iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.665 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 20:07

derx666

mecker ende blaet

brrr vettel... Kimi ftw ! :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:41

Niellie41

[object Object]

Brrr F1... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

Ik ben vanavond weer een keer van de partij :) lang weer niet meegedaan

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Ben aan het kijken naar een Perfect Pedal. Iemand ervaring met zo'n MOD voor de G 25 of G 27?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:07

Hoogie2004

Whohooooo

$300 dollar voor een rempedaal? Voor dat geld heb je ook een CSP v2 pedalenset, of 2 sets CSR Elite pedalen... Klinkt nogal prijzig voor mij persoonlijk. (of heeft dit rempedaal iets dat de Fanatec sets niet kunnen bieden? )

Ik hoop dat Fanatec overigens binnenkort eens wat nieuws naar buiten brengt over andere stuurtjes voor de CSW. Nu de F1 weer is begonnen wil ik echt een F1 stuur :P

Ik doe nog ff de HPD Fixed van 20:00 en dan kom ik eraan :)

[ Voor 51% gewijzigd door Hoogie2004 op 18-03-2013 19:58 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkere eerste week gehad in iRacing, zowel road als oval staan klaar om volgende week naar D licentie te gaan. Was weer even wennen na 5-6 jaar niks gereden te hebben maar t begint te komen. ;) Ovals flink wat timetrials gereden omdat ik komend seizoen national wil gaan rijden en zeker wil zijn van n SR >3.0. Daarna gisteren race gereden op Charlotte en die vanaf n tweede startplaats gewonnen ook nog. Paar crashes kunnen ontwijken en zelfs nog een wrecker gezien die op wraak uit was richting een ander maar veilig aan de streep kunnen komen voor m'n eerste iRacing win.

Daarna wat roadracing gedaan en eigenlijk gevonden dat daar de SR makkelijker omhoog ging, of t moet aan de baan liggen (Lime Rock) want dat kan natuurlijk ook, niet echt ingewikkelde track dacht ik. Laguna komende week is al een heel ander kaliber. Gisteren al 3 races en steeds op een stomme manier 1 lap verloren, 1x door n crash van iemand voor me en 2x |:( stop&go gekregen voor valse starts. Die ben ik dus niet gewend met m'n oval verleden! Tempo was wel goed genoeg om top3 bij te houden maar ga die niet inhalen als lapper zijnde dus maar gewoon rustig races uitgereden op die plekken. Vandaag wel goed van start gegaan als derde en veilig kunnen rijden, 2 man voor me spinden eraf en dus ook op de roadcourse m'n eerste win te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 05-06-2023
Hoe lang heb ik nodig om een beetje de basis van de oval te leren? Dus gewoon een clean practice met gemiddelde tijden? Zonder dat ik in elke bocht slip of de muur raak?
Ik weet dat het bij iedereen verschillend is, maar hoe lang duurde het bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-09 00:34
Nooooo!!! So close!! :( Wat was het, één na laatste ronde? Godver :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Haha, ik ook zonder fuel laatste lap de pit in voor refuel... treurig. Was wel weer vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Twee gave races vond ik. Jammer dat race 2 wat vroeg eindigde (aanremmen in het gras is geen goed idee...) maar erg gaaf met Rudy en Stefan gevochten. Leuk fototje van gemaakt op het moment dat Stefan ons allebei voorbij schiet omdat Rudy en ik naast elkaar de laatste bocht doorgingen:

Afbeeldingslocatie: http://www.nickthissen.nl/Images/Temp/tmp13A3.png
(Sorry Rudy denk dat ik je skin mis)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 totaal verschillende races gehad.
Race 1 volle bak gereden, maar koen was niet af te schudden _/-\o_ .
Race 2 van laatste naar 0.8 van de winnaar met superleuke gevechten!. Moeilijkste was Nick om voorbij te komen, ben je er net iets voor, breekt de wagen uit of had Nick de betere lijn de bocht in. Erg vermakelijk :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Venzio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 21:39:
Hoe lang heb ik nodig om een beetje de basis van de oval te leren? Dus gewoon een clean practice met gemiddelde tijden? Zonder dat ik in elke bocht slip of de muur raak?
Ik weet dat het bij iedereen verschillend is, maar hoe lang duurde het bij jullie?
Geen idee. Bij mij een paar uur of zo. Het scheelt dat ovals niet zo veel bochten hebben.:+
Het helpt als je video's van snellere mensen bekijkt op YouTube.
Ik heb nog een replay van USA Speedway:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OYBKLiQIdh8]

Charlotte is bijna vol gas, dus daar hoef ik geen replay van te maken :)

edit:
de nieuwe NEO poster is gaaf :D

[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 18-03-2013 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-09 16:23
Vond race 1 heel vermakelijk! Paar keer m'n bandjes erdoor gefikt waardoor Rudy tot 1,6 seconden kon uitlopen maar heb het gat telkens kunnen dichtrijden. Laatste lap net niet dichtbij genoeg. Erg goed gereden van Rudy.

Race 2 was een pak minder. Omdat de races van heat 2 vroeger meestal korter waren niet aan gedacht om nog wat erbij te pompen. Wou nog snel fuel aanpassen maar moest daarom uit de pits starten met een tow van 40 seconden aan m'n broek. Gelukkig was ik niet de enige en kon ik Martijn nog wat opjagen totdat ik me compleet verremde in T1. Hierna terug dichterbij kunnen komen maar hij dook plots de pit in. Dan maar overgeschakeld naar fuel save modus en toch de race kunnen uitrijden met 46 liter.

Heat 2 weer vakkundig om zeep geholpen, maar dit keer deed ik het tenminste zelf :+

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Race 1 was heel leuk. Van een 9de plek gestart en na 4 rondjes lag ik 7de. Zo ongeveer op mijn plek gezien mijn rondetijden. Helaas spinde ik (snap nog steeds niet waarom) in lap 7 en kon weer op plek 12 beginnen. Kon gelukkig het gaatje dichtrijden naar Ruud en heb de laatste 10 rondjes of zo op zijn achterbumper gehangen. Maar hij verdedigde goed. Twee maal in Turn 1 hem proberen uit te remmen, maar elke keer moest ik hem voor laten. ;) De beste kans had ik in de laatste ronde, maar ook toen lukte het net niet. Uiteindelijk 10de geworden.

Race 2 startte ik weer van plek 9 (reversed grid). In 2 rondjes lag ik op plek 7 en toen een mooi gevecht gehad met Davey. (Complimenten!) En toen aangesloten bij Frank op plek 3. Een soort herhaling van de situatie met Ruud in Race 1, maar dan op plek 2 en 3. Dus bij T1 maar eens een andere strategie kiezen dacht ik. Buitenom om bij T2 in een veel betere positie te zitten en de binnenkant kunnen opeisen. Helaas remde Frank te laat ging te wijd en gaf mij een tik op mijn voorwiel. Einde race ;( Erg jammer want we hadden 1 & 2 kunnen worden.
Nog even doorgereden, maar er was iets mis met de auto. Na een tow en afkoel periode nog even meegereden, maar de concentratie was weg. Sorry Martijn dat ik nog vlak voor je spinde.
Heat 1: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7776203
Heat 2: http://members.iracing.co....do?&subsessionid=7776905

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Hmmm ik werd net wakker en toen baalde ik nog steeds :+ Ging echt super lekker gisteren, op race 1 na. Ik moest de replay even terug zien want ik was onzeker of ik er schuld aan had, maar het ging allemaal erg lullig. Ik reed in het midden en bij het aanremmen van T1 kwam links en rechts een auto, alleen die rechter ging net over het gras dus die kwam voorlangs ;w Gelukkig geen schade, kon daarna wel lekker door knallen tot dat ik eigenhandig de vangrail in ging :+

Race 2 tijdje achter Deni gehangen tot dat hij de fout in ging bij T1 en ik 'm voorbij kon. Toen 16 laps aan de leiding gelegen tot dat m'n benzine op was :-( Maar was blij met hoe het ging, openings lap was een 1.10 en daarna alleen nog maar 1.09's gereden met 1x 1.08.8xx. Maakte me zorgen dat de snelle jongens me zouden opvreten maar tot m'n verbazing hield ik ze rond de 5 seconde af :D

Als het mee zit hoor ik jullie vanavond weer 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 19-03-2013 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Streskip schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:19:
Hmmm ik werd net wakker en toen baalde ik nog steeds :+ Ging echt super lekker gisteren, op race 1 na. Ik moest de replay even terug zien want ik was onzeker of ik er schuld aan had, maar het ging allemaal erg lullig. Ik reed in het midden en bij het aanremmen van T1 kwam links en rechts een auto, alleen die rechter ging net over het gras dus die kwam voorlangs ;w Gelukkig geen schade, kon daarna wel lekker door knallen tot dat ik eigenhandig de vangrail in ging :+

Race 2 tijdje achter Deni gehangen tot dat hij de fout in ging bij T1 en ik 'm voorbij kon. Toen 16 laps aan de leiding gelegen tot dat m'n benzine op was :-( Maar was blij met hoe het ging, openings lap was een 1.10 en daarna alleen nog maar 1.09's gereden met 1x 1.08.8xx. Maakte me zorgen dat de snelle jongens me zouden opvreten maar tot m'n verbazing hield ik ze rond de 5 seconde af :D

Als je niet zonder benzine was komen te staan had ik je niet meer bijgehaald... Het hielp al niet dat Robbert er zo nodig voorbij wilde, wat steeds was als ik net wat inliep en dan verloor ik weer een bak met tijd omdat ik moest verdedigen :+

Zonde dat je brandstof op was, want anders had je hem zeker gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
Streskip schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 07:19:

Geen zorgen C. We gingen drie wijd op T1 af ik schrok van je toen je iets van je lijn af ging en kwam op het gras.
Had wel ruimte genoeg bleek na de replay.
Achteraan sluiten op de 20e plaats en opnieuw begonnen, veel leuke gevechten o. als met Joep wat erg close en fair was!! (zo wil ik het elke race wel). Uiteindelijk 9e geworden.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even checken wat jullie mening is:

Wanneer mag je nou inhalen bij een rolende start: (rij zelf Multiclass met de HPD)

-bij GREEN en Go Go Go
-Of pas nadat je start lijn bent gepasseerd?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
seninha schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:33:
Even checken wat jullie mening is:

Wanneer mag je nou inhalen bij een rolende start: (rij zelf Multiclass met de HPD)

-bij GREEN en Go Go Go
-Of pas nadat je start lijn bent gepasseerd?
Mensen in je eigen lijn:
- aan de buitenkant voor SF na groene vlag
- aan de binnenkant pas na SF

Mensen in de andere lijn hoef je niet op te letten en mag je inhalen, behalve als het de leider is, je moet achter de leider zitten zodra de groene vlag komt.

Of "binnenkant" en "buitenkant" op een road track altijd klopt weet ik niet, volgens mij is binnenkant altijd links (oval) ook al gaat turn 1 naar rechts. Maar dat weet k niet zeker.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ok, dus als de eerste bocht naar links gaat (zoals op Sebring) en ik start ook links, dan zou ik tussen beide rijen door naar voren kunnen rijden, voor SF, zonder enig probleem? (zolang ik Green gehoord heb)

[ Voor 15% gewijzigd door seninha op 19-03-2013 08:51 ]

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Wat is een betere investering, een goed stuurtje enz of 3 schermen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-01-2024
Lekkere prutraces van mijn kant gisteren. Kwam met een racesetup tot 1.08.0 in practice, dus dat gaf hoop voor de kwalificatie. Daar kwam ik echter totaal niet meer in mijn ritme, dus ging ook nauwelijks sneller. Race was wel leuk, totdat ik even een brainfart had en op mijn normale rempunt begon te remmen, terwijl er veel auto's voor me zaten. Boink. Robbert eraf...

2e race was drama. Veel fouten omdat ik mijn rem niet meer goed gedoseerd kreeg. Ik heb 'm nogal zwaar staan en dat wil nog wel eens problemen geven na een tijdje. Zo ook nu...

Verder wel een hoop lol gehad en daar gaat het om (als je niet wint :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FransJansen
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 14:42
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 09:18:
Je kunt beter investeren in een stuurtje en pedalen,
met 1 scherm is het met de juiste instellingen goed te doen.

“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik zou gaan voor stuurtje / pedalen, maar ik denk dat dit redelijk persoonlijk is :)

Ik vind een goed en mooi setje stuur + pedalen erg leuk, omdat het oog ook wat wil natuurlijk. 3 schermen lijkt mij heerlijk, maar is gewoon niet praktisch op mijn bureau (in de woonkamer :P )

Met het oog op of je er sneller van wordt, denk ik dat je de middenweg kan nemen, 3 schermen + goede pedalen. Maarja, of dat binnen budget valt is ook maar de vraag.

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-03-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

seninha schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:50:
Ok, dus als de eerste bocht naar links gaat (zoals op Sebring) en ik start ook links, dan zou ik tussen beide rijen door naar voren kunnen rijden, voor SF, zonder enig probleem? (zolang ik Green gehoord heb)
Ik heb bij road races eigenlijk nog nooit iemand gehoord over zwarte vlaggen door inhalen voor SF. Volgens mij mag het gewoon vanaf groen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:29

BM

Moderator Spielerij
In het vorige topic was een "discussie" over simsocks/simboots en aanverwante zaken. Hoe bevalt het degene die die dingen besteld hebben?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Ligt eraan wat je nu hebt en wat je wilt. Als je veel ovals rijdt is 3 schermen echt heerlijk. Voor road maakt het minder uit, maar is het voor de beleving wel geweldig.

Wat voor stuur heb je nu? Een Fanatec CSW is een ontzettend mooi stuur, maar tov een G25 of DFGT ga je er 0,0 seconde per ronde harder van. Met G25 pedalen ga je ook ongeveer net zo hard als met clubsport pedalen.

Als het gaat om een Fanatec CSW vs 3 schermen, zou ik voor de 3 schermen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

Phydomir

Dennis

Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:29:
Wat voor stuur heb je nu? Een Fanatec CSW is een ontzettend mooi stuur, maar tov een G25 of DFGT ga je er 0,0 seconde per ronde harder van. Met G25 pedalen ga je ook ongeveer net zo hard als met clubsport pedalen.
Dat klopt wel maar ik durf toch wel te beweren dat ik na de aanschaf van mijn CSP een stuk beter en constanter ben gaan remmen. Als je eenmaal aan een load cell gewent bent wil je echt niet meer anders.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Heb nu een ThrustMaster Force Feedback Racing Wheel en een 19" 1280x1024.
Fanatec pedalen maken je wel iets sneller geloof ik vanwege de loadcell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Phydomir schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:01:
[...]Dat klopt wel maar ik durf toch wel te beweren dat ik na de aanschaf van mijn CSP een stuk beter en constanter ben gaan remmen. Als je eenmaal aan een load cell gewent bent wil je echt niet meer anders.
Ik rij ook met CSP's en wil absoluut niet meer terug naar potmeters. :) Maar of ik daar nou echt sneller van ben geworden? Ik denk het niet. Wel kun je met goede pedalen veel meer winnen dan met een goed stuur. Elk stuur dat ronddraait is in principe goed genoeg om hard mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niet sneller, eerder constanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Daar sluit ik me ook wel bij aan, het verschil tussen een loadcell en een potmeter is toch vrij groot. Het remgevoel en inschatting gaat mij vele malen beter af sinds het gebruik ervan.

Stuur is inderdaad een beetje om het even, ik heb nu zo'n 4 verschillende sturen bezit, en eigenlijk is daar kwa snelheid weinig in te winnen. Wel is de immersion factor hoger naarmate je een beter stuur hebt. De CSW is zeker geen slecht stuur, alleen laat Fanatec wel wat te wensen over op gebied van drivers en firmware.

Ik heb een paar weken terug wat laps mogen rijden op het nog uit te komen stuur van Leo Bodnar, en dat is direct een compleet andere league. Niet te vergelijken met wat dan ook, vele malen sterker en directer dan alles wat ik hiervoor heb gevoeld. Het systeem kan krachten evenaren die je normaal alleen zou voelen in een kart. En dan nog een stap verder, want het systeem stond maar op max 50% kracht.

Nu sinds een paar dagen ook in het bezit van een 3 monitor setup, en ook daar wordt je niet direct sneller van, wel zie je veel meer natuurlijk, wat vooral in multiplayer ontzettend goed helpt bij het in de gaten houden van alles om je heen. 3 monitoren helpen dus ook wel enorm aan het immersion gehalte, in een donkere kamer kan je gauw vergeten dat er nog andere dingen bestaan om je heen dan alleen een circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:16:
[...]

Ik rij ook met CSP's en wil absoluut niet meer terug naar potmeters. :) Maar of ik daar nou echt sneller van ben geworden? Ik denk het niet. Wel kun je met goede pedalen veel meer winnen dan met een goed stuur. Elk stuur dat ronddraait is in principe goed genoeg om hard mee te gaan.
Pedalen vind ik ook veel belangrijker dan het stuur. Ik zeg altijd, met de pedalen stuur je, met je stuur geef je of de bocht links of rechtsaf gaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:50:
In het vorige topic was een "discussie" over simsocks/simboots en aanverwante zaken. Hoe bevalt het degene die die dingen besteld hebben?
Heb nog steeds niks ontvangen, en ze reageren niet op email :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:51:
[...]

Heb nog steeds niks ontvangen, en ze reageren niet op email :(
Hmmz, lekkere toko dan :/ Blij dat ik vanochtend niet direct op bestel geramt heb :X Nog maar ff verder kijken naar andere opties dan maar

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:05:
[...]

Hmmz, lekkere toko dan :/ Blij dat ik vanochtend niet direct op bestel geramt heb :X Nog maar ff verder kijken naar andere opties dan maar
Tja, ik heb een mail dat ie ze zou versturen, maar geen bevestiging of wat dan ook dat het verstuurd is. En tot op heden (1,5 maand) nog niks ontvangen. Anders bij Paypal maar eens een klacht indienen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 11:29:
[...]Als je veel ovals rijdt is 3 schermen echt heerlijk. Voor road maakt het minder uit, maar is het voor de beleving wel geweldig.
Ehm... 8)7
Het maakt zeker een behoorlijk verschil bij road hoor.
Het kunnen rijden met de correcte FOV helpt enorm veel bij het consistent en goed kunnen aansnijden van de bochten.

Ik snap best dat het bij oval handig is als je double file rijd om wat naast je te kunnen zien, maar bij road gaat het denk ik veel meer voor om de bochten juist te kunnen inschatten en ook zie je kleine veranderingen in het weggedrag zoals onder en overstuur eerder.

Met 1 scherm kan je vaak niet eens met de correcte FOV rijden omdat het minimum in iRacing maar 45 is en dan nog gebruikt bijna niemand dat omdat je zicht om je heen dan zo beperkt is dat je totaal geen zicht meer hebt op auto's die maar enigzins bij je in de buurt rijden op een lijn naast je.

Het is verder waarschijnlijk wel hetzelfde als mensen al gezegd hebben over loadcell pedalen. Je wordt er misschien niet direct sneller van, maar wel constanter.
Overigens rijd ik nog steeds met een standaard G27 set (wel met Bodnar cable), maar heb wel sinds een jaartje o.i.d. een triple monitor setup.
Als ik races spectate doe ik dat nog wel op een enkel scherm met mijn oude instellingen, maar als ik daar ook nog wat mee ga rijden kan ik daar echt totaal niet meer mee uit de voeten. Ik zou ook voor geen goud meer terug willen naar het racen op 1 scherm in ieder geval :)

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:05:
[...]

ben wel eens benieuwd, ik ga ook eens moeten kijken want op mijn csp's schuif ik te makkelijk weg waardoor ik onrechtstreeks minder begin te remmen :( ... ik ga straks ook een keer opzoek gaan, was al gewoon aan het denken aan een soort kart schoen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 19:03
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Tja, ik heb een mail dat ie ze zou versturen, maar geen bevestiging of wat dan ook dat het verstuurd is. En tot op heden (1,5 maand) nog niks ontvangen. Anders bij Paypal maar eens een klacht indienen ofzo.
Dat SimBoot verhaal is wel een beetje een lachwekkend verhaal geloof ik. Volgens mij is het nu al 3 of 4 keer gebeurd dat die gast van de aardbodem verdwenen lijkt te zijn om vervolgens weer terug te komen.
Dan krijgt hij z'n zaakjes weer op orde en lijkt het redelijk te lopen allemaal om vervolgens hetzelfde verhaaltje weer op nieuw te krijgen.

Aangezien dat soort dingen vaak 1 mans zaakjes zijn die die lui naast hun gewone baan hebben blijft dat altijd een risco. Kijk ook naar het gebeuren met die CST pedalen.
Het is dan dus altijd wel raadzaam om even in de betreffende topics op het iRacing forum te kijken wat de huidige stand van zaken is voordat je er een redelijk bedrag tegenaan gooit om vervolgens veels te lang op je spullen te moeten wachten.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:09:
[...]

Dan zou ik maar opschieten: "45 days is the maximum time you can file a dispute."

Heeft mij ook al eens 50USD gekost omdat ik een dag te laat was.....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Red Baron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Ehm... 8)7
Het kunnen rijden met de correcte FOV helpt enorm veel bij het consistent en goed kunnen aansnijden van de bochten.
Ik rij ook met 3 schermen ;)

Ik merk totaal geen verschil in snelheid. Wel in beleving. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Red Baron schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:16:
[...]

Ehm... 8)7
Het kunnen rijden met de correcte FOV helpt enorm veel bij het consistent en goed kunnen aansnijden van de bochten...

...Ik zou ook voor geen goud meer terug willen naar het racen op 1 scherm in ieder geval :)
Het van de FOV klopt, daar moet je met een enkel scherm een hogere FOV rijden om een beetje beeld te houden. Maar de hoge FOV rijden we al jaren en wen je aan. Dus is niet per definitie een nadeel.

Het grootste voordeel dat ik heb ondervonden was m'n eerste race met 3 schermen op Martinsville met 35+ wagens. Een crash na de bocht die je in je linker scherm opmerkt en daardoor kan ontwijken, iets wat met 1 scherm onmogelijk geweest zou zijn.

Het sidebyside racen wordt met 3 schermen ook een stuk makkelijker om dat je kan zien hoever iemand naast je zit en niet op 'gevoel'.

Zolang je nog niet met 3 schermen gereden heb mis je het niet, daarna wil je nooit meer terug, dat is een feit!! (hetzelfde gaat op voor 60 vs 120hz schermen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hmm, dus het meest handige voor mij is G27 + bodnar loadcell mod + 3 schermen?
Waar is die loadcell te verkrijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het volgende NEO endurance event is ook al aangekondigd
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FG4nwNu_kBk]

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/11193518/iRacing%20pics/NEO/poster/Poster%20Spider%20250%20-%20small.jpg

Registreren voor de NEO Spider 250 kan bij de onderstaande link:
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2880685.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:37:
[...]
Dan zou ik maar opschieten: "45 days is the maximum time you can file a dispute."

Heeft mij ook al eens 50USD gekost omdat ik een dag te laat was.....
Voor 50 $ hoef ik geen dispute hoor, want de totale bestelling was veel minder als dat :P

Nja, ik wist dat bestellingen daar nog wel eens raar kunnen lopen, echter omdat ik al mail had gehad over een verzending die de volgende dag zou plaatsvinden. Ik zou daar nog een bevestiging van krijgen, en die heb ik nooit gehad. We wachten wel af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:47:
Hmm, dus het meest handige voor mij is G27 + bodnar loadcell mod + 3 schermen?
Waar is die loadcell te verkrijgen?
Ik zou gewoon een setje csp's bestellen bij Fanatec. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik nu wel benieuwd na ben is als je nu een hele snelle rijder hebt die heel veel races wint eens achter een pc neerzet van een langzame rijder die niet veel wint maar wat achteraan rijd en al snel op een rondje gezet word.

En ook omgekeerd ook de langzame rijder die altijd achteraan rijd en die al snel op een rondje gezet word eens achter een pc neerzet van een hele snelle rijder.

Ik ben zo benieuwd wat voor verschil dat uitmaakt? ook met de rondetijden en op dezelfde track en dezelfde auto.

Ik zit dan de tweakers race ook wel eens een keer te bekijken en dan zie ik de snelle rijders toch hele andere lijnen rijden en andere rempunten dan de langzamere rijders.

Dan zou je thuis eens iemand moeten bezoeken om het uit te proberen.
Heeft iemand dit al eens een keer uitgeprobeerd?
Ik ben er eigenlijk best wel benieuwd naar, of zou dit niet zo veel uitmaken als je dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Phydomir schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 10:19:
[...]

Ik heb bij road races eigenlijk nog nooit iemand gehoord over zwarte vlaggen door inhalen voor SF. Volgens mij mag het gewoon vanaf groen.
Dat was mijn idee ook. Dat is ook wat ik nu doe. Ik laat me vaak even terugvallen om dan proberen te timen dat ik bij Groen meer snelheid heb dan de rest.
Heb nog nooit een penalty gehad omdat ik oemand ilegaal ingehaald heb.

Mijn vraag kwam meer na aanleiding van een topic op iracinf forum:

http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2859285.page

Volgende inhaal wordt daar namelijk als ilegaal gezien:

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

seninha schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:28:
[...]

... Ik laat me vaak even terugvallen om dan proberen te timen dat ik bij Groen meer snelheid heb dan de rest.
Heb nog nooit een penalty gehad omdat ik oemand ilegaal ingehaald heb...
Dit is sowieso not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

[...]

Dat was mijn idee ook. Dat is ook wat ik nu doe. Ik laat me vaak even terugvallen om dan proberen te timen dat ik bij Groen meer snelheid heb dan de rest.

[video]
Dat is gewoon een valse start....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:27:
Waar ik nu wel benieuwd na ben is als je nu een hele snelle rijder hebt die heel veel races wint eens achter een pc neerzet van een langzame rijder die niet veel wint maar wat achteraan rijd en al snel op een rondje gezet word.

En ook omgekeerd ook de langzame rijder die altijd achteraan rijd en die al snel op een rondje gezet word eens achter een pc neerzet van een hele snelle rijder.

Ik ben zo benieuwd wat voor verschil dat uitmaakt? ook met de rondetijden en op dezelfde track en dezelfde auto.

Ik zit dan de tweakers race ook wel eens een keer te bekijken en dan zie ik de snelle rijders toch hele andere lijnen rijden en andere rempunten dan de langzamere rijders.

Ik ben er eigenlijk best wel benieuwd naar, of zou dit niet zo veel uitmaken als je dit doet?
Volgens mij maakt het geen bal uit :) Tenzij de langzame rijder een enorm langzame pc heeft die aan alle kanten stottert en hapert, maar anders dan dat? Nah. Zal ff wennen zijn aan de andere hardware, maar qua snelheid zal het geen enorm verschil maken denk ik.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En vanaf P1 op Sebring dan op het moment dat de pacecar naar re gaat gewoon vol gas er vandoor gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:34:
[...]

En vanaf P1 op Sebring dan op het moment dat de pacecar naar re gaat gewoon vol gas er vandoor ?
Degene van pole mag zelf bepalen wanneer die gaat vanaf het moment dat de SC de pits in gaat tot aan de groene vlag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dit heeft ook totaal niets te maken met de hardware van de rijder ;)
Het is de bestuurder die die lijnen rijdt. Niet de hardware.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 19-03-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericjooo
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-08 17:52
Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 13:54:
[...]

Voor 50 $ hoef ik geen dispute hoor, want de totale bestelling was veel minder als dat :P

Nja, ik wist dat bestellingen daar nog wel eens raar kunnen lopen, echter omdat ik al mail had gehad over een verzending die de volgende dag zou plaatsvinden. Ik zou daar nog een bevestiging van krijgen, en die heb ik nooit gehad. We wachten wel af...
Nee, je hebt maximaal 45 dagen om PayPal in te schakelen dat je niets ontvangen hebt, daarna doet PP niets meer voor je. Dat bedoelde ik....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ericjooo schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:46:
[...]

Nee, je hebt maximaal 45 dagen om PayPal in te schakelen dat je niets ontvangen hebt, daarna doet PP niets meer voor je. Dat bedoelde ik....
Ahzo :) Nja, dan heeft simboot-guy geluk tot nu toe. Wie weet komt ie wel weer tot leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang je PC niet hapert (te lage fps) maakt het geen verschil. De rest is gewenning. De settings van een ieder zie je overal voorbij vliegen, dus kun je zo kijken welke het beste bij jezelf past.

Ben een keer op een LAN geweest waar iedereen met andere hardware reed. De 'usual suspects' stonden weer voor en achteraan... (op een enkele cheater na :+ )
...Ik zit dan de tweakers race ook wel eens een keer te bekijken en dan zie ik de snelle rijders toch hele andere lijnen rijden en andere rempunten dan de langzamere rijders...
Beetje flauw, maar dat is waarschijnlijk de reden dat ze iets sneller zijn ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond weer een leuke fun race: KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:55:
[...]

Zolang je PC niet hapert (te lage fps) maakt het geen verschil. De rest is gewenning. De settings van een ieder zie je overal voorbij vliegen, dus kun je zo kijken welke het beste bij jezelf past.

Ben een keer op een LAN geweest waar iedereen met andere hardware reed. De 'usual suspects' stonden weer voor en achteraan... (op een enkele cheater na :+ )

[...]

Beetje flauw, maar dat is waarschijnlijk de reden dat ze iets sneller zijn ;) .
Dus je bent een keer op een LAN geweest en de volgorde van langzaam naar snel was dus precies hetzelde, totaal geen verschil dus. Maar wel iedereen andere pc hardware en racestuur en pedalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
JoepW schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:00:
Vanavond weer een leuke fun race: KLIK
Fun met Radical? :+ Ik kan me nog wel herinneren dat we de laatste race halverwege overgestapt zijn op een andere auto omdat het niet te harden was 8) Maar Road Atlanta short is wel lachen natuurlijk, ben benieuwd.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Heb ik meerdere malen gedaan. Maakt geen zak uit. Binnen een paar rondjes rij je op een paar tienden van je eigen tijden.

Je kunt de vraag op 300 verschillende manieren stellen, maar het antwoord blijft hetzelfde: hardware maakt vrijwel niks uit. Het gaat om het stukje tussen stoel en stuur. Dat maakt het verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Ik ben ondertussen overgeschakeld van een 6 jaar + oude bak met hele lage graphics naar een nieuwer exemplaar met zowat alles qua grafix ingeschakeld. Zelfde stuur en pedalen.

Ik ben er niet sneller op geworden.

Wel heb ik meer referentiepunten om m'n rempunt te bepalen.

Denk dat je voornamelijk sneller wordt door je FOV goed aan te passen.
Dat heb ik ook aan een vriend van me voorgesteld en sindsdien rijd hij veel beter.... met nog steeds dezelfde pc.

De hardware maakt bijna niks uit, behalve het scherm. als dat een input lag heeft van 100 ms dan mag je je wel verwachten aan heel wat frustraties als je bij zo iemand aan die monitor begint te racen.

Ook goed nieuws :

m'n 3 schermpjes zijn binnen
m'n Derek Speare Black Max II is ook binnen

en slecht nieuws :
m'n alu profielen zijn er nog niet...
m'n manhattan monitor mounts zijn met een maand uitgesteld dus heb die handel maar gecancelled en ga dit ook oplossen met alu profielen.

Moet'k alleen nog een of andere oplossing / arm vinden voor m'n keyboard.

[ Voor 10% gewijzigd door Fragbeestje op 19-03-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:16:
[...]

Heb ik meerdere malen gedaan. Maakt geen zak uit. Binnen een paar rondjes rij je op een paar tienden van je eigen tijden.

Je kunt de vraag op 300 verschillende manieren stellen, maar het antwoord blijft hetzelfde: hardware maakt vrijwel niks uit. Het gaat om het stukje tussen stoel en stuur. Dat maakt het verschil ;)
Dan ga ik dat stukje een keer lenen bij RedBaron. Is de vloerbedekking genoeg, of moet ik de lucht ook meenemen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:19:
[...]

Dan ga ik dat stukje een keer lenen bij RedBaron. Is de vloerbedekking genoeg, of moet ik de lucht ook meenemen? :+
Als je toch bezig ben, haal dan wat sneeuw uit bij Huttu uit z'n tuin en gebruik de zonnebrand van Luis, dan rij je nieuwe WR's met je toetsenbord. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Het draait allemaal om de ideale race-omstandigheden creëren natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Fragbeestje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:19:
en slecht nieuws :
m'n alu profielen zijn er nog niet...
m'n manhattan monitor mounts zijn met een maand uitgesteld dus heb die handel maar gecancelled en ga dit ook oplossen met alu profielen.

Moet'k alleen nog een of andere oplossing / arm vinden voor m'n keyboard.
Alu profielen? Ga je zoiets als ik maken?

Afbeeldingslocatie: http://i564.photobucket.com/albums/ss83/warno/d1c2599a.jpg

(oude foto, sim staat nu 40cm hoger, zodat ik eronder nog wat bergruimte heb :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

pluspunten voor de calculator op de foto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Is het misschien een idee dit topic puur voor iRacing te houden, en een ander 'show je racerig' topic of iets dergelijks aan te maken?
Zo ja, zou ik dat topic mogen maken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:29:
[...]

(oude foto, sim staat nu 40cm hoger, zodat ik eronder nog wat bergruimte heb :))
Correct!

Alleen zal m'n rijderspositie meer een GT positie zijn.
zal wel wat pics posten.

En die calculator mag natuurlijk niet ontbreken (alhoewel ik het met m'n smartfoon doe) :+

En had net m'n vorig bericht ingetypt of ze lieten vanuit het magazijn weten dat er nog maar eens een pakketje aangekomen is... dus m'n profielen zijn nu ook binnen _/-\o_

Ik kan beginnen knutselen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Alexxxxxxxxxx schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:34:
Is het misschien een idee dit topic puur voor iRacing te houden, en een ander 'show je racerig' topic of iets dergelijks aan te maken?
Zo ja, zou ik dat topic mogen maken? :P
Begin gerust je eigen topic hoor O-)
We hebben enige tijd geleden geprobeerd meerdere Topics te hebben voor diverse (i)Racing onderwerpen en dat beviel ons slecht. Dus je zal in dit Topic alles door elkaar vinden. ;)
En alle zeer interessante zaken die de laaste 4-5 seizoenen in het topic aan de orde zijn geweest en het 'langdurig vermelden waard waren' zijn opgenomen in de zeer uitgebreide TS en alle aanverwante sites (onder andere van ons). In de TS zitten voor iRacing members ook links direct naar het iRacing forum betreffende specifieke zaken.

Dus nee het blijft 1 topic :+
Fragbeestje schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:48:
[...]
......
Ik kan beginnen knutselen!
Weekje vrij nemen en klaar is kees 8)
Ben heel benieuwd.

Trouwens jij zei dat je sinds de update van je PC niet sneller was geworden.... Dat is misschien waar, maar sinds die update verpruts je wel steeds je 2de heat van de races _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door JoepW op 19-03-2013 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
[...]

[afbeelding]

Precies met dat materiaal is mijn desk op werk ook ingericht, maar dan met 7 schermen :X 8) In ieder geval, super fijn spul _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
[...]

[afbeelding]

Gaaf! Wat kost dat ongeveer aan materiaal? Geloof dat die profielen niet heel goedkoop zijn.

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
BM schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:04:
[...]

Gaaf! Wat kost dat ongeveer aan materiaal? Geloof dat die profielen niet heel goedkoop zijn.
Ik heb geen idee. Ik heb de mazzel dat mijn vader een machinefabriek heeft en ooit eens een meter of 12 heeft gekocht voor een of ander projectje dat nooit door is gegaan. Dus toen ik eens door de toko wandelde en onder een dikke laag stof die profielen vond, wist ik wat me te doen stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:11:
[...]

Fun met Radical? :+ Ik kan me nog wel herinneren dat we de laatste race halverwege overgestapt zijn op een andere auto omdat het niet te harden was 8) Maar Road Atlanta short is wel lachen natuurlijk, ben benieuwd.
Net even snel paar rondjes gereden.
Is heel prima te rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
[...]

[afbeelding]

Jarno ik zou mijn schermen ook een 30 cm naar voren zetten als ik jou was. Geeft een boost betreft FOV. Nietwaar Joep?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Ik ben nog maar een dag bezig, maar het is altijd precies hetzelfde (heb een filmpje, mindere kwaliteit, wou even snel doen, zeg het maar als het HD moet worden):

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-7keNXtFrJM]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ruud Mulders schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:20:
[...]

Jarno ik zou mijn schermen ook een 30 cm naar voren zetten als ik jou was. Geeft een boost betreft FOV. Nietwaar Joep?
Absoluut waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Venzio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:31:
Ik ben nog maar een dag bezig, maar het is altijd precies hetzelfde (heb een filmpje, mindere kwaliteit, wou even snel doen, zeg het maar als het HD moet worden):

[video]
Het is niet vloeiend. Je remt vaak te hard voor de bocht. Je moet een beetje remmen en de auto laten rollen. Je spint bij het uitkomen omdat je te snel vol gas gaat.
Heb je het fimlpje van mij gezien?
Hier is die nog een keer. Ik ben niet de snelste, maar dit is wel een goed rondje om je op weg te helpen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=OYBKLiQIdh8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Niellie41 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:36:
[...]

Het is niet vloeiend. Je remt vaak te hard voor de bocht. Je moet een beetje remmen en de auto laten rollen. Je spint bij het uitkomen omdat je te snel vol gas gaat.
Heb je het fimlpje van mij gezien?
Hier is die nog een keer. Ik ben niet de snelste, maar dit is wel een goed rondje om je op weg te helpen.
[video]
Bedankt! Ik zal even meer oefenen! :9
Denken jullie dat het ook veel scheelt als ik een G27 heb waar ik alles vloeiend kan doen ipv van mijn stuurtje van 15 euro (aanbieding) die bijna gelijk vol op de rem gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ja :P
Toen ik van de Logitech MOMO naar G25 ging, leek het alsof het allemaal veel makkelijker ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Niellie41 schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:45:
Ja :P
Toen ik van de Logitech MOMO naar G25 ging, leek het alsof het allemaal veel makkelijker ging.
Is het beter om een G27 (of zelfs een G25) nieuw te kopen, of is 2e hands ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:42
[...]

[video]
Zeker bij road racen is groen gewoon gas geven en kijken waar er een gaatje is :)

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Ruud Mulders schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:20:
[...]

De monitoren staan nu vlak achter mijn G27 behuizing. 30cm naar voren betekent volgens mij dat ze vóór mijn stuur uitkomen. Of bedoel je dat ik echt met mijn knokkels vlak langs mijn monitor moet sturen? Mijn fov staat overigens op 179.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/109720520/IMG_0078-1024.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
Venzio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 17:49:
[...]

Is het beter om een G27 (of zelfs een G25) nieuw te kopen, of is 2e hands ook prima?
2e hands is prima. Rij ik ook mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarninho
[...]Dat was mijn idee ook. Dat is ook wat ik nu doe. Ik laat me vaak even terugvallen om dan proberen te timen dat ik bij Groen meer snelheid heb dan de rest.
Dat is dus protestable. Dat mag niet. Het feit dat je nog nooit een protest aan je broek hebt gehad betekent niet dat het legaal is.

Alleen zou ik het zelf waarschijnlijk niet protesten, omdat ik het na 3 rondjes alweer ben vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:20:
[...]

De monitoren staan nu vlak achter mijn G27 behuizing. 30cm naar voren betekent volgens mij dat ze vóór mijn stuur uitkomen. Of bedoel je dat ik echt met mijn knokkels vlak langs mijn monitor moet sturen? Mijn fov staat overigens op 179.

[afbeelding]
Ik heb de behuizing van het stuur onder de schermen en kan net met schakelen en flippers langs het scherm zonder het te raken. Dat is dan misschien geen 30 cm maar wel nog 15 cm dan? ;)
Jarninho schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:30:
[...]
.....Alleen zou ik het zelf waarschijnlijk niet protesten, omdat ik het na 3 rondjes alweer ben vergeten :)
Alzheimer? :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
[...]

[afbeelding]
Lijkt op deze foto wel anders ja. Ik zit vrijwel hetzelfde met FOV op 150. Heb het stuur en cm of 10 lager. Mooi hoor!!

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

[afbeelding]
Hier even close-up hoe ik het heb staan.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/22265537/topic_2013_s1/afstand.jpg
Dat duck tape is omdat ik het eerst te dicht op elkaar had staan en mijn scherm uit elkaar 'sloeg' toen ik wat heftig aan het sturen was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Misschien dat ik zo dicht bij nog eens probeer maar lijkt me niet fijn die schermen zo in je gezicht.. Moet er ook me tafel voor verzagen, dan kan ik 'm naar me toe schuiven, maar dat is nu nog een beetje zonde..

Lijkt me ook niet helemaal goed voor je ogen.. (Ja is gezeur maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 22:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

vraag me echt af hoe dat rijd zo 3 monitors op een rij! echt wel een hele sensatie denk?!

ik moet het doen met 1 23inch en een dfgt.. beetje jammer als ik dit candy zie!

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:33
Je zit gewoon veel meer in de auto, en je kan lekker de apexen in kijken, of checken of er nog iemand naast/achter je zit zonder veel moeite. Als je de ruimte en centjes hebt, je krijgt er geen spijt van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Nickrsd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 20:37:
vraag me echt af hoe dat rijd zo 3 monitors op een rij! echt wel een hele sensatie denk?!

ik moet het doen met 1 23inch en een dfgt.. beetje jammer als ik dit candy zie!
Als ik nu met 1 scherm zou moeten rijden speel ik het niet :9 Kan niet meer terug...

Maar die Radical is me best een lastig ding. Wordt wat zo :P

Edit;
Ik heb hier geen plezier mee :X :P

Edit2;
1 race was ook genoeg voor mij hiermee, maar bedankt voor het lachen :*)

[ Voor 13% gewijzigd door Streskip op 19-03-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Ik ga al wat vooruit:

Average Lap Time Fastest Lap Time FastLap# Laps Comp
25.849 24.901 12 38

Ik kom alleen nooit onder de 24.8+- uit, is dit snel genoeg om niet laatste te worden in een race? Het lukt trouwens nu een stuk beter, ondanks mijn crappy wiel, dus bedankt Niellie! Gelijk een stuk leuker.
Alleen ik sta wel 21ste van de 22 kwa snelste tijd. Gemiddeld sta ik toch wel een stuk of 10 plaatsen hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Venzio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 21:52:
Ik ga al wat vooruit:

Average Lap Time Fastest Lap Time FastLap# Laps Comp
25.849 24.901 12 38

Ik kom alleen nooit onder de 24.8+- uit, is dit snel genoeg om niet laatste te worden in een race? Het lukt trouwens nu een stuk beter, ondanks mijn crappy wiel, dus bedankt Niellie! Gelijk een stuk leuker.
Alleen ik sta wel 21ste van de 22 kwa snelste tijd. Gemiddeld sta ik toch wel een stuk of 10 plaatsen hoger.
Gemiddeld constant en redelijk snel rijden is ook n goed streven in t begin vind ik. Die hotlaps komen later vanzelf wel, probeer eerst gewoon stabiel je laps te rijden, niet teveel verschil in opvolgende laps maar een kleine drop in tijden naar mate je meer laps rijdt.

Wat ik nog in je youtube clip zag, en wat ik zelf ook soms doe, is teveel gas bijgeven op t moment dat je eigenlijk hoort uit te rollen. Bocht aanremmen, uit laten rollen en dan op t moment dat je control hebt op je lijn je auto daar houden met gedoseerd gas ipv horten en stoten. Dan op t moment dat je merkt dat je de exit goed kunt halen (dat komt met ervaring op de baan vanzelf) zoveel gas geven zonder te spinnen voor n zo snel mogelijke exit van de bocht. Exits zijn echt enorm belangrijk voor je tijden, hoe beter je exit hoe eerder je uit de bocht bent (duh ;) ) en nog belangrijker hoe hoger je snelheid op t rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venzio
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:11:
[...]

Gemiddeld constant en redelijk snel rijden is ook n goed streven in t begin vind ik. Die hotlaps komen later vanzelf wel, probeer eerst gewoon stabiel je laps te rijden, niet teveel verschil in opvolgende laps maar een kleine drop in tijden naar mate je meer laps rijdt.

Wat ik nog in je youtube clip zag, en wat ik zelf ook soms doe, is teveel gas bijgeven op t moment dat je eigenlijk hoort uit te rollen. Bocht aanremmen, uit laten rollen en dan op t moment dat je control hebt op je lijn je auto daar houden met gedoseerd gas ipv horten en stoten. Dan op t moment dat je merkt dat je de exit goed kunt halen (dat komt met ervaring op de baan vanzelf) zoveel gas geven zonder te spinnen voor n zo snel mogelijke exit van de bocht. Exits zijn echt enorm belangrijk voor je tijden, hoe beter je exit hoe eerder je uit de bocht bent (duh ;) ) en nog belangrijker hoe beter je snelheid op t rechte stuk.
Ik zal het morgen proberen, even genoeg voor vandaag gehad haha! :P

Weet iemand of ik via amazon.com een G27 naar Nederland kan krijgen? (Voordelig natuurlijk) Hij is daar maar 235 dollar, en zie hem bij CD ROM Land (20 minuten van hier) voor 230 euro, scheelt zonder shipping costs wel een euro of 50/60, weet iemand hoe duur het shippen ongeveer zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was leuk :) De Radical is wel een enorm lastige auto, wel heel leuk :) 1e race leuk met Frank, tot ie een foutje maakte. 2e race elkaar beetje opgewacht als er gaten vielen en leuk kunnen battlen met Joep :)

Prima vermaakt!

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
Venzio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Weet iemand of ik via amazon.com een G27 naar Nederland kan krijgen? (Voordelig natuurlijk) Hij is daar maar 235 dollar, en zie hem bij CD ROM Land (20 minuten van hier) voor 230 euro, scheelt zonder shipping costs wel een euro of 50/60, weet iemand hoe duur het shippen ongeveer zou zijn?
Ik heb de mijne wel wat minder betaald rechtstreeks bij logitech.

Ik heb er nog eentje staan trouwens die voor een redelijk bod weg mag.
En een dfgt ook... Die mag trouwens weg voor een belachelijk bod. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Steve Myers @ Twitter:
Steve Myers ‏@iRacingMyers 4u
@f1heinrich: Will the Kia Optima be out in Season 2? In what series will it be? @iRacing” that's the plan. Probably multiclass with Caddy

@porsche914yr74: @iRacingMyers @f1heinrich @iRacing is it going to be free like the Caddie or paid? what license class?” Not free

@porsche914yr74: @iRacingMyers @f1heinrich @iRacing is it going to be free like the Caddie or paid? what license class?” Won't be rookie

@Chris_Swett: @iRacingMyers Where's the Camry?” Still haven't heard back from them unfortunately. Out of my control.

@porsche914yr74: @iRacingMyers @f1heinrich @iRacing well I kind of assumed that! Cadillac Cup for rookies was a mess.” served its purpose

@aj_fredricks: @iRacingMyers any update on Kansas?” Its under construction. Not going to be in next build though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Venzio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 22:14:
[...]

Als de verzendkosten ongeveer 10 euro zijn (vanuit buiten EU) betaal je dan over 180 euro (stuur) + 10 euro (verzendkosten) = 190 euro totaal, 19% btw = 36 euro.

Shipping cost is een gok, als die 15 a 20 euro zijn, loont het al niet meer.
Dat betekend dat je (best case, 10 euro shipping) welgeteld een tientje a 15 euro beter uit bent, voor dat geld zou ik hem dan gewoon lekker in NL halen, ook i.v.m. garantie e.d.

Als het vanuit binnen de EU is, krijg je geen BTW heffing, en kan het misschien wel interessant zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoogie2004 op 20-03-2013 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:38

Arfman

Drome!

Nou, die funrace ging niet zo best :P :X
In de practice 15 minuten gereden met de setup van Joep. Heerlijk stabiel, maar ik zag dat Nick een pak sneller was dus zijn setup geprobeerd. Meteen .2 seconde van m'n PB af, dus daar de race mee gestart. Wist ik veel dat die setup na 5 laps z'n achterbanden opvrat :D :X Paar keer eraf gegaan en maar gestopt om verdere brokken te voorkomen. Daarnaast ook last van m'n benen na het hardlopen, dat zijn geen hobbies die je op dezelfde avond moet doen, je fijne motoriek is toch een stuk minder na 4 kilometer hardlopen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Pagina: 1 ... 26 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.