Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 765189

Hoi, Dat heb ik al tig keer gedaan helaas. Bij devices staan er nu 4 zaken:

-Generic IO
-Temperature Sensor
-GET_LANG(generic_se..
-Light Sensor

Als ik bij Generic IO ga en dan naar logs ga staat er wel :Sensor has been tripped. En met tijden erbij. Dat betekent dan toch dat er beweging is gedetecteerd?

Bij Generic IO staat off/on. Als ik 1 van beide indruk en dan 3x op het knopje bij de batterij van de sensor. Geeft ie aan dat er succesvol een signaal is verzonden. Er gebeurd dus wel wat. Moet het op on of off staan? Licht en warmte sensors lijken gewoon te werken aangezien ik ze bij devices zie staan en ook met de waardes erbij.

Moet ik wellicht nog instellingen veranderen? De deur/raamcontacten werken prima van Fibaro.

Alvast bedankt

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 765189 op 01-05-2016 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-06 13:45
Anoniem: 765189 schreef op zondag 01 mei 2016 @ 11:58:
Hoi, Dat heb ik al tig keer gedaan helaas. Bij devices staan er nu 4 zaken:

-Generic IO
-Temperature Sensor
-GET_LANG(generic_se..
-Light Sensor

Als ik bij Generic IO ga en dan naar logs ga staat er wel :Sensor has been tripped. En met tijden erbij. Dat betekent dan toch dat er beweging is gedetecteerd?

Bij Generic IO staat off/on. Als ik 1 van beide indruk en dan 3x op het knopje bij de batterij van de sensor. Geeft ie aan dat er succesvol een signaal is verzonden. Er gebeurd dus wel wat. Moet het op on of off staan? Licht en warmte sensors lijken gewoon te werken aangezien ik ze bij devices zie staan en ook met de waardes erbij.

Moet ik wellicht nog instellingen veranderen? De deur/raamcontacten werken prima van Fibaro.

Alvast bedankt
Ik heb 5 stuks multi sensor probleemloos gekoppeld aan mijn VeraPlus.
Je zou na het toevoegen 3 sensoren moeten zien 1 x temp, 1 x motion en 1 x lux zie afbeelding.

Ik zou een support ticket aanmaken.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/wKr3mxMn55lVy7bRmducrgzib-1SUCdOoNTluLAqRZjKIxbUkAsC3-q4M1qVwYXZ7izbqRXIUf21c03QWJpCitW4s00EeQPP2VdxRVjDcGO1fTQR8Icm9dM3gEnmYivX2hgaRrpychh_ByhOaV7M3dgpdj2ifshp2LhhrAMDdWAk1AvR-9MoH0bzDbfQPacDILEIBKJnYG71j61XwS_mTFQqrMa1MUVGkChqJlLXbgX_VNl0EFneWm1QPYfWk3ylcvn_t0blj48wkpbeJ5HdDH1kPQVTk2sBbgYzgdgKFMvIFStKb6GI-Yn3pp_56AzQJeBhCoaerRVP3rkYkavl1nyka1l0NxvquaeKBge4eS3KlC3vFHk_bDd9GLkGKDPLhlYY7-A2bppYa_lODMyjj_z3jkyHj7Pgywh9UFSP1HeRdGFYnUnwBk3wj9xjpGQkUlArdBX709dmJAfLQu-KhgDXcgu_sm1bkXdEiKQCjMjhs0o4riJMPP4o34ddYPKNWCFjDSvSrdV1_-IVXJ4sKEFYZfkHGCFAVRtalxCR4ukwWoyIXbvPsF5rqF1oqEDFDyMSyfOjmSO_tavQqzNkdqKNjat76yY=w849-h408-no

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuut
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-01 14:13
Hallo,

Als domotica systeem heb ik een VeraPlus in mijn achterhoofd, gezien we zéér binnenkort nieuwe ramen gaan plaatsen komen er ook elektrische rolluiken.

Reden: ik wil uiteindelijk de rolluiken kunnen (automatisch laten) bedienen door de VeraPlus.

Korte termijn: Ik dacht om een simpele wandschakelaar te plaatsen voor de bediening van de rolluiken.
Later wanneer ik de VeraPlus heb: een module zoals bv FIBARO ROLLUIK SCHAKELAAR V2 tussen de schakelaar en de motor plaatsen.

Kan dit? De verkopers van ramen kijken altijd op als ik zeg ik wil het zelf kunnen installeren en raden me RTS aan maar Somfy is meteen héél prijselijk .. + ik wil alles in 1 eco-systeem (verlichting, rolluiken, .. )

Ik stel me ook de vraag hoe de Fibaro module bv weet hoe "ver" hij de rolluiken moet aflaten..

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door Yuut op 23-05-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b_weijenberg
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22-06 11:31
Yuut schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:49:
Hallo,

Als domotica systeem heb ik een VeraPlus in mijn achterhoofd, gezien we zéér binnenkort nieuwe ramen gaan plaatsen komen er ook elektrische rolluiken.

Reden: ik wil uiteindelijk de rolluiken kunnen (automatisch laten) bedienen door de VeraPlus.

Korte termijn: Ik dacht om een simpele wandschakelaar te plaatsen voor de bediening van de rolluiken.
Later wanneer ik de VeraPlus heb: een module zoals bv FIBARO ROLLUIK SCHAKELAAR V2 tussen de schakelaar en de motor plaatsen.

Kan dit? De verkopers van ramen kijken altijd héél raar en raden me RTS aan maar Somfy is meteen héél prijselijk .. + ik wil alles in 1 eco-systeem (verlichting, rolluiken, .. )

Ik stel me ook de vraag hoe de Fibaro module bv weet hoe "ver" hij de rolluiken moet aflaten..

Alvast bedankt
Je zou ook een RFXtrx433E op de VERA aan kunnen sluiten. Je hebt dan de mogelijkheid om Somfy RTS maar ook bv http://www.brel-motors.nl...n-rolluiken-en-zonwering/ aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuut
Bedankt voor je alternatief b_weijenberg,

echter: ik zou graag de kosten nu nog drukken door geen somfy te moeten meenemen..
ik heb momenteel zelfs nog geen VeraPlus in bezit, de rolluiken aansluiten zit er dus op korte termijn zeker niet in.

Daarom de vraag of het technisch mogelijk is wat ik voorstelde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjembecks
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:37
Als je nu gelijk een Fibaro rolluik schakelaar koopt icm met pulsdruk schakelaars, dan kun je momenteel de rolluiken laten zakken/omhoog doen via de knoppen.

Hierbij kun je dan een simpele rolluik kopen zonder sompfy rts etc.

Koop je later een Z-wave controleren dan is het een kwestie van de Z-wave schakelaars koppelen aan je controller en het werkt. (Zo doe ik het ook ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuut
Thanks Sjembecks,

Stelt me gerust..

Ik vrees echter dat de mannen die de ramen komen installeren niet zullen mogen werken met mijn schakelaar / schakelaars maar met die dat ze zelf voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 09:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Gisteravond de publieke beta geïnstalleerd op mijn VeraPlus. Installatie probleemloos en er is veel werk verzet door Vera. Wat in mijn geval direct opviel waren de RGBW modules van Fibaro. Deze hebben een update gehad de widget heeft nu een color picker en verbruik meter gekregen.
Ik moest ze helaas wel opnieuw toevoegen aan de regels waar ze in voorkomen.

Algemeen: performance is een stuk beter geworden zowel portal als de beta iOS app.

Voor info en de upgrade links klik hier

EX30 - SMER - Ultra sinds 16-03-2024 / Wallbox Pulsar Max / HomeAssistant / Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06 09:45
Vraagje Opentherm en Vera Plus. Wie weet waar ik kan aangeven dat de Openterm is aangesloten op de USB poort van de Vera?

Ik krijg nu steeds " Lua Startup Failure Can't Defect Device"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
RoTeK70 schreef op zaterdag 02 juli 2016 @ 10:17:
Vraagje Opentherm en Vera Plus. Wie weet waar ik kan aangeven dat de Openterm is aangesloten op de USB poort van de Vera?

Ik krijg nu steeds " Lua Startup Failure Can't Defect Device"
De "Serial port configuration" kun je vinden onder menu:

Apps > Develop Apps > Serial port configuration

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 10:26
Hoe gaat dat ? Moet je elk device opnieuw fysiek weer aanleren ? Of kun je de device lijst van de Zipabox exporteren en weer importeren op de Vera ?

Henk
tdolder schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 13:41:
Gisteren mijn VeraPlus binnengekregen. Nu druk met inrichten en overzetten van de devices van Zipabox naar de VeraPlus.
Eerste indruk is positief!

Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
HenkL schreef op zondag 24 juli 2016 @ 14:49:
Hoe gaat dat ? Moet je elk device opnieuw fysiek weer aanleren ? Of kun je de device lijst van de Zipabox exporteren en weer importeren op de Vera ?

Henk

[...]
Al mijn Zwave devices heb ik opnieuw aangemeld op de VeraPlus, was wel klusje maar dan heb je ook wat ;-)
Ook de inbouwmodules kon ik gelukkig probleemloos toevoegen op de plek waar ik ze ingebouwd had.

Naast Zwave heb ik ook Philips Hue, Nest thermostaat/rookmelders en Logitech hubjes gekoppeld.
Zeer tevreden tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-06 11:16
Ik heb mijn Fibaro RGBW zo aangesloten:
Afbeeldingslocatie: https://www.pluscom.pl/images/big/fibaro-rgbw-controller-ga2138-5406.jpg
In plaats van 2 dubbele schakelaars heb ik 2 enkele pulsdrukkers. Op alle kanalen (RGBW) zitten series met ledspots waardoor ik mijn woonkamer heb voorzien van vier lichtgroepen.

Nu krijg ik de bediening nog niet helemaal zoals ik deze zou willen. Het liefst zou ik met 1 pulsdrukker verschillende lichtscenes aanzetten middels enkelklik, dubbelklik en trippelklik ofzo en met de andere altijd alles uitschakelen.
Is het mogelijk om de schakelaar optie uit te zetten en er scenes aan de pulsdrukkers te hangen? Ik zit te kijken bij parameter 14 maar weet nog niet hoe ik dit zou moeten configureren. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Unneoetech schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 12:00:
Ik heb mijn Fibaro RGBW zo aangesloten:
[afbeelding]
In plaats van 2 dubbele schakelaars heb ik 2 enkele pulsdrukkers. Op alle kanalen (RGBW) zitten series met ledspots waardoor ik mijn woonkamer heb voorzien van vier lichtgroepen.

Nu krijg ik de bediening nog niet helemaal zoals ik deze zou willen. Het liefst zou ik met 1 pulsdrukker verschillende lichtscenes aanzetten middels enkelklik, dubbelklik en trippelklik ofzo en met de andere altijd alles uitschakelen.
Is het mogelijk om de schakelaar optie uit te zetten en er scenes aan de pulsdrukkers te hangen? Ik zit te kijken bij parameter 14 maar weet nog niet hoe ik dit zou moeten configureren. Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb exact dezelfde vraag, maar helaas nog nergens een antwoord kunnen vinden. Ik heb mijn Fibaro RGBW controller ook gekoppeld aan twee pulsdrukkers in plaats van vier. Het licht wordt echter altijd via PLEG scenes (of via een app op mijn mobiele telefoon) ingeschakeld, Ik zit dus met twee gekoppelde pulsdrukkers die ik nooit gebruik en waarmee ik nu alleen twee kleuren kan inschakelen of aanpassen. Bestaat er een manier om deze inputs vrij te geven voor andere toepassingen? Zoals ik nu al doe op de 2e input van mijn Fibaro Dimmer Switch (via PLEG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 611467

Goedemorgen,

Even een waarschuwing als je de Vera Plus gaat gebruiken met Multi sensors of alleen met een beweging sensor. Ik heb dit geprobeerd met de Philio Tech Zwave plus. Installatie ging makkelijk maar de sensor bleef maar alerts sturen zelf als de sensors niet was ingeschakeld.

Dus heb ik de sensor terug gestuurd en daarna de Aeon Multi sensor 6 gekocht en wederom het zelfde probleem. Vera erkent het probleem en zegt er mee aan de slag te gaan.

Alleen dit gaat nu al 9 maanden zo. Wil je dus een beweging sensor koppelen aan de Vera Plus hou daar rekening mee. Het is heel irritant als je alleen maar nutteloze alerts binnen krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Anoniem: 611467 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:52:
Goedemorgen,

Even een waarschuwing als je de Vera Plus gaat gebruiken met Multi sensors of alleen met een beweging sensor. Ik heb dit geprobeerd met de Philio Tech Zwave plus. Installatie ging makkelijk maar de sensor bleef maar alerts sturen zelf als de sensors niet was ingeschakeld.

Dus heb ik de sensor terug gestuurd en daarna de Aeon Multi sensor 6 gekocht en wederom het zelfde probleem. Vera erkent het probleem en zegt er mee aan de slag te gaan.

Alleen dit gaat nu al 9 maanden zo. Wil je dus een beweging sensor koppelen aan de Vera Plus hou daar rekening mee. Het is heel irritant als je alleen maar nutteloze alerts binnen krijg
Ik heb ook een VeraPlus, heb 4 Fibaro multi sensors en 2 Everspring motion sensors voor buiten. Heb hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 15:05
Met een Vera3 meerdere multi en motionsensors herken ik dit ook totaal niet.
Enige is dat sensors altijd ingeschakeld zijn, maar op sommige momenten(als je thuis bent bijvoorbeeld) disarmed moeten zijn. Wellicht is dat concept niet helemaal helder geworden?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier werken de Fibaro en Aeontec 6 multi sensors ook goed, gaan netjes aan als ik weg ga en uit als ik thuis kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas Vera Plus en Aeontec 6 multi sensors werken niet goed op samen op dit moment. Zie ook Micasaverde forum. En dit is het antwoord van hun gisteren gekregen.

The alerts are created when the sensor is tripped even if it’s armed or disarmed and we are aware of this issue and our development Team is working on this.
For the moment I don’t have an ETA regarding this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Okay dan heb ik geluk hier werken ze goed, gebruik ze wel met stroom kabel i.p.v. batterij.

Heb wel wat errors op de vera pagina zoals device not found, een xml error en finding manufacturer en soms geeft de temperatuur van de Aeontec 999 aan maar heeft geen invloed op de werking bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
vraag 1:
ik heb vorige week een Qubino flush 2 relay switch gekoppeld aan mijn vera lite en de 2 schakelaars werken niet. 1 van de schakelaars schakelt de master device, maar niet de slave button waaraan hij gekoppeld is.

overigens zitten er geen lampen op de schakelaars, ik gebruik de 2 knoppen van de schakelaar om 2 scenes aan te sturen. maar dan moet de schakelaar wel de goede status doorgeven aan de vera.

de relais klikken wel, alles lijkt goed aangesloten te zijn. maar de status wordt gewoonweg niet doorgegeven. doe ik met de app de 2 schakelaars aan, dan klikken de relais en werkt alles goed. maar andersom dus niet.

vraag 2:
ik heb een Qubino rolluik module, maar mijn vrouw wilt ergens dit jaar een RTS zonnescherm. de rolluik module is dus overbodig, sterker nog, heb hem 1 keer aangesloten en daar reageerde mijn draaiknop niet op. dus die ligt nu hier te verstoffen. heeft iemand nog een ander leuk idee voor deze module? ik heb helaas geen carport oid.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Anoniem: 611467 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:10:
Helaas Vera Plus en Aeontec 6 multi sensors werken niet goed op samen op dit moment. Zie ook Micasaverde forum. En dit is het antwoord van hun gisteren gekregen.

The alerts are created when the sensor is tripped even if it’s armed or disarmed and we are aware of this issue and our development Team is working on this.
For the moment I don’t have an ETA regarding this.
Dus het is wat minder generiek dan eerder gemeld? De Aeontec 4-1 multisensor had net bij uitkomen ook issues, dus zal wel weer niet goed gedocumenteerd gedrag van een sensor zijn waardoor controllers work-arounds moeten implementeren.

Wat dat betreft vind ik het zo jammer dat er qua zigbee HA nog maar zo weinig op de Europese markt is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemorgen,

Krijg net bericht van Vera over de oplossing van de niet goed werkende Aeontec 6 multi sensors. Ben ik heel blij mee.

Geo-fencing werkt na de laatste update ook goed. :)

Hello ,
These will be solved as soon as possible, thank you again for patience and understanding.

Dus ik ben wel blij met mijn overstap van homewizard naar Vera Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Anoniem: 611467 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:06:
Goedemorgen,

Krijg net bericht van Vera over de oplossing van de niet goed werkende Aeontec 6 multi sensors. Ben ik heel blij mee.

Geo-fencing werkt na de laatste update ook goed. :)

Hello ,
These will be solved as soon as possible, thank you again for patience and understanding.

Dus ik ben wel blij met mijn overstap van homewizard naar Vera Plus.
Goed om te horen, ben ook blij met mijn overstap van Zipato naar de Veraplus.

Ben nog wel aan het stoeien met support over de geo-fencing. Dit werkt bij ons nog niet zoals het zou moeten maar support ondersteuning is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
geo fencing werkt bij mij voor geen meter. krijg nog altijd dat command niet gezonden kan worden naar de servers. ik heb dan wel 2 users die hiervan gebruik maken. jullie 1?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik gebruik die app van vera niet meer, laatst weer een kans gegeven. In 3 weken 7GB aan mobiele data verstookt, ik heb app alleen open als ik thuis ben.

specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tdolder
fabstar81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 10:48:
geo fencing werkt bij mij voor geen meter. krijg nog altijd dat command niet gezonden kan worden naar de servers. ik heb dan wel 2 users die hiervan gebruik maken. jullie 1?
Bij ons 4 gebruikers, helaas kun je zelf ook niets checken waar of bij wie het mis gaat. Verhaal met support maar even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedenmiddag,

Geo-fencing werkt bij mij goed en er zijn twee toestellen op aangemeld.
Wel beide iphones. Maak alleen gebruik van de Vera App en gebruik geen
andere plug plugins.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1vdm
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-03-2023
Beste kenners,
Ik heb gezocht naar een mogelijkheid om een timer van bijvoorbeeld 15 minuten in te stellen in de Fibaro FGS-221 en mijn Vera lite.
In de configuratie van de device bij nieuwe scene zou de mogelijk moeten zijn door boven in het scherm een delay tijd in te vullen onder de knop "immediate".
Bij alle ingevulde tijden komt hij niet verder dan een delay tijd van 20 sec. Ook als ik deze er weer helemaal uit haal.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan iemand mij helpen?
Alvast dank......
gr Leen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
tdolder schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:52:
[...]

Bij ons 4 gebruikers, helaas kun je zelf ook niets checken waar of bij wie het mis gaat. Verhaal met support maar even afwachten.
laat maar even weten zodra je iets hoort.

hier beide geen iphones.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
fabstar81 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 15:22:
[...]

laat maar even weten zodra je iets hoort.

hier beide geen iphones.
ik zal jullie op de hoogte houden van de voortgang (bij ons 4 iPhones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Nieuwe beta software:

Today we are making the public beta of 7.17 Vera UI7 firmware available to users interested in testing our upcoming Advanced Camera Management service. CMS upgrades your camera experience with hot zones to trigger automatic video recordings, adds cloud storage services, more storage capacity, and advanced archiving capabilities.

Beta User Portal: https://nexus.getvera.com/services
Android Beta Signup: https://play.google.com/apps/testing/com.vera.android
Apple TestFlight Signup: http://eepurl.com/byLZlb

Additionally, this new software contains a variety of feature enhancements, device compatibility updates, and overall performance improvements. The ‘beta’ label indicates that this update is well tested but would benefit from additional community testing before it is distributed to all of our customers.

http://support.getvera.co...n/portal/articles/2529804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Heeft de nieuwe Beta dit probleem opgelost met de Aeontec 6 multi sensors (Vera plus) ?

The alerts are created when the sensor is tripped even if it’s armed or disarmed.
Zelf heb ik de beta nog niet geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-06 21:11
Mijn Vera3 controller heeft de geest gegeven... Hij start niet meer op, power led blijft rood/groen knipperen.

Heeft iemand nog een oude Vera 3 liggen? Ik wil mijn programma's graag weer terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik heb dat ook eens gehad, toen reset gegeven en backup teruggezet.
Als last resort kun je dit proberen:
http://wiki.micasaverde.com/index.php/Firmware_Flash_Vera3

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
meerdere keren gehad ook.
dat werkte bij mij toen ook en de adapter heeft ook een keer de geest gegeven (geen idee of dat met elkaar in verband stond maar het was kort op elkaar)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aard01
Bedankt voor de tips, maar ik heb dit al geprobeerd en krijg het niet voor elkaar. Het programma vereist dat het onder Windows XP draait. Ook moet je bepaalde IP-adressen instellen. Mij te ingewikkeld en Windows XP PCs heb ik niet (meer).

Ik heb dan ook maar een VeraPlus gekocht. Kan ik er weer een paar jaar tegen en ben gelijk geupgrade naar UI7.

[ Voor 17% gewijzigd door aard01 op 25-08-2016 20:37 ]

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Das ook een oplossing:)
Ui7 draait ook op de vera3 overigens

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Loekie
Wat doe je met je vera3? ;)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
;) In het museum zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ik heb nu een VeraPlus omdat mijn oude Vera 3 is overleden, maar ik heb een probleem met mijn ZWave netwerk. Alles is nu nog gepaird met de Vera 3 die het niet meer doet. Ik moet nu alles excluden, maar dat kan niet meer omdat de Vera 3 het dus niet meer doet.

Klopt het dat de enige manier om mijn bestaande ZWave aan mijn nieuwe VeraPlus te pairen is om alle ZWave modules te resetten?????

Dit betekent dat ik alle ingebouwde (voornamelijk Fibaro) modules moet gaan benaderen om de B-switch in te drukken (en de spanning ervan af moet halen). Dus schakelaars en stopcontacten openschroeven en hierna alles weer terugfrotten. |:(

Iemand een idee hoe dit eenvoudiger kan????

[ Voor 6% gewijzigd door aard01 op 26-08-2016 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giancarlo_f
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-04 08:59

giancarlo_f

M3 Highland & EV3

Heeft iemand ervaring met de Vera Plus en het koppelen van Plugwise Circles (zigbee) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
aard01 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:12:
Ik heb nu een VeraPlus omdat mijn oude Vera 3 is overleden, maar ik heb een probleem met mijn ZWave netwerk. Alles is nu nog gepaird met de Vera 3 die het niet meer doet. Ik moet nu alles excluden, maar dat kan niet meer omdat de Vera 3 het dus niet meer doet.

Klopt het dat de enige manier om mijn bestaande ZWave aan mijn nieuwe VeraPlus te pairen is om alle ZWave modules te resetten?????

Dit betekent dat ik alle ingebouwde (voornamelijk Fibaro) modules moet gaan benaderen om de B-switch in te drukken (en de spanning ervan af moet halen). Dus schakelaars en stopcontacten openschroeven en hierna alles weer terugfrotten. |:(

Iemand een idee hoe dit eenvoudiger kan????
Ben bang dat als de oude echt niks meer doet en je geen zwave backup hebt, het handmatig moet.
ik kan in de veraplus een aparte zwave backup maken, geen idee waar die dat opslaat misschien in de cloud van hun en is het gekoppeld aan je account ? een full backup slaat ie wel op de pc op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Vaak kun je de fibaro modules ook 'resetten' door de controller in learn-modus te zetten en dan triple-click op de aangesloten schakelaar. Meen dat je dit via de IOS-app tegenwoordig ook kan, anders met tablet via web-interface.
Begreep dat je een opgeslagen backup van vera3 wel terug kan zetten, maar dat batterij gevoede sensors dan niet naar behoren werken en alsnog gereset moeten worden.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-06 22:00
@aard01 ik heb een defecte Vera Light gehad en toen een nieuwe Edge gekregen en ja ik moest alles handmatig omzetten. De Fibar's waren het meest lastig om te resetten. Ik heb onderstaande procedure een keer op het forum van Micasaverde gezet

Procedure of resetting of FIbaro DImmer and Relay Switch it :

1. Turn off power supply,
2. Hold B button
3. While holding B button, turn on supply
4. Hold B button for 5 sec (In relay you should hear click sound)
5. Release button and turn off and on power supply.

This procedure is working properly and rule 5 is very important.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Klinkt mij in de oren alsof het in ieder geval het proberen waard is om je Vera3 tijdelijk weer leven in te blazen.

Als het je lukt kun je hem na afloop nog voor weinig verkopen ook :)

Ik had vorige maand hetzelfde probleem. Ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest, maar hij draait nu weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
aard01 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:12:
Even een update:

Ik heb mijn VeraPlus aangesloten en heb gisteren bijna alle modules kunnen resetten en opnieuw kunnen includen. Mijn ervaringen:

- Een backup van de software van de Vera3 kan in de VeraPlus worden ingeladen. De LUUP code gaat dus niet verloren, veel van de rest wel. Omdat alle ID-adressen van het ZWave netwerk zijn aangepast dient de code doorlopen en aangepast te worden. Omdat de devices die scenes triggeren niet bekend zijn, worden de triggers niet meegenomen. Deze moet ik dus opnieuw instellen, samen met de devices die aan/uitgezet moeten worden. Schedules zijn wel overgezet. Ook worden de Apps die je gebruikt vanzelf meegenomen.

- Voordeel van de VeraPlus is dat deze modules ook kan includen die verder weg van de controller staan (behalve door locks). Dit scheelt enorm en is een goede verbetering tov de Vera3. De controller kan dan ook in de meterkast blijven zitten.

- Fibaro raam/deur sensoren FGK101 zijn batterij gevoed. Het resetten gebeurt niet zoals in de handleiding maar er is wel een video op youtube hoe het wel moet. Maar deze klopt ook niet helemaal mbt het aantal keren dat het ledje knippert na een gedane reset.

- Fibaro dubbele schakelaars FGS221 resetten/includen via het driekeer snel drukken lukt niet. Hiervoor moet dus het B-knopje ingedrukt worden zoals @Sunnybird hierboven heeft beschreven (Thanks Sunnybird!). Resetten komt dus (weer) niet overeen met de handleiding van Fibaro. Uiteindelijk valt het enigszins mee. Omdat alle schakelaars al aangesloten zijn in de inbouwdozen moet je op zoek gaan naar het gaatje van de Fibaro module waarachter de B-knop zit. Gelukkig is dit over het algemeen redelijk eenvoudig te bereiken zonder draden los te hoeven maken. Het hierna weer terugfrotten zodat alles weer in de inbouwdoos past is nog het meeste werk. Wel moeten steeds elektrische groepen in de meterkast worden in- en uitgeschakeld om de reset uit te kunnen voeren, dus vooraf goed kijken wat er allemaal uitvalt (en de vera, router en Wifi access point even op een andere groep zetten anders valt er weinig te includen op de Vera). Ook de gezinsleden even inlichten dat de Wifi uitvalt en zo.

- Om de Fibaro schakelmodules te includen heb ik de truc dat een module die gereset is en weer van spanning wordt voorzien automatisch in de include modus komt. Dus net voordat de spanning erop gezet wordt, zet ik mijn Vera in de include modus, spanning op de module en voila hij gaat automatisch includen.

- De Fibaro schakelmodules worden iedere keer met drie instances geinclude. Nog steeds een bug in de Vera die al een aantal jaren bestaat. Het is dus even uitzoeken welke van de drie modules nu wat schakelt van de beide schakelaars.

- Ik heb ook een Aeotec multisensor 4 in 1 (DSB05). Als je deze wilt includen in de EdgePlus en dit lukt niet, geeft de Vera je de mogelijkheid deze eerst te resetten. Hiervoor dus geen ingewikkelde knopjes procedure nodig (had het eerst wel geprobeerd op te zoeken en alles al geprobeerd voordat ik hier achter kwam…). Een prima methode die goed werkt. Als je het weet tenminste. |:(

- Ik heb twee schakelstekkers (TZ68 van TKBHome) waarvan ik wel drie verschillende handleidingen heb gevonden hoe deze te resetten. Je raadt het al, geen enkele methode werkte, in ieder geval niet in een keer. Na heel veel proberen (drie keer drukken, soms een keer) is het uiteindelijk gelukt deze weer te includen. Ik had ze bijna in de kliko geflikkerd… :(

- Een grote les: Goed documenteren waar nu alle modules zitten helpt enorm. Het blijkt dat ik vier(!) jaar geleden een Fibaro module in een lege inbouwdoos achter een kast heb ingebouwd. Niet zo handig. Het heeft even geduurd voordat ik hier achter was. De kast moet ik nog verschuiven.. 8)7

- Naast het documenteren van de modules is het ook verstandig om de LUUP code in TXT bestanden op een andere plek op te slaan. Mocht het nodig zijn dan kun je de LUUP code knippen en plakken in een nieuwe Vera zonder afhankelijk te zijn van de backup van de Vera.

- Een aantal modules heb ik nog apart moeten parametreren. Gelukkig had ik dit wel goed opgeschreven O-) (parameters voor bijvoorbeeld voor het aansturen van Somfy en gordijnmotor en voor het aansturen van de badkamer ventilatie).

Concluderend is het jammer dat ZWave producten (en zelfs producten van dezelfde fabrikant) niet op een eenduidige wijze gereset kunnen worden en de juiste methode zelfs niet in de handleiding staat. Het heeft veel moeite gekost dit uit te zoeken.

Mijn gezin en ik hebben nu een aantal dagen alles met de hand moeten doen (gordijnen, licht). Het valt me op hoe je eraan gaat wennen dat alles automatisch gaat. Ik heb voor de eerste keer sinds vier jaar de gordijnen met de hand weer open en dicht moeten doen… haha. Even wennen, maar is nu weer gelukkig
opgelost.

Als alles achter de rug is ga ik eens proberen om mijn oude Vera3 weer nieuw leven in te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
vwb die code, inderdaad handige tip om dat op txt op te slaan op je pc. dat heb ik ook nog schade en schande gedaan sinds paar jaar.

overigens is het ook handig om je code op een bepaalde manier op te bouwen, zo heb ik altijd dit stukje template, waardoor bij wijzigende ID's de code makkelijk is aan te passen, zonder de gehele code te doorlopen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
--Doel script

--Device ID's
local [b]device[/b]         = 135

--Variables
local scenerood     = 45                    --Boiler is op temperatuur

--Code
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1", "Variable1", currentTemp, [b]device[/b])

--XBMC messages

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-06 09:15
Misschien leuk voor anderen. Zelf recent ontdekt en nu druk aan het knutselen:

https://www.mysensors.org
Bouw je eigen low-cost sensors met Arduino en hang ze aan je Vera. Net voor 6 euro een temperatuursensor in elkaar gezet.

Tip van mij, koop een originele Arduino Nano als serial gateway, de clones werken niet.

[ Voor 10% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 30-08-2016 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
iemand ervaring met kaku modules toevoegen aan de Vera? morgen komen er twee modules binnen, die ik moet gaan toevoegen. voor het eerst dat ik iets met de RFXcomE en Kaku ga doen. op de RFXcomE staat momenteel alleen somfy rolluiken geprogrammeerd.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik heb een vraag over DataYours plus. Heb de app op de Vera gezet. Een USB stick op de VeraEdge geplaatst en deze via Settings-Logs laten "installeren". Maar hoe krijg ik nu de gegevens van twee devices op die stick via DataYours plus. Of zijn er andere handige oplossingen om gegevens van devices te loggen.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
zijn er meer mensen die sinds enige tijd met hun Qubino devices, géén status updates meer krijgen in vera?

als je de schakelaar indrukt update vera de status niet. de relais gaan wel om zo is te horen, maar er wordt niets met de status gedaan in de vera.

iemand? :$

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
na lang heen en weer gemail deze reactie van vera:
Hello,

The issue that you’ve described having it with the Qubino relays has already been reported to our development team and should be fixed with next firmware releases.
Please keep an eye on the release notes page: http://support.getvera.co...97-release-notes/articles

Thank you!

Regards,
even geduld dus. betekent wel dat dit ook door andere gebruikers merkbaar moet zijn. niemand die hier hetzelfde ervaart?

ik merkte het doordat ik een schakelaar gebruikte om scenes mee te starten. verder is er niets aangesloten op de schakelaar. hiervoor ben je afhankelijk van de status dat die wordt geupdate, zodat je die kan gebruiken als trigger.

helaas dus...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• sunnybird
Sinds vanmorgen krijg ik geen contact meer met mijn Vera Edge. Zie hem nog wel in het netwerk maar krijg verder geen contact. Hebben meer mensen daar last van of weet iemand wat er gebeurt kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik heb dat ook wel eens gehad. heb je hem paar keer gereboot? in het slechtste geval (dat was zo bij mij), kan je hem terug doen naar fabrieksinstellingen en een recente backup terug zetten.

hoewel dat terugzetten van een backup ook niet altijd lekker ging op mijn lite.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik heb de spanning van de Vera Edge afgehaald en daarna weer aangesloten en gelukkig was de verbinding daarna weer hersteld en kon ik alles weer bedienen. Ik blijf het heel merkwaardig vinden maar het werkt nu in ieder geval weer.

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Eindelijk vorige maand de overstap gemaakt van ui5 naar ui7 op een veralite. Alle schakelunits en gordijnen werken perfect, echter de Aeon mutlisensor is toch een tegenvaller. Deze heb ik op batterijen werken en hing op zo'n 10 meter afstand van de vera. Dit werkt nu niet betrouwbaar meer, signalen worden niet of met uren vertraging doorgegeven, kortom nutteloos. Na uitgebreid googlen en testen is de enige werkbare oplossing de sensor binnen 5 meter van de vera de hangen, het mesh netwerk werkt in dit geval kennelijk niet goed (meer).

Iemand een andere ervaring? Of een andere sensor op batterijen als aanrader icm de veralite?

• fabstar81
geen optie om hem met kabel aan te sluiten?

ik heb hem ook in de trap hangen en daar doet ie het prima. bekabeld, dat dan weer wel.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Aeon mutlisensor 6 werkt niet goed met de Vera Plus ook niet op als je hem bekabeld aansluit . Vera zou komen met een update maar ik wacht nog steeds. Eigenlijk op dit moment een nutteloze sensor. Ik vind het jammer dat de verkopende winkels zeggen werkt met de Vera Plus terwijl dit zeker niet het geval is. Vera erkent dit en zegt met een oplossing te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ja, ze zeggen ook met een oplossing te komen voor de Qubino switches die momenteel geen status meer aangeven....

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geofencing werkt helaas niet 100% met mijn Vera Plus. Ik was van plan mijn Vera Plus als alarm systeem te gaan gebruiken maar na een paar maanden begin ik toch te twijfelen. Na slechte updates, multisensoren die niet werken begin ik te denken dat een alarm systeem van bv Honeywell beter zou werken. Zijn er mensen die ervaring hebben met de Vera familie als alarm systeem? Of kan ik beter de andere weg kiezen en de Vera alleen gebuiken als controller voor domotica???? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Mijn persoonlijke mening is om draadloos systeem niet te gaan gebruiken voor een alarm systeem. Ook hier moet ik ontdekken dat de Vera mij best wel eens in de steek laat en ik gebruik hem alleen voor domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:08
Ik ben zelf altijd voorstander geweest om de 2 gescheiden te houden.
Maar neemt niet weg dat je misschien wel een merk/type alarmsysteem kunt nemen welke via plugin goed te gebruiken is met de vera. Zo creer je het beste van 2 werelden. Bijvoorbeeld een fysiek alarm keypad bij je meest gebruikte in/ uitgang en daarnaast ook bedienen via de vera mogelijk.
Een honeywell - galaxy is daarvoor wat minder geschikt aangezien er geen plugin voor is. Ben zelf wel in bezit van het protocol wat er voor rs232 wordt gebruikt maar het lukt mij niet om hiervoor een plugin te maken voor mijn eigen HomeSeer systeem.

