[PC] League of Legends - Deel 8 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 168 Laatste
Acties:
  • 323.619 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:44
Tenzij je hun mid erg safe speelt...
Mid ben je zowieso meer vatbaar voor ganks aangezien er meer routes zijn, de jungler kan ganken en bot die altijd pushed gaat zijn kan ook snel komen. Lijkt me dus niet zo'n good idee, zelfs niet op low elo. Eigenlijk zeker niet op low elo want dan wordt er nog minder gewarded en zijn jungle ganks nog efficienter.

Wat volgens mij wel werkt op low elo is zonder echte support te spelen maar met een ADC en een AP bot, liefst met veel range (bv Brand + Ez). De meeste mensen zijn echt slecht in lasthitten onder hun tower. Poken met een support is ook niet voor iedereen op low elo. Als je dan constant pushed halen ze echt niks farm en raak je automatisch op voorsprong, wel de river warden natuurlijk. De meesten kijken wel eens een stream of volgen blindelings de meta game en kunnen niet reageren als het anders loopt (mezelf inbegrepen ;)). Je gaat ook meer damage doen in teamfights, perfecte teamfights waarbij de support al z'n utility gebruikt zie ik vooral op streams maar niet echt in games onder 1200elo...
Vicarious schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:56:
Hoe krijg je dat bij je team voor elkaar dan? Als je iets anders doet dan de meta wordt het meestal 1 groot flamefest.
Duidelijk communiceren en de boel vrolijk houden doet soms wonderen ;)
Happy people win more games!

[ Voor 13% gewijzigd door Inrage op 18-01-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inrage schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:00:
Mid ben je zowieso meer vatbaar voor ganks aangezien er meer routes zijn, de jungler kan ganken en bot die altijd pushed gaat zijn kan ook snel komen. Lijkt me dus niet zo'n good idee, zelfs niet op low elo. Eigenlijk zeker niet op low elo want dan wordt er nog minder gewarded en zijn jungle ganks nog efficienter.

Wat volgens mij wel werkt op low elo is zonder echte support te spelen maar met een ADC en een AP bot, liefst met veel range (bv Brand + Ez). De meeste mensen zijn echt slecht in lasthitten onder hun tower. Poken met een support is ook niet voor iedereen op low elo. Als je dan constant pushed halen ze echt niks farm en raak je automatisch op voorsprong, wel de river warden natuurlijk. De meesten kijken wel eens een stream of volgen blindelings de meta game en kunnen niet reageren als het anders loopt (mezelf inbegrepen ;)). Je gaat ook meer damage doen in teamfights, perfecte teamfights waarbij de support al z'n utility gebruikt zie ik vooral op streams maar niet echt in games onder 1200elo...

[...]

Duidelijk communiceren en de boel vrolijk houden doet soms wonderen ;)
Happy people win more games!
Mid ben je juist het meest veilig voor ganks. Je toren staat dichtbij en je excape is altijd met 1 simpele ward te realiseren (flash-ganks zijn natuurlijk wat anders maargoed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08 08:33
spoiler:
Allemachtig, werd Gambit even ingemaakt door Blaze, wat jammer, top Europese teams.
Ik zou volgende keer maar geen Kayle mid pakken maar gewoon Ryze of Eve op Alex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Vicarious schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 14:56:
Hoe krijg je dat bij je team voor elkaar dan? Als je iets anders doet dan de meta wordt het meestal 1 groot flamefest.
Communicatie. En anders gewoon negeren.
Inrage schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:00:

Ik heb het meerdere keren gespeeld en zien spelen en nog nooit weerstand gezien.
Speelt hij op safe dan pak je dus snel die turret. Je hebt een ADC dus die pushed makkelijk.

Garen + kassa bot werkt ook nog.
Probeer belachelijk veel damage op early game in low elo te hebben.
Zodra ze 0/2 of 0/3 staan is het moraal al stuk

+ het feit dat hun niet anders kennen dan de meta laat hun denken dat je trolled en dan onderschatten ze je

Ik heb het btw over echt low elo 900 en lager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:09:
[...]

Mid ben je juist het meest veilig voor ganks. Je toren staat dichtbij en je excape is altijd met 1 simpele ward te realiseren (flash-ganks zijn natuurlijk wat anders maargoed).
Ja ik bedoelde als je met 2 early game mid aan het pushen bent in het voorbeeld van Snoos, dan is de afstand weer groter. Als je met 2v1 mid speelt dan komt je bot toch op 1v2, snap nog altijd niet hoe dit dan verschil kan maken. Je verliest dan elk een turret dus voorlopig nog niks aan de hand lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 08:31
Als jouw lane niet doodgaat en jouw team flink kills krijgt is het vaak al GG door het moraal van de tegen partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Laatst online: 12-08 13:02
Inrage schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 16:02:
[...]

Ja ik bedoelde als je met 2 early game mid aan het pushen bent in het voorbeeld van Snoos, dan is de afstand weer groter. Als je met 2v1 mid speelt dan komt je bot toch op 1v2, snap nog altijd niet hoe dit dan verschil kan maken. Je verliest dan elk een turret dus voorlopig nog niks aan de hand lijkt me.
Doordat mid meer damage heeft is die turret veel eerder down..
Mid turret maakt het roamen ook gemakkelijker.
Even terug naar mid gaan als je top gankt is stukken gemakkelijker dan even terug naar bot gaan.

Over de jungle. Jij hebt nog wel een jungler dus die kan ganken en bot en top helpen.
Hun jungle heeft twee keuzes. Mid baby sit of mid lose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Grappig deze discussie. Ik open Twitch en zie GG (M5) double mid gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-09 12:15
Okay, heb een week of 2 geleden LoL weer opgepikt. Ik ben nu level 24 en heb zo'n 20k IP.
Nu denk ik dat het tijd is om runes te gaan kopen, maar ik snap er ab-so-luut geen klote van.
Ik heb geen idee welke runes ik 'moet' hebben en hoe het syteem werkt.

Ik speel graag: AD, AP, Jungle en Tank

Wat zou ik dan moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bekijk gewoon eens een guide van een van je favoriete champions. Bijvoorbeeld deze over Ashe.

