Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op maandag 11 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Moet de vera een URL 'ophalen' of echt iets aan data verzenden?
Voor het ophalen/ aanroepen van een URL moet je even zoeken naar wget op het micasaverde forum. Want afhankelijk van je situatie staat er vast wel wat bruikbaars tussen.
als het kan moet de vera data (het liefst een url ) verzenden naar een ipadres:poort zodra ik mijn fibaro dimmer handmatig bedien
met de muurschakelaar

is dat mogelijk ?

het scenes en verlichting schakelen middels url's is intussen wel gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:02
^ maak een nieuwe scene aan met als trigger je lamp, en geef als voorwaarde dat deze bijvoorbeeld aan gaat. (aan betekend binnen de vera eigenlijk dat hij van waarde 0 af gaat dus of het nou naar 10% toe is of naar 100% dat maak niet uit)
Wanneer dat gebeurt kun je dmv luup dus een URL laten aanroepen. Zie eerder stukje over wget.

Ik gebruik zelf zoiets dergelijks om automatisch me slaapkamer verlichting na een half uur uit te laten gaan (heeft te maken met dat ik met thuis komst in het weekend soms meer aanwezig ben dan dat ik echt leef :P )

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt , dat zou wel een kunnen werken
ik zelf ga het gebruiken als een status bevestiging voor mijn siri proxy
dan weet zij ook of de lampen daadwerkelijk aan of uit zijn ..
(mischien kun je nog een leuke scene aanroepen dmv een blaastest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ iets als, wanneer 'blaastest' begint slaapkamer verlichting naar 15% ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08-2020
Update fibaro fgbs001 universal binary sensor.

Na veel proberen eindelijk gelukt om in vera te includen.
Sensor moet binnen een meter van de vera liggen. Na het drukken van de + toets op de vera gaat de rode led knipperen. Dan snel 3 maal de kleine B toets drukken, de led gaat dan snel knipperen, dan herkent de vera de sensor. Als de sensor te ver van de vera is dan gaat de led niet snel knipperen.
Het duurt even voor je dat door hebt. Er zijn twee temperatuursensors aangesloten, je krijgt 5 devices, waarvan 2 general I/o. In vakje avanced de file generalio vervangen door D-temperatureSensor1.xml . Dat moet je ook maar weten. Je krijgt nu de temperatuur te zien. Nog uitzoeken hoe te calibreren.
Ook nog een z-wave herstel gedaan.
Geen plug en play !! :(

[ Voor 5% gewijzigd door catr op 12-02-2013 21:16 ]

palmE2 i-pad HTC HD2 S4 xiron 8" ipad3 nexus7 nexus10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Of je doet een full power include en dan hoef je niet zo dicht bij je vera te zitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
The-Source schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:45:
^^ ik heb er 1 en deze heb ik na het toevoegen binnen het z-wave netwerk ge-associeerd met een fibaro dimmer. En dat werkt perfect. Omhoog drukken is aan, omhoog ingedrukt houden word het feller, omlaag drukken is uit en ingedrukt houden... je raad het al dan dimt het.
Weet je nog hoe je hem uiteindelijk geconfigureerd hebt?
Toen ik hem voor het eerst geinclude had, en het niet werkte heb ik wat notifications ingesteld, voor batterylevel, maar ook voor activation van scene 0, 1 en 2. Ik kreeg alleen een notification van scene 0, als ik op de onderste button klikte. (of als ik deze 3x snel achter elkaar klikte)

Toen heb ik onderstaande werkwijze geprobeerd en parameters 13 en 14 gezet. Nu krijg ik helemaal geen notification binnen :(
janpep schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:11:
[...]
Aanvankelijk wat tobben om aan de praat te krijgen. Je moet het allemaal maar raden of ergens in de hooiberg de juiste speld vinden. Dit heeft mij geholpen:
http://wiki.zwaveeurope.com/index.php?title=Use_ZME_06443_as_Scene_Controller_in_VERA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:33
Even een vraag voor de Vera gebruikers met RFXCOM en KlikAanKlikUit ontvangers.
Stel dat ik via de Vera een ontvanger inschakel en ik schakel deze weer uit met een andere afstandsbediening (bijv KAKU afstandsbediening). "Ziet" de Vera dit dan? Dus niet dat je dan in je App op de telefoon kijken en de lamp staat daar op "Ingeschakeld" terwijl deze inmiddels al lang uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Ik heb dan zelf geen KaKu, maar X10, icm met de rfxcom... maar dat wordt gewoon gezien inderdaad. Dus je krijgt die status update ook netjes op je tel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Zolang de ab in bereik is van de RFXCOM en je niet teveel knoppen snel achter elkaar indrukt houd de vera de status bij.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Oke thx voor het antwoord. De HomeWizard kan dit ook. Nu sta ik dus voor de moeilijke keus: Vera Lite + RFXCOM of HomeWziard ........ keuzes keuzes keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
zegt ie in het micasaverde forum....;)
Vera heb ook Zwave dus mocht je met beide protocollen willen werken (in de toekomst) omdat zwave wel terugkoppeling geeft...

[ Voor 14% gewijzigd door DRuw op 13-02-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Voor dat geld zou ik de vera kiezen.......onder het mom van hobbies moeten geld kosten......ga de nuon smart plug stekkerdoos en een losse stekker kopen. Ik kon goedkoop een nuon bon overnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
L201 schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 09:00:
[...]

Weet je nog hoe je hem uiteindelijk geconfigureerd hebt?
Toen ik hem voor het eerst geinclude had, en het niet werkte heb ik wat notifications ingesteld, voor batterylevel, maar ook voor activation van scene 0, 1 en 2. Ik kreeg alleen een notification van scene 0, als ik op de onderste button klikte. (of als ik deze 3x snel achter elkaar klikte)

Toen heb ik onderstaande werkwijze geprobeerd en parameters 13 en 14 gezet. Nu krijg ik helemaal geen notification binnen :(

[...]
http://www.hashop.nl/Webw...er-Voor-Busch-Jaeger.html

Wat hier vermeld staat komt wel overéén met mijn bevindingen wat ik er nog van herinner (is overigens ook letterlijk de wandzender die ik gebruik)

Maar toen ik wist hoe het moest heb ik hem wel eerst ff helemaal gereset. (dus eerst via vera verwijderd en daarna reset combinatie op de zender uitgevoerd. Was iets met 1 van de knopjes indrukken en daarna 3x up , 3x down klikken ofzo.(is al weer 1.5 geleden ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
screamhouse schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:45:
Voor dat geld zou ik de vera kiezen.......onder het mom van hobbies moeten geld kosten......ga de nuon smart plug stekkerdoos en een losse stekker kopen. Ik kon goedkoop een nuon bon overnemen.
Nice:)
beetje offtopic maar hoe kom je normaal aan die bonnen eigenlijk? ik kan er niet veel van vinden en hoor er wel vaker mensen over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
The-Source schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:46:
Tja laat ik het even makkelijk zeggen, ben beveiligingsmonteur, sensoren die draadloos communiceren & goedgekeurd zijn voor alarmsystemen moeten beschikken over Jamming detectie. Standaard z-wave spul heeft dat niet. Vaak zit er ook geen contact op die sabotage signaleert. Dus een volwaardig alarm systeem met z-wave componenten red je niet.
2e punt je doormelding dit kan alleen persoonlijke meldingen zijn want een vera kan niet op een PAC. Dus je moet je internetlijn ook aan een UPS hebben. En dan heb je nog een punt van dat een mailtje / sms nou niet echt hoge prioriteit hebben op het internet waardoor er toch wel vertraging kan optreden.
Bedankt voor je reactie. Ik heb gelezen dat bijv. de Everspring SP814 een bericht stuurt naar de controller bij sabotage (demonteren van de montageplaat). Wat doormelding betreft: ik wil niet op een PAC maar gewoon zelf geinformeerd worden middels e-mail EN telefoontje naar mijn GSM of naar de buren. Wat bedoel jë met "internetlijin ook aan een UPS hebben"?

En... als beveilingsmonteur: hoe heb jij je huis dan beveiligd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Loekie schreef op zondag 03 februari 2013 @ 22:49:
Domotica != security.
Je kunt wel het een en ander beveiligen met Z-wave en bijv een Vera, maar verwacht niet hetzelfde als bij een dedicated securitysystem. Ik zou zelf kiezen voor koppeling tussen bijv Visonic en dan een Vera waarbij je de werking van de Visonic niet aantast.
Batterypacks etc zijn vast mogelijk, maar moet je niet willen.

Waar je trouwens met een Vera wel voor op moet passen is dat security niet extreem goed uitgedacht is, zodra je op het zelfde netwerk zit zijn zaken als passwords voor IP-cams etc gewoon uit te lezen.
Bedankt voor je reactie. Een dedicated alarmsysteem met de benodigde extra sensoren kost gauw ook al weer > 700 EURO. En wat heeft koppeling tussen bijv. Visonic en Vera nou voor toegevoegde waarde als de werking van de Visonic niet aangetast mag worden ??

Verder is het mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt met security. Als ik mijn thuis-netwerk goed/normaal beveiligd heb hoe groot is dan de kans dat "onbevoegden" mijn Vera systeem kunnen saboteren/hacken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Uitlezen van de status van het alarmsysteem door Vera
Scenes schakelen ahv alarmering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Mai Pensato schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 21:50:
[...]

En... als beveilingsmonteur: hoe heb jij je huis dan beveiligd ?
Gewoon een dedicated alarm systeem :Y) (honeywell galaxy G2-44+ om precies te zijn)
Helaas kan deze niet rechtstreeks over rs-232 babbelen maar misschien dan ik hem ooit nog ga vervangen voor een Galaxy GD-48 welke wel over rs-232 te benaderen is. Protocol is helaas niet echt vrij toegankelijk maar er word aan gewerkt. Ook bij ons op de zaak zelf om het via de KNX -> rs-232 te interfacen. Andere optie is dmv een Fieldcommander die op de rs-485 bus als code-bediendeel voordoet ;) met alle nadelen van dien ;)

En wat ik bedoel met het back-uppen van je internetlijn, als je stroom uitval hebt doet je internet het niet meer. En als je dan voip hebt als back-up dan heb je ook geen succes, daarnaast moet je vera natuurlijk ook in de lucht blijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
The-Source schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:11:
[...]

http://www.hashop.nl/Webw...er-Voor-Busch-Jaeger.html

Wat hier vermeld staat komt wel overéén met mijn bevindingen wat ik er nog van herinner (is overigens ook letterlijk de wandzender die ik gebruik)

Maar toen ik wist hoe het moest heb ik hem wel eerst ff helemaal gereset. (dus eerst via vera verwijderd en daarna reset combinatie op de zender uitgevoerd. Was iets met 1 van de knopjes indrukken en daarna 3x up , 3x down klikken ofzo.(is al weer 1.5 geleden ;) )
Tja... het wil nog steeds niet allemaal lukken :(

Mijn Fibaro werkt inmiddels vlekkeloos, en kan ik via de 206 impulsdrukker of via de Vera bedienen.
De wandzender is ook gewoon zichtbaar binnen mijn Vera, maar daar houdt het ook zo'n beetje op!

Veel van de links over de werking van de wandzender gaan over een directe association met een andere schakelaar, waarbij er 3x op de wandzender op UP geklikt moet worden, en vervolgens 3x op de andere schakelaar op UP, zodat ze gekoppeld zijn.
Dat gaan al niet werken icm de Fibaro en een impulsdrukker, om er op die laatste geen up/down zit maar je maar aan 1 kant kan schakelen..

Dan de andere optie, door de wandzender een scene te laten activeren, en zo kan je via de Vera maar doen wat je wilt. Daar staat hier bijvoorbeeld een documentje voor: http://www.domotica-shop....-sc%C3%A8nes-p-16380.html
Maar ook al heb ik die parameters 13 en 14 aangepast, en notifications ingesteld, ik krijg gewoon niks binnen.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ ik heb helemaal geen parameters aangepast.
Nadat je wandzender in je vera zichtbaar is weet je dat deze in hetzelfde netwerk zit. Dan 3x op wandzender klikken en 3x impuls doen op je fibaro en eventueel nog een keer 3x op de wandzender. Zo is het ongeveer bij mij gelukt. Maar dit alles wel nadat ik hem dus eerst volledig had gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Heb jij de .me variant van de wandzender? Of de gewone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De gewone want heb zelf helemaal niets me dat .me firmware ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Onderstaande code heb ik toegevoegd aan LUUP van de Scene "MediaUit".
Bedoeling: Schakelt 's avonds stroom achter de Media apparatuur uit (standby killer) TENZIJ lampen nog branden en test dit elke 5 minuten opnieuw totdat de scene uitgevoerd kan worden..
Zolang lamp nog brand, ben ik er ook nog en moet de boel (While....) dus niet uit.
Toch doet onderstaande code niet wat verwacht wordt. Media schakelt niet uit.
Wat zie ik over het hoofd?

while luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","Status",20)=="1" do
-- TV Light is still on, do not yet turn off MMedia equipment
-- Delay for 5 minutes = 300000 miliseconds and try again.
luup.sleep(300000)
end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^
Als eerste! een sleep van 30 seconde is echt killing want je hele luup engine staat dan 30 seconden stil en andere scens worden dan ook niet uitgevoerd!

Beter zou zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
local status = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","Status",20)

if (status == "1") then
         return false
  elseif (status == "0") then 
          return true
        else
            luup.log("Scene huppelepup geeft volgende error status: " .. status)
 end

De return true zorgt er voor dat de apparaten die je via de UI aanklikt om te schakelen geschakeld worden en met return false word alles geannuleerd.

Je zou dan via een shedule van 30 seconde die controle kunnen laten uitvoeren of via een trigger als je een countdown plugin gebruikt (persoonlijke voorkeur) want deze kunnen je namelijk ook pas laten starten wanneer de status van apparaat 20 pas op 1 komt ;)
Zo blijft je performance weer wat hoger wanneer het niet nodig is om te controleren en is de status interval controle ook makkelijker te wijzigen en tevens ook te stoppen ;)

[ Voor 0% gewijzigd door The-Source op 16-02-2013 16:31 . Reden: code iets verbetert ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
Als eerste! een sleep van 30 seconde is echt killing want je hele luup engine staat dan 30 seconden stil en andere scens worden dan ook niet uitgevoerd!
Oh, dat had ik niet verwacht. En ik had het nog wel over 5 minuten :-) Dank voor de tips. Ik ga er wat mee rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
The-Source schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 23:12:
De gewone want heb zelf helemaal niets me dat .me firmware ;)
Okay... ik heb dus juist de .me variant... Geen idee of daar het probleem in schuilt.. Alhoewel je toch zou mogen verwachten dat het gewoon werkt zoals in de manual beschreven staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik heb de .me variant en het ding werkt wel maar zoals ik al eeder zei, het is een pokkeding om ingesteld te krijgen.
Ik weet ook niet meer precies wat ik gedaan heb (naast dat het niet lukte en ik er een week niet naar gekeken heb).
Als hij werkt dan doet hij het netjes... blijven proberen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
ik ben bang dat er niks anders opzit dan hem maar weer te verwijderen en opnieuw toe te voegen en wat te klooien met instellingen... En dat riedeltje maar blijven herhalen tot het werkt :(

Weet je nog wel hoe je hem toe had gevoegd? Als je naar Add devices gaat, dan heb je twee zwave optie's namelijk Add ZWave devices, like light switches, door locks, thermostats, etc. en Advanced Z-Wave devices.
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-9.png

Ik heb beide opties geprobeerd, waarbij het me opviel dat je bij de laatste (onderste) optie na het toevoegen van het device geen batterij status had, waardoor ik hem toch weer verwijderd heb... Maar misschien komt die status pas later omdat hij nog wat aanvullende communicatie moet hebben?

Misschien dat wat screenshots nog wat duidelijkheid kunnen geven? Als je dat eens zou willen vergelijken met je eigen instellignen bijvoorbeeld.. Nu weet ik eerlijk gezegd niet meer op welke manier ik hem de laatste keer toe had gevoegd, want er wordt geen batterijstatus getoond :D De parameters 13 en 14 heb ik wel verwijderd laatst, omdat ik hem rechtstreeks probeerde te koppelen....
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-17.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-10.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-11.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-12.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-13.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-14.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-15.png
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p612/Rutger_Kars/sshot-16.png

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Ik volg niet precies wat hierboven geprobeerd wordt aan te sluiten, maar het komt mij allemaal niet echt gebruiksvriendelijk over. Is dit typerend voor de Vera?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 09:06:
Ik volg niet precies wat hierboven geprobeerd wordt aan te sluiten, maar het komt mij allemaal niet echt gebruiksvriendelijk over. Is dit typerend voor de Vera?
mwoa, niet echt als ik het van de 3 opties mijns inziens wel degene waar je het meeste aan kunt programmeren met code.
voor de basisinstellingen is het redelijk simpel, op een enkele sensor/schakelaar na dan.
Die duwi/zwave.me wallcontroller is daar een voorbeeld van, net als de 4-in-1 van aeon labs (in mindere mate).

• janpep
Heeft iemand ervaring met Vera schedules "After sunset"?
Ik stel op alle dagen van de week voor Time: "After Sunset" en voor h:m:s respectievelijk 1, 0 en 0.
Om 18:03 wordt mij een notification gezonden, terwijl vandaag de Sunset volgens een website op 18:05 zou zijn. Nu maak ik mij niet druk om die twee minuten, maar wel om het uur dat niet wordt toegevoegd. Ook hier zijn tips weer welkom.

• The-Source
^ beter een scene maken met een shedule van bijvoorbeeld 5 minuten. En dan via luup die waarde laten checken met een if statement
laat maar even weten wat je hier zelf van kunt maken, dan kan ik waar nodig wel even helpen met je code. Want als je het niet eerst zelf probeert dan leer je het zelf namelijk nooit. En ook ik zelf kijk met regelmaat naar het micasaverde forum voor voorbeeld code ;)

[ Voor 50% gewijzigd door The-Source op 22-02-2013 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 23:54:
beter een scene maken met een shedule van bijvoorbeeld 5 minuten. En dan via luup die waarde laten checken met een if statement
Ik begrijp dat er meerdere manieren zijn om iets op te lossen. Waar het mij om gaat is dat het ding dus gewoonweg niet doet wat je hem opdraagt. (Ook krijg ik twee notificaties, terwijl er toch echt maar 1 x staat aangevinkt.)

Wat de "time after Sunset" betreft In mijn geval heb ik een scene, die ik start met Schedule.
Het Schedule staat op 1 uur After Sunset, maaar hij voegt dat uur dus niet toe. RaRa.
Ik ben pas in staat om andere wegen te verkennen, wanneer ik eerst een verklaring heb dat de meest voor de hand liggende weg inderdaad niet doet wat het zou moeten doen.

Jullie begrijpen ondertussen misschien dat mijn "enthousiasme" voorlopig wel beperkt lijkt te blijven tot deze stekkers en uitbreiding voorlopig niet aan de orde is. Als tweaken betekent dat je eindeloos veel tijd bezig bent iets wat niet functioneert zoals het behoort toch aan de praat te krijgen, dan had ik daarvan toch echt een ander idee.
Ook dat lijken me geluiden die hier best mogen klinken. Ik beschouw mijzelf niet als de meest onhandige in dit soort zaken, terwijl ik ook niet bij de geringste tegenslag opgeef. Bezint eer gij begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Als je 2 notificaties krijgt dan zal er toch een instelling niet goed staan.
Belangrijk is het volgende in de gaten te houden.
Afbeeldingslocatie: http://wiki.micasaverde.com/images/8/8a/SceneFlowchart.png

Zoals je daarin ziet is standaard alles als OR en als je zelf niet er voor zorgt dat het aan meer dan 1 voorwaarde moet voldoen dan gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Ik heb zelf ook meerdere triggers die before/after sunset plaats moeten vinden, met daarbij verschillende tijdsintervallen (alhoewel allemaal minder dan een uur), en dat gaat allemaal gewoon goed!

Misschien eens proberen wat hij doet als je hem op 15 min. after sunset zet? Om uit te sluiten dat het in de uurberekening zit zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
L201 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:04:
Misschien eens proberen wat hij doet als je hem op 15 min. after sunset zet? Om uit te sluiten dat het in de uurberekening zit zeg maar
Ik ben er nog niet uit. Voorbeeld van gisteren: Het staat ingesteld op "After Sunset" + 45 minuten.
Via Google kom ik erachter dat Sunset bij mij om 18:21 uur zou zijn.
Ik verwacht dan dat de lamp drie kwartier later aangaat. Om 19:06 uur.
Schema van Vera zegt dat de last run was op 01.03.2013 19:07 uur (dat lijkt op een uur verschil. Mogelijk iets van zomer/wintertijd? De UI van de Vera geeft een tijd weer die 1 minuut voorloopt op mijn PC.)
ECHTER....
Ik ontving een nodificatie mailtje met een verzendtijd op 17:49 uur en constateerde dat de lamp ook voor 18:00 uur al aan was.
NB. Tijdzone staat op Amsterdam.

Laten we zeggen dat het anders reageert dan ik verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ om uit te sluiten of je schedule niet goed werkt of de email kun je het volgende doen.
Je schedule stel je gewoon in hoe je hem wilt hebben. BV 40 min na sunset.
Verder voeg je dan het volgende toe aan het tabblad LUUP:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
local tekst = "40 min na zonsondergang, de tijd van verzending op de vera is "
local t = os.date('*t')
tekst = tekst .. t.hour .. ":" .. t.min
-- begin code voor notificatie via mail
local smtp = require("socket.smtp")

local SMTP_SERVER = "de smtp server van je provider"
        local SMTP_PORT = "25"
        local USER_SENDING = "<jij@jouwdomein.nl>"
        local USER_RECEIVING = "<je.eigen@mail-adres.nl>"

local from = USER_SENDING
        local rcpt = {USER_RECEIVING}

local mesgt = {
            headers = {
                to = USER_RECEIVING,
                subject = "test script sunset."
            },
            body = tekst
        }

local r, e = smtp.send{
            from = from,
            rcpt = rcpt, 
            source = smtp.message(mesgt),
            server = SMTP_SERVER,
            port = SMTP_PORT,
          }

if (e) then
            luup.log("Yikes " ..  e)
        end

-- einde notificatie code

Vergeet niet op save Lua onder aan te klikken ;)

[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 02-03-2013 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Iemand het stroomverbuik aan de praat gekregen van de Nuon powernode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 15:03:
Verder voeg je dan het volgende toe aan het tabblad LUUP:
Afgelopen week geen gelegenheid gehad. Zojuist de code toegevoegd. Dank voor tip. Ik laat de resultaten nog weten.

@screamhouse: Ik zat op het spoor om via de Datamine plugin te ontdekken wat allemaal wel en niet van deze onderdelen te zien is. Gedachte dat er misschien toch wel parameters gezet zouden kunnen worden om zichtbaar te maken wat niet zichtbaar is. Ik ben er niet uitgekomen.

Nog een kleinigheid....
Met de "Everspring ST814 Z-Wave Temperatuur en Vochtigheidsensor" ben ik er ook nog niet. Temperatuur wordt op het apparaat zelf met 1 decimaal weergegeven. In Vera Dashboard echter alleen in hele getallen. Ik kom niet tegen hoe ik dit naar mijn hand kan zetten. Ik ben vast niet de eerste en de enige die hier tegenaan loopt.

[ Voor 23% gewijzigd door janpep op 09-03-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
screamhouse schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 12:55:
Iemand het stroomverbuik aan de praat gekregen van de Nuon powernode?
Bedoel je de smart plug van greenwave?
De enkele plug werkt goed, geeft verbruik aan in W.
De 6 plug in vera schakelt wel, maar het verbruik werkt niet. Er ontbreken parameters die vera niet invult.
Het zijn 6 Child devices, hoop dat de aangekondigde update van vera dit probleem oplost.
Ook de fibaro universele binaire sensor met vier temperatuur sensors geeft de temperatuur alleen in hele graden aan in de vera. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
De update is er zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
Met de update bedoel ik van versie 1.5.408 naar een hogere van de vera, die is er nog niet.
Welke update bedoel jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
catr schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 15:36:
[...]

Met de update bedoel ik van versie 1.5.408 naar een hogere van de vera, die is er nog niet.
Welke update bedoel jij?
"You are running the latest version: 1.5.460"
Deze 'beta' draai ik nu toch al wel een paar maanden en zal wel bijna final wezen.
De 460 versie is minimaal nodig voor het goed draaien van de AEON 4in1 melder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catr
The-Source schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:18:
[...]

"You are running the latest version: 1.5.460"
Deze 'beta' draai ik nu toch al wel een paar maanden en zal wel bijna final wezen.
De 460 versie is minimaal nodig voor het goed draaien van de AEON 4in1 melder ;)
Op de vera site staat dat de laatste beta versie 1.5.621 van 1 maart is. Die zal binnen enkele weken worden vrijgegeven. Weet niet of je die kunt downloaden.

Net update gedaan naar versie 1.5.622 :)

[ Voor 4% gewijzigd door catr op 09-03-2013 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik bedoelde idd die van hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik weet niet of je een vera 3 of een 2 hebt maar ik heb een vera 2 en via de webinterface en losse firmware website ( https://cp.mios.com/firmware ) heb ik nog steeds de meest recente ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Die ga ik morgen middag maar eens rustig installeren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik krijg mijn powernodes niet aan een room toegewezen, ze schieten iedere keer terug naar no room. Iemand een idee/zelfde issue?

Upgrade gedaan, nieuwe icoontjes voor de rookmelders, deursensor zie ik nog niet

[ Voor 24% gewijzigd door screamhouse op 10-03-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ de child devices blijven in dezelfde ruimte als het hoofd apparaat. Dus die verplaatsen saven en de rest verhuisd mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
dank, zou ook wel leuk zijn om een beter icoontje hier voor te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^dat zou je kunnen aanpassen bij het tabblad advanched en dan device_type een andere waarde geven maar let op. Het kan heel goed wezen dat het dan niet goed meer functioneert want binnen zo'n device type kan aan / uit weer anders geschakeld worden.
Zo word het ene type dmv van "urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1" gestuurd en de andere door "urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1" Verschil is dat de ene met 0/1 werkt en de andere met On/Off
Een eigen device type maken kan natuurlijk ook maar dan moet je toch echt wel een 'stukje' dieper in de luup files gaan duiden en het maken van eigen plugin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik ben nieuw hier en ken er nog niet veel van, maar wat niet is kan nog komen, dat is althans de bedoeling

Ik ben van plan om micasaverde te gebruiken als alarm, nu vraag ik me af als je het alarm wilt in of uitschakelen je dan een code kan invoeren?
Ik heb al wat rondgekeken en vind daar niets over terug.
Ook is het de bedoeling om wat lichten en dergelijke van op afstand te kunnen bedienen welk apparaat raden julie aan de vera lite of vera 3.
Wat zijn de voor en nadelen.

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Verschil tussen de lite en de vera 3 staat in de startpost, oa wel of geen wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op maandag 11 maart 2013 @ 20:58:

Ik ben van plan om micasaverde te gebruiken als alarm, nu vraag ik me af als je het alarm wilt in of uitschakelen je dan een code kan invoeren?
Ik heb al wat rondgekeken en vind daar niets over terug.
Ik ben zelf niet op de hoogte van een plugin die dit zou kunnen doen maar het probleem is dan ook dat je een interface moet hebben om te bedienen die altijd aan moet zijn.

Een vera zou je kunnen gebruiken om te signaleren maar echt een alarm systeem is het niet en zal het ook niet worden. Neemt natuurlijk niet weg dat je wel een aantal zaken er mee kunt regelen. Je zou bv via een afstandbediening scenes kunnen koppelen waarbij de ene je 'alarm' op scherp zet en de andere scene deze weer deactiveert. Als het 'alarm' op scherp staat zou je dus bij beweging weer andere scenes kunnen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik snap het, dus het "alarm" is een scene die je aan of uit kan schakelen maar je kunt ze niet coderen, nu dat is op zich geen probleem een indringer weet toch niet welke scene hij daarvoor moet uitschakelen ( zou met een tablet werken aan de inkomdeur) zou eventueel een sirene met zwave kunnen plaatsen dan zijn we toch gewaarschuwd als er ongewenst bezoek is.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
je kan het ook doen vlgs mij met een tagreader van ihome.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok er is dus geen app die dit mogelijk maakt :-(. Wou zo graag met een tablet werken aan de deur.
Wat als ik via mijn smartphone het alarm wil uitschakelen dit gebeurt dan ook zonder code ofzo.

Het eminent domotica staat me wel aan, jammer van het maandelijks abbonement die je moet nemen indien je via smartphone wilt werken
Of weet iemand een omwegje

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Je kunt even naar de beveiligingsopties van de zipabox kijken.
als je de interface op een tablet draait kun je daar ook een keypad op toveren (ik gebruik het zelf niet maar misschien is het een idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
After Sunset Scheduling
Zie hier de bevindingen na toevoeging van LUUP code voor mail bij uitvoering Scene die ingesteld staat op 45 minuten After Sunset..
1. De Sunset tijd volgens opgave van een website.
2. De Device Notification tijd is tijdstip van Notificatie mail op moment dat lamp aan gaat.
3. De Script tijd is tijdstip van mail uit luupcode.

DagSunset tijdDevice Notification tijdScript tijd
Woensdag18:43 uur18:45 uur19:29 uur
Donderdag18:44 uur18:40 uur19:31 uur
Vrijdag18:46 uur18:12 uur19:33 uur

Het geeft mij de indruk dat ik niet zou wedden op het tijdstip dat de lamp vanavond aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ Nou ik als ik het zo zie (verschil tussen device notification tijd <> script tijd) is dat je 2 scenes hebt lopen. In de scene van het script tijd mailtje moet je de lamp schakelen. Of kan het zijn dat de donderdag en vrijdag deze toen met de hand is geschakeld?
Het verschil tussen sunset tijd en script tijd komt wel aardig netjes overéén met de gewenste 45min.

[ Voor 9% gewijzigd door The-Source op 17-03-2013 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Voor de mensen met een Essent e-thermostaat, er is nu een plugin beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
Even een vraagje aan de Vera Lite gebruikers met RFXcom :)
Ik twijfel nog tussen een Vera Lite met RFXcom of een HomeWizard. Ik heb wat KlikAaan KlikUit materiaal en vind het zonde die allemaal te gaan vervangen.

Ik wil graag weten hoe het zit met losse KikAan KlikUit afstandsbediening. Voeg ik deze gewoon toe in de VeraLite (elke knop afzonderlijk?) en kan ik deze vervolgens weer aan een ontvanger koppelen? En kan ik er ook Scene's met schakelen?
Tevens wil ik graag weten of je dan met een KlikAan KlikUit afstandsbediening vervolgens Z-Wave metariaal kan schakelen via de Vera Lite.

Als dat allemaal mogelijk is dan is, dan wordt de keuze een stuk makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ehhh ja
als je een knop indrukt ziet de vera het ding, je hoeft niet handmatig dingen in te gaan voeren of te zoeken naar de ab.
iedere knop (aan/uit combi) ziet de vera als een schakelaar en daar kun je alles mee doen wat je met een normale schakelaar ook kunt, zwave of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
DRuw schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 08:48:
ehhh ja
als je een knop indrukt ziet de vera het ding, je hoeft niet handmatig dingen in te gaan voeren of te zoeken naar de ab.
iedere knop (aan/uit combi) ziet de vera als een schakelaar en daar kun je alles mee doen wat je met een normale schakelaar ook kunt, zwave of niet.
En dimbare KlikAanKlikUit ontvangers? Werken die ook via de Vera Lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
dat moet je even googlen vrees ik, ik dacht dat daar een issue mee was maar ik heb ze zelf niet dus nooit echt naar gekeken...
kleine edit, ff gegoogled en de RFXCOM kan het en vanaf een bepaalde versie van de vera ook zo te zien.
Wel RFXCOM en Vera naar de laatste firmware schoppen dus O-)

[ Voor 40% gewijzigd door DRuw op 21-03-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:22:
^ Nou ik als ik het zo zie (verschil tussen device notification tijd <> script tijd) is dat je 2 scenes hebt lopen.
Er is maar 1 Scene die iets met de lamp doet. Ook is er niet met de hand geschakeld.
De notification zit op het schakelen van het device bij Turned On en Turned Off
Ik heb een Scene no. 21 voor de lamp, waar onder
- Devices (immediate): 1 lamp aangezet wordt.
- Triggers: hier staat niets
- Schedules: hier zit mijn 45 minuten na Sunset schedule op Enabled
- Luup: waar in de code alleen de mailing met de tijd van de vera zit.
- Advanced: hier zie ik (met Delay: immediate) de SetTarget van de lamp op 1.
Volgens mijn bescheiden mening is het Schedule het enige dat de schakeling van deze lamp activeert.
Kijk ik onder "Automation --> Schedules", dan is het ook het enige schema dat rond die tijd plaatsvindt.
Ik zal eens kijken of ik de logging kan inzien. Misschien dat ik daar een aanwijzing tegenkom.
Overigens ook tamelijk onhandig dat de log niet vanuit de user interface bereikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
check de log viewer plugin, dan kan het via de UI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^maar je hebt dus geen schakelaar waarmee je hem met de hand aan kunt zetten?

Dus je scene heeft niet als trigger dat de lamp is geactiveerd? Want dan zou namelijk ook de email via luup gestuurd worden. Dit kun je ook ff checken door via dashboard naar overview te gaan en helemaal rechts onder aan, upcoming shedules te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Meer mensen met een vera die denkt dat de zomertijd is ingegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:45
Ja, gisteravond ging de verlichting een uurtje eerder uit dan normaal. Ik zie niets geks aan mijn instellingen (tijdzone Amsterdam). Ik heb 'm maar even op Londen ingesteld, dan klopt de tijd weer. Volgend weekend misschien weer terug naar Amsterdam? Beetje slordig van de makers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
Hier stond deze plots op andere tijdzone Abidjan-africa oid.
Terug naar A´dam en tijd weer goed, geen wonder dat wakeup/light vanochtend te vroeg was....

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 22:03
Ik heb het inderdaad ook gehad dat de Vera tijd een uur vooruit is gegaan. Ik heb contact opgenomen met support en wacht nu op een reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door computergek92 op 29-03-2013 20:12 . Reden: Ondertussen zelf opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Dat zal wel de reden zijn geweest dat ik mee notificatie eerder kreeg gisteren. Zag ook toen dat de tijd en uur later stond.
edit:
Net ff op het klokje rechtboven geklikt, stond bij mij me tijdzone op Abjardan of zoiets. FF naar Amsterdam toe gezet en klok is weer goed

[ Voor 38% gewijzigd door The-Source op 25-03-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Staat een hele thread op mcv forum, maar goed ik overleef het weekje wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 22:03
Ik heb tot op heden geen reactie gehad van de support desk, maar deze code in de thread op het Micasaverde forum heeft geholpen om de tijd goed te zetten. Om het goed te zetten doe het volgende:

UI4:
Go to MiOS Developers >> Test Luup code and run the script.

UI5:
Go to Apps >> Develop Apps >> Test Luup code and run the script.

-- Replace the summertime string in /etc/TZ.
local file = io.open("/etc/TZ", "r+")
local line = file:read("*l")
line = line:gsub("3%.4%.0", "3.5.0")
local tz = line:gsub("10%.4%.0", "10.5.0")
file:seek("set")
file:write(tz)
file:close()

-- Replace the summertime string in /etc/TZ-full
local file = io.open("/etc/TZ-full", "r+")
local line = file:read("*l")
line = line:gsub("3%.4%.0", "3.5.0")
line = line:gsub("10%.4%.0", "10.5.0")
file:seek("set")
file:write(line)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
Is het niet verstandiger om de tijdzone even op Londen in te stellen, en dan komend weekend weer terug naar Amsterdam?

Ik ga er even vanuit dat dit probleem alleen dit jaar optreedt, en dat het volgend jaar wel klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb zelf zoals boven vermeld gewoon mijn tijdzone goed gezet en probleem opgelost. Moet er wel bij vermelden dat MCV en ntp service heeft geïnstalleerd op mee vera 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BTW, de firmware upgrade is nu officieel gereleased(public)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janpep
The-Source schreef op zondag 17 maart 2013 @ 14:22:
Het verschil tussen sunset tijd en script tijd komt wel aardig netjes overéén met de gewenste 45min.
Uiteindelijk is het opgelost.
Ik moet eerlijk bekennen dat een deel van het probleem bij mijzelf lag. Zoals eerder gesuggereerd, bleek het betreffende apparaat toch ook via een andere scene per ongeluk mee geschakeld te worden. Daardoor raakte ik het spoor bijster. Daarnaast bemerkte ik echter een tijdverschil tussen Vera en PC tijd. Toebn begon ik helemaal af te haken.
Ik heb daarna contact gehad met support. Zij hebben middels een "fix" de tijd goed gezet. Daarna kwam ik erachter dat de timezone ineens op Abidjan stond. Eigenwijs als ik ben zette ik het direct weer terug op tijdzone Amsterdam, maar was daarmee ook de correcte tijd weer kwijt. Toen ik dat rapporteerde werd mij bleek wat men fix noemde, slechts een workaround. Geadviseerd de firmware upgrade te doen.
Inmiddels is dat gedaan. De weergegeven tijd klopt weer (ook in de huidige zomertijd) en tevens is ook mijn 3/4 uur aftger sunset schedule perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
de fix voor de tijdzone deed het vandaag ineens niet meer ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ bij mij staat me tijd gewoon goed nadat ik van de week eerder de tijdzone weer goed had gezet. Helemaal geen fix geïnstalleerd. Maar ik denk zelf dat ipv de fix draaien je de ntp service beter kunt installeren (of laten installeren door de support) gewoon ticket melden -> remote support aanzetten en "3e paasdag" zal het ongeveer opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Sinds gisteren Vera Lite.
Ik kan wel een lokale verbinding krijgen met de Vera, maar die valt spontaan weer weg, omdat het IP-nummer verandert. Ik heb de router (D-Link DIR-655) dan ingesteld op een vast IP-adres voor de Vera. De Vera zelf heb ik op static IP gezet, waarna de lokale verbinding wel stabiel blijft. Ik heb de firmware kunnen upgraden:

Firmware: Testing connection to download server ... OK
You are running the latest version: 1.5.408 .

De MIOS-website kan de Vera helaas niet vinden:
Error: Cannot communicate with your unit

Het netwerklampje blijft ook continu knipperen (verschillende kabels geprobeerd en ook aan router, switch en rechtstreeks op kabelmodem).

Toen ik vanochtend wakker werd, bleef het groen lampje wel continu branden, maar dat is na 5 uur. Toch vrees ik dat er iets niet normaal is: Als ik de stroom eraf haal en dan weer aansluit, dan brandt het groene lampje helemaal niet meer. Als ik de netwerkkabel eruit haal en dan weer aansluit, blijft het weer eindeloos knipperen.

Omdat ik naar het werk moest vertrekken, kon ik niet proberen hoe de internetverbinding is.
Dat hoop ik vanavond te testen.

Intussen vroeg ik me af of / hoopte ik dat dit toch normaal gedrag is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
normaal dat je niet kunt inloggen en dat je errors krijgt.... ehh nee dus.
lijkt er een beetje op dat dit aan je router ligt (als je met fixed ips werkt blijft het wel werken zeg je) dus ik heb het idee dat je router de boel tegenhoud..
Ik zou daar eerst eens naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ga ik zeker nog opnieuw naar kijken. Maar is het dan logisch dat hij het ook niet doet achter een switch of direct op de kabelmodem? Met een fixed IP heb ik overigens alleen een stabiele lokale verbinding; De website van MIOS ziet dan ook wel dat ik een Vera heb, maar hij kan er geen verbinding mee krijgen. Hij is contactgestoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Tja, als je router het probleem is en je haalt die er tussenuit zou het natuurlijk wel moeten werken... dan moet je alleen wel met een andere internet verbinding inloggen op je vera (ik kan op mijn werk bijvoorbeeld niet mijn vera of zipabox in omdat dit via poorten gaat die geblokkeerd zijn...zucht)
Ik zou het gewoon stapsgewijs proberen: eerst direct aan een pc hangen en testen, lukt dat, switch ertussen, dan met je modem of router en dan gewoon kijken vanaf welk punt hij niet meer wil...
Heb je nog gekke instellingen gedaan op de vera of huisnetwerk (router) wat het zou kunnen zijn?
Bij mij was het plug en play namelijk en ik heb wel een paar instellingen qua portforwards enzo die geen enkel probleem opleverden.. dus zo moeilijk doet het ding niet in auto-modus 8)

[ Voor 3% gewijzigd door DRuw op 10-04-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb vannacht al alles geprobeerd:
- Rechtstreekse kabel tussen Vera en modem
- Vera op de switch
- Vera op de router
- Vera op de router zonder firewall
- Vera op computer
- Vera door het raam :-)

Ik begin te vrezen dat er iets is met de Vera zelf... Gezien alle blije mensen op internet, denk ik dat ik misschien pech heb gehad. Jammer, maar dat kan altijd natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:44
vziw bouwt een vera zelf verbinding op met mios via een ssh-verbinding, outbound zou dat geen probleem op mogen leveren tenzij je firewall te strak staat.
Aangezien je het ding net hebt, reset hem eens? Wissel eens kabel(staat er niet expliciet bij...).
Laat het ding eens lopen en kijk dan met ping -t <VERA_IP> of je tijden een beetje stabiel blijven?

Als dat allemaal niet werkt, ben ik bang dat het ding toch niet fris is.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeten: Resetten en kabels verwisselen ook geprobeerd.
Het is een korte nacht geweest :-)

Gebeld naar winkel: Ze sturen een ander exemplaar op

Iedereen bedankt om mee te denken en zo vlug te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb zelf ook wel eens na een firmware update dat hij zeer moeilijk connect. Lijkt dan meer iets te wezen in de vorm van... Vera probeert een connectie te maken en dat lukt niet / probeer een configuratie op te halen wat niet lukt.
Even 30 seconden stroom eraf... ethernetkabel los. Stroom erop totdat zwave led continu brand. En dan pas de netwerkkabel er weer in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat ik thuis kwam, brandde het groene lichtje continu.

Geprobeerd verbinden te maken met MiOS website:
Werkt!

Website raadde aan om firmware te updaten.
Dacht dat het al gebeurd was, maar opnieuw update gedaan.

Ennnnn...
Hoera! Het werkt!!!
Tel kwijt geraakt, maar heel vaak stroom en netwerkkabels losgetrokken en teruggeplaatst, maar het werkt gewoon.

Ik kan nou op 50 km afstand even het stopcontact uitschakelen als ik dat vergeten was om sluipstroom uit te schakelen!! Heftig :-)

Ik ben aangenaam verrast en het lijkt ook heel betrouwbaar nu.
Dit gaat een verslavende hobby worden, voel ik al. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende vragen :-)

Als ik alles Z-Wave compatible wil maken in een toekomstig appartement, dan zou ik 12 lichtschakelaars en 20 stopcontacten moeten vervangen:

- Ik vond op internet een Duwi Z-Wave Inbouw Schakelaar van 34.95 euro. Busch-Jaeger is 10 euro duurder.
Edit: Philips heeft blijkbaar LED-lampen die op Z-Wave reageren (maar geen informatie terugkoppelen, omdat het niet native Z-wave is). Aeotect zou met echte Z-Wave LED-lampen komen? Dan is de lichtschakelaar eigenlijk niet nodig (aangenomen dat de LED-lampen lang meegaan)...

- Stopcontact: Ik weet niet altijd zeker waar ik naar zit te kijken, maar een Z-Wave inbouwmodule voor stopcontacten bestaat niet? Wel tussenstekkers. De goedkoopste zijn van Everspring?

- Bestaan er eigenlijk Z-wave stekkerdozen?
De tussenstekkers passen immers niet naast elkaar in een gewone stekkerdoos.

- Iemand ervaring met een electronisch deurslot voor een voordeur? De Z-Wave versie in NL is denk ik niet echt wat ik bedoel. Het is een 1-punts slot. Dus als ik eigenlijk een driepuntsslot wil hebben, zou ik hem drie keer moeten plaatsen, maar dan zitten er drie deurklinken op de deur :-) Bovendien gaat hij niet automatisch op slot na openen blijkbaar, dus de deur kan per ongeluk gewoon open blijven. Valt ook teveel op.
De UniKey lijkt leuk, maar is ook een enkelvoudig cylinderslot.
De Nemef Radaris lijkt schitterend, heeft een driepuntsvergrendeling, maar kost 651 euro.
De laatste twee zijn mogelijk geen Z-wave, hoewel de Nemef er wel mee compatible gemaakt kan worden via een aparte module van 500+ euro. Hoeft eigenlijk ook niet per se Z-Wave compatibel te zijn. :-)

Alles bij elkaar in het ideale geval toch een heel bedrag.
Dus ik vroeg me af of het nog anders of goedkoper kon?
Misschien heeft iemand tips?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
De LED lamp zelf zal lang mee gaan maar de trafo die het geschikte voltage voor je LED lamp omzet is een ander verhaal.
Je kunt natuurlijk een gewoon electronisch 3punts motorslot nemen (inclusief vrijloop cilinder! ) en deze bv met een FGS221 aansturen. (pin 9 en 10 van je sturing kastje moet je dan hebben :P )
Het zelf inbouwen van zo'n motorslot is niet éénvoudig en kun je voor garantie zaken ook beter laten doen. Tussen je motorslot en sturingkastje zit maar een 3 aderigekabel die maximaal 15 meter mag zijn (uit me hoofd gezegd)
Sloten hebben netjes een SKG**® keurmerk dus voldoen aan het PKVW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Kijk voor een stekkerdoos even op de nuon site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tip van de stekkerdoos! Dat ziet er interessant uit! Energiemeting lukt blijkbaar niet zo goed / moeizaam (?), maar vind ik niet zo erg. Dat wordt toch gezegd op andere fora (google).

Nog een domme vraag:
Als ik in UI5 mijn huidige locatie opgeef, staan tijd en datum toch verkeerd (12-01-2000 / 04:06 uur i.p.v. 22-04-2013 / 08:56 uur). Waar kan ik dit corrigeren? Ik vind niet direct iets... Sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^ ticket aanmaken , remote support activeren en een ntp server laten installeren. Overigens en power cycle kan ook helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driesktweak
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21-08 09:23
Op het forum van miscaverde loopt nu een lijntje over de e-thermostaat van essent. Deze thermostaat is ook te gebruiken zonder essent als energie leverancier. De e-thermostaat is regelmatig te vinden op marktplaats.
Het mooie is dat je de temperatuur kunt laten sturen door een scene en dat de thermostaat ook modulerende ketels ondersteund via opentherm.

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,13722.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
Ik heb hem, al eventjes getest, werkt best leuk. Daarnaast de google latitude plugin geinstalleerd. Op basis van de app weet de Vera of ik home of away ben en kan vervolgens een scene aanstoten. Je privacy is wel weg, maar goed.....je moet wat
Pagina: 1 ... 3 ... 19 Laatste