stuttering gaat niet aan een cpu liggren die slecht contact maakt alsdat fouten oplvert. crashed je pc wel ;pdabelg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:35:
pc is klaar :
verdikt : koeler drukte te hard tegen cpu en kontakten van cpu waren kapot.
krijg nieuwe cpu en mag hem straks gaan halen (misschien daarom ook die stuttering "slecht contact")
en over de vraag een aantal post hierboven. 5man (zwaarste setting) om je csp rem in te trappen lol op zijn zwaart breekt die paperclip loadcell van de csp pedal set zo. die loadcell op die pedalen set is echt jammer. laat hem beter op zijn zachts
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
idd heb er al 2 gebroken en nu nog 2 reserve liggenBruceLee schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 11:28:
[...]
stuttering gaat niet aan een cpu liggren die slecht contact maakt alsdat fouten oplvert. crashed je pc wel ;p
en over de vraag een aantal post hierboven. 5man (zwaarste setting) om je csp rem in te trappen lol op zijn zwaart breekt die paperclip loadcell van de csp pedal set zo. die loadcell op die pedalen set is echt jammer. laat hem beter op zijn zachtsen dan is ie prima. en dan gaat het wat langer mee.
edit :leuk is dat ze het zelf weten, support heeft me er 4 opgestuurd en dat ze V2 uitbrengen met zelfde loadcell ;p
[ Voor 9% gewijzigd door dabelg op 22-03-2013 12:45 ]
die v2 is idd de grootste fail ivm die zelfde loadcell ik snap ze echt niet.dabelg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:31:
[...]
idd heb er al 2 gebroken en nu nog 2 reserve liggen
edit :leuk is dat ze het zelf weten, support heeft me er 4 opgestuurd en dat ze V2 uitbrengen met zelfde loadcell ;p
ik heb tot nu toe geluk dat mijn CSW stuur al 8 maanden werkt zonder problemen.
er zijn batches met slechte ffb motoren.
CSW en rims en CSPv2 zijn gisteren geleverd.
Kom er wel achter dat ik een fout heb begaan om m'n stoel te bevestigen... had ik op een veel simpelere manier kunnen oplossen

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Maak je niet druk. Die pedalen doen het al 2 jaar bij mij hoor en het stuur heb ik (nog) geen enkel probleem mee.Fragbeestje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:02:
Allemaal wel leuk om te lezen als ze net heel die meuk hebben geleverd![]()
Ach, je wilt niet weten hoe vaak ik bij alle aanpassingen aan mijn rig in de uitvoering ontdekte dat ik het leuk had bedacht, maar dat het wel een klap simpeler konFragbeestje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:02:
Kom er wel achter dat ik een fout heb begaan om m'n stoel te bevestigen... had ik op een veel simpelere manier kunnen oplossen

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het begint al serieus te kriebelen om de hele zooi in elkaar te krijgen.
Wou er deze avond aan werken maar een vriendin moet een modeshow lopen en had gevraagd om langs te komen dus zal er niet veel gesleuteld worden...

lol ga je helpen met lopen ?Fragbeestje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:22:
.....
Wou er deze avond aan werken maar een vriendin moet een modeshow lopen en had gevraagd om langs te komen dus zal er niet veel gesleuteld worden...
eerder emotionele ondersteuning aangezien het de eerste keer is dat ze over de catwalk moet paraderen.
... en 2 uurtjes naar lekkere wijven kijken is nu niet bepaald een slechte avondvulling
Verwijderd
zie dat je geen spierverrekking oplooptFragbeestje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:48:
lol als ik wat teveel pinten op heb gebeurd dat misschien wel![]()
eerder emotionele ondersteuning aangezien het de eerste keer is dat ze over de catwalk moet paraderen.
... en 2 uurtjes naar lekkere wijven kijken is nu niet bepaald een slechte avondvulling
Misschien dat je je wat beter voelt als je dit dan leest:Fragbeestje schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:02:
Allemaal wel leuk om te lezen als ze net heel die meuk hebben geleverd![]()
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2947085.page
Of niet hehehe
Man man daar zitten geen spieren .... Waar was je tijdens bio lesVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 15:13:
[...]
zie dat je geen spierverrekking oploopt(en ik ga nu niet uitwijden over welke spieren allemaal
)
Verwijderd
ik had het over de nekspieren hedabelg schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 16:39:
[...]
Man man daar zitten geen spieren .... Waar was je tijdens bio les
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Eeuwen geleden geprobeerd en toen snel weer uit gezet. Maar nu weer eens van stal gehaald. Groot voordeel is dat je in elke auto apart je stoel in alle richtingen kan verstellen, zonder dat je FoV of perspectief veranderd.Niellie41 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:48:
.........
Zijn er gebruikers van Motion Cockpit View?
.........
Ja twee DLL's verwijderen uit de iRacing programma dir en een registersleutel verwijderen.Niellie41 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:48:
.........
Kan je MCV ook makkelijk de-installeren?
Totaal onrealistisch en niet rijdbaar. Net ff paar rondjes getest op Sonoma met de McLaren, maar ik kon er niet aan wennen.Niellie41 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 23:48:
.......
Gebruiker Avery heeft deze instellingen en hij kan nu heel veel hobbels in de weg zien.
........
Toen de default settings van Stephane Turpin geladen, de zitpositie goed ingesteld ('stoel') en alle Fanatec trilzooi uitgezet. Daar kon ik wel aan wennen en dat voelde wel aardig. Ga ik een tijdje proberen.
En btw als het je opeens niet bevalt kan je in iRacing met links-SHIFT-CTRL de boel uit en ook weer aan zetten.
Wel viel me op dat het afsluiten van iRacing aanzienlijk langer duurt.
Ik ontdekte ook (per ongeluk) een toetscombinatie van iRacing die ik nog niet kende. rechts-CTRL-PGDN en rechts-CTRL-PGUP. Daarmee verklein en vergroot je de interface in stapjes van 1% mee.
R Avery is idd full of shit, ik weet inmiddels een beetje hoe je die plugin moet instellen, en weet een aantal settings met absolute zekerheid.JoepW schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 18:38:
Totaal onrealistisch en niet rijdbaar. Net ff paar rondjes getest op Sonoma met de McLaren, maar ik kon er niet aan wennen.
Toen de default settings van Stephane Turpin geladen, de zitpositie goed ingesteld ('stoel') en alle Fanatec trilzooi uitgezet.
Als je het uit zet (zoals iracing normaal is inclusief Headwobble "Uit" in de app.ini) dan is de hoofdbeweging in het spel alsof het een camera is die vastgelast is aan de auto, oftewel maximaal schokkerig.
Wat je hoofd in het echt doet doordat je nek en je spieren zacht zijn is die bultjes dempen.
Wat Avery doet met zijn settings is niet dempen maar versterken

Stefane doet dat ook maar dan milder.
Mijn settings staan dan dus wel op dempen, maar het moeilijke is dat het precies moet kloppen met de FFB anders voel je het bijna niet en daar kom ik soms in de buurt maar niet genoeg om te kunnen stellen dat ik 'm helemaal door heb.
Als je over een bump gaat gebruik je nl je balansorgaan, je gevoel van druk in je lichaam, en je ogen om die klap te interpreteren.
Je hersenen staan na ongeveer 20 jaar of meer lopen, fietsen, autorijden ingesteld dat een klap op je armen door het stuur gelijk staat aan een beeldverschuiving op je ogen, je hersenen matchen die twee golven om meer detail te creeren over wat er gebeurt.
Als je er net naast zit heffen ze mekaar gedeeltelijk op, wat ook met de verschillende inputlags te maken heeft, stuur , plugin, beeldscherm enzz.
How do you save a random generator ?
Eigenlijk zou een stelletje MIT`ers dit eens een keer uit moeten zoeken en met absolute cijfers/formules op een wiki neer moeten zetten, zodat niet elk spel/idioot het zelf zit uit te proberen. (want er gaat idd heel erg veel tijd inzitten als je het echt kloppend wil hebben en dan weet je het nog niet zeker)JoepW schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 20:08:
Klopt allemaal. Maar de 'enorme' investering in tijd om dit goed in te stellen heb ik er niet voor over. Dus binnenkort zal ik de biel wel weer deinstalleren.
Ik heb er dan ook alleen mee zitten spelen omdat ik dat erg leuk vond, en heb er ook een aantal "wetenschappelijke" dingetjes van geleerd.
Bv 1 ding wat ik er uit opgestoken heb. Als je iets tilt of aantrekt, gebruiken je hersenen gewoon de lichaamsgewichts instelling van het lichaam en doen die iets omhoog. Daardoor verlies je je balans niet als je een helm op zet.
How do you save a random generator ?
Super Rudy!Verwijderd schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:33:
Misschien wat ver vooruitlopend, maar de laatste week van de fun races vind ik de meest fun combi. Omdat er geen truck road setup is had ik even snel iets road legal in elkaar geklust welke ook direct goed blijkt te rijden. Zeer stabiel, maar met wat aandringen ook zeer speels.
replay en setup
was het wachtwoordHoogie2004 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 15:27:
Heb een practice gestart voor maandag, omdat ik me verveelde. De komende 2 uur is iedereen welkom in de 'GoT Mclaren practice'
ik kom er aan
[ Voor 8% gewijzigd door BruceLee op 23-03-2013 16:56 ]
1:10.920 met 30 litter / kg fuel...
Ik blij, komt Dave en die is in 5 rondjes al sneller ...
Op deze manier vind ik er geen klap meer aan, ben net ook uit de race gestapt want achteraan rijden met 15 seconde achterstand is niet mijn stijl, zegmaar. Misschien toch eens andere auto's proberen ofzo.
Ik ga in een hoekje zitten balen ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
dus nog wel redelijk wat werk eigenlijk

CSP's en CSW staan er al op gemonteerd maar nog niet aangesloten, dat ga ik straks doen.
Zat trouwens geen handleiding bij die dingen, zal die video maar eens bekijken vooraleer ik m'n loadcell er al door trap
Nu eerst maar eens oprommelen. heel de bovenverdieping ligt vol bubbelwrap... wat trouwens wel geinig is om over te wandelen

edit: laat net even de deur openstaan ga even koffie halen en de kat ligt al rond te draaien in m'n stoel... heel dat ding vol haar. Kom spontaan op een of andere uitvinding om katten elektrostatisch op te laden zodat ze vuil aantrekken ipv afstoten....
[ Voor 17% gewijzigd door Fragbeestje op 23-03-2013 20:13 ]
Sinds kort heb ik een matige verbinding naar de Amerikaanse iRacing servers. De ping is goed maar ik heb regelmatig "time-out bij opdracht" (aka packet loss). Na 126 pakketjes 9% packet loss) Ik heb UPC en vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
USA server: 69.25.205.241 (in cmd ping 69.25.205.241 -t)
Pingen naar de Nederlandse server gaat zonder packet loss. Lijkt dus niet aan mijn verbinding zelf te liggen. Zouden andere dit eens kunnen test. Vermeldt dan ook even welke provider je hebt.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
--- 69.25.205.241 ping statistics ---
335 packets transmitted, 335 packets received, 0.0% packet loss
round-trip min/avg/max/stddev = 91.910/96.603/200.813/14.276 ms
ping is wel aan de hoge kant...
Race begonnen op P4, en in ronde 3 een keer gespind. Hierna kwam ik klem te zitten achter iemand die ik al kende van de Quali-sessie ervoor. Enorm van genoten, ik kwam er maar niet netjes voorbij omdat hij steeds een meter zijn apex miste, waardoor er geen plaats was om hem ernaast te zetten in de bocht, en hij miste hem steeds omdat ie te laat remde voor een bocht, maar wel de bocht haalde.
Toen 16 rondes klem gezeten, tot hij alsnog bezweek onder de druk, een klein foutje maakte in T2 en toen kon ik er voorbij
http://members.iracing.co...onid=7816546&custid=61620
Edit:
Ook even getest met die ping, UPC hier, geen enkel issue. Ping 156 gemiddeld, geen packet loss.
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2013 22:54 ]
Heb net ook ff getest,Phydomir schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:12:
Even een cross-post vanaf het Benelux iracing forum;
Sinds kort heb ik een matige verbinding naar de Amerikaanse iRacing servers. De ping is goed maar ik heb regelmatig "time-out bij opdracht" (aka packet loss). Na 126 pakketjes 9% packet loss) Ik heb UPC en vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
Pingen naar de Nederlandse server gaat zonder packet loss. Lijkt dus niet aan mijn verbinding zelf te liggen. Zouden andere dit eens kunnen test. Vermeldt dan ook even welke provider je hebt.
UPCnl heb ook regelmatig "time-out bij opdracht"
Gevolg in iRacing is dat de "lag" balk gewoon groen is, maar de "quality" vaak halfvol oranje is.
Dit had ik normaal nooit met de US server
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."

