Dat heb ik met die Qubino ook.....drie switches (waarvan idd een parent en twee child). Ach...het is ook niet zo dat ik iedere dag in de webinterface zit. Ook voor Windows Phone is een nette (3rd party) app en natuurlijk de voglende stap fysieke schakelaars.Mai Pensato schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:48:
Ik heb inmiddels diverse Fibaro inbouwmodules (zowel schakelaars en dimmers) in gebruik op mijn Vera 3. Onlangs heb ik een Philio 2x 1,5kW inbouwschakelaar gekocht omdat deze nog net iets dunner is dan de Fibaro (en ook de Qubino) en ik deze in wilde bouwen in een 40 mm diepe inbouwdoos achter een BJ schakelaar. Dit inbouwen is ook gelukt, het paste precies inclusief nog 2 van de kleinste Wago-lasklemmetjes. Nu loop ik wel tegen het volgende aan: Er worden maar liefst 4 devices aangemaakt in Vera: hoofd(parent) device = "_Philio Pan06 Relay Switch" en drie dochter-devices:"_Philio Both Loads" "_Philio Load 1 en "_ Philio Load 2". Wat het functionele nut is van het parent device (behalve instellingen doen, parameters en associaties) is mij een raadsel. Deze relay switch reageert gewoon mee met zowel Load 1 als Load 2 ongeacht de instellingen voor parameter 1. En die Both Loads hoeft voor mij ook niet, want als ik beide tegelijk wil schakelen kan dat heel makkelijk middels een scene in Vera.
Ik gebruik nu gewoon alleen Load 1 en Load 2 en dat werkt op zich goed, alleen is het wel storend als je al die nutteloze, ongebruikte devices in de lijst met devices ziet.
Wie heeft er ervaring met deze Philio of kan meer duidelijkheid geven over bovenstaande ?
Ik heb nog wel een vraag. Ik heb mijn HUE lampen aangesloten op de Vera Edge, heb ik dan alleen een wandzender nodig (bv deze : http://www.robbshop.nl/en...ger-duro-2000-arcticwhite), of kan ik het ook oplossen op een andere manier. Wil namelijk schakelaars met batterijen voorkomen....of zou zo'n batterij erg lang mee gaan?