Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
heb jij ervaring hiermee dan icm RGBW fibaro?jahaa schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:47:
wellicht dat [url=''http://http://www.ebay.com/itm/PIR-Pyroelectric-Infrared-Motion-Sensor-Detector-Module-/121245289055?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3ac84a5f'']deze[/url] pir sensor werkt in combinatie met de fibaro RGBW module. dan kan je 4 van die pir sensoren aansluiten en ben je een stuk goedkoper uit
die 0-10v sensoren schijnen nog niet lekker te werken met de vera. wellicht dat een simpel binair signal wel werkt, someone?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
maar op andere fora, wordt gezegt dat die 0-10v sensor input functie niet goed werkt met vera.
ik denk dat ik het erop waag en zo'n pir is bestel uit china
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Op Vera heb ik ook veel negatieve ervaringen met de Aeon Labs gelezen. Als deze op voeding aangesloten is werkt hij veel beter, ook voor wat betreft valse meldingen. Wel opvallend dat een van de Nederlandse webshops (Robbshop) en ook Vesternet (bekende Engelse Zwave shop), die ik om advies gevraagd heb, de Aeon labs aanbevelen als meest verkochte en ook zeer goede bewegingsmelder (mits aangesloten op USB-voeding). Voor wat betreft de betrouwbaarheid van de andere meetwaardes (licht, temp, vochtigheid) die gaan afwijken als je te snel metingen door Vera laat opvragen (de sensor wordt dan te warm).BlueFlame schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 13:31:
[...]
De Aeon labs is een ander verhaal. Dit ding vreet inderdaad batterijen, dus aansluiten op 5v is geen overbodige luxe. Je moet alleen die mogelijkheid wel hebben.
Verder geeft de bewegingsmelder regelmatig valse meldingen en gaat er eens in de zoveel tijd iets fout waardoor hij de andere waardes niet (goed) doorgeeft aan de Vera3.
Om de lichten mee te schakelen o.i.d. is het een leuk ding, maar voor een alarm systeem zo goed als waardeloos.
Met andere bewegingsmelders heb ik geen ervaring, dus kan ik ook niets over zeggen.
[...]
Bedankt HeroS.HeroS schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:42:
Ik gebruik deze:
http://philio-tech.com/p_sensor.htm
Maar wel met een Zipabox geen idee of ze op de vera werken.
Heb je de 3-in-1 van Philiotech (met ook licht en temp) of de 4-in-1 (met licht, temp EN raam-deur)? Hoe lang heb je deze en hoe zijn de ervaringen (valse meldingen, batterijgebruik) ? En hoe zit het met de andere metingen , komen die goed door en zijn ze betrouwbaar ?
Jij hebt veel ervaring met zwave producten en kennis van zaken en levert zeer vaak nuttige leerzame bijdragen aan dit forum, dank daarvoor. Qua beveiliging heb je duidelijk een voorkeur voor dedicated alarmsystemen. Heb je zelf wel ervaring opgedaan met zwave bewegingsmelders en/of raam-deur contacten en zo ja welke ?
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
hier zei je het zelf al he.. hij is het meest verkocht… wil niet zeggen dat het ook een geweldig ding is.Mai Pensato schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:05:
[...]
Blabla-- de Aeon labs aanbevelen als meest verkochte en ook zeer goede bewegingsmelder --blabla
Als je 4 eenheden wilt meten had je tot voor kort geen andere opties tenzij je het dubbele uit wilde geven…
Ik heb overigens de 4-in-1 op stroom en heb volgens mij geen enkele valse melding gehad tot nu toe.
Ook de Everspring deursensor is prima te noemen imho.
De Fibaro sensor is ook prima echter wel even op het batterijverbruik letten (al kosten de batterijen peanuts) als je de tempsensor erop zet (en ook wel overwegen of je de temperatuur wilt meten bij een deur…) oohja, het includen is ook nog weleens een uitdaging..
Pas svp volgende keer ff je post aan ipv 3 posts achter elkaar wil je? Het wordt echt wel gelezen hoor
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
krijg toevallig morgen 5 meter USB kabel binnen om de sensor aan de onderkant van de zoldertrap ergens te bevestigen om te zien of ik via beweging het trapRGBWledstripverhaal aan de praat krijg.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Heel erg bedankt!scorpion303 schreef op zondag 29 september 2013 @ 09:26:
Hierbij een waarschuwing voor iedereen met een Onkyo netwerk receiver (in mijn geval de TX-NR717) in combinatie met een Vera (Lite) Mios Z-Wave domotica systeem. Ik bleef maar last houden van een versterker die niet met het netwerk wilde verbinden (netwerk settings greyed-out, systeem krijgt wel ipadres via dhcp, is pingable maar geen poorten open) en waarvan USB niet werkte (geen bestanden bekijken of firmware updaten).
