Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 29 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 23.193 views

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

Whuzz

Dodgeball!

Ik zit op werk, kan even geen gifjes zoeken, maar wat ik zoek is:

Enemy Team Positioning
< Gifje dat een groep laat zien die perfect over twee flanken verdeeld. Misschien wielrenpeloton dat om een middenberm heen verdeelt?>

My Team's Positioning
< Gifje dat een groep laat zien die totaal random uiteen valt>

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-05 15:43
Gisteren nog kort een TC gedaan en wat losse battles en dat ging wel prima.
Nadeel van TC is toch wel de kans om normale damage te doen :P

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• Sneezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-05 07:49
redwing schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:41:
[...]

Hmm, ik was al bang dat het aan mij lag maar UPC heeft dus problemen :(
Zelfde probleem gehad gisteren... ping van 46 naar 7k

Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC

• Bean77
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:34
psychoclown schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:18:
[...]

HARDS? Je hebt al zolang niet meer met me gespeeld dat je niet eens goed weet waar ik in zit :'( :+
De potjes zijn ook allemaal gestreamed mocht je ze terug willen zien ;)

[...]

Goed ook dat hij het terug is, goede FC's kunnen we altijd gebruiken :)
En ik maar denken wanneer hij bij HARDS heeft meegereden haha. Die avond nl. ook zeer goede TC gehad dus ik snapte het maar niet, nu wel :9

Gisterenavond leuke CW gehad met een final battle en een owner battle (helaas verloren). Maar wel vanaf 20:00 uur doorlopend gereden in CW tot 23:00 uur. De tijden van de CW waren perfect zodat je elke keer door kon naar de volgende pot. Gelukkig indirect nog wel HARD kunnen helpen.

Sony A7R II | Zeiss Batis 25mm | Voigtlander 40mm Nocton f/1.2 | Zeiss Batis 85mm | Zeiss Batis 135mm

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Kan iemand mijn TS rechten weer terug geven, draai nu op win8 :)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• Dolbyadt
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 25-05 22:22
Ben erg benieuwd hoelang je het volhoud op Windows 8 ;)
Appie Heijn schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:10:
Kan iemand mijn TS rechten weer terug geven, draai nu op win8 :)

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Dolbyadt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:25:
Ben erg benieuwd hoelang je het volhoud op Windows 8 ;)

[...]
Draait tot nog toe probleemloos op mn imac

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• ShockWave
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-05 18:45

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
CH-IS2 Ownage in een tier X battle..http://forum.worldoftanks.eu/public/style_emoticons/default/Smile_great.gif

Star Citizen referralcode

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 00:13
Dit weekend 5x xp voor je eerste win. Note to self, vannacht om 1 uur niet dubbellen.

Shuttle st20g5

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 15:30
Hmmm misschien toch de T-43 kopen dit weekend.
Ben alleen niet zo blij met die x5... Dat zijn juist de dingen die de grote hoeveelheden spelers aantrekken die normaal vrijwel nooit spelen...

Consumables heb ik ook nog genoeg van :P Dus alleen even credits bij elkaar grinden voor de T-43.

[Voor 51% gewijzigd door wsLy op 22-02-2013 13:09]

Stichting Hobbyserver

• psychoclown
Ik kan wel weer consumables gebruiken, die x5s komen ook zeer zeker goed van pas!

• Mickroz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-05 11:30

Mickroz

Mickroz#2491

kyozu, waar stream jij mee? xstrip of adobe?

Steam-Twitch-YouTube-Twitter

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:21
Ik wil misschien de T-43 mijn garae in slepen of de T20/Panther, ik heb echter al een KV-13, waar ik niet echt verschil in kan ontdekken tussen KV-13 en T-43, weet iemand wat voor verschil er in zit?
en kan ik dan beter voor de T-43 kiezen of is een T20/Panther een betere keuze?
het is echt voor een tank voor erbij voor de dubbels en af en toe als het uitkomt in platoon...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 18:25

themaxter

Bugged..

T43 en Comet here I come! :) beide nog 1 keer een goeie dubbel met die 5 keer en dan staan ze in de garage :)

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Skoozie, van de T-43 ga je naar de T44-T54-T68 en dat is een tree die vele GOT-ers op dit moment volgen waaronder ondertekende (en zie hier boven TheMaxter) dus join de club :)

Speelt padel!

• dynosu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-01 08:02

dynosu

Orly ?

jup, ik ben bij de t44 op dit moment :) en bevalt best

• psychoclown
Mickroz schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 13:23:
kyozu, waar stream jij mee? xstrip of adobe?
Ik ben begonnen met Xsplit en heb ook FFsplit geprobeerd maar voor het gemak met Xsplit verder gegaan.
Echter kwam een andere streamer met de tip om OBS te gebruiken en ik moet zeggen die is nog veel beter.
Gemak van Xsplit maar nog beter en totaal gratis, de videokwaliteit is ook een stuk hoger.

• Jip99
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 12:33
Quantor schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:41:
Skoozie, van de T-43 ga je naar de T44-T54-T68 en dat is een tree die vele GOT-ers op dit moment volgen waaronder ondertekende (en zie hier boven TheMaxter) dus join de club :)
toevallig ben ik ook die lijn aan het volgen! ben fan van snelle mediums en die lijn bevalt me toch goed!.. ben nu bij de T-34-85.. bijna bij de T-43.. heb wel gehoord dat die T-43 niet echt top is.. mede ook omdat het gewoon dezelfde gun heeft als de tier 6 T34-85.. en dat ding doet het aardig goed tegen tier 6.. maar 7/8/9 gaat die toch echt niet meer werken.. je MOET dan echt flanken.. anders heeft het geen nut te schieten..

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19
Dan zal ik de Comet maar kopen he. Enige Tier 7 Med die ik nog niet heb.

Babs out!

• Dolbyadt
Kan er niks aan doen ben maar een beginner, Maar speel nu de Duits, RUs, VS en engelse lijn.

Maar de Duitse en Russies lijn doen mij tot nu toe helemaal niks. Speel graag de Engelse lijn en VS,

SolarEdge SE3000HD Wave Totaal 3600WP (ZO 180°) 35°Dak. Daikin Pefera FTXM35n - RXM35N 3,5Kw, LG S09ET Split Airco 2,5KW

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

psychoclown schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:45:
[...]

Ik ben begonnen met Xsplit en heb ook FFsplit geprobeerd maar voor het gemak met Xsplit verder gegaan.
Echter kwam een andere streamer met de tip om OBS te gebruiken en ik moet zeggen die is nog veel beter.
Gemak van Xsplit maar nog beter en totaal gratis, de videokwaliteit is ook een stuk hoger.
dank je, ga ik daar even naar kijken, xsplit zag er idd wel goed uit, alleen beetje duur als je een licentie wilt.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02 22:42
Dolbyadt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 14:50:
Kan er niks aan doen ben maar een beginner, Maar speel nu de Duits, RUs, VS en engelse lijn.

Maar de Duitse en Russies lijn doen mij tot nu toe helemaal niks. Speel graag de Engelse lijn en VS,
Welke tier zit je? De duitsers hebben een paar leuke tanks als je van snipen houd.
De russen hebben een hoop goede tanks over het algemeen veel armor en lompe damage.
Ik vind overigens dat de meeste trees die ik heb gespeeld pas echt leuk worden vanaf tier 5/6/7. Vanaf die tiers gaan de tanks zich meer onderscheiden en hebben ze vaak 1 a 2 sterke punten die je kunt uitbuiten en zodoende kont kunt schoppen (elke tank heeft zwakke punten en geeneen tank is/blijft OP).
Uiteindelijk draait het om je speelstijl, hou je van lights/meds/heavies/arty/td's en op welke tier speel je het liefst( 1t/m4 4t/m7 of 7 t/m 10)?
Als je dat weet kun je bijvoorbeeld tanks gaan zoeken die uitermate leuk zijn en binnen je favoriete categorie vallen.

Laat maar weten wat je voorkeuren zijn en dan zal ik een aantal leuke tankjes aanraden waarvoor je eventueel kunt gaan grinden.

• Dolbyadt
Op dit moment is mijn hoogste tier 6

- Tier 6 Engels Heavy Churchill 7, (erg langzaam maar zeer accuraat en reload van 4Sec).
- Tier 3 Duits Arty Wespe,
- Tier 3 VS Arty M37 (ga voor de Priest)
- Tier 3 Duits PzKpfw 38 (t)
- Tier 3 Rus T-46

Tot nu toe vind ik Heavy erg leuk en arty. Het minst leuke voor mij tot nu toe is scouten.
eL_Jay schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:15:
[...]

Welke tier zit je? De duitsers hebben een paar leuke tanks als je van snipen houd.
De russen hebben een hoop goede tanks over het algemeen veel armor en lompe damage.
Ik vind overigens dat de meeste trees die ik heb gespeeld pas echt leuk worden vanaf tier 5/6/7. Vanaf die tiers gaan de tanks zich meer onderscheiden en hebben ze vaak 1 a 2 sterke punten die je kunt uitbuiten en zodoende kont kunt schoppen (elke tank heeft zwakke punten en geeneen tank is/blijft OP).
Uiteindelijk draait het om je speelstijl, hou je van lights/meds/heavies/arty/td's en op welke tier speel je het liefst( 1t/m4 4t/m7 of 7 t/m 10)?
Als je dat weet kun je bijvoorbeeld tanks gaan zoeken die uitermate leuk zijn en binnen je favoriete categorie vallen.

Laat maar weten wat je voorkeuren zijn en dan zal ik een aantal leuke tankjes aanraden waarvoor je eventueel kunt gaan grinden.

[Voor 3% gewijzigd door Dolbyadt op 22-02-2013 15:48]

• Quantor
  • Niet online
Qua streamen zag bij die stream waar Timea in platoon mee reed dat die gozer ook nog eens zichzelf via een webcam onderin het scherm liet projecteren. Dat zag er wel profi uit.

Speelt padel!

• psychoclown
Dat doen er wel meer inderdaad maar hoeft van mij niet zo perse, je kijkt toch voor de game niet voor de persoon :P Nu ook weer 1080p aan het streamen :)

• Solvinkor
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-06-2022
Dolbyadt schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:38:
Op dit moment is mijn hoogste tier 6

- Tier 6 Engels Heavy Churchill 7, (erg langzaam maar zeer accuraat en reload van 4Sec).
- Tier 3 Duits Arty Wespe,
- Tier 3 VS Arty M37 (ga voor de Priest)
- Tier 3 Duits PzKpfw 38 (t)
- Tier 3 Rus T-46

Tot nu toe vind ik Heavy erg leuk en arty. Het minst leuke voor mij tot nu toe is scouten.

[...]
Nou ben je ook echt wel bij de rotste (mijn mening) rus. Rusiche heavies zijn leuk (en redelijk gemakkelijk) om mee te spelen. Duitsers zijn ook pas van af Tier 5 echt leuk, ik heb me eht vermaakt met de de PZ III/IV en PZ IV.

Ik zou dus zeggen je even verbijten met de lichte Rusen en Duitsers en daarna genieten :)

• Belgar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-04 19:19

Belgar

Archmaster ranzige code..

Nou ben je ook echt wel bij de rotste (mijn mening) rus.
T-28 is echt een super sniper, maar wel van papier. echter veel leuke potjes daarmee gespeeld. De kv-1 is een erg leuke heavy

qua duitsers is inderdaad de pz3/4 super. speelt een beetje tussen medium en light.

De pz4 lij is ook leuk en erg sterk voor de tier, maar dan moet je wel "door" de pz38na (ook wel leuke tank, maar meer scout)

[Voor 3% gewijzigd door Belgar op 22-02-2013 16:27]

...Als het maar werkt

• Quantor
  • Niet online
psychoclown schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 15:51:
Dat doen er wel meer inderdaad maar hoeft van mij niet zo perse, je kijkt toch voor de game niet voor de persoon :P Nu ook weer 1080p aan het streamen :)
De reactie/emotie van de spelende persoon voegt wel wat toe vind ik. Je kon hem ook horen praten, weet zo niet meer of dat bij jouw stream ook zo is.
Als ik een tankje wil zien rijden dan kan ik beter zelf het spel aanslingeren! Dus ik zal nooit langere tijd kijken.

Speelt padel!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-05 12:37

Plato112

Da is toch nie normaal!

Belgar schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:27:
[...]

T-28 is echt een super sniper, maar wel van papier. echter veel leuke potjes daarmee gespeeld. De kv-1 is een erg leuke heavy

qua duitsers is inderdaad de pz3/4 super. speelt een beetje tussen medium en light.

De pz4 lij is ook leuk en erg sterk voor de tier, maar dan moet je wel "door" de pz38na (ook wel leuke tank, maar meer scout)
Pz38NA zal best leuk kunnen zijn, maar voor een beginner is het een hel vooral omdat je dan met een slechte crew zit. Het was een van mijn eerste tier 4's en dat ding deed pijn, waarschijnlijk dat ik het nu een stuk beter zou doen maar wat heb ik afgezien in dat ding.
De oude Pz4 was het wel waard trouwens, wat een geweldige tank was dat. Na de turret en gun-nerf komt ie alleen nog ooit de garage uit om te derpen, maar daar pak ik liever m'n M4 Sherman voor.

Speed limits are like herpes.

• Pirate-Bozz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05 14:19
Zag net Belgareth langskomen in een pubmatch, was erg slecht bezig :p

Schoot 5 keer over een m41 heen met een lorraine en werd toen zelf gemold.

• psychoclown
Quantor schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:38:
[...]

De reactie/emotie van de spelende persoon voegt wel wat toe vind ik. Je kon hem ook horen praten, weet zo niet meer of dat bij jouw stream ook zo is.
Als ik een tankje wil zien rijden dan kan ik beter zelf het spel aanslingeren! Dus ik zal nooit langere tijd kijken.
Praten sowieso natuurlijk maar geen cambeeld :)
Kan er wel eens over nadenken om te doen maar voor nu vind ik het zo al wel prima.

Daarstraks een paar potjes gespeeld, begon goed maar zodra ik met de tier 10s ging rijden ging het weer nergens over. Daar zit me echt een groot aantal spelers zonder brein dat is echt ongelooflijk..

• eL_Jay
@dolbyadt
Ikzelf vond de hummel en grille zeer vermakelijk, je doet geen shitloads aan damage, maar wel vaak en je bent lekker snel en in staat om te TD/en. Dus als arty speelstijl je leuk lijkt, dan kan ik die tree aanraden. (amerikaanse arty ken ik helaas niet). Anders zou ik de franse arty-tree aanraden die zijn extreem snel en maken gebruik van autoladers :)

De russian heavie tree wordt erg leuk, de kv1 is een leuk rijdend fort en daarna kun je kiezen of je voor de meer snelle IS lijn gaat of de KV/ST/IS lijn gaat doen die meer armor heeft maar minder snelheid (persoonlijk vind ik beweeglijkheid belangrijker dan armor en dan is de IS1/3/8/7 lijn leuker.)
over het algemeen zijn de russische tanks een stuk vergevingsgezinder dan die van andere naties en daardoor makkelijker te hanteren.

De pz4 was vroeger erg leuk, maar ik geloof dat ze daar de topgun vanaf hebben gehaald. De vk3601 is DE allrounder bij uitstek, die tank is echt jack of all trades, master of none. Zeer vermakelijke tank. De vk3001 is een snelle vk3601 minus de armor.

De britten/chinezen kan ik je helaas niets over vertellen.

Ben je van plan om tot tier 10 tanks te grinden? Want dan kun je keuzes beter beperken in het begin en meer focussen. Als je niet van plan bent verder te gaan dan tier 7/8 (of er heel lang over wil doen) dan zou ik een van de russian heavie trees aanraden, de duitse arty en de vk36/vk30h, let wel na de vk36/30 krijg je lastige tanks voor de kiezen.

Mijn favo tanks tot tier 7 zijn (ik heb niet alles gereden!):
Vk3601
Vk3001
ElcAmx (tier 5 light moeilijke tank om goed mee te zijn)
BT2 (tier 2 light geweldige matchmaking en lekker rap)
T29 (praktisch ondoordringbare turret)
Marder 2 (duitse tier 3 TD, die alles dat die tegenkomt penetreert)

Hoe beginner ben je trouwens? anders wil ik wel eens een potje met je meespelen en wat basale tips geven (weet je bijvoorbeeld wat anglen en hull-down is en hoe je cruise-control gebruikt?) Stuur maar DM als je interesse hebt.
Voor elke tank geld, leer zijn sterktes en zwaktes kennen en pas je speelstijl daarop aan.
Daarnaast geld voor bijna elke tank dat ze pas echt leuk worden met een 100% crew en full-ops.

• dion_b
  • Laatst online: 13:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd die laatste twee. Iedere tank moet je leren. Vaak blijken de tanks die in het begin het slechtst lijken acheraf het leukst (nouja, behalve de AMX40 dan...). En een crew hebben die in staat is beter te schieten dan een dronken slechtziende verhoogt je effectiviteit ook :P

Soittakaa Paranoid!

• Altijdgriep
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-05 22:20
Ik heb best plezier beleefd aan de AMX40, je moet hem gewoon spelen en anglen als een heavy tank dan bounce je alles.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

En wederom:

Hele team rushed naar de cap, de linkerflank compleet negerend.
Whuzz, vanaf linkerflank, "help!" "SOS!" "8+ enemies here!
Team: lol, we're capping!!
Whuzz: Fastcap always loses...
Team: No, we're at 70%! 20 sec to go!
Whuzz: *dies*
Team: ahahaha ololololol 99%!
Team to Enemy: ahaha gg! lol! gg! losers! :D XD
*Team gets hit* -> 70%
*Team gets hit* -> 30%
20 seconden later: 3-15 Defeat!

...

Waarom? :'(

[Voor 6% gewijzigd door Whuzz op 22-02-2013 22:17]

• MrOleo
  • Laatst online: 14:23
En als je de tactiek van de rest van je team had gevolgd:

Whuzz gaat met ze mee
Whuzz: Fastcap, awesome we are winning
Team: we're at 70%! 18 sec to go!
Team to Enemy: ahaha gg! lol! gg! losers! XD
1 seconde later: You won

erutangiS

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

MrOleo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 22:48:
En als je de tactiek van de rest van je team had gevolgd:

Whuzz gaat met ze mee
Whuzz: Fastcap, awesome we are winning
Team: we're at 70%! 18 sec to go!
Team to Enemy: ahaha gg! lol! gg! losers! XD
1 seconde later: You won
Onzin, dan waren ze een minuut eerder al vernietigd, omdat anders de flank helemaal was overlopen.
Je weet dat er met 3 in de cap of 15 in de cap geen verschil maakt in de cap tijd?
Daarnaast overdreef ik een beetje, we waren nooit hoger dan 85% cap.

[Voor 5% gewijzigd door Whuzz op 22-02-2013 23:21]

• MrOleo
Tuurlijk joh, onzin, ik speel dit spel sinds de beta en heb op die manier vele potten gewonnen, maar het zal vast niet werken.

Het gaat er niet om om in de cap te staan, het gaat er om dat je de vijand stallt door ze af te knallen als ze op de cap af komen rushen, wanneer ze doorhebben dat jullie voor de cap gaan, in plaats van op een voor jouw teams tactiek onrelevante plek op de map proberen 1 tegen 8 de vijand tegen te houden. Daar ik noch de situatie, noch de map, noch de participerende tanks ken, kan ik uiteraard niks zinnigs zeggen over deze specifieke situatie.

Wat ik wel kan zeggen, is dat ik behoorlijk moe wordt van de vele zeikposts dat het team zo faal is, terwijl de speler zelf zo goed is. Het vervuilt het topic (mijn mening). Af en toe ff de frustraties uiten is prima, maar elke dag weer lezen wat een faalteam men toch heeft is als luisteren naar de kinderen op het schoolplein hiernaast (op een gegeven moment best irritant).

erutangiS

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MrOleo schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 23:31:
Tuurlijk joh, onzin, ik speel dit spel sinds de beta en heb op die manier vele potten gewonnen, maar het zal vast niet werken.
Tuurlijk zal je best potten gewonnen hebben met een fast cap rush maar in random encounter is het vaak geen goed idee. Cap duurt lang, is zonder cover en kan met 1 arty en een spotter eindeloos gereset worden.
Het gaat er niet om om in de cap te staan, het gaat er om dat je de vijand stallt door ze af te knallen als ze op de cap af komen rushen, wanneer ze doorhebben dat jullie voor de cap gaan, in plaats van op een voor jouw teams tactiek onrelevante plek op de map proberen 1 tegen 8 de vijand tegen te houden.
Zoals gezegd verpest een spotter en een arty dit plan al. Verder heb je een redelijke dosis organisatie nodig voor zo'n verdedigende tactiek die je in mijn ervaring zelden tegenkomt in randoms. Verder is het houden van de verre flank in encounter vaak even belangrijk als in normal mode juist om crossfire naar de cap zone / flank te voorkomen.

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-05 21:45

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Off Topic:
Als jij dit spel al sinds de beta speelt en je nog steeds een lemming train volgt dan heb jij in die tijd dat jij dit spel speelt weinig tot niets geleerd. Net zoals de vele helden die op het officiële forum staan te pronken met hun "Alpha/Beta" status en als nog niet snappen wat er mis is met suicide scouting.

On Topic:
Ik dacht laat ik ook nog ff gauw een potje doen voor dat het 1 uur is en de x5jes komen. Kom gelijk in een pot waar zo'n kerel van het HUD-event in het enemy team zit. Resultaat heel het team gaat op die kerel in zijn Maus af en laten een complete flank open. Dat WarGaming niet door heeft dat dit als een rode lap op een stier werkt met het huidige niveau van de spelers. :F

[Voor 8% gewijzigd door Nemean op 23-02-2013 01:06]

Anoniem: 37384

Hoe laat gaat dat X5 in eigenlijk? Dus als je nu dubbelt krijg je zaterdag geen X5?

