Kan je met een vera lite i.c.m. een zwave sensor een lamp bvb. 3 of 4 maal laten knipperen om deze dan constant te laten branden voor x-aantal minuten?
ik wil een bestand uploaden naar de vera.
nu heb ik dat winscp geinstalleerd, maar welk gebruikersnaam/ww moet ik gebruiken? heb de vera liteIt is a classical installation, meaning you have to upload all the files with the Vera UI, except the PNG file that requires to be uploaded using WinSCP in directory /www/cmh/skins/default/icons/
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Scp is het zelfde als ssh, dus root icm de uitleg hier: http://forum.micasaverde....97.msg65629.html#msg65629
thanks! het is gelukt.
wat doet die parent device eigenlijk? snap die niet zo goed. in die double relay switch heeft ie van 1 van de devices de parent ingesteld als de andere switch. hoort dit? of moeten ze beiden geen parent hebben. of juist de zwave controller?
wat doet die parent device eigenlijk? snap die niet zo goed. in die double relay switch heeft ie van 1 van de devices de parent ingesteld als de andere switch. hoort dit? of moeten ze beiden geen parent hebben. of juist de zwave controller?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Dit hoort zo. Eentje is de parent, de andere is niet de parent (child?)...fabstar81 schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:49:
thanks! het is gelukt.
Ik heb voor de vera een webapp gebouwd waarmee je events binnen de Vera kunt loggen. Het is op basis van CakePHP en Bootstrap. De code staat hier: https://bitbucket.org/ho17/vera-lite-event-database/overview

Op dit moment is het niet meer dan een overzicht van de events, devices en rooms. Maar ik wil grafiekjes toevoegen. Bv een daggrafiek van een device wanneer die aan en uit was. Taartdiagraam voor de populairste lamp op een dag, nou ja dat dus.

Op dit moment is het niet meer dan een overzicht van de events, devices en rooms. Maar ik wil grafiekjes toevoegen. Bv een daggrafiek van een device wanneer die aan en uit was. Taartdiagraam voor de populairste lamp op een dag, nou ja dat dus.
is het mogelijk om met de vera ook zigbee aan te sturen? ik kom er net achter dat mijn SONY STR-
DA5600ES "seamlessly integrates" met Control4, wat is gebaseerd op zigbee.
andersom is wel mogelijk...
het zou een hoop coding schelen op RS232 of IP-control om mijn versterker aan te sturen. wat overigens ook goed schijnt te werken. al met al een hoop houtje touwtje-manieren om het mogelijk te maken en dan ook maar hopen dat het in de vera is te implementeren.
las op micasaverde forum dat het bij thesource wel voor zijn denon is gelukt, dus moet ook mogelijk zijn met mijne via RS232 of IP-control, maar goed.
DA5600ES "seamlessly integrates" met Control4, wat is gebaseerd op zigbee.
andersom is wel mogelijk...
het zou een hoop coding schelen op RS232 of IP-control om mijn versterker aan te sturen. wat overigens ook goed schijnt te werken. al met al een hoop houtje touwtje-manieren om het mogelijk te maken en dan ook maar hopen dat het in de vera is te implementeren.
las op micasaverde forum dat het bij thesource wel voor zijn denon is gelukt, dus moet ook mogelijk zijn met mijne via RS232 of IP-control, maar goed.
[ Voor 9% gewijzigd door fabstar81 op 11-12-2013 16:12 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Denon is een plugin welke je kunt downloaden. Deze zou ook op marantz moeten kunnen werken omdat dit dezelfde fabrikant is 
Sony heb ik nooit opgezocht.
Sony heb ik nooit opgezocht.
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal
Verwijderd
Hallo,
Juist terug van werk en vandaag wat met de Veralite zitten spelen. Ik heb echter nog één probleem en dat is dat ik niet de juiste datum en tijd krijg (1 Jan 2000)
Als ik F5 druk dan zie ik voor 1sec de juiste tijd en datum maar dan verandert hij weer naar 1 JAN 2000
Heb al geprobeerd met het rdate commando in de SSH (Putty) maar het blijft hetzelfde.
Iemand een oplossing?
Thx
Juist terug van werk en vandaag wat met de Veralite zitten spelen. Ik heb echter nog één probleem en dat is dat ik niet de juiste datum en tijd krijg (1 Jan 2000)
Als ik F5 druk dan zie ik voor 1sec de juiste tijd en datum maar dan verandert hij weer naar 1 JAN 2000
Heb al geprobeerd met het rdate commando in de SSH (Putty) maar het blijft hetzelfde.
Iemand een oplossing?
Thx
zoek even in dit topic. je moet een case aanmaken in je vera. support doet dan een update op je vera en zo werkt ie weer. toevallig zelfde vraag gesteld 3 weken geleden
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Thx.
Probleem is dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet staan. Ik heb al veel gelezen maar als je 20 pagina's moet gaan doorlezen ben je enkele uren zoet :-)
Als ik een link had naar de correcte pagina zou ik flink geholpen zijn !
Grtjs
Probleem is dat je soms door het bos de bomen niet meer ziet staan. Ik heb al veel gelezen maar als je 20 pagina's moet gaan doorlezen ben je enkele uren zoet :-)
Als ik een link had naar de correcte pagina zou ik flink geholpen zijn !
Grtjs
zoeken in dit topic op 'tijd' geeft: Verwijderd in "Micasaverde Vera Zwave Controllers; Ervaringen en Vragen"
Verwijderd
Ik wil een vera lite aanschaffen voor andere te gebruiken als huisalarm.
Pir sensoren, magneetcontacten en rookmelders signaleren dan onraad.
Maar hoe krijg ik een duidelijke melding op mijn iphone?
Een email bericht wordt vaak te laat opgemerkt omdat ik deze niet altijd direct lees.
Bellen naar mijn 06 zou ideaal zijn.
Kan dit?
Iemand ervaring met de vera als alarmsysteem?
Gr. Peter.
Pir sensoren, magneetcontacten en rookmelders signaleren dan onraad.
Maar hoe krijg ik een duidelijke melding op mijn iphone?
Een email bericht wordt vaak te laat opgemerkt omdat ik deze niet altijd direct lees.
Bellen naar mijn 06 zou ideaal zijn.
Kan dit?
Iemand ervaring met de vera als alarmsysteem?
Gr. Peter.
Twilio plugin/app, kost wel geld per oproep of via Prowl
Of enotify installeren op iPhone, apart email adres aanmaken bij bijvoorbeeld Gmail ( push) en app instellen om die in de gaten te houden. Bij elke mail op dat email adres krijg je een alert. Zou persoonlijk dan niet de ingebouwde Notification van de vera gebruiken maar dit via je provider laten versturen. Vera notificatie komen nog wel eens behoorlijk vertraagd binnen.
Kan de vera als scène alleen een url openen? Ga binnenkort een 8-port relais bord aanschaffen en die werkt met URL's.
En zijn deze twee hetzelfde?
http://gce-electronics.co...ethernet-ip-ipx800v2.html
http://www.robot-electronics.co.uk/htm/eth_rly16tech.htm
Voor de eerste is er nl een plugin beschikbaar maar de tweede is goedkoper. Bovendien denk ik dat die plugin toch niet werkt voor Somfy motoren RTS.
Voor de eerste is er nl een plugin beschikbaar maar de tweede is goedkoper. Bovendien denk ik dat die plugin toch niet werkt voor Somfy motoren RTS.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Verwijderd
Ik hen nog geen alarmsysteem en ook geen Vera.
Is een Vera met twilio geïnstalleerd en brand pir en magneetcontacten een goede oplossing?
Of wordt een vera voor dit doel afgeraden?
Ik vind het interessant omdat je altijd status van contacten kunt zien en je een oproep of sms krijgt.
Graag jullie advies, kopen of niet?
Gr. Peter.
Is een Vera met twilio geïnstalleerd en brand pir en magneetcontacten een goede oplossing?
Of wordt een vera voor dit doel afgeraden?
Ik vind het interessant omdat je altijd status van contacten kunt zien en je een oproep of sms krijgt.
Graag jullie advies, kopen of niet?
Gr. Peter.
Verwijderd
Hoe zit het eigenlijk met het radiospectrum van een Vera Lite. Zendt die ook constant een signaal uit zoals een WIFI router doet? En is dit ook "schadelijke" straling of eerder te verwaarlozen?
Van wikipedia Wikipedia: Z-Wave:
In Europe, the 868 MHz band has a 1% duty cycle limitation, thus a Z-Wave unit is only allowed to transmit 1% of the time. Z-Wave units can operate in power-save mode and only be active 0.1% of the time, thus reducing power consumption substantially.
Verder heb ik geen informatie kunnen vinden over zendvermogen, maar de meeste nodes komen niet verder dan 30m in line of sight. Als je ziet hoe ver mobieltjes van een zendmast komen (die veelal in zo'n beetje hetzelfde frequentiegebied werkten), dan denk ik dat dat een stuk meer vermogen is. Bovendien draag je zo'n mobieltje de hele dag bij je, als je belt zelfs aan je hoofd, op het moment dat het zendvermogen continu hoog is. Natuurlijk heb je in een beetje Z-wave huis wel 50 tot 75 nodes, maar onderaan de streep valt de impact daarvan denk ik mee.
In Europe, the 868 MHz band has a 1% duty cycle limitation, thus a Z-Wave unit is only allowed to transmit 1% of the time. Z-Wave units can operate in power-save mode and only be active 0.1% of the time, thus reducing power consumption substantially.
Verder heb ik geen informatie kunnen vinden over zendvermogen, maar de meeste nodes komen niet verder dan 30m in line of sight. Als je ziet hoe ver mobieltjes van een zendmast komen (die veelal in zo'n beetje hetzelfde frequentiegebied werkten), dan denk ik dat dat een stuk meer vermogen is. Bovendien draag je zo'n mobieltje de hele dag bij je, als je belt zelfs aan je hoofd, op het moment dat het zendvermogen continu hoog is. Natuurlijk heb je in een beetje Z-wave huis wel 50 tot 75 nodes, maar onderaan de streep valt de impact daarvan denk ik mee.
en waarschijnlijk ga je toch al eerder dood doordat je niet meer naar je lichtknopje hoeft te lopen en je daardoor broodnodige lichaamsbeweging mist.
Tim Schuhmacher schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 15:32:
en waarschijnlijk ga je toch al eerder dood doordat je niet meer naar je lichtknopje hoeft te lopen en je daardoor broodnodige lichaamsbeweging mist.
Joh, WiFi, Bluetooth, Zwave, RF433, IR, Magnetron..... ik hoef de verwarming en de gezichtsbruiner niet meer aan te zetten hier!
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ja je kunt via LUUP ook alleen een url openen. Of bijvoorbeeld eerst wat if then else uitvoeren en aan de hand daarvan een url openenfabstar81 schreef op maandag 16 december 2013 @ 03:24:
Kan de vera als scène alleen een url openen? Ga binnenkort een 8-port relais bord aanschaffen en die werkt met URL's.
Ik ga ik ieder geval zelf eens kijken naar deze bordjes.
edit:
En zojuist de gene van robot-electronics besteld, 8 voudig relaisbordje. Zat wel te twijfelen voor een 20voudig maar de meerprijs en de kleine kans dat ik meer dan 8 relais nodig heb vond ik het niet waard.
En zojuist de gene van robot-electronics besteld, 8 voudig relaisbordje. Zat wel te twijfelen voor een 20voudig maar de meerprijs en de kleine kans dat ik meer dan 8 relais nodig heb vond ik het niet waard.
[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 17-12-2013 22:01 ]
76,xx wat pond en dat is z'n 96 euro.
Ga hem voor mijn aquarium gebruiken voor niet essentiele processen. Zoals sierverlichting (onderwater lampjes, blacklight en andere leds) en stromingspompjes en dat soort geneuzel
Echte pomp draait toch dag en nacht en hoofdverlichting voorlopig gewoon op een standaard tijdschakelaar.
Ga hem voor mijn aquarium gebruiken voor niet essentiele processen. Zoals sierverlichting (onderwater lampjes, blacklight en andere leds) en stromingspompjes en dat soort geneuzel
Echte pomp draait toch dag en nacht en hoofdverlichting voorlopig gewoon op een standaard tijdschakelaar.
ben benieuwd wanneer je hem binnen hebt en hoe hij bevalt. wist je trouwens dat er ook een app in de play store is te vinden voor die relay card?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik denk dat ik mijn vera gebricked heb. "Luup engine is taking longer to reload"
Rebooten helpt niet en reloaden ook niet. Denk dat het te maken heeft met dat ik de twee switches van een double relay switch elkaar als parent heb ingesteld ?
Rebooten helpt niet en reloaden ook niet. Denk dat het te maken heeft met dat ik de twee switches van een double relay switch elkaar als parent heb ingesteld ?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Dat zou natuurlijk kunnen maar soort gelijke melding heb ik ook wel eens. Probeer eens je internet eruit te doen en dan een herstart. Dus niet de Lan kabel uit de vera maar alleen je internet eraf. Ik weet dat de vera bij een werkende internet verbinding wil controleren of zijn config overeen komt met de versie online ( of hij probeert te sturen, in ieder geval één van de 2
) en zonder bereikbare servers gaat dat proces een stuk sneller.
Edit: vandaag een mailtje gehad dat de module is verzonden..
Edit: vandaag een mailtje gehad dat de module is verzonden..
[ Voor 6% gewijzigd door The-Source op 19-12-2013 23:38 ]
nou, internet eruit met reboot heeft niet geholpen 
zucht, moet toch niet weer die support inschakelen?
en het kan toch niet zo zijn dat die hele vera op zijn kop ligt omdat je van 1 module de twee schakelaars als parent van elkaar instelt?
zucht, moet toch niet weer die support inschakelen?
en het kan toch niet zo zijn dat die hele vera op zijn kop ligt omdat je van 1 module de twee schakelaars als parent van elkaar instelt?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
@thesource
Die relay card. Wat kan je daar allemaal mee schakelen ? Ook lampen en zonnescherm misschien? Ga hem vanavons bestellen maar ben benieuwd wat ik er nog meer mee kan schakelen. Lampen bijvoorbeeld ook? Dan heb je nl voor lage prijs genoeg wat je er mee kunt schakelen?
Ik bestel hem in ieder geval voor mijn somfy rolluiken maar heb dan nog paar relais over en geen fantasie
ook geen aquarium ook trouwens.
Die relay card. Wat kan je daar allemaal mee schakelen ? Ook lampen en zonnescherm misschien? Ga hem vanavons bestellen maar ben benieuwd wat ik er nog meer mee kan schakelen. Lampen bijvoorbeeld ook? Dan heb je nl voor lage prijs genoeg wat je er mee kunt schakelen?
Ik bestel hem in ieder geval voor mijn somfy rolluiken maar heb dan nog paar relais over en geen fantasie
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Simpel gezegd als wat werkt op basis van een maak/ verbreek contact of gaat werken bij het aanbieden van een voeding. Dit kun je zo gek maken als je maar wilt... En bij mij gaat dat straks wel aardig ver in de gekkigheid
http://www.robotshop.com/...ent-relay-controller.html
Scheelt wel veel! Kan je via ebay dan niet zo een 12vdc adapter erbij kopen? Of zijn die ook andere aansluiting op die card? En hoeveel ampere en watt adapter heb je dan nodig?
Op die site staat minimaal 1 ampere maar die relay card levert 16 of zo.
Scheelt wel veel! Kan je via ebay dan niet zo een 12vdc adapter erbij kopen? Of zijn die ook andere aansluiting op die card? En hoeveel ampere en watt adapter heb je dan nodig?
Op die site staat minimaal 1 ampere maar die relay card levert 16 of zo.
[ Voor 24% gewijzigd door fabstar81 op 21-12-2013 19:35 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
De relays mag je met 16 ampère belasten. Maar dan wel van het opgeven voltage en vaak ook alleen ohmse belasting ( gloeilamp is ohmse belasting)
Kaart levert zelf geen stroom
Zou ik uitkomen met een 12v 2A voeding dan?
http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1436.l2649
Wil er ook mijn mechanische ventilatie mee schakelen. Dit kan normaal gesproken met een fibaro 2*1.5 module.
http://www.ebay.nl/itm/12..._trksid=p3984.m1436.l2649
Wil er ook mijn mechanische ventilatie mee schakelen. Dit kan normaal gesproken met een fibaro 2*1.5 module.
[ Voor 26% gewijzigd door fabstar81 op 21-12-2013 23:53 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ja dat zou genoeg moeten zijn want er staat minimaal 1A en 2A is dan goed. Let wel op wat voor stekkertje eraan zit en of deze overeen komt met wat er op het bordje past..
Heb mr. Jianzhou mail gestuurd.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ja joh, met een linkje zelfs? Ben je korting aan het bedingen? 
Prijzen in China en nl hoef je echt niet te vergelijken overigens... zoek die rgbww strip maar eens op.. er is 1 webshop die die aanbied in Amsterdam. Maarja voor garantie terugsturen?
Prijzen in China en nl hoef je echt niet te vergelijken overigens... zoek die rgbww strip maar eens op.. er is 1 webshop die die aanbied in Amsterdam. Maarja voor garantie terugsturen?
Haha. Nee joh. Hij is inderdaad echt de goedkoopste.
Maar heb hem gemaild gemaild voor het stekkertje of die gaat passen op het relay bord
Maar heb hem gemaild gemaild voor het stekkertje of die gaat passen op het relay bord
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Nu zag ik bij het bekijken van de beschikbare plugins dat er een specifieke plugin was die geschikt is voor UI6. Volgens mij betekend dat dat er al beta testers er mee bezig zijn en dat het misschien niet heel lang meer gaat duren voordat deze uit gaan komen.
Is het bekend of de nieuwe UI ook voor de huidige vera's beschikbaar komt?
edit:
"The next UI will be UI7. UI6 is geared towards OEMs. [...] We have no information on when it will be out. Only sometime in first quarter of 2014."
http://forum.micasaverde....ic,19569.0/topicseen.html
edit:
"The next UI will be UI7. UI6 is geared towards OEMs. [...] We have no information on when it will be out. Only sometime in first quarter of 2014."
http://forum.micasaverde....ic,19569.0/topicseen.html
[ Voor 60% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 23-12-2013 23:46 ]
goed nieuws. ik ga vanmiddag die ETH8020 aanschaffen besteld. dan heb ik hem hopelijk in het nieuwe jaar begin januari.The-Source schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:33:
Nu zag ik bij het bekijken van de beschikbare plugins dat er een specifieke plugin was die geschikt is voor UI6. Volgens mij betekend dat dat er al beta testers er mee bezig zijn en dat het misschien niet heel lang meer gaat duren voordat deze uit gaan komen.
apart trouwens dat tussen de amerikaanse en europese website +15 euro verschil zit
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
ik heb sinds kort een vera lite. Nu wil ik in mijn gang het ganglicht en het buitenlicht via een wandschakelaar bedienen. Daar zit namelijk een dubbel afdekraam, met aan de ene kant een stopcontact, en de andere zitten 2 schakelaars voor het licht buiten en in de gang. Nu vroeg ik me af
1) welke inbouwschakelaar kan ik aanschaffen zodat ik beide lampen kan bedienen met z-wave? Ik wil het stopcontact niet kwijtraken.
2) hoe moet ik deze schakelaar aansluiten? Dan gaat het me voornamelijk om de kabels. Ik heb geen 3e draad, maar die kan ik van het stopcontact afhalen had ik begrepen.
1) welke inbouwschakelaar kan ik aanschaffen zodat ik beide lampen kan bedienen met z-wave? Ik wil het stopcontact niet kwijtraken.
2) hoe moet ik deze schakelaar aansluiten? Dan gaat het me voornamelijk om de kabels. Ik heb geen 3e draad, maar die kan ik van het stopcontact afhalen had ik begrepen.
Je kunt de wandschakelaars gewoon hergebruiken en er een Fibaro 2x1,5kW module achterhangen. Hierop kun je 2 schakelaars aansluiten. Let erop dat je genoeg ruimte achter de schakelaars hebt en dat er inderdaad een bruine en blauwe draad achter zitten.Reynoldino schreef op zondag 29 december 2013 @ 01:03:
ik heb sinds kort een vera lite. Nu wil ik in mijn gang het ganglicht en het buitenlicht via een wandschakelaar bedienen. Daar zit namelijk een dubbel afdekraam, met aan de ene kant een stopcontact, en de andere zitten 2 schakelaars voor het licht buiten en in de gang. Nu vroeg ik me af
Tja, maar ik heb maar zo'n 4cm erachter. Als ik zo lees moet dat minstens 5cm zijn. Of denk je dat ik het wel zou kunnen proberen?aard01 schreef op zondag 29 december 2013 @ 10:11:
[...]
Je kunt de wandschakelaars gewoon hergebruiken en er een Fibaro 2x1,5kW module achterhangen. Hierop kun je 2 schakelaars aansluiten. Let erop dat je genoeg ruimte achter de schakelaars hebt en dat er inderdaad een bruine en blauwe draad achter zitten.
Forget it. Ik heb hier hetzelfde probleem gehad en heb er maar een opbouwdoos van gemaakt (schakelaar zit naast een boekenkast, dus dit valt niet zo op). Probeer anders de module bij het stopcontact erbij te stoppen, heeft bij mij op een andere plek ook gewerkt (stopcontact zat op 30cm boven de vloer, schakelaar op 1,10m erboven). Er hoeven immers maar een paar schakeldraden naar de schakelaar gelegd te worden.
Je zou hem ook in het plafond bij de lamp kunnen inbouwen, maar dat werkt natuurlijk alleen bij de schakelaar die deze lamp bedient...
Je zou hem ook in het plafond bij de lamp kunnen inbouwen, maar dat werkt natuurlijk alleen bij de schakelaar die deze lamp bedient...
[ Voor 14% gewijzigd door aard01 op 29-12-2013 11:57 ]
Even een vraagje wat iets meer netwerk-gerelateerd is.
Ik kwam een poort tekort op mijn router en switch en wil daarom van de poorten van de vera gebruik maken.
Ik wilde namelijk een powerline->wifi module op zolder gooien omdat mijn range extender niet goed werkt (Belkin: NIET KOPEN)
Ik plug het ding in en ik kom erachter dat hij nogal brak met de IP adressen omgaat….
Mijn range in huis is 10.0.0.x en niet de 192.168enzenz zoals standaard.
Na een beetje zoeken heb ik de DHCP gevonden van de Vera maar als ik die uitzet zet hij ook geen adressen door?
Het ding zit mijn zijn WAN poort verbonden aan mijn router ik had mijn powerline adapter in een van de LAN poorten zitten.
Ook als ik nu op de WiFi inlog met mijn mobiel bijvoorbeeld lukt dit niet omdat ik geen IP adres krijg?
Iemand die het ding als domme switch gebruikt? hoe heb je die dan aangesloten/wat zijn je instellingen?
Edit: ingaand kabeltje simpel in een LAN poort drukker werkt ook niet. het lijkt net of het ding gewoon eigenlijk geen verkeer doorgeeft?
Ik kwam een poort tekort op mijn router en switch en wil daarom van de poorten van de vera gebruik maken.
Ik wilde namelijk een powerline->wifi module op zolder gooien omdat mijn range extender niet goed werkt (Belkin: NIET KOPEN)
Ik plug het ding in en ik kom erachter dat hij nogal brak met de IP adressen omgaat….
Mijn range in huis is 10.0.0.x en niet de 192.168enzenz zoals standaard.
Na een beetje zoeken heb ik de DHCP gevonden van de Vera maar als ik die uitzet zet hij ook geen adressen door?
Het ding zit mijn zijn WAN poort verbonden aan mijn router ik had mijn powerline adapter in een van de LAN poorten zitten.
Ook als ik nu op de WiFi inlog met mijn mobiel bijvoorbeeld lukt dit niet omdat ik geen IP adres krijg?
Iemand die het ding als domme switch gebruikt? hoe heb je die dan aangesloten/wat zijn je instellingen?
Edit: ingaand kabeltje simpel in een LAN poort drukker werkt ook niet. het lijkt net of het ding gewoon eigenlijk geen verkeer doorgeeft?
[ Voor 7% gewijzigd door DRuw op 29-12-2013 19:10 ]
Ik volg al ruim een jaar nauwgezet de ontwikkelingen op gebied van zwave in het kader van domotica. Door de komst van de Zipabox die er veelbelovend uitzag heb ik de aankoop van een Vera controller uitgesteld. De ervaringen met de Zipabox zijn overwegend niet al te positief en de benodigde ontwikkelingen/aanpassingen gaan erg langzaam. Vandaar dat ik het besluit genomen heb om op korte termijn een Vera te gaan aanschaffen. Eerste stap is om verlichting en andere electrische apparatuur te gaan automatiseren middels inbouwschakelaars en tussenstekkers EN ook te starten met een eenvoudig alarmsysteem middels enkele bewegingsmelders en raam-deur contacten en wellicht een IP camera. En dit dan daarna stapsgewijs uit te gaan bouwen (uitgebreider alarmsysteem, zonwering schakelen, energieverbruik monitoren, verwarming regelen, weersensoren aansluiten, tuinberegening automatiseren etc..)
Op diverse fora (zowel hier op Tweakers als op het Vera forum) wordt wel eens aangeraden om te kiezen voor een dedicated alarmsysteem in plaats van de zwave sensoren omdat deze laatste niet betrouwbaar genoeg zijn, duurder zijn en nogal eens batterijen vreten.
Ik twijfel (ook na vele uren lezen..) nog steeds wat voor mij de beste keuze is:
Dedicated alarmsysteem dat geintegreerd kan worden in Vera:
Dan kom je in NL al snel op een Visonic Powermax uit. Qua kosten gaat dat toch wel in de papieren lopen want een starterskit met 2 sensoren kost al meer dan EUR 500 en de Visonic sensoren zelf zijn zeker niet goedkoper dan de zwave equivalenten. Bewegingsmelders van Visonic kosten zelfs 65-70 EUR per stuk, de raam-deur contacten rond de 40 EUR. Ik heb het dan wel over draadloos (want bedrade sensoren is voor mij geen optie/kan niet in bestaande huis). Voordelen die dan overblijven: betrouwbaarheid, langere levensduur batterijen (3 jaar ?) en beveiliging (beter beschermd tegen "hacken" ?? en standaard batterijpack zodat bij stroomuitval de Visonic toch blijft werken). Wat dit laatste betreft: als er bij mij stroomuitval is dan ligt de telefoonlijn en internet er ook uit (beiden via Ziggo modem).
VRAAG: zijn er onder de volgers van dit forum mensen die ervaring hebben met Visonic Powermax in combinatie met een Vera controller en hoe zijn die ervaringen: wat werkt goed/wat niet ? Is een combinatie van zwave sensoren en Visonic sensoren mogelijk ?
Alarmsysteem middels Z-wave sensoren:
Er worden hier en op het Vera forum veel negatieve ervaringen gemeld echter in veel gevallen betreft het dan problemen met het aansluiten/includen die opgelost kunnen worden of firmware (zowel van Vera als van het device zelf) die aangepast moest worden. Dit zijn mijns inziens kinderziekten die vaak bij nieuwe producten/technologieen voorkomen. Met name de laatste tijd lees ik (weliswaar sporadisch) ook wel van meer positieve ervaringen. Zo lijken de bewegingsmelders van Everspring (met name 814 maar ook 103) en ook Vision (3102) het toch wel goed te doen: weinig tot geen valse triggers, geen noodzaak om regelmatig een reset te doen en ook de levensduur van de batterijen valt mee (1-2 jaar). Over de Aeonlabs en EZmotion heb ik nog weinig goeds gelezen.
VRAAG: zijn er onder de volgers van dit forum mensen die inmiddels meer dan een half jaar ervaring hebben met een van de zwave bewegingsmelders en/of raam-deur contacten. Welk type heb je dan ? Zijn de ervaringen positief of negatief ? Met name zou ik graag weten in hoeverre valse meldingen voorkomen; blijft het device lange tijd probleemloos werken zonder reset te doen en hoe zit het met de levensduur van de batterijen ?
Tenslotte: onafhankelijk van mijn keuze (100% zwave of combi met Powermax Visonic) ga ik zo wie zo een UPS installeren zodat in geval van een (tijdelijke) stroomonderbreking (door kwaadwillenden...) mijn internet en telefoonlijn en ook de Vera blijven werken.
Ik hoop dat er de nodige ervaringen (van beide opties) gemeld gaan worden (ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier meer over wil weten...)
Op diverse fora (zowel hier op Tweakers als op het Vera forum) wordt wel eens aangeraden om te kiezen voor een dedicated alarmsysteem in plaats van de zwave sensoren omdat deze laatste niet betrouwbaar genoeg zijn, duurder zijn en nogal eens batterijen vreten.
Ik twijfel (ook na vele uren lezen..) nog steeds wat voor mij de beste keuze is:
Dedicated alarmsysteem dat geintegreerd kan worden in Vera:
Dan kom je in NL al snel op een Visonic Powermax uit. Qua kosten gaat dat toch wel in de papieren lopen want een starterskit met 2 sensoren kost al meer dan EUR 500 en de Visonic sensoren zelf zijn zeker niet goedkoper dan de zwave equivalenten. Bewegingsmelders van Visonic kosten zelfs 65-70 EUR per stuk, de raam-deur contacten rond de 40 EUR. Ik heb het dan wel over draadloos (want bedrade sensoren is voor mij geen optie/kan niet in bestaande huis). Voordelen die dan overblijven: betrouwbaarheid, langere levensduur batterijen (3 jaar ?) en beveiliging (beter beschermd tegen "hacken" ?? en standaard batterijpack zodat bij stroomuitval de Visonic toch blijft werken). Wat dit laatste betreft: als er bij mij stroomuitval is dan ligt de telefoonlijn en internet er ook uit (beiden via Ziggo modem).
VRAAG: zijn er onder de volgers van dit forum mensen die ervaring hebben met Visonic Powermax in combinatie met een Vera controller en hoe zijn die ervaringen: wat werkt goed/wat niet ? Is een combinatie van zwave sensoren en Visonic sensoren mogelijk ?
Alarmsysteem middels Z-wave sensoren:
Er worden hier en op het Vera forum veel negatieve ervaringen gemeld echter in veel gevallen betreft het dan problemen met het aansluiten/includen die opgelost kunnen worden of firmware (zowel van Vera als van het device zelf) die aangepast moest worden. Dit zijn mijns inziens kinderziekten die vaak bij nieuwe producten/technologieen voorkomen. Met name de laatste tijd lees ik (weliswaar sporadisch) ook wel van meer positieve ervaringen. Zo lijken de bewegingsmelders van Everspring (met name 814 maar ook 103) en ook Vision (3102) het toch wel goed te doen: weinig tot geen valse triggers, geen noodzaak om regelmatig een reset te doen en ook de levensduur van de batterijen valt mee (1-2 jaar). Over de Aeonlabs en EZmotion heb ik nog weinig goeds gelezen.
VRAAG: zijn er onder de volgers van dit forum mensen die inmiddels meer dan een half jaar ervaring hebben met een van de zwave bewegingsmelders en/of raam-deur contacten. Welk type heb je dan ? Zijn de ervaringen positief of negatief ? Met name zou ik graag weten in hoeverre valse meldingen voorkomen; blijft het device lange tijd probleemloos werken zonder reset te doen en hoe zit het met de levensduur van de batterijen ?
Tenslotte: onafhankelijk van mijn keuze (100% zwave of combi met Powermax Visonic) ga ik zo wie zo een UPS installeren zodat in geval van een (tijdelijke) stroomonderbreking (door kwaadwillenden...) mijn internet en telefoonlijn en ook de Vera blijven werken.
Ik hoop dat er de nodige ervaringen (van beide opties) gemeld gaan worden (ik weet zeker dat ik niet de enige ben die hier meer over wil weten...)
Nu ik ga starten met Vera, waarschijnlijk de Vera 3 (zie ook vorige post..) heb ik nog een vraag mbt monitoring van het energieverbruik. Ik kan/ga de Vera niet plaatsen in de meterkast. Zijn er toch mogelijkheden om (in de nabije toekomst als er ook een slimme meter is geplaatst) het energieverbruik zowel stroom als gas te monitoren via Vera. Ik kan dus niet gebruik maken van de bestaande oplossing (smart meter plugin en kabeltje van P1 poort slimme meter naar de Vera).
PS: ik heb sinds van de zomer wel een Qurrent minibox (gewonnen via Postcode loterij...) Dit werkt leuk maar vind de grafieken niet zo geweldig, ik zou liefst alles geintegreerd zien in Vera (bijv grafieken via datamine plugin ?)
Aanvulling 30dec: nog wat gegoogled en antwoord op mijn vraag gevonden: blijkbaar kun je de FTDI USB kabel met RJ11 plug gewoon verlengen middels standaard telefoonsnoer met RJ11 connectoren. En zodoende dus toch de slimme meter in de meterkast verbinden met de Vera.
PS: ik heb sinds van de zomer wel een Qurrent minibox (gewonnen via Postcode loterij...) Dit werkt leuk maar vind de grafieken niet zo geweldig, ik zou liefst alles geintegreerd zien in Vera (bijv grafieken via datamine plugin ?)
Aanvulling 30dec: nog wat gegoogled en antwoord op mijn vraag gevonden: blijkbaar kun je de FTDI USB kabel met RJ11 plug gewoon verlengen middels standaard telefoonsnoer met RJ11 connectoren. En zodoende dus toch de slimme meter in de meterkast verbinden met de Vera.
[ Voor 16% gewijzigd door Mai Pensato op 30-12-2013 15:41 ]
Ik heb zelf alleen werk ervaring met een stand-alone Powermax. En het zijn best aardige systemen. De reden dat ik best aardig zeg is dat ik meer een Galaxy (van Honeywell en niet van SamsungMai Pensato schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:48:
alarmsysteem verhaal
Ik zou toch voor jezelf eens goed bekijken of je echt nergens uit kunt komen met bekabeling (als in meterkast contact en vaak de hal/entree bij de meterkast zelf. En die 2 contacten zou je dan bv ook via een FGBS001 aan kunnen sluiten en daarna op je inbraaksysteem. Powermax heeft zover ik weet maar 1 zone onboard en de rest moet draadloos.
Als het een Vera2 betreft (zelf geen ervaring met Vera3) dan is het namelijk zo dat hij OF als router fungeert of dus als een client. En in Client modus doet de doorlus lan poort niets (als in hij stuurt verkeer door)DRuw schreef op zondag 29 december 2013 @ 18:41:
ik ga een ipad aan de muur schroeven dat als controlpanel gaat dienen. Ik was al bezig met mijn vera events database web applicatie en die heb ik uitgebreid met een dashboard waarmee de devices te schakelen zijn en de status te bekijken.

Zit allemaal in de development branch

@The Source (bedankt voor je snelle reactie !):The-Source schreef op zondag 29 december 2013 @ 21:11:
[...]
Ik heb zelf alleen werk ervaring met een stand-alone Powermax. En het zijn best aardige systemen. De reden dat ik best aardig zeg is dat ik meer een Galaxy (van Honeywell en niet van Samsung)
Ik zou toch voor jezelf eens goed bekijken of je echt nergens uit kunt komen met bekabeling (als in meterkast contact en vaak de hal/entree bij de meterkast zelf. En die 2 contacten zou je dan bv ook via een FGBS001 aan kunnen sluiten en daarna op je inbraaksysteem. Powermax heeft zover ik weet maar 1 zone onboard en de rest moet draadloos.
[...]
Dus als ik het goed begrijp ben jij voorstander van bedrade sensoren gekoppeld via de Fibaro binaire z-wave sensor aan de Vera boven een Powermax systeem gekoppeld met Vera. Wat zijn daar dan precies de redenen voor ? En welke bedrade sensor adviseer je dan ? Zoals ik al aangaf kan ik eigenlijk niet met bedrade sensoren werken. Hooguit zou ik op 2 van de 3 plaatsen waar ik een bewegingsmelder wil deze kunnen kunnen bedraden. Wat betreft de deur-raam contacten (3 of 4 nodig uiteindelijk) die moeten zo wie zo draadloos !
Nou denk dat je me iets verkeerd heb begrepen. Voor een bedraad alarm ben ik altijd wel voorstander van maar je moet het natuurlijk wel kunnen plaatsen. Maar de combinatie Vera en PowerMax heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen ervaring met de PowerMax als los staand alarmsysteem. Dus ik ga niet mijn mening geven over iets waar ik zelf geen ervaring mee heb (die combinatie van de 2)
Ik zou in jouw geval wel voor 1 oplossing kiezen dus niet half half van 2 merken zegmaar. Volgens mij (even uit mijn hoofd) gebruiken alphatronics alarm systemen dezelfde Visonic sensoren als je deze met draadloos uit gaat breiden. Programmeren via WinTerm is vrij simpel. Maar zo'n vraag zou ik gewoon even stellen aan de helpdesk van Alphatronics.
Ik zou in jouw geval wel voor 1 oplossing kiezen dus niet half half van 2 merken zegmaar. Volgens mij (even uit mijn hoofd) gebruiken alphatronics alarm systemen dezelfde Visonic sensoren als je deze met draadloos uit gaat breiden. Programmeren via WinTerm is vrij simpel. Maar zo'n vraag zou ik gewoon even stellen aan de helpdesk van Alphatronics.
zie ik in de datasheet nou dat je ook 440 volt kan schakelen?The-Source schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 21:25:
De relays mag je met 16 ampère belasten. Maar dan wel van het opgeven voltage en vaak ook alleen ohmse belasting ( gloeilamp is ohmse belasting)
dat zou betekenen dat ik mijn mechanische ventilatie óók erop aan kan (laten) sluiten!
overigens...is het mogelijk om vera de status van het relais door te geven?
Tim Schuhmacher schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:21:
ik ga een ipad aan de muur schroeven dat als controlpanel gaat dienen. Ik was al bezig met mijn vera events database web applicatie en die heb ik uitgebreid met een dashboard waarmee de devices te schakelen zijn en de status te bekijken.
[afbeelding]
ps: waarom 3 stekkerblokken? kan je niet gewoon 1 fibaro power plug voor 1 stekkerblok zetten?
[ Voor 4% gewijzigd door fabstar81 op 30-12-2013 08:03 . Reden: ps ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Dan had ik je inderdaad niet goed begrepen en ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Je raadt me aan om toch te kijken naar bedrade sensoren en die aan te sluiten middels FGBS001, dus Zwave dus direct naar Vera. En dat dan combineren met draadloze Zwave sensoren. Anders heb ik alsnog "half half van 2 merken oplossing"" toch ? Rest nog steeds de vraag wat is dan het grote voordeel van bedrade sensoren EN welke adviseer je me ?The-Source schreef op zondag 29 december 2013 @ 23:09:
Nou denk dat je me iets verkeerd heb begrepen. Voor een bedraad alarm ben ik altijd wel voorstander van maar je moet het natuurlijk wel kunnen plaatsen. Maar de combinatie Vera en PowerMax heb ik geen ervaring mee. Ik heb alleen ervaring met de PowerMax als los staand alarmsysteem. Dus ik ga niet mijn mening geven over iets waar ik zelf geen ervaring mee heb (die combinatie van de 2)
Overigens wil ik zo wie zo mijn alarmsysteem integreren met Vera, omdat ik alles via 1 systeem/controller wil bedienen en ook bijv verlichting wil schakelen op basis van bewegingsmelders. Dan valt de Alphatronics optie mijns inziens al af, want niet te koppelen aan Vera.
Tenslotte nog een vraag: je bent zeer enthousiast in de weer met allerlei Zwave oplossingen en Vera heb ik gelezen; heb je zelf ervaring met Zwave bewegingsmelders en raam-deur contacten, zo ja welke en wat zijn de ervaringen ? Alvast bedankt voor je zeer gewaardeerde adviezen.
Het is 1 Nuon stekkerblok met 5 te schakelen aansluitingen. De naamgeving is misschien wat verwarrend.fabstar81 schreef op maandag 30 december 2013 @ 08:02:
[...]
ps: waarom 3 stekkerblokken? kan je niet gewoon 1 fibaro power plug voor 1 stekkerblok zetten?
Vanwaar de boel in dik? komt niet echt vriendelijk over..Mai Pensato schreef op maandag 30 december 2013 @ 09:22:
[...]
Dan had ik je inderdaad niet goed begrepen en ik begrijp het nog steeds niet helemaal. Je raadt me aan om toch te kijken naar bedrade sensoren en die aan te sluiten middels FGBS001, dus Zwave dus direct naar Vera. En dat dan combineren met draadloze Zwave sensoren. Anders heb ik alsnog "half half van 2 merken oplossing"" toch ? Rest nog steeds de vraag wat is dan het grote voordeel van bedrade sensoren EN welke adviseer je me ?
Overigens wil ik zo wie zo mijn alarmsysteem integreren met Vera, omdat ik alles via 1 systeem/controller wil bedienen en ook bijv verlichting wil schakelen op basis van bewegingsmelders. Dan valt de Alphatronics optie mijns inziens al af, want niet te koppelen aan Vera.
Tenslotte nog een vraag: je bent zeer enthousiast in de weer met allerlei Zwave oplossingen en Vera heb ik gelezen; heb je zelf ervaring met Zwave bewegingsmelders en raam-deur contacten, zo ja welke en wat zijn de ervaringen ? Alvast bedankt voor je zeer gewaardeerde adviezen.
Er vanuit gaande dat je het niet zo bedoelde kan ik een deel van je vragen beantwoorden.
Correct me if Im wrong maar volgens mij bedoelt The-Source dat je een dedicated bedraad alarm systeem vervolgens koppelt met je Vera door een universele Fibaro sensor. zodoende blijven beide systemen onafhankelijk van elkaar maar kan de Vera wel scènes of dergelijke kan starten (zonder daarbij het echte alarmsysteem dus hiervan afhankelijk te maken)
Bewegingsmelders en deursensoren op Zwave… zijn er meer en allen doen hun werk netjes.
met de 4-in-1 moet je nog wellicht wat oppassen deze kan nog wel wat valse meldingen geven schijnt het (heb er zelf geen last van) en het ding ZUIGT batterijen (dus netstroom aansluiten).
Er is een nieuwe deursensor uit die je in de deur kan boren en je dus niets van ziet maar hij is nog zo nieuw dat de ondersteuning nog niet bekend is (al is de vera daar over het algemeen als eerste mee).
De Fibaro deur sensor is vaak niet leuk om ge-include te krijgen maar ook dit werkt daarna prima en kun je ook een temperatuursenor aan koppelen (niet gebruiken als input voor je verwarming als je hem op een buitendeur zet

Fibaro heeft ook al ruim een jaar aangekondigd dat ze een multisensor introduceren maar wanneer die precies komt weet nog niemand

heb toevallig eergisteren zo een AEONlabs multi 4-in-1 sensor binnen gekregen. maar wat een draak om die te configgen zeg. probeer die cijfers die ik terugkrijg maar eens te interpreteren.
de motion doet het trouwens goed hoor. geen valse meldingen, maar humidity enzo...daar moet ik nog even mee tweaken.
overigens vind ik dat ding wel prijs/functies de beste. 55 euro (nu) voor 4 sensors. en nog voor buiten ook...
de motion doet het trouwens goed hoor. geen valse meldingen, maar humidity enzo...daar moet ik nog even mee tweaken.
overigens vind ik dat ding wel prijs/functies de beste. 55 euro (nu) voor 4 sensors. en nog voor buiten ook...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
trouwens vette LED-strips gevonden op internet. die kan je vast niet gebruiken op je fibaro RGBW-module.
[ Voor 31% gewijzigd door fabstar81 op 30-12-2013 14:14 ]
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Of hij echt voor buiten is betwijfel ik.
Ja het staat op de doos maar als je hem op batterijen hebt gaan die het door de temp en vocht echt niet lang redden (waarbij ze gelijk je unit beschadigen al je niet oppast).
Maargoed, 12V draadje vanuit huis/schuur en op een beschutte plaats moet het goedkomen;)
Die ledstrip ziet eruit als de zogenaamde dreamstrip maar dat werkt alleen met een specifieke controller (lees: niet de Fibaro dus;))
Ik zou je trouwens nog een foto sturen van mijn RGBW setup: het makkelijkste ter referentie is een wit draadje volgen: van de Fibaro naar de handcontroller en die doorgelust naar de beide versterkers.
Dit met alle kleuren en de power waarbij de Fibaro ingang "wit" ook een schakelaar heeft gekregen voor de locale bediening (op de foto zit daar tijdelijk een snoerschakelaar op):)

In de zilveren zakjes zitten de ledstrips btw;)
Ik heb bewust op de versterkers de boel doorgelust want 2 draadjes in de figaro controller krijgen zag ik niet zitten door de verrot kleine schroefjes..
Ja het staat op de doos maar als je hem op batterijen hebt gaan die het door de temp en vocht echt niet lang redden (waarbij ze gelijk je unit beschadigen al je niet oppast).
Maargoed, 12V draadje vanuit huis/schuur en op een beschutte plaats moet het goedkomen;)
Die ledstrip ziet eruit als de zogenaamde dreamstrip maar dat werkt alleen met een specifieke controller (lees: niet de Fibaro dus;))
Ik zou je trouwens nog een foto sturen van mijn RGBW setup: het makkelijkste ter referentie is een wit draadje volgen: van de Fibaro naar de handcontroller en die doorgelust naar de beide versterkers.
Dit met alle kleuren en de power waarbij de Fibaro ingang "wit" ook een schakelaar heeft gekregen voor de locale bediening (op de foto zit daar tijdelijk een snoerschakelaar op):)

In de zilveren zakjes zitten de ledstrips btw;)
Ik heb bewust op de versterkers de boel doorgelust want 2 draadjes in de figaro controller krijgen zag ik niet zitten door de verrot kleine schroefjes..
[ Voor 45% gewijzigd door DRuw op 30-12-2013 14:41 ]
hey thanks! zou je inderdaad nog doen
waarom zit er een knipschakelaar tussen nog?
dus je knipschakelaar komt eerst, dan voeding, vervolgens fibaro, controller, versterkers.? ik snap er weinig van
maar hoe gaat het met de status? stel je doet handmatig met de controller rood instellen. dan neem ik aan de rood niet in vera wordt bijgewerkt?
overigens, mijn situatie zal als volgt worden:
rechtstreeks van stopcontact de voeding, dan fibaro, dan controller, dan ledstrips. heb 5m RGBW dus hoop dat ik geen versterker nodig heb. zit ik zo goed?
er is nog 5m RGB onderweg ook, en die zou ik eigenlijk ook op die fibaro aan moeten sluiten, ware het niet dat de RGB in de woonkamer komt, en de RGBW onderop de zoldertrap
dus je knipschakelaar komt eerst, dan voeding, vervolgens fibaro, controller, versterkers.? ik snap er weinig van
maar hoe gaat het met de status? stel je doet handmatig met de controller rood instellen. dan neem ik aan de rood niet in vera wordt bijgewerkt?
rechtstreeks van stopcontact de voeding, dan fibaro, dan controller, dan ledstrips. heb 5m RGBW dus hoop dat ik geen versterker nodig heb. zit ik zo goed?
er is nog 5m RGB onderweg ook, en die zou ik eigenlijk ook op die fibaro aan moeten sluiten, ware het niet dat de RGB in de woonkamer komt, en de RGBW onderop de zoldertrap
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Zeg ik, ff een witte volgen... de knipschakelaar zit op de witte ingang van mijn rgbw zodat ik met een normale schakelaar ook de witte leds aan kan doen. de knipschakelaar was tijdelijk om te testen.fabstar81 schreef op maandag 30 december 2013 @ 15:08:
hey thanks! zou je inderdaad nog doen![]()
zoom de foto maar in;)
waarschijnlijk heb je net genoeg qua wattage, de rgbw strip trekt stroom maar ook je controllers he;)
Je moet gewoon de uitgangen van beide controllers aan elkaar lussen, thats all.
maar inderdaad, zet je rood aan met de controller snapt vera dit niet.
Ik heb : voeding naar controller, fibaro en 2 versterkers en vervolgens de uitgang van de rgbw controllers gekoppeld en aangesloten op de ingangen van de versterkers. daarnaast is de uitgang ook verbonden met 1 ledstrip en da andere 2 ledstrips staat op de beide versterkers
[ Voor 9% gewijzigd door DRuw op 30-12-2013 15:53 ]
Hier (http://www.robbshop.nl/ov...-wave-projecten#zwaveikea) wordt een goedkope IKEA dioder ledstrip verbonden met een RGBW module van Fibaro. Ziet er ook wel geinig uit.
Ik vermoed dat de bekabeling van de bedieningsschakelaar is doorgeknipt. En de Fibaro module ertussen is geknoopt? De RGBW module beschikt immers over 4 ingangen en 4 uitgangen?
Zou dit kunnen werken?
Ik vermoed dat de bekabeling van de bedieningsschakelaar is doorgeknipt. En de Fibaro module ertussen is geknoopt? De RGBW module beschikt immers over 4 ingangen en 4 uitgangen?
Zou dit kunnen werken?
[ Voor 8% gewijzigd door aard01 op 31-12-2013 10:31 ]
Jeej
Mijn eerste LED strips is binnen RGBW hoezee.
Nu zie ik het al, er kan alleen maar zwakstroom in de fibaro. Vandaar dat eerst voeding, dan fibaro én controller, en vanuit die twee weer naar 1 terug naar de LED strip.
De controller en fibaro zitten dus náást elkaar ipv achter elkaar?
Mijn eerste LED strips is binnen RGBW hoezee.
Nu zie ik het al, er kan alleen maar zwakstroom in de fibaro. Vandaar dat eerst voeding, dan fibaro én controller, en vanuit die twee weer naar 1 terug naar de LED strip.
De controller en fibaro zitten dus náást elkaar ipv achter elkaar?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
ja, waarbij ik de uitgangen heb gekoppeld zodat je met beide wel de ledstrip kan bedienen natuurlijk;)
Maakt het met die 12/24VDC en GND ingang nog uit welke kleur je daar in propt?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
kleur niet, als je maar wel de + op de plus doet en de - op de -…
ik heb zwart op + en rood op -, net als de codering van de 12v+ van de ledstrip dacht ik
ik heb zwart op + en rood op -, net als de codering van de 12v+ van de ledstrip dacht ik
Het gedoe is dat de fibaro geen + en - heeft maar 12VDC en GND
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
+ is 12VDC en GND is de -…
Heb je gemeten dat dit goed zit wat normaal is bij een voeding(trafo) 12V+ rood en zwart(of wit) de GNDDRuw schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 13:13:
kleur niet, als je maar wel de + op de plus doet en de - op de -…
Daarnaast hebben de strips vaak een rode, groene en blauwe draad zitten voor de stuurdraad van die specifieke kleuren en een 4e draad voor de 12v+ bij een RGBW strips weet ik zo niet wat ze voor de W gebruiken omdat ik die nooit in mijn handen heb gehad.
Wit:) en mijn extra 12v was volgens mij zwart (rood was de kleur rood.. )
Ik had het niet gemeten maar ik had een soort contra plug waar ik dagen in kon doen waar heel handig +&- op stonden:)
Hij werkt prima in ieder geval een gezien het allemaal is doorgelust had ik nu echt wel ergens kortsluiting gehad:(
Edit:
Ik zit nog even naar mijn eigen foto te kijken maar het zijn alleen draden die ik zelf heb gemaakt dus al had ikpaars gebruikt had het nog niets uitgemaakt. Zolang ik maar overal dezelfde kleur voor gebruik:)
Op de RGBWW strip zit zwart als 12v iig
Ik had het niet gemeten maar ik had een soort contra plug waar ik dagen in kon doen waar heel handig +&- op stonden:)
Hij werkt prima in ieder geval een gezien het allemaal is doorgelust had ik nu echt wel ergens kortsluiting gehad:(
Edit:
Ik zit nog even naar mijn eigen foto te kijken maar het zijn alleen draden die ik zelf heb gemaakt dus al had ikpaars gebruikt had het nog niets uitgemaakt. Zolang ik maar overal dezelfde kleur voor gebruik:)
Op de RGBWW strip zit zwart als 12v iig
[ Voor 28% gewijzigd door DRuw op 01-01-2014 01:33 ]
Ik zal morgen even een foto maken hoe ik het nu heb gedaan. Moet zeggen dat de combinatie van twee controllers wel gek werkt. Als je met de fibaro en kleur aanzet en vervolgens met de andere controller en andere kleur instelt dan blijft die kleur van de fibaro actief en krijg je dus andere Kleuren
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik hoop dat ik hier aan het goede adres ben, ik kan wijzigingen via de web interface niet meer opslaan. Er komt na een wijziging keurig een grote rode 'Save' button tevoorschijn rechtsboven, maar erop klikken heeft geen effect. Ik zie ook niks in het statusvenster in het midden bovenaan de pagina. Normaal zie je daar bijv 'busy' staan.
Wat ik geprobeerd heb:
Pagina openen in Opera, Chrome, Internet explorer
Idem, maar dan vanaf desktop in plaats vanaf laptop
Configuratie aanpassen via cp.mios,com in plaats van lokaal ip adres
Spanning een tijdje van de Vera2 afgehaald
Dit alles zonder succces.
Opvallend is dat ik een deel van de wijzigingen wel kon doorvoeren via Authomation HD android app. Ik kon een tussenstekker hernoemen en verplaatsen naar een andere kamer.
Ik wil echter de stekker op bepaalde tijden aan en uitschakelen, en dat kan ik niet programmeren via de Android app. Hoe krijg ik die save button weer werkend?
Het is een vera2 met firmware 1.5.622
Wat ik geprobeerd heb:
Pagina openen in Opera, Chrome, Internet explorer
Idem, maar dan vanaf desktop in plaats vanaf laptop
Configuratie aanpassen via cp.mios,com in plaats van lokaal ip adres
Spanning een tijdje van de Vera2 afgehaald
Dit alles zonder succces.
Opvallend is dat ik een deel van de wijzigingen wel kon doorvoeren via Authomation HD android app. Ik kon een tussenstekker hernoemen en verplaatsen naar een andere kamer.
Ik wil echter de stekker op bepaalde tijden aan en uitschakelen, en dat kan ik niet programmeren via de Android app. Hoe krijg ik die save button weer werkend?
Het is een vera2 met firmware 1.5.622
Zijn die problemen gekomen na het wijzigen dmv Authomation HD?
Want dan zou je wel eens een configuratie conflict kunnen hebben. Denk persoonlijk dat je beter op het micasaverde forum je bericht kunt posten omdat daar ook de developers van het apparaat meelezen/ support geven
Want dan zou je wel eens een configuratie conflict kunnen hebben. Denk persoonlijk dat je beter op het micasaverde forum je bericht kunt posten omdat daar ook de developers van het apparaat meelezen/ support geven
Waarschijnlijk komt er zeer binnenkort een Vera Lite in huize Heijn.
Ik kom echter niet helemaal uit de volgende situatie.
Op een slaapkamer wil ik graag een fysieke schakelaar(liefst busch jaeger) om een Fibaro Dimmer(al dan niet met extra weerstand) hardwarematig te kunnen schakelen. Hiervoor moet je naar mijn weten een tip schakelaar gebruiken.
Nou heb ik zelf al een fancy schakelaar gevonden:
http://www.lichtgoed.com/...-6543-214-102-rx/new12174
Maar volgens mij is dit alleen het drukknopje? Iemand enig idee of hier nog wat bij moet of dat dit al voldoende is?
Hoofdreden om voor een hardwarematige schakelaar te kiezen is dat de meeste draadloze z-wave schakelaars batterijen bevatten, wanneer dat niet hoeft dan liever niet.
Ik kom echter niet helemaal uit de volgende situatie.
Op een slaapkamer wil ik graag een fysieke schakelaar(liefst busch jaeger) om een Fibaro Dimmer(al dan niet met extra weerstand) hardwarematig te kunnen schakelen. Hiervoor moet je naar mijn weten een tip schakelaar gebruiken.
Nou heb ik zelf al een fancy schakelaar gevonden:
http://www.lichtgoed.com/...-6543-214-102-rx/new12174
Maar volgens mij is dit alleen het drukknopje? Iemand enig idee of hier nog wat bij moet of dat dit al voldoende is?
Hoofdreden om voor een hardwarematige schakelaar te kiezen is dat de meeste draadloze z-wave schakelaars batterijen bevatten, wanneer dat niet hoeft dan liever niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Appie Heijn op 01-01-2014 21:14 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
de basisplaat:)
Je moet altijd een schakelaar opbouwen uit een basisplaat, een afdekraam en een wipper.
http://www.elektrototaalm...t-als-een-beldrukker.aspx
en daar dan de wipper bij kopen.
Let wel dat het ding wat jij hebt gevonden volgens mij alleen een wipper is en deze ook een lichtje heeft.
Gezien je geen 220V gaat schakelen (en volgens mij heeft de basisplaat-"beldrukker" ook geen lampje überhaupt) moet je er een hebben zonder lampje:
bijvoorbeeld http://www.elektrototaalm...06-214-bedieningswip.aspx
en dan deze als je die niet nog hebt (wat me stug lijkt gezien je zo te zien iets vervangt) http://www.elektrototaalm...4-afdekraam-1-voudig.aspx
Ik ben bij de links even uitgegaan van BJ Reflex/SI2000 serie in wit maar is e ook in crème en wordt in 50 van de 100 (nieuwbouw-)huizen toegepast als standaard. de andere 50 is Everlux (vandaar dat Duwi/ZME als 2 sets hebben genomen).
Het ding is trouwens waarschijnlijk niet te vinden onder tipschakelaar. probeer eens pulsdrukker, beldrukker of impulsdrukker;)
Je moet altijd een schakelaar opbouwen uit een basisplaat, een afdekraam en een wipper.
en daar dan de wipper bij kopen.
Let wel dat het ding wat jij hebt gevonden volgens mij alleen een wipper is en deze ook een lichtje heeft.
Gezien je geen 220V gaat schakelen (en volgens mij heeft de basisplaat-"beldrukker" ook geen lampje überhaupt) moet je er een hebben zonder lampje:
bijvoorbeeld http://www.elektrototaalm...06-214-bedieningswip.aspx
en dan deze als je die niet nog hebt (wat me stug lijkt gezien je zo te zien iets vervangt) http://www.elektrototaalm...4-afdekraam-1-voudig.aspx
Ik ben bij de links even uitgegaan van BJ Reflex/SI2000 serie in wit maar is e ook in crème en wordt in 50 van de 100 (nieuwbouw-)huizen toegepast als standaard. de andere 50 is Everlux (vandaar dat Duwi/ZME als 2 sets hebben genomen).
Het ding is trouwens waarschijnlijk niet te vinden onder tipschakelaar. probeer eens pulsdrukker, beldrukker of impulsdrukker;)
Was zelf ook verder gaan zoeken en had inderdaad die van jou gevonden:
Volgens mij heeft deze 2 schakelaars
Ik zoek er één met 1 schakelaar:
Deze? Verschil is wel dat die van jou een serie schakelaar is wat dat ook mag betekenen.
Bij DEZE kun je een lampje plaatsen, dan zou het moeten werken volgens mij.
Ligt wel 220V achter de schakelaar uiteraard.
Deze? Verschil is wel dat die van jou een serie schakelaar is wat dat ook mag betekenen.
[ Voor 3% gewijzigd door Appie Heijn op 01-01-2014 22:34 ]
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Iemand die een leuk adresje weet voor RGBW draad? Op eBay is er 1 maar om nou gelijk vijftig meter te bestellen...
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Nee, ik heb Authomation pas op mijn telefoon gezet nadat ik de wijzigingen niet via de webinterface kon doorvoeren. Normaal gebruik ik Vera Mobile....The-Source schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 19:13:
Zijn die problemen gekomen na het wijzigen dmv Authomation?......
Ik ga mijn vraag ook maar eens stellen op het Micasaverde forum.
Die dubbele heb ik zelf ook ergens dus klopt.Appie Heijn schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 22:20:
Was zelf ook verder gaan zoeken en had inderdaad die van jou gevonden:
Die enkele is volgens mij ook de goede (ik heb dat in het verleden een keer bekeken met dat "serie" verhaal maar voor deze toepassing maakt dat niet uit geloof ik.
Die laatste zou een mooie oplossing zijn maar ik heb geen idee hoe die schema-technisch in elkaar zou zitten.. het zouden dan intern 2 gescheiden circuits moeten zijn waarbij het lampje eigenlijk continu aan staat.
Ik zou even naar een elektronicazaak gaan (bouwmarkten hebben deze niet!) om het zekere voor het onzekere te nemen. of bestellen en van tevoren even het ding compleet doormeten.
Hoe ze hem noemen in de tekst geeft wel het idee dat je deze kunt gebruiken (website mailen of op onderdeelnummer googlen ouzo?)
Heb jij überhaupt RGBW draad gevonden??? Ik heb RGB draad (4 polig) en daar heb ik een extra draadje bijgetrokken (luidsprekerdraadje, heb je gelijk een reserve;))fabstar81 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:06:
Iemand die een leuk adresje weet voor RGBW draad? Op eBay is er 1 maar om nou gelijk vijftig meter te bestellen...
[ Voor 11% gewijzigd door DRuw op 02-01-2014 08:48 ]
Ik heb het gewoon met dunne kabeltjes gedaan. Wel opletten dat je gevlochten draad (soepele kern) en geen schellendraad pakt, want anders gaat de ledstrip kaput.
Je haalt ze in principe nooit meer los. Domotica is al duur genoeg, je moet ergens besparen.
Je haalt ze in principe nooit meer los. Domotica is al duur genoeg, je moet ergens besparen.
Ik heb net deze besteld: http://www.ebay.co.uk/itm...ights&hash=item3f2d09ae68fabstar81 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 23:06:
Hij moet wel nog binnenkomen, dus het blijft nog even spannend.
Zoek maar eens op rgb strip, je komt er genoeg tegen op ebay...
[ Voor 3% gewijzigd door aard01 op 02-01-2014 09:57 ]
dat is RGB, niet RGBW;)
RGB kom je in om op internet...
RGB kom je in om op internet...
en dan heb ik het ook nog maar alleen over draad om de strip mee te verlengen 
hoor net dat 4-aderig telefoondraad ook voldoet? alleen voor de 12 volt draad inderdaad luidsprekerdraad gebruiken.
hoor net dat 4-aderig telefoondraad ook voldoet? alleen voor de 12 volt draad inderdaad luidsprekerdraad gebruiken.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Zou ook in theorie kunnen, al vind ik dat persoonlijk wel heel erg dun...
ook alleen voor de aansturing van de LED's?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
dat zeg ik, het zou ik theorie kunnen volgens mij maar ik zou het persoonlijk niet toepassen op een plek waar ik niet meer bij kom… hij zou warm kunnen worden en in het ergste geval kortsluiting over de draden geven denk ik waarbij je strip gek gaat doen (en worst-case je controller slopen) dus vind het een beetje hoog risico.
Nogmaals, puur een gevoelskwestie hoor...
Nogmaals, puur een gevoelskwestie hoor...
ik ga het vanmiddag even proberen. kijken hoe de LED-strip reageert en of de draadjes warm worden. anders dan maar ff 10 m RGB-draad bestellen op ebay en luidsprekerdraadje erbij.
nog even over de nuon powerplugs. heb je als je geen nuon hebt verder nog wat aan die e-manager ellende? gas/water meting enzo? zie dat alles van greenwave is, dus misschien ook in vera te krijgen?
denk dat ik in ieder geval zo een smart plug 6 en smart plug 1 bestel om mijn AV en subwoofer te schakelen. scheelt weer een kabel trekken van versterker naar subwoofer door de kruipruimte.
nog even over de nuon powerplugs. heb je als je geen nuon hebt verder nog wat aan die e-manager ellende? gas/water meting enzo? zie dat alles van greenwave is, dus misschien ook in vera te krijgen?
denk dat ik in ieder geval zo een smart plug 6 en smart plug 1 bestel om mijn AV en subwoofer te schakelen. scheelt weer een kabel trekken van versterker naar subwoofer door de kruipruimte.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Uuuh, ga toch gewoon even naar de gamma? Haal je even speakerdraad lijkt me een stuk beter dan telefoonkabel. Ook een stuk gemakkelijker werken dan die prutsdraadtjes.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
tsja...je kan alles wel nieuw kopen
maar het is allemaal al duur genoeg. en aangezien ik 20 meter telefoonkabel heb liggen, en ook nog wat netwerkkabels van 10m is dat gratis 
is netwerkkabel niet wat beter al? is in ieder geval stugger, wel net zo dik en netwerkkabels worden ook gebruikt voor PoE dus waarom niet om 12volt aan te sturen?
is netwerkkabel niet wat beter al? is in ieder geval stugger, wel net zo dik en netwerkkabels worden ook gebruikt voor PoE dus waarom niet om 12volt aan te sturen?
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
even hier verderThe-Source schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 15:38:
Dit kan overigens beter in het vera topic maar of je wilt weten of een lamp aan is kun je net zo goed het volgende doen:
code:
1 local statuskeuken = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", 51)
Hier is 51 het nummer van jouw device
In de variable statuskeuken staat nu een 1 of 0 (1 = aan en 0 = uit)
Deze zou je dan in je if then else kunnen gebruiken
In de VContainer kun je zelf iets neer zetten wat je dan weer in een andere scene kunt hergebruiken zeg maar. Of dat nou een status is of een gewoon een tekstje dat maakt niet uit. Je stop er zelf wat in en je kunt dat later (zelfs na herstart) er weer uit halen.

bedankt voor je antwoord, maakt het iets duidelijker.
ik ben even aan het klooien geweest maar kom er niet uit. dit is de eerste keer dat ik met Luup bezig ben dus sorry voor de wannabee vragen
heb verschillende dingen geprobeerd als:
code:
1
2
3
4
| local statusstalamp = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", 15) local statusrgbw = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", 8) if(statusstalamp == "0") and (Statusrgbw == "0") then return |
helaas krijg ik het nog niet voor elkaar de lamp alleen aan te laten gaan als 1 of beide andere lampen uit zijn.
wat doe ik fout?
voor het schakelen van die scene met de kfob zou ik dus ook derict kunnen uitlezen of de lamp aan staat of niet en dan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| local dID = 15 -- device id staande lamp local statusstalamp = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", dID) if (statusstalamp == "0") then luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, dID) else luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","Off",{}, dID) end |
zoiets er van maken?
ik hoef dan geen divice action toe te kennen maar alleen een trigger (bijv. Kfob 1)??
edit-> Laatste code werkt niet

Ga eens in je Vera Gui naar Apps -> develop apps > test Luup (lua)
En plak daar de volgende code
Overigens check je de variable zonestatus terwijl die nergens anders in dit script voorbij komt.
En daarnaast moet je opletten dat dit alles hoofdletter gevoelig is.
Je krijg als then gedeelte wordt uitgevoerd "Message send succesfull" en bij je else gedeelde "Code failed"
Zo weet je in ieder geval waar iets mis gaat.
En plak daar de volgende code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| local dID = 15 -- device id staande lamp local statuskeuken = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", dID) if (Zonestatus == "0") then return true -- luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, dID) else return false -- luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","Off",{}, dID) end |
Overigens check je de variable zonestatus terwijl die nergens anders in dit script voorbij komt.
En daarnaast moet je opletten dat dit alles hoofdletter gevoelig is.
Je krijg als then gedeelte wordt uitgevoerd "Message send succesfull" en bij je else gedeelde "Code failed"
Zo weet je in ieder geval waar iets mis gaat.
net even een smart plug 6 en een smart plug gekocht. 29,95 vind ik wel duur nog steeds voor 1, maar ja...in ieder geval goedkoper dan een fibaro.
5-6 dagen levertijd. dat is toch niet van deze tijd?!
hoop op eerder...
5-6 dagen levertijd. dat is toch niet van deze tijd?!
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
ik zag hem al had een foute code gekopieerd moet zijn:
oke dus het ( luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, dID)) gedeelte hoeft er niet persee in te staan en kan je vervangen met return true??
als ik dit niet vervang krijg ik bij de 'test luup' ook een ''massage send'' melding. maar maak ik hier een scene van met als trigger die kfob en zonder device actie krijg ik een error for lua scene.
helaas heb ik geen beginners handleiding kunnen vinden voor het schrijven van luup code. en de losse flarden aan code op fora wordt ik ook niet veel weizer van.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| local dID = 15 -- device id staande lamp local statusstalamp = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1", "Status", dID) if (statusstalamp == "0") then luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, dID) else luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","Off",{}, dID) end |
oke dus het ( luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, dID)) gedeelte hoeft er niet persee in te staan en kan je vervangen met return true??
als ik dit niet vervang krijg ik bij de 'test luup' ook een ''massage send'' melding. maar maak ik hier een scene van met als trigger die kfob en zonder device actie krijg ik een error for lua scene.
helaas heb ik geen beginners handleiding kunnen vinden voor het schrijven van luup code. en de losse flarden aan code op fora wordt ik ook niet veel weizer van.
Nou luup uitvoeren gebeurt altijd via een scene en eventueel als je wat verder in de programmering duikt bij trigger luup (daar ben ik laatst beland en werkt ook wel lekker)
Je moet even het volgende in de gaten houden
Hier zie je 3 voorbeelden die je tegen kunt komen bij dimmers/ schakelaars.
Als je de device parameters opent en tabblad advanched erbij pakt dan kun je dmv mouse-over zien welke variant je nodig hebt om het apparaat te schakelen. Als je SwichtPower uitleest dan zul je daar ook mee moeten schaken en niet met DiscretePower.
Als input voor je scene gebruik je dan je keyfob trigger en als deze geactiveerd word altijd eerst de luup gecontroleerd voordat de eventuele rest word uitgevoerd.
Hieronder even een trigger overzicht van een scene die ik laatst heb gemaakt

Hier zit achter iedere trigger andere luup code terwijl er verder niks binnen die scene wordt uitgevoerd
Je moet even het volgende in de gaten houden
code:
1
2
3
| luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" },101) -- deze gebruik je bij een FGS211 luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1","On",{}, denonid) -- Kan bij verschillende zijn :P luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1", "SetLoadLevelTarget", {newLoadlevelTarget = "65"}, 4) -- dimwaarde instellen |
Hier zie je 3 voorbeelden die je tegen kunt komen bij dimmers/ schakelaars.
Als je de device parameters opent en tabblad advanched erbij pakt dan kun je dmv mouse-over zien welke variant je nodig hebt om het apparaat te schakelen. Als je SwichtPower uitleest dan zul je daar ook mee moeten schaken en niet met DiscretePower.
Als input voor je scene gebruik je dan je keyfob trigger en als deze geactiveerd word altijd eerst de luup gecontroleerd voordat de eventuele rest word uitgevoerd.
Hieronder even een trigger overzicht van een scene die ik laatst heb gemaakt

Hier zit achter iedere trigger andere luup code terwijl er verder niks binnen die scene wordt uitgevoerd
kijk weer wat geleerd. nu werkt hij perfect!
pff dat zijn nog is een aantal uurtjes schrijven.
pff dat zijn nog is een aantal uurtjes schrijven.
Ach dat valt wel mee hoor, me thuis komst script is wel aardig uitgebreid laat staan de thuis woon simulatie. OK het zou tegenwoordig allemaal makkelijker moeten kunnen van PLEG maar hier weet ik tenminste wat er gebeurd en in welke volgorde
netwerkkabel geen succes. veel te dun.fabstar81 schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 13:08:
tsja...je kan alles wel nieuw kopenmaar het is allemaal al duur genoeg. en aangezien ik 20 meter telefoonkabel heb liggen, en ook nog wat netwerkkabels van 10m is dat gratis
trouwens...RGBW-draad gevonden en zie hoe dun die draad is. 4*0,5qmm (RGBW) und 1*1qmm (V+). dat kan echt niet veel dikker zijn dan telefoondraad terwijl dat dan officieel RGBW-draad is. kom er niet echt achter wat de dikte is van telefoondraad maar kan me niet voorstellen dat dit veel dunner is dan bovenstaande RGBW kabel.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Je moet kijken naar AWG dikte dan kun je pas vergelijken. Standaard wandkabel is bijvoorbeeld 0.8mm2 en dat is voldoende om een paar amperé te voorzien van stroom maar verwacht dat het binnen een woning zo goed als niet van toepassing is maar je moet ook rekening houden met spanningsverlies over grotere lengtes.
gaat om een lengte van ongeveer 4-5 meter max.
overigens zegt de LED-strip op ebay om omgerekend op 5 meter strip 72 watt te verbruiken. met alles open en vol aan heb ik in de fibaro echter nooit meer dan 14 watt gemeten.
overigens zegt de LED-strip op ebay om omgerekend op 5 meter strip 72 watt te verbruiken. met alles open en vol aan heb ik in de fibaro echter nooit meer dan 14 watt gemeten.
făbŞŤĄŘ - Mijn PC
Ik heb precies een half jaar geleden onderdelen gekocht om mijn Vera3 als alarm systeem te kunnen gebruiken.Mai Pensato schreef op zondag 29 december 2013 @ 20:48:
...
Sensoren die ik gekocht heb:
1X Aeon Labs 4 in 1 Multi-sensor 1A1 20
12X Fibaro Raam Deur Sensor FGK101
De Fibaro sensoren zijn prima! Ik heb in al die tijd 1 x een valse melding gehad. Als je de "Wakeup interval" en de "Poll this node at most every" waardes insteld op 1800 gaat de batterij behoorlijk lang mee. (de laagste waarde is 75% en de hoogste is 98% over, na 6 maanden). Dit verbruik heeft er mee te maken met hoe lang je doet over het "includen" van de sensoren. In het begin was het een beetje geklooi, dus dan kost het behoorlijk wat stroom. Als je echter de handleiding tot de letter volgt, en niet per ongeluk de sensor exclude (reset) na montage, gaat het prima. (ja, het resetten is iets dat je bijna automatisch doet bij het monteren van de sensor! Let hier dus op!)
De Aeon labs is een ander verhaal. Dit ding vreet inderdaad batterijen, dus aansluiten op 5v is geen overbodige luxe. Je moet alleen die mogelijkheid wel hebben.
Verder geeft de bewegingsmelder regelmatig valse meldingen en gaat er eens in de zoveel tijd iets fout waardoor hij de andere waardes niet (goed) doorgeeft aan de Vera3.
Om de lichten mee te schakelen o.i.d. is het een leuk ding, maar voor een alarm systeem zo goed als waardeloos.
Met andere bewegingsmelders heb ik geen ervaring, dus kan ik ook niets over zeggen.
Dat is altijd een goed plan. Werkt wel alleen als de stroomuitval beperkt is tot jouw woning.Tenslotte: onafhankelijk van mijn keuze (100% zwave of combi met Powermax Visonic) ga ik zo wie zo een UPS installeren zodat in geval van een (tijdelijke) stroomonderbreking (door kwaadwillenden...) mijn internet en telefoonlijn en ook de Vera blijven werken.
wellicht dat [url=''http://http://www.ebay.com/itm/PIR-Pyroelectric-Infrared-Motion-Sensor-Detector-Module-/121245289055?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c3ac84a5f'']deze[/url] pir sensor werkt in combinatie met de fibaro RGBW module. dan kan je 4 van die pir sensoren aansluiten en ben je een stuk goedkoper uit 
die 0-10v sensoren schijnen nog niet lekker te werken met de vera. wellicht dat een simpel binair signal wel werkt, someone?
die 0-10v sensoren schijnen nog niet lekker te werken met de vera. wellicht dat een simpel binair signal wel werkt, someone?