De Devschuur Coffee Corner - Iteratie 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 188 Laatste
Acties:
  • 530.227 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grazder
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:17
P.O. Box schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:20:
[...]

ik zie het probleem niet zo.... ten eerste denk ik niet dat de docent bedoelt dat je echt een volledige website moet maken in flash, maar ok, zelfs als hij dat bedoelt, dan denk ik dat het een heel nuttig college zal zijn... het is namelijk, zeker tijdens je studie, heel erg leerzaam om meerdere technieken te leren en onder ogen te krijgen... het helpt je in de toekomst bij het maken van keuzes, bij het bedenken waarom iets wel of juist niet moet, bij het onder de knie krijgen van nieuwe technieken of andere methodes, etc etc...
Zie het nu er dus totaal niet van in, het word niet goed ondersteund en is zwaar.
Kun je er wel nog zo goed in zijn, maar als niemand je werk kan bekijken zonder gedoe is het nog waardeloos.

HTML5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMS
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 23:06

HMS

Boudewijn schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 20:50:
Als je vooral generieke kennis (algoritmes, leren denken, leren schrijven en analyseren) wil oppikken moet je studie in plaats van school doen imo. HBO is nog steeds erg praktijk/kunstjes-gericht.
Niets mis mee overigens, maar het moet idd wel up-to-date zijn... anders leer je hoe je een of ander obscuur/antiek ding kunt doen.

offtopic:
Ik heb HBO en WO informatica afgerond dus ik denk dat ik wel kan oordelen over de verschillen wat dat betreft.
Dat ligt meer aan je eigen inzet dan specifiek aan HBO/WO. WO is inderdaad meer richting de wiskunde, wat imo logisch is. Waar het HBO wel stukken beter mee is, is het Software Engineering gedeelte.
De meeste Master studenten die ook hun bachelor op het WO hebben gehaald zijn zeer vaak niet in staat om de software engineering principes te handhaven.
Coden kunnen ze wel, maar het is meer in elkaar gehackt dan echt goed opgezet. Vooral een gebrek aan ervaring speelt hier in mee natuurlijk.

Disclaimer: Dit is mijn persoonlijke ervaring. Hoeft niet voor iedereen te gelden, en ook niet elke HBO/WO studie is natuurlijk vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:11

F.West98

Alweer 16 jaar hier

:$
Ik bedoelde Alfa College, in de war. Daar had ik stage gelopen :X

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
sig69 schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 15:49:
[...]

Gaat het hier ook worden waarschijnlijk. Hell, cpu maakt me niet eens zoveel uit als er eindelijk maar eens een ssd komt.
Dat maakt echt zoveel verschil in snelheid/beleving dat is niet normaal.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:15
Soow. Wat is Monodevelop sinds versie 2 enorm vooruit gegaan. De IDE lijkt nu eindelijk enige performance op te kunnen leveren, aankomende week maar eens kijken of ik een klein GTK#2-projectje op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

HBO Informatica op Fontys was op zich wel in orde qua nieuwe technieken. Toen nog Java nu volgens mij C#. Geen unit testing alleen.

Oh ja: ik heb ook nog Netware geleerd.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Je hoort dus alleen maar de wc-scenario's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-09 16:47
F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:55:
Je hoort dus alleen maar de wc-scenario's?
Ja, dat hoor je bijna altijd.
Diegene die je hoort zijn diegene die klagen, diegene die positief zijn zijn meestal stil :).

Ik weet niet aan welke kant ik sta van mijn opleiding: of ik er nou positief of negatief over ben. In de jaren dat ik nu al studeer is mijn opleiding helemaal herschreven, en ja, ik weet niet of ik het goede wijzigingen vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntags
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
. In de jaren dat ik nu al studeer is mijn opleiding helemaal herschreven, en ja, ik weet niet of ik het goede wijzigingen vind.
de tijd zal het leren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

BikkelZ schreef op zondag 16 juni 2013 @ 01:47:
HBO Informatica op Fontys was op zich wel in orde qua nieuwe technieken. Toen nog Java nu volgens mij C#. Geen unit testing alleen.

Oh ja: ik heb ook nog Netware geleerd.
Java is prima waardevol om te leren tegenwoordig. Vind ik niet perse een verouderde taal / verloren tijdsinvestering. Worden Android apps niet voornamelijk in Java gebouwd? (disclaimer: ik ben zelf enkel bezig met web)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:49
Zelf leer ik java op mijn opleiding. Ik vind het op veel gebieden een mooie taal. Alleen erger ik me soms aan de garbage collector, die de boel nogal weet te vertragen. Zelf had ik al ervaring met c++ en c# waardoor het erg simpel voor mij was om java te leren. Naar mijn idee maakt het niet veel uit of je kiest voor c# of java. Java heeft als voordeel dat je op veel meer platformen kan draaien, c# heeft een paar mooie functies die java (nog) niet heeft. C++ is niet goed te gebruiken als taal om studenten te leren zonder enige voorgaande kennis. De meesten hebben al moeite genoeg om java onder de knie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Met C++11 schijnt het makkelijker te leren zijn, maar die is nog semi-experimenteel.

Persoonlijk heb ik een beetje beef met C#. Ja, je kan er veel mee, maar als je het een beetje snel wilt hebben moet het op windows, het liefst ook in Visual Studio. Persoonlijk haat ik die 2 een beetje en gebruik dan ook liever Ubuntu met Eclipse, maar goed, dan moet je weer mono. etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Van /r/programming ('how not to handle a critical security vulnerability'):

http://www.webhostingtalk.com/showthread.php?t=1275572 :X
http://www.zamfoo.com/updatezamfoo :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

-O- Waarom is er zoveel keus in laptops :/

Ben aan het zoeken naar een laptopje voor mij nieuwe collega, maar heb nog niet echt een keus gemaakt. We willen een laptopje met een redelijke resolutie (dus geen 13xx x 768) en lekker om mee te werken. Zelf heb ik een hele tijd op een i3 gewerkt en dat beviel prima, maar nu ben ik wel blij met mijn i7. Gelukkig vind hij een hoge resolutie op een 15" niet nodig dus mag ik uitwijken naar 17", maar nog zijn er gewoon teveel modellen..

Zelf gaf hij aan een i5 te willen, maar het verschil tussen een leuk aangeklede i3 en een i5 is een +/- 200 euro, en ik vraag mij erg af of dat wel zin heeft... Er gaat sowieso een SSD in, maar ik vraag mij erg af of het verschil tussen een i3 en i5 zichzelf teruggaat verdienen...

/First-World-Problem :+

edit: what the f.... Een laptop i5 is maar een dual-core... Dan zie ik helemaal niet het nut er van in om een i5 te nemen. Het enige wat ik zie is wat extra hertz en een turbo boost... Goed dat ik even de product pagina's van Intel opvraag en zag dat een laptop i5 geen quadcore is (terwijl een desktop i5 dat wel is...)...

Lekker dan... Verklaart wel waarom er naar verhouding minder i5 laptops lijken te zijn...

[ Voor 21% gewijzigd door .Gertjan. op 16-06-2013 13:24 . Reden: i5.CoreCount == 2 :/ ]

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ik heb zelf in mijn laptop een i7. Meestal overkill maar af en toe erg handig.
Dell heeft een leuke voor 8-900 euro Van de week nog een acer gekocht voor een collega . Die toch wel erg leuk is Type V3-571G 15". Alleen geen SSD er in . Zou die ook wel willen

Edit

Als je nu 200 euro meer uitgeeft dan kan hij er waarschijnlijk wel 1 of 2 jaar langer mee doen. Wat is het budget ?

[ Voor 19% gewijzigd door eBoR op 16-06-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:07:

Ben aan het zoeken naar een laptopje voor mij nieuwe collega, maar heb nog niet echt een keus gemaakt. We willen een laptopje met een redelijke resolutie (dus geen 13xx x 768) en lekker om mee te werken. Zelf heb ik een hele tijd op een i3 gewerkt en dat beviel prima, maar nu ben ik wel blij met mijn i7. Gelukkig vind hij een hoge resolutie op een 15" niet nodig dus mag ik uitwijken naar 17", maar nog zijn er gewoon teveel modellen..

Zelf gaf hij aan een i5 te willen, maar het verschil tussen een leuk aangeklede i3 en een i5 is een +/- 200 euro, en ik vraag mij erg af of dat wel zin heeft... Er gaat sowieso een SSD in, maar ik vraag mij erg af of het verschil tussen een i3 en i5 zichzelf teruggaat verdienen...

/First-World-Problem :+

edit: what the f.... Een laptop i5 is maar een dual-core... Dan zie ik helemaal niet het nut er van in om een i5 te nemen. Het enige wat ik zie is wat extra hertz en een turbo boost...
Ik kan je nog leuker vertellen: een i7 is ook niet per definitie een quadcore, dat is bij laptops alleen zo als het een i7 XXXXQM is.

In ieder geval: laptops betekenen voor mij maar 2 merken: Dell en Lenovo. Soms ook nog Asus, maar dat hangt er erg vanaf, ik heb namelijk nog een paar Asus'es gezien waarbij het schanier te weinig ruimte had en de behuizing daardoor brak :X

BTW waarom een laptop? Ik zou als devver niet verwachten veel rond te moeten lopen met mijn werkplek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

eBoR schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:26:
Ik heb zelf in mijn laptop een i7. Meestal overkill maar af en toe erg handig.
Dell heeft een leuke voor 8-900 euro Van de week nog een acer gekocht voor een collega . Die toch wel erg leuk is Type V3-571G 15". Alleen geen SSD er in . Zou die ook wel willen
Hij moet natuurlijk geen zwaardere laptop hebben dan de directie ;) Ben maar een kleine ondernemer die net aan personeel begint dus probeer nog niet te veel met geld te gooien, dat kan altijd nog ;)

Vond voor mijzelf de investering van 1000 euro voor een laptop al een redelijk zware, dus probeer nu een leuk "best bang for bucks" laptop te kopen voor de collega. Je moet mensen ook niet teveel verwennen :+

Daarnaast ben ik wel helemaal klaar met 1300x768 resoluties, zelfs op 15" vind ik dat waardeloos. Mijn FullHD op 15" is misschien overkill, maar 1300 is voor development niet echt prettig helaas. Zat net ook even op Dell te kijken, maar daar duurt de shipping best lang en ik vind de site niet altijd even duidelijk over de specs.

Ik wil proberen rond de 600 euro uit te komen inclusief SSD, nu de i5 niet echt relevant meer lijkt kom ik een heel eind :) Ik vind persoonlijk de SSD erg belangrijk, toen ik mijn i3 ooit upgrade met een SSD kon dat ding weer een hele tijd mee (alleen jammer dat de laptop overleed kort na de garantie), de stap van i3 zonder SSD naar i3 met SSD was vele malen groter dan i3 naar i7 (wel beide met SSD). Natuurlijk is de i7 echt bloedsnel, maar de i3 deed zijn werk ook erg goed :)

Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Op het werk heb ik zelf een i7 desktop. Draaide wel eens een analyze en op mijn vorge pc ( welke ik maar 1.5 jaar gebruikt heb) duurde die analyse 45 minuten. . Dus kon dan koffie gaan drinken. Op nieuwe pc 5-10 minuten maximaal. Ben wel van een amd x2. Naar hippe i7 met ssd gegaan dus verschil was maximaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41
Ealanrian schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 16:04:
Bij een probleem waardoor de helft van de studenten niet gebruik kan maken van dingen als blackboard en internet zou het gewoon opgelost moeten worden en daarna de papieren afhandelen.
Is internet zo erg noodzakelijk voor studenten of alleen maar voor de lol?
Emergency changes uitvoeren waarbij je achteraf documenteert zijn echt link en wil je zo min mogelijk uitvoeren.
Daarbij is het verlopen van een DHCP pool met te weinig adressen natuurlijk gewoon slecht want die monitor je.

Ben zelf niet wild enthousiast en profeet voor change management, maar zie wel duidelijk de voordelen in een beetje redelijke organisatie.
Als je zelf een keer tot 22:00h zit te wachten om een change te beginnen en het netwerk team trekt even het netwerk eruit zonder gedocumenteerde change ben je toch wel blij als daar iemand achteraan gaat.
Nu zie je dat changes elkaar niet meer in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

MuddyMagical schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:49:
[...]

Ik spreek nu voor de RuG, maar voor veel vakken staan de opdrachten alleen maar online. Daarnaast staan de slides er ook op, dus als je wilt leren (voor bijvoorbeeld een tentamen) heb je die vaak ook nodig. Dus ja, een omgeving als blackboard/nestor/whatever is best essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
[...]

Nog leuker, situatie over Blackboard.
Ik had donderdag een tentamen. Wel op tijd geleerd natuurlijk! Ik wilde woensdag nog even laatste dingetjes overkijken. Lag Blackboard plat (dus ook alle sheets/dictaten en alles).
Had dus geluk dat ik al had geleerd, want bij ons heeft de toegang tot blackboard t/m donderdagochtend (!!) plat gelegen.

Sindsdien trek ik nu altijd een lokale kopie van Blackboard, momenteel is dat van mijn opleiding ruim 50 GB!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:27
[...]

Emergency changes uitvoeren waarbij je achteraf documenteert zijn echt link en wil je zo min mogelijk uitvoeren.
Daarbij is het verlopen van een DHCP pool met te weinig adressen natuurlijk gewoon slecht want die monitor je.

Ben zelf niet wild enthousiast en profeet voor change management, maar zie wel duidelijk de voordelen in een beetje redelijke organisatie.
Als je zelf een keer tot 22:00h zit te wachten om een change te beginnen en het netwerk team trekt even het netwerk eruit zonder gedocumenteerde change ben je toch wel blij als daar iemand achteraan gaat.
Nu zie je dat changes elkaar niet meer in de weg zitten.
Gropah schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:52:
[...]

Ik spreek nu voor de RuG, maar voor veel vakken staan de opdrachten alleen maar online. Daarnaast staan de slides er ook op, dus als je wilt leren (voor bijvoorbeeld een tentamen) heb je die vaak ook nodig. Dus ja, een omgeving als blackboard/nestor/whatever is best essentieel
In dit geval was het aan het begin van het school jaar waar alle studenten aan het opstarten zijn en van alles van blackboard geplukt moet worden. Opdrachten, slides, planningen, groeps indelingen. Ook verschillende docenten hebben slides en dergelijke op blackboard staan waardoor ze dus de lessen niet fatsoenlijk kunnen geven wanneer blackboard of het netwerk niet werkt.

En dan hebben we het nog niet gehad over de, voor studenten, niet aankondigende wijziging in het print systeem. In plaats van chipknip word er nu verwacht dat je via ideal een bedrag op je account zet(over gehouden tegoed krijg je niet terug) waar je mee betaald. Studenten die bankieren bij de rabobank zonder dat reader ding, vraag maar een mede student om te betalen, Buitenlandse studenten die niet van ideal gebruik kunnen maken, vraag maar een mede student...

[ Voor 12% gewijzigd door Ealanrian op 16-06-2013 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:22
Holy fuck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Had ik ook met enige verbazing zitten lezen... Zo'n leverancier is zijn klanten niet waard in mijn ogen :/

Nieuwe avatar? Je had toch dat treintje iets anders? Heeft er nog niemand geklaagd, als je eenmaal met een avatar de devschuur betreed zit je er toch aan vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:07:
Zoveel keus? In segment X heb je vaak maar 1 of 2 zinvolle keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 13:59:
[...]
Nieuwe avatar? Je had toch dat treintje? Heeft er nog niemand geklaagd, als je eenmaal met een avatar de devschuur betreed zit je er toch aan vast ;)
Volgens mij een foto met zonnebril. Treintje is Megamind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:04:
[...]

Zoveel keus? In segment X heb je vaak maar 1 of 2 zinvolle keuzes.
Maar het duurt even voor je weet welke zinvol is ;) Als ik zoek op i3, >1300 pixel en 17" krijg ik best wat laptops terug in de pricewatch.

Gelukkig kun je een deel snel uitsluiten omdat ze niet meer leverbaar zijn of omdat een andere echt beter is (de Toshiba series hebben bijvoorbeeld 2 jaar pickup and return garantie). :)
Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:08:
[...]

Volgens mij een foto met zonnebril. Treintje is Megamind
:$ oei... Anyways, ik zag een nieuwe avatar en dacht "nieuw vleesch in de schuur", maar de naam was niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
[...]

Nieuwe avatar? Je had toch dat treintje iets anders? Heeft er nog niemand geklaagd, als je eenmaal met een avatar de devschuur betreed zit je er toch aan vast ;)
Yup, ik had eerst Mr Chow:

Afbeeldingslocatie: http://i651.photobucket.com/albums/uu234/b_babs75/mrchow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Mr Chow kende ik nog niet. Ik ben dus nog niet nerd genoeg. Herkansing: de nieuwe is een deel van de eindbaas van de game portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:11:
[...]

Maar het duurt even voor je weet welke zinvol is ;) Als ik zoek op i3, >1300 pixel en 17" krijg ik best wat laptops terug in de pricewatch.
ba dum tss: Laptop Aankoopadvies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
[...]

Had ik ook met enige verbazing zitten lezen... Zo'n leverancier is zijn klanten niet waard in mijn ogen :/
Confession bear mode: ik hoop dat dit viral gaat en hem al zn klanten kwijtraakt. :)

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-09 03:16

Firesphere

Yoshis before Hoshis

:X Wacht ff, hij wordt vriendelijk op een kritieke issue gewezen en beweert dat de reporter hostile is?
:X
How to seriously fuckup your own business.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Firesphere schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:43:
hij wordt vriendelijk op een kritieke issue gewezen
Waar lees jij dat? Ik zie geen enkele tekst van de hacker richting de softwarebouwer. Ik weet niet hoe de communicatie is verlopen, maar als dat à la "Als je binnen drie dagen je updatemodule niet beveiligt, gooien wij een script online voor de kiddies" is gegaan, kan ik het antwoord van de softwarebouwer begrijpen.

Ik zeg niet dat beveiliging niet het belangrijkste is, maar in "We don't work under your timelines" kan ik me helemaal vinden. Als je willens en wetens helpt om de software van die toko gemakkelijker hackbaar maakt door de exploit online te zetten zonder dat er redelijke communicatie aan vooraf is gegaan, ben je wat mij betreft geen haar beter dan creditcardphishers en politievirusbouwers.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 16-06-2013 14:52 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:33:
Mr Chow kende ik nog niet. Ik ben dus nog niet nerd genoeg. Herkansing: de nieuwe is een deel van de eindbaas van de game portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Inmiddels al besloten :)

Leek mij ook weer overdreven om een aankoopadvies te vragen. Wij mannen/ICT-ers vragen nooit advies maar blijven gewoon net zo lang klooien tot het werkt :+
d:)b Blijft een geweldige game. Pas op reddit de AMA gelezen met de dame die de stem van GLADOS doet, geweldig. :) Een van de betere games die ik de afgelopen jaren heb gespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

CodeCaster schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Waar lees jij dat? Ik zie geen enkele tekst van de hacker richting de softwarebouwer. Ik weet niet hoe de communicatie is verlopen, maar als dat à la "Als je binnen drie dagen je updatemodule niet beveiligt, gooien wij een script online voor de kiddies" is gegaan, kan ik het antwoord van de softwarebouwer begrijpen.

Ik zeg niet dat beveiliging niet het belangrijkste is, maar in "We don't work under your timelines" kan ik me helemaal vinden. Als je willens en wetens helpt om de software van die toko gemakkelijker hackbaar maakt door de exploit online te zetten zonder dat er redelijke communicatie aan vooraf is gegaan, ben je wat mij betreft geen haar beter dan creditcardphishers en politievirusbouwers.
De eerste zin in dat WH-topic is "We submitted issues", daarbij neem ik aan dat ze redelijk als kritiek zijn gemarkeerd (ok, aanname).

Omdat er niets mee word gedaan, na 2 weken, terwijl het best een kritiek punt is, onderneemt hij andere stappen. Begrijpelijk dat een bedrijf z'n eigen planning aanhoudt, maar dergelijke kritieke zaken pak je toch eerder op lijkt me?

Hoe de hele communicatie is verlopen weet ik ook niet, maar uit de reactie van de ontwikkelaar begrijp ik een beetje dat deze vanaf het begin zoiets had van "Bemoei je met je eigen zaken" ipv "Bedankt voor het melden"

Maargoed, daar zijn natuurlijk aannames in. Hoewel die Patrick zegt:
C'mon! I sent you two emails over two weeks and they were all polite were they not? My third email to you today was also polite. You have to acknowledge the seriousness of these security flaws and you haven't done that in two weeks.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Hmm. Waar zal ik eens voor gaan sparen :+
Anders geef ik alleen maar geld aan onzin uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:14:
Geld doneren? Stichting "Help .gertjan. de winter door" zoekt nog donateurs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Het goede doel "ikzelf" zoekt ook nog geld?

Nieuwe PC/Laptop met fatsoenlijke groet SSD (nieuwer is beter)? PS4? Vakantie? Dunno... Te brede vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Geld doneren? Stichting "Help .gertjan. de winter door" zoekt nog donateurs :+
Winter? Het is toch jun...
* F.West98 kijkt naar buiten
Laat maar }:|
Gropah schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:19:
Het goede doel "ikzelf" zoekt ook nog geld?

Nieuwe PC/Laptop met fatsoenlijke groet SSD (nieuwer is beter)? PS4? Vakantie? Dunno... Te brede vraag?
PC/Laptop: Zie Sig ;)
Ik game nooit (en enkel op PC).
Ik ga nog op vakantie met m'n ouders >:)

[ Voor 40% gewijzigd door F.West98 op 16-06-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op zondag 16 juni 2013 @ 14:49:
[...]

Waar lees jij dat? Ik zie geen enkele tekst van de hacker richting de softwarebouwer.
Staat gewoon in het topic. Na 2 weken nog steeds geen fix en een lulverhaal over een niet werkend dev systeem. Daarnaast gedraagt ie zich als een 12 jarige naar klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:17:
[...]

Geld doneren? Stichting "Help .gertjan. Firesphere de winter door" zoekt nog donateurs :+
FTFY :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:03

StM

Om dit lek gaat het: http://localhost.re/p/zamfoo-120-vulnerability

De fix die na 2 weken gereleased is fixed het trouwens ook nog niet eens maar stripped alleen de backticks weg... Er zijn alleen nog meer manieren mogelijk (waarvan er 1 ook in het topic staat) |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:27
F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:14:
Ik zou vast gaan sparen voor die dure hobby genaamd studeren en de optionele hobby's: drank, feesten en vrouwen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Wauw.
http://tristanedwards.me/what-ios7-should-look-like

Ik stem voor, dit is echt veeel beter dan wat Apple heeft. En dan vooral het startscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Hydra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:21:
[...]

Staat gewoon in het topic. Na 2 weken nog steeds geen fix en een lulverhaal over een niet werkend dev systeem. Daarnaast gedraagt ie zich als een 12 jarige naar klanten.
Ik was het moddergooien na twee pagina's gelezen te hebben wel zat. Daarin heb ik weinig professionaliteit van welke partij dan ook gezien. Je ontwikkelomgeving niet op orde hebben is geen excuus inderdaad, maar ik ben gewoon niet zo'n fan van de schandpaal. Incompetentie is overal, er was vast een manier geweest om dit constructiever op te lossen.

Ik bedoelde verder ook meer de toon van de mails waarin het probleem door de hacker is aangekaart, die heb ik in het topic niet gezien.

[ Voor 16% gewijzigd door CodeCaster op 16-06-2013 16:09 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16-09 12:45

murphsy

Product Monkey

F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:43:
Wauw.
http://tristanedwards.me/what-ios7-should-look-like

Ik stem voor, dit is echt veeel beter dan wat Apple heeft. En dan vooral het startscherm
Ik stem ook voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stem zeker voor (maar met mijn ancient iPhone 3 kan ik dit os toch niet draaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-09 15:23
Het wordt wel beter. Het is een eerste beta en naar de geruchten ook een gehaaste beta. Dat laatste scherm bij de "betere" is in dat voorbeeld meer verwarrend dan de huidige.

Als ik de lock naar rechts slide, open ik dan de camera app?

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Kent iemand hier nog een goede hoster met de volgende eisen:
- 2+ GB ruimte
- 25+GB dataverkeer
- 5 domeinen die gebruik maken van dezelfde ruimte (optioneel)
- Voor minder dan €90/jaar
- PHP 5.3+

Mijn huidige is te klein en heeft laatste tijd constant downtime, dus daar wil ik weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Je kan je avatar ook op de servers van tweakers plaatsen. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CodeCaster schreef op zondag 16 juni 2013 @ 15:59:
Ik was het moddergooien na twee pagina's gelezen te hebben wel zat. Daarin heb ik weinig professionaliteit van welke partij dan ook gezien. Je ontwikkelomgeving niet op orde hebben is geen excuus inderdaad, maar ik ben gewoon niet zo'n fan van de schandpaal. Incompetentie is overal, er was vast een manier geweest om dit onstructiever op te lossen.
Euh, dit kwam daar pas te staan 2 weken (!!!) nadat het aan dit bedrijf gemeld is! Dat ze een ultimatum stellen heeft een reden; heel veel bedrijven doen anders niks aan enorme lekken in hun software. Ze mogen blij zijn dat iemand de moeite neemt dat soort dingen te melden, en als je dan als bedrijf zo reageert tja, dan verdien je je klanten niet.

En je zit nu overduidelijk het verhaal in je eigen straatje te passen. Er is een enorm verschil in manier van reageren van de partij die het gemeld heeft en die Kevin. Als je die over een kam scheert heb je duidelijk te weinig in dat topic gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:53:
Je kan je avatar ook op de servers van tweakers plaatsen. Zie: http://gathering.tweakers.net/forum/edit_user
Dat is het probleem niet eens, mijn hele CSS staat daar :P
Die avatar staat gewoon in mijn cache

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Hydra schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:57:
[...]

Euh, dit kwam daar pas te staan 2 weken (!!!) nadat het aan dit bedrijf gemeld is! Dat ze een ultimatum stellen heeft een reden; heel veel bedrijven doen anders niks aan enorme lekken in hun software. Ze mogen blij zijn dat iemand de moeite neemt dat soort dingen te melden, en als je dan als bedrijf zo reageert tja, dan verdien je je klanten niet.

En je zit nu overduidelijk het verhaal in je eigen straatje te passen. Er is een enorm verschil in manier van reageren van de partij die het gemeld heeft en die Kevin. Als je die over een kam scheert heb je duidelijk te weinig in dat topic gelezen.
Gewoon zoals Kevin de killswitch in je software aanzetten, dan zijn je klanten immers veilig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 17:44:
- 2+ GB ruimte
- 25+GB dataverkeer
- PHP 5.3+

Mijn huidige is te klein en heeft laatste tijd constant downtime, dus daar wil ik weg
123-webhost; PCExtreme; Namecheap.

Ik krijg net te horen:
seems like a "Eierlegende Wollmilchsau" News Module
Na enig googlen kom ik hier op uit:
/ˌaɪ̯ɐ.leːɡəndə ˈvɔl.mɪlç.zaʊ̯/, [ˌaɪ̯ɐ.leːɡn̩də ˈvɔl.mɪlç.zaʊ̯]
Nu kan het aan mij liggen hoor, maareuh, ik weet nog steeds niet wat een eierenleggende wolmelkfabriek is...

[ Voor 33% gewijzigd door Firesphere op 16-06-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:40

Matis

Rubber Rocket

Mss iets dat alles kan, ofzo :?

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Laatst online: 23-09 14:00
Firesphere schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:30:
[...]

Ik krijg net te horen:

[...]

Na enig googlen kom ik hier op uit:

[...]

Nu kan het aan mij liggen hoor, maareuh, ik weet nog steeds niet wat een eierenleggende wolmelkfabriek is...
Dat is een Duits gezegde voor iets wat alleen voordelen heeft, en aan alle behoefte voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Laatst online: 03:42
Dat vindt Wikipedia ook. (Eerste hit op Google enzo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Ah; Dat kreeg ik dus helemaal niet, ik kreeg vooral een hoop onzinresultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

123-webhost is raar.
Singe-website is goedkoop & veel ruimte
Multi-website is heel duur voor weinig ruimte :P

PC Extreme is interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:52:
123-webhost is raar.

Klopt, 123 lijkt raar, alleen:
Multi-site hosting betekend dat je site op 3 locaties staat, met elk uur een sync.
Single-site betekend 1 locatie, als er iets stuk is, is het pech voor jou.

verschil in prijs zit dus in de backup opties die ondersteund worden. 123 is een prima host in mijn ervaring, alleen het verschil is inderdaad vrij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 18:19
- 2+ GB ruimte
- 25+GB dataverkeer
- PHP 5.3+

Vexxhost. Zit er al een paar jaar, redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:21

Hoogie2004

Whohooooo

- 2+ GB ruimte
- 25+GB dataverkeer
- PHP 5.3+

Arvixe ?

Zit daar al een tijd met een asp.net website. Weinig problemen mee in ieder geval. Wel Amerikaans. Kan zo snel ook niet de php versie vinden (ja, 4 en 5...)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin537
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:39
F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:52:
123-webhost is raar.

Zit zelf al tijden bij Antagonist, niets over te klagen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Ik zit voor 10 euro/jaar bij http://www.lowbudgethoster.nl/

Ze hebben hier Php 5.2.17. Is dat niet een beetje oud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Erwin537 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:36:
[...]

Zit zelf al tijden bij Antagonist, niets over te klagen eigenlijk.
Zei ik ook al tegen hem.
Heb daar hele goede ervaringen mee! (En het zit in ENSCHEDE! nee hoor, ik heb helemaal niks met een bepaalde stad O-), ook al ben ik er bijna nooit meer. Zit vooral nu in Hengelo )

Maar hij vond Antagonist te duur, maarja; het is wel super stabiel.
Beter iets duurder en stabiel dan goedkoop en dit gezeik. Ik zou het wel weten als ik moest kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Ik host sinds kort thuis. Alles wat ik host is niet echt belangrijk om altijd in de lucht te houden. Bovendien is het niet zo'n simpele software die je goedkoop in een shared host kan gooien. Als je de server eenmaal hebt, is het goedkoper ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

- 2+ GB ruimte
- 25+GB dataverkeer
- PHP 5.3+

Ik heb goede ervaringen met MijnHostingPartner.nl, niet al te duur, goede support en een breed scala aan ondersteunde platformen. Met 28 euro per jaar voor je hosting pakket (inclusief 1 domein) kun je geen gat vallen :)

Zit er zelf met een aantal diensten, en heb er ook wat sites voor klanten neergezet :) Support is ook erg goed, heb het een aantal keer nodig gehad (had wat speciale wensen zoals een Australisch domein of een registratie was ergens blijven hangen) maar ze reageren correct, vriendelijk en snel.

De bestel-interface is soms wel wat vreemd (zeker als je domain-only besteld), maar afgezien daarvan enkel positieve ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM

StM

Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:54:

Oud, lek en unsupported :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

StM schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:09:
[...]

Oud, lek en unsupported :)
Om over die website nog maar niet te spreken :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:59:
[...]

Ik heb goede ervaringen met MijnHostingPartner.nl, niet al te duur, goede support en een breed scala aan ondersteunde platformen.
Ik zit even te kijken en voor de Windows devs is dat inderdaad best wel een leuke. Persoonlijk mis ik Python. Ik zit er aan te denken wat in die taal te ontwikkelen (ook om uberhaupt maar eens web te gaan doen), maar heb nog geen echt goede en goedkope host hiervoor te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:41
.Gertjan. schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:59:
[...]

Ik heb goede ervaringen met MijnHostingPartner.nl, niet al te duur, goede support en een breed scala aan ondersteunde platformen. Met 28 euro per jaar voor je hosting pakket (inclusief 1 domein) kun je geen gat vallen :)

Zit er zelf met een aantal diensten, en heb er ook wat sites voor klanten neergezet :) Support is ook erg goed, heb het een aantal keer nodig gehad (had wat speciale wensen zoals een Australisch domein of een registratie was ergens blijven hangen) maar ze reageren correct, vriendelijk en snel.

De bestel-interface is soms wel wat vreemd (zeker als je domain-only besteld), maar afgezien daarvan enkel positieve ervaring :)
+1

Zit hier ook al een tijdje met een aantal domeinen en ze zijn goed bezig. Snelle support en goede communicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Heeft iemand interesse in het inleveren van mijn verbeterde versie voor: [Programming Contest 5] Tuintopia ?

Ik had al iets ingeleverd, maar daar zit een bug in. Ook is de nieuwe versie een stuk sneller en beter gedocumenteerd.

Prijs mag je houden. Ik wil alleen de naamsbekendheid (om mijn cv te vullen; ben nog altijd op zoek naar regulier werk of een stage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:55:
Heeft iemand interesse in het inleveren van mijn verbeterde versie voor: [Programming Contest 5] Tuintopia ?

Ik had al iets ingeleverd, maar daar zit een bug in. Ook is de nieuwe versie een stuk sneller en beter gedocumenteerd.

Prijs mag je houden. Ik wil alleen de naamsbekendheid (om mijn cv te vullen; ben nog altijd op zoek naar regulier werk of een stage).
Schuif maar door

Alleen al leuk om te kijken naar de code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
F.West98 schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:57:
[...]

Schuif maar door

Alleen al leuk om te kijken naar de code
Instructies via DM

edit:
Enne: je moet het vandaag nog inleveren. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Daos op 16-06-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

"ERROR: Windows could not allocate enough diskspace for backup"
* Firesphere controleert remote disk
1.2TB available of 1.5TB Total disk size
C:\ Total size: 512G total, Diskspace used: 314G

Right, go home Windows, you are drunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daos
  • Niet online
Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 21:54:

Zij en mijn site liggen nog down ook... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Gropah schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:22:
[...]

Ik zit even te kijken en voor de Windows devs is dat inderdaad best wel een leuke. Persoonlijk mis ik Python. Ik zit er aan te denken wat in die taal te ontwikkelen (ook om uberhaupt maar eens web te gaan doen), maar heb nog geen echt goede en goedkope host hiervoor te kunnen vinden.
Let op als je een Python host zoekt, dan wil je eigenlijk wel shell-access en minstens versie 2.7 hebben. wsgi is ook beter (nieuwer en beter onderhouden) dan mod_python. Vaak rammen hosters even een standaard webpakketje op hun servers en dan zien ze daar ook Python tussen staan. Of ze dan überhaupt getest hebben of het werkt is een tweede.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ

BikkelZ

CMD+Z

Firesphere schreef op zondag 16 juni 2013 @ 18:30:
Volgens mij is wollmilch volle melk en een sau een koe. Volgens mij is het gewoon een uitdrukking van iets raars.
murphsy schreef op zondag 16 juni 2013 @ 10:47:
[...]

Java is prima waardevol om te leren tegenwoordig. Vind ik niet perse een verouderde taal / verloren tijdsinvestering. Worden Android apps niet voornamelijk in Java gebouwd? (disclaimer: ik ben zelf enkel bezig met web)
Nou ja ik denk dat je meer hebt aan C# aangezien Java door de meeste mensen tegenwoordig geassocieerd wordt met beveiligingsproblemen, spywarebalken, rechtszaken tegen bedrijven die Java gebruiken (Google) en een bloedirritante updater. Oracle gaat echt heel slecht om met Java, ze graven hun eigen graf. Sun was wel een cool bedrijf. Ik verwacht ergens ook wel dat Google misschien een van zijn eigen talen gaat pushen binnenkort in plaats van Java voor Android, bijvoorbeeld Dart.

Maar het gaat er om dat je OO leert programmeren en dat doe je met beiden op het zelfde niveau, beiden doen niet voor elkaar onder. Dus mocht je nog Java leren moet je daar ook niet te zwaar aan tillen, gewoon een prima taal om je voor te bereiden op je toekomstige werk. Echt programmeren leer je toch pas in je eerste juniorbaan, of je kon het al. Ik had 0,0 moeite met C# komende vanaf een Java achtergrond van mijn opleiding, je mist alleen kennis over het framework, maar daar gaan ze in je opleiding ook niet diep op in.

[ Voor 70% gewijzigd door BikkelZ op 17-06-2013 02:02 ]

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:15
Dart lijkt me dan weer een vreemde keuze aangezien deze taal door Google voor webdevelopment is bedacht. Ik zou echter wel graag Java zien verdwijnen, maar aangezien Android volledig op basis van Java draait zie ik dit niet snel gebeuren. Wat ik me voor zou kunnen stellen is dat Google mogelijk een wrapper schrijft waardoor je inderdaad in een andere taal kunt ontwikkelen maar waarom zou Google hier tijd in steken terwijl andere bedrijven dit ook al doen? ({url=http://xamarin.com]Xamarin[/url] bijvoorbeeld)

Verder ben ik het met de rest eens dat OO-programmeren prima te leren is en dat het weinig uit maakt in welke taal je dit doet. Veel beginners komen met de vraag 'Welke taal moet ik leren', iets waarbij ik dan altijd denk dat het niet uitmaakt welke OO-taal je gebruikt, zolang je de principes maar leert begrijpen. Dingen als loopjes, statements en dergelijke basisbeginselen moet je direct goed onder de knie krijgen wil je ooit een goede programmeur worden. Maar goed dat deze dingen ook in iedere taal mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
BikkelZ schreef op maandag 17 juni 2013 @ 01:50:
Nou ja ik denk dat je meer hebt aan C# aangezien Java door de meeste mensen tegenwoordig geassocieerd wordt met beveiligingsproblemen, spywarebalken, rechtszaken tegen bedrijven die Java gebruiken (Google) en een bloedirritante updater. Oracle gaat echt heel slecht om met Java, ze graven hun eigen graf. Sun was wel een cool bedrijf. Ik verwacht ergens ook wel dat Google misschien een van zijn eigen talen gaat pushen binnenkort in plaats van Java voor Android, bijvoorbeeld Dart.
Ik ben juist blij dat mijn opleiding met Java werkt. Ook al ben ik eerder een liefhebber van C#.
Grootste voordeel van Java vind ik dat je EN geen Windows en geen Visual Studio moet gebruiken.
Beide zijn nogal zwaar.

Dan is Java wat makkelijker: Eclipse/Netbeans/IntelIJ.
Mijn opleiding werkt met OpenSource spul, expres zodat je niet die vendor-lockin hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

Zucht... * RayNbow dumpt nog maar een reactie in een YouTube bug report...

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:20:
[...]

Ik ben juist blij dat mijn opleiding met Java werkt. Ook al ben ik eerder een liefhebber van C#.
Grootste voordeel van Java vind ik dat je EN geen Windows en geen Visual Studio moet gebruiken.
Beide zijn nogal zwaar.
Voor .NET is Visual Studio niet verplicht, het is wel handig ;) . Daarnaast zijn er ook gratis versies van VS waardoor je geen investering hoeft te doen. En Windows zit ook vaak standaard bij je laptop.

Het is misschien wat zwaarder dan een lichtgewicht Linux install, maar je hebt ook minder te configureren. Ik vond Linux ook leuk tijdens mijn opleiding, maar het configureren en de problemen die je af en toe tegen kwam hebben mij doen besluiten Linux de deur te wijzen.
Dan is Java wat makkelijker: Eclipse/Netbeans/IntelIJ.
Mijn opleiding werkt met OpenSource spul, expres zodat je niet die vendor-lockin hebt.
Dan heb je geluk, wij moesten werken met JBuilder, een redelijk duur pakket waarbij volgens mij de boel in sommige gevallen alleen in Windows werkte. Van JBuilder was er wel een test-versie, maar die testperiode was korter dan het gemiddelde lesblok... Je kunt wel begrijpen dat er toen heel wat CDtjes werden uitgewisseld op de opleiding :+

Er waren toen ook gratis alternatieven en zelfs een free versie van JBuilder, maar de opleiding wilde koste-wat-kost een aantal van de enterprise dingen gebruiken welke enkel in de Enterprise edition zat... :/

Overigens betekent .NET niet direct een vendor lockin, de specificaties van de taal en de IL zijn volgens mij vrijgegeven door Microsoft, dus in principe kan een andere partij ook een implementatie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Als je wél wilt .NETten maar geen Visual Studio wilt gebruiken kun je overwegen om MonoDevelop te gebruiken. :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
.Gertjan. schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:59:
Het is misschien wat zwaarder dan een lichtgewicht Linux install, maar je hebt ook minder te configureren. Ik vond Linux ook leuk tijdens mijn opleiding, maar het configureren en de problemen die je af en toe tegen kwam hebben mij doen besluiten Linux de deur te wijzen.
Gelukkig gaat onder Windows altijd alles goed :X
Anyways, your loss ... ;)

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

farlane schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:06:
[...]

Gelukkig gaat onder Windows altijd alles goed :X
Anyways, your loss ... ;)
Dat zeg ik niet, maar het is wel zo dat als je niet goed oplet je in Linux sneller iets sloopt (en Linux kun je veel verder en veel dieper slopen dan Windows). Het is ook een kwestie van gewenning he ;)

Ik ben absoluut niet tegen Linux, maar soms ben je gewoon best lang aan het klooien om iets werkend te krijgen. Dat ligt niet puur aan Linux, maar meer aan gebrek aan support van bepaalde tools, maar ook gebrek aan kennis.

Begrijp mij niet verkeerd, ik heb altijd wel plezier gehad met Linux. Toen iedereen lag te stoeien met zijn Windows installs (let wel, dit is nog uit de tijd van Windows 2000) en performance issues draaide mijn oude P2 laptopje als een trein op Linux. Maar ik liep gewoon te vaak tegen problemen aan met incompatible libraries enzo.

Pas weer eens geprobeerd met Debian te spelen via Hyper-V en werd meteen gefrustreerd omdat hij weigerde mijn netwerk kaart te pakken. Nou, dat soort dingejtes irriteert mij en doet mij besluiten er niet verder mee te spelen. En dat is eigenlijk wel jammer, ik zie het dus inderdaad wel als mijn loss :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Daos schreef op zondag 16 juni 2013 @ 22:59:
[...]

Instructies via DM

edit:
Enne: je moet het vandaag nog inleveren. :)
Denied dus. JIj hebt al een entry gedaan en FWest heeft helemaal niks zelf gemaakt. Dat gaan we uiteraard niet doen ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
.Gertjan. schreef op maandag 17 juni 2013 @ 08:59:
[...]

Voor .NET is Visual Studio niet verplicht, het is wel handig ;) . Daarnaast zijn er ook gratis versies van VS waardoor je geen investering hoeft te doen. En Windows zit ook vaak standaard bij je laptop.
Ik heb het niet zo zeer over de investering.
Maar ik merk uit ervaring dat VS meer resources nodig heeft dan Java.
SSD & 8+ GB geheugen is bijna aan te raden. En als ik zie met wat voorn 'bejaarde' computers mijn collega's werken, zouden ze nooit VS lekker kunnen draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbiedobbie
Eclipse is anders ook een aanslag op de gemiddelde pc. Zonder een SSD is het bijna niet vooruit te branden zodra je een paar plugins hebt (Maven, Android,...). Zelf vind ik visual studio wel aangenamer werken kwa IDE. Helaas is dit natuurlijk alleen op windows, waardoor ik uiteindelijk toch altijd terug val op editors zoals Netbeans en Eclipse (met eventuele c++ plugins of dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Gertjan.

.Gertjan.

Owl!

Ryur schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:32:
[...]

SSD & 8+ GB geheugen is bijna aan te raden. En als ik zie met wat voorn 'bejaarde' computers mijn collega's werken, zouden ze nooit VS lekker kunnen draaien!
Bijzonder, mijn ervaring is juist andersom. Java vind ik niet vooruit te branden. Als ik kijk naar de opstarttijd van een tool als XMind of Eclipse dan schieten bij mij de tranen in de ogen. Op een SSD lijkt het omgekeerd te zijn, Java niet vooruit te branden en VS lekker vlot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ryur schreef op maandag 17 juni 2013 @ 09:32:
[...]

Mijn ervaring is juist dat Eclipse een stuk meer resources nodig heeft dan .NET

(Tevens is mijn gevoel ook dat Eclipse minder fijn werkt als VS ).

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Woy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:10:
[...]

(Tevens is mijn gevoel ook dat Eclipse minder fijn werkt als VS ).
Re# + WebTools en werken in MVC projecten is na een paar uurtjes ook niet meer vooruit te branden, herstart required dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickH89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 21:41
http://www.jetbrains.com/idea/

Eclipse met VS vergelijken is als een BMW met een Kia vergelijken wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
PatrickH89 schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:13:
http://www.jetbrains.com/idea/

Eclipse met VS vergelijken is als een BMW met een Kia vergelijken wat mij betreft.
Tja, maar VS met Java vergelijken is als een Garage met een Auto vergelijken ;)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 22-09 16:37

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Woy schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:10:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://i648.photobucket.com/albums/uu209/GC0nn/Funny%20pics/ISeeWhatYouDidThere.jpg

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evilbee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:34
Waarom is het zo moeilijk om mijn Google Calendar in Outlook te importeren zonder de Google Calendar public te maken.

Om nu weer zelf een tooltje te schrijven die dit doet, lijkt me ook weer zo overdreven.

LinkedIn - Collega worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:22

RayNbow

Kirika <3

Evilbee schreef op maandag 17 juni 2013 @ 10:45:
Waarom is het zo moeilijk om mijn Google Calendar in Outlook te importeren zonder de Google Calendar public te maken.

Om nu weer zelf een tooltje te schrijven die dit doet, lijkt me ook weer zo overdreven.
How to get your Google Calendar events to show in the Calendar app in Windows 8

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Net even gekeken naar de VS2012 diff tool "devenv.exe /diff file1 file2" maar echt nuttig ziet 't er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Gewoon WinMerge gebruiken ;)

We are shaping the future

Pagina: 1 ... 117 ... 188 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.