Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 27-08 08:54
Deze week ook voor de 2e keer en G5 Advanced besteld, de eerste was 2 maanden terug en dit toestel was al geroot en uitgerust met een MTK6589T Quad Core processor. Hierop draait inmiddels Miui V5 perfect.

Het toestel dat ik deze week heb binnengekregen is de nieuwste versie welke is voorzien van een MTK6592 Octa Core processor en kwam ik er achter dat deze wel geroot is.

Na het aankoppelen aan de pc worden de juiste drivers niet gevonden, terwijl deze de vorige keer wel werkten. Na enige omwegen en handmatige installatie van standaard ADB device drivers kan ik wel de unroot tool starten welke te verkrijgen is op de website van jiayunederland.nl. Helaas is dit zonder resultaat, Superuser wordt wel geïnstalleerd, maar updaten van de bestanden mislukt waardoor het toestel geroot blijft.

Heeft iemand de oplossing voor de juiste drivers en met name een tip om het toestel te kunnen unrooten zodat ik ook hier Miu V5 op kan installeren? Zou dit te maken hebben met het andere type processor of staat dit er los van?

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel82 op 02-05-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
De G5s staat ook hoog op mijn verlanglijstje. Belangrijk voor mij is de GPS. Hoe doet die het out-of-the-box?
Goed? Of moet je alle MediaTek truukjes uit de kast halen? Heeft iemand de GPS al getest met bijvoorbeeld Waze? Die app is erg kritisch en straft elke fout van de GPS af door direct een herberekening te doen om je weer uit het weiland terug op de snelweg te krijgen. En hoe is de GPS van de G4s? Heeft iemand hier (G5 topic) ook ervaring met de G4s en kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:08
Deze morgen met gps test over de snelweg gereden. Dit programma gaf aan tot op 9 feet nauwkeuring te zijn op dat moment. Op dat moment werkt waze ook prima (ik gebruik het regelmatig).

Ik heb echter ook momenten dat waze spontaan het weiland in springt en dat het daarna 5 minuten duurt voordat de navigatie weer oppakt en verder gaat. De telefoon werkt meestal prima, maar de betrouwbaarheid van de GPS scoort een onvoldoende.

Geen noodoplossingen, fixes etc geprobeerd. Alleen A-GPS staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ok, bedankt. Waze is erg kritisch en springt snel van de weg af. Mijn Galaxy S3 had dat nooit, mijn Jiayu G3s ook niet, mijn Doogee DG350 ook niet, maar mijn iNew V3 wel. Met Navigon/Sygic/Be-on-Road werkt de V3 wel goed. Waze, maar ook Google Nav zijn veel kritischer en springen alle kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Jiayu G5 advanced en wil hier een nieuwe rom op zetten wat niet lukt.

Ik heb mobileuncle geinstalleerd opgestart en daarna CWM Recovery met Mobileuncle via de Sd kaart geinstalleerd.
Dan wordt er gevraagd om in de recovery stand op te starten waarna ik oke doe hie start dan op maar komt niet verder dan het woord jiayu in het opstartscherm en doet dan niets meer.
start ik hem weer opnieuw op gaat hij gewoon weer aan in de normale stand.

weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik de nieuwe rom er wel op krijg?

mvg

Jab :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:43

Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:22:
Ik heb een Jiayu G5 advanced en wil hier een nieuwe rom op zetten wat niet lukt.

Ik heb mobileuncle geinstalleerd opgestart en daarna CWM Recovery met Mobileuncle via de Sd kaart geinstalleerd.
Dan wordt er gevraagd om in de recovery stand op te starten waarna ik oke doe hie start dan op maar komt niet verder dan het woord jiayu in het opstartscherm en doet dan niets meer.
start ik hem weer opnieuw op gaat hij gewoon weer aan in de normale stand.

weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik de nieuwe rom er wel op krijg?

mvg

Jab :(
flash ff opnieuw je recovery met de app rashr, want bij mij werkt mobuleuncle op het moment niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik die app rashr vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:41:
Waar kan ik die app rashr vinden?
In de playstore xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ondertussen, maar hoe werkt deze aangezien ik een leek ben en een nieuwe rom wil plaatsen.

mvg

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Verwijderd schreef op zondag 04 mei 2014 @ 21:56:
Ik heb hem ondertussen, maar hoe werkt deze aangezien ik een leek ben en een nieuwe rom wil plaatsen.

mvg

John
Klik flash recovery > from other storage > ga dan naar je sd kaart, en klik op je recovery bestand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Help ;(

Heb mijn gsm ongeveer één maand en ging goed tot nu toe.
Deze ochtend stond hij plots af en kreeg ik hem niet meer aan.
Aan de lader hangen helpt ook niet, komt zelf geen rood bolletje...

Heb niets op de gsm gezet buiten wat spelletjes via google store.
Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw: Batterij eruit halen heb ik ook al geprobeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubie
  • Laatst online: 20-07 18:19
Ik druk dan een aantal seconden op de aan-uit knop totdat er beweging in komt... tot hier toe telkens gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hubie schreef op maandag 05 mei 2014 @ 14:21:
Ik druk dan een aantal seconden op de aan-uit knop totdat er beweging in komt... tot hier toe telkens gelukt.
Werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je met recoverie bestand de nieuwe rom?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 10:11
Beste,

sinds dit weekend in het bezit van een G5S.
moet zeggen erg tevreden over de snelheid en de kwaliteit vh toestel.
GPS is alleen een aandachtspuntje welke ik niet verholpen krijg.
Er zijn diverse fixes voorhanden, alleen lukt het mij niet om het toestel te rooten.
kan het zijn dat voor de G5S daar nog geen "tools" voor zijn?

groet,
Aaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
In een Duits forum lees ik dat Root is ingebouwd, je moet het alleen nog activeren.
Mijn G5s komt pas eind volgende week, dus ik kan niet zelf testen.
Door Google vertaald zou het hier moeten staan:
Onder Instellingen -> Beveiliging -> In het tabblad Device Management -> Enable superuser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
marcelmg2 schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:42:
In een Duits forum lees ik dat Root is ingebouwd, je moet het alleen nog activeren.
Mijn G5s komt pas eind volgende week, dus ik kan niet zelf testen.
Door Google vertaald zou het hier moeten staan:
Onder Instellingen -> Beveiliging -> In het tabblad Device Management -> Enable superuser.
Inmiddels heb ik dit ook ontdekt, en zoals het hier staat klopt het en is het toestel geroot.

Nu is het alleen de vraag welke CWM je zonder problemen kan installeren. Is hier een aangepaste voor nodig i.v.m. het andere type processor in de laatste Jiayu G5 types (G5s)?

Iemand hier al ervaring mee, en zoja welke CWM werkt zonder problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vorige week bestelde G5S heeft zojuist een shipped-status gekregen. Ik mag nog even geduld hebben dus.

Aaron, De manier om haar te rooten kan ik verifieren d.m.v. deze external URL:
http://playfuldroid.com/h...jiayu-g5-using-framaroot/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
Hoi Mad_cookie
deze werkt dus helaas niet, hij geeft bij beide methodes een foutmelding.
ook fasterGPS geeft aan dat het toestel niet geroot is.

groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Welke tools heb je geprobeerd? Rootgenius ook? En op Jiayu.es staan ook wat tools bij 'Descargas'.
En de 'Duitse' oplossing werkte ook niet?
Zijn er soms verschillende Roms waarmee de G5s wordt uitgeleverd?
Iemand hier al erg blij met de GPS van de G5s? Of gaat dat een strijd worden volgende week als de mijne komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwam net een draadloos oplader tegen op pandawill. Zeer interessant en leuk.

http://www.pandawill.com/...ting-terminal-p87916.html

Vraag me nu af of ik een ander type draadloos lader via ebay kan gebruiken? dit vraag ik omdat ik per se eigen oplader van jiayu moet gebruiken voor opladen. De universele oplader van Samsung en HTC werken niet. Ze laden amper voor 3 sec.. Iemand enig ervaring m.b.t draadloos oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Costanel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:35

Costanel

Thanks for the info!

Ik heb sinds enige tijd ook een G5, erg mooi apparaat voor het geld.
Nou probeer ik al een tijdje GPS werkend te krijgen, maar bijna elke tutorial spreekt over het gebruik van de MobileUncle tools met de Location Based Service. Daar kun je dan EPO en A-GPS activeren.

Maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor elkaar de "Location Based Service" klikbaar te krijgen. Hij blijft bij mij grijs en dus onbruikbaar, dus ik kan het ook niet instellen.

Hebben jullie wellicht een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanmiddag eindelijk de DHL chauf ontmoet ff nog 25.60 bijlappen omdat de douane NL nog wat wikde verdienen. uitgepakt en dan maar chinees gokken tot.je.de.taal op.engels.zet. wifi connecten en dan.nog even de developer option nalopen.
vervolgens geniua root.gedownload en applied. 3 minuten laten waren.we.rooted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Dat is raar over MobileUncleTools. Lukt het wel om bijvoorbeeld met FasterGPS je regio aan te passen? En met GPS test kun je A-GPS aan zetten. Zo kom je een heel eind.

Over rooten: ik heb gewoon in het Beveiligingsmenu de Superuser optie. Als ik die aan zet dan heb ik Root en kan apps root rechten geven, Hoefde zelf niks te doen met tools.

Ik heb zaterdag mijn Jiayu G5s ontvangen en ben zeer onder de indruk van dit toestel. Hij voelt premium aan, mede door het gewicht, maar ook door de gebruikte materialen. Alles voelt stevig aan en de afwerking is van hoog niveau. Geen piepjes en kraakjes, ook niet als je wat wringt.

Verder is het scherm, met een bijna onzichtbaar geplakte screenprotector, niet heel gevoelig voor vette vingerafdrukken. Je veegt het er zo af en ik had met andere telefoons al gauw dat je een soort grauw laagje op je telefoon had. Het scherm zelf is erg helder en scherp met mooie wat verzadigde kleuren, maar niks ernstigs. Kijkhoeken zijn perfect, het lijkt alsof er een sticker op het scherm is geplakt.

GSM signaal is OK, mijn reserve toestel, een Doogee DG350 heeft echter betere GSM ontvangst. Ook was de internetsnelheid hoger, maar misschien moet ik daar nog eens naar kijken. Ergens iets instellen of zo.

Batterij is ook een verademing. Vannacht met wifi aan, 2x SIM aan en mail op push, had ie maar een paar tienden van % per uur verbruikt. 0.2%/h geloof ik. Ook met navigatie in de auto, met scherm op max etc bleef het verbruik met ongeveer 15%/h erg laag. Mijn Doogee DG350 en iNew V3 deden zomaar 30%/h.

Over de GPS: ik ben zeer positief verrast! Ik ben erg kritisch op de GPS. Ik heb graag Waze aan in de auto, tijdens mijn uurtje snelweg, en Flitsnav, tegen onnodige kosten. En meestal is elke Mediatek die ik had niet zo goed in de samenwerking met Waze, maar de G5s hield het signaal bijna altijd vast, of vond het erg snel (<20 seconden) weer terug. Misschien 2x van de weg gesprongen, maar dan ook weer binnen enkele seconden terug op de weg. Bijna perfect. Ik heb ook Navigon getest en met die software was het helemaal top. Geen 1x signaal kwijt, geen 1x van de weg gesprongen. Of ik heb geluk, of Jiayu heeft het redelijk onder de knie. Signaalsterkte geregeld boven de SNR 35 en vaak 80% van de sats in gebruik.

De camera is trouwens ook goed. Mooie heldere scherpe foto's. Ook binnen goed. Dus zeer bruikbaar voor dagje weg of kiekjes van de katten etc.

Ik heb er nog wat prutteltjes en een siliconen hoesje bij gekregen van Howsea.com. Die case is top, heeft m al van een val van 1.5 meter gered. De degelijkheid zit dus ook in de constructie, niet alleen in het gewicht.

De G5s lijkt niet alleen op een populair toestel van een ander merk, hij voelt ook premium en high-end aan en is supervloeiend met zn Antutu X score van boven de 27K. Ik ben erg tevreden met dit toestel.

En nu wachten op de customroms, tweaks, hacks etc etc.

[ Voor 3% gewijzigd door marcelmg2 op 20-05-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-04 16:07
Hoi, ik heb mijn Jiayu G5S binnengekregen, maar alles is in het chinees, hoe verander ik dit in het Nederlands/Engels?? Kan iemand mij helpen? ik ben een redelijke newbie op dit gebied. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Met mijn G5s: menu knop (links onderin) indrukken, onderste optie kiezen.
Dan scrollen tot je een symbooltje met een A ziet. Dat kiezen en dan de allerbovenste keuze. Als je die kiest dan heb je (op mijn toestel) de lijst met talen.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Geweldig, dank je wel, het is gelukt. Alleen het toetsenbord is nog chinees, en die staat niet op "standaard", het lukt me niet om dat op standaard te krijgen. Graag nog een keertje hulp hierbij. Alvast bedankt.

[ Voor 41% gewijzigd door kwelbast op 20-05-2014 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Je kan bijvoorbeeld Swiftkey installeren via de playstore. En dan dat als standaard instellen. Dan kun je in ieder geval makkelijker typen en later wel via een apk een standaard android toetsenbord installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:36
Ik zit te denken om een Jiayu G5s aan te schaffen.
Heeft iemand ervaringen met de telefoon in combinatie met een peugot 208 carkit / navigatie of een andere navigatie? werkt de koppeling een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
Is er al iemand die op de G5s een werkende CWM heeft geïnstalleerd, en zo ja welke is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Op needrom.com staat er 1. Maar ik wacht tot er meer duidelijkheid etc is. Er staat daar ook een nieuwe stock firmware. Maar ik kan weinig echte info vinden over Roms voor de G5s. Wie heeft een actief Rom forum ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
marcelmg2 schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 19:01:
Je kan bijvoorbeeld Swiftkey installeren via de playstore. En dan dat als standaard instellen. Dan kun je in ieder geval makkelijker typen en later wel via een apk een standaard android toetsenbord installeren.
Bedankt, ook dit is allemaal gelukt. Prima telefoon die G5S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[/quote]

Kun je al iets zeggen over de nauwkeurigheid van de GPS ??
De ervaringen die ik hier tegenkom zijn vergelijkbaar met Russisch roulette ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 09:47:
[/quote]

Kun je al iets zeggen over de nauwkeurigheid van de GPS ??
De ervaringen die ik hier tegenkom zijn vergelijkbaar met Russisch roulette ......
Op vier willekeurige plaatsen in mijn stad met NavFree snel en nauwkeurige bepaling, maar zal komend weekend hem wat uitgebreider op de gps testen, je hoort van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Over GPS: ik heb de gebruikelijke Mediatek fixes gedaan en krijg snel een nauwkeurige fix die blijft. Echter dat gebeurt in bijvoorbeeld Navigon, of Be-on-road. Maar als ik Waze gebruik, die schiet soms alle kanten op of verliest de fix en vind geen nieuwe. Wat ik dan doe is voordat ik Waze start, ik eerst in MobileUncleTools de yGPS start en als ik daar dan een fix heb start ik Waze op. Dat leverde laatst het beste resultaat.
Maar echte Navigatie software als Navigon of Sygic heeft naar mijn mening minder problemen met fix en vasthouden ervan. Maar het is een zwak punt van de G5s, echter flink gecompenseerd door zn snelheid, scherm, accuverbruik, camera en premium high end uitstraling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy_dekker
  • Laatst online: 20-01-2021
Gisteren mijn Jiayu G5s ontvangen. Besteld op www.jiayu-store.com voor 180 euro + 27 euro aan douane kosten. Nu ondervind ik meteen wat probleem waar jullie misschien antwoord op weten.

- Mag Baidu IME verwijderd worden? Wat heel irritant dat toestenbord niet volledig Engels of Nederlands is.
- Telefoon vielt gister meerdere malen uit bij het maken van een foto. Probleem doet zich nu niet meer voor.
- Officiele Facebook app crash steeds.

Verder geen problemen, misschien dat de nieuwste ROM de problemen verhelpt. Iemand een idee waar ik deze het beste kan downloaden en werkt het ook zonder extern SD kaart?

Verder een fijn toestel. Nog mooier dan op de foto's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Toetsenbord pas weghalen als je al een andere geinstalleerd hebt en ingesteeld als standaard, anders zit je zonder en dan wordt het lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
roy_dekker schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:17:
Gisteren mijn Jiayu G5s ontvangen. Besteld op www.jiayu-store.com voor 180 euro + 27 euro aan douane kosten. Nu ondervind ik meteen wat probleem waar jullie misschien antwoord op weten.

- Mag Baidu IME verwijderd worden? Wat heel irritant dat toestenbord niet volledig Engels of Nederlands is.
- Telefoon vielt gister meerdere malen uit bij het maken van een foto. Probleem doet zich nu niet meer voor.
- Officiele Facebook app crash steeds.

Verder geen problemen, misschien dat de nieuwste ROM de problemen verhelpt. Iemand een idee waar ik deze het beste kan downloaden en werkt het ook zonder extern SD kaart?

Verder een fijn toestel. Nog mooier dan op de foto's!
Zat met hetzelfde probleem. Op advies van marcelmg2 eerst een ander toetsenbord gedownload uit de playstore (Swiftkey bijvoorbeeld, maar zelf heb ik TouchPal X gebruikt). Deze als standaard ingesteld en Google Toetsenbord apk gedownload van http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179 (samen met een apk-installer uit de playstore). Pas toen deze geinstalleerd was heb ik Baidu IME verwijderd. Werkt perfect. Geen chinese meuk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Afgelopen dagen een tiental GPS-fixes gedaan op mijn nieuwe G5S en rondgereden met Navfree aan. Alles ging opmerkelijk snel, heb niet geklokt dus het is geen objectieve test en samen met Navfree op één keer na geen rare dingen tegengekomen. Dit is ook niet als test bedoeld, maar meer om te kijken of ik dezelfde problemen tegenkwam als sommigen met dit toestel tegenkwamen. Weet ook niet of Navfree even accuraat is als Waze in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwelbast
Misschien ook wel handig om te weten bij dit toestel: Sim 1 (micro-sim) is alleen 3G:WCDMA2100MHz en sim 2 is 2G:GSM850/900/1800/1900MHz55 (Met dank aan diegenen die dit in het jiayu G4-forum hebben gepost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Wat mij bij Waze gebeurt is dat hij zijn fix snel verliest. Andere navigatie apps houden positie en fix goed vast, Waze niet. Ook Google maps doet het goed, en Navigon. Wat ik nu dus doe is naast Waze ook FlitsNav aanzetten. Samen houden ze fix en positie goed vast. Voorlopig nog erg tevreden met de GPS van de G5s. Dat kan wel eens anders zijn bij MTK's. Batterij ook OK, wel af en toe de achtergrondpocessen in de gaten houden. Alles wat niet hoeft te draaien bevries ik met Titanium. Wel merk ik dat het erg afhankelijk is van op welke Wifi je zit. Thuis verbruikt mij Wifi in standby veel meer dan op het werk. En wat ook vreemd is: bij het verticaal scrollen in de app Nu.nl wil hij soms niet scrollen. Alsoe ie ergens blijft steken. Alleen bij nu.nl app last van. Iemand anders ook? Ik heb de stock rom 20140412-115657.
Gisteren met Navigon toch problemen gehad. Fix weg, positie weg. Dus geen peil op te trekken de GPS van de G5s. Mocht je echt afhankelijk zijn van de GPS, dan kan dit wel eens lastig zijn et een G5s.

[ Voor 10% gewijzigd door marcelmg2 op 29-05-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 13:43
Wat is nou het verschil tussen de G4s en de G5S.
Ik vind alleen dat een G5s een 0,2" kleiner scherm heeft en de een ander design. De G5s spreekt mij meer aan qua uiterlijk, maar heeft zo te lezen net iets meer problemen als de G4S, welke ook meer gebruikt en ondersteund wordt zo te lezen.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 23:07
Ander design, onder de motorkap zo goed als gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Ik heb eergisteren de g5s gekocht en ben ontzettend benieuwd. Ik heb mijn order veranderd in een G6. Is bij mij een vervolg op de Faea F2s, waarover ik ook niet ontevreden ben, maar een kleine botsing met de vloer heeft die onbruikbaar gemaakt....en geen onderdelen geleverd...

Als ik hem heb, hoop ik een hoop info te geven.

Wdeb

[ Voor 7% gewijzigd door Wdeb op 07-06-2014 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ovaal
  • Laatst online: 28-08 12:17

ovaal

Een balletje kan vreemd rollen

Ik twijfel nog of ik mijn One S met kapotte aan/uit knop moet vervangen met een G5S. De S2 is ook erg mooi maar daarvan kan je het geheugen weer niet uitbreiden.
Ik denk dat dit filmpje door doorslag gaat geven.

Lekker klooien met mijn HTC Desire, HTC One S, Cube U65/Talk 9x, ZTE Nubia 7 Mini, Teclast P80H, Honor 6, Xiaomi Redmi Note 3 Pro Special Edition, ZTE Z17 mini, ZUK Z2, Huawei P20 Lite, Poco F1, Xiaomi Mi A3, even een Poco F3 en Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-09 13:06
Ik heb sinds een aantal dagen de jaiyu g5s. Betekent dat dat iedere G5 rom hierop geflashed kan worden? Is er een rom die jullie kunnen aanbevelen? Ik heb goede dingen gehoord over de MIUI V5.

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
G5 en G5s verschillen erg veel qua hardware, dus zal vrijwel zeker niet compatibel zijn. Wel is de G5s erg compatibel met de G4s en is er een miui rom voor de G4s die het doet op de G5s. Deze rom staat op Needrom.com
Ik heb op mijn reserve toestel ook miui gezet, is best leuk, maar erg kleurrijk en sommige zaken wat lastiger te vinden. En volgens mij alleen volledig goed in het Engels. Als je voor NL kiest heb je vaak een mix van NL, Engels en soms nog een Chinees karakter ergens. Op androidhilfe.de is er een topicje over in het G5s forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Ik man morgen mijn g5s ophalen bij het postkantoor. Ik bem erg benieuwd naar de telefoon, ik hoop dat er een fatsoenlijke versie van miui of lewa os te vinden is. Ik heb momenteel miui op mijn Nexus 7 draaien en ben er erg over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wat problemen met facebook app op de g5s, valt steeds weg
heeft hier iemand een oplossing voor ?

grt Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corradini
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2023
@Marcans - enige wat je hier aan kan doen is een oudere versie downloaden,
http://www.androiddrawer....book-8-0-0-26-24-app-apk/

Deze crasht niet op G5s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Hm, hier nu steeds een probleem met standby batterij verbruik van mijn G5s. Mijn idle verbruik ligt tussen de 4-6%h. Telefoon doet niks. Maar is zelden in Deep Sleep. Ben er inmiddels achter dat mij wifi continu in gebruik is, en met een app gezien dat OS Services gewoon 20Mb per uur verbruikt. Alleen op wifi. Daarnaast is de batterij aanduiding erg onbetrouwbaar. Soms 1-2h op zelfde %. Als ik dan reboot is er soms 10-20% extra af, en soms 10-20% bij....
Ik zit op de laatste rom en heb eigenlijk alleen standaard apps er op. Iemand eenzelfde ervaring met het standby verbruik? En ook zoveel verbuik van OS Services (ik zie het met de app My Data Manager)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:55
Ik heb de Jiiayu ES rom op mijn G5 Advanced (die mtk5689t variant) maar apps crashen steeds, GPS hoef ik niet aan te beginnen en de batterij is echt met een paar uurtjes leeg. Heeft iemand nog een recente ROM +/of kernel die misschien beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Voor de liefhebbers van miui achtige roms staat er sinds vandaag een Lewa OS rom op needrom:www.needrom.com/mobile/lewa-os-7/

Ik heb hem sinds vamiddag draaien, en tot zover werkt het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klapperboom
Weet iemand of het scherm vf G5 hetzelfde is als van de G5S?
de mijn G5S is namelijk gevallen en het scherm is kapot :(
op internet zie ik wel schermen van de g5 namelijk maar nog niet vd g5s

gr
Aaron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Vandaag mijn Jiayu g5 laten vallen, zit een kleine barst in de onderkant maar niet heel groot. Viel niet heel hard. Alleen nu doet mijn touch screen vreemd. als ik hem wil ontgrendelen kan ik de code niet intoetsen omdat dat ding half niet werkt. de 1 kan ik nogwel indrukken maar als ik op de 9 druk doet de mobiel ineens backspace en de rest van de getallen pakt ie vaak niet, soms wel en meestal verkeerd, dus als ik 4 intoets krijg ik ineens 6 ofzo tevoorschijn. Kan nu dus niet echt wat terwijl de mobiel verder nog helemaal doet. Hetzelfde geval als de vorige keer met mijn G4 met het verschil dat het scherm nu slechts lichtjes beschadigd is en de vorige helemaal hardstikke kapot. Het scherm van een Jiayu is erg zwak merk ik. Een lichte barst en de touchscreen begeeft het al...
Iemand een idee hoe ik dit misschien nog kan fixen? zou het erg zonde vinden om wederom een nieuwe te moeten halen aangezien ik deze net sinds maart heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit er stevig over na te denken om deze telefoon te kopen icm de 3000 mah batterij. Het design in combinatie met de hardware en de prijs, maken het toestel heel aantrekkelijk. Het enige waar ik me zorgen over maak is de gebruikerservaring. De userinterface vind ik niet mooi, maar dat is toch op te lossen met een launcher? (weet niet of er al custom roms zijn). Iemand enige andere problemen die noemenswaardig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Op needrom staan al customroms, waaronder een Miui en een Lewa. Ik heb die Lewa er op gehad en die is erg mooi, vlot en heeft uitgebreide opties. Toestel is verder lekker snel, erg mooi en heeft een acceptabel verbruik. Wel is de GPS soms verdwaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2014 @ 11:19:
Ik zit er stevig over na te denken om deze telefoon te kopen icm de 3000 mah batterij. Het design in combinatie met de hardware en de prijs, maken het toestel heel aantrekkelijk. Het enige waar ik me zorgen over maak is de gebruikerservaring. De userinterface vind ik niet mooi, maar dat is toch op te lossen met een launcher? (weet niet of er al custom roms zijn). Iemand enige andere problemen die noemenswaardig zijn?
Vind alleen dat achterkantje voor de 3000 mAh versie wel erg lelijk lijken.
Kan iemand een foto van het toestel vinden met dat klepje erop?

Edit: al gevonden. Maakt het toestel idd niet mooier.

[ Voor 4% gewijzigd door Gerald182 op 16-06-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerald182 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:29:
[...]

Vind alleen dat achterkantje voor de 3000 mAh versie wel erg lelijk lijken.
Kan iemand een foto van het toestel vinden met dat klepje erop?

Edit: al gevonden. Maakt het toestel idd niet mooier.
Klopt, maakt het inderdaad niet mooier, maar wel handiger als je bijvoorbeeld een keer een lange dag hebt of gewoon een grootverbruiker oid bent. Ik vind het feit dat ze de mogelijkheid bieden in ieder geval al heel wat, en hoe ze het uiteindelijk opgelost hebben, door het achterklepje iets uit te laten steken, is eigenlijk de beste manier. Niemand ziet het, en je komt er in ieder geval de dag mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
marcelmg2 schreef op maandag 16 juni 2014 @ 13:26:
Op needrom staan al customroms, waaronder een Miui en een Lewa. Ik heb die Lewa er op gehad en die is erg mooi, vlot en heeft uitgebreide opties. Toestel is verder lekker snel, erg mooi en heeft een acceptabel verbruik. Wel is de GPS soms verdwaald.
Welke CWM heb jij hiervoor op de G5S geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy_dekker
  • Laatst online: 20-01-2021
Ik heb de telefoon nu een maand in bezit en ben er zeer tevreden over.
Ik heb gewoon een nieuw toetsenbord gekocht, de iphone toetsenbord voor €1.75 :). Werkt erg goed.

Oude toetsenbord verwijderd net als de chinese apps.

Verder draaien apps van Rabobank, SNS, Twitter, Facebook (ene laatste versie) gewoon goed. Met de navigatie heb ik nog geen problemen ontdekt.

Ik kan iedereen de telefoon aanraden. Voor 180 euro heb je toch een erg net toestel dat snel en mooie fotos maakt.

Batterij duur is ongeveer 1.5 dag. Alleen bij 10% wilt die soms ineens naar 1% springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Emiel82 schreef op woensdag 18 juni 2014 @ 10:49:
[...]
Welke CWM heb jij hiervoor op de G5S geïnstalleerd?
Ik heb gewoon die van Needrom gebruikt. In de zip zit een .img file. Met MobileUncleTool kies je dan recovery update. Je kiest dan die nieuwe CWM .img. Dan rebooten en klaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Lewa rom voor de G5S op needrom is van mij. Ik ben bezig met een update. Als alles goed gaat verschijnt hij morgen op needrom. Belangrijkste wijziging is een update van de launcher, waardoor de widgets niet meer verdwijnen.

Wat betreft de telefoon vind ik de wifi ontvangst wat tegenvallen. Hopelijk kunnen ze hier in een update wat aan verbeteren. Overige hardware ben ik meer dan tevreden over. Het crashen van de facebook app hebben ze bij de G4S al opgelost, dus dat zal bij de G5S ook wel volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik had je Lewa geinstalleerd en werkt prima. Bedankt! Had op mn G3s ook al eens Lewa gezet, dus wist wat ik kon verwachten. Ja, de wifi is wat zwak, en GPS ook. Ik denk dat de antennes gewoon minder zijn. Rest van het toestel is top. Ik zal je nieuwe Lewa er wel op zetten, even kijken hoe die draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Op mijn Jiayu G5S heb ik een werkende recovery geïnstalleerd (die van Needrom). Ik kan via de Jiayu.es app prima rebooten in recovery-modus, maar geen enkele knoppen-combinatie werkt om de telefoon vanuit uitgeschakelde toestand in recovery op te starten.

Dit heb ik geprobeerd:

Power-Vol Down = helemaal niet opstarten (na deze combi moet soms zelfs de batterij eruit voor een normale boot!)
Power- Vol Up = normale boot
Power-Home = normale boot

Iemand enig idee hoe het wel moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
CTX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:31:
Op mijn Jiayu G5S heb ik een werkende recovery geïnstalleerd (die van Needrom). Ik kan via de Jiayu.es app prima rebooten in recovery-modus, maar geen enkele knoppen-combinatie werkt om de telefoon vanuit uitgeschakelde toestand in recovery op te starten.

Dit heb ik geprobeerd:

Power-Vol Down = helemaal niet opstarten (na deze combi moet soms zelfs de batterij eruit voor een normale boot!)

Welliswaar van een Duits forum, maar het werkt wel;

- Telefon komplett ausschalten (evtl. Akku raus).
- Vol+ gedrückt halten, USB Kabel anschließen (am anderen Ende braucht Strom, also entweder ein Ladegerät oder PC-USB)
- Power Taste gedrückt halten
- Nun blinkt kurz die LED, dann kommt das Jiayu weiße Logo
- Jetzt beide Tasten loslassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzap
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08 11:14
CTX schreef op maandag 30 juni 2014 @ 07:31:

Dit heb ik geprobeerd:

Als USB debugging op je toestel aan staat kan je als je telefoon gekoppeld is via USB vanaf de commandprompt op je PC met ADB (uit de Android-SDK) hem in recovery krijgen:
code:
1
# adb reboot recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Tnx Emiel82 & zzzzap, zo is het inderdaad mogelijk om in recovery te komen. Wel jammer dat een simpele toetsencombinatie niet werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb recentelijk een Jiayu G5 aangekocht via de online store in China. Blijkt nu dat sommige mensen mijn smsen niet altijd kunnen lezen (na enkele woorden komen er blanco hokjes). De ééne keer wel en de andere keer niet, het is blijkbaar geen constant probleem. Iemand een idee hoe te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
Gisteren heb ik de Android 4.4.2 versie voor de g4s op mijn g5s geflashed. Tot dusver werkt alles prima:http://www.needrom.com/mobile/20140704-kitkat/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
manmetdehamer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:33:
Gisteren heb ik de Android 4.4.2 versie voor de g4s op mijn g5s geflashed. Tot dusver werkt alles prima:http://www.needrom.com/mobile/20140704-kitkat/
Welke talen zijn er beschikbaar op de rom? Oftewel, is nederlands ook beschikbaar? :)

[ Voor 6% gewijzigd door soeskip op 08-07-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
soeskip schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:44:
[...]

Welke talen zijn er beschikbaar op de rom? Oftewel, is nederlands ook beschikbaar? :)
Deze asop versie is alleen chinees en Engels. Er staat wel een andere 4.4.2 versie welke volgens mij wel alle talen beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
manmetdehamer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Deze asop versie is alleen chinees en Engels. Er staat wel een andere 4.4.2 versie welke volgens mij wel alle talen beschikbaar heeft.
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Draai deze Engelse versie ook naar tevredenheid, maar voorkeur zou toch de Nederlandse versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theboss100
  • Laatst online: 12-09 22:44
Ik wil deze telefoon bestellen maar ik zit toch nog met een vraag.

Heb ik gelijk verbinding met mijn provider(Telfort) of moet ik nog wat instellingen aanpassen?
Ik lees namelijk op fora dat dat kan verschillen

Alvast bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door theboss100 op 08-07-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manmetdehamer
theboss100 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:59:
Ik wil deze telefoon bestellen maar ik zit toch nog met een vraag.

Heb ik gelijk verbinding met mijn provider(Telfort) of moet ik nog wat instellingen aanpassen?
Ik lees namelijk op fora dat dat kan verschillen

Alvast bedankt :)
Ik heb zelf ziggo mobiel en het enige wat ik daarvoor hoefde aan te passen waren de apn instellingen voor de data verbinding. Wellicht dat dit voor telfort ook nodig is. Deze instellingen zijn meestal wel op de ste van de provider te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theboss100
  • Laatst online: 12-09 22:44
manmetdehamer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:02:
[...]

Ik heb zelf ziggo mobiel en het enige wat ik daarvoor hoefde aan te passen waren de apn instellingen voor de data verbinding. Wellicht dat dit voor telfort ook nodig is. Deze instellingen zijn meestal wel op de ste van de provider te vinden.
bedankt voor de snelle reactie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
manmetdehamer schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:57:
[...]

Ik heb vanmiddag de G4S/L 20140704 Kitkat rom van Needrom via CWM geflashed op mijn G5S.
Deze rom werkt prima, en is ook in het Nederlands, al start ie wel even op met wat Pools! Alles vlot en nog soepeler. Ik denk dat ik m er op laat staan. Straks even GPS testen en eens kijken of er daar ook verbeteringen zijn.

12-7: Hm, GPS niet beter/anders, dus nog steeds een soort gok waar je bent.
Idle verbruik is ook erg hoog. Ik denk dat ik weer terug ga naar 4.2 en wacht op een officiele rom voor de G5s.

[ Voor 13% gewijzigd door marcelmg2 op 12-07-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roon2
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09-2018
Hallo ik heb een vraag.

Ben ik het bezit van een JiaYu G5 en heb sinds een paar dagen het volgende probleem.

Als de telefoon op stand by staat wil de knop aan de rechter en de knoppen aan de linker zijde niet meer werken om de telefoon uit de slaap te halen.
Niets reageert meer en alleen de batterij eruit halen en erin en weer opstarten helpt.
Dit gebeurt meerdere keren per dag en is plotseling gekomen (dus geen instellingen verandert en geen apps in de telefoon gezet)
Nu lijkt het erop (ben ik nog aan het testen) dat dit alleen voorkomt als de wifi aanstaat en verder niet.
Wie heeft dit ook al eens beleeft en weet een oplossing.

Ik kan alleen bedenken terugzetten in fabieksinstellingen waar wat is hiervan de consequentie?

Ik hoor graag

Bij voorbaat dank

Ronald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds een paar dagen deze telefoon in mijn bezit.

Ziet er super uit, en je hebt het gevoel een degelijke mobiel in handen te hebben.
geluid en beeld is goed. dual sim werkt top, bereik niets dan lof.

alleen 2 min punten;

ik vind de foto kwaliteit echt dramatisch. mijn iphone4 neemt veel scherpere foto's.
GPS werkt niet, niet met google maps, strava, runkeeper etc..

Mensen een idee hoe je van bovenstaande nog wat kan veranderen zodat die iets beter /mooier gaat worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Verwijderd schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 15:51:
sinds een paar dagen deze telefoon in mijn bezit.

Ziet er super uit, en je hebt het gevoel een degelijke mobiel in handen te hebben.
geluid en beeld is goed. dual sim werkt top, bereik niets dan lof.

alleen 2 min punten;

ik vind de foto kwaliteit echt dramatisch. mijn iphone4 neemt veel scherpere foto's.
GPS werkt niet, niet met google maps, strava, runkeeper etc..

Mensen een idee hoe je van bovenstaande nog wat kan veranderen zodat die iets beter /mooier gaat worden ?
Hoi,

Ik heb zelf ook sinds een paar dagen een G5s. Geen klachten over de fotorealistische. Ik vind juist dat het toestel hele mooie foto's maakt. Ook in vergelijk met de Iphone 4s vergeleken van mijn vrouw, maar wellicht ben ik niet zo'n kenner op dat gebied.

Met de GPS heb ik ook last van het 'verdwaald' zijn. Hebben volgens mij meer mensen last van en is typerend voor de Mediatec processor. Heb zelf de app GPS status gedownload waardoor hij sneller een fix zou moeten hebben. Google maps kan ik op zich wel gebruiken, maar hij zit ervan en toe wel een beetje naast.

Verder heb ik ook wel last van het feit dat het toestel een beetje 'buggy' is: soms start het zo maar uit het niets opnieuw op en ben ik in 1x 20% acculading kwijt. Bij opnieuw opstarten zijn dan opeens la mijn widgets van het homescreen verdwenen.

Iemand al goed ervaringen met een goede andere ROM op 4.4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Zelf heb ik deze er nu op: http://www.needrom.com/mobile/android-l-style/
Is een 4.4.2 versie, werkt fijn. GPS is het enige dat niet lekker werkt.
Soms geen signaal, en als er signaal en een fix is dan springt ie veel heen en weer.
Dus om echt te navigeren in een vreemde omgeving is ie niet betrouwbaar genoeg.
Verder maakt ie prima fotos. Geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
marcelmg2 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 17:38:
Zelf heb ik deze er nu op: http://www.needrom.com/mobile/android-l-style/
Is een 4.4.2 versie, werkt fijn. GPS is het enige dat niet lekker werkt.
Soms geen signaal, en als er signaal en een fix is dan springt ie veel heen en weer.
Dus om echt te navigeren in een vreemde omgeving is ie niet betrouwbaar genoeg.
Verder maakt ie prima fotos. Geen klachten.
Is dit een versie met Nederlands? Heb je toevallig ook een link naar een handleiding om dit er op te zetten?

• marcelmg2
Nee, geen Nederlands.
Er staan een 'Installation' deel bij de eigenschappen van de Rom. Maar ik het kort komt het er op neer dat je er eerst een custom recovery op moet zetten, dan de rom op de SD kaart moet plaatsen, dan in recovery mode opstarten, alles wissen en 'Install zip from SD' moet kiezen. Zegt dit alles je niks dan is het verstandiger je goed in te lezen in deze materie en goede backups te hebben (inclusief je IMEI nummers) want hoewel vaak alles goed gaat, lees ik ook wel eens dat het met deze roms fout gaat en dan moet je wel weten hoe je terug kunt naar een werkende toestand. Ik heb niet voor niets een reserve smartphone er bij.

• Peter1706
marcelmg2 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 08:40:
Nee, geen Nederlands.
Er staan een 'Installation' deel bij de eigenschappen van de Rom. Maar ik het kort komt het er op neer dat je er eerst een custom recovery op moet zetten, dan de rom op de SD kaart moet plaatsen, dan in recovery mode opstarten, alles wissen en 'Install zip from SD' moet kiezen. Zegt dit alles je niks dan is het verstandiger je goed in te lezen in deze materie en goede backups te hebben (inclusief je IMEI nummers) want hoewel vaak alles goed gaat, lees ik ook wel eens dat het met deze roms fout gaat en dan moet je wel weten hoe je terug kunt naar een werkende toestand. Ik heb niet voor niets een reserve smartphone er bij.
Tnx! Heb wel enige ervaring met custom Roms dus ik ga binnenkort even aan de gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om het zwarte model te kopen op deze site: http://www.chiphone.nl/smartphones/jiayug5sbasic

Nu zie ik op die pagina dat de achterkant van het toestel een beige-achtig kleur heeft, maar op deze site is de achterkant volledig in het zwart... http://www.pandawill.com/...-black-silver-p81825.html

Als je bij "features" kijkt staat er: "Attention Please: The phone was in black & silver; but now it changes to a solid black since Jan 6th, 2014"

Ik vraag mij nu af als chiphone.nl;
a: betrouwbaar is
b: het toestel verkoopt met zwarte batterij klep

Het zelfde voor deze site, is deze betrouwbaar? Ik zou ondanks de hogere prijs toch voor deze kiezen want ik kan daar met Bancontact betalen
http://androidmusthave.nl...rtphones/44-jiayu-g5.html

En last but not least: zal mobiel internet werken zonder problemen werken op Mobile Vikings? Is een dochterbedrijf van BASE, in Belgie.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Probeer Howsea.com eens. Die hebben een Belgische dependance. Ik heb er 2x een telefoon gekocht. Goede service en goede garantie (heb er 1x gebruik van moeten maken en dat is perfect opgelost).
Communicatie in het NL en je kan zelf bepalen hoe je de telefoon wil ontvangen (vanuit BE/NL of China).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:38
Als je het niet zo erg vind om 2 weken te moeten wachten is dit een goede (en goedkope) keuze http://www.banggood.com/J...-Smartphone-p-922932.html
Heb al veel via deze shop gekocht en altijd nette snelle gratis levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xamydo
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16-09-2014
Ook ik heb nu sinds een paar dagen een G5S toestel. Ik heb mijn simkaart van youfone er in zitten, ik heb geen data abonnement, alleen belminuten/sms. Nu heb ik problemen met de wifi verbinding, hij heeft ongeveer een minuutje verbinding en daarna valt de verbinding weg ondanks dat de wifi nog steeds aan staat. Vooral met whatsapp is dit erg lastig. Optie is dan om even wifi uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen, maar om dit te blijven doen verpest wel het plezier in het verders schitterende toestel.
Wie weet iets om dit op te lossen of zou het een instelling zijn die ik mogelijk vergeten ben? Uiteraard staat mobiel data verbruik uit en wifi ingeschakeld, maar toch dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter1706
Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 01:05:
Ik sta op het punt om het zwarte model te kopen op deze site: http://www.chiphone.nl/smartphones/jiayug5sbasic

Nu zie ik op die pagina dat de achterkant van het toestel een beige-achtig kleur heeft, maar op deze site is de achterkant volledig in het zwart... http://www.pandawill.com/...-black-silver-p81825.html

Als je bij "features" kijkt staat er: "Attention Please: The phone was in black & silver; but now it changes to a solid black since Jan 6th, 2014"

Ik vraag mij nu af als chiphone.nl;
a: betrouwbaar is
b: het toestel verkoopt met zwarte batterij klep

Het zelfde voor deze site, is deze betrouwbaar? Ik zou ondanks de hogere prijs toch voor deze kiezen want ik kan daar met Bancontact betalen
http://androidmusthave.nl...rtphones/44-jiayu-g5.html

En last but not least: zal mobiel internet werken zonder problemen werken op Mobile Vikings? Is een dochterbedrijf van BASE, in Belgie.
Ik kan uit eigen ervaring spreken dat Chiphone.nl een betrouwbaar bedrijf is. Ik had in 1e instantie een G4 daar gekocht en zonder enig probleem kunnen omruilen voor een G5. Omdat deze niet op voorraad was en de prijs in de tussentijd gedaald was, heb ik keurig het prijsverschil teruggestort gekregen.
Het toestel wordt inderdaad met een zwarte achterkant geleverd.

Op je andere vragen kan ik je geen antwoord geven omdat ikzelf in Nederland woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Jaiyu G5 en sins vandaag ziet hij geen sim meer.
Als ik naar system settings ga staat sim beheer ook donker en reageert nergens op.
Weet iemand waaraan dit kan liggen?

mvg

Jab

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:40
roon2 schreef op zondag 27 juli 2014 @ 09:36:
Hallo ik heb een vraag.

Ben ik het bezit van een JiaYu G5 en heb sinds een paar dagen het volgende probleem.

Als de telefoon op stand by staat wil de knop aan de rechter en de knoppen aan de linker zijde niet meer werken om de telefoon uit de slaap te halen.
Niets reageert meer en alleen de batterij eruit halen en erin en weer opstarten helpt.
Dit gebeurt meerdere keren per dag en is plotseling gekomen (dus geen instellingen verandert en geen apps in de telefoon gezet)
Nu lijkt het erop (ben ik nog aan het testen) dat dit alleen voorkomt als de wifi aanstaat en verder niet.
Wie heeft dit ook al eens beleeft en weet een oplossing.

Ik kan alleen bedenken terugzetten in fabieksinstellingen waar wat is hiervan de consequentie?

Ik hoor graag

Bij voorbaat dank

Ronald
Hoi. De g5 van me moeder heeft ook dat die paar keer per week niet uit sleep komt . Door de app wake lock op de optie partial wake lock te zetten lijkt het iets beter te gaan. Maar na een paar weken was t toch weer zo ver. Een echte oplossing zou erg wenselijk zijn. Heeft iemand die?

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 16:28
wootahH schreef op donderdag 04 september 2014 @ 17:15:
[...]

Hoi. De g5 van me moeder heeft ook dat die paar keer per week niet uit sleep komt . Door de app wake lock op de optie partial wake lock te zetten lijkt het iets beter te gaan. Maar na een paar weken was t toch weer zo ver. Een echte oplossing zou erg wenselijk zijn. Heeft iemand die?
Ook ik heb dit probleem. Een oplossing zou ik ook graag willen vernemen. Ik heb namelijk al twee ROM's geprobeerd, officiele van Jiayu en degene die ik momenteel draai van Jiayu.es.

Je hoeft trouwens niet perse de batterij eruit te halen en opnieuw te plaatsen (met dat lastige klepje), je kan ook de aan/uit button ongeveer 30 sec vasthouden voor een restart, je voelt een trilling wanneer die zich opstart.

In 9 van de 10 gevallen gebeurt het als ik de telefoon 's morgens van de lader haal. Het groene notificatieledje blijft dan branden terwijl de stekker eruit is. Maar ook wel eens wanneer ik 'm gewoon uit m'n broekzak haal om te kijken hoe laat het is.

Hou me van harte aanbevolen voor een oplossing,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen januari heb ik een Jiayu G5 gekocht en ik ga er na 8 maanden alweer afscheid van nemen. Laat ik met het positieve beginnen. Duo-Sim was de reden waarom ik deze telefoon kocht, en dat heeft het al die tijd prima gedaan. Op de keper genomen ben ik redelijk tevreden geweest, maar de kleine (in mijn geval niet te fixen) gebreken, werden op de langere termijn rete irritant en daarom ruil ik hem in. Dat is me na 8 maanden veel te snel en op basis daarvan kan ik dit toestel helaas niet aan anderen aanraden. Vanaf dag 1 en na meerdere pogingen dit te fixen met een reeks aan verschillende oplossingen, is de GPS altijd slecht gebleven. En met slecht bedoel ik - het werkt niet. Als ik al een snelle fix had, zat ie er alsnog 3 straten naast en dat is nou net het verschil dat je niet wilt hebben als je geen flauw idee hebt waar je bent. Tweede punt was het uitvallen van het toestel in de lader. Mateloos irritant. Beide gebreken heb ik ook op dit forum voorbij zien komen, inclusief de ietwat radeloze vragen hoe dit alles te verhelpen. Het is mij helaas niet gelukt. Voornaamste probleem is dat mijn wekker niet meer te vertrouwen was en ik daardoor dus altijd een alternatief moest hebben en dat is voor mij niet acceptabel. En dus in de ochtend batterij er uithalen er indoen, opstarten etc. Het kwam niet al te vaak voor, maar zeker eens per 2-3 weken. In de afdeling minder ongemak, mijn beeldscherm heeft tegenwoordig twee soort van witte vlekjes. Niet heel storend, maar ze horen er niet. Tijdens een intensieve kopieeractie hield mijn miniSD kaart er plots mee op en heeft het niet meer gedaan. Al met al viel het me op de lange termijn erg tegen. Stap nu over naar Huawei honor 6. Ben benieuwd hoe dat zal vergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorig maand is m'n jiayu g5 2 GB op de grond gevallen waarbij er een barst is ontstaan. Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met het plaatsen van nieuwe scherm? ik kan hier en daar alleen scherm en scherm+touch krijgen... ik weet eigenlijk niet wat bij mij kapot is. hoe kan ik dit het beste achterkomen.
enig probleem is dat de touch niet werkt. hiermee denk ik dat de hele voorkant moet worden vervangen.

iemand tips tricks? how to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djofr
  • Laatst online: 14-12-2023
Mijn jiayu G5 doet erg moeilijk, hij start op blijft 10 sec aanstaan en valt dan weer uit, nu heb ik um gereset, maar het zelfde probleem blijft. Ik heb een mailtje gestuurt naar de fabricant en die zegt dat ik er dezelfde software even opnieuw moet installeren via de SP- flash tool en een rom van needrom. Maar dat wilt mij maar niet lukken. Woont er iemand mschien in de omgeving van eindhoven of weert die mij hiermij zou willen helpen?

Verwijderd

Januari van dit jaar heb ik een Jiayu G5 Advanced gekocht. de problemen die ik hier voorbij zie komen heb ik deels ook gehad maar na een aantal keren van rom te veranderen heb ik op dit moment eigenlijk nog maar een voor mij zeer storend probleem. Ik heb twee simkaarten in de telefoon zitten van vodafone, zowel slot 1 als slot 2 hebben regelmatig geen bereik en kan ik op dat moment niet bellen of gebelt worden.Op dat moment geeft het toestel aan "geen netwerk" en zie ik in de icoontjes met de bereikbalkjes een soort vergrootglas. Iemand een idee of dit op een of andere manier op te lossen is?
Heeft niemand een idee!!!!!!!! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WIFI werkt niet meer

Sinds enkele dagen werkt mijn WIFI niet meer. Hij vindt wel netwerken maar wil er niet meer automatisch op inloggen, blijft steken op obtaining IP. Als ik er al op geraak dan blijft het symbooltje maar even blauw en dan grijs met af en toe de bekende witte pijltjes. Naar mijn weten heb ik niets speciaals gedaan om dit te veroorzaken.
Kan iemand mij helpen of doe ik factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-07 20:11
Heren,

heb het forum even doorgenomen en de G5s lijkt me wel interessant. Welke websites zijn betrouwbaar en hebben een snelle levering?

Verwijderd

Heb mijn G5s advanced hier besteld: http://www.jiayumobile.be/

Heeft er iemand ervaring met deze site? Zo ja, hoelang duurt het dan voor je de smartphone hebt?

btw: bij de 3000 mah versie wordt buiten de dikkere achtercover ook een hoesje bijgeleverd waardoor de achterzijde gewoon vlak is en je geen last meer hebt van dat uitsteeksel :P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste