Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CTX ik heb de toetscombinatie helemaal niet gebruikt. Na diverse mislukte recoverys te proberen ben ik ook gestrand bij Jiayu.es app. Vanuit de app kon ik ook in de recovery komen. met volume up/down scroll je naar boven of beneden.. met power toets accepteer je keuze. Je hebt verder niks met pijl,home en instellingen button.

Verder heb ik niks geks gedaan:
-install zip from sdcard
-choose zip from sdcard
-map G5-20131022-11613-v0
-update.zip
en reboot

(ik heb voor de recovery het bestanden van Gomez2010 gedownload en op SD kaart gezet. namelijk update.zip en een leeg mapje)

Na het reboot startte mn toestel in chinees waarna ik de taal heb veranderd. Bedankt Gomez2010!!
Zonder deze update kon ik mn tel helemaal niet gebruiken..( zeer slechte wifi ontvangst enz.)

Qua opslagruimte (G5 advanced) : als ik voorkeurinstallatie klik zie ik : interne apparaatopslag, telefoongeheugen, of het systeem laten bepalen.

Als standaardschijf kan ik telefoongeheugen of sd-kaart kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Na een paar weken mijn G5 in gebruik te hebben ben ik erg blij met het toestel. Ik heb een aardige gps ontvangst en het bestandje van Gomez kon ik na enige moeite ook installeren.
Ik heb twee dingen waar ik mij nu wel behoorlijk aan stoor welke gok ik softwarematig zijn.
Het eerste punt is dat hij ongeveer eens per week vrij warm wordt en de batterij in een vlot tempo leeg geslurpt wordt.
Tweede behoorlijk vervelende punt is dat hij regelmatig 'vast loopt' aan de lader, oftewel ik leg hem 's avonds aan de lader en de volgende morgen gaat de wekker niet af en reageert hij nergens op. Enige optie is dan batterij eruit te halen.

Hebben mensen hier ervaring mee? Hiervoor heb ik geen nieuwe telefoon gekocht om een wekker uit de jaren 80 te zetten om in ieder geval wakker te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-09 15:16

CTX

Verwijderd schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:22:
Qua opslagruimte (G5 advanced) : als ik voorkeurinstallatie klik zie ik : interne apparaatopslag, telefoongeheugen, of het systeem laten bepalen.

Als standaardschijf kan ik telefoongeheugen of sd-kaart kiezen
Bedankt voor je reactie. Deze optie kan ik dus helemaal niet kiezen. Nog andere mensen waarbij deze optie gewoon beschikbaar is én de keuzes zijn zoals in bovenstaande quote? Wil je hierbij dan ook je rom-versie vermelden?

Tnx... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bababooey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09-2024
moatiej schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:25:
Na een paar weken mijn G5 in gebruik te hebben ben ik erg blij met het toestel. Ik heb een aardige gps ontvangst en het bestandje van Gomez kon ik na enige moeite ook installeren.
Ik heb twee dingen waar ik mij nu wel behoorlijk aan stoor welke gok ik softwarematig zijn.
Het eerste punt is dat hij ongeveer eens per week vrij warm wordt en de batterij in een vlot tempo leeg geslurpt wordt.
Tweede behoorlijk vervelende punt is dat hij regelmatig 'vast loopt' aan de lader, oftewel ik leg hem 's avonds aan de lader en de volgende morgen gaat de wekker niet af en reageert hij nergens op. Enige optie is dan batterij eruit te halen.

Hebben mensen hier ervaring mee? Hiervoor heb ik geen nieuwe telefoon gekocht om een wekker uit de jaren 80 te zetten om in ieder geval wakker te worden
Ik heb hetzelfde probleem soms. Heb een beetje gegoogled, het wordt 'sleep of death' genoemd. Sinds ik de app Wake Lock op partial wake heb gezet komt het minder voor, maar het is nog niet helemaal weg.

Batterij wordt bij mij niet warm, maar van de batterij-indicatie klopt niks. Hij loopt vrij snel leeg en blijft dan een hele tijd op 15% hangen (met grote 3000 mah accu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moatiej
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:50
Ik heb het inmiddels ook gevonden op google, sommigen zeggen dat het aan het USB pinnetje ligt. Ik heb het volgens mij alleen maar met 1 lader. Deze is al 3/4 jaar oud en de kabel word dus al 3/4 jaar iedere nacht gebruikt. Logisch dat hij met een minder toestel dus wellicht niet helemaal correct contact maakt. http://forums.androidcent...harge-when-phone-off.html

Ben het nu aan het proberen. Het warm worden van de telefoon werd veroorzaakt door een app, dit is nu opgelost. Van de 3000 mag accu is dit bekend, de g4 heeft hetzelfde probleem. Is een kwestie van inschatten naar mijn idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTX ik heb de Rom van Gomez erop gezet. Verder heb ik niks veranderd.
Is misschien een hard reset geen oplossing?
CTX schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 01:52:
[...]

Bedankt voor je reactie. Deze optie kan ik dus helemaal niet kiezen. Nog andere mensen waarbij deze optie gewoon beschikbaar is én de keuzes zijn zoals in bovenstaande quote? Wil je hierbij dan ook je rom-versie vermelden?

Tnx... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX

CTX

Ik heb alles al geprobeerd wat in mijn macht lag om te proberen. Harde reset, andere roms erop (MIUI V5, die van Jiayu.es), intern- & telefoongeheugen gepartitioneerd met een tooltje (waardoor dit qua grootte exact gelijk was met dat van mijn G4 Advanced). Niets hielp, de optie komt gewoon niet beschikbaar. Het enige dat mij niet gelukt is, is om een oudere rom-versie erop te zetten dan die van december 2013. Op één of andere manier pakte deze gewoon niet, en bleef de bestaande rom-versie steeds behouden. Ik weet het niet meer...

Ik ben nu bezig met de leverancier om te kijken of ik de telefoon kan omruilen voor eentje die dit probleem niet heeft. Als zij beweert dat ze het probleem nog nooit gezien heeft, moet ze dus G5's zonder dit issue kunnen leveren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CTX. Garantie niet vervallen? Of was het toestel al geroot vanaf de fabriek? Ik lees hier en daar dat de advanced versie ROOTED af fabriek komt. De basic G5 modellen lijken dat niet te zijn. Jiayu is nog wat aan het pionieren met de G5. Deze indruk krijg ik als ik het ejiayu forum doorlees. Ook wordt deze G5 nog niet op grote schaal op de markt gebracht maar nog steeds in relatief kleine batches waar zo nu en dan weer een kleine modificatie in lijkt verwerkt. Andere kleur achterkantje, nieuwe rom etc. Misschien heb je idd een toestel uit een batch waarin dit euvel zit?

Enfin, probeer anders Google of xda forum nog eens voordat je de foon helemaal terug naar china? stuurt, met alle risico's van dien.
Dit probleem komt vaker voor. Ik heb het ook wel eens gezien bij een LG p700. Ik lees dat mensen die hun kernel vervangen hebben het hebben opgelost. Maar of je zover moet (willen) gaan?

"xda cannot move apps to sd card". Misschien staat er iets tussen wat nog kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX

CTX

De G5 was al geroot toen ik hem kreeg, dus ga ervan uit dat de garantie nog niet vervallen is. Daarbij is deze op dit moment weer in dezelfde staat als toen ik hem vorige week kreeg, dus feitelijk weer als nieuw :P Heb de telefoon via AliExpress en heb gelukkig nog niet betaald, wat de leverancier in ieder geval stimuleert om contact met me te houden. Dat is na betaling nog wel eens anders bij AliExpress...

Ik ben inmiddels ook druk aan het lezen op XDA, wie weet levert het iets op. In ieder geval bedankt voor de suggesties 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
Dag,

Binnenkort krijg ik een nieuwe Jiayu G5 (besteld via banggood.com)

Moet ik nog ergens rekening mee houden, aanbevolen rom etc?

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:00
Hebben jullie een case in gebruik voor je G5? Zo ja, welke? Ik zit te twijfelen of ik er een siliconen bij bestel of een hard case (via banggood in één keer).

By the way, ik ga over een maand naar Hong Kong. Zou de telefoon daar ook gewoon in de winkel liggen of is ie alleen online verkrijgbaar? Weet iemand dit?

www.flickr.com/malvlex

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
In HK betaal je nog een stuk minder, en 100% zeker geen BTW en verzendkosten. En als je de G5 nergens vind, koop je iets anders, dat kun je hier altijd weer verkopen als je het beu bent of toch een G5 wil hebben.

• Tijs0289
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-03-2024
@Malfoi:

Wat Guapper zegt inderdaad, plus dat je zo kunt rekenen op banggood op een termijn van betaling tot levering van ongeveer 2-4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamess89
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik heb mijn G5 verkocht aan een vriend wilde toch goede gps hebben:)

Ik had Vodafone en werkte gewoon, maar die vriend van mij heeft t-mobile en kan geen netwerk krijgen. Als ik bij instellingen en dan sim-info kijk staat er wel t-mobile dus sim-kaart wordt wel herkend?

Heb de APN instellingen al gecontroleerd dus daar ligt het denk niet aan. Bovenin de statusbalk staat een rood kruisje bij de ontvangst balkjes. Soms komt er een vergrootglas en dan springt hij weer terug op het kruisje.

Enige wat ik kan bedenken is de modem.img van gomez installeren, maar dat is alleen voor wegvallende verbinding toch?

Hoop dat iemand me kan helpen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Even een minuutje de batterij eruit al geprobeerd?
Wil nog wel eens helpen :*)

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 21-02-2014 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jamess89 schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 21:51:
Ik heb mijn G5 verkocht aan een vriend wilde toch goede gps hebben:)

Ik had Vodafone en werkte gewoon, maar die vriend van mij heeft t-mobile en kan geen netwerk krijgen. Als ik bij instellingen en dan sim-info kijk staat er wel t-mobile dus sim-kaart wordt wel herkend?

Heb de APN instellingen al gecontroleerd dus daar ligt het denk niet aan. Bovenin de statusbalk staat een rood kruisje bij de ontvangst balkjes. Soms komt er een vergrootglas en dan springt hij weer terug op het kruisje.

Enige wat ik kan bedenken is de modem.img van gomez installeren, maar dat is alleen voor wegvallende verbinding toch?

Hoop dat iemand me kan helpen _/-\o_
Modem.img is bedoeld voor die rode kruisjes met vergrootglas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamess89
Tnx ga ik dat even proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42
iemand een idee wanneer de android 4.4. ROM uit gaat komen voor de G5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamess89
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 08:47:
[...]

Modem.img is bedoeld voor die rode kruisjes met vergrootglas.
Heb de modem.img geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet. Heb vandaag nog even mn eigen vodafone sim geprobeerd en die doet het ook niet meer. :(

Kan het er aan liggen dat ik de tel heb leeggemaakt via instellingen en dan terugzetten naar fabrieksinstellingen? Want bij mij deed hij het nog heb hem toen op die manier leeggemaakt en daarna aan die vriend gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamess89
Zou het me de IMEI te maken kunnen hebben? Heb daar wel een backup van als het goed is van toen ik hem nog gebruikte.

Wordt er echt gek van omdat dit mn eerste Android is en ik er dus totaal geen verstand van heb |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maakt iemand gebruik van led indicatie app? ik heb diverse apps geprobeerd en ben achter dat er alleen rood, groen en blauw led beschikbaar is. Helaas kan ik de led indicatie niet wijzigen en blijft het alleen bij rood...heeft iemand geprobeerd om z'n led indicatie te wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamess89
Het is me gelukt hoor *O*

Heb de rom van gomez opnieuw geinstalleerd (zonder backup maken en terugzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet alle posts doorgelezen, vond dat iets te veel van het goede, maar wil toch even mijn ervaringen met jullie delen omtrent de Jiayu G5. Misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ik woon zelf in Maleisië, en mijn telefoon via Aliexpress besteld. Eerste bestelling ging niet goed, maar gelukkig krijg je via Aliexpress heel gemakkelijk je geld weer teruggestort dus niets aan het handje. Het ging fout omdat de leverancier nog geen beoordelingen heeft gehad en waarschijnlijk mensen kwam oplichten.

Tweede leverancier had heel veel goede beoordelingen en telefoon kwam netjes aan via China Mail, Singapore Mail, en daarna Pos Malaysia. Duurde een maandje ongeveer omdat ik geen zin had om te betalen voor express post.

Vorige jaar een Jiayu G3 besteld en in Nederland laten bezorgen. De truck om geen invoerbelasting te betalen is door een post bedrijf te selecteren dat niet direct in Nederland actief is. Dus in mijn geval Deutch Post of zo, waarbij je post via Frankfurt wordt ingevlogen. Geen invoerbelasting omdat je post geen Duitse bestemming heeft. Waarna het netjes in Nederland wordt afgegeven. Dat is mijn theorie in ieder geval.

Net zoals de meeste phones met dezelfde chipset, en een gare antenne zoals in ieder geval de Jiayu G3 en G5, zal je slechte GPS verbinding hebben. Ik heb dit relatief gemakkelijk opgelost door gebruik te maken van MobileUncle waar je kan aangeven dat je GPS verbeterd moet worden. Wordt er ook meteen een gps.conf bestandje aangemaakt. Wel even zorgen dat je phone geroot is, maar meeste Chinese webshop doen dit al voor je lijkt wel.

Voor de mensen die van de Chinese pre-installed apps af willen, gewoon een App Removal installeren waarmee je als Root system apps kan verwijderen. Zo heb ik de meeste verwijderd.

Veel plezier ermee, want het is echt wel een gaaf telefoontje voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 19:10
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:42:
...
Net zoals de meeste phones met dezelfde chipset, en een gare antenne zoals in ieder geval de Jiayu G3 en G5, zal je slechte GPS verbinding hebben. Ik heb dit relatief gemakkelijk opgelost door gebruik te maken van MobileUncle waar je kan aangeven dat je GPS verbeterd moet worden. Wordt er ook meteen een gps.conf bestandje aangemaakt. Wel even zorgen dat je phone geroot is, maar meeste Chinese webshop doen dit al voor je lijkt wel.
Kun je gedetaileerd uitleggen hoe je de GPS verbeterd hebt mbv MobileUncle?
En met verbeterd bedoel je dan de tijd voor een fix of de nauwkeurigheid (waar ik zelf nogal problemen mee heb)?
Heb zelf de tijd tot fix verbeterd met de uitleg op gizchina: How to fix poor GPS on Mediatek phones

[ Voor 11% gewijzigd door sonnieboy op 24-02-2014 11:00 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen B.
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-06 14:16
Beste Tweakers,

zijn er Jiayu G3/G4/G5 gebruikers die bij de virtuele sim-only provider Simpel zitten? Zo ja, hebben jullie zonder problemen mobiel internet kunnen instellen/gebruiken?
Ik zit namelijk bij deze provider en overweeg dit toestel aan te schaffen, maar weet dat ik niet al te veel van de klantenservice hoef te verwachten mits het niet 1-2-3 werkt ;)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn G5. Mijn telefoon blijft 'dood' tijdens gebruik (dus niet tijdens laden). Hij gaat dan in de standby maar kan daarna niet meer opgestart worden. Batterij is dan echt vol. Alleen als ik de batterij er even uit haal start hij weer op . Jammer, want ik begin mijn vertrouwen in de chinese mobieltjes te verliezen. Mijn vorige telefoon was een G3 en die ging opeens een eigen leven leiden. Zou te maken kunnen hebben met een virus, maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat.
Ik probeer het nu met de 3000Mah batterij, kijken of dat beter gaat.

Is er ergens een mogelijheid om nieuwe firmware te installeren op de G5? Ik ben een grote leek op t technische gebied van mobieltjes...
Thnx!
Guus
moatiej schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 19:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sonnieboy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:58:
[...]

Kun je gedetaileerd uitleggen hoe je de GPS verbeterd hebt mbv MobileUncle?
En met verbeterd bedoel je dan de tijd voor een fix of de nauwkeurigheid (waar ik zelf nogal problemen mee heb)?
Heb zelf de tijd tot fix verbeterd met de uitleg op gizchina: How to fix poor GPS on Mediatek phones
Yup, heb ik voor je:

1. Installeer dus eerst Mobileunle Tools, en zorg ervoor dat je phone ge-root is;
2. Ga naar "Engineer Mode";
3. Dan naar "Engineer Mode ( MTK )";
4. Dan naar rechts schuiven totdat je in het menu "Location" zit;
5. Dan optie "Location Based Service" aanklikken;
6. Hier naar het AGPS menu;
7. Zorg ervoor dat AGPS is geselecteerd, en klik dan op Save Profile, als het goed is krijg je dan een melding dat het bestand nog niet bestaat en wordt dus voor je aangemaakt.

Ik had hierna een fix in gemiddeld 30 seconden. Tijdens het rijden valt het nog wel eens weg maar het kan haast niet anders dat dit met de hardware te maken heeft. Gewoon dicht bij het raam houden en dan werkt het prima. Ik woon in een stad met veel hoge gebouwen en dat gaat best heel redelijk. In Nederland zou het dus veel beter moeten gaan.

Laat me nog even weten of dit een verschil heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX

CTX

Koen B. schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:12:
Beste Tweakers,

zijn er Jiayu G3/G4/G5 gebruikers die bij de virtuele sim-only provider Simpel zitten? Zo ja, hebben jullie zonder problemen mobiel internet kunnen instellen/gebruiken?
Ik zit namelijk bij deze provider en overweeg dit toestel aan te schaffen, maar weet dat ik niet al te veel van de klantenservice hoef te verwachten mits het niet 1-2-3 werkt ;)

Alvast bedankt!
Ik heb met een Jiayu G2 meer dan een jaar en met een G4 een maand of 3 bij Simpel gezeten. Beide sims deden het in beide telefoons direct, zonder ook maar iets in te hoeven stellen. Dat zit dus wel snor... 8)
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:16:
[...]

Yup, heb ik voor je:

1. Installeer dus eerst Mobileunle Tools, en zorg ervoor dat je phone ge-root is;
7. Zorg ervoor dat AGPS is geselecteerd, en klik dan op Save Profile, als het goed is krijg je dan een melding dat het bestand nog niet bestaat en wordt dus voor je aangemaakt.
AGPS kan je gewoon in de systeeminstellingen aanzetten, bij Locatietoegang > GPS-satellieten. Hier zijn zowel EPO als AGPS aan te zetten, heb je dus geen MobileUncle voor nodig.

De GPS op mijn G4 is eigenlijk wel prima nu (gebruik de G5 nog niet ivm met een ander probleem). Snelle fix, had in het begin alleen wel eens een probleem van het verspringen van het signaal naar een andere weg. Dit blijkt een rekenprobleempje te zijn van Android icm de MTK processor en kan je oplossen door de regel

dalvik.vm.execution-mode=int:fast
aan je build.prop toe te voegen. Heb nu geen klagen meer over de G4's GPS-ontvangst *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:49:

AGPS kan je gewoon in de systeeminstellingen aanzetten, bij Locatietoegang > GPS-satellieten. Hier zijn zowel EPO als AGPS aan te zetten, heb je dus geen MobileUncle voor nodig.

De GPS op mijn G4 is eigenlijk wel prima nu (gebruik de G5 nog niet ivm met een ander probleem). Snelle fix, had in het begin alleen wel eens een probleem van het verspringen van het signaal naar een andere weg. Dit blijkt een rekenprobleempje te zijn van Android icm de MTK processor en kan je oplossen door de regel

aan je build.prop toe te voegen. Heb nu geen klagen meer over de G4's GPS-ontvangst *O*
Normaal gesproken wel idd.

Om 1 of andere rede heb ik geen A-GPS optie. Jiayu heeft iets gedaan met hun thema waar geen A-GPS meer inzit, en ik kan ook geen data limiet instellen wat normaal gesproken standaard met Android wordt meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 00:49:
[...]

hoi kan je uitleggen hoe je dit moet doen?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Heb je zelf al google gebruikt om de oplossing te vinden?

Gewoon naar www.google.nl gaan, daar ' edit build.prop GPS' typen en zoeken.
Welk gedeelte begrijp je niet? Kom gerust met een inhoudelijke vraag, maar laat dan op z'n minst zien dat je bereid bent om iets meer te doen dan simpele vragen stellen waarop je zelf gemakkelijk het antwoord kunt vinden.

[ Voor 72% gewijzigd door guapper op 03-03-2014 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

guapper schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:59:
Heb je zelf al google gebruikt om de oplossing te vinden?

Gewoon naar www.google.nl gaan, daar ' edit build.prop GPS' typen en zoeken.
Welk gedeelte begrijp je niet? Kom gerust met een inhoudelijke vraag, maar laat dan op z'n minst zien dat je bereid bent om iets meer te doen dan simpele vragen stellen waarop je zelf gemakkelijk het antwoord kunt vinden.
nee maar nu wel.sorry. gaat makkelijk inderdaad, :)
thx

alleen zie geen verbetering

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
Telefoon opnieuw opgestart en gecontroleerd of de gemaakte wijzigingen er nog steeds in staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
Verwijderd schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 16:16:
[...]

Yup, heb ik voor je:

Ik had hierna een fix in gemiddeld 30 seconden. Tijdens het rijden valt het nog wel eens weg maar het kan haast niet anders dat dit met de hardware te maken heeft. Gewoon dicht bij het raam houden en dan werkt het prima. Ik woon in een stad met veel hoge gebouwen en dat gaat best heel redelijk. In Nederland zou het dus veel beter moeten gaan.

Laat me nog even weten of dit een verschil heeft gemaakt.
Heb je instructies gevolgd maar het lijkt erop dat ik dat al gedaan had mbv instructies van gizchina. Toch bedankt, maar ik zie nog steeds veel afwijking, tijd tot fix is er wel door verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Hey allemaal,

Na slechts 4 maanden perfecte service heeft mijn G4 advanced een kopstoot met de tegels gemaakt en toen kwam er een einde aan de fijne mobiel...Nu wil ik dus een nieuwe aanschaffen alleen twijfel ik om weer de G4 advanced te kiezen of nu voor de G5 advanced te gaan. Ik zie behalve het design, schermformaat en batterij eigenlijk geen verschil in specs tussen de G4 en G5. Verder vind ik het wel vreemd dat de ene site aangeeft dat er een 2000mah battterij in zit en een andere site weer 3000mah. Zit er een verschil tussen die G5's of hebben sommige sites het gewoon verkeerd?
De G5 vind ik kwa design eigenlijk een stuk mooier, ookal lijkt die uberveel op de Iphone 5 maargoed. voor de G4 heb ik daarintegen wel weer onderdelen van, mocht er weer wat gebeuren. En als de G5 inderdaad een 2000mah batterij heeft kan je er minder lang mee.

Geeft de G5 veel problemen? Heb bij de G4 toen namlijk nog best wel wat berichten gelezen van mensen waarbij iets niet deed of iets dergelijks. Mijn G4 had er gelukkig geen last van en deed perfect maar als die vaker problemen geeft zou ik sneller voor de G5 kiezen als die dat minder blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@leopard888 ik heb mijn witte G5L (basic) nu 1 week in huis via een Aliexpress handelaar. Hiervoor een G3 uit 2012 gehad. Ik ben zeer tevreden over de G5. Ik was ook wat terughoudend met de aanschaf de eerste maanden na de release. Op het chinese ejiayu forum staan wat klachten gemeld maar dit lijken mij toch incidenten of aan de gebruiker te liggen. Ik kan verder alleen vergelijken met de G3.
Een aantal zaken die ik daar las:
-"slecht wifi/ 3g signaal vanwege aluminium behuizing". Herken ik niet, ontvangst g5 aantoonbaar beter dan van de G3.
-"signaal problemen met 1 vd 2 sim slots". Herken ik niet.
-"zwak max volume front en onder speaker". Dat herken ik wel. Zeker vergeleken met de G3. Heb er geen moeite mee.
-"onbetrouwbare batterij indicator". Nog niet ervaren. De G5L met 2 amp batterij is dermate zuinig dat ik na 12 uur doorsnee zakelijk gebruik (wifi en bellen) nog steeds 3/4e batterij vermogen zie. Veel beter dan de de G3 met 2,75 amp batterij die verhoudingsgewijs veel sneller leeg was.
-"komt niet uit slaap modus na opladen". Herken ik niet.
- "apps installeren op sd kaart lukt niet". Probleem herken ik niet. Wordt incidenteel bij de advanced versie gemeld.
-"krasgevoelige batterij cover". Dat herken ik wel want die is van gepoetst metaal. Zou er gelijk een siliconen cover bij bestellen.

Verder heb ik het toestel bewust gekocht omdat het Iphone 5 ontwerp mij persoonlijk erg aanspreekt icm met dual sim. De 3 amp batterij is een optie naar ik begrijp. Hij past in het toestel, maar is te dik. De vreemde oplossing die Jiayu heeft gekozen is om dan een aangepaste batterij deksel te leveren met een uitgestanste vorm zodat de batterij voor een deel in het uitstekende deksel ligt. Erg fraai oogt het niet.

http://www.gizchina.com/w...oads/images/DSC_03241.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk, je bent erg positief over de G5; das mooi !. Hoe zijn je ervaringen met de GPS ? Gelijk goed of heb je wat trucken uit moeten halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Bedankt voor je uitvoerige reactie henk,
heb nog een vraagje wat betreft de camera,
Bij mijn G4 merkte ik dat de camera tijdens het filmen heel vaak opnieuw ging scherpstellen wat opzich best vervelend is en in het filmpje te zien is. Heeft de G5 daar ook last van?
Had inderdaad al een plaatje gezien waarbij het batterijklepje dikker was, wist alleen niet of dat nou photoshop was of echt maar nu dus duidelijk.
Zitten er nog moeilijk te verwijderen apps op? op de G4 waren ze redelijk te verwijderen, enkel de chinese kalender kreeg ik niet weg.
Hoe was verder jouw ervaring met aliexpress kwa verzending?

Groetjes

[ Voor 12% gewijzigd door leopard888 op 08-03-2014 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GPS. A-gps en epo staan aangevinkt. Ik heb niks getweaked, behalve de app FasterGPS van Dominik Schurmann gebruikt om de gewenste gps regio in te stellen. (Volgens mij is dit een tool om snel een aantal regels in het gps.conf bestand aan te passen). Kon "Nederland" kiezen. Nu altijd in enkele minuten een stabiele fix in de auto. Telefoon ligt dan op zn rug tussen de voorstoelen in. GPS signalen kunnen zo via de voor en zijruiten naar binnen en op het toestel komen. Rij vaak met de Flitsmeister app. aan.

Camcorder heb ik nog niet zo veel ervaring mee. Op youtube staan 1 of 2 russen die een test filmpje met de G5 hebben gemaakt. Zag er op het eerste gezicht gewoon goed uit.

Chinese apps. idd 365 calender en Baidu du (chinese toetsenbord app?). ik heb ze gewoon uitgeschakeld in android app beheer. Verder chinese handleiding app (geen papieren boekje meer) en een skin app "Jaiyu Theme". Laat ik staan hoort gewoon bij dit toestel.
Moest nog even toetsenbord in QWERTY zetten want had de verkoper goedbedoeld voor mij op AZERTY gezet met franse taal.

Aliexpress. Binnen 10 dagen was ie in NL vanuit vaste land China dus niet Hong Kong.. Toestel werd gecheckt voor verzending, tracking nummer binnen 2 werkdagen gekregen, toen nog 3 werkdagen voordat het tracking-nummer op te roepen was..
Ik mag hier geen reclame maken dacht ik maar in pm heb ik evt de naam vd handelaar. Ik kijk naar het aantal orders, de positieve feedback score (> 96%) en of er recente mededelingen/updates zijn gedaan. Chinezen zijn dacht ik nu toch wel berucht om hun "in stock" vermeldingen terwijl dit in feite is "ik kan het voor je bestellen". Bij goederen van waarde kies ik altijd DHL, voor het overige is met China Post ook altijd alles binnen redelijke termijn bij mij aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Ah oke,
Mijn G4 moest ik toen idd ook in QWERTY zetten, die kalender kreeg ik er echter met geen mogelijkheid vanaf. Had de vorige keer op spemall.com besteld. Was erg tevreden met de service. Had hem met 1.5 week binnen (incl weekend) en was mooi verpakt. Kon toen kiezen uit verschillende manieren van verzenden. De duurdere manier had de minste kans om gepakt te worden bij de douane en die heb ik dus ook gekozen en kwam er zonder moeite langs wat me 30 euro bespaard heeft.
ben al wel wat meer overtuigd om voor de G5 te gaan.
Zijn er nog dingen wat je echt tegenvalt of niet goed vind aan de G5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenlijk nog geen grote minpunten tegengekomen. Twee kleine dan wel; Krijg sporadisch de melding "berichten gestopt". gebeurd verder niks maar het hoort natuurlijk niet. ik dacht dat daar een paar posts terug ook een oplossing voor was gevonden door een apk te installeren. effe terugbladeren..

De delay van de "screen off" functie staat een fractie te lang ingesteld. Hierdoor blijft het scherm net een seconde of 2 te lang zwart als je klaar bent met bellen. Je kan dan niet even snel met de rode knop de verbinding verbreken. Mogelijk weet iemand hoe deze delay wat korter is in te stellen.

Tenslotte; geen minpunt maar wel aandachtspunt. De G5 lijkt uitgerust met een dual mic voor onderdrukking van achtergrond geluiden. In de Dailer >instellingen/overige instellingen zit een vink optie voor ruisonderdrukking. Ik heb het verschil nog niet getest maar persoonlijk hou ik daar niet van als iemand dat aan heeft staan. ik ga dan het hele gesprek twijfelen of er nog wel verbinding is omdat het doodstil is op de lijn als de ander niet praat. Maargoed ik ga het nog wel proberen natuurlijk. De mic klinkt overigens supergoed. Met een recorder app op die in 44.1 khz kan opnemen, is de stem kwaliteit uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
De melding van "berichten gestopt" had ik op mijn G4 ook wel eens gekregen met name in het begin. De laatste tijd had ik daar echter geen last meer van. De langere delay had ik bij mijn G4 niet opgemerkt, naja niet dat ik veel belde ofzo haha maar misschien had die er geen last van dat weet ik niet.
Die ruisonderdrukking vind ik opzich geen probleem, kan best handig zijn wanneer je in een zeer drukke lawaaierige omgeving bent.
Maar ik ben overtuigd, ik ga voor de G5. Dit keer haal ik er wel meteen een beschermhoesje bij haha
bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die van de Chinese pre install meuk afwillen, hier een interessant stukje ter leer en ter vermaak. Pm's zijn welkom mocht je nu al problemen hebben:

Ik had bijna mijn G5 gebricked door alle Chinese apps te verwijderen met een "app removal" app. Het ging fout toen het Jiayu theme verwijderd werd. Scherm werd zwart, en een reboot had als resultaat dat ik niet verder kwam dat het witte Jiayu logo. Dus het eerste stukje is voor sukkels zoals mijzelf, en de laatste stap (STAP 5) over de app Jiayu.es heeft betrekken op iedereen met een werkende telefoon.

Oplossing:

STAP 1. Probeer in recovery modus op te starten. Normaal gesproken is dit -> telefoon uit -> aan/uit knop ingedrukt houden en dit ook te doen met de "volume up of down" knop. Bij mij werkte dit niet, dus op naar stap 2.
STAP 2. Haal de batterij eruit, sluit je telefoon op je computer aan met de USB kabel, houd de "volume up" knop ingedrukt (geen andere knoppen indrukken!) en stop de batterij terug. Houd de knop ingedrukt totdat de telefoon weer aangaat en opstart in recovery. Advies voor iedereen met een nog werkende telefoon, probeer eens in recovery te starten zodat je weet hoe het moet voordat het echt nodig is.
STAP 3. Je kan nu de fabriekswaarden terugzetten dus je bent wel alles kwijt, maar de telefoon start weer op en je krijgt de kans om wat basis waarden in te stellen zoals taal en Google account. In mijn geval had ik nog steeds een zwart scherm na de basis configuratie, maar had wel de "status bar" terug en kon inkomende gesprekken ontvangen. Het pull down menu werkte ook, en via dat scherm kan je naar settings en bijvoorbeeld naar de app manager om apps te stoppen en te starten. Iets wat je later nodig hebt.
STAP 4. Nu heb je 1 programma, ADB nodig om van afstand de Jiayu.es app te installeren. De correcte APK kan je via deze link downloaden: http://apps.evozi.com/apk-downloader/ en de remote install wordt aangeroepen via het commando vanuit de installatie folder "adb install [apk file name]". Ik heb geen download link meer, maar even zoeken op "Minimal ADB and Fastboot" en je hebt het zo.
STAP 5. Via de app manager zoals eerst beschreven kan je de Jiayu.es app opstarten en een nieuwe ROM downloaden, en installeren.

LET OP voor de mensen die hun toestel gebricked hebben: Reboot je device niet, want hij start maar 1x op na een "reset to factory settings". Dus alle stappen moeten in 1 sessie gedaan worden.

Je zal zien dat je nog iets van Spaanse apps meekrijgt, maar die zijn zeer eenvoudig op te starten. Mijn batterijverbruik is er een stuk beter op geworden, alleen mijn GPS is nu iets minder maar ik heb nog niet geprobeerd om een GPS fix te installeren. Moet ik dus nog even doen want het lijkt erop dat er een gps.conf file is dat ingesteld is voor Spanje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook "mijn" ROM installeren, dan ben je ook van de chinese meuk af.
En je hebt gelijk de standaard google apps waaronder de agenda.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene die benieuwd is hoe de G5 met 3000 mah batterij eruit ziet:

YouTube: Test Jiayu G5 Advanced 3000 mAh en Français

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 16:28
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:29:
Heb geprobeerd om je ROM te installeren maar kom al niet verder dan allereerst een backup te maken:

Start CWM recovery
Create a full backup of your current system:
Backup and restore --> backup

Als ik deze stap uitvoer, wil de telefoon opnieuw opstarten maar komt het terecht in een scherm met android met rood gevarendriehoek, daarboven een menu te bedienen met volumeknoppen en power button maar waar ik niet uitkom. Door de batterij er even uit te halen en er weer in te doen, wil de telefoon wel weer normaal opstarten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suffolk schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:17:
[...]

Heb geprobeerd om je ROM te installeren maar kom al niet verder dan allereerst een backup te maken:

Start CWM recovery
Create a full backup of your current system:
Backup and restore --> backup

Als ik deze stap uitvoer, wil de telefoon opnieuw opstarten maar komt het terecht in een scherm met android met rood gevarendriehoek, daarboven een menu te bedienen met volumeknoppen en power button maar waar ik niet uitkom. Door de batterij er even uit te halen en er weer in te doen, wil de telefoon wel weer normaal opstarten.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Je gebruikt cwm en hebt een sd kaart in je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:04:
[...]

Je gebruikt cwm en hebt een sd kaart in je telefoon?
Klopt, gebruik cwm en heb een 16GB sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suffolk schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:40:
[...]

Klopt, gebruik cwm en heb een 16GB sd-kaart.
Welke versie van cwm gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:19:
[...]

Welke versie van cwm gebruik je?
v5.5.3.7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX

CTX

Oké, ik heb net mijn G5 teruggestuurd naar China, vanwege het probleem met het niet kunnen kiezen van de installatielocatie voor apps (zie hier mijn post: CTX in "[JiaYu G5] Ervaringen en Discussie").

Nu heb ik daarvoor wel vrij veel geëxperimenteerd om het probleem op te lossen (dacht zelfs een workaround gevonden te hebben, maar werkte helaas toch niet) en daarbij moet ik zeggen dat de telefoon me qua formaat en gevoel prima beviel. Eigenlijk zou ik er dus toch wel eentje willen hebben, maar dan zonder het bovenstaande probleem. Kunnen jullie bevestigen/ontkennen dat er ook G5's zijn die WEL het telefoongeheugen als installatielocatie kunnen kiezen? Mijn symptomen waren als volgt:

- Zonder SD-kaart erin: Systeeminstellingen > Opslagruimte > Voorkeursinstallatielocatie NIET selecteerbaar (uitgegrijsd)
- Met SD-kaart erin: Systeeminstellingen > Opslagruimte > Voorkeursinstallatielocatie > Keuze tussen "Interne apparaatopslag/SD-kaart/Het systeem laten bepalen"

Er stond dus nooit een optie tussen om het Telefoongeheugen als installatielocatie te kiezen (bij mijn G4A dus wel).

Ik hoor het graag, want dan kan ik snel beslissen of ik er toch nog eentje ga halen... :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ik je goed begrijp. Ik kan bevestigen dat ik RAM WEL, maar phone storage NIET kan kiezen in mijn G5 basic. De app Android Memory Info (maker borgshell) laat zien dat het wel aanwezig is:

RAM: Used 804 / Free 163 /max 967 MB
Phone Storage: Used 0,57 /Free 1,0 /max 1,57 GB
SDcard Status: Used 0,24 /Free 3,0 /max 3,24 GB

In totaal heeft mijn G5L toestel dus 2,5 gb aan intern geheugen aan boord waarvan 1 Gb is toegewezen aan het deel "RAM" en 1,5 gb aan een deel "phone storage".

Ik kan bij installatie van apps dus alleen kiezen uit RAM of SD card. Phone storage staat er niet tussen.

Ik heb nog niet kunnen zien welke processen er in "phone storage" draaien. Lukt mij niet om dit deel dieper te benaderen. Ik lees op div fora dat fabrikanten dit soms afschermen om de stabiliteit van het toestel enigszins te borgen. Misschien heeft Jiayu dit bij de G5 toch weer afgeschermd. Bij mijn G3 kon het namelijk ook niet.

Ik zie wel dat de RAM van 1 Gb voor ca 60 % wordt ingezet op systeem processen (kernel processen volgens android tuner app van 3c). Er blijft dus relatief vrij weinig geheugen over voor het inladen van playstore apps. Laat staan ruimte voor de vaste installatie daarvan. Apps gaan dus standaard op SD bij mij.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
RAM en intern geheugen is wat anders..
Je kunt apps niet installeren op je RAM geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTX

CTX

In het geval van mijn 2G/32G G4A is de verdeling (gewoon in de Systeeminstellingen van Android gekeken):

1,48GB Interne opslag
26,78GB Telefoongeheugen

en kan ik het telefoongeheugen kiezen als installatielocatie voor apps.

Bij mijn G5 was het:

2,50GB Interne opslag
25,74GB Telefoongeheugen

zonder de mogelijkheid om apps hierin te installeren. De installatiepartitie was hier dus al vergroot, maar biedt natuurlijk nooit genoeg ruimte als je grote apps installeert.
Aangezien ik mijn foto's & muziek op een extern sd-kaartje wil hebben, bleef bij de G5 het telefoongeheugen ongebruikt. Bij mijn G4 installeer ik hier alles op dat geen widget nodig heeft, dus ook offline navigatie en de grotere spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha.. dutchgio bedankt voor de correctie ik ben geen systeem expert en zal mij verder niet branden aan de systematieken van geheugen toewijzingen etc, maar met het RAM zie ik in dat ik idd iets te kort door de bocht ben gegaan.

Als het gaat om de voorkeursinstallatie zijn er bij mij ook drie opties : interne opslag/sd kaart/het systeem laten bepalen.

ik zie in het standaard android menu opslagruimte twee kopjes: interne opslag 2,50 gb totale ruimte en sd-kaart 3,73 gb totale ruimte. ik zie overigens niet nog een kopje "telefoongeheugen"..ik mis dus ook nog 1,5 gb aan geheugen...daarom had ik ook die app erbij gehaald maar die brengt dus ook geen uitsluitsel over hoeveel er nou aan intern geheugen in het toestel zit geprikt en hoe het ingezet is. Bij de basic zou het 1gb ddr ram/4 gb storage moeten zijn (advanced ram 2/storage 32).

Toch nog even interessant om er op terug te komen: Volgens die app is het totale "phone storage" op de basic 1,5 gb. Dan ontbreekt er echter nog 2,5 gb om tot 4 gb te komen die er volgens de fabrieksspecs in het toestel zouden moeten zitten. De app geeft dus niet aan waar het volledige geheugen van 4 gb op ingezet is :( maar he........ >:) die ontbrekende 2,5gb zie ik wel weer in het standaard android menu als totale ruimte voor interne opslag.
Dit kan geen toeval zijn toch? Wat ingewikkeld allemaal! misschien zit ik er helemaal naast 8)7

Nu ben ik toch ook wel benieuwd of er andere g5 (advanced) eigenaren zijn die hier tegenaan lopen. Met name het verschil tussen de g4 en g5 op dit punt is idd merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 17:09
Binnen kort de g5 met mtk6582

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:03:
Dit kan geen toeval zijn toch? Wat ingewikkeld allemaal! misschien zit ik er helemaal naast 8)7
De ROM zelf neemt ook geheugen in, bingo

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Henk,

Ik kan nadat ik mijn telefoon geflashed heb zoals beschreven in mijn vorige post gewoon alles netjes selecteren. Dus de installatielocatie kan mijn SD kaart zijn, of het internegeheugen, of Android bepaald het lekker zelf.

Jammer dat je niet eerst even geprobeerd hebt om mijn instructies te volgen via de Jiayu.es tool, dat werkt perfect, geen gedoe met images installeren van een SD kaart en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonnieboy
Via jiayu.es app ():
Er is een update voor de G5 Advanced: (4.2.1)Rom Oficial Jiayu China 20140306-074835 G5A
(Chinese versie dus) waarbij in de (beperkte) changelog gesproken wordt over aanpassingen in de opslaglocatie:

Changelog:
1, the built-T card as primary storage card, an application can be moved from a system of internal space to the phone's built-T card.
2, other known small BUG improvements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook alles geinstalleerd op mijn G5 advanced van ROM files en MT6589_modem_v7_10.07.2013.zip.
En erna backup terug geplaats maar nog steeds problemen met het dual sim verhaal iemand ervaring of een oplossing? alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 09:51:
Ik heb ook alles geinstalleerd op mijn G5 advanced van ROM files en MT6589_modem_v7_10.07.2013.zip.
En erna backup terug geplaats maar nog steeds problemen met het dual sim verhaal iemand ervaring of een oplossing? alvast bedankt ;)
Je moet de modem.zip installeren nadat je de backup hebt teruggeplaatst. Anders overschrijf je deze weer met je oude uit de backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds een paar maanden een G5. Nu doet zich een probleem voor. Het beeldscherm is niet stabiel, of beter erg onstabiel. Het scherm loopt vaak continue naar boven weg. Herkend iemand dit probleem en wat kan je daar aan doen. Terugzetten fabrieksinstellingen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Vandaag mn G5 binnen gekregen.
Eerste wat opviel was het mooie design dat in het echt nog veel mooier is als op de fotos.
Na alles ingeplugd te hebben opgestart. Heb het idee dat de telefoon slomer is als mn G4 terwijl het dezelfde hardware heeft en zelfs een kleiner scherm, dit vind ik nogal vreemd. Tis niet dat hije heel traag is maar merk in sommige dingen dat de G4 net wat sneller was. ook met scrollen over paginas. momenteel probeer ik die chinese apps eraf te meppen maar sommigen doen een beetje moeilijk. ook is het achterklepje nogal vlekgevoelig merk ik (had de g4 ookwel last van) mss komt dit door het matteriaal ofzo? van je vingers krijg je er vlekken op die opzich wel weg te poetsen zijn maar wel beetje jammer.

Voor de rest erg tevreden met de mobiel tot nu toe. Design is gewoon echt super. Lijkt sterk op iphone maar dan een verbeterde versie in feite.

[ Voor 34% gewijzigd door leopard888 op 21-03-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste EHBO-er(s) 8)7 ,

In eerste instantie is mijn G5 binnengekomen met firmware 20131205-181441 en interne opslag 2,5GB. Gisteren getracht firmware te updaten naar 20140306-074835 via CWM, dit helaas mis gegaan, waardoor hij niet meer opstarte. Vervolgens via SP Flash Tool eerst 20131022-111613 geinstalleerd en vervolgens via CWM 20131205-181441 (volgens needrom.com o.a. built-partition gewijzigd naar 2.5G) om als laatste naar 20140306-074835 te updaten. Nu blijkt dat de built-partition 1,48GB aangeeft i.p.v. 2,5GB en dit is veel te weinig.

Heb me wezeloos gezocht naar een methode om van built-partition 1,48GB naar 2,5GB te gaan maar niets gevonden, iemand een methode?

Alvast bedankt voor de hulp _/-\o_ .

Groetjes,
Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er komen 2 update versies van de G5 aan: G5C en G5S.
Waarschijnlijk pas tegen het najaar verkrijgbaar ...... Jiayu kennende.

De G5C versie krijgt een 1.3 quadcore en de G5S krijgt een 1.7 Octacore processor.

http://www.ejiayu.com/en/Product-12.html --> (specification: kiezen voor G5C / G5S)

Vooral die 1.7 Ghz Octacore spreekt me wel aan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zingo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 21:37
Ik zie dat het morgen Aliexpress Shopping festival is. Er staat 50% off and more, zou dan echt elk geselecteerd [product 50% korting of meer hebben? Want er zitten een paar hele toffe bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn jiayu g5 advance vandaag ontvangen. Heb hem in China besteld en koste mij 231euro. Ik heb ook niks aan de deur hoeven betalen aangezien de leverancier erop heeft geschreven dat het een toy van 11 dollar was. Eerste indruk: hele mooie telefoon. Naast de oplader ontving ik nog een USB stick en 2 plastics om het scherm te beschermen. Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAEN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-03 13:01
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:29:
Waar kunnen we die vinden? Gelijk al in die jiayu.es app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SAEN schreef op zondag 30 maart 2014 @ 13:36:
[...]

Waar kunnen we die vinden? Gelijk al in die jiayu.es app?
http://www.droidwebspace..../82-g5-20131022-111613-v0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:53:
[...]

Je moet de modem.zip installeren nadat je de backup hebt teruggeplaatst. Anders overschrijf je deze weer met je oude uit de backup.
dank u gomez2010 Ik heb dit geprobeerd maar nog steeds hetzelfde probleem iemand nog ideetjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon Damen
  • Laatst online: 08-08-2023
@ Gomez, wat heb je bij moeten betalen voor je G5 als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die mij kan uitleggen hoe ik mijn taal naar nederlands kan veranderen ?
Hij staat momenteel in het chinees, maar dat spreek ik jammer genoeg niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:28
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:46:
Iemand die mij kan uitleggen hoe ik mijn taal naar nederlands kan veranderen ?
Hij staat momenteel in het chinees, maar dat spreek ik jammer genoeg niet :)
Chris.nl in "[Newman N2] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toon Damen schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:41:
@ Gomez, wat heb je bij moeten betalen voor je G5 als ik vragen mag?
Niets, geen import kosten o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bababooey
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-09-2024
Heeft iemand hetzelfde probleem:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/j64kk7.png
Batterij loopt de ene dag super snel leeg, andere dag niet.

Hij crasht ook regelmatig. Hoop dat een toekomstige rom dit mogelijk oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:55
Met die rom + Modemupdate heb ik geen bereik meer. Zonder de modemupdate wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donool schreef op donderdag 10 april 2014 @ 19:50:
[...]

Met die rom + Modemupdate heb ik geen bereik meer. Zonder de modemupdate wel.
Wat je nog zou kunnen proberen:

Maak is een backup van je imei met mobileuncle, installeer de rom en daarna de modem update. Restore via mobileuncle de imei en reboot je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:55
Verwijderd schreef op zondag 13 april 2014 @ 11:45:
[...]

Wat je nog zou kunnen proberen:

Maak is een backup van je imei met mobileuncle, installeer de rom en daarna de modem update. Restore via mobileuncle de imei en reboot je telefoon.
Ik heb de rom opnieuw geflashed zonder modem update toen was het klaar. Werkt prima nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tonschong
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 18:38
Donool schreef op zondag 13 april 2014 @ 13:32:
[...]

Ik heb de rom opnieuw geflashed zonder modem update toen was het klaar. Werkt prima nu :)
Ik heb ook betere resultaten met alleen de ROM-flash zonder modem.img update. Draait nu alweer enkele dagen zonder enige uitval van SIM'metjes.
@gomez2010 super bedankt voor de bewerkte ROM!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke gsm, heb hem nu enkele weken.
Ik ondervind wel kleine probleempjes.

1) Bij het opladen van de gsm komt het soms voor dat ik hem niet meer kan aanzetten. Dan moet ik de batterij er even uithalen en werkt hij wel terug perfect.

2) Ik heb éénmaal voorgehad dat de gsm zeer warm werd.

3) Touchscreen links op het scherm werkt soms niet optimaal.

Iemand een oplossing voor probleem 1 en 3 ?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suffolk
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2014 @ 14:59:
Leuke gsm, heb hem nu enkele weken.
Ik ondervind wel kleine probleempjes.

1) Bij het opladen van de gsm komt het soms voor dat ik hem niet meer kan aanzetten. Dan moet ik de batterij er even uithalen en werkt hij wel terug perfect.

2) Ik heb éénmaal voorgehad dat de gsm zeer warm werd.

3) Touchscreen links op het scherm werkt soms niet optimaal.

Iemand een oplossing voor probleem 1 en 3 ?

Alvast bedankt.
Van probleem 1 en 2 had ik eerst ook last van, al kwamen die zelden voor. Na het installeren van een nieuwe ROM (Jiayu.es) geen last meer van gehad.

Met probleem 3 (gelukkig) geen ervaring en weet er zo ook geen oplossing voor.

Wellicht dat een nieuwe ROM flashen je problemen kan verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Suffolk schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:35:
[...]

Van probleem 1 en 2 had ik eerst ook last van, al kwamen die zelden voor. Na het installeren van een nieuwe ROM (Jiayu.es) geen last meer van gehad.

Met probleem 3 (gelukkig) geen ervaring en weet er zo ook geen oplossing voor.

Wellicht dat een nieuwe ROM flashen je problemen kan verhelpen.
Kan je even uitleggen wat je juist moet die voor die nieuwe rom ?
Is mijn 1ste smartphone dus ken er nog niet veel van :)

Heb net ook meegemaakt dat de gsm zomaar uitviel( dus zonder dat hij aan het opladen was)
Hopelijk lost die nieuwe rom dat ook op :).

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2014 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:13
Ik vind het een hele mooie telefoon alleen heb ik een vraagje?
Is het mobiele bereik met deze telefoon, dus om te bellen, nu slechter dan met pak en beet een samsung s5. Want ik snap niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blauwester
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:13
Heb per ongeluk op verzenden geklikt...
Ik snap namelijk niet welke gegevens belangrijk zijn voor het bellen en welke voor het mobiele 3g internet. Want zonder 3g kan ik mee leven maar als ik niet goed bereikmheb is wel reuze irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomis
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 16:08
blauwester schreef op zondag 20 april 2014 @ 00:04:
Heb per ongeluk op verzenden geklikt...
Ik snap namelijk niet welke gegevens belangrijk zijn voor het bellen en welke voor het mobiele 3g internet. Want zonder 3g kan ik mee leven maar als ik niet goed bereikmheb is wel reuze irritant
Mobiel bereik, zowel 2g als 3g zijn helemaal prima. Gewoon bellen werkt uitstekend. Wifi werkt ook goed en bij mijn toestel heb ik geen problemen met GPS. Mijn vrouw heeft een Nexus 4, maar deze doet er met de basisdingen niks voor onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het installeren van een nieuwe rom spreken ze steeds over een sd kaart.
Deze heb ik niet ( heb g5 advanced), maakt dat verschil voor het installeren ?

Edit: als er een andere manier zou zijn om het uitvallen van mijn gsm te stoppen mag dit ook gedeeld worden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2014 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een g5 besteld en heb wat vragen
wil de telefoon rooten zoals op de site van jiayu.nl staat beschreven bij downlouds is dit een goede manier??
zag op de site van Jiayu.nl een rom (03-02-2014)staan voor de g5 is deze bij meerdere in gebruik ??
kan ik de rom van gomez daarna of daarvoor gebruiken om de chineese apps te verwijderen ?
zag ook dat je een geschikte miui rom kan instaleren heeft daar iemand ervaring mee ?
grt Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 16:21:
Heb ook een g5 besteld en heb wat vragen
wil de telefoon rooten zoals op de site van jiayu.nl staat beschreven bij downlouds is dit een goede manier??
zag op de site van Jiayu.nl een rom (03-02-2014)staan voor de g5 is deze bij meerdere in gebruik ??
kan ik de rom van gomez daarna of daarvoor gebruiken om de chineese apps te verwijderen ?
zag ook dat je een geschikte miui rom kan instaleren heeft daar iemand ervaring mee ?
grt Marc
Ik raad je de miui rom aan, die software van xiaomi is gewonnen geweldig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die dan in engels of Chinees, ik had hem op de officiële Engelstalige site gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Laatst online: 07:43
Verwijderd schreef op dinsdag 22 april 2014 @ 20:34:
Is die dan in engels of Chinees, ik had hem op de officiële Engelstalige site gevonden
Engels en chinees, kan je kiezen bij instellingen op je toestel
Deze rom en.miui.com/getrom-107.html

[ Voor 6% gewijzigd door krissie100 op 22-04-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke krissie
dan ga ik voor jouw advies.
zou je mij de volgorde van werkwijze kunnen beschrijven, lees nl zo veel verschillende root mogelijkheden en recover en plaastsen van de daadwerkelijke rom

mvg Marc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag kreeg ik een update via jiayu app... jiayu apk. 1.0.8? iemand enig idee? momenteel heb ik rom van gomez opzitten zonder chinese apps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzap
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08 11:14
De Jiayu.es app kan je volgens mij gewoon bijwerken, heb ik net ook gedaan. Het is alleen een mooie interface om je rom bij te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds vandaag in het bezit van de Jiayu G5S.
Ik heb die in China besteld en ik wil nu de taal instellen in het nederlands.
Dit is min of meer gelukt, het meeste staat nu in het nederlands, maar als ik bvb een bericht wil typen, staat er hier en daar nog wat chinees tussen, bij andere zaken zit er ook hier en daar nog chinees tussen.
Enig idee of ik een instelling over het hoofd gezien heb?

Alvast bedankt.

Mvg Ruben Holvoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je aangeven waar je die besteld hebt en of je nog extra kosten hebt moeten betalen aan de deur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn Jiayu G5s binnengekregen (gekocht via etotalk en geen extra kosten betaald )en alles ziet er gelikt uit. Dit is mijn eerste andriod toestel dus alles is in die zin nieuw voor mij. Had voorheen een blackberry van de zaak maar wilde een dual sim toestel. Er is een ding wat ik maar niet voor elkaar krijg en ik begin me steeds dommer te voelen. Om een waarschijnlijk simpele reden (niet gaan lachen) krijg ik geen toetsenbord in mijn scherm en kan dus geen teksten invoeren, geen e-mail adres of account opgeven en wordt hier zo langzamerhand stapeldol van.

Ook een driver voor mijn computer (Windows) kan ik nergens vinden dus kan ik gewoonweg niets.

Een beetje hulp zou ik geweldig vinden dus alvast bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info ! Ekotalk heeft scherpe prijzen.
Je toetsenbordprobleem vind ik bijzonder. Je kunt bij Instellingen kijken en dan bij Taal & toetenbord.
Daar zou toetsenbord aangevinkt moeten zijn. Anders kun je uit de Playstore bv "swiftkey` downloaden en installeren. Is gratis en werkt prima.
Je vraag over de driver begrijp ik niet helemaal. Je kunt met je usbkabel gewoon contact maken met je pc.
(je pc zou `m dan moeten herkennen en evt drivers zelf installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem met het toetsenbord heb ik uiteindelijk opgelost door, zoals je aangaf, via de playstore te downloaden. Mijn computer herkent mijn toestel dus echt niet. Denk dat dit komt doordat ik nog steeds met Vista werk. Ga binnenkort over op windows 7 en dan zou het opgelost moeten zijn. Als je bij Ekotalk gaat bestellen dan kun je een verpakking aangeven. Ik zou voor de blanco optie gaan zodat er niets zichtbaar is. Ik kreeg de bestelling bezorgd via DHL met een sticker erop dat het hier ging om een batterij. Heb dus geen invoerrechten betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 23:30:
Heb gisteren mijn Jiayu G5s binnengekregen (gekocht via etotalk en geen extra kosten betaald )en alles ziet er gelikt uit. Dit is mijn eerste andriod toestel dus alles is in die zin nieuw voor mij. Had voorheen een blackberry van de zaak maar wilde een dual sim toestel. Er is een ding wat ik maar niet voor elkaar krijg en ik begin me steeds dommer te voelen. Om een waarschijnlijk simpele reden (niet gaan lachen) krijg ik geen toetsenbord in mijn scherm en kan dus geen teksten invoeren, geen e-mail adres of account opgeven en wordt hier zo langzamerhand stapeldol van.

Ook een driver voor mijn computer (Windows) kan ik nergens vinden dus kan ik gewoonweg niets.

Een beetje hulp zou ik geweldig vinden dus alvast bedankt voor het advies.
Het 'probleem' met je toetsenbord is typisch voor sommige Chinese telefoons. Als er namelijk een Chinees tobo op staat is er vaak een Westerse achterwege gelaten. Wat je kunt doen is LatinImeGoogle_signed.apk installeren of inderdaad ander Google Play tobo.
Dit issue is ook met de nieuwe Jiayu G3c, maar was ook al met de Amoi N821 bekend.
Beetje knutselen dus :)

Voor wat betreft PC niet herkennen; dat klopt. Als je een MicroSD kaart er in doet wordt deze wel herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een bluetooth toetsenbord voor mijn tablet en heb dat gebruikt om de basic telefooninstelling in te voeren en accounts te activeren op de telefoon. Daarna was het downloaden en installeren van een toetsenbord voor de telefoon zo gebeurd
.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste