Wij gamen er niet alleen mee héDerck0509 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:03:
Kunnen jullie experst ook vertellen wat voor muis handig is als je veel werkt op de pc.
website bouwt ivp van game?
Maar:
Verwijderd
Wij gamen er niet alleen mee héDerck0509 schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:03:
Kunnen jullie experst ook vertellen wat voor muis handig is als je veel werkt op de pc.
website bouwt ivp van game?
Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden
Die button lag schijnt er nog wel te zijn... de vraag is in hoeverre je er druk om moet maken. Er zijn minimaal vijf spelers in het CS:GO pro-circuit die FK1's gebruiken, dus als het goed genoeg is voor hen zou ik me niet al te druk makenAmbition88 schreef op maandag 06 april 2015 @ 22:10:
Vandaag een zowie FK2 besteld, nu ben ik er een beetje over aan het lezen en loop mezelf weer helemaal gek te maken. die wat zware switches zal ik wel mee kunnen leven, maar nu lees ik dat deze muizen een vrij hoge button lag schijnen te hebben?
zijn er hier FK gebruikers die problemen hebben hiermee in bijv een fps als CS;GO ?
bron : http://www.overclock.net/...g-mouse-review-by-ino/830
[ Voor 9% gewijzigd door yinx84 op 07-04-2015 10:49 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
ya ik ben gewoon zo een figuur die houdt van het vertrouwde, ik game al echt 10 jaar met de setup mx series/steelpad4s en ga nu totaal de andere kant op, lichte muis met een stoffe muismat (qck) hoop dat ik kan doorbijten en ie goed bevalt *fingers crossed*Scrtz schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:48:
Zou de kinzu serie ook hebben volgens velen Ambition, maar meerk er niks van, gebruik nu de deathadder. Zou me er niet zo druk om maken.
Tevens wil het gebruik van muizen door pro's weinig zeggen, aangezien ze vaak gedwongen worden door sponsors om een bepaald merk te gebruiken, kijk je er dus niet blind op.
Af en toe wat anders is niet verkeerd tochAmbition88 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 21:42:
[...]
ya ik ben gewoon zo een figuur die houdt van het vertrouwde, ik game al echt 10 jaar met de setup mx series/steelpad4s en ga nu totaal de andere kant op, lichte muis met een stoffe muismat (qck) hoop dat ik kan doorbijten en ie goed bevalt *fingers crossed*
zeker weten, heb nu sinds 2 dagen de qck binnen en damn ik vind hem echt nice, ik was bang dat stof heel stroef zou zijn, maar hij glijdt over mn pad als een muis door boter, nu hopen dat de fk2 net zo goed bevalt als mn muismatScrtz schreef op donderdag 09 april 2015 @ 22:22:
[...]
Af en toe wat anders is niet verkeerd toch![]()
Breng mijn deathadder morgen terug, kan er toch niet aan wennen. Schiet er wel hard mee maar gevoelsmatig blijft de muis me net wat te groot.
Wil toch wat anders dan een kinzu v2 dus nu de zowie ec2-a besteld, lijkt me de perfecte middenweg, net wat groter dan de kinzu en net wat kleiner dan de deathadder/g400 etc
[ Voor 12% gewijzigd door Ambition88 op 09-04-2015 23:10 ]
Enigste nadeel aan de QcK serie vind ik dat die zo snel stroef wordt, bijvoorbeeld een razer goliathus is echt nog een stuk gladder.Ambition88 schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:08:
[...]
zeker weten, heb nu sinds 2 dagen de qck binnen en damn ik vind hem echt nice, ik was bang dat stof heel stroef zou zijn, maar hij glijdt over mn pad als een muis door boter, nu hopen dat de fk2 net zo goed bevalt als mn muismat
nice man, hoop dat ie wat lekkerder speelt idd, hoe die aanvoelt is toch wel het belangrijkst.
hmm ja ik heb hem nog net nieuw, maargoed dat ding koste maar 9 euro, desnoods bestel ik wel elke 6 maanden een nieuwe, so far so goodScrtz schreef op donderdag 09 april 2015 @ 23:10:
[...]
Enigste nadeel aan de QcK serie vind ik dat die zo snel stroef wordt, bijvoorbeeld een razer goliathus is echt nog een stuk gladder.
