Waar is dat kamp eigenlijk? Momenteel zijn er hier in de buurt behoorlijk veel scouts aanwezig maar ik heb echt geen idee waarvan.SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:51:
[...]
Mja, ik heb na de eerste keer kamp zelfs getwijfeld of ik niet iets met kids of met evenementen zou moeten gaan doen. Maar goed, met kids is niet ontzettend veel werk te vinden en evenementen is overbevolkt momenteel, ik zit voor nu wel goed.
Daarbij, buiten..![]()
Verwijderd
Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:46:
[...]
Ben je nooit op vakantie geweest voor je kon programmeren?

Misschien is "nooit" niet de juiste woordkeuze. Ik bedoel de laatste 5 jaar
Ben in Juli ook al 10 dagen gaan koken op ons Chiro kamp. Was werken geblazen, koken en afwassen voor 150 personen, maar wel zeer plezant!SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
[...]
Nice! Ga vooral ook even in het oude (veelal autovrije) deel van Lyon kijken, erg aan te raden!
Ik ga er ook een weekje uit volgende week, maar ga dan een week lang lei(/ij)den op een jeugdkamp met kids tussen de 8 en 12. Lekker om eens compleet wat anders te doen voor een weekje
RTFM!
Nee, dat had ik al besloten voordat Henkie even langs kwamEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:49:
En tijdens die bespreking is besloten dat jij je oude avatar weer moet gebruiken?
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Deze keer laat ik even voorbij gaan. Ben al een paar dagen redelijk beroerd... Woensdag zo misselijk dat ik mij gewoon niet kon concentreren. Dat in combinatie met buikloop is niet echt tof te noemen...Firesphere schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:48:
Wow, laat. Ik had een bespreking, hier is koffie.

Gelukkig heb ik tegenwoordig mensen die geld voor mij verdienen
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik vind het juist heerlijk om mijn laptop mee te nemen op vakantie. Als ik dan een idee krijg kan ik meteen een proof of concept uitwerken. Als ik over twee weken in Italië de bergen in ga zal ik dus ook zeker die laptop meenemen.
Daarnaast geeft het me meteen een makkelijke manier om zonder problemen onder de schoonfamilie uit te komen
Daarnaast geeft het me meteen een makkelijke manier om zonder problemen onder de schoonfamilie uit te komen
Richting Boxtel. Geen scouting group overigens, 't is een een adventure / computer gecombineerd kamp.Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Waar is dat kamp eigenlijk? Momenteel zijn er hier in de buurt behoorlijk veel scouts aanwezig maar ik heb echt geen idee waarvan.
Hier hetzelfde hoor_Moe_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:59:
[...]
Ben in Juli ook al 10 dagen gaan koken op ons Chiro kamp. Was werken geblazen, koken en afwassen voor 150 personen, maar wel zeer plezant!

Verwijderd
Dat deed ik de afgelopen jaren ook altijd. Aangezien ik na mijn vakantie vast begon te werken, dacht ik dat het best zou zijn mij tijdens de vakantie niet al te veel bezig te houden met programmerenCaelorum schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:01:
Ik vind het juist heerlijk om mijn laptop mee te nemen op vakantie. Als ik dan een idee krijg kan ik meteen een proof of concept uitwerken. Als ik over twee weken in Italië de bergen in ga zal ik dus ook zeker die laptop meenemen.
Aah dan had ik dat verkeerd begrepenSoaDmaggot schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:02:
[...]
Richting Boxtel. Geen scouting group overigens, 't is een een adventure / computer gecombineerd kamp.
Voor of na; graag. Maar een biertje tijdens het kamp zelf wordt niet heel hard op prijs gesteld, jammergenoegEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:03:
[...]
Aah dan had ik dat verkeerd begrepen. En als je in de buurt van Boxtel zit kan ik je wel uitnodigen voor een biertje maar dat is wat ver weg helaas.
Verwijderd
Een jeugdbeweging waarbij de leiding tijdens het kamp niet drinkt? Maak dat de kat wijs. Of heb je het over een biertje gaan drinken?SoaDmaggot schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Voor of na; graag. Maar een biertje tijdens het kamp zelf wordt niet heel hard op prijs gesteld, jammergenoeg
Helemaal niet? Ben je 's avonds nooit een keer vrij ofzo? Een week een groep kinderen in gareel houden en dan nog niet eens mogen drinken....
Dan moet je je wenden tot sterker spulSoaDmaggot schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:04:
[...]
Voor of na; graag. Maar een biertje tijdens het kamp zelf wordt niet heel hard op prijs gesteld, jammergenoeg
Precies, van kinderen in het gareel houden zou ik spontaan alcoholist wordenEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:06:
Helemaal niet? Ben je 's avonds nooit een keer vrij ofzo? Een week een groep kinderen in gareel houden en dan nog niet eens mogen drinken....
Daarnaast maak ik zelf wel uit wanneer ik drink, zoals al eerder gezegd, ik ben zelfstandig alcoholist
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Zodra je er misselijk van word en er van aan de dunne zit, is het misschien toch tijd om te minderen..Gertjan. schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:11:
[...]
Precies, van kinderen in het gareel houden zou ik spontaan alcoholist worden
Daarnaast maak ik zelf wel uit wanneer ik drink, zoals al eerder gezegd, ik ben zelfstandig alcoholist
Verwijderd
Die uitspraak heeft het al tot in Firesphere's signature gemaakt.Gertjan. schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:11:
[...]
Dan moet je je wenden tot sterker spul
[...]
Precies, van kinderen in het gareel houden zou ik spontaan alcoholist worden
Ook sterker spul is prima, ik heb liever een whisky in plaats van bier maar bier is toch wat meer geaccepteerd.
Als je maar genoeg drinkt word het vanzelf een verdunner.Gertjan. schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:23:
[...]
Mmmm, zou de alcohol als verdunner hebben gewerktIk denk niet dat dat het probleem is, inmiddels zou ik toch redelijk immuun moeten zijn voor de bijwerkingen
[ Voor 38% gewijzigd door Ealanrian op 09-08-2013 10:25 ]
Mmmm, zou de alcohol als verdunner hebben gewerktPrisonerOfPain schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:18:
[...]
Zodra je er misselijk van word en er van aan de dunne zit, is het misschien toch tijd om te minderen.
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Die uitspraak heeft het al tot in Firesphere's signature gemaakt
Inmiddels de pricewatch: Logitech Wireless Trackball M570 en het pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 ook prive aangeschaft. Merk op werk dat ik er zoveel profijt van heb, dat ik het thuis ga gebruiken. 
Korte update overigens over mijn klachten:
- Cortison prik in de pees van mijn middelvinger gehad. Pijn is nu (3 weken later) stukken minder. Over 2 weken terug naar de chirurg voor beoordeling.
- Cortison prik in de carpale tunnel van mijn linker hand gekregen. Pijn is nog steeds duidelijk aanwezig. Over 2 weken terug naar de neuroloog voor beoordeling. Indien pijn nog steeds aanwezig, gaan we opereren.
Nieuwe klachten:
- Nek en schouders zijn gevoelig (niet pijnlijk). Hiervoor loop ik nu wekelijks bij de fysiotherapeut en moet ik dagelijks oefeningen doen.
- Cortison prik in de pees van mijn middelvinger gehad. Pijn is nu (3 weken later) stukken minder. Over 2 weken terug naar de chirurg voor beoordeling.
- Cortison prik in de carpale tunnel van mijn linker hand gekregen. Pijn is nog steeds duidelijk aanwezig. Over 2 weken terug naar de neuroloog voor beoordeling. Indien pijn nog steeds aanwezig, gaan we opereren.
Nieuwe klachten:
- Nek en schouders zijn gevoelig (niet pijnlijk). Hiervoor loop ik nu wekelijks bij de fysiotherapeut en moet ik dagelijks oefeningen doen.
Styxxy schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 20:47:
[...]
Antwerpenaar!
Antwerpen is 't Stad, de rest is parking. (West-Vlaanderen is de gehandicapte parking.)
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen ook een nieuw toetsenbordje: De Filco Majestouch 2 Tenkeyless met Cherry MX Blue switches. Wat typt dat goed.
Enige nadeel is kwaad kijkende collega's omdat het bord zo'n leuk geluid maakt.
I love it!
Enige nadeel is kwaad kijkende collega's omdat het bord zo'n leuk geluid maakt.
I love it!
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:20:
[...]
Die uitspraak heeft het al tot in Firesphere's signature gemaakt
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Amai, je avatar is al weer snel terug. Ik verkies nog steeds gewoon de "oude": Onze goede vriend Hans.
Ik hoop voor je dat die ooit nog over gaan. Ben zelf altijd als de dood voor dat soort dingen. Ik stop dan ook altijd meteen met typen en loop een rondje om als ik merk dat een lichaamsdeel gaat irriteren of minder snel reageert als dat het zou moeten. Dat laatste komt overigens vaak gewoon omdat mijn arm op een glazen bureau ligt en daardoor alle warmte onttrekt. In de winter wel eens gehad dat ik mijn arm nog nauwelijks kon bewegen ^^
* Caelorum gaat deze winter de warmte van de PC omleiden tussen bureau en glazen plaat.
Dan zou ik maar eerst uw sterretje laten repareren door carglassCaelorum schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:56:
[...]
* Caelorum gaat deze winter de warmte van de PC omleiden tussen bureau en glazen plaat.
De dop is de onbekende hierEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:16:
[...]
Ik hoop wel dat de kan een beetje sterk is dan..
Je laat ons langzaam wennen?Firesphere schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
[...]
Nee, dat had ik al besloten voordat Henkie even langs kwam
[ Voor 34% gewijzigd door Ellos op 09-08-2013 11:05 ]
Ergo 4000pdebie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:43:
Inmiddels de pricewatch: Logitech Wireless Trackball M570 en het pricewatch: Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 ook prive aangeschaft. Merk op werk dat ik er zoveel profijt van heb, dat ik het thuis ga gebruiken.

