Ik had niet veel later (ver voor jij dit bericht tiepte) al toegevoegd aan het bericht dat het niet echt om 99% cap ging.
Bij een caprush gaat het meestal om het stallen van de dichtsbijzijnde tegenstanders, die 8 tanks op de andere flank gaan de cap niet resetten.
Nee, die acht op de andere flank zijn degene die uiteindelijk de pot winnen. De zeven op de cap-flank zijn degenen die de cap gaan resetten.

Zoals ik zei, ik ken de specifieke situatie niet en ga dan ook niet in op de specifieke pot, anders dan origineel beschreven. (geen info over normal of encounter, linkerflank -> ver van cap verwijderd, 99% cap)
Waarom trek je mijn verhaal dan in twijfel? Aangezien jij niet in die pot zat en ik wel, is dan niet handiger om gewoon aan te nemen dat het hier een compleet noob-team betrof dat de pot compleet verkeerd aanpakte?
Tenzij jij nooit dat soort teams tegenkomt en altijd in je eentje de hele pot naar je hand kan zetten?
Neem van mij aan (want ik was daar): Als ik níet die linkerflank had gepakt, dan hadden ze de 85% uberhaupt nooit gehaald.
Even het hele verhaal dan:
Map: Ruinberg
Type: Encounter
Mijn startpositie: Bovenkant van de map
Aangezien Ruinberg een middelgrote map is, kun je (tenzij je een slow heavy bent) na het veiligstellen van het dorpje aan de rechterkant vrij snel bij de cap komen, of als er meer tijd is compleet rondom flanken.
Wat deed mijn team: Met zijn allen op de cap af, waarbij alleen ik en een med de rechterflank kozen.
Wat deed enemy team: zo'n 6 man op de cap af, 8 op de rechterflank en dan nog een arty ofzo.
Op zich hoeft er op dat moment nog niets verloren te zijn en als het een TC/CW match is, dan is er nog vanalles mogelijk. Maar dit is een random, dus gaat het capteam níet met 3 man in de cap / rest iets daarbuiten om incoming te stallen. Nee, ze gaan met 8 man in de cap zitten en de anderen ergens schuilen.
Wat gebeurt er dan? Enemy hoeft alleen maar zijn koppie om de hoek te steken waarna arty de cap reset.
Caprush is in heel veel gevallen een slechte tactiek,
Precies. In randoms is het zeker 90% van de tijd een slechte tactiek.
Maar blijf gerust 1 tegen 8 op andere flanken vechten, dat brengt je vast wel meer overwinningen.
In dit geval doet het dat inderdaad, want de énige mogelijkheid om zo'n random met geluk te winnen is als jij in je eentje (of in dit geval met één andere) die andere flank lang genoeg kan rekken zodat de lemmings kunnen cappen.
Enemy team stallen rond de cap heeft maar weinig nut in een geval als deze. De cap ligt in een stad, dus wanneer enemy in "stalling range" is, zijn ze ook in "cap spotting range" en is het leed al geleden.
Het mainpunt van mijn posts was toch echt, wat minder van die "mijn team is zooooo slecht"-posts zou fijn zijn.
Oh, dus in plaats van mijn oordeel over de situatie in twijfel te trekken en verkapt te zeggen "omg noob, je snapt er niets van" bedoelde je eigenlijk: "we weten dat er faalteams zijn, deal with it en zeik niet zo".
Zeg dat dan gewoon.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!