Zoveel mogelijk remmen op de motor in de bergen hè
Geen probleem, gewoon oAuth als de klant doen, heb je alsnog via de API toegang en kun de timeline ophalen.OkkE schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:33:
Klant wil zijn Tweets op z‘n website laten zien...![]()
[...]
Beetje stom natuurlijk, maar het kan wel
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
Ongelooflijk hoe vaak je dergelijke dingen tegen komt in mailtjes of op sites:

Volgens mij ook wel eens IRL tegengekomen volgens mij, maar dat is stukken zeldzamer.

Volgens mij ook wel eens IRL tegengekomen volgens mij, maar dat is stukken zeldzamer.
Het ging me er vooral om dat de Tweets afgeschermd zijn, maar toch op de website moeten komen. Beetje vreemde situatie als je ‘t mij vraagt. Eerst maar eens vragen wat hier de reden van is voor we met oAuth en al die ongein aan de slag gaan.Firesphere schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:07:
Geen probleem, gewoon oAuth als de klant doen, heb je alsnog via de API toegang en kun de timeline ophalen.
Beetje stom natuurlijk, maar het kan wel
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
Nou je remmen kunnen nog zo goed zijn, als je er constant op gaat staan tijdens een afdaling gaat je dat nog niet helpen uiteindelijk

Vreselijk irritant ook als je dat soort mensen voor je hebt in de bergen
[ Voor 9% gewijzigd door Radiant op 15-07-2013 11:25 ]
Je gaat op vakantie met Gerard Joling?TheNephilim schreef op maandag 15 juli 2013 @ 10:28:
[...] Haha, ja Kroatië is hot dit jaar!Het vriendje van m'n zusje is er nu 10 dagen, liep Gerard Joling tegen het lijf trouwens, maar die is even 2 dagen thuis en gaat dan nog 2 weken met ons mee
Nee joh, m'n zwager was gisteren ergens op een feestje ergens in Kroatië en Geer was er ook. Die was helemaal wild van het gespierde lichaam van m'n zwager
---
Dubbele koffie is toch beter dan een blikje voor m'n maag zo 's ochtends trouwens. Als het dan straks echt warm is, buiten even fijn een blikje achterover tikken
Altijd leuk, gevloek tegenkomen in een codebase die je van iemand anders hebt overgenomen...
We are shaping the future
Beter dan zelf vloeken nav die codebase natuurlijkAlex) schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:45:
Altijd leuk, gevloek tegenkomen in een codebase die je van iemand anders hebt overgenomen...
Dat zal wel niet lang duren.jip_86 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:02:
[...]
Beter dan zelf vloeken nav die codebase natuurlijk
Na het eerste lachen om de commentaar, komt het huilen om de code. Als anderen het al erg vinden...
Je weet toch niet waarom die andere ermee is gestopt
let the past be the past.
Ik kreeg een uitnodiging voor mijn diploma uitreiking @ Fontys ICTVerwijderd schreef op maandag 15 juli 2013 @ 11:23:
Ongelooflijk hoe vaak je dergelijke dingen tegen komt in mailtjes of op sites:
[afbeelding]
![]()
Beste <<voornaam>>,
* Otherside1982 is weer helemaal bijgelezen en op de hoogte van alle "belangrijke" discussies hier, na 1 weekje vakantie. Volgende keer graag wat minder posten, +-750 posts inhalen is een beetje veel
Rustig beginnen was er niet bij, ik kreeg direct een bugmelding die ik direct moest bekijken. Bugje ondertussen gevonden: 3 jaar geleden was een veld in de databank hernoemd en de bijhorende control in de GUI was niet hernoemd. Leuk hé, zo'n magische functies die veldnamen automatisch koppelen aan controls, de compiler kan daar natuurlijk niet voor waarschuwen. Wel leuk dat de bug nu pas opgemerkt werd, daardoor klopt de stock nu al 3 jaar lang niet meer en mag ik dus een scriptje schrijven om dat te proberen recht trekken.
Rustig beginnen was er niet bij, ik kreeg direct een bugmelding die ik direct moest bekijken. Bugje ondertussen gevonden: 3 jaar geleden was een veld in de databank hernoemd en de bijhorende control in de GUI was niet hernoemd. Leuk hé, zo'n magische functies die veldnamen automatisch koppelen aan controls, de compiler kan daar natuurlijk niet voor waarschuwen. Wel leuk dat de bug nu pas opgemerkt werd, daardoor klopt de stock nu al 3 jaar lang niet meer en mag ik dus een scriptje schrijven om dat te proberen recht trekken.
Heerlijk wanneer je allerlei specifieke wensen krijgt voor een applicatie, en ik een vrij eenvoudige code technische oplossing heb bedacht waarmee alle wensen op een goede duidelijke en flexibele manier is op te lossen. Ging het altijd maar zo goed
.
