Same here, het ding doet heel weinig fout en heel veel goed. De prijs is eigenlijk het grootste manco, maar dat geldt voor alle muizen in dat segment.Outlandos schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:10:
Eindelijk gekozen voor de nieuwe Razer Deathadder Chroma, heerlijk ding!
59 euro inc verzendkosten viel me nog me, maar goedkoop is het niet nee.Verwijderd schreef op zondag 15 februari 2015 @ 21:27:
[...]
Same here, het ding doet heel weinig fout en heel veel goed. De prijs is eigenlijk het grootste manco, maar dat geldt voor alle muizen in dat segment.
Verwijderd
Ik twijfel erg tussen de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse en de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart
Eigenlijk vind ik de Logitech beetje onhandig door al die knopjes. Maar ik hoorde dat hij een betere sensor heeft. Qua looks is de Corsair beter, ik ga het namelijk combineren met een pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red en een pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition
Eigenlijk vind ik de Logitech beetje onhandig door al die knopjes. Maar ik hoorde dat hij een betere sensor heeft. Qua looks is de Corsair beter, ik ga het namelijk combineren met een pricewatch: Corsair Gaming K95 RGB Cherry MX Red en een pricewatch: Corsair Gaming MM200 Extended Edition
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 21:06 ]
Heb inmiddels de Logitech G302 gekocht.
Heb hem nu een dag in gebruik en zijn vorm bevalt me best wel. Het is vergelijkbaar met die standaard muizen die ze bij ons op kantoor hebben (no-name gerebrand door HP) maar dan met goede sensor, beter knoppen, etc, etc. Aangezien ik een fingertip/claw muizer ben ligt het ding prima in de hand.
Zijn er nog bepaalde dingen die mensen willen weten?
Heb hem nu een dag in gebruik en zijn vorm bevalt me best wel. Het is vergelijkbaar met die standaard muizen die ze bij ons op kantoor hebben (no-name gerebrand door HP) maar dan met goede sensor, beter knoppen, etc, etc. Aangezien ik een fingertip/claw muizer ben ligt het ding prima in de hand.
Zijn er nog bepaalde dingen die mensen willen weten?
Prima.
Goed. Ik koop dus nooit van mijn leven meer een Steelseries Sensei muis.
21 december gekocht en nu al enkele weken problemen mee. Bol.com deed lastig en Steelseries support stuurt dit terug:
Lekker dan. Was ik nou potverdomme toch maar voor een Roccat gegaan
De muis doet het in principe prima, alleen dat piepje is zo rete irritant
60 euro down the drain. Dus ik heb mezelf al voorgenomen nooit meer wat bij Steelseries te kopen en nooit meer wat bij Bol. Die hadden als verkoper ook wel wat schappelijker moeten zijn imo. Het is geen muis van een kwartje vijftig namelijk en pas zo kort na de aanschaf al problemen. Die hadden hem gewoon om moeten ruilen voor een nieuwe.
Helaas doen ze dat niet en meedenken naar oplossingen willen ze ook niet. Prima. Dan ben je een voorheen tevreden klant kwijt. Doei bol en doei steelseries
21 december gekocht en nu al enkele weken problemen mee. Bol.com deed lastig en Steelseries support stuurt dit terug:
Mijn klacht is dat het scrollwieltje een kleine maand na aanschaf heel vervelend piept tijdens omlaag scrollen. Mij lijkt het niet normaal en al helemaal niet voor een muis van 60 euro. Bol.com geeft aan dat ze niet weten of het onder garantie valt en ik sowieso dan al zit te kijken met 20 euro onderzoekskosten als ik het niet laat repareren en Steelseries zegt domweg dat is normaal. Muizen piepen als je omlaag scrollt. Als je omhoog scrollt niet, maar dat is ook normaal. Tevens is het normaal dat de eerste maand dat vervelende piepje er niet in zit.Thank you for your inquiry.
This is not a product defect and is just the way the mouse functions mechanically.
It is not covered under warranty.
We can RMA the mouse for you, but it most likely will not fix the underlying squeak with the scroll wheel.
Regards,
SteelSeries Support
Lekker dan. Was ik nou potverdomme toch maar voor een Roccat gegaan
De muis doet het in principe prima, alleen dat piepje is zo rete irritant
60 euro down the drain. Dus ik heb mezelf al voorgenomen nooit meer wat bij Steelseries te kopen en nooit meer wat bij Bol. Die hadden als verkoper ook wel wat schappelijker moeten zijn imo. Het is geen muis van een kwartje vijftig namelijk en pas zo kort na de aanschaf al problemen. Die hadden hem gewoon om moeten ruilen voor een nieuwe.
Helaas doen ze dat niet en meedenken naar oplossingen willen ze ook niet. Prima. Dan ben je een voorheen tevreden klant kwijt. Doei bol en doei steelseries
Niet de meest nette oplossing maar als de klantenservice zo reageert op een gegronde klacht zou ik de muis gewoon even kortsluiting laten maken en hem alsnog retour sturen, ze kunnen het krijgen hoe ze het hebben willen. Overigens heeft die SteelSeries support al veelvuldig aangetoond geen capabele afdeling te zijn. Mijn RMA procedure heeft maanden geduurd en uiteindelijk kreeg ik alsnog de verkeerde muis opgestuurd.
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Ach ja, bij steelseries is alles slecht en heb dat al meerdere malen aagegeven. Ze leveren matige tot zeer slechte hardware voor een hoge prijs. Alles wat ik van steelseries heb gekocht mankeerde wat aan of was na een paar weken stuk.
Hetzelfde verhaal bij Razer ook 3x bagger. Van beide merken koop ik in elk geval niks meer
Hetzelfde verhaal bij Razer ook 3x bagger. Van beide merken koop ik in elk geval niks meer
Is Roccat (en dan meer specifieker de Kova+) degelijker?
Niet dat ik nu meteen weer een nieuwe muis van 60 euro ga kopen. Deze doet het gewoon. Meer voor mn eigen beeldvorming.
Niet dat ik nu meteen weer een nieuwe muis van 60 euro ga kopen. Deze doet het gewoon. Meer voor mn eigen beeldvorming.
Ik heb alles van razer en er is nog nooit iets kapot gegaan.RoaDHouse schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 00:28:
Ach ja, bij steelseries is alles slecht en heb dat al meerdere malen aagegeven. Ze leveren matige tot zeer slechte hardware voor een hoge prijs. Alles wat ik van steelseries heb gekocht mankeerde wat aan of was na een paar weken stuk.
Ik heb ook een tijdje met de M65 en G502 in gedachten rondgelopen. Toen ik met beide even een minuut of twee had getest, was het al snel duidelijk voor mij, de vorm van de M65 was iets te vreemd, ik kon er niet echt mee overweg bleek al binnen de eerste minuut. Ook glijd de muis wat trager, een beetje als de Zowie's van een aantal jaar terug.Verwijderd schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 21:05:
Ik twijfel erg tussen de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse en de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart
Ik kan nog steeds niet zeggen dat ik dol ben op de G502 zoals voorheen op m'n Razer DA 3.5. Daar was ik toch consistenter mee, mede doordat ik de G502 niet consistent kan grippen denk ik. De G502 moet je toch wel echt met je palm achter de muis op de muismat gebruiken, wil je op de juiste plek uitkomen met je vingers. Comfortabel genoeg na wat wennen. Soepel in gebruik, prima sensor inderdaad, maar ergonomisch voor mij niet de juiste keuze. Maar een stuk beter dan de M65. Ga het proberen, dat helpt een hoop!
Wat betreft Razer gear en kapot gaan; het gaat bij mij doorsnee minimaal 3 jaar goed. Daar kan ik niet over klagen. Muismatten slijten uiteindelijk natuurlijk gewoon af tot ze niet meer goed werken, glides slijten uiteindelijk ook weg, maar zijn te vervangen.
Roccat voelt naar mijn mening ook allesbehalve degelijk aan, met hun aftersales heb ik echter geen ervaring omdat ik om die reden nooit een Roccat muis heb aangeschaft. Voor een degelijke muis zou ik meer in de richting van Zowie of Mionix zoeken, die doen het qua bouwkwaliteit toch een stukje beter.vosss schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 06:30:
Is Roccat (en dan meer specifieker de Kova+) degelijker?
PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)
Na 3 jaar mijn Razer deathadder gebruikt te hebben, heb ik deze verkocht en een Roccat savu aangeschaft.
Ik had altijd last van m'n pols, omdat ik de muis (té?) krampachtig vasthoud. Dus ik dacht dat met de roccat savu dit probleem opgelost zou zijn, omdat ik dacht meer van de claw grip hield, maar nu is deze muis eigenlijk net iets te kort en komt m'n vel steeds onder de linkerkant van de muis.
Dus ben van plan om deze toch weer te koop te zetten en naar wat anders te zoeken. Had vroeger gewoon een simpele logitech muis:

Met die muis had ik nooit ergens last van en wil dus eigenlijk weer een gelijksoortige muis met natuurlijk wel een hogere DPI aangezien ik op redelijke hoge sensivity speel.
Als iemand advies heeft qua muizen hoor ik het graag!
Ik had altijd last van m'n pols, omdat ik de muis (té?) krampachtig vasthoud. Dus ik dacht dat met de roccat savu dit probleem opgelost zou zijn, omdat ik dacht meer van de claw grip hield, maar nu is deze muis eigenlijk net iets te kort en komt m'n vel steeds onder de linkerkant van de muis.
Dus ben van plan om deze toch weer te koop te zetten en naar wat anders te zoeken. Had vroeger gewoon een simpele logitech muis:

Met die muis had ik nooit ergens last van en wil dus eigenlijk weer een gelijksoortige muis met natuurlijk wel een hogere DPI aangezien ik op redelijke hoge sensivity speel.
[ Voor 12% gewijzigd door Terrie op 19-02-2015 20:03 ]
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
Dan moet je kijken in het steelseries kinzu/razer abyssus, zowie fk,ec2/logitech g100s straatjeTerrie schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:02:
Na 3 jaar mijn Razer deathadder gebruikt te hebben, heb ik deze verkocht en een Roccat savu aangeschaft.
[afbeelding]
Een tijd geleden is het scrollwiel van mijn Steelseries Xai overleden, omdat het staafje wat het wiel vasthoudt is afgebroken. Naar mijn idee is dit gewoon een brakke constructie en zou dit niet mogen gebeuren. Een nieuw wieltje zou al mijn problemen oplossen, maar Steelseries wilde mij uiteraard niet helpen want de muis was al te oud.
Dus... Tijd voor een nieuwe, want browsen zonder scrollwiel is zwaar klote. Wat ik zoek:
Budget: max 60 euro, liefst minder
Grip: soort van palm/claw combinatie
Vorm: liefst enigszins ergonomisch
Gebruik: Games (Dota, CSGO) en ander computerwerk
en het liefst nog fatsoenlijke support voor Linux.
Gevonden:
Logitech G400S (45 euro via amazon)
Zowie FK1 of EC1 (betere vorm?) (~65 euro)
Wat wil ik niet:
Steelseries, vanwege bovenstaande verhaal.
Nieuwe Logitech serie, want deze zijn lelijk en hebben te veel rare knoppen.
Van alle muizen lijkt er geen enkele echt boven de rest uitsteken en dat is nogal jammer. Heb ik nog wat gemist?
Dus... Tijd voor een nieuwe, want browsen zonder scrollwiel is zwaar klote. Wat ik zoek:
Gevonden:
Wat wil ik niet:
Van alle muizen lijkt er geen enkele echt boven de rest uitsteken en dat is nogal jammer. Heb ik nog wat gemist?
Je kan ook de EC2-A overwegen. Kwa grootte is de EC1-A het grootste, EC2-A middel, FK2 is smal/plat.
Ik speel zelf met een EC1-Evo-CL. Zelfde vorm als de nieuwe geupdate versie geloof ik. Ik vind de vorm heel goed ondanks dat hij wat groot is, en stiekem wil ik een EC2 testen om te zien of dat niet wat beter is, maar ik kan niet klagen haha.
Ik voel me net een Zowie promotor af en toe, maar ik heb al een tijdje geen andere muizen geprobeerd
Ik speel zelf met een EC1-Evo-CL. Zelfde vorm als de nieuwe geupdate versie geloof ik. Ik vind de vorm heel goed ondanks dat hij wat groot is, en stiekem wil ik een EC2 testen om te zien of dat niet wat beter is, maar ik kan niet klagen haha.
Ik voel me net een Zowie promotor af en toe, maar ik heb al een tijdje geen andere muizen geprobeerd
Zoals hierboven al aangegeven is Zowie een geschikt merk voor je.Tk55 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:49:
Een tijd geleden is het scrollwiel van mijn Steelseries Xai overleden, omdat het staafje wat het wiel vasthoudt is afgebroken. Naar mijn idee is dit gewoon een brakke constructie en zou dit niet mogen gebeuren. Een nieuw wieltje zou al mijn problemen oplossen, maar Steelseries wilde mij uiteraard niet helpen want de muis was al te oud.
Gevonden:
Wat wil ik niet:
Waar je ook naar kan kijken is de nieuwe Logitech G302, ik weet namelijk niet welke nieuwe serie je bedoelt aangezien de G400S ook al nieuw is.
Prima.
Ik bedoelde eigenlijk de Gx02 serie. De Logitech G400S is immers in Nederland niet meer verkrijgbaar en vervangen door de G402. Deze serie heb ik kunnen testen in de mediamarkt, alleen de looks staan me niet zo aan.
Volgens mij beviel de G302 qua vorm ook niet echt. Misschien dat ik in de komende dagen nog eens langs de MM ga, om nog eens te proberen.
Van de Zowie EC2-A heb ik eigenlijk als enige commentaar gelezen dat de zijknoppen een beetje slap zijn.
Volgens mij beviel de G302 qua vorm ook niet echt. Misschien dat ik in de komende dagen nog eens langs de MM ga, om nog eens te proberen.
Van de Zowie EC2-A heb ik eigenlijk als enige commentaar gelezen dat de zijknoppen een beetje slap zijn.
Verwijderd
Ik heb de belachelijk stugge braided USB kabel van mijn Sensei Raw vervangen voor die van mijn oude Razer Lachesis. De ombouw was simpel, de connector was hetzelfde alleen de pinout was iets anders, kwestie van de groene en witte pin los peuteren en verwisselen.
Dag en nacht verschil vooral als je wat lagere gevoeligheid speel.
Heb die braided kabels ook nooit begrepen. Vriend van me had vaak muizen die dit hadden en ELKE keer kwam de rubber kabel als een soort binnenband naar buiten zetten.Verwijderd schreef op maandag 23 februari 2015 @ 03:39:
Ik heb de belachelijk stugge braided USB kabel van mijn Sensei Raw vervangen voor die van mijn oude Razer Lachesis. De ombouw was simpel, de connector was hetzelfde alleen de pinout was iets anders, kwestie van de groene en witte pin los peuteren en verwisselen.
M'n G500 had t ook. Vreselijk irritant.
Prima.
Verwijderd
De ringetjes onder de printplaat gaven wat problemen, de sensor kwam iets scheef te liggen waardoor een recht lijn iets gebogen werd. Hierop een visitekaartje met een dikte van 0,5 mm vernipt met een gat voor de sensor dat net iets groter is dan het sensor gaatje in de muis. Liftoff hoogte is nu ongeveer 1 milimeter.

Het stukje visitekaart is het lichtere ondoorzichtige gedeelte rond de sensor.

Het stukje visitekaart is het lichtere ondoorzichtige gedeelte rond de sensor.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2015 05:28 ]
Bij mijn desktop pc heb ik al sinds een jaar of 5-6 een Logitech G500 muis.
Bij mijn laptop heb ik nu 1.5 jaar een simpele cheape microsoft muis, met draad. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe (bij voorkeur draadloze) muis, Welke is aan te raden?
Ik ben op zich best wel fan van logitech. De beste muis die ik vind is een Logitech G700s, alleen is deze behoorlijke aan de prijs.
Verder suggesties?
Bij mijn laptop heb ik nu 1.5 jaar een simpele cheape microsoft muis, met draad. Hiervoor ben ik eigenlijk op zoek naar een nieuwe (bij voorkeur draadloze) muis, Welke is aan te raden?
Ik ben op zich best wel fan van logitech. De beste muis die ik vind is een Logitech G700s, alleen is deze behoorlijke aan de prijs.
