Volgende vragen :-)
Als ik alles Z-Wave compatible wil maken in een toekomstig appartement, dan zou ik 12 lichtschakelaars en 20 stopcontacten moeten vervangen:
- Ik vond op internet een Duwi Z-Wave Inbouw Schakelaar van 34.95 euro. Busch-Jaeger is 10 euro duurder.
Edit: Philips heeft blijkbaar LED-lampen die op Z-Wave reageren (maar geen informatie terugkoppelen, omdat het niet native Z-wave is). Aeotect zou met echte Z-Wave LED-lampen komen? Dan is de lichtschakelaar eigenlijk niet nodig (aangenomen dat de LED-lampen lang meegaan)...
- Stopcontact: Ik weet niet altijd zeker waar ik naar zit te kijken, maar een Z-Wave inbouwmodule voor stopcontacten bestaat niet? Wel tussenstekkers. De goedkoopste zijn van Everspring?
- Bestaan er eigenlijk Z-wave stekkerdozen?
De tussenstekkers passen immers niet naast elkaar in een gewone stekkerdoos.
- Iemand ervaring met een electronisch deurslot voor een voordeur? De Z-Wave versie in NL is denk ik niet echt wat ik bedoel. Het is een 1-punts slot. Dus als ik eigenlijk een driepuntsslot wil hebben, zou ik hem drie keer moeten plaatsen, maar dan zitten er drie deurklinken op de deur :-) Bovendien gaat hij niet automatisch op slot na openen blijkbaar, dus de deur kan per ongeluk gewoon open blijven. Valt ook teveel op.
De UniKey lijkt leuk, maar is ook een enkelvoudig cylinderslot.
De Nemef Radaris lijkt schitterend, heeft een driepuntsvergrendeling, maar kost 651 euro.
De laatste twee zijn mogelijk geen Z-wave, hoewel de Nemef er wel mee compatible gemaakt kan worden via een aparte module van 500+ euro. Hoeft eigenlijk ook niet per se Z-Wave compatibel te zijn. :-)
Alles bij elkaar in het ideale geval toch een heel bedrag.
Dus ik vroeg me af of het nog anders of goedkoper kon?
Misschien heeft iemand tips?
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 14-04-2013 19:49
]