Voor de mensen die Game Dev Story hebben gespeeld: I'm on fire!
Voor de mensen die Game Dev Story hebben gespeeld: I'm on fire!
No animals were harmed in the making of this comment.
Net hier wel gedaan. Resourcestring aanmaken die impliceert dat deze een spatie oplevert (WTF) maar dan in de resource file zitten als underscoreSPee schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:09:
[...]
Dat zal wel niet lang duren.
Na het eerste lachen om de commentaar, komt het huilen om de code. Als anderen het al erg vinden...
Je weet toch niet waarom die andere ermee is gestopt![]()
Client-side template rendering heet dat.GeertJam schreef op maandag 15 juli 2013 @ 12:10:
[...]
Ik kreeg een uitnodiging voor mijn diploma uitreiking @ Fontys ICT
Beste <<voornaam>>,
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Pff, als het nou raytraced en volledig geanimeerd was, was ik onder de indruk geweest.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Zijn ogen zijn volledig geanimeerdKorben schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Pff, als het nou raytraced en volledig geanimeerd was, was ik onder de indruk geweest.
Hij knippert met z'n ogenKorben schreef op maandag 15 juli 2013 @ 13:27:
[...]
Ik zie niks verschijnen? 
Nieuwste Chrome versie op Win8
EDIT: refresh, nu wel
. Awesome!
Nieuwste Chrome versie op Win8
EDIT: refresh, nu wel
[ Voor 23% gewijzigd door Struikrover op 15-07-2013 13:35 ]
Ik zit nog bloederig aan de arbeid om m'n scriptie op tijd af te krijgen ;__;. Ga nooit weer een onderzoek met proefpersonen doen, wát een ellende
Andere getDigital bestellers dit wel eens opgevallen?
Stappen om te herproduceren:
0. Log uit als je ingelogd bent
1. Log in op je account
2. Klik op een van de vlaggen voor taal selecteren.
3. Bekijk de URL.

Ik denk dat ik ze maar eens een mailtje moet sturen
Stappen om te herproduceren:
0. Log uit als je ingelogd bent
1. Log in op je account
2. Klik op een van de vlaggen voor taal selecteren.
3. Bekijk de URL.

Ik denk dat ik ze maar eens een mailtje moet sturen

getDigital heeft toch sowieso geen https??
Het cleartext username/password meegeven in de URL is in ieder geval veel erger dan geen https
Het cleartext username/password meegeven in de URL is in ieder geval veel erger dan geen https
Bij het inloggen wordt er gewoon HTTPS gebruikt.Firesphere schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:39:
getDigital heeft toch sowieso geen https??
~edit: Bij het normaal bladeren door je account wordt er ook HTTPS gebruikt, alleen de eerste keer inloggen en dan gelijk een vlag aanklikken levert dit gedrag op.
[ Voor 21% gewijzigd door HMS op 15-07-2013 14:40 ]
Waarom zou je ooit een username en password gewoon in de URL hebben staan? Hier blijkbaar om je automatisch weer in te loggen bij het wisselen van taal ofzo.
Het password hoort niet eens gewoon in de url gezet te kunnen worden want dat betekend dat hij ergens ongehashed wordt opgeslagen...
Verwijderd
En helaas gebeurt dat toch nog steeds heel vaak...StM schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:47:
Het password hoort niet eens gewoon in de url gezet te kunnen worden want dat betekend dat hij ergens ongehashed wordt opgeslagen...

Kijk eens naar het formaat van de URLEalanrian schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:48:
Of gewoon een GET formuliertje?
Wat heeft de aanvraag (wachtwoord in url) te maken met de opslag in het backend?StM schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:47:
Een wachtwoord dat un-encrypted verstuurd wordt in de url, hoeft niet perse onversleuteld opgeslagen te worden toch?
Of begrijp ik je verkeerd?
Overigens ben ik er geen fan van hoor, wachtwoorden in url's
Een gehasht (niet hetzelfde als versleuteld) wachtwoord kun je niet direct omzetten naar gewone tekst. Het idee achter hashen is juist om het moeilijk te maken de originele wachtwoorden terug te vinden.Hoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:54:
[...]
Wat heeft de aanvraag (wachtwoord in url) te maken met de opslag in het backend?
Een wachtwoord dat un-encrypted verstuurd wordt in de url, hoeft niet perse onversleuteld opgeslagen te worden toch?
Het inloggen gaat gewoon met een POST request over een HTTPS verbinding.Hoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:54:
[...]
Wat heeft de aanvraag (wachtwoord in url) te maken met de opslag in het backend?
Of begrijp ik je verkeerd?
