Die bedoel ik niet nee, klopt dat die accuklep altijd hetzelfde is. Ik bedoel echt een hoesje. Momenteel hebben ze alleen nog de Jiayu G5 Mobile Cover Stand Leather Case blue en niet de zwart.
Verwijderd
Qua snelheid scoren advanced en basis versies ongeveer hetzelfde bij benchmarks. Ik zie het voordeel van advanced niet ( alleen meer geheugen)
Verwijderd
volgens mij heb je gelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 00:16:
Qua snelheid scoren advanced en basis versies ongeveer hetzelfde bij benchmarks. Ik zie het voordeel van advanced niet ( alleen meer geheugen)
Voorheen was de advanced versie iets bijzonders;
meer intern en extern geheugen, snellere processor en soms betere camera / muziek chip.
Bij de G5 werkt dat kennelijk anders. Ik zie alleen een verschil in geheugen.
Op onderstaande link is een review te zien van een "eerste" G4 versie.
http://www.zdnet.nl/revie...ese-onbekende-met-talent/
Voornaamste probleem vond deze tester het overgebleven rom geheugen (1,5 over van 4 gb) en de gps.
Ik heb geen idee hoe dat bij de G5 versie basic zit. ben daar wel benieuwd naar ;-)
Is er iemand die een 3000 mah batterij in bezit heeft en getest heeft in de G5 ? Ik ben benieuwd hoelang je daar mee kunt werken voordat het kaarsje uitgaat.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2013 10:12 ]
Die gaat toch gewoon de helft langer mee? Of verkijk ik me daar op en is het niet zo simpel als het lijkt? Vergelijken met andermans gewoonten gaat altijd scheef lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 10:11:
[...]
Is er iemand die een 3000 mah batterij in bezit heeft en getest heeft in de G5 ? Ik ben benieuwd hoelang je daar mee kunt werken voordat het kaarsje uitgaat.
[ Voor 7% gewijzigd door guapper op 03-12-2013 10:22 ]
Verwijderd
Sommige onder ons doen bijna 2 dagen (36 uur smorgens/savonds) met de 2000 mah versie.
bij de G4 hebben sommige problemen met batterij drops bij de 3000 mah versie.
Maar hier heb ik er nog niks over gehoord
bij de G4 hebben sommige problemen met batterij drops bij de 3000 mah versie.
Maar hier heb ik er nog niks over gehoord
Als ik het goed heb begrepen zijn de battery-drops niets meer dan een glitch in de visuele weergave van hoeveel jus er nog in de accu zit. Een fout in de inschatting die gaandeweg het gebruik gecorrigeerd wordt, en dan schiet de meter ineens whooops 10, 20 of 30% omlaag.
Dat kan vervelend zijn omdat je verkeerde informatie voorgeschoteld krijgt, maar na een paar keer weet je wel dat dit gebeurt en kun je er rekening mee houden.
Feitelijk zou die accu gewoon de helft langer mee moeten gaan. Net zoals een benzinetank die de helft meer benzine kan bevatten. (Niet helemaal, omdat je dan ook extra gewicht mee moet nemen, maar je snapt wat ik bedoel te zeggen.)
Dat kan vervelend zijn omdat je verkeerde informatie voorgeschoteld krijgt, maar na een paar keer weet je wel dat dit gebeurt en kun je er rekening mee houden.
Feitelijk zou die accu gewoon de helft langer mee moeten gaan. Net zoals een benzinetank die de helft meer benzine kan bevatten. (Niet helemaal, omdat je dan ook extra gewicht mee moet nemen, maar je snapt wat ik bedoel te zeggen.)
Heb de G5 nu een week. In vergelijk met de G3 die ik heb , ben ik heel tevreden. Degelijke bouw, merkbaar sneller ( openen van apps, surfen), goede gesprekskwaliteit. Batterij is prima, ik doe er meer dan een dag mee. Ziet er mooi uit. Ben dus blij met mijn aankoop.
@Gomez2012:
Zoek nog wel een juiste ROM.
Met jouw update.zip zou ik geholpen zijn, maar daar doet bij mij het telefoondeel het niet. Ik kan dan niet bellen, want kan netwerk niet vinden (sim1 en sim 2 beide niet) . Zal wel met de IMEI nummers te maken hebben?
Ben nu weer terug naar de orginele ROM. Bij needrom G5 MIUI gevonden, maar niet mijn smaak. Heb je een tip?
@Gomez2012:
Met jouw update.zip zou ik geholpen zijn, maar daar doet bij mij het telefoondeel het niet. Ik kan dan niet bellen, want kan netwerk niet vinden (sim1 en sim 2 beide niet) . Zal wel met de IMEI nummers te maken hebben?
Ben nu weer terug naar de orginele ROM. Bij needrom G5 MIUI gevonden, maar niet mijn smaak. Heb je een tip?
Verwijderd
Vandaag mijn zwarte originele G5 flip cover binnen gehad.marcus61 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:31:
Heb de G5 nu een week. In vergelijk met de G3 die ik heb , ben ik heel tevreden. Degelijke bouw, merkbaar sneller ( openen van apps, surfen), goede gesprekskwaliteit. Batterij is prima, ik doe er meer dan een dag mee. Ziet er mooi uit. Ben dus blij met mijn aankoop.
@Gomez2012:
Voor de liefhebbers de update.zips zonder chinese apps:
http://www.droidwebspace..../82-g5-20131022-111613-v0
Zie instructies op de site voor de installatie, de modem.img moet achteraf geinstalleerd worden met een zip i.v.m. geen werkende SIM's als ik deze al in de update zelf zet.
Pak wel de goede update (voor de Basic of de Advanced)
Ik hoor wel of het gelukt is met installeren, en hoe deze bevalt
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2013 11:45 ]
Ik heb de update.zip van @Gomez opgehaald en geinstalleerd. Alles doet het prima, ik gebruik nu alleen sim1 en heb de modem.img niet hoeven te installeren, de update.zip is voldoende. geen chinese apps en geen problemen tot nu toe. Dank je wel Gomez:)
Verwijderd
Ik ben van gedachte veranderd. Nu wil ik in plaats van advanced een basic versie. Ik zie hier en daar behoorlijk prijsverschillen en ken al die webshops niet. Van welk webshop hebben jullie je toestel besteld?
Verwijderd
Antelife en etotalk zijn zeer betrouwbaar is mijn ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 15:39:
Ik ben van gedachte veranderd. Nu wil ik in plaats van advanced een basic versie. Ik zie hier en daar behoorlijk prijsverschillen en ken al die webshops niet. Van welk webshop hebben jullie je toestel besteld?
ibuygou heeft ze eindelijk op voorraad voor een scherpe prijs.
Jiayu.es (€290 + €18 verzendkosten) is een optie als je geen risico op importkosten wilt lopen
bij retailheaven krijg je er een 2de gsm bij (€339)
Heb de mijne via mixeshop besteld, geen import via EUEXP shipping (totaal €264 voor advanced versie), moet nog wel binnen komen.
Is mijn eerste bestelling in China dus geen ervaring met de genoemde winkels.
Jiayu.es (€290 + €18 verzendkosten) is een optie als je geen risico op importkosten wilt lopen
bij retailheaven krijg je er een 2de gsm bij (€339)
Heb de mijne via mixeshop besteld, geen import via EUEXP shipping (totaal €264 voor advanced versie), moet nog wel binnen komen.
Is mijn eerste bestelling in China dus geen ervaring met de genoemde winkels.
[ Voor 10% gewijzigd door sonnieboy op 14-12-2013 12:39 . Reden: toelichting op ervaringen ]
Ik heb mijn g5 (2+32G) net binnen via mixeshop met de EUEXP verzending, netjes binnen 14 dagen, totaal 300 euro met leren flipcase, 3Ah batterij extra (met achterkantje met hobbel) en losse batterijlader.
Het is wel wat anders dan mijn vertrouwde N900; maar in verhouding wel flitsend snel.
Hoe het best van de chinese rommel af te komen? Flashen met de rom waar Gomez naar linkt?
Het is wel wat anders dan mijn vertrouwde N900; maar in verhouding wel flitsend snel.
Hoe het best van de chinese rommel af te komen? Flashen met de rom waar Gomez naar linkt?
Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'
Verwijderd
Je kan idd de rom flashen die ik aangepast heb. Deze is gewoon exact hetzelfde als het origineel alleen zonder Chinese apps.The_Ghost schreef op zondag 15 december 2013 @ 10:29:
Ik heb mijn g5 (2+32G) net binnen via mixeshop met de EUEXP verzending, netjes binnen 14 dagen, totaal 300 euro met leren flipcase, 3Ah batterij extra (met achterkantje met hobbel) en losse batterijlader.
Verwijderd
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
gekocht op 2/12 op jiayu-store.com voor $312.40
de ROM van gomez2010 erop en lijkt proper nu (geen chinese kalender meer
)
@gomez2010, de MT6589_modem_v7_10.07.2013.zip is toch enkel wanneer je problemen hebt met de SIM?
Of zijn er nog dingen die hiermee beter zouden gaan?
Mijn eerste indruk is vrij positief
de ROM van gomez2010 erop en lijkt proper nu (geen chinese kalender meer
@gomez2010, de MT6589_modem_v7_10.07.2013.zip is toch enkel wanneer je problemen hebt met de SIM?
Verwijderd
Alleen voor SIM 2 problemen (wegvallen verbinding op SIM 2)Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 15:39:
Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen.
de ROM van gomez2010 erop en lijkt proper nu (geen chinese kalender meer)
Verwijderd
Toch nog tegen een probleem aangelopen.
Wanneer ik de settings van de SIM's wil ingeven lukt me dit enkel voor die in SIM2.
bij SIM1 geeft hij niets weer (access point names en dan de bovenste selecteren).
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
edit: net getest met een andere sim/provider, daar zie ik het wel
edit2: gevonden, in het lege scherm op de linker-knop drukken en add apn...
Wanneer ik de settings van de SIM's wil ingeven lukt me dit enkel voor die in SIM2.
bij SIM1 geeft hij niets weer (access point names en dan de bovenste selecteren).
Iemand een idee hoe ik dit oplos?
edit: net getest met een andere sim/provider, daar zie ik het wel
edit2: gevonden, in het lege scherm op de linker-knop drukken en add apn...
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2013 20:33 . Reden: zie edit ]
Verwijderd
Ik heb vorige week mijn tweede Jiayu G5 advance binnen , deze zijn gekocht bij Banggood.
De prijs ligt hier rond de 260euro, inclusief verzending.
De verzending duurt 2 weken maximaal.
Na ontvangst even de Rom van Gomez2010 erop gezet (met zijn fantastische hulp) en het loopt prima.
Ben heel positief over de G5.
De prijs ligt hier rond de 260euro, inclusief verzending.
De verzending duurt 2 weken maximaal.
Na ontvangst even de Rom van Gomez2010 erop gezet (met zijn fantastische hulp) en het loopt prima.
Ben heel positief over de G5.
Geen spam!
[ Voor 90% gewijzigd door 13art op 18-12-2013 18:26 ]
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de batterijduur van de 2000mah versie ?
Verwijderd
Antwoord op je vraag staat in dit topic.nubcaek schreef op donderdag 19 december 2013 @ 13:25:
Kan iemand mij vertellen hoe het zit met de batterijduur van de 2000mah versie ?
Verwijderd
Als die er zouden zijn dan moet deze op www.ejiayu.com staanB-Force schreef op maandag 23 december 2013 @ 11:58:
Zijn er al Android 4.3 ROMs voor de G5?
Weet jij wat de oorzaak van dit probleem is? Ik ben zelf bezig met een update voor de G4 en zou het liefste de nieuwe modem.img hierin meenemen. Ik loop net als jij tegen het probleem aan dat beide sims dan offline gaan. Heb inmiddels van alles geprobeerd, maar ik kom niet echt verder. Ik heb de vraag ook op xda gezet, maar het loopt nog niet storm met oplossingenVerwijderd schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 19:18:
[...]
Zie instructies op de site voor de installatie, de modem.img moet achteraf geinstalleerd worden met een zip i.v.m. geen werkende SIM's als ik deze al in de update zelf zet.
[...]
Ik vermoed dat jij het wel opgelost zou hebben als je wist hoe, maar vragen staat vrij toch? En misschien heb jij inmiddels al meer uitgevonden dan ik?
Verwijderd
Enige manier waar ik tot nu toe op uit gekomen ben is de modem.img later apart flashen.matthijsph schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 16:49:
[...]
Weet jij wat de oorzaak van dit probleem is? Ik ben zelf bezig met een update voor de G4 en zou het liefste de nieuwe modem.img hierin meenemen. Ik loop net als jij tegen het probleem aan dat beide sims dan offline gaan. Heb inmiddels van alles geprobeerd, maar ik kom niet echt verder. Ik heb de vraag ook op xda gezet, maar het loopt nog niet storm met oplossingen
Ik vermoed dat jij het wel opgelost zou hebben als je wist hoe, maar vragen staat vrij toch? En misschien heb jij inmiddels al meer uitgevonden dan ik?
heb helemaal geen nieuwe telefoon nodig maar zou m bijna gaan bestellen,
ik zie m bij aliexpress voor nog geen 65
dollar, kan haast niet kloppen, maar zie 8 aanbieders die m voor onder de 85
incl. verzenden aanbieden.. iemand ideeen hierover?
Klinkt als 'te goed om waar te zijn'.
Meestal eindigt dat met een teleurstelling en bijbehorend gevloek.
Meestal eindigt dat met een teleurstelling en bijbehorend gevloek.
Dan krijg je waarschijnlijk een dual- of zelfs single-core iPhone 5C cloon opgestuurd.wilvanwil schreef op vrijdag 27 december 2013 @ 22:26:
heb helemaal geen nieuwe telefoon nodig maar zou m bijna gaan bestellen,
Iemand suggestie's waar ik deze knaap best kan bestellen om in België te laten leveren zonder de nodige invoerkosten ?
Verwijderd
jiayu-store.com voor $312.40, maar invoerkosten is altijd hopen natuurlijk...zondernaam schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:12:
Iemand suggestie's waar ik deze knaap best kan bestellen om in België te laten leveren zonder de nodige invoerkosten ?
Ik heb ze alvast niet moeten betalen
ik overweeg ook de g5 te bestellen, maar twijfel nog tussen de basic en de advance. Als ik een sd kaartje gebruik, kan ik daar bijvoorbeeld ook apps op installeren? Dat bleek een probleem te zijn bij de samsung van mijn broer namelijk.
Met andere woorden: kan door gebruik van sd kaart het beperkte geheugen van de basic genoeg uitbreiden zodat dat dit ook bruikbaar is?
Met andere woorden: kan door gebruik van sd kaart het beperkte geheugen van de basic genoeg uitbreiden zodat dat dit ook bruikbaar is?
Verwijderd
huh ??
http://www.etotalk.com/jiayu-g5-octa-core_p4712.html
Jiayu G5 Octa Core 1.7GHz Android 4.2 Gorilla Glass Dual Sim Dual 3G 4.5 inch HD 13.0MP
Octa core met 1.7?? fake neem ik aan
Jiayu G5 Octa Core 1.7GHz Android 4.2 Gorilla Glass Dual Sim Dual 3G 4.5 inch HD 13.0MP
Verwijderd
Etotalk is een betrouwbare leverancier, heb er al een aantal telefoons besteld. Deze telefoon is pre-sale en pas vanaf maart op zijn vroegst leverbaar. Specificaties kunnen dus nog wijzigen.Verwijderd schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 20:31:
huh ??
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2014 23:03 ]
Even dit draadje volgen. Heb de G5 advanced al een tijdje op het oog en ga over een maandje zes maanden naar Taiwan. Wellicht dat ik hem daar in een winkel op de kop kan tikken. Dual sim is dan wel handig met NL en Taiwan nummer.
G5 Basic besteld bij Antelife voor mijn vriendin, hoe zit het met de chinese meuk op de telefoon? Heb je die er nog een beetje snel af? Ben zelf niet zo'n held in custom roms dus wil het graag gewoon bij het originele houden, is dat werkbaar of is het toch wel een must om die rom van gomez te gebruiken?
Verwijderd
een alternatief voor het verwijderen van de apps is door er een andere Launcher op te zetten (bv Nova of Apex) dan kan je apps uit het appsoverzicht uitschakelen. Die zijn dan niet meer zichtbaar.
Verwijderd
Dat is idd een optie, alleen zijn de Chinese apps dan niet echt verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:44:
een alternatief voor het verwijderen van de apps is door er een andere Launcher op te zetten (bv Nova of Apex) dan kan je apps uit het appsoverzicht uitschakelen. Die zijn dan niet meer zichtbaar.
Mijn Rom is gewoon de standaard Rom, heb hier geen dingen aan toegevoegd. Vind het zelf ook fijn als deze zo standaard mogelijk is
Maal zelf gebruik van de app van jiayu.es, werkt perfect. Verder zijn er nog roms te vinden op needrom.com
Werkt de GPS goed met de G5? Ik begrijp dat de GPS van de G4 niet echt lekker werkt?
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Verwijderd
Op mijn g5 wel, zolang je maar op tijd de epo file download.Sherlock schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:45:
Werkt de GPS goed met de G5? Ik begrijp dat de GPS van de G4 niet echt lekker werkt?
Verwijderd
Heb sinds gister de advanced binnen. Prima telefoon en werkt top met twee SIM kaarten.
Zit alleen wat te worstelen met het zien hoeveel ROM geheugen ik vrij heb. Zie namelijk bij opslag enkel 'interne opslag' beschikbaar 1,5 GB en 'telefoon geheugen' beschikbaar 1,25GB. Ik doe vast iets verkeerd, iemand advies?
Zit alleen wat te worstelen met het zien hoeveel ROM geheugen ik vrij heb. Zie namelijk bij opslag enkel 'interne opslag' beschikbaar 1,5 GB en 'telefoon geheugen' beschikbaar 1,25GB. Ik doe vast iets verkeerd, iemand advies?
Verwijderd
Nog steeds ROM geheugen niet kunnen vinden, nu in contact met jiayu.
[ Voor 124% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2014 23:43 ]
Weet iemand of een 64GB sdxc-kaartje werkt.
Of dit wellicht kan proberen voordat ik er een bestel?
Of dit wellicht kan proberen voordat ik er een bestel?
Heeft er iemand ervaring met deze site: http://www.chinaphone.nl/jiayu?product_id=85 ?
Volgens mij is de prijs niet erg duur, zeker omdat je de 2/32 editie krijgt, maar ik weet dan weer niet of deze prijs inclusief alle bijkomende kosten is :-/
Ook jammer dat er geen opties voor accesoires en grotere batterij enzo bij staan.
Volgens mij is de prijs niet erg duur, zeker omdat je de 2/32 editie krijgt, maar ik weet dan weer niet of deze prijs inclusief alle bijkomende kosten is :-/
Ook jammer dat er geen opties voor accesoires en grotere batterij enzo bij staan.
Verwijderd
Muahh als je via http://www.jiayu-store.com/ besteld kost het €219 +€15 verzendkosten (importkosten??)
Via pandawill.com kom je ook rond hetzelfde als jiayu-store.com
Via antelife kom je rond €240
via Etotalk kom je ook rond de €240.
Sites zoals chinaphone en aanbieders op de marktplaats doen een schepje op (+€100).
Op markplaats vragen ze momenteel €300-350 voor advanced versie. (misschien + importkosten)
Ik ben bezig ook om hier en daar te kijken waar ik een G5 advanced het beste kan bestellen zonder enige importkosten.
Via pandawill.com kom je ook rond hetzelfde als jiayu-store.com
Via antelife kom je rond €240
via Etotalk kom je ook rond de €240.
Sites zoals chinaphone en aanbieders op de marktplaats doen een schepje op (+€100).
Op markplaats vragen ze momenteel €300-350 voor advanced versie. (misschien + importkosten)
Ik ben bezig ook om hier en daar te kijken waar ik een G5 advanced het beste kan bestellen zonder enige importkosten.
Verwijderd
Kom er toch nog niet uit met Jiayu, kan iemand me helpen. Ik was in de veronderstelling dat de telefoon standaard 32gb opslagruimte had. Jiayu zegt nu dat dit de SD kaart is die ik aan moet schaffen.
Dit terwijl op de website staat aangegeven dat de telefoon zelfs uit te breiden is met een 64GB TF.
Dit terwijl op de website staat aangegeven dat de telefoon zelfs uit te breiden is met een 64GB TF.
Verwijderd
@gomez2010 Ik heb ook een G5 met 32 gb ,alleen vindt ik het geluid van de telefoon heel zacht (beltoon)
2 sims werkt goed, als extra een 16gb van transcend erbij, werkt ook goed. Alleen de GPS is 3x niks.
Mijn navigatie is van SYGIC ,1e keer een fix na 6 min,2e keer pas na een half uur !!!, daarna waren de ritten in de auto te kort om een fix te krijgen. Is hier een oplossing voor? Als hier geen oplossing voor is dan moet ik op zoek naar een tel die wel een goede GPS fix heeft. Mijn oude telefooon een HTC sensation altijd een snelle fix van binnen 1 min. Wie weet een oplossing ?
2 sims werkt goed, als extra een 16gb van transcend erbij, werkt ook goed. Alleen de GPS is 3x niks.
Mijn navigatie is van SYGIC ,1e keer een fix na 6 min,2e keer pas na een half uur !!!, daarna waren de ritten in de auto te kort om een fix te krijgen. Is hier een oplossing voor? Als hier geen oplossing voor is dan moet ik op zoek naar een tel die wel een goede GPS fix heeft. Mijn oude telefooon een HTC sensation altijd een snelle fix van binnen 1 min. Wie weet een oplossing ?
Sherlock schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:45:
Verwijderd schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:05:
Op mijn g5 wel, zolang je maar op tijd de epo file download.
Ben toch wel erg benieuwd naar de GPS van deze telefoon, dat is op dit moment het enige wat me er van weerhoudt om hem aan te schaffen (naast het feit dat ik nog even een maandje moet sparenVerwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:57:
@gomez2010 Ik heb ook een G5 met 32 gb ,alleen vindt ik het geluid van de telefoon heel zacht (beltoon)

Over de 32GB:
Onder Opslag zie ik het volgende:
- Interne opslag Totale ruitme 2.50GB (1.01GB Beschikbaar)
- Telefoongeheugen 25.74GB (25.19GB beschikbaar)
- SD-Kaart 14.45GB (heb er een kaart van 16GB in zitten)
Totaal is idd geen 32GB, maar neem aan dat systeemgedeelte (Android zelf) hier niet onder valt.
Totaal is idd geen 32GB, maar neem aan dat systeemgedeelte (Android zelf) hier niet onder valt.
Verwijderd
Volumes kun je aanpassen in mobileuncle, hier moet je wel voorzichtig mee zijn dat je deze niet te hoog zet (beschadiging speaker). Ik heb geen G5 advance, ik heb de 1GB/4GB variant. GPS is bij mtk altijd verschillend geweest. Zorg er wel voor dat je gps.conf goed staat d.m.v. gpsfix o.i.d. tevens de build.prop fix m.b.t. gps gebruiken:Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:57:
dalvik.vm.execution-mode=int:fast
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2014 13:17 ]
Verwijderd
Bij mijn telefoongeheugen staat 1,8gb. Ik heb de 32gb gekocht maar lijkt iets niet in orde. Wordt door jiayu-store niet geholpen.sonnieboy schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:55:
Over de 32GB:
Verwijderd
@knarrie13 Mijn tel geeft ongeveer hetzelfde aan als bij Sonnyboy.
Om de GPS fix te verbeteren heb ik nog bij de instellingen/locatietoegang/GPS-satelieten/EPO-instellingen
geprobeert om een nieuwe download te starten , alleen deze mislukt telkens (krijg foutmelding)of stopt bij 25%.
@Gomez2010 --Zorg er wel voor dat je gps.conf goed staat d.m.v. gpsfix o.i.d. tevens de build.prop fix m.b.t. gps gebruiken: . Kun je dit nader toelichten, wat je hier mee bedoelt en hoe je dit doet ?
bvd
Marcel
Om de GPS fix te verbeteren heb ik nog bij de instellingen/locatietoegang/GPS-satelieten/EPO-instellingen
geprobeert om een nieuwe download te starten , alleen deze mislukt telkens (krijg foutmelding)of stopt bij 25%.
@Gomez2010 --Zorg er wel voor dat je gps.conf goed staat d.m.v. gpsfix o.i.d. tevens de build.prop fix m.b.t. gps gebruiken: . Kun je dit nader toelichten, wat je hier mee bedoelt en hoe je dit doet ?
bvd
Marcel
Verwijderd
Ten eerste moet de telefoon geroot zijn, anders gaat het volgende allemaal niet werken.Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 23:03:
bvd
Marcel
Installeer bijvoorbeeld fasterGPS uit de playstore en stel hier in:
Continent: Europe
Gebied: Netherlands
Deze zorgt ervoor dat je de juiste server pakt voor de a-gps gegevens
In build.prop (openen met een texteditor) zet je onderaan (na de laatste regel) de volgende regel:
deze zorgt ervoor dat de gps gegevens sneller ververst worden.
Mocht je geen EPO gegevens kunnen downloaden dan kun je de juiste files ook hier vandaan halen:
http://forum.xda-develope...read.php?t=1975500&page=4
al zal je ze met de hand moeten plaatsen in de juiste map (ook beschreven het forum van de link)
Let er ook op dat je op dat je niet via Wifi verbonden bent als jee een fix wil krijgen want dan werkt A-GPS natuurlijk niet.
Is de G5 niet standaard geroot dan? Is dit GPS-verhaal nu eigenlijk een probleem van de chipset, of iets wat JiaYu (of MIUI) ook nog in een software-update op kan lossen?Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:22:
[...]
Ten eerste moet de telefoon geroot zijn, anders gaat het volgende allemaal niet werken.
Installeer bijvoorbeeld fasterGPS uit de playstore en stel hier in:
Continent: Europe
Gebied: Netherlands
Deze zorgt ervoor dat je de juiste server pakt voor de a-gps gegevens
In build.prop (openen met een texteditor) zet je onderaan (na de laatste regel) de volgende regel:
deze zorgt ervoor dat de gps gegevens sneller ververst worden.
Ik zie het niet zo zitten om elke keer handmatig een bestand te moeten downloaden, zo'n apparaat moet een vooruitgang zijn, maar op zo'n manier is dat juist het tegenovergestelde.
Verwijderd
Dit is een standaard probleem bij de meeste MTK telefoons, bij A-GPS worden er ook bestanden gedownload alleen zijn de servers hiervan beter bereikbaar dan de MTK site voor de EPO files dit zou automatisch moeten gebeuren maar omdat de site van MTK zo slecht te bereiken is werkt dit niet geweldig.Sherlock schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:08:
[...]
Is de G5 niet standaard geroot dan? Is dit GPS-verhaal nu eigenlijk een probleem van de chipset, of iets wat JiaYu (of MIUI) ook nog in een software-update op kan lossen?
Ik zie het niet zo zitten om elke keer handmatig een bestand te moeten downloaden, zo'n apparaat moet een vooruitgang zijn, maar op zo'n manier is dat juist het tegenovergestelde.
Als je de telefoon altijd voor navigatie o.i.d. wil gebruiken dan moet je geluk hebben dat je er eentje hebt met standaard goede gps. Bij mijn telefoon werkt deze na het bovenstaande uitgevoerd te hebben redelijk goed. Niet te vergelijken met duurdere merken vanuit nederland, maar bij mij gaat het meer om het dual SIM verhaal anders had ik wel een telefoon uit NL aangeschaft.
Maar voor mij werkt de GPS met het tracken tijdens het hardlopen en voor navigatie buiten de stad, in de stad kan je pech hebben dat de GPS zijn positie kwijt raakt (is af en toe). Deze is gewoon gevoelig ook omdat de antenne hiervan niet geweldig is en de behuizing van de G5 is ook nog is van metaal
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 15:14 ]
Ik kom niet verder met het flashen van mijn Jiayu G5. Ik heb alles gedownload voor zover ik kan zien wat ik nodig ben. Hoe kan ik de CWM installeren op mijn telefoon? Heb de Recovery.img op de telefoon staan, heb tevens de MKT tools, Jiayu en de CWM app op de telefoon staan. Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Zoals ik de handleiding van Gomez lees ben ik niet eens de recovery.img nodig?
En ik ben een aantal stappen terug gegooid, heb op de CWM app een backup proberen te maken van mijn android toestel. Toestel herstarte zich en met een android poppetje die op zijn rug ligt met een uitroepteken erboven.. Ik kan wel in het android recovery 3e komen, helaas niet rebooten.moatiej schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:55:
Ik kom niet verder met het flashen van mijn Jiayu G5. Ik heb alles gedownload voor zover ik kan zien wat ik nodig ben. Hoe kan ik de CWM installeren op mijn telefoon? Heb de Recovery.img op de telefoon staan, heb tevens de MKT tools, Jiayu en de CWM app op de telefoon staan. Ik zie door de bomen het bos even niet meer. Zoals ik de handleiding van Gomez lees ben ik niet eens de recovery.img nodig?
Wie kan mij helpen?
Batterij eruit en erin: normale telefoon!
De eerste vraag staat nog steeds voor de mensen die mij willen helpen
[ Voor 6% gewijzigd door moatiej op 16-01-2014 17:57 ]
Verwijderd
Je kan recovery installeren via flashtools. De huidige recovery.img overschrijven met de nieuwe recovery.img en dan alleen de recovery flashen.
Google anders op recovery op g4 of g5 procedure is voor beide telefoons identiek.
Google anders op recovery op g4 of g5 procedure is voor beide telefoons identiek.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 18:42 ]
wat is eigenlijk de meerwaarde van een G5 t.o.v. een G4T.
Ik vind het nogal een flink prijsverschil, Banggood: G4T: €163.45.
G5 Advanced: €250.48.
Hardwarematig is er volgens mij niet veel verschil. (Meer rom geheugen voor de G5)
Ik heb nu een Jiayu G3, Eerste type.
Hardwarematig is er volgens mij niet veel verschil. (Meer rom geheugen voor de G5)
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
Verwijderd
G5 heeft inderdaad dezelfde hardware als de G4T verschillen:Xaphod schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:14:
wat is eigenlijk de meerwaarde van een G5 t.o.v. een G4T.
Camera, Sony sensor.
Soft buttons met backlight.
Dunner en compacter, ander design (heeft helaas wel wat weg van het bekende fruitmerk).
Kleiner scherm 4,5" i.p.v. 4,7"
Dus niet hele noemenswaardige verschillen, ik heb mijn G4 in de la liggen en voor de G5 gekozen voor het compactere design.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2014 14:30 ]
Verwijderd
iemand bekend met http://www.jiayu-store.com/ ? is het een orgineel site van jiayu?
Ik wil namelijk hier een advanced versie bestellen.
Hebben jullie nog tips m.b.t verzending? DHL/EMS/UPS Express Shipping (3 to 5 business days) is het snelst. Maak ik hiermee ook het meest kans op import+douanekosten??
Tips tips m.b.t verzending?
Ik wil namelijk hier een advanced versie bestellen.
Hebben jullie nog tips m.b.t verzending? DHL/EMS/UPS Express Shipping (3 to 5 business days) is het snelst. Maak ik hiermee ook het meest kans op import+douanekosten??
Tips tips m.b.t verzending?
@__fenerium__
De meeste sites heb je geen douane, tenzijze het pakketje eruit vissen. Maar op bijv Pandawill hebben ze een spaans warehouse, waar dat weer niet kan enz.
Als je nog een G4 zoekt, ik heb er nog een te koop.
De meeste sites heb je geen douane, tenzijze het pakketje eruit vissen. Maar op bijv Pandawill hebben ze een spaans warehouse, waar dat weer niet kan enz.
Als je nog een G4 zoekt, ik heb er nog een te koop.
Heb eind december een g5 advanced besteld bij jiayu-store en een gewone verzending (duurt wat langer maar met tracking systeem ook te volgen), geen douane of importkosten gehad. Alles verliep naar wens, her en der der Chinese app verwijderd, voor de gps heb ik enkele aanpassingen hierboven in het forum beschreven doorgevoerd en iGo erop gezet, werkt nu vlot.
Van jiayu deutschland ben ik minder tevreden (kapotte!! autohouder ontvangen) en afwachten wat mijn klacht gaat geven...moeilijke communicatie en schuiven verantwoordelijkheid af...niet eerlijk en niet aan te bevelen.
Van jiayu deutschland ben ik minder tevreden (kapotte!! autohouder ontvangen) en afwachten wat mijn klacht gaat geven...moeilijke communicatie en schuiven verantwoordelijkheid af...niet eerlijk en niet aan te bevelen.
[ Voor 13% gewijzigd door hubie op 25-01-2014 07:40 ]
Verwijderd
Zelf bestel ik telefoons altijd bij EtoTalk waar ik zeer goede ervaringen mee heb, mijn G5 besteld bij AntElife wat ook goed bevallen is.
Douane kosten moet je met DHL geluk hebben dat deze niet gecontroleerd worden. Heb bij mij G5 wel moeten bijbetalen maar bij andere telefoons soms wel soms niet.
Ligt er aan wat ze op het pakketje zetten (wat er in zit, waarde etc.)
Douane kosten moet je met DHL geluk hebben dat deze niet gecontroleerd worden. Heb bij mij G5 wel moeten bijbetalen maar bij andere telefoons soms wel soms niet.
Ligt er aan wat ze op het pakketje zetten (wat er in zit, waarde etc.)
Verwijderd
@gomez2010
Ik heb geprobeerd de update.zip te installeren, maar krijg een foutmelding indien ik dit wenst te doen.
assert failed: getprop("ro.board.platform") =="MT89_V8" || enzovoort
Zou je me hiermee willen helpen, alvast bedankt!
Ik heb geprobeerd de update.zip te installeren, maar krijg een foutmelding indien ik dit wenst te doen.
Verwijderd
Heb je signature verification uitstaan in cwmVerwijderd schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 23:36:
@gomez2010
Mijn advanced heb ik besteld bij mixeshop. Ben niet erg te spreken over de manier van verpakken, namelijk inwikkelen met bubbelplastic en een kilo plakband eromheen, geen doos dus. Als gevolg hiervan is de plastic case die ik voor de telefoon had besteld gebroken tijdens transport. Krijg waarschijnlijk wel een nieuwe toegestuurd, maar daar wacht ik nog op.
Telefoon zelf is goed. Snel en goede gesprekskwaliteit. Dacht eerst dat er iets met mn scherm mis was, er zaten twee verticale strepen van onder tot boven. Maar dat bleek toch lijm te zijn van het plastic beschermplaatje wat met m'n nagel te verwijderen was.
Ik heb de rom van gomez erop gezet. Werkt goed alleen merkte ik dat het geheugen van de simkaart niet zichtbaar is op de computer als ik hem met usb verbind. Geen big deal, maar als iemand een oplossing weet?
Telefoon zelf is goed. Snel en goede gesprekskwaliteit. Dacht eerst dat er iets met mn scherm mis was, er zaten twee verticale strepen van onder tot boven. Maar dat bleek toch lijm te zijn van het plastic beschermplaatje wat met m'n nagel te verwijderen was.
Ik heb de rom van gomez erop gezet. Werkt goed alleen merkte ik dat het geheugen van de simkaart niet zichtbaar is op de computer als ik hem met usb verbind. Geen big deal, maar als iemand een oplossing weet?
Verwijderd
Is disabled. Volgens mij heeft het hier iets mee te maken, ik krijg namelijk Status 7. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2302599Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:13:
[...]
Heb je signature verification uitstaan in cwm
Maar vind het raar dat niemand anders deze foutmelding krijgt.
Iemand enige raad, want ik zou hem natuurlijk niet kapot willen maken.
mvg
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 15:31 ]
Hallo allemaal,
Ben nieuw op het forum en nieuw met android
Heb de G5 nu een weekje en bevalt prima. Besteld bij banggood via DHL en een weekje later binnnen (heb wel importkosten moeten betalen).
Vandaag maar besloten om de rom van gomez erop te zetten, maar is niet helemaal gegaan zoals moest denk. Heb via mobileuncle een andere recovery erop gezet, want kreeg eerst zoals hierboven bij iemand anders beschreven alleen een robotje wat op zn rug lag met uitroepteken. De recovery was echter in het chinees
Via deze http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
handleiding toch voor elkaar gekregen om de rom te flashen maar was eigenlijk geen doen. Nadat de rom
geflasht was moest ik volgens het rijtje van gomez dit nog doen:
After the update completes do a Wipe data / factory reset
Go to backup and restore à advanced restore
Choose the folder with your latest backup
Choose only restore data
After it finishes choose power off à Yes – Disable recovery flash
Reboot your Phone.
Remove the update.zip and folder from your sdcard.
Daar kwam ik dus niet meer uit doordat alles chinees was en heb t alleen voor elkaar gekregen om hem weer op te starten. Voor zover ik kon zien stond de nieuwe rom er goed op alleen had ik verder nog niks, omdat mn backup nog niet was teruggezet. Heb CWM rom manager er terug op gezet en in de app naar backup and restore gegaan en mijn backup geprobeerd terug te zetten. Nadat hij klaar was startte de telefoon opnieuw en bleek niks teruggezet.
Wie kan mij helpen met het terugzetten van de backup? Enige wat ik kon bedenken is dat het niet via de app moest maar door je telefoon in recovery op de starten en in dat menu de backup terugzetten.
Edit: Zie nu pas dat ik de engelse recovery van de G4 kan pakken
Ga het maar eens opnieuw proberen.
Ben nieuw op het forum en nieuw met android
Heb de G5 nu een weekje en bevalt prima. Besteld bij banggood via DHL en een weekje later binnnen (heb wel importkosten moeten betalen).
Vandaag maar besloten om de rom van gomez erop te zetten, maar is niet helemaal gegaan zoals moest denk. Heb via mobileuncle een andere recovery erop gezet, want kreeg eerst zoals hierboven bij iemand anders beschreven alleen een robotje wat op zn rug lag met uitroepteken. De recovery was echter in het chinees

Via deze http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
handleiding toch voor elkaar gekregen om de rom te flashen maar was eigenlijk geen doen. Nadat de rom
geflasht was moest ik volgens het rijtje van gomez dit nog doen:
Choose the folder with your latest backup
Choose only restore data
After it finishes choose power off à Yes – Disable recovery flash
Reboot your Phone.
Remove the update.zip and folder from your sdcard.
Daar kwam ik dus niet meer uit doordat alles chinees was en heb t alleen voor elkaar gekregen om hem weer op te starten. Voor zover ik kon zien stond de nieuwe rom er goed op alleen had ik verder nog niks, omdat mn backup nog niet was teruggezet. Heb CWM rom manager er terug op gezet en in de app naar backup and restore gegaan en mijn backup geprobeerd terug te zetten. Nadat hij klaar was startte de telefoon opnieuw en bleek niks teruggezet.
Wie kan mij helpen met het terugzetten van de backup? Enige wat ik kon bedenken is dat het niet via de app moest maar door je telefoon in recovery op de starten en in dat menu de backup terugzetten.
Edit: Zie nu pas dat ik de engelse recovery van de G4 kan pakken

[ Voor 4% gewijzigd door jamess89 op 23-01-2014 15:28 ]
Verwijderd
Als je het telefoongeheugen\SD geheugen bedoeld bij de advanced versie, dan moet je de telefoon verbinden in MTP modus. Ik heb zelf geen advanced dus ik kan het niet omzetten dat deze in de "normale" modus ook zichtbaar is.bababooey schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:31:
Mijn advanced heb ik besteld bij mixeshop. Ben niet erg te spreken over de manier van verpakken, namelijk inwikkelen met bubbelplastic en een kilo plakband eromheen, geen doos dus. Als gevolg hiervan is de plastic case die ik voor de telefoon had besteld gebroken tijdens transport. Krijg waarschijnlijk wel een nieuwe toegestuurd, maar daar wacht ik nog op.
Verwijderd
Iemand een link naar een Engelse JiaYu g4 CWM recovery, dan ga ik het hiermee eens proberen.
[JiaYu G4] Ervaringen en DiscussieVerwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:33:
Iemand een link naar een Engelse JiaYu g4 CWM recovery, dan ga ik het hiermee eens proberen.
Stukje naar beneden scrollen bij downloads.
Verwijderd
Jongens bij Pandawill is er momenteel 20 dollar korting i.v.m chinese nieuwjaar.
scheelt weer €15 euro bij jiayu G5 advanced. Jammer dat ze alleen zwarte versie hebben een geen witte versie. Ik zal eentje bestellen:D
scheelt weer €15 euro bij jiayu G5 advanced. Jammer dat ze alleen zwarte versie hebben een geen witte versie. Ik zal eentje bestellen:D
Verwijderd
guys,
ik heb deze gisteren ook mogen ontvangen, besteld via de mixeshop, geen bijbetaling. \
Zeer verbaasd over de kwaliteit, deze is top, had hiervoor een Newman, maar deze is klasse beter,
mijn vraag is, kan de verlichting van de home , return instellingen ook aangepast worden?
zou het mooi vinden als de altijd aanstaat en eventueel wat feller
grt
Ron
ik heb deze gisteren ook mogen ontvangen, besteld via de mixeshop, geen bijbetaling. \
Zeer verbaasd over de kwaliteit, deze is top, had hiervoor een Newman, maar deze is klasse beter,
mijn vraag is, kan de verlichting van de home , return instellingen ook aangepast worden?
zou het mooi vinden als de altijd aanstaat en eventueel wat feller
grt
Ron
Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:13:
[...]
Ik probeer vanwege de niet goed werkende gps de instructie te volgen. Jiayu G5 advanced.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 14:13:
[...]
De update.zip staat op de sd kaart maar daarna...instructie
Start CWM recovery
Create a full backup of your current system:
Backup and restore à backup
After the backup completes do a Wipe data / factory reset
Choose install zip from sdcard à apply /sdcard/update.zip
Ik wist niet wat cwm was. Ik heb een app gedwonload
rom manager v5.5.3.7 en geinstalleerd. Daar krijg ik de vraag om recovery manager te installeren.
Ik heb niet echt heel erg goed in de smiezen wat ik hier aan het doen ben.
Het zou voor een leek als ik fijn zijn als de cwm instructie er bij zou staan.
Of moet ik er helemaal niet aan beginnen.
Die gps problemen wil ik echt wel opgelost hebben. Kan iemand helpen?
Jiayu overigens bij Ibuygou gekocht 229 +17dhl kn. Binnen 4 dagen in huis met DHL :-)
Ze beloven traking nummers maar die krijg ik niet en hoor dat ook van anderen.
En wel de verkeerde (zwarte achterkant/backcover).
Ik heb het uiteindelijk zelf kunnen oplossen:
* eerst van google play app gedwonload Mobile Uncle
* recovery.img van de site van Gomez2010 waar ook de update.zip staat en op de sd kaart geplaatst.
Met hulp van twee uitleg stukjes verder geïnstalleerd.
Uitstekende duitse uitleg ivm mobile uncle:
YouTube: How to install CWM recovery and Custom Rom on chinese Smartphones [HD]
en
http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
Zodra je cwm hebt draaien heb ik letterlijk de installatie van gomez2010... uitgevoerd.
Gelukt:)
Moest een aantal apps opnieuw installeren. Icoontjes waren wel aanwezig maar programma was niet te vinden.
GPS
En daarna de epo files voor gps gedwonload. Daar was het me om begonnen, Het lijkt er op dat gps snel gevonden wordt. Nu nog even uitproberen met navigatie en hardlopen.
Dual sim update niet uitgevoerd. Ik wacht tot ik 2 kaartjes heb. Misschien dat hij het gewoon goed doet.
Update
De gps zit er regelmatig naast en dan kan je er niets mee.
Als iemand nog tips heeft??!! Heel graag.
O ja ...al die Chinese rommel is er af
Rom draait als een zonnetjes Thanks Gomez2010!
* eerst van google play app gedwonload Mobile Uncle
* recovery.img van de site van Gomez2010 waar ook de update.zip staat en op de sd kaart geplaatst.
Met hulp van twee uitleg stukjes verder geïnstalleerd.
Uitstekende duitse uitleg ivm mobile uncle:
YouTube: How to install CWM recovery and Custom Rom on chinese Smartphones [HD]
en
http://www.gizchina.com/2...orkmod-recovery-jiayu-g4/
Zodra je cwm hebt draaien heb ik letterlijk de installatie van gomez2010... uitgevoerd.
Gelukt:)
Moest een aantal apps opnieuw installeren. Icoontjes waren wel aanwezig maar programma was niet te vinden.
GPS
En daarna de epo files voor gps gedwonload. Daar was het me om begonnen, Het lijkt er op dat gps snel gevonden wordt. Nu nog even uitproberen met navigatie en hardlopen.
Dual sim update niet uitgevoerd. Ik wacht tot ik 2 kaartjes heb. Misschien dat hij het gewoon goed doet.
Update
De gps zit er regelmatig naast en dan kan je er niets mee.
O ja ...al die Chinese rommel is er af
[ Voor 13% gewijzigd door R de Vries op 09-02-2014 07:15 . Reden: GPS niet precies genoeg ]
Het is bij CWM inderdaad een beetje verwarrend dat je eerst de app installeert, en daarna de app start die het daadwerkelijk programma wat je nodig hebt download en installeert, zodat het bruikbaar word bij het opstarten.
heb gewoon de app van jiayu.es uit google play geintalleerd , daar de software ophalen, daarne een peuleschilletjeguapper schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:19:
Het is bij CWM inderdaad een beetje verwarrend dat je eerst de app installeert, en daarna de app start die het daadwerkelijk programma wat je nodig hebt download en installeert, zodat het bruikbaar word bij het opstarten.
ron
Hallo allen,
Ik heb net mijn G5 Advanced binnen en ben dus aan het spelen. Over het algemeen krijg ik dingen wel zelf opgelost, maar ik ben nu tegen iets aan gelopen wat ik niet snap en ik ook niets over kan vinden op de diverse fora...
Ik heb dus de 2G/32G versie van de G5, maar heb ook een G4 2G/32G versie in gebruik hier. Beide telefoons hebben eigenlijk de gelijke specs dus (6589T). Ik kan echter bij mijn G4 kiezen of ik het Interne Geheugen of het Telefoongeheugen als standaard installatielocatie voor apps wil gebruiken. Bij de G5 kan ik dit niet, daar is de optie uitgegegrijsd. Ik heb in beide telefoons geen externe SD-kaart geplaatst (op dit moment). Gevolg is dus dat alle apps in het interne geheugen geïnstalleerd gaat worden, wat niet alleen een opslagprobleem gaat veroorzaken, maar er ook voor zorgt dat de mappen van deze apps met de standaard bestandsbeheerder niet benaderbaar zijn. Zo kan ik nu bv. mijn WhatsApp backup niet terugzetten, omdat ik niet bij het intern geheugen kan (oké, zou wel kunnen met root explorer of zo, maar dat lost mijn probleem niet op...).
Als ik in het app management een app aanklik, is deze ook niet te verplaatsen naar het Telefoongeheugen. In bestandsbeheer wordt de 25,74GB aan telefoongeheugen wel gewoon gezien en is ook benaderbaar/beschrijfbaar.
Iemand enig idee hoe ik het Telefoongeheugen beschikbaar krijg voor het installeren van apps?
Kleine update: Ik zie net dat mijn G4 1,48GB aan intern geheugen heeft en 26,78GB aan telefoongeheugen heeft, terwijl de G5 2,50GB intern en 25,74GB telefoongeheugen heeft. Er lijkt dus 1 GB aan geheugen van het ene afgesnoept en bij het andere gevoegd, waarbij er dus waarschijnlijk iets is misgegaan dat de installatielocatiekeuze om zeep helpt. Van Android partitioneren heb ik echter geen kaas gegeten...
Ik heb net mijn G5 Advanced binnen en ben dus aan het spelen. Over het algemeen krijg ik dingen wel zelf opgelost, maar ik ben nu tegen iets aan gelopen wat ik niet snap en ik ook niets over kan vinden op de diverse fora...
Ik heb dus de 2G/32G versie van de G5, maar heb ook een G4 2G/32G versie in gebruik hier. Beide telefoons hebben eigenlijk de gelijke specs dus (6589T). Ik kan echter bij mijn G4 kiezen of ik het Interne Geheugen of het Telefoongeheugen als standaard installatielocatie voor apps wil gebruiken. Bij de G5 kan ik dit niet, daar is de optie uitgegegrijsd. Ik heb in beide telefoons geen externe SD-kaart geplaatst (op dit moment). Gevolg is dus dat alle apps in het interne geheugen geïnstalleerd gaat worden, wat niet alleen een opslagprobleem gaat veroorzaken, maar er ook voor zorgt dat de mappen van deze apps met de standaard bestandsbeheerder niet benaderbaar zijn. Zo kan ik nu bv. mijn WhatsApp backup niet terugzetten, omdat ik niet bij het intern geheugen kan (oké, zou wel kunnen met root explorer of zo, maar dat lost mijn probleem niet op...).
Als ik in het app management een app aanklik, is deze ook niet te verplaatsen naar het Telefoongeheugen. In bestandsbeheer wordt de 25,74GB aan telefoongeheugen wel gewoon gezien en is ook benaderbaar/beschrijfbaar.
Iemand enig idee hoe ik het Telefoongeheugen beschikbaar krijg voor het installeren van apps?
Kleine update: Ik zie net dat mijn G4 1,48GB aan intern geheugen heeft en 26,78GB aan telefoongeheugen heeft, terwijl de G5 2,50GB intern en 25,74GB telefoongeheugen heeft. Er lijkt dus 1 GB aan geheugen van het ene afgesnoept en bij het andere gevoegd, waarbij er dus waarschijnlijk iets is misgegaan dat de installatielocatiekeuze om zeep helpt. Van Android partitioneren heb ik echter geen kaas gegeten...
[ Voor 12% gewijzigd door CTX op 08-02-2014 12:39 . Reden: Toevoeging ]
Heeft iemand ervaring met Miui v5 ROM ( http://www.needrom.com/mo.../comment-page-2/#comments) ?
Verwijderd
@ctx.
op het chinese ejiayu forum heeft eergisteren een chinese koper hetzelfde bevonden, zo lijkt het; de 1 chinees zegt in reply instellingen wijzigen, een ander zegt wachten op rom update...
Li Leilei:
G5 brush high version after version 20131205 SD card on how the body can not install applications .
Customer Service - Yan:
Hello, please select the settings in the phone memory in the phone.
Sofa:
Engineers hope the next version of the change back to the body like a factory rom that comes with the sd to sd 0, so that everyone can take advantage of the fuselage to install the software that comes sd.
op het chinese ejiayu forum heeft eergisteren een chinese koper hetzelfde bevonden, zo lijkt het; de 1 chinees zegt in reply instellingen wijzigen, een ander zegt wachten op rom update...
Li Leilei:
G5 brush high version after version 20131205 SD card on how the body can not install applications .
Customer Service - Yan:
Hello, please select the settings in the phone memory in the phone.
Sofa:
Engineers hope the next version of the change back to the body like a factory rom that comes with the sd to sd 0, so that everyone can take advantage of the fuselage to install the software that comes sd.
Bedankt voor je reactie. Maar even wachten op een rom update dan, want in de instellingen is hier dus niets mee te doen...
Verwijderd
heb vandaag mijn G5 advanced binnen. Zeer degelijk toestel. Ik ben ff bezig met de rom van gomez om de chineze apps te verwijderen. Op zich ben ik redelijk bekend met flashen van roms via Odin.
Hierbij heb ik twijfels over. Ik loop tegen een probleem tijdens de reovery.
Wanneer ik de stappen van R. de Vries volg: dus recovery updaten via MTK tools: start m'n toestel opnieuw: maar blijft hangen bij jiayu logo met groene led boven: Hij gaat niet verder naar recovery?
Ik heb de recovery van http://forum.xda-develope...ad.php?t=2402860&page=344 gedownload.. is dit misschien een verkeerd recovery?
Hierbij heb ik twijfels over. Ik loop tegen een probleem tijdens de reovery.
Wanneer ik de stappen van R. de Vries volg: dus recovery updaten via MTK tools: start m'n toestel opnieuw: maar blijft hangen bij jiayu logo met groene led boven: Hij gaat niet verder naar recovery?
Ik heb de recovery van http://forum.xda-develope...ad.php?t=2402860&page=344 gedownload.. is dit misschien een verkeerd recovery?
@ __fenerium: Je zou de Jiayu.es App moeten downloaden.Vanuit die app kan je de juiste recovery.img van de Spaanse Jiayu site downloaden en installeren.
Verwijderd
@zzzap volgens mij had ik die gedownload en kon daar niet vinden.. ik zal het nog een keer proberen zodra ik verbinding kan maken met wifi.. wifi is onstabieler dan Tele 2 3G
GPS is bij mij ook niet bijzonder en heb ook van alles geprobeerd. Ben er wel achter dat er ook nog redelijk wat verschil in zit in welke app je gebruikt. Zo werkte tomtom bij mij voor geen meter, maar doet sygic het nog aardig. Misschien kun je die is proberen mocht je dat nog niet gedaan hebben.R de Vries schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:50:
Update
De gps zit er regelmatig naast en dan kan je er niets mee.![]()
![]()
Verder hangt de ontvangst bij mij ook nog sterk af van hoe ik me telefoon in de houder in de auto doe.
Horizontaal met de powerknop aan de bovenkant gaat nog redelijk, maar als ik hem een halve slag draai
is de ontvangst drama (antenne/ontvanger zit rechtsboven denk?).
GPS is voor mij het enige minpunt, ben er verder zeer tevreden mee nog steeds
Heeft iemand enig idee of bijv. de Jiayu S1 (met Qualcomm ipv Mediatek) wel een goede GPS heeft. Of hoeft dat niet automatisch zo te zijn omdat het geen Mediatek is.
Verwijderd
Jongens ik loop nog steeds op problemen:) nu heb ik CWM.. ik kies
-install zip from sdcard
-choose zip from sdcard
-map G5-20131022-11613-v0
-update.zip
nadat ik installeren heb gekozen krijg ik foutmelding: can't open sdcard..... bovegenoemde map
installation aborted?
Update.zip is geinstalleerd:) tijdens het eerste opstart kreeg ik chinees taal.:) was ff schrikken...taal direct veranderd naar Nederlands..In menu zie ik verder geen chinese troep bedankt voor uw tips.
probleem was: niet goed werkende sd kaart
-install zip from sdcard
-choose zip from sdcard
-update.zip
nadat ik installeren heb gekozen krijg ik foutmelding: can't open sdcard..... bovegenoemde map
installation aborted?
Update.zip is geinstalleerd:) tijdens het eerste opstart kreeg ik chinees taal.:) was ff schrikken...taal direct veranderd naar Nederlands..In menu zie ik verder geen chinese troep bedankt voor uw tips.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2014 20:00 ]
Bedankt voor de tip. Verder helemaal eens. Heerlijk toestel , wel beetje zwaar maar dat vind ik juist lekker. Maar die GPS... ik ga proberen of het met rechtopzetten beter lukt.
jamess89 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:25:
[...]
GPS is bij mij ook niet bijzonder en heb ook van alles geprobeerd. Ben er wel achter dat er ook nog redelijk wat verschil in zit in welke app je gebruikt. Zo werkte tomtom bij mij voor geen meter, maar doet sygic het nog aardig. Misschien kun je die is proberen mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Verder hangt de ontvangst bij mij ook nog sterk af van hoe ik me telefoon in de houder in de auto doe.
Horizontaal met de powerknop aan de bovenkant gaat nog redelijk, maar als ik hem een halve slag draai
is de ontvangst drama (antenne/ontvanger zit rechtsboven denk?).
GPS is voor mij het enige minpunt, ben er verder zeer tevreden mee nog steeds![]()
Heeft iemand enig idee of bijv. de Jiayu S1 (met Qualcomm ipv Mediatek) wel een goede GPS heeft. Of hoeft dat niet automatisch zo te zijn omdat het geen Mediatek is.
Fijn dat je het gevonden hebt 
Verwijderd schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:36:
Jongens ik loop nog steeds op problemen:) nu heb ik CWM.. ik kies
-install zip from sdcard
-choose zip from sdcard
-update.zip
installation aborted?
Bij mijn G5A heb ik nog nooit een GPS fix gekregen, ondanks alle trucks met A-GPS data er opzetten, firmware updates e.d. Het aantal gevonden satelieten blijft op 0 staan.
Iemand ervaring met het openmaken van de telefoon en weet waar de gps-antenne zit?
Ik wil nu zelf een antennedraad toevoegen zoals in het filmje in de link wordt uitgevoerd.
http://www.how-to-diy.org...enna-great-result%29.html
(In het filmpje gaat het over een iOcean7)
Iemand ervaring met het openmaken van de telefoon en weet waar de gps-antenne zit?
Ik wil nu zelf een antennedraad toevoegen zoals in het filmje in de link wordt uitgevoerd.
http://www.how-to-diy.org...enna-great-result%29.html
(In het filmpje gaat het over een iOcean7)
[ Voor 4% gewijzigd door zzzzap op 13-02-2014 11:35 ]
Verwijderd
Heb zelf nu een weekje de HTC one dual sim, deze heeft ook een Qualcomm processor en heb binnen 1 seconde een fix. Dus daar zou je van zeggen dat het bij de S1 dan ook zo moet zijn.jamess89 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 19:25:
[...]
Dit lukt mij ook niet. Ik heb een werkende recovery via de Jiayu.es app geïnstalleerd, want vanuit de app kan ik gewoon rebooten in recovery. Maar als ik de toetsencombinatie Volume down+Power gebruik bij aanzetten van de telefoon blijft deze net zolang rebooten totdat ik één van de knoppen loslaat. En dan start de telefoon gewoon normaal op... Misschien de verkeerde knoppencombinatie?Verwijderd schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:53:
hmm op een andere manier pakt hij het recovery niet...hij blijft niet in recovery hangen maar gaat gewoon door naar het startscherm
Ik ben nu in conclaaf met de leverancier van mijn G5, omdat ik nog steeds de Voorkeursinstallatielocatie niet kan kiezen (zie mijn andere post CTX in "[JiaYu G5] Ervaringen en Discussie"). De leverancier beweert (uiteraard) dat ze dit probleem nog nooit eerder gehoord heeft. Kunnen jullie bevestigen dat bij jullie de optie om de installatielocatie te kiezen niet uitgegrijsd is? Ik gebruik de laatste officiële rom-versie, van 05-12-2013. Alvast bedankt!