1) Looks van UI7 zijn veel beter, maar ik kijk er nauwelijks naar. Basis werkt veel stabieler, heb veel minder last van vertraging bij uitvoeren scenes. Z-wave netwerk lijkt daardoor veel stabieler. Negatief was bij eerste releases een do-or-break update(een update slaagde of je controller moest gereset worden, dus altijd die backup maken vooraf en direct achteraf), plugins die al niet meer bijgehouden werden, stopten met werken. Plugin van RFXCOM LAN-tranceiver is daar een voorbeeld van, maar ook battery monitor bijvoorbeeld(welke heel simpel met een paar regels luup ondervangen kan worden).
Er zijn een aantal ontwikkelaars van plugins gestopt rond het uitkomen van UI7 uit onvrede over wegblijven dev-resources en ook waardering vanuit MIOS, dat hangt samen met, maar maakt UI7 niet perse slecht(aantal plugins zitten nu std in firmware bijv).
2) geen ervaring
Als je dan ook de RFXCOM LAN tranceiver hebt, zou ik op UI5 blijven totdat iemand is opgestaan om die plugin te refactoren(het meest ondankbare werk dat er waarschijnlijk bestaat).
Er zijn een aantal ontwikkelaars van plugins gestopt rond het uitkomen van UI7 uit onvrede over wegblijven dev-resources en ook waardering vanuit MIOS, dat hangt samen met, maar maakt UI7 niet perse slecht(aantal plugins zitten nu std in firmware bijv).
2) geen ervaring
Als je dan ook de RFXCOM LAN tranceiver hebt, zou ik op UI5 blijven totdat iemand is opgestaan om die plugin te refactoren(het meest ondankbare werk dat er waarschijnlijk bestaat).