Wat ik dus niet snap, gister waren er volgens mij server problemen. Veel mensen klaagde over lag en ik had een game waar achter elkaar mensen van mijn team disconnecte. Nu dacht ik te lezen in de laatste patch dat ze eerder loss forgiven zouden geven in die gevallen, maar was gewoon - lp voor mij. Ben toch benieuwd hoe dat systeem werkt want volgens mij was het daadwerkelijk aan de server kant en niet de mensen zelf.
Geen probleem, zolang je MMR maar niet van Diamond niveau isDamienx2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:39:
[...]
Hoe meer zielen hoe meer vreugd. Zit alleen te twijfelen of het dan wel handig is om met mijn main account te spelen. Aangezien die matchmaking dan weer vrij verrot zal zijn. 1200+ wins... dan komen jullie ook vs wat meer ervaren spelers namelijk.
@Itsnotrudy: GoT zoals ook in het TS staat.
Vicariously I live while the whole world dies
Er was gisteravond in 5 minuten tijd inderdaad 3x een freeze. We konden gelukkig alle 10 de spelers niets meer gedurende 20 seconden.Jasper 99 schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:45:
Wat ik dus niet snap, gister waren er volgens mij server problemen. Veel mensen klaagde over lag en ik had een game waar achter elkaar mensen van mijn team disconnecte. Nu dacht ik te lezen in de laatste patch dat ze eerder loss forgiven zouden geven in die gevallen, maar was gewoon - lp voor mij. Ben toch benieuwd hoe dat systeem werkt want volgens mij was het daadwerkelijk aan de server kant en niet de mensen zelf.
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik zal vanavond ook wel in de GoT kanaal komen
(ben wel lvl 20 sinds gister)
Even een vraag tussendoor als jungle Vi moet je flat of scaling magic resist nemen want de guides zeggen scaling en vrienden zeggen flat.
Mij lijkt scaling het handigste vanwege dat early game er toch nooit zoveel magic damage is (persoonlijke ervaring)
en op late game de magic power pas de resistance waard is.
Veder als ik vanavond in het kanaal kom zou iemand met mij een game willen doen zodat ik wat tips kan binnen krijgen
Even een vraag tussendoor als jungle Vi moet je flat of scaling magic resist nemen want de guides zeggen scaling en vrienden zeggen flat.
Mij lijkt scaling het handigste vanwege dat early game er toch nooit zoveel magic damage is (persoonlijke ervaring)
Veder als ik vanavond in het kanaal kom zou iemand met mij een game willen doen zodat ik wat tips kan binnen krijgen
Steam: Ryada.
Het word erg vaak gezegd dat we het Tweakers kanaal meer moeten gaan gebruiken. Misschien werkt het beter als we een Teamspeak / Mumble server hebben waar je naar kan connecten, nu zijn er veel mensen in het kanaal maar niemand zegt wat, dan ben je online en wil je waarschijnlijk ook echt spelen.
Wat betreft het geen zin meer om LoL te spelen, ik begrijp je wel op dat punt. De kunst is om jezelf losser op te stellen denk ik, er weer plezier in te krijgen om wat dan ook te spelen, andere champions oppakken.
Support is inderdaad een rol die niet graag gespeeld word, je voelt jezelf vaak nutteloos als je adc een beetje aan staat te kloten. Maar ook dit kan je leuker maken door bijvoorbeeld Zyra support te spelen, dan krijg je af en toe ook wat kills en iets meer damage.
Als je er echt geen lol meer in hebt dan kan je waarschijnlijk beter stoppen inderdaad.
Wat betreft het geen zin meer om LoL te spelen, ik begrijp je wel op dat punt. De kunst is om jezelf losser op te stellen denk ik, er weer plezier in te krijgen om wat dan ook te spelen, andere champions oppakken.
Support is inderdaad een rol die niet graag gespeeld word, je voelt jezelf vaak nutteloos als je adc een beetje aan staat te kloten. Maar ook dit kan je leuker maken door bijvoorbeeld Zyra support te spelen, dan krijg je af en toe ook wat kills en iets meer damage.
Als je er echt geen lol meer in hebt dan kan je waarschijnlijk beter stoppen inderdaad.
Ik zal vanavond wel even een de mumble server opzetten, of ik moet toch nog mijn teamspeak NPL license terug krijgen, is wel een server in de VS maar is nagenoeg deticated ervoor ingericht.Xevoo schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:57:
Misschien werkt het beter als we een Teamspeak / Mumble server hebben waar je naar kan connecten, nu zijn er veel mensen in het kanaal maar niemand zegt wat, dan ben je online en wil je waarschijnlijk ook echt spelen.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Ik speel meerdere spellen, en wanneer ik dan ff genoeg heb van de ene switch ik naar de andere. Op die manier voorkom je ook dat je je teveel gaat zitten ergeren 
Dat betekent wel dat ik meestal al op een TS zit. Of de guild TS van mijn Dragon's Prophet guild, of de alliance TS ervan. Maar als er een Tweakers LoL TS komt kan ik altijd wanneer ik mijn dagelijkse game ga spelen daar even op inloggen
Dat betekent wel dat ik meestal al op een TS zit. Of de guild TS van mijn Dragon's Prophet guild, of de alliance TS ervan. Maar als er een Tweakers LoL TS komt kan ik altijd wanneer ik mijn dagelijkse game ga spelen daar even op inloggen
Vroeger toen de nutral TS nog online was toen waren er vaak wel 20 mensen tegelijk op online, allemaal met elkaar in de game.
Opzig dus wel een goed idee om een plek weer te hebben waar alle tweakers samen kunnen komen, over het algemeen zorgt dit voor veel leukere games.
Opzig dus wel een goed idee om een plek weer te hebben waar alle tweakers samen kunnen komen, over het algemeen zorgt dit voor veel leukere games.
-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //
Die zou ook terug opgezet worden maar jammer genoeg was dat nog niet gebeurdIntruder schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:04:
Vroeger toen de nutral TS nog online was toen waren er vaak wel 20 mensen tegelijk op online, allemaal met elkaar in de game.
Ik ga op junglers altijd voor scaling MR met dezelfde redenatie als jij. Zeker nu er meestal maar 1 of soms zelfs een halve AP'er in het enemy team zit omdat iedereen het liefste AD assassins speelt.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:56:
Ik zal vanavond ook wel in de GoT kanaal komen(ben wel lvl 20 sinds gister)
Mooi dan doe ik in iedergeval toch eens is iets goed in LoL.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:23:
[...]
Ik ga op junglers altijd voor scaling MR met dezelfde redenatie als jij. Zeker nu er meestal maar 1 of soms zelfs een halve AP'er in het enemy team zit omdat iedereen het liefste AD assassins speelt.