PS rs232 documentatie valt onder NDA dus kan ik niet posten

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
giancarlo_f schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:59:
Heeft iemand ervaring met de Vera Plus en het koppelen van Plugwise Circles (zigbee) ?
Voor zover ik weet bestaat er geen kant-en-klare Plugwise plugin voor Vera.
Ik ben zelf aan het proberen om mijn PlugWise Source en Circles te 'koppelen' aan een Vera Lite (UI5).

De PlugWise Source software heeft een webserver ingebouwd, die je kan aanspreken om gegevens uit te lezen, maar ook om Circles te schakelen. Mocht je geen Source/USB stick hebben, maar een Stretch, geen probleem. Daar werkt het volgens hetzelfde principe. (met wellicht afwijkende commando's, zie deze post)

Met behulp van informatie uit deze post is het inmiddels gelukt om met een 'scene' een Circle te schakelen vanuit de Vera interface.

Het commando wat ik daarvoor gekoppeld heb aan de scene is:
luup.inet.wget("http://192.168.1.100:8080/api/actions.html?option=switchon&id=12")

Om buiten de Vera scene om te testen voer je dit commando uit:
http://192.168.1.100:8080/api/actions.html?option=switchoff&id=12

Het is nogal omslachtig, maar het werkt, dus volgens mij moet hier best iets van te maken zijn met een virtual devices of iets dergelijks.

Om het stroomverbruik weer te geven in Vera kan de statistics.xml gebruikt worden
http://192.168.1.100:8080/statistics.xml

Hiermee krijg je een overzicht van je modules en waarden met daarin ook het verbruik per module.
In ben in het geheel geen programmeur, maar wat ik gelezen heb is dat zo'n .xml te 'parsen' is om de gewenste gegevens uit te lezen. Hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Laatst online: 17-02-2024
Ik weet niet goed of de vraag hier terecht is of in het warmtepomp forum maar denk dat hij beter hier past (ondanks dat dit denk ik voor gevorderden is die kunnen programmeren).

Ik heb een warmtepomp waarvan ik het stroomverbruik uitlees met een fibaro wall plug.
Verder meet ik de aanvoer en retour van de CV en weet ik dat de flow altijd 1,08m3/uur is.

De coëfficiënt of performance ("COP") van de installatie is:

(1080*0,998*4,186/3600) * (T aanvoer - T retour) / kwh verbruik

T aanvoer = temp sensor op binaire fibaro sensor (id 434)
T retour = temp sensor op binaire fibaro sensor (id 435)
kwh verbruik = fibaro wall plug (id 289)

mijn vraag: kan ik hier een stukje LUA code voor schrijven zodat de vera middels een dummy device oid zelf de COP "live" uitrekent??

-----
tot nu toe zelf kunnen maken:

local Ta = luup.variable_get("urn:schemas-micasaverde-com:TemperatureSensor1",“CurrentTemperature”, 434)
local Tr = luup.variable_get("urn:schemas-micasaverde-com:TemperatureSensor1",“CurrentTemperature”, 435)
local kwh = luup.variable_get(“urn:schemas-upnp-org:device:BinaryLight1”,”Watts”,289)
local COP = 1080 * 0,998 * 4,186 / 3600 * (Ta – Tr) / kwh
end

en hoe krijg ik die COP nu gepresenteerd als een device in de vera? :'(

[ Voor 25% gewijzigd door develdonk op 14-10-2016 20:53 ]

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
develdonk schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 20:39:
Ik weet niet goed of de vraag hier terecht is of in het warmtepomp forum maar denk dat hij beter hier past (ondanks dat dit denk ik voor gevorderden is die kunnen programmeren).

Ik heb een warmtepomp waarvan ik het stroomverbruik uitlees met een fibaro wall plug.
Verder meet ik de aanvoer en retour van de CV en weet ik dat de flow altijd 1,08m3/uur is.

De coëfficiënt of performance ("COP") van de installatie is:

(1080*0,998*4,186/3600) * (T aanvoer - T retour) / kwh verbruik

T aanvoer = temp sensor op binaire fibaro sensor (id 434)
T retour = temp sensor op binaire fibaro sensor (id 435)
kwh verbruik = fibaro wall plug (id 289)

mijn vraag: kan ik hier een stukje LUA code voor schrijven zodat de vera middels een dummy device oid zelf de COP "live" uitrekent??

-----
tot nu toe zelf kunnen maken:

local Ta = luup.variable_get("urn:schemas-micasaverde-com:TemperatureSensor1",“CurrentTemperature”, 434)
local Tr = luup.variable_get("urn:schemas-micasaverde-com:TemperatureSensor1",“CurrentTemperature”, 435)
local kwh = luup.variable_get(“urn:schemas-upnp-org:device:BinaryLight1”,”Watts”,289)
local COP = 1080 * 0,998 * 4,186 / 3600 * (Ta – Tr) / kwh
end

en hoe krijg ik die COP nu gepresenteerd als een device in de vera? :'(
ik heb hier een script die hele waardes in een virtual device zet.

heb je de plugin variable container al?

een simpele

code:
1
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1", "Variable2", TempMon, BoilerTempVarID)

volstaat dan :) waarbij TempMon dan vervangen moet worden door COP, en BoilerTempVarID je ID is van je variable container. je kan in 1 container 5 waardes opslaan.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• develdonk
  • Laatst online: 17-02-2024
fabstar81 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:23:
[...]

ik heb hier een script die hele waardes in een virtual device zet.

heb je de plugin variable container al?

een simpele

code:
1
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1", "Variable2", TempMon, BoilerTempVarID)

volstaat dan :) waarbij TempMon dan vervangen moet worden door COP, en BoilerTempVarID je ID is van je variable container. je kan in 1 container 5 waardes opslaan.
plugin bestaat helaas niet meer :(

DWTW 2,3m, Ecodan 10kw, 13kWp (oost-west 12° Jinko Solar/Growatt), Rc >5, Hr++, Vera edge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabstar81
develdonk schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:14:
[...]

plugin bestaat helaas niet meer :(
hij bestaat nog wel, maar is vervangen/hernoemd naar de Multistring app:
https://drive.google.com/...RMWZKWms/view?usp=sharing

ik kan google drive meuk niet openen op het werk, dus weet niet wat voor URL het is, maar het is iig de Help URL in de plugin. Zoek in de vera (UI7) onder Apps, multistring en voila. _/-\o_

het maakt gebruik van dezelfde code als de Variable Container, dus mijn code kan je gewoon gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door fabstar81 op 18-10-2016 11:07 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Iets nieuws wat ook voor de Vera werkt. Krijgt goede kritieken.
http://www.sceneflow.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Anoniem: 611467 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:33:
Hallo,

Iets nieuws wat ook voor de Vera werkt. Krijgt goede kritieken.
http://www.sceneflow.com/
mwah, alleen voor iphone.

moet ik dit zien als een imperihome?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ja het is een soort imperihome maar ik kan niet inloggen lukt me niet.
Dus kan het niet proberen en kan er helaas dus geen oordeel over
geven. is iemand die wel kan inloggen???

een nieuwe Beta van Vera Control.

We’re thrilled to announce that our 7.0.19 software update is available now for beta users. This significant release includes a host of exciting new features like Central Monitoring Service (available in select US markets), Amazon Alexa Native Skills Integration (Climate, Lighting, and Scenes), Multi Language Support (French and Latin American Spanish), and dramatically improved compatibility with 3rd party cameras, and the Advanced Camera Management service.

8)7 8)7

• scorpion303
  • Niet online
Mijn 'Aeon Labs MiniMote' afstandsbediening begon steeds slechter te reageren. Soms moest een toets wel 20-30 keer worden ingedrukt, voordat het Z-Wave signaal eindelijk bij de controler (Vera Lite, UI5) aankwam. Ik heb de minimote gisteren succesvol kunnen voorzien van de laatste firmware (EU 1.19A), maar sinds ik hem van de controller heb verwijderd, lukt het me niet meer om hem als device toe te voegen.

Ik heb de gangbare internet procedure (zoals onder onder beschreven op http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=8630.0 : minimote resetten, daarna pairen via 'Devices=>Add a Device=>Advanced zwave devices" Add a secondary" battery operated handheld remotes') wel tien keer doorlopen, maar hij wordt nooit gevonden.

Heeft iemand anders hier ervaring mee? Mogelijke oplossingen? Of zal ik gewoon een nieuwe minimote moeten bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Inmiddels gebruik ik bijna 3 jaar Vera 3 (twee zelfs inmiddels) met vele z-wave devices, 433 MHz devices via RFXcom, en diverse plugins o.a. voor Hue, Sonos, Wunderground. Ik zit nog steeds op UI5 doordat deze gewoon goed werkt en de verhalen over UI7 niet positief waren, althans tot voor kort.
Ik volg ook het micaverde forum vrij intensief en daar zijn de eerste positieve ervaringen gemeld met een recente UI7 beta upgrade. De veel voorkomende "can't detect device error" zou nu eindelijk opgelost zijn ? Ook de nieuwe VeraPlus controler schijnt nu een stuk beter te werken.
Met mijn huidige setup loop ik tegen de (memory) grenzen van de Vera 3 aan dus ik moet een keer wat. Ik ben nu aan het experimenteren met Domoticz maar dat heeft naast diverse plussen ook zijn minnen.
Vraag: wat zijn hier de ervaringen met de Vera Plus EN met de recente UI7 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Mai Pensato,

ik heb maandje of zeven de Vera plus en heb er tot nu toe alleen een zestal Smart Switches 6 en 1 dimmer van hetzelfde merk. De smart switches werken gewoon goed. De dimmer wat schokkerig als je de licht stand groter of kleiner wil maken. Ik heb ook de MultiSensor 6 die werkt niet goed.

Veel contact gehad met Vera maar de problemen blijven bestaan. Zelf als de sensor niet aan staat blijft hij alerts geven. Heb ook een sirene van dit merk maar deze ligt al maanden in de doos omdat ik zie dat deze niet goed werkend kan worden gekregen.

Ga over een tijdje verhuizen en denk er over naar Homeseer over te stappen. Vera reageert altijd snel maar het oplossen van problemen duurt allemaal wel erg lang. Ik zou graag bij Vera blijven maar het moet wel werken. Ondertussen heb ik ook andere bewegingsmelder geprobeerd maar heb deze niet werkend gekregen. Ik vindt UI7 een beetje gedateerd maar het werkt wel.

Ik wacht nog even af om up te daten omdat dit de laatst keer verkeerd is gegaan. Maakt altijd een backup als je gaat up daten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdolder
Mai Pensato schreef op zondag 27 november 2016 @ 00:33:
Inmiddels gebruik ik bijna 3 jaar Vera 3 (twee zelfs inmiddels) met vele z-wave devices, 433 MHz devices via RFXcom, en diverse plugins o.a. voor Hue, Sonos, Wunderground. Ik zit nog steeds op UI5 doordat deze gewoon goed werkt en de verhalen over UI7 niet positief waren, althans tot voor kort.
Ik volg ook het micaverde forum vrij intensief en daar zijn de eerste positieve ervaringen gemeld met een recente UI7 beta upgrade. De veel voorkomende "can't detect device error" zou nu eindelijk opgelost zijn ? Ook de nieuwe VeraPlus controler schijnt nu een stuk beter te werken.
Met mijn huidige setup loop ik tegen de (memory) grenzen van de Vera 3 aan dus ik moet een keer wat. Ik ben nu aan het experimenteren met Domoticz maar dat heeft naast diverse plussen ook zijn minnen.
Vraag: wat zijn hier de ervaringen met de Vera Plus EN met de recente UI7 beta?
Ik heb sinds maart een Vera Plus. Heb hiervoor jaren een Zipabox gehad.
Ik ben zeer tevreden en geen problemen met devices tot nu toe. Wel wat issues gehad maar die samen met support opgelost. De scene creator is vrij beperkt maar voor de meeste scenes voldoet deze wel. (er komen overigens meer opties aan heb ik van Vera vernomen)
Regelen van de diverse thermostaten met de iOS app gaat wel wat minder maar dit komt doordat dit niet goed geprogrammeerd is. Hierover heb ik contact met beta support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 558325

Ik heb een Vera Edge met een RFX433 controller aangeschaft. Nu wil ik de klik aan klik uit schakelaars en dimmers registreren bij Vera maar ik kom niet verder.

Wat heb ik gedaan?
Ik heb de handleiding gelezen op http://www.vesternet.com/...otes/apnt-47#.WEqpj1PhBUM

Ik heb de stappen exact gevolgd. Echter ik krijg het niet aangemeld. Wat doe ik fout? De luup files heb ik geïnstalleerd.

Waarschijnlijk is het antwoord simpel maar ik kom niet verder....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:53
Hoi,
Ik vroeg me af of je een Philips hue bridge nodig hebt als je je een Vera plus hebt en daar je Philips hue lampen via zigbee aan kan koppelen.
Of biedt een bridge extra mogelijkheden dan wel voordelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
Je hebt de bridge nodig. Veraplus werkt sowieso niet lekker met Zigbee devices. Zie ook Micasaverde forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
de Hue met bridge icm vera hue app werkt zeer goed bij mij nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
Zodra je eenmaal hebt uitgevonden hoe je hue scenes kunt starten in een Vera scene, werkt het inderdaad probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Na de laatste update van Vera werkt mijn Vera Plus beter en is de sensor van Aeotec 6-in-1 Smart Gen 5 uitendelijk totaal werkend en nu zonder loze alerts. Geofencing werk ook naar behoren. Had alleen wat problemen met de meting van gebruik van Aeotec Smart Switch 6. Maar dat is door hulp van het micasaverde forum opgelost. Helaas is de ondersteuning van Vera wel redelijk snel meestal binnen 2 dagen maar de geboden hulp vaak niet zo goed. Het forum daar in tegen biedt snelle ondersteuning en meestal met goede werkzame oplossingen. Dus ben nu wel tevreden met mijn Vera Plus.

Er is nog 1 probleem wat ze moeten oplossen en dat is het vervelende can not detect bug.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Laatst online: 24-06 16:47
Eens kijken of er iemand hier mij kan helpen. Ik heb een Vera Light en heb daar een aantal switches bij die energie verbruik zouden moeten weergeven. Helaas is dat verbruik nooit echt gelukt.

Heb de laatste FW op de Vera Light staan. De switches zijn van Aeotec (Gen 5 of 6) en van Neo Coolcam. Ik kan prima schakelen met de switches maar krijg dus geen verbruik te zien. Voordat ik de hele boel reset, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo Jfwiet,

So go to device options,
add configuration setting
make 2 settings
Parameter 101 [4 byte dec] = 12 //report kwh and watt
Parameter 111 [4 byte dec] = 60 //report every 60 seconds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemorgen,

is er iemand die is overgestapt van Vera naar Homeseer en zo ja wat zijn je ervaringen?
Ben namelijk aan het denken aan een overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• papaleo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05 12:48
Ik was benieuwd of dat dit mogelijk was...;
Op dit moment draai ik met een 6 jaar oude Vera2, maar wil overstappen op een Vera plus alvorens ik dit gaat doen wil ik eerst weten of het mogelijk is wanneer ik van mijn Vera2 een backup maak ik deze zonder problemen op de Vera plus kan zetten?
Ik wil dus niet opnieuw beginnen aan een nieuwe configuratie ik wil dus dat de nieuwe Vera Plus deze backup van de Vera2 configuratie oppakt en ik met de Vera plus verder kan configureren en ik niet helemaal opnieuw zou moeten beginnen met een lege/schone unit.

Mijn Vera2 draait op dit moment met UI5, de software version is 1.5.622

9kW Nefit Enviline,17x Yingli Solar 245Wp panelen.(4085Wp) / 17x Enphase 215 Micro-inverters / Envoy Enlighten Communicatie Gateway,Tonzon vloerisolatie,Schlüter®-BEKOTEC-THERM Vloerverwarming,Panasonic climatcontrole, Nefit HR107,Vera domotica,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
Op het Micasaverde forum zie ik meer verhalen van mensen die van een Vera2 willen upgraden. Ik zou daar verder lezen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik wil wat luup files gaan uitproberen. Maar hoe test je zo'n file in de VeraEdge. Ik heb de test file van Rex Beckett proberen te installeren maar als ik wil testen krijg ik de melding "No Handler".
Weet iemand een andere weg, die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884711

Heb een vraag ik heb een vera3 overgenomen en ben een leek in het domotica gebeuren.
heb de ver3 met de nieuwste update geinstaleert, ook een account aangemaakt maar krijg bij het inloggen steeds de melding Checking Credentials dit gaat uren door.
Welke stappen kan ik ondernemen, desnoods alle reset en opnieuw stap voor stap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Even contact opnemen met http://getvera.com. Die helpen je in ieder geval verder. Waarschijnlijk moeten de oude gegevens gereset worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legalr
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:58
Anoniem: 884711 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:30:
Heb een vraag ik heb een vera3 overgenomen en ben een leek in het domotica gebeuren.
heb de ver3 met de nieuwste update geinstaleert, ook een account aangemaakt maar krijg bij het inloggen steeds de melding Checking Credentials dit gaat uren door.
Welke stappen kan ik ondernemen, desnoods alle reset en opnieuw stap voor stap?
dit probleem had ik vorige week ook,
bij mij was de oplossing i.p.v. chrome met een andere browser inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 884711

bedankt het is gelukt anders browser,

ik heb nu de frxcom plugin geinstalleerd maar vraagt
rfxcom : IP Address attribute must be configured kan iemand mij verrtelen hoe ik dit moet doen

BVD

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:23
Ik heb sinds vandaag een Vera Plus, heb daar een Fibaro Motion Sensor aan gekoppeld alleen leest deze de huidige temperatuur niet goed uit.

Er staat nu:
3 in 1 sensor (temperature) = 76.1 C
Lijkt wel alsof hij de temp niet goed kan uitlezen/geupdate krijgt.

Iemand enig idee?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggie_NB
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-09-2024
TerrorSource schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 15:32:
Ik heb sinds vandaag een Vera Plus, heb daar een Fibaro Motion Sensor aan gekoppeld alleen leest deze de huidige temperatuur niet goed uit.

Er staat nu:
3 in 1 sensor (temperature) = 76.1 C
Lijkt wel alsof hij de temp niet goed kan uitlezen/geupdate krijgt.

Iemand enig idee?
76 F is 24 C. Iets met Farenheit en Celcius??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
Shaggie_NB schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 18:33:
[...]

76 F is 24 C. Iets met Farenheit en Celcius??
Ik heb wel Celcius ingesteld.
Nu staat die op 71.2 C.

Afbeeldingslocatie: http://makooy.nl/public/motion-temp.png

Het lijkt alsof de "CurrentTemperature" waarde niet automatisch wordt bijgewerkt.

[ Voor 14% gewijzigd door makooy op 25-03-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
Ik heb een vraag over de Vera
Momenteel draai ik zelf thuis op een Pi domoticz
Dat bevalt goed al heb ik al een paar keer problemen gehad met de sd kaart.
Maar goed door de backups in een uurtje alles terug.

Nu wil ik voor het bedrijf van mijn vrouw ook dingen automatiseren.
Alleen zou ik voor de vera willen gaan juist omdat daar alles moet blijven werken.

Wat wil ik regelen
In elke ruimte temperatuur meten en dan dmv een aparte schakelaar word deze aangestuurd aan de hand van de gemeten temperatuur.
Maar ook het licht moet zorgen dat de lampen aan of uit gaan.
Dit afhankelijk van de dag en tijd.
Sensoren dacht ik de Aeotec 6-in-1 Multisensor die meet temp en licht en kan mooi in het plafond gemonteerd worden.
En de schakelaars maakt niet veel uit maar de goedkopere duo schakeleraar b.v. Philio Tech Schakelaar 2x1,5kW
Daarnaast in de toekomst nog meer schakelaars dmv bewegings sensoren

Vraag is dus heeft de vera qua regelingen dezelfde mogelijkheden?
Is de vera stabiel over zeer lange tijd?

Veel fabrikanten hebben een demo site waar je kan spelen met dingen.
Kan helaas van de vera zoiets niet vinden of is die er wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:59
hmm niemand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
SpikeHome schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:38:
Ik heb een vraag over de Vera
Momenteel draai ik zelf thuis op een Pi domoticz
Dat bevalt goed al heb ik al een paar keer problemen gehad met de sd kaart.
Maar goed door de backups in een uurtje alles terug.

Nu wil ik voor het bedrijf van mijn vrouw ook dingen automatiseren.
Alleen zou ik voor de vera willen gaan juist omdat daar alles moet blijven werken.

Wat wil ik regelen
In elke ruimte temperatuur meten en dan dmv een aparte schakelaar word deze aangestuurd aan de hand van de gemeten temperatuur.
Maar ook het licht moet zorgen dat de lampen aan of uit gaan.
Dit afhankelijk van de dag en tijd.
Sensoren dacht ik de Aeotec 6-in-1 Multisensor die meet temp en licht en kan mooi in het plafond gemonteerd worden.
En de schakelaars maakt niet veel uit maar de goedkopere duo schakeleraar b.v. Philio Tech Schakelaar 2x1,5kW
Daarnaast in de toekomst nog meer schakelaars dmv bewegings sensoren

Vraag is dus heeft de vera qua regelingen dezelfde mogelijkheden?
Is de vera stabiel over zeer lange tijd?

Veel fabrikanten hebben een demo site waar je kan spelen met dingen.
Kan helaas van de vera zoiets niet vinden of is die er wel?
Vera Plus icm Fibaro Motion Sensors 4-in-1 zou kunnen, moet je wel met LUA script aan de gang zover ik weet.

Pagina: 1 ... 18 19 Laatste