Maar heb nog niet echt een goed alternatief gevonden in de maat 450x400mm
Ryzen 3600 - GTX1060
Zowie ec1-a (zowie ec2-a maar die is een stukje kleiner dan ec1/g400)Daanieyel schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:50:
Wie weet een goede opvolger voor een logitech G400? Ik heb een paar jaar deze muis gehad en ik vond hem in elk opzicht fantastisch maar nu is ie helaas dood. Welke muis komt het meest overeen qua ergonomie, precisie en prijs? Zelf heb ik de logitech G300s en de CM storm Mizar gevonden maar beide hebben gemixte reviews. Budget is <60 euro.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus Strix Claw | € 49,80 | € 49,80 |
1 | Mionix AVIOR 7000 | € 69,50 | € 69,50 |
1 | Roccat Kone Pure Military Groen | € 57,95 | € 57,95 |
1 | Steelseries Rival Zwart | € 50,95 | € 50,95 |
1 | Zowie EC2-A Gaming Mouse | € 54,- | € 54,- |
1 | Zowie FK1 | € 53,80 | € 53,80 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 336,- |
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Asus Republic Of Gamers ROG Gladius | € 61,50 | € 61,50 |
1 | CM Storm Alcor | € 27,95 | € 27,95 |
1 | CM Storm Mizar | € 34,70 | € 34,70 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 124,15 |
[ Voor 3% gewijzigd door Sato op 14-04-2015 16:27 ]
Mijn MX518 is helaas kapot gegaan dus moest een vervanger zoeken. De MX518, G400(s), enz. zijn helaas niet meer te krijgen voor een acceptabele prijs, terwijl ik ze heerlijk in de hand vind liggen. (als iemand een nieuwe kan vinden voor onder de 40 euro hoor ik het graag)Daanieyel schreef op zaterdag 11 april 2015 @ 14:50:
Wie weet een goede opvolger voor een logitech G400? Ik heb een paar jaar deze muis gehad en ik vond hem in elk opzicht fantastisch maar nu is ie helaas dood. Welke muis komt het meest overeen qua ergonomie, precisie en prijs? Zelf heb ik de logitech G300s en de CM storm Mizar gevonden maar beide hebben gemixte reviews. Budget is <60 euro.
Bedankt voor je advies, ben nu weer op muizen jacht geslagen..Scrtz schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:28:
[...]
Dan moet je kijken in het steelseries kinzu/razer abyssus, zowie fk,ec2/logitech g100s straatje.
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Ken die CM muizen verder niet, heb zelf een sensei gehad maar was er niet zo heel erg tevreden over, muis heeft ook een lasersensor die niet perfect schijnt te zijn. Heb mijn deathadder na anderhalve week teruggebracht en de zowie ec2-a gekocht, echt de beste muis die ik gehad heb en dan spreek ik over de deathadder, microsoft intelli explorermouse 3.0, logitech g400, kinzu v1, kinzu v2, kinzu v2 pro en de steelseries sensei.Terrie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:50:
[...]
Bedankt voor je advies, ben nu weer op muizen jacht geslagen..
Maar, ik kom er toch niet helemaal uit. Ik heb zelf ook CM Storm Alcor gevonden, maar is deze vergelijkbaar met de Steelseries Sensei? Of kan ik dan beter voor de steelseries gaan. Ben zelf niet zo weg van Zowie, dus die kunnen we zowiezo doorstrepen. Ook blijf ik toch de Deathadder een fijnere muis vinden en qua looks ook wel het mooiste, ook heb ik de Razer Abyssus gevoeld, maar deze is te hoog.
Dus er blijft over:
- Steelseries sensei
- Cm storm alcor?
- Razer deathadder(eventueel..)
- Logitech g100s?
Of de CM Alcor vergelijkbaar is met de Steelseries Sensei weet ik niet want ik heb die Sensei nog nooit in mijn hand gehad.Terrie schreef op donderdag 16 april 2015 @ 22:50:
[...]
Ik heb zelf ook CM Storm Alcor gevonden, maar is deze vergelijkbaar met de Steelseries Sensei?
Dus er blijft over:
- Steelseries sensei
- Cm storm alcor?