Edit: 17:10 GMT zie ik op de site

[Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 37384 op 23-02-2013 02:20]

• BolleBeer
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 14:34
Meestal is dat dan rond 6.00 Nederlandse tijd.

WoT/WoWs name: Onarf

djengizz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:47:
[...]
Zoals gezegd verpest een spotter en een arty dit plan al. Verder heb je een redelijke dosis organisatie nodig voor zo'n verdedigende tactiek die je in mijn ervaring zelden tegenkomt in randoms. Verder is het houden van de verre flank in encounter vaak even belangrijk als in normal mode juist om crossfire naar de cap zone / flank te voorkomen.
Als je cap tot 99% is gegaan en je zelf aan de andere kant van de map dood bent gegaan was het uiteindelijk waarschijnlijk beter geweest om richting cap te gaan. Zo lang duurt cappen nu ook weer niet en met een halve seconde delay had je gewonnen. Hoe groot is de kans dat jij als goede speler de vijand een halve seconde af had kunnen leiden (of de eerste klap kunnen vangen ipv een van de cappers)

Ervaring leert dat het vaak slimmer is om de lemmingtrain te volgen, die andere flank ga je toch niet in je eentje houden. Als er echter meer de andere kant op gaan is het een ander verhaal aangezien je met een paar tanks vaak een flank wel een tijdje kunt tegen houden.

[Voor 3% gewijzigd door redwing op 23-02-2013 07:38]

[removed]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

redwing schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 07:37:
[...]

Als je cap tot 99% is gegaan en je zelf aan de andere kant van de map dood bent gegaan was het uiteindelijk waarschijnlijk beter geweest om richting cap te gaan.
Zoals ik al zei, de cap was eigenlijk nooit verder dan 85% geweest, ik overdreef een beetje. Het ging meer om het standaard beeld van een lemmingtrain encounter match die denkt dat als je maar met zijn allen in de cap gaat staan je de match wel wint.
Zo lang duurt cappen nu ook weer niet en met een halve seconde delay had je gewonnen.
Als ik (en één andere) die flank niet 2 minuten bezig had gehouden (waar minstens 8 tegenstanders zaten!) dan was de rest van mijn team gewoon 2 minuten eerder overlopen en waren ze dus nauwelijks aan cappen toegekomen.
De enige reden dat zo'n rush-cap altijd even *lijkt* te werken is dat je korte tijd rond de cap een overmacht hebt, omdat de tegenstander wél op twee flanken strijd. De cappers hebben dan even het gevoel dat het een makkie is, omdat het rond de cap 12-7 is ofzo.
Als je héél veel mazzel hebt is het andere team ook dom en proberen die de cap te veroveren. Maar in 90% (of meer) van de gevallen is het enige wat de tegenstander doet de cap steeds een beetje resetten (wat niet zo moeilijk is met zo veel targets) en even wachten tot de andere flank (waar de overmacht precies andersom is) is doorgedrukt, waarna de cappers compleet omsingeld worden en als makke lammetjes naar de slachtbank gaan.
Hoe groot is de kans dat jij als goede speler de vijand een halve seconde af had kunnen leiden (of de eerste klap kunnen vangen ipv een van de cappers)
Extreem klein. Nogmaals, als ik met de lemmings was meegereden, dan was de cap gewoon 2 minuten eerder omsingeld geweest.
Ervaring leert dat het vaak slimmer is om de lemmingtrain te volgen,
:')
die andere flank ga je toch niet in je eentje houden. Als er echter meer de andere kant op gaan is het een ander verhaal aangezien je met een paar tanks vaak een flank wel een tijdje kunt tegen houden.
Precies, je hoeft die flank niet in je eentje te houden, maar wel lang genoeg om de cappers een kans te geven. In je eentje lukt dat niet (maar nog altijd meer kans dan met zijn állen omsingeld te raken), maar met 4-5 man kom je een heel eind.

Zo'n cap-rush in randoms werkt in misschien 5-10% van de gevallen, meestal door dom geluk.
Oh, dan heb je er vast nog wel wat replays van liggen. Do share! Ik ben benieuwd naar deze geweldige tactiek.

Ik vermoed dat je gelijk hebt hoor, als je al sinds beta speelt heb je vast een heleboel matches op die manier gewonnen. In absolute getallen dan. Net zoals je waarschijnlijk ook een heleboel matches op die manier hebt verloren. Waarschijnlijk veel meer verloren dan gewonnen op die manier ;)

[Voor 11% gewijzigd door Whuzz op 23-02-2013 09:46]

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

zo na veel wikken en wegen en wat potjes op de test server toch maar besloten om de T34 aan te schaffen, en ik moet zeggen dat dit wel een tank is die bij mijn speelstijl past :D
heb de laatste tijd wat moeite met de type om credits binnen te halen, en na het fiasco met de SP, wilde ik toch nog een premium erbij hebben waar ik wat credits mee kan grinden, en ik kan zo mijn crew voor de T32 sneller laten levellen.

• MrOleo
djengizz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 00:47:
[...]

Tuurlijk zal je best potten gewonnen hebben met een fast cap rush maar in random encounter is het vaak geen goed idee. Cap duurt lang, is zonder cover en kan met 1 arty en een spotter eindeloos gereset worden.
Het is zeker geen goede tactiek, echter als je team er voor kiest kan je ze soms beter proberen te helpen. Hence, mijn punt om de cap te verdedigen, wat bedoelt is tegen die eerste spotters. Killen of detracken kan je die ene benodigde seconde uit de beschreven situatie opleveren.
Nemean schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 01:02:
Off Topic:

Als jij dit spel al sinds de beta speelt en je nog steeds een lemming train volgt dan heb jij in die tijd dat jij dit spel speelt weinig tot niets geleerd. Net zoals de vele helden die op het officiële forum staan te pronken met hun "Alpha/Beta" status en als nog niet snappen wat er mis is met suicide scouting.
In sommige situaties is het de betere oplossing, in de meeste gevallen niet. In de situatie zoals beschreven mogelijk wel. Als jij nooit de lemmingtrain volgt ben jij degene die |:( niks geleerd heeft.
Verder negeer ik je maar met je helden en pronken.
[...]

Als je cap tot 99% is gegaan en je zelf aan de andere kant van de map dood bent gegaan was het uiteindelijk waarschijnlijk beter geweest om richting cap te gaan. Zo lang duurt cappen nu ook weer niet en met een halve seconde delay had je gewonnen. Hoe groot is de kans dat jij als goede speler de vijand een halve seconde af had kunnen leiden (of de eerste klap kunnen vangen ipv een van de cappers)

Ervaring leert dat het vaak slimmer is om de lemmingtrain te volgen, die andere flank ga je toch niet in je eentje houden. Als er echter meer de andere kant op gaan is het een ander verhaal aangezien je met een paar tanks vaak een flank wel een tijdje kunt tegen houden.
Dit.
Whuzz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 09:41:
[...]

Zoals ik al zei, de cap was eigenlijk nooit verder dan 85% geweest, ik overdreef een beetje. Het ging meer om het standaard beeld van een lemmingtrain encounter match die denkt dat als je maar met zijn allen in de cap gaat staan je de match wel wint.
De statement was 99% en mijn reactie was daarop gebaseerd. Ik heb het 3x nagelezen, wellicht kan je me wijzen op waar je hebt gezegd dat het 85% was? Ik lees nog wel eens ergens overheen :)
Als ik (en één andere) die flank niet 2 minuten bezig had gehouden (waar minstens 8 tegenstanders zaten!) dan was de rest van mijn team gewoon 2 minuten eerder overlopen en waren ze dus nauwelijks aan cappen toegekomen.
De enige reden dat zo'n rush-cap altijd even *lijkt* te werken is dat je korte tijd rond de cap een overmacht hebt, omdat de tegenstander wél op twee flanken strijd. De cappers hebben dan even het gevoel dat het een makkie is, omdat het rond de cap 12-7 is ofzo.
Als je héél veel mazzel hebt is het andere team ook dom en proberen die de cap te veroveren. Maar in 90% (of meer) van de gevallen is het enige wat de tegenstander doet de cap steeds een beetje resetten (wat niet zo moeilijk is met zo veel targets) en even wachten tot de andere flank (waar de overmacht precies andersom is) is doorgedrukt, waarna de cappers compleet omsingeld worden en als makke lammetjes naar de slachtbank gaan.
Bij een caprush gaat het meestal om het stallen van de dichtsbijzijnde tegenstanders, die 8 tanks op de andere flank gaan de cap niet resetten. Zoals ik zei, ik ken de specifieke situatie niet en ga dan ook niet in op de specifieke pot, anders dan origineel beschreven. (geen info over normal of encounter, linkerflank -> ver van cap verwijderd, 99% cap)
Ik vermoed dat je gelijk hebt hoor, als je al sinds beta speelt heb je vast een heleboel matches op die manier gewonnen. In absolute getallen dan. Net zoals je waarschijnlijk ook een heleboel matches op die manier hebt verloren. Waarschijnlijk veel meer verloren dan gewonnen op die manier ;)
Caprush is in heel veel gevallen een slechte tactiek, in sommige gevallen een goede, afhankelijk van tanksamenstelling en map.
In die verkeerde gevallen heb je het spel al verloren zodra het spel is begonnen, dus ja ik heb ook veel potten verloren, doordat het team daarvoor koos. ;( Maar blijf gerust 1 tegen 8 op andere flanken vechten, dat brengt je vast wel meer overwinningen.

Anyway:
Het mainpunt van mijn posts was toch echt, wat minder van die "mijn team is zooooo slecht"-posts zou fijn zijn.

erutangiS

• seriouzz
  • Laatst online: 15-10-2018
Victory! Map: Fisherman's Bay zaterdag 23 februari 2013 12:43:20
Vehicle:: T29
Exp: 7.520 (x5)

Zo gaat het ineens wel snel :9

Victory! Map: Ruinberg zaterdag 23 februari 2013 13:34:50
Vehicle:: Churchill III
Exp: 7.355 (x5) + Credits: 33.295
Achievements: : Steel Wall, Spartan

[Voor 37% gewijzigd door seriouzz op 23-02-2013 13:40]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

MrOleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:16:

De statement was 99% en mijn reactie was daarop gebaseerd. Ik heb het 3x nagelezen, wellicht kan je me wijzen op waar je hebt gezegd dat het 85% was? Ik lees nog wel eens ergens overheen :)
Ik had niet veel later (ver voor jij dit bericht tiepte) al toegevoegd aan het bericht dat het niet echt om 99% cap ging.
Bij een caprush gaat het meestal om het stallen van de dichtsbijzijnde tegenstanders, die 8 tanks op de andere flank gaan de cap niet resetten.
Nee, die acht op de andere flank zijn degene die uiteindelijk de pot winnen. De zeven op de cap-flank zijn degenen die de cap gaan resetten. ;)
Zoals ik zei, ik ken de specifieke situatie niet en ga dan ook niet in op de specifieke pot, anders dan origineel beschreven. (geen info over normal of encounter, linkerflank -> ver van cap verwijderd, 99% cap)
Waarom trek je mijn verhaal dan in twijfel? Aangezien jij niet in die pot zat en ik wel, is dan niet handiger om gewoon aan te nemen dat het hier een compleet noob-team betrof dat de pot compleet verkeerd aanpakte?
Tenzij jij nooit dat soort teams tegenkomt en altijd in je eentje de hele pot naar je hand kan zetten?
Neem van mij aan (want ik was daar): Als ik níet die linkerflank had gepakt, dan hadden ze de 85% uberhaupt nooit gehaald.

Even het hele verhaal dan:

Map: Ruinberg
Type: Encounter
Mijn startpositie: Bovenkant van de map

Aangezien Ruinberg een middelgrote map is, kun je (tenzij je een slow heavy bent) na het veiligstellen van het dorpje aan de rechterkant vrij snel bij de cap komen, of als er meer tijd is compleet rondom flanken.

Wat deed mijn team: Met zijn allen op de cap af, waarbij alleen ik en een med de rechterflank kozen.
Wat deed enemy team: zo'n 6 man op de cap af, 8 op de rechterflank en dan nog een arty ofzo.

Op zich hoeft er op dat moment nog niets verloren te zijn en als het een TC/CW match is, dan is er nog vanalles mogelijk. Maar dit is een random, dus gaat het capteam níet met 3 man in de cap / rest iets daarbuiten om incoming te stallen. Nee, ze gaan met 8 man in de cap zitten en de anderen ergens schuilen.
Wat gebeurt er dan? Enemy hoeft alleen maar zijn koppie om de hoek te steken waarna arty de cap reset.
Caprush is in heel veel gevallen een slechte tactiek,
Precies. In randoms is het zeker 90% van de tijd een slechte tactiek.
Maar blijf gerust 1 tegen 8 op andere flanken vechten, dat brengt je vast wel meer overwinningen.
In dit geval doet het dat inderdaad, want de énige mogelijkheid om zo'n random met geluk te winnen is als jij in je eentje (of in dit geval met één andere) die andere flank lang genoeg kan rekken zodat de lemmings kunnen cappen.
Enemy team stallen rond de cap heeft maar weinig nut in een geval als deze. De cap ligt in een stad, dus wanneer enemy in "stalling range" is, zijn ze ook in "cap spotting range" en is het leed al geleden.
Het mainpunt van mijn posts was toch echt, wat minder van die "mijn team is zooooo slecht"-posts zou fijn zijn.
Oh, dus in plaats van mijn oordeel over de situatie in twijfel te trekken en verkapt te zeggen "omg noob, je snapt er niets van" bedoelde je eigenlijk: "we weten dat er faalteams zijn, deal with it en zeik niet zo".
Zeg dat dan gewoon. :>

• eL_Jay
Redelijk offtopic:
Het vervuilt het topic (mijn mening). Af en toe ff de frustraties uiten is prima, maar elke dag weer lezen wat een faalteam men toch heeft is als luisteren naar de kinderen op het schoolplein hiernaast (op een gegeven moment best irritant).
Amen, begin het geklaag en de E-penisstrijd een beetje moe te worden hier en in de chat. Fijn dat je 5k damage hebt gedaan in een t50-2 I couldn't care less ;) (Kijk als je iets echts uitzonderlijks behaalt zoals meer dan 10 kills hebt, +10k damage doet of non-doubled 4k xp haalt non-premium, dan hoor ik het graag, maar 4 k voor een daily zonder premium, 7 kills of een ace tanker is echt niet zo exceptioneel ;)) Dat ik ooit non-premium 9,900 xp (x5) heb behaalt met een KT zal jullie toch worst wezen of zie ik het nu zo verkeerd?

Edit 1@ Whuzz, begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen dergelijke potjes, maar wat beweegd mensen om hun (gemiddeld) nette met de gehele wereld te willen delen. Is dat de erfenis van twitter en facebook dat mensen alle compleet irrelevante dingen met anderen willen delen?

Persoonlijk hoor ik liever het verhaal van iemand die in zijn eentje er een draw uit weet te slepen (xp-wise niet interessant, gameplaywise des te interessanter). Dat ene bizarre potje waar het enemie team zergde, je die moeilijke kolabanov-medal verdiende of dat beide teams tot een draw campten zonder losses of dat je een tier 10 battle beslist in je 1390. Een copy/paste van de x Xp zus en x kills zo is toch compleet irrelevant? Elke aap/bot/malloot kan een top gun halen een positieve bijdrage aan je team laat zich een stuk lastiger in cijfertjes uitdrukken ;)
O ja in een topic als algemene aanbiedingen, zouden vergelijkbare post keihard verwijderd worden (volgens mij voor de mods/admins een van de heftigste topics :p)

Edit 2@Whuzz
Whuzz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:21:
[...]

Wat ik geleerd heb in dit topic vadaag:
1) Je moet niet zeuren over slechte teams, kom pas terug als je >10 kills hebt gemaakt :P
2) Die ene teammate daar links (en jij dus ook!) had gewoon bij de lemmingtrain moeten blijven. ;)
Met alle respect maar zeg dan niets :S Beetje de halve gare uithangen kunnen we allemaal (Siema, je bent in ieder geval een echte WoT-er ;)) Hebben jou opvoeders je nooit geleerd om kritisch te denken in plaats van klakkeloos informatie van anderen als de juiste te beschouwen? Probeer altijd een eigen mening te vormen al dan niet met hulp van anderen.
Dit topic is afaik bedoelt om WoT gerelateerde INFORMATIEVE chat te bespreken (hoewel daar niets over staat in de TS is slowchat in geen een topic op Tweakers.net wenselijk afaik). Als je drie pagina's moet doorspitten om game-gerelateerde feiten te vinden of om advies te verzamelen is niemand daarmee gebaat. (ik geef overigens alleen aan wat IK als ongewenst beschouw)

[Voor 58% gewijzigd door eL_Jay op 23-02-2013 15:08]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

eL_Jay schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:54:
[...]

Amen, begin het geklaag en de E-penisstrijd een beetje moe te worden hier en in de chat. Fijn dat je 5k damage hebt gedaan in een t50-2 I couldn't care less ;) (Kijk als je iets echts uitzonderlijks behaalt zoals meer dan 10 kills hebt, +10k damage doet of non-doubled 4k xp haalt non-premium, dan hoor ik het graag, maar 4 k voor een daily zonder premium, 7 kills of een ace tanker is echt niet zo exceptioneel ;)) Dat ik ooit non-premium 9,900 xp (x5) heb behaalt met een KT zal jullie toch worst wezen of zie ik het nu zo verkeerd?
Wel eens bij stil gestaan dat er ook nieuwe spelers zijn, voor wie die 7 kills de eerste keer is? Of mocht dat alleen toen het jóuw eerste keer was? ;)

Er zijn nu eenmaal een hoop nieuwe spelers, die dingen voor de eerste keer doen, die voor jou misschien al gesneden koek zijn. En het lijkt me dat ook zij hier hun ervaringen mogen delen toch? Zo niet, dan moet er misschien in de startpost worden opgenomen dat alleen de elite hier mag posten :P

[Voor 15% gewijzigd door Whuzz op 23-02-2013 14:08]

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Het niveau van vandaag:

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

1) Je moet niet zeuren over slechte teams, kom pas terug als je >10 kills hebt gemaakt :P
2) Die ene teammate daar links (en jij dus ook!) had gewoon bij de lemmingtrain moeten blijven. ;)

• Fest
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Whuzz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:21:
[...]

2) Die ene teammate daar links had gewoon bij de lemmingtrain moeten blijven. ;)
Mijn fout. Excuses aan diegenen die problemen hebben met mijn post. :+

• TukkerT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-06 00:39
Ach...75% van de damage die ik zojuist ontving was van een teammate, dus prijs jezelf gelukkig dat je niet degene was die de damage ontving :P

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hmmz ik zit al een paar dagen WoT te spelen en ik heb zowel de duitse td's als wat andere lijnen geprobeerd. Nu heb ik een compleet gepimpte hetzer met camo net en volleerde crew (met sneller richten skill + 2x camo skill , allemaal op >50%). En ik blijf maar belabberd spelen.
Met de voorgaande levels ging het prima, maar nu loopt het niet lekker (iets van 40% winkans).
Mijn tactiek is meestal op een tactisch punt wat voor mijn basis in wat bosjes te gaan staan en (mede dankzij de max radio) te gaan snipen. Dit vwg gebrek aan mobiliteit. Meerijden met wat andere tanks is vaak lastig, die zijn een stukje sneller.

Als het werkt heb ik zo 3-4 tanks te pakken, maar soms word ik ook compleet geflest.

Hoe doen jullie dit? Na een paar schoten relocaten is sowieso wel verstandig, en dat doe ik dan ook, aloewel ik daardoor wel mijn camouflage verlies.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• rgras
  • Niet online
- it's confirmed that the T8 German LT line will continue to the T9 Leopard prototype, much like the Chinese branch (XP-wise too)... http://ftr-wot.blogspot.nl/2013/02/2222013-part-2.html
Sigh.. make up your mind.

• MrOleo
Goed ik laat het hier bij, internet en discussies is toch compleet kansloos (zeker met trolls).

erutangiS

• eL_Jay
Boudewijn schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:22:
Hmmz ik zit al een paar dagen WoT te spelen en ik heb zowel de duitse td's als wat andere lijnen geprobeerd. Nu heb ik een compleet gepimpte hetzer met camo net en volleerde crew (met sneller richten skill + 2x camo skill , allemaal op >50%). En ik blijf maar belabberd spelen.
Met de voorgaande levels ging het prima, maar nu loopt het niet lekker (iets van 40% winkans).
Mijn tactiek is meestal op een tactisch punt wat voor mijn basis in wat bosjes te gaan staan en (mede dankzij de max radio) te gaan snipen. Dit vwg gebrek aan mobiliteit. Meerijden met wat andere tanks is vaak lastig, die zijn een stukje sneller.

Als het werkt heb ik zo 3-4 tanks te pakken, maar soms word ik ook compleet geflest.

Hoe doen jullie dit? Na een paar schoten relocaten is sowieso wel verstandig, en dat doe ik dan ook, aloewel ik daardoor wel mijn camouflage verlies.
Als je pas een paar dagen speelt is dat ook niet zo gek natuurlijk. WoT is easy to play hard to master. Door ervaring leer je hoe je met een bepaald type tank met lastige situaties om kunt gaan. Vervolgens moet je ook nog de sterktes/zwaktes van je tank kennen.

Hetzer als voorbeeld.
Voor td's geld algemeen dat ze goede camo hebben, de betere damage, accuresse en rof. De meeste td's wil je niet als fronttank gebruiken. Je kunt vaak het beste in de 2de lijn (achter de scoutende scouts en aggressieve heavies/meds) gaan staan en vanuit een goede positie support geven terwijl je teammaten de aandacht trekken en je bevoorraden met targets. Door de betere camowaarde ben je slechts zichtbaar als je achter een bosje staat (behalve als je schiet). Doorgaans hebben TD's (na arty) de kleinste HP-pool

Voor duitsers geld in het algemeen dat ze de accuraatste en ook goed pentrerende kanonnen hebben. Damage is vaak wel relatief laag, maar wordt deels gecompenseerd met rof. Lage topsnelheid, maar krachtige motor (bergopwaarts/acceleratie). Armor is allround beter dan de amerikanen/fransen maar slechter dan de russen.