Heb inmiddels twee Grand-Am races gedaan, toch wel een leuk baantje dat Interlagos, in elke auto tot nu toe erg gave races gehad, je kunt er gewoon zo goed racen
M'n banden na de race waren allemaal in de trend van 83-73-82% ongeveer, dus midden 10% meer slijtage voor achter links en rechts. Dat lijkt me niet goed... Te weinig camber ofzo? Heb daar niet zo veel verstand van... misschien handig om te weten voor volgende keren want de setup was wel erg lekker (in de week post van interlagos gepost door Dean Prescott)
Net ook ff getest:Phydomir schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 20:12:
Even een cross-post vanaf het Benelux iracing forum;

Gewoon te hoge bandenspanning.NickThissen schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 22:55:M'n banden na de race waren allemaal in de trend van 83-73-82% ongeveer, dus midden 10% meer slijtage voor achter links en rechts. Dat lijkt me niet goed... Te weinig camber ofzo? Heb daar niet zo veel verstand van... misschien handig om te weten voor volgende keren want de setup was wel erg lekker (in de week post van interlagos gepost door Dean Prescott)
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 23-03-2013 23:08 ]
Te hoog toch, als het midden bol staat en dus meer slijt?JoepW schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:01:
[...]
Net ook ff getest:
[afbeelding]
[...]
Gewoon te lage bandenspanning.
My bad...... Ben geen vrouw. Ik kan dus geen 3 dingen tegelijk. Posten, TV kijken en met mijn vrouw praten.Hoogie2004 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:05:
[...]
Te hoog toch, als het midden bol staat en dus meer slijt?
Lol, overkomt de beste, zie je hier maar weer.JoepW schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 23:09:
[...]
My bad...... Ben geen vrouw. Ik kan dus geen 3 dingen tegelijk. Posten, TV kijken en met mijn vrouw praten.
Ben benieuwd of je nog een werkende samensmelting van onze Sonoma setups kunt komen
Verwijderd
Als ik zo de setup dingen lees begin ik te denken dat ik die guide van jaren geleden (uitgeprint en al) nog maar eens op moet gaan zoeken als ik weer aan de free setup races ga beginnen, ovals dan wel.
Zie net de complete schedule maar ik begin me nu af te vragen of ik niet zo snel mogelijk door wil naar de Trucks eigenlijk, shorttracks zijn niet té erg maar op zich rij ik liever op de banen die ik bij de Trucks zie dan de banen bij de Nationals. En die banen ken ik ook wat beter ivm real life Nascar wat ik nog volg dus is t wat leuker daar te racen.
Verwijderd
Ja en nee, helaas is dat niet heel eenvoudig. Je kan wel een set maken met meer gelijke slijtage, maar dan krijg je eerder 78-78-90. En dat is met meer camber/minder spanning bijvoorbeeld. Nadelig effect is dat de spanning van de band superveel effect heeft op de balans van de wagen.
De waarden zou ik me niet op blind staren.
Verwijderd
Shortracks zijn leuk als je de mensen om je heen kan vertrouwen, maar gewoon snel naar de trucksgaan, dan wordt 't een flinke klap leuker, Impala B is nog leuker dan de trucks. De Impala A's staan een flink aantal treden hoger boven de B, met name omdat die erg lastig is te setuppen en erg veel power heeft.Verwijderd schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:34:
[...]
Zie net de complete schedule maar ik begin me nu af te vragen of ik niet zo snel mogelijk door wil naar de Trucks eigenlijk, shorttracks zijn niet té erg maar op zich rij ik liever op de banen die ik bij de Trucks zie dan de banen bij de Nationals. En die banen ken ik ook wat beter ivm real life Nascar wat ik nog volg dus is t wat leuker daar te racen.
Arfman schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 19:48:
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar ik kom gewoon echt niet meer rond met de McLaren.

Ik bij de graphics options kijken .. staat Cap Frame Queue uit .. bij de beschrijving "turning this off might cause controller input lag". Ik aangezet, iRacing opnieuw gestart, Suzuka setup van Joep geladen, allereerste rondje met racefuel 0.3 seconde sneller dan m'n vorige Q tijd

Tijdens de race makkelijk 1.26.9 kunnen rijden. Resultaat: bijna de hele race lekkere gevechten, ik kan de auto vele beter opvangen en geëindigd als 6e terwijl ik als 16e gestart ben.
Blijkbaar ben ik erg gevoelig voor input lag
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Binnenkort komt Toyota dus ook! Slim van ze.@NotDamboise Contracts are being signed - it looks like less than 2 months out. Have faith!
bron: https://mobile.twitter.co...status/314983657301475328
Zijn er in iRacing echt verschillen in de G6 auto's? Ik ga morgen weer eens Nascarren, kijken of ik in die Truck series kan komen die zo leuk schijnt te zijnNiellie41 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:00:
Toyota (NASCAR Toyota) zegt dat het contract met iRacing is getekend.
[...]
Binnenkort komt Toyota dus ook! Slim van ze.
bron: https://mobile.twitter.co...status/314983657301475328
En morgen McLaren race

Qua physics zijn. De Gen 6 auto's hetzelfde. Het gaat er meer om dat het merk in iRacing zit en ook virtueel tegen de andere merken racet. Nu nog alleen Autoclub Speedway (gave RL race net btw) en Kansas naar iRacing en dan heeft iRacing het NASCAR Sprint Cup seizoen compleet!Streskip schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:26:
[...]
Zijn er in iRacing echt verschillen in de G6 auto's? Ik ga morgen weer eens Nascarren, kijken of ik in die Truck series kan komen die zo leuk schijnt te zijn
Eerst maar eens een bevestiging van iRacing krijgen, want laatst zei Steve Myers dat ze nog niets gehoord hadden van Toyota.
Verwijderd
Flinke hit op t eind voor Hamlin, head-on de muur in zonder safer barriers. Wel n leuke race inderdaad, blij dat ik n stream gevonden heb die stabiel is met "uitzenden" want t is voor t eerst sinds jaren dat ik live beelden van Nascar zit te kijken de afgelopen weken.Niellie41 schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:43:
[...]
Nu nog alleen Autoclub Speedway (gave RL race net btw) en Kansas naar iRacing en dan heeft iRacing het NASCAR Sprint Cup seizoen compleet!
Balen. Sorry van die contact maar volgens mij was het nog wel binnen de grenzen van het toelaatbare. Ik heb vanochtend in de F1 ook wel dergelijke acties gezien. Ik zat namelijk volledig naast jou op het moment dat jij instuurde. Maar het is inderdaad een auto gemaakt van aluminium folieNickThissen schreef op zondag 24 maart 2013 @ 23:31:
Klote HPD ben er klaar mee. Twee races 0x contact zo goed als einde race. Eerste race divebomb van roderic, damage, onderstuur, met tanden in het stuur nog proberen terug te vechten en na pitstop met meer fuel daardoor iets te wijd in de carousel - einde race. Race twee in de tweede ronde gvd ramt iemand achterop op de straight, ik rji gewoon in een fucking rechte lijn rechts langs de pit muur en hij probeert hem er gewoon nog tussen te duwen, ook weer 0x, 10km/h minder top speed en hopeloos alleen rondrijden. Maar vroeg gepit hopend dat ik wat repairs kreeg, 10 seconden uitgezeten en toen had ik NOG minder snelheid, toen had ik echt geen zin meer, concentratie weg en weer te wijd in carousel, weer einde race. Kut track, kut auto van papier![]()
Maar goed, road america is ook een klote baan, nooit leuk gevonden. Gelukkig volgende week silverstone

[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 25-03-2013 00:11 ]
Da's wel even wennen. Kom er ook achter dat m'n pedalen net iets te ver staan maar da's zo gefixt.
Deze avond voor de race m'n settings maar eens doorlopen. Had al even doorheen de startpost gesnuisterd maar vond er niet direct iets van terug.
Dat 27" scherm is al de moeite en dan komen er nog 2 naast

@ Nick : heb me vroeger met de proto & GT trouwens wel dood geërgerd aan HPD's die m'n Ford GT divebomben en quasi zonder schade verder konden alhoewel het voor mij dan praktisch altijd game over was. Leuk om eens te lezen dat die dingen niet van gewapend beton zijn gemaakt
Best wel lullig, zeker die hit op een rechte lijn... Hij was misschien in z'n spiegels aan't kijken of zijn haar nog wel goed lag