- Razer deathadder(eventueel..)
- Logitech g100s?
[ Voor 37% gewijzigd door Terrie op 17-04-2015 17:11 . Reden: Verhaal afmaken.. ]
Ik had/heb inderdaad last van mijn Pols bij een verkeerde muis vorm of een te groot gewicht, Maar ook van duim en pink bij een te brede muis.Terrie schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:06:
Maar wat ik uit jou verhaal opmaak is wel dat je ook dezelfde problemen had met je pols. Wat de misschien de (té?) goedkope Alcor toch de perfecte muis voor mij kan zijn.
Toch de Zowie ec-2a gekocht, vind hem nog wel beetje klein, maar hij ligt voorderest lekker in de hand!Scrtz schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 01:07:
[...]
Ken die CM muizen verder niet, heb zelf een sensei gehad maar was er niet zo heel erg tevreden over, muis heeft ook een lasersensor die niet perfect schijnt te zijn. Heb mijn deathadder na anderhalve week teruggebracht en de zowie ec2-a gekocht, echt de beste muis die ik gehad heb en dan spreek ik over de deathadder, microsoft intelli explorermouse 3.0, logitech g400, kinzu v1, kinzu v2, kinzu v2 pro en de steelseries sensei.
Mocht je echt van kleinere muizen houden en toch iets ergonomisch willen, dan kan ik je alleen maar de zowie ec2-a aanraden, eigelijk het beste van 2 werelden, relatief kleiner, licht en een perfecte sensor. Evt kun je voor de ec1-a kiezen die heeft vergelijkbare grootte als de g400/deathadder/IME 3.0
Verwijderd
Via windows wel, of bedoel je iets anders?Terrie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:50:
[...]
Toch de Zowie ec-2a gekocht, vind hem nog wel beetje klein, maar hij ligt voorderest lekker in de hand!
De scroll snelheid is niet aantepassen hé?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Bedankt! Die bedoelde ik inderdaadVerwijderd schreef op donderdag 23 april 2015 @ 00:29:
[...]
Via windows wel, of bedoel je iets anders?
Goed om te horen, was er zelf ook erg blij mee. Ja de grootte is misschien even wennen, zelf kom ik van de kinzu af dus voor mij is die juist groterTerrie schreef op woensdag 22 april 2015 @ 22:50:
[...]
Toch de Zowie ec-2a gekocht, vind hem nog wel beetje klein, maar hij ligt voorderest lekker in de hand!
De scroll snelheid is niet aantepassen hé?
Nice, dat kan nog wel eens de opvolger van mijn Logitech G9 wordenVerwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 21:19:
[...]
Wij gamen er niet alleen mee hé![]()
Maar:
[video]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[ Voor 3% gewijzigd door el-jorge op 24-04-2015 08:24 ]
Spielerei...
Trust.. Sorry dat hoort echt niet thuis in dit topic.darknessblade schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 16:35:
ik heb zelf de trust gtx 31
deze kost ongeveer 30 euro, en heeft een complete macro-manager voor elke knop van de muis, zeer handig maar vergt af en toe wat tweaken om het correct in te stellen
Ik heb een G602. Persoonlijk vind ik het een heerlijke muis. Ligt lekker in de hand en voelt degelijk aan. knoppen zijn goed te vinden. Gaat megalang mee op de baterijen. Ik heb ze denk ik in het afgelopen half jaar 1 keer vervangen. Dat is niet slecht voor een gaming muis.el-jorge schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:23:
Ik ben op dit moment in het bezit van een RAT MMO. Zeer fijne muis, goed formaat, en veel knoppen, en ligt heerlijk in mijn hand. Ik heb een Claw/ fingertip grip. En vind met name ook de breedte van de MMO fijn. Waar ik mij echter aan erger is de sensor. Dus ben een beetje aan het rondkijken voor een nieuwe muis. Iemand tips?
De G602 lijkt mij wel wat, veel knoppen en lijkt minder een palm grip muis te zijn dan andere logitech muizen. Ik heb de G700 gehad, die was te hoog. Ik heb ook nog een G500 liggen dat is net aan.
Nickname KasPlantje.
[ Voor 99% gewijzigd door - J.W. - op 23-05-2015 18:50 ]
Verwijderd
Ik heb hetzelfde met de G303.- J.W. - schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 23:53:
Heb net een Logitech G502 gekocht, maar met langzaam scrollen (zeg 1 klik per 2 seconden) wordt de scroll niet gedetecteerd
Is dit 'normaal' of is hij defect?
Ik heb de 2e G502 ook maar terug gebracht...
Ligt het niet aan iets anders dan de G502? Ik heb hem namelijk ook, maar heb dat probleem helemaal niet.- J.W. - schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:49:
[...]
Ik heb de 2e G502 ook maar terug gebracht...(nu geld terug)
Voor beide examplaren:
- langzaam scrollen werkt sowieso niet
- random missen van scrollen
In de categorie "vervelend, maar niet onoverkomelijk":
- middelste muisknop niet fantastisch: beetje lastig indrukken, weinig feedback, moet hem recht indrukken, anders activeer je een zijdelingse scroll
- best zwaar
+ Wel goede sensor...
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Waarom geen nieuwe deathadder? Na een zoektocht van een maand kwam ik daar zelf toch weer op uit..Hoiz schreef op zondag 10 mei 2015 @ 01:42:
Ik zoek een vervanger van mijn Deathadder. De clicksensor moet ik schoonmaken omdat hij zoals wel vaker voorkomt enkele clicks registreert als dubbele, maar de schroefjes aan de onderkant zijn doorgedraaid dus ik kom er niet meer in helaas..
Weet iemand eentje voor een prijs van 20-40 met ongeveer vergelijkbare comfort? De deathadder was destijds de enige muis waar mijn hand fijn in lag (grote handen). Ik zit nu te kijken naar een CM Storm Reaper, maar ik weet geen winkel waar ik hem kan testen, en elke keer muizen terugsturen per post heb ik ook niet zo veel trek in.. Het voordeel van deze muis is wel dat hij degelijk aanvoelt, en niet allerlei plastic knoppen heeft van welk het aanvoelt alsof ze elk moment kunnen afbreken, wat wel iets is wat ik verwacht van een muis van zo'n 40 euro..
Rival en DA hebben beide ook een gesleevde kabel afaik, je kan dan naar zowie kijken, bijvoorbeeld de FK1/2 zijn symmetrisch zoals de sensei en de ec2-a/ec1-a zijn ergonomisch. Allemaal een rubberen kabel, veel fijner.Raw Freakz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:31:
Heb nou voor ongeveer een SteelSeries Sensei Raw en hij bevalt me hartstikke goed! Muis ligt lekker in de hand, reageert prima imo. Enige nadeel is toch wel die gesleevede kabel, die is toch wel redelijk stroef en is nou ook op 1 punt kapot aan het gaan. Binnenkort maar eens op zoek naar een vervanger. Denk dat ik ditmaal voor een Rival of een Deathadder ga.
De prijs.. Inmiddels heb ik een CM Storm Reaper van aluminium weten te kopen voor 40 euro. Liever dat dan weer rond de 70 euro voor een razer muis, die het niet langer dan drie jaar volhouden..kever678 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:38:
[...]
Waarom geen nieuwe deathadder? Na een zoektocht van een maand kwam ik daar zelf toch weer op uit..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Je hebt deels gelijk, maar toch zou ik nog steeds iedereen aanrade een bedrade muis te neme voor games die iets of wat competetief zijn.Wildfire schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:16:
[...]
Dat hele verhaal dat draadloos muizen bij gaming niet goed/snel genoeg is moet echt eens de wereld uit.
Ik sta open voor suggesties!fynrd1 schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 17:58:
[...]
Ligt het niet aan iets anders dan de G502? Ik heb hem namelijk ook, maar heb dat probleem helemaal niet.
Je hebt wel de meest recente logitech software gedownload neem ik aan? Heb je al geprobeerd om te switchen tussen mouse memory en computer settings? Ik zou het sowieso even op een andere computer proberen.- J.W. - schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 15:45:
[...]
Ik sta open voor suggesties!
