Vicarious schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:33:
Toch wordt Nocturne wel een van de beste junglers van de komende weken denk ik. Zijn clear is snel dus kan prima als farm jungler spelen maar heeft dankzij zijn ult toch prima mogelijkheden om te ganken en te counterganken. Tevens kan hij indien de tegenstander 2/1/2 speelt prima de andere jungle clearen. Top junglers van de komende weken imo:
- Nocturne
- Shyvana
- Udyr
- Master Yi
- Olaf
- Evelynn
- (Maokai? Moet ik nog even proberen...).
Even een bold claim: Diana ook toevoegen aan het rijtje?
De laatste keer dat ik Diana jungle speelde lijkt alweer een eeuw geleden. Wat ik nog wel kan herinneren is dat haar jungle clear behoorlijk snel was. Niet zo vreemd ook: een aoe passive cleave, een Q die meerdere targets raakt en een W shield die qua dmg ook meerdere targets raakt. En dan zorgt je W shield ook nog voor een redelijke sustain in de jungle. 5 hp pots waren er meestal maar 2 of 3 echt van nodig, afhankelijk van de hulp bij de golem leash.
Het feit dat ze pre 6 geen enkele gap closer heeft is één van de dikke minpunten. Maar de jungle is nu trager en door alle free wards is ganken in potentie lastiger, en lijkt het dus iets meer een farmfest te worden. In die situatie kan Diana het nog best heel aardig doen.
Althans, moet Riot die Relic Shield madness wel gaan nerfen, anders staat de klassieke jungle rol mogelijk teveel onder druk.
[
Voor 11% gewijzigd door
Koekiemonsterr op 23-11-2013 01:07
]