[ Voor 34% gewijzigd door Fragbeestje op 25-03-2013 01:18 ]
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ben benieuwd, heb er wel zin in
Met de V8 Supercar race (al lang geleden) bleek die muur wel magnetische eigenschappen te hebben
Moet blijkbaar al overwerken vandaag ... en komt nog iemand langs ivm pc reparatie dus hopelijk ben ik er op tijd bij...
Kreeg gisteren wel een kleine hartaanval toen ik m'n CSW voor de eerste keer ging gebruiken.
Start'm op, calibreert ongeveer goed.
afzetten, firmware flash, staat hij ongeveer 90 graden naar links en de uitleg op de video was net niet goed... dus kreeg het maar niet in orde om hem fatsoenlijk te centreren... maar op de FAQ stond het dan weer wel goed vermeld. Had al schrik dat ik hem gelijk kon terugsturen.
Zal deze avond trouwens niet gelijk mee kunnen vooraan. Die CSP is best wel wennen.
Hebben de CSP bezitters hier hun loadcell op de zachtste stand staan?
En moet je opnieuw calibreren als je die aanpast?
Nee en Nee.Fragbeestje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:08:
Hebben de CSP bezitters hier hun loadcell op de zachtste stand staan?
En moet je opnieuw calibreren als je die aanpast?
Ik heb hem iets harder dan het zachts staan. Zelfs dan moet ik behoorlijk moeite doen om hem tot de volle 100% te trappen. Als je de potmeter draait is het niet nodig om opnieuw te kalibreren.
Edit: En ik heb de slag van mijn pedaal aangepast zodat ik minder slag heb.
[ Voor 8% gewijzigd door Phydomir op 25-03-2013 11:35 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Mijn ervaring met die bocht is dat ik vaker rechts de muur inga als daar links bij die bochtFragbeestje schreef op maandag 25 maart 2013 @ 11:08:
Ik ben vooral benieuwd hoeveel GoTters vandaag kennis gaan maken met die muur bij het uitkomen van 4a.
Met de V8 Supercar race (al lang geleden) bleek die muur wel magnetische eigenschappen te hebben
Simon heeft tot nu toe de server betaalt, alleen vind hij het nu te duur worden in zijn eentje. Al helemaal omdat hij het zelf bijna niet gebruikt omdat hij vaak moet werken.
Helaas kan ik hem nu niet helpen. Zelf heb ik het niet breed.
We moeten op zoek gaan naar een oplossing.
De server kost iets minder dan €6 per maand.
- We kunnen met zijn allen mee betalen aan de TS server.
- Volgens mij is er ook iemand die thuis een eigen server heeft, die een TS server kan opzetten. (gratis?)
- We moeten naar een andere TS server verhuizen. (Ik ken nog een clan met een TS server die we misschien kunnen gebruiken.)
- Andere oplossing?
De server is tot 2 april online.
Of dit dan via deze server gaat of een door ons zelf opgezette maakt me niet uit.
Volgens mij kan het ook wel voor minder maar waar hebben we het over.
Overigens ben ik er vanavond niet bij, ben ziek.
PS, overigens een flinke duim omhoog voor Simon.
[ Voor 19% gewijzigd door ZeeZeiler op 25-03-2013 13:00 ]
Idem. Wat is 6 euro per maand nou, we zitten er vaak met 10+ mensen op. Als de helft meebetaalt zit je al aan een euro per maand, dat is een half biertjeJubby schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:54:
Ik vind teamspeak van toegevoegde waarde en wil best bijdragen aan voortzetting.
Of dit dan via deze server gaat of een door ons zelf opgezette maakt me niet uit.
Volgens mij kan het ook wel voor minder maar waar hebben we het over.
Dus voor ca. 72 euries draait de boel een jaar...... Dat moeten we toch gezamenlijk kunnen ophoesten lijkt me.
Ik heb geen vast IP adres hier, dus zelf hosten is niet aan de orde.
Vanavond op TS maar even over hebben
PS. Ik wil best het regelen op mij nemen. Weet iemand een goed stabiel goedkoop hosting-adres?
De race van vanavond is een klein beetje gewijzigd. We hebben toch besloten om de race in 2 heats te verrijden, gezien de aard van de baan
KLIK voor de details
De race op Charlotte blijft met een verplichte pitstop, Motegi is 2 heats en VIR is weer met pitstop.
[ Voor 43% gewijzigd door JoepW op 25-03-2013 13:22 ]
Ben echter niet in de gelegenheid om te hosten, maar ik ben wel bereid om een bijdrage te leveren.
Ben er vanavond niet bij, ziekenhuisbezoek aan een familielid.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Zelf hosten zit er niet in.
@Niel : die prijs wordt meestal bepaald per aantal slots. Waar werd hij nu gehost?
De server wordt gehost door gameservers.com.
Simon betaalde iets van $22.66 (€17,50) per 3 maanden. Dat komt neer op €5.83 p/m.
Als ik goed geteld heb, dan hebben we nu al 8 mensen (Simon en ik meegeteld) die mee willen doen.
€17,50 / 8 = 2,19 per man per 3 maanden. Als meer mensen mee doen, wordt het nog minder.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Hmmm, ik snap de logica hierachter niet helemaal. Waarom 2 heats op circuits waar inhalen vrijwel onmogeliijk is en 1 heat op een circuit waar je goed kunt inhalen?JoepW schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:04:
De race op Charlotte blijft met een verplichte pitstop, Motegi is 2 heats en VIR is weer met pitstop.
Maakt me verder niet uit hoor, ben gewoon nieuwsgierig
http://www.teamspeak.com/...eneral#how_much_bandwidthDirkT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:38:
Hoeveel verkeer moet ik aan denken met TS? ik heb eventueel wel een dedicated 100mbit lijntje waar dit van mij gratis op mag draaien. Voor zover ik weet vreet het niet bepaald extreem veel brood. Wel hou ik de software touwtjes zelf in handen, wie de TS settings verder beheerd boeit mij niet direct veel.
Ongeveer 250 Kb/s als er tien mensen geconnect zijn, en er 1 praat. Grofweg, 25 Kb/s per connectie dus
Waarvan dus wel 90% aan upload-verkeer (versturen naar de clients) en 10% downloadverkeer (ontvangen van spreker).
100 Mbit synchroon moet dat wel aankunnen, aangezien we zelden met meer als 10-20 man online zijn (dat is ongeveer 500 Kb/s aan verkeer).
Ik zou even kunnen kijken voor een mogelijkheid om er een 2e server bij te draaien. Maar ook is het een mogelijkheid om een extra kanaal met subkanalen aan te maken voor GoT. Als jullie dan wat bijdragen aan de serverkosten dan moet dat denk ik geen probleem zijn. Radicals is een vrij open groep en er zijn ook regelmatig mensen in onze channels die geen Radicals lid zijn maar wel leuk vinden om bij ons een praatje te komen maken. Dit zou dan natuurlijk ook geen probleem zijn wanneer de Gotters in de main lobby komen. Echter zou iedereen dan wel even het GoT hoofdkanaal als standaard join kanaal in moeten stellen zodat het niet telkens een komen en gaan is in de main lobby.
Wat denken jullie er van?
Jep.thijmennabuurs schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:28:
vanavond nog wel de oude teamspeakserver?
Na vanavond zal er waarschijnlijk meer duidelijk komen over hoe en wat we gaan doen vanaf volgende week.
Nou, ik scrolde de lijst even door en het viel me gewoon op.NickThissen schreef op maandag 25 maart 2013 @ 15:44:
Motegi kun je toch wel inhalen? Of wat bedoel je precies.
Lime Rock: Lastig inhalen, 2 heats.
Pocono: Eenvoudig inhalen, 1 heat.
Barber: Lastig inhalen, 2 heats.
Laguna: Lastig inhalen, 2 heats.
Interlagos: Eenvoudig inhalen, 1 heat. (gokje, ik was er niet bij)
Road Atlanta: Uitzondering?
New Hampshire: Lastig inhalen, 1 heat. Uitzondering dus.
Summit: Lastig inhalen, 2 heats.
Sonoma: Lastig inhalen, 2 heats.
Charlotte: Eenvoudig inhalen, 1 heat.
Motegi: Ken die variant (nog) niet.
VIR: Ken ik niet.
(over bovenstaande kan vast gediscussieerd worden
Op die manier.Verder heb ik over Charlotte ook getwijfeld. Maar ik denk dat 1 heat toch leuker is daar. Je kunt er makkelijk inhalen dus ik ben een beetje "bang" dat het hele reversed grid idee niet zo leuk is. Als iedereen achteraan even zorgt voor een goede entry op de oval dan rijden ze in treintje gewoon iedereen voorbij op de oval. Dat verwacht ik in ieder geval, kan het mis hebben hoor... Verder hebben we daar al eens gereden en hadden we toch volgens mij door het hele veld hele lange gevechten, vooraan in de top 3 heb ik met twee andere de hele race stuivertje gewisseld (tot ik in de laatste ronde in het hek vast kwam te hangen). Zou jammer zijn als je zo'n leuke race moet afkappen na 20 minuten. Het punt van 2 heats is dat we voorkomen dat iedereen in zijn eigen tempo een beetje zit te hotlappen, en ik denk dat dat bij Charlotte niet zo snel gebeurd door de draft.
Ik vind het wel 'stoer' een eigen GoT-iRacing (truck racing / klets) server. En als jij dat wilt verzorgen lijkt me dat prima. Als het aan mij ligt dan gaan we hiervoor.DirkT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:04:
Al met al lijkt me het dan geen probleem. Ik wil de server opzetten als dat de voorkeur heeft hier. Gewoon dedicated dus aan GoT, het zal waarschijnlijk toch wel een losse VM worden. Mochten jullie het willen, dan PM me anders maar met de details, dan zorg ik ervoor dat het opgezet gaat worden.
Ik wil wel het beheer doen van het TS deel.
De RL server kan ook een GoT server worden. Het is maar een naamJoepW schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:39:
[...]
Ik vind het wel 'stoer' een eigen GoT-iRacing (truck racing / klets) server. En als jij dat wilt verzorgen lijkt me dat prima. Als het aan mij ligt dan gaan we hiervoor.
Ik wil wel het beheer doen van het TS deel.
De oplossing van DirkT is wel gratis. De server is dan ook 24/7 beschikbaar hè?
edit:
Ik ben er vanavond gewoon bij.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 25-03-2013 19:22 ]
Ow ja, dat is ook nog een mogelijkheid.Niellie41 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 18:45:
[...]
De RL server kan ook een GoT server worden. Het is maar een naam
De oplossing van DirkT is wel gratis. De server is dan ook 24/7 beschikbaar hè?......
Ik heb momenteel nog geen glasvezel, maar zodra dat er is wil ik best een servertje draaien, mijn normale server staat toch dag en nacht aan

Dick echt constant op de 6/7 seconden ofzo, verder niet gekeken, maar moest blijven pushen!
Ow en de eerste race heb ik het liever niet over xD
[ Voor 39% gewijzigd door Streskip op 25-03-2013 22:35 ]
ik moet nog hard gaan trainen om met jullie te kunne strijden, maar die race zal komen.
he bevalt me wel hier! leuke aardige mensen en hele goede coureurs
Als de rest er mee eens is, doen we dat toch?DirkT schreef op maandag 25 maart 2013 @ 22:31:
uiteraard 24/7, ik twijfel nog of ik het wil draaien op m'n dedicated server die in duitsland hangt (mogelijk niet geniaal voor latency) of op m'n server achter 100mbit glasvezel vanuit Eindhoven. Joep mag van mij het beheer van de TS server hebben verder, dat lijkt me prima.
Verwijderd
Beste klapper, en dat zonder safer barrier. Met z'n rug zit nu niet helemaal goed. Ben wel benieuwd of er nog wat geschreven gaat worden over 5 vs 7 punts gordel.Verwijderd schreef op maandag 25 maart 2013 @ 00:02:
[...]
Flinke hit op t eind voor Hamlin, head-on de muur in zonder safer barriers. Wel n leuke race inderdaad, blij dat ik n stream gevonden heb die stabiel is met "uitzenden" want t is voor t eerst sinds jaren dat ik live beelden van Nascar zit te kijken de afgelopen weken.
Logano gaat denk ik mentaal een zwaar jaar krijgen. Hopen dat geen al te gekke dingen gaat doen en goed blijft racen.
Wel apart dat ik sommige race zoveel verder weg zit dan anderen
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Voor Heat 2 mijn excuses aan Jarno. Had het op TS al gezegd maar daar zat je blijkbaar niet op.
Iets te laat voor 4a geremd, controle verloren over de curb en auto slingerde naar rechts tegen Jarno.
De start van Heat 2 was wel redelijk heftig. Wou eerst nog wat gas terugnemen maar zag in m'n spiegels dat iedereen hard zat te pushen dus maar aan de buitenkant gebleven in T1. Was trouwens iets te snel uit het spel gegaan en heb daardoor de replay niet gezien van wat er allemaal gebeurde in het begin van heat 2
Ik had beter eerst m'n CSW en CSP maar eens wat afgesteld. Helemaal niks ingesteld omdat ik op tijd bij de race wou zijn maar dat had ik beter niet gedaan. Default settings zijn blijkbaar niet ideaal.
Nog wat gespeeld met de FFB in iRacing zelf maar een echt goed gevoel had ik er niet bij.
Daar zal ik deze avond hopelijk wat aan kunnen sleutelen.
Bedankt Joep voor de Tips sectie in de startpost!
Staat praktisch alles in wat ik nodig heb
Dan ook nog even m'n pedalen opnieuw wat verplaatsen. Stonden nu net iets te dichtbij.... en zo blijven we bezig
@Jos : kan wel wat hulp gebruiken met xpadder
En hoe heb jij je button box gemount?
[ Voor 30% gewijzigd door Fragbeestje op 26-03-2013 09:38 ]
Halverweg ergens was er een spin in T5 (denk ik, die na 4A). Waar Marco er rechts omheen dook, ik links. Toen de spotter riep dat er iets langs me zat, hingen we al in elkaar. Hield al zoveel mogelijk de binnenkant, en remde zelfs nog wat omdat ik al het vermoeden had dat er iemand zat, maar dat was niet genoeg / te laat.
Ah well, shit happens. Denk niet dat of ik, of Marco er echt iets aan hadden kunnen doen (ik zag hem niet, 1 scherm) en ik vermoed dat hij mij ook nooit heeft kunnen zien omdat ik uit zijn 'dode' hoek kwam.
Vond wel dat alle gevechten goed en fair waren, lekker fel, maar iedereen liet wel genoeg plaats imho
[ Voor 5% gewijzigd door Hoogie2004 op 26-03-2013 09:41 ]
Kwam er qua pace niet aan te pas. Ik had een Laguna set gepakt, maar kwam er in de kwali achter dat die veel teveel wing had staan. Even Frank's set geleend en in mijn eerste vliegende ronde (laatste seconden van de kwali) reed ik gelijk een paar tienden van mijn pb af. Leverde wel 2 posities winst op.
Race 1 de hele race achter Frank gezeten die geen enkele fout maakte. P3.
Race 2 begon geweldig. Kwam overal doorheen (moest soms wel flink aan mijn stuur trekken) en zat vrij snel op P6. Toen viel Koen mij aan en kwam er in de hairpin (erg laat, maar niet onfair) voorbij. Vanaf daar zette ik vol de druk erop en in de haakse bocht achterop het circuit ging Koen te wijd. Helaas verloor hij de controle en kwam precies in mijn zijkant weer de baan op. Daardoor kwam ik achterwaarts te staan en zag ik een auto recht op me af rijden. Instinctief gooide ik het stuur om en dat werkte. Alleen zaten er nog twee auto's achter (whoops...) en vooral Kevin werd toen slachtoffer. Sorry daarvoor. In de pits een nieuwe auto gehaald. Alleen lag ik toen al te ver achter. Redelijk eenzaam naar P10 gereden.
@Koen: Vond het idd al vreemd dat ik niks van je hoorde. Maar geen probleem hoor, excuses geaccepteerd
Best lullig als er een auto naast je hangt en ipv te zien wat er gebeurd zie je dan doodleuk die chatpopup op het scherm verschijnen.
Voor heat 2 aangepast zodat ik ook naar rechts kon piepen maar de chat vergeten te mappen...

Vond het een heel leuk gevecht en het mag de volgende keer zeker wat langer duren. Had tijdens de practice al een paar keer over die curb heen gereden zonder al te grote gevolgen dus dacht dat ik het wel kon halen

Dacht eerst dat jij de enige was die erbij betrokken was, maar toen ik de replay bekeek bleek het een heel slachtveld te zijn...

Mijn excuses aan alle betrokkenen!
Ik was de geel-blauwe truck
[ Voor 17% gewijzigd door Jarninho op 26-03-2013 10:21 ]
1e heat ging niet geweldig opzich, maar ik mag met 16e plek daarop niet klagen aangezien ik 1x een tik van iemand kreeg waar ik geen schade aan overhield. En daarna crashte ik vrij lomp uit T5-6? tegen de muur maar ook daar hield ik geen noemwaardige schade aan over. Totaal niet gewend van iRacing maar daardoor kon ik in ieder geval de race lekker uitrijden.
2e heat als 7e gestart, voor me stond JoepW (P5), die kreeg al snel een tik aan het begin waardoor ik 2 plaatsen won. Vervolgens bleef het een uitvalfestijn, want uiteindelijk rolde ik als 2e over de finish, op een acceptabele 7+ split van Streskip. Deze heat waren m'n tijden ook beter, dus misschien toch wel wat merkbare schade gehad in de 1e heat.
Heat 2 zag ik links en rechts weer veel te veel onnodig agressieve acties eerlijk gezegd, heb het zelf dan ook maar rustig aan gedaan. Ging toen wat te veel ruimte geven zelfs in bocht 3 en kwam eventjes dwars wat maar net goed ging. Toen rustig de jacht begonnen en langzaam wat mensen in kunnen halen. Toen spinde Robbert vlak voor m'n neus in de esses en werd ik gedwongen om de esses over te slaan en de andere config te nemen. Was bang voor een heeeeele lange slowdown of zelfs black flag maar viel gelukkig mee. Tot de grote crash. Ook daar zag ik weer mensen zo snel mogelijk er langs proberen te glippen wat niet bij iedereen goed ging. Snap eerlijk gezegd niet waarom dat zo moet, waarom niet gewoon even rustig kijken of er plek is? Ik verloor er een seconde mee maar kon toen wel 3 of 4 man voorbij rijden die langs de kant stonden en niet eens direct betrokken zouden hoeven te zijn. Toen langzaam opgeklommen tot de mensen vooraan, tijdje achter Ruud en Maykel gezeten, ze lieten goed alle gaatjes dicht, totdat ik bij Ruud aan de binnenkant een kijkje nam in de hairpin. Had niet eens echt gepland om daar in te halen, remde erg vroeg, maar zowel Maykel en Ruud leken hun rempunt te missen dus ik kon ze allebei tegelijk inhalen
De ideale lijn was daar vrij, dus die nam ik gewoon. Het waren eigenlijk 2 redelijk op zichzelf staande ongelukken, waarbij de 2e echter wel een gevolg was van de 1e (dit klinkt raar...)NickThissen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:42:
Tot de grote crash. Ook daar zag ik weer mensen zo snel mogelijk er langs proberen te glippen wat niet bij iedereen goed ging. Snap eerlijk gezegd niet waarom dat zo moet, waarom niet gewoon even rustig kijken of er plek is? Ik verloor er een seconde mee maar kon toen wel 3 of 4 man voorbij rijden die langs de kant stonden en niet eens direct betrokken zouden hoeven te zijn.
Wat ik bedoel is dat de stilstaande auto's mij en Marco niet geraakt hebben, en dat ik en Marco elkaar tegenkwamen net voorbij dat ongeluk, vanwege de alternatieve lijn die Marco moest nemen. Dat wij elkaar daar niet zien / niet konden zien is dan jammer.
Als ik teveel afrem kleunt er normaal wel iemand achterin, zeker als de ideale lijn redelijk vrij is (is me al vaak genoeg gebeurd) dus ik volg dan gewoon de vrije lijn. In andere situaties, waar ik er echt omheen moet ofzo, zal het ook anders gaan, maar in deze situatie afremmen was ook niet goed gekomen vermoed ik.
Heel voorzichtig de eerste bocht ingegaan maar helaas wel indirect mede-veroorzaker aan de uitval van Joep omdat ik Ronnie (die slecht wegkwam) toch een beetje op het zand drong en hij linksaf in Joep vloog. Ondanks drie schermen mis je best wel wat zicht in de dode hoek.....sorry daarvoor.
Daarna lange tijd op P2 gereden en na een half spinnetje in T1 Dirk voorbij moeten laten. Ik kon lekker stabiel rijden en vermaakte mij prima met de mêlee achter me goed te volgen via Teamspeak....haha.....Tegen het einde kwam Maykel opzetten met Ruud en Nick in zijn kielzog. Ondanks dat ik alle gaten probeerde dicht te houden geen tik van Maykel gekregen, toppie!! Helaas kwam Nick er voorbij en die kon ik echt niet houden.....maargoed, P4 was voor mij een leuke opsteker op deze mij niet liggende baan!!
Volgende week Charlotte......lijkt me wel weer eens leuk!!
Is dat zo bijzonder?Ericjooo schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 11:05:
Ondanks dat ik alle gaten probeerde dicht te houden geen tik van Maykel gekregen, toppie!!
Was uitkomen van turn 3a wel een stuk sneller als jou, maar kon nét geen run krijgen die goed genoeg was om er naast te komen, of ik durfde niet laat genoeg te remmen. Nick liet in de laatste ronde zien dat het er wel kon, maar ik durfde het niet aan
Maakte me ook niet uit eigenlijk, ik vind het veel leuker om achter iemand aan te rijden en te proberen de druk op te voeren om hem een foutje te laten maken, dan om zelf vooraan zo'n groepje te rijden, want wegrijden had er toch niet ingezeten denk ik, daar was ik ook niet snel en constant genoeg voor.
Ik gooide op het einde onbedoeld de deur nog wel iets harder dicht voor Ruud dan eigenlijk de bedoeling was (voor turn 7a geloof ik). Had niet verwacht dat je daar een poging zou doen, en stuurde dus op mijn normale lijn in. Als ik gezien had dat je er naast kwam had ik meer ruimte gelaten. Volgens mij hadden we allebei geen schade dus wat dat betreft viel het mee.
Ik rekende op dat moment eigenlijk meer op Ruud dan op jou. Had ook helemaal niet gezien dat je Ruud voorbij gegaan was. Ik maakte daar idd een foutje, en verwachtte Ruud voorbij te zien komen, maar toen ik ineens jouw auto langs me zag komen moest ik toch even goed nadenken wat er nu precies gebeurd wasNickThissen schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 10:42:Toen langzaam opgeklommen tot de mensen vooraan, tijdje achter Ruud en Maykel gezeten, ze lieten goed alle gaatjes dicht, totdat ik bij Ruud aan de binnenkant een kijkje nam in de hairpin. Had niet eens echt gepland om daar in te halen, remde erg vroeg, maar zowel Maykel en Ruud leken hun rempunt te missen dus ik kon ze allebei tegelijk inhalen
Xbox
JoepW, als je er tijd voor hebt, PM of mail me even, dan zorg ik dat je toegang gaat krijgen.
Op het moment hebben we 25 slots. Dus 32 is meer dan genoegDirkT schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:10:
Ben even bezig geweest met de TS server, dat was alweer 10 jaar geleden dat ik daar de laatste keer naar gekeken had... Maar ik heb een TS3 server draaien nu, wat me opviel is dat er nu een max is van 32 connections op een "free" license. Maar ik heb zo het idee dat dat eigenlijk wel genoeg is.
JoepW, als je er tijd voor hebt, PM of mail me even, dan zorg ik dat je toegang gaat krijgen.
Ik wil anders ook wel helpen met het beheren van de server. Ik heb nu wel ervaring met TS3.
GoT Fun race week 9 | 26-03-13 | ||||||
Car(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
Track(s) | |||||||
![]() |
| ||||||
General Info | |||||||
Server up | 20:00 CET (19:00 GMT) | ||||||
Access | GoT League members | ||||||
Benelux Only? | No | ||||||
Minimum Safety Rating | No | ||||||
Minimum iRating | No | ||||||
Number of Heats | 2 | ||||||
Fast Repairs in total | 2 | ||||||
Where found | Tournament Session | ||||||
Program (in CET) | |||||||
Heat 1 | |||||||
Practice | 20:00 - 21:00 (60 min.) | ||||||
Qualification | 21:00 - 21:10 (10 min.) | 4 lap(s) | lone | ||||||
Race | 21:10 - 21:30 (20 min.) | ||||||
Start | Standing | ||||||
Cautions | Local | ||||||
Heat 2 | |||||||
Practice | 21:40 - 21:50 (10 min.) | ||||||
Race | 21:50 - 22:15 (25 min.) | ||||||
Start | Rolling | ||||||
Grid | Reversed | ||||||
Cautions | Local |

Xbox
Dit topic is gesloten.