iRacing: 2013 Seizoen 1 t/m 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 123 ... 141 Laatste
Acties:
  • 263.701 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:10

Niellie41

[object Object]

Ik ben bezig om mijn set (van Rudy) van Texas om te bouwen. De Texas set is echt snel, alleen bottomed hij heel erg in de bochten. Dat moet ik er nu uit zien te krijgen.

Dat is juist het leuke van cautions. Je moet gokken en als je wat anders doet, kan het goed gaan maar ook verkeerd. :)
Een 3e plaats is echt niet verkeerd. Winnen op ovals is veel lastiger dan bij road.

Ideetje: zullen we zondag avond met een groep GoT'ers dezelfde open race pakken?

Interessant stukje over waar iRacing nu mee bezig is:
For now, iRacing is focused on capturing the complexities of how a track reacts to different conditions. Games have already implemented how rain affects race cars, but Myers calls iRacing’s vision a “live track,” as the asphalt reacts different whether in the sun or shade and how marbles—bits of rubber that come off tires during a race—accumulate in certain areas and affect a car’s performance.
http://www.popularmechani...ng-sims-16198094?click=pp

[ Voor 62% gewijzigd door Niellie41 op 27-11-2013 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 10:53

Hoogie2004

Whohooooo

Tja, die 'live track' is natuurlijk de eerste stap naar een echt dynamische race, waarin je niet altijd 100% op de limiet kan zitten, omdat je er dan geheid een keer afgaat :P

Ik vind het wel een goede ontwikkeling, ook wat ze nu al doen qua weer, elke week ander weer. Nu nog elke sessie anders, en veranderingen in weer tijdens de sessies (en dan heb ik het nog niet over regen, maar gewoon wijzigende condities qua wind / temperatuur / etc). De stap daarna is echt dynamisch weer en track, waarbij de baan op de racelijn meer grip heeft / krijgt, regen etc. Maar dat is helaas nog ver weg.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
ja en dit zien we pas 2020 zekers :p

als driver swaps maar uitkomt ben ik kontent

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
dabelg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 07:18:...als driver swaps maar uitkomt ben ik kontent
Dat hebben we toch al?
Met Fanatec stuurtjes tijdens een pitstop: weg ffb! Dan heb je toch een andere (software)driver?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
wat iracing tussen sessies /pitstops doet met FFB is echt wel klote

heb ook dikwijls gewoon andere FFB ervaring tussen practise , Qualy en race. echt irri soms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Jij had toch ook een T500RS dabelg?
Ik moet zeggen dat ik daar na de laatste build bijna geen last meer van heb, en als ik er last van heb is het niet tussen sessies maar merk ik het meteen als ik de pits uitrij (het gevoel is dan veel te zwaar). Een reconnect is dan in alle gevallen voldoende.

On that subject: hoe bevestig jij het stuur aan je bureau? Met de gewone bevestigingsmanier? (dat plastic geval onder het stuur) Ik vind dat namelijk niet echt heel erg goed vastzitten, zeker minder dan de GT3 met table clamp.

Niellie: wilde jij geen GT3 kopen? Interesse in een table clamp en shifter setje?

[ Voor 4% gewijzigd door Arfman op 27-11-2013 10:36 ]

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
inderdaad klem komt soms los.

ben geld opzij aant zetten voor obutto maar die komt er pas als zolder afgewerkt wordt tot dan is het behelpen.

na pitstops heb ik minder last. maar is ergens een driver initialisatie ( als ik eerst AC speel en dan iracing , gaat het damping effect van AC ook niet weg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, probleem is dat ik geen plek heb voor een Obutto. T.z.t. ga ik ook verhuizen met de hele mikmak naar zolder maar daarvoor moet er eerst nog wat afgetimmerd/verbouwd worden op zolder en dat zal zeker niet dit jaar of volgend jaar gebeuren. Daarnaast heb ik het "probleem" dat ik de PC ook voor andere games en soms werk gebruik en om dat nou altijd in een raceseat te doen .. Ik heb al gekeken of er gaten in de base van het stuur zitten om te bevestigen (ja toch?) en desnoods een paar gaten te boren in mijn bureau en hem daarin vast te maken met lange bouten en vleugelmoeren oid.

Ik zal eens proberen om eerst AC te spelen en dan iRacing, kijken wat er gebeurt. Ik draai Windows 8.1 met de nieuwste Thrustmaster drivers en firmware in het stuur, jij ook?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-02 00:02
Niellie41 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 00:47:
Ik ben bezig om mijn set (van Rudy) van Texas om te bouwen. De Texas set is echt snel, alleen bottomed hij heel erg in de bochten. Dat moet ik er nu uit zien te krijgen.

Dat is juist het leuke van cautions. Je moet gokken en als je wat anders doet, kan het goed gaan maar ook verkeerd. :)
Een 3e plaats is echt niet verkeerd. Winnen op ovals is veel lastiger dan bij road.

Ideetje: zullen we zondag avond met een groep GoT'ers dezelfde open race pakken?
Juist omdat het bij ovals zo moeilijk is om te winnen baal ik ervan :P Ik had echt overmacht, niemand die me iets kon maken tot die caution... Maarja volgende keer is het andersom :P Die gast die de caution veroorzaakt had had ook door dat ik erdoor genaaid was en bood zijn excuses en mij en de nr2 aan :P

Zondag wil ik best proberen om dezelfde race mee te pakken.. Ik probeer zowieso de races van 21:00 en 23:00 mee te pakken als ik tijd heb :P

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 20:21
Gisteren een race in de Skip en Nascar B Fixed gereden. Ik heb een hele slechte reeks achter de rug, dus mijn doel was vooral om uit de problemen te blijven en weer wat SR en iRating terug te gaan winnen. Zowel op road als oval zat ik ruim boven de 2000 iRating en op road bv zat ik inmiddels al rond de 1500.

Eerst met de Skip op Okayama. In de warm up mijn allereerste ronde op die combo gereden.Eerste paar ronden om een aantal crashes heen gereden, zelf nog een foutje gemaakt door bocht 2 in te sturen met een wiel in het gras. Zonder schade verder gereden en 4e geworden.

Daarna nog Nascar B fixed op Atlanta. Die fixed setup had bij mij de vreemde eigenschap om halverwege de bocht plotseling naar binnen te vallen. Met auto's om mij heen was ik dan ook erg voorzichtig. Lekker achterin blijven hangen en door fouten van andere uiteindelijk op een 12e plaats terecht gekomen. Vlak voor het einde van de race nog een caution, we zouden green gaan en meteen de witte vlag krijgen. Een sprint over 1 ronde dus. Ik besloot toch maar wat risico te gaan nemen en rij in de laatste ronde nog van 12 naar 9 oOo

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
volgens mij heb ik die update al ivm die "live track" 8)7 leuk racen zo :(

kijk

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=F4S8l7cCTKg&feature=youtu.be]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
Ik heb net even een Vetteltje gedaan *O*

http://members.iracing.co...onid=9621243&custid=31747

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Da's raar. Er staat dat de nummer 2 2 rondes aan de leiding heeft gelegen terwijl dat helemaal niet het geval is als ik naar de lapgraph kijk :P

Mijn iRacing profiel

• Richard117
BobvK schreef op donderdag 28 november 2013 @ 00:45:
[...]

Da's raar. Er staat dat de nummer 2 2 rondes aan de leiding heeft gelegen terwijl dat helemaal niet het geval is als ik naar de lapgraph kijk :P
Dat is zeker raar, want dat is helemaal niet gebeurd. In bocht 1 had ik 0,5sec voorsprong en dat is alleen maar groter geworden :?

• Red Baron
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij was je connectie een beetje brak, daar zal het wel mee te maken hebben.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7VtioV0.png

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Arfman

Arfman

Drome!

Richard117 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 19:15:
Gisteren een race in de Skip en Nascar B Fixed gereden. Ik heb een hele slechte reeks achter de rug, dus mijn doel was vooral om uit de problemen te blijven en weer wat SR en iRating terug te gaan winnen.
Zowel op road als oval zat ik ruim boven de 2000 iRating en op road bv zat ik inmiddels al rond de 1500.

Eerst met de Skip op Okayama. In de warm up mijn allereerste ronde op die combo gereden
Does not compute :P

Serieus, oefen eerst een paar rondjes. Op een onbekende baan gaan rijden in een officiële sessie is 1 van de snelste manieren om SR kwijt te raken :P

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

dabelg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:29:

kijk

[video]
Volgens mij stak er net een wasbeertje over, arm beestje :(

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• themac1983
dabelg schreef op woensdag 27 november 2013 @ 22:29:

kijk

[video]
defuc, ik heb ondertussen toch wel alle lijnen gereden daar maar dit ben ik nog niet tegengekomen.

I-racing Profile

• Richard117
Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 10:47:
[...]

Does not compute :P

Serieus, oefen eerst een paar rondjes. Op een onbekende baan gaan rijden in een officiële sessie is 1 van de snelste manieren om SR kwijt te raken :P
Ik ben met je eens dat het niet de verstandigste keuze is.
Maar zowel auto als circuit zijn mij heel goed bekend, alleen die 2 samen nog niet.
Je gelooft toch niet dan als een van die 2 mij onbekend is dat ik zomaar een race begin?

Over die 2 leidende rondjes die ik gemist zou hebben, ik heb niets van een slechte verbinding gemerkt. Gelukkig is het maar een statistiek :P

• Arfman

Arfman

Drome!

Als 1 van de 2 onbekend is zou ik ook geen officiële race joinen. Dat betekent dat je de eerste ronden de rempunten moet gokken, want een Skip remt heel anders/eerder/later* dan een MX-5 of Star Mazda. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig ;)

doorhalen wat niet van toepassing is

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:17:
Als 1 van de 2 onbekend is zou ik ook geen officiële race joinen. Dat betekent dat je de eerste ronden de rempunten moet gokken, want een Skip remt heel anders/eerder/later* dan een MX-5 of Star Mazda. Maar misschien ben ik wel te voorzichtig ;)

doorhalen wat niet van toepassing is
Ik lees toch vaak genoeg hier dat je in een race gestapt was zonder oefening hoor? :?

Niet dat ik het nooit doe, vooral met de wat langzamere auto's heb ik aan een rondje (gewoon rustig beginnen) meestal genoeg om veilig rond te komen. Winnen zal niet lukken maar meestal gaat het wel goed.

Mijn iRacing profiel

• Richard117
Als een auto of circuit nieuwe voor mij is heb ik ook echt wel wat oefening nodig. Maar zodra ik eenmaal wat ervaring met een auto heb en weet wat hij doet of als ik al eerder op een circuit ben geweest om te trainen of racen, heb ik later aan een paar rondjes genoeg om de rempunten te leren kennen en veilig te kunnen racen. Uiteraard zal er met oefenen qua resultaat wel meer in zitten.
Maar ik heb niet veel tijd en wil gewoon racen als ik achter de pc zit, dus dan maar accepteren dat de resultaten iets minder kunnen zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard117 op 28-11-2013 18:02 ]

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Richard117 schreef op donderdag 28 november 2013 @ 13:47:
[...]

, ik heb niets van een slechte verbinding gemerkt. :P
Richard,

Tijdens de TT heb je een tijdje voor me gereden (raakte je trouwens bij lange na niet in de Tarzan :P ) maar je blinkte daar behoorlijk toen ik achter je zat. Dus of je verbinding nou helemaal top is zou ik betwijfelen.

grtz

(Mijn iRacing profiel)

• dabelg
Voila nice 2 de plaats door banden te sparen :p
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EUjNBZM9iLA]

[ Voor 44% gewijzigd door dabelg op 28-11-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op donderdag 28 november 2013 @ 16:34:
[...]

Ik lees toch vaak genoeg hier dat je in een race gestapt was zonder oefening hoor? :?

Niet dat ik het nooit doe, vooral met de wat langzamere auto's heb ik aan een rondje (gewoon rustig beginnen) meestal genoeg om veilig rond te komen. Winnen zal niet lukken maar meestal gaat het wel goed.
Dat is 1 keer gebeurd op Barber met de Riley, een jaar geleden ofzo :o
Wel is het zo dat ik, na 3+ jaar lid te zijn, alle banen en auto's wel ken. Ik kan in de Radical bijvoorbeeld op elke baan starten en meteen vrijwel 100% gaan. Zelfde geldt voor de McLaren MP4, Riley en in iets mindere mate de Ford GT en HPD. Maar dat komt gewoon door ervaring, niet omdat ik zo goed ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
dabelg schreef op donderdag 28 november 2013 @ 21:00:
Voila nice 2 de plaats door banden te sparen :p
Mooi resultaat Wim! _/-\o_

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ja bangelijk als een strategie werkt

was er 10 ronde voor einde nog een caution geweest was het jammer :( (mannen waren stuk rapper op nieuw rubber)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:33

Fuelke

Forza Ferrari

themac1983 schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:51:
Black Friday code is nu officieel live: PR-BF2013

Next Billing Date: 2014-12-26 :D
Next Billing Date: 2015-02-26 en dat voor een goeie 38€ omgerekend denk ik.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
leuk sfeerfilmpje eerste minuut

YouTube: Oculus Rift FAN DAY! All subscribers welcome to try it out!

leuke race juist. soms heb je echt wel mensen zonder hersenen.

ik ben de gele auto die denkt: ja ik haaaaal het ..... toch niet 8)7

van de blimp
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5kem-F_dNV0]

vanuit cockpit
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MU9SMj0krUk]

[ Voor 48% gewijzigd door dabelg op 30-11-2013 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Net in de B classe leuke race gehad.. starte als 7e (met nr 7). Verklootte zoals gewoonlijk de start en lig 12e ofzo :P. Toen een volle stint samen met David en David gewerkt om aansluiting terug te pakken, we gingen echt als groepje onderlangs mensen :D Lap 49 een yellow, en ik kom als 4e de pit uit.

Lap 72 wou ik de nr3 inhalen, maar deze besloot mijn neus eraf proberen te rijden (kwam echt van Buiten bijna tegen de muur helemaal terug naar binnen bij het uitkomen van turn 2) dus ik in de ankers om hem te ontwijken en verlies weer een shitload plekken 10e nu. Toen nog een sprint naar het einde en ik finish als 6e 0.050 seconden achter de nr5 :P waren gave rondjes die laatste 15 :P

[ Voor 3% gewijzigd door themac1983 op 30-11-2013 02:17 ]

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24

derx666

mecker ende blaet

Vanavond m'n CSW maar eens open geschroefd op te kijken waardoor m'n stuur steeds z'n calibratie verliest. encoder sensor was schoon, en zat ook niet los. Ook het encoder wheel zag er nog prima uit, en zat ook goed vast. 1 van de belts zat niet helemaal ok, en toen maar besloten om de belts opnieuw af te spannen. Ik wist dat Ad Kolkman een goeie guide geschreven had op het iracing forum, en die dus maar gevolgd. Na het spannen van de belts heb ik hier en daar nog het zaakje wat gesmeerd, en een stukje isolatietape over een paar uitstekende pinnetjes op de printplaat geplakt omdat de kabel die van het stuur af komt er net langs kan schuren. kabel was heel licht beschadigd (krasjes) maar nog niks ernstigs. Om gezeik in de toekomst te voorkomen is die tape wel verstandig. Ik kan me herinneren dat Joep dat ook al gedaan had.
Daarna ff wat getest met de Skip op Long Beach. Voor de operatie was na de 1e keer muur raken m'n calibratie al naar z'n gootje. Na de operatie kan ik doen wat ik wil, maar hij blijft netjes gecentreerd. pfff Scheelt weer :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
derx666 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 02:38:
.....Na de operatie kan ik doen wat ik wil, maar hij blijft netjes gecentreerd. pfff Scheelt weer :)
Ik begrijp er echt niks van... :?
Encoder zit op de stuuras en toch helpt het spannen van de snaren tegen het verlopen van de kalibratie.... Was hetzelfde bij mij. Maar gelukkig is het verholpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond heb ik waarschijnlijk eindelijk eens tijd om te racen op Atlanta.
Eerst nog even kijken of ik mijn setup kan verbeteren. Ik zal hem wel hier sharen.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 30-11-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

JoepW schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 06:51:
[...]

Ik begrijp er echt niks van... :?
Encoder zit op de stuuras en toch helpt het spannen van de snaren tegen het verlopen van de kalibratie.... Was hetzelfde bij mij. Maar gelukkig is het verholpen. :+
ik denk dat de controller "weet" hoeveel hij naar links/rechts gedraait heeft (stappenmoteren), en daar vanuit gaat ipv de encoder. Ja het lijkt alsof hij 65535 stappen heeft, maar aangezien de stapgrootte 16 is, is de daadwerkelijke resolutie "maar" 4096 full swing. Op zich is dat nogsteeds ruim genoeg omdat je dan 0.2graden per bit resolutie draait, en ik denk niet dat wij zo goed zijn dat we dat merken. Als je naar het encoder wiel kijkt zou dat ook wel kunnen kloppen dat hij 4096bits kan lezen op 900 graden draaien. Ja het wiel is groot, maar 4096 stappen zijn er ook erg veel. Zou je een hogere resolutie willen dan moet je met heel andere methodes de omwentelingen gaan meten (bv lasersensor op de stuuras monteren ofzo).

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 30-11-2013 10:58 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 09:15:
Vanavond heb ik waarschijnlijk eindelijk eens tijd om te racen op Atlanta.
Eerst nog even kijken of ik mijn setup kan verbeteren. Ik zal hem wel hier sharen.
als je geode setup hebt doe ik vanavond een open mee :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Goed is hij zeker ;)
Alleen raakt de auto nog te vaak de grond. Dat moet ik zien te fixen.
Anders staan er 2 goede setups op het iRacing forum. :) Die van Francis schijnt ook goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gisteren bijna gediskwalificeerd in een Star Mazda race met 16 incidents :(
Ik sta #3, bij de start blijft #1 staan, ik rij er net omheen (maar toch 0x contact, niks van te zien in de replay). 5 s later knalt er iemand vol achter in #1 en krijg *ik* 4x contact. Waarom is dat?
In lap 4 vliegt een andere #1 van de baan en rijdt net voor mij de baan op. Ik ontwijk hem, maar knal vol in de vangrail. :(
Repairs, optional niet gedaan, maar dat rijdt toch niet. Tow, optional repairs, black flag voor speeding. :p
Weer naar binnen, maar hij doet maar 1 van de 16 s die ik stil moet staan, dus weer een rondje en nog een keer naar binnen. Daarna reed het nog steeds niet lekker.

http://members.iracing.co...onid=9633388&custid=60650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Paul ligt inmiddels 8st.... :)
YouTube: 2013 iRacing Pro Road Series - Circuit Gilles-Villeneuve - Paul onboard

[ Voor 39% gewijzigd door JoepW op 30-11-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Waarschijnlijk ga ik om 21:00 en 23:00 racen. De race van 21:00 heb ik al ingepland op YouTube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Hier is mijn set voor Atlanta in de B auto, voor nu. Hij is een beetje loose in T1 en T4. Dat probeer ik nog eruit te krijgen. Verder is hij best stabiel en kan ik lang 30.2's rijden. Volgens mij is dat een goed tempo.
Setup

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 30-11-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Hoe is het gegaan gister? als je lang 30.2's kunt volhouden moet je vooraan gereden hebben :D 30.4 is normaler

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

11e geworden. Helemaal geen vertrouwen in de auto. Na een tijdje werd de auto loose en ik heb het idee dat te veel tijd verlies over de bumps.
Ik denk dat ik het vanavond opnieuw ga proberen met een andere setup.

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 01-12-2013 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niet kunnen meedoen hadden nog bezoek.

Vandaag ook pas laat thuis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
Misschien is de australische Proto-GT hotsplit meepakken toch niet zo'n goed idee. DSQ na 3 rondes :|

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Duur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik heb een nieuwe setup.
Hiermee kan ik vanavond wel mee komen. 30.4 is mijn pace na een aantal rondjes.
Als je hem iets te loose vindt, kan je RR rebound naar 0 zetten. Of track bar aan beide kanten een klik omlaag.
http://iracingsetups.nick...ps/ViewSetup.aspx?id=4957

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

BobvK schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:31:
Misschien is de australische Proto-GT hotsplit meepakken toch niet zo'n goed idee. DSQ na 3 rondes :|

[video]
Jup, die fout heb ik ook 1 keer gemaakt. 4 ghost contacts waren al 16 incs, plus nog wat foutjes, dacht dat ik iets van 20 incs scoorde. Onmogelijk om op AUS servers close te racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BobvK schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:31:

[video]
Hm gaat lekker zo. Ik moet zeggen dat ik in de Proto-GT er regelmatig uitgekegeld wordt door uitrem acties van mensen als je ze net hebt ingehaald. Bij de hogere classes vind ik het respect voor elkaar tijdens het racen in verhouding tot rookie erg slecht.

Misschien praat ik nu met teveel emotie, maar ben zojuist maar uit de race gestapt op VIR met de Ford GT binnen de Proto-GT. Race zag er veel belovend uit met 10 Ford GT's en een totaal veld van 40. Gestart van plek 3 met 2 man voor me die in de kwalificatie 2 seconde sneller waren dan ik (1:47) ten opzichte van mijn 1:49) dus een overwinning had ik al opgegeven. De eerste anderhalve ronde rustig aan gedaan en zag dat snelheidsverschil groot genoeg was om minimaal 4de te worden, als ik geen rare dingen zou doen tenminste. Terwijl ik dat bedenk knalt de leider van de Ford GT op een beschadigde HPD. Ik zie de HPD staan en er is genoeg ruimte om hem voorbij te rijden. Waren het niet dat hij direct op het gas gaat staan en dus over de racelijn voor mij komt. Vol erop.... Tow van 1 minuut en daarna optional repairs van 5 minuten. Besloten dat ik geen zin heb om 5 minuten te wachten en het al helemaal niet zie zitten om met veel emotie in het hoofd en een halfgare auto rond te rijden.

Schade op safety rating en iRating valt me nog mee : http://members.iracing.co...nid=9648755&custid=128644

Ben er in iedergeval aardig zuur over. Misschien dat ik straks nog de race van 20:00 ga proberen, anders wordt het pas volgende week weer voor mij :(

Vorige week op Silverstone ook al pech gehad:
[YouTube: http://youtu.be/TUfVqpZUcBw]

Maar gelukkig ook nog mooie actie in een andere race:
[YouTube: http://youtu.be/xc5Gx7dw_SQ]

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanavond ga ik weer racen op Atlanta. Nu met wel een betere setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ja, dat soort rare acties komen soms voor. Als je dan ook nog op een AUS server rijdt is het leed helemaal niet te overzien. Dit weekend was weer een iRacing-loos weekend. Sinds de wintertijd lijkt het wel of ik steeds races blijf missen, op de huidige tijden rijden is voor me erg lastig. Ach ja, dan maar geen participation credits :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een van m'n kortste races ooit lap 1 turn 1 op Pocono. Van pole duik ik T1 in en schuift m'n wagen zo 2 lijnen naar boven met als gevolg 30 achterop komende wagens die mij waarschijnlijk zullen vervloeken. Baal d'r enorm van... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Niellie41 schreef op zondag 01 december 2013 @ 20:00:
Vanavond ga ik weer racen op Atlanta. Nu met wel een betere setup.
[video]
ik doe mee even proberen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Toch maar mee gedaan aan de 20:00 race van de Proto-GT. Een hoop Ford GT's waren al aangemeld dus leek mij wel een leuke race te gaan worden. Maar helaas, waarschijnlijk word dit mijn eerste protest...

Doordat de race gesplit was zat ik in de bottom split met de snelste tijd in de kwalificatie. Echter bij de start verloor ik al direct de eerste plek. Mijn plan was om rustig te kijken waar ik sneller was en waar ik kan inhalen, iets dat niet makkelijk is op Virginia Raceway.

Na 13 rondjes af en toe de aansluiting te verliezen omdat ik wat voorzichtiger ben met het verkeer dan hij gaat het voor hem mis. Een HPD wilt hem inhalen in turn 1 maar schiet iets door en ze raken elkaar. Ik besluit achter de HPD aan en neem zo de leiding over. Hij was daar duidelijk niet zo van gediend en ramt me vol. Auto niet in het rechte spoor te houden en 4 minuten optional repair.

[YouTube: http://youtu.be/Oo4xc8tvlXg]
Agrument van deze persoon? "I missed my brake point". Waarom hij dan de bocht in duikt het gras over gaat en zijn rem los laat was het antwoord "I understand you are dissapointed but I just missed my brake point".

Wat vinden jullie? Protest indienen? Ik heb zelf zoiets van als dit de kwaliteit van racen is in iRacing kan ik netzogoed op een public server met rFactor gaan "racen". Het lullig is dat deze persoon er zelf geen last van heeft gehad en dus de race wint...

Vervelende is dat dit het meeste voorkomt in de bottom splits, en nu mijn iRating een opdonder van 131 heeft gekregen zal ik er steeds meer in terug te vinden zijn en nog meer iRating verliezen.

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ben nascar wel even beu nu

man echt gast, rij hier dus op p1 en pace car is uit . |:( (uitleg van die gast je moet via voice com zeggen dat je remt voor pacecar , en de rest van die americanen geeft'm gelijk)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_kBg145QCuQ&feature=youtu.be]

[ Voor 26% gewijzigd door dabelg op 01-12-2013 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Je remt ook wel heel laat en heel hard. :?
Je moet niet communiceren, maar het is wel zo makkelijk.

Mijn race was leuk! Ik startte als 7e en finishte als 7e.
In het begin reed ik ronden lang achter naast iemand. De #12 was heb blijkbaar beu en tikte mij aan in de bocht. Bijna verloor ik controle maar gelukkig voor mij (en de rest) redde ik de auto en kon door.

Daarna heb ik wel leuke gevechten gehad. Lekker veel side by side.
In de laatste 30 rondjes van de race kregen we 3 cautions. Een keer had ik heel veel geluk! Ze crashten echt recht voor mijn neus, maar er was een klein gaatje waar ik doorheen kon. _/-\o_
Bij de laatste restart mocht ik als 5e starten omdat iemand in de rij disconnecte. Uiteindelijk nog 7e geworden in best een sterk veld. Ik ben wel tevreden. 141 punten voor het (Benelux) kampioenschap en wat iRating er bij.

Kijk zeker even bij 52 minuut 17!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
laat en hard mijn gat hij ziet duidelijk de pace car en rem er zelfs achter.

kan er echt niet mee lachen met zo'n kut streken en die gaste heft nog gewonnen ook omdat'm niets schade heeft

[ Voor 42% gewijzigd door dabelg op 01-12-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niet te laat? Je schiet de pace car voorbij.
De #5 reed tegen #12 die daardoor tegen jou aan rijdt. De #12 zou jou wel gemist hebben als hij niet geraakt werd, want hij stuurde naar rechts.
Je kan de ander nu wel de schuld geven, maar ik vind dat je het ook had kunnen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
ik rem na pace car omdat ik juist ni wil aangereden worden

en ik geef duidelijk de andere schuld ja ik zou is niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:16:
Je remt ook wel heel laat en heel hard. :?
Je moet niet communiceren, maar het is wel zo makkelijk.

Maar die man op 2 ziet toch ook wel op z'n F3 dat de pacecar ervoor rijdt? Hij ligt 2e dus de #1 en pacecar zullen in beeld zijn op z'n minst, caution is uit en ze rijden op de backstretch met de pacecar ook al daar dus die caution moet al een tijdje uit zijn geweest, anders kan die pacecar niet al op de backstretch rijden, toch? Als ze achter je op dat moment nog steeds met *&%*& in hun ogen rijden zouden ze wat mij betreft ook de boom in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het ligt er aan waar de leiders zijn wanneer de caution komt.
Ik zeg ook niet dat het Wim's schuld is, natuurlijk moeten degene achter je opletten. Maar ik vind wel dat het heel makkelijk voorkomen had kunnen worden door niet ineens zo hard te remmen. Het zijn heel zware auto's.
Wat ik in zo'n geval doe, is geleidelijk aan snelheid verminderen. Beetje zoals een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
gele vlag was al uit voor turn 3 vorige ronde dat die 2 kiekens achter mij meer ogen voor elkaar hebben dan voor mij kan ik niet aan doen en ik rij voldoende links zo dat ze zeker de safty car zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Waarom iRacing zo goed is. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 02-12-2013 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond gaan we naar een redelijk technische track met de Pontiac.
GoT Monday Tournament Week 6 (13S4)02-12-13
Car(s)Track(s)
Pontiac Solstice
Pontiac Solstice
Brandstof100 % (+/- 52,5 L)
Extra gewicht0 Kg
Basis contentJa
New Hampshire Motor Speedway - Road with South Oval (Heat 1)
New Hampshire Motor Speedway - Road with South Oval
MomentDag
Pitplaatsen44
Basis contentNee
Programma (CET)
Heat 1
Vrije training20:00 - 21:00 (60 min.)
Kwalificatie21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps)
Race21:15 - 21:35 (20 min.)
StartStanding
MC GridNVT
StartopstellingKwalificatie
CautionsLokaal
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Heat 2
Vrije training21:45 - 21:55 (10 min.)
KwalificatieOp basis van Heat 1
Race21:55 - 22:25 (30 min.)
StartRolling
MC GridNVT
StartopstellingSequential (Voorgaande race/heat)
CautionsLokaal
RestartNVT
Fast Repairs1
Disqual. Inc'sNVT
Weersvoorspelling
TemperatuurLuchtvochtigheidMistWindsnelheidWindrichtingWolken
RealisticRealisticRealisticRealisticRealisticRealistic

De sessie zal voor het eerst voor een 2-heat race te vinden zijn bij League sessie. (wordt nu ondersteund!):
http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do

Voor de verandering keren we het startveld van de 2de heat niet om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
NHMS *O*, toffe baan :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Ok, heb de baan toch maar aangeschaft, zit nu op 100% road content dus toch alles met 25% korting, dat is nog wel te overzien :)

Alle oval zal ik niet snel ownen, doe ik toch nooit verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik heb me ook net aangemeld voor de GoT League en de baan voor vanavond gekocht. Nog even snel oefenen vanavond, zodat ik niet iedereen teveel in de weg zal rijden :P

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Niellie41 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:20:
Niet te laat? Je schiet de pace car voorbij.
De #5 reed tegen #12 die daardoor tegen jou aan rijdt. De #12 zou jou wel gemist hebben als hij niet geraakt werd, want hij stuurde naar rechts.
Je kan de ander nu wel de schuld geven, maar ik vind dat je het ook had kunnen voorkomen.
Is inderdaad gewoon die #5 die het verkloot. hij rijdt er zo dicht achter alsof ze aan het racen zijn en kan dus nooit remmen en geeft #12 een douw, die vervolgens bij Willem de bumber controleert op veiligheidseisen :P

Als ik P1 heb rij ik altijd op mijn dooie gemakkie naar de pacecar zodra deze een beetje in zicht komt... Heb je af en toe wel scheldende yanks achter je dat je moet opschieten etc... maar ik wil dit soort dingen dus voorkomen. gebeurt echt te vaak dat je mensen aangereden ziet worden tijdens cautions omdat een ander niet oplet. En voordat ik rem ga ik vaal helemaal naar beneden of boven zodat het duidelijker is welke kant ze erlangs kunnen als ze te laat zijn (wel remmen in een rechte lijn natuurlijk en eerst even checken of er niets naast je zit :P)

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

DirkT schreef op maandag 02 december 2013 @ 09:12:
Alle oval zal ik niet snel ownen, doe ik toch nooit verder.
Je weet niet wat je mist! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• themac1983
Wrecks under cautions, Wrecks in T1, Wrecks in the pits, Wrecks met lappers, Wrecks in T4 laatste ronde. En jouw taak als dappere Oval rijders, om hier NIET bij betrokken te raken :P

Maar echt Dirk, probeer het gewoon eens als we op een oval rijden die je al hebt :D is echt leuk en spannend als je in een pack rijdt.

I-racing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Dat zou ik nou ook weer niet zeggen, ik kan me helemaal plaatsen in het altijd spannend rijden concept. Maar het is niet voor mij weggelegd, ieder z'n ding zeg ik altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

themac1983 schreef op maandag 02 december 2013 @ 12:12:
[...]
Maar echt Dirk, probeer het gewoon eens als we op een oval rijden die je al hebt :D is echt leuk en spannend als je in een pack rijdt.
Mooi voorbeeld, mijn laatste race:

Als je het niet probeert, weet je ook niet of het wat is. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 02-12-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Dat ik geen poging gedaan heb om sr of irating te halen op ovals wel niet zeggen dat ik het nog nooit geprobeerd of gedaan heb. Er bestaan meer spellen ook. Nee sorry het is gewoon niks voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Doen straks niet mee gaan wat console gamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
NHMS vanavond, leuk! Leukste roval binnen iracing, zeker met langzamere wagens :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nou dan zitten we goed met de Pontiac :p ik ben benieuwd of het nut heeft om de 4 te gebruiken denk dat je hem beter in de limiter van de 3 kunt laten rammen :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Nou, ik heb nog genoeg te leren. Tijdens de practice en qualify ging het wel lekker, maar in de race had ik veel moeite om de auto op de baan te houden. Leek wel of er gewoon minder grip was. Maar als ik dan kijk wat de rest reed kwa snelste ronde tijd kan dat ook niet kloppen :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gewoon veel rijden.... Dan komt het allemaal vanzelf wel ;)
Ik kon gisterenavond niet in mijn ritme komen tijdens de P & Q met de Soltice.
Wel uiteindelijk een oude setup van voor de update gepakt en deze met lichte aanpassingen in de Q en R gereden.
Uiteindelijk van de 13de plek gestart en in de 1ste heat 9de geworden. Dat was een weinig boeiende race voor mij.
In de 2de heat van de 8ste plek gestart en langzaam maar zeker opgeklommen tot de tweede plek. Niet omdat ik zo veel sneller was, maar omdat ik geen foutjes maakte. Totdat net noodlot toesloeg in T1. De auto brak net als alle andere keren daarvoor een beetje auto ik stuur beetje tegen raak in een slip vang de auto op en hupsakee..... paar keer ketsen, Jos en Marcel van de baan en klaar was het voor mij en hun beiden. Jammer voor mij en zeker ook voor hun. (Sorry heren). Tow gedaan en toch nog 10de geworden ;(
Al met al toch wel een leuke raceavond. Maar ik vond de Soltice voor de update 'leuker'.
En wat heeft die auto andere bakverhoudingen nodig zeg....

[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 03-12-2013 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Mijn pech zet stug door :+ eerste race was heel leuk, kon na een slechte start Rudy niet achter me houden en na een foutje kwam Koen er ook langs. Dacht even in een gat te komen maar door wat beter mn best te doen trok ik dat langzaam weer dicht, tot ik hem ook in t1 verloor en dwars kwam te staan. Paar man voorbij gelaten en achter Dirk en jesper aangesloten, en dat was de rest van de race erg gaaf! Overal 3-way battles en zelfs Eric kwam nog even meedoen :p

Heat 2 was redelijk kort, eerste rondje ging goed zonder problemen, helaas kreeg ik een Rudy in mn wiel in rondje 2 en was de auto zo krom dat ik nog sneller in de pit was geweest als ik een tow had genomen :+

Volgende week met de lotus... Deze hele week is al lotus op Bathurst dus ik krijg de nodige training vanzelf. Ik stel voor dat de rest ook probeert al wat te oefenen want het is niet makkelijk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jubby
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-07 20:07
Ik vind dat sinds het veranderlijke weer oefenen veel minder zin heeft.
Je weet immers niet wat je staat te wachten op de dag zelf.

Zoals laatst bleek in een oefensessie, mijn setup van eerst werkte voor geen meter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Valt wel mee hoor, laatste versnelling flink hoger en het was prima te rijden.

Je kunt vrij weinig doen aan je setup om hem beter te maken voor het weer, de auto wordt gewoon moeilijker en daar moet je maar mee om gaan, mij is het tenminste nog niet gelukt om bij lastig weer toch een makkelijke setup te maken. En als je de baan kent ben je al een heel stuk verder, dan kun je een uur aan het weer wennen ipv een uur aan de baan, de auto EN het weer.

Eventueel kunnen we in het vervolg iets vergelijkbaars als Iracing doen, gewoon van tevoren het weer bepalen (random) voor elke week en dat instellen, dan kun je met het goeie weer oefenen. Maar dan is het dus niet meer dynamisch.

[ Voor 20% gewijzigd door NickThissen op 03-12-2013 08:57 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Was wel vermakelijk gister, al was de wagen in de 2e sessie wel een stuk leuker/beter te rijden :) Blijf het apart vinden hoeveel invloed dat weer op de autos heeft.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Het was weer lekker veel lol zoals dat meestal wel is met de wat tragere auto's. Toch had ik de 2e heat niet direct echt het idee dat de auto nou zo bizar veel anders reed, iets gladder dat wel.

En het was ook niet zo handig van me om in de 2e heat Maykel in de binnenbocht te willen pakken, ik had verkeerd ingeschat dat we er wel samen door konden. Ik had je de plaats zo gegeven, maar door de actie van Joep vond je het zelf niet meer nodig :+

In ander nieuws: De TS server is weer up-to-date

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Och, kan gebeuren, en het feit dat je het aanbied is voor mij al meer dan genoeg. Snap ook wel dat je het daar probeerde. En inderdaad, Joep was al zo vriendelijk om ons allemaal wat plaatsen kado te doen :p

Dat Richard me in de laatste ronde nog voorbij kwam had ik niet meer verwacht, maar was verdiend. Ik liep de laatste ronden enorm te harken met te hete banden, en was volslagen kansloos. Netjes gereden Richard d:)b

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 14:47
De races waren toch leuker uitgevallen dan ik dacht.

Vond het op Charlotte een absoluut hok en op Twin Ring kwam ik er pas na een aantal ronden achter dat het allemaal veel sneller kon.

Denk dat het ook te maken heeft met het geluid van dat NTM. Dat is veel luidruchtiger dan vroeger waardoor ik in het begin vaak dacht dat ik al op de limiet zat terwijlt dat toch niet zo was.

Eerste heat kon ik verbazingwekkend genoeg wel in de buurt van Rudy blijven (waarschijnlijk door zijn schakelproblemen) en de 2 laatse ronden was het echt spannend.
Achteraf gezien had ik het misschien wel gehaald als ik iets defensiever gereden had in de laatste ronde maar dit was veel leuker... en op de finishlijn scheelde het niet veel.

Tweede heat in het begin heel rustig aan gedaan omdat ik geen idee had van de rempunten van de andere rijders. Misschien wel iets te rustig want toen ik uiteindelijk achter Joep en Jos zat had Marco al meer dan 13 seconden voorsprong.

Nog wel mijn excuses aan Maykel voor de vrij aggressieve inhaalactie aan de buitenkant na het passeren van het poortje. Mijn geduld is blijkbaar nogal snel op, er zijn niet veel inhaalmogelijkheden en ik zag een gaatje.

Uiteindelijk terug kunnen komen tot 8 seconden op Marco en toen maakte hij nog een foutje een paar ronden voor het einde waardoor ik uiteindelijk op bijna 4 seconden bleef steken denk ik.

Edit : ivm setups heb ik er niet veel tijd ingestoken. Enkel de baseline setup ingeladen en mijn rijstijl aangepast aan de auto. Van setup wisselen kost vrij veel tijd want met dat NTM moet je al een rondje of 4, 5 gereden hebben voordat de banden goed aanvoelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fragbeestje op 03-12-2013 10:58 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niel vraagje over het streamen - klopt het dat je ook die Open Broadcaster Software gebruikt? Ik wil graag iRacing streamen en dan alleen het geluid van het spel streamen, en niet andere geluiden (zoals teamspeak) op de achtergrond. Kan dat? Of hoor je altijd teamspeak er tussen door dan...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Dat kan ja. Hoe dat precies moet, weet ik niet.
Je kan beter hier kijken: Het grote "stream een game" topic

Ik heb er bewust voor gekozen om het geluid niet te splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Waren leuke races gisteravond. Baseline voelde voor mij goed aan in de practice. Heb nog een ronde of 10 met de setup van Rudy geprobeerd, maar daar was ik toch minder snel mee. Van P3 gestart in heat1 door een goeie Q. Kwam erg goed weg, schakelde alleen veel te vroeg naar z'n 2 waardoor m'n goeie start meteen teniet gedaan werd. In T2/T3 zat ik aan de binnenkant (volgens mij achter Rudy), maar ik sneed hem iets te scherp waardoor ik een slowdown kreeg. Ik probeerde deze in de linker haarspeld in te wisselen, maar kwam net met 2 wielen in het zand, waardoor ik nog meer tijd verloor. GRMBL. Hierdoor kwam ik achter Pascal te zitten, en hoewel ik op de meeste stukken sneller was kwam ik er niet voorbij. Ik had autoblip aan staan, en volgens mij schakelde Pascal volledig manual, wat op de rechte stukken met opschakelen een klein voordeel geeft. Dit was genoeg om mij na de kom elke keer net voor te blijven. Na een paar rondes zat ik na de kom er weer vlak achter en wilde eigenlijk niet eens inhalen. Bij het aanremmen van T2/T3 had ik het idee dat Pascal zeker 5m eerder remde dan de voorgaande rondes waar ik dus behoorlijk door verrast werd. Gelukkig kon ik hem tijdens hem remmen nog naar de binnenkant gooien, en zat voor de apex al ervoor. Ik kon redelijk mijn normale lijn rijden, en dacht dat ik aan de buitenkant voldoende ruimte liet. Helaas schrok Pascal van mij toen ik er voor de apex ineens naast zat, en was hij op dat moment al vol aan het insturen. Hij raakte me net op mn linker achterwiel, en hoewel ik er wel voorbij was stond mn achterwiel vanaf dat moment scheef, en werd het rijden een flinke uitdaging. Niet veel later ging ik voor de eerste keer de rondte in en moest ik een aantal plekken inleveren. Toch doorgereden, maar na een paar rondes ging het in T1 mis en ging ik de muur in. Toen maar een nieuwe auto gehaald voor de laatste paar rondes, maar de concentratie was weg. In de laatste ronde (op het moment de Rudy over de finish kwam) ging het weer mis in T1, en maakte ik nog een paar mooie koprollen. Heat 1 dus gefinshed in de pits op P14.
Dit had wel een voordeel voor de 2e heat want ik mocht nu op P4 starten. Redelijke start, en ik kon in T2/3 mooi aan de binnenkant achter ramsho aansluiten voor P2. Hij maakte niet lang daarna een fout waardoor ik er voorbij kon. In de rondes daarna vrij constant goede rondes gereden, en zo m'n voorsprong uitgebouwd tot een paar seconden. Ik zag dat ramsho ondertussen ook achter me weggevallen was, en dat Jesper met een goeie opmars bezig was. Ik kon hem gelukkig op zo'n 4.5-5s achter me houden, maar moest flink risico's nemen om hem daar te houden. Na een paar rondes ging het voor hem echter de soep in, en ik zag dat ik meer dan 10s op P2 had. Toen tandje teruggeschakeld en op safe gaan rijden. Met nog een paar rondes te gaan kwam Koen achter me, maar ik had een dusdanige voorsprong dat het eigenlijk niet meer mis kon gaan. 2 rondes voor het einde nog een keer ergens door het gras gegaan, waardoor ik een seconde of 3-4 verloor, maar bij het ingaan van de laatste ronde had ik nog dik 6s. voorsprong. Laatste ronde heel voorzichtig gereden zodat Koen nog terugkwam tot zo'n 4s, maar dat vond ik prima :)
Jammer van Heat 1, maar leuk om weer eens te winnen :)

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
NickThissen schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 11:10:
Niel vraagje over het streamen - klopt het dat je ook die Open Broadcaster Software gebruikt? Ik wil graag iRacing streamen en dan alleen het geluid van het spel streamen, en niet andere geluiden (zoals teamspeak) op de achtergrond. Kan dat? Of hoor je altijd teamspeak er tussen door dan...
je kan dat, koop een een usb box of pak je speakertje in de webcam

en zet deze als in-line op OBS en in je mixer zet je enkel iracing als input voor die speaker .

je kan dit ook met 1 geluidsoutput maar dat vind ik te omslachtig (met VAC Software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Snap er niks van :+ Usb box?? Webcam?? Ik zoek het vanavond wel uit lol. In het andere topic stond er al wel wat info, maar mensen hadden daardoor last van lag in het geluid en dat moet ik natuurlijk niet hebben...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
USB speakertjes :p

ik gebruik mijn webcam zit speakertje in :p

hier is een quote van forum waar niel over heeft

----

Volgens mij heb je een soortgelijke setup als mij. (al heb ik dan geen lag)

Ik heb het als volgt ingesteld:
Al mijn windowssounds + gamesound gaat naar de VAC geluidskaart. (staat dus als default device)
Mijn stream streamt dan ook die VAC geluidskaart. (OBS staat op default device)
Dan stel ik skype in, dat skype alleen naar mijn koptelefoon (ook een USB headset) gaat.

Als ik in VAC dan niks instel, dan heb ik nog geen geluid op mijn koptelefoon, behalve skype. (want alle windows+gamesounds gaan naar de VAC kaart, en daar gebeurd verder niks mee)

Je kan dan VAC vertellen dat ie hem door moet sturen naar de koptelefoon, maar dan krijg ik inderdaad lag.

Dit heb ik als volgt omzeild: bij de recording devices in windows, heb ik de eigenschappen van de VAC kaart geopend, en ingesteld dat ik naar dit apparaat wil luisteren, op mijn koptelefoon.

Via deze weg heb ik geen lag op mijn geluid, en dus ook niet op de stream!

[ Voor 88% gewijzigd door dabelg op 03-12-2013 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Oh, dus je gebruikt een (willekeurige) audio output waar je het iRacing geluid naartoe stuurt, en je laat OBS alleen die output streamen?

Maar dan hoor ik iRacing dus niet meer door m'n headset...?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
jawel je kan een audio stream naar meerdere outputs linken alle ik toch met win8.1, doe het nu ook maar 2 weken :p (wil zeggen ik kan het toch) nu met die virtual audio cable kan het dus ook zie ik in het forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-08-2022
Ik was net aan het rijden op iracing toen ineens mijn Fanatec gt3 rs v2 zwaar begon te sturen.
daarna begon ik ook een verbrande lucht te ruiken? is dit een koel probleem?
heeft iemand hier wel eens last van gehad?

Twitch.tv iRacing Profiel Website

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Oei, ben je wel meteen gestopt? Doet hij het nu nog wel? Ik heb dat probleem niet gehad maar verbrande lucht lijkt me niet goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
ja ik ben meteen gestopt! hij is nu nog wel warm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Klinkt (en ruikt) als een vastgelopen elektromotor. Misschien is de koelfan ermee gestopt en toen de motor of zo.....
Ik zou maar even support benaderen. Bellen naar DU is het snelst, maar je kan ook mailen naar NL of DU. Wel alle gevraagde informatie meesturen, anders reageren ze met een reply dat ze alle info nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijmennabuurs
mail is verstuurd! ben benieuwd wat ze terug schrijven! heb het stuur nog maar een half jaar en zo warm is het niet waar ik race?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tja, het blijft electronica en kan dus kapotgaan. Als je stuur nog maar 6 maand oud is gaat Fanatec dat gewoon voor je repareren, kan alleen zijn dat je hem een week kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ze zijn weer geluid van de DW12 aan het opnemen, als ze niet crashen.
I came to Sebring to record sound, not work on the damage model!
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Bak-PDSIEAEXfA4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Een beetje fatsoenlijk crash geluid mag ook wel opgenomen worden vind ik :) Het is wel altijd hetzelfde nu :p

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 123 ... 141 Laatste

Dit topic is gesloten.