Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
[ Voor 4% gewijzigd door Alex) op 15-07-2015 13:29 ]
We are shaping the future
Wilde dat ook zeggen, heb zelf een paar UT pill stressballen, maar vond geen pics op t net ervanAlex) schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 13:29:
Qua muizen kan ik je geen advies geven, maar is een stressbal of -knijpfiguur niet iets meer voor je? Dan kun je je frustratie daar lekker op botvieren in plaats van op een arme muis.
Zoiets ziet er nog tevens leuk uit om naast je pc te hebben liggen
Maar ik heb geen last van stress tijdens gamen

Autorijden daarentegen (stuur kan wel tegen een kneepje gelukkig).
[ Voor 11% gewijzigd door BlaSfem0n op 15-07-2015 13:41 ]
Ode aan specs.tweak.to! | OLD BIG CASE | LAN CASE
Dit stond als minpunt bij de Fireglider, maar Google geeft me geen antwoord
Twijfel nu tussen:
Trust (toch een goede naam qua muizen dacht ik)
pricewatch: Trust GXT 120 Wireless Gaming Mouse
En;
pricewatch: Sharkoon Drakonia
En de fireglider:
pricewatch: Sharkoon FireGlider
[ Voor 67% gewijzigd door Wereldkaart op 15-07-2015 13:58 ]
Voor welk doel gebruik je de muis?
ik neem aan dat je niet competitief gamed maar enkel single player? En RTS en geen FPS? Een draadloze muis is competitief gezien namelijk echt een no-go bij snelle FPS games.
Laat je ook niet verleiden door marketing bullshit over skyhigh DPI's, polling rates, gewichtjes bla bla. Allemaal nutteloze additieven die de prijs van een muis onnodig opdrijven.
Belangrijkse is dat je een goede laser hebt van een erkende fabrikant. Speel je wél competitief (online) en FPS dan is juist een lage DPI (600 bijv) the way to go.
Dat heeft jarenlang competitief gamen op Clanbase wel geleerd.
Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.
Al kan ik heel slecht tegen verliezen, dus wil wel graag winnen, dus ik dacht dat het winnen door een betere muis en een headset wel makkelijker werd (hoor nu niemand lopen etc).
Dus wel FPS, en alleen Age of Empires 3 als RTS
En ik heb sowieso nooit een draadloze muis, vroeger gehad op mijn computer (was niet voor gamen) maar dat was rampzalig.
Verwijderd
Als je vaak wil winnen raad ik Razer Naga Hex aan. Wel heel duur, onderkant wordt snel vuil en gaat redelijk snel kapot. Dus koop hem beter niet!
Het gaat vooral om de cijfer knopjes die heel makkelijk kunt indrukken en sneller verschillende moves kunt doen. Nog een nadeel is wel, vanaf dat je razer hex gewend bent, dat je heel moeilijk gewend geraakt aan een andere muis. Het gaat om die knoppen na je na verloop van tijd niet meer kunt missen.
Maaruhm, wat vind je van Logitech G402 Hyperion Fury, ik vind wel mooie combinatie met je headset. Je kan dan ook je surround INGAME in of uit schakelen.

Mijn voorkeur gaat trouwens naar optische muizen. Laser muizen zijn zo gevoelig dat wanneer er een haartje voor hangt, dat die al vervelend doet.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2015 16:57 ]
ik zit nu op een zowie ec1, soortgelijke vorm. logitech zelf heeft ook middel tot grote muizen maar die zien er tegenwoordig wat 'tryhard' uit, dus dat moet je net leuk vinden. ik kan niet herinneren welke logitech muizen de meest superieure sensoren hadden, maar dat kan je vinden door even dit draadje te bekijken/zoeken.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Nu maar kijken naar een Logitech G502, lees er veel goede verhalen over en mijn ervaring met Logitech spullen is dat het ontzettend lang meegaat.
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
mouse-sensitivity.com is je beste vriend!Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:57:
[...]
+1. Ik speel naast CS ook bijv. planetside 2, en daar krijg ik met geen mogelijkheid mn sens precies hetzelfde, wat bij ps2 niet zo erg is, maar direct erna switchen naar CS:GO is echt verschrikkelijk!
Verwijderd
Is dat niet gewoon een garantiekwestie in plaats van een afrader?Tom. C schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 16:35:
Jammer, mijn DeathAdder Chroma heeft na 8 maanden al kuren. De linkermuisknop registreert 2 aanslagen terwijl de knop maar eenmaal ingedrukt wordt. Blijkt dus een bekend probleem te zijn met de DeathAdder series maar je verwacht dat ze dat er bij de Chroma dan wel uitgehaald zouden hebben. Afrader dus deze DeathAdder Chroma. Verder was ik wel tevreden over de muis , de vorm is wat mij betreft perfect en ook de sensor vind ik prima.
Ja dat wel, maar als je op het internet zoekt zul je zien dat 'het double-clicking' issue een probleem van de DeathAdder is. Mijn vorige Razer muis had het ook (Abyssus) maar pas na 5,5 jaar, daar kan ik wel mee leven. Het lijkt erop dat de switches bij Razer niet van al te beste kwaliteit zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:53:
[...]
Is dat niet gewoon een garantiekwestie in plaats van een afrader?
https://www.google.nl/sea...ei=NBTBVdr6KcSr7AbYzqGgCQ
9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | MSI MP341CQPX OLED | Simagic Evo Pro | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250
Garantie van Razer > veel succesVerwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 18:53:
[...]
Is dat niet gewoon een garantiekwestie in plaats van een afrader?
Deathadders zijn gewoon van slechte kwaliteit, ik heb nog nooit 1 gehad die het langer dan 6 maanden vol heeft gehouden.
Verwijderd
De enige ervaring die ik daar mee heb was prima, al is dat alweer jaren geleden. Verder is het gewoon Europese regelgeving, dus je weet waar je aan toe bent.
Zal allemaal wel, ik heb zeer slechte ervaringen met razer. Ik heb 3 of 4 deathadders gehad allemaal stuk binnen 6 maanden, hetzelfde verhaal met de Mamba (brakke accu)Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:27:
[...]
De enige ervaring die ik daar mee heb was prima, al is dat alweer jaren geleden. Verder is het gewoon Europese regelgeving, dus je weet waar je aan toe bent.
Duurde allemaal zeer lang voordat Razer met een oplossing kwam en die was nog slecht ook. Ik heb het geluk gehad dat de computer-boer zo coulant was om alles verder te regelen met Razer.
