De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 172 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Registratie: Mei 2008
  • Niet online
http://www.oculusvr.com/b...mack-joins-oculus-as-cto/
Jammer dat 't artikel down is, heeft iemand een mirror?

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 09:59
Hij riep al veel langer dat ie klaar was met games. Maar leuke ontwikkeling denk ik.

Hij is een van de weinige devs die ik ken die gepassioneerd ergens over kunnen praten zonder zo diep in detail te gaan dat je het alleen kan volgen als je hetzelfde doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJHeuvel
  • Niet online
Stop 'ie bij ID? Dat staat nergens, wellicht doet 'ie dit gewoon ernaast. Als 'ie niet bezig is met rocket scientist uithangen.

Freelance Unity3D developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
2 Minuten geleden was het nog online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
De tekst:
We have incredible news to share with the community: legendary game programmer John Carmack will be officially joining the Oculus team as our new Chief Technology Officer (CTO).

John is one of the brightest minds of our generation — pioneer, visionary, and industry legend. There are very few people in the world that can contribute to the Oculus Rift and the future of virtual reality like John can.

John put together a short note for the Oculus community:

“I have fond memories of the development work that led to a lot of great things in modern gaming – the intensity of the first person experience, LAN and internet play, game mods, and so on. Duct taping a strap and hot gluing sensors onto Palmer’s early prototype Rift and writing the code to drive it ranks right up there. Now is a special time. I believe that VR will have a huge impact in the coming years, but everyone working today is a pioneer. The paradigms that everyone will take for granted in the future are being figured out today; probably by people reading this message. It’s certainly not there yet. There is a lot more work to do, and there are problems we don’t even know about that will need to be solved, but I am eager to work on them. It’s going to be awesome!”

If you’re unfamiliar with John’s background, John co-founded id Software, served as lead programmer on Wolfenstein 3D, Doom, and the Quake series, and is one of the pioneers of 3D graphics. When John’s not working on revolutionizing video games or computer graphics, he can be found coding at Armadillo Aerospace.

If you’ve been following Oculus since the launch of the Kickstarter campaign (or before that on MTBS3D), you know that John has been a part of this project and a true believer in the future of virtual reality since the beginning. He was the very first developer to actually integrate the Rift into a game, back when the hardware was just a hand-held prototype without an SDK.

Palmer, Michael Abrash (Valve), and John discuss virtual reality at QuakeCon 2012.
John will be working from the new Oculus Dallas office that we’re opening soon. We’re looking for a few key hires to help us in Dallas, so if you’re interested, check out the Oculus Careers page.

Please join us in welcoming John to the Oculus family! You can follow John at @ID_AA_Carmack on Twitter.

Happy anniversary to our Kickstarter backers! We’ve come a long a way in 1 year, and we can’t wait to show you where we’re headed next. This is just the beginning.

– Palmer, John and the Oculus team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
DBCC SHRINK, waarom doe jij er zo lang over :O

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

TJHeuvel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:24:
Stop 'ie bij ID? Dat staat nergens, wellicht doet 'ie dit gewoon ernaast. Als 'ie niet bezig is met rocket scientist uithangen.
^^^ DIT.
https://twitter.com/idSoftware/statuses/365124044405739521

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
TJHeuvel schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:24:
Overigens hangt 'ie ook niet meer de rocket scientist uit, armadillo aerospace is out of money.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

git fail.

Maak een nieuwe branch aan
Besteed 4 dagen aan het implementeren van een nieuwe feature
Push de branch

Aargh vergeten checkout te gebruiken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Ik zit altijd automatisch op een branch die ik aanmaak. Wellicht dat je een andere functie gebruikt dan ik?

Mensen om me heen gebruiken meestal Git Posh, dan zie je altijd in welke branch je zit.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ik gebruik Sourcetree, veel makkelijker :)

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:48:
Willen alle Web 2.0-hipsters nu eens stoppen met bloggen, en al helemaal de illusie laten varen dat ze ook maar iets van gelijk hebben? (Why drop-down lists are bad for the user experience).

Als je die link aanklikt, moet je al scrollen om te kunnen beginnen met lezen. "We don’t need to save vertical space on the web anymore" zegt 'ie dan. Nee, wel een nieuw scrollwiel. Daarnaast zijn de bakken whitespace en de gigantische letters verschrikkelijk.

En dan de claims zelf. Voor een geslacht is een radiobutton inderdaad nog aan te raden (behalve als je uiteraard alle mogelijke opties wil weergeven), maar blijkbaar moet je iedere mogelijke optie weergeven als zo groot mogelijke, liefst geanimeerde plaatjes, omdat de dropdown nu eenmaal "slecht" is.

Wanneer realiseren die "laten we van het web een kleurplaat maken"-zealots zich nu eens dat er ook mensen zijn die het web gebruiken om daadwerkelijk applicaties te maken die ook door personen gebruikt worden? Bij letterlijk ieder Web 2.0-verhaal dat ik lees lijkt de schrijver ervan uit te gaan dat de lezer een single-page TODO-appje wil bouwen, waarbij de gebruiker één invoerveld en twee keuzevelden heeft. Wake up call: sommigen van ons proberen iets productiefs te bouwen.

Informatiedichtheid is niet eng.
[/rant]
With ^^
Waarom wil iedereen ineens een medium.com blog? Ik ken al aardig wat bloggers die hun eigen blog vervangen door een medium.com exemplaartje. Toegeven, ze zien er wel altijd heel mooi uit maar ik zie niet direct het voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _js_
  • Laatst online: 18-08 21:31
Ik vind op medium de comments in de kantlijn wel handig, stuk beter dan de ouderwetse manier van comments en inhoud gescheiden. Natuurlijk is het niveau van een publieke blogwebsite gemiddeld niet heel hoog, dat is zo bij medium, maar ook op wordpress of tweakblogs. Mensen vinden het vaak toch belangrijker te spreken dan te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

In een totale staat van "De wereld moet dood" in combinatie met Muse is best lekker door proggen.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Ik denk dat bij de meeste technieken heel veel mensen eerst helemaal overdreven los gaan omdat het het hippe nieuwe ding is en dan vervolgens als de hype gezakt is het wel weer normaal wordt.

Zojuist dynamisch een SVG plaatje opgebouwd in JavaScript wat via CSS bij een rollover van kleur verandert. Nice. Kan zelfs met CSS transitions. Nicer. IE9 accepteert het ook allemaal netjes.

Ik ga nog heel veel plezier beleven aan SVG denk ik :)

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

BikkelZ schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 19:56:
Ik denk dat bij de meeste technieken heel veel mensen eerst helemaal overdreven los gaan omdat het het hippe nieuwe ding is en dan vervolgens als de hype gezakt is het wel weer normaal wordt.
Klopt, de Gartner Hype cycle vat het wel mooi samen: Wikipedia: Hype cycle
Zojuist dynamisch een SVG plaatje opgebouwd in JavaScript wat via CSS bij een rollover van kleur verandert. Nice. Kan zelfs met CSS transitions. Nicer. IE9 accepteert het ook allemaal netjes.

Ik ga nog heel veel plezier beleven aan SVG denk ik :)
Vector graphics altijd +1. Alleen niet als je veel dingen over elkaar heen plot, dan gaat de performance hard naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

HMS schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 20:32:
[...]

Vector graphics altijd +1. Alleen niet als je veel dingen over elkaar heen plot, dan gaat de performance hard naar beneden.
Ik had plannen om wat simpele dingen te gaan animeren op een site, zou natuurlijk ook met plaatjes kunnen maar aangezien de ontwerpen toch al in Adobe Illustrator gemaakt worden kan .svg net zo goed. Overigens kun je extern ingeladen .svg's niet met CSS stylen dus dat is wel klote met caching.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

386 => 363
I'm on a roll!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Goh, lange tijd niet in deze thread geweest, lolol. Heb nu vakantie, afgelopen jaar + 3 maanden aan een beleggen webapp in Backbone gemaakt voor een zekere internationale bank met een oranje leeuw, volgende opdracht (over drie weken pas) zal een iOS app worden (voor een andere klant / partij, wordt geen app store app overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YopY schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 22:10:
Goh, lange tijd niet in deze thread geweest, lolol. Heb nu vakantie, afgelopen jaar + 3 maanden aan een beleggen webapp in Backbone gemaakt voor een zekere internationale bank met een oranje leeuw, volgende opdracht (over drie weken pas) zal een iOS app worden (voor een andere klant / partij, wordt geen app store app overigens).
Wauw! Dat klinken leuke projecten. Is dat trouwens niet die ene bank die in Nederland altijd met storingen kampt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 18:53:
[...]

With ^^
Waarom wil iedereen ineens een medium.com blog? Ik ken al aardig wat bloggers die hun eigen blog vervangen door een medium.com exemplaartje. Toegeven, ze zien er wel altijd heel mooi uit maar ik zie niet direct het voordeel.
nja als we het hebben over dropdowns..
Pak even tweakers erbij, alleen bij "meer" (oftwel overbodige meuk je die bijna niet gebruikt) zit een dropdown. Scrollen is niet zo super erg, en erg afhankelijk voor je content. In feite kraak je nu zijn 'blog' af omdat JIJ bepaalde content heb die 'uitgebreid' is. Imo voor wat simpele content word ik wel een beetje triest als dit allemaal in een dropdowntje is gepleurd onder het mom opgeruimd staat netjes. Het wegwerken van content omdat het teveel is is soms dus niet wenselijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Het hangt er een beetje van af natuurlijk, als je een webapplicatie ontwerpt die dagelijks gebruikt moet worden door de zelfde mensen dan wil je een zo efficiënt mogelijk scherm hebben. Maar als je een bezoeker van een commerciële site een conversiefuik in wil lokken dan kan het weer beter zijn om een lekker simpel groot teletubbies formulier te bouwen en het dan in drie makkelijke stappen in te laten vullen in plaats van alles wat je nodig hebt in één keer.

Voorbeeld van voor een site waarbij mensen professioneel met elkaar in contact kunnen komen, waar je de volgende gegevens wil hebben:

- naam
- adres
- creditcard info
- achtergrond informatie

In plaats van het in één groot scherm te pleuren, hak je het in stukken en geef je mensen alvast al iets als ze alleen maar hun naam en email adres ingevuld hebben. Dan komen ze terug op je site en dan merken ze dat ze niet kunnen bestellen zonder cc info en adres en niet fatsoenlijk met andere mensen in contact kunnen komen zonder achtergrond informatie. Alles opgehakt in blije hapklare stukken en een "koekje" iedere keer als ze iets goed gedaan hebben.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Visual studio. Ga lekker iemand ander pesten met je nutteloze iterator error checking:

C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
    std::vector< int > vec;
    vec.push_back( 123 );

auto lambda_cbegin = [&, vec]() -> std::vector< int >::const_iterator {
        return vec.cbegin();
    };

// doet het
    vec.cbegin() == vec.cend();

// vector iterators incompatible
    lambda_cbegin() == vec.cend();

Maar om iterator checking nu voor het hele project uit te schakelen, is ook weer zo wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je code is wederom UB. Misschien moet je de C++ standaard eens door gaan lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 07-08-2013 23:18 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Bijna filosofische vraag: als je iets kopieert, blijft het dan hetzelfde? ;)

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee, want de iterators verwijzen naar verschillende elementen.

Maar de vraag is eigenlijk irrelevant, 24.2.5/2 is vrij duidelijk:
The domain of == for forward iterators is that of iterators over the same underlying sequence.
Aangezien het inderdaad een kopie is, worden er twee iterators van verschillende sequences vergeleken. Dergelijk gedrag is niet gedefinieerd want het ligt buiten het domein van operator== van iterators. VC++ staat prima in zijn recht daar de programmeur voor te waarschuwen met een assert. Ze hadden ook je C: drive kunnen formatteren en nog steeds perfect conformeren aan de C++ standaard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

.oisyn:
Was destijds de enige manier om newlines, spaties en tabs (=4) goed weergegeven te krijgen in alle browsers. Het ging vooral fout met lege regels, die werden veelal gecollapsed. Maar ja, toen ik dat ding schreef zat jij praktisch nog in de luiers :+
lol. Mooie tijd was dat. Toen we nog gewoon onze bek hielden over pietluttigheden tegen mensen waarvan we wisten dat het betere programmeurs waren ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.oisyn schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 00:09:
Nee, want de iterators verwijzen naar verschillende elementen.
Verschillende arrays.

Maar er bestaat maar 1 array en een reference naar die vector. Althans, dat dacht ik.

Stackoverflow: http://stackoverflow.com/...-lambda-expression-in-c11
[&, epsilon] specify that the default way of capturing is by reference and what we want to capture
Maar dat is bull. [&, epsilon] betekent dat we alle variabelen in de scope by reference capturen behalve epsilon, die capturen we bij value. Stackoverflow, ga lekker iemand anders pesten O-)

In mijn codevoorbeeld wordt vec dus by value gecaptured. En dat gaat -logisch- stuk.

Het taalgebruik in de standaard is echter best vaag:
lambda functions

14
An entity is captured by copy if it is implicitly captured and the capture-default is = or if it is explicitly
captured with a capture that does not include an &.

15
An entity is captured by reference if it is implicitly or explicitly captured but not captured by copy.
Bij de capture [ foo, &bar ] denk ik dan al snel dat foo by reference wordt gecaptured, wat uiteraard niet het geval is.

Bij het codevoorbeeld van gisteren wist ik overigens wel dat het UB was, daarom was het een strikvraag ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Nee ik bedoel elementen. Een iterator verwijst naar een element in de container, niet naar de container zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:48

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CodeCaster schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:48:
Willen alle Web 2.0-hipsters nu eens stoppen met bloggen, en al helemaal de illusie laten varen dat ze ook maar iets van gelijk hebben? (Why drop-down lists are bad for the user experience).

Als je die link aanklikt, moet je al scrollen om te kunnen beginnen met lezen. "We don’t need to save vertical space on the web anymore" zegt 'ie dan. Nee, wel een nieuw scrollwiel. Daarnaast zijn de bakken whitespace en de gigantische letters verschrikkelijk.
Ad hominem.
En dan de claims zelf. Voor een geslacht is een radiobutton inderdaad nog aan te raden (behalve als je uiteraard alle mogelijke opties wil weergeven), maar blijkbaar moet je iedere mogelijke optie weergeven als zo groot mogelijke, liefst geanimeerde plaatjes, omdat de dropdown nu eenmaal "slecht" is.
De stroman!
Wanneer realiseren die "laten we van het web een kleurplaat maken"-zealots zich nu eens dat er ook mensen zijn die het web gebruiken om daadwerkelijk applicaties te maken die ook door personen gebruikt worden? Bij letterlijk ieder Web 2.0-verhaal dat ik lees lijkt de schrijver ervan uit te gaan dat de lezer een single-page TODO-appje wil bouwen, waarbij de gebruiker één invoerveld en twee keuzevelden heeft. Wake up call: sommigen van ons proberen iets productiefs te bouwen.
Dan ben je dus ook een applicatie aan het ontwerpen, geen website. Dat je toevallig dezelfde technieken gebruikt die een ander gebruikt om een website op te zetten, dat is een ander verhaal. De context waarin je het gebruik van een website moet zien, is heel anders dan die van een applicatie.
Informatiedichtheid is niet eng.
[/rant]
Nee, een te hoge of te lage informatiedichtheid wel :P

edit:
ontwikkelen -> ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Communiceren met Chinese collega's:
yes wait now my have Problem! i am sry u there ?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otherside1982
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-09 16:33
De chinezen kunnen er wat van. Zo heb ik het volgende nog mogen meemaken bij een collega: Lollige Chinees _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:29

BM

Moderator Spielerij
Mogguh, koffie, anyone?

Waarom mag ik in Visual Studio geen zoekopdracht (ctrl-shift-f) starten als er geen files open staan :?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In before FireSphere koffie de Devschuur in slingert... :+

Motivatieproblemen deze week... Een kapotte auto helpt daar niet bij, als je daardoor thuis blijft werken. :9 Auto gefixt, weer op kantoor... Vandaag moet goed komen dus! Denk ik…

spoiler:
Nu al geen zin meer.

@BM: Ik ken Visual Studio niet, maar zoek je niet in "open files"? :9

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Laatst online: 18:52
Hmm wat koffie is wel lekker. Die Bissingh dagen zijn echt niet goed voor mijn donderdagen... Ik moet daar volgende zomer toch wat op bedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Ik heb een chronisch tekort aan netwerk poorten en stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Stekkerhoeren en switches mee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SEO-tips nodig? :9

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
Bij het lezen van 2 tips erger ik me al aan het woord 'Fucking' :(.
Ik ben toch blij dat ik niet met Amerikanen moet werken!

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik was niet van plan een discussie met die kerel te starten, maar ik post hier om jullie te vermaken. ;) Anders was ik mijn bericht inderdaad wel anders begonnen. Dan nog: als je pleit voor een beter web, maak dan je eigen site ook bruik- en leesbaar.
De stroman!
Zijn enige argument tégen dropdowns is: "ze besparen ruimte, maar we hebben ruimte genoeg, dus geef alle opties (zo groot en kleurrijk mogelijk, inderdaad mijn stroman, maar zie zijn voorbeelden) weer". Ik trek het licht in het belachelijke om mijn punt 'kracht' bij te zetten. Onnodig, maar wederom slechts ter vermaak.
Dan ben je dus ook een applicatie aan het ontwerpen, geen website. Dat je toevallig dezelfde technieken gebruikt die een ander gebruikt om een website op te zetten, dat is een ander verhaal. De context waarin je het gebruik van een website moet zien, is heel anders dan die van een applicatie.
Wanneer is een website een webapplicatie? Een registratieformulier is in wezen al een applicatie. Moet alles zo achterlijk groot? Klik voor de grap by Typeform onderop de pagina eens op 'Contact'. Ze presteren het om voor vier tekstvakken een pagina te presenteren die anderhalf keer zo hoog is als mijn browser, waarvan een flink deel wordt opgeslokt door een toolbar die de gebruiker laat switchen tussen de tekstvakken. Tab, wat is dat voor toets?
Nee, een te hoge of te lage informatiedichtheid wel :P
Eensch. :) Maar zie ook hierboven, het enige waartegen ik ageer is de enorme grootte van alles. Puzzelstukjes worden toch ook kleiner naarmate je ouder wordt? Een Submit-knop hoeft geen 500x200 pixels te zijn, niet in de laatste plaats omdat het dan niet meer op een knop lijkt.

Toen ik onlangs een energieleverancier aan het uitzoeken was, kwam ik daarvoor op diverse vergelijkingssites terecht. Enkele daarvan leken ook bevangen door het Web 2.0-virus en toonden de opties paginagroot. Als jij in een fullscreen browser enkel drie plaatjes weet te tonen die tezamen de hele pagina vullen en die een keuze voorstellen, verwar je de gebruiker. Mij althans.

Natuurlijk stipt de door mij aangehaalde blogger dat punt even aan:
Be sure to design the radio buttons so that it’s clear than only one can be selected.
Maar dat neemt niet weg dat niet iedere designer daar goed in is. Webapplicaties, formulieren, keuzes: voor de gebruiksvriendelijkheid is consistentie, herkenbaarheid de eerste prioriteit. Natuurlijk zijn de designers die standaard grijze knoppen en foeilelijke dropdowns al jaren zat; de 'gemiddelde gebruiker'* ziet echter niets liever als hij snel een formulier wil invullen.

*: uit de lucht gegrepen, maar wel mijn ervaring.
phex schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:09:
[...]

Wil je een invite voor mijn startup drpdwn.io die alle form elements via javascript vervangt met dropdowns en autocomplete op basis van facebook graph?
_O-

GODSAMME BOBEX, stop eens met spammen. Vijfde keer op uitschrijven geklikt, vierde spamklacht verstuurd deze maand.

[ Voor 8% gewijzigd door CodeCaster op 08-08-2013 09:47 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Koffie dan maar?

* Firesphere giet koffie de devschuur in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Pas je op met de nieuwe vloer? En ik drink het toch liever uit een kopje.
* Ealanrian houd de koffie mok onder de koffie stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
oOo Gratis ontbijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:19:
In before FireSphere koffie de Devschuur in slingert... :+
GROM. Kleine s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

:z wil je dat we weer een vote gaan houden over jouw nickname? :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DXaroth
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-08 19:58
Heerlijk, later wakker kunnen worden... Vakantie \o/

Tijd om met mn beeldscherm-straling-gebruinde lijf aan het strand in spanje te gaan liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:17

thof

FP ProMod
Firesphere, heb je ook iets anders dan koffie? :D

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Moe_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 14:45
thof schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:44:
Ik heb me vandaag aan de warme choco gezet, ook wat?

RTFM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Altijd spannend, een setje domeinen verhuizen een dag voor de opgezegde datum :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

thof schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:44:
Nee, ik doe alleen aan koffie C[_]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Firesphere schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:46:
[...]

Nee, ik doe alleen aan koffie C[_]
Dat lijkt meer op een theemok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
,~`
c[_]

[ Voor 126% gewijzigd door phex op 08-08-2013 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Nee dat is een fatsoenlijke koffie kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
ups ascii "art" is niet mijn sterkste kant

[ Voor 186% gewijzigd door phex op 08-08-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Bij ons zien de kopjes er meer zo uit: c\_/ en de themokken zo: C[_]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
Ze staan verkeerd om :X

[ Voor 6% gewijzigd door Caelorum op 08-08-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik drink gewoon uit plastieken bekertjes hiero \_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
Die van mij lekt c;_|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ik wil wel een mok met een epische quote, maar ik ken geen epische quotes voor op een mok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Al die linkshandigen hier |_|ɔ

[ Voor 5% gewijzigd door HuHu op 08-08-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Niet creatieve dev-er alert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
phex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:50:
Ik wil wel een mok met een epische quote, maar ik ken geen epische quotes voor op een mok.
c[to drink or not to drink]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Kan je dat dan niet beter in twee regels doen? zo koelt je koffie wel heel snel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
En voor de baby-devs: ɛ|_|ɜ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:49:
Ik drink gewoon uit plastieken bekertjes hiero \_/
Als je daar te hete koffie in doet, smelten ze: ʅ_ɾ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Developers van babies? of chinese baby arbeiders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Als je Unicode gebruikt, is het dan nog steeds ASCII art?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
ik dat een monospace font belangrijker is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

phex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:50:
Ik heb een eigen mok.

Maar is eigenlijk heel makkelijk om een mok met een epische quote te maken. Gewoon een kale mok, wit of beige ofzo kopen.

Met alcoholstift je quote er op kalken.

Half uurtje in de oven op plm. 200 graden.

Oven uit zetten en de boel laten afkoelen.

Daarna pas uit de oven pakken.

Et voila, uw geheel eigen customised mok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Het ging mij om de quote...

trouwens hoe lang duurde huiskamer access voor jullie? voor mij inmiddels meer dan een week denk ik. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Bij mij al vrij lang maar dat komt vooral omdat ik telkens vergeet aan te vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
phex schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 16:09:
[...]

Wil je een invite voor mijn startup drpdwn.io die alle form elements via javascript vervangt met dropdowns en autocomplete op basis van facebook graph?
Hmm, ik ga daar toch geen 72£/jaar voor neertellen, voor die domeinnaam :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:17
phex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:57:

trouwens hoe lang duurde huiskamer access voor jullie? voor mij inmiddels meer dan een week denk ik. Is dat normaal?
Dag of twee, dacht ik. Maar het is nu vakantietijd he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
BM schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:57:
Waarom mag ik in Visual Studio geen zoekopdracht (ctrl-shift-f) starten als er geen files open staan :?
Dat is een bug in Visual Studio. Als je in het zoekvenster klikt op de dropdown en (opnieuw) kiest voor 'Entire solution', dan wordt de button ineens ingeschakeld en kun je gewoon zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Als zelf respecterende startup heb je minimaal een een .io domein nodig.

Dan pak je het woord wat de essentie van je product is. Dan verwijder je 1 of meer klinkers. Wordt het onleesbaar dan vervang je een s door een z of een c door een k.

Vervolgens plaats je een 1 page website met een request beta access/notify me formulier.

Uiteindelijk ga je naar de mediamarkt. Koop je een macbook (de goedkoopste) en ga je in de starbucks met je website zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Laatst online: 22-09 15:54
Doet me denken aan dit: http://codebabies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Sinds wanneer kunnen babies lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:06:
Als zelf respecterende startup heb je minimaal een een .io domein nodig.

Dan pak je het woord wat de essentie van je product is. Dan verwijder je 1 of meer klinkers. Wordt het onleesbaar dan vervang je een s door een z of een c door een k.

Vervolgens plaats je een 1 page website met een request beta access/notify me formulier.

Uiteindelijk ga je naar de mediamarkt. Koop je een macbook (de goedkoopste) en ga je in de starbucks met je website zitten.
_/-\o_
QFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Vervolgens probeer je een zo goedkoop mogelijke developer te vinden. Je beschrijft product A maar terwijl de dev bezig is wil je eigenlijk product B.

Als de dev weggaat zoek je een nieuwe en anders probeer product C er door te krijgen.

Mocht het zo zijn dat de dev wel erg vaak om zijn geld zeurt begin je een nieuwe .io.

Oja en update je LinkedIn met de nieuwe startup.io.
Zodat je snel een mooi lijstje van "succesvolle" startups/werkervaring als CEO opbouwt.
Doet het goed op feestjes.

[ Voor 21% gewijzigd door phex op 08-08-2013 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
En wanneer de dev wel het juiste product maakt verkoop je de boel en betaal je de dev alsnog niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
Ik denk dat de gemiddelde start-up zijn ontwikkelkosten niet terug verdient.

Maar zoals jullie nu wel door hebben heb ik hele slechte ervaringen met start-ups :) Of het geld van pappie is opgegaan aan BMW lease of de investeerder vindt dat zijn 10k+ meer waard zijn dan een splashpage en een macbook met koffievlekken en trekt de stekker er uit.

En daar zit je dan met 3 maanden+ devwerk en een factuur die zelfs via een incassobureau maar 30% van het totaalbedrag oplevert.

[ Voor 80% gewijzigd door phex op 08-08-2013 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zilla
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:23
De dev gaat lopen met jou idee omdat het contractueel niet goed is afgesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk wil je dat je dev gratis werkt, tenslotte kan er straks gedeeld worden in de enorme winst. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Startups van het beschreven soort zijn hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik denk dat kffdlvr.io een gat in de markt is! :+

spoiler:
coffeedelivery, maar dan zonder klinkers en met hippe K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alex) schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:32:
Ik denk dat kffdlvr.io een gat in de markt is! :+

spoiler:
coffeedelivery, maar dan zonder klinkers en met hippe K.
Enkel als je kan bestellen via de cli. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phex
een json api voor koffie... niet slecht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Er komt mogelijk een nieuwe iteratie van de Douwe Egberts Koffie Manager. Als ik me er hard voor maak is het best denkbaar dat daar dan ook een API op komt :P

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
PS C:\> cd coffee:
PS coffee:\> cd Orders
PS coffee:\Orders> New-CoffeeOrder -Recipe Cappuccino -Sugar:$false

cmdlet New-CoffeeOrder at command pipeline position 1
Supply values for the following parameters:
Blend: Americano
Strength [1-5]: 3
Delivery address: xxxxxxxxxxxxxxxxx

Your order has been submitted. Please use 'gci' to retrieve order status.

Thank you for shopping at kffdlvr.io!

PS Coffee:\Orders>

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

drm schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:36:
Er komt mogelijk een nieuwe iteratie van de Douwe Egberts Koffie Manager. Als ik me er hard voor maak is het best denkbaar dat daar dan ook een API op komt :P
*O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:36:
Heb je een linkje naar de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

phex schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:57:

Duurt denk ik wat langer vanwege de vakantieperiode. Is niet van onze radar verdwenen ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je weet dat je video kan embedden met de [video][/]tag?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Huiskamer access misschien toch maar eens aanvragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje

Douweegbertje

Ik moet het ook doen, maar zoveel stomme regeltjes :(
Moet alleen nog even wat meer posts maken denk ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
Er net weer achter gekomen waarom windows 8 op mijn laptop slecht werkt... HP levert geen nieuwe drivers voor de switchable graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan download je ze van de site van de fabrikant. Met nvidia is dat geen probleem (AMD is soms een ander verhaal... Met name sony levert de brakste drivers in hun laptops met AMD GPU en switchable graphics waarbij het vervolgens nauwelijks mogelijk is te upgraden.).
Pagina: 1 ... 172 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.