Daarna kan je op een vlag klikken om de taal te veranderen, en elke URL van die vlaggen staat dan je username en wachtwoord.
Het zou kunnen door de input van de form te gebruiken voor de URLs, maar dan zou er toch wel een alarm af moeten gaan
Ben benieuwd of je kan XSSen met die URL.... (niet getest)
edit: Ze hebben wel leuke hebbedingen:

[ Voor 11% gewijzigd door HMS op 15-07-2013 15:00 ]
Ok, dat snap ik.Ook al Bezet schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:56:
[...]
Een gehasht (niet hetzelfde als versleuteld) wachtwoord kun je niet direct omzetten naar gewone tekst. Het idee achter hashen is juist om het moeilijk te maken de originele wachtwoorden terug te vinden.
Maar zijn statement is dat ongehasht versturen, ongehasht opslaan betekend...
@HMS:
Der zijn wel wat vage gedragingen als ik dat zo hoor
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 15-07-2013 14:59 ]
Op het moment dat jij, nadat je bent ingelogd, ergens een ongehasht wachtwoord in de URL kunt zien staan, is het redelijk aannemelijk dat ze je wachtwoord ongehasht opslaan.Hoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Ok, dat snap ik.
@HMS:
Der zijn wel wat vage gedragingen als ik dat zo hoor
Tenzij ze zo dom zijn het wachtwoord in de sessie te bewaren, wat ook onveilig is, maar ook dom, want dan is of je sessie weg als de applicatie omvalt op de server, of je wachtwoord staat nog steeds onversleuteld in de database, maar dan in de sessie-opslag.
.oisyn: Échte programmeurs haten PHP met een passie. Ben jij soms geen echte programmeur?
Ochja, er wordt de laatste tijd maar vaak geroepen, onversleuteld opslaan... Terwijl dat niet altijd zomaar waar is.
Ja, het is in dit geval wel zeer aannemelijk dan, maar het is niet per definitie waar
Ja, het is in dit geval wel zeer aannemelijk dan, maar het is niet per definitie waar
Nee, maar of ze het nou wel of niet opslaan, de gebruikersnaam en wachtwoord onversleuteld in een URL zetten is sowieso ontzettend debiel. Als je het bij een niet-HTTPS URL doet, moet je iemand verplicht een andere carrière laten zoeken.Hoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:04:
Ochja, er wordt de laatste tijd maar vaak geroepen, onversleuteld opslaan... Terwijl dat niet altijd zomaar waar is.
Helemaal mee eensKorben schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:08:
[...]
Nee, maar of ze het nou wel of niet opslaan, de gebruikersnaam en wachtwoord onversleuteld in een URL zetten is sowieso ontzettend debiel. Als je het bij een niet-HTTPS URL doet, moet je iemand verplicht een andere carrière laten zoeken.
Als de sever alle opgevragde URL's logged, staat het password ook gewoon plain-text in de logfiles van de server. Ook iets wat je niet moet willen.
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
Wat dacht je van de geschiedenis van je browser? Of je cache?thof schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:15:
Als de sever alle opgevragde URL's logged, staat het password ook gewoon plain-text in de logfiles van de server. Ook iets wat je niet moet willen.
Uiteraard, die ook natuurlijk. Gaat toch wel fundamenteel iets mis daar op die site. Inderdaad verstandig om ze daar van op de hoogte te stellen en de mogelijke risico's aan te geven.Korben schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:21:
[...]
Wat dacht je van de geschiedenis van je browser? Of je cache?
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
In dit geval is het iets te stellig aangezien de linkjes met de vlaggen worden opgebouwd als reactie op het login request, als ik het goed begrijp na nog een keer lezen. Maar in principe is het zo dat als het mogelijk is om een wachtwoord ergens te tonen (url, wachtwoord recovery mailtje etc) en dit wachtwoord is niet als onderdeel van het request verzonden, het ergens op een onveilige manier opgeslagen moet zijn. Dit kan in de user DB of de sessie maar dat doet er niet echt toe. Ook het gewoon encrypten van een password is niet echt veilig. Als je de db kan dumpen zal daar waarschijnlijk wel de key instaan als je iedere user een eigen key geeft en als het een vaste key is, is het niet ondenkbaar dat je die ook wel uit het systeem weet te krijgen. En anders kan je met de nodige cryptoanalyse nog heel ver komen, zeker als je eerst leuke hoeveelheid users hebt aangemaakt met een known password.Hoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 14:58:
[...]
Ok, dat snap ik.
Er is maar 1 echt veilige manier en dat is met een per gebruiker andere salt 'hashen' met een sloom, zeer cpu en memory intensief algoritme (om de GPU's en FPGA's nutteloos te maken) en voldoende iterations. Bv pbkdf2 of scrypt. Daarnaast heb je dan de mogelijkheid om nieuwe wachtwoorden zwaarder te hashen zonder de bestaande onbruikbaar te maken.
Ook een omkeerbare versleuteling is domHoogie2004 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:04:
[ Voor 14% gewijzigd door StM op 15-07-2013 15:30 ]
Aargh, ; vergeten in javascript.
development mode = prima, geen gezeur
production mode = klapperdeklap random ontraceerbare errors na minify
kwartier later...
kwartier later...
[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 15-07-2013 15:46 ]
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Probeer eens (i++ + 'e') te doen, dan gaat'ie pas leuk op z'n bekGamebuster schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:46:
kwartier later...
(Tenminste, ik geloof dat't zoiets was wat ik laatst tegen kwam)
[ Voor 8% gewijzigd door Firesphere op 15-07-2013 15:52 ]
Jeej, bij m'n ouders van 'zolder' een oud toetsenbord met mechanische switches meegenomen
. Ze hadden ook nog een hele oude liggen met cherry switches maar die vond ik niet lekker typen, deze typt heerlijk en maakt een geweldige bak herrie
.
Nu de grote DIN aansluiting vervangen door een PS/2 variant en er een USB convertertje aan hangen. Ik denk dat hij en ik goede vriendjes gaan worden
Nu de grote DIN aansluiting vervangen door een PS/2 variant en er een USB convertertje aan hangen. Ik denk dat hij en ik goede vriendjes gaan worden
betere minifier gebruikenGamebuster schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:46:
kwartier later...
Intentionally left blank
Oftewel je minifier bugt.Gamebuster schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:46:
kwartier later...
.edit:

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 15-07-2013 15:54 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
BTW, iemand een idee hoe ik ietwat vergeelde toetsen (en behuizing) weer mooi wit krijg?
Laten weken in steradentStruikrover schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:57:
BTW, iemand een idee hoe ik ietwat vergeelde toetsen (en behuizing) weer mooi wit krijg?
Standaard minifier van RoR
Ik vind het inderdaad niet heel netjes dat-ie hierop klapt
Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden
Er was een of andere open source chemisch goedje met bleek en een dikmaker.Struikrover schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:57:
LMGTFY
iOS developer
Open source? Gaan we nou tegenwoordig alles wat niet geheim is open source noemen? Mijn nickname is ook open source, man.BikkelZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:22:
[...]
Er was een of andere open source chemisch goedje met bleek en een dikmaker.
LMGTFY

Waarschijnlijk gebaseerd op Crockfords' JSmin gok ik. Die is dusdanig 'strict' in de zin dat als je je niet houdt aan Crockfords' coding-style het aan alle kanten stuk gaat...Gamebuster schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:14:
[...]
Standaard minifier van RoR![]()
Ik vind het inderdaad niet heel netjes dat-ie hierop klapt
Intentionally left blank
Tijdje terug een video tegenkomen waarin iemand zijn Amiga weer wit probeerde te maken:Struikrover schreef op maandag 15 juli 2013 @ 15:57:
Howto: De-yellow an Amiga case using hydrogen peroxide
http://retr0bright.wikispaces.com/Korben schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:24:
[...]
Open source? Gaan we nou tegenwoordig alles wat niet geheim is open source noemen? Mijn nickname is ook open source, man.
Public Domain? In ieder geval niet iets waar een fabrikant nog rechten op kan krijgen.
[ Voor 13% gewijzigd door BikkelZ op 15-07-2013 16:56 ]
iOS developer
Argh een woord lezen en zeker zijn dat het fout geschreven is wat niet zo blijkt te zijn....
Zo vandaag 2 boeken gekocht:
- Pro WPF 4.5 in C#: Windows Presentation Foundation in .NET 4.5
- Pro C# 5.0 and the .NET 4.5 Framework
Ik ben heel benieuwd. Kom normaal uit de iOS/Ruby on Rails hoek, maar ik moet/ga voor werk/stage met Windows development bezig.
Heb al wel C# ervaring, maar dat is best wel outdated.
- Pro WPF 4.5 in C#: Windows Presentation Foundation in .NET 4.5
- Pro C# 5.0 and the .NET 4.5 Framework
Ik ben heel benieuwd. Kom normaal uit de iOS/Ruby on Rails hoek, maar ik moet/ga voor werk/stage met Windows development bezig.
Heb al wel C# ervaring, maar dat is best wel outdated.
Van Andrew Troelsen heb "Pro C# 2010 and the .NET 4 Platform" (de vorige versie) gelezen. Het is een dik boek dat wel lekker leest en waar alles wel in staat over C#. Voor WPF gebruikt hij echter Microsoft Blend
Ik gebruik Microsoft Visual C# 2010 Express. Je kan daarin ook WPF-applicaties maken, maar niet met Blend.
Ik betrap mij er steeds op dat ik de oudere Windows Forms gebruik. Dat werkt lekker simpel en ziet er snel mooi uit.
Ik gebruik Microsoft Visual C# 2010 Express. Je kan daarin ook WPF-applicaties maken, maar niet met Blend.
Ik betrap mij er steeds op dat ik de oudere Windows Forms gebruik. Dat werkt lekker simpel en ziet er snel mooi uit.
Dit.Daos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:21:
Ik betrap mezelf er ook altijd op dat ik WinForms makkelijker vindt dan WPF... Ik vind die XAML altijd maar gaar werken
Zit er dik in ja. Of één of ander custom gebakken goedje op basis van regexen of zo; dat wil je jammer genoeg nog steeds wel eens tegen komen.crisp schreef op maandag 15 juli 2013 @ 16:26:
[...]
Waarschijnlijk gebaseerd op Crockfords' JSmin gok ik. Die is dusdanig 'strict' in de zin dat als je je niet houdt aan Crockfords' coding-style het aan alle kanten stuk gaat...
Zelf gebruik ik eigenlijk alleen nog een toolchain met UglifyJS (via de RequireJS optimizer), omdat die tenminste degelijk op een AST gebaseerd is en onder standaard settings alleen veilige transformaties toestaat. Je moet behoorlijk je best doen om valid JavaScript te schrijven wat door die minifier gesloopt kan worden.
De stap van WinForms naar WPF is redelijk groot, maar WPF zit een pak beter in elkaar en is een stuk krachtiger. Databinding in WPF werkt erg goed en het stelt je in staat om veel eenvoudiger opmaak en presentatie te scheiden. Tuurlijk, als je een paar forms hebt met wat buttons en simpele controls is het geen noodzaak maar zelfs dan al geef ik de voorkeur aan WPFDaos schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:21:
Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Ik kan me voorstellen dat je WinForms wel lekker vindt werken. Soort WebForms maar dan zonder de HTTP-ellende. WPF is uiteraard beter maar komt zo ook met zijn eigenaardigheden, de eeuwige boolean to visibilityconvertors, complexe manier van layouts stylen, lastig te debuggen bindings. Maar het is enorm krachtig.
WinForms zijn wat klassieker qua aanpak en ik denk voor beginners wat makkelijker.
WinForms zijn wat klassieker qua aanpak en ik denk voor beginners wat makkelijker.
iOS developer
Iemand heeft het voor elkaar gekregen om een bug die alleen in versie 3.0 zou mogen bestaan te reproduceren in m'n 3.1 versie van mijn mod.
WTF??? Hoe de.... I don't even.... What???
WTF??? Hoe de.... I don't even.... What???
WinForms zijn echter een drama om via code te definiëren. Voor sleur-en-pleur prima, maar soms wil je net wat meer. Daarnaast is WF best vervelend om schaalbaar te maken, volgens mij kon je wel docking/panels gebruiken, maar het is niet optimaal.BikkelZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:00:
Ik kan me voorstellen dat je WinForms wel lekker vindt werken. Soort WebForms maar dan zonder de HTTP-ellende. WPF is uiteraard beter maar komt zo ook met zijn eigenaardigheden, de eeuwige boolean to visibilityconvertors, complexe manier van layouts stylen, lastig te debuggen bindings. Maar het is enorm krachtig.
In WPF codeer je gewoon je GUI in een XML en kun je ook dingen van andere schermen "overnemen" (jaja, copy-paste is slecht...), bij een WF app is dat een drama. Daarnaast heeft WPF wat meer opmaak elementen dan WF (volgens mij).
Vroeger moest ik ook niets hebben van WPF, maar nu ik geforceerd een app erin gemaakt heb (gewoon mijzelf gedwongen
Vandaag overstag gegaan en een Microsoft Surface Tablet gekocht (aanbieding bij Staples), voor die 275 (ex btw) kon ik hem niet laten liggen
Daarnaast ook de oplevering van mijn kantoor gehad

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
@gertjan, dat moet wel een lekker gevoel zijn. Gratz
Gertjan, je moet alleen wel even kijk naar die licentie voor office. De licentie op de Surface (RT) is een studentenlicentie en mag dus officieel niet zakelijk ingezet worden. Hoe je dat oplost weet ik ook niet though.
Crockfords' JSMin is een op basis van regexpen gebakken goedjeR4gnax schreef op maandag 15 juli 2013 @ 19:38:
[...]
Zit er dik in ja. Of één of ander custom gebakken goedje op basis van regexen of zo; dat wil je jammer genoeg nog steeds wel eens tegen komen.
UglifyJS is zeker een interessant project. Als ik ooit tijd vind om JSMin+ te herschrijven dan zal ik dat ook zeker eens goed bestuderenZelf gebruik ik eigenlijk alleen nog een toolchain met UglifyJS (via de RequireJS optimizer), omdat die tenminste degelijk op een AST gebaseerd is en onder standaard settings alleen veilige transformaties toestaat. Je moet behoorlijk je best doen om valid JavaScript te schrijven wat door die minifier gesloopt kan worden.
Intentionally left blank
Klopt, je moet als bedrijf een losse licentie op de Office RT pakket nemen.Avalaxy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:33:
Gertjan, je moet alleen wel even kijk naar die licentie voor office. De licentie op de Surface (RT) is een studentenlicentie en mag dus officieel niet zakelijk ingezet worden. Hoe je dat oplost weet ik ook niet though.
Mijn werk heeft dat al, dus kan ik zodra ik mijn SurfaceRT heb (wss morgenavond halen) gelijk 'upgraden'.
Ik ga hem voor de 'volledige' prijs kopen van 450 euro ofzo incl BTW (met toetsenbord is dat erbij, dus komt op hetzelfde bedrag ongeveer neer als .Gertjan). Waar mijn baas wel wat aan meebetaald, maar hij wordt van mij prive.
Waarom ik trouwens een WPF app wil maken ipv WinForms:
De (Win7) app gaat vooral draaien op zo'n Maptable die draait op Windows 7, maar we willen hem ook op 'normale' PC's kunnen draaien.
En WPF kan volgens mij goed met de verschillende resoluties om. Heb zelf weinig verstand van, maar ik dacht pak maar gelijk WPF; moet er in mijn stage toch mee werken.
[ Voor 25% gewijzigd door Ryur op 15-07-2013 21:59 ]
Oh jeez 
Hele waslijst aan bugfixes en nieuwe features te implementeren, een groot deel had allang gemeld kunnen worden en is niet direct mijn code...
En verder een nogal onmogelijke(??) feature, ik moet dynamisch classes kunnen toevoegen in de code, en de code aanpassen zodat er daarmee wordt omgegaan, allemaal nadat de user een knopje heeft aangeklikt. De code moet zichzelf veranderen

Hele waslijst aan bugfixes en nieuwe features te implementeren, een groot deel had allang gemeld kunnen worden en is niet direct mijn code...
En verder een nogal onmogelijke(??) feature, ik moet dynamisch classes kunnen toevoegen in de code, en de code aanpassen zodat er daarmee wordt omgegaan, allemaal nadat de user een knopje heeft aangeklikt. De code moet zichzelf veranderen
2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI
Ik denk zo dat degene die die requirements op heeft gesteld iets anders in gedachten heeft gehad maar gewoon niet genoeg geweten hebben over hoe je zoiets aanpakt.
Allemaal zeer mogelijk in ruby (en andere talen met uitgebreide mogelijkheden voor metaprogramming), wat natuurlijk niet betekent dat het een goed idee is...F.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:06:
Oh jeez
of er gewoon niet te moeilijk over denken, en een verkapte "dynamische class class" makenF.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:06:
Oh jeez
@mwolting,
volgens mij is metaprogramming weer een extra stap in wat West wilt
Al is het nog niet helemaal duidelijk wat hij nou precies moet doen met zn feature request
[ Voor 13% gewijzigd door Douweegbertje op 15-07-2013 22:24 ]
Klinkt meer als: "Wij zijn eigenlijk te cheap om de functionaliteit professioneel op te laten zetten, dus we willen een programmeeromgeving zodat we het zelf kunnen doen."
Het is een startup, degene die me deze opdracht gaf is trouwens zelf ook developer, dus misschien had hij een andere opzet in gedachten (of helemaal niet).
Komt erop neer dat je licentievormen hebt, vastgelegd in classes die interfaces implementeren (met Entity) en dat adhv die interfaces velden worden gemaakt. Maar je kan moeilijk dynamisch classes en entities toevoegen en het dbmodel aanpassen.
Komt erop neer dat je licentievormen hebt, vastgelegd in classes die interfaces implementeren (met Entity) en dat adhv die interfaces velden worden gemaakt. Maar je kan moeilijk dynamisch classes en entities toevoegen en het dbmodel aanpassen.
Klopt, je kunt in principe álles wat je met Flash kunt qua animaties en meer ook in WPF doen, beter reusable, hardware accelleration is beter, je kunt met een soort CSS je app stylen. Maar het is voor iemand die even een simpel desktopappje in elkaar wil sleuren gewoon net even te veel in één keer. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ik nog iets met WinForms zou doen. Vroeg of laat vliegt het er sowieso uit..Gertjan. schreef op maandag 15 juli 2013 @ 20:36:
[...]
WinForms zijn echter een drama om via code te definiëren. Voor sleur-en-pleur prima, maar soms wil je net wat meer. Daarnaast is WF best vervelend om schaalbaar te maken, volgens mij kon je wel docking/panels gebruiken, maar het is niet optimaal.
In WPF codeer je gewoon je GUI in een XML en kun je ook dingen van andere schermen "overnemen" (jaja, copy-paste is slecht...), bij een WF app is dat een drama. Daarnaast heeft WPF wat meer opmaak elementen dan WF (volgens mij).
Destijds iets in SilverLight gebouwd toen het nog hot was. Als ik het zelfde in Flash had moeten coden.....was meteen overstag!
[ Voor 11% gewijzigd door BikkelZ op 15-07-2013 22:58 ]
iOS developer
Het mooiste is nog Blend, kan je prima een designer mee aan de slag zetten en later de code erin hangen, werkt perfect!
Dat is toch niet zo heel gek? Dat klinkt een beetje als bijvoorbeeld een text editor die plugins kan draaien, .dll in het juiste mapje, de boel herkennen en klaar. De meeste applicaties willen alleen dat soort plugins installeren bij een start, dat zal wel een stuk makkelijker zijn. Die plugin moet dan weer een check en een install routine hebben die alle settingfiles en databases aanmaakt met behulp van het hostprogramma.F.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:40:
Het is een startup, degene die me deze opdracht gaf is trouwens zelf ook developer, dus misschien had hij een andere opzet in gedachten (of helemaal niet).
Maar het zal wel een heel rare spec hebben of de communicatie is "typisch voor een programmeur".
[ Voor 5% gewijzigd door BikkelZ op 15-07-2013 23:07 ]
iOS developer
Maar wat hij wil is dat complete classes EN interfaces bij elkaar worden geklikt door de eindgebruiker naar een licentiesoort. Op sommige plaatsen is licentiesoortspecifieke code nodig, hoe ga je dat implementeren? Hoe gaat de code zichzelf aanpassen?BikkelZ schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:06:
[...]
Dat is toch niet zo heel gek? Dat klinkt een beetje als bijvoorbeeld een text editor die plugins kan draaien, .dll in het juiste mapje, de boel herkennen en klaar. De meeste applicaties willen alleen dat soort plugins installeren bij een start, dat zal wel een stuk makkelijker zijn. Die plugin moet dan weer een check en een install routine hebben die alle settingfiles en databases aanmaakt met behulp van het hostprogramma.
Maar het zal wel een heel rare spec hebben of de communicatie is "typisch voor een programmeur".
Extra: Alle licentiesoorten inheriten een main Licentie class, en licenties worden in DB opgeslagen via db.Licenties.Add(licentie As Licentie); en daarna kan je nog steeds alle geïmplementeerde interfaces e.d. krijgen (en de velden als je dan weer licentie as Licentie_soort1 doet)
Daarom is het niet zomaar een kwestie van een dll lijkt mij...
edit:
Oh wacht geen helpdesken....
Ik maak tzt wel een topic aan (of ga in het oude verder) als het ECHT zo moet
[ Voor 4% gewijzigd door F.West98 op 15-07-2013 23:17 ]
Boeiend. Uurtje factuurtje. Ze betalen je neem ik aan voor het meerwerk. Zo niet dan doe je zelf iets fout.F.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:06:
Oh jeez
https://niels.nu
Ze betalen gewoon per uur, dus maakt niet uit hoeveel uur ik werk (moet wel redelijk zijn, maar een uur meer/minder doen ze niet moeilijk over)Hydra schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:13:
[...]
Boeiend. Uurtje factuurtje. Ze betalen je neem ik aan voor het meerwerk. Zo niet dan doe je zelf iets fout.
Nou dan, niet zeurenF.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:14:
Ze betalen gewoon per uur, dus maakt niet uit hoeveel uur ik werk (moet wel redelijk zijn, maar een uur meer/minder doen ze niet moeilijk over)
https://niels.nu
Ff een inschatting gooien hoeveel werk het ongeveer is en vragen of het een probleem is als het extreem veel meer is als eerst ingeschat
Dat sowieso. Volgens mij willen ze ook van deze opdracht af, snel laten zien aan klanten en door met andere dingen, er ligt nog veel op de plank. Ook voor Android development e.d., dus daar valt ook nog wat te ontdekken (alhoewel ze al een Android dev hebben, klasgenoot van me)Ealanrian schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:25:
Ff een inschatting gooien hoeveel werk het ongeveer is en vragen of het een probleem is als het extreem veel meer is als eerst ingeschat
Goedemorgen~, wie is er als eerste op het werk vandaag?
Whahaha nou het klinkt echt super secure eindgebruikers rechtstreeks code laten schrijven, maar alles kan (kapot). Je kúnt als het persé moet gewoon een hoopje C# tekst naar een compiler slingeren er iets van maken.F.West98 schreef op maandag 15 juli 2013 @ 23:12:
[...]
Maar wat hij wil is dat complete classes EN interfaces bij elkaar worden geklikt door de eindgebruiker naar een licentiesoort. Op sommige plaatsen is licentiesoortspecifieke code nodig, hoe ga je dat implementeren? Hoe gaat de code zichzelf aanpassen?
Extra: Alle licentiesoorten inheriten een main Licentie class, en licenties worden in DB opgeslagen via db.Licenties.Add(licentie As Licentie); en daarna kan je nog steeds alle geïmplementeerde interfaces e.d. krijgen (en de velden als je dan weer licentie as Licentie_soort1 doet)
Daarom is het niet zomaar een kwestie van een dll lijkt mij...
edit:
Oh wacht geen helpdesken....
Ik maak tzt wel een topic aan (of ga in het oude verder) als het ECHT zo moet
Maar het voelt heel vies....
iOS developer
Verwijderd
Vorige week wat grappigs meegemaakt. M'n schoonmoeder was op zoek naar een nieuwe camera, dus webshops afstruinen en kijken waar het 't goedkoopst is. Dus ik vroeg hoe duur hij bij de Media Markt was, zegt ze: "Daar kijk ik niet, ik weiger akkoord te gaan met cookies!". Toen maar even uitgelegd dat cookies helemaal niet nieuw zijn, en dat als ze er niet om vragen ze het gewoon doen zonder te vragen. 
Echt heel nuttig dus die cookiemeldingen!
Echt heel nuttig dus die cookiemeldingen!
Klopt dat las ik ook. Maar wat ik begrepen heb is dat je inderdaad een upgrade kunt kopen. Ook dacht ik ergens gelezen te hebben dat je de versie op de tablet gewoon kunt gebruiken als je genoeg office commercial licenties hebt. Aangezien ik een bizspark deelnemer ben (en dus een hele sloot office licenties heb) maak ik mij nog geen zorgen.Avalaxy schreef op maandag 15 juli 2013 @ 21:33:
Zal er vast niet heel mijn administratie op doen, maar voor mail (zeker straks met de 8.1 update) is het redelijk briljant
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
Ik ben heel benieuwd. Heb net groen licht gekregen om er een te halen..Gertjan. schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:06:
[...]
Zal er vast niet heel mijn administratie op doen, maar voor mail (zeker straks met de 8.1 update) is het redelijk briljantHet valt mij ook mee hoe 'kreupel' RT is, de normale W8 functies lijken allemaal erin te zitten (zoals rdp
).
Misschien als onze 'Officemanager' nog tijd heeft gaat ze straks nog halen, anders mag ik zelf deze week gaan halen
Zoals ik al zei, wij hebben hier ook de upgrade versie liggen. Zit in onze Microsoft Abbo wat wij hier hebben (Small Business Provider ofzo); heb er zelf weinig verstand van
Doet een van mijn 2 bazen ook altijd. Die begint om 4 uur thuis te werken, tegen uurtje of half 9 komt hij op het werk, en dan tot aan de middag ofzo doorgaan.Ealanrian schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:18:
[...]
Is 4 uur beginnen niet wat te fanatiek? en het maakt niet uit hoe laat ik begin ik ben altijd als eerste op kantoor.
Mijn andere baas is precies het omgekeerde: als hij geen afspraken heeft zie je hem nooit voor 1 uur op het werk, maar hij werkt juist 's avonds altijd door.
Ikzelf begin altijd rond 7 uur/half 8. Ben ik nog de drukte voor, en kan ik eind van de middag vroeger weg, zodat ik daar ook de drukte ontloop; en ben juist zo 's ochtends super productief.
[ Voor 33% gewijzigd door Ryur op 16-07-2013 09:21 ]
Is 4 uur beginnen niet wat te fanatiek? en het maakt niet uit hoe laat ik begin ik ben altijd als eerste op kantoor.wouterwouter2 schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 04:02:
Goedemorgen~, wie is er als eerste op het werk vandaag?
Goedemorgen. Koffie?
* Firesphere giet de koffie in
Verwijderd
Ah als daar juffrouw Firesphere met de koffie niet is.Firesphere schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:28:
Goedemorgen. Koffie?
Hebben we er ook nog iets lekkers bij voor vandaag?
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Ah als daar juffrouw Firesphere met de koffie niet is.

There you go, op mijn kosten vandaag
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:30:
[...]
Ah als daar juffrouw Firesphere met de koffie niet is.

Ik doe meeFiresphere schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:28:
Goedemorgen. Koffie?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.