Ok, ik begin de eerste 1000 games te naderen, mijn WN6 stijgt nog altijd gestaag maar heeft nog een lange weg te gaan. Mijn win% schommelt slechts rond de 45%, maar ik heb nu ook pas voor de eerste keer een crew op 100% en ben bezig met perks. Ik heb nog veel te leren en nu ik het spel wat begin te begrijpen wordt dat pijnlijk duidelijk

Dus, ik wil de komende tijd wat vragen stellen over specifieke dingen waar ik mee worstel. En dan gaat het om dingen waar ik me echt geen raad mee weet, dus specifieke situaties. Er zijn ook nog 10000 generieke situaties waarin ik een fout maak, maar meestal weet ik dan wel wat ik fout deed en hoe het beter kan. Maar er zijn enkele "handen in het haar" situaties.
So here we go.
Map: Steppes
Game: Standard, Encounter
Tank: German TD's (speel nu JgdPanther)
Het probleem: Ik kan geen goede posities vinden en/of de strategie die ik kies pakt altijd verkeerd uit.
Kies ik de flank waar (bij encounter) de cap zit, dan blijkt de tegenstander de andere flank te kiezen, mijn team te wipen om vervolgens natuurlijk de cap te pakken. Kies ik de andere zijde om dat probleem te voorkomen, blijkt de enemy voor een cap-rush te gaan
Aan de "niet cap" zijde van de map heb je de standaard "standoff" positie waar minimaal de helft van beide teams altijd aan weerszijde achter hun rotsen zitten en een poos over de kleine vlakte daartussenin heen en weer schiet.
Mijn probleem daar is dat ik als TD weinig kan uithalen. De arty-safe posities bieden weinig tot geen kans tot schieten. De andere tanks helpen met een meer directe LoS is erg lastig, omdat ik als TD mijn hele hull buiten de rotsen moet brengen waarna ik ofwel door arty gepakt wordt ofwel onder focus-fire kom te liggen en ik slechts nog als hulldown obstakel voor mijn teamgenoten kan dienen
Aan de cap-zijde is het een vergelijkbaar probleem. Je hebt daar een weg in een "geul" die naar de cap leidt (of gewoon via de flank naar enemy base bij standard). Enige succes dat ik daar heb ik als er enemies in de cap zitten en ik vanaf halverwege die weg vanuit een bosje wat kan raken. Voor de rest is dat deel van de map behoorlijk open, zonder cover, en is het vaak een kwestie van 1 schot lossen, hard wegrennen en ergens anders weer proberen.
Wat. doe. ik. fout?
[
Voor 3% gewijzigd door
Whuzz op 12-02-2013 09:39
]
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!