3x Greater Quintessence of Attack Damage (+2.25 attack damage)
9x Greater Mark of Attack Damage (+0.95 attack damage)
9x Greater Glyph of Attack Speed (+0.64% attack speed)
9x Greater Seal of Armor (+1.41 armor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Dat ik daar nog niet aan heb gedacht zeg... Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

als je basis runes wilt die in elke situatie werken koop dit:
9x greater mark of attack damage
9x greater mark of ability power
9x greater seal of armor
9x greater glyph of magic resist
3x greater quintesse of movementspeed

koop dan een extra runepage zodat je er 2 hebt en maak 2 verschillende, 1tje met de attack damage en 1tje met de ability power
je kan ipv attack damage en ability power ook armor penetration en magic penetration kopen, het verschil is dat AD en AP early game sterker zijn en Arpen en Mpen mid+lategame sterker zijn
over het algemeen is het beter om earlygame runes te hebben, mid+late kan je opvullen met items enzo

die 2 runepages zijn niet perfect, maar zorgen wel voor een bruikbare boost op elke champion; elke champion heeft of AD of AP nodig, en elke champion heeft armor, magic resist en movementspeed nodig

later kan je dan uitbreiden naar specifieke runepages voor specifieke champions, dat zal wat beter werken maar zolang je nog niet genoeg IP hebt is dat niet echt handig aangezien je dan sterk bent met 1 of 2 champions en de rest vrij zwak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Als marks zijn magic pen marks meestal beter dan AP marks... Als seals wil je ook manaregen voor AP en supports hebben. Als quints zou ik eerder voor health gaan als je een manusje van alles page wilt.

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Vicarious schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:24:
Als marks zijn magic pen marks meestal beter dan AP marks... Als seals wil je ook manaregen voor AP en supports hebben. Als quints zou ik eerder voor health gaan als je een manusje van alles page wilt.
manaregen kan idd ook, maar Mres is universeler
Mpen zou sterker kunnen zijn; ik speel niet genoeg AP champs om dat te kunnen inschatten

en quints zou ik toch voor movementspeed gaan, dat is gewoon in zo goed als elke situatie goed en flat HP minder

het is echt de meest universele/basis runepage die ik kan bedenken, niet gericht op specifieke dingen maar gericht om altijd nuttig te kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik ben net level 20 en heb meteen runes ingeslagen. Ik had 14k IP

Ik heb de 'fout' gemaakt door meteen 9 stuks te kopen, terwijl ik er maar 6 kan plaatsen. In jouw geval op level 24 is dat 7 ofzo. Had dus 4x9 setjes + 2quints gekocht, maar had er eigenlijk 5 setjes kunnen zijn.

Ik speel vaak rol AD of teemo (waarbij ik vaak hybrid speel), dus na wat zoeken zijn:
Seal of armor redelijk veel gebruikt
Quints movement speed kan je overal wel op toepassen (hoewel ze wel duur zijn.. 2k IP stuk)

Ik speel nu iets meer AD's dus heb flat armor penetration gekocht en scaling magic resistance. Het idee is dat flat in het begin relatief veel voordeel opleveren en scaling op het einde van het spel voordeel opleveren. Bij AD's vecht je op bottem, dus is armor penetration wel mooi meegenomen. Je komt weinig magic meuk tegen, dus dan kan magic resistance op het einde van het speel beter van pas komen.

Ben nu aan het sparen voor m'n AP outfit, met mana regen, magic penetration. Heb al ability power glyps gekocht. En toen was m'n IP op :')
Het is wel beetje uitzoeken of Mark, Seal of Glyph de beste bonus geven. Dat verschilt blijkbaar hier en daar. Uiteindelijk heb ik al deze info van een medespeler en paar build guides bekeken van champs die ik veel speel (Teemo, Ashe, Ryze en Kog'Maw). Heb uiteindelijk idd ook een page voor AD en AP, hoewel AP nog niet af is.

[ Voor 8% gewijzigd door Hans1990 op 18-01-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Hans1990 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:42:
Het is wel beetje uitzoeken of Mark, Seal of Glyph de beste bonus geven. Dat verschilt blijkbaar hier en daar.
de 3 verschillende runes zijn bedoeld voor 3 verschillende dingen: marks voor offensief, seals defensief en glyphs voor magic
marks zijn dus AD, arpen en Mpen het beste, seals armor/health en glyphs AP/Mres

arpen op AD carry is geen slechte keus, heb ik ook een tijd lang gebruikt maar flat AD is over het algemeen beter; je early game word er een stuk sterker door omdat het beter schaalt early en door extra AD kan je beter lasthitten (minions hebben pas na 10 minuten ofzo een *beetje* armor, arpen heeft daar dus geen zin voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Is het heel erg belangrijk om runes te hebben voordat je level 30 bent? Wordt liever eerst level 30 zodat ik ook 30 runes kan speccen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ArPen is goed voor een harass-lane, als je super agressief gaat spelen of veel voor kills gaat (bijvoorbeeld Ez-Sona lane) kan het beter zijn omdat het sterker is tegen champions in het begin. Flat AD is makkelijker farmen, als je beginnende speler bent is het (denk ik) fijner om daar voor te gaan. Flat AD is ook voor andere rollen (jungle bijvoorbeeld) handiger, dus in meerdere gevallen bruikbaar.
Ik heb de 'fout' gemaakt door meteen 9 stuks te kopen, terwijl ik er maar 6 kan plaatsen. In jouw geval op level 24 is dat 7 ofzo. Had dus 4x9 setjes + 2quints gekocht, maar had er eigenlijk 5 setjes kunnen zijn.
Mwoa, je hebt ze uiteindelijk toch nodig dus het is op zich niet erg.
Voor een algemene page zijn de runes die godofal gaf zeker voldoende. Zodra je meer pages krijgt kun je specifieker gaan kopen (flat AD quints, AP quints, AS marks en quints, GP/10 quints), maar je kunt met die 5 verschillende runes alles zonder al te veel problemen spelen.
Is het heel erg belangrijk om runes te hebben voordat je level 30 bent? Wordt liever eerst level 30 zodat ik ook 30 runes kan speccen.
Persoonlijk zou ik zeggen dat pre 20 het nutteloos is, daarna is het misschien wel slim om langzaam je pages te gaan vullen met t3 runes. Als je het bijhoudt kost het niet extreem veel per level en je hebt er wel gelijk voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Ja ok maar ik spaar al mijn IP punten om runes te kopen, ik neem aan dat het op level 30 evenveel kost als wanneer ik het nu koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

CrimpyRex schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:59:
tier 3 runes kan je op lvl20 kopen, dat zijn ook de beste runes die je kan kopen
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:06:
ArPen is goed voor een harass-lane, als je super agressief gaat spelen of veel voor kills gaat (bijvoorbeeld Ez-Sona lane) kan het beter zijn omdat het sterker is tegen champions in het begin. Flat AD is makkelijker farmen, als je beginnende speler bent is het (denk ik) fijner om daar voor te gaan. Flat AD is ook voor andere rollen (jungle bijvoorbeeld) handiger, dus in meerdere gevallen bruikbaar.
ook als je heel veel harassed met physical (caitlyn is eigenlijk de enige die dat constant kan) is flat AD sterker dan arpen, het doet meer schade early
arpen word pas later sterker dan flat AD omdat champions tijdens het levelen extra armor krijgen
ik heb ooit de sommen gedaan, AD was sterker tot ergens lvl 7 of 8 dacht ik

flat AD is in alle gevallen (ADC) sterker dan arpen early en zo goed als alle andere AD based champs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik begreep altijd dat het eerder (rond lvl 4) was, aangezien veel ADC's armor yellows hebben. Ik geloof je overigens direct, een snelle zoektocht langs de bekende sites liet al snel zien dat in het begin iig sterker is. Altijd Flat AD gaan dus, weer wat geleerd :D
Ja ok maar ik spaar al mijn IP punten om runes te kopen, ik neem aan dat het op level 30 evenveel kost als wanneer ik het nu koop?
Of je ze op level 20 of 30 koopt maakt niks uit, zijn dezelfde runes voor dezelfde prijs. Kun je ze beter vanaf level 20 kopen dan heb je er eerder voordeel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 18:00
StarZ schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 15:12:
spoiler:
Allemachtig, werd Gambit even ingemaakt door Blaze, wat jammer, top Europese teams.
Ik zou volgende keer maar geen Kayle mid pakken maar gewoon Ryze of Eve op Alex.
Eigenlijk wel vreemd. In theorie is ze heel goed als mid. Goedkope maar effectieve wave clear (Als ze alleen haar e gebruikt kan haar mana praktisch nooit opraken). MS boost, heal, Slow en enkele seconden geen damage ontvangen. Goede pusher en moeilijk te ganken zou je zeggen. Ik heb het spel niet gezien, maar hoe verloor ze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

CutePuppy schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 00:05:
[...]

Eigenlijk wel vreemd. In theorie is ze heel goed als mid. Goedkope maar effectieve wave clear (Als ze alleen haar e gebruikt kan haar mana praktisch nooit opraken). MS boost, heal, Slow en enkele seconden geen damage ontvangen. Goede pusher en moeilijk te ganken zou je zeggen. Ik heb het spel niet gezien, maar hoe verloor ze dan?
ze zaten constant lanes te switchen
meta was niet-bestaand, iedereen liep overal tijdens de lanephase :P

moet zelf kayle ook 's proberen, nog nooit gespeeld terwijl het toch een goede champ is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

godofal schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:47:
[...]

manaregen kan idd ook, maar Mres is universeler
Ik had het over seals, dat zijn die gele. Daarop wil je echt geen Mres nemen, die neem je als glyphs (blauw). Als ik maar 2 runepages zou hebben zou ik het volgende maken:

Voor AP:
Mpen marks
Mana regen seals
AP/lvl glyphs
Flat AP quints

Voor AD/Bruisers:
Armorpen marks
Armor seals
Mres/lvl glyphs
Flat HP quints

Supports speel je dan meestal met de AD/bruiser runepage omdat je daarmee een stuk minder snel doodgaat en harder kan poken met je auto-attack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-02-2014
In the latest game update, we rolled out a second beta test of a new matchmaking change that is live in all territories. This change will increase your average queue time by about 30 seconds, but we hope the benefits are worthwhile.

--

The matchmaker will now take into account the Number of Wins a player has in every matchmade queue (Normal SR, Normal TT, Ranked Solo/Duo, etc).

This means that for the first few minutes, the matchmaker will attempt to find teammates and opponents that have a relatively similar Number of Wins as you in addition to trying to find teammates and opponents that also have a similar skill rating. However, this does not mean it's impossible to get matched into a game with a large difference in Number of Wins--it's just more rare.

We need your help! Please give us feedback on the changes.

PS - RiotKiddington was the dev that did most of the work.
http://na.leagueoflegends.com/board/showthread.php?t=3016615

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

ik dacht dat ze gestopt waren met die test

het gaat alleen maar slechtere ratings opleveren, matchmaking zal ongetwijfeld beter zijn maar de rating (elo, MMR of whatever) is minder betrouwbaar

lang verhaal kort: je gaat groepjes krijgen die vooral tegen elkaar spelen
ff heel grof voorbeeld: 100 man met 500 potjes gespeel gaan eerder tegen elkaar spelen dan tegen de 100 man die 5000 potjes hebben gespeeld
die spelers met 5000 potjes hebben meer ervaring en zijn waarschijnlijk betere spelers, die hebben dus een hoger elo en zorgen ervoor dat de minder goede spelers niet op dat elo terecht kunnen komen
als je dus de spelers met 500 potjes alleen tegen elkaar laat spelen gaan er een aantal van die 100 een hoger elo krijgen dan ze horen te hebben, simpelweg omdat degenen die beter zijn meer potjes hebben gespeeld en dus niet tegen ze gematched worden

je krijgt dus verschillende "brackets" gebaseerd op aantal potjes, spelers die normaal randomly tegen en met elkaar gematched zouden worden op basis van elo gaan elkaar dus nooit meer zien omdat het verschil in wins te groot is

het is natuurlijk een extreem voorbeeld maar het is alleen om uit te leggen waarom ik vind dat het een slecht iets is; het maakt matchmaking beter ten koste van elo

ik heb dit een tijd geleden op de forums gepost maar het lijkt erop dat riot het niet heeft gezien
nog maar 's posten in dat officiele topic dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
godofal schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:18:
ik dacht dat ze gestopt waren met die test

het gaat alleen maar slechtere ratings opleveren, matchmaking zal ongetwijfeld beter zijn maar de rating (elo, MMR of whatever) is minder betrouwbaar

lang verhaal kort: je gaat groepjes krijgen die vooral tegen elkaar spelen
ff heel grof voorbeeld: 100 man met 500 potjes gespeel gaan eerder tegen elkaar spelen dan tegen de 100 man die 5000 potjes hebben gespeeld
die spelers met 5000 potjes hebben meer ervaring en zijn waarschijnlijk betere spelers, die hebben dus een hoger elo en zorgen ervoor dat de minder goede spelers niet op dat elo terecht kunnen komen
als je dus de spelers met 500 potjes alleen tegen elkaar laat spelen gaan er een aantal van die 100 een hoger elo krijgen dan ze horen te hebben, simpelweg omdat degenen die beter zijn meer potjes hebben gespeeld en dus niet tegen ze gematched worden

je krijgt dus verschillende "brackets" gebaseerd op aantal potjes, spelers die normaal randomly tegen en met elkaar gematched zouden worden op basis van elo gaan elkaar dus nooit meer zien omdat het verschil in wins te groot is

het is natuurlijk een extreem voorbeeld maar het is alleen om uit te leggen waarom ik vind dat het een slecht iets is; het maakt matchmaking beter ten koste van elo

ik heb dit een tijd geleden op de forums gepost maar het lijkt erop dat riot het niet heeft gezien
nog maar 's posten in dat officiele topic dan
Als je door de riot responses bladert dan merk je dat het systeem eerder voor 10 vs 100 dan 1000 vs 5000 wins bedoelt is. Tevens is het slechts een parameter voor het matchmaking systeem: na 30 seconden gaat het systeem zich minder streng opstellen en een groter verschil aan wins toelaten.

