Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 12:56
fabstar81 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 22:50:
[...]

En bij beide heb je motion detecteren ook werkend gekregen?
Yes, dat is ff pielen met het sturen van een commando via een url om parameters in de vera aan te zetten, maar nu stuurt hij bij motion een foto naar mijn dropbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
en was het nu HD of niet?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
scorpion303 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 14:07:
Is het iemand al gelukt om de Nuon e-manager Smart plugs (greenwave) volledig te laten stoppen met het laten knipperen van het groene lampje? Het lijkt in onze slaapkamer wel ker(st)mis.

Via de instructies die ik op internet vond ( http://www.domoticaforum....ic.php?f=38&t=8128#p60085 ) kan je met parameter 1 en variabele 255 de interval dusdanig aanpassen dat er niet/nauwlijks meer geknipperd wordt. Heeft iemand dit toevallig al getest in de Vera?
Het lijkt erop dat ik het knipperen inderdaad heb kunnen stoppen door de parameter '1' met variabele '255' (1 byte dec) toe te voegen. Dat scheelt weer een stukje tape!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
fabstar81 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 15:38:
nee. enige wat je kan doen is terug naar een automatisch gegenereerde backup?
Weet je dat zeker? Ik wil heel graag terug naar Vera Lite fabrieksinstellingen, maar heb inmiddels een hoop Fibaro modules ingebouwd die ik waarschijnlijk alleen kan includen door de opbouwschakelaar er weer af te te schroeven en de modules er weer uit te halen. Dit gaat me echt een hoop werk opleveren, dus als iemand anders een suggestie heeft over een (gedeeltelijk) terugzetten van devices in Vera Lite, dan houd ik mij van harte aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Nee, had ik er ook bij gezet, bij HD schijnt het lastiger te zijn. Beeldkwaliteit valt mij niet tegen. Wil wel plaatje mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:03
@scorpion303
Vziw: VERA >> Setup >> Backup >> dan:
1: Backup Z-wave network
2: Create backup(kies er niet voor om deze bij MIOS op te slaan)
3: Factory Default
4: Na reset terug naar zelfde menu en dan restore en zet vinkje bij Restore Z-wave.

Nu weet ik niet 100% of je dan alleen Z-wave of ook rest als plugins etc hersteld.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
scorpion303 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Het lijkt erop dat ik het knipperen inderdaad heb kunnen stoppen door de parameter '1' met variabele '255' (1 byte dec) toe te voegen. Dat scheelt weer een stukje tape!
Dit lukt mij dus echt niet, parameter staat er, maar hij blijft knipperen/groen licht geven

[ Voor 9% gewijzigd door screamhouse op 30-01-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Af en toe dat hij het hier ook, met name 's ochtends. Na een poll, of een opdracht verdwijnt het dan wel.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allen dank voor de moeite en jullie wijze raad.

Pffttt het is gelukt, vraag me niet hoe. Heb zoals vermeld binnen backup de fabrieksinstellingen teruggezet.
Opnieuw alle gegevens in de router gezet en ben mat pairen begonnen.
Dit gaat ook niet eenvoudig, met de Fibaro dimmermodule 3 x snel de B knop ingedrukt en plots was hij er weer. Bij de Aeon 4 in 1 lukte het ook niet zo vlot, na enkele malen het knopje indrukken lukte het.
Krijg alleen mijn temperatuur, RH en lichtdensiteit niet goed door. Is traag en vaak vraagtekentjes.
Zal wel een of andere instelling zijn i.v.m. pollen of zoiets.

Wanneer iemand hier een tip heeft is die van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

scorpion303 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:56:
[...]

Lukte mij hiermee ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 15:32
Ik heb die van mij op
Variabele Data Size Desired Value
1 1 byte dec 255

Knippert nooit meer, wel even uitzoeken dat je het invult bij de hoofdschakelaar ipv 1 van de losse stopcontacten.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Ik mij er wel eens in verdiept en je moet de I_ file die door je powernode word gebruikt ook vervangen door de gene in die google thread. Dit vond ik zelf te veel moeite en heb gewoon ducttape gepakt.
Het is dus aangepast I_ file & de parameter

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Knipperen doetie niet, maar dat mooie groene licht mag van mij wel uit, lukt jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
The-Source schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 21:48:
[...]

Ik mij er wel eens in verdiept en je moet de I_ file die door je powernode word gebruikt ook vervangen door de gene in die google thread. Dit vond ik zelf te veel moeite en heb gewoon ducttape gepakt.
Het is dus aangepast I_ file & de parameter
Ik heb nooit een I_file hoeven vervangen....
screamhouse schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 22:00:
Knipperen doetie niet, maar dat mooie groene licht mag van mij wel uit, lukt jullie dat ook?
Bedoel je de cirkel? Of de knop zelf als er een paar contacten uitgezet zijn.
Hier knippert niets.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
de powerknop, die is bij mij groen verlicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 21:36
Nog een tip hoe een Fibaro module te includen:

Includen van een Fibaro switch kan ook door de schakelaar drie keer te bedienen, je hoeft niet perse de B-knop op te zoeken en drie keer in te drukken.

Ook kun je de spanning even van de Fibaro module afhalen. Als je eerst je Vera op include-modus zet en je zet daarna de spanning op je Fibaro module, wordt hij ook geinclude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
screamhouse schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:04:
Ah, dat is de 'ECO-modus' als er maar een paar sockets van de 6-socket versie aanstaan.
Ik zit nog steeds op een fibaro variant van deze powerstrip te wachten, ik heb nu 1 plug van ze, maar die vind ik echt nice.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb sinds deze week een ipad met mijn eigen gemaakte interface aan de muur hangen. Erg leuk al zeg ik het zelf!

Afbeeldingslocatie: http://www.ho17.nl/vera/IMG_20140131_135842-th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ho17.nl/vera/IMG_20140129_201812-th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ho17.nl/vera/Clipboard01-th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Maar gebruikt je nu xhtml icm xml/json uit de vera of hoe je extern de statussen bij?
Ziet er wel netjes uit :)

Ik weet niet hoe je de ipad nu vast hebt zitten maar ik zie dat deze niet geladen word, misschien eens kijken naar de Basalte Eve iPad frame. Ik weet dat ze bij ons wel eens geplaatst worden maar wat ze kosten :? (in verhouding tov andere frames horen ze goedkoop te zijn)

[ Voor 68% gewijzigd door The-Source op 31-01-2014 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb de wall mount van Studio Proper: http://studioproper.com/products/ipad-1-wall-mount-package/ Inderdaad niet gevoed. Maar ik vind het wel prima om eens per week hem van de muur te halen om op te laden. Ik vind het wel een mooi systeem, hij komt niet ver van de muur af, en van de muur af blijft er een redelijk klein wit plastic plaatje over. Niet storend.

