De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.268 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:32

F.West98

Alweer 16 jaar hier

HMS schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:05:
Ik zou de installatie niet afkappen iig. Wacht gewoon even dat af en zie dan verder :P.

[fake brabo]
Benne gij een tweaker of wa? :7
\[/fake brabo]

MBR = Master Boot Record? Die staat gewoon op elke schijf, alleen de BIOS instelling bepaalt welke hij uitleest. Dat die slecht om zou kunnen gaan met meerdere drives lijkt mij dan ook kul.
Dus wel herstarten (en de juiste bootdrive selecteren?)

Mbr bedoel ik mee (kom even niet op de naam) dat selecteer os ding van Windows.
Die kan wel overweg met meerdere drives? (En dan vanuit W7 of 8 instellen)

Edit:
Vergeet niet dat ik geen backup van de data heb op de W7 schijf want de backupschijf is laatst kapot gegaan en was al te klein, ik wil nu niets kwijtraken :p (en eigenlijk zsm weer aan de slag)

[ Voor 10% gewijzigd door F.West98 op 02-03-2013 00:10 ]

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
F.West98 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:09:
[...]

Dus wel herstarten (en de juiste bootdrive selecteren?)

Mbr bedoel ik mee (kom even niet op de naam) dat selecteer os ding van Windows.

[...]

Die kan wel overweg met meerdere drives? (En dan vanuit W7 of 8 instellen)
Ja daar is die tool voor bedoelt. Ik heb het ook een poos gebruikt toen ik ssd in mijn laptop kreeg en me gewone hdd in me dvd bay ging :).

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

F.West98, dit is geen klein vraagje meer en ik ben bang dat zelfs in het juiste subforum je topic dicht zou worden gezet. Zullen we de discussie hier maar beeindigen en desnoods voortzetten in een topic in het juiste subforum?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

BtM909 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:11:
[mbr]F.West98, dit is geen klein vraagje meer en ik ben bang dat zelfs in het juiste subforum je topic dicht zou worden gezet. Zullen we de discussie hier maar beeindigen en desnoods voortzetten in een topic in het juiste subforum?[/]
Sorry, ik heb inderdaad teveel gevraagd...
Als het niet lukt maak ik wel een nieuw topic aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Mooi zo! succes verder ;)

And now for something completely different :Y

http://www.google.com/insidesearch/howsearchworks/thestory/

[ Voor 70% gewijzigd door BtM909 op 02-03-2013 00:20 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02:03

Firesphere

Yoshis before Hoshis

*O* 2 "vechtenden" en 3 "wachtenden" so far :D

Ik hoopergens half maart een keuze te kunnen maken en een handtekening te zetten :D
(En mijn spatiebalk is een beetje stuk }:|

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 12-10 14:49
Firesphere schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:35:
(En mijn spatiebalk is een beetje stuk }:|
Harder rammen! :+ :P

<insert "that's what she said" />

[ Voor 10% gewijzigd door Styxxy op 02-03-2013 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ryur schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:28:
[...]

Is 11" niet te klein voor Photoshop & Lightroom?
Ik gebruik geen van beide ;) ben geen designer; wat ik in Design doe, doe ik of in Fireworks of Bootstrap (of ik huur mijn 'ex' in om een opdracht te designen)
Voor wat ik er mee doe, niet. Voor een serieuze designer waarschijnlijk wel. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Mooie animatie :D, maar veel wijzer word je er wel niet van.

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:12
Lol, het begon wat flauw en ik dacht echt "hou je kop, laat me dat spel zien", maar op het einde ^^ lol.
Nice graphics btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Bezig met een leuke opdracht (path tracing op de GPU) maar ik loop de hele tijd tegen ontzettend rare bugs aan. Nu deze weer :/ http://gamedev.stackexcha...s-nans-but-not-on-the-cpu geen idee hoe ik dat nu moet debuggen, en alle code voor constant buffers e.d. gebruik ik in een ander project ook en daar werkt het gewoon wel. WTF zo is programmeren toch een stuk minder leuk, lijk maar niet vooruit te komen en het echte interessante gebeuren moet natuurlijk nog komen...

* roy-t gaat huilend weer terug naar C#, daar had je niet vaak dit soort problemen.

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:46

GateKeaper

#1 Procastinator

Dat zijn juist de dingen die ik er weer leuk aan vind. Snel grote lappen werkende code maken is niets aan. Juist die stukken waar je gewoon uren op moet zitten starten, zoeken, denken, peinzen en piekeren. Soms heb je inderdaad van die momenten waarop je alles bij elkaar wilt schreeuwen, maar dan toch besluit om even rustig een kop koffie te halen.

Het moment waarop je de oplossing vind, en achteraf zo'n "Doh" gevoel hebt, dat geeft zoveel voldoening dat je vrolijk weer het volgende @#$% probleem oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 10:19
Lang nadenken over algoritmen is prima, maar lang nadenken en gefrustreerd worden omdat de GPU NaNs plaatst in een matrix die op de CPU gewoon goed is vind ik niet leuk :(

~ Mijn prog blog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:34

Matis

Rubber Rocket

roy-t schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:28:
Lang nadenken over algoritmen is prima, maar lang nadenken en gefrustreerd worden omdat de GPU NaNs plaatst in een matrix die op de CPU gewoon goed is vind ik niet leuk :(
Heb je misschien last van verschillende woordbreedtes of alignment in het geheugen?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:28:
[...]

De 15" wordt zeg maar werklaptop voor als ik projectdag heb op school; en hier thuis full-time aan mijn Thunderbolt Display gekoppeld.
Maar voor de rest wil ik mijn 11" MBA gebruiken, voor Eclipse (Java/C++ programming), en onderweg voor iOS development/Ruby Development.

Is 11" niet te klein voor Photoshop & Lightroom?
Ik gebruik geen van beide ;) ben geen designer; wat ik in Design doe, doe ik of in Fireworks of Bootstrap (of ik huur mijn 'ex' in om een opdracht te designen)

En dan heb ik hier ook nog een MacMini server draaien ;) als Continuous Integration System (nodig voor o.a. al mijn Rspec tests; bij een van mijn projecten is hij daar uurtje of 5 mee bezig, als alle testen gerunt worden)
Dan zou ik eerder gaan voor de 13" (Retina als er budget is). Zelf ben ik iemand die echt niet graag werkt op lage resoluties. Heer heb ik enerzijds een laptop met Full-HD waarop ik wat devwerk doe en anderzijds een Macbook (2008). Het scherm van de Macbook heeft gewoon een TE lage resolutie om deftig op te werken. Vanaf september hoop ik wel budget vrij te kunnen maken voor een 13" Retina MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:23
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:56:
[...]

Dan zou ik eerder gaan voor de 13" (Retina als er budget is). Zelf ben ik iemand die echt niet graag werkt op lage resoluties. Heer heb ik enerzijds een laptop met Full-HD waarop ik wat devwerk doe en anderzijds een Macbook (2008). Het scherm van de Macbook heeft gewoon een TE lage resolutie om deftig op te werken. Vanaf september hoop ik wel budget vrij te kunnen maken voor een 13" Retina MBP.
Nou, ik zou sowieso voorlopig geen Retina 13" MBP willen.
Daar zijn NOG meer issues mee dan de 15" (o.a. te slechte videokaart voor de Retina).

En de 11" is voor onderweg voldoende. Het is echt niet dat het mijn vaste laptop gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ryur schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:00:
[...]

Nou, ik zou sowieso voorlopig geen Retina 13" MBP willen.
Daar zijn NOG meer issues mee dan de 15" (o.a. te slechte videokaart voor de Retina).

En de 11" is voor onderweg voldoende. Het is echt niet dat het mijn vaste laptop gaat worden.
Heb je daar wat extra info over (een linkje oid). Dit is namelijk het eerste dat ik er over hoor. En het gaat hier toch om een pak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Heh, ik check eens hoeveel mijn initiele nieuws-module is verandert sinds de initiele commit.
Initial had 1302 regels
Huidige versie: 67679

:D

Best aardig voor een maand werk.

Toegegeven, er zijn 2 thirdparty libraries bij gekomen...

[ Voor 14% gewijzigd door Firesphere op 02-03-2013 16:15 ]

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zelf durven zeggen dat het
quite feature-rich and big by now
is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:07:
[...]

Heb je daar wat extra info over (een linkje oid). Dit is namelijk het eerste dat ik er over hoor. En het gaat hier toch om een pak geld.
Ik merkte het vooral met het spelen met een rMBP 13".
Hij is leuk, maar zodra je wat van je grafische kaart gaat gebruiken, merk je dat de Intel die erin zit te traag is.
VOORAL omdat hij ook meer pixels moet aansturen.
Beetje gevalletje iPad3, mooi idee, slecht uitgewerkt (geen rekening gehouden met extra pixels aan te sturen).

http://www.theverge.com/2...-retina-display-announced
http://www.t-gaap.com/201...phics-card?site_locale=en
http://branch.com/b/13-re...good-enough-graphics-card
http://www.onemorething.n...ew-13-retina-macbook-pro/

[ Voor 22% gewijzigd door Ryur op 02-03-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:16:
Ik zou zelf durven zeggen dat het

[...]

is
}:| ey! Doe's niet mijn twitter stalken! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik lees, hoef ik mij enkel zorgen te baren wanneer ik zwaar grafisch werk ga doen. Voor mij is dit dus eigenlijk niet echt een probleem.

Waar ik me meer zorgen over maak is het volgende:
If you're not concerned about the loss of discrete graphics, keep in mind that the 15-inch Retina MacBook Pro almost always switches to its Nvidia GPU when connected to an external display or running several apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Verwijderd schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:25:
Voor zover ik lees, hoef ik mij enkel zorgen te baren wanneer ik zwaar grafisch werk ga doen. Voor mij is dit dus eigenlijk niet echt een probleem.

Waar ik me meer zorgen over maak is het volgende:

[...]
Jep, daar maak ik mij ook zorgen om.
En zoals ik al zei, ga eens spelen met de rMBP 13".

IK vind ik Safari het scrollen te schokkerig, vooral in vergelijking met de 15" rMBP of nog liever de 13" MBP zelf.
Dus daarom ga ik voorlopig nog niet naar de rMBP's. Wacht op de volgende upgrade (eind dit jaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik zoek een API om 1 random afbeelding van de zoekopdracht "Beer" te tonen. Maar Moonbuggy heeft geen API :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft Google Images geen API?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
De Google Ads in de devschuur laten bij mij nu 2 reclame's zien voor Turkse hotels (in het Turks en in het Arabisch...). Een stille hint dat het tijd is voor een vakantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Dat bedacht ik me inderdaad ook net :)

* Firesphere :F

En hmmm.... CustomSearch zoekt dus alleen de betreffende site, niet wereldwijd :(

[ Voor 16% gewijzigd door Firesphere op 02-03-2013 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm. Die drive die los moest was dus de USB stick die ik voor installatie gebruikte :$

Verder props voor MS want veel drivers doen het direct. Direct Full HD beeld, Wifi support enz
Helaas wel dramtisch slechte internetverbinding. W7 was makkelijk 5MB/s (50Mbits) maar nu haal ik over dezelfde lijn maximaal 500KB/s

En het geluid doet raar. Alsof er stroring is (USB helemaal erg) en hoe meer CPU usage hoe meer storing en ook lag!

[ Voor 15% gewijzigd door F.West98 op 02-03-2013 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Intru schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:40:
De Google Ads in de devschuur laten bij mij nu 2 reclame's zien voor Turkse hotels (in het Turks en in het Arabisch...). Een stille hint dat het tijd is voor een vakantie?
Doe jij mij een vakantie cadeau? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Laatst online: 05-09-2024
PrisonerOfPain schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:02:
[...]

Het is ook ideaal voor het debuggen van releasebuilds/crashdumps waarin typeinfo ontbreekt en je geen zin hebt om de header-offset te ontcijferen in de memory view. Even quick & dirty visualizen en zelf de pointer offset tweaken. Laat anders een comment achter op die issue mss doen ze er dan sneller iets aan?
Nou onze post daar heeft zo te zien vruchten af geworpen :).
Thanks for the feedback! This feature will likely be included in one of the coming updates.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:48

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Eén van de meest wazigste problemen die ik op mijn server had was dat een van mijn oude sites niet functioneerde en witte pagina's gaf. Eerst verdacht ik een externe connectie i.c.m display_errors=off van de fout, maar later bleek het probleem random plaats te vinden. Ook de logs hadden niks spannends te melden.

Dan ga je toch uiteindelijk eens kijken naar de load vanuit je monitoringsscript: 0.00... Ziet er goed uit.. :?
Later lagen alle sites eruit... :?
Dan ga je nog eens verder kijken... Al het geheugen was opeens verbruikt en werd niet vrijgegeven? Best wel vreemd. Server maar even gereboot en we waren weer up...

Later bleek er dus iets mis te zijn op de masterserver van de hosting. Tja, shit happens :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilly
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
:D

Ik laat hem even open staan. Ik vind het een lekkere beat voor de zaterdagavond. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm probleempje... Wat was de vorige toolbar-icoontjes-volgorde ook alweer in W7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IuNwyKE.png

/irritatiefactortje :+

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ryur schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:28:
[...]

Jep, daar maak ik mij ook zorgen om.
En zoals ik al zei, ga eens spelen met de rMBP 13".

IK vind ik Safari het scrollen te schokkerig, vooral in vergelijking met de 15" rMBP of nog liever de 13" MBP zelf.
Dus daarom ga ik voorlopig nog niet naar de rMBP's. Wacht op de volgende upgrade (eind dit jaar?)
Op de 15" vind ik het ook niet soepel genoeg gaan hoor. Op m'n 5 jaar oude MBP gaat het soepeler, maar als je het probeer met de dev versie van de WebKit browser, dan kan het opeens wel soepel. Tijd dat Apple het spul dus maar eens gaat updaten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Eigenlijk wel erg slecht van MS dat als je een donker thema instelt in W8, de tekstkleuren in de UI niet wit worden. Het wordt gewoon onleesbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dat probleem kun je op twee manieren oplossen:
1) Stel geen donkere kleur in
2) Pak het Aero-thema uit de release preview van Windows 8. In dat thema is de dropshadow rondom de tekst in de titelbalk nog niet weggehaald:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/eNL/s-368690694f84

:F Windows 8

Ik heb een VM met Windows 8 Pro erin, en ik had nog een Media Center-key liggen, dus ik dacht "Die ga ik gebruiken!" Ik voer de key in en Windows zegt "Alles is prima, ik ga Media Center installeren." 10 minuten en 2 reboots verder (waarom?!) heb ik een VM met Media Center... en Windows is gedeactiveerd. :/

edit: Ik kon de machine met één druk op de knop opnieuw activeren, dat ging prima. Maar wáárom werd hij dan gedeactiveerd na het toevoegen van Media Center? 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Alex) op 03-03-2013 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Ik heb even een snel topic aangemaakt over mij JNI / C(++) probleem. Ik denk dat ik iets basaals met pointers over het hoofd zie, maar ik kom er niet uit.

Mods, wees alsjeblieft niet te streng :P ik heb echt al een paar uren zitten denken en debuggen over dit probleem. Maar ik denk dat ik een denkfout maak met de pointers/references die ik gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

[b]Alex) schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:04
edit: Ik kon de machine met één druk op de knop opnieuw activeren, dat ging prima. Maar wáárom werd hij dan gedeactiveerd na het toevoegen van Media Center? 8)7
Dat geintje flikte W8 mij ook. Gelukkig kon ik hem ook direct weer activeren. Schijnbaar wordt Media center als aparte windows gezien die weer geactiveerd moet worden...

Overigens vind ik het wel cheap dat er geen blu-ray support in zit :@ heb een blu-ray drive in de laptop en kan er niets mee... (op de laptop stond windvd, maar door een schone install is die ongeldig...)

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.Gertjan. schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:59:
[...]
Overigens vind ik het wel cheap dat er geen blu-ray support in zit :@ heb een blu-ray drive in de laptop en kan er niets mee... (op de laptop stond windvd, maar door een schone install is die ongeldig...)
Ikzelf heb bij mijn BluRay speler PowerDVD 10 meegeleverd gekregen.
Die heb ik zelf geupgrade naar PowerDVD 12 (voor 15 euro), bevalt mij perfect.

Misschien ideetje voor jou? Om toch nog PowerDVD aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R4gnax
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-09 17:51
.Gertjan. schreef op zondag 03 maart 2013 @ 12:59:
Tja; ik zou willen zeggen: "gebruik XBMC", maar BD support is ook daar nog niet compleet. Zeer recent is er in nighty builds pas initiële ondersteuning opgedoken voor BD-J menu structuren (op basis van Java; waar veruit de meeste commerciële discs van gebruik maken).

Het lijkt er echt op dat je vooralsnog op commerciële spelers aangewezen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:28:
[...]

Ikzelf heb bij mijn BluRay speler PowerDVD 10 meegeleverd gekregen.
Die heb ik zelf geupgrade naar PowerDVD 12 (voor 15 euro), bevalt mij perfect.

Misschien ideetje voor jou? Om toch nog PowerDVD aan te schaffen?
Zit een beetje te twijfelen. Ik zou dan een retail moeten aanschaffen, omdat ik mijn 10 niet meer werkend krijg (ook niet via de files op de oude schijf). Het is niet zo dat ik echt films op de laptop moet kijken (heb thuis diverse blu-ray spelers aan diverse tv's hangen dus de nood is niet hoog), maar ik vind dat het gewoon moet kunnen als die mogelijkheid er is...

De software werd inderdaad meegeleverd, maar omdat ik zonodig een SSD wilde (en een schone W8) heb ik die licentie verprutst :X

Gisteren trouwens mijn Resharper license binnen gekregen :9 Hoewel ik jaren roep dat ik geen plugin's nodig heb in VS toch uiteindelijk overtuigd geraakt... Zitten best handige dingetjes in R# welke je leven redelijk versimpelen (zo toont R# sneller errors in je code terwijl VS daar soms een compile voor nodig heeft).

Met de startup discount was een commerciele licentie erg aantrekkelijk en kan ik hem ook nog zakelijk aftrekken :9

*O*

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:30
.Gertjan. schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:32:
De software werd inderdaad meegeleverd, maar omdat ik zonodig een SSD wilde (en een schone W8) heb ik die licentie verprutst :X
Is er ook een goede reden te verzinnen waarom dat zo zou moeten zijn?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op zondag 03 maart 2013 @ 13:59:
[...]

Is er ook een goede reden te verzinnen waarom dat zo zou moeten zijn?
Zal wel ergens een dodgy regkey zijn verwerkt, of een of andere nasty bios/install/hardware check. Ben er een keer een middagje mee aan het spelen gegaan, maar ook de installer van de fabrikant (Lenovo) levert een niet werkende versie op die klaagt over corrupted program files. Dus heb de hoop maar opgegeven. Als ik er veel tijd in steek wordt het alsnog een dure hobby ;)

Heb ook geprobeerd de oude data als VM te gebruiken, maar dat werkte ook niet (dacht dat het een EFI probleem was).

Als ik de schijf terug zou schroeven zou het vast werken, maar heb ik nog steeds niet de licentie op mijn "echte" install... De licentie is dus niet echt verkloot, maar ik kan er in ieder geval weinig mee :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Alex) schreef op zondag 03 maart 2013 @ 01:04:
Dat probleem kun je op twee manieren oplossen:
1) Stel geen donkere kleur in
2) Pak het Aero-thema uit de release preview van Windows 8. In dat thema is de dropshadow rondom de tekst in de titelbalk nog niet weggehaald:
[afbeelding]

:F Windows 8

Ik heb een VM met Windows 8 Pro erin, en ik had nog een Media Center-key liggen, dus ik dacht "Die ga ik gebruiken!" Ik voer de key in en Windows zegt "Alles is prima, ik ga Media Center installeren." 10 minuten en 2 reboots verder (waarom?!) heb ik een VM met Media Center... en Windows is gedeactiveerd. :/

In Windows 7 had je bij schermkleur nog de optie voor geavanceerdere kleuren...
Het lijkt erop dat die nu is verplaatst naar daar waar je DPI kan instellen, maar dan kan je geen kleuren meer kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct. Die opties mis ik ook, je kan ze nog wel in het registery hacken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:51:
Correct. Die opties mis ik ook, je kan ze nog wel in het registery hacken.
Niet gezien op internet... Linkje/uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Nouja, je hebt in ieder geval nog wat customization-opties. In OS X Mountain Lion ben je beperkt tot dit:
Afbeeldingslocatie: http://xkcd.nl/eN0/66d6edd3732f

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F.West98 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 14:58:
[...]

Niet gezien op internet... Linkje/uitleg?
Staat niet op internet, ik had met mijn windows 7 installatie gekeken welke keys waarvoor stonden en een paar kleine tweaks gemaakt. Met name voor de grootte van de window borders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:02:
[...]

Staat niet op internet, ik had met mijn windows 7 installatie gekeken welke keys waarvoor stonden en een paar kleine tweaks gemaakt. Met name voor de grootte van de window borders.
En welke is dat voor de titelbalk-kleur?
HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Colors en .../Control Panel/Desktop/Colors werken enkel voor hoog contrast

edit:
Blegh, Sourceforge ligt eruit, net nu ik een bug wilde inschieten bij Shairport4w

[ Voor 9% gewijzigd door F.West98 op 03-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar windows 7, verander wat settings, kijk in het registery welke keys zijn veranderd, en je weet het :P . Ik heb ook geen W7 installatie meer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

RayNbow

Kirika <3

F.West98 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 00:27:
Eigenlijk wel erg slecht van MS dat als je een donker thema instelt in W8, de tekstkleuren in de UI niet wit worden. Het wordt gewoon onleesbaar!
Kies dan een high contrast theme? :Y)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

RayNbow schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:46:
[...]

Kies dan een high contrast theme? :Y)
Al gezien wat dat doet met de hele Windows interface, de rest? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Het haalt alle eye-candy weg zodat je ongestoord kan werken :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Verwijderd schreef op zondag 03 maart 2013 @ 15:56:
Ja. Het haalt alle eye-candy weg zodat je ongestoord kan werken :Y)
Het maakt Word erg lelijk, dat ook. Office 2013 op W7 in classic theme is echt zeer zeer lelijk. :Y)

Weird. Firefox heeft een rare glitch op W8, de fonts zijn wazig (na hover niet meer) en de close-tab button is groter. Ook is de padding van de tabs groter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Hele site werkend in 8 uur of minder. Woei me! *O*

Op naar de volgende stap in het klantenwenspakket :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-10 14:55

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

F.West98 schreef op zondag 03 maart 2013 @ 16:12:
[...]

Het maakt Word erg lelijk, dat ook. Office 2013 op W7 in classic theme is echt zeer zeer lelijk. :Y)

Weird. Firefox heeft een rare glitch op W8, de fonts zijn wazig (na hover niet meer) en de close-tab button is groter. Ook is de padding van de tabs groter :P
In Windows 7 ook als je alles op performance zet, worden de fonts raar in FF

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Wel een interessant topic op Ars / StackOverflow:

http://arstechnica.com/in...ep-failing-at-my-company/

Ik denk dat Unit Tests zich dubbel en dwars terug betalen zo gauw je vaak een complexe publish wil doen van een project, bijvoorbeeld bij .Net projecten. Bij PHP en andere scripttalen ga je vaker gewoon een of twee bestandjes vervangen en draai je het ook snel weer terug, maar zo gauw je het gaat hebben over webfarms waarbij een fout een uur in productie kan blijven houdt dat feest ook op.

Stel dat je maandelijks deployt en je hebt een goede QA of het gaat om een eenvoudige architectuur waarop je deployt en je werkt met een scripttaal is het misschien andere koek.

[ Voor 9% gewijzigd door BikkelZ op 03-03-2013 20:14 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Damic schreef op zondag 03 maart 2013 @ 19:44:
[...]
In Windows 7 ook als je alles op performance zet, worden de fonts raar in FF
Zonder die High Performance werkt mijn geluid & internet niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:04

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Firesphere schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 16:43:
[...]

Dat bedacht ik me inderdaad ook net :)

* Firesphere :F

En hmmm.... CustomSearch zoekt dus alleen de betreffende site, niet wereldwijd :(
http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1210656
Create a search engine that searches the entire web:
From the Google Custom Search homepage, click New search engine.
In the Sites to Search box, enter at least one valid URL (e.g. www.google.com).
Click Create.
On the next page, under Optional next steps, click Edit.
On the Basics tab, under Search Preferences, select Search the entire web but emphasize included sites.
Click Save Changes.
In the left-hand menu, under Control Panel, click Sites.
Delete the site you entered during the initial setup process.
:P

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
BikkelZ schreef op zondag 03 maart 2013 @ 20:13:
Ik denk dat Unit Tests zich dubbel en dwars terug betalen zo gauw je vaak een complexe publish wil doen van een project, bijvoorbeeld bij .Net projecten.
Ik denk het niet. Maar dat hangt compleet af van het project. Als je een project hebt met veel middelmatige of slechte programmeurs die moeten samenwerken, is het waarschijnlijk goed om unit tests te maken. Echter, unit tests kosten gewoon tijd. Tijd die ik in de meeste gevallen niet terug kan verdienen. Verhaaltjes anders: Bij [zeer bekend groot IT bedrijf] was een project waar 1 iemand unit tests ging schrijven. In minder tijd programmeerde iemand anders iets dat werkte, en werd de persoon van de unit tests de laan uitgestuurd. Bij [belangrijke internationale transactiebank] werkt iemand die als enige unit tests schrijft. Hij merkt toch dat hij een stuk trager is met opleveren, hoewel unit tests in zijn geval op zich zinnig zouden kunnen zijn. De code coverage is 1 procent, toch gaan er miljarden over heen. :p

Bij sommige projecten moet het gedrag van de software zeer regelmatig aangepast worden. Dat zou dan betekenen dat ook de unit tests steeds herschreven moeten worden. Lijkt me niet handig. Het is handiger om alleen tests te maken voor situaties waar dit daadwerkelijk nuttig is. Veel unit tests worden in mijn beleving toch vooral geschreven om de 'code coverage' omhoog te krijgen, in plaats van dat daadwerkelijke interessante situaties worden getest. Vaak wordt het pas interessant op hogere niveaus.

Het blijkt dat ernstige problemen (systeem uitval, raket stort neer, enz.) bijna altijd komen door rare events. Denk hierbij aan een schrikkelseconde, tijdelijke uitval van hardware, dat soort dingen. Het geval wil dat unit tests dat soort situaties zelden testen. Ook betreffen dat soort problemen vaak interacties van verschillende units, waarbij het duidelijk is dat unit tests niet helpen. Of dezelfde programmeur die de code schrijft, maakt ook de tests, en vergeet daarbij bepaalde situaties. Unit tests helpen vooral in gevallen waarbij je de implementatie van een gedeelte wil veranderen maar de API hetzelfde blijft. Echter, idealiter blijft de implementatie van de relevante delen toch grotendeels hetzelfde en wordt slechts functionaliteit toegevoegd. De oude unit tests vangen dan maar weinig op, ook als ze na de gewenste verandering nog relevant zijn.

Mooie random blog met nog wat extra argumenten tegen: http://icodeforfood.com/2...self-fulfilling-prophecy/ Er zijn in ieder geval vele voorbeelden van complexe projecten die zonder unit tests begonnen zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af of je in je eentje een OS als Linux kan beginnen als je ook nog unit tests moet gaan zitten schrijven.

Maar hier kun je hele topics mee vullen.... :p

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pedorus schreef op zondag 03 maart 2013 @ 23:57:
[...]

Ik denk het niet. Maar dat hangt compleet af van het project. Als je een project hebt met veel middelmatige of slechte programmeurs die moeten samenwerken, is het waarschijnlijk goed om unit tests te maken.
Slechte programmeurs schrijven slechte unit tests :P

Maar als je een hoop verloop hebt van redelijke tot goede programmeurs is het wel fijn dat die gewoon meteen aan de slag kunnen en er van uit kunnen gaan dat alle unit tests die geschreven zijn allerlei dingen die je niet kunt voorzien als je geen intieme kennis hebt van het project opvangen.

Wat erger is dat een middelmatige programmeur een heel belangrijk programma schrijft op een gegeven moment onvervangbaar wordt en bij iedere ranzige change of bugfix die doorgevoerd wordt de code weer een stukje verder alleen nog maar te ontwarren is door die persoon.

Ik heb bij een toko gewerkt waar zeg maar bij tegenslag mensen er uit gewerkt werden (dat begon dan met een officiele waarschuwing bij om 09:05 binnen komen) die vervangbaar waren. Kortom, de mensen die mensen wiens projecten nog over te nemen waren door andere programmeurs, want geschreven in nette code.
[...]

Echter, unit tests kosten gewoon tijd. Tijd die ik in de meeste gevallen niet terug kan verdienen. Verhaaltjes anders: Bij [zeer bekend groot IT bedrijf] was een project waar 1 iemand unit tests ging schrijven. In minder tijd programmeerde iemand anders iets dat werkte, en werd de persoon van de unit tests de laan uitgestuurd.
Dan ben je ook een stuk hout als je een beetje in het wilde weg unit tests gaat lopen schrijven waar niemand om gevraagd heeft en die ook niet afgedwongen worden in je software straat. Als ik ergens werk waar het geen gemeengoed is schrijf ik ze niet, tenzij ze het mij makkelijker maken om mijn werk te doen.
[...]

Bij [belangrijke internationale transactiebank] werkt iemand die als enige unit tests schrijft. Hij merkt toch dat hij een stuk trager is met opleveren, hoewel unit tests in zijn geval op zich zinnig zouden kunnen zijn. De code coverage is 1 procent, toch gaan er miljarden over heen. :p
Maar wordt die code ook iedere week opnieuw gereleased of gaat dat in grote stappen met bergen QA?
[...]

Bij sommige projecten moet het gedrag van de software zeer regelmatig aangepast worden. Dat zou dan betekenen dat ook de unit tests steeds herschreven moeten worden. Lijkt me niet handig.
Het is wel handig dat de unit tests in de delen waar je niks aanpast ineens meldingen gaan geven op het moment dat een bepaalde grote change meer impact heeft dan je in kunt schatten, bijvoorbeeld omdat iemand eerder om een bug heen heeft lopen programmeren.
[...]
Het is handiger om alleen tests te maken voor situaties waar dit daadwerkelijk nuttig is. Veel unit tests worden in mijn beleving toch vooral geschreven om de 'code coverage' omhoog te krijgen, in plaats van dat daadwerkelijke interessante situaties worden getest. Vaak wordt het pas interessant op hogere niveaus.
Normaliter schrijf je unit tests om business features of changes te bewijzen (bij drie producten krijg je de vierde gratis tussen mei en december) of om bepaalde bugreports te herhalen en daarna op te lossen (als ik meer dan int32 records heb moet ik geen error meer krijgen). Code coverage daar doe ik persoonlijk helemaal niks mee, alle code en tests worden gereviewd. Wel heb je nadat je alles in unit tests gevat hebt meer documentatie in je code zitten, namelijk hoe hij gebruikt wordt. En ga je je hele rule engine refactoren heb je in ieder geval meteen een set regels waaraan je code moet voldoen plus een berg tests. Dus eigenlijk wordt een grotere refactor juist makkelijker en alle gebroken tests duiden je waar de belangrijke punten zitten die opnieuw gecheckt moeten worden.
[...]
Het blijkt dat ernstige problemen (systeem uitval, raket stort neer, enz.) bijna altijd komen door rare events. Denk hierbij aan een schrikkelseconde, tijdelijke uitval van hardware, dat soort dingen. Het geval wil dat unit tests dat soort situaties zelden testen.
Maar nadat je een schrikkelseconde probleem hebt gehad heb je een schrikkelseconde bugreport die je moet oplossen dan bouw je daar een test voor en wordt hij over vijf jaar nog steeds getest.
[...]

Mooie random blog met nog wat extra argumenten tegen: http://icodeforfood.com/2...self-fulfilling-prophecy/ Er zijn in ieder geval vele voorbeelden van complexe projecten die zonder unit tests begonnen zijn. Ik vraag me bijvoorbeeld af of je in je eentje een OS als Linux kan beginnen als je ook nog unit tests moet gaan zitten schrijven.

Maar hier kun je hele topics mee vullen.... :p
Is ook zo. Ik denk dat blind dogma's toepassen gewoon nooit een goed idee is. Ik heb in ieder geval verschillende situaties met en zonder unit tests gezien in gelijksoortige projecten en ik heb gezien welke wel en niet goed werkten en wanneer je tegen de limieten aanloopt van een project zonder tests wat met een slecht testbare architectuur gebouwd is. Ik hoor ze bij Facebook vanaf hier vloeken in ieder geval :+ maar ze zijn wel juist zo groot geworden doordat ze gewoon snel features konden releasen zonder in een stijf harnas te zitten.

Ik probeer in ieder geval altijd goed testbare code te schrijven, maar ik schrijf lang niet altijd tests. Maar mocht het een keer moeten, hoef ik in ieder geval niet meer mijn hele project te refactoren.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn god. |:(

Ik heb in de jaren als webdeveloper een groot aantal designers meegemaakt. Maar waar ik nu mee moet werken is echt niet te geloven. Kreeg in eerste instantie de site aangeleverd als JPG's, heel erg handig zonder transparantie en zo. :N

Vervolgens minstens 5 mails nodig gehad voordat ze "begreep" dat ik een PSD in lagen wil ontvangen. Uiteindelijk na "heel wat uur werk er aan" (aldus opdrachtgever) een PSD (met zo'n 16MP) ontvangen waar je je hond nog vanaf schopt. Iets van 3 lagen met allemaal samengevoegde dingen. Allemaal met een beetje witte achtergrond er bij en ook nog wat elementen die elkaar overlappen (en dus samengevoegd zijn!).

WTF moet je daar nou mee… :F

Tijd voor een carriere-switch voor de desbetreffende persoon, en snel een beetje! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-07 10:18
De reacties in: nieuws: Dragon-ruimtecapsule weet ISS veilig te bereiken met betrekking tot zwaartekracht, newton en massa doen mijn Lucht- en Ruimtevaarthart huilen ;(
de newton op de maan is (dacht ik) 1,6. Maar newton heeft verder niks in de ruimte te maken. Want je moet in een atmosfeer zijn om van invloed te zijn op de wet van Newton.
:/

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
armageddon_2k1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:50:
De reacties in: nieuws: Dragon-ruimtecapsule weet ISS veilig te bereiken met betrekking tot zwaartekracht, newton en massa doen mijn Lucht- en Ruimtevaarthart huilen ;(

[...]

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
armageddon_2k1 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 08:50:

[...]

Afbeeldingslocatie: http://media.tumblr.com/tumblr_m4tl5wIxV31qj9xud.jpg

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

BikkelZ schreef op maandag 04 maart 2013 @ 02:31:
[...]
Ik heb bij een toko gewerkt waar zeg maar bij tegenslag mensen er uit gewerkt werden (dat begon dan met een officiele waarschuwing bij om 09:05 binnen komen) die vervangbaar waren. Kortom, de mensen die mensen wiens projecten nog over te nemen waren door andere programmeurs, want geschreven in nette code.
Nu schoppen ze niet alleen de makkelijk vervangbare elementen eruit hoor ;) Soms heeft een bedrijf een zodanige korte-termijn visie dat men "extra kosten" in het begin niet op waarde kan schatten. Dat het later zichzelf terugbetaalt wordt dan even over het hoofd gezien. Mensen die correcte code schrijven worden onder druk gezet om de boel maar af te raffelen en troep op te leveren. If it compiles, ship it!

Dat zijn ook vaak de bedrijven die weigeren te investeren in trainingen en nieuwe hardware. Het oude spul doet het trucje nog prima en de investering wordt niet als toevoeging gezien, maar als last. Ook verbeteringen in bestaande code worden gezien als "zinloos" omdat ze geld kosten zonder direct iets op te leveren.

Dingen in een breder perspectief zien en naar de toekomst kijken is iets wat maar weinig bedrijven lijken te beheersen.... :/

Daarnaast is "zwaar weer" ook een mooi moment om de mensen met een andere visie te ruimen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:22
't Is wel weer maandag eh.. ;( vind het een hele prestatie dat m'n ogen open blijven >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Styxxy
  • Laatst online: 12-10 14:49
.Gertjan. schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:10:
[...]
Ook verbeteringen in bestaande code worden gezien als "zinloos" omdat ze geld kosten zonder direct iets op te leveren.
Ik ken zulke projecten ook... Het probleem is echter, wanneer het project in zo'n staat is, dat het erg veel tijd en geld kost om het op te kuisen, dat men vaak het de moeite niet waard vindt. Het werkt, we blijven er nu mooi vanaf. Nieuwe projecten worden gelukkig al wel beter opgezet en worden de nieuwe technieken (.NET 4) gebruikt.

Ik kan er weinig tegen doen op dit moment, aangezien ik nog niet zo lang in het bedrijf ben (en ik ben nog maar "junior"). Al hoop ik binnen X aantal tijd op te groeien en eens het begrip "technical debt" te laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10 15:13

TheNephilim

Wtfuzzle

Dat is al heel wat, met de fouten die je leert van project 1, kun je al weer zoveel beter doen met project 2. Ook hier als front-ender, merk ik dat het geen zin heeft om één project steeds maar te verbeteren. Je kunt beter na afloop van elk project je lering meenemen naar een volgend project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij zelf wel voorgenomen om projecten die ik in het verleden maakte en waar nog het een en ander aan verbeterd kan worden, toch nog ga aanpassen.
De vraag is: "Wanneer?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:50:
Ik heb mij zelf wel voorgenomen om projecten die ik in het verleden maakte en waar nog het een en ander aan verbeterd kan worden, toch nog ga aanpassen.
De vraag is: "Wanneer?"
Dat is hier ook vaak het probleem, dat moet dan haast in m'n vrije tijd en dan heb ik het ook al druk genoeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Laatst online: 21:32
Gezocht: motivatie om naar de lessen te gaan.

De lessen zijn op zich wel interessant, het is het uur waarop ze starten, en het feit dat ik me moet verplaatsen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijstheefles
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:22
wsitedesign schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:55:

De lessen zijn op zich wel interessant, het is het uur waarop ze starten, en het feit dat ik me moet verplaatsen :+
Ben ik de enige die nu die wall-e hover dingen voor zich ziet in dat grote schip? =P lopende band zwevende stoelen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wsitedesign schreef op maandag 04 maart 2013 @ 09:55:

Dit is de eerste keer dat ik op maandagochtend in de les zit (vandaag is verplichte les :') ). Ik haat maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Verwijderd schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:00:
[...]

Dit is de eerste keer dat ik op maandagochtend in de les zit (vandaag is verplichte les :') ). Ik haat maandag.
De eerste les deze ochtend, die binnen 15 minuten afgelopen is, is ook "verplicht", de lesgever neemt aanwezigheidslijsten, en bij mij staan er al 4/8 kruisjes op afwezig })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52
Maandag... Gastcollege dag. Ik stap in de trein, krijg een email dat gastcollege niet doorgaat, stap op om uit te stappen en de trein deuren gaan voor me ogen dicht. Mondays..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
Tales schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:02:
Maandag... Gastcollege dag. Ik stap in de trein, krijg een email dat gastcollege niet doorgaat, stap op om uit te stappen en de trein deuren gaan voor me ogen dicht. Mondays..
Dat is inderdaad juist te laat, heb daar wel medelijden mee. Hoelang moet je op de trein zitten voor je terugkunt? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-10 23:32

Hoogie2004

Whohooooo

wsitedesign schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Dat is inderdaad juist te laat, heb daar wel medelijden mee. Hoelang moet je op de trein zitten voor je terugkunt? :p
Met wat pech, is de trein de andere kant op net weg als zijn trein aankomt (vroeger ook wel eens gehad...)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Hoogie2004 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:34:
[...]

Met wat pech, is de trein de andere kant op net weg als zijn trein aankomt (vroeger ook wel eens gehad...)
Ja dat is hier in Hengelo ook.
Kom je vanuit Zutphen in Hengelo, net wanneer die aankomt, vertrekt het treintje aan de overkant (!!) voor de weg terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Ik vind het niet heel gek dat de NS niet is ingericht op mensen die per ongeluk op een trein stappen en de eerste trein terug willen hebben.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ryur schreef op maandag 04 maart 2013 @ 10:39:
[...]

Ja dat is hier in Hengelo ook.
Kom je vanuit Zutphen in Hengelo, net wanneer die aankomt, vertrekt het treintje aan de overkant (!!) voor de weg terug!
He Zutphen-Hengelo: het laatste dieseltreintje die ik moet hebben als ik naar mijn ouders ga :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Grijze Vos schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:13:
Ik vind het niet heel gek dat de NS niet is ingericht op mensen die per ongeluk op een trein stappen en de eerste trein terug willen hebben.
Sssst... alles wat de NS doet is per definitie fout. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Sh4wn schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:29:
[...]

He Zutphen-Hengelo: het laatste dieseltreintje die ik moet hebben als ik naar mijn ouders ga :+
Haha, praat mij er niet van. Stomme Syntus :).
Zwerf ergens op dat traject (Goor), dus dats wel mooi halverwege. Ben zo in Deventer (40min) & ook relatief vlug in Enschede (30min).

Waar moet jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh4wn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-11-2017

Sh4wn

Bio-informatica

Ryur schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:33:
[...]

Haha, praat mij er niet van. Stomme Syntus :).
Zwerf ergens op dat traject (Goor), dus dats wel mooi halverwege. Ben zo in Deventer (40min) & ook relatief vlug in Enschede (30min).

Waar moet jij?
Ik stap altijd in Lochem uit, hoef vanuit Zutphen dus gelukkig maar 1 station :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
BikkelZ schreef op maandag 04 maart 2013 @ 02:31:
Maar wordt die code ook iedere week opnieuw gereleased of gaat dat in grote stappen met bergen QA?
Het wordt gewoon direct gereleased. En dat zorgt er rustig voor dat transacties van vele miljoenen bijvoorbeeld dubbel worden uitgevoerd, wat later weer terug moet worden gehaald... En er zijn ook functies die effectief al jaren dood zijn, maar kennelijk niet worden gebruikt door klanten.
Wel heb je nadat je alles in unit tests gevat hebt meer documentatie in je code zitten, namelijk hoe hij gebruikt wordt.
De grap is natuurlijk wel dat juist testbare code vaak een ingewikkeldere api heeft (zie bijv. dat blog waar ik naar linkte). Bovendien is er als het goed is toch al een stuk code waarin je een geschreven functie gebruikt, anders ben je voor niets aan het programmeren ;)
Maar nadat je een schrikkelseconde probleem hebt gehad heb je een schrikkelseconde bugreport die je moet oplossen dan bouw je daar een test voor en wordt hij over vijf jaar nog steeds getest.
Het schrijven van een test voor dit probleem is helaas niet zo eenvoudig. Dat betekend bijvoorbeeld dat je een server heen in de tijd moet starten, moet laten synchroniseren met een NTP-server die expres verteld dat er een schrikkelseconde gaat komen, enz. Dat vereist een aardige testomgeving en inspanning.

Of je moet er compleet omheen werken: http://googleblog.blogspo...-and-leaping-seconds.html Helaas is die methode niet publiek beschikbaar voor zover ik weet, en zelf coderen en testen kost wel wat tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 11-10 23:00
Ik snap niet zo goed welk punt je probeert te maken? Hierboven heb je al een stukje over dat unittesten in de praktijk niet werkt, is dat je punt? Vind trouwens de voorbeelden die je noemt wel enigszins zorgwekkend, het lijkt me dat een financiële instelling dit soort dingen wel zou moeten testen.

Mijn standpunt: unittesten is leuk om je models / DAO's / service laagje eromheen (lees 'service' als design pattern) te testen, maar niet haalbaar voor hele applicaties. Je moet het daarom combineren met functionele en integratietests zodat je zeker weet dat het ook qua applicatie logica klopt. Ik snap dat je in de praktijk niet meteen even 500K LoC gaat (unit)testen, maar volgens mij moet de basale zaken testen op termijn wel haalbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Dit is de koffiekamer he, niet alles hoeft een punt te hebben. Het punt is hooguit dat unittesten zeker geen 'silver bullet' is, maar dat stond al in de eerste post. De tweede post is meer wat koetjes en kalfjes als toelichting op de reply. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curvemod
  • Laatst online: 11-10 23:00
pedorus schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:14:
Dit is de koffiekamer he, niet alles hoeft een punt te hebben. Het punt is hooguit dat unittesten zeker geen 'silver bullet' is, maar dat stond al in de eerste post. De tweede post is meer wat koetjes en kalfjes als toelichting op de reply. :p
Haha okay, point taken ;) Misschien ga ik er ook wel iets te serieus / diep op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

Dropbox + Windows XP = Drama ... echt vervelend als je nieuwe mapjes/bestandjes/etc. wil aanmaken in de Dropbox (sub)folders. Je moet eerst klikken op 'Nieuw bestand', dan wachten tot hij klaar is met syncen, dan pas kun je normaal de naam aanpassen. Doe je het toch anders, dan zit je PC gewoon 2-3 minuten vast.. in dat mapje dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:52
Haha, ja de treinen kruisen uiteraard gelijk, maar dan is het nog maar een kwartiertje wachten. Heb maar besloten om toch richting school te gaan en even wat projecten af te maken.
TheNephilim schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:31:
Dropbox + Windows XP = Drama ... echt vervelend als je nieuwe mapjes/bestandjes/etc. wil aanmaken in de Dropbox (sub)folders. Je moet eerst klikken op 'Nieuw bestand', dan wachten tot hij klaar is met syncen, dan pas kun je normaal de naam aanpassen. Doe je het toch anders, dan zit je PC gewoon 2-3 minuten vast.. in dat mapje dan.
Over dropbox gesproken :+. Hoe doen jullie dat qua veiligheid? In principe is de data transmissie van en naar Dropbox beveiligd. Maar Dropbox medewerkers kunnen jou gegevens inzien, en ook jou gegevens doorgeven naar overheden e.d.. Zelfde probleem bestaat ook met Google Drive en Sky drive.

Wuala is enigszins een alternatief dat de servers in Zwisterland staan en dat je wachtwoord niet bekend is bij Wuala zelf en zij je wachtwoord ook niet kunnen herstellen. Als je je wachtwoord kwijt bent ben je ook meteen screwed. Nadeel is dat de client in mijn ogen gewoon ruk is. Daarnaast kan je er vanaf je mobiel ook niet bij.

Zelfde probleem met truecrypt op een Dropbox zetten. Niet beschikbaar vanaf sommige OS'en en mobiele devices. Nu kwam is 'boxcryptor (https://www.boxcryptor.com)' tegen. Zogenaamd encrypted bestand op je dropbox met een wachtwoord dat alleen bij jou bekend is (ook geen reset mogelijk) maar deze is ook te openen op een mobiele device. Klinkt te mooi om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Of hebben jullie sowieso het idee van 'het zit wel goed?'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Tales schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:43:
Over dropbox gesproken :+. Hoe doen jullie dat qua veiligheid?
Ik gebruik Dropbox alleen voor bestanden waarvan het geen ramp is wanneer deze eventueel op straat komen te liggen.

[ Voor 4% gewijzigd door OkkE op 04-03-2013 13:49 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 18:56
Zelf gebruik ik geen DropBox, GoogleDrive of andere cloud storage. Onlangs kwam ik CryptSync tegen van één van de makers van TortoiseSVN. Daarmee kan je 2 folders lokaal in sync houden: 1 normale folder en 1 encrypted. De bedoeling is dan de encrypted folder te laten syncen met je cloud storage. Bestanden worden geëncrypt mbv 7-zip zodat je er ook zonder dat tooltje van overal aan kan.
Dat lijkt met wel een simpele en handige opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Niet online
Over dropbox gesproken :+. Hoe doen jullie dat qua veiligheid? In principe is de data transmissie van en naar Dropbox beveiligd. Maar Dropbox medewerkers kunnen jou gegevens inzien, en ook jou gegevens doorgeven naar overheden e.d.. Zelfde probleem bestaat ook met Google Drive en Sky drive.
https://mega.co.nz/ anders? Wel rekening houden met de kans dat ze weer neergehaald worden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:47
Haha, ja de treinen kruisen uiteraard gelijk, maar dan is het nog maar een kwartiertje wachten. Heb maar besloten om toch richting school te gaan en even wat projecten af te maken.

[...]

Zelf doen!

Kan met (in elk geval) een Synology NAS, daar zit Cloudstation op. Of met ownCloud op een VPS die je huurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ellos
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 02:55

[...]

Wuala is enigszins een alternatief dat de servers in Zwisterland staan en dat je wachtwoord niet bekend is bij Wuala zelf en zij je wachtwoord ook niet kunnen herstellen. Als je je wachtwoord kwijt bent ben je ook meteen screwed. Nadeel is dat de client in mijn ogen gewoon ruk is. Daarnaast kan je er vanaf je mobiel ook niet bij.

Zelfde probleem met truecrypt op een Dropbox zetten. Niet beschikbaar vanaf sommige OS'en en mobiele devices. Nu kwam is 'boxcryptor (https://www.boxcryptor.com)' tegen. Zogenaamd encrypted bestand op je dropbox met een wachtwoord dat alleen bij jou bekend is (ook geen reset mogelijk) maar deze is ook te openen op een mobiele device. Klinkt te mooi om waar te zijn. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Of hebben jullie sowieso het idee van 'het zit wel goed?'.
Wuala heeft gewoon smartphone clients.
Daarnaast moet je idd eerst even weten hoe wuala werkt voordat het prima werkt
Je kan namelijk naast de verschrikkelijke trage netwerkdrive die hij aanmaakt waarbij hij zowat direct upload ook gewoon mappen aangeven die hij ten alle tijden gesynced moet houden, dan is het al een stuk werkbaarder.

Wbt veiligheid zit je bij wuala in ieder geval goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

pedorus schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:18:
[...]

Het wordt gewoon direct gereleased. En dat zorgt er rustig voor dat transacties van vele miljoenen bijvoorbeeld dubbel worden uitgevoerd, wat later weer terug moet worden gehaald... En er zijn ook functies die effectief al jaren dood zijn, maar kennelijk niet worden gebruikt door klanten.
Lijkt me dus geen toko die je als voorbeeld moet nemen waarom je geen unit tests zou moeten bouwen dan
[...]

De grap is natuurlijk wel dat juist testbare code vaak een ingewikkeldere api heeft (zie bijv. dat blog waar ik naar linkte). Bovendien is er als het goed is toch al een stuk code waarin je een geschreven functie gebruikt, anders ben je voor niets aan het programmeren ;)
Ja en nee, als je een groot dataobject vult en alle bouwlogica zit direct in je builder of controller of businesslayer krijg je een een enorm groot object wat bovendien een heleboel dingen moet doen en lastiger te herbruiken is qua code. En als je in een moderne IDE als Visual Studio werkt, zeker met ReSharper wordt al gewoon een hoop werk uit je handen genomen. MVC kwam op mij ook over als een hoop overbodig typwerk in PHP, in VS zou ik niet meer anders willen _/-\o_
[...]

Het schrijven van een test voor dit probleem is helaas niet zo eenvoudig. Dat betekend bijvoorbeeld dat je een server heen in de tijd moet starten, moet laten synchroniseren met een NTP-server die expres verteld dat er een schrikkelseconde gaat komen, enz. Dat vereist een aardige testomgeving en inspanning.
Tenzij je de tijd abstract maakt naar een ITimeProvider en zo iedere keer opnieuw kunt mocken dat een bepaalde seconde twee keer achter elkaar voorbij komt. Je mockt eerst alles wat fout zou gaan door die ene seconde (databaselaag, applicatielaag, etcetera) en vervolgens bouw je net zo lang aan je oplossing tot alle tests passen.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Sommige weten misschien dat ik in de MRI business zit. Daar heb je heel veel grote spelers die allemaal producten leveren in en om de MRI's. Geen van die bedrijven is in de kern een software-specialist en daarom kregen we afgelopen week het volgende huzarenstukje:

- Operator wil patientgegevens inladen
- Sytem unresponsive, reboot nodig

Wij vragen via ons systeem de patientgegevens op, deze worden naar een 'archief-systeem' gestuurd waar eventueel al fotos staan zodat je de historie erbij heeft en deze stuurt de eventuele fotos terug.

Blijkt dat het 'archief-systeem' van een andere vendor had besloten in een 'Hotfix' om Unicode support eruit te slopen, want "dat zorgde voor een hele hoop problemen". Met de vraag hoe ie reageert als je dan vraagt om een persoon met een umlaut in z'n naam is het antwoord "Als ie iets niet kan vinden dan sluit ie alle netwerkverbindingen". Why???? "Omdat we DDOS willen tegengaan.".... :| ...."Wat?" "Omdat we DDOS willen tegengaan."...... :/ .
Aan onze kant faal dat er geen ordinaire time-out check op zit. Dikke schop aan de verantwoordelijke software-engineer geven.

Mind = blown.

Na meekijken in de code stond er iets als:
C#:
1
2
3
4
5
6
if (searchString.ContainsUnicode()) 
{
    return null;
}

// rest of stuff

What the fuck! Echt... what the fuck!?

"Hoeveel mensen hebben er nou een vreemde naam? Kan je die niet anders schrijven?"
We zijn een global bedrijf met een enorme installed-base in China.....
De vendor van het archiefsysteem is een echte grote jongen. Een hele grote jongen. Ze zitten zowat in alles.

Jammer aan deze business is dat je voor elke minieme wijziging weer door 3 maanden FDA-gezeik heen moet. :+

/rant

Pagina: 1 ... 22 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.