Als mensen in jouw 'wins bracket' een game winnen dan krijgen ze nog steeds elo erbij, helemaal niemand wordt hierdoor in een bracket opgesloten. Elo blijft het primaire systeem, daar veranderd niets aan.

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

slimme oplossing, ik had niet gezien dat er nog meer redposts waren daar
nja, heb ik voor niks een NA acc naar lvl5 gelvled :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyy138
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 06:34

psyy138

blackbulls.nl

ik zou in silver 2 zitten, ben benieuwd met het nieuwe elo systeem :)

correctie silver 1 8)

1541+1350/2=1445

[ Voor 25% gewijzigd door psyy138 op 19-01-2013 13:27 ]

O.R.C. Black Bulls Rugby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-09 13:12
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 23:36:
Hmm ik begreep altijd dat het eerder (rond lvl 4) was, aangezien veel ADC's armor yellows hebben. Ik geloof je overigens direct, een snelle zoektocht langs de bekende sites liet al snel zien dat in het begin iig sterker is. Altijd Flat AD gaan dus, weer wat geleerd :D
Ze zijn in season 3 weer gaan klooien met Armor Pen/Magic Pen, waardoor die stats beter zijn geworden.
Daarom zie je nu ook vaak dat AP casters Magic Pen stacken i.p.v. voluit AP. Magic Pen marks waren altijd al beter, maar nu helemaal.

Nu is het dus ook niet zo meer dat Flat AD altijd de beste keus is. Op veel bruisers (Darius en co.) zijn ArP marks beter. Echter maakt Flat AD het je leven wel een stuk makkelijk wat betreft last hitten.

Movement speed quints zijn eigenlijk maar op een aantal heroes het echt waard en dus zeker niet de eerste keus.

1. Voor AP casters is wel te zeggen dat er één "beste" runepage is (copy paste van Vicarious):
Mpen marks
Flat mana regen seals (flat want vooral early game zul je mana problemen (kunnen) hebben en later krijg je waarschijnlijk ook nog wel wat blue buffs). Hier zou je eventueel nog wat anders voor kunnen kiezen.
AP/lvl glyphs
Flat AP quints

2. Voor ranged AD (ook vrij standaard):
AD marks
Armor seals
Magic resist Glyphs (velen doen een combi van flat + scaling)
AD quints

Voor de meeste bruisers werkt bovenstaande page ook prima, hoewel sommige dus liever ArP marks hebben.

3. Voor support:
Armor/Magic res/gold per 5
Dus ideaal genomen:
Armor marks
Gp5 quints
Magic resist Glyphs
Armor seals (hoewel sommige supports ook veel aan mp5 kunnen hebben)

4. Voor AD jungle:
Attack speed marks
Armor seals
Magic resist glyphs
En weer afhankelijk van de hero vaak AD of ArP quints. Of bijvoorbeeld op maokai zijn movement speed quints heel goed.
Ook kun je i.p.v. AS marks natuurlijk AD marks nemen, hoewel dat wat minder goed is,

En voor AP junglers zijn zoveel combinaties mogelijk dat ik er niet eens aan begin :P.

Als je maar 2 pages hebt (met hoeveel begin je eigenlijk?) zou ik de eerste twee pages kopen. Daarmee moeten alle rollen wel lukken.
Het heeft niet zo heel veel nut om health quints te kopen i.p.v. verschillende soorten (om zo IP te besparen), want health quints zijn 2050 IP. Terwijl AD/AP quints slechts 1025 zijn. En gp5 zelfs maar 515.. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Thormodo op 19-01-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 13:38
Heb een nieuwe video geupload op youtube waarin ik een heerlijke maokai jungle speel. Wil je leren hoe te ganken met mao kijk dan deze video.:)

Oh en Thormodo deed mee:)
Stream overlay is gemaakt door Jeffro:) Pink Taric overlay FTW

YouTube: Maokai jungle = OP
Video is nog wat traag omdat ie net geupload is

[ Voor 3% gewijzigd door blamauci op 19-01-2013 16:37 ]

http://www.lolstatistics.com/signature/eu/20836683/309

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Aangezien Riot niet meer bezig gaat met Heimerdinger heb ik maar gekozen om eens een andere champ te gaan mainen. Beetje random, maar het is Kennen geworden! Erg leuk, maar niet echt makkelijk imo. Zijn er hier Kennen spelers die een tip hebben om wat beter te snipen? Vorige potje had ik 3 kills en 21 assists :/

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 16:44:
Aangezien Riot niet meer bezig gaat met Heimerdinger heb ik maar gekozen om eens een andere champ te gaan mainen. Beetje random, maar het is Kennen geworden! Erg leuk, maar niet echt makkelijk imo. Zijn er hier Kennen spelers die een tip hebben om wat beter te snipen? Vorige potje had ik 3 kills en 21 assists :/
Denk niet dat je kennen moet gaan mainen.:)

Maargoed toch wat tips.

Level je Q en W zo vlug mogelijk.

Zhonya's is een must.
Hoe meer AOE in je team hoe happier kennen is.( Denk Amumu, MF, Galio dat soort champs)

Wees niet bang om er in te ulten in een teamfight. Jou ult kan TF's omdraaien:)

Basic tips i know. maar useful

En snipen beter oefenen in custom games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Hoezo kennen niet mainen? Kennen kan solo top, mid en bot?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:07:
Hoezo kennen niet mainen? Kennen kan solo top, mid en bot?
Kennen top is niet zo geweldig op het moment...

Mid kennen is ook niet zo geweldig atm...

ÁD kennen is al lang achterhaald....

maargoed ik ga geen woorden meer vuilmaken aan jou

Als het enige wat je kan zeggen is dit is...

[ Voor 6% gewijzigd door blamauci op 19-01-2013 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedzor
blamauci schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:11:
[...]
Kennen top is niet zo geweldig op het moment...

Mid kennen is ook niet zo geweldig atm...
Meh, akkoord I guess. Hij is gewoon een weinig gespeelde champ.
ÁD kennen is al lang achterhaald....
Reden? Wat heeft hiervoor gezorgd?
maargoed ik ga geen woorden meer vuilmaken aan jou

Als het enige wat je kan zeggen is dit is...
Wtf?

Streaming History

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Jij zegt "je moet Kennen niet mainen" ik vraag waarom niet aangezien jij het totaal niet onderbouwd en dan doe ik iets verkeerd? Zelfs de LoL community op GoT lijkt wel erg simpel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blamauci
MrVegeta schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 17:38:
Jij zegt "je moet Kennen niet mainen" ik vraag waarom niet aangezien jij het totaal niet onderbouwd en dan doe ik iets verkeerd? Zelfs de LoL community op GoT lijkt wel erg simpel :/
Ach sorry ik ben niet in een beste bui. Ik doe lomp en dat had ik niet moeten doen. Mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-07 15:43
Niemand dat einde gezien van Fnatic vs SK?

http://www.twitch.tv/esltv_lol/b/358511106?t=2h39m43s

ty to Fok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nukidin247
  • Laatst online: 31-08 22:24
Kijk eens een post boven je, daar heeft iemand dat ook gepost dus het is niet nodig om het nog een keer te doen.

Maar ja, erg mooi gedaan van xPeke. Het was, 1 auto attack meer op hem en SK zou winnen, 1 meer auto attack op Nexus en Fnatic zou winnen.
Prachtige game, lang niet meer zo zitten trillen van spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilar
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-04 11:24
Geweldig afgemaakt. Geniaale kassadin play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Thormodo schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:33:
[...]

1. Voor AP casters is wel te zeggen dat er één "beste" runepage is (copy paste van Vicarious):
niet mee eens
voor geen enkele algemene rol kan je één runepage als "beste" bestempelen
zelf per champion kan het nog verschillen in hoe je hem speelt
AP casters verschillen genoeg van elkaar dat je nooit 1 runepage als universeel de beste kan benoemen: sommigen hebben geen mana en dan heb je dus 9 runes verspilt bijvoorbeeld
anderen schalen enorm hard met AP, en zeker earlygame is dat sterker dan Mpen simpelweg omdat je de volledige schaling gelijk krijgt (skills op lvl1 schalen gelijk volledig) en de Mpen pas effectiever word na een paar levels omdat je dan moet vertrouwen op de schade van die levels

vanwege het manaless caster zou ik dus voor armor yellows gaan als je krap bij kas zit, ook voor AP mids

runes zullen altijd onderwerp van discussie zijn, het blijft een voorkeur van jezelf en je eigen speelstijl
je kan mensen alleen in de juiste richting helpen, daarna gaan ze het zelf uitvinden

ik ga iig een dezer dagen 's opnieuw kijken naar arpen VS AD, ben wel benieuwd hoe grote impact S3 er nu precies op heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Zojuist Annie op PBE gespeeld met haar visual update, moet zeggen dat ik de autoattacks een flink stuk fijner vindt gaan als voor de update :)

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-08 08:16
Ik merk dat ik de laatste tijd veel te vaak tegen AD Casters in de midlane zit (Talon, Kha'Zix, Pantheon). Ik speel voornamelijk Morgana en in normals is dat niet echt leuk omdat je hard geowned wordt door hun burst. In rankeds (somehow 300 ELO lager) is het wel grappig want als je de champions goed kent kun je ze alsnog flink stompen, kijken zij op hun neus (nu al zeker 5 keer Morgana gefirstpickt met als gevolg een instalock Talon bij de enemy, nog nooit zo'n lane verloren).

Anyway, lijkt me eens tijd om een goede mastery page en runepage te maken voor AP vs AD. Het liefst moet 'ie een beetje universeel zijn, zodat ik ook een AP Yi wat beter uithoud.

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

of flat armor yellow of flat health yellow
enige wat je echt kan helpen tegen dat soort champs zonder dat je inlevert op je andere dingen
ik weet niet zeker wat talons doen normaal, arpen of AD
als ze arpen gaan voor health gaan, gaan ze AD dan armor pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedB
  • Laatst online: 30-08 08:16
godofal schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:57:
of flat armor yellow of flat health yellow
enige wat je echt kan helpen tegen dat soort champs zonder dat je inlevert op je andere dingen
ik weet niet zeker wat talons doen normaal, arpen of AD
als ze arpen gaan voor health gaan, gaan ze AD dan armor pakken
Rushen meestal Brutalizer > Black Cleaver, oftewel een mix van zowel AD als ArPen.

Vaak hebben zij niet echt magic resist in hun page (ze pakken gewoon hun AD page, vooral in ranked bij mij), dus op AP moet ik niet teveel besparen.

AP Quints, flat armor yellow, scaling AP (of AP?) glyphs, Magic Penetration marks?

Ik zou eigenlijk ook wel eens mid willen gaan met full AP of MR, is early wel lachen (in geval van MR doen hun autoattacks meer damage dan de spells) xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-08 09:26
ik heb 21 runes pages( 20actief(1 refferal runepage die ik dus niet kan activeren))

En liefst zou ik er nog meer hebben, juist die kleine verschillen maken dat er gewoon veel meer mogelijk is.

pak een mid champ: speel je tegen een ap of een ad, of tegen een hybride, speel je tegen een tanky ap of een hit en run champ. is mobility tegen deze tegenstander wel belangrijk of kan ik nu meer ap pakken. bij tegen een karthus die is toch een super trage champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Voor ranked 5v5 team zoeken we nog een support, rond de 1600 / 1700 elo. Als je interesse hebt stuur dan een DM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Vaak hebben AD casters zoveel Arpen dat armor stacken niet zoveel zin heeft. Misschien kun je dan beter voor health gaan, zoals RoA, Liandri's en/of Rylai's . Er zijn namelijk ook niet zoveel ap/armor items (muv Zhonya's. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Laatst online: 23:25

M0nkeymen

Monkeystyle!

jemig :s tis druk :)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/359wmlt.png

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:43

Hu9o

Schokkend

omg een login que van 18 minuten hier!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap.
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:25
Zat in champ select voor een ranked game, maar werd er zonder pardon uit gegooid..
Zit nu wel weer in game, na queue van zo'n 15 min, maar ranked is disabled.

Anyone up for some normals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
Erg druk inderdaad.

Ik moest 18 minuten wachten.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
godofal schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:20:
[...]

niet mee eens
voor geen enkele algemene rol kan je één runepage als "beste" bestempelen
zelf per champion kan het nog verschillen in hoe je hem speelt
AP casters verschillen genoeg van elkaar dat je nooit 1 runepage als universeel de beste kan benoemen: sommigen hebben geen mana en dan heb je dus 9 runes verspilt bijvoorbeeld
anderen schalen enorm hard met AP, en zeker earlygame is dat sterker dan Mpen simpelweg omdat je de volledige schaling gelijk krijgt (skills op lvl1 schalen gelijk volledig) en de Mpen pas effectiever word na een paar levels omdat je dan moet vertrouwen op de schade van die levels

vanwege het manaless caster zou ik dus voor armor yellows gaan als je krap bij kas zit, ook voor AP mids

runes zullen altijd onderwerp van discussie zijn, het blijft een voorkeur van jezelf en je eigen speelstijl
je kan mensen alleen in de juiste richting helpen, daarna gaan ze het zelf uitvinden

ik ga iig een dezer dagen 's opnieuw kijken naar arpen VS AD, ben wel benieuwd hoe grote impact S3 er nu precies op heeft
Maak ik een lange post. Pakt die één zinnetje eruit, om daar vervolgens een volledig nutteloze opmerking over te maken... (Daarnaast staat beste niet voor niks tussen ' '.) Zeker omdat er ook nog bij staat dat je flat mp5 ook kunt omwisselen voor iets anders. Armor runes zijn zo goed als nutteloos tegen andere AP’s. Dan kun je velen malen beter voor scaling health gaan (die ik zelf veel gebruik). Zeker omdat dat ook goed helpt tegen Lee Sin en zijn vriendjes. Ja, als je echt maar één soort seals wilt kopen zul je tijdelijk armor moeten gebruiken

Je roept nu al voor minstens de tweede keer dat AP marks soms beter zijn dan Magic Penetration marks, zonder ook maar één AP caster te noemen waarvoor dit geldt. Dus kom nu ook eens met een voorbeeld.
Ability power marks geven gewoon te weinig stats t.o.v. de Magic Penetration marks.
YouTube: Magic Penetration Runes vs. Ability Power Runes - LoL Math

Mijn punt was/is dat er voor AP casters nog best één universele pagina is die op alle champs prima werkt.
Hetzelfde geldt voor AD carries (hoewel al minder).
Voor AD bruisers zijn er al meer opties.
Voor support zijn er nog meer opties.
En voor junglers is het helemaal een feest.

Datgene wat ze in S3 hebben veranderd met Penetration is dat % penetration nu eraf gaat voor flat penetration.
Stel je hebt 30 flat pen en 10% penetration. En je tegenstander heeft 100 magic resistance.
In s2 hield je tegenstander 100-30 = 70. 70 * 0,9 = 63 resist over.
In s3 houdt je tegenstander 100*0.9 = 90. 90 -30 = 60 resist over.
En dus is flat penetration in s3 beter dan in s2.

[ Voor 23% gewijzigd door Thormodo op 20-01-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ok ik log net in voor een game, game start... trying to reconnect.

I think it's dead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaihel
Dan ligt het dus niet aan mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:34

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Iemand anders ook problemen met de esl tv stream? ding hapert de hele tijd :S

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fanatic_FS schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:00:
Hier ook, kwaliteit maakt verder ook niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Fanatic_FS schreef op zondag 20 januari 2013 @ 14:00:
Zo'n beetje heel reddit en de hele twitch tv chat heeft er last van, dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol @ Stevenzen

dat einde van die kassadin net ff bekeken XD

hoe kun je een ZO beslissende move met een dikke play maken :D

fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nidhiki
  • Laatst online: 17-02-2024
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 08:37:
Lol @ Stevenzen

dat einde van die kassadin net ff bekeken XD

hoe kun je een ZO beslissende move met een dikke play maken :D

fantastisch!
Fnatic RC is ook gewoon een super goed team, blijven altijd goed spelen imo :) SK baalde echt keihard, want in het begin bepaalde hun de game namelijk, daarom was dit zo zuur :9

---- Live For The Music ---- PSN: Mvbaardwijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaah ik heb de game ff helemaal gezien

ik vond dit echt briljant , dit is ook een puur voorbeeld van weten wat je wel en niet kan :P

heerlijk, low hp , maar nog aardige mana pool ! dus gewoon doen ! hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat zoiets kan in een solo que ranked, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar dat je het dan flikt in zo'n halve finale. Niet normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 21:20
DiedB schreef op zondag 20 januari 2013 @ 00:53:
Ik merk dat ik de laatste tijd veel te vaak tegen AD Casters in de midlane zit (Talon, Kha'Zix, Pantheon). Ik speel voornamelijk Morgana en in normals is dat niet echt leuk omdat je hard geowned wordt door hun burst. In rankeds (somehow 300 ELO lager) is het wel grappig want als je de champions goed kent kun je ze alsnog flink stompen, kijken zij op hun neus (nu al zeker 5 keer Morgana gefirstpickt met als gevolg een instalock Talon bij de enemy, nog nooit zo'n lane verloren).

Anyway, lijkt me eens tijd om een goede mastery page en runepage te maken voor AP vs AD. Het liefst moet 'ie een beetje universeel zijn, zodat ik ook een AP Yi wat beter uithoud.

Iemand suggesties?
dan falen ze als talon spelers, ja talon is een harde counterpick voor morgana maar je moet wel weten hoe je hem moet spelen en wat je bij morgana moet ontwijken.
bvb haar snare moet je ontwijken en bij haar ult moet je binnen de 3 sec haar of dood hebben of weg zijn

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat ik gister ook wel een Baas play had

(vond ik zelf :P)

Hun AP yi mid en hun MF adc gingen snel terug naar base terwijl wij hun inhibitor sloopten, hun beiden waren redelijk low,
en ik als lux dacht, hmmm gooi gewoon me ult op hun Spawning Pool, en bam ! double kill

daarna meteen nexus kunnen pushe en win :)

voelde wel effe briljant ! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

m0nk

16-09-2003 15.15

Haha echt een moddervette actie idd die Kassadin. Ik had een vergelijkbare actie in normal afgelopen weekend. Speelde Tristana, wij hadden die 2 towers down bij hun nexus maar verloren teamfight. Zij besloten vol richting onze nexus te gaan pushen. Via mijn eerder geplaatste ward rocket jump ik hun base in en solo hun nexus. Wel leuke reacties daarna, ook van de tegenstander.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ja bij mij kon die MF er wel om lachen, omdat ze zo low waren en toch eigenlijk verloren hadden

maar die YI begon te janken over dat die ze heal CD laag had e.d.

alsof die die zou gebruiken in pool :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 08:31
lux ult is zowiezo easy te ontlopen dus die letten gewoon niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP
  • Laatst online: 28-08 11:20

SHEePYTaGGeRNeP

EUW: Dragon Hodor

Als jullie het gemist hebben de finale van de DD Cup:
SHEeP Carries Galter vs More Gold Required:
http://www.twitch.tv/demonyzer/b/358919892?t=54m25s
Sponsorship stond op de lijn, dus diegene die de Best of 3 won zou gesponsored worden, gecoached etc. etc.

EUW: Dragon Sheepy | Doubledutchdragons.nl | Diamond II - updated 29-11-2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man man ... ben wat met Mordekaiser (met pentakill skin :) ) aan het spelen.
Laning fase is niet super dermee, maar een keer mid game -> end game

Wat een hero ... die ult is zo kicken als em lukt

(en het feit dat ik metal liefhebber ben, helpt ook wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 21 januari 2013 @ 09:45:
Als jullie het gemist hebben de finale van de DD Cup:
SHEeP Carries Galter vs More Gold Required:
http://www.twitch.tv/demonyzer/b/358919892?t=54m25s
Sponsorship stond op de lijn, dus diegene die de Best of 3 won zou gesponsored worden, gecoached etc. etc.
Ah lachen, vanavond eens even kijken of ik tijd heb om dit te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Vicarious schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:54:
[...]

Ah lachen, vanavond eens even kijken of ik tijd heb om dit te zien.
Alleen wel heel erg jammer dat die video lagt ( kan ook aan deze pc liggen hier op me stage :p ) en er geen geluid is :O?
Anyway het waren 3 mooie games :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Alleen wel heel erg jammer dat die video lagt ( kan ook aan deze pc liggen hier op me stage :p ) en er geen geluid is :O?
Anyway het waren 3 mooie games :)
ik heb niet echt de tijd om te kijken, kan je de uitslag in een spoiler ding zetten?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Martin0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:57:
[...]

ik heb niet echt de tijd om te kijken, kan je de uitslag in een spoiler ding zetten?
spoiler:
Wij hebben 2-0 gewonnen

[ Voor 5% gewijzigd door SHEePYTaGGeRNeP op 21-01-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
SHEePYTaGGeRNeP schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:01:
[...]

spoiler:
Wij hebben 2-0 gewonnen
spoiler:
congratz mate :)

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:47
http://www.reignofgaming....es-for-1-20-2013-loads-of

Ik hoop dat dit niet de officiele patch notes worden.

Nerfs voor
- Master Yi's meditate
- Katarina's dagger en shunpo
- Cho'Gath's silence
- Black Cleaver minder HP en duurder.

Buffs voor
- Diverse 'high-end' AP items krijgen meer AP
- Frozen Heart wordt goedkoper

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

En waarom is dat slecht? Lijkt me allemaal vrij terecht (behalve Frozen heart goedkoper, die snap ik niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHEePYTaGGeRNeP

SHEePYTaGGeRNeP

Ik ben het met Vicarious eens. Alleen misschien AP Yi heal iets te hard generfed:P.
AD mid is nu helemaal in. Meer AP items lategame is beter.
Cho'Gath silence op level 1 2seconden is idd te lang.
Goede patch vind ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* Vraagje

ik keek net effe het filmpje van Demonyzer, maar ik zie hierin in loading screen (laatste tijd wel vaker)
die gouden ''randjes'' om je Champion Picture wanneer het laad.

wat is dit ? en hoe kom je eraan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:18:
* Vraagje

ik keek net effe het filmpje van Demonyzer, maar ik zie hierin in loading screen (laatste tijd wel vaker)
die gouden ''randjes'' om je Champion Picture wanneer het laad.

wat is dit ? en hoe kom je eraan ?
Dat geeft aan wat je top elo in season 2 was. Hij was toen een gold speler, dus krijg je een gouden randje. Silver spelers krijgen een zilveren randje etc. Kun je nu in dit season dus niet meer halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok, ja ik heb season 2 met dit account (vorige = banned omdat me broertje Flamde en afk ging, WEG skins...) niet zoveel ranked gespeeld!

maar thnx iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Sinds gister heb ik Ryze er weer bijgepakt.

Volle build geeft 200AD (0.7 speed oid), 300+ AP, 4400 mana, en dan ben ik nog maar lvl 21 ingame (dus kan nog paar % bij met masteries en betere runes).
Overload spell doet dan al 160+120+286 damage, op een cooldown van 2 seconde. Combo's zijn dan erg leuk om af te vuren.
Zelfs ik haalde potjes 5/0/9, terwijl ik meestal in potjes terrecht kom met maten waarbij ik meer dood ga dan kills heb :P

Teamgenoten zag ik toen ook al met 600+ AP lopen. Wordt dus nog leuker als AP nog meer omhoog gaat.. bij elke spell nog 40 damage oid bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Waarom heb je zoveel AD? AD bouwen op Ryze heeft maar heel weinig voordelen... wat is je full build?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
Ik volg deze build guide: http://www.mobafire.com/l...ctor-of-the-scroll-155276

Die komt van 2de tear of goddess. Je kan van TOG Archangel of Manamune maken. Die transformeren natuurlijk als ze vol zijn voor 2x 1k mana bonus.
Manamune geeft AD damage bonus ter waarde van 2% max mana. 2% van 4400 is +88.
Daarnaast geeft het zelf ook +20, dus de totale bonus is +108.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Hans1990 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:20:
Sinds gister heb ik Ryze er weer bijgepakt.

Volle build geeft 200AD (0.7 speed oid), 300+ AP, 4400 mana, en dan ben ik nog maar lvl 21 ingame (dus kan nog paar % bij met masteries en betere runes).
Overload spell doet dan al 160+120+286 damage, op een cooldown van 2 seconde. Combo's zijn dan erg leuk om af te vuren.
Zelfs ik haalde potjes 5/0/9, terwijl ik meestal in potjes terrecht kom met maten waarbij ik meer dood ga dan kills heb :P

Teamgenoten zag ik toen ook al met 600+ AP lopen. Wordt dus nog leuker als AP nog meer omhoog gaat.. bij elke spell nog 40 damage oid bij.
met mijn funbuild van karthus doe ik 1000 dps met lay waste, en dan heb ik het nog niet eens over mijn ult of mijn echte aoe ability

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karthus ''trollbuild'' zijn idd awesome, gewoon zoveel ap opbouwen met de +% items e.d.

zodat je hun ADC gewoon in 1x kan one-shotten hahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:29:
Karthus ''trollbuild'' zijn idd awesome, gewoon zoveel ap opbouwen met de +% items e.d.

zodat je hun ADC gewoon in 1x kan one-shotten hahahah
4x archangle staffes, void staff en rabadons deathcap = game over voor de enemy, had een keer in normal, 1/3 hp van tank afgehaald met 1 lay waste 0.0 was echt ziek potje, kreeg ook gelijk 2 honorable opponent want ik lachtte samen met de enemies om mijn build omdat het zo ziek was.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lointje
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-09 15:06
Ja khazix is ook zo tegenwoordig. Hé, een khazix. Hé, een deathscreen :D

Heb heel weinig gezien van het tournament (ga proberen vanavond nog de finales te herbekijken en aangeraden sk vs fanatic of zo. Maar dat kwartiertje dat ik zag in de semi finals van GG, wauw! Teleports, continue lane swapping. Dat was echt wel hoog niveau! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Lointje schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:38:
Ja khazix is ook zo tegenwoordig. Hé, een khazix. Hé, een deathscreen :D
Flavor of the month... Je ziet hem inderdaad allejezus veel. Krijgt een kleine nerf en dan speelt niemand hem meer (zie Rengar).

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja kha is uber populair nu,
wordt straks idd wel weer generfed en weg is die hahaha :D

doe mij maar weer geen amumu bans in ranked (A) kan ik weer los hahha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
als ik kha speel dan upgrade ik eerst zijn spikes daarna zijn claws en daarna zijn ult, is dit een wijs besluit of niet?

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja persoonlijk doe ik dat ook

maar de spikes geven de slow, en de manier voor mij om ''aoe'' te farmen, dus ik vind het idd een betere optie, maar ik moet toegeven dat ik hem ook niet zoveel speel !

ben meer een Tank / Support / Mid speler en pak kha dus niet zo vaak, omdat die voor mij wat te straight-forward speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Nog meer onnodige katarina nerfs, waarom ook niet. Khazix en Kayle nieuwe fotm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Kayle is volgens mij supermakkelijk te counteren door een beetje burster, mensen zijn gewoon niet gewend om ertegen te spelen. Katarina... tja, ik vind een nerf op zich nog wel kunnen, maar dan pakken ze haar nu op de verkeerde plek lijkt me. Haar laning is al vrij zwak en dan nerfen ze haar laning tools. Ik zou zeggen zet een nerf op die belachelijke ultimate die bij een katarina die enigszins farmed/fed is gewoon een pentakill machine is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
De range van die Katarina ult is nu ook niet echt bijzonder groot en die kan ook vrij makkelijk interrupted worden. Dus er zijn al 2 manieren om dit te counteren. Als de tegenstander daar niet in slaagt vind ik het wel normaal dat die ult veel damage doet.

Gisteren Leona gekocht, in de gratis week heb ik haar ontzettend veel gespeeld en hoewel met wisselende resultaten is ze toch enorm leuk om te spelen. Heel nuttig voor het team want je bent een echte CC machine. 1 probleem, als je early game achter komt dan zit je wel met een probleem dat aansleept tot late game en je kan niet zo makkelijk poken als met ranged supports want je moet altijd in melee range komen met alle problemen vandien. Voorlopig altijd full tank build gegaan, late game heb je dan bijna 4k HP en minstens 180 in beide resists.

Mijn persoonlijke flavour of the month zijn Panth (Top/mid), MF (ADC), Leona (Support), Cho (Jungle). Gelukkig wordt er bijna nooit een van deze gebanned en op mijn niveau wordt er amper gecounterpicked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Inrage

Ik heb inderdaad leona ook ee ntijdje terug gekocht ! ze is idd heeeerlijk om te spelen imo =D

Het is idd wel zo dat je niet achter moet raken, ik weet niet wat jij doet maar ik ga meestal ;

- Philo stone (rushen)
- Sight Stone
-Giants belt
-Boots

en zo verder bouwen, kortom zo snel mogelijk een Giants belt zien te krijgen!

in mijn mening werkt dit voor mij het lekkerst, en die Giants belt maak ik dan weer een Sunfire van

de Shureylas enzo vind ik bij haar wat minder effectief, heb liever de extra HP
dit omdat je met je ult ze toch hard slowt /stunned dusjah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thormodo
Martin0 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:30:
als ik kha speel dan upgrade ik eerst zijn spikes daarna zijn claws en daarna zijn ult, is dit een wijs besluit of niet?
Het is sowieso belangrijk om zijn jump (E) te upgraden. Dat zorgt voor een stuk meer range en nog belangrijker de skill reset dan na een kill of assist. Dat zorgt er voor dat je tijdens teamfights (en in lane) veel mobieler bent.
Zijn spikes als eerste upgraden is inderdaad een goed plan.
En of je zijn ultimate of claws upgrade ligt aan de situatie. Wordt je in teamfights veel gefocussed en/of is er veel AoE dan kan het handig zijn om R te upgraden. Maar anders heb je meer aan je Q.

Ik deed meestal W -> E -> Q/R

[ Voor 5% gewijzigd door Thormodo op 21-01-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inrage
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2013 @ 13:54:
@Inrage

Ik heb inderdaad leona ook ee ntijdje terug gekocht ! ze is idd heeeerlijk om te spelen imo =D

Het is idd wel zo dat je niet achter moet raken, ik weet niet wat jij doet maar ik ga meestal ;

- Philo stone (rushen)
- Sight Stone
-Giants belt
-Boots

en zo verder bouwen, kortom zo snel mogelijk een Giants belt zien te krijgen!

in mijn mening werkt dit voor mij het lekkerst, en die Giants belt maak ik dan weer een Sunfire van

de Shureylas enzo vind ik bij haar wat minder effectief, heb liever de extra HP
dit omdat je met je ult ze toch hard slowt /stunned dusjah :)
Doe ongeveer hetzelfde. Soms werk ik wel eerst boots af als ik niet genoeg geld heb voor Giants Belt. Met Shureylas wacht ik ook even zodat ik nog wat langer gold kan verdienen met de Philo stone.

Philo > Sightstone > Boots T1 > Betere sightstone > Giants Belt > Boots T2 > ... en dan als we aan het winnen zijn ga ik voor wat AP, als het gelijk gaat of we verliezen maak ik Sunfire cape af en bouw ik soms ook nog een warmogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xa!pt
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-02 19:04
Snappie88 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:40:
[...]

Flavor of the month... Je ziet hem inderdaad allejezus veel. Krijgt een kleine nerf en dan speelt niemand hem meer (zie Rengar).
Die mag er nog wel een nerf bijkrijgen wat mij betreft. Base damage op level 1 is al belachelijk hoog.
Pagina: 1 2 ... 168 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met het draaien van League of Legends? Start een nieuw topic en plaats het niet hier

Iets van je af schrijven kan erg helpen om die ene loss vanwege trolls te overkomen, maar hou het aub wel binnen de perken. Voor afspraken om te spelen, bezoek het GoT kanaal in het spel zelf.