Voor specifiek je hetzer geld bijvoorbeeld dat wanneer je toptier bent, je met de 10,5 lompe damage kunt uitdelen (in hogere tiers wordt dat lastig aangezien HE dan nauwelijks penetreerd). Daarnaast is je pantser (door de angles) in tier 4 battles redelijk sterk. In zulke matches kun je dan aggresiever spelen. Kom je in een tier 7 battle terecht, dan moet je extra behoudend spelen, want een goede tier 7 dingt zelden op een hetzer.

Dit echt heel basaal allemaal, maar je hebt gewoon ervaring nodig om goed te zijn, want wat doe je als een light jou flankt en naar de arty gaat, maar je bijna een killshot hebt op een low-tier met 10 hp? Ga je als arty voor die kill die je team makkelijk zelf kon of verplaats je je aim om mogelijk de gescoute high-tier arty te pakken of probeer je toch die racende t50-2 te killen die op je afraast? Ga je als scout for de suicide-scout in 15 seconden voor de medailles of probeer je je team te helpen door 10 minuten lang een steentje bij te dragen?

(overigens ben ikzelf bij de hetzer gestopt met die lijn, de marder 2 daarentegen staat nog steeds in mijn garage, geweldige gun)

[Voor 13% gewijzigd door eL_Jay op 23-02-2013 15:58]

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Tsja Haast, van wat ik hier boven lees van de 'ervaren' speler had je de lemming train moeten volgen! En foei niet meer zo ranten op die kwajongens in pub games! :>
MrOleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 13:16:
[...]
In sommige situaties is het de betere oplossing, in de meeste gevallen niet. In de situatie zoals beschreven mogelijk wel. Als jij nooit de lemmingtrain volgt ben jij degene die |:( niks geleerd heeft.
Verder negeer ik je maar met je helden en pronken.
In sommige situaties is het de betere oplossing, nou dan mag jij mij die situaties eens gaan laten zien. Ik heb in de tijd dat ik deze game gespeeld heb nog nooit iemand gehoord: "Kom laten we die lemmingtrain volgen want dit soort voor een betere situatie!".

Ik volg per definitie niet de lemming train omdat ik weet wat de gevolgen van een lemming train is. Je zit met een stel figuren opgescheept die geen idee hebben wat ze moeten doen en staan vaak te corner campen zonder maar te pushen en kan nog zat voorbeelden noemen die ik gezien heb.
MrOleo schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:33:
Goed ik laat het hier bij, internet en discussies is toch compleet kansloos (zeker met trolls).
Overigens je vind het vreemd en gaat mij negeren omdat ik de woorden "helden" en "pronken" gebruik maar gaat vervolgens in een serieuze discussie wel mensen "trolls" noemen die het niet met je eens zijn. /thread
[...]

Had niet verwacht dat jij dit zou zeggen (:+), een goede speler kan op zich een flank best in zijn eentje een tijdje tegen houden (ligt wel aan de situatie en tier van de tank) en mits hij het slim speelt kan hij ook nog het hazenpad pakken en zijn eigen cap zone verdedigen. Echter een lemmingtrain volgen is naar mijn mening het slechtste wat je kunt doen, je helpt jezelf er niet mee en je helpt je team er ook totaal niet mee.

[Voor 96% gewijzigd door Nemean op 23-02-2013 16:07]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

eL_Jay schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 15:43:
[...]

Als je pas een paar dagen speelt is dat ook niet zo gek natuurlijk. WoT is easy to play hard to master. Door ervaring leer je hoe je met een bepaald type tank met lastige situaties om kunt gaan. Vervolgens moet je ook nog de sterktes/zwaktes van je tank kennen.
True maar met de andere voertuigen in die lijn was het vrij eenvoudig ;). Heb trouwens een potje of 90 staan met die hetzer.
Voor td's geld algemeen dat ze goede camo hebben, de betere damage, accuresse en rof. De meeste td's wil je niet als fronttank gebruiken. Je kunt vaak het beste in de 2de lijn (achter de scoutende scouts en aggressieve heavies/meds) gaan staan en vanuit een goede positie support geven terwijl je teammaten de aandacht trekken en je bevoorraden met targets. Door de betere camowaarde ben je slechts zichtbaar als je achter een bosje staat (behalve als je schiet). Doorgaans hebben TD's (na arty) de kleinste HP-pool
Check, dat is redelijk mijn aanpak. Soms blijft ik iets terughoudender, met name bij de hogere tiers.
Bij tier 4 battles rol ik inderdaad ook nogal mee naar voren om wat vijanden te pakken te nemen.
Voor specifiek je hetzer geld bijvoorbeeld dat wanneer je toptier bent, je met de 10,5 lompe damage kunt uitdelen (in hogere tiers wordt dat lastig aangezien HE dan niet meer penetreerd).
Die 10.5 vond ik niet lekker werken,kwam ik achter nadat ik hem kocht. Zit erg vaak in tier5 battles,waar dat ding dan weinig uithaalt. Heb daarna die andere dikke upgrade gekocht en die werkt vrij effiient.

Dank voor de info ;).

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• wsLy
Leopard Tier 9????? Die werd toch tier 10? Of is er nog een andere die tier 10 wordt dan?

Stichting Hobbyserver

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

wsLy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Leopard Tier 9????? Die werd toch tier 10? Of is er nog een andere die tier 10 wordt dan?
Frank DavisFeb 23, 2013, 10:44:00 AM

I am pretty sure one line will be something along the lines of:

T6 - VK3002DBv1 T7 - VK3002DB T8 - Indienpanzer T9 Leo Prototype T10 - Leopard 1
and the second one: T6 - VK2801 T7 - Aufklärungspanzer Panther T8 - RU251 and then it merges into T9 Leo Prototype
Denk dat het zoiets gaat worden.

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

gisteren trouwens de live stream van merlanthous zitten kijken, hij was aan het platoon met als gast Ectar, was wel leuk om te zien, hij zei. dat hij de russische lijn niet speelt omdat er altijd op het forum wordt gezegd dat ru op is.
ook gelijk maar de historical sound mod erop gezet, dat klinkt vet zeg!

• rgras
  • Niet online
Nemean schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:10:
[...]

[...]

Daar kan ik mee leven.

• wsLy
[...]

[...]

Hmmm that would make sense.

Stichting Hobbyserver

• MSalters
  • Laatst online: 01-06 12:44
Was daarnet weer prijsschieten. Zoiets als camo hebben ze vandaag niet door:

Van ene bosje naar het andere rijden, en gewoon wachten tot ze 1 voor 1 naar voren komen.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32

ZenTex

Doet maar wat.

Het is weer weekend...

Defeat Battle: Sand River zaterdag 23 februari 2013 18:52:56
Vehicle: IS-3
Experience received: 1.764
Credits received: 85.283
Battle Achievements: Radley-Walters's Medal, Top Gun, Sniper

8 kills, 6.4K damage... En nog 4 vijandelijke tanks over.
Ben trouwens voor 80% gekilled door hun arty, 2 stuks, die me vanaf minuut 1 bestookt hebben (battle duurde 9 1/2 minuten), ik heb geen seconde in het spel rust gehad en ben continue gespot geweest. Jammer dat de rest er dan niks van gebakken heeft, ondanks niemand anders last van hun arty had. Was uiteraard als laatste over.

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:21

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

[...]

[...]

hmm das nog iets wat ik kan doen, me voorbereiden op die tree. das de 8.5 update toch e?

• oosterhofjf
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-06 23:07
http://forum.worldoftanks...er-7-medium-premium-tank/

Oehhh dit gaat mijn eerste premium tank worden :) Of ze op een of andere manier toch weer een premium tank verpesten.

• User
  • Laatst online: 09:18

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:54

thijsco19

KTM 990 SMT

Wat is dat nou voor raar mannetje?? :P

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• User
thijsco19 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:47:
Wat is dat nou voor raar mannetje?? :P
Serb

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Serb wie?

Volgens mij mis ik hier iets... 8)7

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

• User
thijsco19 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:52:
Serb wie?

Volgens mij mis ik hier iets... 8)7
Je mist inderdaad iets. :X

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-04 00:13
Een win zou echt heel veel hebben opgeleverd met een iets beter team :) Alleen als je team echt beter was geweest had je niet zoveel gescoord ;)
ZenTex schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:17:
Het is weer weekend...

Ben trouwens voor 80% gekilled door hun arty, 2 stuks, die me vanaf minuut 1 bestookt hebben (battle duurde 9 1/2 minuten), ik heb geen seconde in het spel rust gehad en ben continue gespot geweest. Jammer dat de rest er dan niks van gebakken heeft, ondanks niemand anders last van hun arty had. Was uiteraard als laatste over.

Shuttle st20g5

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Owww het is dat mannetje van wargaming. :P

• psychoclown
Whuzz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 14:01:
[...]

Er zijn nu eenmaal een hoop nieuwe spelers, die dingen voor de eerste keer doen, die voor jou misschien al gesneden koek zijn. En het lijkt me dat ook zij hier hun ervaringen mogen delen toch? Zo niet, dan moet er misschien in de startpost worden opgenomen dat alleen de elite hier mag posten :P
Onzin, dit topic is voor alle tweakers die World of Tanks spelen :)
[...]

[...]

Op die manier loopt het inderdaad op een vergelijkende wijze als met de Chinezen :)
Al vind ik het allang goed als ik niet voor niets die 90k op mijn 3002DB heb staan :P
ZenTex schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 19:17:
Het is weer weekend...

Moet wel een monsterlijke pot geweest zijn :o
Toevallig een replay van de match?

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Okay maak je gereed voor nog meer aanwas in WoT....zag net een commercial op Veronica van World of tanks ...www.tankist.nl :F

• Doler
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-04-2022
ShockWave schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:29:
Okay maak je gereed voor nog meer aanwas in WoT....zag net een commercial op Veronica van World of tanks ...www.tankist.nl :F
Vet!! :+

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:56

wontcachme

You catch me? No you wont

ShockWave schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:29:
Zag hem ook. Een lekker neppe effects erin met die botsende tanks.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• ShockWave

ShockWave

Lost it somewhere

Topicstarter
Heb hem zelf niet gezien, zat te neuzen op dit forum en hoorde ineens "World of Tanks" voorbijkomen en zag nog net het WoT logo..

Edit: Vond op youtube een Engelse versie en daar zie je inderdaad soms in beeld staan dat het niet uit de game komt wat je ziet.. :+

[Voor 34% gewijzigd door ShockWave op 23-02-2013 21:49]

• wsLy
Tja dat is toch ook met de trailers die ze maken voor nieuwe trees etc. Of zijn we de trailers van bijv. de britse tree en chinese tree alweer vergeten?

Ik zou maar al te graag willen dat het er zo awesome zou uitzien...

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=JkoGLP-gLuE]

Stichting Hobbyserver

• seriouzz
Victory! Map: Himmelsdorf zaterdag 23 februari 2013 22:04:56
Vehicle:: T29
Exp: 2.065 + Credits: 59.031
Achievements: : Top Gun

Niet zo speciaal, ware het niet dat ik 358 damage meer heb gedaan dan de rest van mijn team samen. Als enige top tier zijn, ik wil het wel wat vaker 8)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

wsLy schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:59:
[...]
Ik zou maar al te graag willen dat het er zo awesome zou uitzien...
Het zou wel leuk zijn als er een game mode komt dat je met x aantal in de garage (die je in het filmpje ziet) staat en bij nul hoort: "roll out!" en de roldeuren gaan omhoog :P. En dan net zoals een HB heel realistisch houden.

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

hahaha deze is grappig User, waar heb je die afbeelding vandaan?

• solique
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-04 20:48

solique

Music Maniac

Mickroz schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:22:
[...]

hahaha deze is grappig User, waar heb je die afbeelding vandaan?
De originele versie is via google zo te vinden. :P

WoT - Steam - Last.fm - PSN

• rgras
  • Niet online
Gaat WG ooit nog een fatsoenlijke AA inbouwen?

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

solique schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:18:
[...]

De originele versie is via google zo te vinden. :P
ja gevonden, maar ik gebruik after battle statistics van locastan, dus kan deze niet gebruiken :(

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

rgras schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:24:
Gaat WG ooit nog een fatsoenlijke AA inbouwen?
Wat moet ik met AA als er geen vliegtuigen zijn :?

spoiler:
Ik weet wat anti-aliasing is ;)

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Whuzz schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:42:
[...]

Wat moet ik met AA als er geen vliegtuigen zijn :?

spoiler:
Ik weet wat anti-aliasing is ;)
Vogels afknallen? Hoeven je teammaten niet onnodig shells de lucht in te schieten. :+

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

thijsco19 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:12:
[...]

Vogels afknallen? Hoeven je teammaten niet onnodig shells de lucht in te schieten. :+
_O- dat zou, vooral in de weekenden een hoop ergernis schelen.

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Jep, nou was ikzelf in het begin ook een schuldige daarvan.

Huh?
Vogels?
BAM!
Ow... mis. :/

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

thijsco19 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 13:27:
Jep, nou was ikzelf in het begin ook een schuldige daarvan.

Huh?
Vogels?
BAM!
Ow... mis. :/
Ik heb alleen in het begin geprobeerd ramen van kerktorens in te schieten. Valt dat damagemodel toch een beetje tegen :P

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Haha je moet eens weten hoeveel shells ik heb gedoneerd aan gebouwen die niet kapot konden, ook veelvuldig in het begin alles kapot schieten wat maar kapot kon (me team niet natuurlijk :P).

Zo doende leert men zeggen ze dan :+ .

• Mickroz

Mickroz

Mickroz#2491

standaard een shell naar de kerktoren op karelia/erlenberg, weet ook niet waarom, vind die kerkbel irritant :P

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:19

M60 patton en VK7201

Babs out!

• Kojoottii
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16
Lijkt verdacht veel op de E100 gun =/ Zal wel weer een pubstomper worden ben ik bang. Hoop dat ze nog een ander model hebben om te testen ....yeh right.

• seriouzz
T29 was vandaag geweldig:
Battles: 9
Victory: 88,89%
Damage Caused: 23.439 (2604 gem)
Kills: 27 (3 gem)
XP: 8.937 (993 gem, zonder premium)

Enerzijds wel jammer dat hij nu elite is, dus er zit iets minder drive achter om er veel mee te spelen :)
Die VK ziet er echt lelijk uit, imho

[Voor 34% gewijzigd door seriouzz op 24-02-2013 15:07]

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee