iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.667 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:05:
Nou, die funrace ging niet zo best :P :X
In de practice 15 minuten gereden met de setup van Joep. Heerlijk stabiel, maar ik zag dat Nick een pak sneller was dus zijn setup geprobeerd. Meteen .2 seconde van m'n PB af, dus daar de race mee gestart. Wist ik veel dat die setup na 5 laps z'n achterbanden opvrat :D :X Paar keer eraf gegaan en maar gestopt om verdere brokken te voorkomen. Daarnaast ook last van m'n benen na het hardlopen, dat zijn geen hobbies die je op dezelfde avond moet doen, je fijne motoriek is toch een stuk minder na 4 kilometer hardlopen.
Jammer.... :|
En tja, Daarom heb ik beide races met mijn eigen setup gereden. Die van Nick was misschien wel sneller, maar dat duurde maar een paar rondjes bij mij. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 09:18:
[...]

Jammer.... :|
En tja, Daarom heb ik beide races met mijn eigen setup gereden. Die van Nick was misschien wel sneller, maar dat duurde maar een paar rondjes bij mij. ;)
Ik vond 'm verbazingwekkend goed te rijden in de race eigenlijk :) Qua 'lastigheid' vond ik beiden setups niet zo heel veel verschillen. Die van jou werd er bij mij na een paar rondjes ook niet makkelijker op. En ik denk dat (bijna) iedereen in de race na een paar ronden wel last had van Albert Heijn achterbandjes, die waren ook in staking :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Tsja ik kon gewoon echt niet overweg met dat onderstuur, ik mistte elke apex en reed gewoon de baan af midden in de bocht. Dus maar meteen zoveel mogelijk stuur erin gezet en daarna wat proberen te kalmeren met de shocks enzo, dat lukte toch vrij aardig tegen het eind. Ik ben niet vaak sneller dan Rudy in de qualificatie. Maar ik wist al dat de race lastig ging worden en dat ik vooral moest proberen geen fouten te maken. Helaas toch een 'grote' fout gemaakt waar ik van T2 tot T6 driftend zonder controle hem toch uit de muur wist te houden, maar Rudy voorbij moest laten.

Heb wel ontzettende spierpijn, volgens mij zat ik iets te verkrampt met m'n tanden in het stuur te rijden om Rudy nog bij te halen :+ En m'n FFB stond wat hoog, voelde wel erg goed moet ik zeggen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 10:49

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik kan niet zo goed omgaan met die Radical. Niet mijn auto maar ging gister redelijk. Alleen veel te veel fouten gemaakt in de race.

Trouwens voor de geïnteresseerde je kan je weer inschrijven bij Digital racing voor de League racejes op Donderdag avond. Morgen is er meteen een race op Daytona.

Zie voor info:

http://www.digitalracing....xnieuws.php?artikelid=165

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Ik mis ook nog een aantal Grand-AM rijders voor het komende NEO event! *hint hint*
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2880685.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-09 12:41

MikeVM

- Baloo -

ik ben verhuisd, en ik heb nu geen ruimte meer voor mijn stoel in de buurt van mijn huidige computer. ook vond ik het vreselijk om telkens de schermen te wisselen van mijn normale scherm naar mijn 3 monitoren op mn stoel. ik had in totaal 5 schermen op één gpu, en dat is echt niet wenselijk als je af en toe een ritje wilt maken..

nu denk ik er aan om met allerlei oude pc onderdelen een computer in elkaar te steken. het enige wat echt ontbreekt is een deftige gpu die 3 schermen in eyefinity aankan. dus kort een vraagje:
welke gpu raden jullie aan voor onderstaande setup?

E8400 of Q6600 (is de Q6600 veel beter in iracing?) zou de cpu een bottleneck kunnen vormen?
4GB DDR2 (ik heb zelfs 8 GB denk ik)
voeding: is maar 300 Watt ofzo. maar dat ben ik ook bereid te vervangen indien nodig
3x samsung 205BW 1680x1050
ik wil graag +50fps stable met de settings bovengemiddeld

zelf dacht ik aan een hd 7770 of een 650ti zal dit aan mijn verwachtingen voldoen? of zou ik toch meer moeten uitgeven?
productreview: Sapphire Radeon HD 7770 GHz Edition OC 1GB GDDR5 review door Rutgertje

mijn huidig gamesysteem is e2600k icm 6970, waar ik meer dan tevreden was over de prestaties in iracing. dus het mag wel wat minder presteren dan dit..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Persoonlijk zou ik voor een 650 ti gaan met 2 gb of de 7770 met 2 gb ipv 1. En ja een cpu is een bottleneck, maar je hoeft niet perce up te graden om iracing op 3 schermen te draaien, je kan dan niet alle eyecandy aan zetten. Voeding zou ik ook iets aanpassen naar 500 watt ofzo (a-merk). 8 gb moet ook voldoende. Ik weet niet op je cpu de wensen aan kan, misschien dat iemand anders je dat kan vertellen.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 10:34:
Ik mis ook nog een aantal Grand-AM rijders voor het komende NEO event! *hint hint*
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2880685.page
ik schrijf mij vanavond nog in met de DP, dan maar hopen door de pre Q te komen :)

edit Done

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2013 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 11:12
Na een pauze wil ik weer wat rondjes gaan rijden in iRacing. Nu heb ik alleen een probleem met m'n stuur. (driving force GT). Ik heb een nieuw houten bureau laten maken door m'n schoonpa en nu is het blad te dik voor de beugeltjes waarmee ik mijn stuur vast klem.

Ik heb al heel internet afgezocht extra grote/lange klemmen/beugels, maar helaas bestaan die niet volgens mij. Is er misschien iets waarmee je een beetje comfortabel kunt rijden met je stuur op schoot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:57
Op schoot lijkt me sowieso een no-go om eerlijk te zijn.
Het lijkt me niet dat je dan ook nog maar enige precisie overhoudt in je stuur bewegingen.

Misschien is een wheelstand in dat geval een oplossing, als je die wel bij je bureau kwijt kunt tenminste.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Red Baron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:00:
Op schoot lijkt me sowieso een no-go om eerlijk te zijn.
Het lijkt me niet dat je dan ook nog maar enige precisie overhoudt in je stuur bewegingen.

Misschien is een wheelstand in dat geval een oplossing, als je die wel bij je bureau kwijt kunt tenminste.
Ik denk dat dat de enige oplossing is, is best prijzig volgens mij voor een stand, weet ook niet of die helemaal stevig zijn trouwens.. (Correct me if I'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Of een plankje waar je je stuur op kan zetten, die je weer vast klemt met grote klemmen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Venzio schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:03:
[...]

Ik denk dat dat de enige oplossing is, is best prijzig volgens mij voor een stand, weet ook niet of die helemaal stevig zijn trouwens.. (Correct me if I'm wrong)
Geen idee, ik heb er thuis nog wel een liggen, maar nooit geopend of gebruikt verder :P
http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-steering-wheel-stand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Red Baron schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:09:
[...]

Geen idee, ik heb er thuis nog wel een liggen, maar nooit geopend of gebruikt verder :P
http://www.gtomegaracing.com/gt-omega-steering-wheel-stand
Ja toch best prijzig voor zo'n ding, zou liever 200 euro extra sparen en dan voor 'n Obutto gaan (mits je de ruimte hebt etc. etc.). Je kunt toch beter zoals Niellie zegt iets zelf in elkaar zetten, paar houten platen, moet het wel mee lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
wat voor tijden rijden jullie op Sonoma (cup) in the Mclaren.
Want ik zou niet weten of mijn tijden snel zijn ofniet?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
De snelste tijd op iSpeed is 1.11,3. Ga er maar van uit dat de snelsten daar nog een stukje onder gaan zitten.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hehe, voor de gein in een oval B fixed gestapt na 10 minuutjes oefenen. Niet veel van verwacht, kon wel aardig rondkomen zonder gevaarlijk te zijn maar had wat moeite met een snelle lijn houden terwijl ik ingehaald werd / iemand inhaalde dus verloor steeds weer plekken. Aan het eind wat meer doorgezet, met 2 to go een caution lag ik 5e, en tijdens de caution kwamen ze nog even elkaar eraf rijden waardoor ik nog 3e werd, LOL! Eerste race ooit in de B car (op onze road race na) en meteen 3e :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
ZeeZeiler schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 19:43:
De snelste tijd op iSpeed is 1.11,3. Ga er maar van uit dat de snelsten daar nog een stukje onder gaan zitten.
Dan moet ik nog maar wat kilometers gaan maken.
Ik heb alleen een probleem bij bocht 3A daar verlies ik mijn achterkant steeds.
Heb je mischien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeeZeiler
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-11-2022
thijmennabuurs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:37:
[...]

Dan moet ik nog maar wat kilometers gaan maken.
Ik heb alleen een probleem bij bocht 3A daar verlies ik mijn achterkant steeds.
Heb je mischien een oplossing?
Anderen dan ik kunnen die vraag veel beter beantwoorden. Ik ben al blij wanneer ik op de baan blijf. :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:13:
Hehe, voor de gein in een oval B fixed gestapt na 10 minuutjes oefenen. Niet veel van verwacht, kon wel aardig rondkomen zonder gevaarlijk te zijn maar had wat moeite met een snelle lijn houden terwijl ik ingehaald werd / iemand inhaalde dus verloor steeds weer plekken. Aan het eind wat meer doorgezet, met 2 to go een caution lag ik 5e, en tijdens de caution kwamen ze nog even elkaar eraf rijden waardoor ik nog 3e werd, LOL! Eerste race ooit in de B car (op onze road race na) en meteen 3e :+
Die B-oval auto heeft zo zijn charme, ik vind em de ene keer briljant, en de andere keer helemaal ruk :+ Kan ook door de setup komen... Ik moet nog wat van die races doen voor mijn Oval A-license, en nog wat SR sprokkelen :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NickThissen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 20:13:
Je reed heel vaak te hard de bocht in. Daardoor verloor je veel snelheid tov van de anderen bij het uitkomen van de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Heb 'm eindelijk op 24.651 gekregen, en het rondje daarna ook onder de 25, klinkt niet heel impressive maar ben gisteren pas echt begonnen en heb een slecht stuurtje (niet persee een excuus) maar was er best blij mee, heb 'm ook goed onder controle, haal nu vaak 30 laps zonder crash of iets, ben ik al klaar voor een race? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Venzio schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:16:
Heb 'm eindelijk op 24.651 gekregen, en het rondje daarna ook onder de 25, klinkt niet heel impressive maar ben gisteren pas echt begonnen en heb een slecht stuurtje (niet persee een excuus) maar was er best blij mee, heb 'm ook goed onder controle, haal nu vaak 30 laps zonder crash of iets, ben ik al klaar voor een race? :P
Ja. 30 rondjes zonder te crashen is heel goed! Bij een race moet je niet het gevecht aangaan met de anderen, de kans is heel groot dat je er af gereden wordt bij de rookie races.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Op Sonoma (cup) heb ik een probleem bij bocht 3A.
Ik verlies elke keer de achterkant als ik de bocht uit accelereer.
Iemand advies wat ik aan mijn setup kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Niellie41 schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
[...]

Ja. 30 rondjes zonder te crashen is heel goed! Bij een race moet je niet het gevecht aangaan met de anderen, de kans is heel groot dat je er af gereden wordt bij de rookie races.
Ik word alleen zelfs bij het practicen vaak ingehaald, en als ik iemand wil inhalen, lukt dat me totaal niet, op het lange stuk rijden we vaak gelijk alleen zit ik aan de binnenkant, omdat ik eigenlijk op de helft van de baan zit en niet naast de muur rem ik vaak tot 70 ~ 75 mph en dan gaan ze ook de buitenkant er nog voorbij, en dan op het lange stuk weer gelijk, dan neem ik iets meer risico door met 80 ~ 85 mph vanaf het midden te gaan, en dan kom ik er achterstevoren uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
thijmennabuurs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Meer wing? Minder stijve ARB achter? Dat zou al een beetje moeten helpen, lees even de setup tips (muis zweven boven een setting) dan kom je al gauw ergens op uit. Voor de rest: minder abrupt gas geven en zo vloeiend mogelijk op het gas gaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:20:
Ik heb nog geen meter gereden op Sonoma met de McLaren.
Maar even mijn gedachten scherp stellen in de post hier.
Eerst even het circuit.
Afbeeldingslocatie: http://iracing.invisio.nl/_/tracks/layouts_configid/40.png
3A ligt ten eerste off camber, is blind en loopt opeens af naar beneden.
Met andere auto's is de oplossing niet meteen de setup compleet verbouwen maar om je aan te leren om pas op het gas te gaan nadat de auto zich gezet heeft en dat is echt geduldig de auto laten rollen. Dus wel wat aandrijving geven, maar niet accelereren.
Verder vooral niet te hard die bocht ingaan.
Aangezien ik niet weet met welke setup je momenteel rijdt kan ik moeilijk zeggen wat je zou kunnen aanpassen.
Het gaat er vooral om dat de wieldruk achter goed in stand blijft over die bult. Dat zou je kunnen zoeken in zachtere rebound van de shocks of bv meer vleugel. Maar het kan ook liggen aan de afstelling van je diff of zelfs aan de hoeveelheid hoogte verschil voor / achter.
Maar ik zou eerst gewoon beginnen met niet die bocht aan te vallen, maar er rustig er doorheen te rollen en laat op het gas gaan en dan steeds iets eerder op het gas gaan. ;)
Zoals gewoonlijk rij ik altijd in het weekend voorafgaand aan een GoT McLaren race een paar rondjes. Ik zal zien dat ik daar morgen al tijd voor kan maken en dan hier een setup (misschien zelfs een replay) te posten. Op iSpeed is dan sowieso ook mijn rondje te vinden, want iSpeed staat bij mij altijd aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ah, excuses, ik dacht aan 4A (dacht het uit m'n hoofd te weten maar helaas :+). Bij 3A kun je weinig aan setup doen denk ik, die is gewoon rustig rijden en blind insturen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
oke bedankt voor julie informatie. Ik ga er dit weekend aan werken.
En zie jullie maandag op de grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Mischien stel ik nu een hele domme vraag maar wat is Ispeed.
Ik ken het alleen van de hud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hier even lezen:
Uitleg over telemetry
en op het memberforum is er veel over te vinden:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/310006.page

Maar iSpeed s echt een simpel programma om snel te kunnen zien wat anderen 'anders' doen op de baan.
Gewoon eens bekijken. Het is heel simpel.

[ Voor 52% gewijzigd door JoepW op 20-03-2013 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Kan ik beter een goed stuurtje en middelmatige pedalen kopen, of goede pedalen (Fanatec) en een middelmatig stuurtje (DFGT)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:16:
Kan ik beter een goed stuurtje en middelmatige pedalen kopen, of goede pedalen (Fanatec) en een middelmatig stuurtje (DFGT)?
Het laatste. Je haalt veel meer uit goede pedalen icm minder stuur dan uit een goed stuur icm pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Goede pedalen > goed stuurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 00:16:
Ik heb die combi gehad, Fanatec CSR Elite pedalen + DFGT, prima combo. De Fanatec pedalen maakten mij veel constanter dan ik kon rijden met de standaard DFGT pedalen. En het DFGT stuur is een prima stuurtje voor dat geld, en als dik pluspunt veel knopjes, waardoor je alles op je stuur kunt mappen :)

Heb daarna de DFGT vervangen met een CSW, maar dan praat je echt over een flinke investering :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van goede pedalen? Nu snap ik wel dat het beter is dan die van een DFGT vanwege de korte afstand die die pedalen afleggen, maar tussen pedalen als de G27 en de Fanatec pedalen? Ik zie ook wel eens mensen zo'n Bodnar cable op de G27 pedalen aansluiten omdat dat beter zou zijn, maar wat is nu precies het verschil? Wat maakt het fundamenteel anders in een sim?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambidexter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01-2022
Venzio schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 17:11:
[...]

Ja toch best prijzig voor zo'n ding, zou liever 200 euro extra sparen en dan voor 'n Obutto gaan (mits je de ruimte hebt etc. etc.). Je kunt toch beter zoals Niellie zegt iets zelf in elkaar zetten, paar houten platen, moet het wel mee lukken.
Ik heb een tijd met de DFGT en een Wheelstand-Pro gereden vanaf de sofa in de woonkamer, maar die dingen zijn enorm stevig en standvast. Op marktplaats is er vast wel een te vinden.

Dit is een oude Rennsport? http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Metalfreak schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:27:
[...]

Wat is nu eigenlijk het grote voordeel van goede pedalen? Nu snap ik wel dat het beter is dan die van een DFGT vanwege de korte afstand die die pedalen afleggen, maar tussen pedalen als de G27 en de Fanatec pedalen? Ik zie ook wel eens mensen zo'n Bodnar cable op de G27 pedalen aansluiten omdat dat beter zou zijn, maar wat is nu precies het verschil? Wat maakt het fundamenteel anders in een sim?
Grootste verschil tussen de Fanatec CSP pedalen en de G27 pedalen is dat de Fanatec's met een load cell werken. Dit houdt in dat je harder remt als je harder drukt op het pedaal. De G27 werkt gewoon met een pot meter wat inhoudt dat je rem druk wordt bepaald door hoe diep je het pedaal indrukt.

Wat die Bodnar kabel doet weet ik niet.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phydomir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:51:
[...]

Grootste verschil tussen de Fanatec CSP pedalen en de G27 pedalen is dat de Fanatec's met een load cell werken. Dit houdt in dat je harder remt als je harder drukt op het pedaal. De G27 werkt gewoon met een pot meter wat inhoudt dat je rem druk wordt bepaald door hoe diep je het pedaal indrukt.

De Bodnar kabel zorgt voor een hogere resolutie, je kan dus preciezer remmen. Kom neer op 256 meetpuntjes die uitgelezen worden naar 1024 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Hou wel in de gaten op welke resolutie de sim de data uitleest, anders heb je er nog niks aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Schuey schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:30:
Hou wel in de gaten op welke resolutie de sim de data uitleest, anders heb je er nog niks aan :)
iRacing kan sowieso 1024 aan qua resolutie van je inputs, aangezien mijn pedalen dat al doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En met de Bodnar kabel kan je de G25/27 pedalen als stand alone pedalen gebruiken. Bijvoorbeeld icm een DFGT stuur of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Hoogie2004 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:31:
[...]

iRacing kan sowieso 1024 aan qua resolutie van je inputs, aangezien mijn pedalen dat al doen
Ah dan is er zeker wat voor te zeggen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Schuey schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:49:
[...]

Ah dan is er zeker wat voor te zeggen! :)
Maar als de G25/27 pedalen standaard maar 256 stapjes als output geven dan is zo'n kabel toch niets meer dan een soort upscaler?

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Phydomir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 09:58:
[...]

Maar als de G25/27 pedalen standaard maar 256 stapjes als output geven dan is zo'n kabel toch niets meer dan een soort upscaler?
De pedalen hebben standaard een analoge output (potmeter) die door een conversie wordt omgezet. De Bodnar kabel bevat gewoon een betere converter, waardoor je een preciezer signaal krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
Ik heb een thrustmaster RGT FFB Clutch stuur. maar ik vind de pedalen slecht.
Kan ik csr pedalen op dat stuur aansluiten of kan dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

thijmennabuurs schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 10:18:
Ik heb een thrustmaster RGT FFB Clutch stuur. maar ik vind de pedalen slecht.
Kan ik csr pedalen op dat stuur aansluiten of kan dat niet?
Dat gaat niet. CSR pedalen kunnen alleen op Fanatec stuurtje aangesloten worden. De CSR Elites kunnen wel weer via USB aan de PC worden aangesloten en zo kan je dat stuur samen met de CSR Elites gebruiken.
http://eu.fanatec.com/Pedals/CSR%20Pedals%20EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
oke dan zal ik die maar moeten kopen als dat de beste zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De CSP is het beste. Die is €250, de CSR Elite is €150.
Kijk maar eens in de link die ik net gepost heb, daar is een overzicht met alle verschillen.
Dan moet je even voor jezelf uitmaken of je echt alle functies van de CSP nodig hebt en of het die €100 meer waard is.

Tijd voor een simracing Q&A topic? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@Niel: Je weet dat we slechte ervaring hebben met splitsen. Wel is het misschien een idee om de wiki verder uit te breiden. Je hebt daar overigens toegang om te editten ;)
Je zou sowieso nog een oval stukje schrijven over hoe je je 'carrière' het beste opbouwt en welke keuze er zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Was ook onzin :P
Ik zal eens kijken naar het oval stukje als ik tijd heb.

edit: bedoelde ook een algemene sim Q&A topic, niet alleen iRacing.

[ Voor 32% gewijzigd door Niellie41 op 21-03-2013 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Kan ik dan beter een G27 + loadcell kopen, of een DFGT + csr elite. Werken alle games met 2 verschillende controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Hoe bedoel je een G27 + loadcell precies, een complete G27 set en dan een loadcell mod?
Dat zou ik denk ik niet doen, die paar loadcell mods voor de G27 zijn behoorlijk prijzig en dan kan je denk ik beter een CSR elite o.i.d. nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
NickThissen schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:56:
Ah, excuses, ik dacht aan 4A (dacht het uit m'n hoofd te weten maar helaas :+). Bij 3A kun je weinig aan setup doen denk ik, die is gewoon rustig rijden en blind insturen.
het lukt me nog steeds niet om te registreren op je site voor de league?
de nieuwe link doet het ook niet dan krijg ik "oops there went someting wrong, try it again"
maar op alle pc doet die het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
thijmennabuurs schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:45:
[...]

de nieuwe link doet het ook niet dan krijg ik "oops there went someting wrong, try it again"
Ben er nog mee bezig, weet niet wat er mis is... Weinig tijd om er aan te werken nu helaas.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
oke hoop dat het geen groot probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Phydomir schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:51:
[...]

Maar geeft dat ook een beetje goede feedback? Want in een echte auto voel je dat wel in het rempedaal, maar als je maar wat zit te duwen met alleen maar hardere druk, dan heb je toch nog niet echt een gevoel erin, of zit ik verkeerd? (ik heb nog nooit met een loadcell gereden, dus zou het echt niet weten) Ik kom net pas van een DFP naar een G27, dus voor mij is het al een hele stap vooruit en vond de rem al een stuk stijver. Als ik nog harder zou moeten drukken, moet ik mijn stoel eerst bevestigen denk ik, dan schuif ik alle kanten op. Zou graag een vaste opstelling willen (heb nog een goede kuipstoel op zolder bij mijn ouders staan), maar de plaats ontbreekt me op dit moment helaas.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:45:
[...]

Als je je in ieder geval bij de League op de iRacing site aanmeld dan komt het helemaal goed.
Als we nl de uitslag invoeren op onze toernooisite wordt iedereen die niet bekend is daar automatisch toegevoegd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Fout gevonden, als het goed is werkt het nu weer...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
ja hij doet het nu bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Metalfreak schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 14:09:
[...]

Maar geeft dat ook een beetje goede feedback? Want in een echte auto voel je dat wel in het rempedaal, maar als je maar wat zit te duwen met alleen maar hardere druk, dan heb je toch nog niet echt een gevoel erin, of zit ik verkeerd? (ik heb nog nooit met een loadcell gereden, dus zou het echt niet weten) Ik kom net pas van een DFP naar een G27, dus voor mij is het al een hele stap vooruit en vond de rem al een stuk stijver. Als ik nog harder zou moeten drukken, moet ik mijn stoel eerst bevestigen denk ik, dan schuif ik alle kanten op. Zou graag een vaste opstelling willen (heb nog een goede kuipstoel op zolder bij mijn ouders staan), maar de plaats ontbreekt me op dit moment helaas.
Je merkt natuurlijk in-game dat de auto blokkeert. Je zal dus automatisch per auto een gevoel krijgen van het punt van blokkeren. Ik vind het persoonlijk een stuk beter te doseren rond het net wel/net niet blokkeren punt omdat je dus kracht gebruikt in plaats van diepte van indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een loadcell rem is even wennen maar na een weekje ofzo ben je al een stuk consistenter. Of je er echt harder van kunt remmen weet ik niet, misschien als je goed oefent in een auto dan kun je wel net zo hard remmen, maar met een loadcell kun je gewoon veel beter doseren. Mocht je dan een beetje blokkeren dan kun je veel makkelijker net iets minder remmen om weer door te remmen, gewoon door iets minder kracht te zetten. Met een pot meter rem moet je dan je voet omhoog gaan tillen, wat heel lastig te controleren is.

Het enige nadeel is dat je wel de neiging hebt om je stoel naar achter te duwen. Het is niet alsof je je moe drukt op de rem ofzo, maar je moet wel wat kracht zetten. Op een losse stoel ga je dan die kracht vanuit je been zetten ipv door tegen de stoel te drukken (anders schuif je naar achter) en dat is niet zo goed denk ik, dat ga je wel voelen na een half uurtje, laat staan een race van 2 uur... Daar heb ik zelf ook nog wel eens last van, al wil m'n stoel al wat minder schuiven als ik de wieltjes 90 graden draai, dat helpt veel :) Je kunt ook een touwtje van stoel naar pedalen doen. Of gewoon een cockpit kopen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Ik zit nog altijd te dubben om ook eens een andere set pedalen aan te schaffen.
Maar blijf tot dusver altijd nog een beetje hikken bij de verhalen over problemen met Fanatec, defecte loadcells, gevoeligheid voor stof / haren etc.

Als ik redelijk wat geld aan zoiets uitgeef wil ik toch wel graag hebben dat het gewoon altijd werkt, punt.
Voor je gaat rijden je pedalen weer moeten schoonblazen of tijdelijk weer terug moeten naar G27 pedalen omdat een loadcell defect is vind ik dan wel een redelijke afknapper.

Maar misschien laat ik me ook wel onterecht te bang maken door de slechte verhalen die je toch altijd meer hoort dan de goede ervaringen natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Red Baron schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:09:
Maar blijf tot dusver altijd nog een beetje hikken bij de verhalen over problemen met Fanatec, defecte loadcells, gevoeligheid voor stof / haren etc.

Als ik redelijk wat geld aan zoiets uitgeef wil ik toch wel graag hebben dat het gewoon altijd werkt, punt.
Voor je gaat rijden je pedalen weer moeten schoonblazen of tijdelijk weer terug moeten naar G27 pedalen omdat een loadcell defect is vind ik dan wel een redelijke afknapper.

Maar misschien laat ik me ook wel onterecht te bang maken door de slechte verhalen die je toch altijd meer hoort dan de goede ervaringen natuurlijk...
Ik heb ooit een keer gehad dat het gas niet meer reageerde. Even in en uit pluggen en toen werkte het weer. Verder nog geen problemen gehad. CSR Elite pedalen, heb ze nu toch al een tijdje...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Simracing Q&A topic

Het grote 'show je race-rig' topic

Is het mogelijk om de posts vanaf hier tot deze post te verplaatsen naar 1 van de bovenstaande topics?

[ Voor 47% gewijzigd door Alexxxxxxxxxx op 21-03-2013 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Red Baron schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:09:

Ik rij natuurlijk niet superveel, maar persoonlijk heb ik geen problemen met mijn clubsport pedalen v1. Nooit echt schoongemaakt nog, een keer wat olie op de lagers omdat ie begon te piepen. Ja af en toe je pedalen resetten door usb er in en eruit te halen, maar dat is me ook met logitech pedalen regelmatig gebeurd.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:27:
Simracing Q&A topic

Het grote 'show je race-rig' topic

Is het mogelijk om de posts vanaf hier tot deze post te verplaatsen naar 1 van de bovenstaande topics?
Zoals al eerder gezegd was het afsplitsen van aparte onderwerpen geen suc6.

Best bijzonder dat jij die enige dagen geleden uit het 'niets' hier veel vragen komt stellen en veel antwoorden krijgt EN door mij gemaakte iRacing- GoT plaatjes in gebruik neemt zonder overleg en ook nieuwe topics opent en vraagt om posts van ons topic te verplaatsen.

Maar om direct antwoord op jouw vraag te geven: verplaatsen van posts gaat dus niet gebeuren. ;)

En het vriendelijke verzoek om de 'bruikleen'-plaatjes te verwijderen uit jouw posts.

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 21-03-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

NickThissen schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 16:10:
[...]

Ik heb ooit een keer gehad dat het gas niet meer reageerde. Even in en uit pluggen en toen werkte het weer. Verder nog geen problemen gehad. CSR Elite pedalen, heb ze nu toch al een tijdje...
Hier ook de CSR Elite, en nog geen problemen gehad. Neem ze met stofzuigen altijd snel eventjes mee (ergste stof weg), maar dat is ook echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

30 maart is er weer de March on Michigan.
Silverado op Michigan, met fixed setups.
Ik wil wel mee doen. Het is voor mij de eerste keer dat ik aan een event van ISR kan mee doen.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2859685.page
Event Details

•Race Event: Rookie & D license – Saturday, March 30th, 2013, 19:00 GMT / 3:00 PM ET
•Race Event: C, B, A, Pro license – Saturday, March 30th, 2013,19:00 GMT / 3:00 PM ET

•Server: US Server Only

•Car: Chevrolet Silverado, car setup will be iRacing Michigan fixed setup

•Track: Michigan International Speedway

• Practice / Qualifying: Practice & Qualifying sessions will begin the week before the event.

•Qualifying Process: Each qualifying session will last for two green flag laps. Fastest lap will be your qualifying time. Driver will be placed in splits based on their qualifying time. Qualifying is not required. If a driver does not post a qualifying time they will be placed behind all the drivers in their split who did post a qual time, then they will be grided according to their iRating.

•Warm up: A 15 minute warm-up will precede the race, to allow extra time to join the session

•Safety Rating & iRating: This event is an official session and official session rules apply. Safety Rating and iRating will be in effect.

•Tows, Resets, Pitstops, Yellow Flags: Drivers in the Rookie/D license will will be allowed one reset (a tow back to pit lane, damage repair and a fully repaired racecar). Damage repair will be on. Typical pit stop rules will be in effect. The race will begin with a rolling start. Full course yellow flags and double file restarts will be used.

•Race Length: 150 laps

•Field Size: Up to 43 racecars per split

•Broadcast: Tune in at 3:00 US EST Time to catch the race.

The guys at ETV will be checking in on other splits if time permits. Make sure to upload your custom paint schemes to http://www.tradingpaints.com/ as the ETV crew will be getting all the skins available for that car.

•Post Race Report: Aired on an episode of Inside Sim Racing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Nu we het over pedals hebben mijn nieuwe aanwinst ;)

http://imgur.com/a/uW2Lu#0

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:41:
Nu we het over pedals hebben mijn nieuwe aanwinst ;)

http://imgur.com/a/uW2Lu#0
Geld te veel?
Mooi man. Droomspul. Nou wordt je nog sneller :+

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 21-03-2013 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En wanneer besteld? Ergens in 2010 ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Red Baron schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:45:
En wanneer besteld? Ergens in 2010 ofzo? :P
Juist ;) 2de hands van Oostenrijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

hehe, ik zat al te kijken naar die pedalen van Niels, maar dat zijn bedragen die ik er nog niet aan uit kan geven... pffff....
Maar wel mooi :9~

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
thijmennabuurs schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 21:59:
oke bedankt voor julie informatie. Ik ga er dit weekend aan werken.
En zie jullie maandag op de grid.
Hier de setup waar ik maandag op verder wil bouwen voor Sonoma Cup met de McLaren:
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4874
Voor de setup was het even zoeken naar voldoende stabiliteit in de heuvelachtige bochten en voldoende snelheid in het laatste deel van het circuit.
En hieronder een lap zoals ik die heb gereden met die setup.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nXqJLXF3QeI]

In de 1:10 moet absoluut mogelijk zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 21-03-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Tja ik zit al jaar te sukkelen met mijn csp losse contacten + constant invetten, dit is de logische volgende stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
En die CSP zijn dan van? v1? v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

heb mn csp v2's nu sinds september en heb 1x de lagers ingespoten met wd40 omdat ze een beetje piepten (nieuwigheid :) ), maar verder geen issues. Ook de meldingen dat mensen continu de hal sensors moeten schoonblazen herken ik helemaal niet. Wellicht dat die personen honden/katten hebben ?

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
V1 eigenlijk versie beta ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:36:
heb mn csp v2's nu sinds september en heb 1x de lagers ingespoten met wd40 omdat ze een beetje piepten (nieuwigheid :) ), maar verder geen issues. Ook de meldingen dat mensen continu de hal sensors moeten schoonblazen herken ik helemaal niet. Wellicht dat die personen honden/katten hebben ?
Ik heb katten, ja. Daar komen de haren van ;)
Maar lagers? Waar zitten die dan?.... Hehe. Je bedoelt messing op alu of kunststof op alu. Want dat vind ik het grote gemis bij de CSP's. Geen KOGEL lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 18:42:
[...]

Ik heb katten, ja. Daar komen de haren van ;)
Maar lagers? Waar zitten die dan?.... Hehe. Je bedoelt messing op alu of kunststof op alu. Want dat vind ik het grote gemis bij de CSP's. Geen KOGEL lagers.
Inderdaad joep daar komt zelfs metaal vanaf (heb daar dan ook wat speling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
En nog erger staal op alu. Die 3 kleine asjes. Van de rem heb ik die al vervangen. Die was helemaal ingesleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
CSP 1 jaar in bezit en nog helemaal niets aan hoeven doen, geen olie of ooievaarskuitenvet.

Ook geen reset? of zo moeten uitvoeren.

Geen enkel probleem dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt zo'n loadcell pedaal toch ook zo instellen dat je 5 man nodig hebt om hem in te trappen toch?
Als je de loadcell op de zachste stand zet is hij dan ongeveer te vergelijken met een G27 rem?
Ik heb persoonlijk liever een wat zachtere rem en gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iracing hotlap 1.01.831 Limerock Park MX-5 Cup

Nog niet echt heel snel maar mijn snelste tijd is een 1:00.700 bij een offline practice.
De beste tip die ik van iemand heb gekregen is om maar zo weinig mogelijk te sturen.
Want dan heb je ook de minste wrijving met de banden op het wegdek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Wat doet jou rem vreemd.
Waarom knippert dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:45:
Wat doet jou rem vreemd.
Waarom knippert dat zo?
Ik denk dat dat de remhulp is de gashulp heb ik meestal ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ah ja. Dat kan het zijn. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt of gezien.
Elke dag leer je wel iets!

Zijn er gebruikers van Motion Cockpit View?
Gebruiker Avery heeft deze instellingen en hij kan nu heel veel hobbels in de weg zien.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=0QxGhvoHE2E]
The idea behind these settings is to try and reflect muscle reaction time. At first the muscles aren't prepared or resisting forces so there is quick movement to begin with, then the muscles react and the movement quickly slows down, eventually the movement stops due to restraints. These settings are quite lively but that's how it ought to be, lots of feeling for big forces and lots of vibration. I have agonised over some of the 1.24 settings.
Misschien ga ik het ook eens proberen.
http://members.iracing.co...t/1375/22806.page#4383663

Alleen ben ik benieuwd hoe het dan op ovals werkt. Of die instellingen daar dan totaal niet werken.
Kan je MCV ook makkelijk de-installeren?

[ Voor 80% gewijzigd door Niellie41 op 21-03-2013 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik geloof er niet zo in. Volgens mij zie je die bulten in het echt niet zo overdreven. Hij baseert z'n settings op een video van een helmcamera... Als je ooit een helmcamera gedragen hebt dan weet je dat dat nergens op slaat. Toevallig in de winter met een Gopro gesnowboard, en op bultige stukken zie je het videobeeld enorm op en neer stuiteren. Tijdens het snowboarden heb je daar zelf echt geen last van. Is misschien niet helemaal vergelijkbaar met zitten in een auto maar ik kan me niet voorstellen dat je daar ineens wel last van hebt. Je corrigeert daar gewoon voor, iets wat je met een video/sim niet kan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Sebring is wel heel hobbelig :P Vooral T17.
Maar wat je zegt is ook zo. Wij zien het niet zo bewegen als een camera dat doet, want wij corrigeren dat.
Morgen maar eens proberen om een antwoord te krijgen van een echte coureur via Twitter of zo, hoe zij dat nu zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb MCV een hele tijd geleden geprobeerd. Ik vond het toen erg afleiden en (te) overdreven tov het RL gevoel dat ik ken. Maar als ik dit zo zie kan het inmiddels me misschien toch helpen met nog meer info over de weg en het gedrag van de auto.
Dus...... ik ga het ook weer eens proberen.
(Nadeeltje trouwens: Af en toe zie je opeens je dashboard niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Maar is een normale headset besteld voor op m'n hoofd, kan ik jullie misschien wel is een keer horen en normaal terug praten zonder steeds te moeten muten :P

En zonder dat de rest gek van mij wordt als ik vergeet te muten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Streskip op 22-03-2013 02:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Streskip schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 02:47:
Maar is een normale headset besteld voor op m'n hoofd, kan ik jullie misschien wel is een keer horen en normaal terug praten zonder steeds te moeten muten :P

En zonder dat de rest gek van mij wordt als ik vergeet te muten :+
oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:46:
[...]

Ik denk dat dat de remhulp is de gashulp heb ik meestal ook aan.
Niet lullig bedoeld ofzo, maar waarom zou je met gas en remhelp aan rijden? Met die settings kom je geen server in volgens mij.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
BM schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 08:32:
[...]

Niet lullig bedoeld ofzo, maar waarom zou je met gas en remhelp aan rijden? Met die settings kom je geen server in volgens mij.
voor een rookie om de rempunten te leren misschien (zou niet weten hoe het werkt )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Rempunten leer ik als volgt:

-ik kom de bocht door maar heb op het eind nog flink ruimte over: te vroeg geremd
-ik word versuft wakker in een ziekenhuis: te laat geremd

Daartussen probeer ik de optimale grens te vinden :P Serieus, je moet eigenlijk zo min mogelijk hulp gebruiken, dan leer je het het snelst.

Gisteren een uurtje met de McLaren op Indy Road gereden. Kwam tot een 1:27:0 met een Q setup, met racesetup en -fuel rijd ik rond de 1:28. Zeker niet supersnel maar ik zit dichter bij de snelle jongens dan vorige weken, dus ik ga dit weekend maar eens wat races wagen. Interlagos heb ik helaas niet dus de Grand-AM laat ik schieten deze week (wacht tot de L49 uitkomt, dan heb ik 3 items dus korting).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
JoepW schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 00:33:
Ik heb MCV een hele tijd geleden geprobeerd. Ik vond het toen erg afleiden en (te) overdreven tov het RL gevoel dat ik ken. Maar als ik dit zo zie kan het inmiddels me misschien toch helpen met nog meer info over de weg en het gedrag van de auto.
Dus...... ik ga het ook weer eens proberen.
(Nadeeltje trouwens: Af en toe zie je opeens je dashboard niet ;) )
hehe daarvoor heb je Z1 dashboard he :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb een tijd gereden met die MCV, maar uiteindelijk weer uitgezet.
Misschien dat ik het ook weer eens ga proberen, ik vond het namelijk wel iets toevoegen, maar had altijd het idee dat het niet goed genoeg klopte ofzo. Ik mis in iRacing vaak het idee van, wow-dit-gaat-hard... Wat ik in de demo van pCars (geloof dat die het was) veel meer had.

[ Voor 22% gewijzigd door Hoogie2004 op 22-03-2013 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:46:
[...]Ik denk dat dat de remhulp is de gashulp heb ik meestal ook aan.
Dude... Uitzetten die zooi. Nu! :)

Bij de MX5 heb je nauwelijks gashulp nodig. Dat ding spin je echt niet op vermogen. En er zit (een soort van) abs op, dus remhulp lijkt mij ook compleet zinloos.

Die 'rijhulpen' zijn misschien handig als je 1.30 rijdt op LRP ofzo. Met 1.01 zoals jij rijdt moet die zooi gewoon uit. Daar zit een hoop winst voor je.
Pagina: 1 ... 27 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.