@ The Priest, de Honeywell thermostaten kun je koppelen aan Nefit cv ketels ook via de modulerende ingang door gebruik te maken van een converter EMS- OT.
Waarom zou je dan niet gaan voor een Nefit thermostaat? Volgens mij zijn die dingen ook prima, en werkt vast beter samen met de ketel.The-Priest-NL schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 06:49:
..Wij hebben een Nefit HRC24 CW3.... ik zit te denken aan de Honeywell Lyric T6.
pricewatch: Nefit ModuLine Easy
@Leffebruin
Ik heb dus altijd een converter nodig van EMS (Bosch/Nefit eigen) -> OT, das jammer.
@NIMIC
A de prijs, en B dat daar ook een converter voor nodig is, het liefste wil ik gewoon de thermostaat rechtstreeks op de ketel hebben.
Als ik https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html lees zou je weer zeggen dat ik de Lyric T6 er zo op aan moet kunnen sluiten
Ik heb dus altijd een converter nodig van EMS (Bosch/Nefit eigen) -> OT, das jammer.
@NIMIC
A de prijs, en B dat daar ook een converter voor nodig is, het liefste wil ik gewoon de thermostaat rechtstreeks op de ketel hebben.
Als ik https://wifithermostaten..../aansluittabel-nefit.html lees zou je weer zeggen dat ik de Lyric T6 er zo op aan moet kunnen sluiten

[ Voor 25% gewijzigd door The-Priest-NL op 29-05-2018 12:39 . Reden: Toevoeging gevonden info ]
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
@The-Priest-NL volgens je link kan de easy via: Thermostaat op oranje aansluitblokje (ProLine HRC24/CW3)
Voor opentherm heb je een converter nodig. Aan/Uit kan natuurlijk altijd, maar dat is vaak slecht(er) voor je verbruik en comfort.
Voor opentherm heb je een converter nodig. Aan/Uit kan natuurlijk altijd, maar dat is vaak slecht(er) voor je verbruik en comfort.
[ Voor 4% gewijzigd door NIMIC op 29-05-2018 12:58 . Reden: ProLine HRC24/CW3 ]
@NIMIC
Uhh nee toch?
ProLine NxT HRC 24/CW3, 24/CW4
Aan/Uit Thermostaat Ja aansluiten op groene blokje
Opentherm Thermostaat Ja aansluiten op oranje blokje
Nefit Easy Thermostaat Ja via Nefit connect
Uhh nee toch?
ProLine NxT HRC 24/CW3, 24/CW4
Aan/Uit Thermostaat Ja aansluiten op groene blokje
Opentherm Thermostaat Ja aansluiten op oranje blokje
Nefit Easy Thermostaat Ja via Nefit connect
•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.
Verwijderd
Hi, we have a Nest 3rd generation and we move to a new place with a ketel nefit Proline HRC24. I try to do the easy install from nest but the current termostat ModuLine 100 (nefit) has only 2 wire conected C and Rc. It this ketel compatible with my nest?
Im sorry if this is already resolved in other forum, if you know that please send me the link, thanks!
Im sorry if this is already resolved in other forum, if you know that please send me the link, thanks!
Wij stappen binnenkort over naar vloerverwarming en ik wil hiervoor gelijk ook de temperatuur sturing aanpassen. De situatie is echter wat minder standaard.
Ons verwarmingswater komt binnen via de stadsverwarming.
-Op de benedenverdieping komt vloerverwarming welke rond de 19 graden continue moet branden.
-Ook staat daar een pelletkachel welke we via een aan/uit contact kunnen schakelen en als we thuis zijn naar ongeveer 22/23 graden willen laten gaan. De vloerverwarming mag dan niet uitschakelen.
-Boven zullen de verwarmingen continue op de "niet bevries" stand staan, deze hoeven niet centraal geregeld te worden.
-Behalve de kinderkamer waarvan ik de thermostaat op afstand wil kunnen regelen.
Ik zoek dus een thermostaat die in 1 zone 2 warmtebronnen kan schakelen en apart daarvan een losse thermostaat knop aanstuurt. De voorkeur heeft dan ook om dit via WIFI/google home te kunnen regelen.
Welke systeem zou deze combinaties aan kunnen?
Ons verwarmingswater komt binnen via de stadsverwarming.
-Op de benedenverdieping komt vloerverwarming welke rond de 19 graden continue moet branden.
-Ook staat daar een pelletkachel welke we via een aan/uit contact kunnen schakelen en als we thuis zijn naar ongeveer 22/23 graden willen laten gaan. De vloerverwarming mag dan niet uitschakelen.
-Boven zullen de verwarmingen continue op de "niet bevries" stand staan, deze hoeven niet centraal geregeld te worden.
-Behalve de kinderkamer waarvan ik de thermostaat op afstand wil kunnen regelen.
Ik zoek dus een thermostaat die in 1 zone 2 warmtebronnen kan schakelen en apart daarvan een losse thermostaat knop aanstuurt. De voorkeur heeft dan ook om dit via WIFI/google home te kunnen regelen.
Welke systeem zou deze combinaties aan kunnen?
als de vloerverwarming nooit mag uitschakelen, waarom moet deze dan nog geschakeld worden? En hoe zorg je dat het niet te warm wordt in de kamer als deze altijd moet branden?
[ Voor 9% gewijzigd door woekele op 30-08-2018 09:36 ]
Het staat er misschien niet helemaal correct.woekele schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 09:35:
als de vloerverwarming nooit mag uitschakelen, waarom moet deze dan nog geschakeld worden? En hoe zorg je dat het niet te warm wordt in de kamer als deze altijd moet branden?
De vloerverwarming moet zorgen voor een temperatuur van 19 graden in de woonkamer. Als we thuis zijn willen we de pelletkachel gebruiken om bij te verwarmen.
De temperatuur van de vloerverwarming wil ik wel kunnen regelen voor het geval de pelletkachel problemen heeft of voor als we langere tijd van huis gaan.
Kijk eens naar evohome, die is het meest geschikt. Een zoneklep op de vloerverwarming en ketelsturing op de palletkachel.MarcoL1978 schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 11:02:
[...]
Het staat er misschien niet helemaal correct.
De vloerverwarming moet zorgen voor een temperatuur van 19 graden in de woonkamer. Als we thuis zijn willen we de pelletkachel gebruiken om bij te verwarmen.
De temperatuur van de vloerverwarming wil ik wel kunnen regelen voor het geval de pelletkachel problemen heeft of voor als we langere tijd van huis gaan.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Dat klinkt als wat ik zoek. Bedankt voor het aanwijzen van de juiste boom in het bos!bert pit schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:16:
[...]
Kijk eens naar evohome, die is het meest geschikt. Een zoneklep op de vloerverwarming en ketelsturing op de palletkachel.
Ik kom bij Coolblue verschillende Nest Thermostaten tegen. Volgens de website allemaal V3 toestellen maar de ene kost 249 euro en de andere 349 euro. Zowel Coolblue als Nest kunnen/willen niet aangeven wat de reden is van dit prijsverschil van 100 euro. De specs van beide thermostaten lijken identiek. Iemand een idee?
Mensen met ervaring met de service en installatieservice van 50Five?
Feenstra heeft hier een f*ckup gemaakt die ze naast dat ik ws de geleverde thermostaat retour ga sturen, met wat pech ook hun onderhoudscontract gaat kosten. (Long story short: Aan/Uit thermostaat geleverd terwijl de ketel modulerend is en €112,- afspreken, vervolgens €180 rekenen voor een thermostaat die €125 bij Bol.com is.)
Nu heeft 50Five een leuke deal voor een EvoHome met 6 kranen voor net iets onder de €500,- en rekenen ze €75,- installatiekosten als je wil dat zij het installeren. Klinkt goed en ze staan op de site van Honeywell als leverancier/installateur maar ik ken ze verder niet. (Ze hebben wel heel interessante spullen verder dus mogelijk dat ik er ooit meer ga kopen.)
EDIT: Ik wil mogelijk meteen op zoek naar een goede onderhoudspartij voor mijn CV maar dit is niet het topic daarvoor.
Zou iemand me het juiste subforum willen wijzen voor zo'n vraag?
Feenstra heeft hier een f*ckup gemaakt die ze naast dat ik ws de geleverde thermostaat retour ga sturen, met wat pech ook hun onderhoudscontract gaat kosten. (Long story short: Aan/Uit thermostaat geleverd terwijl de ketel modulerend is en €112,- afspreken, vervolgens €180 rekenen voor een thermostaat die €125 bij Bol.com is.)
Nu heeft 50Five een leuke deal voor een EvoHome met 6 kranen voor net iets onder de €500,- en rekenen ze €75,- installatiekosten als je wil dat zij het installeren. Klinkt goed en ze staan op de site van Honeywell als leverancier/installateur maar ik ken ze verder niet. (Ze hebben wel heel interessante spullen verder dus mogelijk dat ik er ooit meer ga kopen.)
EDIT: Ik wil mogelijk meteen op zoek naar een goede onderhoudspartij voor mijn CV maar dit is niet het topic daarvoor.
[ Voor 23% gewijzigd door unezra op 05-09-2018 07:36 ]
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
Zo!
Spul bij 50Five besteld en Feenstra verteld dat ze hun spullen terug krijgen.
Ben beniewd.
Spul bij 50Five besteld en Feenstra verteld dat ze hun spullen terug krijgen.
Ben beniewd.
Plugwise is ook begonnen met het aanbieden van een zoneregeling voor vloerverwarming. Vergelijkbaar met evohome. Heb nog niet veel van dit soort alternatieven voor evohome gezien.
https://twitter.com/Plugwise/status/1037627111463370753?s=09
https://twitter.com/Plugwise/status/1037627111463370753?s=09
Het verschil is dat de premium bij Coolblue overpriced is. Haal die premium elders voor 249. Premium is mooie ring (koper of nog drie metalen), groot display, gebogen afgerond scherm en zal nog wel wat vergeten.Celf11 schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 21:22:
Ik kom bij Coolblue verschillende Nest Thermostaten tegen. Volgens de website allemaal V3 toestellen maar de ene kost 249 euro en de andere 349 euro. Zowel Coolblue als Nest kunnen/willen niet aangeven wat de reden is van dit prijsverschil van 100 euro. De specs van beide thermostaten lijken identiek. Iemand een idee?
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik zit al een tijdje te kijken om onze radiatorkranen (zonder thermostaat) te vervangen door thermostaatkranen met zoneregeling, omdat de verwarming momenteel niets doet boven in huis omdat de woonkamer meestal warm genoeg is. Nu zat ik vanwege onze nefit ketel te wachten op de opvolger van de nefit easy. Nu begrijp ik dat dit de Bosch easy control is. Heeft iemand daar al ervaring mee, en zijn er betere alternatieven?
Ik ken Bosch easy niet maar heb zelf Evohome. Dat werkt erg goed en is inmiddels goed doorontwikkeld.K0L3N schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 03:57:
Ik zit al een tijdje te kijken om onze radiatorkranen (zonder thermostaat) te vervangen door thermostaatkranen met zoneregeling, omdat de verwarming momenteel niets doet boven in huis omdat de woonkamer meestal warm genoeg is. Nu zat ik vanwege onze nefit ketel te wachten op de opvolger van de nefit easy. Nu begrijp ik dat dit de Bosch easy control is. Heeft iemand daar al ervaring mee, en zijn er betere alternatieven?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Kan iemand mij vertellen of er ondertussen al een goed alternatief is voor Toon van Eneco? Ik wil eigenlijk eenzelfde soort slimme thermostaat met dezelfde functies (onder andere realtime energieverbruik) alleen dan zonder een abonnement waar ik aan vast zit. Nu heb ik gehoord dat je Toon ook wel kunt gebruiken zonder abonnement alleen lever je dan de helft van de functionaliteit in en kan je bijvoorbeeld geen overzicht/grafieken meer inzien over je verbruik van de week/maand/jaar.
Een Toon is vrij makkelijk te krijgen 2e hands via marktplaats maar ik weet niet of ik dat wel wil. Ik kan nu met mijn Eneco app ook wel mijn verbruik aflezen maar niet realtime. Ik wil gewoon graag alle functionaliteiten en als het even kan zo'n fancy schermpje aan de muur. Wie kan mijn verder op weg helpen?
Een Toon is vrij makkelijk te krijgen 2e hands via marktplaats maar ik weet niet of ik dat wel wil. Ik kan nu met mijn Eneco app ook wel mijn verbruik aflezen maar niet realtime. Ik wil gewoon graag alle functionaliteiten en als het even kan zo'n fancy schermpje aan de muur. Wie kan mijn verder op weg helpen?
Weet niet of je al iets van domotica in je huis hebt? Zelf gebruik ik al jaren Domoticz en heb sinds 2,5 jaar een tablat aan de muur en nu met Dashticz. Werkt prima en heeft geen abbo.EJ pc schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:46:
Kan iemand mij vertellen of er ondertussen al een goed alternatief is voor Toon van Eneco? Ik wil eigenlijk eenzelfde soort slimme thermostaat met dezelfde functies (onder andere realtime energieverbruik) alleen dan zonder een abonnement waar ik aan vast zit. Nu heb ik gehoord dat je Toon ook wel kunt gebruiken zonder abonnement alleen lever je dan de helft van de functionaliteit in en kan je bijvoorbeeld geen overzicht/grafieken meer inzien over je verbruik van de week/maand/jaar.
https://github.com/Dashticz/dashticz_v2
Had voor Dashticz deze https://github.com/gerard33/frontpage maar vond ik wat minder...
[ Voor 4% gewijzigd door stuffer op 18-09-2018 16:06 ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Zijn er al mensen die ervaring hebben met het combineren van Evohome met Domoticz?
Op zich werkt het als thermostaat prima, maar ik mis vooral wat grafieken.
Zou uiteindelijk ook m'n zonneschermen willen laten meedoen met de temperatuurregeling. Werkt beter dan een lichtmeting, en misschien lukt dat wel met de Evohome onderdelen.
Op zich werkt het als thermostaat prima, maar ik mis vooral wat grafieken.
Zou uiteindelijk ook m'n zonneschermen willen laten meedoen met de temperatuurregeling. Werkt beter dan een lichtmeting, en misschien lukt dat wel met de Evohome onderdelen.
Ik heb getwijfeld, maar besloten dat ik mijn verwarming volledig los wil hebben van de rest. Dus heb ik een EvoHome multi-zone systeem gekocht dat volledig autonoom werkt.EJ pc schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:46:
Toon staat me niet aan, abbo is nodig en zonder internet doet het niet veel qua meten energieverbruik.
Ooit wil ik wel iets met Domoticz gaan doen en daarmee misschien mijn EvoHome aansturen, maar voorlopig hou ik het bij EvoHome als verwarmingsregeling en het online portal van mijn energieleverancier voor mijn energieverbruikt, aangevuld met het SolarEdge portal voor mijn panelen.
Hallo
Ik wil ws een Remeha Calenta 28C CW4 aanschaffen. Met daarbij een slimme thermostaat. En dan vervpolgens zone-knoppen op mijn radiator te zetten.
ik heb thuis al een Google Home en gebruik een SmartThings als hub/gateway en alles is aan te sturen via een android tablet waar oa tasker op staat.
Nu is die CV aan te sturen door verschillende thermoastaten, maar welke is het beste voor bovenstaand systeem?
Ik wil ws een Remeha Calenta 28C CW4 aanschaffen. Met daarbij een slimme thermostaat. En dan vervpolgens zone-knoppen op mijn radiator te zetten.
ik heb thuis al een Google Home en gebruik een SmartThings als hub/gateway en alles is aan te sturen via een android tablet waar oa tasker op staat.
Nu is die CV aan te sturen door verschillende thermoastaten, maar welke is het beste voor bovenstaand systeem?
Ik heb Evohome, werkt uitstekend. Hou er wel rekening mee dat er een bypass in moet bij zoneverwarming.maartend schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:04:
Hallo
Is as-such niet verplicht maar dan moet je 1 verwarming altijd open laten staan en niet voorzien van een slimme thermostaat.bert pit schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:50:
[...]
Ik heb Evohome, werkt uitstekend. Hou er wel rekening mee dat er een bypass in moet bij zoneverwarming.
Oh, er zijn op dit moment sets van 4, 6 en 8 kranen in de aanbieding bij WifiThermostaten / 50Five. Kan je hen zeker aanraden, ze kijken *erg* zorgvuldig naar wat je nodig hebt.
Installatieservice is niet nodig, ik heb ze wel een controle laten uitvoeren maar vooral voor mijn eigen gemoedsrust. (Achteraf had ik het eigenlijk allemaal wel goed gedaan.)
Let er ook op dat je thermostaatkranen moet hebben én dat die van het juiste type moeten zijn. Zitten wel een shitload aan verloopjes bij. Als het Honeywell thermostaatkranen zijn passen de slimme kranen er direct op. (Plaatsen is echt een eitje, wel handig even de gebruikswaanwijzing te lezen. De kraan moet OPEN voordat je 'm plaatst, niet dicht.)
Al met al, paar dagen in gebruik en erg tevreden mee. Al hebben we 'm nog niet volledig benut. We hebben nog maar 3 van de 5 geplande zones (4 van de 6 radiatoren) in gebruik. De andere 2 radiatoren zijn domweg nog niet geplaatst.
Waar je héél ver weg van moet blijven is Feenstra. *schuimbek*
Die leveren ook een set, maar fin, Google voor de lol maar eens. (Long story short: Ik heb mijn rechtsbijstand kunnen inschakelen. Die zijn me kwijt als klant.)
Een tussen oplossing https://imgur.com/S6FJ6jPEJ pc schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:46:
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Wat voor app gebruik je op de tablet? zodat je realtime verbruik kunt zien inclusief fancy grafiekjes?wizzopa schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:49:
[...]
Een tussen oplossing https://imgur.com/S6FJ6jP
Dat is een App die samen werkt met mijn Flukso https://www.flukso.net/dash#electricity/day de app is Energy Control Made by Smoliar.com.
PV- 8530Wp..... SWW- Atlantic 200….. WP- Daikin 3,5kW….. Foto’s.....
Ik heb thuis de volgende situatie:
-ATAG A244EC ketel
-Vloerverwarming begane grond (Riho - tevens hoofdverwarming)
-Vloerverwarming badkamer (met de thermostaat in de badkamer te regelen)
-Radiatoren beneden: hal (Jaga Tempo)
Aparte radiatoren (3x) later bijgezet in de bijkeuken, garage en keuken.
-Radiatoren boven: studeerkamer, slaapkamer, badkamer.
Ik zou nu graag bijv. de studeerkamer apart van de vloerverwarming / de 'rest' willen gaan regelen, dit omdat ik regelmatig thuis werk en overdag niet persee de gehele benedenverdieping hoef te verwarmen. Als ik de studeerkamer nu wil verwarmen moet ik dus de thermostaat beneden omhoog zetten en verwarmt alles mee (vloerwarming beneden en daar waar de radiatoren open staan).
Nu heb ik gekeken naar verschillende oplossingen en lijkt de Honeywell Evohome, met de losse radiatorknoppen een geschikte oplossing. Wat komt hier nog meer qua installatie en opties bij, in mijn geval? Is het gemakkelijk om zelf de aanpassen te maken (bypass wellicht e.d.....)
-ATAG A244EC ketel
Ik zou nu graag bijv. de studeerkamer apart van de vloerverwarming / de 'rest' willen gaan regelen, dit omdat ik regelmatig thuis werk en overdag niet persee de gehele benedenverdieping hoef te verwarmen. Als ik de studeerkamer nu wil verwarmen moet ik dus de thermostaat beneden omhoog zetten en verwarmt alles mee (vloerwarming beneden en daar waar de radiatoren open staan).
Nu heb ik gekeken naar verschillende oplossingen en lijkt de Honeywell Evohome, met de losse radiatorknoppen een geschikte oplossing. Wat komt hier nog meer qua installatie en opties bij, in mijn geval? Is het gemakkelijk om zelf de aanpassen te maken (bypass wellicht e.d.....)

De Honeywell opentherm module lijkt niet te werken op de ATAG i28EC.
Heeft iemand nog tips.
In de handleiding vind ik geen informatie over instellingen of opentherm of aan/uit gebruikt moet worden.
Er gaan geen lampjes branden op de opentherm module. Ook niet als ik de knop op de module lang in druk.
De module is aangesloten op de blauwe opentherm printplaat.
Heeft iemand nog tips.
In de handleiding vind ik geen informatie over instellingen of opentherm of aan/uit gebruikt moet worden.
Er gaan geen lampjes branden op de opentherm module. Ook niet als ik de knop op de module lang in druk.
hoofdstuk 9.1NIMIC schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:02:
De Honeywell opentherm module lijkt niet te werken op de ATAG i28EC.
Heeft iemand nog tips.
https://www.google.com/ur...Vaw2Y1DjwapoymUXhBElICVTL
Om de vloerverwarming en andere ruimtes te separeren, moet er een zone klep geïnstalleerd worden voor de vloerverwarming. Daarnaast moeten alle ruimtes met radiatoren die je niet wil verwarmen voorzien worden van een HR92 knop en alle radiatoren moeten een thermostaatkraan hebben.-Muncky- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:45:
Ik heb thuis de volgende situatie:
-ATAG A244EC ketel
![]()
[Afbeelding]
Ook moet er een bypass in het systeem gezet worden, of je laat een van de radiatoren altijd open staan met een gewone kraan.
Als je een zone klep gebruikt moet je op aan/uit stoken. Houd er ook rekening mee dat je CV mogelijk een te grote minimale warmte afgifte heeft om slechts een kleine radiator in je studeerkamer te verwarmen. Je CV ketel zou dan kunnen gaan pendelen met alle nadelen van dien. Je moet dus mogelijk meerdere radiatoren tegelijk openzetten.
De handleiding had ik natuurlijk al gezien.
Uiteindelijk heb ik het kabeltje van de bus aansluiting naar de opentherm printplaat omgedraaid.
Nu werkt het prima.
De
En de installateur maar zeggen dat de opentherm module kapot is.

Vraag voor andere evohome gebruikers: hebben jullie er ook last van dat de temperatuur soms zomaar wordt ingesteld van een zone?
Ik zie regelmatig een tijdelijke temperatuur staan ingesteld in een zone die ik eigenlijk nooit gebruik, met als gevolg dat de ketel begint te stoken zonder dat dit nodig is.
Zijn er meer mensen met dit probleem? Of zit iemand mijn systeem te hacken?
Ik zie regelmatig een tijdelijke temperatuur staan ingesteld in een zone die ik eigenlijk nooit gebruik, met als gevolg dat de ketel begint te stoken zonder dat dit nodig is.
Ik had het de afgelopen week andersom...Taenadar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:46:
Vraag voor andere evohome gebruikers: hebben jullie er ook last van dat de temperatuur soms zomaar wordt ingesteld van een zone?
Tijdelijk programma er af gehaald, uur later weer op tijdelijk programma. (Dus koud in huis.)
Mijn systeem is overigens niet aangesloten op internet. (Nog niet.)
Vooralsnog heb ik er niet verder naar gekeken, we zijn volop bezig met een verbouwing waardoor toch regelmatig deuren en ramen open staan die anders dicht blijven plus dat er nog 2 radiatoren (en dus 2 zones) bij gaan komen de komende week, 2 weken.
Wilde het na die tijd eens goed bekijken en anders bellen met 50Five. (Waar de set vandaan komt. Door hen is 'ie ook gecontroleerd op goede werking dus als het mis gaat mogen ze het komen fixen.)
Huh? Kent een OpenTherm module een + en - je die juist moet aansluiten?NIMIC schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 08:17:
[...]
De handleiding had ik natuurlijk al gezien.
Uiteindelijk heb ik het kabeltje van de bus aansluiting naar de opentherm printplaat omgedraaid.
Nu werkt het prima.
De
En de installateur maar zeggen dat de opentherm module kapot is.
(Da's me nooit opgevallen.)
Oh, wacht, bij mij werkt 'ie wel gewoon dus dan zal daar het probleem niet in zitten.
[ Voor 18% gewijzigd door unezra op 02-10-2018 06:49 ]
Nee, nooit.Taenadar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:46:
Zit er iemand aan de knoppen? Of wordt er per ongeluk iets tegen aan geschoven?
Ik weet 100% zeker dat er niks tegen de knoppen komt, of verschoven is. Het komt namelijk voor in kamers waar niemand komt. Als ik thuis kom (en we zijn maar met zijn tweeën) en een ruimte heeft een tijdelijk programma gekregen, weet ik zeker dat er iets mis is.NIMIC schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
Nee, nooit.
Zit er iemand aan de knoppen? Of wordt er per ongeluk iets tegen aan geschoven?
Gisteravond (toen ik dit bericht aan het typen was), hoorde ik de kachel branden, dus ik kijk op de app, zie een tijdelijk programma ingeschakeld staan, en ik verwijder deze. De kachel stopt er mee, maar 5 minuten later gebeurd het zelfde.
Vervolgens maar de gehele kachel uitgezet, want ik werd er gek van en wilde slapen. Vanochtend was er weer het zelfde probleem. Ik zal WiFi eens uitschakelen, wellicht dat er toch gewoon een bug in de beveiliging zit waardoor bots op random momenten je kachel inschakelen (want waarom ook niet).
Ik gebruikte in mijn evohome systeem een oude versie van de wireless round en die schoot van de ene op de andere dag in een tijdelijk programma. Na het opnieuw instellen schoot hij vervolgens weer in het tijdelijke programma. Heb hem uiteindelijk vervangen door een nieuwere versie. Heb nooit kunnen achterhalen wat nu het probleem was.
Hmmmm! Kan een Wireless Round ook zonder koppeling een EvoHome beïnvloeden?jadajada schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:25:
Ik gebruikte in mijn evohome systeem een oude versie van de wireless round en die schoot van de ene op de andere dag in een tijdelijk programma. Na het opnieuw instellen schoot hij vervolgens weer in het tijdelijke programma. Heb hem uiteindelijk vervangen door een nieuwere versie. Heb nooit kunnen achterhalen wat nu het probleem was.
Bij mij ligt nog een losse Round op de kast, niet ingesteld, alleen de Round. Wel een nieuw ding.
(Moet terug naar Feenstra. Ooit.)
Bestaat er niet iets dat de pomp gewoon elektrisch uitschakelt?-Muncky- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:45:
Nu heb ik gekeken naar verschillende oplossingen en lijkt de Honeywell Evohome, met de losse radiatorknoppen een geschikte oplossing.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Dunno! Ik ga mij in ieder geval verder verdiepen in dit systeem en op zoek naar een bedrijf die het aan kan sluiten..mhr-zip schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:49:
[...]
Bestaat er niet iets dat de pomp gewoon elektrisch uitschakelt?
Ik zie dit alleen maar als er een raam of deur in de buurt open staat, dan verschijnt er ook zo'n deur/raam logo in die zone. Maar dan stelt hij de temperatuur juist in op 5 graden zodat je niet onnodig de buitenlucht verwarmd.Taenadar schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 23:46:
Andersom nog nooit gehad, ik gebruik het systeem al zo'n 2 jaar naar volle tevredenheid met totaal 5 zone's
Wel eens gehad dat vriendjes van de kinderen en aan hebben gezeten en hem gewoon op hoogste stand hebben gezet
Ik zit er over te denken de Remeha Calenta ACE aan te schaffen met een smart thermostaat. CW4 of 5 moet ik nog even bekijken. Ik wil het volgende;
De ACE hangt in de schuur, de thermostaat komt in de woonkamer te hangen. Ik heb gewon wifi in mijn schuur. Ik wil een wifi verbinding tussen de thermostaat en de ACE. En verder wil ik zone verwarming gaan toepasssen.
Welke thermostaat heb ik hier voor nodig en wat nog meer behalve de thermostaat en de ACE?
De ACE hangt in de schuur, de thermostaat komt in de woonkamer te hangen. Ik heb gewon wifi in mijn schuur. Ik wil een wifi verbinding tussen de thermostaat en de ACE. En verder wil ik zone verwarming gaan toepasssen.
Welke thermostaat heb ik hier voor nodig en wat nog meer behalve de thermostaat en de ACE?
Tot nu toe best tevreden met 50Five. Goede presales, prima aftersales.-Muncky- schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 14:58:
[...]
Dunno! Ik ga mij in ieder geval verder verdiepen in dit systeem en op zoek naar een bedrijf die het aan kan sluiten..
Ben alleen bang dat ik de aftersales toch nog écht moet gaan uittesten, de batterij van mijn EvoHome lijkt zwak of de unit is defect. Na 20 minuten zegt 'ie "batterij bijna leeg" en da's veel te vlot. Hij moet 4 uur autonoom kunnen zijn.
Hoi allen! Ik wil in m'n huis ook graag zoneverwarming. Ik werk veel met Homekit en met Domoticz, maar wil het liefst zoveel mogelijk via Homekit laten draaien.
Nu zie ik daarin vooral Tado en Evohome terugkomen. Waar ik alleen nog niet achter kom: Wat is het verschil en zijn de voor- en nadelen van deze systemen?
Ik heb 8 zones nodig (woonkamer & keuken, hal & wc, badkamer, 4 slaapkamers en zolder). Ook heb ik een ketel die Opentherm ondersteund. Geofencing doe ik ook via Domoticz, dus hoeft niet perse via het systeem.
Wat ik vooral zoek is comfort, maar ook besparing, zodat we niet de hele dag het hele huis verwarmen, maar alleen dat wat nodig is.
Nu zie ik daarin vooral Tado en Evohome terugkomen. Waar ik alleen nog niet achter kom: Wat is het verschil en zijn de voor- en nadelen van deze systemen?
Ik heb 8 zones nodig (woonkamer & keuken, hal & wc, badkamer, 4 slaapkamers en zolder). Ook heb ik een ketel die Opentherm ondersteund. Geofencing doe ik ook via Domoticz, dus hoeft niet perse via het systeem.
Wat ik vooral zoek is comfort, maar ook besparing, zodat we niet de hele dag het hele huis verwarmen, maar alleen dat wat nodig is.
[ Voor 17% gewijzigd door Kix@$$ op 03-10-2018 19:58 ]
Als je eens per dag een schakelmoment programmeert van bijvoorbeeld 5 graden naar 6 graden, dan ben je van dat probleem af. In de nieuwste versie koppelt Evohome een handmatig ingestelde temperatuur (van dan vriendje) wel terug, maar hij doet er niets mee. Een extra schakelmoment reset dan de handmatige instelling.Gorefest schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:54:
[...]
Wel eens gehad dat vriendjes van de kinderen en aan hebben gezeten en hem gewoon op hoogste stand hebben gezetmaar daar krijg ik nu melding van via mijn domoticz systeem.
Ik ken alleen Evohome, maar er zijn er meerdere.maartend schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:11:
Ik zit er over te denken de Remeha Calenta ACE aan te schaffen met een smart thermostaat. CW4 of 5 moet ik nog even bekijken. Ik wil het volgende;
Let goed op bij je keuze dat je een CV neemt met het laagst mogelijke minimaal vermogen. De nieuwe CW5 van remeha heeft volgens mij een behoorlijk hoog minimaal vermogen.
Zelf heb ik ook een Remeha Calenta CW5, prima kachel, alleen nu een maatje te groot. Achteraf had ik beter een CW4 kunnen nemen. Zone verwarming zorg er namelijk voor dat er soms maar een of twee radiatoren open staan. De kachel kan dan zijn minimale warmte niet kwijt en de stromingsgeluiden nemen toe.
Als je zone verwarming neemt, moet overal thermostaatnkoppen hebben en heb je geen centrale thermostaat nodig. De communicatie gaat wireless (geen wifi) bij Evohome, de communicatie over het internet (app, PC) gaat wel over wifi.
Dat ligt iets genuanceerder.bert pit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
[...]
Als je zone verwarming neemt, moet overal thermostaatnkoppen hebben en heb je geen centrale thermostaat nodig. De communicatie gaat wireless (geen wifi) bij Evohome, de communicatie over het internet (app, PC) gaat wel over wifi.
Je hebt een bypass nodig en alle zones die je gestuurd wil verwarmen hebben thermostaatknoppen nodig.
Wij hebben een aantal ruimtes in huis die we dusdanig zelden verwarmen, dat we daar bewust geen thermostaatknoppen hebben. Zonde van het geld. Alleen de ruimtes die we daadwerkelijk regelmatig verwarmen hebben thermostaatknoppen.
Bij mij houdt ie het ook maar 15 min. vol hoor. Is dat echt een verrotte batterij of is het normaal? Ook bij 50Five gekocht overigens.unezra schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 19:27:
[...]
Tot nu toe best tevreden met 50Five. Goede presales, prima aftersales.
Ben alleen bang dat ik de aftersales toch nog écht moet gaan uittesten, de batterij van mijn EvoHome lijkt zwak of de unit is defect. Na 20 minuten zegt 'ie "batterij bijna leeg" en da's veel te vlot. Hij moet 4 uur autonoom kunnen zijn.
Vraagje trouwens hier. Ik heb een Nefit met opentherm module en de evohome. Als ik in m'n agenda heb staan 8:00 op 20 graden dan zou je toch verwachten dat hij 7:30 begint te pruttelen en om 8:00 is het 20 graden? Zo deed m'n vorige slimme thermostaat het in ieder geval wel. Maar hier lijkt het op dat hij pas aan gaat om 8:00. Doe ik iets fout of is dat normaal?
Facts don't care about your feelings
Volgens de handleiding moet 'ie het 4 uur volhouden. Het kan dus een defecte unit zijn, of een rotte set accu's. In ieder geval iets waar ik deze week, volgende week eens navraag over ga doen. (Ook vanwege het rare onverwachte aanspringen. Kan ook duiden op een kapotte unit.)YoshiBignose schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:33:
[...]
Bij mij houdt ie het ook maar 15 min. vol hoor. Is dat echt een verrotte batterij of is het normaal? Ook bij 50Five gekocht overigens.
Dat moet je instellen. Er zit een leer-functie in. Standaard doet 'ie het niet tot je het aan zet.Vraagje trouwens hier. Ik heb een Nefit met opentherm module en de evohome. Als ik in m'n agenda heb staan 8:00 op 20 graden dan zou je toch verwachten dat hij 7:30 begint te pruttelen en om 8:00 is het 20 graden? Zo deed m'n vorige slimme thermostaat het in ieder geval wel. Maar hier lijkt het op dat hij pas aan gaat om 8:00. Doe ik iets fout of is dat normaal?
Zelfde met afkoelen. Normaliter als je 'm tot 22:00u programmeert gaat 'ie dan pas uit, maar zet je die optie aan, gaat 'ie eerder al zachter in stapjes van ik meen 0,1 of 0,5 graden.
Hou me maar even op de hoogteunezra schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:36:
[...]
Volgens de handleiding moet 'ie het 4 uur volhouden. Het kan dus een defecte unit zijn, of een rotte set accu's. In ieder geval iets waar ik deze week, volgende week eens navraag over ga doen. (Ook vanwege het rare onverwachte aanspringen. Kan ook duiden op een kapotte unit.)
Huh waar kan je dat instellen dan? Heb daar niets over gezien of gelezen.[...]
Dat moet je instellen. Er zit een leer-functie in. Standaard doet 'ie het niet tot je het aan zet.
Zelfde met afkoelen. Normaliter als je 'm tot 22:00u programmeert gaat 'ie dan pas uit, maar zet je die optie aan, gaat 'ie eerder al zachter in stapjes van ik meen 0,1 of 0,5 graden.
Nog een vraagje, er zijn mooie sneltoetsen voor 3 graden lager of alles naar 15 graden, maar waarom is er geen knop om alles naar 1 temperatuur te zetten? Soms ben ik lui en wil ik gewoon alles 20 graden hebben...
Klopt helemaal.bert pit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
[...]
Ik ken alleen Evohome, maar er zijn er meerdere.
Let goed op bij je keuze dat je een CV neemt met het laagst mogelijke minimaal vermogen. De nieuwe CW5 van remeha heeft volgens mij een behoorlijk hoog minimaal vermogen.
Zelf heb ik ook een Remeha Calenta CW5, prima kachel, alleen nu een maatje te groot. Achteraf had ik beter een CW4 kunnen nemen. Zone verwarming zorg er namelijk voor dat er soms maar een of twee radiatoren open staan. De kachel kan dan zijn minimale warmte niet kwijt en de stromingsgeluiden nemen toe.
Ik zie dat vanaf CW5 dit model ketel veel meer (onnodig?) vermogen heeft.
Lees je ook even in op het CV-tuning topic

Daar kun je lezen dat een laag minimaal CV-vermogen veel voordelen heeft.
Als alles volgens planning gaat is vandaag mijn installatie compleet en kan ik dit weekend de boel definitief inrichten. Ik hoop daarna goed te kunnen testen. (Vandaag komt de loodgieter voor het aansluiten van de laatste 2 radiatoren en met wat geluk ook de electricien voor het plaatsen van de unit op een montagedoos in de muur.)YoshiBignose schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:43:
[...]
Hou me maar even op de hoogteAls je een nieuwe krijgt en die gaat wel 4 uur mee dan zal ik er ook even naar kijken (maar hou dat ding toch niet zoveel in m'n hand).
https://getconnected.hone...ing%20evohome%20Wi-Fi.pdf[...]
Huh waar kan je dat instellen dan? Heb daar niets over gezien of gelezen.
Pagina 7, "Adaptieve Start" en "Optimale Stop" zijn de dingen die je zoekt.
Hmm, dat zou ik niet weten. Hier speelt dat eigenlijk nooit vanwege de specifieke zone indeling.Nog een vraagje, er zijn mooie sneltoetsen voor 3 graden lager of alles naar 15 graden, maar waarom is er geen knop om alles naar 1 temperatuur te zetten? Soms ben ik lui en wil ik gewoon alles 20 graden hebben...
- Werkkamer
- Badkamer
- Slaapkamer
- Woonkamer
- Toilet
De situatie dat we daar op een bepaald moment een gelijke temperatuur wil hebben zal denk ik niet voor komen.
- Werkkamer wil ik alleen verwarmen als ik er zit en het koud heb. (Dus eigenlijk altijd op laag en handmatige override voor een periode.)
- Badkamer wil ik een specifiek weekprogramma op hebben. (Het is redelijk in te schatten wanneer we daar gebruik van maken.)
- Slaapkamer verwarmen we praktisch nooit.
- Woonkamer word het meest intensief gebruikt. Dus daar zal het meest gestookt worden.
- Toilet wil ik altijd op een vaste temperatuur hebben. (Maar ook op momenten overrulen. Komt die knop van pas.)
We hebben nog 2 slaapkamers en een washok, die 2 kamers zitten geen thermostaatkranen in. In een van de 2 drogen we de was, maar we denken dat met de aanschaf van een wasdroger we daar nauwelijks nog willen gaan stoken. (Mochten we tóch die behoefte hebben, laten we een thermostaatkraan plaatsen. Zal iets van €200 kosten inclusief EvoHome kraan. Is te overzien.) De andere kamer staan onze kledingkasten. Hebben we eigenlijk ook nooit echt behoefte aan verwarming. Wasruimte is onverwarmd. Gaat ook geen verwarming komen. Staan toch alleen maar een wasmachine en droger.
Dit geldt dus voor mij? eerder CW4 dan CW5.nokiaan958GB schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 23:00:
[...]
Klopt helemaal.
Ik zie dat vanaf CW5 dit model ketel veel meer (onnodig?) vermogen heeft.
Lees je ook even in op het CV-tuning topic![]()
Daar kun je lezen dat een laag minimaal CV-vermogen veel voordelen heeft.
Ik dacht nl. als volgend.
Stel dat ik met mijn CW4 tegen max vermogen aanhang, dan is dat veel meer een aanslag op het apparaat.
Maar als min. vermogen dus hoger ligt, dan verbruikt hij meer bij klein verbruik?
Is die verbinding tussen rood/blauw niet al een bypass?-Muncky- schreef op donderdag 27 september 2018 @ 11:45:
Is het gemakkelijk om zelf de aanpassen te maken (bypass wellicht e.d.....)
Thanks idd. Is de app bij jou ook zo slecht? Als ik temperaturen verander dan duurt het soms wel 30 min voordat ik het op m'n evohome zieunezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 06:48:
[...]
https://getconnected.hone...ing%20evohome%20Wi-Fi.pdf
Pagina 7, "Adaptieve Start" en "Optimale Stop" zijn de dingen die je zoekt.

Hmm, ik weet at het enige tijd kan duren omdat, om stroom te besparen, een temperatuur niet *direct* word doorgegeven. Er is maar een paar keer per uur communicatie van de knoppen naar de hoofdunit. (Dacht dat andersom wel direct word doorgegeven maar ben daar niet 100% zeker van.)YoshiBignose schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:11:
[...]
Thanks idd. Is de app bij jou ook zo slecht? Als ik temperaturen verander dan duurt het soms wel 30 min voordat ik het op m'n evohome ziekrijg nu zelfs een zandlopertje...
De app heb ik nog niet uitgetest, mijn systeem hangt helemaal nog niet aan internet vast.
Tenzij je een zeer groot tochtig huis hebt en het vriest 20 graden, zul je nooit het max vermogen gebruiken. Het max vermogen van de CW5 is ook maar iets hoger dan de CW4, het verschil zit met name in de hoeveelheid sanitair warm water. Wil je dus twee douches tegelijk gebruiken, dan moet je de CW5 nemen.maartend schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:47:
[...]
Dit geldt dus voor mij? eerder CW4 dan CW5.
Ik dacht nl. als volgend.
Stel dat ik met mijn CW4 tegen max vermogen aanhang, dan is dat veel meer een aanslag op het apparaat.
Maar als min. vermogen dus hoger ligt, dan verbruikt hij meer bij klein verbruik?
Kwa verbruik maakt het niets uit of je de CW5 of CW4 neemt. De warmteproductie is hetzelfde en warmte gaat in de praktijk alleen verloren door slechte isolatie en door slecht afstelling van de CV waardoor je de warmte de schoorsteen uit blaast.
Daarnaast kan door pendelen ook een verminderd rendement optreden. En dat pendelen zul je eerder bij de CW5 hebben dan bij de CW4.
Hi, even een vraag. Ik ben voornemens om het Evohome systeem aan te schaffen, maar de loodgieter wil me een Watts systeem verkopen.. iemand daar ervaring mee?
Net even op de website gekeken. Het ziet er niet verkeerd uit.
https://www.watts-klimaat...ts-vision-systeem-868-mhz
Het systeem lijkt meer verschillende modules te hebben. Evohome bestaat natuurlijk al wel een tijdje, wordt best veel gebruikt en geeft 5 jaar garantie.
Wat vraagt de loodgieter voor het Watts systeem?
Misschien kun je even kijken bij reviews van de app. Dat geeft vaak wel een goed beeld.
https://www.watts-klimaat...ts-vision-systeem-868-mhz
Het systeem lijkt meer verschillende modules te hebben. Evohome bestaat natuurlijk al wel een tijdje, wordt best veel gebruikt en geeft 5 jaar garantie.
Wat vraagt de loodgieter voor het Watts systeem?
Misschien kun je even kijken bij reviews van de app. Dat geeft vaak wel een goed beeld.
Dat schermpje lijkt op iets uit het Windows 95 tijdperk
Kreeg toevallig vandaag een melding toen ik m'n evohome uit de oplader haalde met een foutmelding. Batterypack slecht of kapot, neem contact op met de verkoper. Zoietsunezra schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 16:31:
[...]
Hmm, ik weet at het enige tijd kan duren omdat, om stroom te besparen, een temperatuur niet *direct* word doorgegeven. Er is maar een paar keer per uur communicatie van de knoppen naar de hoofdunit. (Dacht dat andersom wel direct word doorgegeven maar ben daar niet 100% zeker van.)
De app heb ik nog niet uitgetest, mijn systeem hangt helemaal nog niet aan internet vast.
Hmmm, interessant.YoshiBignose schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:20:
[...]
Kreeg toevallig vandaag een melding toen ik m'n evohome uit de oplader haalde met een foutmelding. Batterypack slecht of kapot, neem contact op met de verkoper. Zoietsdus er is blijkbaar toch wat mis.
Ik ga binnenkort eens ff bellen met ze.
Systeem is nu compleet, moet alleen de bedienunit nog aan de muur hangen. Wát een luxe om vanochtend op de badkamer te staan en opeens naast je *BZZZZZT* te horen van een radiator die volgens programmering aan gaat. (We waren wat vroeg voor een zaterdag en hebben de programma's nog niet goed ingesteld, ook de learning en eco functie nog niet aangezet.)
Voor het eerst dit jaar de verwarming aan en alleen in de werkkamer waar ik nu zit. Heerlijk wat een luxeunezra schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 08:50:
[...]
Hmmm, interessant.
Ik ga binnenkort eens ff bellen met ze.
Systeem is nu compleet, moet alleen de bedienunit nog aan de muur hangen. Wát een luxe om vanochtend op de badkamer te staan en opeens naast je *BZZZZZT* te horen van een radiator die volgens programmering aan gaat. (We waren wat vroeg voor een zaterdag en hebben de programma's nog niet goed ingesteld, ook de learning en eco functie nog niet aangezet.)
Edit: kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen maar de besparing lijkt 15% te zijn over het eerste jaar, maar de winter was vrij mild.
[ Voor 8% gewijzigd door PLAE op 06-10-2018 12:08 ]
Als je je gasstanden ( met terugwerkende kracht) invoert bij mindergas.nl dan komt de exacte besparing er uit. Hierbij is rekening gehouden met zogenaamde graaddagen, waardoor je een goed beeld krijgt van het effect van je genomen maatregelen.PLAE schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 09:48:
[...]
Voor het eerst dit jaar de verwarming aan en alleen in de werkkamer waar ik nu zit. Heerlijk wat een luxeben er na een jaartje nog steeds erg blij mee.
Edit: kan het nog niet met 100% zekerheid zeggen maar de besparing lijkt 15% te zijn over het eerste jaar, maar de winter was vrij mild.
Weet iemand of je de Honeywell HR92 thermostaatkraan ook verticaal omhoog mag monteren? Kan hier niet echt wat over terugvinden en bij een radiator zou dit ivm aanrijgevaar perfect uitkomen namelijk.
Ik kan het zo 123 ook niet vinden, maar is 90 graden gedraaid zoals in dit filmpje eventueel een optie?Desmoerick schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:39:
Weet iemand of je de Honeywell HR92 thermostaatkraan ook verticaal omhoog mag monteren? Kan hier niet echt wat over terugvinden en bij een radiator zou dit ivm aanrijgevaar perfect uitkomen namelijk.
YouTube: Basisinstellingen HR92 radiatorregelaar | Honeywell Home
Nadeel van vertikaal lijkt me dat je het display minder goed kunt aflezen. Het staat dan op zijn kop. (Hoewel ik ook dacht een kraan gezien te hebben die ipv naar boven, naar beneden wijst. Met een soort U bocht dus. Dan heb je dat probleem niet.)
Het kan wel en alles werkt, alleen zit het thermostaatdeel van de knop wat meer in de warme luchtstroom met alle nadelen van dien.Desmoerick schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:39:
Wordt de kamertemperatuur gemeten door een andere thermostaat dan is het helemaal geen probleem.
Je kunt ook kijken of je de knop wellicht ergens anders op de leiding kunt plaatsen.
Ik bedankt allemaal, hij zal circa zo’n 10 cm naast de radiator zitten, dus niet direct in de warme stroom, dus ik neem de gok.bert pit schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 19:29:
[...]
Het kan wel en alles werkt, alleen zit het thermostaatdeel van de knop wat meer in de warme luchtstroom met alle nadelen van dien.
Wordt de kamertemperatuur gemeten door een andere thermostaat dan is het helemaal geen probleem.
Je kunt ook kijken of je de knop wellicht ergens anders op de leiding kunt plaatsen.
Hallo,
Ik zit nog even na te denken over Evohome voor mijn situatie.
In mijn situatie zou het handig zijn als ik over mijn kantoortje kan verwarmen zonder de woonkamer te hoeven verwarmen.
Het Evotouch Wifi bedieningspaneel komt in de woonkamer te staan. Op de twee radiatoren van de woonkamer moet een HR92 worden bevestigd.
Wat ik mij mbt de woonkamer afvraag is:
1. of het bepalen van de ruimtetemperatuur met het Evotouch Wifi bedieningspaneel of de HR92 gebeurt
2. of ik de bediening op de HR92 in de woonkamer eigenlijk wel hoef te gebruiken aangezien ik de kamertemperatuur met het Evotouch Wifi bedieningspaneel wil instellen.
In mijn situatie zou het handig zijn als ik over mijn kantoortje kan verwarmen zonder de woonkamer te hoeven verwarmen.
Het Evotouch Wifi bedieningspaneel komt in de woonkamer te staan. Op de twee radiatoren van de woonkamer moet een HR92 worden bevestigd.
1. of het bepalen van de ruimtetemperatuur met het Evotouch Wifi bedieningspaneel of de HR92 gebeurt
2. of ik de bediening op de HR92 in de woonkamer eigenlijk wel hoef te gebruiken aangezien ik de kamertemperatuur met het Evotouch Wifi bedieningspaneel wil instellen.
De ruimtetemperatuur in een ruimte met meerdere radiatoren, wordt normaalgesproken bepaald door de Evottouch. Daarop kun je ook je temperatuur instellen. Maar dat kun je ook op de HR92 doen. Vind je het te koud dan kun je gewoon aan een van de HR92 knoppen draaien en de andere wordt automatisch op dezelfde temperatuur ingesteld. Erg gunstig voor de WAFnokiaan958GB schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:35:
Hallo,
Daarnaast kun je de temperatuur instellen via de app, werkt veel makkelijker dan de Evotouch. En je hoeft niet van de bank af
Dat is exact een van de redenen waarom ik een dergelijk systeem heb aangeschaft.nokiaan958GB schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:35:
Hallo,
Mijn werkkamer heeft 1 radiator met HR92 knop, die HR92 bepaald zijn eigen temperatuur daar. Standaard programma is 10 graden, alleen als ik er zit en het te koud vind zet ik 'm aan. (Tot nu toe nog niet voorgekomen, we hebben het systeem een paar weken actief in gebruik en mijn werkkamer word op dit moment nog verwarmd door wat apparatuur die ergens de komende weken weer naar beneden gaat.)
Wel wil ik daar nog een weekprogramma instellen met meerdere schakelmomenten, zodat als ik 'm met de hand aan zet, 'ie op zinvolle tijden weer automatisch uit gaat.
Woonkamer heeft 3 radiatoren waarvan 2 met een HR92, 1 staat permanent uit en heeft helemaal geen thermostaatknop. (Radiator naast de piano, die moet permanent uit staan.) Woonkamer word gemeten door het bedieningspaneel. Bediening doen we tot nu toe zowel via het paneel als via de knop. Net wat het handigste is. Hier zit een weekprogramma op dat past bij het gebruik. Dus op werkdagen 's ochtends aan, 's avonds aan, overdag uit.
Verder hebben we nog een radiator in het toilet en een in de badkamer. Beiden met een HR92 knop. Voor beiden heb ik een weekprogramma ingesteld dat past bij de ruimte. Die meten de temperatuur daar.
Wel zit ik er nog aan te denken een Round Wireless of iets vergelijkbaars aan te schaffen voor bijvoorbeeld de werkkamer zodat ik niet naar de radiator hoef te grijpen. Da's puur voor het gemak.
Zoiets: https://wifithermostaten....vloer/round-wireless.html
Oh, denk je wel aan een bypass in je systeem? Of je moet 1 radiator altijd open hebben staan en niet voorzien van een thermostaatknop.
Je kun beter een Honeywell DTS92 kopen, deze werkt ook op het evohome systeem en kun je overal in de ruimte plaatsen.unezra schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 08:14:
[...]
Wel zit ik er nog aan te denken een Round Wireless of iets vergelijkbaars aan te schaffen voor bijvoorbeeld de werkkamer zodat ik niet naar de radiator hoef te grijpen. Da's puur voor het gemak.
Zoiets: https://wifithermostaten....vloer/round-wireless.html
Ze zeggen dat dat met de Round Wireless ook kan. Nog niet getest though.Gorefest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:39:
[...]
Je kun beter een Honeywell DTS92 kopen, deze werkt ook op het evohome systeem en kun je overal in de ruimte plaatsen.
(Ik heb een Round Wireless in huis maar die moet terug naar Feenstra. Als ze d'r ooit nog om komen.)
De DTS92 is iets goedkoper (maar wel minder mooi om te zien)
Het kan wel met de round wireless -> YouTube: Round Wireless als temperatuuropnemer voor evohome | Honeywell Home
Het kan wel met de round wireless -> YouTube: Round Wireless als temperatuuropnemer voor evohome | Honeywell Home
[ Voor 58% gewijzigd door Gorefest op 09-10-2018 17:03 ]
Ik heb twee van die round wireless thermostaten hangen en deze werken perfect. Hou er wel rekening mee dat je de correcte besteld, specifiek voor Evohome.Gorefest schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:03:
De DTS92 is iets goedkoper (maar wel minder mooi om te zien)
Iemand die toevallig weet of de Remeha Tzerra M28c compatible is met de Nest (via Opentherm?)
Ben namelijk van plan om een slimme thermostaat te kopen en ik neig naar de Nest. Informatie over mijn ketel is moeilijk te vinden, wellicht weten jullie toevallig meer
Ben namelijk van plan om een slimme thermostaat te kopen en ik neig naar de Nest. Informatie over mijn ketel is moeilijk te vinden, wellicht weten jullie toevallig meer
Ik dacht vanochtend na een prijsalert van pricewatch: Honeywell EvoHome Radiatorpakket Wi-Fi OpenTherm mijn slag te slaan.
Als je klikt op goedkoopste aanbieder dan blijkt dat de prijs meer dan 100 euro hoger is dan in de PW staat:(
Als je klikt op goedkoopste aanbieder dan blijkt dat de prijs meer dan 100 euro hoger is dan in de PW staat:(
[ Voor 3% gewijzigd door nokiaan958GB op 09-10-2018 22:15 ]
Natuurlijk is die opentherm.Ronzz schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 21:59:
Iemand die toevallig weet of de Remeha Tzerra M28c compatible is met de Nest (via Opentherm?)
Hierbij de link https://www.remeha.nl/-/m...ndleiding-tzerra-plus.pdf
In hoofdstuk 6.6.4 staat de info.
Op ebay.de staan nog wel eens mooie aanbiedingen. Zelf heb ik het bij warmteservice gekocht en een goed advies gekregen. Kost een paar tientjes meer, maar ze hebben gewoon alles wat je nodig hebt.nokiaan958GB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:
Ik dacht vanochtend na een prijsalert van pricewatch: Honeywell EvoHome Radiatorpakket Wi-Fi OpenTherm mijn slag te slaan.
Zelf indertijd op viawww besteld, en daarna ook daar nog extra knoppen, hebben volgens mij ook nu nog prima prijzen.nokiaan958GB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:
Ik zou graag eens wat advies vragen bij jullie over het volgende. We zitten middenin een verbouwing, waarbij we zowel boven als beneden vloerverwarming hebben aangelegd, dmv 2 aparte verdelers. Boven is het geëgaliseerd (komt laminaat op), beneden gelegd, daarna cementdekvloer en binnenkort een gietvloer.
Ik wil meerdere zones kunnen schakelen, de indeling zou moeten worden:
BGG: 7 groepen voor 3 zones (1x hal, 2x keuken, 4x woonkamer).
1e verdieping: 5 groepen voor 4 zones (3x slaapkamers en 1x badkamer).
Nu zou ik graag het Honeywell Evohome systeem willen gaan gebruiken, maar krijg van clubs als 50Five totaal onsamenhangende verhalen. Van Honeywell zelf kreeg ik dit advies:
"Ik wil u dan ook aanraden te kijken naar:
2x HCE80 Underfloor Heating Controller
2x HRA80 EXTERNAL ANTENNA
In combinatie met het Evohome Wifi aan / uit pakket.
Houd er verder rekening mee dat u per kamer een ruimte thermostaat ( Round wireless of de DTS92) nodig heeft. Verder heeft u per leiding van de vloerverwarmingsverdeler een MT4 motor nodig welke gekoppeld word aan de HCE80.
Indien u de beneden verdieping als 1 zone wilt bedienen kunt u 1x een HCE80 en 1x een HRA80 weglaten en deze vervangen voor een Y-VC8615 en een BDR91."
Ik heb een 10 jaar oude Remeha Quinta 35c-CV-ketel die weliswaar Opentherm ondersteunt, maar waarvan Remeha zelf zegt dat ze zich afvragen of dat wel gaat werken met genoemd systeem. Dus het lijkt erop dat ik daar sowieso aan de beurt ben, maar aan de andere kant wilden ze me wel heel graag een nieuwe ketel aansmeren, dus dat zegt misschien niet alles.
Als ik het advies van Honeywell aan zou houden, dan kom ik op bovengenoemde spullen, 12 MT4 motoren en overal thermostaten. En dan is de vraag nog waarom ze mij een aan/uit pakket zouden aanraden ipv modulerend, waarvan ik lees dat dat in principe zuiniger zou moeten zijn. Maar dan zit ik al op zo'n € 1.800 - € 2.000
.
Gaat hier iets mis, of ben ik gewoon de pineut en wordt het bloeden..? Dank voor jullie advies!
Nu zou ik graag het Honeywell Evohome systeem willen gaan gebruiken, maar krijg van clubs als 50Five totaal onsamenhangende verhalen. Van Honeywell zelf kreeg ik dit advies:
Houd er verder rekening mee dat u per kamer een ruimte thermostaat ( Round wireless of de DTS92) nodig heeft. Verder heeft u per leiding van de vloerverwarmingsverdeler een MT4 motor nodig welke gekoppeld word aan de HCE80.
Indien u de beneden verdieping als 1 zone wilt bedienen kunt u 1x een HCE80 en 1x een HRA80 weglaten en deze vervangen voor een Y-VC8615 en een BDR91."
Ik heb een 10 jaar oude Remeha Quinta 35c-CV-ketel die weliswaar Opentherm ondersteunt, maar waarvan Remeha zelf zegt dat ze zich afvragen of dat wel gaat werken met genoemd systeem. Dus het lijkt erop dat ik daar sowieso aan de beurt ben, maar aan de andere kant wilden ze me wel heel graag een nieuwe ketel aansmeren, dus dat zegt misschien niet alles.
Als ik het advies van Honeywell aan zou houden, dan kom ik op bovengenoemde spullen, 12 MT4 motoren en overal thermostaten. En dan is de vraag nog waarom ze mij een aan/uit pakket zouden aanraden ipv modulerend, waarvan ik lees dat dat in principe zuiniger zou moeten zijn. Maar dan zit ik al op zo'n € 1.800 - € 2.000
Gaat hier iets mis, of ben ik gewoon de pineut en wordt het bloeden..? Dank voor jullie advies!
Vaak wordt Opentherm geassocieerd met modulerend, maar met aan/uit moduleert jouw type ketel ook. Wel heeft Opentherm een iets rustiger stookgedrag dan aan/uit.cosmos666 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 19:48:
Ik zou graag eens wat advies vragen bij jullie over het volgende. We zitten middenin een verbouwing, waarbij we zowel boven als beneden vloerverwarming hebben aangelegd, dmv 2 aparte verdelers. Boven is het geëgaliseerd (komt laminaat op), beneden gelegd, daarna cementdekvloer en binnenkort een gietvloer.
Als ik het advies van Honeywell aan zou houden, dan kom ik op bovengenoemde spullen, 12 MT4 motoren en overal thermostaten. En dan is de vraag nog waarom ze mij een aan/uit pakket zouden aanraden ipv modulerend, waarvan ik lees dat dat in principe zuiniger zou moeten zijn. Maar dan zit ik al op zo'n € 1.800 - € 2.000.
Betreffende de aanbieding doet de installateur het goed!
Opentherm werkt namelijk niet goed in combinatie met kleppen die open en dicht gestuurd worden. Dat komt doordat het OT protocol geen klepsturing ondersteunt. Voor een vloerverwarming is het voordeel van OT ook maar zeer gering. Daarnaast moduleert je ketel op basis van Delta T (verschil tussen aanvoer en retour temperatuur), dus kan er prima zuinig gestookt worden met aan/uit.
Zou je het wel aansluiten op OT, dan zul je zien dat de ketel nog verwarmt terwijl het je zone als dicht staat, verspilling dus. Bij aan/uit heb je dat niet.
In het begin van Evohome waren er veel mensen die problemen ondervonden op basis van OT sturing, die opgelost waren na aan/uit sturing.
Dus: niet bloeden, geen pineut
@cosmos666 al eens Danfoss overwogen
Deze gebruik ik zelf.
In totaal (net zoals jij) 2 v.v. verdelers, totaal 23 groepen, waarvan 19 nageregeld over 9 "zones" (4 slaapkamers, badkamer, garage, keuken, woonkamer en kantoor).
Ik verwarm met een WP, maar dat maakt voor het idee niet uit. Maar wel lees ik vrij veel in dit soort topics en lees legio problemen over de Honeywell systemen. Op dit forum is ook een installateur actief (@Oxellaar ) die beide systemen kent, en mij met klem Danfoss adviseerde, waar ik nog geen moment spijt van heb.
Als motoren op mijn groepen heb ik Henco motortjes, populair door hun lage vermogen
http://www.henco.be/web/a...on_Manuals/CU-ACT-24V.pdf
Zelf gebruik ik het Danfoss CF2+ systeem: http://products.danfoss.n...or-verwarmen-en-koelen/#/
Tegenwoordig hebben ze ook een nieuwer systeem, Danfoss Link heet het volgens mij, daar heb ik geen ervaring mee.
In totaal (net zoals jij) 2 v.v. verdelers, totaal 23 groepen, waarvan 19 nageregeld over 9 "zones" (4 slaapkamers, badkamer, garage, keuken, woonkamer en kantoor).
Ik verwarm met een WP, maar dat maakt voor het idee niet uit. Maar wel lees ik vrij veel in dit soort topics en lees legio problemen over de Honeywell systemen. Op dit forum is ook een installateur actief (@Oxellaar ) die beide systemen kent, en mij met klem Danfoss adviseerde, waar ik nog geen moment spijt van heb.
Als motoren op mijn groepen heb ik Henco motortjes, populair door hun lage vermogen
Zelf gebruik ik het Danfoss CF2+ systeem: http://products.danfoss.n...or-verwarmen-en-koelen/#/
Tegenwoordig hebben ze ook een nieuwer systeem, Danfoss Link heet het volgens mij, daar heb ik geen ervaring mee.
Dank voor de tip, is het zo dat ik inderdaad wel nodig heb wat hij aangeeft, dus 12 motoren, etc.?bert pit schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:11:
[...]
Vaak wordt Opentherm geassocieerd met modulerend, maar met aan/uit moduleert jouw type ketel ook. Wel heeft Opentherm een iets rustiger stookgedrag dan aan/uit.
Betreffende de aanbieding doet de installateur het goed!
Opentherm werkt namelijk niet goed in combinatie met kleppen die open en dicht gestuurd worden. Dat komt doordat het OT protocol geen klepsturing ondersteunt. Voor een vloerverwarming is het voordeel van OT ook maar zeer gering. Daarnaast moduleert je ketel op basis van Delta T (verschil tussen aanvoer en retour temperatuur), dus kan er prima zuinig gestookt worden met aan/uit.
Zou je het wel aansluiten op OT, dan zul je zien dat de ketel nog verwarmt terwijl het je zone als dicht staat, verspilling dus. Bij aan/uit heb je dat niet.
In het begin van Evohome waren er veel mensen die problemen ondervonden op basis van OT sturing, die opgelost waren na aan/uit sturing.
Dus: niet bloeden, geen pineut
Dank, die ga ik eens bekijken. Heb er nog nooit van gehoord, thanks!Grolsch schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:13:
@cosmos666 al eens Danfoss overwogenDeze gebruik ik zelf.
Is het niet zo dat die motoren van hetzelfde merk moeten zijn?
Bij danfoss niet, honeywell weet ik niet.
[ Voor 74% gewijzigd door Grolsch op 10-10-2018 20:37 ]
Ik denk dat je dat wel nodig hebt.cosmos666 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:18:
[...]
Dank voor de tip, is het zo dat ik inderdaad wel nodig heb wat hij aangeeft, dus 12 motoren, etc.?
Betreffende de storingen aan het Evohome systeem: zelf heb ik er nog geen ervaring mee, al heb ik ook wel het een en ander gelezen of fora. Wel moet je op tijd de batterijen van de draadloze componenten vervangen en geen storingsbronnen toevoegen na in gebruiksname. Maar het display geef dat netjes aan.
Evohome is overigens zo veel verkocht dat het aantal storingen ongetwijfeld hoger is dan bij minder verkochte systemen.
Ik heb het niet eens zozeer over storingen, maar vooral principieel niet goed functioneren.bert pit schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:38:
[...]
Ik denk dat je dat wel nodig hebt.
Betreffende de storingen aan het Evohome systeem: zelf heb ik er nog geen ervaring mee, al heb ik ook wel het een en ander gelezen of fora. Wel moet je op tijd de batterijen van de draadloze componenten vervangen en geen storingsbronnen toevoegen na in gebruiksname. Maar het display geef dat netjes aan.
Evohome is overigens zo veel verkocht dat het aantal storingen ongetwijfeld hoger is dan bij minder verkochte systemen.
Zo schijnt Honeywell nogal problemen te hebben met de hysterese regeling en de Honeywell schijnt gebruik te maken van 1 of ander "TPI control(Time Proportional & Integral)" systeem. Iets wat je (in ieder geval met een WP) domweg niet wilt.
Lees dit maar eens:
drdnl in "Lucht/Water warmtepomp om mee te verwarmen en koelen #6"
Misschien dat het met een CV ketel goed werkt, maar met een WP zou ik het niemand adviseren.
Qua prijs denk ik trouwens dat de Danfoss niet veel goedkoper zal zijn.
De installateur die mijn woning geïnstalleerd heeft heeft op mijn verzoek die Danfoss regeling geinstalleerd en was nogal "sceptisch" over de werking. Hij "was" ook een Honeywell man.
Na de installatie en configuratie gaf hij aan nooit meer een Honeywell systeem te installeren, hij was helemaal om naar Danfoss vanwege de eenvoudige en duidelijke manier van installeren, en de vele opties / instellingen die je hebt.
[ Voor 14% gewijzigd door Grolsch op 10-10-2018 20:49 ]
CF2+ is opzich een mooi systeem, alleen zou ik nu voor het nieuwe systeem gaan, de icon van Danfoss.cosmos666 schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:22:
[...]
Dank, die ga ik eens bekijken. Heb er nog nooit van gehoord, thanks!
Is het niet zo dat die motoren van hetzelfde merk moeten zijn?
Icon heeft net weer wat mooiere thermostaten, ondersteund dezelfde functies als CF2+ en meer zelfs. Is zowel bedraad als draadloos uit te voeren.
Op afstand te bedienen via app... Enz
Bij honeywell zou ik, als het kan, want die is bedraad, voor de HCE20 gaan. De HCE80 is draadloos, maar op één of andere manier heb ik daar nooit zo'n goed gevoel bij als bij andere draadloze systemen.
Het werkt niet consequent hetzelfde. De ene keer regeert warmtevraag trager dan de andere keer, motoren lopen dicht tijdens warmtevraag, 1.5k voor bereiken van setpoint. Dat geeft veel onrust richting de warmtepomp, de flow is niet continu.
Soms schakelt de wp zelfs even uit en je bent rustig een half uur verder voordat de wp weer een beetje op gang is. De HCE20 heeft hier minder last van.
Honeywell heeft trouwens 230v motoren, niet merkgebonden trouwens. Danfoss is 24v, ook niet merkgebonden.
Honeywell is opzich niet slecht, maar ik zou voor Danfoss icon gaan.
CF2+ is ook flink duurder dan icon
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
@Oxellaar Dank voor de tip, Icon ziet er inderdaad mooi uit. Wat zijn eigenlijk de voor- en nadelen van een draadloos/24v/230v systeem? Zijn die functionaliteiten niet gewoon gelijk?Oxellaar schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 21:20:
[...]
CF2+ is opzich een mooi systeem, alleen zou ik nu voor het nieuwe systeem gaan, de icon van Danfoss.
Icon heeft net weer wat mooiere thermostaten, ondersteund dezelfde functies als CF2+ en meer zelfs. Is zowel bedraad als draadloos uit te voeren.
Op afstand te bedienen via app... Enz
Bij honeywell zou ik, als het kan, want die is bedraad, voor de HCE20 gaan. De HCE80 is draadloos, maar op één of andere manier heb ik daar nooit zo'n goed gevoel bij als bij andere draadloze systemen.
Het werkt niet consequent hetzelfde. De ene keer regeert warmtevraag trager dan de andere keer, motoren lopen dicht tijdens warmtevraag, 1.5k voor bereiken van setpoint. Dat geeft veel onrust richting de warmtepomp, de flow is niet continu.
Soms schakelt de wp zelfs even uit en je bent rustig een half uur verder voordat de wp weer een beetje op gang is. De HCE20 heeft hier minder last van.
Honeywell heeft trouwens 230v motoren, niet merkgebonden trouwens. Danfoss is 24v, ook niet merkgebonden.
Honeywell is opzich niet slecht, maar ik zou voor Danfoss icon gaan.
CF2+ is ook flink duurder dan icon
Aang. Honeywell heb ik een CV en geen warmtepomp, maakt dat nog iets uit aangaande jouw opmerkingen?
@cosmos666 230, of 24v maakt qua werking geen verschil.
Maar bedraad of via rf, maakt voor de werking niet uit. Bedraad is natuurlijk betrouwbaarder en kost geen batterijen.
Maar bedraad of via rf, maakt voor de werking niet uit. Bedraad is natuurlijk betrouwbaarder en kost geen batterijen.
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Huh?nokiaan958GB schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:14:
In zowel de PF als op Wifithermostaten.nl staat die prijs op € 474,95
Vergeet overigens niet dit ding er bij te bestellen:
https://wifithermostaten.nl/evotouch-wifi-wandhouder.html
evotouch wifi wandhouder
That is, persoonlijk vind ik zoiets onmisbaar. Mooi netjes aan de wand op de plek waar normaal je 2-draads thermostaat hangt. Praktisch nadeel: Hij moet op de 230V worden aangesloten, de trafo past in een inbouwdoos. Kan wel alternatief worden aangesloten door de trafo boven bij je ketel te hangen en de unit via de 2 reguliere draden te voeden. (Als je die draden nog hebt, ik heb ze per ongeluk verwijderd.)
Ook komen er mogelijk nog kosten bij voor het vervangen van je radiatorkranen. Die moeten thermostatisch zijn, zo niet, moeten die ook vervangen worden. Thermostaatkranen kosten grofweg €20 per stuk, exclusief installatiekosten door een loodgieter. (Ik heb het laten doen, te veel gedoe en de loodgieter was tóch al bezig.)
Heb je aan 4 kranen genoeg? Anders wellicht beter voor een pakket met 6 of 8 kranen gaan. Hier in ons huis gingen die 6 kranen schoon op en dan hebben we een aantal ruimtes bewust niet voorzien van thermostaatkranen. (Ruimtes die we eigenlijk zo goed als nooit stoken.)
Oh, en denk aan je bypass.
Bij mij was er teveel verval op de oude schakeldraden bij aansluiting op de trafo (die geeft 3.3V), heb hem op de 5V van de tafellader aangesloten. Hij laadt nog steeds niet voldoende bij om hem los te gebruiken (gaat direct zeuren over te weinig spanning), maar op de wandhouder doet hij het inmiddels al 3 jaar.unezra schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:38:
[...]
Praktisch nadeel: Hij moet op de 230V worden aangesloten, de trafo past in een inbouwdoos. Kan wel alternatief worden aangesloten door de trafo boven bij je ketel te hangen en de unit via de 2 reguliere draden te voeden. (Als je die draden nog hebt, ik heb ze per ongeluk verwijderd.
Wellicht de oplaadbare batterijen eens vervangen, zijn gewone oplaadbare AA's.
Zie dat de "aanbieding" er al af is gehaald.unezra schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 07:38:
[...]
Huh?
In zowel de PF als op Wifithermostaten.nl staat die prijs op € 474,95
Vergeet overigens niet dit ding er bij te bestellen:
https://wifithermostaten.nl/evotouch-wifi-wandhouder.html
evotouch wifi wandhouder
That is, persoonlijk vind ik zoiets onmisbaar. Mooi netjes aan de wand op de plek waar normaal je 2-draads thermostaat hangt. Praktisch nadeel: Hij moet op de 230V worden aangesloten, de trafo past in een inbouwdoos. Kan wel alternatief worden aangesloten door de trafo boven bij je ketel te hangen en de unit via de 2 reguliere draden te voeden. (Als je die draden nog hebt, ik heb ze per ongeluk verwijderd.)
Ook komen er mogelijk nog kosten bij voor het vervangen van je radiatorkranen. Die moeten thermostatisch zijn, zo niet, moeten die ook vervangen worden. Thermostaatkranen kosten grofweg €20 per stuk, exclusief installatiekosten door een loodgieter. (Ik heb het laten doen, te veel gedoe en de loodgieter was tóch al bezig.)
Heb je aan 4 kranen genoeg? Anders wellicht beter voor een pakket met 6 of 8 kranen gaan. Hier in ons huis gingen die 6 kranen schoon op en dan hebben we een aantal ruimtes bewust niet voorzien van thermostaatkranen. (Ruimtes die we eigenlijk zo goed als nooit stoken.)
Oh, en denk aan je bypass.
4 kranen zijn inderdaad genoeg. Heb de volgende pragmatische oplossing in gedachten waarbij geen bypass nodig is:
- 1 van de 2 radiatoren in de woonkamer krijgt geen HR92. De radiatorkraan staat circa 25% open
- verwarming badkamer krijgt geen HR92, deze staat uit oogpunt van comfort altijd aan
- mijn werkkamer (vloerverwarming) schakel ik aan/uit met een kamerthermostaat rechtstreeks aangesloten op de 2e aansluiting van mijn Intergas CV-ketel
Mijn doel om woonkamer, werkkamer en studeerkamer los van elkaar te verwarmen moet ik zo kunnen bereiken.
Houd er rekening mee dat de badkamer dan alleen maar warm is als je een van de andere ruimtes verwarmt.nokiaan958GB schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 22:23:
[...]
- verwarming badkamer krijgt geen HR92, deze staat uit oogpunt van comfort altijd aan