Voor mij in elk geval nooit meer Razer hardware
Verwijderd
Had je het bij de computerboer gekocht of direct bij Razer? Want in het eerste geval hoeven ze precies niets voor je te doenRoaDHouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:33:
Duurde allemaal zeer lang voordat Razer met een oplossing kwam en die was nog slecht ook. Ik heb het geluk gehad dat de computer-boer zo coulant was om alles verder te regelen met Razer.
Ik weet wat je bedoeld, het eerste jaar is voor de winkelierVerwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:34:
[...]
Had je het bij de computerboer gekocht of direct bij Razer? Want in het eerste geval hoeven ze precies niets voor je te doen
Verwijderd
Nee, de volledige garantie. Daarna kan je op coulance hopen van de fabrikant, maar de garantie gaat qua wetgeving altijd via de winkelier (even niet uitgaande van faillissementen en dergelijke).RoaDHouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:37:
Ik weet wat je bedoeld, het eerste jaar is voor de winkelier.
De verkoper moet het probleem oplossen of de fabrikant inschakelen. Soms wordt uw klacht sneller opgelost als u zelf de afspraak maakt met de fabrikant. Bijvoorbeeld als de verkoper daarover afspraken heeft gemaakt met de fabrikant. De verkoper kan u dan aanraden om zelf contact op te nemen met de fabrikant. U hoeft dat echter niet te doen. De verkoper blijft verantwoordelijk. Kiest u er zelf voor om naar de fabrikant te gaan? Dan kunt u dat het beste ook aan de verkoper vertellen.
Let op
U hebt met de fabrikant geen koopovereenkomst gesloten. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten, zoals de verkoper wel heeft. Daarom kan de fabrikant zelf voorwaarden stellen aan die extra garantie. Bijvoorbeeld dat u bij een reparatie het arbeidsloon zelf betaalt. Dat mag. Het is aan te raden om bij problemen met uw product altijd eerst contact op te nemen met de verkoper. Want hij is degene met wie u de koopovereenkomst gesloten hebt. Mocht het probleem namelijk niet opgelost worden door de fabrikant, dan moet u toch terug naar de verkoper als u bijvoorbeeld uw geld terug wilt. Was de verkoper niet op de hoogte van het probleem? Dan kan hij uw verzoek afwijzen. Omdat hij het probleem zelf had kunnen oplossen, of omdat u volgens de wet te laat bent met klagen. Hebt u een klacht over een product? Klaag dan binnen twee maanden nadat u het gebrek hebt ontdekt. Dan bent u in ieder geval op tijd.
Ik ben daarvan voor het grootste gedeelte van op de hoogte. In de praktijk gaan de zaken soms totaal anders dan wat er wettelijk geregeld is.
Razer heeft gewoon bout aan zijn klanten. De problemen die al jaren in de deathadders zitten vertikken ze gewoon om te fixen.
[ Voor 29% gewijzigd door RoaDHouse op 05-08-2015 00:51 ]
Typische timing, precies tijdens de upgrade naar Windows 10 defect geraakt waardoor ik eerst de upgrade er van verdacht de schuldige te zijn
Is voor het eerst dat een Logitech muis bij mij zo snel kapot gaat.
Verder wel uitstekend tevreden over de G602. Draadloos gamen gaat uitstekend en dan gebruik ik niet eens de performance modus maar gewoon de duurzaamheidsmodus.
[ Voor 17% gewijzigd door Wildfire op 05-08-2015 01:34 ]
Weer zo'n typische roadhouse post..RoaDHouse schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 00:48:
@Camacha
Ik ben daarvan voor het grootste gedeelte van op de hoogte. In de praktijk gaan de zaken soms totaal anders dan wat er wettelijk geregeld is.
Razer heeft gewoon bout aan zijn klanten. De problemen die al jaren in de deathadders zitten vertikken ze gewoon om te fixen.
Ik heb over +/- 10 jaar 3 deathadders gehad en allemaal werken ze nog steeds 100%.
Ook zie ik voornamelijk positieve berichten over de afhandeling van defecte artikelen van zowel razer als logitech.
Het lijstje is dus:
Grote muis
Rechtshandig
minstens 5 knoppen
Vliegwiel indien mogelijk
budget -/+ 50 euro
Hopelijk heeft iemand tips!
Verwijderd
Niet om heel flauw te doen, maar mijn grootste tip zou zijn je budget met +-30 euro verhogen.FrozenToast schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:14:
Ik zoek een nieuwe muis maar word niet wijs uit het aanbod, dus hoop ik dat iemand hierbij kan helpen. Ik ben gewend aan een Logitech G500 (perfecte muis voor mij, helaas koffie overheen gegooid), dus zoek iets soortgelijks. Ik heb grote handen dus het formaat was voor mij prima, ik speelde op 800-1000 dpi (vooral shooters) dus beweeg redelijk wat met de muis en dan is het niet handig te moeten leunen op mijn pols, mijn hand moet er lekker op liggen.
Het lijstje is dus:
Grote muis
Rechtshandig
minstens 5 knoppen
budget -/+ 50 euro
Zou dit niet een oplossing zijn!
pricewatch: Corsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse
Geen vliegwiel maar verder goede sensor en omron switches!
Vorm kan ik niet voor je beoordelen maar een goede muis binnen budget!
[ Voor 4% gewijzigd door FrozenToast op 06-08-2015 14:12 ]
[ Voor 13% gewijzigd door CILLER op 07-08-2015 11:00 ]
Inmiddels twee jaar verder en nog altijd de beste muis die ik gehad heb, ook de voetjes lijken niet echt gebruikssporen te vertonen.Bjorn89 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:55:
Recentelijk de Roccat Kone[XTD] overgenomen van een andere tweaker, nadat mijn Kova kapot gevallen was.
Hiervoor een Roccat Kone (versie 1) gehad. Alle kinderziektes zijn eruit gelukkig(scroll wieltje, skippen van muis bij oppaken, double click etc)
1. Tracking is subliem
2. Skipt niet bij oppakken
3. Een van de meest precieze muizen die ik heb gehad
Ik ben erg tevreden
Kan hem aan iedereen aanraden
Mijn Kone werkt perfect hoor?
[ Voor 12% gewijzigd door Bjorn89 op 08-08-2015 14:42 ]
Verwijderd
Lol, elitist. Is heel vaak een goeie dan wel niet de beste optie. Geen muismat? Veel plezier met je optische muis.
Elitist wil ik niet zeggen, purist eerder!
Het is zeker waar dat op een slecht oppervlak een optische muis een mindere optie is. Alleen een gamemuis gebruik je in de meeste gevallen (gamemuizen topic) toch achter een game pc, dus een vaste plek. En bij de meeste games waarbij een muis van belang is, is precisie van de muis ook van belang!
Helaas zijn laser muizen nog niet op hetzelfde niveau als optische muizen! Met name muis acceleratie is bij laser niet helemaal goed!
Overigens betekend dat natuurlijk niet dat je niet kunt gamen met een laser muis! Maar muis acceleratie is maar zelden iets goeds, en bij een optische muis is dit simpelweg beter of afwezig.
Om die reden zie ik een lasermuis nooit als een goede optie, want waarom niet als je een nieuwe gamemuis zoekt, meteen eentje kopen die een betere sensor heeft?
Zit allemaal tussen de oren, een laser is net zo goed als een optische. Er zijn genoeg (pro) CS spelers die met een lasermuis spelen.CILLER schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:45:
Haha, leuk dat een dergelijke opmerking zoveel weerstand opleverd
Het is zeker waar dat op een slecht oppervlak een optische muis een mindere optie is. Alleen een gamemuis gebruik je in de meeste gevallen (gamemuizen topic) toch achter een game pc, dus een vaste plek. En bij de meeste games waarbij een muis van belang is, is precisie van de muis ook van belang!
Helaas zijn laser muizen nog niet op hetzelfde niveau als optische muizen! Met name muis acceleratie is bij laser niet helemaal goed!
Overigens betekend dat natuurlijk niet dat je niet kunt gamen met een laser muis! Maar muis acceleratie is maar zelden iets goeds, en bij een optische muis is dit simpelweg beter of afwezig.
Om die reden zie ik een lasermuis nooit als een goede optie, want waarom niet als je een nieuwe gamemuis zoekt, meteen eentje kopen die een betere sensor heeft?
Verwijderd
Meh, je overdrijft enorm man. Laser is echt niet zo slecht als jij nu denkt. Optisch>laser, ja. Maar niet met mijlen, maar gewoon afhankelijk van de situatie. Overigens is bijv. voor een casual RPG gamer oid een sensor helemaal niet zo van belang, als ie maar redelijk accuraat is. Ik zou zelf ook geen laser meer kopen, maar dat is omdat alle muizen die ik goed vind optisch hebben.CILLER schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 22:45:
Haha, leuk dat een dergelijke opmerking zoveel weerstand opleverd
tldr: je hebt een punt, maar je bent net iets te zwart-wit.
En positieve accelaratie is iets wat ik juist fijn vind, omdat ik het gewend ben van een eerdere muis, ik heb het bij mijn nieuwe muis ook aangezet, werkt heerlijk. "Jamaar het hoort niet!!!!", tja, misschien, maar ik speel er beter door in de games die ik speel.
Misschien dat echte progamers echt moeten kijken naar wat er in hun muis zit, maar de gemiddelde gebruiker heeft toch echt belang bij een muis die goed bij hem past qua vorm en gewicht. En soms is dat een lekker duur ding met een geweldige optische sensor, en soms is dat een Fireglider.
Ik heb de pricewatch: Func MS-3², lekker onbekend, maar perfect voor mij, en de hardware erin zou zelfs vrij goed wezen.
People as things, that’s where it starts.
speel veel CS / FPS maar ook wel sim en wat gewoon computer werk.
ik vind alleen grootste gros van de huidige game muizen verschrikkelijk flashy.
zoek eigk een simpele muis, weinig poes pas. voorkeur voor een witte led / zwarte muis,
zag laatst bij linusTechTips op Youtube de FinalMouse voorbijkomen, en dat klinkt wel geinig; maar is er iemand die er ook ervaring mee heeft hier?
en door hier het draadje wat door te spitten kwam ik ook op de zowie uit EC-2A uit. maar daar las ik ook weer een huiverig verhaal over button lag...
signature
De Finalmouse heeft een hele goede sensor (pixart g3310 als ik me niet vergis), maar voor de rest is het een flutding. Slechte bouwkwaliteit, en geen stress-relief op de kabel. Ik zou m vermijden en voor een andere muis gaan.GJ007 schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 13:50:
ben nu zelf op zoek naar een nieuwe muis, altijd logitech gehad, beviel altijd prima.
speel veel CS / FPS maar ook wel sim en wat gewoon computer werk.
ik vind alleen grootste gros van de huidige game muizen verschrikkelijk flashy.
zoek eigk een simpele muis, weinig poes pas. voorkeur voor een witte led / zwarte muis,
zag laatst bij linusTechTips op Youtube de FinalMouse voorbijkomen, en dat klinkt wel geinig; maar is er iemand die er ook ervaring mee heeft hier?
en door hier het draadje wat door te spitten kwam ik ook op de zowie uit EC-2A uit. maar daar las ik ook weer een huiverig verhaal over button lag...
Heb nu de Asus Strix Claw, mooi dingetje en de oranje leds kan je eventueel uitzetten. Heeft een acceleratievrije sensor (dezelfde als de final mouse), en wordt zelfs geleverd met een extra set gliders.
Check deze lijst voor alle acceleratievrije sensors:
https://docs.google.com/s...ol6HLwqVkSmZcg/edit#gid=0
Succes
Share and Enjoy!
Maar ik heb de laatste tijd wat problemen met inzoomen.
En ik begin te vermoeden dat mijn muis af en toe pas een RMB ingedrukt melding geeft als je hem weer loslaat. Is er een simpel tooltje wat laat zien wanneer een muisknop is ingedrukt ? alles wat ik zoek op muis test gaat voornamelijk over de optische sensor.
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
GreNade schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 15:21:
[...]
\ knip /
Check deze lijst voor alle acceleratievrije sensors:
https://docs.google.com/s...ol6HLwqVkSmZcg/edit#gid=0
Succes
bedankt voor de feedback,kevz schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 16:49:
De nieuwe Zowie's hebben geen button lag. Dat was iets van de 1e generatie EC's en FK's
ik denk dat ik me wat ga verdiepen in de Zowie's; neig naar de EC2-A kwa model/bouw

[

[ Voor 26% gewijzigd door GJ007 op 20-08-2015 08:32 . Reden: + foto ]
signature
ik heb 4 jaar geleden een naos 5000 van een tweaker over genomen en deze doet het nog steeds perfect en heeft pecies dezelfde vorm als die van jou. is naos misschien overgekocht?RobinHood schreef op zaterdag 08 augustus 2015 @ 23:25:
Ik heb de pricewatch: Func MS-3², lekker onbekend, maar perfect voor mij, en de hardware erin zou zelfs vrij goed wezen.
ik ben echter eigenlijk nu wel eens toe aan iets nieuws en zou graag een draadloze muis willen proberen. heeft iemand hier goede ervaringen met draadloze game muizen?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Is niet hetzelfdesuperwashandje schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:09:
[...]
ik heb 4 jaar geleden een naos 5000 van een tweaker over genomen en deze doet het nog steeds perfect en heeft pecies dezelfde vorm als die van jou. is naos misschien overgekocht?
ik ben echter eigenlijk nu wel eens toe aan iets nieuws en zou graag een draadloze muis willen proberen. heeft iemand hier goede ervaringen met draadloze game muizen?
De duimrest van de Func is een stuk groter en heeft nog extra knop + een derde knop aan de zijkant waar je duim ongeveer zit
De muisknoppen van de Naos liggen veel dieper dan die van de Func, de Func heeft een ondiep geultje, en naast de rechterknop zit nog een knop [profile knop]
Andere DPI knoppen, iets ander muiswieltje.
Maar, hij zal wss net zo lekker in de hand liggen als mijn Funky Func
People as things, that’s where it starts.
Uhuh...heerlijk muisje, lekker endurance mode aan, met een 144hz scherm geen lag merkbaar (60hz heel ietsje merkbaar gek genoeg)Wildfire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:32:
Na ongeveer anderhalf jaar begaf afgelopen week de middelste muisknop van m'n Logitech G602 het, ik kon klikken wat ik wou hij registreerde geen klik. Alleen scrollen werkte nog.
Typische timing, precies tijdens de upgrade naar Windows 10 defect geraakt waardoor ik eerst de upgrade er van verdacht de schuldige te zijn
Verder wel uitstekend tevreden over de G602. Draadloos gamen gaat uitstekend en dan gebruik ik niet eens de performance modus maar gewoon de duurzaamheidsmodus.
Laatst een 2e bij gekocht voor het geval ze niet meer gemaakt worden
I love watercooling
daarom zei ik ook dat de vorm hetzelfde isRobinHood schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 00:27:
[...]
Is niet hetzelfdeMaar, hij lijkt er wel heel erg op, dat wel.
De duimrest van de Func is een stuk groter en heeft nog extra knop + een derde knop aan de zijkant waar je duim ongeveer zit
De muisknoppen van de Naos liggen veel dieper dan die van de Func, de Func heeft een ondiep geultje, en naast de rechterknop zit nog een knop [profile knop]
Andere DPI knoppen, iets ander muiswieltje.
Maar, hij zal wss net zo lekker in de hand liggen als mijn Funky Func
net maar de g602 besteld naar aanleiding van garret en wildfire (ik heb nog nooit een logitech muis gehad
edit: ok ik heb net de g602 binnen gekregen en hij ligt in ieder geval niet zo fijn in de hand als de naos
[ Voor 13% gewijzigd door superwashandje op 22-08-2015 12:44 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
2. Ook zoek ik nog een vervanger voor de Steelseries S&S (niet meer verkrijgbaar). Moet zwart zijn en 9HD is te snel/weinig control. Zit iemand met hetzelfde probleem?
Ik zal me eigen vraag maar beantwoorden:
De Zowie muismatten kun je hier kopen: http://4frag.nl/zowie/30-...-rough-edition-black.html
De Corsair's MM400, Zowie Swift en Func F10 series zijn een vervanger voor de S&S
[ Voor 35% gewijzigd door Travee op 23-08-2015 16:11 ]
Edit: Wanneer ik de Unifying-software probeer te installeren, vraagt de setup de muis aan en uit te zetten om door te gaan, maar ondanks dat ik dat doe kan ik niet op volgende drukken.
[ Voor 35% gewijzigd door witeken op 24-08-2015 19:06 ]
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik heb nu sinds 3 weken de EC1-a en ik moet zeggen: hij is voor mijn gripstijl nét iets te groot (19.5 cm handen) aangezien ik graag claw, maar ik wilde de gok een keer wagen met een grote muisGJ007 schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 08:22:
[...]
[...]
bedankt voor de feedback,
ik denk dat ik me wat ga verdiepen in de Zowie's; neig naar de EC2-A kwa model/bouw
[afbeelding]
[[afbeelding]
Sensor? Perfect vergeleken met m'n oude G9... kan hoge snelheid swipes in CSGO op low sensitivity (800dpi, 1.1 sensitivity in game, 6/11 windows) aan en heeft een héérlijke low liftoff distance. Clicks zijn stijver dan de gemiddelde muis maar veel minder merkbaar dan op de FK1 series bijvoorbeeld. Minder groot verschil dan ik had gedacht. Misschien bij MOBAS merkbaar. Bij shooters niet echt.
Mijn grootste issue? De textuur (en dat ie iets te groot is...)... Hij is glad met droge handen, heeft veel grip met iets vochtige handen en met echte zweetklauwen wordt ie ook weer glad

Daarom mijn vraag en hij is heel serieus: op een ventilator op m'n hand zetten na (
Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!
Zijn bij de 602 de links/rechts op duwen van de scroll niet te programmeren en de 502 wel? Want anders kan ik niet aan de 11 knoppen komen..Gevonden op Youtube. Er is geen links/rechts duwen mogelijk)
En welke van beide raden jullie aan? Ik neig naar de 502, maar de 602 met draadloos kan ook erg handig zijn. Mijn muis is +- 2.5 meter van de pc af.
EDIT: Ik speel voornamelijk BF3, BF4, World of Tanks, World of Warships, Armored Warfare
EDIT2: Beide besteld en geprobeerd en ga toch voor de 502. De 602 is best fijn, maar toch wat zorgen om het draadloze en de duimtoetsen moet ik best hard indrukken wat de muis opzij duwt. Dan was een ander punt van zorg dat mijn pink/ringvinger over de tafel gaan, maar dat is bij alle drie de muizen (G500, G502, G602)
[ Voor 27% gewijzigd door wontcachme op 30-08-2015 16:27 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ik heb nu een Razor Diamondback muis en die gebruik ik zonder muismat.
Altijd een fijne muis geweest maar de verflaag is "klef" aan het worden door het vele gebruik.
Ook zijn de glijdertjes onder flink versleten en heb ik het gevoel dat de techniek ook niet heeft stilgezeten de laatste jaren (want dit beestje kan zomaar 5 jaar+ zijn).
Naast algemeen computergebruik speel ik er ook SKILL Special Force 2 mee. Een FPS waar je uiterst precies kan/moet schieten. Ik ben een "vingertop" bediener. Dus ik zoek een compacte muis waar ik alleen mijn vingertoppen op leg en mijn pols op kan laten rusten. Ik denk toch weer een muismat te nemen hoewel mijn bureau zo slecht nog niet is denk ik (fijne textuur melamine laag, kleur wit is wellicht niet ideaal?) Mij lijkt met draad nog steeds het beste (?) en ik gebruik slechts 3 knoppen dus het hoeft geen 2de toetsenbord te zijn.
Wat heeft mijn interesse nu?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Razer Deathadder Chroma | € 74,95 | € 74,95 |
1 | Razer Taipan | € 79,99 | € 79,99 |
1 | Razer Destructor 2 | € 37,95 | € 37,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 192,89 |
Ik kom uit bij bijvoorbeeld de Razor Taipan en de Deathadder Chroma. De Taipan is ietsje compacter, symetisch en heeft iets meer knoppen (dat laatste boeit me niet). De Chroma heeft een sensor van 10000dpi ipv 8200dpi van de Taipan, maakt dat een verschil?
Mijn vraag: Heeft iemand naar aanleiding van mijn verhaal goede tips betreft bovenste 2 muizen of eventueel alternatieven? Zijn er specs die ik over het hoofd zie? En is deze muismat een goede toevoeging?
edit: Bij mijn zoektocht zie ik dat er ook een nieuwe diamondback uit gaat komen den dat mijn huidige muis al in 2004 is gereleast

G500 vind ik ook perfect.FrozenToast schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 23:14:
Ik zoek een nieuwe muis maar word niet wijs uit het aanbod, dus hoop ik dat iemand hierbij kan helpen. Ik ben gewend aan een Logitech G500 (perfecte muis voor mij, helaas koffie overheen gegooid), dus zoek iets soortgelijks. Ik heb grote handen dus het formaat was voor mij prima, ik speelde op 800-1000 dpi (vooral shooters) dus beweeg redelijk wat met de muis en dan is het niet handig te moeten leunen op mijn pols, mijn hand moet er lekker op liggen.
Het lijstje is dus:
Grote muis
Rechtshandig
minstens 5 knoppen
budget -/+ 50 euro
Welke muis heb je ondertussen gekocht trouwens?
Zulke hoge DPI's zijn totaal overbodig, de kans is klein dat je je muis boven de 2000 DPI instelt omdat de muis dan ontzettend gevoelig wordt en het moeilijk wordt heel precies te mikken. Een hogere maximale DPI betekent ook niet dat de sensor die erin zit beter is.FFF schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:30:
Mijn vraag: Heeft iemand naar aanleiding van mijn verhaal goede tips betreft bovenste 2 muizen of eventueel alternatieven? Zijn er specs die ik over het hoofd zie? En is deze muismat een goede toevoeging?
Ik vind een muismat ontzettend fijn, het glijdt toch wat soepeler en ik houd van een iets zachtere ondergrond. Wat je het fijnst vindt is heel persoonlijk, een favoriet hier op het forum is de Steelseries QCK muismat, ook wat vriendelijker voor de portemonnee dan die Razer die jij noemt, als je je dan toch afvraagt of het wel iets voor je is.
De muizen die je noemt zijn goed, als de vorm je bevalt. Die Deathadder Chroma lijkt qua vorm misschien wat meer geschikt voor de palm-grip dan voor de vingertop-grip, maar ik heb daar geen ervaring mee.
Ik laat zelf ook mijn pols op m'n bureau liggen terwijl ik de muis beweeg met m'n vingertoppen en ik ben erg tevreden met mijn Logitech G302. De vorm bevalt me goed, de sensor is precies en de knoppen klikken erg lekker en consistent. De achterste duimknop is goed geplaatst om tijdens het gamen aan te klikken, die voorste zit te ver naar voren om tijdens het mikken op te klikken. Als je de DPI heel laag instelt voor maximale precisie en de muis heel snel beweegt (meer dan 5 meter per seconde ofzo) kan de sensor het niet bijhouden en is de G303 of een andere muis beter geschikt.
In de Openingspost staat goede informatie die je kan helpen bij het maken van je keuze, heb je die al gelezen?
Het belangrijkste is dat de vorm je bevalt, en dat is zo persoonlijk (zo vind ik die G500/MX518 vorm die heel populair is helemaal niks) dat je de beste keus alleen maar kan maken door ze gewoon uit te proberen. Succes met het kiezen.
[ Voor 4% gewijzigd door Sebastiaannn op 13-09-2015 23:26 ]
Belangrijkste tip is toch dat ik maar naar de winkel moet gaan, en inderdaad eens moet proberen.
Die G302 lijkt me wat vorm betreft prettig.
Die G500 enzo is helemaal niets voor mij, en had ook al gezien dat die Chroma vrij hoog is.
Ik zag binnenkort eens naar de winkel (hoewel ik beperkt aanbod verwacht...) om e.e.a. aan de tand te voelen.
Is Murphy soms aanwezig hier? Na anderhalve maand heeft zojuist van m'n nieuwe G602 de middelste muisknop het ook al begeven, scrollen prima maar een klik registreren lukt opeens bijna niet meer.Wildfire schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 01:32:
Na ongeveer anderhalf jaar begaf afgelopen week de middelste muisknop van m'n Logitech G602 het, ik kon klikken wat ik wou hij registreerde geen klik. Alleen scrollen werkte nog.
[..]
Morgen maar weer omruilen dus. Zucht.
Ik zoek een muis niet al te duur dus boven de 80 die prima werkt voor af en toe een potje COD op de pc maar grotendeels gebruikt wordt voor RTS.
is het dan ook verstanding een muis mat aan te schaffen? op dit moment werk ik zonder met een goedkoop muisje
Ik zat zelf te denken aan een G302
[ Voor 7% gewijzigd door Njay op 21-09-2015 10:24 ]
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest
Ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe game-muis die bij mijn grip past (fingertip)
Ik zoek dan ook een kleine muis, al heb ik redelijk grote handen denk ik (20cm).
Ik heb nu een pricewatch: Trust GM-4600 High Performance Gamer
Hier wat info over de muis:
Gewicht (gram) 104g (tweakers zegt 150g)
Bijzonderheden Afmetingen (breedte) 6,9 cm
Afmetingen (lengte) 12,1 cm
Afmetingen (hoogte) 3,9 cm
Heb hier vroeger nationaal en internationaal op redelijk hoog niveau (tournooien COD 2) mee gespeeld. Hij heeft het altijd perfect gedaan (ik schat nu zo'n 9 jaar), hij doet t nog steeds hoor
Heb een aantal jaar geleden een Razer Mamba 3G gekocht, en een aantal keer mee gespeeld, maar door de vorm kon ik hier niet lekker mee overweg en pakte ik al snel weer mijn vertrouwde trust erbij.
---------------------------------------------
Wat ik zoek:
- Kleine muis, evenredig aan de Trust
- ~ 100 Gram
- Geen hoge rug, de palm van mijn hand ligt op de muismat en mijn vingers raken alleen de muis.
- Optisch
- Bedraad
- ~ € 65,-
- pricewatch: Corsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse
- pricewatch: Cougar 550m Gaming Mouse
- pricewatch: Zowie EC2-A Gaming Mouse
http://tweakers.net/price...;462477;435255/categorie/
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een passend advies..
[ Voor 3% gewijzigd door Liber8 op 25-09-2015 10:59 ]
Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz
Ik denk dat jij Razer Deathadder erg fijn zal vinden. Die is ongeveer 80 euro.Liber8 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:57:
Mede Tweakers,
Ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe game-muis die bij mijn grip past (fingertip)
Ik zoek dan ook een kleine muis, al heb ik redelijk grote handen denk ik (20cm).
Heb hier vroeger nationaal en internationaal op redelijk hoog niveau (tournooien COD 2) mee gespeeld. Hij heeft het altijd perfect gedaan (ik schat nu zo'n 9 jaar), hij doet t nog steeds hoorIk game zo'n 30/40 uur per week en dat 9 jaar lang met een muis van nog geen twee tientjes..
Hulde aan trust.
Heb een aantal jaar geleden een Razer Mamba 3G gekocht, en een aantal keer mee gespeeld, maar door de vorm kon ik hier niet lekker mee overweg en pakte ik al snel weer mijn vertrouwde trust erbij.
Wat ik zoek:Natuurlijk heb ik er een paar op het oog, hier het lijstje:
- ~ 100 Gram
- Geen hoge rug, de palm van mijn hand ligt op de muismat en mijn vingers raken alleen de muis.
- Optisch
- Bedraad
- ~ € 65,-
Of een zowie uit de ZA serie
Deze vind ik de beste eruitzien: pricewatch: Corsair Gaming Sabre RGB Optical Gaming Mouse
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Zolang op niveau gegamed met een trust, hoog niveau en trust passen niet in dezelfde zin sorry.Liber8 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:57:
Mede Tweakers,
Heb hier vroeger nationaal en internationaal op redelijk hoog niveau (tournooien COD 2) mee gespeeld. Hij heeft het altijd perfect gedaan (ik schat nu zo'n 9 jaar), hij doet t nog steeds hoorIk game zo'n 30/40 uur per week en dat 9 jaar lang met een muis van nog geen twee tientjes..
Hulde aan trust.
- ~ 100 Gram
- Optisch
- Bedraad
- ~ € 65,-
Als ik jou was zou ik inderdaad zoals hierboven al gezegd wordt voor of een deathadder gaan of de iets kleinere variant, de zowie ec-2a. Ik vond persoonlijk de DA te groot.
Ik heb een sabre gehad. Fijne muis maar voor mij te klein. Ik heb een hybride palm/ claw grip en vond het vooral irritant dat de muis te kort was om echt mijn hand erop te laten rusten. Echte claw muis met een goede sensor.Liber8 schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 10:57:
Mede Tweakers,
Hulde aan trust.
- ~ 100 Gram
- Optisch
- Bedraad
- ~ € 65,-
Spielerei...
De CM Storm Alcor schijnt erg goed te zijn. Daar kan je denk ik wel even naar kijkenMetalbuster schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 16:30:
Mijn G5 heeft het na 6 jaar begeven helaas, de sensor wil alleen nog maar bepaalde bewegingen maken. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe maar wil niet meer dan €40 uitgeven eigenlijk, nog aanbeveling voor mij?
[ Voor 19% gewijzigd door Tk55 op 15-10-2015 17:25 ]
Tk55 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:22:
Klopt! De Alcor heeft dezelfde sensor als de Zowie muizen, heb hem samen met de FK1 gekocht, maar de vorm van de Alcor ligt mij niet lekker in de hand, dus ik stuur m terug! Verder had ie wel een fijne sensor, knoppen en scroll is iets beter dan de zowie.
Bedankt voor jullie antwoorden. Twijfel momenteel nog tussen die of toch gewoon voor de opvolger te gaan van de G5.Brogala schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:13:
[...]
De CM Storm Alcor schijnt erg goed te zijn. Daar kan je denk ik wel even naar kijken
Misschien kan je ze allebei bestellen bij een winkel waar je ze gemakkelijk kan terugsturen en zo bepalen welke je de fijnste vindt?Metalbuster schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 13:07:
[...]
[...]
Bedankt voor jullie antwoorden. Twijfel momenteel nog tussen die of toch gewoon voor de opvolger te gaan van de G5.
Weekje mijn G5 eruit gehaald, probeer ik hem net weer en blijkt dat hij alles weer doet.Brogala schreef op vrijdag 16 oktober 2015 @ 14:24:
[...]
Misschien kan je ze allebei bestellen bij een winkel waar je ze gemakkelijk kan terugsturen en zo bepalen welke je de fijnste vindt?
Stel een aankoop dus nog even uit.
Ducky Shine 3 TKL MX Blue, TADA68 MOD-L, Planck Gateron Yellow, HHKB Pro2 Type-S, Mechmini V1, Pearl40, XD64, M-122 Battlecruiser, M0110, etc.
Onjuist! Niet dezelfde sensor als de zowies!Tk55 schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 17:22:
Klopt! De Alcor heeft dezelfde sensor als de Zowie muizen, heb hem samen met de FK1 gekocht, maar de vorm van de Alcor ligt mij niet lekker in de hand, dus ik stuur m terug! Verder had ie wel een fijne sensor, knoppen en scroll is iets beter dan de zowie.
3090 voor de Alcor, vs 3310, bijna alle Zowie muizen, is best een verschil en word absoluu nier gezien als hetzelfde
Even googlen voortaan
[ Voor 15% gewijzigd door Brutal1ty op 23-10-2015 09:28 ]
Excuus! In mijn zoektocht naar een muis heb ik iets te veel sensors voorbij zien komenBrutal1ty schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 09:26:
[...]
Onjuist! Niet dezelfde sensor als de zowies!
Hetzelfde hoor als ik eerlijk moet zijnTk55 schreef op vrijdag 23 oktober 2015 @ 13:06:
[...]
Excuus! In mijn zoektocht naar een muis heb ik iets te veel sensors voorbij zien komen
Beiden zijn overgens goed, maar de oudere Zowie muizen met dat stukje plastic -die low lod lens- krijgt makkelijker tracking problemen. Nu ze af zijn gestapt van dat design in combinatie met de 3310 kan je bijna geen verkeerde keuze maken met een Zowie muis.
Wat ik wel met mijn EC-1 Evo CL heb, is dat het scrollwheel soms de 1e click niet mee pakt, ik ben daarom ook gewend geraakt om snel te scrollen met veel clicks in 1 keer, dan valt het niet op.
Of dit klein probleempje nog steeds bestaat met de nieuwe muizen weet ik dan weer niet... Mja, ik vind het geen game breaking probleem. Ik kan zelfs m'n mx518 herinneren die had geloof ik 't zelfde.
Het scrollwiel is compleet ruk voelt aan als een muis van 2 euro en slaat een klik over
Heb ik toch weer de verkeerde keus gemaakt
[ Voor 6% gewijzigd door RoaDHouse op 23-10-2015 18:47 ]
Ik geloof inderdaad dat de Zowies een bepaalde coating gebruiken die het meest grippy is met handen die _niet_ 100% schoon en droog zijn. Voor mij werkt dat perfect, gezien mijn handen nooit echt heel droog blijven. Ook als de muis zijn nieuwigheid verliest (oftewel wat minder schoon is
Over het scroll wheel, ja dat is een iets vager verhaal. Waarom het gebeurd weet ik niet, en waarom een heel aantal muizen dit 10 jaar geleden ook al hadden.... Tja, maar met een scrollwheel richt je niet
Persoonlijk vind ik het geen ramp en ik zal ook geen muis terug sturen die af en toe een scroll klikje mist, maar het zal wel fijn zijn als dit een keer opgelost gaat worden.
Ik kan met de Zowie ZA wel lekker aimen en hij klikt ook erg lekker (huano switches red geloof ik) dat was met de FK wel anders, deze waren voor mij gewoon te zwaar.
De coating van de FK vond ik veel fijner, betere grip.
En idd je hand gaat wel een beetje transpireren na een aantal minuten waardoor de grip beter wordt.
Maar het scrollwiel is natuurlijk een aanfluiting van de ZA, ik kan maar niet begrijpen dat Zowie voor dit type scrollwiel heeft gekozen. Ik ben uit-eindelijk weer niet tevreden met een Zowie muis en ga nu maar voor de Logitech G303 dit is een verbeterde versie van de G302 maar dan met een betere sensor en nog wat andere onzin
[ Voor 10% gewijzigd door yinx84 op 26-10-2015 13:05 ]
YouTube: Logitech G303 mouse rattling sensor fix (disassembly tutorial)
YouTube: Logitech G303 mouse rattle problem + compared to g502
Ik dacht het zal wel incidenteel zijn maar niet dus
Voor de rest merk ik weinig verschil tussen de G302 en de G303.
Ben als opvolger van mijn Ikari naar de Steelseries Rival (zwart) aan het kijken, ik zie de laatste pagina's voornamelijk Zowie en logitech muizen voorbij komen (en ook de sabre van corsair). Zijn er redenen om geen steelseries meer te pakken? En iemand recente ervaring met deze muis?
Speel momenteel HOTS, een paar builders (cities, parkitect) en wil in december ook R6 Siege gaan beginnen.
Eisen :
- Zware muis, bij voorkeur 130 gram + (Logitech was met gewichtjes 139)
- Even lang als de G502, heb grote handen dus daarom is een grote muis wel fijn.
- Makkelijk DPI aanpassen met 1 knop
- Aan de zijkant 2 knoppen voor vooruit/achteruit in paginas
- Voorkeur voor bekabeld
- Rode LED (als het even kan =D)
- FPS muis, maar extra knoppen is allemaal prima
- Prijs maakt niet uit
Zag de pricewatch: Roccat Kone XTD Optical maar zijn er nog alternatieven?
Heb al de pricewatch: Corsair Vengeance M65 Performance Zwart gehaald maar die vind ik gewoon te klein. Ligt niet fijn in je hand.
[ Voor 3% gewijzigd door rolandos582 op 03-11-2015 19:12 ]
Ik denk dat de Roccat Kone XTD die je zelf al roept je prima gaat bevallen.rolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:15:
Bump iemand nog advies?
Vergis je trouwens niet in de Kone Pure, die is een stuk kleiner.
Ah Gianni noobFonta schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:34:
[...]
Ik denk dat de Roccat Kone XTD die je zelf al roept je prima gaat bevallen.
Vergis je trouwens niet in de Kone Pure, die is een stuk kleiner.
Ben totaal niet bekend met Roccat , hoe zitten hun tegenwoordig in de game wereld? Zijn er nog alternatieven?
Boer uit Groningen was het toch?rolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 07:38:
[...]
Ah Gianni noob![]()
![]()
Ben totaal niet bekend met Roccat , hoe zitten hun tegenwoordig in de game wereld? Zijn er nog alternatieven?
Als je dichterbij zou zijn, had je mijn oude Roccat Kone XTD kunnen proberen.
Zelf heb ik op dit moment de Zowie FK2 in gebruik. Heerlijke muis.
Je zou naar de Zowie ZA13 kunnen kijken.
http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=23
Boer?Fonta schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:47:
[...]
Boer uit Groningen was het toch?
Als je dichterbij zou zijn, had je mijn oude Roccat Kone XTD kunnen proberen.
Zelf heb ik op dit moment de Zowie FK2 in gebruik. Heerlijke muis.
Je zou naar de Zowie ZA13 kunnen kijken.
http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=23

Die Zowie heeft geen knoppen aan de zijkant oid? Dat is wel noodzakelijk, misschien dan toch maar gewoon die Roccat bestellen. Als die niet bevalt kan je hem zo weer retour sturen, deed ik ook met mijn M65

Jazeker, alles buiten de randstad is per definitie gewoon simpelweg boerrolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:53:
[...]
Boer?![]()
![]()
Die Zowie heeft geen knoppen aan de zijkant oid? Dat is wel noodzakelijk, misschien dan toch maar gewoon die Roccat bestellen. Als die niet bevalt kan je hem zo weer retour sturen, deed ik ook met mijn M65![]()
De Zowie heeft zeker wel knoppen aan de zijkant. 2 stuks.
Je bent zelf een boer, alles in de randstad is gewoon een boer.Fonta schreef op donderdag 12 november 2015 @ 16:56:
[...]
Jazeker, alles buiten de randstad is per definitie gewoon simpelweg boer![]()
De Zowie heeft zeker wel knoppen aan de zijkant. 2 stuks.

Nja vergeleken met de G502 / de roccat minder knoppen. De zowie zijn vrij basic, moet je van houden.

Voordeel van de Zowie zijn dan weer wel dat waar je hem ook in prikt, hij altijd hetzelfde werkt.
Ook heeft hij 1 van de allerbeste sensoren en een lage lift off distance.
Ook voordeel heeft z'n nadeel, maar ik finetune mijn muizen altijd wel met software etc.Fonta schreef op donderdag 12 november 2015 @ 17:03:
Klopt inderdaad dat de Zowie heel basic is, er zit ook geen software bij.
Voordeel van de Zowie zijn dan weer wel dat waar je hem ook in prikt, hij altijd hetzelfde werkt.
Ook heeft hij 1 van de allerbeste sensoren en een lage lift off distance.
Neem wel de pricewatch: Roccat Roccat Kone XTD ipv
pricewatch: Roccat Kone XTD Optical
Al twijfel ik, de 1 is 6400 en de ander 8200. Gebruik je natuurlijk nooit maar de 1 is wel 2 jaar later gemaakt. Zijn er nog andere verschillen?
Je moet kijken naar de sensor die er in zit en zoeken of dit een sensor is met flaws of een perfecte sensor, als je kijkt naar de hoogste DPI waarden dan trap je dus in de grootste marketing truc van gaming muizen die er bestaat.rolandos582 schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:43:
[...]
Ook voordeel heeft z'n nadeel, maar ik finetune mijn muizen altijd wel met software etc.
Neem wel de pricewatch: Roccat Roccat Kone XTD ipv
pricewatch: Roccat Kone XTD Optical
Al twijfel ik, de 1 is 6400 en de ander 8200. Gebruik je natuurlijk nooit maar de 1 is wel 2 jaar later gemaakt. Zijn er nog andere verschillen?
Daarnaast is DPI echt onzin. Het zegt hoeveel punten jou muis in een inch leest en doorgeeft. Hoe meer hoe hoger je sensitivity. Pas bij hele lage DPI en refresh rates krijg je last van skips bij snelle bewegingen. Ik game bijvoorbeeld met mijn zowie op 450DPI en die heeft echt perfecte tracking bij enorm snelle bewegingen!
Nja ik keek naar de verschillen. En ik zie dan DPI + sensor. DPI van 6400 of 8200 gebruik je toch nooit lijkt me.Scrtz schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 11:43:
[...]
Je moet kijken naar de sensor die er in zit en zoeken of dit een sensor is met flaws of een perfecte sensor, als je kijkt naar de hoogste DPI waarden dan trap je dus in de grootste marketing truc van gaming muizen die er bestaat.
Oké duidelijk dus dan zou de pricewatch: Roccat Kone XTD Optical , nieuwe versie dus de beste zijn. In orde, dan neem ik dieCILLER schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:16:
Vaak is optical beter dan laser! Minder fouten en acceleratie in the muis. (dit maakt niet elke optische muis meteen een goede game muis)
Daarnaast is DPI echt onzin. Het zegt hoeveel punten jou muis in een inch leest en doorgeeft. Hoe meer hoe hoger je sensitivity. Pas bij hele lage DPI en refresh rates krijg je last van skips bij snelle bewegingen. Ik game bijvoorbeeld met mijn zowie op 450DPI en die heeft echt perfecte tracking bij enorm snelle bewegingen!
Thanks gianni. Dan weet ik voldoende
Geen probleem duderolandos582 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 20:10:
[...]
Nja ik keek naar de verschillen. En ik zie dan DPI + sensor. DPI van 6400 of 8200 gebruik je toch nooit lijkt me.
[...]
Oké duidelijk dus dan zou de pricewatch: Roccat Kone XTD Optical , nieuwe versie dus de beste zijn. In orde, dan neem ik die
[...]
Thanks gianni. Dan weet ik voldoende
Veel plezier ermee alvast! Had ik ook, behalve dat hij voor mij iets te groot was.
Ik heb een aantal dagen geleden een muis (Steelseries Rival Black) overgenomen hier op tweakers V&A.
In de advertentie stond dat deze was gewonnen bij een lan party en zat nog helemaal nieuw in de verpakking.
Dit klopte ook allemaal, ik heb toen alles geinstalleerd en ge-update.
Maar toen ik counter strike ging spelen bleef die soms hangen ongeveer 1 sec en kan ik helemaal niet bewegen.
Kan iemand mij vertellen of dit een bekende fout is en wat ik kan doen?
De instellingen 400 dpi en 2.60 in game muismat van steeelseries.
Wist niet waar ik het moest plaatsen maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Misschien even firmware upgraden van je muis, hertz van muis heb je op 500 of 1000hz staan?LsZ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:11:
Hallo,
Ik heb een aantal dagen geleden een muis (Steelseries Rival Black) overgenomen hier op tweakers V&A.
In de advertentie stond dat deze was gewonnen bij een lan party en zat nog helemaal nieuw in de verpakking.
Dit klopte ook allemaal, ik heb toen alles geinstalleerd en ge-update.
Maar toen ik counter strike ging spelen bleef die soms hangen ongeveer 1 sec en kan ik helemaal niet bewegen.
Kan iemand mij vertellen of dit een bekende fout is en wat ik kan doen?
De instellingen 400 dpi en 2.60 in game muismat van steeelseries.
Wist niet waar ik het moest plaatsen maar hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Thanks, vandaag ontvangen. Voelt prima aan, maar wel een beetje glanzend oid.Fonta schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 13:16:
[...]
Geen probleem dude
Veel plezier ermee alvast! Had ik ook, behalve dat hij voor mij iets te groot was.
Maar de lengte/gewicht met extra gewichtjes is prima.

SteelSeries Engine 3 is up to date, je bedoeld pollingrate? ik heb 500 en 1000 geprobeerd maar dat maakt geen verschil helaas.
Scrtz schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 20:39:
[...]
Misschien even firmware upgraden van je muis, hertz van muis heb je op 500 of 1000hz staan?
Nee echt de firmware van de muis zelfLsZ schreef op zaterdag 14 november 2015 @ 22:50:
Hallo,
SteelSeries Engine 3 is up to date, je bedoeld pollingrate? ik heb 500 en 1000 geprobeerd maar dat maakt geen verschil helaas.
[...]
Ik heb op een ander forum gelezen dan ik juist moest downgraden ik heb nou deze versie:
SteelSeries Engine 3 Ver: 3.6.0
Filmware Version: 1.4.0.0
Tot nu toe werkt alles perfect