+ 1thijmennabuurs schreef op woensdag 20 november 2013 @ 12:10:
niel Ik zou ook graag zo'n dm willen
ben ook wel geintereseerd! probeer het nu al een tijdje met twitch maar dat draait niet top!
Had je het niet beter gewoon hier kunnen posten?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
lol als we straks met zijn alle gaan streamen, zijn we allemaal zonder viewers omdat iedereen op zijn eigen stream zit dan
Een 4e scherm met alle livestreams van je tegenstanders erop.
Dat moet een tactisch voordeel geven.
En leid hemaaaal niet afRed Baron schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:30:
btw, voor de mensen die nog een leuke race zoeken voor zaterdag.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3223026.page
Indycar+HPD+Lotus 79 op Road America. Allemaal in dezelfde class (verschillen worden goed gemaakt dmv stop&go penalty's voor de snellere auto's en fuel restrictions)
Dit komt overigens geheel uit eigenbelang ter sprake, ik doe mee in de lotus maar heb mensen nodig die beter zijn dan ik om van te leren en weet dat hier wat lotus fans zitten lol
Hier baal ik nou echt van.... Mijn 4de scherm is al vol, moet ik een vijfde nemenRed Baron schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:30:

Of een overlay op een van de zijschermen
[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-11-2013 13:36 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Lijkt me leuk! Volgens mij ben ik de enige Lotus fan (of misschien Jos nogthemac1983 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 13:34:
[...]
En leid hemaaaal niet aflol
btw, voor de mensen die nog een leuke race zoeken voor zaterdag.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3223026.page
Indycar+HPD+Lotus 79 op Road America. Allemaal in dezelfde class (verschillen worden goed gemaakt dmv stop&go penalty's voor de snellere auto's en fuel restrictions)
Dit komt overigens geheel uit eigenbelang ter sprake, ik doe mee in de lotus maar heb mensen nodig die beter zijn dan ik om van te leren en weet dat hier wat lotus fans zitten lolMAN wat een auto is dat
Hoe werkt dat balancing met stop&go's precies? Mag je wel fuel of banden nemen tijdens je stop&go of mag je dan helemaal niks doen? En werkt het een beetje eerlijk of is er soms een auto toch wel in het voordeel?
Vandaag weer een (no-sim) update:
quote: MemberforumInfrastructure Updates. No sim updates.
Sessions in progress will continue, but the web site will be unavailable.
Wednesday 20-Nov
UTC
1600 Service Down
1800 Service Up
Ik rijdt nou al een tijdje mee in de andere divisies van deze league. De calculaties worden gemaakt t.o.v world record tijden. Soms zijn deze niet recent voor handen en moeten oudere gegevens gebruikt worden wat kan resulteren in afwijkende resultaten. Dit is een TEST race om te kijken of het een beetje uit komt en te doen is met deze auto's dus ik verwacht niet dat het 100% is maar tot nu toe komt het in de races redelijk goed uit, we hebben meestal wel 2-3 verschillende auto's in de top5 (coureur verschil speelt ook erg mee natuurlijk
)
Normaal gesproken worden de Stop&go's ingepland bij de 1e pitstops voor de snellere auto's de tijd hiervan hangt af per race soms is het een S&G van 50 seconden, maar ik heb ook 3 minuten moeten wachten (lekker even roken tijdens zo'n lange race).
De snellere auto's komen dan meetal met achterstand weer de baan op en moeten zich door het hele veld heen banen en soms zelfs een compleet rondje goedmaken, je raced om positie dus het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de langzame auto's aan de kant gaan, je moet ze echt inhalen wat nog wel eens een uitdaging is.
Over de tijd van de S&G is nu nog niets bekent, Jorgen (de organisator) heeft nog fuel data nodig van iedereen om zijn berekeningen te kunnen maken. Ik denk ook niet dat de fuel strategie van de HDP en Indycar hetzelfde zal zijn dus misschien dat de S&G dan gewoon bij rondje 1 komt om het voor die classes eerlijker te houden, niet dat de 1 een "gratis" pitstop heeft en de ander niet. Meestal weten we het donderdag/vrijdag pas precies
Je mag iig altijd pitten etc bij de Stop&Go.
Beetje jammer trouwens dat er nu een ROLLING start is
bij andere divisies hebben we standing starts (Is leuk als ik met de corvette achter een Riley start
zit er meestal in T1 al voor en dan proberen hem erachter te houden lol
) maar dat zal met de HDP en Indy niet te doen zijn
Normaal gesproken worden de Stop&go's ingepland bij de 1e pitstops voor de snellere auto's de tijd hiervan hangt af per race soms is het een S&G van 50 seconden, maar ik heb ook 3 minuten moeten wachten (lekker even roken tijdens zo'n lange race).
De snellere auto's komen dan meetal met achterstand weer de baan op en moeten zich door het hele veld heen banen en soms zelfs een compleet rondje goedmaken, je raced om positie dus het is helemaal niet zo vanzelfsprekend dat de langzame auto's aan de kant gaan, je moet ze echt inhalen wat nog wel eens een uitdaging is.
Over de tijd van de S&G is nu nog niets bekent, Jorgen (de organisator) heeft nog fuel data nodig van iedereen om zijn berekeningen te kunnen maken. Ik denk ook niet dat de fuel strategie van de HDP en Indycar hetzelfde zal zijn dus misschien dat de S&G dan gewoon bij rondje 1 komt om het voor die classes eerlijker te houden, niet dat de 1 een "gratis" pitstop heeft en de ander niet. Meestal weten we het donderdag/vrijdag pas precies
Beetje jammer trouwens dat er nu een ROLLING start is
Vroeger, toen ik nog jong was, hadden we een league met GPL. Die had zeven verschillende auto's, en om te voorkomen dat iedereen de snelste auto (Lotus 49) nam waren de regels aangepast. Voor een heel seizoen had je een budget, hoe sneller de auto des te meer het moest kosten.
Kwam je niet opdagen dan werd de duurste auto in rekening gebracht. Je budget moest altijd toereikend zijn om alle resterende races te kunnen rijden. Dat zorgde voor verrassende races. Iets voor ons op de Dinsdag met bijv. de McLaren, Corvette, Caddy en Ford GT?
Kwam je niet opdagen dan werd de duurste auto in rekening gebracht. Je budget moest altijd toereikend zijn om alle resterende races te kunnen rijden. Dat zorgde voor verrassende races. Iets voor ons op de Dinsdag met bijv. de McLaren, Corvette, Caddy en Ford GT?
Zo'n idee met budget heb ik ook al tijden, maar lijkt niet echt interesse in te zijn. Mijn idee ging stuk verder nog, dat je begon met een bepaald budget en daar je auto van moest kopen (snellere auto = duurder, soms zo duur dat je meteen in het rood komt), en dat je met je finish positie weer geld kon winnen. Incjes kosten dan gewoon extra geld (reparatie kosten). En hoeveel budget je op het eind van het seizoen overhebt telt dan ook mee voor de eind positie. Dan kun je nog veel dieper gaan en bijvoorbeeld sponsors inbouwen die uitbetalen als je aan een bepaald doel voldoet; bijvoorbeeld een sponsor kopen voor $1000 die $5000 betaald als je wint met minder dan 3 incjes. Haal je dat niet dan ben je je $1000 kwijt. Zo kun je natuurlijk van alles bedenken (snelste ronde, meeste laps in de lead, meeste mensen ingehaald, etc), maar dat gaat natuurlijk extreem ver.
Lijkt me persoonlijk heel erg leuk, maar ik denk niet dat het ten goede komt voor deelname want ik denk dat de meeste mensen het veel te veel gedoe vinden
Lijkt me persoonlijk heel erg leuk, maar ik denk niet dat het ten goede komt voor deelname want ik denk dat de meeste mensen het veel te veel gedoe vinden
Leuk om te proberen bij de finale van dit seizoen 
Mij spreekt het wel aan!
Mij spreekt het wel aan!
[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 20-11-2013 15:19 ]
Het werkt niet echt over een wedstrijd, je moet dan wel een heel seizoen doen denk ik.JoepW schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:18:
Leuk om te proberen bij de finale van dit seizoen
Mij spreekt het wel aan!
Mjah, als jij al het rekenwerkt doet vindt ik het niet zo erg hoorNickThissen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:09:
Zo'n idee met budget heb ik ook al tijden, maar lijkt niet echt interesse in te zijn. Mijn idee ging stuk verder nog, dat je begon met een bepaald budget en daar je auto van moest kopen (snellere auto = duurder, soms zo duur dat je meteen in het rood komt), en dat je met je finish positie weer geld kon winnen. Incjes kosten dan gewoon extra geld (reparatie kosten). En hoeveel budget je op het eind van het seizoen overhebt telt dan ook mee voor de eind positie. Dan kun je nog veel dieper gaan en bijvoorbeeld sponsors inbouwen die uitbetalen als je aan een bepaald doel voldoet; bijvoorbeeld een sponsor kopen voor $1000 die $5000 betaald als je wint met minder dan 3 incjes. Haal je dat niet dan ben je je $1000 kwijt. Zo kun je natuurlijk van alles bedenken (snelste ronde, meeste laps in de lead, meeste mensen ingehaald, etc), maar dat gaat natuurlijk extreem ver.
Multiclass uiteraard, bijv HPD+C6R+FGT (de standaard combo), dan zou de HPD het duurste zijn en de FGT het goedkoopste. Stel dat je met $100,000 begint, dan zou de HPD bijvoorbeeld $150,000 kosten, de C6R $80,000 en de FGT $60,000 ofzo. Dit om een beetje het echte racen te simuleren waar je ook niet zomaar meteen in de P1 class kan stappen (ok, het is niet direct vergelijkbaar, maar het maakt de lagere classes wel aantrekkelijker en toegankelijker). Met andere woorden: wil je in de HPD rijden dan zul je ook wel goed moeten zijn om wat geld terug te willen verdienen (je staat meteen $50,000 in het rood), terwijl je in de FGT al gauw rond komt door gewoon je race te rijden.
Aan de andere kant kun je dan de HPD iets meer laten verdienen voor een (class) win, of betere sponsor deals geven bijvoorbeeld.
Je eindpositie in het kampioenschap geeft dan ook een geld prijs en die kan ook voor elke class anders zijn uiteraard. Zo moet je het een beetje balanceren zodat je bij elke class ongeveer gelijke kans hebt om wat over te houden aan het eind.
Op het eind van het seizoen kun je dan twee dingen doen:
- Overgebleven budget laten meetellen in de punten (bijv +1 punt voor elke $10,000 en -1 punt voor elke $10,000 in het rood, ik zeg maar iets).
- Overgebleven budget uitbetalen in iRacing credits (even delen door een factor 5000 ofzo
) als winst.
Aan de andere kant kun je dan de HPD iets meer laten verdienen voor een (class) win, of betere sponsor deals geven bijvoorbeeld.
Je eindpositie in het kampioenschap geeft dan ook een geld prijs en die kan ook voor elke class anders zijn uiteraard. Zo moet je het een beetje balanceren zodat je bij elke class ongeveer gelijke kans hebt om wat over te houden aan het eind.
- Overgebleven budget laten meetellen in de punten (bijv +1 punt voor elke $10,000 en -1 punt voor elke $10,000 in het rood, ik zeg maar iets).
- Overgebleven budget uitbetalen in iRacing credits (even delen door een factor 5000 ofzo
[ Voor 33% gewijzigd door NickThissen op 20-11-2013 15:56 ]
Meh, je had hem aangepast 
Uitbetalen in Iracing credits? Zou helemaal realistisch zijn als iemand met negatief budget moet dokken natuurlijk
Geeft ook een meer AUW gehalte als je een race verkloot
Uitbetalen in Iracing credits? Zou helemaal realistisch zijn als iemand met negatief budget moet dokken natuurlijk
[ Voor 74% gewijzigd door themac1983 op 20-11-2013 16:56 ]
Haha ja, als je zeker wil zijn dat er niemand meedoet kun je dat inderdaad doen
Verwijderd
ik vermoed via een hangout in dat gevalNiellie41 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:12:
Ik heb je een DM gestuurd.
Zelf probeer ik wel live commentaar te geven, maar zoveel kletsen als EmptyBox of O'Keefe kan ik niet en wil ik eigenlijk ook niet. Ik kan me veel beter concentreren als ik stil ben.
Ik heb vanaf nu wel de laptop met de chat open staan, zodat ik kan zien of er reactie of vragen zijn.
en meatball is terug $150.000 betalen anders niet meedoen ?NickThissen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:49:
Multiclass uiteraard, bijv HPD+C6R+FGT (de standaard combo), dan zou de HPD het duurste zijn en de FGT het goedkoopste. Stel dat je met $100,000 begint, dan zou de HPD bijvoorbeeld $150,000 kosten, de C6R $80,000 en de FGT $60,000 ofzo. Dit om een beetje het echte racen te simuleren waar je ook niet zomaar meteen in de P1 class kan stappen (ok, het is niet direct vergelijkbaar, maar het maakt de lagere classes wel aantrekkelijker en toegankelijker). Met andere woorden: wil je in de HPD rijden dan zul je ook wel goed moeten zijn om wat geld terug te willen verdienen (je staat meteen $50,000 in het rood), terwijl je in de FGT al gauw rond komt door gewoon je race te rijden.
- Overgebleven budget uitbetalen in iRacing credits (even delen door een factor 5000 ofzo) als winst.
Net gepost door Kevin Bobbitt op het iracing forum:
In an effort to better communicate with our members I am going to try and post semi-regular updates regarding things going on here at iRacing. Topics might include general iRacing news, updates on content, current member promotions or contests, etc.
11.20.2013
We just collected reference photos and sound for the BMW Z4 GTE car at Sebring last week. We will be building the GT3 version of the car so it can compete with the McLaren
We have CAD data on the Dallara DW12 and are hoping to start on the art and production side of things in February. I don’t have an eta for the release
Still shooting to get the Ruf out before the end of the year
Cube Nuroad Race (2022)
Ik heb wat geoefend op Bristol.
Mijn PB is inmiddels een 15.341 met 40% tape en met full tape reed ik een 15.277.
De setup kan volgens mij wel nog iets meer loose. Hij kan in het begin van de run beetje loose zijn bij het uitkomen van de bocht, maar dat verdwijnt daarna.
Hij is best stabiel.
Setup Bristol NASCAR B series
Mijn PB is inmiddels een 15.341 met 40% tape en met full tape reed ik een 15.277.
De setup kan volgens mij wel nog iets meer loose. Hij kan in het begin van de run beetje loose zijn bij het uitkomen van de bocht, maar dat verdwijnt daarna.
Hij is best stabiel.
Setup Bristol NASCAR B series
heb hem daarstrak oo keens getest, ik kom wel niet verder dan 15.5 maar hij voelt wel goed aan.
wou daarjuist om 9u de open race doen maar er was maar 4 man ingeschreven, is dat omdat het bristol is?
wou daarjuist om 9u de open race doen maar er was maar 4 man ingeschreven, is dat omdat het bristol is?
whoahahah net fixed op bristor gereden, Ik heb in de replay even geteld hoeveel tikken ik heb gekregen.. In totaal 9 keer door een aandere auto van achter geraakt
1e keer reed ik 2e, maar door een miracle safe hadden we geen yellow en kon dus doorrijden maar toen wel op plek 8 met damage, dus was niet zo snel meer, en lekker eigenwijs de high line volgen zodat niemand erlangs kon onder
HEERLIJKE race gehad, ondanks alle bumps en tikjes maar 2 incjes
uiteindelijk 12e geworden omdat ik WEER in de bocht links achter een tikje kreeg en dus dwars ging 
Ga nou niel zijn setup maar eens testen
edit: 15.4 met niel zijn set, maar ik vind die van Kevin een stuk makkelijker rijden, wel langzamer... keuzes...keuzes....
Ga nou niel zijn setup maar eens testen
edit: 15.4 met niel zijn set, maar ik vind die van Kevin een stuk makkelijker rijden, wel langzamer... keuzes...keuzes....
[ Voor 9% gewijzigd door themac1983 op 21-11-2013 01:49 ]
Dat hoort bij short track racen. Doen ze in het echt ook.themac1983 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 00:33:
uiteindelijk 12e geworden omdat ik WEER in de bocht links achter een tikje kreeg en dus dwars ging
yeah i know. de race was echt een van de leukste die ik gehad had, van 2 naar 12
maar had echt lol met he ophouden, tikkjes krijgen (Stiekum ook een paar gegeven
) en bijna full green run... we finishte under yellow maar tot dat was het alleen green
damn die Bristol is wel fun in race zoo close.
hier zie je wel de faling van de SR in iracing iedere keer je gesquashed wordt tegen die muur is't x4, was bijna disqualified en deed niets verkeerd
(auto zag erniet uit aan de zijkanten.)
hier zie je wel de faling van de SR in iracing iedere keer je gesquashed wordt tegen die muur is't x4, was bijna disqualified en deed niets verkeerd
[ Voor 9% gewijzigd door dabelg op 21-11-2013 22:44 ]
Mooie nieuwe trailer..... Met de RUF.... 
Mooie trailer, gisteravond nog even gekeken 
Gisteren ook bezig geweest met wat Twitch streaming. Na de tips van Niel (nog bedankt!) met OpenBroadcaster aan de slag geweest. Performanceimpact is minimaal volgens mij. Ik heb wat games gestreamed (iRacing en BF4). Erg leuk om mee te prutsen, ik moet alleen echt een andere headset/microsfoon hebben
http://nl.twitch.tv/therealarfman
Gisteren ook bezig geweest met wat Twitch streaming. Na de tips van Niel (nog bedankt!) met OpenBroadcaster aan de slag geweest. Performanceimpact is minimaal volgens mij. Ik heb wat games gestreamed (iRacing en BF4). Erg leuk om mee te prutsen, ik moet alleen echt een andere headset/microsfoon hebben

http://nl.twitch.tv/therealarfman
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Trailer ziet er goed uit, beetje kazige muziek in mijn optiek, maar goed.
De Ruf ziet er ook goed uit, hij lijkt al op een Porsche zoals hij over de heuvel heen danst, en het geluid is ook erg goed.
De Ruf ziet er ook goed uit, hij lijkt al op een Porsche zoals hij over de heuvel heen danst, en het geluid is ook erg goed.
Er is ook weer een mooie aanbieding voor nieuwe leden:
En volgende week vrijdag is het volgens mij weer tijd 'black friday'. Dan zijn de bestaande leden weer aan de beurt voor een beetje korting
En volgende week vrijdag is het volgens mij weer tijd 'black friday'. Dan zijn de bestaande leden weer aan de beurt voor een beetje korting
Ik twijfel een beetje, heb nog ongeveer een half jaar lidmaatschap in de buffer, maar zo'n 2j voor de prijs van 1j aanbieding is wel prettig, die waarschijnlijk wel weer op BF gaat werken (of al werkte zoals ik hier laatst las).
Maar het zou me ook weer niks verbazen als het voor die tijd nog een keer wordt aangeboden.
Maar het zou me ook weer niks verbazen als het voor die tijd nog een keer wordt aangeboden.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Heb nu ongeveer een maand iRacing en het bevalt erg goed.JoepW schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 15:20:
Er is ook weer een mooie aanbieding voor nieuwe leden:
Ik heb nog bijna exact een jaar, dat vind ik nog wel even genoeg 
Zo dat was een moeilijke race in de Lotus!! Hele race achterna gezeten door Robert Podgorny, meestal minder dan 0.7 seconde, maar ik heb zowat geen fouten gemaakt (paar kleintjes), en met 0 incjes tweede plek gepakt (P1 lag 32 sec voor me
). Gave combo die Lotus op Zandvoort... En die setups wat ik gebruik (allemaal van Nuno Moreira) bevallen echt extreem goed, ze doen precies wat je wil en je kan er mee gooien en smijten maar toch exact mee insturen etc, super gebalanceerd en snel. Ben benieuwd morgen of de race op Road America iets wordt
Zo dat was een moeilijke race in de Lotus!! Hele race achterna gezeten door Robert Podgorny, meestal minder dan 0.7 seconde, maar ik heb zowat geen fouten gemaakt (paar kleintjes), en met 0 incjes tweede plek gepakt (P1 lag 32 sec voor me
ik heb wel een lekkere setup nou voor road america, rijd zelf 1:58 maar ZUIG dus moet zeker nog 2 seconden vanaf kunnen (voor jouw 3-4 denk ik) en dan ben je gelijk veruit de snelste
Heb deze week een aantal races gedaan in de Mustang cup op Bathurst. En gaat op zicht best goed, ik laat alleen heel veel tijd liggen op de rechte stukken. En ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik fout doe. Bijvoorbeeld na T1 verlies ik zo meer dan 1 sec op iedereen, ook het rechte stuk vanaf de berg naar beneden verlies ook zo weer een 0,5 tot een hele sec.
Voor mijn gevoel rij ik best goed de bocht uit en lijkt het niet alsof ik langzamer ga als ik achter iemand rij, maar dan toch loopt hij langzaam van me af en lijkt wel beter te versnellen dan mijn auto. Ik snap er niks van. Iemand nog tips?
Ook een paar races gedaan met de Skip Barber, maar dat is wel een hele omschakeling. Ik weet niet echt of dat mijn ding is. Vind de Mustang een stuk leuker om te rijden.
Voor mijn gevoel rij ik best goed de bocht uit en lijkt het niet alsof ik langzamer ga als ik achter iemand rij, maar dan toch loopt hij langzaam van me af en lijkt wel beter te versnellen dan mijn auto. Ik snap er niks van. Iemand nog tips?
Ook een paar races gedaan met de Skip Barber, maar dat is wel een hele omschakeling. Ik weet niet echt of dat mijn ding is. Vind de Mustang een stuk leuker om te rijden.
Dan ga je toch te hard de bocht in en laat je het op exit liggen.
Fucking bristol......... doe een open set mee, T1 hero denkt buitenom 2 auto's in te kunnen halen..je kunt de rest wel raden....
Tja, dat is Bristol zullen we maar zeggen
Heb ook net gereden. Hoe passeer je iemand op deze baan?!? Hele race beetje achterin gehobbelt omdat ik geen pass kon maken op degene voor me. Low-line werkte voor mij namelijk totaal niet om iemand voorbij te steken.
Heb ook net gereden. Hoe passeer je iemand op deze baan?!? Hele race beetje achterin gehobbelt omdat ik geen pass kon maken op degene voor me. Low-line werkte voor mij namelijk totaal niet om iemand voorbij te steken.
Tjah, als iemand de high line vasthoud zit er weinig anders op dan low erlangs
Dat vind ik juist wel het mooie aan deze baan trouwens, als je gewoon constant hoog kunt rijden en snel bent, is het ZO moeilijk er onder langs te gaan. in tegenstelling tot de meeste banen waar je er high weer niet voorbij komt
Volgens mij wordt het weer eens tijd voor een GoT iRacing SchoolLinc schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 00:33:
Heb deze week een aantal races gedaan in de Mustang cup op Bathurst. En gaat op zicht best goed, ik laat alleen heel veel tijd liggen op de rechte stukken. En ik snap eigenlijk niet zo goed wat ik fout doe. Bijvoorbeeld na T1 verlies ik zo meer dan 1 sec op iedereen, ook het rechte stuk vanaf de berg naar beneden verlies ook zo weer een 0,5 tot een hele sec.
Is er interesse?
Als je echt zo consistent keer op keer verliest op de rechte stukken dan zou ik eerst eens de hardware controleren. Geef je wel vol gas, of gaat je pedaal misschien niet naar 100%? Of misschien is de rem standaard iets ingedrukt. Linksonder in beeld kun je dat zien aan de groene en rode balken. Als je vol gas geeft moet boven de groene balk nog een klein streepje komen te staan, en er moet natuurlijk geen rode balk zijn. is dat niet zo dan moet je even opnieuw kalibreren.
+1Volgens mij wordt het weer eens tijd voor een GoT iRacing School
Is er interesse?
[ Voor 4% gewijzigd door FransJansen op 23-11-2013 12:40 ]
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Verwijderd
Driften met de Mustang?JoepW schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:47:
[...]
Volgens mij wordt het weer eens tijd voor een GoT iRacing School
Is er interesse?
Ik heb een practice gehost voor de race van vanavond (Lotus+HPD+Indycar op Road America), voor degene die niks te doen hebben
"Helaas" visite 
Omdat ik tijdens het Twitchen erachter kwam hoe onverstaanbaar ik eigenlijk was (nog buiten het accent
) heb ik een Sennheiser PC320 G4ME gekocht. Gisteravond besteld bij de MM, zou vandaag moeten komen .. ik heb weinig hoop maargoed.
Omdat ik tijdens het Twitchen erachter kwam hoe onverstaanbaar ik eigenlijk was (nog buiten het accent
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb altijd interesse om bij te leren!JoepW schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:47:
[...]
Volgens mij wordt het weer eens tijd voor een GoT iRacing School
Is er interesse?
Hmm, zal zo is even kijken. Dat zou wel heel slecht zijn als dat zo isNickThissen schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 10:58:
Als je echt zo consistent keer op keer verliest op de rechte stukken dan zou ik eerst eens de hardware controleren. Geef je wel vol gas, of gaat je pedaal misschien niet naar 100%? Of misschien is de rem standaard iets ingedrukt. Linksonder in beeld kun je dat zien aan de groene en rode balken. Als je vol gas geeft moet boven de groene balk nog een klein streepje komen te staan, en er moet natuurlijk geen rode balk zijn. is dat niet zo dan moet je even opnieuw kalibreren.
edit:
Ok, het groene balkje gaat dus inderdaad niet helemaal tot bovenaan. Als ik heel lomp stamp dan komt hij soms wel tot het streepje, maar als ik gewoon rustig tot het eind druk mis ik 10% ofzo
Maar toch fijn om te weten dat het niet aan mij ligt, maar gewoon aan de hardware
edit2:
Nou weer schoon, dat hielp nog niet veel. Toen even kabel van de pedalen eruit en opnieuw erin en toen werkte het weer zoals het hoorde. Gelijk 1,5 sec sneller per rondje
[ Voor 23% gewijzigd door Linc op 23-11-2013 17:30 ]
Linc: je kunt in zo'n geval ook je pedalen even opnieuw calibreren. Wat ik tegenwoordig doe is dat ik het gaspedaal niet tot 100% in trap bij het calibreren maar iets van 95-98%. Zo heb ik altijd volgas als ik het gaspedaal helemaal in druk, en ik fop mezelf meteen een beetje dat ik niet teveel gas loslaat al ik een klein beetje doe liften
Bij de rem doe ik het andersom, en bouw ik een kleine deadzone in het begin in zodat zelfs als ik de rem een klein beetje beetje aanraak er niks gebeurt (zodat ik niet met een slepende rem rij).
Cube Nuroad Race (2022)
Zo dat was een interessante race
75 minuten op Road America met de Lotus (vs de HPD en Indycar) en ik kwam er vandaag achter dat ik er nog helemaal nooit gereden had. Erg leuk!! Normaal hou ik niet zo van die extreme low df tracks (alles op het laagste qua wings) maar dit was prima te rijden.
Het balanceren van de classes was volgens mij ook BIJNA perfect gegaan, helaas moest de Indycar leider een extra pitstop maken (4 totaal) omdat hij de BF kreeg NET nadat hij de pit uit kwam (en dat was een fout, hij had hem al eerder moeten krijgen). Ik ben uiteindelijk gewonnen met 40 seconden voorsprong, wat wel ongeveer een keer extra door de pitstraat rijden is dus zonder die extra stop was het wel echt close geweest. Jammer, maar het was wel leuk want je moet de hele race pushen omdat je geen idee hebt waar je nou eigenlijk precies ligt. Hield me wel lekker scherp ook al had ik niet echt iemand om te vechten. Laatste rondje nog een incje gepakt omdat ik perse m'n qualy wilde verbeteren (gelukt
) en verder nog een incje om iemand te ontwijken, dus eigenlijk maar 1 incje
Het balanceren van de classes was volgens mij ook BIJNA perfect gegaan, helaas moest de Indycar leider een extra pitstop maken (4 totaal) omdat hij de BF kreeg NET nadat hij de pit uit kwam (en dat was een fout, hij had hem al eerder moeten krijgen). Ik ben uiteindelijk gewonnen met 40 seconden voorsprong, wat wel ongeveer een keer extra door de pitstraat rijden is dus zonder die extra stop was het wel echt close geweest. Jammer, maar het was wel leuk want je moet de hele race pushen omdat je geen idee hebt waar je nou eigenlijk precies ligt. Hield me wel lekker scherp ook al had ik niet echt iemand om te vechten. Laatste rondje nog een incje gepakt omdat ik perse m'n qualy wilde verbeteren (gelukt
Geweldig, die high line op Bristol
Alleen jammer van de arrogante Amerikanen en fixed series helden, ook beetje mijn eigen schuld door een slechte reeks en daarmee lage irating waardoor ik in split 2 zat.
Als 4e gestart in de Nascar B, iets te voorzichtig gedaan waardoor ik wat plekjes verloor. Na een rondje of 20 2 helden achter me die er 3 wide van maken met mij aan de buitenkant. Caution en een x2, tijdens deze yellow de reparaties uitgevoerd en in de lead lap gebleven. Wel op de 20e plaats. Na de restart beetje terug kunnen knokken.
Na een ronde of 40 weer een caution, iedereen naar binnen behalve ik. Mijn banden waren immers nog maar 20 ronden oud en als hun 40 ronden op een setje kunnen doen, waarom zou ik niet met 40 ronden kunnen eindigen?
Nou, daar heb ik geen vrienden mee gemaakt. De achterblijvers konden hierdoor niet in de lead lap komen en de koploper tot dan toe begon plotseling als enige te zeuren dat ik zou blinken, dat ik zou gaan crashen met die oude banden en opmerkingen in de trant van dat ik als Europeaan niets van het oval racen zou snappen. Toch knap dat hij ondanks al mijn "problemen" ronden lang deur aan deur met mij rijdt, was een mooi en fair gevecht.
Na weer een caution hem bij de restart nog ff gefopt door de koppeling in te trappen en volgas te geven. Hij reageert daar op en komt kort voor te liggen en is daardoor te laat als ik echt ga
Daarna helaas weer iemand achter me die met veel te hoge snelheid de lowline neemt en mij daardoor 10 ronden voor het einde uit de leidende positie tikt. X4 en Meatball voor de schade. Op 3 ronden achterstand nog een paar ronden geraced. Laatste ronde een crash vlak voor mn neus waardoor ik nog een x4 te pakken had.
15e plek, veel SR verloren maar wel erg gaaf gereden op dat wielerbaantje.
Alleen jammer van de arrogante Amerikanen en fixed series helden, ook beetje mijn eigen schuld door een slechte reeks en daarmee lage irating waardoor ik in split 2 zat.
Als 4e gestart in de Nascar B, iets te voorzichtig gedaan waardoor ik wat plekjes verloor. Na een rondje of 20 2 helden achter me die er 3 wide van maken met mij aan de buitenkant. Caution en een x2, tijdens deze yellow de reparaties uitgevoerd en in de lead lap gebleven. Wel op de 20e plaats. Na de restart beetje terug kunnen knokken.
Na een ronde of 40 weer een caution, iedereen naar binnen behalve ik. Mijn banden waren immers nog maar 20 ronden oud en als hun 40 ronden op een setje kunnen doen, waarom zou ik niet met 40 ronden kunnen eindigen?
Nou, daar heb ik geen vrienden mee gemaakt. De achterblijvers konden hierdoor niet in de lead lap komen en de koploper tot dan toe begon plotseling als enige te zeuren dat ik zou blinken, dat ik zou gaan crashen met die oude banden en opmerkingen in de trant van dat ik als Europeaan niets van het oval racen zou snappen. Toch knap dat hij ondanks al mijn "problemen" ronden lang deur aan deur met mij rijdt, was een mooi en fair gevecht.
Na weer een caution hem bij de restart nog ff gefopt door de koppeling in te trappen en volgas te geven. Hij reageert daar op en komt kort voor te liggen en is daardoor te laat als ik echt ga
Daarna helaas weer iemand achter me die met veel te hoge snelheid de lowline neemt en mij daardoor 10 ronden voor het einde uit de leidende positie tikt. X4 en Meatball voor de schade. Op 3 ronden achterstand nog een paar ronden geraced. Laatste ronde een crash vlak voor mn neus waardoor ik nog een x4 te pakken had.
15e plek, veel SR verloren maar wel erg gaaf gereden op dat wielerbaantje.
yeah, dat gezeik met het pitten af en toe.... als ik graag op 20 ronde oude banden rijdt, en jij denk nieuwe zijn beter dan ben ik sneller etc etc.. Dan haal je me toch gvd gwoon in!? Moet makkelijk te doen zijn als nieuwe banden echt ZOVEEEL beter zijn. Maar inhalen ermee kunnen ze niet 
net ook de race gereden die Nick gewonnen heeft... Voor mij ging het een stuk minder
Was bijna gestart met qual fuel, maar kon nog net uit de pits starten. Ik hield het tempo lekker bij en had bijna alle Lotus concurenten ingehaald (op nick en Rick na, die waren zoveel sneller dan de rest). en werd van de baan af getikt door een HDP die een divebomb probeerde maar lockte en doorgleed
daarna nog mezelf op mijn kop gekregen en tow gepakt.... Paar rondjes later door ene andere HDP gewoon van de baan af gedrukt, weer een tow.... En toen had ik het wel gehad. Concentratie naar de knoppen, zat alleen te schelden en meer in mijn spiegel te kijken dan naar voren dus alles ging fout... heb maar geparkeert met nog 10 min te gaan
net ook de race gereden die Nick gewonnen heeft... Voor mij ging het een stuk minder
hier mijn verhaal (zelfde uur zelfde dag split 1 )
als enige in andere pitstraat is echt niet handig

http://www.twitch.tv/dabelg/b/482408505
Ik lees vaak bij oval races over repairs. Zijn die auto's veel steviger dan road auto's ofzo? Als je een goeie tik hebt gekregen bij een road auto is het vaak gewoon over of je bent 3 seconden per ronde langzamer, en ik lees bij ovals vaak "ja even repairs gedaan en toen weer vrolijk meegereden". What's up with that?
Het ligt eraan ze kunnen wel meer tegen een stootj.e Meeste road auto's zijn al snel onbestuurbaar. En na reparatie ben je ook wel wat langzamer. Maar als je in dezelfde ronde kan blijven heb je nog wel een kans op een goede positie. Bij road kost het je gewoon meteen 8 minuten reparatie tijd die je nooit meer goed maakt omdat je geen safety car hebt. Bij oval ga je voor de auto rond is weer de baan op en hoop je op meerdere safety cars om je auto te repareren.
Maar op road kan je soms ook nog wel door met beetje schade had gister nog men 2de plek veilig gesteld (Ford GT in Proto-GT). Ondanks dat ik door een divebomb aardig wat schade had kon ik met ongeveer 3 a 4 seconde per rondje verlies door gaan. Had gelukkig 20 secconde op de nr 3 waardoor ik de laatste 8 minuten genoeg speling had. Wel jammer van die divebomb want ik had mooi gevecht met de nr 1. Had de druk op kunnen voeren nadat door een verkeers probleempje ik op zen bumper zat. Zelfs de snelste ronde in de race gereden maar ja dat telt dan niet meer.
Maar op road kan je soms ook nog wel door met beetje schade had gister nog men 2de plek veilig gesteld (Ford GT in Proto-GT). Ondanks dat ik door een divebomb aardig wat schade had kon ik met ongeveer 3 a 4 seconde per rondje verlies door gaan. Had gelukkig 20 secconde op de nr 3 waardoor ik de laatste 8 minuten genoeg speling had. Wel jammer van die divebomb want ik had mooi gevecht met de nr 1. Had de druk op kunnen voeren nadat door een verkeers probleempje ik op zen bumper zat. Zelfs de snelste ronde in de race gereden maar ja dat telt dan niet meer.
Wat DD zegt. Als de schade niet te groot is, dan kan je meestal je auto laten repareren tijdens cautions. Op kleinere ovals zijn de snelheden ook niet zo heel groot, dus valt de schade wel mee (als je niet de muur in geduwd wordt).
Op kleine ovals, zoals Bristol en Martinsville, is aero niet belangrijk en kan je met een beschadigde auto gewoon door rijden.
Vanavond is de laatste race van de Tourist Trophy en ik ga voor het eerst via YouTube streamen.
Alles staat er klaar voor. De race begint om 21 uur.
Op kleine ovals, zoals Bristol en Martinsville, is aero niet belangrijk en kan je met een beschadigde auto gewoon door rijden.
Vanavond is de laatste race van de Tourist Trophy en ik ga voor het eerst via YouTube streamen.
Alles staat er klaar voor. De race begint om 21 uur.
[ Voor 22% gewijzigd door Niellie41 op 24-11-2013 19:15 ]
OK, duidelijk heren!
Vervelend dat er gisteren en vandaag gewoon geen klap te doen was in iRacing, heb heel weinig races official zien gaan. Nu ook weer .. ja Grand-Am, 90 minuten dacht het niet. Radical niks, Proto/GT niks .. echt klote. Ben maar een beetje BF4 aan het doen, je moet toch iets.
Vervelend dat er gisteren en vandaag gewoon geen klap te doen was in iRacing, heb heel weinig races official zien gaan. Nu ook weer .. ja Grand-Am, 90 minuten dacht het niet. Radical niks, Proto/GT niks .. echt klote. Ben maar een beetje BF4 aan het doen, je moet toch iets.
Proto-GT gaat gewoon hoor. Gister vanaf 2 uur smiddags elke 2 uur een race official gegaan. En vanochtend de australische hotsplit zelfs gesplit. En net om 2 uur ook een race gestart.
[ Voor 10% gewijzigd door DutchDevil79 op 24-11-2013 14:27 ]
Hmm, dan kijk ik net op de verkeerde tijdstippen denk ik.
Ze zijn nu om de even uren het. Vanwege wintertijd. Dus 6 uur 8 uur etc etc
Ja, dat wist ik wel, het is al een paar uur wintertijd, ik ben niet dom ofzo ...

Nou, de Radical race ging weer lekker. Iemand spint voor me en ik kan hem niet ontwijken, daar gaat m'n participatie voor deze week (geen tijd meer verder).
http://www.twitch.tv/therealarfman/c/3294041 (spoel naar 6:00 voor de crash, dat willen jullie toch zien
)

Nou, de Radical race ging weer lekker. Iemand spint voor me en ik kan hem niet ontwijken, daar gaat m'n participatie voor deze week (geen tijd meer verder).
http://www.twitch.tv/therealarfman/c/3294041 (spoel naar 6:00 voor de crash, dat willen jullie toch zien
[ Voor 58% gewijzigd door Arfman op 24-11-2013 21:08 ]
Niel, hadden jullie de NEO Bathurst race nou naar de ochtend verzet? Meen ik iets van gelezen te hebben maar kan het niet meer vinden.
Als het even uitkomt ga ik proberen de NEO en Targa VIR race te doen, beiden 3 uur, ik lijk wel gek
Als het even uitkomt ga ik proberen de NEO en Targa VIR race te doen, beiden 3 uur, ik lijk wel gek
Jep dat klopt. Volgens mij begint onze race om 12 of om 13 uur.
Vanavond weer een leuke combo!
Tot vanavond in Brazilië
Hier te vinden: http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do
GoT Monday Tournament Week 5 (13S4) | 25-11-13 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Programma (CET) | |||||||||||||||||||||||
|
Weersvoorspelling |
Temperatuur | Luchtvochtigheid | Mist | Windsnelheid | Windrichting | Wolken |
Realistisch | Realistisch | Realistisch | Realistisch | Realistisch | Realistisch |
Tot vanavond in Brazilië
Sorry voor de late reactie, was een beetje druk... Klinkt interessant! Dit gaat wel erg de kant op van teammanaging. Welk effect heb je ermee voor ogen? Mijn voorstel is gericht op een gevarieerder veld en de uitdaging voor een snellere rijder om met een langzamere auto toch resultaat te halen.NickThissen schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:09:
Het idee was voornamelijk om de natuurlijke drang om de snelste auto te pakken wat terug te schroeven zodat het veld gebalanceerder is, en zodat de wat betere rijders in de snellere klasse komen (die kunnen er over het algemeen ook beter mee omgaan, het is nou eenmaal niet makkelijk). Maar zoals ik al zei lijkt er niet echt interesse voor te zijn helaas, wel eens op het iRacing forum gepost en 0 reacties gehad
leuke combo, balen dat ik niet kan meedoen vanavond!JoepW schreef op maandag 25 november 2013 @ 09:41:
Vanavond weer een leuke combo!
GoT Monday Tournament Week 5 (13S4) 25-11-13
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
Dallara Indycar Brandstof 86 % (+/- 71,6 L) Extra gewicht 0 Kg Basis content Nee
[afbeelding]
Autodrome Jose Carlos Pace - Grand Prix Moment Dag Pitplaatsen 50 Basis content Nee
Programma (CET)
Heat 1 Vrije training 20:00 - 21:00 (60 min.) Kwalificatie 21:00 - 21:15 (15 min.) (Lone: 4 Laps) Race 21:15 - 22:00 (45 min.) Start Rolling MC Grid 0 Startopstelling Kwalificatie Cautions Lokaal Restart NVT Fast Repairs 2 Disqual. Inc's NVT
Weersvoorspelling
Temperatuur Luchtvochtigheid Mist Windsnelheid Windrichting Wolken Realistisch Realistisch Realistisch Realistisch Realistisch Realistisch
Tot vanavond in Brazilië
Black Friday code is nu officieel live: PR-BF2013
Next Billing Date: 2014-12-26
[ Voor 6% gewijzigd door themac1983 op 25-11-2013 14:51 ]
Ah, ok. Jouw opzet is dus meer een natuurlijke balans mbt multiclass racing. De snellere drijven vanzelf naar boven, een rating systeem met een gokelement. Nu was het in GPL zo dat de auto's in dezelfde klasse vielen, F1 1967, daar lag het dichter bij elkaar. Sommige langzamere auto's waren op sommige banen weer sneller, bijvoorbeeld een auto (Brabham) met een kortere wielbasis op Monaco.NickThissen schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:03:
Het idee was voornamelijk om de natuurlijke drang om de snelste auto te pakken wat terug te schroeven zodat het veld gebalanceerder is, en zodat de wat betere rijders in de snellere klasse komen (die kunnen er over het algemeen ook beter mee omgaan, het is nou eenmaal niet makkelijk). Maar zoals ik al zei lijkt er niet echt interesse voor te zijn helaas, wel eens op het iRacing forum gepost en 0 reacties gehad
Vooralsnog is dit niet het geval in iRacing, dus is het behelpen. Waarschijnlijk is het wachten op de mogelijkheid van rijderswissel, dan kun je ook balanceren. Ik kan niet wachten op de eerste GoT 24 uurs...
Verwijderd
Gisteren was Watkins Glen aan de beurt met de Gen6. Een superleuke race gehad met de nodige 0x-en. Voor het eerst ook gereden zonder te clutchen bij upshifts wat me uiteindelijk erg goed is bevallen. 2x misgeschakeld, niks schokkends dus.
Wel een verschrikkelijk slechte fixed setup trouwens, die kwam zo van een oval af als ik de springs mag geloven
De race gewonnen en een handje vol fransen en 25+ duitsers verslagen
.
Wel een verschrikkelijk slechte fixed setup trouwens, die kwam zo van een oval af als ik de springs mag geloven
De race gewonnen en een handje vol fransen en 25+ duitsers verslagen
Al een paar uur als je het mij vraagt, ook zeer unresponsive. Ze hebben nog 2u te gaan voordat we het weer nodig hebben toch? 
/edit
lol, en weer up
/edit
lol, en weer up
[ Voor 9% gewijzigd door DirkT op 25-11-2013 18:01 ]
Bij mij doet hij nu in ieder geval niks..DirkT schreef op maandag 25 november 2013 @ 18:00:
Al een paar uur als je het mij vraagt, ook zeer unresponsive. Ze hebben nog 2u te gaan voordat we het weer nodig hebben toch?
/edit
lol, en weer up
*Hier nu ook, duurde wel even..
[ Voor 5% gewijzigd door creapYYY op 25-11-2013 18:52 ]
Geen 100 credits voor $75?themac1983 schreef op maandag 25 november 2013 @ 14:51:
Black Friday code is nu officieel live: PR-BF2013
las net op het forum dat er een node in het cluster omgevallen was
Cube Nuroad Race (2022)
Nee, ik heb het ook af en toe, net reageerde hij heel traag, waarna ik toch wel een pagina kreeg, practice starten werkte ook, maar nu krijg ik ook (alleen) foutmeldingen...
Dan maar een potje AC.
Dan maar een potje AC.
[ Voor 9% gewijzigd door JoostBaksteen op 25-11-2013 19:17 ]
Ik ga zo op Bristol rijden. Hopelijk blijf ik uit de problemen.
Beetje jammer dit..ik dacht dat het aan assetto corsa lag dat ik zomaar framedrops kreeg maar net dus ook in iracing. Gaat aan hele tijd goed maar uiteindelijk hou ik nog maar 11 FPS over en dat is best lastig racen. Nu maar even op zoek naar wat het probleem precies is....
Gefeliciteerd met de overwinning.Niellie41 schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:00:
Ik ga zo op Bristol rijden. Hopelijk blijf ik uit de problemen.
[video]
Ik heb de eerste 15 ronden of zo gemist, maar was dit nou een caution vrije race?
[ Voor 9% gewijzigd door dev null op 25-11-2013 21:47 ]
Hmmm, net bij de Proto> race op Silverstone kom ik er in T1 achter dat ik een verkeerde setup heb geladen. T1 spin, en wonderbaarlijk genoeg niemand die mij raakt. Gelukkig rustig uit kunnen rijden.
Zometeen maar de herkansing pakken
Zometeen maar de herkansing pakken
My iRacing Profile | "Doing left turns only, is only half the fun...." | "Right turns are better than Left turns..."
Bedankt! Nee, één caution aan het begin van de race. Ik kreeg 4x door ghost contact. De #6 vloog door de muur en ik reed toen door hem heen. 4x maar geen schade.dev null schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:46:
[...]
Gefeliciteerd met de overwinning.
Ik heb de eerste 15 ronden of zo gemist, maar was dit nou een caution vrije race?
Wel lekkere overwinning! De #2 begon te blocken. Maar door een mooie inhaalactie waarbij ik gebruik maakte van achterliggers, kon ik langs.
Daarna de leiding niet meer uit handen gegeven.
De SoF was wel niet zo hoog, maar dat maakt niet uit.
Resultaten

Ben met een nieuwe pc bezig.
Een vriend heeft dit nog staan.
Processor: AMD 8 Core 3,5 GHz
Geheugen: 8 GB DDR3
Harde schijven: 60 GB SSD (kingston) + 1Tb 7.200 RPM.(western Digital)
Videokaart: ATI HD 7790 2GB GDDR5 (2x DVI, HDMI, en displayport)
Behuizing: zwarte kast (met koeling) en 600Watt voeding.
Met DVD-RW Brander, en MSI AM3+ moederbord met USB3.0 , USB poorten aan de voorkant, en audio. Goed genoeg voor Iracing?
Met DVD-RW Brander, en MSI AM3+ moederbord met USB3.0 , USB poorten aan de voorkant, en audio. Goed genoeg voor Iracing?
“If everything seems under control, you're not going fast enough.” www.facebook.com/bcapaintings
Hoeveel schermen? dit is BIJNA 1 op 1 mijn systeem
(heb een HD7850) zelfde proc, ook SSD, evenveel RAM etc. Op 1 scherm haal ik makkelijk 80 FPS zonder ook maar iets over te klokken en ik heb volgens mij alles zo hoog als kan via het opties scherm.
Pakt iemand de bristol race van 23:00 nog mee? was net te laat voor die van 21:00
anders had je nog een car op de leadlap denk ik
Eerder deze week 2e geworden in ongeveer zo'n FOS
Pakt iemand de bristol race van 23:00 nog mee? was net te laat voor die van 21:00
[ Voor 27% gewijzigd door themac1983 op 25-11-2013 22:18 ]
Nu nog 1 scherm wil later wel naar 3 schermen.
ik DENK dat je als je 3 schermen gaat doen je de Graka moet upgraden (of wat opties uitzetten). Maar op 1 zou het gewoon goed moeten werken.
Verkouden Niel?
Proficiat met de overwinning! Lol @ de spotter op 33:50
Haha ja. 
Beetje maar. ^^
Ik zag net dat ik de beste Benelux'er ben. Net boven jou Bob!
Beetje maar. ^^
Ik zag net dat ik de beste Benelux'er ben. Net boven jou Bob!
[ Voor 78% gewijzigd door Niellie41 op 25-11-2013 22:44 ]
Ligt er vooral aan wat je hiervoor moet betalen.FransJansen schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:11:
Ben met een nieuwe pc bezig.
Voor 1 scherm kan dit op zich wel, maar voor 3 schermen, zeker als je 3x 1920x1080 gaat gebruiken, dan ga je het hiermee bij lange na niet redden.
Ik heb zelf een intel core i5 2500k (op 4.4ghz) met een nvidia 670gtx (op ong. 1150mhz), en ik vind het net acceptabel met 3 schermen (en ik heb 3x 1680x1050, dus nog een hoop minder pixels). Ik red op de meeste circuits 120+ fps, alleen spa en suzuka zak ik onder de 100, en dit is met lang niet alle settings op high.
Voor een 3 schermen setup zou ik op dit moment minimaal een Intel Core i5 met een overclock na meer de 4ghz met minimaal een AMD 7950 of nvidia 670gtx. Meer is beter!
Die AMD cpu is op zich wel leuk, maar iRacing maakt op dit moment nauwelijks gebruik van meer dan 2 cores, dus een cpu met meer dan 4 cores heeft nu gewoon nog geen toegevoegde waarde in iracing.
Cube Nuroad Race (2022)
Toch 3e geworden net op bristol. met de setup van Niel gereden. NA elke start (1 caution) verloor ik echt 2-4 plekken omdat ik hem te lose vind de 1e 5 laps. Daarna gaat het lekker en haal ik de plekjes wel weer terug maar inhalen is een bitch op bristol dus duurt allemaal even
Gisteren met de indy was een "aparte" combinatie. Maar al met al ging het eigenlijk nog best redelijk. Practice een redelijke pace kunnen vinden, niet echt snel, maar wel vrij constant. Tijdens de Q ineens een seconde of wat gevonden en daardoor iets hoger gekwalificeerd dan ik dacht.
Tijdens de start ging het licht op groen, maar voor me had nog niet iedereen teveel haast, dus ik kon nog niet direct op het gas. Thijmen achter dacht daar anders over, en zo ontstond de eerste uitschieter. Hij vloog redelijk heftig over me heen, en ik dacht dus ook meteen dat het over was. Gek genoeg voelde de auto niet veel onstabieler aan dan dat ie al deed dus ik kon gewoon verder met de race. Tijdens de race eigenlijk weinig spannende dingen meegemaakt. Er was even kans dat ik bij Robbert in de buurt ging komen, maar door wat slordige instuuracties reed hij al snel weer van me weg.
De laatste paar laps volledig de concentratie kwijt, en daardoor een paar keer gespind, gelukkig wel zonder schade om vervolgens de race nog normaal uit te rijden.
Zo'n snelle open wheeler zal nooit wat voor mij zijn, teveel concentratie voor nodig, dingen zijn permanent onstabiel, soort F16 maar dan voor op de weg
Volgende week ben ik er niet bij, die baan heb ik niet, de week erop zit ik in Engeland bij Leo Bodnar, ik ga proberen de maandag race vanuit daar mee te doen met hun simulator die ze op kantoor hebben, maar als blijkt dat ik alleen maar kwaad kan doen tijdens de race zal ik er voor kiezen vroegtijdig te stoppen.
Tijdens de start ging het licht op groen, maar voor me had nog niet iedereen teveel haast, dus ik kon nog niet direct op het gas. Thijmen achter dacht daar anders over, en zo ontstond de eerste uitschieter. Hij vloog redelijk heftig over me heen, en ik dacht dus ook meteen dat het over was. Gek genoeg voelde de auto niet veel onstabieler aan dan dat ie al deed dus ik kon gewoon verder met de race. Tijdens de race eigenlijk weinig spannende dingen meegemaakt. Er was even kans dat ik bij Robbert in de buurt ging komen, maar door wat slordige instuuracties reed hij al snel weer van me weg.
De laatste paar laps volledig de concentratie kwijt, en daardoor een paar keer gespind, gelukkig wel zonder schade om vervolgens de race nog normaal uit te rijden.
Zo'n snelle open wheeler zal nooit wat voor mij zijn, teveel concentratie voor nodig, dingen zijn permanent onstabiel, soort F16 maar dan voor op de weg
Volgende week ben ik er niet bij, die baan heb ik niet, de week erop zit ik in Engeland bij Leo Bodnar, ik ga proberen de maandag race vanuit daar mee te doen met hun simulator die ze op kantoor hebben, maar als blijkt dat ik alleen maar kwaad kan doen tijdens de race zal ik er voor kiezen vroegtijdig te stoppen.
Ja was een interessante race gister. Heb altijd wel wat tijd nodig om te wennen aan de Indycar. Maar kon na een setup die mij wel lag redelijk mee komen. Zelf in de 1.20 gekomen en mooie 4de plek in practise. Daarna dus de kwalificatie die iets minder ging met 2 incjes (dus 2 rondjes weg gegooid) Uit eindelijk veilig rondje neer gezet waarmee ik als 8ste startte.
Start verliep goed alhoewel ik niet heel lekker van men plek kwam. Daarvoor moest ik 2 wide door de eerste bochten maar kwam er zonder schade doorheen. Zat toen achter Marco en merkte dat ik wat sneller was. Wat gekeken en nadat ik beter door turn 1 en 2 kwam hem ernaast gezet en uitgeremd voor de 3de bocht.
Tempo zat er lekker in dus vond meteen aansluiting bij Jos en merkte dat ik die ook wel voorbij kon. En weer kwam ik lekker uit turn 1 en 2 waardoor ik hetzelfde als bij Marco wou proberen ernaast zetten voor turn 3. Echter stuurde Jos wat scherper in waardoor we elkaar raakte en half spinde. Gelukkig geen schade en we konden ook allebei door. Nu had Dirk echter wel de aansluiting gevonden en kon ook een rondje of 5 op ongeveer 2 seconde zitten waardoor ik toch probeerde het tempo wat op te schroeven (wat weer leidde tot wat kleine foutjes). Maar nadat Dirk ook wat fouten begon te maken had ik een mooi gat naar achter. Richard lag nu alleen voor me en die lag op 10 seconde dus dat werd lastig gezien het gat niet echt kleiner werd. Reden op ongeveer zelfde tempo.
Na de pitstop zat ik ongeveer op dezelfde positie als ervoor en had ik dus nog steeds een gat van ongeveer 10 seconde op Richard. Echter dacht ik met 26 liter bij tanken genoeg te hebben maar zag al snel dat het wel erg krap werd. Moest daarvoor nog een splash en dash in de laatste ronde doen. Echter doordat er meer mensen zonder fuel zaten verloor ik geen positie en kon ik zelfs Richard nog inhalen omdat die stil viel.
Toch best leuk om af en toe met die Indycar te racen. En Interlagos is een leuk baantje ervoor. Nu op naar New Hamshire wat een favoriet is van me dus hopelijk leuke race volgende week.
En we doen hem wel vaker met GoT en soms rijden ze de road versie ook in de officiële series.
Start verliep goed alhoewel ik niet heel lekker van men plek kwam. Daarvoor moest ik 2 wide door de eerste bochten maar kwam er zonder schade doorheen. Zat toen achter Marco en merkte dat ik wat sneller was. Wat gekeken en nadat ik beter door turn 1 en 2 kwam hem ernaast gezet en uitgeremd voor de 3de bocht.
Tempo zat er lekker in dus vond meteen aansluiting bij Jos en merkte dat ik die ook wel voorbij kon. En weer kwam ik lekker uit turn 1 en 2 waardoor ik hetzelfde als bij Marco wou proberen ernaast zetten voor turn 3. Echter stuurde Jos wat scherper in waardoor we elkaar raakte en half spinde. Gelukkig geen schade en we konden ook allebei door. Nu had Dirk echter wel de aansluiting gevonden en kon ook een rondje of 5 op ongeveer 2 seconde zitten waardoor ik toch probeerde het tempo wat op te schroeven (wat weer leidde tot wat kleine foutjes). Maar nadat Dirk ook wat fouten begon te maken had ik een mooi gat naar achter. Richard lag nu alleen voor me en die lag op 10 seconde dus dat werd lastig gezien het gat niet echt kleiner werd. Reden op ongeveer zelfde tempo.
Na de pitstop zat ik ongeveer op dezelfde positie als ervoor en had ik dus nog steeds een gat van ongeveer 10 seconde op Richard. Echter dacht ik met 26 liter bij tanken genoeg te hebben maar zag al snel dat het wel erg krap werd. Moest daarvoor nog een splash en dash in de laatste ronde doen. Echter doordat er meer mensen zonder fuel zaten verloor ik geen positie en kon ik zelfs Richard nog inhalen omdat die stil viel.
Toch best leuk om af en toe met die Indycar te racen. En Interlagos is een leuk baantje ervoor. Nu op naar New Hamshire wat een favoriet is van me dus hopelijk leuke race volgende week.
New Hamshire gewoon kopen zeer leuke baan en maar 9,95 Dollar volgens mij. Koopje voor oval en road baan ineen.DirkT schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 13:27:
[ Voor 13% gewijzigd door DutchDevil79 op 26-11-2013 13:59 ]
Tsja mijn pech van dit seizoen is nog niet voorbij lijkt het
Ik kon Rudy een keer bijhouden dus deed m'n best om dat vol te houden, tot ik 3 rondjes achter elkaar de landmine raak in de laatste bocht en een scheef stuur overhoudt. Maar meteen gepit (veel te vroeg) en niet meer in de buurt gekomen uiteraard. Maar het was wel een leuke race, lastige auto maar ik vind hem meestal wel leuk.
Je kan je nu registreren voor de NEO 3 uur van Bathurst!
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3224211.page
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3224211.page
Was een scraprace voor mij. Redelijk Q gereden, en ook de start ging vrij goed. Alleen de eerste paar rondes toch te voorzichtig gereden zodat ik wat plekjes verloor. Daarna nog een aanrijding met Wim in T1. Ik dacht dat hij ruimte gaf, maar hij had gewoon een wijde entry, en ik kon het niet meer bijremmen. Ik raakte hem op het achterwiel, en dacht dat het voor ons beide over was. Ik merkte echter niks, en ook Wim kon gelukkig weer verder. Hij haalde me een paar rondes later weer in dus gelukkig ook geen voordeel aan over gehouden. Wel had ik ineens na een ronde of 10 ofzo dat mn stuur scheef stond. Blijkbaar was de calibratie weer verlopen en op een gegeven moment had ik mn stuur op ong. 45graden scheef staan... Toch kon ik nog vrij goede rondes rijden, en vlak voor mn pitstop reed ik een aantal lage 1:21/hoge 1:20 rondes. Tijdens de pitstop wilde ik snel mn stuur hardwarematig calibreren, wat ook lukte, alleen was daarna mn ffb over de zeik. Het leek wel alsof deze precies tegengestelde forces gaf als normaal... Aantal keren gespind hierdoor, maar na een aantal rondes ging het wel redelijk. Laatste ronde viel Richard stil, waardoor ik nog 9e werd. Zonder problemen met mn stuur had ik wel hoger kunnen eindigen, mja, het is niet anders.
Deze week maar eens kijken of ik mn stuur eens kan open schroeven, en zien wat er mis is.
Deze week maar eens kijken of ik mn stuur eens kan open schroeven, en zien wat er mis is.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
En de race is op youtube gezet. (begint op 45 minuten)Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 17:34:
Gisteren was Watkins Glen aan de beurt met de Gen6. Een superleuke race gehad met de nodige 0x-en. Voor het eerst ook gereden zonder te clutchen bij upshifts wat me uiteindelijk erg goed is bevallen. 2x misgeschakeld, niks schokkends dus.
Wel een verschrikkelijk slechte fixed setup trouwens, die kwam zo van een oval af als ik de springs mag geloven![]()
De race gewonnen en een handje vol fransen en 25+ duitsers verslagen.
amaai die setup van de B-fixed deze week is echt waardeloos, je kan er 1 of 2 rondjes deftig met rijden en dan is die echt tight.
het gaat een caution race worden verstoord oor green flag runs vrees ik
het gaat een caution race worden verstoord oor green flag runs vrees ik
Of je rijdt gewoon in de open. 
Fixed is altijd een caution fest.
Fixed is altijd een caution fest.
Open setup van Kevin is echt heerlijk (beetje tight bij uitkomen 2)
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3224159.page
Net 3e geworden in de open... Had gvd 1e moeten zijn maar zoals gewoonlijk naaide de cautions me weer.... Lap9 caution, bijna het hele veld gaat naar binnen, ik en 5 anderen blijven buiten en ik mag van pole starten.
Bij start een gap van .7 sec gekregen... Nooit meer uit handen gegeven tot rondje 60 waarin ik MOEST pitten (had geen fuel) met een gap van 3 seconden achter me.. Dus pits in, snel er weer uit, 2 rondjes later zie ik de nr2 nu op 8 seconden achter me. Ik had natuurlijk wel een lap verloren op anderen die in lap 9 gepit waren en gefueld hadden.. dus.. BAM CAUTION!!!! 2 laps na mijn stop... dus zij netjes onder yellow pitten, ik mocht vanachter het hele veld door om weer bij ze te komen... uiteindelijk nog op 1 seconden achter de leader gekomen maar muur aangetikt bij uitkomen 2 en met moeite de auto kunnen saven, koste me wel mijn 2e plek dus uiteindelijk 3e. Ik had die race echt in mijn zak tot die caution
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3224159.page
Net 3e geworden in de open... Had gvd 1e moeten zijn maar zoals gewoonlijk naaide de cautions me weer.... Lap9 caution, bijna het hele veld gaat naar binnen, ik en 5 anderen blijven buiten en ik mag van pole starten.
Bij start een gap van .7 sec gekregen... Nooit meer uit handen gegeven tot rondje 60 waarin ik MOEST pitten (had geen fuel) met een gap van 3 seconden achter me.. Dus pits in, snel er weer uit, 2 rondjes later zie ik de nr2 nu op 8 seconden achter me. Ik had natuurlijk wel een lap verloren op anderen die in lap 9 gepit waren en gefueld hadden.. dus.. BAM CAUTION!!!! 2 laps na mijn stop... dus zij netjes onder yellow pitten, ik mocht vanachter het hele veld door om weer bij ze te komen... uiteindelijk nog op 1 seconden achter de leader gekomen maar muur aangetikt bij uitkomen 2 en met moeite de auto kunnen saven, koste me wel mijn 2e plek dus uiteindelijk 3e. Ik had die race echt in mijn zak tot die caution
Dit topic is gesloten.