• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Imperihome ziet er inderdaad erg goed uit. Alleen jammer (voor FrIeTjEsAtE) dat deze (vooralsnog) alleen als Android app beschikbaar is. Ik heb hem wel onlangs geinstalleerd. Custom pages maken is volgens mij in beperkte mate mogelijk maar standaard ziet er al erg goed uit

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:44
Mai Pensato schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:44:
Alleen jammer (voor FrIeTjEsAtE) dat deze (vooralsnog) alleen als Android app beschikbaar is. Ik heb hem wel onlangs geinstalleerd.
Voor iPads is er de mooie app Sqblaster. Ik heb altijd al een iPad willen hebben alleen maar hierom.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 15:22
Alleen voordat je alle iPad apps goed hebt getest ben je een goede 50 euro verder :p

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11 23:01
Zeker als je er steeds achter komt dat ze geen 'arm/disarm' functie hebben.
Lampjes aanzetten kunnen ze allemaal wel...

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-11 15:19

Tim Schuhmacher

abasios

Sinds gisteravond is mijn Vera enorm traag met schakelen. Met bv de scene 'alles uit' gaat de eerste lamp uit na 10 seconden tot meerdere minuten voor de andere lampen, en de laatste weet ik niet, maar in ieder geval zo lang ik nog wakker lag (>30minuten) Ik had geen zin uit bed te komen ;-)

Vanochtend was het nog steeds het geval, en ook nadat ik de Vera Lite een paar minuten van het stroom heb gehad. Wat kan ik nu doen om het uit te zoeken? Wat kan dit wezen? Het laatste apparaat wat er bij gekomen is (sensor) is al weer wat weken geleden.

Gebeurt ook wel dat de lamp helemaal niet geschakeld wordt. En de Vera Dashboard laadt overigens normaal.

edit: en een heal network levert alleen maar unconfigured devices op, die het nu dus ook niet meer doen. En toen ik bij de keukenlamp op stress test drukte knalde er iets bij de lamp of schakelaar en nu doet de wandschakelaar het zonder Vera ook niet meer....

[ Voor 25% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 13-02-2014 17:59 ]

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
weet iemand of de aeon labs weggewerkte (http://www.betaalbare-dom...ken-raam-deur-sensor.html) sensor compatibel is met de vera?
en iemand die toevallig weet of je deze sensor ook in een kunststof kozijn kan boren?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
al eens een kwartje in de google machine gegooid (of op het veraforum gekeken)?
bijvoorbeeld: http://forum.micasaverde.....msg153135.html#msg153135
of http://forum.micasaverde.....msg140950.html#msg140950
kortom: ja hij werkt erop maar in een kunstoog kozijn kun je hem boren zolang het massief is. een hol kozijn wordt een probleem ben ik bang..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Network heal leverde niets op. Ik was bijna zover om een factory reset te doen en op nieuw te beginne. Tot de automatische backups mij in het zin kwamen. Ik heb een maand oude backup terug gezet en het werkte weer, maar met nog 1 niet reagerende nuon tussenstekker. Wat ik zag was dat in een scene alle andere devices wachten tot de Vera eindelijke concludeerde dat de nuon schakelaar niet ging schakelen. Pas dan ging de rest. Het leek het alsof die ene stekker alles in de war schopte. Dus ge-exclude en het lijkt weer ok te werken.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:47
Ik twijfel om van de Zipabox over te stappen op een Vera. De belangrijkste reden is dat ik de box ook gebruik als beveiliging, dat zit goed in elkaar op de Zipabox.
Ik kan er op internet weinig over vinden voor de Vera, behalve mbv scenes. Is iets complexere logica ook mogelijk, bv:
- verschillende modussen (bv arm away en arm home)
- arm/disarm op tablet aan de muur mbv pincode
- vertraging van alarm (tenzij bv 2 kamers worden getriggerd)?

• Mai Pensato
Ik heb een probleem met mijn Vera: hij start niet meer op. Fout code: "Luup engine is taking longer to reload" Op Retry klikken helpt niet. Wanneer ik op reboot klik gebeurt er ook niets.
Wie kan helpen ?

• The-Source
Stekker eruit, opstarten zonder netwerkkabel. wachten tot zwave led continu brand. Dan pas netwerk er weer in. Dat is vaak bij mij de oplossing

• Mai Pensato
The-Source schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 15:31:
Stekker eruit, opstarten zonder netwerkkabel. wachten tot zwave led continu brand. Dan pas netwerk er weer in. Dat is vaak bij mij de oplossing
Bedankt voor de tip maar dit werkte niet. Op het micasaverde forum las ik iets over een procedure om firmware te recoveren maar dat werkte ook niet (ik heb Windows 8.1).
Dus wat nu ?
Stel ik doe een reset (knopje op de Vera indrukken) kan ik dan via backup mijn oude instellingen weer terug krijgen ? Ik heb echt geen zin om alles opnieuw in te gaan stellen...

Iemand nog een goede tip ?

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-11 10:20
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 14:32:

ik heb ook de vera alert app geinstalleerd op de VERA. met deze app kan je via google messenger service berichten sturen naar je tablet of telefoon, zelfs met geluid of audio files laten afspelen

dit is handig als je bv honden wilt laten blaffen als je merkt dat er wordt ingebroken, of je kan je vera systeem gewoon tegen je laten praten (hoog gadget gehalte, erg leuk en toch wel functioneel)
Ik overweeg de Vera. en één van dingen die ik al heel lang wil is hondengeluid laten horen als de deurbel gaat of een gesproken melding doen bij bijvoorbeeld brand. Dus bij het doorlezen van alle postings viel mijn oog hierop. het is mij echter onduidelijk hoe ik vanuit de app alert het geluid weer kan geven via een luidspreker in huis. Of is de bedoeling een luidspreker aan te sluiten op de tablet? Is er iemand die dit al eerder gedaan heeft?

En als dit niet kan, heeft iemand hier andere ideeën hoe dit te doen met een Vera?

[ Voor 3% gewijzigd door Anjos op 16-02-2014 13:10 ]

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-11 19:50
Ik heb al een tijdje een Vera 1, met enkele Fibaro dimmers etc. De Vera heeft de laatste update. Alle Fibaro dimmers en tussenstekkers werden herkend door VERA, en konden worden bediend.
Echter, na een reset van de VERA was ik alles kwijt (uiteraard). De fibaro tussenstekker kon ik daarna wel toevoegen, de ingebouwde dimmers echter met geen mogelijkheid. Alles geprobeerd. via de schakelaar, en via het knopje wat erin zit etc. dimmer resetten, noem het maar op.
Ook andere technischere mensen dan ik kwamen er niet uit.

Iemand enig idee?

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08

apt

Ik heb ook eens zo'n probleem gehad met een vera 2 en fibaro inbouw modules. Ik kreeg ze na een reset met geen mogelijkheid meer 'ge-included'. Ik heb na de reset eerst de exclude procedure geprobeerd op de modules maar die lukte steeds niet. Includen gaat dan dus ook nog niet. Ik heb het met mono-stabiele schakelaars geprobeerd en met de micro-switch, no luck... Maar nadat ik er één uitgebouwd had en op mijn bureau weer had aangesloten lukte het in één keer. Nadat de spanning eraf was geweest kon ik de modules wel excluden en daarna weer includen. Ik begon dus te vermoeden dat de oplossing om de spanning er even af te halen. De andere heb ik lekker laten zitten, alleen de groepen heb ik een paar seconden uitgeschakeld. Daarna kon ik ze zonder problemen excluden en includen. Ik hoop dat het je helpt...

• MarcelK14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:42
fabstar81 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:16:
welke stroommeters hebben jullie allemaal trouwens? ik wil in de loop der tijd alles wat stroom verbruikt met zo een plug uitvoeren.

koelkast
vriezer
quooker
afwasmachine
plintverwarming (kickspace)
2e koelkast
2e vriezer
ketel
wasmachine
droger
oven
stoomoven
server
inductieplaat
afzuigkap

in de keuken ligt alles onder de plinten, dus fibaro is onzin. elk apparaat in huis staat ook op aparte groep dus zo een smart plug 6 is ook niet logisch (wel stukken goedkoper). al met al heb ik er zo een stuk of 12 nodig, dus ben op zoek naar iets goedkoops.

ik vind die smart plugs van nuon wel relaxed en goedkoop(ste?). alleen heb ik nu wat last om die dingen in de energy monitoring te krijgen van vera. krijg bij live usage "Invalid data received", vermoed dat dat ligt aan die smart plugs, hoewel de smart plug 1 (heb ook een 6) wel in de pie chart te zien is.

de fibaro vind ik zelf het mooiste, maar daar heb je 3 nuon smart plugs voor. helemaal als je alle apparaten wilt gaan monitoren. bovendien zitten de wcd's van alle bovengenoemde apparaten niet in het zicht dus mooi hoeft het niet te zijn :).
Let bij de verschillende stroommetende plugs wel op het maximaal aan te sluiten vermogen.
Er zijn er niet heel veel (worden er meer) die tot 3500Watt gaan.
De greenwave smartplugs gaan maar tot 10A, zowel de enkelvoudige als de 6-voudige. Daar zou ik niet zo snel een droger of oven op aansluiten.. :)

Het is mij overigens opgevallen (in de Fibaro HC2, niet de VERA want die heb ik niet) dat de 6-voudige smartplug wel het afgenomen vermogen weergeeft, maar dan alleen van de eerste outlet. De rest niet.

[ Voor 55% gewijzigd door MarcelK14 op 16-02-2014 15:03 ]

• Jan-Remco
Hoi apt, bedankt voor de tip, maar bij mij helpt dat niet. Ik heb een switch op een stekker gemonteerd, dus die is eigenlijk altijd zonder stroom. En toch niet includen. Zou een vera ze onthouden, maar niet laten zien ofzo?
Er is zeker niemand in de buurt van Zwolle die eens wil experimenteren?

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Volgens mij is het zo dat na includen de controller en de device elkaar kennen. Reset je de Vera, dan kent de Vera de device niet meer, maar de device heeft nog wel een controller-id in zich. Dus daarom moet hij eerste ge-exclude worden.

• MarcelK14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 15:42
Jan-Remco schreef op zondag 16 februari 2014 @ 16:07:
Hoi apt, bedankt voor de tip, maar bij mij helpt dat niet. Ik heb een switch op een stekker gemonteerd, dus die is eigenlijk altijd zonder stroom. En toch niet includen. Zou een vera ze onthouden, maar niet laten zien ofzo?
Er is zeker niemand in de buurt van Zwolle die eens wil experimenteren?
Reset methode 2 uit de handleiding al geprobeerd? (Moest het zelf ook eens doen.... maar dan wel 3x ofzo, uiteindelijk werkte het)

Method II : Reset by holding B button for 3 sec. after connecting
mains voltage to the Dimmer

[ Voor 6% gewijzigd door MarcelK14 op 16-02-2014 18:17 ]

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:18
Heeft iemand ervaring met het vervangen van een defect zwave device? Een van mijn tussenstekkers doet het niet meer, en die wil ik dus vervangen. Dat is dus niet zo moeilijk, maar het zo wel zo makkelijk zijn als de vervanger hetzelfde "adres" heeft. Ik kan dit nergens vinden hoe ik dat zou moeten doen. Iemand dit wel eens bij de hand gehad ?

• fabstar81
MarcelKous schreef op zondag 16 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Let bij de verschillende stroommetende plugs wel op het maximaal aan te sluiten vermogen.
Er zijn er niet heel veel (worden er meer) die tot 3500Watt gaan.
De greenwave smartplugs gaan maar tot 10A, zowel de enkelvoudige als de 6-voudige. Daar zou ik niet zo snel een droger of oven op aansluiten.. :)

Het is mij overigens opgevallen (in de Fibaro HC2, niet de VERA want die heb ik niet) dat de 6-voudige smartplug wel het afgenomen vermogen weergeeft, maar dan alleen van de eerste outlet. De rest niet.
de smart plug 1 staat al paar weken op een stoomoven van siemens...nog geen probleem :) overigens...nuon zweert bij die dingen om alles in je huis te meten. ik ga ervan uit dat koelkasten en vriezers toevoegen geen probleem moet zijn? :?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• apt
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:08

apt

MarcelKous schreef op zondag 16 februari 2014 @ 18:15:
[...]
Reset methode 2 uit de handleiding al geprobeerd? (Moest het zelf ook eens doen.... maar dan wel 3x ofzo, uiteindelijk werkte het)

Method II : Reset by holding B button for 3 sec. after connecting
mains voltage to the Dimmer
Precies: die method werkte bij mij dus niet (na tich keer herhalen) en opeens wel nadat de spanning eraf was geweest.

@Jan-Remco: je hebt toch wel eerst een reset/exclude gedaan? Andes gaat het inderdaad niet lukken.

Verwijderd

apt schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:31:
[...]

Precies: die method werkte bij mij dus niet (na tich keer herhalen) en opeens wel nadat de spanning eraf was geweest.

@Jan-Remco: je hebt toch wel eerst een reset/exclude gedaan? Andes gaat het inderdaad niet lukken.
Herkenbaar probleem. Mijn Vera (de z-wave controller) was al gecrashed voordat ik een exclude kon initiëren. De Fibaro switch stond nog included aan een z-wave controller die het dus niet meer deed. Uiteindelijk de Fibaro er helemaal uitgehaald en zelf via een schakelaar en een stekker weer aangesloten op het lichtnet, om wat praktischer een reset uit te kunnen voeren. Dit is uiteindelijk gelukt (zorg dat S1 en S2 uitstaan en gebruik alleen de S1 voor het excluden/includen)
Let ook op de firmware versie van de Fibaro. De nieuwere versies van de 1,5KW * 2 switches zijn gemakkelijker te resetten dan oudere. Het versienummer kon ik ontfutselen op de Fibaro zelf, al stond het er wat cryptisch op.

Als je de mogelijkheid hebt, denk er dan aan om een exclude van je device te doen terwijl je z-wave controller en je z-wave device het nog doen. Bij Fibaro switches scheelt je dat een hoop tijd en ellende.

• Mai Pensato
fabstar81 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:52:
Ik denk dat ik mijn vera gebricked heb. "Luup engine is taking longer to reload"
Rebooten helpt niet en reloaden ook niet. Denk dat het te maken heeft met dat ik de twee switches van een double relay switch elkaar als parent heb ingesteld ?
Ik heb deze foutmelding dus ook sinds zaterdag j.l. (zoals hier al gemeld).Tot heden is het niet gelukt om mijn Vera weer aan de praat te krijgen. Heb ook meteen een support ticket aangemaakt bij Vera, hierop kreeg ik vrij snel (zaterdagavond) reactie per e-mail met de vraag om tech support te enablen. Dit heb ik ook meteen gedaan echter sindsdien niets meer gehoord van Vera... Ook op het Vera forum nog gezocht, daar stond wel een methode (firmware flashen) echter die werkt alleen onder Windows XP (en dus niet onder Windows 8.1)
@fabstart81: Hoe heb jij dit probleem opgelost ?

• fabstar81
volgens mij heb ik toen een backup terug gezet. ik kon op de e.e.a. manier volgens mij wel af en toe in de backup menu optie komen.

was toen wel veel wijzigingen kwijt, want had flink zitten editen toen. :(

of terug naar fabrieksinstellingen en backup weer teruggezet. weet niet meer eigenlijk... :F

[ Voor 18% gewijzigd door fabstar81 op 18-02-2014 11:26 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Jan-Remco
Bedankt voor de tips! Gisteren 20 keer stroom eraf, stroom erop. 3 seconden de button ingedrukt houden, nee niks werkt. Snap er niks van, volgens mij moettie nou toch echt wel excluded zijn. maar includen lukt niet. Ik mis nu toch wel effe x-10!

• bangsat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 23:33
Heren. Mijn Vision Deursensor geeft de hele tijd de melding Unable to get any information on Node. De deursensor heb ik in awake modus gezet, maar dit haalt niks uit. Ideeen?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
batterij wisselen?
het wil nog weleens zijn bij deursensoren dat bij een bijna lege batterij hij en beetje half gaat werken (en je dat lokaal niet kan zien ook).

• bangsat
Bedankt voor het antwoord. DRuw. Vraag me niet hoe het is opgelost maar het werkte opeens. Heb tevens via de chat een camera laten toevoegen door het support team van Getvera. Wilde met geen mogelijkheid zichzelf installeren. Niet met ip. niet met url. niet met mac adress. Hun hebben hem handmatig toegevoegd. Handig!

Is er een mogelijkheid om te tracken wie er in me huis komt gebasseerd op Mac adress. Bijvoorbeeld Mac adress persoon 1 komt binnen en gaat op me wifi. Dan krijg ik een pushmelding met Persoon 1 is thuis.
Mogelijk? Zo ja hoe?

[ Voor 26% gewijzigd door bangsat op 20-02-2014 22:03 . Reden: vraag ]

• screamhouse
  • Laatst online: 17:35
Pingsensor misschien?

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

ik heb een ubuntu server waar fing http://www.overlooksoft.com/download op staat. Regelmatig voer ik dat met een cron job uit. Fing kan zie wie er verboden zijn met het zelfde netwerk. Met een script grep ik op een specifieke mac. Zit hij er bij dan roep ik een url aan op de vera die een virtual device aanzet.

• bangsat
Bedankt screamhouse en Schuhmacher. Beide lijken na wat gelezen te hebben goede oplossingen.

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:47
SavageNL schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 21:45:
Ik twijfel om van de Zipabox over te stappen op een Vera. De belangrijkste reden is dat ik de box ook gebruik als beveiliging, dat zit goed in elkaar op de Zipabox.
Ik kan er op internet weinig over vinden voor de Vera, behalve mbv scenes. Is iets complexere logica ook mogelijk, bv:
- verschillende modussen (bv complete woning of alleen beneden)
- arm/disarm op tablet aan de muur mbv pincode
- vertraging van alarm?
Alle informatie is welkom. Ik wil graag over naar de Vera, maar vraag me af wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door SavageNL op 23-02-2014 14:28 ]

• screamhouse
tsja met Scenes of bv met de PLEG plugin is heel veel mogelijk. Op basis van triggers kun je bijna alles aansturen zoals je wilt. Bv geen melding (SMS, Push, mail) als de deur opengaat, maar wel als de deur opengaat en binnen 5 minuten ook een andere sensor afgaat. Dan kun je instellen dat dit alleen geldt als je niet thuis bent.....etc. Maar wil je een echt antwoord,zul je even je use cases moeten beschrijven

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
bangsat schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 14:54:
Bedankt screamhouse en Schuhmacher. Beide lijken na wat gelezen te hebben goede oplossingen.
Houdt er wel rekening mee dat dit met de iPhone niet werkt. Die zet de wifi uit zodra hij op lockscreen staat.

• jaxc1976
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-08 09:28
Ben me aan het oriënteren om mogelijk een vera te gaan aanschaffen. Belangrijk is dat mijn rolluiken (somfy) goed bediend kunnen worden. Heb getracht heel dit topic door te lezen, en zie wat omslachtige oplossingen : solderen in afstandsbedieningen...!?
Is het niet mogelijk om de controller in de motor van somfy RTS te vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:57
jaxc1976 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:41:
Ben me aan het oriënteren om mogelijk een vera te gaan aanschaffen. Belangrijk is dat mijn rolluiken (somfy) goed bediend kunnen worden. Heb getracht heel dit topic door te lezen, en zie wat omslachtige oplossingen : solderen in afstandsbedieningen...!?
Is het niet mogelijk om de controller in de motor van somfy RTS te vervangen? Heeft iemand hier ervaring mee?
Een manier is om via een RFXcom usb adapter de rolluiken te bedienen. Ik weet niet of dat de beste manier is, maar als voordeel is dat je een hoopn extra kan aansturen zoals KAKU schakelaars.

Link RobShop

• jaxc1976
Tjeerdtq schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Een manier is om via een RFXcom usb adapter de rolluiken te bedienen. Ik weet niet of dat de beste manier is, maar als voordeel is dat je een hoopn extra kan aansturen zoals KAKU schakelaars.

Link RobShop
Tjeerd ,

Denk niet dat dit zal werken, somfy word door deze module niet ondersteund (zover ik heb kunnen uitzoeken) voor kaku is dit wel een goede oplossing. ;)

• fabstar81
Tjeerdtq schreef op maandag 24 februari 2014 @ 10:12:
[...]

Link RobShop
er zijn twee mogelijkheden:
*homewizard kopen (maar daarvoor zit je niet in het micasaverder topic)
*fibaro 2x1,5kWh module solderen aan afstandsbediening.
*internet relay bord kopen zoals de ETH8020 of de ETH800 en ook vastsolderen aan de afstandsbediening(en)
*internet relay bord kopen zoals de IPX800 en ook vastsolderen aan de afstandsbediening(en)
*een somfy ZRTSI-module kopen en hacken zodat je op europese frequentie uitzendt, want ding alleen voor amerikaanse frequentie te krijgen c.q. ondersteund door de somfy motoren

probleem is dat het somfy protocol is beveiligd en alleen door homewizard is "gekraakt". een RFXcom module zal dus niet werken.

geloof me, ik heb ook alles geprobeerd. het komt toch echt op solderen aan. of geen RF motor kopen, maar met schakelaar. dan was je klaar geweest met wat fibaro roller shutters (*stom*)...

[ Voor 17% gewijzigd door fabstar81 op 24-02-2014 13:45 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• jaxc1976
fabstar81 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:43:
[...]

er zijn twee mogelijkheden:
*homewizard kopen (maar daarvoor zit je niet in het micasaverder topic)
*fibaro 2x1,5kWh module solderen aan afstandsbediening.
*internet relay bord kopen zoals de ETH8020 of de ETH800 en ook vastsolderen aan de afstandsbediening(en)
*internet relay bord kopen zoals de IPX800 en ook vastsolderen aan de afstandsbediening(en)
*een somfy ZRTSI-module kopen en hacken zodat je op europese frequentie uitzendt, want ding alleen voor amerikaanse frequentie te krijgen c.q. ondersteund door de somfy motoren

probleem is dat het somfy protocol is beveiligd en alleen door homewizard is "gekraakt". een RFXcom module zal dus niet werken.

geloof me, ik heb ook alles geprobeerd. het komt toch echt op solderen aan. of geen RF motor kopen, maar met schakelaar. dan was je klaar geweest met wat fibaro roller shutters (*stom*)...
bedankt voor je reactie,

Ik heb een homewizard, maar ook dit werkt niet naar behoren!!

Heeft er iemand ervaring met het hacken van die ZRTSI module ?? Want dat is nog een mogelijk practische oplossing. Ik heb 7 rolluiken met somfy, word een heel soldeerwerk als ik per rolluik een afstandbediening nodig heb...

Ik zoek eigenlijk de mogelijkheid om de motorsturing uit de buis te halen, normaal uit te bekabelen en er dan een Zwave rolluik sturing op te zetten... is dit mogelijk??

thnx

• aard01
fabstar81 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 13:43:
[...]

Ik kan me hier helemaal in vinden.

Vooralsnog is er geen andere 'simpelere' oplossing mogelijk dan inderdaad wat solderen met de afstandbediening. Ik denk dat het vervangen van de Somfy controller danwel motoren danwel de RTSI module hakken meer moeite kost met de nodige risico's dat het niet gaat werken. Denk ook aan eindstanden die in de Somfy controller geprogrammeerd worden. Deze kun je niet even overzetten naar bijvoorbeeld een Fibaro rollershutter module.

En dan nog... een afstandbediening van Somfy kost een paar tientjes en je kunt eventueel meerdere rolluiken bedienen met een afstandbediening.

[ Voor 14% gewijzigd door aard01 op 24-02-2014 17:39 ]

• HvB83
De beste manier is gewoon geen somfy-motor bestellen als je rolluiken of zonwering bestelt. Als je ze al hebt zitten zou ik op dit moment inderdaad gewoon een beetje solderen aan een afstandsbediening. Dat is relatief risicoloos en werkt, mits een beetje normaal gesoldeerd, gewoon betrouwbaar. Met werken aan je motor kom je allerlei gevaren tegen; van vallen van je laddertje en elektrocutie tot afschrijven van je zonwering doordat de eindstand verkeerd is ingesteld. :P

• jaxc1976
Ja zit dus al met de 7 somfy rolluiken. Als ik dan toch mag gaan solderen op de afstandsbedieningen...
Werkt dit dan ook op de tellis 4 ?
Deze heeft 1 knop om rolluik te selecteren (1-2-3-4 en alle) en dan hetzelfde als de tellis 1.
Want dan kan ik het af met de 2 remotes die ik heb..

• aard01
jaxc1976 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:29:
Ja zit dus al met de 7 somfy rolluiken. Als ik dan toch mag gaan solderen op de afstandsbedieningen...
Deze heeft 1 knop om rolluik te selecteren (1-2-3-4 en alle) en dan hetzelfde als de tellis 1.
Zou moeten kunnen, maar dan wordt het wel erg ingewikkeld met je scenes om het juiste kanaal [1..4] te kiezen, ook heb je geen terugmelding van het kanaal [1..4] dat is ingesteld. Wordt dan een beetje gokken.

Hier adviseren ze om toch maar een Telis 1 afstandbediening te gebruiken:
http://www.avoutlet.com/i...ucts.view&product_id=1011

• fabstar81
jaxc1976 schreef op maandag 24 februari 2014 @ 18:29:
ik heb een link ergens gehad van iemand die de telis4 had gesoldeerd op een fibaro module. kan de link alleen niet vinden. maar even serieus... *klik* en je kan voor 25 euro lekker solderen en alles verneuqen ook nog. vrij risicoloos zeg ik je. zelfs ik kan het...

en met die ene AB kan je alle 7 de rolluiken bedienen volgens mij ook nog. ben je voor 25 + 65 euro klaar.
let op: je kan dan alleen op en neer kiezen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• jaxc1976
fabstar81 schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 08:59:
[...]

ik heb een link ergens gehad van iemand die de telis4 had gesoldeerd op een fibaro module. kan de link alleen niet vinden. maar even serieus... *klik* en je kan voor 25 euro lekker solderen en alles verneuqen ook nog. vrij risicoloos zeg ik je. zelfs ik kan het...

en met die ene AB kan je alle 7 de rolluiken bedienen volgens mij ook nog. ben je voor 25 + 65 euro klaar.
let op: je kan dan alleen op en neer kiezen.
Heeft er iemand die link voor de telis4, want als ik dan toch mag gaan solderen....
Wil alle rolluiken wel afzonderlijk blijven bedienen.

Thnx

• fabstar81
hopelijk ervaringsdeskundigen hier:
even klein rondvraagje hoor. maar voor een deursensor icm vera. welke merken raden jullie aan?
zit te twijfelen tussen phillio DBTL, phillio BTL, aeon inbouw, vision raam/deur sensor.

tussen duurste phillio en vision zit bijna 20 euro :-(
waar de verzonken aeon helaas niet voorradig is bij leverancier.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik zou wachten op de verzonken aeonlabs... Voor mij is domotica het best geslaagd als het werkt terwijl je er niets van ziet;)

• The-Source
Als het een houten kozijn/ deur betreft dan ben ik het met bovenstaande eens, kunststof deur/ kozijn heeft stalen frame wat signaal behoorlijk kan beïnvloeden. Dan zou ik opbouw adviseren.

• fabstar81
maar welk merk? fibaro, vision, of phillio?

gaat overigens om voordeur, en die is kunststof.
houten tussendoor en daar wil ik inderdaad de aeon verzonken. maar voor de voordeur.

[ Voor 61% gewijzigd door fabstar81 op 26-02-2014 13:39 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• HvB83
Bij een houten kozijn zou ik altijd voor de Aeonlabs gaan, dat ding werkt naar mijn ervaring gewoon perfect en is daarna niet meer zichtbaar. Zoals vriend Druw al zegt; de mooiste manier.

Met de Phillio heb ik zelf geen ervaring, met de Vision deursensor ook niet. Met Vision in algemene zin wel van een sirene en een garagedeursensor. De behuizingen ogen wat goedkoop, maar het includen op een HC2 of Zipabox gaat eigenlijk altijd probleemloos en daarna werken ze stabiel.

En de Fibaro; hij is slank en als hij eenmaal zit dan werkt hij, maar blijf er daarna vooral van af. Met batterij wisselen moet je hem open zetten, anders is hij van streek en moet je hem opnieuw includen, met al het geklooi van dien voor je regels. Niet hun beste product ooit, zou ik zeggen. Maar van de 3 opbouw-sensoren, is het wel de minst lelijke...

• fabstar81
de vision is te beperkt. heb voor deze bestelling de sensor laten schieten. maar als ik er een bestel de volgende keer (dan is de aeonlabs ook weer beschikbaar) dan ga ik voor een aeonlabs en een phillio.

is het mogelijk om van een 2x1,5kwh switch 1 schakelaar in de ene kamer te doen, en 1 schakelaar in de andere kamer?
bij mij schiet ie telkens terug als ik 1 van de twee schakelaars verplaats naar een andere kamer.

[ Voor 34% gewijzigd door fabstar81 op 27-02-2014 14:50 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ff een stomme vraag hoor maar hebben jullie ook dat als je via de webinterface in de vera gaan (op een mac!) dat hij maar blijft loaden en niet verder komt?
Via een windowspc of telefoon gaat hij wel "door" maar op de mac blijft hij de laatste 2 dagen hangen….

Laat maar, via de getvera site opnieuw inloggen did the tricky:)

Verdomme, ik probeer weer mijn Zme wall controller aan te sluiten maar hij blijft maar items toevoegen zonder dat ze werken.
Als ik op devices laat scannen kan ik de knoppen blijven indrukken en hij blijft maar devices toevoegen.
heb er nu 4 in staan die allen niet werken uiteraard.
Blijft een snertding… tenzij hij eenmaal werkt (hij heeft gewerkt dus ik weet dat het kan |:( )
Ook het eruitknikkeren met de link om zo de devices eruit te forcen werkt niet…
Dan maar de oude tactiek: in een hoek gooien en na een week nogeens proberen 8)7

[ Voor 57% gewijzigd door DRuw op 28-02-2014 10:32 ]

• Mai Pensato
Situatie: lamp die middels 2 standaard schakelaars (Busch Jaeger SI Duro) bediend kan worden (hotelschakeling). Nu wil ik 1 van die schakelaars vervangen door een Busch-Jaeger zwave.me inbouwschakelaar, maar wel met behoud van de hotelschakeling (dus de andere schakelaar moet ook gewoon de lamp in en uit kunnen schakelen).
Bij schakelaar 1 heb ik drie zwarte draden, bij schakelaar 2 een bruine en 2 zwarte en daar heb ik ook een blauwe draad beschikbaar want er zit een wcd naast.
Op de BJ zwave.me zitten 4 aansluitpunten: 1x L (bruine draad) 1x schakel (zwarte draad) en 2x (?) N (Blauwe draad).
Ik heb de BJ Zwave.me nu aangesloten in plaats van schakelaar 2 echter dan werkt schakelaar 1 niet meer.
Ik kom er niet uit, ook niet na zoeken op dit forum.

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10 21:52
Ja bij schakelaar 1 komt de fase (bruin) niet meer binnen want die wordt in de oorspronkelijke schakeling via de schakelaar aangeleverd. Je zult nu een lasklem moeten gebruiken en in deze lasklem een bruine (fase) moeten verbinden met een van de zwarte draden. Tenminste ik ga er van uit dat die nu niet gebruikt worden. Aan de andere kant die zwarte draad die je via de lasklem hebt doorverbonden aansluiten op de schakelaar.

Als iemand mij even verteld hoe ik tekeningen kan plakken kan ik het schema toevoegen, ja ik ben nog niet zo handig in dit soort zaken :-).

• Mai Pensato
sunnybird schreef op zondag 02 maart 2014 @ 11:32:
Ja bij schakelaar 1 komt de fase (bruin) niet meer binnen want die wordt in de oorspronkelijke schakeling via de schakelaar aangeleverd. Je zult nu een lasklem moeten gebruiken en in deze lasklem een bruine (fase) moeten verbinden met een van de zwarte draden. Tenminste ik ga er van uit dat die nu niet gebruikt worden. Aan de andere kant die zwarte draad die je via de lasklem hebt doorverbonden aansluiten op de schakelaar.

Als iemand mij even verteld hoe ik tekeningen kan plakken kan ik het schema toevoegen, ja ik ben nog niet zo handig in dit soort zaken :-).
Bedankt voor je snelle reactie. Als ik het goed begrijp bij schakelaar 2 een lasklem zetten op de bruine draad die daar binnen komt. In die lasklen nog een bruine draad plaatsen die naar de zwave.me schakelaar gaat (op de L) en een van de zwarte draden ook in die lasklem. En Bij schakelaar 1 diezelfde zwarte draad op "S"/schakelaar aansluiten ?

• sunnybird
Klopt.

• Klaassie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-11 12:22
Volgens mij gaat dat niet werken?
Waarschijnlijk heeft die BJ Zwave.me geen extra schakelinput? Dan zul je beide schakelaars moeten vervangen.

Edit: Of heeft die BJ Zwave.me twee schakeluitgangen?

[ Voor 16% gewijzigd door Klaassie op 02-03-2014 12:48 ]

• sunnybird
Je gebruikt toch de Zwave.me schakelaar om draadloos te schakelen en de andere schakelaar om "hardware-matig" te schakelen!

• The-Source
Je zou eigenlijk een FGS211 moeten inbouwen en dan 'normale' schakelaars gebruiken en de draad die anders naar je lamp toe gaat als input voor de FGS en de output hiervan naar de lamp. Mooiste is puls drukkers gebruiken maar met configuratie parameters zijn normale schakelaars ook bruikbaar. Ik zou dus in z'n geval de FGS zo dicht mogelijk bij de lamp plaatsen. En als er ruimte voor is zou je hem dus in je centraaldoos kunnen verwerken ;)

• Klaassie
sunnybird schreef op zondag 02 maart 2014 @ 12:56:
Je gebruikt toch de Zwave.me schakelaar om draadloos te schakelen en de andere schakelaar om "hardware-matig" te schakelen!
Dat kan alleen als 'de andere schakelaar' ook een Zwave schakelaar is.

Wat The-Source zegt, met een fibaro module achter schakelaar1 lijkt me het handigst. Alleen zul je bij gebruik van een FGS211 (switch) ook een nul daar nodig hebben. Alternatief is dan nog om een FGD211 (dimmer) te gebruiken, heb je geen nul nodig.

Verwijderd

Kijk even op http://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-2, fig.4.

Met pulsdrukkers kun je makkelijk overal schakelen en dimmen.
Een zwarte draad verbinden met S1 en een met spanning (Sx) bij iedere drukker. Wat Wago miniklemmen en het is voor de bakker......

• Mai Pensato
Bedankt voor jullie reacties. Het is (was) wel de bedoeling om beide schakelaars te kunnen blijven gebruiken. Ik concludeer dus dat dat niet gaat met de BJ zwave.me schakelaar... Erg jammer want de Fibaro module krijg ik niet kwijt achter de inbouwdozen (slechts 40 mm diep). Ook de centraaldoos zit al erg vol heb ik gezien.
Opties nu: bij schakelaar 2 de wcd die ernaast zit laten vervallen en daar een Fibaro FGS 211 in zetten. Dan kan ik dus zowel schakelaar 2 als schakelaar 1 (met de drie zwarte draden / geen blauwe) blijven gebruiken, toch ?? Kan 1 van de kenners onder jullie dit bevestigen svp ! De BJ zwave.me kan ik dan wel op een andere plek in huis gebruiken.
Andere optie: ik laat de BJ zwave.me zitten bij schakelaar 2 en ik zet in de plaats van schakelaar 1 een BJ wandzender. Dat is dan wel een dure optie want dan ben ik ongeveer 85 EUR kwijt voor 1 lamp...

• Klaassie
Bij de eerste optie moet dan de Fibaro zo ingesteld zijn dat uitgang2 de inverse is van uitgang1. Weet niet hoe dat werkt, maar moet wel kunnen lijkt me (via een rule in je controller?)
Ik heb zelf trouwens ook een Fibaro module in een inbouwdoos van 40mm. Past precies als er verder geen draden en lasdoppen bij hoeven.

• aard01
Mai Pensato schreef op zondag 02 maart 2014 @ 16:19:
Opties nu: bij schakelaar 2 de wcd die ernaast zit laten vervallen en daar een Fibaro FGS 211 in zetten.
Je kunt ook een Fibaro achter de wcd inbouwen en de wcd handhaven. Wel een paar draden van inbouwdoos schakelaar naar inbouwdoos wcd trekken, maar die zitten naast elkaar?

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 16:57
Mocht iemand de combinatie Vera en een SMA omvormer met speedwire (utp) hebben thuis, en op de Vera ook de SMA willen uitlezen (voor bijv een juiste energie calculatie icm een slimme meter), dan heb ik daarvoor op het micasaverde forum een Luup scriptje gezet die de waarde van "totalenergy" uitleest.
Het is een grof en snel gebouwd script met wat "shortcuts", maar het draait nu twee maanden bij mij en het werkt (ik run het gescheduled iedere paar minuten).
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,23657.0.html
Wil het als ik er een keer tijd voor heb wel opschonen, een device van maken en wat meer waarden uitlezen maar voor nu is het dit even (en heb ik zelf niet direct meer wensen).

• Mai Pensato
aard01 schreef op zondag 02 maart 2014 @ 17:56:
[...]

Je kunt ook een Fibaro achter de wcd inbouwen en de wcd handhaven. Wel een paar draden van inbouwdoos schakelaar naar inbouwdoos wcd trekken, maar die zitten naast elkaar?
Bedankt voor de tip. Zo ga ik het doen, zou inderdaad net moeten passen (heb achter de wcd 15-16 mm over voor de Fibaro, 2 minilasklemmetjes kan ik nog wel kwijt achter de bestaande schakelaar die er inderdaad pal naast zit.
De leverancier van mijn domotica-spulletjes, Ger-Jan van betaalbare domotica, gaf mij gisteren al dezelfde tip en doet gelukkig ook helemaal niet moeilijk om de BJ zwave.me schakelaar om te ruilen voor een Fibaro 1x 3KW (met beetje bijbetaling uiteraard.... ;) )

• fabstar81
highandstoned schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:18:
Mocht iemand de combinatie Vera en een SMA omvormer met speedwire (utp) hebben thuis, en op de Vera ook de SMA willen uitlezen (voor bijv een juiste energie calculatie icm een slimme meter), dan heb ik daarvoor op het micasaverde forum een Luup scriptje gezet die de waarde van "totalenergy" uitleest.
Het is een grof en snel gebouwd script met wat "shortcuts", maar het draait nu twee maanden bij mij en het werkt (ik run het gescheduled iedere paar minuten).
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,23657.0.html
Wil het als ik er een keer tijd voor heb wel opschonen, een device van maken en wat meer waarden uitlezen maar voor nu is het dit even (en heb ik zelf niet direct meer wensen).
goed bezig. ik heb jammer genoeg een powerone :)

die vera lite he...die draait toch op linux? is het mogelijk om daar WSL op te installeren bijvoorbeeld? of een USB device dat een RS485 signaal converteert naar USB?

heb het nu runnen op een rpi, maar als je dit in vera kan installeren (aurora drivers en optioneel WSL) dan scheelt dat weer een device wat hele dag aanstaat :)

[ Voor 16% gewijzigd door fabstar81 op 03-03-2014 13:03 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Klaassie
Mai Pensato schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:49:
Zo ga ik het doen, zou inderdaad net moeten passen (heb achter de wcd 15-16 mm over voor de Fibaro, 2 minilasklemmetjes kan ik nog wel kwijt achter de bestaande schakelaar die er inderdaad pal naast zit.
De leverancier van mijn domotica-spulletjes, Ger-Jan van betaalbare domotica, gaf mij gisteren al dezelfde tip en doet gelukkig ook helemaal niet moeilijk om de BJ zwave.me schakelaar om te ruilen voor een Fibaro 1x 3KW (met beetje bijbetaling uiteraard.... ;) )
Hoe ga je dat nu aansluiten dan?

Volgens mij kun je sowieso beter voor een FGS221 (2x1,5kW) gaan. Dan kun je nog door tussen de 2 outputs te schakelen een hotelschakeling met de 'normale' schakelaar1 maken. Waarbij je overigens in je controller niet de actuele lampstatus terug kunt lezen.
Het beste zou toch zijn om de fibaro achter schakelaar1 te zetten, waar de draad naar je lamp zit. Maar daar heb je geen ruimte?

• highandstoned
fabstar81 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 12:59:
[...]
die vera lite he...die draait toch op linux? is het mogelijk om daar WSL op te installeren bijvoorbeeld? of een USB device dat een RS485 signaal converteert naar USB?
USB naar RS485 zou moeten kunnen: http://forum.micasaverde.....msg139065.html#msg139065
Ik heb daar geen ervaring mee verder

• Mai Pensato
Klaassie schreef op maandag 03 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Hoe ga je dat nu aansluiten dan?

Volgens mij kun je sowieso beter voor een FGS221 (2x1,5kW) gaan. Dan kun je nog door tussen de 2 outputs te schakelen een hotelschakeling met de 'normale' schakelaar1 maken. Waarbij je overigens in je controller niet de actuele lampstatus terug kunt lezen.
Het beste zou toch zijn om de fibaro achter schakelaar1 te zetten, waar de draad naar je lamp zit. Maar daar heb je geen ruimte?
Zoals ik het van plan was bij schakelaar 2 gaat inderdaad niet werken. Ik wil nu toch de mogelijkheid bekijken om de Fibaro module bij de lamp zelf te plaatsen zoals TheSource aangaf. Het plafond is hier iets verlaagd dus ik heb enkele cm's ruimte om de module tussen de centraaldoos en de lamp te plaatsen. Alleen hoe moet ik het dan aansluiten: er komt uit de centraaldoos een blauwe en zwarte draad naar de lamp (uiteraard...) en er zitten een heleboel draden en lasklemmen in de centraaldoos. Graag advies.

• The-Source
Uit de centraal doos moet straks het volgende komen:
2xBruin, 2xblauw en zwart.
Bruin en blauw gaan op L en N
2e bruine draad op In
Zwart op S1
Je lamp verbind je weer met zwart vanaf het O1 contact en de 2e blauwe draad gaat aan je lamp.
In principe komen er straks 3 extra draden uit je centraaldoos ;) je kunt ook draadbrugje proberen te maken tussen L en In maar die schroefgaatjes zijn zo klein dat het erg lastig is om te realiseren.

• fabstar81
de gaatjes zijn precies goed voor 1 x 2,5mm draad. twee gaat je inderdaad niet lukken. :)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• fabstar81
highandstoned schreef op maandag 03 maart 2014 @ 20:57:
[...]

USB naar RS485 zou moeten kunnen: http://forum.micasaverde.....msg139065.html#msg139065
Ik heb daar geen ervaring mee verder
gewoon proberen dan...
maar kan je ook dingen installeren verder dan? zonder de vera te bricken?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• highandstoned
fabstar81 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:40:
[...]

maar kan je ook dingen installeren verder dan? zonder de vera te bricken?
tsja, geen garantie van mijn kant, maar mijn toen mijn Vera eigenlijk niks meer deed heeft techsupport hem weer hersteld......dus......
Maar misschien dat je hier http://wiki.micasaverde.com/index.php/OpenWRT wat meer aan hebt, je kunt met ipkg packages installereren, maar ook daar heb ik op de Vera nog niks mee gedaan (wel veel op de Synology die ernaast staat)

• fabstar81
lol, "There is only 1.8MB of compressed space available for installing additional packages into the system"

dat schiet niet echt op niet. database aanleggen met harvest zonnepanelen gaat al snel richting enkele tientallen mb's...
en dan heb ik het nog niet eens over de drivers en software :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• highandstoned
fabstar81 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 08:14:
lol, "There is only 1.8MB of compressed space available for installing additional packages into the system"

dat schiet niet echt op niet. database aanleggen met harvest zonnepanelen gaat al snel richting enkele tientallen mb's...
en dan heb ik het nog niet eens over de drivers en software :(
je kunt er een USB stick aanhangen waar je je data op kwijt kunt (daar wordt mijn data ook heen geschreven), volgens mij kun je ook packages daarop installeren.

• screamhouse
Iemand ervaring met de Vera Alerts plugin icm email templates?

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
The-Source schreef op maandag 03 maart 2014 @ 23:00:
Uit de centraal doos moet straks het volgende komen:
2xBruin, 2xblauw en zwart.
Bruin en blauw gaan op L en N
2e bruine draad op In
Zwart op S1
Je lamp verbind je weer met zwart vanaf het O1 contact en de 2e blauwe draad gaat aan je lamp.
In principe komen er straks 3 extra draden uit je centraaldoos ;) je kunt ook draadbrugje proberen te maken tussen L en In maar die schroefgaatjes zijn zo klein dat het erg lastig is om te realiseren.
dus als ik het goed begrijp hoef je dus niet de module achter de schakelaar in te bouwen maar zou je deze ook bij de lamp kunnen inbouwen mits je zowel de blauwe, de zwarte als de bruine daar hebt uitkomen.

Afbeeldingslocatie: http://i1338.photobucket.com/albums/o694/jahaa88/fibarodimmer_zps8ebf2ec1.png

ik heb op een aantal plaatsen inbouw dozen zitten die niet diep genoeg zijn. bij de betreffende lampen zit wel een bruine draad. dit zou dus moeten werken?

edit plaatje gewijzigd met de goede kleur aansluitingen 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Jahaa! op 10-03-2014 19:40 ]

• The-Source
Zou zo moeten kunnen werken.

• aard01
Kleuren wel even correct houden: Bruin is fase (L), Blauw is nul (N).

• Jahaa!
De blauwe en bruine draad moeten inderdaad andersom aangesloten worden op N en L van de module.

plaatje is nu correct

[ Voor 14% gewijzigd door Jahaa! op 10-03-2014 19:40 ]

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Misschien een hele domme vraag, maar ben al een paar dagen bezig om met mijn Vera en Fibaro deursensor een lamp aan te schakelen en na een minuut weer uit, maar ik krijg het niet voor elkaar, ik weet het ben nog echt een newbie, maar het wil niet lukken.
Het gaat helemaal goed als ik de voordeur open dan gaat de lamp in de hal aan, laat ik de deur open dan gaat de lamp na een minuut netjes uit, alleen wil ik dat de lamp ook een minuut blijft branden als ik de deur meteen sluit en dat gebeurt dus nu niet, want als ik de deur meteen sluit gaat de lamp ook weer meteen uit.
Ik begrijp wel dat ik moet triggeren op het openen van de deur, maar ik wil eigenlijk niet dat hij weer triggert als ik de deur sluit, dan moet hij dus gewoon de scene van 1 minuut afspelen. Hoe los ik dat het gemakelijkste op?

• The-Source
Scène met trigger lamp aan op direct lamp aan
Scène voor lamp uit, direct 'niks' instellen, delay 1 minuut daarin kiezen lamp uit.

Eventueel kun je bij de 1e scène OOK instellen dat hij de lamp na 1 minuut uit zet maar dan heeft scène 2 geen nut, nadeel is ook sta je met iemand aan de deur, minuutje praten en licht is spontaan uit :p

[ Voor 44% gewijzigd door The-Source op 09-03-2014 21:47 ]

• fRiEtJeSaTe
Zojuist m'n Powermax Express alarmsysteem aangesloten op Vera Lite met Powermax plugin.
In 1 woord fantastisch. Vera herkent uit zichzelf alle sensoren, had ik niet verwacht. _/-\o_

Nu stap 2; wie weet er een goedkope oplossing om een iPad aan de muur te hangen?
Eisen:
- ingebouwd of fotolijst-achtig in/aan de muur
- iPad moet te verwijderen zijn
- met stroomvoorziening

• harrytasker
  • Niet online
The-Source schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:45:
Scène met trigger lamp aan op direct lamp aan
Scène voor lamp uit, direct 'niks' instellen, delay 1 minuut daarin kiezen lamp uit.

Eventueel kun je bij de 1e scène OOK instellen dat hij de lamp na 1 minuut uit zet maar dan heeft scène 2 geen nut, nadeel is ook sta je met iemand aan de deur, minuutje praten en licht is spontaan uit :p
Bedankt voor je reaktie, heb het nu zo ingesteld en het werkt, maar nog steeds niet zoals ik wil.
Als ik nu de deur sluit binnen 1 minuut dan gaat het licht meteen uit m.a.w. ik doe de deur open licht gaat aan, ik sluit de deur licht gaat meteen weer uit!
Heb foto's bijgevoegd....
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/343qmme.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2vuzj9x.jpg

• The-Source
Laat het tabblad advanced van beide eens zien..
Hier zie je netjes een overzicht wat wanneer en met welke delay gebeurd.
Het kan namelijk zijn dat je hem nu bij direct EN na 1 minuut nogmaals uit zet ;)

Je zou ook met de laptop ernaast kunnen kijken welke scene er getriggert word bij de deur dicht doen. In die scene staat dus o.a. de trigger door close, de achterliggende acties moet je even bekijken.

• harrytasker
  • Niet online
The-Source schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:02:
Laat het tabblad advanced van beide eens zien..
Hier zie je netjes een overzicht wat wanneer en met welke delay gebeurd.
Het kan namelijk zijn dat je hem nu bij direct EN na 1 minuut nogmaals uit zet ;)

Je zou ook met de laptop ernaast kunnen kijken welke scene er getriggert word bij de deur dicht doen. In die scene staat dus o.a. de trigger door close, de achterliggende acties moet je even bekijken.
Heb op het moment geen laptop dus maar even de plaatjes :)

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/144nrn.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/149pox3.jpg

• Jahaa!
Ik heb de ping sensor app geinstaleerd op mijn Vera om zo mijn telefoon te kunnen pingen. Echter krijg ik alleen een response als mijn telefoon verbinding heeft met het 5ghz wireless netwerk en ik krijg geen respone als hij verbonden is met het 2.4ghz netwerk. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of moet ik hiervoor in het router topic zijn 8)7 ?

• The-Source
harrytasker schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:44:
[...]

Heb op het moment geen laptop dus maar even de plaatjes :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Als dit je enige 2 scenes zijn dan lijkt er in de config niets verkeerd.
Kijkt anders ook eens bij Automation en dan gelijk bij triggers (dus niet in de specifieke scene maar het overzicht van alle triggers)
Je hoort daar op z'n minst de triggers te zien welke je op dit moment gebruikte in al je scenes.

• fRiEtJeSaTe
jahaa schreef op maandag 10 maart 2014 @ 20:48:
Ik heb de ping sensor app geinstaleerd op mijn Vera om zo mijn telefoon te kunnen pingen. Echter krijg ik alleen een response als mijn telefoon verbinding heeft met het 5ghz wireless netwerk en ik krijg geen respone als hij verbonden is met het 2.4ghz netwerk. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of moet ik hiervoor in het router topic zijn 8)7 ?
Misschien 2 verschillende adapters/ip-adressen?

• Jahaa!
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:40:
[...]

Misschien 2 verschillende adapters/ip-adressen?
Het gaat om een Asus ac66 router waar alles op aangesloten is. Ik heb mijn telefoon een voorkeurs ip adress gegeven in het dhcp menu van de router.

• fRiEtJeSaTe
jahaa schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:21:
[...]
Het gaat om een Asus ac66 router waar alles op aangesloten is. Ik heb mijn telefoon een voorkeurs ip adress gegeven in het dhcp menu van de router.
Ik bedoel eigenlijk in je telefoon.
Kijk of er verschil zit in de mac-adressen als je met 2.4 of 5Ghz connect.

• harrytasker
  • Niet online
The-Source schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:16:
[...]

Als dit je enige 2 scenes zijn dan lijkt er in de config niets verkeerd.
Kijkt anders ook eens bij Automation en dan gelijk bij triggers (dus niet in de specifieke scene maar het overzicht van alle triggers)
Je hoort daar op z'n minst de triggers te zien welke je op dit moment gebruikte in al je scenes.
Bij deze:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2qbdt3p.jpg

• Jahaa!
fRiEtJeSaTe schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:04:
[...]

Ik bedoel eigenlijk in je telefoon.
Kijk of er verschil zit in de mac-adressen als je met 2.4 of 5Ghz connect.
hij heeft het zelfde mac-adress op 2.4ghz en 5ghz.

ik kan op mijn tel ook zien dat ik bij beide netwerken het zelfde IP toegewezen krijg.

• The-Source
Als het goed is heb je meer dan 1 trigger in die lijst :?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:32

Martijn02

/* No Comment */

fRiEtJeSaTe schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:26:
Zojuist m'n Powermax Express alarmsysteem aangesloten op Vera Lite met Powermax plugin.
In 1 woord fantastisch. Vera herkent uit zichzelf alle sensoren, had ik niet verwacht. _/-\o_

Nu stap 2; wie weet er een goedkope oplossing om een iPad aan de muur te hangen?
Eisen:
- ingebouwd of fotolijst-achtig in/aan de muur
- iPad moet te verwijderen zijn
- met stroomvoorziening
Sorry, Ik heb geen antwoord op je vragen, maar vind je post wel interresant. Ik heb een Vera Light met een ongeveer al mijn lampen in huis gekoppeld, maar ben nog op zoek naar een alarmsysteem. Wat kan je nou allemaal vanuit je vera regelen? Je kan dus sensoren zien, maar kan je daar ook triggers/scenes aan hangen? (bijvoorbeeld het licht aan doen als een bewegingsmelder van het alarm beweging detecteert, ook als het alarm niet is ingeschakeld?) En kan je ook dingen in je alarm aansturen vanuit je vera?

Heb je hiervoor de IP module nodig?

• harrytasker
  • Niet online
The-Source schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:26:
[...]

Als het goed is heb je meer dan 1 trigger in die lijst :?
Nee dus, enige trigger die ik heb is dat het deur contact getriggerd wordt, wat voor andere trigger verwacht je dan, het enigste wat ik kan bedenken is een trigger voor het open en het dichtdoen of denk ik te simpel...

• fRiEtJeSaTe
Zie http://code.mios.com/trac/mios_visonic-powermax
Ik heb het net werkend dus veel kan ik er nog niet over zeggen. Een IP-module is niet nodig, de koppeling wordt gemaakt met een RS232 naar USB converter, op Ebay gekocht voor een paar euro. Kabeltje scoren en de boel aansluiten. Je sluit dan aan op de programmeer-aansluiting.

Heb specifiek gezocht naar een a-merk alarmsysteem dat volledig autonoom kan werken, maar toch kan communiceren met de Vera. Voor zover ik weet is de plugin voor Visonic daar het verst in. Je kunt echt veel instellen vanaf de Vera.
Zal binnenkort wat testen en de resultaten hier posten.

[ Voor 41% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 11-03-2014 22:50 ]

• The-Source
In de kolom scene, front door closed met je deur sensor die in rust komt

Pagina: 1 ... 10 ... 19 Laatste