Kasper schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:18:
Sinds dit jaar heb ik een airco waar ik ook mee kan verwarmen.
Echter mijn thermostaat (Nefit Easy) slaat dan niet meer aan om de badkamer oa te verwarmen.
Gevolg, lekker warme woonkamer, maar rest van het huis koud.
Ik wil dus mijn badkamer als extra zone maken.
Dit kan niet met de Nefit Easy, dus ik wil gaan upgraden naar de Bosch EasyControl icm een slimme radiator thermostaat. (Snelle makkelijke upgrade want die 2 zijn 1 op 1 te verwisselen zoals ik begrijp)
[Afbeelding]
Heeft er iemand ervaringen met de bosch slimme radiator knop in badkamers, en/of soort gelijke designradiatoren.
Maakt het nog uit dat hij zo laag bij de grond gemonteerd is. (Misschien daardoor wel gevoelig voor de "koude trek" onder de deur door, welke er haaks naast zit rechts.
Verder zit mijn vloerverwarmingsknop voor de badkamer in een ander vertrek waar er niet verwarmd hoeft te worden, dus daar heeft het geen zin om een slimme op te plaatsen.
Het doel is alleen dat de cv getriggerd wordt als de badkamer te koud is. Dan verwarmd hij de vloer vanzelf mee.
Zo begrijp ik de werking toch goed?
Hier een dikke afrader van het Bosch/Nefit Easycontrol systeem.
Ik heb het systeem sinds introductie in NL: (februari 2019). Ik was klaar met het hobbyen met Zwave systemen via homeautomation etc, dus wilde kiezen voor iets dat direct aansluit op mijn ketel (Nefit) en ingericht is door een ervaren partij. Ik had al een Nefit Easy thermostaat, maar ik wilde nu een ruimteregeling hebben met in mijn kantoor (verdieping onder de woonkamer, houten vloer) 3 knoppen. Daarnaast in de woonkamer 3 knoppen.
Als eerste de knoppen: Slecht ontworpen, ze steken de ruimte in en als je er tegenaankomt veranderd er meteen iets. Domme keuze. Evt kun je kinderslot instellen, maar dan zijn de knoppen onbedienbaar. En onbedienbaar zijn ze en vaak.... Regelmatig zie ik op mn regeling dat er meerdere knoppen geen verbinding hebben. Ook zie je soms streepjes op de knop (geen temperatuur). Dan is er iets niet goed, maar het is totaal onduidelijk wat je moet doen om het weer goed te krijgen.
Batterijduur: Zou 2 jaar mee moeten gaan, na een half jaar de meeste vervangen.
Dan het volgende, ik kwam laatst thuis, stond het raam open omdat de oppas het te warm had. Alle knoppen stonden op 30 graden, thermostaat op 20. Geen idee waar dat vandaan komt, is is ook geen manier om daar achter te komen. Dat soort grappen leiden in ieder geval niet tot besparingen.
En dan: De belofte. Vanaf 2018 roeptoetert Nefit al dat het "slimme" syteem gaat praten met IFTTT, Google Home etc... coming soon.... het is 2020 en het slimme systeem staat nog steeds op een dom eilandje. Nergens mee te koppelen, geen integratie, nada. De helpdesk antwoord wel: het komt eraan. Maar goed, daar wacht ik nog steeds op....
Er is iemand van Nefit langsgeweest, die heeft een keer rondgekeken en maakt een opmerking "je hebt wel wat apparaten", meet niks en via mijn installateur krijg ik terug dat het signaal waarschijnlijk verstoord wordt....
Ik heb nu een offerte liggen de hele zooi om te ruilen voor EVOHome. Dat lijkt me een prima idee. Dan kan dit boek dicht
Ik heb nu een offerte liggen