Volgende dingen reeds geprobeerd:
- andere USB poorten (incl. USB 2.0 en 3.0 poorten)
- refreshrate op 125, 500 en 1000Hz gehad
- alle muis-drivers verwijderd
- windows veilige modus opstarten
- oude muis geprobeerd (Logitech MX500) en die skipped vrijwel geen enkele scroll
Yes & Yesfynrd1 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 13:09:
[...]
Je hebt wel de meest recente logitech software gedownload neem ik aan? Heb je al geprobeerd om te switchen tussen mouse memory en computer settings?
Die had ik toen helaas niet beschikbaar, maar aangezien de scroll van andere muizen wel goed werken acht ik de kans niet heel groot (?), ben niet de enige overigens.Ik zou het sowieso even op een andere computer proberen.
Kan misschien een driver probleem zijn, anders zou ik het echt niet weten. Lijkt me ook sterk dat je twee keer achter elkaar een muis krijgt met hetzelfde euvel.- J.W. - schreef op zondag 07 juni 2015 @ 17:24:
[...]
Yes & Yes
[...]
Die had ik toen helaas niet beschikbaar, maar aangezien de scroll van andere muizen wel goed werken acht ik de kans niet heel groot (?), ben niet de enige overigens.
[ Voor 6% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 10-06-2015 09:22 ]
Muis:DeVliegendeNLer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:21:
Welke gamingmuis voor, laten we zeggen, maximaal 50 euro raden jullie mij aan als ik vragen mag? Mag veel knopjes hebben, is totaal geen probleem als dat niet het geval is. En zijn er ook muismatten die speciaal voor het gamen zijn, zo ja welke en welke raden jullie me dan aan?
En er is geen goede muis dat onder de 50 (het liefst minder) euro zit? Dit zit eigenlijk net wat boven het budget voor een muis.Scrtz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 09:57:
[...]
Muis:
Logitech g402
Steelseries rival
Razer deathadder
Zowie ec2-a/ec1-a
Zowie fk1/fk2
Dat zijn een beetje de best presterende muizen op het moment, lees perfecte sensor.
Muismatten:
Steelseries qck+\ heavy
Razer goliathus
Zou altijd de grootst mogelijke pakken, leren gamen met arm+pols+hand kan erg bevorderend zijn.
Jawel, er zijn bijv een aantal Cooler master muizen die ook uiterst geschikt zijn, moet je even wat terugspitten in dit topic, wordt vaker het een en ander over genoemd.DeVliegendeNLer schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 10:12:
[...]
En er is geen goede muis dat onder de 50 (het liefst minder) euro zit? Dit zit eigenlijk net wat boven het budget voor een muis.
Oke, zal ik doen. Bedankt!Scrtz schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:47:
[...]
Jawel, er zijn bijv een aantal Cooler master muizen die ook uiterst geschikt zijn, moet je even wat terugspitten in dit topic, wordt vaker het een en ander over genoemd.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
[ Voor 20% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 25-06-2015 12:02 ]
Nee, optisch is nog altijd beter dan laser. Zie startpost uit dit topic.DeVliegendeNLer schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 11:59:
Ik wil graag een gamingmuis kopen en dit wordt er 1 van CM Storm.
Welke raden jullie mij aan en waarom (los van de prijs gezien)?
http://tweakers.net/price...;364705;318832/categorie/
Ik zie dat er een paar gebruikmaken van laser en een paar zijn optisch. Zijn de lasermuizen daadwerkelijk handiger/beter dan optische?
Zelf zit ik te denken aan de CM Storm Mizar of de Havoc. DIt omdat ze de hoogste dpi hebben en laser hebben. Als die 2 de beste zijn volgens jullie, welke van de 2 raden jullie mij aan dan?
Verwijderd
Onthoud wel ff dat die Xornet gewoon geen goede muis is. Optisch =/> Laser, als de muis gewoon slechter is.Scrtz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:58:
[...]
Nee, optisch is nog altijd beter dan laser. Zie startpost uit dit topic.
hoogste dpi = sensitivity = marketing gimmick, je trapt dus mooi in alle marketingtechnieken die muisfabrikanten je aansmeren, nogmaals lees de startpost uit dit topic maar eerst eens door.
Ja klopt, de inperfecties van sommige optische sensoren had ik nog niet meegenomen, maar ook daarvoor is genoeg informatie in de startpost te vinden.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:02:
[...]
Onthoud wel ff dat die Xornet gewoon geen goede muis is. Optisch =/> Laser, als de muis gewoon slechter is.
Maar een goeie optische tegen een goeie laser, ja dan wint optisch.
Scrtz schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 13:58:
[...]
Nee, optisch is nog altijd beter dan laser. Zie startpost uit dit topic.
hoogste dpi = sensitivity = marketing gimmick, je trapt dus mooi in alle marketingtechnieken die muisfabrikanten je aansmeren, nogmaals lees de startpost uit dit topic maar eerst eens door.
Heb even een beetje doorgelezen. Hieruit blijkt dat, als het gaat om het merk Cooler Master, de Alcor, Recon en Spawn (niet verkrijgbaar in NL) het best zijn omdat ze een perfecte sensor hebben. Ik denk dat ik dan voor de Alcor ga omdat die 5* gemiddeld heeft bij de Tweakers' onder ons en niet duur is. Of hebben jullie nog andere suggesties van maximaal 40 euro?Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:02:
[...]
Onthoud wel ff dat die Xornet gewoon geen goede muis is. Optisch =/> Laser, als de muis gewoon slechter is.
Maar een goeie optische tegen een goeie laser, ja dan wint optisch.
[ Voor 18% gewijzigd door DeVliegendeNLer op 25-06-2015 14:24 ]
Verwijderd
Nee, niet echt.DeVliegendeNLer schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:11:
[...]
[...]
Heb even een beetje doorgelezen. Hieruit blijkt dat, als het gaat om het merk Cooler Master, de Alcor, Recon en Spawn (niet verkrijgbaar in NL) het best zijn omdat ze een perfecte sensor hebben. Ik denk dat ik dan voor de Alcor ga omdat die 5* gemiddeld heeft bij de Tweakers' onder ons en niet duur is. Of hebben jullie nog andere suggesties van maximaal 40 euro?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 14:54 ]
Nou ja, ik game wel veel maar dat is meer of een spel waarbij je muis niet belangrijk is of ik gebruik mijn controller. Ik speel soms een potje BF maar daar blijft het ook wel bij. Vandaar dat ik eigenlijk niet meer wil uitgeven voor 40 euro voor een muis. En voor die 40 euro wil ik de best mogelijk (game)muis. Cooler Master had veel goede reviews en hoorde van anderen dat het best een goed merk is, vandaar dat ik er het liefst 1 van hun wil....Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:52:
[...]
Nee, niet echt.
Ik zou je echt aanraden iets verder door te sparen. Het licht er erg aan wat je doet met de muis, maar dingen als CS:GO of battlefield wil je niet besparen op een muis. Voor <60,- kun je een prima muis vinden.
Verwijderd
Dit is hij zei zij zei, onzin. Je moet zelf lezen, onderzoek doen. Je geeft aan niet veel met je muis te gamen, dan kan je idd prima voor een wat goedkopere muis gaan.DeVliegendeNLer schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:56:
[...]
Nou ja, ik game wel veel maar dat is meer of een spel waarbij je muis niet belangrijk is of ik gebruik mijn controller. Ik speel soms een potje BF maar daar blijft het ook wel bij. Vandaar dat ik eigenlijk niet meer wil uitgeven voor 40 euro voor een muis. En voor die 40 euro wil ik de best mogelijk (game)muis. Cooler Master had veel goede reviews en hoorde van anderen dat het best een goed merk is, vandaar dat ik er het liefst 1 van hun wil....
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2015 14:59 ]
Online bestel ik sowieso, maar ik weet genoeg.Verwijderd schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 14:58:
[...]
Dit is hij zei zij zei, onzin. Je moet zelf lezen, onderzoek doen. Je geeft aan niet veel met je muis te gamen, dan kan je idd prima voor een wat goedkopere muis gaan.
Als je slim bent bestel je online, heb je een kleine 2 weken om te proberen mits je de verpakking en de muis netjes houdt.
Oh en 5sterren op tweakers zegt ook niet veel, lees vooral de reviews en niet alleen via tweakers.
Yup. Sterkte met zoekennst6ldr schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:27:
Ik zoek momenteel een vervanger voor mijn G500, deze heeft al een lange tijd last van een slecht reagerende switch onder de linker muisknop. Hierdoor kan ik geen bestanden meer slepen, worden enkele clicks als dubbele clicks geregistreerd, en ga zo maar door. Kwa ergonomie en functionaliteit was ik echt blij met deze muis, maar als ik de Logitech forums er op na sla zie ik dat mijn klacht echt veel vaker voorkomt. Ik zal dus niet zo snel meer voor Logitech kiezen aangezien dit bij mij het vermoeden wekt dat ze goedkope switches gebruiken. De Steelseries Sensei (en variaties) ziet er goed uit, maar die komt weer met hardware acceleratie en ik lees dat de software (en firmware) óók weer moeilijk doet.
Kortom, zoek ik nu iets wat op de huidige markt gewoon niet bestaat?
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Precies een week na de garantieperiode, dus zo lang vond ik dat niet. Ik heb hierna nog een lange tijd gedaan met deze muis, vaak getracht het probleem te verhelpen (open maken, stof verwijderen, AHK macro tegen doubleclicks maken) maar eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee.weszz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:23:
[...]
Yup. Sterkte met zoeken
Nee maar een compleet merk afschrijven omdat een muis die je al langer hebt(ga ik vanuit) dus toch een defect heeft is een beetje overdreven...
Maar dat is het 'm juist, het probleem komt zoveel voor (en niet alleen op de G series) dat het een Logitech kwaal lijkt te zijn. Mogelijk omdat Logitech meer units in omloop heeft dan andere merken, dan zou je inderdaad met een gelijke verhouding meer klachten zien op het forum, maar omdat zoiets lastig te verifïeren is ga ik toch twijfelen. Het zou zonde zijn om een soortgelijke ervaring te moeten ondergaan.weszz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:23:
[...]
zeker als het vaker voorkomt dan moet je gewoon die lijn ontwijken en gaan voor wat anders binnen dat merk
Jazeker, maar ik denk niet dat ik zonder een DPI selector kan, deze gebruik ik onder andere erg veel in World of Tanks en ik merk dat veel FPS titels een stuk vlotter spelen als je gedurende gameplay kan differentiëren tussen snel en langzaam.
Hmm. Fair enough. Misschien kijken bij CM muizen? En anders heb je nog Cyborg/R.A.T. muizen.nst6ldr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:47:
Jazeker, maar ik denk niet dat ik zonder een DPI selector kan, deze gebruik ik onder andere erg veel in World of Tanks en ik merk dat veel FPS titels een stuk vlotter spelen als je gedurende gameplay kan differentiëren tussen snel en langzaam.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Ik moet bekennen dat ik niet eens wist dat CoolerMaster op de muizenmarkt was. Ze zien er interessant uit, ik ga vandaag eens dieper graven.weszz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 10:50:
[...]
Hmm. Fair enough. Misschien kijken bij CM muizen? En anders heb je nog Cyborg/R.A.T. muizen.
Denk dat je design alleen even moet weg denken en open moet staan voor wat anders.
Sterkte, en laat je bevindingen even horen! Ben wel benieuwd, zoek nu zelf geen muis maar weten dat ze toch goed zijn is altijd fijnnst6ldr schreef op maandag 29 juni 2015 @ 11:49:
[...]
Ik moet bekennen dat ik niet eens wist dat CoolerMaster op de muizenmarkt was. Ze zien er interessant uit, ik ga vandaag eens dieper graven.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Prima.
PC Specs
De sensoren ligt het iig niet aan, pasvorm blijft persoonlijk. Vind zelf dat met claw/fingertip het geeneens zo super veel uitmaakt wat de vorm is van de muis, palm zou ik altijd sterk afraden bij serieus competitive gaming.Help!!!! schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:51:
Ook de Zowie is niet 100% perfect voor mij maar ben er wel zeer tevreden over. Hij heeft een beproefde basic vorm die bijv. lijkt op de MS optical wheel mouse. Dat ligt mij wel.
Ik vind zowie wel een behoorlijk onoverzichtelijk product programma hebben. Die website kan wel heel wat duidelijker als je t mij vraagt.
PC Specs
Ik ben een REALISTScrtz schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:27:
De nieuwe versies van de Zowie's hebben inmiddels weer normale DPI waardes inderdaad.
Tevens heeft Zowie de ec1/ec2 en ec1-a/ec2-a die niet symmetrisch zijn
Maar ik vergeef het je Roadhouse, je bent een kei in het aankomen met negativiteit omtrent alles.
Ik heb de http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=12 en die ligt echt niet muurvast. Kan ook niet omdat de onderkant van een gladde plastic laag is voorzien.Help!!!! schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:46:
Ik heb ook een zowie muispad en ik kan je garanderen dat die nergens heen gaat. Ligt muurvast.
Ja das leuk, maar de huidige generatie muizen hebben normale DPI waardes. En wat dan nog als een muis 1234 DPI heeft ipv 800?
Net zo 'vervelend' als ingame sens waarden die niet zoals Quake/Half-Life zijn. Moet je weer rondjes gaan draaien in plaats van (voor mij) ingame 1.5-2, windows 6, 800dpi en klaar. Lui.kevz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 00:55:
[...]
Ja das leuk, maar de huidige generatie muizen hebben normale DPI waardes. En wat dan nog als een muis 1234 DPI heeft ipv 800?
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB
Verwijderd
+1. Ik speel naast CS ook bijv. planetside 2, en daar krijg ik met geen mogelijkheid mn sens precies hetzelfde, wat bij ps2 niet zo erg is, maar direct erna switchen naar CS:GO is echt verschrikkelijk!Gundogan schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 02:17:
[...]
Net zo 'vervelend' als ingame sens waarden die niet zoals Quake/Half-Life zijn. Moet je weer rondjes gaan draaien in plaats van (voor mij) ingame 1.5-2, windows 6, 800dpi en klaar. Lui.
Vreemd, ik heb de G-TF speed (http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=8) maar bij mij zit er een soort sticky plastic onderkant op (dus geen gladde) die heel goed aan mijn eveneens houten buro kleeft.RoaDHouse schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:16:
[...]
Ik heb de http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=12 en die ligt echt niet muurvast. Kan ook niet omdat de onderkant van een gladde plastic laag is voorzien.
Bij een normaal houten bureau is dit niet te doen.
PC Specs
Welnee man. Dat komt puur door verschillen in engine als je game geen 'raw mouse input' modus heeft of iets dergelijks. DPI is wat dat betreft gewoon even de calculator erbij pakken en je muis sens is identiek. Maar als je van muis veranderd moet je niet de vorm onderschatten. Zelfs als je muis sensitivity exact het zelfde is, als je grip veranderd dan zal de game ook vreemd aan voelen. Ook verschillen in muis sensor kunnen een effect hebben.Gundogan schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 02:17:
[...]
Net zo 'vervelend' als ingame sens waarden die niet zoals Quake/Half-Life zijn. Moet je weer rondjes gaan draaien in plaats van (voor mij) ingame 1.5-2, windows 6, 800dpi en klaar. Lui.
Ik heb deze ook. Laatst kwam het ding ook los van de ondergrond. Wat bleek? Zat gewoon teveel stof en kleine kruimeltjes onder waardoor de 'sticky' onderkant niet genoeg contact meer maakte. Oplossing? Even afvegen met de hand en voila. Hij lag weer rock solid op zijn plek.Help!!!! schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:31:
[...]
Vreemd, ik heb de G-TF speed (http://www.zowiegear.com/index.php?i=product&p=8) maar bij mij zit er een soort sticky plastic onderkant op (dus geen gladde) die heel goed aan mijn eveneens houten buro kleeft.
Misschien toch verschillende onderkanten....
Prima.
Inderdaad. Hij kan ook prima tegen water. Even beide kanten afspoelen onder de kraan en hij is als nieuw.tikkietrugjaap schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:51:
[...]
Ik heb deze ook. Laatst kwam het ding ook los van de ondergrond. Wat bleek? Zat gewoon teveel stof en kleine kruimeltjes onder waardoor de 'sticky' onderkant niet genoeg contact meer maakte. Oplossing? Even afvegen met de hand en voila. Hij lag weer rock solid op zijn plek.
PC Specs
PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq