Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF
edit: sjeempie, $19.99, voor dat geld zou ik liever even proberen voor ik het zou kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door wackmaniac op 01-03-2013 11:09 ]
Read the code, write the code, be the code!
Kut wordpress
-----
Wie wil mij eens heel hard slaan.
Had de zelfde url voor de post als voor de categorie...
---
Part 1 over Regular Expressions klaar.
Komt nog een vervolg deel binnenkort(ja, echt binnenkort(weekje ofzo)).
http://www.justcandan.com...lar-expressions-part-one/
[ Voor 43% gewijzigd door Candanz op 01-03-2013 11:31 ]
Weet je hoeveel dat er zijn?
Dus:
1
2
3
4
| object.ToString() //moet volgens Resharper zijn object.ToString(System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture) |
Ctrl + H -> .ToString() vervangen in .ToString(System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture)pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:36:
Resharper adviseert mij om in alle ToStrings() een culture op te geven.
Weet je hoeveel dat er zijn?
Dus:
C#:
1 2 3 4 object.ToString() //moet volgens Resharper zijn object.ToString(System.Globalization.CultureInfo.InvariantCulture)
Klaar?
Wacht even, getal?
Column_name Type
aantal_uren varchar
Zowel databasebeheerder als developer moeten beschermde beroepen worden
[ Voor 12% gewijzigd door kenneth op 01-03-2013 11:57 ]
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Scott Hanselman had die inderdaad ook in zijn verzameling: http://www.hanselman.com/...tesForWebDevelopment.aspx
ow? Hoe doe ik dat dan? Ik heb R# pas net een weekje namelijkGateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:46:
Je kan die validatie / dat advies toch gewoon uit zetten?
http://channel9.msdn.com/...art#tab_sortBy_sequential
Op dat 'lampje' wat er verschijnt kan je ook suppress inspection doen.pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:16:
[...]
ow? Hoe doe ik dat dan? Ik heb R# pas net een weekje namelijk
Kan via het menu wat je de optie aanbiedt (dat icoontje wat verschijnt), daar kun je aangegeven hoe hij met de melding omgaat. Je kunt hem dan volledig uitzetten of het warning level aanpassen naar advies.pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:16:
[...]
ow? Hoe doe ik dat dan? Ik heb R# pas net een weekje namelijk
Je kunt dit volgens mij op zowel systeem als project niveau doen.
Lekker tooltje he
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Nothing to see here!
HMS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:18:
[...]
Op dat 'lampje' wat er verschijnt kan je ook suppress inspection doen.
Ah gevonden! Top. Heb er een suggestion van gemaakt. Dat deert minder..Gertjan. schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:19:
[...]
Kan via het menu wat je de optie aanbiedt (dat icoontje wat verschijnt), daar kun je aangegeven hoe hij met de melding omgaat. Je kunt hem dan volledig uitzetten of het warning level aanpassen naar advies.
Je kunt dit volgens mij op zowel systeem als project niveau doen.
Ja zalig! Ik heb al aangekaart bij mijn manager dat we maar eens een licentie moeten aanschaffen..Gertjan. schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:19:
Lekker tooltje heHeb inmiddels een verzoek ingediend voor een startup-discount
![]()
Soms zie ik code die ik tijden geleden geschreven heb (bijvoorbeeld een nested if-statement) en geeft hij een melding. Als ik dan zie wat hij ervan maakt, denk ik wel eens....
Vage race conditions, die volstrekt onnodig zijn als ik mn architectuur maar een beetje anders had opgezet.
Ach ja, dit project zitten wel meer dingen die er achteraf nog bij moesten geprutst moesten worden last minute.
Mooi moment om eens flink te gaan huishouden.
(Voor de geïnteresseerden: http://www.bookdepository...ughn-Vernon/9780321834577 (20 euro goedkoper dan bol.com
Ongeveer hetzelfde hier, maar dan met m'n datamodel. Ik heb voor m'n onderzoek een crawler geschreven die de data van alles apps in de Windows Store ophaalt en gedenormaliseerd in een tabel gooit. Achteraf gezien had ik dat beter kunnen normaliseren naar meerdere tabellen, had heel wat GROUP BY-drama gescheeld.D-Raven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:
* D-Raven komt erachter dat hij bepaalde dingen in zn huidig project niet handig heeft gedaan.
Vage race conditions, die volstrekt onnodig zijn als ik mn architectuur maar een beetje anders had opgezet.
De crawler aanpassen en de data opnieuw ophalen gaat niet, want dan is de data weer anders en kloppen mijn onderzoeksresultaten tot nu toe niet meer.
Eerst testcases schrijven en dan refactoren hè?D-Raven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:41:
* D-Raven komt erachter dat hij bepaalde dingen in zn huidig project niet handig heeft gedaan.
Ach ja, dit project zitten wel meer dingen die er achteraf nog bij moesten geprutst moesten worden last minute.
Mooi moment om eens flink te gaan huishouden.
In die spaghaat zit ik nu. Ik heb te weinig interfaces en te veel aan Entity Framework gebonden DataContext-klassen, dus ik kan niet eenvoudig mijn repository mocken om mijn DataAccess testbaar te maken. Ik moet dus refactoren, maar zonder dat ik überhaupt unit tests kan schrijven om te kijken of het geheel erna nog hetzelfde werkt!
Ik zit bij de startup van ieder project nog steeds op m'n hoofd te krabben van "Hoe ga ik dit nu weer testen", maar ik kom steeds beter in die mindset.
Dan keil je die GROUP BY-queries toch gewoon even in een migratiescript dat de data weer uit elkaar trekt?Avalaxy schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:02:
De crawler aanpassen en de data opnieuw ophalen gaat niet, want dan is de data weer anders en kloppen mijn onderzoeksresultaten tot nu toe niet meer.
[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2013 13:05 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Natuurlijk!CodeCaster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:04:
[...]
Eerst testcases schrijven en dan refactoren hè?
QFT. Wat ik doe is de kleinste elementen uit de implementatie testcases voor schrijven. En zo verder "omhoog" gaan in je architectuur. Krijg je vanzelf een losgekoppeld design welke ook goed testbaar is.Ik zit bij de startup van ieder project nog steeds op m'n hoofd te krabben van "Hoe ga ik dit nu weer testen", maar ik kom steeds beter in die mindset.
Nadeel: Bijna niet te doen als je geen IoC gebruikt, want dan wordt je gek van alle dependancies die je moet includen. Plus je krijgt als je niet uitkijkt een "overdesigned" applicatie.
Die had ik ook al gevonden!GateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:09:
Entity Framework DbContext is gewoon mockbaar. Zijn op internet wel wat helper classes voor te vinden. Is even wat werk om het een en ander in te richten, maar daarna prima te gebruiken. Zie bijvoorbeeld ook hier: http://www.nogginbox.co.u...ty-framework-data-context
1
2
3
4
5
6
| public static DbQuery<T> RetreiveEntitiesSecure<T>(DbQuery<T> entities) where T : SecuredEntity { return entities.Include("SecurityDescriptor") .Include("SecurityDescriptor.Permissions"); } |
En:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| public abstract class SecuredEntityAccess<T> : IDisposable where T : SecuredEntity { protected SecuredDbContext DataContext; public SecuredEntityAccess(SecuredDbContext context, IPrincipal user, string tableName) { DataContext = context; // ... } protected DbSet<T> DbSet { get { return DataContext.Set<T>(); } } } |
Dat moet gewoon meer met interfaces gaan werken, zodat ik de SecuredDbContext en SecuredEntity kan mocken.
Nu deze lezen om de (geïnterfacede DbContext) te injecten met Unity!
[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2013 14:39 ]
Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction
The Pragmatic Programmer
Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship (Robert C. Martin)
Design patterns : elements of reusable object-oriented software
Head First Design Patterns
Nog tips?
Verwijderd
Ben op dit moment bezig met Clean Code en Head First Design Patterns. Beiden zeer leuke boeken. Code Complete en The Pragmatic Programmer moet ik zelf ook nog eens lezen. Eerst nog maar eens tijd vinden.StM schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:23:
Ik heb op dit moment de volgende boeken in mn winkelmandje zitten:
Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction
The Pragmatic Programmer
Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship (Robert C. Martin)
Design patterns : elements of reusable object-oriented software
Head First Design Patterns
Nog tips?
(Waarschijnlijk: Implementing Domain Driven Design (moet ik nog lezen, vandaag binnen gekregen
[ Voor 12% gewijzigd door HMS op 01-03-2013 14:25 ]
Vraag dan ook niet om tips!
[ Voor 24% gewijzigd door StM op 01-03-2013 14:57 ]
[ Voor 0% gewijzigd door Haan op 01-03-2013 15:28 . Reden: jaja, een SSD ]
Kater? Eerst water, de rest komt later
Verwijderd
Je gaat er op vooruit. Wat voor werk doe je nu precies?Haan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:59:
Vandaag begonnen in de nieuwe job. een aantal potentiële pijnpunten zijn alvast weggenomen: de koffie wordt bereid uit versgemalen bonen, we gebruiken Resharper, en er zit een SDD in de laptop
Je laptop heeft een silicon drift detector? Waarom? Also, laptop fail. Een desktop kan het altijd sneller, beter en goedkoper.Haan schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:59:
Vandaag begonnen in de nieuwe job. een aantal potentiële pijnpunten zijn alvast weggenomen: de koffie wordt bereid uit versgemalen bonen, we gebruiken Resharper, en er zit een SDD in de laptop
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Verwijderd
Maar een desktop kan je niet mee naar huis nemenKorben schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:03:
[...]
Je laptop heeft een silicon drift detector? Waarom? Also, laptop fail. Een desktop kan het altijd sneller, beter en goedkoper.
Verwijderd
Nee man, een soft disk drive. Stoer hoor, een RAM-disk.Korben schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:03:
[...]
Je laptop heeft een silicon drift detector? Waarom?
Maareuh, gefeli!
En ik geef qua processing power, schijfruimte en -snelheid en RAM toch ook de desktop de voorkeur, hoewel dat de laatste jaren elkaar natuurlijk wel steeds dichter benadert.
[ Voor 36% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2013 15:13 ]
Voor de performance hoef je het echt niet meer te laten hoor, het probleem zit 'em eerder in de prijs. Mijn Retina MacBook Pro, bijvoorbeeld, is een beest, maar de prijs was ook beestachtigCodeCaster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:09:
[...]
Nee man, een soft disk drive. Stoer hoor, een RAM-disk.
Maareuh, gefeli!
En ik geef qua processing power, schijfruimte en -snelheid en RAM toch ook de desktop de voorkeur, hoewel dat de laatste jaren elkaar natuurlijk wel steeds dichter benadert.
kan je een datetime veld ook als unix timestamp casten in een MS SQL query?
[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 01-03-2013 15:28 ]
Een unix timestamp is simpelweg het aantal seconden sinds 1 januari 1970, dus je zou met DATEDIFF een eind moeten komen.pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:28:
heel kort MS SQL vraagje:
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
RetreiveCodeCaster schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:14:
C#:
1 public static DbQuery<T> RetreiveEntitiesSecure<T>(DbQuery<T> entities)
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Jazekerpdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:28:
heel kort MS SQL vraagje:
Maar waarom wil je dat?
We are shaping the future
Nu blijkt echter dat de begindatum van een product '2013-03-01 12:00:00' in de MySQL als 'mrt 1 2011 12:00:00:000' komt te staan. 12 uur verschil dus.
[ Voor 47% gewijzigd door PdeBie op 01-03-2013 15:34 ]
Nothing to see here!
Een Unix-timestamp gebruiken lijkt me niet echt een oplossing voor je probleem... dit klinkt eerder als een verschil in regional settings.pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:32:
Wij leveren via een view in onze MS SQL database data aan een MySQL database op een linux machine.
Nu blijkt echter dat de begindatum van een product '2013-03-01 12:00:00' in de MySQL als 'mrt 1 2011 12:00:00:000' komt te staan. 12 uur verschil dus.
Is het niet toevallig 12:00:00:000 AM?
Nee, ik ga er niet op achteruitVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:00:
[...]
Je gaat er op vooruit. Wat voor werk doe je nu precies?
Ik ga me als web developer voornamelijk bezig houden met het porten van bestaande applicaties naar ASP.NET MVC 4 / Azure.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nou daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar dit was een oplossing die de linux man aangaf.Alex) schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:35:
[...]
Een Unix-timestamp gebruiken lijkt me niet echt een oplossing voor je probleem... dit klinkt eerder als een verschil in regional settings.
Is het niet toevallig 12:00:00:000 AM?
Echter is het zo bij onze producten dat we wel een begin- en einddatum hebben, maar geen tijdstip. Dus hij mag het wat mij betreft altijd als 12 uur 's nachts inlezen. Dan zijn we van het hele gedoe af.
Ik hoop het toch niet, dit is namelijk 2 JAAR verschil.pdebie schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:32:
Wij leveren via een view in onze MS SQL database data aan een MySQL database op een linux machine.
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Entity Models zijn prima toereikend, echter brengt dit veiligheidsissues (mass assignment) met zich mee en haal je vaak onnodig veel data uit je database.frG schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:55:
Omdat Entity models vaak niet toereikend zijn om te gebruiken als model in ASP.NET MVC, is het handig om eigen ViewModels te maken die gebruikt worden in MVC en gemapped worden met de Entity models (poco classes), hebben jullie hier ervaring mee? Gebruiken jullie zoiets als Automapper?
Je kan inderdaad dingen gebruiken als AutoMapper, maar ook dat is vaak niet nodig. Ik heb hem in Irritatie 2 ook al eens aangehaald, maar kijk eens naar deze oplossing @ devtrends.
Het is meer dat je Entities niet geoptimaliseerd zijn voor elke view. Als je dus per view een viewmodel hebt is je view losgekoppeld van je domain. Zo kan je ook optimalisaties doorvoeren als denormalisatie etc.frG schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:55:
Omdat Entity models vaak niet toereikend zijn om te gebruiken als model in ASP.NET MVC, is het handig om eigen ViewModels te maken die gebruikt worden in MVC en gemapped worden met de Entity models (poco classes), hebben jullie hier ervaring mee? Gebruiken jullie zoiets als Automapper?
Het converteren van Domain <-> ViewModel is vrij simpel te doen met AutoMapper inderdaad.
Ik zit zelf te spelen met een specifieke tabel in de database per view in de applicatie (jaja, CQRS) die ik dan update aan de hand van events (jaja, Event Sourcing). Het is iets meer code, maar gelukkig ook vrij simpele code. Tenminste, zodra je de infrastructuur er voor gebouwd hebt
Dat is ook een mooie oplossing inderdaadGateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:59:
Je kan inderdaad dingen gebruiken als AutoMapper, maar ook dat is vaak niet nodig. Ik heb hem in Irritatie 2 ook al eens aangehaald, maar kijk eens naar deze oplossing @ devtrends.
[ Voor 17% gewijzigd door HMS op 01-03-2013 16:02 ]
Say whut?HMS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:59:
[...]
Ik zit zelf te spelen met een specifieke tabel in de database per view in de applicatie (jaja, CQRS)....
Dat is ondertussen toch al IncludeSecurityDescriptor<T>(this DbQuery<T> entities) geworden.
[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 01-03-2013 16:06 ]
oeps. typo_Peter2_ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:47:
[...]
Ik hoop het toch niet, dit is namelijk 2 JAAR verschil.
Eigenlijk doe ik dat soort dingen toch gewoon boiler plate, dus alle entities ophalen die ik wil gebruiken en dan met het handje een ViewModel object vullen. Naar mijn mening beter in de hand te houden dan allerlei magic dingen er tussen en betere (lees: complete) decoupling van je databaselaag in je code.frG schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 15:55:
iOS developer
Nou, ik gebruik event sourcing. Dus ik heb per entity (aggregate root in mijn geval) een event stream. Elke wijziging aan mijn entity sla ik op als een event, en daarna publish ik die op een message bus.GateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:02:
[...]
Say whut?Ga er maar vanuit dat je er goed over hebt nagedacht en hele goede redenen om dit te doen.
De opgeslagen events hoeven niet bij mijn view database in te zitten, die kunnen ergens in the cloud staan, in een document store, op disk ergens, maakt niet uit zolang het maar persistent is.
Er zijn dan event handlers die aan de message bus hangen die mijn view database up to date houden (eventual consistency dus).
In principe heb ik niet echt een database nodig, ik kan ook gewoon alles in het geheugen houden van de applicatie. Want ik kan altijd aan de hand van mijn events weer de state van de views opbouwen
~edit:
Aan de hand van het stuk wat jij gequote hebt snap ik je reactie wel eigenlijk, ik legde het daar te kort / verkeerd uit
[ Voor 7% gewijzigd door HMS op 01-03-2013 16:14 ]
Scheiding van verantwoordelijkheden. Vaak mappen je datarecords niet 1 op 1 naar een view. Tenzij je een hele simpele view/applicatie hebt.GateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:11:
Waarom zou het "handmatig" vullen van je ViewModels leiden tot een completere decoupling van je database?
Ik gebruik ook gewoon nog AutoMapper. Mijn database modellen als viewmodel gebruiken doe ik per definitie niet (meer). Heb zo vaak achteraf nog moeten refactoren in de gevallen dat ik het wel heb gedaan..
Ik merk dat ik vaak een beetje kort van stof ben en daardoor mensen gaten gaan schieten in mijn verhaal. In het geval dat je ViewModels gaat gebruiken die een compositie zijn van meerdere Entities en wat Builders, neem een PageViewModel welke alles bevat wat er op een normale pagina te zien is dan doe ik het met de hand.GateKeaper schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:11:
Waarom zou het "handmatig" vullen van je ViewModels leiden tot een completere decoupling van je database?
Aan de andere kant zijn beheerschermpjes waarmee je stamtabelletjes 1:1 vult e.d. gewoon mappen en jakkeren want daar moet je geen tijd aan verspillen.
iOS developer
Ik ga in eerste instante voor de dualboot W7 - W8 zodat ik Windows 7 nog kan gebruiken als ik terug wil. Weet iemand toevallig of je vanuit W8 dan ook bij je W7 bestanden (schijf) kan komen?
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Nee, ik las ergens dat dat niet mogelijk was maar dat is dus wel zo.HMS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:16:
Tuurlijk, is gewoon een NTFS partitie.
Hmm... weird. Het lijkt erop dat het muiswieltje van mijn muis (Performance MX) dood is. Instant niet meer werkend
Mijn Performance MX werkt gewoon onder Windows 8. Of is ie echt doodF.West98 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:18:
[...]
Nee, ik las ergens dat dat niet mogelijk was maar dat is dus wel zo.
Hmm... weird. Het lijkt erop dat het muiswieltje van mijn muis (Performance MX) dood is. Instant niet meer werkend
Ik heb persoonlijk het idee dat niet te weinig RAM en een SSD de enige factoren zijn die bepalen of je dat tjonge wat een snelle nieuwe PC heb ik nou toch gevoel krijgt (samen met het feit dat je een clean Windows install hebt
iOS developer
Dood op W7 ineens.HMS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:19:
[...]
Mijn Performance MX werkt gewoon onder Windows 8. Of is ie echt dood?
W8 heb ik nog niet, van de ene op de andere tel not-working. Horizontaal werkt nog wel. En mijn touchpad ook (gelukkig)
Waarom zou je willen dualbooten? Ik heb gewoon geüpgraded (en ook een nieuwe install gedaan) en heb geen moment gedacht om terug te gaan naar 7F.West98 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:10:
Vanavond eens een SSD in mn computer zetten
Ik ga in eerste instante voor de dualboot W7 - W8 zodat ik Windows 7 nog kan gebruiken als ik terug wil. Weet iemand toevallig of je vanuit W8 dan ook bij je W7 bestanden (schijf) kan komen?
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
1. Backup voor installatie is nu niet mogelijk (backup HDD recent kapot gegaan, en te klein) dus dit is het veiligsteBtM909 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:29:
[...]
Waarom zou je willen dualbooten? Ik heb gewoon geüpgraded (en ook een nieuwe install gedaan) en heb geen moment gedacht om terug te gaan naar 7
2. Ik vergeet vaak honderd en één duizend dingen
3. Als het me niet bevalt of het werkt niet kan ik alsnog even terug op W7 vallen
4. Waarom niet
Vreselijk, zo'n scrollwheel die niet werkt. Steeds weer "FFFUUUU"
edit:
Oh god, Logitech met je SetPoint. Even dat herstarten en het werkt weer
[ Voor 6% gewijzigd door F.West98 op 01-03-2013 17:33 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Gaat straks gimp opstarten en wss een schrikbarend slecht design maken
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Dan kan je toch niet overgaan op SSD?Foxpat schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:02:
Je kan ook W7 -> W8 upgraden en tegelijk al je bestanden behouden, heb ik ook gedaan en werkt perfect
En dan blijf ik met mijn huidige zut zitten van een 1jaar+ oude installatie.
Maak gewoon iets leuks met een CSS framework, zijn hier deze week wel een paar langs gekomen. (Bootstrap / Metro / etc.)johannessmit schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:07:
/me Ohja, design.. datgene waar ik echt een held ben *uche*
Gaat straks gimp opstarten en wss een schrikbarend slecht design maken
Maar als bij je bestanden komen de enige reden is hoef je daar niet voor te dual booten...F.West98 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:08:
[...]
Dan kan je toch niet overgaan op SSD?
En dan blijf ik met mijn huidige zut zitten van een 1jaar+ oude installatie.
Nothing to see here!
Tenzij je BitLocker hebt of een andere encryptie op je files. Maar dan heb je ook vast wel een backup van de encryption key.Rutix schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:47:
[...]
Maar als bij je bestanden komen de enige reden is hoef je daar niet voor te dual booten...
Hoe dan?Rutix schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:47:
[...]
Maar als bij je bestanden komen de enige reden is hoef je daar niet voor te dual booten...
W7 + huidige bestanden op HDD
Nieuwe SSD komt W8 op
Verder wil ik nog wel de optie hebben om (tijdelijk) nog even snel bij oude dingen te komen enzo...
Op de iPad inderdaad. Ik zit de laatste tijd veel in de trein, maar devven via github is zwaar rukZpAz schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:06:
[...]
Voor of op een iPad developpen? De eerste is natuurlijk XCode of AppCode.* Op een iPad, mja, ik zou dat niet fijn vinden denk ik, maar voor webdevelopment is er Diet Coda.
*Geen ervaring mee
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik zou zeggen, koop een kleine Macbook (de air, of 13"). En werk daarop.Firesphere schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:06:
[...]
Op de iPad inderdaad. Ik zit de laatste tijd veel in de trein, maar devven via github is zwaar ruk
Heb het zelf geprobeerd op de iPad maar dat is echt niet te doen; ik werk nu zelf nog mobiel met een 15" Macbook Pro, maar ik heb nu een 11" Air besteld.
Aansluiten aan een sata port? Dan kun je er gewoon via explorer naar toeF.West98 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:05:
[...]
Hoe dan?
W7 + huidige bestanden op HDD
Nieuwe SSD komt W8 op
Verder wil ik nog wel de optie hebben om (tijdelijk) nog even snel bij oude dingen te komen enzo...
Nothing to see here!
D-Raven schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:18:
[...]
Scheiding van verantwoordelijkheden. Vaak mappen je datarecords niet 1 op 1 naar een view. Tenzij je een hele simpele view/applicatie hebt.
Ik doelde dan ook meer op het "handmatig". Er is geen enkele logische verklaring waarom het handmatig vullen van ViewModels een completere decoupling zou opleveren dan het automatisch vullen d.m.v. "magische" libraries.BikkelZ schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:23:
[...]
In het geval dat je ViewModels gaat gebruiken die een compositie zijn van meerdere Entities en wat Builders, hand.
Domain models gebruiken als ViewModel gaat er bij mij inderdaad ook niet in
Oeh, als je wat meer gespeeld hebt ermee moet je je ervaringen zeker posten. Lijkt me ook een leuk hebbedingetje.mwolting schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 18:47:
M'n Leap Motion devkit is vandaag gearriveerd, gewoon alleen al vanwege het feit dat ik door pagina's kan scrollen door te wijzen is het een enorm succes
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Ik doel meer op instellingen (succes met vinden in de explorerRutix schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:17:
[...]
Aansluiten aan een sata port? Dan kun je er gewoon via explorer naar toe
[ Voor 27% gewijzigd door BikkelZ op 01-03-2013 19:58 ]
iOS developer
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Ik reisde vanochtend tussen 9 en 12. Dat is geen spits. En tussen 7 en 10 kan ik ook niet echt spits-tijd noemenVerwijderd schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:27:
Omdat je in de spits reist?
Omdat het vrijdag is, en weekendabonnementen gaan in na 18:30. Dus dan is het dalspitsFiresphere schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 20:29:
[...]
Ik reisde vanochtend tussen 9 en 12. Dat is geen spits. En tussen 7 en 10 kan ik ook niet echt spits-tijd noemen
6 uur trein vandaag. Ben er wel klaar mee
Eindelijk thuis.
Maareuh, die "dalspits" verklaard niet de drukte van vanochtend he
[ Voor 20% gewijzigd door Firesphere op 01-03-2013 21:57 ]
2 templates, beiden werken los prima, maar zodra ze via een templateselector geselecteerd worden centreren ze hun data ineens, ipv links uit te lijnen
Edit: ik had hier eerder mijn gal moeten spuwen, dat lost het probleem tenminste op
Wist niet dat je HorizontalContentAlignment ook op je selector kon/mocht zetten
[ Voor 33% gewijzigd door BM op 01-03-2013 21:25 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Best apart als er opeens 12 GB geheugen als cached staat (heb 24GB RAM dus np
Dit was op Windows 8 trouwens.
edit: LOL. Met een file van > 20 GB gooit ie het hele geheugen vol. Snelheid gaat iets achteruit (van ~75 -> ~70 MB/sec). Ach is het geheugen toch ergens goed voor als er geen VMs in staan
[ Voor 18% gewijzigd door HMS op 01-03-2013 22:14 ]
Doet Win7 ook (en volgens mij 2008/2012).HMS schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 22:08:
Hmm das raar. Ik was even een filmpje over het netwerk aan het kopieren, en ik zie de hoeveelheid geheugen die windows aanmerkt als 'Cached' hard oplopen. Tot dat de file transfer klaar was en het opeens allemaal weer vrijgegeven werd. Met heel veel kleine bestanden is het niet zo, alleen als je 1 grote file kopieert.
Best apart als er opeens 12 GB geheugen als cached staat (heb 24GB RAM dus np).
Dit was op Windows 8 trouwens.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
* Firesphere draait alle local tests
Niks aan't handje
* Firesphere test live
Niks aan de hand... WUT?
Wat kan er mis gaan?
[ Voor 7% gewijzigd door F.West98 op 01-03-2013 23:17 ]
Ik heb vorig jaar een 11" MacBook Air gekocht. Ik heb er (nog) geen developmenttools op geïnstalleerd, wel Photoshop en Lightroom. Dat werkt érg lekkerRyur schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 19:08:
[...]
Ik zou zeggen, koop een kleine Macbook (de air, of 13"). En werk daarop.
Heb het zelf geprobeerd op de iPad maar dat is echt niet te doen; ik werk nu zelf nog mobiel met een 15" Macbook Pro, maar ik heb nu een 11" Air besteld.
Ik heb BootCamp gebruikt om Windows 7 te installeren, maar die is al minstens 3 maanden niet meer opgestart.
De 15" wordt zeg maar werklaptop voor als ik projectdag heb op school; en hier thuis full-time aan mijn Thunderbolt Display gekoppeld.Alex) schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 23:22:
[...]
Ik heb vorig jaar een 11" MacBook Air gekocht. Ik heb er (nog) geen developmenttools op geïnstalleerd, wel Photoshop en Lightroom. Dat werkt érg lekker
Maar voor de rest wil ik mijn 11" MBA gebruiken, voor Eclipse (Java/C++ programming), en onderweg voor iOS development/Ruby Development.
Is 11" niet te klein voor Photoshop & Lightroom?
Ik gebruik geen van beide
En dan heb ik hier ook nog een MacMini server draaien
[ Voor 12% gewijzigd door Ryur op 01-03-2013 23:30 ]
Op internet lees ik dat de MBR slecht kan omgaan met meerdere drives... Daarom andere schijf loskoppelen en daarna via BIOS startschijf en OS kiezen... Heb ik het dan nu al verkloot door de installatie te starten of kan ik de computer nu uitzetten en de HDD loskoppelen?
En kan je via de BIOS oplossing ook bij je files komen op de andere schijf? Het wissen van W8 wordt er wel makkelijker van
[ Voor 17% gewijzigd door F.West98 op 02-03-2013 00:02 ]
[fake brabo]
Benne gij een tweaker of wa?
[/fake brabo]
MBR = Master Boot Record? Die staat gewoon op elke schijf, alleen de BIOS instelling bepaalt welke hij uitleest. Dat die slecht om zou kunnen gaan met meerdere drives lijkt mij dan ook kul.
[ Voor 51% gewijzigd door HMS op 02-03-2013 00:06 ]
http://neosmart.net/EasyBCD/ gebruiken.F.West98 schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:00:
Hmmm...
Op internet lees ik dat de MBR slecht kan omgaan met meerdere drives... Daarom andere schijf loskoppelen en daarna via BIOS startschijf en OS kiezen... Heb ik het dan nu al verkloot door de installatie te starten of kan ik de computer nu uitzetten en de HDD loskoppelen?
![]()
![]()
![]()
En kan je via de BIOS oplossing ook bij je files komen op de andere schijf? Het wissen van W8 wordt er wel makkelijker van
Nothing to see here!
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.