Nieuwe klachten:

Nu vind ik het al rete irritant als ik in bad een boekje wil lezen en ik het gewoon niet fatsoenlijk vast kan houden...
Ik heb continu last van de pijn in mijn hand ja. Wel met vlagen. Soms is het erger, soms wat minder. Hangt ook echt af of ik veel gedaan heb die dag. Vorige 2 weken had ik vakantie en heb ik geen pc aangeraakt. Echt letterlijk 2 weken afstand gedaan en e-mail alleen beetje via de iPad bij gehouden. (Gelukkig ben ik niet heel populair en krijg ik niet al teveel mail
). Deze periode van rust heeft mij erg goed gedaan merk ik. Helaas is de pijn wel weer net zo snel terug, nu ik weer aan het werk ben.
De pijn in mijn vinger is zo goed als weg. Merk nog wel dat het volledig buigen niet helemaal gaat, maar de ontsteking is flink afgenomen.
De last van mijn schouders en nek komt door de fysio waarschijnlijk doordat ik geforceerder beweeg wegens de pijn in mijn polsen en handen. Ik heb nu een aantal oefeningen die ik dagelijks moet herhalen. Dit schema houdt ik dan ook strikt aan en ik moet zeggen dat de last van mijn schouders inderdaad minder begint te worden. Mijn nek werkt echter nog niet helemaal mee, maar we houden vol.
@Caelorum:
Is in jouw geval het aanschaffen van een ander bureau geen oplossing? Of een doek over de glazen plaat heen leggen?
De pijn in mijn vinger is zo goed als weg. Merk nog wel dat het volledig buigen niet helemaal gaat, maar de ontsteking is flink afgenomen.
De last van mijn schouders en nek komt door de fysio waarschijnlijk doordat ik geforceerder beweeg wegens de pijn in mijn polsen en handen. Ik heb nu een aantal oefeningen die ik dagelijks moet herhalen. Dit schema houdt ik dan ook strikt aan en ik moet zeggen dat de last van mijn schouders inderdaad minder begint te worden. Mijn nek werkt echter nog niet helemaal mee, maar we houden vol.
@Caelorum:
Is in jouw geval het aanschaffen van een ander bureau geen oplossing? Of een doek over de glazen plaat heen leggen?
Heb je er geen last van dat die Ergo 4000 snel verslijt? Mijne was na een kleine 3 jaar helemaal op. Ik zit nu met een Logitech wave die ook behoorlijk fijn is maar ook deze begint al weer kuren te vertonen na een paar jaar.....Gertjan. schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:03:
[...]
Ergo 4000Geweldig toetsenbord. Ik gebruik dat maffe ding al jaren (ooit bij een oud werkgever mee begonnen en altijd geprobeerd hem bij nieuwe werkgevers ook te krijgen, dat lukte helaas niet overal, zeker in mobiele functies is dat lastig). Volgens mij heeft dat ding mij al redelijk behoed voor klachten. Ik ben niet helemaal klacht vrij (zeker in stress periodes), maar zonder dat ding had ik waarschijnlijk extremere klachten gehad.
Bij Ommen is de Eurojam 2013, http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=168324Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:55:
[...]
Waar is dat kamp eigenlijk? Momenteel zijn er hier in de buurt behoorlijk veel scouts aanwezig maar ik heb echt geen idee waarvan.
Boxtel is 20-22 September weer aan de beurt, heb er zin in..
Aah dat verklaart een hoop. Ik heb gisteren een hele hoop talen gehoord terwijl het normaal Nederlands, Duits of Engels is wat er hier te horen is. Er zijn niet toevallig wat Tweakers daar die zin hebben in een pilsje of wat sterkers? 
Ik word best blij van de nieuwe cd van Amon Amarth leuke bonus cd met liedjes gebaseerd op andere bands best de moeite waard voor alleen die wel een stukje zwaar metaal kunnen waarderen.
Ik word best blij van de nieuwe cd van Amon Amarth leuke bonus cd met liedjes gebaseerd op andere bands best de moeite waard voor alleen die wel een stukje zwaar metaal kunnen waarderen.
[ Voor 28% gewijzigd door Ealanrian op 09-08-2013 11:28 ]
Verwijderd
Ik heb wel zin in een pilsje maar ik vrees dat je nogal ver weg bentEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:26:
Aah dat verklaart een hoop. Ik heb gisteren een hele hoop talen gehoord terwijl het normaal Nederlands, Duits of Engels is wat er hier te horen is. Er zijn niet toevallig wat Tweakers daar die zin hebben in een pilsje of wat sterkers?
Nah, gewoon bureau verwarmen. Mijn PC zou genoeg warmte moeten genereren om die plaat comfortabel warm te houden. Overigens werkt een trui aan doen ook wel, maar in de zomer toch iets minder fijnpdebie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:10:
[...]
@Caelorum:
Mijn plan was om met rubberen strips de randen dicht te maken en dan op de enige fan waar lucht uit de kast wordt geblazen een aansluiting te maken. Op die aansluiting komt dan een buis die de lucht tussen de plaat blaast. Moet alleen nog even bekijken hoe groot die buis moet zijn en dan het geheel kopen en aanbrengen.
[ Voor 26% gewijzigd door Caelorum op 09-08-2013 11:42 ]
Comfortabel warm werkt alleen als je er ook een thermostaat tussen plaatst.
Om 16:15 op het werk[b][message=40677658,noline] Er zijn niet toevallig wat Tweakers daar die zin hebben in een pilsje of wat sterkers?
True.. hmm.. misschien ook maar een klep er tussen doen en thermostaat en wat software schrijven ^^GateKeaper schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:40:
Comfortabel warm werkt alleen als je er ook een thermostaat tussen plaatst.
*edit* aan de andere kant kan ik ook gewoon een klep er tussen doen en als het te warm wordt die handmatig openzetten. Pluspunt is ook wel dat de plaat redelijk goed warmte geleid en mijn PC niet echt veel warmte produceert. Wellicht moet ik er zelfs een verwarmelement tussenplaatsen.
[ Voor 33% gewijzigd door Caelorum op 09-08-2013 11:45 ]
Door het veelvuldig wisselen van werkgever hebben mijn toetsenborden nooit de kans gehad te slijtenEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:13:
[...]
Heb je er geen last van dat die Ergo 4000 snel verslijt? Mijne was na een kleine 3 jaar helemaal op. Ik zit nu met een Logitech wave die ook behoorlijk fijn is maar ook deze begint al weer kuren te vertonen na een paar jaar....
Balen dat je pijn continu is. Ik merk zelf dat een vakantie/weekend zonder PC perfect werkt tegen de klachten, maar dat ze daarna razendsnel terug zijn. Ik heb 4 weken zo goed als geen computer aangeraakt en had binnen een paar dagen al last.pdebie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:10:
Ik heb continu last van de pijn in mijn hand ja. Wel met vlagen. Soms is het erger, soms wat minder. Hangt ook echt af of ik veel gedaan heb die dag. Vorige 2 weken had ik vakantie en heb ik geen pc aangeraakt. Echt letterlijk 2 weken afstand gedaan en e-mail alleen beetje via de iPad bij gehouden. (Gelukkig ben ik niet heel populair en krijg ik niet al teveel mail). Deze periode van rust heeft mij erg goed gedaan merk ik. Helaas is de pijn wel weer net zo snel terug, nu ik weer aan het werk ben.
Ik krijg er een soort overgevoeligheid van. Ik krijg dan zelfs last van de rand van mijn bureau aan mijn armen.
----
Zucht, Windows 8 is mij vandaag op mijn zenuwen aan het werken. Ik wil weer met de Wacom aan de slag, maar Windows loopt lekker zijn eigen Pen input door mijn strot te rammen. Sowieso weigert VS2012 in sommige situaties iedere klik van de Wacom (muis werkt wel), maar nu begint Windows ook nog mijn rechtse klik op de Wacom te negeren...

[ Voor 9% gewijzigd door .Gertjan. op 09-08-2013 11:48 ]
Da's dan ook funest. Sinds ik thuis ook een hoekbureau heb (net als op kantoor) heb ik nooit meer RSI klachten gehad. Ik zit dus in de hoek en mijn ellebogen steunen op tafel, en heb daardoor geen last van de rand van m'n bureau. Keyboard ligt best ver voor me uit..Gertjan. schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:43:
Ik krijg er een soort overgevoeligheid van. Ik krijg dan zelfs last van de rand van mijn bureau aan mijn armen.
We zijn op het werk echter op zoek naar een nieuwe ruimte, en daarbij kwam ter sprake dat men liever rechte bureaus wil ivm ruimte-efficiëntie. Daar ga ik wel tegen protesteren.
[ Voor 15% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2013 11:57 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Of dus zorgen voor een bureau die diep genoeg is. Hier staan gewoon twee tafels achter elkaar. Op de achterste staan de monitoren, en de voorste is diep genoeg voor het toetsenbord + armen waarbij de elleboog op het bureau rust.
En tjah, veel van houding wisselen. Muis gewoon loslaten als 't kan. Stukjes gaan lopen. Van die domme dingetjes, maar 't werkt wel. (preventief, niet meer als je al te laat bent).
En tjah, veel van houding wisselen. Muis gewoon loslaten als 't kan. Stukjes gaan lopen. Van die domme dingetjes, maar 't werkt wel. (preventief, niet meer als je al te laat bent).
Ik merk dat ik op mijn werk beter zit dan thuis
Op zich is niet alles perfect op m'n werk, bijvoorbeeld is alles iets te laag inclusief de stoel.. Thuis echter is het misschien net iets te hoog. Maar goed ik compenseer dit weer met veel en regelmatig bewegen (bijna elk half uur - uur ).

Bureau op mijn werk is ook verre van ideaal inderdaad. Ik zit nu tijdelijk op een andere locatie in het pand i.v.m. ruimte tekort op de afdeling ICT (onze afdeling is iets harder gegroeid dan oorspronkelijk voorzien). Ik heb dan wel een eigen kantoortje, maar ik zit nu aan een normale tafel i.p.v. een degelijk bureau.
Heb hier al eens wat van gezegd en er is beloofd dat er wat gedaan mee gaat worden. We wachten het (niet al te lang) rustig af.
Heb hier al eens wat van gezegd en er is beloofd dat er wat gedaan mee gaat worden. We wachten het (niet al te lang) rustig af.
uiteindelijk is er niet echt iets mis met een gewone standaard tafel lijkt me. Het is gewoon belangrijk dat je ziet dat je juist voor je pc gaat zitten en dit is volgens mij ook de grote fout die velen maken.
Ik zit hier aan een hoge bureau op een soort van kruk. Die hoge bureau maakt het mogelijk dat ik ook rechtstaand kan werken, wat op zijn beurt zorgt voor het feit dat ik nogal veel bewegingsruimte heb tijdens het werk
Ik zit hier aan een hoge bureau op een soort van kruk. Die hoge bureau maakt het mogelijk dat ik ook rechtstaand kan werken, wat op zijn beurt zorgt voor het feit dat ik nogal veel bewegingsruimte heb tijdens het werk
RTFM!
Mja er zijn ook zat dingen die je zelf kunt aanpassen zonder tussenkomst van 'geld' en dus je 'baas'. Denk hierbij aan papier (gewoon die 500vel pakken) die je als beeldscherm verhoging kunt gebruiken. Wellicht komt dit vanuit mijn eigen ervaring als zelfstandige, maar een beetje creatief omgaan met problemen uitdagingen is soms ook wel handig.
Verwijderd
Doe je dat vaak, zo rechtstaand werken of enkel eens ter afwisseling?_Moe_ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:12:
uiteindelijk is er niet echt iets mis met een gewone standaard tafel lijkt me. Het is gewoon belangrijk dat je ziet dat je juist voor je pc gaat zitten en dit is volgens mij ook de grote fout die velen maken.
Mijn monitoren staan bovenop 2 boeken MCTS en MCPD. Examen 70-528 en 70-547 om precies te zijndouweegbertje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:22:
Mja er zijn ook zat dingen die je zelf kunt aanpassen zonder tussenkomst van 'geld' en dus je 'baas'. Denk hierbij aan papier (gewoon die 500vel pakken) die je als beeldscherm verhoging kunt gebruiken.
Lekkere dikke pullen en precies de juiste hoogte voor mij
Mij lijkt dat je dat alleen voor korte stukjes doet wanneer je bijv met een collega bent aan het overleggen, dan eventjes terug loopt om iets te checken of snel paar regels code te fixen, en dan weer terug gaat.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:23:
[...]
Doe je dat vaak, zo rechtstaand werken of enkel eens ter afwisseling?
Mijn ervaring is dat je daar beter bovenop kan gaan zitten (dat er wat mee gedaan wordt, niet op je tafelpdebie schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:08:
Ik heb hier ook gezorgd dat er allemaal nieuwe bureaustoelen kwamen. Ik had last van m'n rug dus voor mij was het noodzakelijk, de rest (inclusief baas) wilde op zich wel nieuwe goede stoelen maar die hadden verder geen klachten. En als verder niemand moeite heeft met de status quo dan gebeurt er dus ook niets. Uiteindelijk moest ik het zelf maar gaan regelen. Brochures aangevraagd, contact met sales reps, etc. En als het balletje dan eindelijk aan het rollen is heeft iedereen ineens een mening

[ Voor 40% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2013 12:38 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Ik sta eigenlijk best vaak recht ja. 30% van de tijd ofzo.Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:23:
[...]
Doe je dat vaak, zo rechtstaand werken of enkel eens ter afwisseling?
Mijn bureau is voldoende hoog, waardoor ik op een comfortabele manier rechtstaand kan werken.
RTFM!
Verwijderd
Dat doet me denken. Bij mijn oude stagebedrijf hadden ze op elke werkplek een verstelbaar bureau met VESA mounts.douweegbertje schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 12:22:
Mja er zijn ook zat dingen die je zelf kunt aanpassen zonder tussenkomst van 'geld' en dus je 'baas'. Denk hierbij aan papier (gewoon die 500vel pakken) die je als beeldscherm verhoging kunt gebruiken. Wellicht komt dit vanuit mijn eigen ervaring als zelfstandige, maar een beetje creatief omgaan met problemen uitdagingen is soms ook wel handig.
Op een gegeven moment kwam er een nieuwe 'lead van afdeling X' (bestaande uit op dat moment 2 mensen). Hij maakte zijn doos met nieuw scherm open waar een.. consumenten HP uitkwam met letterlijk op elke vierkante centimeter high-gloss lak en geen vesa mount.
Had dan een dell U2413HM of HP equivalent besteld ofzo...
Daarvoor heb je toch armleuningen? Ik zit nu aan zo'n hoekbureau, maar ik zit aan één kant en leun op de armleuningen....oisyn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 11:54:
We zijn op het werk echter op zoek naar een nieuwe ruimte, en daarbij kwam ter sprake dat men liever rechte bureaus wil ivm ruimte-efficiëntie. Daar ga ik wel tegen protesteren.
Toevoeging: Verhaaltje: Bij een groot Nederlands kantoor hadden velen last van RSI. Toen gingen ze op bezoek bij collega's in het buitenland die exact hetzelfde werk deden. Daar hadden ze nog nooit van RSI gehoord en hadden ze ook geen last. Ik denk persoonlijk dat het vooral een kwestie is van veel afwisseling in houdingen in plaats van aparte spullen enzo. En ik wissel toch erg vaak zelf
[ Voor 32% gewijzigd door pedorus op 09-08-2013 13:05 ]
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Ik haat hoekbureau's en kantoortuinen. Geef mij maar een kleine kamer met een deur die dicht kan.
We are shaping the future
Zonder ramen in de kelder?Alex) schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:02:
Ik haat hoekbureau's en kantoortuinen. Geef mij maar een kleine kamer met een deur die dicht kan.
Euh, nee? Dan heb je toch nog steeds last van een rand? Mijn armleuningen zitten onder mijn bureau. Echt bloedirritant om mijn armen op de armleuningen te leggen. Ik wil gewoon 1 onafgebroken vlak van mijn elleboog tot m'n pols. Dat gaat je niet lukken met armleuningen.
Waarom sluit dat een hoekbureau uit?Alex) schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:02:
[ Voor 50% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2013 13:16 ]
Nah, wel met ramen, zolang er maar zonwering is.
Eens.
Ah nee, koptelefoons vind ik echt zulke verschrikkelijke dingen.Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:09:
De oplossing voor kantoor tuinen:
[afbeelding]
Doe mij maar gewoon een kleine rustige kamer.
Ik ook niet, ik woon midden in 't StadHipska schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:44:
[...]
Helaba, wij staan tenminste niet elk weekend uren in de file om van 't stad naar de parking te rijden en omgekeerd!
* Sleepkever kijkt naar zijn shure hoes in zijn laptop tas.Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:09:
[afbeelding]
Check. Kan bevestigen dat dit heerlijk rustgevend is.
Doe mij d'r ook zo een. Achter me staan er twee te overleggen, links van me drie, schuin voor me nog twee. Horendol word je ervan. Oordopjes aan m'n telefoon werken ook prima.Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:09:
[afbeelding]
[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 09-08-2013 13:31 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
2 dagen tegen over de afdelingssecretaresse zitten en het maakt je niet meer uit om een rib uit je lijf te betalen voor dat ding
. Gelukkig zat er nog wel een "geluidsdempend" bord tussen de twee bureaus dus was het zicht veld nog wel rustig. En nee het was geen appetijtelijke dame om te zien
Dan staan ze verkeerd afgesteld (of klopt je bureauhoogte niet), ze moeten op gelijke hoogte zitten als je bureau..oisyn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:11:
Mijn armleuningen zitten onder mijn bureau.
Als ik mijn stoel tegen mijn bureau aan zet is dat een onafgebroken vlak?Ik wil gewoon 1 onafgebroken vlak van mijn elleboog tot m'n pols. Dat gaat je niet lukken met armleuningen.
Oh ga alsjeblieft nou niet vertellen dat ik mijn persoonlijke zithouding, die voor mij al jaren prima werkt, aan moet gaan zitten passen "omdat het nou eenmaal hoort". Ik heb al jaren geen klachten meer. Flikker op met je regeltjes.pedorus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:34:
[...]
Dan staan ze verkeerd afgesteld (of klopt je bureauhoogte niet), ze moeten op gelijke hoogte zitten als je bureau.
Nee, er zit een rand waar je armleuning eindigt en waar je bureau begint. Dat is dus niet onafgebroken.pedorus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:34:
Als ik mijn stoel tegen mijn bureau aan zet is dat een onafgebroken vlak?
[ Voor 24% gewijzigd door .oisyn op 09-08-2013 13:38 ]
.oisyn heeft zijn dag niet
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Waarom niet? Ben ik normaal anders dan?
Mijn stoel kan niet eens hoog genoeg om de armleuningen op gelijke hoogte te krijgen, laat staan dat het dan prettig zit omdat die armleuningen smal zijn en niet verstelbaar. In deze geef ik toch .oisyn gelijk een mooi diep bureau waar je gewoon wat dichter aan gaat zitten om je armen helemaal op het bureau te krijgenpedorus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:34:
[...]
Dan staan ze verkeerd afgesteld (of klopt je bureauhoogte niet), ze moeten op gelijke hoogte zitten als je bureau.
[...]
Als ik mijn stoel tegen mijn bureau aan zet is dat een onafgebroken vlak?
Dat klinkt alsnog beter dan tweedehands, afgedankte stoelen krijgen en bureaus op kleuterformaat, "want je bent externe."

Heb ik liever niet, want dan ga ik hangen en is mijn nek op het einde van de dag helemaal stuk.Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:40:
[...]
Mijn stoel kan niet eens hoog genoeg om de armleuningen op gelijke hoogte te krijgen, laat staan dat het dan prettig zit omdat die armleuningen smal zijn en niet verstelbaar. In deze geef ik toch .oisyn gelijk een mooi diep bureau waar je gewoon wat dichter aan gaat zitten om je armen helemaal op het bureau te krijgen
RTFM!
So It Has Come To This.oisyn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:36:
Oh ga alsjeblieft nou niet vertellen dat ik mijn persoonlijke zithouding, die voor mij al jaren prima werkt, aan moet gaan zitten passen "omdat het nou eenmaal hoort". Ik heb al jaren geen klachten meer. Flikker op met je regeltjes.
Leg je er een mat overheen...Nee, er zit een rand waar je armleuning eindigt en waar je bureau begint. Dat is dus niet onafgebroken.
Onzin, zet je je stoel op 2 computerkasten ofzo. Ik moet hier ook alles uitleggenEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:40:
Mijn stoel kan niet eens hoog genoeg om de armleuningen op gelijke hoogte te krijgen
Hier nog een, eensssEalanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:40:
[...]
In deze geef ik toch .oisyn gelijk een mooi diep bureau waar je gewoon wat dichter aan gaat zitten om je armen helemaal op het bureau te krijgen
[ Voor 22% gewijzigd door Stigandr op 09-08-2013 13:47 ]
Verwijderd
Slechts 2e-hands? Dat valt nog meeAlex) schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:42:
Dat klinkt alsnog beter dan tweedehands, afgedankte stoelen krijgen en bureaus op kleuterformaat, "want je bent externe."

Trying to kill the competition?pedorus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:46:
[...]
Onzin, zet je je stoel op 2 computerkasten ofzo. Ik moet hier ook alles uitleggen
Ik heb gewoon een hekel aan smalle armleuning en bureau stoelen hebben bijna niet anders tenzij je op de >300 euro stoelen komt maar dat is mij te duur voor thuis.
Markus is een prima stoel trouwens:

Normaal ben je zo gezellig dat je bloemetjes uitstraalt.oisyn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:39:
Waarom niet? Ben ik normaal anders dan?