Deze problemen komen schijnbaar veel vaker voor en worden uitgebreider beschreven in o.a. de volgende threads:
http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1371-new-tx-nr717-no-network-no-firmware
http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1984-installed-onkyo-tx-nr818-a-week-ago-was-working-great-until-this-morning
http://onkyoproductsupport.forumotion.com/t1891-iphone-remote-2-app-not-detecting-nr717
Hoewel velen van ons hier letterlijk dagen mee stoeien en de receiver some meerdere keren heen en weer sturen naar de repair afdeling van Onkyo, lijkt het probleem te liggen in de combinatie van een Vera die (te) uitgebreid met upnp netwerkpaketten aan het strooien is en een Onkyo waarop hierdoor de netwerk interface compleet vastloopt. Zie o.a. de volgende beschrijvingen/oplossingen:
Ui5 misbehaving / Vera causing Onkyo issues - http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=11478.0
Vera Lite Interfering with A/V Equipment - http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,12420.0.html
Need assistance with a long term network issue - http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,12773.60.html
De oplossingen varieren tussen het plaatsen van beide apparaten in aparte subnets of vlans. Omdat dit vervolgens weer andere uitdagingen met zich meebrengt, heb de volgende oplossing gisternacht succesvol kunnen toepassen:
http://forum.micasaverde.....msg113981.html#msg113981
Het komt erop neer dat je op de Vera de optie 'Auto detect devices on my home network' uitschakelt, via ssh/putty het root wachtwoord achterhaalt, inlogt op Vera's openwrt admin pages en het uitgaande upnp verkeer (UDP1900 en TCP5000) blokkeert op de firewall.
Omdat ik zelf minimaal 15 uur heb besteed aan het troubleshooten wilde ik deze waarschuwing vooral met jullie delen. Omdat de combinatie tussen de Vera en de Onkyo receiver in eerste instantie niet snel gelegd wordt, plaats ik deze post in beide GoT topics.
Ik kan nu opeens ook weer stabiel streamen naar mijn Samsung TV.
Sinds een tijdje welkte de DLNA verbindingen met mijn TV niet meer goed. De ene keer zag mijn TV mijn laptop, maar vaker was hij verdwenen...
Sinds ik die uPNP blokkade heb ingesteld, werkt dat nu ook weer als een zonnetje...
Dus, 1000x dank
(Ff checken: ligt de fout nu bij Micasaverde of bij Onkyo? Sinds ik de NR626 heb werkte het streamen slecht. Ik had de VeraLite al 2 jaar...)
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
Hmm. Bij de firmware change van 3 dec, van de 626 staat geen informatie hierover...DRuw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:52:
Kijk eens bij de laatste firmware van je onkyo... ik kon mijn 616 updaten en bij de laatste staat dat er een als aanpassing is gemaakt voor micasaverde. Helaas was mijn hdmi bord net voor de tweede keer geploft en wacht ik nu op een nieuwe maar blijkbaar heeft onkyo ook actie ondernomen:)
Maargoed, ik laat upnp maar even op blokkeren staan, volgens mij hebben we het niet echt nodig. (Op de Vera dan...)
𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑 𓆑
De Aeon Labs 4in1 is aangesloten op een vaste voeding, en in het half jaar dat hij hier staat heeft hij zo'n 8 valse meldingen gegeven (allemaal terwijl hij aangesloten staat op een vaste voeding dus).Mai Pensato schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 21:05:
[...]
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Op Vera heb ik ook veel negatieve ervaringen met de Aeon Labs gelezen. Als deze op voeding aangesloten is werkt hij veel beter, ook voor wat betreft valse meldingen. Wel opvallend dat een van de Nederlandse webshops (Robbshop) en ook Vesternet (bekende Engelse Zwave shop), die ik om advies gevraagd heb, de Aeon labs aanbevelen als meest verkochte en ook zeer goede bewegingsmelder (mits aangesloten op USB-voeding). Voor wat betreft de betrouwbaarheid van de andere meetwaardes (licht, temp, vochtigheid) die gaan afwijken als je te snel metingen door Vera laat opvragen (de sensor wordt dan te warm).
Wat ik bedoelde met waardes niet goed doorgeven is dat er na een week, ineens oude waardes blijven staan. Als je dan via de webinterface de "Poll now" optie inklikt, worden de gegevens wel ververst.
Heb destijds al een nieuwere firmware op dat ding gezet, maar mocht helaas niet baten.
Al mijn deur raam sensors hebben trouwens een temp sensor aan boord. Verbruik is dus incl. temperatuur metingen. (en inderdaad, het stelt niet veel voor als je de sensor in de behuizing laat. Hij geeft nu b.v. aan dat het in de woonkamer 15 graden bij de ramen/deuren is terwijl het 18 graden is volgens de termostaat.)DRuw schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 22:02:
De Fibaro sensor is ook prima echter wel even op het batterijverbruik letten (al kosten de batterijen peanuts) als je de tempsensor erop zet (en ook wel overwegen of je de temperatuur wilt meten bij een deur…) oohja, het includen is ook nog weleens een uitdaging..
[ Voor 21% gewijzigd door BlueFlame op 04-01-2014 12:22 ]
Alleen: als ik de deurbel niet indruk is dit mannetje rood en rennende en als ik de deurbel indruk wordt dit mannetje groen en stilstaand. De triggerfunctie wordt geactiveerd zodra het mannetje van rood naar groen gaat.
Ik zou verwachten dat dit net andersom zou gebeuren (groen mannetje: niks aan de hand; rood mannetje: alarm, vluchten).
Is dit normaal of heb ik iets verkeerds gedaan?
@the-Source: bedankt voor je reactie.The-Source schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 16:00:
Mannetje word groen wanneer contact in rust is (gesloten kring tussen de contacten) alleen is een Deurbel drukker standaard geopend (in rust situatie) dus daarom heb je die weergave
Wat ik me eigenlijk nog afvroeg: je hebt een aardig aantal toepassingen in je Vera geprogrammeerd als ik je posts hiervoor allemaal lees. Wellicht een idee om deze toepassingen eens in een lijstje te zetten om andere Vera gebruikers (waaronder ikzelf) op ideeen te brengen?
Om een goed voorbeeld te stellen, hieronder de toepassingen die ik tot nu toe verzonnen heb:
- s-avonds op een tijdstip gerelateerd aan de zonsondergang alle gordijnen dicht en een (beperkt) aantal lampen aan
- deze lampen gaan op een vast tijdstip 's-avonds ook weer uit
- de gordijnen gaan 's-ochtends weer open (tijdstip verschilt per dag)
(door deze toepassingen hierboven lijkt ons huis altijd bewoond, ook al zijn we niet thuis)
- als ik naar bed ga gaan alle lampen met een druk op de knop uit, de lamp op de overloop gaat aan en na een bepaalde tijd weer uit (zo loop ik niet in het donker naar de badkamer en gaat alles uit na het tandenpoetsen...)
- ik krijg een notificatie als mijn deurbel gaat en de lamp op de overloop gaat een tijdje aan (als 's-avonds een of andere onverlaat op de deurbel drukt is het net of iemand thuis is)
- ik krijg een notificatie als mijn alarm (separaat systeem) afgaat, dan gaan ook alle gordijnen open en gaan alle lampen vol aan (ik ben nog op zoek naar het geluid van een blaffende hond haha)
- mijn zonnescherm achter op het terras wordt 's-avonds altijd naar boven gestuurd (we vergeten dit wel eens in de zomer)
- ik bedien met een wandschakelaar een stekkermodule voor een staande lamp (de schakelaar is niet een op een gekoppeld aan de stekkermodule, maar via Luupcode schakelt de Vera iedere keer op een wijziging van de wandschakelaar; de stekkermodule kan immers ook door de Vera buiten de wandschakelaar om geschakeld worden)
- nog te doen: een RGB strip in de slaapkamer die als een soort zonsopgang gaat dienen
Een aardig lijstje als ik het zo bij elkaar opschrijf...
Ik heb de 3in1. Werkt perfect! tot op heden geen valse meldingen gehad. Ziet er netjes uit en is niet al te groot.Heb je de 3-in-1 van Philiotech (met ook licht en temp) of de 4-in-1 (met licht, temp EN raam-deur)? Hoe lang heb je deze en hoe zijn de ervaringen (valse meldingen, batterijgebruik) ? En hoe zit het met de andere metingen , komen die goed door en zijn ze betrouwbaar ?
Andere waardes komen ook goed binnen of ze echt goed kloppen kan ik niet zeggen. Maar geen enkele PIR heeft op de graad nou keurig goede waarde.
Batterij verbuik kan ik nog niet zoveel over zeggen maar ziet er tot nu toe goed uit.
Allemaal wel ism Zipabox!
DMV combinatie tasker+autoalarm(beide android) heb ik een wakeup light voor mijn slaapkamer verlichting gekoppeld aan de wekker tijd van mijn telefoon maar wel als voorwaarde dat deze alleen werkt tussen 5 en 10 (smorgens)- die uitzondering moet je dmv luup code maken.
Tevens een thuis komst script wanneer het alarm uitgeschakeld word. Met daarin als de zon onder is dat de verlichting in dat script ook aan gaan. (lampen worden dus door luup geschakeld)
In dit script gaat ook de thermostaat naar gewenste temperatuur.
Bij ingeschakeld alarm alles weer uit en thermostaat naar beneden.
Aan het wakeup light script zit ook nog een stukje wc verwarming gekoppeld wanneer de temperatuur daar beneden de 16 graden is gaat een elektrisch kacheltje even 15min aan
Verder natuurlijk script voor inbraak, thuis woon simulatie (met tv inschakelen en al)
Verder laat ik een weerbericht door mijn vera klaar maken die bij het uitzetten van mijn wekker word voorgelezen (ook tasker met NL stem plugin, weerbericht wordt naar domein geupload en tasker haalt deze weer op)
Verder nog diverse checks of internet thuis aanwezig is en anders hoelang deze down is. (dit wordt overigens ook vanaf het internet gemeten
Stukje adapter van mijn laptop van spanning voorzien als mijn laptop in dock zit, anders weer uit (scheelt weer een paar watt
Deurbel heb ik er zelf niet op maar gaat nog wel komen, naast wat automatisering voor mijn aquarium (niet kritische zaken
En waar ik nog mee bezig ben en langzaam progressie heeft is een plugin maken voor een relaybord en eigen webinterface
Misschien als tip. Maak al je ruimtes aan met een voorloop cijfer zodat ze altijd geordend worden op de manier hoe je dat wilt (laagste cijfer eerst). Zo heb ik ook een ruimte 99automatisering waar ik alle achtergrond scripts in dump
Je kan toch invert aanklikken? Dan is het precies andersomaard01 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 15:39:
Ik heb een Fibaro sensor module aan mijn deurbel aangesloten (ideetje afkomstig van http://www.robbshop.nl/over-z-wave/z-wave-projecten#deurbel). Ik zie dan ook een sensor module in mijn Vera applicatie in de vorm van een mannetje.
Alleen: als ik de deurbel niet indruk is dit mannetje rood en rennende en als ik de deurbel indruk wordt dit mannetje groen en stilstaand. De triggerfunctie wordt geactiveerd zodra het mannetje van rood naar groen gaat.
Ik zou verwachten dat dit net andersom zou gebeuren (groen mannetje: niks aan de hand; rood mannetje: alarm, vluchten).
Is dit normaal of heb ik iets verkeerds gedaan?
Waar kan ik dit vinden? Bij Device tab Advanced kan ik alleen een vinkje zetten bij embedded, disabled of restricted?screamhouse schreef op zondag 05 januari 2014 @ 10:20:
[...]
Je kan toch invert aanklikken? Dan is het precies andersom
Nou heb op dit moment een xhtml interface die via lossen aan/uit knoppen iets schakelt. Geen dim mogelijkheid en wil dat aan/uit onder 1 knop gaan bouwen en dan ook met actuele status van het geheel. Die statussen kan ik al goed uitlezen alleen nu nog het toepassing binnen het html gedeelte.Tim Schuhmacher schreef op zondag 05 januari 2014 @ 01:11:
@The-Source: Omdat ik dus ook een eigen webinterface aan het bouwen ben, ben ik wel benieuwd wat jij al hebt. Kun je al wat laten zien?
Vraag het me ook afaard01 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:45:
[...]
Waar kan ik dit vinden? Bij Device tab Advanced kan ik alleen een vinkje zetten bij embedded, disabled of restricted?
Ik heb het iig als volgt ingesteld. Als het goed is heb je 3 devices van deze sensor, waarvan 2 verwijzen naar een parent device. Je moet het namelijk instellen op het parent device.

3 = Input 1 (gele draadje)
4 = Input 2 (groene draadje)
De 0 staat voor Input Normal Open
Zorg dat dat je via beide inputs een keer contact maakt en daarna zal het groene mannetje bij alle drie de devices te voorschijn komen.
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
dan zijn we beide aardig het zelfde aan het doen :-) Dimmen ontbreekt bij mij ook nog, een todo, maar geen prio.The-Source schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:07:
[...]
Nou heb op dit moment een xhtml interface die via lossen aan/uit knoppen iets schakelt. Geen dim mogelijkheid en wil dat aan/uit onder 1 knop gaan bouwen en dan ook met actuele status van het geheel. Die statussen kan ik al goed uitlezen alleen nu nog het toepassing binnen het html gedeelte.
sorry, bij dit device type is dat niet. My badaard01 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:45:
[...]
Waar kan ik dit vinden? Bij Device tab Advanced kan ik alleen een vinkje zetten bij embedded, disabled of restricted?
Welke app gebruik je om je wlekker af te lezen?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
En dan met var %minutes kun je resterende minuten opvragen
In vera lijk je volgens mij meerdere scenes hiervoor nodig te hebben? Ik kom er niet uit ...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Trigger is het ding wat je beweging registreert en zou dan ook ene deadtime van 10min moeten hebben.
Nadeel op deze manier is een trigger voor je uitvoerings tijd en daarna binnen korte tijd een hertrigger.
Dit zou je kunnen oplossen door het volgende te doen.
Met countdown plugin installeren.
Je bewegings melder activeert de countdown met restart commando en deze trigger gebruik je weer als input voor je verlichting scene. En alleen bij volledige countdown gaat de verlichting weer uit.
Om dit netjes werkend te maken is wel iets meer dan simpel uitleg geven hier. Het is goed te doen maar je hebt wel wat ervaring nodig binnen de vera programmeer mogelijkheden
code om iets in een tijd uit te voeren:
1
2
3
4
5
6
7
8
| local t = os.date('*t') local uren = t.hour if (uren > 4) and (uren < 10 ) then end [/uren] |
[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 05-01-2014 23:18 ]
zie trouwens in de scenes dat je vertragingen kan opnemen, en die vertragingen zijn weer subscenes. aan/uit na x minuten/secondes/dagen kan dus makkelijk geprogrammeeerd worden, zonder al die countdown timers.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Nog een vraagje: hoe wordt het lichtniveau door de Philio Tech weergegeven: in Lux of in een % ? (Volgens de specs meet hij van 0 - 500 Lux).HeroS schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:27:
[...]
Ik heb de 3in1. Werkt perfect! tot op heden geen valse meldingen gehad. Ziet er netjes uit en is niet al te groot.
Andere waardes komen ook goed binnen of ze echt goed kloppen kan ik niet zeggen. Maar geen enkele PIR heeft op de graad nou keurig goede waarde.
Batterij verbuik kan ik nog niet zoveel over zeggen maar ziet er tot nu toe goed uit.
Allemaal wel ism Zipabox!
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
En een typ fout is killing want het is ook hoofdletter gevoelig
Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22
http://www.ezhome.nl/zwav...z-wave-inbouw-dimmer.html
Of werkt die functie pas wanneer hij aangemeld is.
Ter verduidelijking dit is een schakelaar met een daadwerkelijke dimmer erachter.
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
ding blijft ook in de avond aan en uit gaan...The-Source schreef op zondag 05 januari 2014 @ 23:15:
Wakeup ramp kun je gebruiken maar je kunt ook in een scene (die je toch al nodig hebt) 2 extra delays aanmaken om het percentage aan te passen.
Trigger is het ding wat je beweging registreert en zou dan ook ene deadtime van 10min moeten hebben.
Nadeel op deze manier is een trigger voor je uitvoerings tijd en daarna binnen korte tijd een hertrigger.
Dit zou je kunnen oplossen door het volgende te doen.
Met countdown plugin installeren.
Je bewegings melder activeert de countdown met restart commando en deze trigger gebruik je weer als input voor je verlichting scene. En alleen bij volledige countdown gaat de verlichting weer uit.
Om dit netjes werkend te maken is wel iets meer dan simpel uitleg geven hier. Het is goed te doen maar je hebt wel wat ervaring nodig binnen de vera programmeer mogelijkheden
code om iets in een tijd uit te voeren:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 local t = os.date('*t') local uren = t.hour if (uren > 4) and (uren < 10 ) then end [/uren]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
er staat dat ie los én met gateway te bedienen is...Appie Heijn schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 18:34:
Iemand enig idee of deze dimmers ook zonder centrale(vera) te bedienen zijn, lokaal heet dat volgens mij?
http://www.ezhome.nl/zwav...z-wave-inbouw-dimmer.html
Of werkt die functie pas wanneer hij aangemeld is.
Ter verduidelijking dit is een schakelaar met een daadwerkelijke dimmer erachter.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
je kunt de knopjes inderdaad bedienen maar dat ziet er niet uit...
Ze zijn er ook als set (Everlux en DURO 2000) http://www.wirelesswonen....egory-1130575/Inbouw.html en die zijn wel compleet om ook lokaal te bedienen.
Er is een Zwave.me variant en een Duwi variant en ik heb van beiden de dimmer set DURO 2000.
Ik kan je ze t.o.v. de dimmer module van Fibaro met losse pulsdrukker niet aanraden.
Een normale pulsdrukker met fibaro module voelt veel beter aan.
Mijn dimmer mocht ook terug want duwi had schakelaars in dimmer verpakkingen gedaan… het totaal klikt ook op een of andere manier niet vertrouwenswaardig in elkaar.
Nogmaals, het is in verhouding tot de fibaro wat ook gewoon net even wat beter doordacht is qua instellingen etc mijns inziens.
ik snap alleen even niet wat je als laatste zei: ter verduidelijking: dit is een schakelaar met een daadwerkelijke dimmer erachter.? de link is alleen de module zonder wipper/etc en volgens mij past een standaard wipper hier niet op (die raakt de knopjes volgens mij niet).
Er staan op die pagina 2 plaatjes, dan ga ik er vanuit dat ie er in het echt ook zo uit ziet.
Hmz dan toch maar een fibaro als ik het zo lees, deze is met puls ook tijdelijk zonder centrale te bedienen?
Op de Fibaro kun je apart een schakelaar (in dezelfde serie als de rest van je huis) koppelen, in het geval van een dimmer is een pulsdrukker het beste anders verlies je de lokale dimfunctie.
Met een pulsdrukker (of andere schakelaar) is deze ook zonder controller te bedienen (en ook dus als je controller om een of andere reden plat gaat;))
Die andere is als set overigens wel ook lokaal zonder controller te bedienen maar het kwaliteitsverschil zie je er echt aan af mijns inziens.
edit: bij degene die jij in het linkje hebt staan staat overigens dat hij werk via afstandsbediening en controller, bij andere staat dat er een wipper en ombouwframe bij zit (en deze dus blijkbaar niet)..
[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 07-01-2014 21:08 ]
koelkast
vriezer
quooker
afwasmachine
plintverwarming (kickspace)
2e koelkast
2e vriezer
ketel
wasmachine
droger
oven
stoomoven
server
inductieplaat
afzuigkap
in de keuken ligt alles onder de plinten, dus fibaro is onzin. elk apparaat in huis staat ook op aparte groep dus zo een smart plug 6 is ook niet logisch (wel stukken goedkoper). al met al heb ik er zo een stuk of 12 nodig, dus ben op zoek naar iets goedkoops.
ik vind die smart plugs van nuon wel relaxed en goedkoop(ste?). alleen heb ik nu wat last om die dingen in de energy monitoring te krijgen van vera. krijg bij live usage "Invalid data received", vermoed dat dat ligt aan die smart plugs, hoewel de smart plug 1 (heb ook een 6) wel in de pie chart te zien is.
de fibaro vind ik zelf het mooiste, maar daar heb je 3 nuon smart plugs voor. helemaal als je alle apparaten wilt gaan monitoren. bovendien zitten de wcd's van alle bovengenoemde apparaten niet in het zicht dus mooi hoeft het niet te zijn
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Wil ik ook graag weten. Ik kan zelf wel het totaal verbruik zien.fabstar81 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 14:34:
iemand die met die smart plug 6 zijn stroomverbruik goed in beeld krijgt? al is het dan maar totaal en zonder de afzonderlijke poorten?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC
wat doet dat wieltje trouwens?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Thanks hier kan ik wat mee, zal eens even aan de shop.DRuw schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 21:03:
edit: bij degene die jij in het linkje hebt staan staat overigens dat hij werk via afstandsbediening en controller, bij andere staat dat er een wipper en ombouwframe bij zit (en deze dus blijkbaar niet)..
Nee 24 uur notitie. Mijn vera staat in ieder geval in 24 uur..fabstar81 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:08:
[...]
ding blijft ook in de avond aan en uit gaan...vera LuuP loopt waarschijnlijk op am/pm ipv 24-uurs notering?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik heb een andere klikaanklikuit deurbel gekocht maar mij lukt het niet om een scene te maken dat als op de deurbel gedrukt wordt om dan de gong over te laten gaan.Gonnhirrim schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 14:47:
Na het nodige speurwerk blijkt dat het aansluiten van een z-wave deurbel op Vera nog best lastig is (zie bijv. http://www.robbshop.nl/over-z-wave/z-wave-projecten#deurbel). Ik ben daarom voor een alternatief gegaan wat mij tot nu toe prima bevalt. Als je de RFXTrx al hebt is het nog goedkoper ook.
Benodigd:
- 1x Klik Aan Klik Uit ACDB-7000BC deurbel + gong
- RFXTrx
De drukknopzender werkt al standaard op een batterij en is daardoor erg eenvoudig aan de bestaande deurbel te koppelen. Vervolgens heb ik de zender NIET aan de gong gekoppeld. Het doel van deze gesplitste opzet is dat ik extra logica kan toevoegen, zoals wanneer de bel het wel en niet mag doen.
Druk de bel in zodat Vera deze vindt en noem deze "deurbel". Maak vervolgens voor de gong in de RFXtrx controller device een custom AC Switch "gong" aan (bedenk zelf wat leuke codes). Zet de gong in leermodus en leer hem de custom switch.
Je hebt nu twee devices: deurbel en gong. Deze worden nu "gekoppeld" in Vera met een Scene. Deze scene die je laat triggeren door de deurbel zet de gong aan zet na 1 seconde de deurbel en gong weer uit (omdat er anders niet nog een keer aangebeld kan worden). Dit is de basis.
Vervolgens kan je logica tussenvoegen met schedule of triggers over wanneer hij het wel of niet doet. Ik gebruik hier PLEG voor, maar dat hoeft niet. Ook kan je uiteraard lampen gaan schakelen, een snapshop van de camera naar je Vera Alert sturen, etc.
Mijn deurbel ziet Vera trouwens als een Dim/Bright - Group on/Group off.
De scene die ik gemaakt heb reageert niet op de deurbel.
Kan je me de goede kant uitwijzen a.u.b.?
"Soylent Green is people!"
Iemand?fabstar81 schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 10:16:
welke stroommeters hebben jullie allemaal trouwens? ik wil in de loop der tijd alles wat stroom verbruikt met zo een plug uitvoeren.
koelkast
vriezer
quooker
afwasmachine
plintverwarming (kickspace)
2e koelkast
2e vriezer
ketel
wasmachine
droger
oven
stoomoven
server
inductieplaat
afzuigkap
in de keuken ligt alles onder de plinten, dus fibaro is onzin. elk apparaat in huis staat ook op aparte groep dus zo een smart plug 6 is ook niet logisch (wel stukken goedkoper). al met al heb ik er zo een stuk of 12 nodig, dus ben op zoek naar iets goedkoops.
ik vind die smart plugs van nuon wel relaxed en goedkoop(ste?). alleen heb ik nu wat last om die dingen in de energy monitoring te krijgen van vera. krijg bij live usage "Invalid data received", vermoed dat dat ligt aan die smart plugs, hoewel de smart plug 1 (heb ook een 6) wel in de pie chart te zien is.
de fibaro vind ik zelf het mooiste, maar daar heb je 3 nuon smart plugs voor. helemaal als je alle apparaten wilt gaan monitoren. bovendien zitten de wcd's van alle bovengenoemde apparaten niet in het zicht dus mooi hoeft het niet te zijn.
En waar is het wieltje voor op de plug 6?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik had gelezen dat Z wave Devices met controller communiceren, dus ze geven door of het command is uitgevoerd of niet maar blijkbaar niet! Ik had afstand genoemen van KAKU alleen omdat het een richting signaal verkeer is en je hebt geen communicatie tussen device en controller.
[ Voor 3% gewijzigd door Faris op 12-01-2014 17:49 ]
het kan ook zijn dat het relais blijft plakken door leeftijd/(over)belastingFaris schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:46:
Ik heb een vervelend probleem met nuon contactdoos als ik b.v de computer wil uitschakelen via Vera/AuthmationHD dan geeft de app aan dat de computer is succesfully uit, wat natuurlijk niet het geval is.... Pas na een paar keer uit en aan dat schakelt hij uiteindelijk het apparaat uit (maar) niet altijd.
Ik had gelezen dat Z wave Devices met controller communiceren, dus ze geven door of het command is uitgevoerd of niet maar blijkbaar niet! Ik had afstand genoemen van KAKU alleen omdat het een richting signaal verkeer is en je hebt geen communicatie tussen device en controller.
Het probleem is, het gebeurt niet altijd maar wel soms...Ik had gisteren ook een probleem met met mijn tweede stopcontact, ik had 3 apparaten via Schedules de tijd ingesteld maar helaas gingen ze gisteren voor het eerst niet aan, dus ik probeer op afstand ze nog in te schakelen maar zonder succes. MIjn lampen/pomp/CO2 zijn daarop aangesloten. Toen ik thuis kwam, had ik de wietlje aangedraaid en toen gingen ze opeens allemaal aan!! vreemd.The-Source schreef op zondag 12 januari 2014 @ 17:51:
Nou ik heb zelf ook een keer een defecte Powerplug 6 gehad van Nuon. Mailtje gestuurd en vervangende gekregen. Bij mij was het zo dat 1 van de 6 wcd's niet meer schakelde (stond gelukkig nog wel op aan). Misschien dat dit bij jouw ook het probleem is. Overigens hoort kamer switch wel op 0 te staan voor de beste communicatie met de Vera
Bij mij staat de wieltje op zwart. Ik ga proberen op 0 in te stellen. Kijk of het iets uit maakt.
Edit: die van mij heeft helemaal geen 0! Ik heb van 1 tot 8/slotje/zwart kleur.
[ Voor 3% gewijzigd door Faris op 12-01-2014 20:13 ]
Wat bedoelt je met leeftijd? De computer verbruikt wel 277 Watt of dat veel is voor een aansluiting, heb ik geen idee.tozzke schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:00:
[...]
het kan ook zijn dat het relais blijft plakken door leeftijd/(over)belasting
na verloop van tijd kan het voorkomen dat de relaiscontacten slijten door het vonken tijdens het schakelen onder belasting. Dit kan aanslag op de contacten veroorzaken waardoor het contact niet meer goed sluit.
Het kan ook zijn dat door zware belasting een relaiscontact gaat plakken (contactpuntjes worden als het ware aan elkaar gelast)
Aha dat is een heel duidelijk uitleg:). Ik denk van niet, smartplug is nog pas twee weken in gebruik.tozzke schreef op zondag 12 januari 2014 @ 19:27:
slijtage door leeftijd/gebruik
na verloop van tijd kan het voorkomen dat de relaiscontacten slijten door het vonken tijdens het schakelen onder belasting. Dit kan aanslag op de contacten veroorzaken waardoor het contact niet meer goed sluit.
Het kan ook zijn dat door zware belasting een relaiscontact gaat plakken (contactpuntjes worden als het ware aan elkaar gelast)
overigens zag ik dat popp ook leuke goedkope power plugs heeft. wie van jullie heeft ervaring met beide? welke is beter?
kan je de smart plugs ook een alert laten geven als verbruik boven x komt of zo?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Kan je beter voor Everspring schakelaar kiezen, zijn nog goedkoper en zeker niet slecht.fabstar81 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:33:
ik ga binnenkort eens weer wat smart plugs bestellen. wat zijn de toepassingen waar jullie ze voor gebruiken? monitoring alleen? of ook aan/uit schakelen van lampen?
overigens zag ik dat popp ook leuke goedkope power plugs heeft. wie van jullie heeft ervaring met beide? welke is beter?
kan je de smart plugs ook een alert laten geven als verbruik boven x komt of zo?
Ik kom wel een vera alert tegenFaris schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:39:
Weet iemand waar ik autovera app voor android kan downloaden? Plugin voor vera heb ik al geinstalleerd maar de app zelf kan ik nergens vinden!
Verder zoek de store af met alleen vera dan vind je hem vast wel
YouTube: AutoVera and AutoNotification
klopt, wel wat groot... zo in het zicht zijn het alleen niet de mooiste (maargoed daar hebben we de fibaros voorFaris schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:44:
[...]
Kan je beter voor Everspring schakelaar kiezen, zijn nog goedkoper en zeker niet slecht.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Stuur maar een PM
Die van nuon zou ik niet aanraden, zien er prima uit, maar niet enorm betrouwbaar. 2x Everspring zonder enige uitval, 2x nuon plug waar 1 compleet dood is v.w.b. Zwave en 1 regelmatig uitvalt en na half dagje stroomloos weer functioneert.fabstar81 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:00:
gaat het dan om de Everspring Wall Plug Switch AN1572 of de AN1582? deze zijn trouwens echt niet goedkoper dan de greenwave van nuon. 29,95 inclusief energiemeter versus 32,50 zonder, of rond de 45 met energiemeting van everspring.
Ben persoonlijk wel fan van de fibaroplugs, maar budgetwise niet echt aantrekkelijk.
Ik wacht zelf nog steeds op de Vera3 pro maar ik denk dat deze nooit gereleased gaat worden dus dan maar een vera4 als het zover is (nieuwe UI staat op de stoep dus misschien ook nieuwe hardware
Ik heb ook niet het idee dat er echt een markt is voor 3x hetzelfde product met minimale verschillen..
moet zeggen dat de nuon plugs bij mij wel betrouwbaar. 1 keer even opnieuw aan/uit moeten zetten omdat de status niet goed werd doorgegeven aan vera (kwa verbruik).Loekie schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:56:
[...]
Die van nuon zou ik niet aanraden, zien er prima uit, maar niet enorm betrouwbaar. 2x Everspring zonder enige uitval, 2x nuon plug waar 1 compleet dood is v.w.b. Zwave en 1 regelmatig uitvalt en na half dagje stroomloos weer functioneert.
Ben persoonlijk wel fan van de fibaroplugs, maar budgetwise niet echt aantrekkelijk.
de fibaro (1 in bezit) vind ik persoonlijk echt opwindend. ze zijn supermooi, klein, én als er niets in zit kan je ze gebruiken als orientatielichtje. hoe vet is dat.
alleen, voor de apparaten waarvoor ik ze wil gebruiken zitten de wcd achter plinten, onder keukenkastjes, achter een server, etc.. Er zit er geloof ik geen 1 in het zicht.
voor diegene die in het zicht zijn zal ik ooit nog wel fibaro's kopen, maar om nou een device van 65 euro wat niet alleen functioneel maar ook mooi is achter een plint te plakken vind ik net weer overdreven.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Maakt de app gebruikt van de JSON die de vera aanbied of moet je zelf device id's opgeven. Zit de app bij JSON gebruik zelf of het dimmer of aan/uit is. Hoe is de status van Thermostaat devices en worden plugins ondersteund?
[ Voor 22% gewijzigd door harrytasker op 16-01-2014 20:52 ]
Misschien is het de leeftijd heb ze nu iets van 1,5 jaar..fabstar81 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 22:12:
[...]
moet zeggen dat de nuon plugs bij mij wel betrouwbaar. 1 keer even opnieuw aan/uit moeten zetten omdat de status niet goed werd doorgegeven aan vera (kwa verbruik).
de fibaro (1 in bezit) vind ik persoonlijk echt opwindend. ze zijn supermooi, klein, én als er niets in zit kan je ze gebruiken als orientatielichtje. hoe vet is dat.
alleen, voor de apparaten waarvoor ik ze wil gebruiken zitten de wcd achter plinten, onder keukenkastjes, achter een server, etc.. Er zit er geloof ik geen 1 in het zicht.
voor diegene die in het zicht zijn zal ik ooit nog wel fibaro's kopen, maar om nou een device van 65 euro wat niet alleen functioneel maar ook mooi is achter een plint te plakken vind ik net weer overdreven.
Die 6 poorts heb ik nog niet echt een alternatief voor kunnen vinden, vind het niet kunnen meten per socket jammer, maar verder ideaal ding. Gebruik een scene om alle sockets voor het slapen gaan uit te zetten.
Nu nog een script/plugin om mijn versterker ook nog goeie kanaal te kiezen...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Nu had ik het idee een stukje LUUP code te schrijven die getriggerd wordt door het alarmcontact en na 5 seconden nog eens een keer de status van dit contact afvraagt. Is het contact nog steeds actief dan is er een daadwerkelijk alarm, is het contact weer afgevallen dan was het een spookmelding.
Zou dit gaan werken? Met andere woorden: wordt tijdens de wachttijd in een LUUP code de status van een contact in de LUUP code opnieuw intern bijgewerkt?
[ Voor 3% gewijzigd door aard01 op 17-01-2014 15:19 ]
Vraag status op (in variabele stoppen)
sleep 5000 miliseconden
Vraag status nog een keer op in andere variabele.
if var1 == var2 then return true else return false
Zo simpel is het
Nadeel van 5 seconden sleep is dat de hele engine in sleep gaat maar voor een spookmelding is dat prima oplossing.
Ik heb hetzelfde probleem met de ACDB-6600AC deurbel. Deze is aangemaakt als een X10ChaconRemote, en heeft alleen de properties sl_sceneactivated en sl_scenedeactivated (scene nummer = 100).GrrRon schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:49:
[...]
Ik heb een andere klikaanklikuit deurbel gekocht maar mij lukt het niet om een scene te maken dat als op de deurbel gedrukt wordt om dan de gong over te laten gaan.
Mijn deurbel ziet Vera trouwens als een Dim/Bright - Group on/Group off.
De scene die ik gemaakt heb reageert niet op de deurbel.
Kan je me de goede kant uitwijzen a.u.b.?
In PLEG zowel als 'trigger input' als met 'device property input' geprobeerd. Als device property gaat het 1 keer af (en daarna nooit weer), als trigger helemaal nooit.
Daarnaast heb ik ook een apir 2150 buitensensor met hetzelfde probleem, deze wordt ook aangemaakt als X10ChaconRemote (scene nummer in dit geval 10), maar is ook niet met PLEG af te vangen.
Op beide aangemaakte devices kan ik wel een notificatie aanzetten wat dan weer wel werkt. Het lijkt er dus op dat het in PLEG mis gaat. Via LuuP code nog niet getest, maar wil eerst kijken of iemand dit al wel aan de praat heeft via PLEG?
Bedankt!The-Source schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 20:12:
Dan moet je met sleep werken het het als volgt doen.
Vraag status op (in variabele stoppen)
sleep 5000 miliseconden
Vraag status nog een keer op in andere variabele.
if var1 == var2 then return true else return false
Zo simpel is het
Misschien de module even een keer excluden en weer includen? Ik heb totaal geen last van dit probleem met de binary sensor, wellicht is die defect?aard01 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 15:18:
Ik heb een Fibaro sensor module in mijn meterkast hangen voor mijn deurbel en voor mijn alarminstallatie. Alleen geeft deze sensor ongeveer een keer per week een spookmelding. Voor mijn deurbel is dit geen probleem, maar mijn huis wordt dan een kerstboom (alle lampen aan, gordijnen open).
Nu had ik het idee een stukje LUUP code te schrijven die getriggerd wordt door het alarmcontact en na 5 seconden nog eens een keer de status van dit contact afvraagt. Is het contact nog steeds actief dan is er een daadwerkelijk alarm, is het contact weer afgevallen dan was het een spookmelding.
Zou dit gaan werken? Met andere woorden: wordt tijdens de wachttijd in een LUUP code de status van een contact in de LUUP code opnieuw intern bijgewerkt?
Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.
ik heb nu de rgbw controller in gebruik voor een ledstrip welke in het trapgat hangt. ik heb op ebay een PIR sensor besteld welke ik aan kan sluiten op de rgbw controller. de PIR sensor werkt op 12v en heeft daarnaast een output draat welke ik in IN1 heb gestop van de rgbw controler. Als ik de handleiding en andere fora lees kom ik er nog niet egt uit. ik zou parameter 14 hex4 op 9999 moeten instellen maar dit werkt helaas niet. iemand een idee hoe ik de input signalen kan uitlezen om zo scenes te starten?
Verwijderd
Als je een scene aanmaakt met als trigger : jouw device / a scene is activated / with scene number 100Poiter schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 21:01:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem met de ACDB-6600AC deurbel. Deze is aangemaakt als een X10ChaconRemote, en heeft alleen de properties sl_sceneactivated en sl_scenedeactivated (scene nummer = 100).
In PLEG zowel als 'trigger input' als met 'device property input' geprobeerd. Als device property gaat het 1 keer af (en daarna nooit weer), als trigger helemaal nooit.
Daarnaast heb ik ook een apir 2150 buitensensor met hetzelfde probleem, deze wordt ook aangemaakt als X10ChaconRemote (scene nummer in dit geval 10), maar is ook niet met PLEG af te vangen.
Op beide aangemaakte devices kan ik wel een notificatie aanzetten wat dan weer wel werkt. Het lijkt er dus op dat het in PLEG mis gaat. Via LuuP code nog niet getest, maar wil eerst kijken of iemand dit al wel aan de praat heeft via PLEG?
dan kun je devices of virtual devices aanzetten. Bij mij werkt het nu.
Succes