Kan je een runepage eigenlijk ook een andere naam geven of kan dat niet?
Flat armor runes is dan wel een goede keuze toch?
Verwijderd
Ja, gewoon op de naam klikken in het Rune scherm.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:26:
[...]
Mooi dan doe ik in iedergeval toch eens is iets goed in LoL.
Flat Armor is sowieso staple in jungle Runes.
Meestal mix ik Flat en /Lvl Mres. Early game magic dmg van supports en AD types met een magic dmg skill is vaak ook niet mis. Vooral met SP Fiddles, Zyra, Sona.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:23:
[...]
Ik ga op junglers altijd voor scaling MR met dezelfde redenatie als jij. Zeker nu er meestal maar 1 of soms zelfs een halve AP'er in het enemy team zit omdat iedereen het liefste AD assassins speelt.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 11:29 ]
Nu ga je ervan uit dat Vicarious weet wat hij doet?wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:26:
[...]
Mooi dan doe ik in iedergeval toch eens is iets goed in LoL.
A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.
Daar ga ik wel van uit jaDamienx2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:28:
[...]
Nu ga je ervan uit dat Vicarious weet wat hij doet?![]()
Ok mooi en bedanktVerwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:28:
[...]
Ja, gewoon op de naam klikken in het Rune scherm.
Gamekennis is nou juist een van de weinige dingen die bij mij wel in orde zijnDamienx2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:28:
[...]
Nu ga je ervan uit dat Vicarious weet wat hij doet?![]()
Ik heb 2 pages voor mijn JunglerVerwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:28:
[...]
Ja, gewoon op de naam klikken in het Rune scherm.
eentje die puur tank is :
+11.3 Armor
+10.7 Magic res
+15.28% Attack Speed
( moeten nog movement quints bij )
en eentje die ad jung is tegen een AP based group
+ 11.3 Armor
+ 7.7 Armor Pen
+ 10.7 Magic res
+ 11.89% Attack Speed
En das op Lv28 dus ( overigens zie ik net dat ik nog even extra seals moet toevoegen
Wil jij mijn oma niet zo beledigen?Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:30:
[...]
Gamekennis is nou juist een van de weinige dingen die bij mij wel in orde zijnJammer alleen dat ik de mechanics van iemand van 94 heb.
Maar om serieus te zijn, klopt je gamekennis is erg goed en je mechanics mankeert ook niet veel aan, enige wat ik op je aan te merken heb is dat jij voorzichtiger dan ik speel.
Laatste tijd heel veel games verloren omdat ik grote fouten heb gemaakt in mijn ganks (mijn hoofd zat ergens anders dan de game zegmaar)
Mensen die mij wat advies op basis van mijn lolking matches en alles kunnen/willen geven.
Zoek maar op lolking naar wambamnl (heel verassend waarschijnlijk)
Mensen die mij wat advies op basis van mijn lolking matches en alles kunnen/willen geven.
Ik denk dat je zelf al de hoofdreden hebt aangegeven, hoeven we niet eens eigenlijk naar je lolking te kijken. Als je hoofd er niet naar staat, is het niet handig een game op te starten.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:35:
Laatste tijd heel veel games verloren omdat ik grote fouten heb gemaakt in mijn ganks (mijn hoofd zat ergens anders dan de game zegmaar)
ik snap niet helemaal waarom je als jungler doran items haalt, naar mijn mening kan je dat gold beter besteden aan andere items en misschien wat meer tankyness bouwen ipv gelijk te gaan voor damage, ik bouw de meeste items niet eerst af, ik bouw 2 items zoals brutalizer en phage en daarna ga ik pas dingen afmaken.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:35:
Masteries moet je even updaten, veel pagina's hebben nog maar 19 punten ipv 20
[ Voor 5% gewijzigd door Martin0 op 04-11-2013 11:40 ]
Ik volg op het moment een guide in mijn build en op 1 game werd ik geforced om solo top te gaan terwijl ik als jungle quede.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:38:
[...]
ik snap niet helemaal waarom je als jungler doran items haalt, naar mijn mening kan je dat gold beter besteden aan andere items en misschien wat meer tankyness bouwen ipv gelijk te gaan voor damage, ik bouw de meeste items niet eerst af, ik bouw 2 items zoals brutalizer en phage en daarna ga ik pas dingen afmaken.
Het was meer zo van de masteries en runes en build waar ik advies op vroeg de fouten waardoor we verloren hebben of ik een compleet slechte game heb daarbuiten gelaten.Damienx2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:37:
[...]
Ik denk dat je zelf al de hoofdreden hebt aangegeven, hoeven we niet eens eigenlijk naar je lolking te kijken. Als je hoofd er niet naar staat, is het niet handig een game op te starten.
[ Voor 37% gewijzigd door Ryada op 04-11-2013 11:40 ]
Let op je CS, je hebt in de lane potjes (Vi en Jinx) allemaal minder dan 50 cs, bij potjes die 25 minuten lang hebben geduurd. Ookal verliest de rest van je team nog zo hard, en word je nog zo hard tot je toren gepushed, zeker met Jinx moet het mogelijk zijn om zeker wel 150 cs te krijgen binnen 25 minuten. Het lijkt mij dus dat je qua laning vooral aan je CS moet werken.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:35:
Daarnaast lijkt mij dat je jungling, puur op wat ik kan zien, prima gaat. Je bent veel betrokken (veel kills & assists) en feed niet. Probeer met Vi jungle ook als je een wat tankier team hebt (zoals in de 3de match op lolking van 55+ minuten) eens de andere jungle items en juist MR boots te pakken. Dan heb je snellere jungle clear, en met Wriggle's Lantern ook een ward elke X minuten.
Ik ben een jungle mainQon schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:43:
[...]
Let op je CS, je hebt in de lane potjes (Vi en Jinx) allemaal minder dan 50 cs, bij potjes die 25 minuten lang hebben geduurd. Ookal verliest de rest van je team nog zo hard, en word je nog zo hard tot je toren gepushed, zeker met Jinx moet het mogelijk zijn om zeker wel 150 cs te krijgen binnen 25 minuten. Het lijkt mij dus dat je qua laning vooral aan je CS moet werken.
Daarnaast lijkt mij dat je jungling, puur op wat ik kan zien, prima gaat. Je bent veel betrokken (veel kills & assists) en feed niet. Probeer met Vi jungle ook als je een wat tankier team hebt (zoals in de 3de match op lolking van 55+ minuten) eens de andere jungle items en juist MR boots te pakken. Dan heb je snellere jungle clear, en met Wriggle's Lantern ook een ward elke X minuten.
Misschien wel een erg domme vraag maar wat is CS en wat zijn MR boots (ik voel me nu zo dom maarja
cs = creep score of te wel je farm, mr = magic resictance.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:46:
[...]
Ik ben een jungle mainomdat ik dat het leukste vind maar soms word ik op andere lanes geforced niet dat ik dat erg vind heb ik ook wat afwisseling.
Misschien wel een erg domme vraag maar wat is CS en wat zijn MR boots (ik voel me nu zo dom maarja)
Dus SC is in principe je Minion Kills?Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:48:
[...]
cs = creep score of te wel je farm, mr = magic resictance.
Bedankt voor de uitleg
Verwijderd
Vreemde Runes. Waarom standaard zoveel Aspd op al je pagina's? Werkt voor een klein aantal junglers, niet voor veel.ShadowBumble schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:31:
[...]
Ik heb 2 pages voor mijn Jungler
eentje die puur tank is :
+11.3 Armor
+10.7 Magic res
+15.28% Attack Speed
( moeten nog movement quints bij )
en eentje die ad jung is tegen een AP based group
+ 11.3 Armor
+ 7.7 Armor Pen
+ 10.7 Magic res
+ 11.89% Attack Speed
En das op Lv28 dus ( overigens zie ik net dat ik nog even extra seals moet toevoegenbij alle pages omdat ik gister lv28 ben geworden )
Op een aantal junglers (Elise bvb) is een Dorans Blade veel beter dan Machete. Overigens, +80HP is niet tanky?Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:38:
[...]
ik snap niet helemaal waarom je als jungler doran items haalt, naar mijn mening kan je dat gold beter besteden aan andere items en misschien wat meer tankyness bouwen ipv gelijk te gaan voor damage
Nee dat is StarCraft.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:48:
[...]
Dus SC is in principe je Minion Kills?
Bedankt voor de uitleg
Ontopic: Ja CS is het aantal minions dat je killed gedurende de game.
Ik geloof dat ik ergens eens een guide heb gevolgd voor een basic page per role zeg maar, dus suggesties sta ik helemaal voor open in eerste instantie probeer ik momenteel eerst maar eens per role de verdeling te doen op de rune pagina'sVerwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:53:
[...]
Vreemde Runes. Waarom standaard zoveel Aspd op al je pagina's? Werkt voor een klein aantal junglers, niet voor veel.
Toch even naar je LoLking profiel gekeken.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:35:
Ik zou zeggen bouw eens een Iceborn gauntlet op Vi of als je in lane staat een Trinity Force. En ga je vooral op lasthitten focussen. Voor de rest kan ik je weinig extra tips geven want dan zou ik je toch echt in actie moeten zien, veel meer kun je niet uit zo'n profiel halen.
Hangt puur van je junglers af, kijk als jij Tiger Udyr of Shyvana speelt dan zijn atk speed runes prima, Zelfde geldt voor een Rammus. Maar op Lee Sin bijvoorbeeld zou ik meer richting AD gaan met eventueel wat lifesteal. Dus vertel je junglers maar eensShadowBumble schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:
[...]
Ik geloof dat ik ergens eens een guide heb gevolgd voor een basic page per role zeg maar, dus suggesties sta ik helemaal voor open in eerste instantie probeer ik momenteel eerst maar eens per role de verdeling te doen op de rune pagina's
[ Voor 30% gewijzigd door Damien op 04-11-2013 12:09 ]
Voor de mensen die willen kan ik vanavond wel even een live stream op twitch opzetten zodat ik wat betere feedback kan krijgen.
Zo te zien kan de masteries spec die je op Vi jungle gebruikt nog wel iets beter.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 11:39:
Het was meer zo van de masteries en runes en build waar ik advies op vroeg de fouten waardoor we verloren hebben of ik een compleet slechte game heb daarbuiten gelaten.
Ook al kun je gelet op je huidige lvl nog geen volledige 30 punten besteden, je zou alvast wel de 4 punten van Sorcery (cooldown reduction) kunnen verplaatsen naar Fury (attack speed). Vi heeft in de jungle baat bij attack speed, gelet op haar passive W ability.
Wat betreft Jinx: Ik zou in de offensive tree niet de 2 a 3 punten in Havoc overslaan. Eventueel kun je die uit Sorcery halen. En op een ranged adc als Jinx is het doorgaans aanbevelenswaardig om naast flash barrier als 2e summoner spell te nemen. Gooi dan ook 1 punt in Summoner's resolve, zodat je barrier nog wat sterker wordt.
Bedankt met dit soort advies kan ik watKoekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:12:
[...]
Zo te zien kan de masteries spec die je op Vi jungle gebruikt nog wel iets beter.
Ook al kun je gelet op je huidige lvl nog geen volledige 30 punten besteden, je zou alvast wel de 4 punten van Sorcery (cooldown reduction) kunnen verplaatsen naar Fury (attack speed). Vi heeft in de jungle baat bij attack speed, gelet op haar passive W ability.
Wat betreft Jinx: Ik zou in de offensive tree niet de 2 a 3 punten in Havoc overslaan. Eventueel kun je die uit Sorcery halen. En op een ranged adc als Jinx is het doorgaans aanbevelenswaardig om naast flash barrier als 2e summoner spell te nemen. Gooi dan ook 1 punt in Summoner's resolve, zodat je barrier nog wat sterker wordt.
Zal vanavond als mensen mijn live stream zouden gaan kijken wel even proberen mn masteries op dit advie aan te passen.
Probeer wel even mee op te letten dan ;P
2023 R1250GS Adventure trophy | 2020 M340i
Ik neem in de offensive tree eigenlijk nooit die attack speed. Dat scheelt nagenoeg niets terwijl je die CDR op bepaalde characters prima kunt gebruiken.
Np
En zoals o.a. Damien hier al terecht opmerkte: ga goed op je cs letten, bijv als je bijv Jinx speelt. Als je nu in dit pre lvl 30 stadium al leert hoe belangrijk last hitten is, dan gaat dat je zeker helpen.
Overigens als jungler is cs ook nog wel belangrijk, maar dan komt het natuurlijk ook aan op lanes ganken. Maar dat gaat je volgens mij wel aardig af, zo te zien.
Het ganken was in het begin ook gewoon rampzalig slech maarja dat werd iets beter met de tijdKoekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:19:
[...]
Np
En zoals o.a. Damien hier al terecht opmerkte: ga goed op je cs letten, bijv als je bijv Jinx speelt. Als je nu in dit pre lvl 30 stadium al leert hoe belangrijk last hitten is, dan gaat dat je zeker helpen.
Overigens als jungler is cs ook nog wel belangrijk, maar dan komt het natuurlijk ook aan op lanes ganken. Maar dat gaat je volgens mij wel aardig af, zo te zien.
Wat trouwens wel zo is dat mijn map awareness echt bagger slecht is.
Zoals hierboven mijn map awareness is bagger slecht en jij weet dat maar al te goedNaif0n schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:16:
Probeer wel even mee op te letten dan ;P
True, maar voor Jungle Vi is die attack speed wel de iets betere keuze. Die CDR gaat je jungle clear niet versnellen en je ganks worden er ook niet beter van.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:17:
Ik neem in de offensive tree eigenlijk nooit die attack speed. Dat scheelt nagenoeg niets terwijl je die CDR op bepaalde characters prima kunt gebruiken.
Trouwens even tussendoor een erg belangrijke vraag als Vi jungle moet je dan eerst je W of je E nemen op lvl 1.
Daar ben ik nou nog steeds niet uit, persoonlijk neem ik altijd mn E als eerste.
Daar ben ik nou nog steeds niet uit, persoonlijk neem ik altijd mn E als eerste.
Ja map awareness is overall belangrijk, welke positie/lane je ook speelt. Maar voor een jungler is het helemaal belangrijk. Leer je vanzelf welwambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:23:
Het ganken was in het begin ook gewoon rampzalig slech maarja dat werd iets beter met de tijd
Wat trouwens wel zo is dat mijn map awareness echt bagger slecht is.
Probeer bijv eens elke 10 sec op de minimap te kijken. Effe een snelle blik. Dat vertelt je al heel veel.
Zal je anders een pm sturen zo over junglen. Heb eerder al heel verhaal naar andere nieuwkomers gestuurd over junglen; wellicht heb je er wat aan.
Speel je veel normal games? Het valt me op dat je veel losses hebt, wat zeldzaam is tegen bots.
Ik speel ook veel jungler, en ben ook een stuk minder goed in het lanen (zie mijn Master Yi spel waar ik opeens een lane moest nemen met jungle setup omdat 2 mensen mid wilden gaan: http://www.lolking.net/summoner/euw/45128403#history). Wanneer ik eens wat meer tijd heb ga ik eens oefenen in het CS farmen, ik mis teveel kills in het begin als laner.
Ik speel ook veel jungler, en ben ook een stuk minder goed in het lanen (zie mijn Master Yi spel waar ik opeens een lane moest nemen met jungle setup omdat 2 mensen mid wilden gaan: http://www.lolking.net/summoner/euw/45128403#history). Wanneer ik eens wat meer tijd heb ga ik eens oefenen in het CS farmen, ik mis teveel kills in het begin als laner.
Ik pak altijd R->Q->E->WwambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:26:
Trouwens even tussendoor een erg belangrijke vraag als Vi jungle moet je dan eerst je W of je E nemen op lvl 1.
Q heeft hele hoge base damage waardoor je snelle cleart.
Met een fullstacked Q en daarna een E zijn de meeste camps zo weg.
Je W heb je niet heel veel aan in de jungle, dus neem ik E boven W.
Dat zou zeker nice zijn maar elke 10 seconden kijken dan krijg ik waarschijnlijk kramp in mijn nek na 2 games.Koekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:32:
[...]
Ja map awareness is overall belangrijk, welke positie/lane je ook speelt. Maar voor een jungler is het helemaal belangrijk. Leer je vanzelf wel![]()
Probeer bijv eens elke 10 sec op de minimap te kijken. Effe een snelle blik. Dat vertelt je al heel veel.
Zal je anders een pm sturen zo over junglen. Heb eerder al heel verhaal naar andere nieuwkomers gestuurd over junglen; wellicht heb je er wat aan.
Ik speel namelijk op een Nvidia Surround Setup van 3x 24 Inch.
Ontopic: Ik zie de pm wel binnenkomen
W is over het algemeen de beste keus op lvl 1. Op lvl 2 pak je E, lvl 3 Q, en daarna max je E verder.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:26:
Met W op lvl 1 krijg je de grote golem sneller neer: het geeft attack speed boost, % hp dmg en het verlaagt de armor, wat ook handig is als je top ad bruiser zit mee te hakken of je bot adc mee zit te schieten.
[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 04-11-2013 12:38 ]
Niet de ideale setup om een MOBA op te spelen.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:35:
[...]
Dat zou zeker nice zijn maar elke 10 seconden kijken dan krijg ik waarschijnlijk kramp in mijn nek na 2 games.
Ik speel namelijk op een Nvidia Surround Setup van 3x 24 Inch.
Ontopic: Ik zie de pm wel binnenkomen
Speel zelf op een 27", maar ook dat vindt ik niet ideaal... was destijds voor een shooter aangeschaft.
[ Voor 11% gewijzigd door Damien op 04-11-2013 12:38 ]
Dat daargelaten bugged mijn LoL als ik het instel op 1 scherm.Damienx2 schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:37:
[...]
Niet de ideale setup om een MOBA op te spelen.
Als ik dat doe kan ik de shop niet openen en skills niet levelen.
Maar het heeft wel een beetje voordeel als ik namelijk op mid ga ganken zie ik top en bot in mijn oog hoeken
Ligt er aan. Als niemand mee helpt, dan de W maar 99 van de 100 potjes wordt de buff wel meegeholpen en dan geeft 2x E meer boost als de W in de korte tijd. De W heb je dan wel wanneer buff en een minion dood is gegaan.Koekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:36:
[...]
W is over het algemeen de beste keus op lvl 1. Op lvl 2 pak je E, lvl 3 Q, en daarna max je E verder.
Met W op lvl 1 krijg je de grote golem sneller neer: het geeft attack speed boost, % hp dmg en het verlaagt de armor, wat ook handig is als je top ad bruiser zit mee te hakken of je bot adc mee zit te schieten.
Ik zeg dus E, W, Q, E, E, R
[ Voor 6% gewijzigd door Meneer iCy op 04-11-2013 12:45 ]
Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy
Ik zie alle junglers op streams Q maxen op Vi voor de cooldown reduction en initiele burst. Je krijgt namelijk zelden meerdere auto-attacks op je target bij een gank, dus meer damage op je auto's heeft pas in de teamfight fase zin.Koekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:36:
[...]
W is over het algemeen de beste keus op lvl 1. Op lvl 2 pak je E, lvl 3 Q, en daarna max je E verder.
Klopt ook helemaal, Q is ook de beste keuze.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:46:
[...]
Ik zie alle junglers op streams Q maxen op Vi voor de cooldown reduction en initiele burst. Je krijgt namelijk zelden meerdere auto-attacks op je target bij een gank, dus meer damage op je auto's heeft pas in de teamfight fase zin.
True, dat is voor ganks ook beter ja. Maar 'traditioneel' is E maxen de beste optie voor een snelle jungle clear, dacht ik.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:46:
[...]
Ik zie alle junglers op streams Q maxen op Vi voor de cooldown reduction en initiele burst. Je krijgt namelijk zelden meerdere auto-attacks op je target bij een gank, dus meer damage op je auto's heeft pas in de teamfight fase zin.
Hmm dan moet ik toch maar eens mijn Q gaan maxen op Vi voordat ik mijn E ga maxen.
Want meestal kom ik niet meer aan mijn jungle clear toe als ik lvl 3 ben is het constant ganken op de buffs halen na.
Want meestal kom ik niet meer aan mijn jungle clear toe als ik lvl 3 ben is het constant ganken op de buffs halen na.
Je clear is maar minimaal sneller. Je Q gaat ook door die jungle minions heen dus je kunt de hele camp raken met je Q die aardig wat extra damage geeft als je hem levelt.Koekiemonsterr schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:51:
[...]
True, dat is voor ganks ook beter ja. Maar 'traditioneel' is E maxen de beste optie voor een snelle jungle clear, dacht ik.
Een vraagje, zijn er een paar mensen die net zoals ik nasus niet als tank spelen maar als full damage? Ben ik wel erg benieuwd naar!
Waarom zou je Nasus als full damage spelen in plaats van tank?
Zoals een Teemo met critrunes ooit eens tegen mij antwoorde op een soortgelijke vraag (ik vroeg hem destijds waarom in godsnaam critrunes op Teemo): "FOR THE BIG DAMAGE!"Xevoo schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:22:
Waarom zou je Nasus als full damage spelen in plaats van tank?
Ooit nasus zijn Q gezien + high damage?
Uiteraard, maar laten we eerlijk zijn. Iedereen met een beetje verstand zal Nasus niet vol damage bouwen.
Nee ok, Ik speel dan ook niet heel erg serieus, ik wil gewoon mensen neerknallen met mijn q en weglopen.
Verwijderd
Voor de game de andere screens uitschakelen zal dan het beste werken. Op het bureaublad rechtermuisknop, resolutie en vanuit dat paneel kun je schermen aan/uitzetten.wambamNL schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:38:
[...]
Dat daargelaten bugged mijn LoL als ik het instel op 1 scherm.
Als ik dat doe kan ik de shop niet openen en skills niet levelen.
Maar het heeft wel een beetje voordeel als ik namelijk op mid ga ganken zie ik top en bot in mijn oog hoeken
Ik zie ook nog wel eens mensen die garen vol AD bouwen en het vervolgens afleggen tegen bv. een riven. Deze matchup schetst gelijk ook goed waarom je champs op een bepaalde manier bouwt. Riven is based rond AD (4 abilities, reken de passive dan even mee als ability) en wint dus vaak op die manier, Garen kan bijvoorbeeld veel meer met Health/Cooldown/Movement, slechts 2 skills van Garen scalen met AD.
Hoe wil je nasus offensive spelen? er schaalt niks met AD? Beste offensive zou nog zijn hybrid pen marks aangezien veel DMG magic dmg is
Hoe wil je nasus offensive spelen? er schaalt niks met AD? Beste offensive zou nog zijn hybrid pen marks aangezien veel DMG magic dmg is
Naja, het voordeel van tanky Nasus spelen is dat ze je bijna niet neer krijgen, in lane gewoon lekker je Q farmen zodat je veel stacks hebt. Vervolgens ben je dus niet dood te krijgen en doe je enorm veel dmg met je Q. Just saying.Naif0n schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:29:
Nee ok, Ik speel dan ook niet heel erg serieus, ik wil gewoon mensen neerknallen met mijn q en weglopen.
Edit:
In ARAM ga ik altijd AP Nasus trouwens, dat is dan wel weer lachen
[ Voor 8% gewijzigd door Xevoo op 04-11-2013 13:38 ]
Dat kan ja maar dan heb ik weer het probleem dat bij mij alles is ingesteld op 3 schermen mijn bureaublad moet ik dan ook weer aanpassen en de meeste games scalen niet terug naar 1080p als ik maar 1 scherm aanheb en die crashen dan meteen (LoL valt daar ook onder)Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:34:
[...]
Voor de game de andere screens uitschakelen zal dan het beste werken. Op het bureaublad rechtermuisknop, resolutie en vanuit dat paneel kun je schermen aan/uitzetten.
@wambamNL
Check trouwens mijn CS (farm) van de afgelopen paar matches; http://www.lolking.net/summoner/euw/37675177#history
Dan zie je dat ook al verlies je het potje hard, dan ben je vaak nog wel in staat om een redelijke farm te krijgen. Elke kill is ongeveer 300 gold waard. Een gewone creep is in lane gemiddeld 20 gold, wat dus betekent dat wanneer je 15 minions achter staat in je farm, je eigenlijk al één kill achter staat. Als je aan de teamfights begint met een CS van 200, maar je hebt geen kills, en jou tegenstander heeft 5 kills, maar een CS van 100, dan betekent het eigenlijk dat jij een stuk sterker bent qua items.
(even voor het gemak, 20 gold per minion gepakt om het rekenen makkelijk te maken)
Optie 1: geen kills, maar 200 CS
200 x 20 = 4000 gold
Optie 2: 5 kills, maar 100 CS
5 x 300 = 1500 gold
100 x 20 = 2000 gold
Bij elkaar 3500 gold
Check trouwens mijn CS (farm) van de afgelopen paar matches; http://www.lolking.net/summoner/euw/37675177#history
Dan zie je dat ook al verlies je het potje hard, dan ben je vaak nog wel in staat om een redelijke farm te krijgen. Elke kill is ongeveer 300 gold waard. Een gewone creep is in lane gemiddeld 20 gold, wat dus betekent dat wanneer je 15 minions achter staat in je farm, je eigenlijk al één kill achter staat. Als je aan de teamfights begint met een CS van 200, maar je hebt geen kills, en jou tegenstander heeft 5 kills, maar een CS van 100, dan betekent het eigenlijk dat jij een stuk sterker bent qua items.
(even voor het gemak, 20 gold per minion gepakt om het rekenen makkelijk te maken)
200 x 20 = 4000 gold
5 x 300 = 1500 gold
100 x 20 = 2000 gold
Bij elkaar 3500 gold
Ik merk dat als mijn jungle geinvade wordt of als ik ge counterjungled word ik meteen uit mijn spel ben als jungler. En het gevoel krijg dat de achterstand lastig in te halen is. Iemand tips wat te doen? En ook tips om zelf te counterjunglen? Ik speel jungle voornamelijk met Amumu en Master Yi en zo nu en dan Nunu.
nja wat heb bij mij meestal is als ik ADC speel, ik ken niet helemaal de damage output van de ADC champions dus ik mis vaak nog redelijk veel CS totdat ik een beetje halverwere in de game zit want dan begin ik er aan te wennen, op mid, top en jungle is dat anders want op top is het meestal een poke war, op mid meestal met abilities en jungle heb je geen cs lossQon schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:41:
@wambamNL
200 x 20 = 4000 gold
5 x 300 = 1500 gold
100 x 20 = 2000 gold
Bij elkaar 3500 gold
Verwijderd
Een mix van AS/AD zal voordeliger zijn voor menig physical damage jungler dan iets anders, vooral door scaling op de skills, tower push en het gebrek aan Armor op vijanden early game. Ben laatst begonnen om wat serieuzer Noct te spelen en heb toen verschillende combo's geprobeerd en geconcludeerd dat AS/AD toch ver boven de rest uitkomt. Nu is de ene champ de andere niet, maar ook andere champs zullen baten bij een vermindering in Aspd en een grotere focus op de offensieve stat. Heb op vele champs van dit soort (Vi, Master Yi, Shyvana) wel gemerkt dat 10% (6x T3 Runes iirc) + 4% van Masteries optimaler was dan nog meer Aspd plaatsen.ShadowBumble schreef op maandag 04 november 2013 @ 12:04:
[...]
Ik geloof dat ik ergens eens een guide heb gevolgd voor een basic page per role zeg maar, dus suggesties sta ik helemaal voor open in eerste instantie probeer ik momenteel eerst maar eens per role de verdeling te doen op de rune pagina's
Als je ooit interesse in Noct Jungle krijgt en Runes zoekt, ik heb gister voor mezelf een side-by-side gemaakt van al mijn rune combinaties. De combinaties zijn vooral gebaseerd op hoe ik het meeste uit beide stats kan halen (voor het geval je je afvraagt waarom 10% dit en 9 dat).
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ppO6HKJvqZI]
YouTube: League of Legends - Optimal Nocturne Jungle Runes
Misschien heb hem igg gebookmarked de enige echte Junglers die ik nu bezit zijn Lee Sin / J4 & Elise.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:46:
Als je ooit interesse in Noct Jungle krijgt en Runes zoekt, ik heb gister voor mezelf een side-by-side gemaakt van al mijn rune combinaties. De combinaties zijn vooral gebaseerd op hoe ik het meeste uit beide stats kan halen (voor het geval je je afvraagt waarom 10% dit en 9 dat).
[video]
YouTube: League of Legends - Optimal Nocturne Jungle Runes
Verwijderd
Lee Sin is een mooi voorbeeld van geen/weinig Aspd nemen. Hij heeft een eigen Aspd buff (40% geloof ik per skill cast), en scaled verder met AD en heeft veel skills die allen physical damage doen. Op hem zou ik een mix van AD/ArP nemen.ShadowBumble schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:48:
[...]
Misschien heb hem igg gebookmarked de enige echte Junglers die ik nu bezit zijn Lee Sin / J4 & Elise.
Gewoon extreem veel Q's farmen
http://www.twitch.tv/sirhcez/c/3082310
Datzelfde geldt imo ook voor Jarvan. Zijn E heeft al een attack speed buff ingebouwd en met de Arpen die hij op zijn Q al heeft kun je bij ganks vrijwel true damage doen.Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:54:
[...]
Lee Sin is een mooi voorbeeld van geen/weinig Aspd nemen. Hij heeft een eigen Aspd buff (40% geloof ik per skill cast), en scaled verder met AD en heeft veel skills die allen physical damage doen. Op hem zou ik een mix van AD/ArP nemen.
Een tip, neem gewoon altijd Butcher mastery boven Havoc. Butcher geeft je 4 meer dmg op minions, waardoor je zeker in het begin eigenlijk al een stuk beter kunt inschatten hoeveel dmg je doet. Let ook goed op de animaties van de minions en kijk wanneer ze van target veranderen hier zit namelijk een soort ritme in (ik geloof dat ze elke 3 seconden het dichtstbijzijnde target aanvallen) Ik heb een hele tijd erg veel moeite gehad met goed lasthitten, maar ik merk wel dat je met een goede CS, vaak makkelijk terug kunt komen in de game.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:46:
[...]
nja wat heb bij mij meestal is als ik ADC speel, ik ken niet helemaal de damage output van de ADC champions dus ik mis vaak nog redelijk veel CS totdat ik een beetje halverwere in de game zit want dan begin ik er aan te wennen, op mid, top en jungle is dat anders want op top is het meestal een poke war, op mid meestal met abilities en jungle heb je geen cs loss
Nog een tip, probeer het lasthitten te oefenen op één champion, en als je die onder de knie hebt, dan kun je gaan kijken naar andere champions. Ze hebben namelijk allemaal hun eigen attack animatie, die soms sneller is (Ashe/Caitlin) en soms wat langzamer (Syvir) of tergend traag (Karthus/Annie). Ik ben voornamelijk met Caitlin gaan oefenen, dan heb je niet zo'n last van harras.
Verwijderd
Als je Nunu speelt moet jij juist degene zijn die invade. Lekker alle grote creeps opeten.isimba schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:45:
Ik merk dat als mijn jungle geinvade wordt of als ik ge counterjungled word ik meteen uit mijn spel ben als jungler. En het gevoel krijg dat de achterstand lastig in te halen is. Iemand tips wat te doen? En ook tips om zelf te counterjunglen? Ik speel jungle voornamelijk met Amumu en Master Yi en zo nu en dan Nunu.
Verwijderd schreef op maandag 04 november 2013 @ 13:54:
[...]
Lee Sin is een mooi voorbeeld van geen/weinig Aspd nemen. Hij heeft een eigen Aspd buff (40% geloof ik per skill cast), en scaled verder met AD en heeft veel skills die allen physical damage doen. Op hem zou ik een mix van AD/ArP nemen.
http://www.lolking.net/summoner/euw/32489081#runesVicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:11:
[...]
Datzelfde geldt imo ook voor Jarvan. Zijn E heeft al een attack speed buff ingebouwd en met de Arpen die hij op zijn Q al heeft kun je bij ganks vrijwel true damage doen.
Page 4/5 kan ik dus beter alle ats droppen en flat ArP gaan ?
Dus mark omzetten in flat ArP en Quint in AttDMG
Ik ben plat main jungler ik heb een aantal verschillende pages voor verschillende champions die ik in de jungle speel. Mijn mains zijn ook j4 Lee en elise.
http://www.lolking.net/summoner/euw/20469035
Misschien hebben jullie er wat aan
http://www.lolking.net/summoner/euw/20469035
Misschien hebben jullie er wat aan
Ik heb zelf ondertussen geloof ik 20 rune pages maar ik geloof niet dat ik ze ook echt allemaal nuttig gebruik.. xD Wat dat betreft kan ik daar nog een beetje in finetunen ook.
Je kan er voor het gemak eentje maken voor elke champion die je regelmatig speelt, zorgt dat je lekker makkelijk en snel zonder al teveel na te denken je runes / masteries kan selecteren als je niet al teveel tijd over hebt in champ select.Xevoo schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:23:
Ik heb zelf ondertussen geloof ik 20 rune pages maar ik geloof niet dat ik ze ook echt allemaal nuttig gebruik.. xD Wat dat betreft kan ik daar nog een beetje in finetunen ook.
Ik deed dit voorheen ook, alleen je hebt vaak met verschillende champions dezelfde runepage, dus dan zit je weer met de naam te kloten. Maar ik denk dat ik hier vanavond eens naar ga kijken.Vicarious schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:25:
[...]
Je kan er voor het gemak eentje maken voor elke champion die je regelmatig speelt, zorgt dat je lekker makkelijk en snel zonder al teveel na te denken je runes / masteries kan selecteren als je niet al teveel tijd over hebt in champ select.
Zelf had ik een vreemd weekend qua score alle games waar ik als top of jungle speelde gewonnen, maar alles games als support verloren.
Ik zelf speel voornamelijk Lux / Blitz als support, maar aangezien Blitz nu standaard een hoge ban rate heeft heb ik alle games met Lux gespeeld.
Naar mijn mening is Lux echt geen slechte support. Geloof dat wij zelfs 4 van de 5 games netjes de lane hadden gepakt. Het ging voornamelijk mis bij het roamen. Nog meer mensen die Lux als support spelen en dezelfde ervaring hebben? Wellicht dat Lux in de roaming fase gewoon minder geschikt is en het aflegt tegen een Sona / Lulu of andere support.
Ik zelf speel voornamelijk Lux / Blitz als support, maar aangezien Blitz nu standaard een hoge ban rate heeft heb ik alle games met Lux gespeeld.
Naar mijn mening is Lux echt geen slechte support. Geloof dat wij zelfs 4 van de 5 games netjes de lane hadden gepakt. Het ging voornamelijk mis bij het roamen. Nog meer mensen die Lux als support spelen en dezelfde ervaring hebben? Wellicht dat Lux in de roaming fase gewoon minder geschikt is en het aflegt tegen een Sona / Lulu of andere support.
[ Voor 13% gewijzigd door Loadichus op 04-11-2013 14:31 ]
En weer zijn me promos naar s1 verneukt. Een teringleier uit gold v ging trollen want tja demoten kan toch niet.
Ligt er compleet aan tegen wie je speelt en met wie je speelt imho, tegen bijvoorbeeld een ezreal heb ik veel liever een leona of een healer aan mijn kant staan.
Samen met cait is ze ook wel fijn om te spelen omdat je dan een free Q hebt als de tegenstander in je bosje staat. Zo kun je lekker op een veilige afstand je tegenstander neer knallen.
Verder is lux heeel erg squishy, dus als je een bot lane hebt die erg makkelijk all in kan gaan moet je uit kijken. Vanaf het moment dat je je Q mist kan je vijand je vrij gemakkelijk af maken.
Samen met cait is ze ook wel fijn om te spelen omdat je dan een free Q hebt als de tegenstander in je bosje staat. Zo kun je lekker op een veilige afstand je tegenstander neer knallen.
Verder is lux heeel erg squishy, dus als je een bot lane hebt die erg makkelijk all in kan gaan moet je uit kijken. Vanaf het moment dat je je Q mist kan je vijand je vrij gemakkelijk af maken.
En die andere 2 (?) games?Fissure schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:43:
En weer zijn me promos naar s1 verneukt. Een teringleier uit gold v ging trollen want tja demoten kan toch niet.
Ik weet niet hoe je lux bouwt wanneer je support speelt, maar ze is nogal een twijfel geval vind ik aangezien Lux slecht scaled als support.Loadichus schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:29:
Zelf had ik een vreemd weekend qua score alle games waar ik als top of jungle speelde gewonnen, maar alles games als support verloren.
Je moet je snares wel raken wil je wat doen en meestal hit je dan toch minions, moet de enemy toch wel een stomme fout maken om in de snare zone te geraken.
Voor de rest voegt alleen haar shield ability wat toe (kan hele team shielden), dan nog zie ik liever een Janna support.
Shield, Knockup en slow, daarbij is haar shield een sterk sterker.
En als je de vergelijking maakt met Zyra, doet zij alles beter.
Slow en snare en AoE knock up ipv een ego laser om last hit te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 04-11-2013 14:51 ]
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Cait, Varus en Jinx zijn misschien wel de beste combo's met Lux als support. De lockdown die Q geeft komt dan altijd heerlijk uit.Intruder schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:44:
Ligt er compleet aan tegen wie je speelt en met wie je speelt imho, tegen bijvoorbeeld een ezreal heb ik veel liever een leona of een healer aan mijn kant staan.
De ronde waar wij de ronden verloren was tegen een Yi & Zed botlane. Vreemde combi, maar wij werden wel zeer hard uit onze lane gepushed.
nja ik ga vanaaf weer me promo's doen, hopelijk dit keer 2 wins.
mijn mening over lux sup, ik vind het zwaar waardeloos.
onderbouwing: lux heeft ap nodig om nuttig te zijn, daardoor verlies je te veel support items
onderbouwing: lux heeft ap nodig om nuttig te zijn, daardoor verlies je te veel support items
Ik probeer nu een potje lee sin jungle, ben alleen bang dat ik nogal hard ga falen. Ben nogal onbekend met jungle alle andere positions weet ik wel maar aan jungle kan ik maar niet wennen, tips?
Eensch, dat zelfde vind ik van Nidalee support, ik vind dat vaak geen echte support omdat ze vaak ego spelen en ook voor de kills gaan.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:51:
nja ik ga vanaaf weer me promo's doen, hopelijk dit keer 2 wins.
Ze scalen ook voor geen meter als support zijnde.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Ik speel regelmatig Morgana support, sowieso als mijn enemy team leona picked. Vind haar persoonlijk veel nuttiger dan lux. Lux heeft nogal een nutteloze R als support zijnde..
@ hieronder:
@ hieronder:
Zyra support vind ik wel beter eigenlijk. Goeie harass en goede ult in teamfights. AP support gaat meer om de ultility die ze brengen.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]
en wat te denken van zyra sup, eigenlijk precies hetzelfde, en annie sup, iedere " ap mid" is een waardeloze support
[ Voor 54% gewijzigd door m0nk op 04-11-2013 14:56 ]
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
en wat te denken van zyra sup, eigenlijk precies hetzelfde, en annie sup, iedere " ap mid" is een waardeloze supportTurismo schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:54:
[...]
Eensch, dat zelfde vind ik van Nidalee support, ik vind dat vaak geen echte support omdat ze vaak ego spelen en ook voor de kills gaan.
Ze scalen ook voor geen meter als support zijnde.
Ik zie dat de eerste mening met Lux als support al niet zo positief zijn, deze conclusie had ik zelf ook snel getrokken. Kan al bijna geen toeval meer zijn dat je 5 games achter elkaar met Lux als support verliest.
Toch maar eens overwegen om te investeren in een andere support champions zoals Sona, Jenna, Lulu of Tresh ...
Toch maar eens overwegen om te investeren in een andere support champions zoals Sona, Jenna, Lulu of Tresh ...
Haal Nami, als ik adc speel ben ik altijd blij als er een nami naast me staat.Loadichus schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:56:
Ik zie dat de eerste mening met Lux als support al niet zo positief zijn, deze conclusie had ik zelf ook snel getrokken. Kan al bijna geen toeval meer zijn dat je 5 games achter elkaar met Lux als support verliest.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Zelf vind ik het geweldig om een leona/blitz naast me te hebben als support (mits de blitz kan hooken). Leona is geweldig omdat na 6 niemand van haar weg kan komen, als je haar E springt kan ze altijd nog ulten. Verder kan ze teamfights beslissen door goed te initiaten en op hun carry te springen.
Verder is nami inderdaad ook een goede support, erg fijne CC die met meerdere champions goed samen werkt en ze heeft een heal:D!
Verder is nami inderdaad ook een goede support, erg fijne CC die met meerdere champions goed samen werkt en ze heeft een heal:D!
Hoe kon ik Nami idd vergeten. Die bubble is net zoals Lux haar Q, plus je kan healen.m0nk schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:57:
[...]
Haal Nami, als ik adc speel ben ik altijd blij als er een nami naast me staat.
Vanavond maar eens even unlocken.
Karma support. Legit en OP. Shields, speed, heal, root, harass en onverwachts. Niemand verwacht karma bot lane.
kayle support, heal, slow, harde poke, onverwachts en je kan ultimate shield voor 2 sec ofzoIAmNice schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:03:
Karma support. Legit en OP. Shields, speed, heal, root, harass en onverwachts. Niemand verwacht karma bot lane.
Niet eens.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]
en wat te denken van zyra sup, eigenlijk precies hetzelfde, en annie sup, iedere " ap mid" is een waardeloze support
Annie support is super door de utility die ze met zich meebrengt in TF's (AOE stun) en haar long range AA is best goed in laning phase.
Morgana is bijv ook een prima support (root, shield, ult -> root)
Lux valt tegen omdat de Q toch 'relatief' lastig is om te hitten en ze voor de rest echt AP nodig heeft om iets te kunnen doen. Zyra heeft niet echt AP nodig omdat haar root eenvoudig te hitten is, de plants slowen en haar ult ook in TF's prima utility geeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Junia op 04-11-2013 15:09 ]
Oke, maar hoe pak ik dit aan qua bijvoorbeeld timing? Vanaf het begin invaden of eerst eigen jungle clearen en vervolgens met wards de andere jungle in de gaten houden? Zijn hier strategieën voor?Koeitje schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:15:
[...]
Als je Nunu speelt moet jij juist degene zijn die invade. Lekker alle grote creeps opeten.
Verwijderd
Wat een onzin. Zyra, Fiddles en Annie zijn geweldige supports. Zyra's AP scaling is helemaal niet zo denderend en de turrets scalen niet met AP. Janna kan harder nuken dan Zyra als we naar skill damage kijken. Annie heeft ontzettend veel CC. Als deze champs (die in pro play prima erkend zijn een meetellen) niet tellen als support, waarom bvb. een Nunu dan wel? Wat zijn dan jouw criteria voor een goede support?Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]
Verwijderd
Maar Annie en Zyra brengen wel een hoop meer utility. AOE stun/knock-up en daarna gewoon cyclen door je normale skills voor meer roots en stuns. Dat je ook zonder items een ADC/APC naar half hp burst is natuurlijk ook mooi meegenomen.Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 14:55:
[...]
Warden en in de gaten houden waar de vijandelijke jungler is. Als hij geen constante cc of snelheid heeft dan is Nunu sowieso hard om te pakken te krijgen.isimba schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:11:
[...]
Oke, maar hoe pak ik dit aan qua bijvoorbeeld timing? Vanaf het begin invaden of eerst eigen jungle clearen en vervolgens met wards de andere jungle in de gaten houden? Zijn hier strategieën voor?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2013 15:18 ]
je hebt gelijk maar ik vind het nog steeds minder dan bvb een echte support zoals leona of tresh of nami, die brengen net iets meer support dan een annie of fiddle en ja wat ik over fiddle kan zeggen zijn fear is gewoon op en bloed irritant
1e ook verloren. legendary lee na 15 minuten ofzo. In dat team hadden mensen echt geen map awareness, 4/0 komt eraan dus jungler die al voor geen meter ging loopt door naar 2e turret en maakt er 5/0 van en onze adc wordt de 6/0. Kort gezegd zij veel kills, wij niet zoveel en helaas was ik de enige die nee stemde bij surrender. Ze begonnen fouten te maken maar dat zag me team dan weer niet.
Verwijderd
Hoe brengt Leona meer support? Als Annie alles juist timed heeft ze 2x een (AoE) stun van 1.75s met een paar seconden cooldown ertussen. (Tibbers > W > Q > E > Q/W)Martin0 schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:19:
je hebt gelijk maar ik vind het nog steeds minder dan bvb een echte support zoals leona of tresh of nami, die brengen net iets meer support dan een annie of fiddle en ja wat ik over fiddle kan zeggen zijn fear is gewoon op en bloed irritant
Ik begrijp dat je vastzit in het hele "X is mid, dus geen support", maar ik vat de logica erachter niet helemaal. Zou je het over een Karthus, Brand of iets dergelijks hebben, dan heb je gelijk. Geen betrouwbare (AoE) CC, veel farm nodig en heel erg afhankelijk van items.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier
Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.