Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 15:29
Verwijderd schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:35:
[...]

Als je een scene aanmaakt met als trigger : jouw device / a scene is activated / with scene number 100
dan kun je devices of virtual devices aanzetten. Bij mij werkt het nu.
Succes
Dank, dit werkt inderdaad wel, is dus inderdaad een PLEG issue....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
"PLEG Basics - An Introduction to the Program Logic Event Generator" in dit topic op forum.micasaverde.com vind je een handleiding voor de PLEG plug-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 09:39
Mijn interesse in domotica is ontstaan door de reclame van Home Wizard. Het idee is het uitzetten van de tv set, lampen te bedienen en automatische gordijnen. Na wat informatie zoeken heb ik toch besloten om over te gaan op Z-wave producten.

Ik heb van het weekend ook een VERA Lite besteld en een Everspring Plugin Schakelaar. Het installeren was erg makkelijk, de schakelaar was 1x op de knop klikken en ook die is herkend.
Maar meteen een scene aangemaakt (met 1 schakelaar is dat niet heel spannend |:().

Maar ik zie langzaam aan de mogelijkheden, in de gang zal de lamp aangesloten gaan worden door middel van een bewegingsmelder en de gordijnrails komen binnen kort. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
heb je goedkope gordijnrails gevonden dan? nou niet echt het item wat ik zou kopen als beginnend z-wavert. die dingen beginnen voglens mij bij €400?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
of die andere nemen en zwave geschikt maken he...
kost de helft (moet hem nog ophangen... geen tijd voor gehad (heb hem al een half jaar liggen bijna :s)
@Tjeerdtq: leuk he dat domoticavirus... :+

[ Voor 12% gewijzigd door DRuw op 20-01-2014 16:58 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
fabstar81 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:01:
heb je goedkope gordijnrails gevonden dan? nou niet echt het item wat ik zou kopen als beginnend z-wavert. die dingen beginnen voglens mij bij €400?
Ik heb nu uitschuifbare rails van de Kwantum maar die kwaliteit is niet al te goed. Ik heb al meerdere malen kapotte oogjes en andere problemen.

De rails die ik wil testen zijn die van Kallox (CL-200T4M) en die zijn online te vinden vanaf €175. Maar dan komt er wel nog een losse inbouw ontvanger voor Z-wave bij van ongeveer €80.

Het is veel geld voor een test, zeker omdat ik de kwaliteit deze rails niet ken, en weinig ervaringen kan vinden online. Maar het heeft voor mij wel een hoger domotica gevoel als een lamp aan/uit laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
en als je rails koopt met RF en die soldeert op een 2x1,5 switch van fibaro? is dat niet goedkoper?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
kan volgens mij niet, die RF dingen hebben een potentiaal vrij contact en Fibaro is powered..
Maargoed, ik heb die RF oplossing liggen en ik bak er een Kaku rolluikmodule aan die via de RFXCOM met de Vera babbelt.
anders moet je volgens mij de Duwi unit hebben.

[ Voor 47% gewijzigd door DRuw op 21-01-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
als ik het me goed kan herinneren staat er op tane shop een soldeer methode op rails.
weet alleen even niet waar.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Op de site staan alleen plaatjes, maar geen type nummer. Maar de opties zijn via een externe schakeldoos of inderdaad via de Duwi schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:37
DRuw schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:50:
kan volgens mij niet, die RF dingen hebben een potentiaal vrij contact en Fibaro is powered..
Nee hoor, Fibaro kun je ook potentiaalvrij aansluiten. De 2x1,5kW module maakt contact tussen het Sx en S1 cq. S2 klemmetje. ;)

Ik heb zelf een gordijn van degordijnenwinkel.nl aangesloten op een Fibaro 2x1,5kW module. Dit zijn volgens mij dezelfde als de Kallox (CL-200T4M).

[ Voor 18% gewijzigd door aard01 op 21-01-2014 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Klopt inderdaad, eerder gezien inderdaad nu je het zegt.
er zijn grofweg maar 3 typen: die kallox dingen, de forrest spullen en die van harrison. de laatste 2 zijn 400+ en de eerste is ergens rond de 180 euro.
Als ik morgen tijd heb ga ik hem een proberen te installeren (heb ook nog een dubbel relais liggen dat ik voor de ventilatieaansturing)
Ik neem me dit al een tijd voor maar iedere keer geen tijd voor:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Nog een tip: Die Kallox gordijnrails hebben het nadeel dat ze op 'moment' stoppen en geen eindschakelaars hebben. De staaldraad die door de rail loopt dien je dan ook zo strak als een snaar te spannen anders gaat het motortje slippen en slaat hij niet af als de gordijnen dicht of open zijn. Voor de rest prima spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:43
ik heb sinds kort een vera lite draaien met een tweetal duwi tussenstekker dimmers.
De vera voegt ze zelf toe, echter als ik ze inschakel knippert de lamp even en dan gaat hij weer uit.

Iemand misschien een idee wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ander type lamp geprobeerd? Gokje maar als het aan de dimmers ligt doet hij normaal helemaal niets..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Cool
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 14:43
Ik heb verschillende lampen geprobeerd. Helaas allemaal hetzelfde resultaat. Dacht eerst dat het aan de spaarlampen lag. Maar bij een gloeilamp gaat het ook fout.

Edit : heb eens een factory reset uitgevoerd. Nu werkt alles perfect.

[ Voor 18% gewijzigd door Zero2Cool op 21-01-2014 20:47 . Reden: het werkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
aard01 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:39:
Nog een tip: Die Kallox gordijnrails hebben het nadeel dat ze op 'moment' stoppen en geen eindschakelaars hebben. De staaldraad die door de rail loopt dien je dan ook zo strak als een snaar te spannen anders gaat het motortje slippen en slaat hij niet af als de gordijnen dicht of open zijn. Voor de rest prima spul.
Had ik al gezien ja, ook was het wieltje bij mij aan het eind ovaal dus hij schokte heen en weer... fabrieksfoutje:(
Ik heb ook een gordijnrails met kunstof runners ervoor en monteer de kallox erachter. Ik hoop daarmee een beetje geluid weg te nemen want stil is hij niet (nu maakt dat niet heel veel uit want je hebt het alleen met open en dicht doen natuurlijk maar hierdoor kan ook mijn motor meer naar binnen en zijn de gordijnen open ook verder open dan met de kallox rail).
Ik post wel een filmpie als het is gelukt (ga ff niet van morgen uit mij kennende :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:38
Zo net een paar dagen de Vera 3 binnen
Morgen komen 2x Nuon plug en 1x Nuon stekkerdoos binnen gok ik zo :)

In bestelling staan nog:
  • Netatmo
  • RFXCOM
  • Fibaro Schakelmodule 2x1,5
  • Fibaro Dimmermodule
Ben erg benieuwd,
Tips-tricks zijn van harte welkom uiteraard.

[ Voor 5% gewijzigd door Appie Heijn op 21-01-2014 22:11 ]

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
enige tip is om niet in 1 keer al te veel plugins te gaan installeren. en 1 device per keer pairen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:40
Nou in ieder geval van elk type maar 1 tegelijk. Plugins pas doen nadat je hardware hebt gekoppeld en netjes van naam en ruimte heeft voorzien

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
heb ook wel eens geprobeerd om alle smart plugs (1 type) in 1 keer te pairen, en mooi dat ie er een paar was vergeten nadat de wizard was afgelopen.

huilie :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
we willen altijd te snel he....:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Netatmo is leuke plugin en zorg dat je PLEG snapt. Hiermee kun je hele leuke zaken automatiseren op een (voor mij) simpele manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Zo de Nuon spulletjes zijn binnen :) nice :) alles is gekoppeld en werkt naar verwachting. Weet ik ook even dat mijn imac met alle toeters en bellen 157W verbruikt.
  • Welke app gebruiken jullie voor de bediening van de Vera?
  • En kan ik van de 6x Nuon switch ook aangeven of het een apparaat of een lamp is? Hij ziet ze nu namelijk als 6 lampen.

[ Voor 39% gewijzigd door Appie Heijn op 22-01-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik probeer net via de site in te loggen maar dan mag je nu een nieuw account aanmaken en je Vera naar UI6 omzetten:)
ben benieuwd!
Edit: ziet er lekker amerikaans uit: grote knoppen voor de dikke vingertjes:)
je kan terug naar de vertrouwde interface door helemaal onderin op advanced settings te drukken… ik heb ook nog niet gevonden hoe ik anders settings van devices kan veranderen..
Ik heb vandaag mijn onkyo versterker opgehaald en die werkt nu ook:):):) (en daardoor heb ik nog niet met de gordijnen kunnen spelen.. dat gaat het weekend worden op zn vroegst 8)7 )

[ Voor 63% gewijzigd door DRuw op 22-01-2014 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik wacht wel even lekker met upgraden tot er wat meer user ervaringen zijn icm vera 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Als je via een PC inlogt heb je volgens mij geen keus. Ik moest een nieuwe user account aanmaken... Scenes deden het wel nog, app ook volgens mij. Als je op advanced drukt is de enige verandering het logo linksboven:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Ben ook erg benieuwd krijg zelf geen melding oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:37
Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht en daar wil ik voor het eerst gaan experimenteren met domotica (z-wave).

Ik heb al verschillende topics doorgelezen en ik heb ervoor gekozen dat ik alles wil gaan besturen via de Vera Lite.

Nu weet ik alleen nog niet wat ik bijv. het beste kan gebruiken om een lamp aan te kunnen sturen dmv een sensor.. Ik heb namelijk verschillende oplossingen gezien zoals een nieuwe Duwi schakelaar of een Fibaro inbouwmodule.

Mijn lichtschakelaars hebben geen midden stand (dus alleen omhoog of naar beneden).

Wat zou ik het beste kunnen pakken? Het liefste vervang ik de schakelaars niet omdat ze dan niet meer allemaal hetzelfde zijn.

Alvast bedankt voor jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Fibaro, Duwi is stukken minder...
Als je dimmers neemt is het wel aan te raden je schakelaars te vervangen voor pulsdrukkers (die zijn er vast wel in jouw type/merk hoor).
met je huidige werkten ze ook maar dan verlies je de lokale dimfunctie (voor schakelaars maakt het niet uit).
Edit: zie hier een voorbeeldje van UI6
Vera UI6

[ Voor 26% gewijzigd door DRuw op 22-01-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Oké super! Daar ging mijn voorkeur ook na uit.

Nu zie ik dat ze 2 verschillende hebben namelijk 1x3kw en 2x1,5kw. Welke heb ik dan nodig? En wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
precies zoals je het leest: met de 2x 1,5kw heb je fysiek 2 schakelaars (in 1 module) die ieder 1.5 kw kunnen trekken en met de 1x3kw heb je een enkele waar je 3kw op kwijt kan.
2x1,5 kan bijvoorbeeld op de plek waar je 2 schakelaars hebt voor je ganglicht en je buitenlicht (ik noem maar wat) dan kun je die mooi kwijt (let wel ff op je hotelschakeling eventueel)

[ Voor 1% gewijzigd door DRuw op 22-01-2014 19:35 . Reden: ff verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumperke
Ooh nu snap ik het denk ik. Met de 2x1,5kw kan ik 2 schakelaars aansluiten en ze beide apart bedienen. Klopt dat? En heb je aan 1,5kw genoeg voor 1 lamp? Want dan is volgens mij het slimste om overal (ook waar maar 1 schakelaar zit) die van 2x1,5kw aan te schaffen.. Dan kan ik ze ook nog ooit ergens anders gebruiken..

Ik heb wel hotelschakelingen in de woonkamer.. Moet ik de module dan bij de lamp bevestigen of maakt dat niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Je zou bij bestaande schakelaars ook een extra schakeldraad kunnen bij trekken om zo bijvoorbeeld geschakelde stopcontacten in de muur te maken die je weer voor die hoek lampjes kunt gebruiken ;)
Je moet als het goed is toch al een blauwe draad erbij trekken ;)

Even een tip over vd draad, koop geen bouwmarkt zooi maar ga voor Donne of Draka draad. Is veel soepelere om door buizen te trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ehh zo ongeveer ja.. gaat er voornamelijk om dat je 2 verbruikers APART kunt schakelen met deze unit ja en dan kun je daar apart een schakelaar aan hangen.
Je kunt ook meerdere schakelaars op een ingang zetten hoor, als ze dan maar parallel staan natuurlijk.
nou als je een lampje hebt van 100 wat (die volgens mij niet meer gemaakt worden inmiddels) kun je er 15 op zetten theoretisch.
Voor lampen kom je er eigenlijk altijd wel mee weg, zet er gewoon niet je stofzuiger op.
en ja, ik zou ook een 2x 1.5 kw nemen als je die niet in perse nodig hebt (moet je alleen ff in je interface de niet gebruikte uitzetten ofzo).
het maakt niet uit waar je de module dan doet maar je moet wel even met wat draden spelen dan...
Feitelijk gebruik je de schakelaars asl een soort losse functie (kijk maar in de manual: de module zet je op 220V maar de schakelaars maken een ander contact). ik zou de electrische schakeling even uittekenen als ik jou was met de manual van de module voor je (onderin: http://www.wirelesswonen....sert-%282-x-1.5KW%29.html)
let inderdaad wel op dat je voor schakelaars een blauwe draad nodig hebt (niet vaak standaard meegetrokken bij nieuwbouw:() maargoed die trek je met een trekveertje zo van je lamp naar je schakelaar (goede tip The-Source!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Appie Heijn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 16:32:
Zo de Nuon spulletjes zijn binnen :) nice :) alles is gekoppeld en werkt naar verwachting. Weet ik ook even dat mijn imac met alle toeters en bellen 157W verbruikt.
  • Welke app gebruiken jullie voor de bediening van de Vera?
  • En kan ik van de 6x Nuon switch ook aangeven of het een apparaat of een lamp is? Hij ziet ze nu namelijk als 6 lampen.
Ik gebruik zelf vera mobile en AutHomationHD. De laaste app heeft een belangrijk functie: voice option.... Je kan via tasker AuthomationHD tasks maken, daarmee kan je alles met je stem besturen.

Je kan een andere naam geven om onderscheid te maken maar de icontje (lamp) kan je niet wijzigen.

YouTube: Android Home Automation - Vera Lite - Z Wave | Part 1

[ Voor 16% gewijzigd door Faris op 23-01-2014 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Waarom task maken op voice als je ook HAL hebt ;) deze gebruikt fuzy logic om te bedienen. In de store zoeken op HAL vera , ( ziet eruit als een cyborg rood verlicht oog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Die naam komt uit een oude batman of the future aflevering gok ik.... Voel ik me even oud. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
DRuw schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:28:
precies zoals je het leest: met de 2x 1,5kw heb je fysiek 2 schakelaars (in 1 module) die ieder 1.5 kw kunnen trekken en met de 1x3kw heb je een enkele waar je 3kw op kwijt kan.
2x1,5 kan bijvoorbeeld op de plek waar je 2 schakelaars hebt voor je ganglicht en je buitenlicht (ik noem maar wat) dan kun je die mooi kwijt (let wel ff op je hotelschakeling eventueel)
mits je een 50mm inbouwdoos hebt. ik heb in de gang ook gang+buiten maar ik zit nog te dubben hoe ik dat apparaat erin krijg.
The-Source schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:44:
Je zou bij bestaande schakelaars ook een extra schakeldraad kunnen bij trekken om zo bijvoorbeeld geschakelde stopcontacten in de muur te maken die je weer voor die hoek lampjes kunt gebruiken ;)
Je moet als het goed is toch al een blauwe draad erbij trekken ;)

Even een tip over vd draad, koop geen bouwmarkt zooi maar ga voor Donne of Draka draad. Is veel soepelere om door buizen te trekken :)
let op dat je wel alles in dezelfde groep schakelt.... d:)b

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
Thanks voor de tips!
Had ook goede dingen gelezen over Homewave, hier eerst maar eens mee aan de pruts gegaan, werkt erg makkelijk en volledig te customizen. Als de rest binnen is een werkt ga ik denk ik een (semi) definitieve keuze maken voor de apps, configs kan ik trouwens met Homewave via Dropbox erg makkelijk tussen mijn iPad en iPhone syncen.

@The-Source

Mocht je stopcontacten aan een fibaro gaan knopen houdt er wel rekening mee dat wanneer je de 2x1,5 gebruikt dat je waarschijnlijk geen stofzuiger erop kan aansluiten. Geen idee wat er mee gebeurt maar ze zijn er in ieder geval niet voor gemaakt. Zou best eens voor kunnen komen als vrouwlief denkt, stopcontact HEBBES! ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Appie Heijn op 23-01-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
weet niet hoe groot je huis is, maar bij ons worden er tijdens stofzuigen hooguit 3 stopcontacten gebruikt, en dat zijn bijna altijd dezelfde.

stopcontacten naast je bed zullen ws noooit gebruikt worden voor de stofzuiger. misschien wel om dat andere ding op te laden...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie Heijn
@fabstar81 ja klopt inderdaad zo gaat het bij ons ook, echter op de bovenverdieping gebeurt het wat meer at random omdat daar vaak apparaten aan de lader liggen. Heb er ook wel aan zitten denken om die mini kaku modules erin te bouwen, die zijn er speciaal voor gemaakt. Komt denk ik ooit wel eens als ik specifieke plannen er mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Appie Heijn schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:03:
Ben ook erg benieuwd krijg zelf geen melding oid
Volgens forum.micasaverde.com kan je beter even wachten. Er schijnt geen support te zijn op deze versie omdat het geen public-beta is. Zelf snap ik dan ook niet dat het voor iedereen mogelijk is om deze versie te installeren. Er zijn al een hoop bugs gevonden sinds zo'n 24 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeerdtq
Ik heb gordijnrails en Zwave.Me schakelaar besteld, hopelijk kan ik van het weekend aan de slag.
DRuw schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 19:47:

Let inderdaad wel op dat je voor schakelaars een blauwe draad nodig hebt (niet vaak standaard meegetrokken bij nieuwbouw...
Bedoel je de blauwe draad naar de schakelaar (laat dat soort dingen altijd doen door mijn vader O-) )? Wij hadden in ons huis nog rood/groen toen we het kochten.

Heb een goede uitleg gevonden op RobShop _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Tjeerdtq op 23-01-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, waraschijnlijk vanaf lichtpunt naar de schakelaar, extra nuldraad (blauw) trekken.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
C4Vette schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 09:07:
[...]

Volgens forum.micasaverde.com kan je beter even wachten. Er schijnt geen support te zijn op deze versie omdat het geen public-beta is. Zelf snap ik dan ook niet dat het voor iedereen mogelijk is om deze versie te installeren. Er zijn al een hoop bugs gevonden sinds zo'n 24 uur.
Ik MOEST hem updaten anders kwam ik er niet in... moets ook een nieuwe user account aanmaken daarvoor.
Mijns inziens dus wel degelijk een public beta... had geen keus:(
Maargoed, functioneel kun je via advanced gewoon de oude UI in dus volgens mij geen issue verder hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
zijn er modules die je kan inbouwen achter je WCD en die óók de stroom meten? die fibaro 2x1,5kwh switches die geven volgens mij geen stroomverbruik door.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
aeon labs heeft ze...
Ik heb het idee dat Fibaro aan een rev2 werkt die wel stroom gaat meten (net als de nieuwe rolluikschakelaar (want daar heeft stroom meten volgens mij echt geen nut??)).
Ik krijg het alleen niet bevestigd (kan er niets van terugvinden maar de ontwikkeling hebben ze echt neit alleen voor de rolluikschakelaar gedaan) dus tot die tijd heb je deze: http://www.wirelesswonen....abs-micro-schakelaar.html
Geen idee of die lekker werken... ken niemand die die heeft ipv de Fibaro's...
Anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, die rolluikschakelaar snap ik ook niet mbt de stroommeting. dat is op mooie dagen dus alleen 2 keer per dag, op en neer.
net als die stroommeting op led-strips. heb die nu paar weken aanstaan en voila, misschien 20 Wh gebruikt. poe poe. echt iets om bij te houden...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ik ben op zoek naar een mooie thermostaat voor in de woonkamer die ik aan mijn Vera kan koppelen.

Probleem is dat ik een modulerende Nefit ketel heb die niet met een opentherm protocol werkt. Ik kwam wel deze thermostaat van Nefit tegen: De moduline Easy van Nefit
http://www.nefit.nl/consu...uct_detail/product_11776#

Ik kan nergens iets vinden of deze te koppelen is, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Appie Heijn schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 08:32:
@The-Source

Mocht je stopcontacten aan een fibaro gaan knopen houdt er wel rekening mee dat wanneer je de 2x1,5 gebruikt dat je waarschijnlijk geen stofzuiger erop kan aansluiten. Geen idee wat er mee gebeurt maar ze zijn er in ieder geval niet voor gemaakt. Zou best eens voor kunnen komen als vrouwlief denkt, stopcontact HEBBES! ;)
Je hebt ook stopcontacten welke 35o gedraaid zijn ;) en daarnaast als je ook nog links licht aanhoud moet het wel goed komen. (kan ook wezen dat de wcd's 40 graden zijn maar je snap het wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Nou inmiddels een dikke week met mijn Vera lite aan het experimenteren en lukt vrij aardig.
Nu heb ik een RFxcom aangeschaft om mijn oude KAKU spullen aan te sturen, maar dat wil niet echt lukken.
Heb de laatste firmware V71 en de beta1 van de plugin geinstalleerd, maar het toevoegen en het daarna activeren van de KAKU spullen werkt niet.
Ik krijg de stekker schakelaar wel toegevoegd RFX Light L1.0/B01, en als ik klik op on of off dan zie ik de 2 lampjes op de RFxcom wel knipperen maar de stekker schakelt niet in! Ik heb in de plugin x10 en AC/Anslut geactiveerd, weet niet of dat goed is, kan namelijk nergens een omschrijving vinden. De tussenschakelaar staat een meter van de RFXcom! Iemand een idee of link naar uitleg.... Ik heb overigens nog van dingen die je met die draaischijfjes moet instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door harrytasker op 23-01-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Je hebt niet alle protocollen tegelijk aangezet hoop ik? Een aantal clashen met elkaar namelijk.
moet ff zoeken welke...
edit: zie pag 6 van de manual (zit achter een tablet, is brak linkjes plakken)

[ Voor 24% gewijzigd door DRuw op 23-01-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
DRuw schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 21:52:
Je hebt niet alle protocollen tegelijk aangezet hoop ik? Een aantal clashen met elkaar namelijk.
moet ff zoeken welke...
edit: zie pag 6 van de manual (zit achter een tablet, is brak linkjes plakken)
Heb ik gezien, begrijp alleen niet hoe je de kaku modules toevoegd, moet je dat doen vanuit de plugin? Die is een beetje onoverzichtelijk als je het mij vraagt! Als ik de letter en het cijfer invul en klik op X10 wordt er inderdaad een device toegevoegd, maar de on/off werkt dan niet! Moet je nog meer instellen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb ze zelf toegevoegd door een ab signaal en die pakt hij automatisch. Er is er hier vast wel een die dit eerder heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Zo heb ik mijn X10 spullen ook binnen Vera aangemaakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Is het wel X10?
http://code.mios.com/trac...bleproductsandlimitations
ff gejat van http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,14770.0.html
Ik weet het niet zeker in jou geval (nogmaals, mijne deed het automatisch op basis van een ab.) maar volgens die eerste link zou het zo te zien AC of ARC moeten zijn ipv X10..... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
aard01 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:38:
Ik ben op zoek naar een mooie thermostaat voor in de woonkamer die ik aan mijn Vera kan koppelen.

Probleem is dat ik een modulerende Nefit ketel heb die niet met een opentherm protocol werkt. Ik kwam wel deze thermostaat van Nefit tegen: De moduline Easy van Nefit
http://www.nefit.nl/consu...uct_detail/product_11776#

Ik kan nergens iets vinden of deze te koppelen is, iemand enig idee?
Zelf heb ik een E-Thermostaat van ICY. Hier is een plugin voor Vera voor en werkt ook met Nefit maar dan NIET-modulerend. Dus in aan/uit-modus.
Verder is er volgens mij voor Nefit geen andere oplossing binnen Vera.

[ Voor 55% gewijzigd door C4Vette op 24-01-2014 13:30 . Reden: Quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Met de moderne ketels vraag ik me nog steeds het verschil in aan/uit en modulerend af..
Ik heb een Secure HRT4 en die is ook alleen aan/uit, sterker nog, op zwave is er alleen aan/uit momenteel (en ziet er niet uit dat het binnenkort verandert...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
Inderdaad, mijn AWB ketel kan wel modulerend worden aangestuurd maar ik gebruik 'm toch via aan/uit omdat ik op twee etages pompen heb voor vloerverwarming. Deze worden nu mee aan/uit-gezet via de ketel. Als ik ervoor zou kiezen om modulerend te gaan stoken moeten alle pompen continue aanblijven en dat zou meer aan elektriciteit kosten. Daarnaast is de brander van de ketel sowieso zelf al modulerend en echt niet puur aan- of uit.
Er bestaan wel diverse z-wave thermostaten maar die zijn inderdaad niet modulerend en daarnaast meestal voor de Amerikaanse markt en dus v.w.b. z-wave niet geschikt voor Europa. Jammer van al die verschillende 'standaarden'....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Eerlijk gezegd heb ik het idee dat een modulerende thermostaat (zeker als je verschillende ruimtes in je huis als referentieruimte gebruikt) niet veel toevoegt. In mijn optiek is het enige wat een modulerende thermostaat beter kan dan de ketel zelf, het anticiperen op de temperatuur die je wilt halen. Je ketel weet immers niet of jij naar 19,5 graden of naar 21 wilt, je thermostaat wel. Maar dat werkt alleen als je maar 1 thermostaat hebt.

Het terugmoduleren op het moment dat dT te klein wordt doet je ketel ook uit zichzelf. Daarnaast hebben vrijwel alle ketels een veel te groot minimaal vermogen, dus op het moment dat de temperatuur bijna bereikt is gaat ook de modulerende thermostaat als een aan/uit werken.

Ik denk dat je met een beetje slim geprogrammeerd script voor je temperatuurregeling en een aan/uit schakeling van je ketel een heel eind moet kunnen komen.

* duikt weg voor de mannen uit het CV-besparingstopic... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
DRuw schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 12:04:
Is het wel X10?
http://code.mios.com/trac...bleproductsandlimitations
ff gejat van http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,14770.0.html
Ik weet het niet zeker in jou geval (nogmaals, mijne deed het automatisch op basis van een ab.) maar volgens die eerste link zou het zo te zien AC of ARC moeten zijn ipv X10..... toch?
Bedankt, het is inderdaad ARC en je moet vanuit de plugin een ARC switch aanmaken! Werkt nu meteen, kan ik weer verder met het volgende, heb nog een RGBW controller liggen, dust dat is next.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Kleine tip: ik zou nog even niet de vera updaten. Voegt niets toe momenteel, weinig tot geen ondersteuning en van de 4 apps werken er 3 niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Updaten naar UI6 bedoel je dan?? Ook nog niet gedaan, maar werd daar (gelukkig) ook niet toe gedwongen toen ik gisteren of vandaag inlogde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Dat bedoel ik ja. De vera apps doen het allemaal niet goed. Alleen imperihome volgens mij. De vera apps snappen uberhaubt mijn nieuwe account niet lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:54
HvB83 schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 14:52:

Het terugmoduleren op het moment dat dT te klein wordt doet je ketel ook uit zichzelf. Daarnaast hebben vrijwel alle ketels een veel te groot minimaal vermogen, dus op het moment dat de temperatuur bijna bereikt is gaat ook de modulerende thermostaat als een aan/uit werken.

Ik denk dat je met een beetje slim geprogrammeerd script voor je temperatuurregeling en een aan/uit schakeling van je ketel een heel eind moet kunnen komen.
Ik heb zelf op mijn 7 jaar oude Nefit ketel een weersafhankelijke regeling (Nefit AM-10) gezet. Resultaat is dat de ketel door dit ding modulerend wordt aangestuurd op basis van de buitentemperatuur en dit kastje zelf met een aan/uit contact wordt aangestuurd.
Omdat de watertemperatuur aangepast wordt aan de buitentemperatuur kun je met een aan/uit prima uit de voeten zonder dat je last hebt van overshoot (doorverwarmen van de ruimte als de temperatuur bereikt is en de ketel uitgaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Anjos schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:42:
[...]

Ik heb zelf op mijn 7 jaar oude Nefit ketel een weersafhankelijke regeling (Nefit AM-10) gezet. Resultaat is dat de ketel door dit ding modulerend wordt aangestuurd op basis van de buitentemperatuur en dit kastje zelf met een aan/uit contact wordt aangestuurd.
Omdat de watertemperatuur aangepast wordt aan de buitentemperatuur kun je met een aan/uit prima uit de voeten zonder dat je last hebt van overshoot (doorverwarmen van de ruimte als de temperatuur bereikt is en de ketel uitgaat).
Goede tip! En dan overal ZWave Danfoss thermostaten monteren en op de Vera koppelen. Probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Net update gedaan naar UI6, ziet er nu een stuk beter uit als je het mij vraagt, lekker strak!
Als je Advanced Settings klikt kom je overigens gewoon terug bij de ouwe UI5 interface: (jouwipadresveralite/cmh_ui6/)
Nieuwe interface: (jouwipadresveralite/cmh/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
En doen al je apps het ook nog.. mijne snappen mijn nieuwe account niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
DRuw schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 20:38:
En doen al je apps het ook nog.. mijne snappen mijn nieuwe account niet...
Welke apps bedoel je? Bij mij werkt alles nog, Foscam camera's, RFXcom, Ergy plugin, verder nog niks geinstalleerd!
Eventuele aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik bedoel die op je smartphone... Mijne (Android) zijn er bijna alleen mee genokt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:54
aard01 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:05:
[...]
Goede tip! En dan overal ZWave Danfoss thermostaten monteren en op de Vera koppelen. Probleem opgelost!
Beetje off topic maar let op:
Zorg er wel voor als je overal thermostaatkranen monteert, dat je een overdrukventiel plaatst tussen aanvoer en retourleiding. Anders gaat je pomp stuk als een keer alle radiatoren dicht staan en de ketel aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Of je laat de radiator in de hal of eentje in de woonkamer altijd open;)
Tegenwoordig zijn ketels ook thermisch beveiligd hierop hoorde ik maargoed, zou ik maar niet vanuit gaan...

[ Voor 43% gewijzigd door DRuw op 26-01-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukejohn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 17:36
Op mijn Vera light ook de update naar Ui6 gedaan, de 'add device' blijkt bij mij beter te werken dan met de Ui5 interface. De nieuwe interface oogt leuk maar is niet echt overzichtelijk en voor de advanced settings 'tweaks' kom je gelukkig weer in het oude vertrouwde interface, dat goed en stabiel blijkt te werken.

Wel jammer is dat de nieuwe interface achter /cmh zit en de oude achter /cmh_ui6 ipv andersom. Nu werken alle bestaande aps niet meer. :-(
Ik hoop dat VeraMate voor ios snel met een upate komt, de Vera ios app MMS Vera die wel met Ui6 werkt is net zo slecht als zijn voorganger Vera Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ah, daar komt het dus door...
Dan zal je wel een update krijgen binnenkort waar je moet aangeven welke UI je hebt gok (hoop) ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:15

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb de Fibaro rookmelder geinclude in Vera (lite). Hij wordt herkent als een motion sensor, maar ik krijg hem niet geconfigureerd. In het rood blijf ik de melding krijgen 'unable to get any information on node'. Dus ik weet nu niet zo goed of het nu wel goed werken gaat - beetje lullig ontdekken bij brand dat hij niet werkt... Maar ook zonder z-wave zou hij moeten werken, maar daar is hij natuurlijk te duur voor. En ik krijg geen test signaal als ik op de knop op het apparaat druk. Dus werkt hij? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Op het vera forum gekeken?
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,20325.0.html bijvoorbeeld?
Hij is net nieuw dus zo te zien moeten ze nog het e.e.a. aan de software doen bij micasaverde/getvera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Thanks, die had ik inderdaad niet gevonden. Had gezocht op 'smoke sensor' maar dat topic was niet boven komen drijven.

Hmm dat kan nog wel even duren dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
mwoa, ik zou even een ticket insturen.
UI6 heb ik sinds kort op mijn vera (niet dat ik er echt happy mee ben maargoed).
Over het algemeen is Micasavera snel met dingen ondersteunen, zeker van Fibaro..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
eindelijk mijn fibaro 221 in het lichtpunt gekregen. voor de hal en het voorportaal :) eindelijk gelukt....was wat passen en meten maar goed.

nu volgende...ik had mijn 221 gebruikt om mijn somfy afstandsbediening te schakelen maar daar heb ik nu wat anders voor. voor het schakelen van de ab waren er 2 parameters nodig om hem een pulse te geven. die 2 parameters heb ik verwijderd. maar goed...als ik nu het licht aan doe (beide schakelaars) dan gaat ie na 1 seconde automagisch weer uit. in de manual zie ik dat je daarvoor parameter 4 en 5 kan gebruiken voor auto-off, maar als ik die 4 en 5 instel op 0, op beide schakelaars, dan blijft ie dat doen.

misschien kies ik voor het verkeerde, maar 1 dec, en 1 hex hielp al niet.

iemand?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

DRuw schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:13:
mwoa, ik zou even een ticket insturen.
UI6 heb ik sinds kort op mijn vera (niet dat ik er echt happy mee ben maargoed).
Over het algemeen is Micasavera snel met dingen ondersteunen, zeker van Fibaro..
ik probeer ui6 inderdaad nog uit te stellen, en eigenlijk doe ik ook niet zo veel met hun interface op het inregelen na.

zal inderdaad een ticket aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 22:28
fabstar81 schreef op maandag 27 januari 2014 @ 21:15:
eindelijk mijn fibaro 221 in het lichtpunt gekregen. voor de hal en het voorportaal :) eindelijk gelukt....was wat passen en meten maar goed.

nu volgende...ik had mijn 221 gebruikt om mijn somfy afstandsbediening te schakelen maar daar heb ik nu wat anders voor. voor het schakelen van de ab waren er 2 parameters nodig om hem een pulse te geven. die 2 parameters heb ik verwijderd. maar goed...als ik nu het licht aan doe (beide schakelaars) dan gaat ie na 1 seconde automagisch weer uit. in de manual zie ik dat je daarvoor parameter 4 en 5 kan gebruiken voor auto-off, maar als ik die 4 en 5 instel op 0, op beide schakelaars, dan blijft ie dat doen.

misschien kies ik voor het verkeerde, maar 1 dec, en 1 hex hielp al niet.

iemand?
Als je de parameters op default zet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Ik heb de twee aangepaste parameters weer verwijderd waardoor het nu default zou moeten zijn. Maar helpt niet. Één van de schakelaars is gelukt trouwens door parameter vijf op 1 dec op 0 te zetten. Maar als ik 4 in de andere gebruik gaat het nog steeds niet goed in die schakelaar.

edit: allebei de parameters 4 en 5 zetten in de parent device helpt. andere device is niet geconfigd, die zal het over nemen van de parent.

[ Voor 20% gewijzigd door fabstar81 op 28-01-2014 09:05 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:14

Martijn02

/* No Comment */

Mijn ervaring is dat het verwijderen van een parameter in de vera-config er niet voor zorgt dat de parameter ook weer op de defaultwaarde wordt gezet in de Fibaro switch. Beter werkt om de parameter even te laten staan, en dan de waarde weer naar de defaultwaarde te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
^ inderdaad, hij laat de waarde niet meer zien maar dat wil niet zeggen dat hij hem terugzet naar default...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
het klopt ook met mijn bevinding. alle aangepaste parameters verwijderd en hij ging niet terug naar default. nu de parameters weer opgevoerd en op de default waarde gezet. waarschijnlijk kan ik ze binnenkort verwijderen, waardoor ze weer "default" staan.

ga ik vanavond eens proberen...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Is het iemand al gelukt om de Nuon e-manager Smart plugs (greenwave) volledig te laten stoppen met het laten knipperen van het groene lampje? Het lijkt in onze slaapkamer wel ker(st)mis.

Via de instructies die ik op internet vond ( http://www.domoticaforum....ic.php?f=38&t=8128#p60085 ) kan je met parameter 1 en variabele 255 de interval dusdanig aanpassen dat er niet/nauwlijks meer geknipperd wordt. Heeft iemand dit toevallig al getest in de Vera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:00

HeroS

SmartHome Nerd

Yup, gewoon ducktap erop. Werkt perfect.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
zoeken op code.google.com, daar staat een fix oid.
belangrijker is om te weten of iemand met de ergy plugin al eens alle poorten kan uitlezen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Thanks HeroS en fabstar, ik ga ermee aan de slag..

Ik heb nog een andere vraag. Ik heb het idee dat mijn (test)configuratie van mijn Vera Lite nog steeds voor wat problemen zorgt. Een voorbeeld zijn de 'room'-toewijzingen die soms verspringen en sommige devices die met geen mogelijkheid aan een room zijn te koppelen. Ik wil heel graag volledig terug naar de originele fabrieksinstellingen, maar wil wel enkele gepairde devices (met name degene in de muur) behouden. Weet iemand of dit kan? Zo ja, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
nee. enige wat je kan doen is terug naar een automatisch gegenereerde backup?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
weet iemand welke foscam camera's de mogelijkheid hebben mbt pan, tilt, geluid, motion detection?
op de help van de plugin staat dat 1 camera alles kan, de Foscam FI8918W maar die is geen HD.

Wil hem gebruiken als monitor of als "beveiliging" bij de voordeur. zijn in de buurt als een malle aan het inbreken dus wil wel mooie plaatjes. alleen al die HD cams van foscam lijken niet geschikt voor de pluging van vera, in ieder geval mbt de motion detection. en dat is nou net waar het hem om draait.

maar als we geen tweakers waren zaten we hier niet :) dus wie heeft een alleswerkende camera in de vera lite?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:31
Ik heb er 2, maar beide geen HD, Ik heb de 8904/5 voor buiten en een 9816W voor binnen.
Beelden zijn ok, werkend krijgen is wel even pielen, maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal, ben nieuw hier. Heb sinds enkele dagen een Vera 3 met enkele Fibaro inbouwdimmers.
Zit momenteel met een vreemd probleem, misschien heeft iemand een goede tip.

Wat heb ik gedaan:
Vera 3 geïnstalleerd, aangemeld, account aangemaakt, 1 x voor de router en 1 x bij Gedvera.
Een Fibaro dimmer tussen een schemerlampsnoer geplaatst.Geen drukker over contact SX en S1.
Geinclude met de interne B drukknop, was wel even puzzelen, 1 x drukker lamp aan, dan weer uit.
Is wel gelukt en het werkte, ik helemaal blij.
Internet probleem gehad en mijn router Netgear 6500, gereset.
Vera heeft een ander IP adres gekregen, ppfftt vergeten statisch te zetten.
Vera gereset en het oude IP adres weer terug gegeven.
De Fibarodimmer was uit het systeem.

Probleem, ik krijg hem niet meer geincluded, zei vinden elkaar niet meer.
Diverse malen geprobeerd, lampje Z Wave van Vera gaat branden, knopje van Fibaro diverse malen ingedrukt, geen resultaat.

Kan iemand uitleggen wat ik mogelijk fout doe?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Exclude proces op vera starten en dan eigenlijk zelfde procedure van inleren doen. Hiermee wordt de dimmer uit zijn huidige netwerk gegooid en kan daarna pas weer toegevoegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
En anders, zie starttopic voor het verwijderen van een spook;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
screamhouse schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 19:59:
Ik heb er 2, maar beide geen HD, Ik heb de 8904/5 voor buiten en een 9816W voor binnen.
Beelden zijn ok, werkend krijgen is wel even pielen, maar het werkt
En bij beide heb je motion detecteren ook werkend gekregen?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb trouwens nog een update naar UI 6 gedaan.
Kan ik excluden wanneer er geen module in het systeem zichtbaar is?
Alles is leeg, geen modules in beeld.

@ DRuw waar vind ik dat starttopic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ook alleen nog maar inloggen via getvera.
Is het mogelijk alles te resetten zodat vera 3 terugkomt in de fabriekssituatie.
Tevens dan de accounts verwijderen en geheel opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Probeer eens:
http://veraIP/cgi-bin/cmh/remove_ra.sh

Met veraIP je IP adres van je Vera.

Dit zou het account moeten verwijderen.

Als je de resetknop 10 sec ingedrukt houdt gaat hij terug naar de fabrieksinstellingen (maar blijft je account behouden)

[ Voor 4% gewijzigd door aard01 op 29-01-2014 20:47 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 19 Laatste