Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32
ah dus de vera kent geen blocky zoals met domoticz (en ja daar moet ik me nog in verdiepen de lua)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik heb een Fibaro universal sensor gekoppeld aan 2 monostabiele schakelaars. Ik wil deze nu gebruiken zoals ander Fibaro units met 2 monostabiele schakelaars. Derhalve zou ik graag willen schakelen op dubbel klik en driedubbel klik. Ik heb de parameters hiervoor gezet (par. 3 en 4 op 2 input monostabiele en parameter 14 op 1). Het probleem is dat Vera hem nog weergeeft als motion sensors en dat ik niet de optie heb hiervoor de trigger te gebruiken als je dubbel of driedubbel klikt. Weet iemand hoe je dit moet doen?
Ik vermoed dat je het device type binnen Hera moet aanpassen zodanig dat deze de signalen juist interpreteert maar ik kan hier niet veel over vinden op internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0nny116
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-10 14:22
Beste allemaal,

1. Is het iemand toevallig al gelukt om de thermostaat van Eneco (Toon) inzichtelijk te krijgen in Vera Edge (UI7)? Dit moet namelijk lukken ivm Toon ook Z-Wave gebruikt.

2. Ook ben ik nog steeds aan het zoeken om Geofencing goed werkend te krijgen met 2 iPhone's. Mensen daar eventueel een duidelijk handleiding/stappenplan voor? Wat ik ook doe, ik krijg dit ook maar niet zoals het moet.

Mvg,
Ronny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Ronny,

Geofencing werk gewoon op dit moment niet met meerdere iphones. Ik al gesproken met Vera en instellingen veranderd maar geofencing werkt gewoon niet goed. Misschien in de volgende update:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

Sinds gisteren staat mijn Vera 3 er zo bij en werkt niet meer. Stekker eruit ( 10 min plus) en er weer in helpt niet, gaat direct weer in deze stand. reset helpt niet. andere lankabel helpt niet, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/5ngytmb5nirrz.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Heb je al een andere adapter geprobeerd? ik heb ook weleens gekke issues gehad met mijn V3 en een ervan was een instabiel geworden voeding.
Ook lang uit laten en savonds weer aangezet waarna hij de volgende dag het weer deed met nieuwe software er ineens op (draaide blijkbaar spontaan een update?)
Geen idee wat het daarbij is geweest maar spontaan deed hij het weer:)
Er zwerft nog een manual voor een harde reset ergens op internet die ik ook een keer heb moeten gebruiken waarna hij ook weer pas na een tijd weer tot leven kwam.
Succes:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorki
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-01 16:11

Zorki

pffffft

De Vera3 was duidelijk dood en niet meer te reanimeren door de helpdesk van Getvera ( hulde voor de energie die ze er in hebben gestoken) . Een nieuwe Veraplus besteld en vandaag geprobeerd in te stellen. Ik kan alleen die kapotte Vera3 niet verwijderen en denk daarom dat de controllers ook niet zijn te vinden door de nieuwe Veraplus. De backup (staat die op de dode Vera3 of in Mios?) werkt ook niet. Heb het idee dat de helpdesk wat moet verwijderen en de controllers moet resetten,,, kloppen mijn gedachtes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
SpikeHome schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:38:
Ik heb een vraag over de Vera
Momenteel draai ik zelf thuis op een Pi domoticz
Dat bevalt goed al heb ik al een paar keer problemen gehad met de sd kaart.
Maar goed door de backups in een uurtje alles terug.

Nu wil ik voor het bedrijf van mijn vrouw ook dingen automatiseren.
Alleen zou ik voor de vera willen gaan juist omdat daar alles moet blijven werken.

Wat wil ik regelen
In elke ruimte temperatuur meten en dan dmv een aparte schakelaar word deze aangestuurd aan de hand van de gemeten temperatuur.
Maar ook het licht moet zorgen dat de lampen aan of uit gaan.
Dit afhankelijk van de dag en tijd.
Sensoren dacht ik de Aeotec 6-in-1 Multisensor die meet temp en licht en kan mooi in het plafond gemonteerd worden.
En de schakelaars maakt niet veel uit maar de goedkopere duo schakeleraar b.v. Philio Tech Schakelaar 2x1,5kW
Daarnaast in de toekomst nog meer schakelaars dmv bewegings sensoren

Vraag is dus heeft de vera qua regelingen dezelfde mogelijkheden?
Is de vera stabiel over zeer lange tijd?

Veel fabrikanten hebben een demo site waar je kan spelen met dingen.
Kan helaas van de vera zoiets niet vinden of is die er wel?
Late reactie, maar ik switch juist van een Veralite naar Domoticz vanwege de betrouwbaarheid. Sinds de upgrade ruim een jaar geleden naar UI7 ervaar ik te veel gezeur. Het probleem met de SD-kaart probeer ik te vermijden door het filesysteem op usb te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32
Jaerock schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Late reactie, maar ik switch juist van een Veralite naar Domoticz vanwege de betrouwbaarheid. Sinds de upgrade ruim een jaar geleden naar UI7 ervaar ik te veel gezeur. Het probleem met de SD-kaart probeer ik te vermijden door het filesysteem op usb te zetten.
OK heb zelf juist een aantal keer SD defect gehad zodat er niet geboot werd.
Maak gelukkig elke nacht een backup van de database en 1x in de maand van de hele installatie.
Maar ook het af en toe moeten stoppen en starten van de domoticz service is vervelend.
Sinds ik er een accu pack tussen heb is het wel beter met de SD kaarten.
1x gehad daarna nog maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Dat is goed om te horen, ik heb ook een ups op locatie. Wat ik begrijp is dat de sd kaarten bij (veel) schrijven kapot gaan. Vooral idd bij powerloss en schrijven gaat het dan mis. Door te booten vanaf de sd kaart maar het hele filesysteem incl Domoticz op de USB te draaien hoop ik dat het goed gaat. Ik ben de setup nu met een aantal devices aan het testen voordat ik alles overzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Nou ik heb Domoticz vorig jaar getest maar ben weer terug bij Vera. Ben dik tevreden met mijn VeraPlus en VeraEdge en daar draait echt heel veel op inmiddels. Ieder domotica systeem heeft wel eens zijn issues maar Vera gaat de lastste tijd goed. Regelmatig updates en de support is echt flink verbeterd

• kipppertje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 15:47
Weet iemand trouwens of die slimme lampen van de Ikea ook samenwerken met de Vera?

Maar het had ook zo gekunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Nog steeds erg blij met de vera hier, draait echt als een zonnetje verbaast me soms waarom ik geen storingen krijg.

Weet iemand misschien waarom deze luup code niet goed werkt ?

Zodra ik deze uitvoer dan stop ie niet na 10 seconden
luup.inet.wget("http://root:pass@192.168.1.101/axis-cgi/io/port.cgi?action=3:/10000\")

Maar als ik deze link in een browser plak dan stopt ie wel na 10 seconden
http://192.168.1.101/axis-cgi/io/port.cgi?action=3:/10000\

/ start het en \ stopt het dus /10000\ betekend dat ie na 10 seconden moet stoppen maar het werkt niet in vera

Zijn er al mensen die de verasecure hebben ? denk dat ik er 1 koop om als alarm systeem te gebruiken op kantoor maar kan er nog weinig reviews over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-10 16:34
kipppertje schreef op donderdag 10 augustus 2017 @ 16:47:
Weet iemand trouwens of die slimme lampen van de Ikea ook samenwerken met de Vera?
De Vera Plus heeft wel ZigBee echter maakt deze gebruik van het ZigBee Home Automation protocol. De lampen gebruiken ZigBee Light Link. Je kunt dus niet de lampen rechtstreeks koppelen met de Vera Plus.

Voor zover ik is er nog geen plugin voor de Ikea bridge.
Voor de Philips Hue bridge is er wel een mooie plugin. (gebruik deze al jaren) Je kunt de lampen van Ikea koppelen met Hue bridge en dan bedienen met Vera Plus.

linkje Ikea en Hue bridge

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi / 3 x Marstek Venus E v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 22:48
hi,

na een mislukte upgrade van de vera en een restoren erop, zijn al mijn KaKu apparaten ontkoppeld van de RFXcomE. De Somfy rolluiken waren zeer gemakkelijk weer toe te voegen met hun oude ID's en unit codes, echter, de KaKu meuk niet.

Nu heb ik een AWMR-300 en zo een ACM-3500-3 van KaKu maar ik krijg ze met geen mogelijkheid meer aan de praat in de Vera.

Kan iemand mij eens op weg helpen? terugzoeken in het forum levert niets zinnigs op en op google geven ze als antwoord een bepaalde unit code die zou werken, maar niet via de vera want die is alleen maar numeriek, terwijl de voorgestelde oplossing alfanumeriek is.

thanks!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-10 21:52
Worden ze nog wel ondersteund door de Vera. Ik heb namelijk zoiets gehad met oude fibaro digatale schakelaar. Mij restte niets anders dan de units te verkopen en nieuwe te kopen, die wel gewoon werken op de Vera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
waarom niet, de vera ondersteund namelijk compleet geen KaKu maar dit doet de RFXCOM voor hem;)
Ik heb een Vera3 met RFXCom en mijn gashaard en zonnescherm doen het nog (verder geen kaku erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
klopt, heeft niets te maken met ondersteuning van KaKu. Want die is er niet :).

het probleem is dat ik hem niet lekker krijg aangemeld bij de RFXcomE....

iemand nog tips of walkthroughs?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Heb je die auto-aanmaak-functie aan staan c.q. eens aan en uitgezet?
verzin maar even iets maar meestal ben je met die dingen aan het heksen en ineens werkt het zonder dat je echt weet wat je nu precies gedaan hebt;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ook die ervaring heb ik!! raar verhaal die RFXcomE!

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
fabstar81 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:09:
klopt, heeft niets te maken met ondersteuning van KaKu. Want die is er niet :).

het probleem is dat ik hem niet lekker krijg aangemeld bij de RFXcomE....

iemand nog tips of walkthroughs?
rfxcom in je laptop stoppen en met de software van rfxcom testen?
rfxmanager:
http://www.rfxcom.com/epa...5469/Categories/Downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Is het mogelijk om door een device of app, je status van Night naar Home te laten gaan?
Ik laat nu als het huis in Night staat op basis van bewegingsensoren gedimd licht meegaan met de bewegingen door het huis. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:38:
Goedemorgen,

Is het mogelijk om door een device of app, je status van Night naar Home te laten gaan?
Ik laat nu als het huis in Night staat op basis van bewegingsensoren gedimd licht meegaan met de bewegingen door het huis. Iemand een idee?
Zelf al gevonden en opgelosd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23-10 09:04
Sinds een week ongeveer de eerste stap gemaakt met domotica in de vorm van Fibaro icm de VeraPlus module.

Opstart
VeraPlus
4x Fibaro smoke alarm
2x Fibaro double switch
1x Fibaro single switch
1x 3 in 1 motion sensor

Nu probeer ik wat zaken ingesteld te krijgen, maar merk dat hier nog wel wat zoek werk in zit.

Onder andere:
3in1 sensor staat in de keuken voor schakelen licht, indien boven 40 graden, dan rookalarm triggeren. Ik krijg de waarde >40 graden er wel in, maar kan dan het rookalarm niet triggeren
Ook zou ik graag een maandelijkse test van het rookalarm inplannen, dus 1x per maand alles tegelijk af, maar ook die zie ik nog niet.

Verder ga ik wel inplannen (maar dat is nog wat montage werk), als er een rook alarm afgaat, dat de lampen die aan de 3 switches zitten, ook allemaal aanspringen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 14:17
Ik moet de stap van UI5 naar UI7 maken, iemand tips voor een simpele migratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:03:
Sinds een week ongeveer de eerste stap gemaakt met domotica in de vorm van Fibaro icm de VeraPlus module.

Opstart
VeraPlus
4x Fibaro smoke alarm
2x Fibaro double switch
1x Fibaro single switch
1x 3 in 1 motion sensor

Nu probeer ik wat zaken ingesteld te krijgen, maar merk dat hier nog wel wat zoek werk in zit.

Onder andere:
3in1 sensor staat in de keuken voor schakelen licht, indien boven 40 graden, dan rookalarm triggeren. Ik krijg de waarde >40 graden er wel in, maar kan dan het rookalarm niet triggeren
Ook zou ik graag een maandelijkse test van het rookalarm inplannen, dus 1x per maand alles tegelijk af, maar ook die zie ik nog niet.

Verder ga ik wel inplannen (maar dat is nog wat montage werk), als er een rook alarm afgaat, dat de lampen die aan de 3 switches zitten, ook allemaal aanspringen.

Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik zie niet in, waarom je je rookmelder wil laten triggeren door ruimtetemperatuur. De Fibaro rookmelder heeft zelf ook een temperatuursensor.
Check de parameters 2 en 30 in gebruikershandleiding, eventueel in combinatie met 3 en 4.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2017 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
screamhouse schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:07:
Ik moet de stap van UI5 naar UI7 maken, iemand tips voor een simpele migratie :)
Ik heb niet heel veel laat gehad van de migratie met mijn vera3 en dan was ik er nog snel bij...
Even goed kijken naar de plug-ins die je gebruikt, daar waren de meeste issues mee volgens mij..
Oh ja, en scheldwoorden oefenen maar dat gaat vanzelf;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Verwijderd schreef op maandag 11 december 2017 @ 17:08:
[...]

Ik zie niet in, waarom je je rookmelder wil laten triggeren door ruimtetemperatuur. De Fibaro rookmelder heeft zelf ook een temperatuursensor.
Check de parameters 2 en 30 in gebruikershandleiding, eventueel in combinatie met 3 en 4.
Ik heb 4 rookmelders:
Nr 1: Entree / hal met trap naar boven
Nr 2: Overloop boven
Nr 3: Zolder
Nr 4: Woonkamer waar ook de open haard zit
De motion sensor is in de keuken, dus zonder rookmelder. Daarom zou het wel mooi zijn als je het alarm van de rookmelder kan triggeren als de temperatuur in de keuken boven een maximale ingestelde temperatuur komt.
Anders in de toekomst nog een 5e rookmelder toevoegen.
Of nadenken over een los alarm die af gaat.

Is het overigens ook zo dat als 1 brandalarm afgaat, ze allemaal afgaan, of alleen degene die detecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nldls schreef op maandag 11 december 2017 @ 21:13:
[...]

Ik heb 4 rookmelders:
Nr 1: Entree / hal met trap naar boven
Nr 2: Overloop boven
Nr 3: Zolder
Nr 4: Woonkamer waar ook de open haard zit
De motion sensor is in de keuken, dus zonder rookmelder. Daarom zou het wel mooi zijn als je het alarm van de rookmelder kan triggeren als de temperatuur in de keuken boven een maximale ingestelde temperatuur komt.
Anders in de toekomst nog een 5e rookmelder toevoegen.
Of nadenken over een los alarm die af gaat.

Is het overigens ook zo dat als 1 brandalarm afgaat, ze allemaal afgaan, of alleen degene die detecteert?
Aha, dan snap ik het. Volgens mij kan je ze niet koppelen qua geluid. Ik heb er (nog) maar 1. Wellicht weet een ander dit. Je kan wel een sirene laten aansturen.

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:50
Ik probeer met de Vera Edge de I2 ingang van een Qubino dimmer in te lezen, helaas tot op heden zonder succes. Na de inclusion verschijnt de Qubino netjes, echter slechts met enkel als dimmer, geen additionele inputs.

Het doel is om een hotelschakeling (officieel wissel) te maken met 2 Qubino dimmers, waarvan één van beide dimmers aangesloten is aan de lamp. De 2e dimmer (waar dus geen lamp op aangesloten is), heb ik nu via I2 verbonden, dat leek mij de netste oplossing. Mogelijk ander issue is vervolgens de logica in de Edge voor elkaar te krijgen, de standaard scene functie lijkt dit niet te ondersteunen, maar dat is van latere zorg.

Iemand een suggestie? Is het misschien via een alternatieve route met directe associatie mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Iemand een linkje hoe ik mijn vera 3 naar ui7 upgrade, ik kan het nergens vinden :(

• DRuw

DRuw

Topicstarter
screamhouse schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:29:
Iemand een linkje hoe ik mijn vera 3 naar ui7 upgrade, ik kan het nergens vinden :(
Ik zou het even via de helpdesk doen. Je kunt het in principe via de interface zelf doen bij firmware onder settings maar mijne stopte wegens tekort aan geheugen... Dat kan de helpdesk op een of andere manier oplossen:)

• screamhouse
ja is gelukt via helpdek, flink geklooi, maar bijna alles werkt behalve de motion sensors van mijn cameras

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is iemand er al achter hoe het kan dat als je een Qubino 1 relay koppelt aan je Vera Lite of plus, je ook twee motion sensors krijgt die niet te verwijderen zijn? 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:28

HeroS

SmartHome Nerd

Ben bezig met een review van de FGS-223 (double relay), iemand deze werkend gekregen op de Vera?

Ik zie wel de S1 maar de S2 wil niet werken, terwijl dit wel het geval zou moeten zijn met de nieuwste firmware.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Een tijdje geleden heb ik een Iskra SMR 5.0 slimme meter gekregen van Liander. Nu wil ik deze graag in mijn VeraPlus gaan toevoegen als device zodat ik het meterverbruik eruit kan halen.

Ik heb inmiddels een P1 / USB kabel in huis welke van de meter naar de VeraPlus loopt.

Ik zie alleen niet hoe ik deze nu toe kan voegen als device zonder fout melding te krijgen.
Ik heb deze getest en uitgewerkt, maar ook hierbij krijg ik nog geen info door.

Overigens had ik nog wel usb back up aanstaan, deze heb ik nu uit staan.

Iemand nog een idee waar dit gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-10 16:57
nldls schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 20:59:
Een tijdje geleden heb ik een Iskra SMR 5.0 slimme meter gekregen van Liander. Nu wil ik deze graag in mijn VeraPlus gaan toevoegen als device zodat ik het meterverbruik eruit kan halen.

Ik heb inmiddels een P1 / USB kabel in huis welke van de meter naar de VeraPlus loopt.

Ik zie alleen niet hoe ik deze nu toe kan voegen als device zonder fout melding te krijgen.
Ik heb deze getest en uitgewerkt, maar ook hierbij krijg ik nog geen info door.

Overigens had ik nog wel usb back up aanstaan, deze heb ik nu uit staan.

Iemand nog een idee waar dit gelukt is?
Ik heb hier een VeraLite (nu nog op UI5, ben net bezig om naar Ui7 te gaab), en daar werkt die verbinding. Volgens mij heb ik toen deze gedaan:
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,10736.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nldls
Van de week ben ik nog eens aan het klieren geweest en nu werkt het. Ik zie in mijn vera de live waardes, maar ook de totalen van zowel gas als elektra (dubbele meter, ook inzicht in welke nu actief is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 18:57
Verwijderd schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:56:
[...]

Zelf al gevonden en opgelosd. :)
@Verwijderd Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?

[ Voor 2% gewijzigd door computergek92 op 09-06-2019 23:32 . Reden: Tag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

computergek92 schreef op zondag 9 juni 2019 @ 23:27:
[...]

@Verwijderd Hoe heb je het uiteindelijk opgelost?
In de Vera zit een app om dit te doen, de app kan je aansturen via een scene. ;) Succes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-10 13:45
Ik deel het even hier, misschien loopt iemand er ook tegen aan.

Van het weekend bleef mijn Vera Edge steeds rebooten en was ook niet meer online te krijgen. Als ik lokaal inlogde zag ik de error's dat er geen bestanden weggeschreven konden worden. Ik heb toen via SSH ingelogd (user: root password is je wifi password) en in de logs gekekn. Daar kwam steeds de volgende melding voorbij:

FileUtils::WriteBufferIntoFile cannot write to /etc/cmh/user_data.json.lzo.new err No space left on device

Na het een het ander zoeken heb ik het volgende bestand verwijderd: /etc/cmh/ergy_cache_paired_devices.conf welke bij mij meer dan 37MB groot was geworden.

Hier na een hard reboot commando gegeven via de terminal en alles werkte weer als vanouds :)

• Jaerock
  • Niet online
Even een waarschuwing voor de Vera gebruikers hier, mijn uniek voor Vera gebruikte account kwam zojuist voor in dit lek:

https://www.security.nl/p...oegd+aan+HIBP?channel=rss

Ook mijn vader (van wij het systeem is) heeft nu zijn eerste lek te pakken. Op een of andere manier zijn er dus accounts vanuit Vera uitgelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 16:46
Heb toentertijd helaas geen uniek account gebruikt voor Vera, maar misschien weet je of het komt van het forum of van het Vera-account(dit zijn/waren aparte accounts)?

Voor zekerheid wachtwoorden aangepast. wegens uniek gebruik geen issue verder. Was toch wel graag op hoogte gesteld geweest door Vera.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Niet online
Ja ik heb inmiddels kunnen herleiden tot de oude remote omgeving van Vera, uit de micasaverde tijd. Ik had eroverheen gekeken in mijn eerste check, maar ik heb met de overgang naar UI7 en het nieuwe remote platform ook weer een nieuw unieke mailadres gebruikt en het betreft dus de oude die in het lek voorkomt.

Edit: ik ben overigens al in augustus 2016 overgestapt op het nieuwe platform.

[ Voor 11% gewijzigd door Jaerock op 20-11-2020 20:00 ]

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste