Thompson schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:29:
Gister voor het eerst sinds lange tijd weer eens summoner's rift gespeeld. Samen met een Gold vriend (ik ben lvl 28) dus voor mij waren de matchup's wel zwaar.
1e verloren (surrender @ 25) doordat onze Varus AFK ging op lvl 6. Hij faalde al behoorlijk in zijn CS en daarna lukte het hem ondanks zijn ult te hebben gebruikt niet om een kill te halen, dus toen ging die boos AFK want alles was de schuld van zijn support.
2e game gewonnen (surrender @ 20). We waren gewoon beter en dat had de tegenstander door, daarnaast hadden ze bij de tegenstander een Nidalee als ADC? Dus dat werkte ook niet echt.
Ik had beide games als Nocturne jungle gespeeld. Paar keer succesvol geganked, paar keer minder succesvol

Wat ik me wel afvraag voor jungling in het algemeen; Ik weet nu wat een beetje de meta is m.b.t. het begin. No-smite blue, dan meteen red met smite, overige camps clearen, base voor items. Camps clearen.
Maar dan? Dan zit je rond lvl 5/6 als ik me niet vergis en kun je natuurlijk met je ult voor de 1e gank gaan. Maar blijf je als jungler vooral gewoon de jungle farmen en eventueel buffs klaarzetten voor je team? Wanneer pak je dragon/baron? Is er een lane die je normaal gesproken vaker ganked/helpt?
iedere game is anders, maar ik start meestal wel hetzelfde:
smiteless blue/red, dan wolves/wraiths/golums, en dan red/blue met smite, tegen die tijd ben ik lvl 4, dan kan ik gaan ganken, misschien heb ik dan al een keer gegankt zoals de vorige game waar ik golems oversla en gelijk voor red ging.
dragon doe je meestal als bot aan het winnen is of als je zeker weet dat het op het moment kan(bvb je hebt een grote minion wave pushen op bot en mid). Baron doe je vrijwel na een ace of net na een 3 voor 1 tf ofzo.
uhm regels van ganken van lanen, er zijn er eigenlijk 2, je kunt ganken om een laan te helpen met winnen(towers pushen bvb) of je kan ganken om een laan te helpen niet meer te verliezen.
als 2 lanen slecht gaan moet je prioriteiten stellen, welke laan is belangrijker: bot of top, in dit geval is het simpel bot heeft hier prio.
maar goed als je niet hoeft te ganken kan je gewoon je jungle clearen en of een lane freezen, bvb je mid is recallen en jij houd de minions een beetje van de turret af.
en ja misschien een streams gaan kijken van pro junglers.