:25:
[...]
Ik zit op SO niet te wachten op een belerend toontje van een of andere hobbyist die denkt het beter te weten. StackOverflow is gewoon een platform om een vraag te stellen. Daar verwacht je antwoorden op, geen hele off-topic discussies over dat het fout is wat je wilt.
Als ik een vraag zou stellen over hoe ik iets kan doen zit ik niet te wachten op een code-review met de opmerking dat ik mijn hele architectuur over boord moet gooien. Meestal ben je namelijk bezig in een bestaand project waardoor je niet zomaar even ingrijpend dingen kunt aanpassen.
Onlangs nog bijvoorbeeld, vroeg er iemand "Hoe kan ik de naam van de aanroepende functie achterhalen in C#?". Bij zulke vragen moeten al alle alarmbellen gaan rinkelen, maar nee, het papegaaienvolk post meteen allemaal oplossingen met reflectie en stacktraces. Als ik dan vraag wat 'ie wil doen: "Een andere actie ondernemen afhankelijk van de naam van de functie mijn functie aanroept".

Ik weet dan dus precies het antwoord op die vraag, en toch ga ik het gewenste antwoord niet geven. Uiteraard werd mijn antwoord niet geaccepteerd, maar dat met new StackTrace().GetFrames()[1].GetMethod().Name.
Niet echt. 't gaat om een SQLite error. Thuis print ie de error maar gaat ie gewoon door. Op m'n webserver print ie de error en stopt ie daarna het script. Het ligt dus niet aan de code, maar aan een instelling of simpelweg de PHP versie.Korben schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:16:
Misschien heb je hier wat aan:
Gedeeltelijk mee eens. Het lijkt mij echter niet de bedoeling om bij iedere vraag een heel betoog te moeten posten dat je wel beter weet... Afhankelijk van het soort vraag is dat soms wel handig, maar het doel van SO is niet elkaar met een belerend toontje toespreken.OkkE schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:37:
[...]
Moet je die reden wel geven bij het maken van je topic, anders ga ik er van uit dat je 'niet beter weet'. Mocht het een goede reden zijn waar ook ik geen oplossing voor weet, dan zal ik mijn best doen je te helpen met de huidige situatie.
Als je inderdaad wilt helpen prima, maar de meeste willen niet helpen maar enkel vertellen dat je het fout doet om vervolgens met hun paard weer weg te galopperen omdat ze hun werk gedaan hebben. Dat is niet het doel wat SO wilde nastreven volgens mij. Bij dat soort posts denk ik vaak: "Post dan niets en galoppeer verder..."...
Kan ook zijn dat ik een andere mindset/opvatting heb, ik heb zelf absoluut niet het idee de moraalridder uit te moeten hangen en misschien wekt dat dan dat gevoel op.
Iemand helpen is goed (en fijn dat er mensen zijn die dat doen), iemand de les lezen (en die arrogantie hangt op SO geregeld) is niet goed. Maar dat is mijn bescheiden mening
Zo geen voorbeeld bij de hand, het is meer een algemeen gevoel. In het begin was SO echt nog een plek om te leren en waar mensen elkaar konden challengen. Tegenwoordig heb ik het idee dat het meer de zandbak voor startende ontwikkelaars is en dat men maar gewoon hun vraag neer plempt. Aan de andere kant staan vervolgens de veteranen die soms proberen de moraalridder uit te hangen om karma te scoren en om zichzelf beter te voelen dan een ander.CodeCaster schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Heb je concrete voorbeelden? Ik hoor dit wel vaker en het is naar mijn mening vaak schromelijk overdreven. Het is maar net hoe je je probleem uitlegt, met te weinig uitleg klinkt iedere oplossing die hacky lijkt gewoon door en door slecht.
Nogmaals, het is een gevoel dat ik erbij heb. Dat hoeft dus niet direct werkelijkheid te zijn en een ander kan het anders ervaren.
Daar heb je een punt, echter zit ik wanneer ik zoek op het onderwerp "herleiden van aanroepende functie" te wachten op het StackTrace antwoord en niet op het antwoord waarmee je de poster helpt. Dus voor de poster ben jij nuttig, voor iemand die op die vraag terecht komt via google absoluut niet. Neemt niet weg dat het goed is dat je probeert te helpen!Onlangs nog bijvoorbeeld, vroeg er iemand "Hoe kan ik de naam van de aanroepende functie achterhalen in C#?". Bij zulke vragen moeten al alle alarmbellen gaan rinkelen, maar nee, het papegaaienvolk post meteen allemaal oplossingen met reflectie en stacktraces. Als ik dan vraag wat 'ie wil doen: "Een andere actie ondernemen afhankelijk van de naam van de functie mijn functie aanroept".
Ik weet dan dus precies het antwoord op die vraag, en toch ga ik het gewenste antwoord niet geven. Uiteraard werd mijn antwoord niet geaccepteerd, maar dat met new StackTrace().GetFrames()\[0].GetMethod().Name.
Als je de antwoorden combineert heb je het perfecte antwoord gegeven. Ik snap je frustratie overigens wel hoor
Maar serieus, iemand die een dergelijke vraag stelt moet zich toch achter zijn oren krabben of hij het goede vak heeft gekozen. Dat is echt een gevalletje klok-klepel

Wat overigens ook vervelend is zijn die mensen die proberen een blogpost aan te smeren, voor je het weet heb je 20 tabs open staan met "mogelijk" relevante blogs. Daarnaast zijn er veel framework geile mensen die te pas en te onpas met frameworks gooien. Wil je weten hoe je slim iets kunt doen komen ze met een totaal framework aanzetten

Mijn punt was de verschillende instellingen die genoemd worden om het 'fout gaan' al dan niet te triggeren..oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Niet echt. 't gaat om een SQLite error. Thuis print ie de error maar gaat ie gewoon door. Op m'n webserver print ie de error en stopt ie daarna het script. Het ligt dus niet aan de code, maar aan een instelling of simpelweg de PHP versie.
MSDN: CallerMemberNameAttribute Class (System.Runtime.CompilerServices)CodeCaster schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:38:
[...]
Onlangs nog bijvoorbeeld, vroeg er iemand "Hoe kan ik de naam van de aanroepende functie achterhalen in C#?". Bij zulke vragen moeten al alle alarmbellen gaan rinkelen, maar nee, het papegaaienvolk post meteen allemaal oplossingen met reflectie en stacktraces. Als ik dan vraag wat 'ie wil doen: "Een andere actie ondernemen afhankelijk van de naam van de functie mijn functie aanroept".
Ik weet dan dus precies het antwoord op die vraag, en toch ga ik het gewenste antwoord niet geven. Uiteraard werd mijn antwoord niet geaccepteerd, maar dat met new StackTrace().GetFrames()\[1].GetMethod().Name.

We are shaping the future
Vervang SO door t.net en je hebt mijn mening. Je hebt een hele exacte vraag over een heel exact ding waar je al zeker een dag op loopt te grinden en googlen en als je dan een vraag stelt wil je gewoon een antwoord van iemand die meer weet over het onderwerp, geen "sorry maar waarom wil je dat" geneuzel of andere "humor".Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 14:52:
[...]
Gedeeltelijk mee eens. Het lijkt mij echter niet de bedoeling om bij iedere vraag een heel betoog te moeten posten dat je wel beter weet... Afhankelijk van het soort vraag is dat soms wel handig, maar het doel van SO is niet elkaar met een belerend toontje toespreken.
Als je inderdaad wilt helpen prima, maar de meeste willen niet helpen maar enkel vertellen dat je het fout doet om vervolgens met hun paard weer weg te galopperen omdat ze hun werk gedaan hebben. Dat is niet het doel wat SO wilde nastreven volgens mij. Bij dat soort posts denk ik vaak: "Post dan niets en galoppeer verder..."...
Kan ook zijn dat ik een andere mindset/opvatting heb, ik heb zelf absoluut niet het idee de moraalridder uit te moeten hangen en misschien wekt dat dan dat gevoel op.
Iemand helpen is goed (en fijn dat er mensen zijn die dat doen), iemand de les lezen (en die arrogantie hangt op SO geregeld) is niet goed. Maar dat is mijn bescheiden mening
Zo geen voorbeeld bij de hand, het is meer een algemeen gevoel. In het begin was SO echt nog een plek om te leren en waar mensen elkaar konden challengen. Tegenwoordig heb ik het idee dat het meer de zandbak voor startende ontwikkelaars is en dat men maar gewoon hun vraag neer plempt. Aan de andere kant staan vervolgens de veteranen die soms proberen de moraalridder uit te hangen om karma te scoren en om zichzelf beter te voelen dan een ander.
[ Voor 3% gewijzigd door BikkelZ op 07-03-2013 15:05 ]
iOS developer
Burn.
Let wel, dat is nieuw in .NET 4.5. Nog niet iedereen werkt daar mee. Hell, er zijn zat mensen die nog met versies eerder dan 4.0 werken.
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Korben schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:08:
[...]
Let wel, dat is nieuw in .NET 4.5. Nog niet iedereen werkt daar mee. Hell, er zijn zat mensen die nog met versies eerder dan 4.0 werken.
Heb nog 1 project wat draait op 3.5, daar is nog mee te leven. Maar slimme dingen als NullOrWhiteSpace in plaats van NullOrEmpty maken je leven zoveel simpeler. Maak het geregeld mee dat ik lekker zit te typen en mij afvraag waarom ik nu weer rode kringeltjes krijg... Zit ik weer 4.0/4.5 spul in oudere versies te tikken

Tja, dat soort simpele dingen zijn vervelend, maar daar kan ik nog wel mee leven. Dingen als TPL, RX en async/await zijn grotere gemissen..Gertjan. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:11:
[...]
Ik wil eigenlijk niet meer met versies ouder dan 4.0 werken... Je mist zo'n lading features in oude versies dat ik ongelukkig wordt...
Heb nog 1 project wat draait op 3.5, daar is nog mee te leven. Maar slimme dingen als NullOrWhiteSpace in plaats van NullOrEmpty maken je leven zoveel simpeler. Maak het geregeld mee dat ik lekker zit te typen en mij afvraag waarom ik nu weer rode kringeltjes krijg... Zit ik weer 4.0/4.5 spul in oudere versies te tikken
Handig om je ratelimit mee te omzeiling. Is dit nou een gevalletje van crowdsourcing
Maar stel dat je die dingen gebruikt, dan komt er toch als postende applicatie die betreffende app te staan? Kan mij alleen voorstellen dat je een app kunt faken om gebruikersgegevens te harvesten...
Ze zullen best wel een tijdje blijven werken aangezien Twitter niet alle clients kan gaan lopen blocken van mensen die niet upgraden.
iOS developer
https://github.com/rkh/al.../master/almost_sinatra.rb
Ruby magic.
Uitleg: http://rubysource.com/cod...-sinatra-almost-readable/
Ruby magic.
Uitleg: http://rubysource.com/cod...-sinatra-almost-readable/
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Nog even over SO,
Heb een hekel aan het "Je doet het niet goed bla bla het moet zo en zo en anders niet" moraal daarzo.
Had laast een vraag voor een lokaal scriptje dat niet al te lang zo draaien, en fin, netjes uitgelegd daar zo, was iets met mysql.
Het enigste antwoord wat ik herhaaldelijk kreeg is dat ik over moet gaan op iets anders dan mysql omdat mysql deprecated gaat worden in de binnenkort komende update.
NOU EN, het is een lokaal scriptje, die misschien een dag of 5 z'n werk doet en dan gooi ik het weer weg. Ik ben toch niet van plan om direct te gaan updaten. Zit ik weer met scripts van PHP 4 tijdperk die ik zelf geport heb naar 5, die ook niet meer werken.
Geef gewoon antwoord op de vraag stelling, en anders had ik wel gevraagd over je mening of ik mysql of niet zou moeten gebruiken..
Kan me er echt aan ergeren.
Heb een hekel aan het "Je doet het niet goed bla bla het moet zo en zo en anders niet" moraal daarzo.
Had laast een vraag voor een lokaal scriptje dat niet al te lang zo draaien, en fin, netjes uitgelegd daar zo, was iets met mysql.
Het enigste antwoord wat ik herhaaldelijk kreeg is dat ik over moet gaan op iets anders dan mysql omdat mysql deprecated gaat worden in de binnenkort komende update.
NOU EN, het is een lokaal scriptje, die misschien een dag of 5 z'n werk doet en dan gooi ik het weer weg. Ik ben toch niet van plan om direct te gaan updaten. Zit ik weer met scripts van PHP 4 tijdperk die ik zelf geport heb naar 5, die ook niet meer werken.
Geef gewoon antwoord op de vraag stelling, en anders had ik wel gevraagd over je mening of ik mysql of niet zou moeten gebruiken..
Kan me er echt aan ergeren.
En we hebben een beller! 
T: "Hello, this is <naam> from the Windows technical service department. I am calling you because <blablabla, computer in gevaar>. But we can help you fix this!"
A: "Oh no, what should I do?"
T: "Are you in front of your computer? Is it turned on?"
A: "Yes it is, I am looking at my desktop"
T: "Okay, at the lower left hand of your keyboard, find the flag with the four squares on it, the Windows logo"
A: "Errrrr, I don't see it" (want Mac-toetsenbord)
T: "Please look very closely, as it is there!"
A: "I see Ctrl, Alt, Space, Cmd and Alt... no Windows key"
T: "It must be there... on the LEFT side!"
A: "Ah, now I see it"
T: "Okay, please press and hold it, then press the R key. R as in Romeo."
A: "A new window shows up"
T: "Okay, I will forward you to our senior technician."
(korte stilte)
T: "Hello?"
A: "Hello?"
T: "Yes, you see the Run screen? Please type Charlie, Mike, Delta and press ENTER Key Sir"
* Alex) typt terminal in en drukt op enter
A: "I see a very hackerisch black screen show up"
T: "Yes that is good. Now please type a, as in apple. "
A: "A as in apple"
T: "S for sugar, sugar once more, O for oscar and C for Charlie and then press Enter Sir"
A: "It says 'command not found'"
T: "Please try again. Alpha, sugar, sugar, oscar, charlie."
A: "Okay... I've done so. Still says 'command not found'"
(dit gaat nog 2 keer zo door)
En toen draaide de support technician een beetje door:
T: "You motherfucker. Are you fucking kidding me?"
A: "I'm sorry?"
T: "I want to fuck your mother"
A: *lacht*
T: "How many fathers do you have?"
A: "I don't believe that is any of your business."
T: "fuck you asshole" *disconnect*
Best 7 minutes of the day

T: "Hello, this is <naam> from the Windows technical service department. I am calling you because <blablabla, computer in gevaar>. But we can help you fix this!"
A: "Oh no, what should I do?"
T: "Are you in front of your computer? Is it turned on?"
A: "Yes it is, I am looking at my desktop"
T: "Okay, at the lower left hand of your keyboard, find the flag with the four squares on it, the Windows logo"
A: "Errrrr, I don't see it" (want Mac-toetsenbord)
T: "Please look very closely, as it is there!"
A: "I see Ctrl, Alt, Space, Cmd and Alt... no Windows key"
T: "It must be there... on the LEFT side!"
A: "Ah, now I see it"
T: "Okay, please press and hold it, then press the R key. R as in Romeo."
A: "A new window shows up"
T: "Okay, I will forward you to our senior technician."
(korte stilte)
T: "Hello?"
A: "Hello?"
T: "Yes, you see the Run screen? Please type Charlie, Mike, Delta and press ENTER Key Sir"
* Alex) typt terminal in en drukt op enter
A: "I see a very hackerisch black screen show up"
T: "Yes that is good. Now please type a, as in apple. "
A: "A as in apple"
T: "S for sugar, sugar once more, O for oscar and C for Charlie and then press Enter Sir"
A: "It says 'command not found'"
T: "Please try again. Alpha, sugar, sugar, oscar, charlie."
A: "Okay... I've done so. Still says 'command not found'"
(dit gaat nog 2 keer zo door)
En toen draaide de support technician een beetje door:
T: "You motherfucker. Are you fucking kidding me?"
A: "I'm sorry?"
T: "I want to fuck your mother"
A: *lacht*
A: "I don't believe that is any of your business."
T: "fuck you asshole" *disconnect*
Best 7 minutes of the day

Wat doet Assor?
Sorry, moet assoc zijn. Dat print een lijst van alle filetype-associaties.Gamebuster schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:32:
Wat doet Assor?
Alex) schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:30:
iOS developer
Je had PowerShell op moeten starten, dan had je ze ook nog een leuke foutmelding kunnen geven.Alex) schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Sorry, moet assoc zijn. Dat print een lijst van alle filetype-associaties.
PowerShell:
1
2
3
4
5
6
7
| PS C:\Users\Korben> assoc assoc : The term 'assoc' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. Check the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again. At line:1 char:1 + assoc + ~~~~~ + CategoryInfo : ObjectNotFound: (assoc:String) [], CommandNotFoundException + FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException |
Ik helemaal googlenAlex) schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:32:
[...]
Sorry, moet assoc zijn. Dat print een lijst van alle filetype-associaties.

[ Voor 5% gewijzigd door Gamebuster op 07-03-2013 15:37 ]
Dan vraag ik me af wat je dan nu met assoc verder kan.
extenties remappen?ZpAz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:37:
Weinig, maar er komt een shitload aan output uit rollen, en de gemiddelde gebruiker heeft geen idee wat dat allemaal betekent. De scammers kunnen makkelijk iemand wijsmaken dat daar staat dat zijn of haar computer een virus heeft.ZpAz schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:37:
wat is er mis met een good old netstat -a -n?
"Zitten hier IP-adressen bij die u niet herkent?"
iOS developer
Aa zo, ja precies.Korben schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:38:
[...]
Weinig, maar er komt een shitload aan output uit rollen, en de gemiddelde gebruiker heeft geen idee wat dat allemaal betekent. De scammers kunnen makkelijk iemand wijsmaken dat daar staat dat zijn of haar computer een virus heeft.
Verkeerde tabblad, mijn fout!
[ Voor 75% gewijzigd door Candanz op 07-03-2013 15:42 ]
Of de Windows Event Viewer?BikkelZ schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:40:
wat is er mis met een good old netstat -a -n?
Die is nog veel leuker, allemaal gele uitroeptekentjes en rode kruisjes!
Je kan er om lachen. Ik had laatst ook een beller aan de lijn
S: .oisyn! Je moet me helpen! Ik zit hier met Microsoft aan de lijn, en ze zeggen ze berichten binnenkregen dat mijn PC niet goed beveiligd is. Heb allerlei stappen doorlopen, maar nu moet ik geld gaan betalen. Kan ik ze vertrouwen?
.o: WTF. Wat heb je allemaal gedaan dan?
S: Ik moest iets installeren zodat ze beter mee konden kijken
.o: Je hebt ze nu nog aan de lijn?
S: Ja
.o: Ok, houden zo. Niet ophangen. Staan er belangrijke bestanden op je PC die je sowieso wilt bewaren?
S: Ja foto's van m'n dochter en facturen e.d. voor m'n bedrijf.
.o: Kun je nu nog bij je bestanden? Controleren.
S: *clickety click* Ja
*T*: what are you doing
S: Just checking some pictures, one moment please
.o: Ok, trek je netwerkkabel uit je PC.
S: Wat? Gaan ze dan niet zeuren?
.o: Vergeet die lui. Trek je netwerkkabel uit je PC
S: *yank*
*T*: what is going on?
.o: Ok hang maar op.
S: I'm going to hang up now. I can't pay
*T*: you NEED to pay
S: Fuck you. *click*
S: Wat nu?
.o: Ok, Je PC NIET UITZETTEN! Heb je een externe hardeschijf oid waar alles wat je wil bewaren oppast?
S: Nee.
.o: Regel er een en zet je PC niet uit voor je alles gekopiëerd hebt.
S: Ok dan ga ik nu naar de winkel
*click*
Na het opnieuw opstarten was dus alles geencrypt en kon ie nergens meer bij. Gelukkig had ie zojuist een backup gemaakt en hij is me eeuwig dankbaar
Zo, dat is wel heel erg ranzig!
iOS developer
Ik heb ze nog steeds niet aan de lijn gehad. Heb speciaal voor hun een oude XP-bak staan!.oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:49:
[...]
S: .oisyn! Je moet me helpen! Ik zit hier met Microsoft aan de lijn, en ze zeggen ze berichten binnenkregen dat mijn PC niet goed beveiligd is. Heb allerlei stappen doorlopen, maar nu moet ik geld gaan betalen. Kan ik ze vertrouwen?
.o: WTF. Wat heb je allemaal gedaan dan?
S: Ik moest iets installeren zodat ze beter mee konden kijken
.o: Je hebt ze nu nog aan de lijn?
S: Ja
.o: Ok, houden zo. Niet ophangen. Staan er belangrijke bestanden op je PC die je sowieso wilt bewaren?
S: Ja foto's van m'n dochter en facturen e.d. voor m'n bedrijf.
.o: Kun je nu nog bij je bestanden? Controleren.
S: *clickety click* Ja
*T*: what are you doing
S: Just checking some pictures, one moment please
.o: Ok, trek je netwerkkabel uit je PC.
S: Wat? Gaan ze dan niet zeuren?
.o: Vergeet die lui. Trek je netwerkkabel uit je PC
S: *yank*
*T*: what is going on?
.o: Ok hang maar op.
S: I'm going to hang up now. I can't pay
*T*: you NEED to pay
S: Fuck you. *click*
S: Wat nu?
.o: Ok, Je PC NIET UITZETTEN! Heb je een externe hardeschijf oid waar alles wat je wil bewaren oppast?
S: Nee.
.o: Regel er een en zet je PC niet uit voor je alles gekopiëerd hebt.
S: Ok dan ga ik nu naar de winkel
*click*
Na het opnieuw opstarten was dus alles geencrypt en kon ie nergens meer bij. Gelukkig had ie zojuist een backup gemaakt en hij is me eeuwig dankbaar
We krijgen ze hier minstens 3x per week aan de lijn, ik hoor het steeds vaker. Jammer genoeg trappen veel mensen in de scams omdat ze het overtuigend genoeg weten te brengen ("we're from microsoft, trust us, your computer has errors but we can fix it").oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:49:
[...]
Tering, wat een eikels*knip*
Goed gehandeld!
Tja,
Ze hebben mijn vrouw ook een keer vroeg in de ochtend gebeld. Grappige was dat ik net daarvoor een project had overgedragen aan onze Indiase collega's en mijn vrouw wist dat. Toen ze dus een man hoorde in het Engels met een overduidelijk Indiaas accent dacht ze in eerste instantie dat het mijn werk was.
Gelukkig is ze zo bij de pinken dat ze ophing toen hij begon over geinfecteerde Windows machines. Daarom hou ik van haar ;-) (nou ja, onder andere ;-)
Ze hebben mijn vrouw ook een keer vroeg in de ochtend gebeld. Grappige was dat ik net daarvoor een project had overgedragen aan onze Indiase collega's en mijn vrouw wist dat. Toen ze dus een man hoorde in het Engels met een overduidelijk Indiaas accent dacht ze in eerste instantie dat het mijn werk was.
Gelukkig is ze zo bij de pinken dat ze ophing toen hij begon over geinfecteerde Windows machines. Daarom hou ik van haar ;-) (nou ja, onder andere ;-)
Ik had ook zo'n kerel aan de lijn, op het moment dat ze snappen dat je ze door hebt, beginnen ze schelden.
Mijne hield vooral van "you motherfucker fuck fuck fuck you motherfuckerrrr!!!".
Mijne hield vooral van "you motherfucker fuck fuck fuck you motherfuckerrrr!!!".
Sardaukar schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:54:
(nou ja, onder andere ;-)
offtopic:
also boobies
also boobies
Vraag me af waarom ze daar zo kwaad van worden. Is het net als bij een callcenter? Als je niet genoeg telefoontjes pleegt dan ga je de laan uit (hoewel, daar hakken ze waarschijnlijk gewoon je zaakie eraf)?phex schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:00:
Ik had ook zo'n kerel aan de lijn, op het moment dat ze snappen dat je ze door hebt, beginnen ze schelden.
EDIT: Overigens, bellen ze alleen naar vaste nummers ofzo? Ik kan me voorstellen dat ze niet heel geloofwaardig overkomen als ze je bellen en je zit op dat moment in de tram ofzo..
[ Voor 72% gewijzigd door Patriot op 07-03-2013 16:04 ]
Iemand ervaring met de keuze Xapian/Omega vs Lucene/Solr?
Read the code, write the code, be the code!
Weet iemand een app die iig werkt op iPhone en WP zodat je geautomatiseerd berichtjes kunt sturen, bijv. als een applicatie gecrashed is oid?
Die vriend van mij werd gebeld op zijn vaste toestel idd.Patriot schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:02:
EDIT: Overigens, bellen ze alleen naar vaste nummers ofzo? Ik kan me voorstellen dat ze niet heel geloofwaardig overkomen als ze je bellen en je zit op dat moment in de tram ofzo..
[ Voor 56% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2013 16:09 ]
Was een tijdje geleden in het nieuws dat ze gewoon telefoonreeksen afwerken en nu ergens bij 020 ofzo waren..oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:08:
Die vriend van mij werd gebeld op zijn vaste toestel idd.
Hail to the king baby!
Moet dat gekoppeld worden aan bvb de server monitoring of wil je gewoon heel snel een lijst mensen op de hoogte stellen?.oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:08:
Weet iemand een app die iig werkt op iPhone en WP zodat je geautomatiseerd berichtjes kunt sturen, bijv. als een applicatie gecrashed is oid?
iOS developer
Ik wil gewoon vanuit code een notification kunnen sturen naar m'n telefoon.
[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 07-03-2013 16:19 ]
Ik gebruik zelf Pusher..oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:19:
Bedoelde die van Rubinski hieronder. GateKeaper in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 2"
Al die tools/libs/shit.. pff, raak steeds vaker in 't warretje.
[ Voor 28% gewijzigd door GateKeaper op 07-03-2013 16:23 ]
Verwijderd
Jij hebt PushOver nodig..oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:19:
Da's dus niet voor Windows Phone

Een zelf een appje maken, sideloaden op je telefoon, en via de Windows Push Notification Services versturen?
Ik ken nog een ietwat ouderwetse techniek om vanaf elke telefoon (mits ze een geldig abonnement hebben) een bericht naar elke willekeurige telefoon te sturen, zolang je hun telefoonnummer weet. Er wordt al jarenlang over het gebrek aan security van die techniek geklaagd, maar niemand fixt het,.oisyn schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 16:19:
Gebruik dan inderdaad gewoon de SMS API van Mollie ofzo. Kost je 1x 13 euro om 100 credits te kopen, en kan je een hele tijd mee vooruit (ervan uitgaande dat hetgeen je gaat monitoren niet regelmatig crasht).
Of email? Iedere smartphone heeft toch wel een emailaccount gelinkt.
Of email? Iedere smartphone heeft toch wel een emailaccount gelinkt.
[ Voor 14% gewijzigd door GateKeaper op 07-03-2013 17:04 ]
@YopY: dat kost dus geld, duh
Weet iemand een systeem wat een huuuuuuuge XML om kan zetten naar een relational objectset (zonder values!), zodat ik er snel een model van kan maken? Ik word gek van dit platte overtypwerk

Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.