En inderdaad roep ik via ajax een cakephp methode aan die weer een json call naar de Vera doet voor de statussen. Dat gebeurt eens per 5 seconden. De front-end heb ik met bootstrap gemaakt. Maar alles staat hier: https://bitbucket.org/ho17/vera-lite-event-database/src (development branch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 11:01
Dat Basalte Eve Ipad frame ziet er echt goed afgewerkt uit, echter zie ik prijzen voorbij komen van boven de 200,-. Dan zou ik persoonlijk ook eerder voor de wallmount van Proper kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyfoon_2
  • Laatst online: 10-09 10:00
Cobaltjeh schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 09:31:
Dat Basalte Eve Ipad frame ziet er echt goed afgewerkt uit, echter zie ik prijzen voorbij komen van boven de 200,-. Dan zou ik persoonlijk ook eerder voor de wallmount van Proper kiezen.
Tegenwoordig is Imperihome met zijn dashbaordview ook erg goed voor wallmounted tablets. Zie http://www.imperihome.com/

Heeft nu zelfs een API met een vera plugin; bv deurbel gaat, tablet scherm aan naar pagina 2 met camera beeld.

Alternatief voor dure wallmount; koop gewoon een goedkoop hoesje (zo'n versie met een casing, niet al te dun). Sloop het voorkantje eraf (schermbescherming) en schroef de casing tegen de muur. Tablet in de casing en je hebt een perfecte strakke wallmount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Bij Vogels hebben ze ook mooie beugels en niet duur als je ff zoekt: http://www.vogels.com/tablet-houders/tablet-houders.html en NL bedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

die vogel viel voor mij af omdat ik een ipad 1 heb, en het onderdeel voor aan de muur lijkt dikker te zijn dan die van Studio Proper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
screamhouse schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:04:
bij mij branden ook de hele tijd die dingen van de smart plug 1
Loekie schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 23:36:
[...]

Ah, dat is de 'ECO-modus' als er maar een paar sockets van de 6-socket versie aanstaan.
Ik zit nog steeds op een fibaro variant van deze powerstrip te wachten, ik heb nu 1 plug van ze, maar die vind ik echt nice.
aha, weer wat geleerd. wel bloody irritant. plug staat in het zicht naast mijn versterker, als deurtje te ver open staat zie ik de hele tijd dat knipperen... 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:37
Zoals ik al eerder aangegeven heb wil ik binnenkort gaan beginnen met Domotica icm de Vera Lite.

Nu moet ik binnenkort ook gaan kiezen welke energieleverancier ik wil. Nu wil ik graag de thermostaat ook koppelen met de Vera. Dus nu is mijn vraag welke adviseren jullie?

Ik zat zelf aan Nuon, Essent of Eneco te denken. Ik weet ook nog niet welke het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Toon is volgens mij niet te koppelen. Essent wel en je hoeft niet eens bij Essent te zitten. De thermostaat werkt ook gewoon bij andere leverancier en op MP zijn ze niet duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
alleen de horsman thermostaten zijn zwave toch?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
ja maar je kunt er via een plugin ook een Wifi thermostaat mogelijk aan koppelen;)
Mijn Onkyo versterker is ook via een netwerk benaderbaar en als ik hem uitzet gaan mijn lichten bij mijn tv ook uit bijvoorbeeld:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, ik probeer datzelfde ook al die tijd met mijn Sony STR-DA5600ES. :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 20:29
fabstar81 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:39:
ja, ik probeer datzelfde ook al die tijd met mijn Sony STR-DA5600ES. :(
Met een ping plugin al geprobeerd? Dat gebruik ik ook namelijk om bepaalde lampen te schakelen als mijn tv aanstaat en het donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
precies, dat had ik eerst al moet je dan wel zorgen dat hij geen netwerk aanhoud als hij stand-by staat en hij een mual IP krijgt van de unit zelf of van je router op basis van MAC adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb juist wel voor always-on gekozen binnen mijn versterker zodat ik hem juist over ip kan aanzetten ;)
Ok 5 watt standby verbruik is op jaarbasis toch z'n 12euro maar de afweging tussen comfort en besparing is in dit geval comfort ;)
Mocht je dmv ping controle gaan doen, laat deze dan een countdown plugin op restart triggeren. En schakel pas je apparatuur uit als deze is afgelopen. Hiermee zou je dus een herstart router etc mee kunnen overbruggen.
Ik heb die constructie gehad icm pingen van mijn telefoon en automatisch alles naar standby als ik langer dan 20min van huis was ;)
Ik los dit nu op dmv schakelen alarm systeem en dat werkt voor mij stabieler.

Overigens heb ik voor al mijn apparatuur een dhcp reservering in mijn router staan. Al je apparatuur op DHCP maar toch vaste ipadressen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ja heb ik ook, best handig inderdaad.
Maarre als je je amp via een ping sensor doet en je laat hm always on voor netwerk access (doe ik inderdaad ook om die reden) dan pint hij hem continu he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik kan al mijn statussen van zones, inputs etc allemaal via de webinterface binnen halen (denon plugin) en Aan de hand van welke input er actief is & de main zone op ON staat zet ik het verbruik (watts) van het apparaat op die waarde zodat deze ook mooi mee gaat in de energy log. De Nuon plug 6 is daar niet betrouwbaar genoeg voor ;)
De 5watt continu kan ik op die manier dus ook netjes instellen.
Sommige apparaten hebben standaard niet de watts mogelijkheid maar deze kun je ook met de hand later toevoegen als je zelf ook die waardes gaat beheren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
fabstar81 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:01:
[...]

bij mij branden ook de hele tijd die dingen van de smart plug 1

[...]

aha, weer wat geleerd. wel bloody irritant. plug staat in het zicht naast mijn versterker, als deurtje te ver open staat zie ik de hele tijd dat knipperen... 8)7
Het ON-OFF teken brand constant in wit/groen of is uit. Die cirkel er omheen kan knipperen en dat is met param 1 op 255 te omzeilen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
DRuw schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:22:
precies, dat had ik eerst al moet je dan wel zorgen dat hij geen netwerk aanhoud als hij stand-by staat en hij een mual IP krijgt van de unit zelf of van je router op basis van MAC adres..
pingen gaat niet werken niet, always on inderdaad. kan ik wel weer omzeilen door gewoon de smart plug aan/uit te schakelen. of de optie uit te zetten in de versterker. :)
The-Source schreef op maandag 03 februari 2014 @ 18:28:
Ik heb juist wel voor always-on gekozen binnen mijn versterker zodat ik hem juist over ip kan aanzetten ;)
Ok 5 watt standby verbruik is op jaarbasis toch z'n 12euro maar de afweging tussen comfort en besparing is in dit geval comfort ;)
Mocht je dmv ping controle gaan doen, laat deze dan een countdown plugin op restart triggeren. En schakel pas je apparatuur uit als deze is afgelopen. Hiermee zou je dus een herstart router etc mee kunnen overbruggen.
Ik heb die constructie gehad icm pingen van mijn telefoon en automatisch alles naar standby als ik langer dan 20min van huis was ;)
Ik los dit nu op dmv schakelen alarm systeem en dat werkt voor mij stabieler.

Overigens heb ik voor al mijn apparatuur een dhcp reservering in mijn router staan. Al je apparatuur op DHCP maar toch vaste ipadressen :)
DHCP reservering heb ik ook voor al mijn apparatuur. nu nog de laptop vervangen die dat allemaal servert. zie in mijn ziggo router overigens dat ik maar 10 reserveringen kwijt kan. dat is al snel te weinig. toch maar rpi als dhcp server inrichten dan...
The-Source schreef op maandag 03 februari 2014 @ 19:58:
Ik kan al mijn statussen van zones, inputs etc allemaal via de webinterface binnen halen (denon plugin) en Aan de hand van welke input er actief is & de main zone op ON staat zet ik het verbruik (watts) van het apparaat op die waarde zodat deze ook mooi mee gaat in de energy log. De Nuon plug 6 is daar niet betrouwbaar genoeg voor ;)
De 5watt continu kan ik op die manier dus ook netjes instellen.
Sommige apparaten hebben standaard niet de watts mogelijkheid maar deze kun je ook met de hand later toevoegen als je zelf ook die waardes gaat beheren ;)
ja, jij hebt die denon plug in. ik hoop nog steeds dat er ooit een sony plugin komt voor hun versterkers. ik kom zelf helaas niet verder met mn versterker. hij schijnt met soap te werken maar ben niet technisch genoeg om uberhaupt verbinding te maken met de versterker :'(
Loekie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 22:03:
[...]

Het ON-OFF teken brand constant in wit/groen of is uit. Die cirkel er omheen kan knipperen en dat is met param 1 op 255 te omzeilen.
1 dec/hex of zo?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
parameter '1' met variabele '255' (1 byte dec)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Bumperke schreef op maandag 03 februari 2014 @ 09:26:
Zoals ik al eerder aangegeven heb wil ik binnenkort gaan beginnen met Domotica icm de Vera Lite.

Nu moet ik binnenkort ook gaan kiezen welke energieleverancier ik wil. Nu wil ik graag de thermostaat ook koppelen met de Vera. Dus nu is mijn vraag welke adviseren jullie?

Ik zat zelf aan Nuon, Essent of Eneco te denken. Ik weet ook nog niet welke het goedkoopste is.
Belangrijker is om te kijken welke ketel je hebt. Een modulerende ketel kun je niet op Vera zetten, er zijn geen kamerthermostaten voor die ZWave ondersteunen. Je moet dan overgaan naar een aan/uit regeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Even een heads-up:
Toen Micasaverde een nieuwe hardware line introduceerde op de CES 2013 kwam er een overweldigende reactie dat mensen daar veeeel minder behoefte aan hadden t.o.v. een nieuwe UI.
Vandaar dat ze de UI hebben gepusht en nu wordt ieder nieuw geactiveerd apparaat UI6 van toepassing.
Dit is een tussenversie wat voornamelijk een rebrand UI5 is (micasaverde->Vera).
Komende maand mei verwachten ze UI7 uit te brengen (een volledig nieuwe UI) waarbij het mogelijk wordt om om zo goed als alles (inclusief pairing en scene creation) mobiel te doen.
Dit is van toepassing op alle Vera3/lite units.
Dit vanuit de vera helpdesk gekregen als vraag op de release van nieuwe hardware (nogmaals, zie TS:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Weten jullie misschien een goede winkel in Noord-Brabant (het liefste rondom Eindhoven) waar ik eens langs kan gaan voor advies en een eventuele demonstratie? :)

Ik wil het namelijk wel eens in het echt zien en dan kan ik meteen mijn eisen/wensen bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Zelf heb ik goede ervaringen met Robbshop. Kun je een afspraak mee maken en weten ook heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
sunnybird schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 09:56:
Zelf heb ik goede ervaringen met Robbshop. Kun je een afspraak mee maken en weten ook heel veel.
...en ze hebben lekkere koffie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
EZhome zit in Weert, das nog dichterbij toch?
Alleen even niet in dit forum zoeken op die naam;)<- laat maar, was ander topic gok ik..

[ Voor 16% gewijzigd door DRuw op 05-02-2014 15:30 . Reden: fuckupje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 09:31

HeroS

SmartHome Nerd

Zal best dichter bij zijn maar ga daar aub niet naar toe.

Zeer slechte ervaringen mee. Niet doen dus.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Bedankt jongens! Ik heb een afspraak gemaakt bij Robbshop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik zou alleen wel even goed nazoeken of het ook werkt wat er verzonnen wordt. het valt me op dat erg veel van hun site gejat is van anderen..
Niet alles klopt ook (raar lopende zinnen in de beschrijving af en toe.. google translate?)

Ze hebben ook de nieuwe danfoss units bijvoorbeeld maar, behalve dat ze duurder zijn, is niet bekend wat die dingen nu extra beiden ten opzichte van (de nog prima leverbar zijnde) huidige versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Vandaag is de info op die website aangepast en er staat nu extra bij:
"Een groot voordeel van deze kraan ten opzicht van zijn voorganger is dat deze kraan explorer frame support heeft en voorzien is van de SDK 4.5. Verder heeft hij verbeterde netwerk stabiliteit."
Dit vertelt mij nog niet veel helaas.
Ook zijn er twee plaatjes bijgeplaatst die laten zien hoe het device zich in Vera en HomeCenter2 presenteert.
-1 voor Vera v.w.b. mooi :-(

[ Voor 18% gewijzigd door C4Vette op 06-02-2014 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
dat stond er gisteren ook bij (en hij is gisteren "gelanceerd") maar je hebt er inderdaad niets aan.
Overigens is dit een letterlijke google vertaling van een buitenlandse site...
Explorer frames support en de SDK 4.5 doet volgens mij niets en de netwerkstabiliteit is echt een upgrade die iedereen gewoon maar erbij zet zodat het nog wat lijkt... aantoonbaar is het niet.
Hij meld nog steeds geen temperatuur terug naar de controller dus ik snap de update eigenlijk niet (gezien ze de oude blijven verkopen en de nieuwe duurder is...)

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 06-02-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Nog vager is dat bij beide producten staat: "Wij leveren de 014G0012 uitvoering" en daar wordt op forum.micasaverde.com al in oktober 2012 over gesproken. Zover ik weet slaat dat puur op het feit dat dit een Z-Wave versie is en er ook modellen zijn die er precies gelijk uitzien maar niet Z-Wave (certified) zijn.
Het terugmelden van de huidige temperatuur kan volgens mij alleen maar als er een externe voeler aan zou zitten. En dat zou een fijne optie zijn! Maar ja, zoek maar eens een bruikbaar alternatief voor een Z-Wave thermostaat kraan...

[ Voor 0% gewijzigd door C4Vette op 06-02-2014 11:22 . Reden: Z-Wave (certified) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
het ligt iets anders.
Er is een tijd geleden veel onduidelijkheid geweest omdat Danfoss zijn units uit de markt haalde en her-introduceerde onder een ander typenummer.
De 014G0012 was toen de nieuwe Zwave variant en dat hebben verschillende webshops erbijgezet omdat ze waartschijnlijk zat waren van alle emails die ze kregen;)
Ze hebben ook een variant voor het eigen Danfoss protocol maar die heeft een ander nummer.
Er zit een temperatuuropnemer in de Danfoss unit op basis waarvan het ding zelf open en dicht gaat n.a.v. zijn setpoint maar dit wordt niet doorgesturud naar de controller, volgens Danfoss is de hardware daar gewoonweg niet toe in staat en willen ze oook niet veranderen.
Er is op dit moment maar 1 alternatief voor deze kraan en dat is die van Eurotronic (http://www.wirelesswonen....Z-wave-radiatorkraan.html) maargoed, die ziet er niet uit en werkt ook nog niet 100% op alle controllers...

[ Voor 0% gewijzigd door DRuw op 06-02-2014 11:23 . Reden: typfuckups ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Op mijn VeraLite was sinds gisteravond geen enkele Z-Wave communicatie meer mogelijk. Ik kreeg (nadat eerder in de week enkele smartplugs waren toegevoegd en PLEG was geupdate) gisternacht constant foutmelding 'ZWave : Failed To Start' te zien. Reloaden, rebooten en stekker eruit/erin hadden geen enkel effect.

Ik heb gisteravond tech support ingeschakeld. Vanmorgen (rond 8h00) hadden zij nog niets van zich laten horen en stond de error er nog steeds,

Toen ik in de middag (rond 12h30) nog eens inlogde vanaf mijn werk en wat log bestanden opvroeg, leek het of het probleem vanzelf verdween. Inmiddels draait hij al weer anderhalf uur zonder problemen.

Heeft iemand hier al eens eerder mee te maken gehad? Zo ja, weet iemand meer over de oorzaak en mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
DRuw schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 11:22:
het ligt iets anders.
Er is een tijd geleden veel onduidelijkheid geweest omdat Danfoss zijn units uit de markt haalde en her-introduceerde onder een ander typenummer.
De 014G0012 was toen de nieuwe Zwave variant en dat hebben verschillende webshops erbijgezet omdat ze waartschijnlijk zat waren van alle emails die ze kregen;)
Ze hebben ook een variant voor het eigen Danfoss protocol maar die heeft een ander nummer.
Er zit een temperatuuropnemer in de Danfoss unit op basis waarvan het ding zelf open en dicht gaat n.a.v. zijn setpoint maar dit wordt niet doorgesturud naar de controller, volgens Danfoss is de hardware daar gewoonweg niet toe in staat en willen ze oook niet veranderen.
Er is op dit moment maar 1 alternatief voor deze kraan en dat is die van Eurotronic (http://www.wirelesswonen....Z-wave-radiatorkraan.html) maargoed, die ziet er niet uit en werkt ook nog niet 100% op alle controllers...
Moet zeggen dat de Danfoss mooier zijn maar die Eurotronic vind ik nog niet zo verkeerd en zou goed moeten werken met de Vera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 13:53:
Op mijn VeraLite was sinds gisteravond geen enkele Z-Wave communicatie meer mogelijk. Ik kreeg (nadat eerder in de week enkele smartplugs waren toegevoegd en PLEG was geupdate) gisternacht constant foutmelding 'ZWave : Failed To Start' te zien. Reloaden, rebooten en stekker eruit/erin hadden geen enkel effect.

Ik heb gisteravond tech support ingeschakeld. Vanmorgen (rond 8h00) hadden zij nog niets van zich laten horen en stond de error er nog steeds,

Toen ik in de middag (rond 12h30) nog eens inlogde vanaf mijn werk en wat log bestanden opvroeg, leek het of het probleem vanzelf verdween. Inmiddels draait hij al weer anderhalf uur zonder problemen.

Heeft iemand hier al eens eerder mee te maken gehad? Zo ja, weet iemand meer over de oorzaak en mogelijke oplossingen?
Ja, heb denk ik een zelfde probleem.

Als ik inlog als root op de Vera V3 en kijk in de file /tmp/log/cmh/Luanogwat.log dan zie ik heel veel Dongle not ready foutmeldingen. Heb er een twee weken een tech support call voor open gehad. Pas toen ik full logging aan had gezet werd het probleem minder (wth?). Nu lijkt het weer redelijk stabiel te werken, maar soms kan een power-cycle of het removen van een ethernet cable al een instabiele z-wave module triggeren. Lijkt mij een hardware probleem, maar de support wil dat niet erkennen.

Ben op zoek naar een alternatief voor het aansturen van al mijn z-wave devices, maar heb nog niets gevonden dat open/extensible genoeg is met plugins, geen bepaalde z-wave stick/module afdwingt, op Linux werkt, goede herkennning van meeste z-wave devices heeft (o.a. Aeon 4-in-1 multisensor) en daarnaast met bestaande mobile apps voor iOS en Android aan te sturen is.
  • Z-wave.me: werkt niet goed, device support is slecht en wordt niet langer onderhouden. Wel potentie.
  • Fibaro: UI erg mooi maar ook erg duur en geen root toegang waardoor het niet te customizen valt. Ook duur voor zo'n closed product.
  • Vera 3: bij problemen met de Z-wave kun je niet zomaar de module vervangen. Prijs/kwaliteit wel goed. Ook mogelijk om zelf plusins aan toe te voegen.
  • Domoticag: niet werkend gekregen. Jammer dat het een afhankelijkheid heeft van Gambas.
  • HomeSeer Pro 3: Werkt technisch gezien goed. Herkent alle devices en configureert ze ook goed. Aansturing met mobiel erg slecht en lastig. Andere nadelen zijn dat het qua localization amerikaans is en de bediening redelijk ingewikkeld. Verder is de software erg duur, als je het op Windows wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Domoticz?
Vera lite?
Ik noem maar wat hoor maar het zijn niet verschrikkelijk dure opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:38:
[...]

Ja, heb denk ik een zelfde probleem.

Als ik inlog als root op de Vera V3 en kijk in de file /tmp/log/cmh/Luanogwat.log dan zie ik heel veel Dongle not ready foutmeldingen. Heb er een twee weken een tech support call voor open gehad. Pas toen ik full logging aan had gezet werd het probleem minder (wth?). Nu lijkt het weer redelijk stabiel te werken, maar soms kan een power-cycle of het removen van een ethernet cable al een instabiele z-wave module triggeren. Lijkt mij een hardware probleem, maar de support wil dat niet erkennen.

Ben op zoek naar een alternatief voor het aansturen van al mijn z-wave devices, maar heb nog niets gevonden dat open/extensible genoeg is met plugins, geen bepaalde z-wave stick/module afdwingt, op Linux werkt, goede herkennning van meeste z-wave devices heeft (o.a. Aeon 4-in-1 multisensor) en daarnaast met bestaande mobile apps voor iOS en Android aan te sturen is.
  • Z-wave.me: werkt niet goed, device support is slecht en wordt niet langer onderhouden. Wel potentie.
  • Fibaro: UI erg mooi maar ook erg duur en geen root toegang waardoor het niet te customizen valt. Ook duur voor zo'n closed product.
  • Vera 3: bij problemen met de Z-wave kun je niet zomaar de module vervangen. Prijs/kwaliteit wel goed. Ook mogelijk om zelf plusins aan toe te voegen.
  • Domoticag: niet werkend gekregen. Jammer dat het een afhankelijkheid heeft van Gambas.
  • HomeSeer Pro 3: Werkt technisch gezien goed. Herkent alle devices en configureert ze ook goed. Aansturing met mobiel erg slecht en lastig. Andere nadelen zijn dat het qua localization amerikaans is en de bediening redelijk ingewikkeld. Verder is de software erg duur, als je het op Windows wilt draaien.
Dank voor je uitgebreide reactie, morpheus4you3. Ik had vanmorgen weer een nieuwe vastloper. Weer precies tijdens het inschakelen van enkele devices schoot hij weer in de 'ZWave : Failed To Start' stand. Dit keer kon ik het met een powercycle wel zelf verhelpen. Ik heb tech support weer gevraagd om in te loggen en te kijken wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen. Op basis van de uitkomsten ga ik verder. De afgelopen maanden werkte het systeem echt heel erg stabiel, dus ik geef Vera nog even wat credit in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobaltjeh
  • Laatst online: 08-09 11:01
Verwijderd schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 18:38:
[...]
Schrijf de Fibaro niet meteen af als dichte box, hij valt wel dergelijk open te krijgen (met wat linux kennis). Daarnaast zijn ze steeds beter op weg met de api / lua scripts. Zijn ze zijn echter nog niet waar ze horen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DRuw schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 21:31:
Domoticz?
Vera lite?
Ik noem maar wat hoor maar het zijn niet verschrikkelijk dure opties :)
Domoticz kende ik nog niet. Bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scorpion303 schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 08:59:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie, morpheus4you3. Ik had vanmorgen weer een nieuwe vastloper. Weer precies tijdens het inschakelen van enkele devices schoot hij weer in de 'ZWave : Failed To Start' stand. Dit keer kon ik het met een powercycle wel zelf verhelpen. Ik heb tech support weer gevraagd om in te loggen en te kijken wat het probleem veroorzaakt en hoe ik het kan oplossen. Op basis van de uitkomsten ga ik verder. De afgelopen maanden werkte het systeem echt heel erg stabiel, dus ik geef Vera nog even wat credit in deze.
Graag gedaan.

Ik ben benieuwd of de stabiliteit van jouw device uiteindelijk weer terugkeert. Ik moet je zeggen dat de problemen bij mijn vera v3 ooit begonnen zijn toen ik een Fibaro 2x1.5 KWh switch probeerde toe te voegen via een 'full range inclusion'.

Support heeft beweerd dat het z-wave settings waren die verkeerd stonden, maar ik vermoed dat ze niet wisten waar ze het over hadden, want toen ik vroeg om welke setting het ging kreeg ik daar geen antwoord op. Daar kwam bij dat ik na geen concrete hulp van de tech support zelf een aantal dingen ben gaan proberen (zoals plugins uitschakelen, van z-wave firmware versie wisselen, etc.) en toen zagen ze uiteindelijk een niet zo logische z-wave setting (duh).

Vera draait nu weer relatief stabiel, maar ik ga nu Domoticz uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Cobaltjeh schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 09:27:
[...]

Schrijf de Fibaro niet meteen af als dichte box, hij valt wel dergelijk open te krijgen (met wat linux kennis). Daarnaast zijn ze steeds beter op weg met de api / lua scripts. Zijn ze zijn echter nog niet waar ze horen te zijn.
Fibaro ziet er inderdaad erg gelikt uit, als je het mij vraagt, zeker ook de app, daar kunnen ze bij de andere apparaten nog een puntje aanzuigen als ik het zelf mag zeggen.
Heb zelf een Vera lite sinds kort en ben er best tevreden mee, maar grafisch ziet het er niet al te best uit al zeg ik het zelf, hoewel de nieuwe GUI er wel strak uitziet, maar nog helemaal niet af is.
Daarnaast heb ik de volgende apps voor iOS gekocht: VeraMate, is nog niet af, maar ziet er redelijk verzorgd uit en HomeWave, is ook wel redelijk, maar zo onhandig met die vakjes aanmaken en grafisch ziet het er in mijn ogen niet uit. Persoonlijk vind ik dat als je Domotica met je iPad of zo wilt bedienen dat het er gewoon fatsoenlijk uit moet zien en geen icoontjes die niet tranparant zijn of een te lage resolutie.
Zal de Automator.app nog maar eens aanschaffen, ziet er stukken beter uit op het eerste oog.
Misschien dat ik toch maar eens naar een Fibaro moet kijken, betaal je extra voor ik weet het, maar ziet er perfect uit en werkt 100% met de Fibaro Zwave producten.
Weet iemand overigens of de Fibaro ook overweg kan met de Slimme Meters hier in NL? Zal wel niet, maar wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Zie andere domotica topic. Het is wellicht mogelijk de kabel aan een RPi te koppelen (net als een rfxcom) en hem zo werkend te krijgen. Tijd dat dat getest wordt:)
Overigens komt de echt nieuwe revisie van de UI (UI7) in april uit en uiterlijktechnisch zijn ze best aardig op weg:)

[ Voor 27% gewijzigd door DRuw op 07-02-2014 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik heb een smart plug 6 van Noun..... Ik kan helaas de nodes niet in verschillende rooms plaatsen! Heeft toevallig iemand geprobeerd of het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Wil je de plug in 6 stukken zagen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Hahahaha... Op vera kan je rooms creeren, dus ik wil nodes in verschillende rooms plaatsen. Na googlen blijkt dat het onmogelijk is. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Heb een probleem met een RGBWW strip icm de fibaro RGBW module. Zonder module gaat het goed, de rgbw controller die erbij zit doet netjes alle kleuren (behalve groen want die is kaputt gegaan in the process). wanneer ik echter de fibaro module erbij gooi op de controller's + en - gaat het fout. De LED strip blijft rood aan en uit knipperen. De 12volt adapter hoor ik ook gekke geluiden maken.

Ook als ik de controller alleen gebruik om de fibaro te voeden van spanning (rgbw draadjes zijn dus niet aangesloten op de controller maar alleen op de module) blinft ie rood aan en uit knipperen. Met bijbehorend geluid in de adapter.

Ik heb de led strip verplaatst van de trap naar de voordeur en andere adapter eraan gehsngen omdat de voeding bij loshalen kapot ging. huidige adapter is zelfde als de kapotte.

Iemand?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Je zou even moeten tekenen hoe je hem hebt aangesloten want een controller aansluiten om de Fibaro module te VOEDEN snap ik niet helemaal...
Maarre... weet je zeker dat alleen je groene leds kapot zijn gegaan "in the process"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Afbeeldingslocatie: http://img32.imageshack.us/img32/2097/5rkx.jpg

Zie dat ik de roze 12 volt niet helemal goed heb getekend. Die bestaat nl niet....
Vanaf fibaro gaat alleen rgbw naar kroonsteentje

[ Voor 64% gewijzigd door fabstar81 op 10-02-2014 09:02 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

The-Source schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:07:
[...]

Nou heb op dit moment een xhtml interface die via lossen aan/uit knoppen iets schakelt. Geen dim mogelijkheid en wil dat aan/uit onder 1 knop gaan bouwen en dan ook met actuele status van het geheel. Die statussen kan ik al goed uitlezen alleen nu nog het toepassing binnen het html gedeelte.
Ik kan inmiddels ook dimmen met mijn eigen interface:

Afbeeldingslocatie: http://www.ho17.nl/vera/dimmable.jpg

Nu kijken of het ook 1-op-1 voor de gordijnen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
fabstar81 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:07:
http://img32.imageshack.us/img32/2097/5rkx.jpg

Zie dat ik de roze 12 volt niet helemal goed heb getekend. Die bestaat nl niet....
Vanaf fibaro gaat alleen rgbw naar kroonsteentje
Los van dat het een draak van een tekening is 8) zou het wel zo moeten werken...
Althans, Je ledstrip heeft ook 12V nodig en als je controller niet aan staat krijgt hij die dus niet zo te zien.
Ik heb de 12V gebypassed over de controller en Fibaro heen volgens mij en dus krijgt hij altijd 12v onafhankelijk van hoe ik hem aanstuur.
Ik heb overigens geen kroonsteen maar ik heb de fibaro-uitgangen van een draadje voorzien die ik gezamenlijk met de leddraden in de controller heb gestopt (die had wel redelijk normale grootte aansluitingen in tegenstelling tot de fibaro minigaatjes). Maarre, is dat ineens of heb je andere aansluitingen gemaakt? gezien je aansluiting goed is zo te zien heb ik het idee dat je fibaro module een beetje raar aan het doen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
De Fibaro danwel de controller wordt als hij uit staat 'gevoed' vanaf de (andere) kant van de LED's. Ik weet niet of de Fibaro danwel de controller hier tegen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Tim Schuhmacher schreef op zondag 09 februari 2014 @ 17:28:
[...]

Ik kan inmiddels ook dimmen met mijn eigen interface:

[afbeelding]

Nu kijken of het ook 1-op-1 voor de gordijnen werkt.
Ik heb op dit moment nog al veel dingen te doen en webinterface voor de vera staat bijna op het laatst in het te doen lijstje.
Heb ondertussen wel een mooi voorbeeld gezien welke ik wil integreren in de interface. Bij het klikken het effect van dit voorbeeld http://codepen.io/secondfret/full/EeAoc
Met verkleinde versie van dit voor de lampen.. http://www.thebestledbulb...s/2013/11/light-bulbs.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
DRuw schreef op zondag 09 februari 2014 @ 18:16:
[...]

Los van dat het een draak van een tekening is 8) zou het wel zo moeten werken...
Althans, Je ledstrip heeft ook 12V nodig en als je controller niet aan staat krijgt hij die dus niet zo te zien.
Ik heb de 12V gebypassed over de controller en Fibaro heen volgens mij en dus krijgt hij altijd 12v onafhankelijk van hoe ik hem aanstuur.
Ik heb overigens geen kroonsteen maar ik heb de fibaro-uitgangen van een draadje voorzien die ik gezamenlijk met de leddraden in de controller heb gestopt (die had wel redelijk normale grootte aansluitingen in tegenstelling tot de fibaro minigaatjes). Maarre, is dat ineens of heb je andere aansluitingen gemaakt? gezien je aansluiting goed is zo te zien heb ik het idee dat je fibaro module een beetje raar aan het doen is...
Was mijn ontmaagding van tekenen op een tablet :)

ik heb hem niet anders aangesloten als hoe hij op de trap was aangesloten. Dus dat is gek. Die controller staat altijd aan door de adapter die altijd aanstaat. Zowel de controller als de fibaro krijgen op die manier altijd voeding, en de led strip dus ook.

Ik zat ook beetje door mijn hoofd te spoken dat de fibaro misschien leip is geworden. Zodra ik dat ding nl aansluit (met of zonder controller erbij) begint de adapter o m en om te zoemen. Je raadt het al, precies op de momenten dat rood aan en uit gaat...via de vera is hij dan trouwens ook onbestuurbaar...

heb alleen geen idee hoe ik hem kan testen verder of hij het doet of niet. Ik heb geen losse adapter of zo die erin past of anderszins ideeen hoe ik 12 volt op dat ding kan aansluiten...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
rare issue hoor.. al eens de fibaro gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Nee, hoe doe ik dat? Zou mijn volgende stap zijn...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Heb je er ook al eens aan gedacht dat er misschien spanning terugloopt naar je led controller en zo je voeding in de war stuurt. Je zou het 1 en ander met diodes kunnen proberen om dat uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
toen ik de schroefjes vast draaide zagik wel dat er inderdaad voeding terugloopt. maar goed, waarom ging dat met die andere voeding wel goed dan?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Iemand een idee wat een betrouwbare zwave detector is om buiten in weer en wind op te hangen?
Is het eigenlijk mogelijk om een sensor en een lamp te schakelen zonder tussenkomst van een controller Vera? Stel dat de stroom uitvalt en ik wil mijn lampen in de tuin nog laten branden bij detectie (via 12V batterij en omvormer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
de 4-in-1 van aeonlabs is betrouwbaar, mits je hem via USB voedt...en bestand tegen buiten. als je hem maar goed ophangt. anders loopt ie vol :|

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe zit dat met de instellingen van de detector. Stel dat ik deze wil laten koppelen met een lamp maar dit niet via de vera controller wil laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
dat kan je denk ik wel vergeten. je hebt volgens mij altijd een controller nodig. zelfs de schedules of schema's regel je via de controllers.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ff googlen vrienden:
voorbeeld:
"Associations
Association is different to Inclusion. The Inclusion function of a device “includes” the device into a network, allowing it to communicate with other network devices. The association function “associates” two devices, enabling them to communicate directly without the need for a central controller. Most devices have a button that sets the device to Inclusion/Association mode"
en even verder:
"Associating the motion detector with the power switch, enables it to send signals directly to the power switch without involving the controller. This saves time, reduces the complexity of the communication and the amount of airtime taken. It also allows sensors to be used in networks without a static controller."

meer info: http://wiki.willeke.com/wiki/Z-Wave%20Association

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een vera controller maar als die uitligt, kan de sensor de lamp nog schakelen vroeg ik me af, onafhankelijk van die controller.
Of als die lamp en sensor veel te ver wegstaan van de vera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Als de lamp op dezelfde module aangesloten is als waarop de schakelaar is aangesloten werkt dit gewoon.
Sorry niet goed gelezen in voorgaande posts

[ Voor 24% gewijzigd door aard01 op 10-02-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Heeft iemand ervaringen met een kool monoxide CO meter op basis van z wave?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
er is er momenteel maar 1 verkrijgbaar voor een prijs die je er niet voor wil betalen....(95 euro)
mocht je het wel willen betalen moet je even op Visonic zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Laatst online: 09:31

HeroS

SmartHome Nerd

@Sunnybird
>> Ik zou even wacht tot Fibaro komt met een CO melder. Yup, kan even duren maar ze zijn de laatste tijd wel goed bezig.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik had al een mail gekregen van Fibaro op mijn vraag wanneer de multisensor komt (wil HEBBEN:)) en ik kreeg als reactie "please give me few more days.."
Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Voor als er nog mensen co2 gestuurd willen ventileren of wanneer je gewoon wil weten wat de luchtkwaliteit in en rond je huis is:
http://www.netatmo.com/nl-NL/product

Werkt goed met de Vera via een plugin,
Binnen: Temperatuur, Luchtvochtigheid, Luchtdruk, CO2, Geluidsmeter(dB)
Buiten: Temperatuur, luchtvochtigheid

Wellicht een leuk alternatief voor de 3-1 4-1 sensoren. Alleen geen beweging....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Voor dat geld heb je 3,5 4-1 sensors...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Tja maar nog steeds geen co2 meter, en die kost los ook nogal wat ;)
http://www.robbshop.nl/beveiliging/rook-en-co2-melders

Daarbij ziet de IOS app er erg gelikt uit.

[ Voor 44% gewijzigd door Appie Heijn op 10-02-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik zal als ik uit een reactie mag opmaken nog even geduld hebben.
Ja ventileren is belangrijk maar CO ophoping door onvolledige verbranding komt echter nog steeds voor en ik wil graag op tijd gewaarschuwd worden als het niet te ruiken gas in de woning ophoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Probeer een scène via URL aan te roepen. Gaat goed maar krijg bij openen wel error melding, terwijl scène netjes uitgevoerd wordt...
Afbeeldingslocatie: http://img823.imageshack.us/img823/1844/bqic.png

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ruim een maand geleden ben ik dan eindelijk gestart (na meer dan een jaar inlezen en ervaringen volgen op de diverse fora) met domotica.
Ik heb gekocht een Vera 3 controller,RFXcom, enkele Busch-Jaeger inbouwschakelaars en dimmers, een Fibaro inbouwschakelaar (2x 1,5 kW), 2 Fibaro wallplugs, 1 Duwi tussenstekker (IP44 voor buiten), 1 Everspring raam-deur sensor (HSM02), 1 EZ motion 3-in-1 detector, 1 Philio 3-in-1 bewegingssensor (PSP01).
Hierbij in het kort mijn ervaringen.

De Fibaro tussenstekkers includen ging probleemloos en snel en ze doen wat ze moeten doen. Het meten van het stroomverbruik is een interessante extra optie. Ook de Duwi tussenstekker werd probleemloos gevonden door de Vera. Deze staat in de tuin op een afstand van ongeveer 30 m1 van de Vera en schakelt dagelijks netjes op de ingestelde tijden mijn tuinverlichting in en uit.
Ik had ook nog een aantal KlikAanKlikUit stekkers en die worden ook probleemloos aangestuurd door de Vera via de RFXcom. Het aan de praat krijgen van de RFXcom vergde iets meer (uitzoek)werk. Mijn idee is dat de RFXcom (met antenne) een betrouwbaardere werking heeft dan de KAKU-afstandsbediening. Bij deze laatste gebeurt het nog wel eens dat niet alle lampjes aan of uit gaan.

Ook het inbouwen en includen van de Busch-Jaeger inbouwschakelaars en -dimmers ging probleemloos. Ik heb de zwave.me versies. Ik heb deze gekozen omdat we dit merk en type schakelmateriaal overal in huis al hebben en bovendien zijn op veel plekken de inbouwdozen niet diep genoeg om er een Fibaro micromodule achter te plaatsen. Ook deze doen gewoon wat ze moeten doen en schakelen netjes zoals ingeprogrammeerd diverse lampen aan cq uit.
Bij het installeren van de Fibaro inbouwschakelaar (2x 1,5 kW) heb ik hulp gehad van een bevriende electromonteur. De inbouwdiepte was hier (dankzij laag stucwerk) net 50 mm. Ik heb voor deze module gekozen omdat het hier een dubbele lichtschakelaar betreft. Het inbouwen inclusief drie lasklemmetjes en de nodige draden die hier al achter zaten, ging echt maar net. Dit was mij zelf niet gelukt. Ook deze werkt probleemloos. Overigens moet je bij alle devices wel eerst de handleiding (die vaak erg karig en vaag is..) goed lezen want het includen werkt toch steeds weer iets anders...

De Everspring raam-deur sensor heb ik enkele dagen uitvoerig getest en heeft deze test zeer goed doorstaan. Geen false triggers en snelle reactie. Alleen de batterijstatus ging de eerste dagen heel snel naar 80%. Ik heb het wake-up interval vervolgens langer gezet. Nu staat hij al 4 weken lang nog steeds op 80%.

Omdat ik wilde kiezen voor 1 systeem middels Zwave en ook daarmee mijn huis wil beveiligen en de meningen en ervaringen daarover nogal verdeeld zijn (zachtjes uitgedrukt..) heb ik in eerste instantie voor 2 verschillende bewegingssensoren gekozen en deze zeer uitgebreid getest door ze een maand lang naast elkaar te vergelijken op verschillende plekken in het huis en onder verschillende omstandigheden. Beide sensors zijn hier zoveel mogelijk hetzelfde ingesteld met als gevoeligheid de door de fabrikant geadviseerde (default) waarde.
Hierbij zijn in totaal 245 (bewust gecreerde) triggers geregistreerd (via Vera notifications).
Beide sensoren zijn zeer goed door de test gekomen. Er is geen enkele false trigger voorgekomen.
De EZmotion deed het net wat beter dan de Philio. Tijdens de eerste 212 registraties was de EZmotion 176x het snelste waarbij het verschil in de meeste gevallen 0 of slechts 1 seconde was. Enkele keren reageerde de Philio 5-6 seconden later pas. Alleen bij afstanden van meer dan 10 m1 doet de Philio het soms niet. Vervolgens heb ik de gevoeligheid van de Philio wat hoger gezet (van default 70 naar 75) en nog eens 33 registraties gedaan. Nog steeds was de EZmotion meestal ietsje sneller maar het verschil was veel minder groot (20x EZmotion, 13x Philio het snelste).
Verdere ervaringen met deze bewegingssensors:
Lichtmeting gebeurt in beide gevallen in een % van de maximaal gemeten lichthoeveelheid (LUX). De EZmotion zit structureel 15-20% hoger maar de waardes van de Philio lijken mij in dit geval betrouwbaarder omdat deze 's nachts naar 0% gaat en de EZmotion nauwelijks onder de 15% komt.
Temperaturen heb ik vergelijken met een (dure) geijkte thermometer. Beide sensoren geven een wat hogere waarde hoewel dit lastig exact aan te geven is omdat de VERA temperaturen op hele graden afrondt (erg vervelend !!). Bij de sensoren die ik getest heb gaf de Philio soms een graadje hoger aan dan de EZmotion maar meestal gelijk (in hele graden dus) maar wel structureel 0,5-1 graad (gemiddeld) hoger dan de werkelijke temperatuur.
Batterijstatus staat bij beide sensoren nog altijd op 100%.
Conclusies tot heden: beide sensoren lijken mij geschikt om ook als beveiliging te dienen (mits de Vera altijd betrouwbaar werkt, tot heden wel) waarbij de EZmotion het ietsje beter doet maar wel duurder EN veel groter is (die Philio is wel erg compact !!).

Inmiddels ook de nodige ervaringen opgedaan met instellingen in de Vera (scenes / triggers / schedules) maar nog niet te ingewikkeld (lampen automatisch op astronomische tijd schakelen, alarmmeldingen, lampen schakelen op beweging). Dit gaat allemaal goed. Ben me nu aan het verdiepen in de PLEG-plugin.

Ook een aantal plugins geinstalleerd en werkend gekregen. RFXcom ging OK evenals Virtual Switch. Datamine duurde erg lang voordat ik die werkend had met name het herkennen van de USB-stick..., hetzelfde gedlt voor Vera Alerts (wat betreft de instellingen dan). Pingsensor werkt ook goed alleen helaas heb ik een iPhone en daaarbij gaat WIFIverbinding telkens uit als hij in de sleeping mode gaat. Wat ik daarmee wilde (lampen aanschakelen zodra ik thuis kom) gaat daardoor helaas niet. Ik heb ook Philips Hue lampen en ook deze kunnen prima via de Vera en Hue plugin aangestuurd worden (hoewel de mogelijkheden wel wat beperkter zijn dan bij "dedicated"apps).

Wanneer ik weet hoe PLEG werkt en meer ingewikkelde zaken kan programmeren ga ik de volgende stap maken en meer devices aankopen (met name raam-deur en bewegings sensors maar ook nog een aantal inbouwschakelaars en dimmers). Daarna staat nog op verlanglijstje zonwering (Somfy ,dus dit wordt knutselen..), weerstation en energieverbruik uitlezen van slimme meter. Verwarming/thermostaten pas als hiermee voldoende goede ervaringen zijn opgedaan.

Enkele vragen die ik momenteel heb over de beide 3-in-1 sensors:
Weet iemand of het mogelijk is de temperatuurmetingen nauwkeurig door te krijgen op de Vera (minimaal in tiendes van graden) ?
Is het mogelijk om de lichtmeting in LUX binnen te krijgen in plaats van % van maximale LUX ?

En wat betreft de Fibaro inbouwschakelaar (2x 1,5 kW): ik schakel hiermee enerzijds lampen in de tuin aan en anderzijds een lamp in de berging. Ik kan echter in Vera maar 1 room toewijzen aan beide (room die ik instel bij de parent wordt ook aangehouden voor de andere hoewel een wijziging in eerste instantie wel geaccepteerd lijkt te worden. Weet iemand of dit toch mogelijk is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
fabstar81 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 23:16:
Probeer een scène via URL aan te roepen. Gaat goed maar krijg bij openen wel error melding, terwijl scène netjes uitgevoerd wordt...
[afbeelding]
Heb de specifieke gegevens niet bij de hand maar scènes activeren gebruikt een andere poort dan acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Ik heb deze link van het mcv forum, speciaal voor scènes. Heb een nieuwe scène gemaakt voor alles uit. En dat is het nummer in díe URL.

@hierboven : goeie review. Vooral sensors nuttig.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Temperatuur van z-wave devices wordt altijd afgerond. Temperatuur van bv de Netatmo wordt wel achter de komma weergegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
screamhouse schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:51:
Temperatuur van z-wave devices wordt altijd afgerond. Temperatuur van bv de Netatmo wordt wel achter de komma weergegeven
Valt er niets te tweaken dan om dit toch voor elkaar te krijgen ? Ik weet dat beide sensoren de temperatuur nauwkeuriger meten (Philio zelfs 3 cijfers achter de komma). Ik heb bijvoorbeeld iets gelezen over de "variable container" pluging waarmee je ook waardes van sensoren kunt uitlezen en op dasboard zichtbaar krijgen. Heeft iemand daar ervaring mee ?
Of andere oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Probleem is de implementatie van de urn:schemas-micasaverde-com:device:TemperatureSensor:1
Deze geeft alleen integers door. Ik gebruik de Var Container ook, maar krijg van mijn zwave devices alleen hele getallen en van mijn Netatmo wel netjes een getal achter de komma.

Hier het antwoord uit het MV forum

http://forum.micasaverde.....msg124670.html#msg124670

[ Voor 17% gewijzigd door screamhouse op 11-02-2014 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 11:50
Ik heb zojuist een VeraLite controller en Visonic PowerMax alarm besteld.
De bedoeling is om deze te koppelen, en middels wall-mounted tablet (iPad over) te kunnen bedienen (naast verlichting etc.).

Qua mooie apps is het dungezaaid, laat staan wanneer je een plugin gaat gebruiken zoals de Visonic. Daarnaast vind ik de interfaces eigenlijk allemaal een zooitje, er zit geen structuur in. Ik wil niet door tig tabbladen moeten swipen, maar alles op 1 pagina hebben staan.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Zijn er webinterfaces beschikbaar die je naar eigen inzicht kan aanpassen, of moet dat vanaf 0 gebouwd worden?

[ Voor 17% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 12-02-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik moet zeggen dat ik op de Sony tablet S imperihome heb geinstalleerd laatst. qua interface en mogelijkheden stukken beter dan de vera app. en volgens mij kan je custom pages maken (tot op bepaalde $-hoogte).

heb hem pas paar keer opgestart dus weet nog niet veel ervan, maar eerste indrukken zijn lovend.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Pagina: 1 ... 9 ... 19 Laatste