Gamebuster schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Normaal ben je zo gezellig dat je bloemetjes uitstraalt
[afbeelding]

RTFM!
Hey die foto is privéGamebuster schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:53:
[...]
Normaal ben je zo gezellig dat je bloemetjes uitstraalt
[afbeelding]
Had je 'm niet in het naakte moeders topic moeten posten
Ziet er toch redelijk breed uit voor 129 euri:Ealanrian schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:50:
Ik heb gewoon een hekel aan smalle armleuning en bureau stoelen hebben bijna niet anders tenzij je op de >300 euro stoelen komt maar dat is mij te duur voor thuis.

Of tweedehands, daar bestaat hier waar ik nu ben de hele stoelencollectie uit. Geeft veel keus, en ik heb het verschil nog niet erg gemerkt met arbo-dure nieuwe stoelen.
Laten we niet verder gaan met de stoel discussie we kunnen dan beter een bureaustoel topic openenpedorus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:09:
[...]
Ziet er toch redelijk breed uit voor 129 euri: [afbeelding]
Of tweedehands, daar bestaat hier waar ik nu ben de hele stoelencollectie uit. Geeft veel keus, en ik heb het verschil nog niet erg gemerkt met arbo-dure nieuwe stoelen.
Bureaustoelen
Coffee booze: http://geekologie.com/201...entists-make-booze-fr.phpVerwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:23:
Trailer van een documentaire over koffie. Volgens mij is dat hier wel op zijn plaats:
[video]
Ik wil al tijden een Eames hebben:

iOS developer
Zo, my work here is done. 
.
.
OkkE: Baas, ik wil bij deze een formele klacht indienen: de zwarte whiteboard stift werkt niet naar behoren! Daar door kunnen we op vrijdag geen bullshit tekenen...![]()
Baas: Ok, ik ga hier voor je achteraan!
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Je hebt toch wel de middag vrij gekregen voor de schrik?
* OkkE is onzin tekenen op het whiteboard..oisyn schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:04:
Je hebt toch wel de middag vrij gekregen voor de schrik?
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Err, ik ken je niet, waarom zou 'even linken' 'nooit kwaad' kunnenHallo Alex,
Ik vroeg me af of ik je misschien wat informatie mag toesturen over een uitdagende .NET functie. Jouw profiel past namelijk echt goed. Hiernaast kan even linken natuurlijk nooit kwaad! Groetjes, <naam recruiter>!
Verwijderd
Vandaag had ik echt de flow te pakken.
Zelfs aan meta-programming gedaan in Ruby. Mooi is dat, een klasse kunnen openen!
Zelfs aan meta-programming gedaan in Ruby. Mooi is dat, een klasse kunnen openen!
Poh dat zijn niet de goedkoopste stoeltjesBikkelZ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:43:
[afbeelding]
Ruby bevat zoveel meta features dat het vrijwel bijzonder is om geen gebruik te maken van meta programmingVerwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:23:
Vandaag had ik echt de flow te pakken.
Damn, dat kun je wel zeggen.
En dat voor een bureaustoel o.O
edit: Leuk, Option Strict Off tegenkomen...
[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 09-08-2013 17:40 ]
600 of 700 euro voor een goeie bureaustoel is volgens mij vrij normaal. De stage plekken waar ik heb gezeten hadden stoelen in de zelfde prijs klasse
Verwijderd
Option strict off zou verboden moeten worden 
Wat een waardeloze code kan je er van krijgen. Met legacy vb6 code heb je de zelfde ellende
Wat een waardeloze code kan je er van krijgen. Met legacy vb6 code heb je de zelfde ellende
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 18:13 ]
In dit geval was het ook nog eens heel knullig: er werd geprobeerd een method aan te spreken op een bepaalde property van een DAL, maar die property is gedefinieerd als van het type System.Object. Één typecast naar het juiste type lost het probleem 'kan de method niet vinden' op. Geen Option Strict Off meer nodig.
Verwijderd
Kost die ? 2000,--??BikkelZ schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:43:
[afbeelding]
Op die site staat hij voor 1100, dat is netjes met een officiele licentie zelfde vorm alles aluminium. Als je een officieuze versie wil dan kan het voor een eurootje of 500 al. Dan vind ik het wel de moeite waard!
iOS developer
Een stoel met licentie?

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.
Pas maar op, zometeen krijg je nog fratsen dat je je stoel eerst moet activeren, en krijg je popup-notificaties wanneer je op een niet-legitieme stoel zit.
Zou er ook een trial modus zijn waar de poten missen? Of waarvan na 24 uur gebruik de poten doorzakken?Alex) schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:12:
[...]
Pas maar op, zometeen krijg je nog fratsen dat je je stoel eerst moet activeren, en krijg je popup-notificaties wanneer je op een niet-legitieme stoel zit.
Alex) schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:12:
[...]

Ik ben vast niet de enige die even ging verzitten of wel?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.