Verder suggesties?
Ook ik ben op zoek naar een opvolger voor die van mij...
Ik heb nu jaren een MX518, maar ik merk als ik muizen van vrienden gebruik, dat de veel preciezere sensor een genot is om mee te werken. Ik hoef niet verschrikkelijk veel DPI, maar je merkt dat het gewoon intuïtiever om met een betere sensor te werken.
In eerste instantie kocht ik de G502, waar ik al héél snel weer klaar mee was. De vormfactor was het gewoon niet voor me... Daar kwam nog bij dat ik die overkill aan knopjes eigenlijk helemaal niet wil. Teruggestuurd, dus.
Daarna de Deathadder Chroma, die in eerste instantie heel redelijk leek. Maar, na een paar dagen voelde het toch niet fijn genoeg. Ook teruggestuurd...
In een MediaMarkt een keer een Razer Naga vastgehad, leek ideaal te zijn. Goede vorm, ruimte aan de rechterkant voor mijn ringvinger èn pink. Maar... die 12 MMO-knoppen aan de linkerkant
Ik wil daar gewoon twee knoppen en niet twaalf.
Iemand de gouden tip?
Ik heb nu jaren een MX518, maar ik merk als ik muizen van vrienden gebruik, dat de veel preciezere sensor een genot is om mee te werken. Ik hoef niet verschrikkelijk veel DPI, maar je merkt dat het gewoon intuïtiever om met een betere sensor te werken.
In eerste instantie kocht ik de G502, waar ik al héél snel weer klaar mee was. De vormfactor was het gewoon niet voor me... Daar kwam nog bij dat ik die overkill aan knopjes eigenlijk helemaal niet wil. Teruggestuurd, dus.
Daarna de Deathadder Chroma, die in eerste instantie heel redelijk leek. Maar, na een paar dagen voelde het toch niet fijn genoeg. Ook teruggestuurd...
In een MediaMarkt een keer een Razer Naga vastgehad, leek ideaal te zijn. Goede vorm, ruimte aan de rechterkant voor mijn ringvinger èn pink. Maar... die 12 MMO-knoppen aan de linkerkant
Iemand de gouden tip?
@Bobbus
Razer Naga Hex heeft maar 6 knopjes ipv 12? Dat zou je kunnen proberen.
De Razer Imperator is volgens mij de zelfde vorm kwa boog en knoppen, hij is alleen iets minder schuin (*dus voelt hoger). Helaas moet je dan wel op zoek naar een oude Imperator, er zijn redelijk veel series geweest met zeer slechte sensor / firmwares. De Taipan die em opvolgte was niet veel beter, ondanks de betere sensor gewoon toch weer een "net niet" product.
Rest nog de Roccat Kone Pure Optical. Zelfde sensor als de Death Adder, maar iets constantere firmware (betere prestaties? Ik merk niets?), een een beetje een mix tussen de MS Intelli vorm en de Death Adder / Copperhead / Laciasus (of hoe je dat ook schrijft, voorloper van de Naga van Razer kwa L/R knoppen).
Beetje klein, zoals de G502 misschien, maar zeker een goed model.
Razer Naga Hex heeft maar 6 knopjes ipv 12? Dat zou je kunnen proberen.
De Razer Imperator is volgens mij de zelfde vorm kwa boog en knoppen, hij is alleen iets minder schuin (*dus voelt hoger). Helaas moet je dan wel op zoek naar een oude Imperator, er zijn redelijk veel series geweest met zeer slechte sensor / firmwares. De Taipan die em opvolgte was niet veel beter, ondanks de betere sensor gewoon toch weer een "net niet" product.
Rest nog de Roccat Kone Pure Optical. Zelfde sensor als de Death Adder, maar iets constantere firmware (betere prestaties? Ik merk niets?), een een beetje een mix tussen de MS Intelli vorm en de Death Adder / Copperhead / Laciasus (of hoe je dat ook schrijft, voorloper van de Naga van Razer kwa L/R knoppen).
Beetje klein, zoals de G502 misschien, maar zeker een goed model.
Hier kreeg ik vandaag een Razer Ouroboros binnen.
Tot nu toe, voldoet die goed aan mijn verwachtingen.
Tot nu toe, voldoet die goed aan mijn verwachtingen.
De gouden tip is dat je een nieuwe muis dus met andere vorm minstens een week of misschien langer de tijd moet gunnen om aan te wennen, anders ga je nooit een geschikte muis vinden. Als je de mx518 heerlijk vind kun je het beste naar de G402 kijken ( de indirecte opvolger van de mx518>g400>G402 serie).Bobbus schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 19:36:
Ook ik ben op zoek naar een opvolger voor die van mij...
In een MediaMarkt een keer een Razer Naga vastgehad, leek ideaal te zijn. Goede vorm, ruimte aan de rechterkant voor mijn ringvinger èn pink. Maar... die 12 MMO-knoppen aan de linkerkantIk wil daar gewoon twee knoppen en niet twaalf.
Iemand de gouden tip?
Alternatieven zijn de Razer deathadder, steelseries rival, maar dan zul je wel wat 'aanpassingsgeduld' moeten hebben.
Zijn er andere draadloze alternatieven voor de G700s? Deze is (nieuw) wel erg prijzig.
Als hij zijn geld waard is wil ik het overwegen, maar als er andere alternatieven zijn...
Als hij zijn geld waard is wil ik het overwegen, maar als er andere alternatieven zijn...
De performance MX is heeft zowat dezelfde vorm als de G700s, enkel wat minder knoppen (en is al wat langer op de markt). Kost in de pricewatch een €20 minder. Ook niet echt de meest 'portable' muis voor een laptop...yannickie111 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:46:
Zijn er andere draadloze alternatieven voor de G700s? Deze is (nieuw) wel erg prijzig.
Ik gebruik deze al een kleine 5 jaar voor gaming, nooit problemen mee gehad.
[ Voor 5% gewijzigd door DenHond op 01-03-2015 12:54 ]
Ik heb jarenlang gegamed met één of andere Chinese 'gaming' muis. Ik was na een tijdje gewend aan de grip en heb 't daarbij gelaten, totdat ik een half jaar geleden bij de MyCom een Deathadder heb gekocht met het idee dat die geen acceleratie en een betere sensor had.
In het begin voelde hij niet echt lekker maar ik ben heel blij dat ik hem niet heb teruggebracht want na een maand was ik gewend aan de grip en was mijn accuracy van 10% naar 15% gegaan in BF4
Op dit moment is m'n accuracy ~20% en na lange gamesessies heb ik helemaal geen last meer van m'n hand.
Enige muis waar ik echt niet aan kon wennen was de G502, dat ding was veel te lomp en die sniper knop zat echt heel erg in de weg.
Maar valt me op dat de Deathadder nog steeds een van de meest populaire muis is in de pricewatch
In het begin voelde hij niet echt lekker maar ik ben heel blij dat ik hem niet heb teruggebracht want na een maand was ik gewend aan de grip en was mijn accuracy van 10% naar 15% gegaan in BF4
Enige muis waar ik echt niet aan kon wennen was de G502, dat ding was veel te lomp en die sniper knop zat echt heel erg in de weg.
Maar valt me op dat de Deathadder nog steeds een van de meest populaire muis is in de pricewatch
Ik heb zelf de g500. G500s deathadder 2013 en een msi gamingmuis.
Msi muis heb ik gewonnen met een prijsvraag en is heel erg licht.
Msi muis heb ik gewonnen met een prijsvraag en is heel erg licht.
Angelo NL / Global Cargo VTC
Mensen, ik zit met een probleem. Ik heb sinds een maand of 2 een Logitech G502. Lange tijd niets mee aan de hand tot 1,5-2 weken geleden. Nu heb ik last van random cursor jumps. Ik gebruikte eerder geen muismat, ondergrond is een houten tafel. Toen de cursor jumps begonnen dacht ik eerst natuurlijk aan een vuiltje voor de sensor. Helaas niet het geval. Vande week een muismat gekocht (logitech g240) om te kijken of het toch niet aan het tafel oppervlakte ligt. Helaas blijft de cursor verspringen.
Tijdens gamen is het super irritant en ik werk ook veel in photoshop en daar heb ik er ook veel last van.
Is dit een gevalletje van een slechte/kapotte sensor? En heeft er iemand ervaring met de Media Markt als ik daar heen ga om hem proberen om te ruilen?
Edit: Wat ik al heb geprobeerd: Andere dpi's instellen, verschillende polling rates ingesteld, afstemmen op oppervlaktes gedaan en ingesteld op standaard, logitech g240 etc.
Tijdens gamen is het super irritant en ik werk ook veel in photoshop en daar heb ik er ook veel last van.
Is dit een gevalletje van een slechte/kapotte sensor? En heeft er iemand ervaring met de Media Markt als ik daar heen ga om hem proberen om te ruilen?
Edit: Wat ik al heb geprobeerd: Andere dpi's instellen, verschillende polling rates ingesteld, afstemmen op oppervlaktes gedaan en ingesteld op standaard, logitech g240 etc.
[ Voor 10% gewijzigd door Richard1989 op 03-03-2015 10:30 . Reden: info toegevoegd ]
Probeer eens software te herinstalleren en je settings terug naar fabrieksstandaard te zetten
Als dat niet werkt omruilen inderdaad, mediamarkt is daar wel makkelijk in zover ik weet.
Als dat niet werkt omruilen inderdaad, mediamarkt is daar wel makkelijk in zover ik weet.
Mijn MX1000 begint het na jaren van trouwe dienst te begeven. Ik zit nu te kijken naar de G602 of de G700s. Heeft iemand een idee welke een beetje in de buurt komt van de MX1000?
De MX1000 past voor mij perfect in de hand en dat het wat zwaarder is maakt mij niet zo heel veel uit.
De MX1000 past voor mij perfect in de hand en dat het wat zwaarder is maakt mij niet zo heel veel uit.
Ik ben dus nog steeds op zoek. Ik twijfel nu erg tussen de G700s en Performance MX.DenHond schreef op zondag 01 maart 2015 @ 12:50:
[...]
De performance MX is heeft zowat dezelfde vorm als de G700s, enkel wat minder knoppen (en is al wat langer op de markt). Kost in de pricewatch een €20 minder. Ook niet echt de meest 'portable' muis voor een laptop...
Ik gebruik deze al een kleine 5 jaar voor gaming, nooit problemen mee gehad.
De G700s heeft een veel hogere DPI (en meer knoppen, wat misschien per se een voordeel is, als ze in de weg zitten?).
De Performance MX heeft een betere accuduur, en ik denk bruikbaardere knoppen voor mij. Zou ik de relatief lage DPI vand e Performance MX gaan merken?
Op papier komt de G700s als grote winnaar uit de doos (behalve dan voor accuduur), maar ik denk niet dat dit in de praktijk heel erg merkbaar is, van de 'lage' dpi heb ik nog geen last gehad. In principe zou je zelfs geen laser muis 'mogen' gebruiken ivm de acceleratieproblemen, ook hier nooit last van gehad.yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 14:47:
[...]
Ik ben dus nog steeds op zoek. Ik twijfel nu erg tussen de G700s en Performance MX.
De G700s heeft een veel hogere DPI (en meer knoppen, wat misschien per se een voordeel is, als ze in de weg zitten?).
De Performance MX heeft een betere accuduur, en ik denk bruikbaardere knoppen voor mij. Zou ik de relatief lage DPI vand e Performance MX gaan merken?
De software voor de G700s zou wel beter moeten zijn, de setpoint software voor de Perfomance MX is niet echt wat het moet zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door DenHond op 05-03-2015 16:13 ]
Wat mis je aan de software? De SetPoint software van mijn G500 die ik bij mijn pc gebruik bevalt me prima.DenHond schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:10:
[...]
Op papier komt de G700s als grote winnaar uit de doos (behalve dan voor accuduur), maar ik denk niet dat dit in de praktijk heel erg merkbaar is, van de 'lage' dpi heb ik nog geen last gehad. In principe zou je zelfs geen laser muis 'mogen' gebruiken ivm de acceleratieproblemen, ook hier nooit last van gehad.
De software voor de G700s zou wel beter moeten zijn, de setpoint software voor de Perfomance MX is niet echt wat het moet zijn.
Bij mijn vorige pc veroorzaakte de software haperingen bij mijn cursor, bij mijn huidige pc krijg ik de instellingen voor de aanwijzersnelheid gewoon niet naar mijn wens... Met de standaard windows drivers nooit problemen gehad.yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 17:37:
[...]
Wat mis je aan de software? De SetPoint software van mijn G500 die ik bij mijn pc gebruik bevalt me prima.
Wie gebruikt er ook software.. gewoon eenmalig je DPI instellen en die software eraf gooien, wat wil je nog meer instellen dan?
Zonder de setpoint software werken de extra knoppen niet voor de Performance MX.
De overige knoppen instellen. Dat is juist de reden om zo'n (duurdere) muis te kopen, de extra functionaliteit. Die werkt niet zonder de setpoint software.Scrtz schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:30:
Wie gebruikt er ook software.. gewoon eenmalig je DPI instellen en die software eraf gooien, wat wil je nog meer instellen dan?
Als opvolger van Zowie FK bij mediamarkt G302 en G502 geprobeerd, toch wat vraagtekens qua hoe het in mijn hand ligt.
Uiteindelijk Zowie FK2 bestelt. Ben benieuwd, zouden Huano "blue" switches inzitten die iets lichter gaan.. Hoop dat dat echt zo is.
Uiteindelijk Zowie FK2 bestelt. Ben benieuwd, zouden Huano "blue" switches inzitten die iets lichter gaan.. Hoop dat dat echt zo is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
G502 vind ik wat teveel knoppen hebben, denk dat ik voor de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart ga.Help!!!! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:08:
Als opvolger van Zowie FK bij mediamarkt G302 en G502 geprobeerd, toch wat vraagtekens qua hoe het in mijn hand ligt.
pricewatch: CM Storm Mizar is ook een leuke budgetmuis
Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is aangezien de switches de enige reden zijn dat ik van m'n FK ben afgestapt.Help!!!! schreef op zondag 08 maart 2015 @ 17:08:
Muis nu met een G302 maar daar ben ik, na langdurig gebruik, toch niet helemaal tevreden over. Hij ligt lekker in de hand maar hij is niet gemaakt voor low sens gaming. Zo zijn de voetjes niet breed genoeg zodat je de muis kan 'kantelen' op de linker en rechter voet.
Ook was ik even vergeten dat Logitech muizen ook Logitech software nodig hebben
Prima.
Ah ja inderdaad, ik ben meer iemand die alles via het toetsenbord doet, en zo min mogelijk via de muis. Vandaar dat ik alleen eenmalig dpi instel, muisfirmware update en direct de software van mijn pc afgooi.yannickie111 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:49:
[...]
De overige knoppen instellen. Dat is juist de reden om zo'n (duurdere) muis te kopen, de extra functionaliteit. Die werkt niet zonder de setpoint software.
Ik zal het laten weten echter de muis blijkt toch niet leverbaar te zijn. Staat nu op 11mrt dus kan even duren voordat ik hem heb. (Heb wel al betaald...)tikkietrugjaap schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:04:
[...]
Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is aangezien de switches de enige reden zijn dat ik van m'n FK ben afgestapt.
Muis nu met een G302 maar daar ben ik, na langdurig gebruik, toch niet helemaal tevreden over. Hij ligt lekker in de hand maar hij is niet gemaakt voor low sens gaming. Zo zijn de voetjes niet breed genoeg zodat je de muis kan 'kantelen' op de linker en rechter voet.
Ook was ik even vergeten dat Logitech muizen ook Logitech software nodig hebben.
Ik vond op youtube filmpjes waar gezegd werd dat de switches lichter zijn en nu Huano blue zijn ipv Huano red.
Geen idee hoe dat zich verhoudt tot Omron maar kan tzt wel aangeven hoe het voelt tov de originele FK.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Je kunt de software toch gewoon uninstallen na het instellen?tikkietrugjaap schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:04:
[...]
Ik hoor graag van je of dit inderdaad het geval is aangezien de switches de enige reden zijn dat ik van m'n FK ben afgestapt.
Ook was ik even vergeten dat Logitech muizen ook Logitech software nodig hebben.
Maar aangezien jij het over de switches hebt: ik heb de G302 een paar dagen geprobeerd maar ik moest hem helaas retourneren omdat de rechtermuisknop te gevoelig was voor mijn vingers. Ik werd min of meer gestoord van de constant tevoorschijn floepende contextmenu's en ook in games was het niet echt handig (hoewel ik er daar minder last van had dan op de desktop/tijdens browsen). Helaas, omdat ik het afgezien daarvan echt een fijne muis vond. Het klinkt een beetje dubbel, maar dit waren qua gevoel de beste muisknoppen die ik ooit heb meegemaakt.
Nu mijn vraag: is dit representatief voor alle muizen met omron switches? Of toch meer iets voor de G302? (aangezien ik nog een paar comments tegenkwam van mensen die last hadden van de te lichte rmb).
Ik ben bang dat ik dan instellingen kwijt raak. Zo stond bijvoorbeeld positieve acceleratie standaard aan en die kon ik pas uitzetten toen ik de settings op de PC ging aanpassen ipv in de muis (dan heb ik het over dat icoontje dat je laat kiezen tussen de PC en dat 'chipje').Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:46:
[...]
Je kunt de software toch gewoon uninstallen na het instellen?
Maar aangezien jij het over de switches hebt: ik heb de G302 een paar dagen geprobeerd maar ik moest hem helaas retourneren omdat de rechtermuisknop te gevoelig was voor mijn vingers. Ik werd min of meer gestoord van de constant tevoorschijn floepende contextmenu's en ook in games was het niet echt handig (hoewel ik er daar minder last van had dan op de desktop/tijdens browsen). Helaas, omdat ik het afgezien daarvan echt een fijne muis vond. Het klinkt een beetje dubbel, maar dit waren qua gevoel de beste muisknoppen die ik ooit heb meegemaakt.
Nu mijn vraag: is dit representatief voor alle muizen met omron switches? Of toch meer iets voor de G302? (aangezien ik nog een paar comments tegenkwam van mensen die last hadden van de te lichte rmb).
Daarentegen is natuurlijk wel slimmer om het gewoon te proberen en te kijken wat er gebeurt.
Also, ik heb even getest voor je en voor mij voelen de knoppen van de G302 hetzelfde als van de G400.
[ Voor 3% gewijzigd door tikkietrugjaap op 11-03-2015 18:59 ]
Prima.
Verwijderd
Oh, ik had niet eens gezien dat je daar tussen kon kiezen, ik heb alleen het ingebouwde geheugen gebruikt om de dpi wat aan te passen. Dat van die acceleratie is wel vreemd, dacht juist dat de AM010 sensor dat helemaal niet had.tikkietrugjaap schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:58:
[...]
Ik ben bang dat ik dan instellingen kwijt raak. Zo stond bijvoorbeeld positieve acceleratie standaard aan en die kon ik pas uitzetten toen ik de settings op de PC ging aanpassen ipv in de muis (dan heb ik het over dat icoontje dat je laat kiezen tussen de PC en dat 'chipje').
Daarentegen is natuurlijk wel slimmer om het gewoon te proberen en te kijken wat er gebeurt.
Also, ik heb even getest voor je en voor mij voelen de knoppen van de G302 hetzelfde als van de G400.
Edit: misschien ligt het aan mijn vingers dan, hoewel ik hier voor het eerst in 20 jaar computeren last van had. Of een maandagochtend modelletje. Anyway, ik heb geen zin om nog een keer het risico te lopen.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 19:16 ]
Ik speel nu maanden met de Logitech G302 en niet 1 keer de behoefte gehad om een andere muis uit te proberen.
De klik is heerlijk van de muis, zowel links als rechts voelen excact hetzelfde aan. Hij is degelijk gebouwd zonder enige vorm van rammels of wat dan ook. Ik vind hem in ieder geval 10x beter dan een ZowieFK muis waarbij je altijd aan de vaste dpi instellingen zit.
De klik is heerlijk van de muis, zowel links als rechts voelen excact hetzelfde aan. Hij is degelijk gebouwd zonder enige vorm van rammels of wat dan ook. Ik vind hem in ieder geval 10x beter dan een ZowieFK muis waarbij je altijd aan de vaste dpi instellingen zit.
Verwijderd
Ja, fijne sensor en heerlijke knoppen qua klikken maar jij hebt dus geen last van onbedoeld indrukken? Schijnbaar heb ik een zware vinger...
Moet wel zeggen dat het niet meevalt om een simpele ambidextrous gamemuis zonder teveel toeters en bellen te vinden. Heb nu een kinzu v3, op zich hele fijne vorm maar had iets groter gemogen voor mijn handen, zeg 2mm erbij aan alle kanten. Afgezien daarvan vallen de knoppen me een beetje tegen, eerste exemplaar had rammelend en kantelbaar scrollwheel, dus omgeruild maar die ik nu heb zit behoorlijk verschil tussen linker en rechter knop, linker knop is echt fijn maar rechter knop voelt alsof er een beetje speling inzit. Ach ja, 40 euro muis made in china. Heb hier tenminste niet het probleem van per ongeluk klikken mee.
Als Microsoft nou gewoon 1600dpi versie van WMO zou maken in plaats van de bagger muizen die ze nu hebben...koop daar meteen 10 stuks van.
Moet wel zeggen dat het niet meevalt om een simpele ambidextrous gamemuis zonder teveel toeters en bellen te vinden. Heb nu een kinzu v3, op zich hele fijne vorm maar had iets groter gemogen voor mijn handen, zeg 2mm erbij aan alle kanten. Afgezien daarvan vallen de knoppen me een beetje tegen, eerste exemplaar had rammelend en kantelbaar scrollwheel, dus omgeruild maar die ik nu heb zit behoorlijk verschil tussen linker en rechter knop, linker knop is echt fijn maar rechter knop voelt alsof er een beetje speling inzit. Ach ja, 40 euro muis made in china. Heb hier tenminste niet het probleem van per ongeluk klikken mee.
Als Microsoft nou gewoon 1600dpi versie van WMO zou maken in plaats van de bagger muizen die ze nu hebben...koop daar meteen 10 stuks van.
Heb de FK2 vandaag binnen gekregen en in de pauze kort kunnen proberen. De FK lag mij goed in de hand, had er niet snel RSI mee, en heb de FK2 genomen omdat deze iets lichtere mousebuttons zou hebben en een nog betere sensor. M.n. de lichtere mousebuttons zouden het in mijn ogen enige echte nadeel vd muis hopelijk opheffen. Een potentiele downside zou de veranderde sensor steps kunnen zijn.
Al met al een beetje een gokje of ik er echt wat mee zou opschieten tov mijn originele FK. Heb ook nog even naar de G303 en G502 van Logitech gekeken maar de vorm vd 303 kon me nog niet overtuigen. Vorm G502 leek me niet verkeerd maar alle buttons (en ook) software maakt het voor mij wat bloated allemaal.
Hieronder korte vergelijking met de originele FK.
Al met al een beetje een gokje of ik er echt wat mee zou opschieten tov mijn originele FK. Heb ook nog even naar de G303 en G502 van Logitech gekeken maar de vorm vd 303 kon me nog niet overtuigen. Vorm G502 leek me niet verkeerd maar alle buttons (en ook) software maakt het voor mij wat bloated allemaal.
Hieronder korte vergelijking met de originele FK.
- Vorm: Identiek
- Materiaal: Identiek (Moet wel even wennen aan de feel omdat mijn oude fk her en der glad is vd slijtage/transpiratie)
- Scrollwheel: Oude FK had 16 traps scroll wheel en de FK2 heeft 24 traps. Ik heb mijzelf nooit echt geergerd aan het 16 traps SW. De duidelijke overgang is ergens wel lekker in games. Echter de nieuwe vind ik wel wat lekkerder zeker bij het scrollen van webpages (minder schokkerig).
- Sensor: De FK sensor was al goed maar de FK2 zou nog wat beter moeten zijn. Heb nog geen verschillen gemerkt.
Update 6apr15: Het zijn kleine verschillen maar voor mijn gevoel is de FK2 sensor toch wel wat strakker en komt beter over. - Sensor native steps: de FK heeft 450/1150/2300 en de FK2 heeft 400/800/1600/3200. Ik gebruik een 24” 1080p scherm en moet er behoorlijk aan wennen. Ik vond 1150 ideaal. 800 is onder windows voor mij te langzaam en 1600 is aan de snelle kant. Miscchien is dit anders op de 27” 1440p monitor die ik van plan ben ergens in de komende maanden aan te schaffen. Update 6apr15:Oude steppings waren fijner op een 1080p onder windows, maar er valt goed mee te werken.
- Mousebuttons: De FK had rode Huano’s. Deze hebben een duidelijke klik maar werden vaak (en ook door mij) als relatief stug ervaren waardoor bijv. doubletaps minder fijn gaan. De FK2 heeft naar verluidt blauwe Huano’s met een lichtere klik.
Mijn eerste indruk is dat ik verschil merk in de buttons, de FK2 is ietsje lichter maar voelt ook iets minder ‘strak’ / ‘duidelijk” dan de rode. Heb helaas geen Omron muis meer liggen maar wat ik me ervan herinner is dat die toch nog duidelijk lichter zijn. Dus: Huano red > Huano blue > Ormon Update 6apr15:Switches lijken nog steeds ietsie lichter maar dat kan ook verbeelding zijn. Mijn voorgaande omron switches van bijvoorbeel de DA2013 waren echt duidelijk lichter.
[ Voor 9% gewijzigd door Help!!!! op 15-09-2016 15:59 ]
PC Specs
Verwijderd
Totaal iets anders,
ik was net de review aan het bekijken van de G502 gaming muis van Logitech.
Wat mij vreselijk stoorde is dat mensen als "min punt" bedraad of niet wireless zetten.
het is een gaming muis...... beetje gamer hoeft geen wireless spul.
ik snap bij een "normale" muis dat je dat een min punt vind, maar bij een gamers muis absoluut niet.
Wat mij vreselijk stoorde is dat mensen als "min punt" bedraad of niet wireless zetten.
ik snap bij een "normale" muis dat je dat een min punt vind, maar bij een gamers muis absoluut niet.
Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik zelf heb sinds kort een Razer Ouroboros draadloze gaming muis.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:26:
Totaal iets anders,
Heerlijk ding, doet wat die moet doen en zonder draadje.
Ik zelf, maar dit zal zeker erg persoonlijk zijn, zou echt geen muis met een draadje meer willen hebben.
Gisteren heb ik de Logitech G303 besteld dus ik ben benieuwd hoe deze gaat bevallen.
Ook maar eens gaan kijken naar een goede muismat ipv mijn goedkope steelseries matje.
Ook maar eens gaan kijken naar een goede muismat ipv mijn goedkope steelseries matje.
Ik heb de search gebruikt maar ik zie dat niemand een Asus ROG Gladius gebruikt.
pricewatch: Asus Republic Of Gamers ROG Gladius
Is er geen interesse in deze muis op het forum?
pricewatch: Asus Republic Of Gamers ROG Gladius
Is er geen interesse in deze muis op het forum?
Dat hele verhaal dat draadloos muizen bij gaming niet goed/snel genoeg is moet echt eens de wereld uit. Voor het merendeel van de gamers is een goede draadloze muis prima geschikt. Ik zit zelf momenteel met een Logitech G602 en voor gaming is die echt prima geschikt.Verwijderd schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 18:26:
Totaal iets anders,
Voor games als Quake,Unreal en andere snelle FPS games is een draadloze muis totaal niet geschikt, het is gewoon een stuk trager en niet accuraat.Wildfire schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 00:16:
[...]
Dat hele verhaal dat draadloos muizen bij gaming niet goed/snel genoeg is moet echt eens de wereld uit. Voor het merendeel van de gamers is een goede draadloze muis prima geschikt. Ik zit zelf momenteel met een Logitech G602 en voor gaming is die echt prima geschikt.
Ik heb in het verleden een Razer Mamba gehad, deze kan je zowel met of zonder draadje gebruiken, het verschil is enorm groot qua feel. Als je een beetje lekker wil gamen zou ik nooit een draaloze muis aanraden.
Ik speel primair FPS'en en ja dat gaat prima met een goede draadloze muis. Vroeger was het misschien anders, maar met een degelijke draadloze muis van vandaag de dag (dus niet een cheap-ass Trust muisje ofzo) kun je in FPS'en prima uit de voeten.RoaDHouse schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 11:29:
[...]
Voor games als Quake,Unreal en andere snelle FPS games is een draadloze muis totaal niet geschikt, het is gewoon een stuk trager en niet accuraat.
Je speelt op een 60hz scherm, dat zegt voor mij al genoeg dat je Quake niet serieus neemt. Ja, je kan met een draadloze muis gamen, en nee, als former-quake-player zal ik iedereen aanraden om een uber systeem te maken dat focussed op hoge fps en absoluut minimale input lag. Daar valt dus een goede bedrade muis onder. Just my 2 cents
Ik moet een nieuwe muis kopen, ik heb me oude g500 verbruik linker knop klikt vaak dubbel.
Er snel gegaan vind ik nog geen 2 jaar oud.
Maar goed, ik zie dat me oude mouse niet meer terug kan bestellen.
Er zijn 2 opvolgers G500s en G500 met sniper knop.
Nu heb op moment helaas geen tijd voor games maar die tijd komt wel weer.
Ik ben moment druk bezige met website bouwen, ik vind die extra knoppen wel makkelijk bij het dagselijk werk.
Kan iemand mijn het verschil tussen de G500s en G500 met sniper knop uitleggen of advies geven?
buitenom dat eene muis meer knoppen heeft en goedkoper is.
Ik ben moment druk bezige met website bouwen, ik vind die extra knoppen wel makkelijk bij het dagselijk werk.
Kan iemand mijn het verschil tussen de G500s en G500 met sniper knop uitleggen of advies geven?
Ik bouw aan Fast Furious scooters en Scooteronderdelenshop of Ikbensieraden
G502 is er toch ook al?Derck0509 schreef op zondag 29 maart 2015 @ 00:17:
Ik moet een nieuwe muis kopen, ik heb me oude g500 verbruik linker knop klikt vaak dubbel.
Sniperknop is pure marketing, als je dat al gebruikt kan ik je al geen serieuze gamer meer noemen.
Zelf toch maar een Razer deathadder gekocht, toch wel een heerlijk muisje tov de kinzu, waar ik soms toch wel last van mijn hand van krijg omdat die zo klein is.
Was nooit fan van razer maar ik vind Steelseries de laatste jaren ook sterk achteruit gegaan, en de Rival sprak me niet zo aan qua design etc.
Ik ben zeer tevrede over de steelseries.
Twijfel nog wel tussen g500s en g502, misschien bestel ik ze bijna en probeer ik ze uit, stuur de gene niet miste lekker vind werken.
Twijfel nog wel tussen g500s en g502, misschien bestel ik ze bijna en probeer ik ze uit, stuur de gene niet miste lekker vind werken.
Erg logisch allemaalDerck0509 schreef op maandag 30 maart 2015 @ 01:31:
Ik ben zeer tevrede over de steelseries.

Dat ben ik toch niet helemaal met je eens. In mijn geval gaat het om Unreal Tournament (competitief) in plaats van Quake en hoewel 120 / 144 Hz absoluut beter aanvoelt draagt het niet bij aan een hogere accuracy of anderzijds betere in-game prestaties. Lees dit bijvoorbeeld maar eens door. Nu was ik zelf eerst wat sceptisch, vooral omdat het niveau van de gemiddelde gamer in die test relatief laag ligt en het spel een stuk trager is, maar toen ik het zelf probeerde zaten er ook geen significante verschillen tussen mijn prestaties op een 60 Hz en een 120 Hz scherm. Een verschil dat bijvoorbeeld wél duidelijk waarneembaar is wanneer ik een laser in plaats van een optische muis gebruik, ook in de statistieken zie ik mijn accuracy in dat geval dalen.kevz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:28:
Je speelt op een 60hz scherm, dat zegt voor mij al genoeg dat je Quake niet serieus neemt.
Dat effect heb ik persoonlijk wel gemerkt. Dus de conclusie is, hoe hoger het niveau hoe meer baat je er bij gaat hebben 
CRT > 144hz > 120hz > de rest eronder
En muizen gewoon bedraad houden. Desnoods modden met een lichtgewicht draadje
Gamen met een draadloze muis is net zoiets als met v-sync aan een shooter spelen, gewoon not done.
[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 01-04-2015 20:13 ]
Tja wat de een als 'prima' ervaart kan voor de ander te min zijn, dat een iemand tevreden is met een draadloze muis wil niet zeggen dat iedereen dat meteen is.. Snap die op mening gebaseerde oordelen nooit zo goed. Begin dan je zin met 'ik vind' en verwoord het niet alsof het een feit is.
Omdat dat niet een mening is.Scrtz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 20:24:
Tja wat de een als 'prima' ervaart kan voor de ander te min zijn, dat een iemand tevreden is met een draadloze muis wil niet zeggen dat iedereen dat meteen is.. Snap die op mening gebaseerde oordelen nooit zo goed. Begin dan je zin met 'ik vind' en verwoord het niet alsof het een feit is.
Het is op feiten gebaseerd dat draadloos minderwaardig is.
Daar is niet om heen te komen.
Als je geen shooters speelt dan kun je prima met een draadloze muis af, maar in shooters heb je meteen een handicap.
En dan hoor je casual gamers claimen: "Ja maar ik speel er prima mee". Dat zal best, maar je was beter geweest met een draadje.
Heb een tijdje geleden nog een G700 getest, ik voelde dat meteen weer "zwabberen", dat zelfde gevoel van lag als je met vsync speelt.
[ Voor 8% gewijzigd door unfor op 01-04-2015 21:08 ]
Ben het helemaal met je eens hoor, had misschien beter kunnen quoten, doelde vooral op wildfire die begon over dat draadloos gamen 'prima' kan.unfor schreef op woensdag 01 april 2015 @ 21:06:
[...]
Omdat dat niet een mening is.
Het is op feiten gebaseerd dat draadloos minderwaardig is.
Daar is niet om heen te komen.
Als je geen shooters speelt dan kun je prima met een draadloze muis af, maar in shooters heb je meteen een handicap.
En dan hoor je casual gamers claimen: "Ja maar ik speel er prima mee". Dat zal best, maar je was beter geweest met een draadje.
Heb een tijdje geleden nog een G700 getest, ik voelde dat meteen weer "zwabberen", dat zelfde gevoel van lag als je met vsync speelt.
Dus jij trekt de compleet misplaatste conclusie dat jouw niveau hoger zou zijn. Dat is net als zeggen dat Arjen Robben beter is dan Epke Zonderland, slaat natuurlijk nergens op want het zijn twee verschillende disciplines, appels met peren vergelijken dus. Zoals gezegd heb ik UT competitief gespeeld, overigens doe ik dat op LAN-party's nog altijd. Jij beweert dat hoe hoger het niveau is, hoe meer baat je erbij gaat hebben, iets dat gewoon klinkklare onzin is. Ook op hoog niveau is het puur persoonlijke voorkeur. Ik zweer bijvoorbeeld bij 4:3 monitoren voor gaming, draagt voor mij meer bij dan 120/144 Hz t.o.v. 60 Hz. Hier sla je de plank dus mis:kevz schreef op woensdag 01 april 2015 @ 19:39:
Dat effect heb ik persoonlijk wel gemerkt. Dus de conclusie is, hoe hoger het niveau hoe meer baat je er bij gaat hebben
Jij kan niet voor een ander oordelen waar hij/zij baat bij heeft en al helemaal niet concluderen dat iemand Quake niet serieus zou nemen of het niveau lager is omdat hij/zij toevallig op een 60 Hz monitor speelt. Die persoon heeft wellicht een heel andere voorkeur dan jij en zoals aangegeven zegt dat niets over het niveau.kevz schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 17:28:
Je speelt op een 60hz scherm, dat zegt voor mij al genoeg dat je Quake niet serieus neemt.
Ja, misschien heeft hij wel een reactietijd die 2x sneller is dan een gemiddelde pro gamer, dan valt het niet op
Gisteren in de winkel een G402 in de hand gehad. Was er direct enthousiast over. Hij voelde langwerpig en laag aan... een beetje zoals m'n Zowie FK1, maar die is wat hoger.
Probleem is dat ik geen zin heb om 60 euro neer te leggen om leuk even een muis te proberen die misschien toch niet bevalt. Is er iemand in de buurt van Amsterdam met een G402 die altijd al een Zowie FK1 heeft willen proberen en wellicht een weekje wil ruilen?
Probleem is dat ik geen zin heb om 60 euro neer te leggen om leuk even een muis te proberen die misschien toch niet bevalt. Is er iemand in de buurt van Amsterdam met een G402 die altijd al een Zowie FK1 heeft willen proberen en wellicht een weekje wil ruilen?
[ Voor 3% gewijzigd door yinx84 op 02-04-2015 08:07 ]
Er is ook een kickstarter project voor een modulaire muis, waarbij je verschillende groottes en vormen kan bevestigen zodat die aan jouw wensen voldoet qua vorm. Ik weet de naam niet helaas.
Kosten waren iets van 41e.
Kosten waren iets van 41e.
[ Voor 6% gewijzigd door SouLLeSSportal op 02-04-2015 11:14 ]
gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
41e is niet duur nee, vooral niet voor een modulaire muis.
Ik wacht zelf op de ROCCAT Nyth, welke voorzien is van modulaire knoppen welke ook deels kan worden veranderd kwa vorm.
http://future-ready.roccat.org/
http://www.anandtech.com/...he-nyth-semimodular-mouse
Ik wacht zelf op de ROCCAT Nyth, welke voorzien is van modulaire knoppen welke ook deels kan worden veranderd kwa vorm.
http://future-ready.roccat.org/
http://www.anandtech.com/...he-nyth-semimodular-mouse
Ryzen 5 3600, B450M PRO-VDH Max, Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB, Red Dragon RX 5700 XT @ 1v 2050MHz, Intel 660p 1TB, BX500 1TB, MX500 1TB, CM MWE Bronze 550W V2, Antec Dark Phantom 301M, QcK Prism, Logitech G703 Hero, Fnatic MiniStreak Speed.
Je kan hem gewoon bestellen via internet toch? Weekje uitproberen, en indien deze niet bevalt, terugsturen?yinx84 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 08:07:
Gisteren in de winkel een G402 in de hand gehad. Was er direct enthousiast over. Hij voelde langwerpig en laag aan... een beetje zoals m'n Zowie FK1, maar die is wat hoger.
||| F1-aeroblog || Battlelog |||
Dat zoiets legaal is maakt het nog niet gewoon.fynrd1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 11:34:
[...]
Je kan hem gewoon bestellen via internet toch? Weekje uitproberen, en indien deze niet bevalt, terugsturen?
Ik vind dat niet netjes, net zoals ik een nette behandeling van een winkel verwacht wil je hun ook niet naaien.
Consumenten bescherming gaat in sommige punten veel te ver.
[ Voor 7% gewijzigd door unfor op 02-04-2015 12:55 ]
Zo zit ik er ook in. Ik heb via de mail even Alternate voorgelegd of het volgens hun voorwaarden mag... een muis een week uitproberen. Hun antwoord:unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:53:
[...]
Dat zoiets legaal is maakt het nog niet gewoon.
Ik vind dat niet netjes, net zoals ik een nette behandeling van een winkel verwacht wil je hun ook niet naaien.
Op zich netjes natuurlijk... maar ik moet ook zeggen dat ik het geen fijn idee vind dat er dus producten waar iemand een week met z'n klamme handjes aan heeft gezeten weer doorverkocht worden (aanname).Wanneer u een muis bij ons besteld heeft u 14 dagen bedenktijd.
Als het product binnen deze periode u niet bevalt kunt u de muis aan ons retourneren.
Wij zullen vervolgens uw product beoordelen op compleetheid en beschadigingen, indien wij een beschadigd of incompleet product ontvangen zijn wij genoodzaakt om dit met uw aankoopbedrag te verrekenen.
Vervolgens wordt uw credit op uw rekening gestort.
Dat is absoluut gewoon. Het is ter compensatie voor het feit dat je het product niet kan zien/in je handen hebben in een winkel. Het gaat wellicht verder dan bij normale winkels omdat je het product kan proberen en retourneren maar daar staat voor de webwinkel tegenover dat hij geen showroom/fysieke winkel hoeft te hebben.unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:53:
[...]
Tenzij heel Nederland en masse producten gaat bestellen en retourneren mag je van me aannemen dat de kosten van de Wet Koop op Afstand stukken minder zijn dan een winkel met personeel/huur/verlichting/vergunningen/reclamevoering/etc.
Prima.
Je naait hun toch ook niet? Je naait alleen jezelf als je niet tevreden bent over ja aankoop. Aangezien hij wel interesse heeft in dit product zal het hem waarschijnlijk ook goed bevallen. Het is pas misbruik wanneer je bewust iets koopt om hem na twee weken weer bewust terug te sturen.unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 12:53:
[...]
alles wat je retour stuurt is moeilijker verkoopbaar.fynrd1 schreef op donderdag 02 april 2015 @ 13:55:
[...]
Je naait hun toch ook niet? Je naait alleen jezelf als je niet tevreden bent over ja aankoop. Aangezien hij wel interesse heeft in dit product zal het hem waarschijnlijk ook goed bevallen. Het is pas misbruik wanneer je bewust iets koopt om hem na twee weken weer bewust terug te sturen.
Ik ben werkzaam in de groothandel, en als je ziet wat er retour komt.. Veel kan rechtstreeks de kliko in omdat je dat je klanten niet meer toe kunt sturen.
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik moeite heb om dat te geloven. Ondanks dat de originele verpakking niet retour hoeft mag er namelijk wel ge-eist worden dat het product onbeschadigd is.unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:41:
[...]
alles wat je retour stuurt is moeilijker verkoopbaar.
Ik ben werkzaam in de groothandel, en als je ziet wat er retour komt.. Veel kan rechtstreeks de kliko in omdat je dat je klanten niet meer toe kunt sturen.
Als jullie dan spullen terug krijgen "die je in de kliko kan gooien" is er iets niet goed gegaan bij het bedrijf dat het product heeft geaccepteerd.
Daarnaast kan je spullen vaak genoeg, wellicht met fikse korting, via een soort veiling-/outletconstructie prima aan de man krijgen.
Prima.
Is toch gewoon een kwestie van reverse logistics? Het risico zit allemaal al in de prijs.unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:41:
[...]
alles wat je retour stuurt is moeilijker verkoopbaar.
Groothandel hoeft niet meteen te betekenen dat het elektronica is.tikkietrugjaap schreef op donderdag 02 april 2015 @ 14:51:
[...]
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik moeite heb om dat te geloven. Ondanks dat de originele verpakking niet retour hoeft mag er namelijk wel ge-eist worden dat het product onbeschadigd is.
Als jullie dan spullen terug krijgen "die je in de kliko kan gooien" is er iets niet goed gegaan bij het bedrijf dat het product heeft geaccepteerd.
Maar het geld voor alles dat retouren lastiger verkoopbaar zijn.
Retouren zijn inderdaad lastiger te verkopen alleen al omdat het geen 'nieuwe' producten meer zijn. Maar of het nou electronica is of iets anders, als de retour onder Wet Koop op Afstand valt, moet het product wel onbeschadigd zijn. Jij gaf aan dat veel van de producten die jij retour ziet komen "in de kliko" kunnen vanwege de slechte staat waar ze in zijn. Daarom gaf ik aan dat er dan iets niet goed gaat met het product retour nemen.unfor schreef op donderdag 02 april 2015 @ 18:40:
[...]
Groothandel hoeft niet meteen te betekenen dat het elektronica is.
Maar het geld voor alles dat retouren lastiger verkoopbaar zijn.
Maar al met al denk ik niet dat webwinkels erg onder deze wet lijden. Ik heb een groot aantal webwinkels de laatste jaren alleen maar zien groeien terwijl de 'brick and mortar' winkels 1 voor 1 omvallen. Kijk maar naar V&D. Die gaan bijna kopje onder en wat doen ze? Personeel snijden en minder huur willen betalen. Dat zijn toch weer kostenposten waar webwinkels weinig tot geen last van hebben.
Prima.
Is er toevallig nog iemand die een Microsoft Intellimouse explorer 3.0 aka IME 3.0 thuis heeft liggen en deze voor een zacht prijsje weg wilt doen?
Wil deze muis eigenlijk weereens proberen, kijken hoe deze nog performt tegen hedendaagse muizen. Aangezien mijn ouders mijn IME 3.0 hebben weggegooid een aantal jaren geleden..
Wil deze muis eigenlijk weereens proberen, kijken hoe deze nog performt tegen hedendaagse muizen. Aangezien mijn ouders mijn IME 3.0 hebben weggegooid een aantal jaren geleden..
Verwijderd
Ik twijfel tussen de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart en de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse
Wat zijn de voor en nadelen van elke? Meestal wordt de G502 geprezen als de beste muis op dit moment maar vind de M65 wat ergonomischer eruit zien.
Wat zijn de voor en nadelen van elke? Meestal wordt de G502 geprezen als de beste muis op dit moment maar vind de M65 wat ergonomischer eruit zien.
De vorm is natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar de sensor in de G502 is beduidend beter.
[ Voor 5% gewijzigd door MiBe op 05-04-2015 18:08 ]
Verwijderd
Waarom niet de G402 hyperion fury?Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 17:37:
Ik twijfel tussen de pricewatch: Corsair Gaming M65 RGB Zwart en de pricewatch: Logitech G502 Proteus Core Tunable Gaming Mouse
Verwijderd
Alleen omdat hij wat goedkoper is? Als ik echt de beste van de beste wil, ga ik niet 10€ bezuinigen. De G502 was paar dagen geleden nog 59.99
Verwijderd
Duurder=/=beter.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 18:42:
[...]
Alleen omdat hij wat goedkoper is? Als ik echt de beste van de beste wil, ga ik niet 10€ bezuinigen. De G502 was paar dagen geleden nog 59.99
Verwijderd
Is mijn 5€ muis van de Action dan beter
De beste budgetmuis op dit moment is wel de pricewatch: CM Storm Mizar
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2015 18:57 ]
Verwijderd
Dat was geen grap hoor, dat ding doet het nog steeds en heeft zelfs een braided cable in rood/zwart en 2400DPI.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:09:
[...]
Ja en flauwe opmerkingen zorgen er niet voor dat je graag geholpen word.
Verwijderd
En als je je in zou lezen weet je dat DPI geen donder uitmaakt.Verwijderd schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:12:
[...]
Dat was geen grap hoor, dat ding doet het nog steeds en heeft zelfs een braided cable in rood/zwart en 2400DPI.
Nogmaals, waarom wel een Corsair m65 maar niet de G402, die het zelfde aantal knoppen heeft?
Sowieso wordt de sensor van de M65 niet erg hoog aangeschreven. Als je echt opzoek bent naar "het beste van het beste" zou ik je aanraden om eens een middagje op OCN te spenderen om wat research te doen.
http://www.overclock.net/f/375/mice
Om je wat tijd te besparen... zoek op muizen met en Avago 3310 sensor (PMW3310). Dat wordt op dit moment gezien als de 'cream of the crop' en de muizen met die sensor zijn over het algemeen wat prijziger dan de rest. De G502 zit op 't zelfde niveau.
Om je wat tijd te besparen... zoek op muizen met en Avago 3310 sensor (PMW3310). Dat wordt op dit moment gezien als de 'cream of the crop' en de muizen met die sensor zijn over het algemeen wat prijziger dan de rest. De G502 zit op 't zelfde niveau.
Verwijderd
Kijk daar heb ik wat aanyinx84 schreef op zondag 05 april 2015 @ 19:28:
Sowieso wordt de sensor van de M65 niet erg hoog aangeschreven. Als je echt opzoek bent naar "het beste van het beste" zou ik je aanraden om eens een middagje op OCN te spenderen om wat research te doen.
Weet je trouwens of er een opvolger van de G502 binnenkort uitkomt? Hij was paar dagen geleden dus afgeprijsd omdat het een "oud model" is of "laatste stuks".
De pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse is net uit dus het zou goed kunnen dat Logitech binnenkort ook een nieuwe gaming-muis uitbrengt.
Dno of die lasersensor in de G502 inmiddels beter is geworden, maar voorheen was de mx518/g400 serie altijd beter en ook nog eens goedkoper.
Optical blijft superieur, ik begrijp niet waarom laser sensors uberhaupt nog bestaan.
Kunnen jullie experst ook vertellen wat voor muis handig is als je veel werkt op de pc.
website bouwt ivp van game?
website bouwt ivp van game?