Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:20

TheVMaster

Moderator WOS
Mai Pensato schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:48:
Ik heb inmiddels diverse Fibaro inbouwmodules (zowel schakelaars en dimmers) in gebruik op mijn Vera 3. Onlangs heb ik een Philio 2x 1,5kW inbouwschakelaar gekocht omdat deze nog net iets dunner is dan de Fibaro (en ook de Qubino) en ik deze in wilde bouwen in een 40 mm diepe inbouwdoos achter een BJ schakelaar. Dit inbouwen is ook gelukt, het paste precies inclusief nog 2 van de kleinste Wago-lasklemmetjes. Nu loop ik wel tegen het volgende aan: Er worden maar liefst 4 devices aangemaakt in Vera: hoofd(parent) device = "_Philio Pan06 Relay Switch" en drie dochter-devices:"_Philio Both Loads" "_Philio Load 1 en "_ Philio Load 2". Wat het functionele nut is van het parent device (behalve instellingen doen, parameters en associaties) is mij een raadsel. Deze relay switch reageert gewoon mee met zowel Load 1 als Load 2 ongeacht de instellingen voor parameter 1. En die Both Loads hoeft voor mij ook niet, want als ik beide tegelijk wil schakelen kan dat heel makkelijk middels een scene in Vera.
Ik gebruik nu gewoon alleen Load 1 en Load 2 en dat werkt op zich goed, alleen is het wel storend als je al die nutteloze, ongebruikte devices in de lijst met devices ziet.

Wie heeft er ervaring met deze Philio of kan meer duidelijkheid geven over bovenstaande ?
Dat heb ik met die Qubino ook.....drie switches (waarvan idd een parent en twee child). Ach...het is ook niet zo dat ik iedere dag in de webinterface zit. Ook voor Windows Phone is een nette (3rd party) app en natuurlijk de voglende stap fysieke schakelaars.

Ik heb nog wel een vraag. Ik heb mijn HUE lampen aangesloten op de Vera Edge, heb ik dan alleen een wandzender nodig (bv deze : http://www.robbshop.nl/en...ger-duro-2000-arcticwhite), of kan ik het ook oplossen op een andere manier. Wil namelijk schakelaars met batterijen voorkomen....of zou zo'n batterij erg lang mee gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Ik heb de voorganger van ZME_WALLC-S http://www.wirelesswonen.nl/ZME_WALLC-S
Na 2 jaar staat de batterij op ongeveer 90%...
Het ding staat gewoon uit de hele tijd en gebruikt alleen even stroom als je hem aanraakt :)

Kun je trouwens die onnodige devices niet hidden zetten ergens?

Iemand trouwens ervaring met deze? : http://www.wirelesswonen....ing-deur-licht-temp).html
Ik krijg hem niet lekker werkend (deursensor en pir) maar daar was iets mee volgens mij..

[ Voor 42% gewijzigd door DRuw op 11-02-2015 08:16 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Mai Pensato schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:48:

Wie heeft er ervaring met deze Philio of kan meer duidelijkheid geven over bovenstaande ?
Ik heb de pan04 en ervaar hetzelfde onder UI5. Als ik het had geweten had ik een Fibaro gekocht. Nu zou ik misschien kijken naar de Qubino.
Het rapporteren van aan/uit-status is ook brak, echt jammer.
Destijds heb ik contact gehad met support van Philio omdat er zelfs een andere firmware (1.5.651) op mijn VeraLite moest komen. Over de diverse devices was hun reactie (quote email):
Answer :Our PAN04 provide individual power measurement but Vera only show the both power-measurement.
Our PAN04 sent out 3 power measurement dat , Chan A, Chan B , and Chan A+B, Vera didn't show Chan A and Chan B but only Chan A+B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 653182

Anoniem: 531750 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:42:
MG1964: mijn Fibaro FGD211 dimmers konden ook niet ver genoeg dimmen met LED-lampen. Dit pas je aan door parameter 20 in de dimmer aan te passen (zie manual). Standaard staat-ie op 110 (voor 50 Hz), ik heb 'm verhoogd naar 130. Toen waren in mijn geval de LED-lampen zelfs al "uit" bij 15% (ietsje minder was dus waarschijnlijk ook al goed geweest, maar ik heb 't maar zo gelaten.

Over die bypass-module:
- Als je de N-draad aangeloten hebt, heeft de "bypass" module van Fibaro geen enkel effect.
- Als je de dimmer in een 2-draads opstelling (bruin en zwart, zonder blauwe N-draad) wil gebruiken in combinatie met low-power LED-verlichting gaat die bypass over de belasting je wel helpen (anders krijgt de dimmer n.l. in rust al niet genoeg voeding).
Dat was inderdaad de instelling, kan ze bijna tot nul dimmen. Zie wel een kleine trilling, maar kan atijd nog de ballast toevoegen. We gaan weer vrolijk verder spelen met de andere modules. Blijft leuk speelgoed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531750 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:38:
Er schijnen trouwens wel wat issues met die Fibaro dimmers te zijn als je ze verkeerd belast.

http://forum.fibaro.com/index.php?/topic/17673-fgd211-melted
http://forum.fibaro.com/i...o-dimmer-module-melt-down

Misschien goed om even te lezen :-S
Gelukkig allemaal met hogere vermogens, ik heb alleen 4W led spots, dus max. 40W op 1 dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
DRuw schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:12:

Iemand trouwens ervaring met deze? : http://www.wirelesswonen....ing-deur-licht-temp).html
Ik krijg hem niet lekker werkend (deursensor en pir) maar daar was iets mee volgens mij..
Ik heb zelf drie stuks van de Philiotech 3-in-1 (PIR - Temp - Licht) en die werken gewoon goed op mijn Vera 3 (UI5 firmwareversie 672) Het was wel even uitzoeken en testen hoe je de parameters het beste kunt instellen. Als bewegingssensor werken ze betrouwbaar vind ik alleen moet je ze niet te hoog ophangen (beste is 1,5-1,8 m1). Ze zijn ook niet zo groot als vele andere bewegingsmelders. Ik had ook 2 EZmotion 3-in-1 maar die zijn mij niet goed bevallen, 1 is inmiddels retour gegaan de andere heb ik op 220V aangesloten en dan werken ze wel goed betrouwbaar. Inmiddels heb ik ook 2 Fibaro bewegingsmelders en daar ben ik ook zeer tevreden over; werking is prima, betrouwbaar en snel, een voordeel vind ik ook dat de lichtmeting in LUX is: hier kan ik prima mijn zonwering automatisch op laten schakelen. Voor wie meer wil weten over de Phiio 3-in-1 en de EZmotion: over deze heb ik reviews geplaatst op www.betaalbare-domotica.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
TheVMaster schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 00:14:
[...]
Ik heb nog wel een vraag. Ik heb mijn HUE lampen aangesloten op de Vera Edge, heb ik dan alleen een wandzender nodig (bv deze : http://www.robbshop.nl/en...ger-duro-2000-arcticwhite), of kan ik het ook oplossen op een andere manier. Wil namelijk schakelaars met batterijen voorkomen....of zou zo'n batterij erg lang mee gaan?Ik heb zelf 6 Hue lampen plus 1 Hue LUX en 2 LivingWhites. Werkt prima via de Vera-plugin. Heb er
diverse lichtscenes mee geprogrammeerd. Reageren betrouwbaar en supersnel. Prachtig spul alleen jammer dat het zo duur is en dat Philips de prijzen ook overal hoog weet te houden... Er is wel een grens aan de afstand tussen de bridge en de lampen.
Ik kan ze ook via bestaande schakelaars bedienen en gebruik daarvoor o,a, de door jou genoemde BJ zwave.me draadloze wandzender. Zoals Druw ook al aangaf: batterijverbruik is laag alleen gaven beide wandzenders bij mij direct na installeren al batterijstatus beneden 50% aan. Nu na ongeveer een jaar geven ze slechts 1% aan maar ze doen het nog steeds goed... Ze werken niet out-of-the box met Vera maar het is wel werkend te krijgen met behulp van info op Vera-forum en Vesternet.
Op een andere plek in huis heb ik een KAKU wandzender ingebouwd (AWMT-003). Ook die werkt goed alleen wel minder betrouwbaar als de zwave variant. Maar wel een stuk goedkoper (zeg maar 20 EURO versus 35 EUR voor de zwave.me). Daarvoor heb je wel een RFXcom nodig, maar die had ik toch al...
Een CR2032 batterijtje zelfs goede kwaliteit kun je al krijgen voor onder de 1 EUR.
Als je toch zonder batterijen wil dan kan het denk ik ook met een inbouwschakelaar (BJ Zwave.me, Fibaro, Philio, Qubino) maar dan heb je wel een blauwe draad nodig. En deze oplossing is een stuk duurder (vanaf 40 tot 65 EUR).

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Opzich draait mij Vera Lite nadat ik tig rfxcom devices heb verwijdert wel weer stabiel. Maar wanneer hij van het stroom is geweest wil hij moeizaam opstarten. Het blauwe lampje blijft knipperen. Na een aantal keer uit en weer aan, eventueel een keer op de batterijen, doet hij het dan weer. Wat kan dat zijn?

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:14
Bij mijn VeraLite bleef uiteindelijk alleen de blauwe LED knipperen. Ik kreeg via de support een set commando's die ik moest uitvoeren. Ik heb toen besloten om de VeraLite retour te sturen naar de verkoper, het apparaat was nog net geen jaar oud en ik vond, ook gezien mijn zeer slechte ervaringen met Linux commando's dat zij dit maar moesten oplossen. Zij hebben het uiteindelijk samen met support niet voor elkaar gekregen en er werd geconcludeerd dat de VeraLite was overleden. Heb inmiddels een VeraEdge retour ontvangen en na heel veel werk heb ik alles weer draaiend.

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:33
Tim Schuhmacher schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 09:31:
Opzich draait mij Vera Lite nadat ik tig rfxcom devices heb verwijdert wel weer stabiel. Maar wanneer hij van het stroom is geweest wil hij moeizaam opstarten. Het blauwe lampje blijft knipperen. Na een aantal keer uit en weer aan, eventueel een keer op de batterijen, doet hij het dan weer. Wat kan dat zijn?
http://forum.micasaverde.com/index.php?topic=25122.0

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Die had ik ook gevonden ja, maar vond daar geen echte verklaring. En firmware flashing vind ik eigenlijk geen oplossing.

• maomanna
Als hij ergens in vast loopt, dan zou hij door het flashen van evt. dezelfde firmware het wellicht beter doen.

Anoniem: 560434

Heb al een tijdje de Veralite en ben er tevreden mee.
Ik zou graag een IP camera aanschaffen om af en toe eens te piepen in mijn huis als ik niet thuis ben, alsook een zwave sensor die dan de camera triggert.
Wat voor IP camera werkt er met de Veralite? En hoe werkt de communicatie tussen camera en sensor? Ik vermoed dat de sensor een signaal stuurt naar de Veralite via een zwave frequentie en dat de communicatie tussen camera en Veralite via WIFI gaat?

• maomanna
foscam werkt. heb zelf een FW9831W. Enigste is dat ik hem nog niet kan pan/tilten via vera.
Verder kan ik als de bewegingsensor iets detecteert, de camera een foto laten maken en die mailen naar een jou opgegeven adres.

[ Voor 10% gewijzigd door maomanna op 12-02-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-03 21:14
DRuw schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 08:12:

Mai Pensato schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:47:
[...]
Ik heb zelf drie stuks van de Philiotech 3-in-1 (PIR - Temp - Licht) en die werken gewoon goed op mijn Vera 3 (UI5 firmwareversie 672) Het was wel even uitzoeken en testen hoe je de parameters het beste kunt instellen.
Ik denk dat DRuw de nieuwe versie bedoeld (Z-wave plus gen5). Hier heb ik er vorige week ook 4 van gekocht (3x PIR en 1x 4in1). ik krijg ze ook niet werkend op mijn Lite (UI7). ik heb ze geinclude met de voor instellingen (voor de oude Philio 3in1) en als 'algemeen' divice. beide keren krijg ik het zelfde resultaat, 3 dan wel 4 nieuwe divices. waarvan de parent device ook on en off te schakelen is. ik heb ook de oude 3in1 deur sensor welke prima werkt (behalve de lichtsensor). deze heeft geen on/off switch op het parent device dus er is wel iets anders. bij de nieuwe wordt bewegingen niet doorgemeld aan de vera. het lijkt erop dat beweging alleen wordt doorgemeld wanneer het standaard meld interval (30min) plaats vind. ik zie namelijk de deur sensor wel verspringen om de zoveel tijd als ik hem verander tussen door. daarnaast wordt de licht intensiteit nog steeds in % gemeten en niet in LUX. Ik kon er ook niks over vinden op het Vera forum. ik heb verder nog niet met de instelling lopen spelen en/of een scene aangemaakt (kijke of dat wel gewoon werkt).

@DRuw mocht jij of iemand anders het wel aan de praat krijgen hoog ik het graag. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
ik heb precies hetzelfde (ook met die on\off op een generic device).
heb jij toevallig al contact opgenomen met vera of via het forum?
Laten we eens kijken wat ze zeggen.. ik vermoed een butje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
Nee nog niet. Ik heb wel door het forum zitten browser maar kon niet veel vinden. Nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken. Heb wel ergens anders iemand gevonden die wel direct motion melding kreeg alleen die had nog problemen met de licht sensor. was volgens mij in een review weet alleen niet meer waar en ookniet welk device en ui hij gebruikte. Ik zal is een ticked aanmaken bij vera en de shop mailen of die iets weten.

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-05 14:03
Heb me nu ook net een vera edge aangekocht, samen met de fibaro 3in1 sensor en een tkbhome wallplug met stroommeting. Werkt allemaal zoals het moet.
Enig idee hoe ik hier grafiekjes kan van krijgen? (stroomverbruik, temperatuur,..) Een add-in voor downloaden ofzo?

• maomanna
jahaa schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:13:
Nee nog niet. Ik heb wel door het forum zitten browser maar kon niet veel vinden. Nog geen tijd gehad om er dieper in te duiken. Heb wel ergens anders iemand gevonden die wel direct motion melding kreeg alleen die had nog problemen met de licht sensor. was volgens mij in een review weet alleen niet meer waar en ookniet welk device en ui hij gebruikte. Ik zal is een ticked aanmaken bij vera en de shop mailen of die iets weten.
Wat bedoel je precies met direct motion melding?

• Jahaa!
maomanna schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 15:46:
[...]

Wat bedoel je precies met direct motion melding?
dat hij direct een melding geeft als er een motion wordt gedetecteerd... (zoals hoort met een motion melder 8))

heb een ticked ingedient bij Vera maar nog geen reactie gehad.

• maomanna
Ah dat heb ik wel voor elkaar.
Tis met een Fibaro Motion Sensor.

ff kijken hoe ik dat heb gedaan.

In ui7
In dit geval heb ik een scene gemaakt:
Beweging bij "kamernaam oid"

step 1: Device trigger
Selecteer je motion device -> Whenever Beweging Keuken detects motion whether is armed or disarmed

Step 2: niks geselecteerd

Step 3:
When this scene runs...
Notify je gebruikersnaam

Naampje geven en finish.
Werkt prima! super snel!

[ Voor 63% gewijzigd door maomanna op 19-02-2015 16:04 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik had een mooi appie voor de daytime/nighttime schakeling maar de nighttime werkt op een of ander manier niet meer als trigger (arm sensors gebruik ik het voor en het dichtgaan van de gordijnen).
iemand dezelfde issue / een oplossing?
Hij moet wel vertraagt kunnen worden (nighttime + 30mins bijvoorbeeld)

• sunnybird
Er bestaat toch een plug-in met de naam Day-Night. Dit werkt hier prima en je kunt inderdaad Sunset met 30 minuten vertragen.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Die had ik dus maar het beginnen van de night modus fungeert ineens niet meer als trigger bij mij…?

Edit: ik heb maar ff een request ingeschoten… ik heb ook issues met mijn philiotech sensor, mijn fibaro binaire sensor en mijn power meter.
Kijken waar ze mee komen, meestal is 3rd party=no help maar we zien wel.

[ Voor 53% gewijzigd door DRuw op 19-02-2015 20:49 ]

• sunnybird
Nou Richard helpt meestal zeer snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik ben met Alex bezig en die reageert ongeveer 1x per week...
Ff nieuw verzoek ingestuurd gisteren, kijken of ik een ander krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domo001
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-04-2015
Hoi,
Hoi,ben van Belgie en volledig nieuw hier...alsook mijn ervaringen met Zwave. Leuke discussies hebben jullie hier :)
Ik zal maar met de deur in huis vallen.
Heb daarnet een Fibaro Relay geinstalleerd, doch op mijn Vera 3 komt hij nu 3x voor.
De device id's zijn 3,e1 en e2.
Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
volgens mij wel.
Al valt het mij op dat het in iedere versie van de software anders lijkt…

Even een vraagje aan jullie:
Ik had hier nog een Fibaro Binary sensor liggen en ik ben daar even mee aan het spelen voor mijn garagedeur.
Als ik hem nu toevoeg krijg ik een motion sensor (die ik niet lijk te kunnen trippen) en 2 unnamed devices…
volgens mij moet hij 3x een motion laten zien toch?
hij lijkt ook iedere keer van respondent naar non-responding te hoppen in de logs te zien…
Geen idee wat hij heeft maar er zit ook niet even een ledje op voor de status ofzo:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ja je krijgt 3 motion sensoren, die je inderdaad niet op afstand kunt sturen.
De oorspronkelijke motion sensor kan voor de temperatuur sensor gebruikt worden, maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.
De andere twee unnamed devices geven de status van de binaire ingang weer. Alle drie de sensoren zijn zoals eerder gezegd niet te bedienen en kunnen gebruikt worden om bijvoorbeeld scenes te starten.
Wat je met de temperatuur sensor kan, hoop ik hier nog van een ander te horen die daar mee gespeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
sensoren niet te bedienen? Het zijn toch gewoon binaire inputs? Je kunt ze niet schakelen maar kunnen wel geschakeld worden...
Er is dus blijkbaar iets mis met mijn sensor zo te zien, ze komen namelijk niet als sensor op maar blijven unnamed behalve 1 device die in status niet verandert waar ik ook doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ja ze geven de stand van de binaire ingang weer. Maar je kunt ze niet via het z-wave systeem schakelen, bedoel ik te zeggen.
Verder succes met het zoeken naar de oorzaak van je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-05 15:44
DRuw schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:46:
volgens mij wel.
Al valt het mij op dat het in iedere versie van de software anders lijkt…

Even een vraagje aan jullie:
Ik had hier nog een Fibaro Binary sensor liggen en ik ben daar even mee aan het spelen voor mijn garagedeur.
Als ik hem nu toevoeg krijg ik een motion sensor (die ik niet lijk te kunnen trippen) en 2 unnamed devices…
volgens mij moet hij 3x een motion laten zien toch?
hij lijkt ook iedere keer van respondent naar non-responding te hoppen in de logs te zien…
Geen idee wat hij heeft maar er zit ook niet even een ledje op voor de status ofzo:(
Heb je al geprobeerd een handleiding te zoeken?
Bij de Universal Binary Sensor moet je bv wel aangeven wat voor soort input het is.

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Uiteraard.. maar daar staat niets in over het moeten veranderen van settings zodat een alternatieve sensor wordt ontdekt…
Parameter 3 en 4 staan standaard goed zo te zien (ik heb een relais met de GND op de common en de ene op de NC en de andere op de NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
jahaa schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 22:13:
ik ben iets verder… of toch niet:
Regarding the Philio 4 in 1 sensor , you can try to exclude it , reinclude it and wake it up (Sensors are battery operated devices which go into a sleep state in order to save battery life so after the inclusion you should wakeup the sensor in order to configure – In most cases the wakeup procedure is similar to the inclusion procedure that you’ll need to to on the sensor itself).

The door/window sensor should work properly (I ran some tests in our office). Regarding the motion sensor it seems that it’s staying tripped all the time and the issue has been forwarded to our development team which will try to solve the issue into one of the next UI7 builds but unfortunately I don’t have an ETA.

That Generic device it’s actually the parent device and the other devices are the childs (this is how the sensor was implemented).

jij nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
DRuw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:11:
[...]

ik ben iets verder… of toch niet:
Regarding the Philio 4 in 1 sensor , you can try to exclude it , reinclude it and wake it up (Sensors are battery operated devices which go into a sleep state in order to save battery life so after the inclusion you should wakeup the sensor in order to configure – In most cases the wakeup procedure is similar to the inclusion procedure that you’ll need to to on the sensor itself).

The door/window sensor should work properly (I ran some tests in our office). Regarding the motion sensor it seems that it’s staying tripped all the time and the issue has been forwarded to our development team which will try to solve the issue into one of the next UI7 builds but unfortunately I don’t have an ETA.

That Generic device it’s actually the parent device and the other devices are the childs (this is how the sensor was implemented).

jij nog nieuws?
hmm dat klinkt niet heel positief, wordt dus weer wachten tot ze het softwarematig op orde hebben. ik weet niet of dit nou ligt aan de inconsistentie van Philio (of andere producenten) maar het komt vaak voor de dat hardware (net) niet compatable is met elkaar/crontroller. Wellicht ga ik te kort door de bocht maar dat had de Z-wave alliance wel iets strakker mogen opnemen in de protocollen.

Ik heb bericht gehad op mijn ticked..... ze willen het log zien tijdens ex-includen en een wake-up/trigger (had ik natuurlijk zelf ook kunnen bedenken) 8)7 ik hoop vanavond tijd te hebben dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb helaas meerdere problemen momenteel waardoor ik me afvraag of er iets met mijn vera is.
De philio multisensor werkt niet goed, mijn fibaro binary niet, de night en day plugin triggert niet bij night…
Beetje irritant dat je niet gewoon met iemand kan chatten om dit op te lossen.
nu iedere keer mailen en dan met 2 a 3 dagen een reactie…

Voor de UI7 had ik hier geen last van maargoed, ik voeg nu de dingen pas toe dus geen idee of deze het wel lekker hadden gedaan op de vorige UI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Laatst online: 17-06 20:44
Je kunt/kon(?) ook met ze chatten, dat heb ik een aantal keren gebruikt. Vaak kan dat pas bij ons in de avonduren(meen na 8 of 10 uur) er is/was(?) dan een chat-optie op de support-site. Kan het nu niet vinden, maar heb zo de december-update gepushed gekregen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand al ervaring met geofencing in UI7?
Ik probeer mijn telefoon te valideren, volgens scherm wordt een code verzonden, maar nog nooit wat ontvangen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRuw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:39:
Ik heb helaas meerdere problemen momenteel waardoor ik me afvraag of er iets met mijn vera is.
De philio multisensor werkt niet goed, mijn fibaro binary niet, de night en day plugin triggert niet bij night…
Beetje irritant dat je niet gewoon met iemand kan chatten om dit op te lossen.
nu iedere keer mailen en dan met 2 a 3 dagen een reactie…

Voor de UI7 had ik hier geen last van maargoed, ik voeg nu de dingen pas toe dus geen idee of deze het wel lekker hadden gedaan op de vorige UI..
Ik heb dat ook allemaal, maar werkt goed op UI7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Als iemand nog interesse heeft in een Vera 2 dan mag hij of zij mij een DM sturen. Ben ondertussen al weer een tijdje over op HomeSeer en ik weet nu zeker dat ik hem niet als secundaire controller gaat inzetten.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Anoniem: 653182 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:22:
[...]

Ik heb dat ook allemaal, maar werkt goed op UI7
jij hebt ze allemaar correct werken?
welke fw draai jij?
ook die day/night? hij schakelt wel om van dag naar nacht maar ik kan er om een of andere reden geen scène mee triggeren… dat wil ie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Anoniem: 653182 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:20:
Heeft iemand al ervaring met geofencing in UI7?
Ik probeer mijn telefoon te valideren, volgens scherm wordt een code verzonden, maar nog nooit wat ontvangen. :'(
Heb het eens gebruikt icm de vera app. Opzich werkt dat wel goed. Maar een tweede gebruiker zonder app maakt het wel moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
DRuw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:54:
[...]

welke fw draai jij?
ook die day/night? hij schakelt wel om van dag naar nacht maar ik kan er om een of andere reden geen scène mee triggeren… dat wil ie niet.
Ik heb het hier ook goed werkend, Vera Edge ui7 laatste firmware. misschien even opnieuw installeren?

• sunnybird
Hier werkt alles ook day/night zoals het hoort. Ook binary en de Aeon 4/1 op Edge met UI7 en firmware 1.7.961.
Alleen als je iets opnieuw instelt moet je wel wat geduld hebben, niet alles is zoef-zoef. Maar na een aantal minuten werkt het zoals het hoort.

DRuw schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:54:
[...]

welke fw draai jij?
Fw 1.7.513

Day or Night app
Deze gebruik ik in een scene om zodra het night wordt de woonkamer verlichting in diverse standen te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 22:46:
Action heeft die goedkope KaKu kloon weer te koop: http://www.action.nl/100-...iening-4-delig-rand-aarde. 3x stekkerontvanger + afstandsbediening voor €9,95. Merk Eurodomest

Heb zelf ook zo'n setje (paar maand terug gekocht), werkt prima met ARC protocol (oude KaKu systeem) op RFXCOM. Afstandsbediening wordt door RFXCOM niet opgepikt.
Heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om de 'klik-aan klik-uit' kloon stekkerpluggen van de Action middels een RFXCOM RFXtrx433e en de RFXCOM plugin aan te sturen vanuit een Vera Lite (UI5)?

Na een aantal malen aan- en uitgeschakeld te hebben, zie ik de desbetreffende Action stekkerplug niet automatisch als device toegevoegd worden. Bij mijn 'oude' klik aan klik uit stekkerpluggen met codewieltje worden deze wel automatisch aangemaakt.

In de plugin zie ik wel de 'Last received message:' code wijzigen na het indrukken van ON / OFF op de bijgeleverde afstandsbediening.

In andere threads hier op het forum lees ik dat het wel mogelijk is, bijvoorbeeld vanuit Domoticz. Dan ga ik er vanuit dat het met Vera toch ook moeten lukken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659614

Hallo,

Ik ben een newby en net een aantal weken een Vera 3.
Kan iemand mij vertellen hoe je de Ergy plugin kan laten werken met een Dutch Smart Meter?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
Volgens mij is die plugin al een hele tijd een soort van 'dood'. Wat ik mij er van herinner is dat er erg veel problemen mee waren en er geen oplossingen voor werden aangeboden.
Wat ik uit eigen ervaring wel zeker weet is dat dutchSmartMeter wel goed werkt.
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,10736.0.html
Een beetje tweaker freubelt zelf een kabeltje in elkaar maar je kan ze bij bekende Nederlandse webshops ook online bestellen. Ik heb vanuit de meterkast een oude telefoonkabel gebruikt om twee etages hoger deze aan te sluiten op een serieel/usb-converter. Het kan even puzzelen zijn om in de Vera de port aan de gang te krijgen maar het is zeker mogelijk. Met de plugin DataYours zijn er prima grafieken met de data te maken. De data wel naar een USB-stick of NAS sturen. Blijf wel nog even op UI5 want onder UI7 zijn nog (?) problemen met seriële poorten (via usb) en niet alle plugins zijn al geschikt gemaakt voou UI7.

[ Voor 50% gewijzigd door C4Vette op 28-02-2015 21:00 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
och, de rfxcom en slimme meter plugin doen het prima op de UI7 bij mij… (die wel;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
LeGato23 schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 13:46:
[...]
Heeft iemand hier het al voor elkaar gekregen om de 'klik-aan klik-uit' kloon stekkerpluggen van de Action middels een RFXCOM RFXtrx433e en de RFXCOM plugin aan te sturen vanuit een Vera Lite (UI5)?

Na een aantal malen aan- en uitgeschakeld te hebben, zie ik de desbetreffende Action stekkerplug niet automatisch als device toegevoegd worden. Bij mijn 'oude' klik aan klik uit stekkerpluggen met codewieltje worden deze wel automatisch aangemaakt.
Het is inmiddels gelukt om de Action (Eurodomest 972080 schakelaars) vanuit Vera te bedienen.
Blijkbaar worden deze schakelaars niet automatisch aangemaakt, ondanks de ingeschakelde functie 'Automatic creation' binnen de RFXtrx plugin. (onderaan tabblad 'Managed devices')

Hierbij het stappenplan om handmatig deze stekkerschakelaar toe te voegen in Vera (UI5):

1. Open een browser en browse naar je Vera (http://<ip adres Vera>)
2. Ga naar tabblad 'DEVICES', zoek device 'RFXtrx controller device' en klik op de moersleutel rechtsbovenin
3. Ga naar tabblad 'New Device' en maak een nieuw apparaat aan met de volgende instellingen:
- Category: ARC
- Device Type: Switch light
- Device naam: <Geef een herkenbare naam>
- House code: <Kies een hogere code dan D ivm oude KaKu codewiel ARC apparatuur, bijvoorbeeld: H
- Unit code: <Kies een nummer, bijvoorbeeld: 1>
Klik op 'Create' (en komt nu een melding: Vera will reload to validate the changes...)
4. Steek de schakelaar in de wandcontactdoos
5. Druk het knopje gedurende 3 seconden in, totdat het rode lampje begint te knipperen
6. Klik in Vera bij je nieuw aangemaakt device op het virtuele knopje 'ON'
7. De ARC code zoals boven gekozen bij het aanmaken van het device, is nu ingeleerd in je schakelaar.
8. Klaar! De zojuist ingeleerde stekkerschakelaar kan bediend worden vanuit Vera 8)

Let op: Na het inleren van een ARC code volgens bovenstaande stappenplan, zal de bijgeleverde afstandsbediening niet meer functioneren met de zojuist ingeleerde stekkerschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Je kunt toch ook gewoon de afstandsbediening koppelen aan de schakelaar en dan de vera inleren op het signaal van de ab? De vera weet het verschil niet tussen de plug en de ab hoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
DRuw schreef op zondag 01 maart 2015 @ 09:11:
Je kunt toch ook gewoon de afstandsbediening koppelen aan de schakelaar en dan de vera inleren op het signaal van de ab?
Dat is inderdaad de volgende stap. Ik ben helaas nog niet zo bekwaam met de Vera UI en kan tot op heden niet vinden hoe je de Vera het signaal kan laten opvangen wanneer een afstandsbediening zendt.
Het aanzetten van de RFXtrx plugin debug logging heeft me gisteravond nog niet geholpen.

Mijn stappenplan uit de vorige post is dan ook 'andersom', waarbij de schakelaar op inleren staat, en de Vera een, vooraf ingestelde code naar de schakelaar stuurt.

Ik was net van plan om de RFXtrx433e even aan een Windows pc te koppelen om dan middels RFX Manager de code van de afstandsbediening af te vangen, maar mocht je tips hebben om de code af te vangen vanuit de Vera icm RFXtrx, dan zijn deze van harte welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Bij mij pakte hij het signaal van de ab met de autocreate functie af.
Dat is wel met KlikAanKlikUit maar dat zou met een ander signaal ook moeten werken (de regensensor van de buren bijvoorbeeld;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Weer een stapje verder in het onderzoek om de Action (Eurodomest 972080 schakelaars) te bedienen vanuit Vera en de RFXtrx plugin.

Middels de RFX Manager software ben ik erachter gekomen dat de afstandsbediening gebruikt maakt van het Lighting4 protocol voor een PT2262 apparaat. Het Lighting4 protocol is wel aanwezig in de Vera RFXtrx plugin, echter wanneer je deze inschakelt, wordt het ARC protocol automatisch uitgeschakeld.

Tevens is er geen mogelijkheid om Lighting4 te kiezen bij het aanmaken van een 'New device'.

Op het MiCasaVerde forum las ik dat het Lighting4 protocol nogal lastig is om toe te passen en tevens hebben meerdere personen geconstateerd dat er geen mogelijkheid is om een Lightning4 'New device' aan te maken.

Voor nu blijf ik gewoon mijn eerder gemaakte stappenplan gebruiken om een ARC apparaat aan te maken om de schakelaars in elk geval vanuit Vera te kunnen bedienen. De afstandsbediening blijft zolang even buiten gebruik. Gelukkig hebben de schakelaars een ON/OFF knopje, dus handmatig aan- en uitzetten is altijd mogelijk. (mits de schakelaar/wandcontactdoos op eens enigszins makkelijk bereikbare plek zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb nu overigens mijn day/night weer aan de praat.
uninstall, dag wachten en opnieuw installen lukt nu maar nu triggerde hij mijn gordijnen 3x in een half uur.
er zat een minuut of 5 a 10 tussen…
Nu probeerde ik mijn delay in te stellen (dat kan in die app bij settings) omdat ik hem 30 mins na sundown eigelijk wil laten omschakelen maar dat onthoud hij telkens niet.
Weten jullie hoe ik dat kan instellen? wellicht een instelling in het advanced tabblad?
Ik kan natuurlijk ook gewoon de scène een startdelay geven van 30 mins maarja… hier is het delay voor in de app…:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 13:09

xces

To got or not to got..

Is er al ieman d met Gen5 apparaten icm Vera (Edge)? Het gaat me met name om de 'siren Gen5' en de (vernieuwde) multisensor die ZWave plus praat. Werkt alles zoals het zou moeten en zo nee, heb je het uiteindelijk wel voor elkaar gekregen?

[ Voor 31% gewijzigd door xces op 04-03-2015 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Is de nieuwe UI7 nu cloudbased?

Door het inloggen via home.getvera.com etc krijg ik het gevoel dat dit niet meer lokaal draait, maar ergens in de cloud.

De melding:
Please wait while you are being redirected to controller

Redirecting to controller... Please wait, this may take up to a minute.
blijft altijd wel lang hangen

[ Voor 39% gewijzigd door maomanna op 10-03-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531750

maomanna schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:19:
Is de nieuwe UI7 nu cloudbased?
Je kunt 'm zonder cloud gebruiken, en ook gewoon lokaal inloggen. De home.getvera.com servers zitten er alleen maar tussen om authenticatie te regelen en als gateway te dienen zodat je geen poorten hoeft te forwarden thuis. Zonder cloud blijft alles prima werken, zolang je maar geen dingen als firmware update of online support wilt doen. Ook de Vera app werkt (volgens mij) niet via directe toegang, alleen maar via home.getvera.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ook werkt de firmware update wel via die weg.

Thuis kom ik moeilijk tot niet via het interne ip op de vera sinds de update naar ui7.

Het idee van home.getvera.com blijft anders dan de wijze van Zipato, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
maomanna schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:59:
ook werkt de firmware update wel via die weg.

Thuis kom ik moeilijk tot niet via het interne ip op de vera sinds de update naar ui7.

Het idee van home.getvera.com blijft anders dan de wijze van Zipato, toch?
Lijkt mij wel.
Ik kom er intern gewoon prima op, ook via de app.
Zodra ik accountinstellingen of dergelijke wil doen gaat ie zeuren en moet ik opnieuw inloggen via getvera (opnieuw authentificeren gok ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Hier blijft hij komen met het popup venster voor je user en pass. Als je t invult, zoals op home.getvera.com en op ok klikt, komt ie weer. En zo door tot je een ons weegt. Behoorlijk irritant.

De android app werkt ook. Hoewel het ook irritant is dat hij zo gigantisch lang moet laden...

[ Voor 20% gewijzigd door maomanna op 10-03-2015 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Laatst online: 13:09

xces

To got or not to got..

Sinds afgelopen vrijdag ben ik overgestapt op een Vera 3 nadat ik bij Domoticz problemen had met mijn net aangeschafte Fibaro nodes die continu als "dead" verschenen. Ook de multisensor (gen5) van Aeon Labs werkt niet goed met openzwave en na ondersteuning van domotica-shop schijnt het met de Vera (Edge) wel voor elkaar te krijgen zijn.

Ik ben programmeur van beroep en worstel met hoe je kunt programmeren in de Vera; Misschien kan iemand die ervaring heeft met Luup / Lua code mij e.e.a. conceptueel uitleggen, want de wiki van Micasaverde staat vol met zaken die het niet duidelijker maken :)

Ik heb een multisensor in mijn tuin hangen, en ik wil bijvoorbeeld de verlichting aan laten gaan als de lux waarde minimaal 5 minuten beneden een bepaalde waarde is. Met PLEG kun je dit zonder de timer doen en dat staat hier uitgelegd. Maar PLEG kost geld en ik ben programmeur dus het moet gratis kunnen. Toen vond ik dit; Light level (LUX) timer based switch; en dat doet ongeveer wat ik wil maar werkt weer met plugins en scenes en dat vind ik allemaal te rommelig; ik wil het graag allemaal bij elkaar hebben in 1 'programma' of stuk code.

Feitelijk wil ik weten of het mogelijk is om:
- een stuk code te schrijven wat altijd actief is (start bij vera boot)
- kan reageren op basis van device 'triggers' (bijv. lux level) alsin een subscribe of zoiets
- dan een timer start (in luup code);
- en als die timer afgerond is een scene start.

Kan dit (en zo ja waar moet ik beginnen) of moet ik dit soort dingen juist met PLEG willen doen? Of werkt het al dmv de delayed functions bij scenes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
maomanna schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 18:59:
Hier blijft hij komen met het popup venster voor je user en pass. Als je t invult, zoals op home.getvera.com en op ok klikt, komt ie weer. En zo door tot je een ons weegt. Behoorlijk irritant.

De android app werkt ook. Hoewel het ook irritant is dat hij zo gigantisch lang moet laden...
Die vera app gebruik ik niet want di is inderdaad rete traag.
Imperihome echter zweer ik bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
xces schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:25:

Feitelijk wil ik weten of het mogelijk is om:
- een stuk code te schrijven wat altijd actief is (start bij vera boot)
- kan reageren op basis van device 'triggers' (bijv. lux level) alsin een subscribe of zoiets
- dan een timer start (in luup code);
- en als die timer afgerond is een scene start.

Kan dit (en zo ja waar moet ik beginnen) of moet ik dit soort dingen juist met PLEG willen doen? Of werkt het al dmv de delayed functions bij scenes?
Ja, dat kan. Aan te raden is om het wel in PLEG te doen. Dat is niet alleen eenvoudiger, maar heeft ook wat memory voordelen. Maar dat kun je beter nalezen op het micasaverde forum, want daar wordt het uitgebreid uitgelegd en is goede hulp aanwezig voor als je vastloopt.

Een licentie kost je nog geen 6 dollar, dus da's goed te doen.

Met de delayed functions in de scène editor kom je er niet. Met Lua kan het natuurlijk wel, maar da's toch best omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Bij jullie ook login failed op https://home.getvera.com/users/login ?

En hij is weer terug...

Gebeurd wel regelmatig valt me op.

[ Voor 34% gewijzigd door maomanna op 13-03-2015 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cschaake
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 22:31
C4Vette schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 20:49:
Volgens mij is die plugin al een hele tijd een soort van 'dood'. Wat ik mij er van herinner is dat er erg veel problemen mee waren en er geen oplossingen voor werden aangeboden.
Wat ik uit eigen ervaring wel zeker weet is dat dutchSmartMeter wel goed werkt.
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,10736.0.html
Een beetje tweaker freubelt zelf een kabeltje in elkaar maar je kan ze bij bekende Nederlandse webshops ook online bestellen. Ik heb vanuit de meterkast een oude telefoonkabel gebruikt om twee etages hoger deze aan te sluiten op een serieel/usb-converter. Het kan even puzzelen zijn om in de Vera de port aan de gang te krijgen maar het is zeker mogelijk. Met de plugin DataYours zijn er prima grafieken met de data te maken. De data wel naar een USB-stick of NAS sturen. Blijf wel nog even op UI5 want onder UI7 zijn nog (?) problemen met seriële poorten (via usb) en niet alle plugins zijn al geschikt gemaakt voou UI7.
Zelf de kabel (van een nl webshop) werkend gekregen onder mijn Vera Edge met UI7. In eerste instantie kon ik de serial port niet configureren. De USB controller (Serial->USB) wordt wel herkend.
Na een update van de OpenWRT firmware werkt hij nu wel goed. Ik kan alle standen uitlezen (incl. gas) en kan zien wat mijn live verbruik in Watt is.
De OpenWRT firmware heb ik van http://download1204.mios....uashfs-sysupgrade-107.bin (gebruik op eigen risico!).
Weet alleen nog niet hoe ik hem ook in het energie beheer van de Vera kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 560434

Hallo,

Ik wou een Fibaro switch bestellen van zwave voor het schakelen van mijn lampen in de badkamer (geen dimmer)
Op de meeste filmpjes zie ik dat ze dit aansluiten via de L en N draad, maar in mijn badkamer heb ik een dubbelpolige schakelaar wat wil zeggen dat ik 4 draden heb die op de schakelaar toekomen (dit voor beveiliging in vochtige ruimtes).
Vraag me af of mijn schakelaar dan nog wel voldoende beveiligd is in vochtige ruimtes? Want op het schema van Fibaro komt alleen de L toe op de schakelaar en nu schakelt hij de N en L af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Als het goed is heb je ook een aarddraad ter beschikking en aarding is in de badkamer toch voldoende, zodat de aardlek meteen als beveiliging inspringt. Ik vind dubbelpolig schakelen een beetje overdone. Maar mocht dat noodzakelijk zijn omdat de NEN dat voorschrijft dan hoor ik dat graag en dan mag ik alles in de badkamer aanpassen :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Ik ben mijn Vera Edge aan het resetten naar fabrieksinstellingen. Daarna moet hij weer gekoppeld worden aan mijn account, hierbij moet gewacht worden tot alle 5 de lampjes op de Edge goen zijn zonder daarbij te knipperen. Ik wacht hier nu al bijna 24 uur op omdat het internetlampje blijft knipperen. Weet iemand of het normaal is dat dit zo lang duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Het internet lampje knippert bij mij altijd en het werkt prima. En ik hoop dat dat zo blijft voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
Gevonden om MCV forum:

1. Make sure VeraEdge is powered up
2. Push & hold for 30 seconds, the small reset button on the side with a paper clip or equivalent.
3. After 30 seconds releases button. you will immediately see lights start to flash & change.
4. After a few minutes it will Finish, Restart & Stabilize.
5. Next you will have to reauthorize & restore backup.

Omdat de box waarschijnlijk een ander IP-adres heeft gekregen via DHCP lijkt het alsof je niet kan inloggen. Probeer het adres te achterhalen via je router/modem or whatever en pas je URL in de browser daar op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Niet online
Dank voor jullie reacties. Het zat wat gecompliceerder. Ik heb het laten escaleren bij Mios (Vera) en uiteindelijk perfecte support gehad. Na lang zoeken (diverse telefoontjes uit Oaklahoma van Mios support) blijkt dat mijn thermostaat van Essent de boosdoener was, deze gaf een conflict met de Vera Edge waardoor de Vera Edge van slag was. Denk aan opnieuw opstarten of blijven hangen tijdens opstarten.
Probleem is uiteindelijk opgelost door de thermostaat van Essent via mijn router een ander IP-adres te geven. Nu werkt de Vera Edge prima alleen ben ik nog aan het stoeien met de RFXcom, dat zal wel aan mij liggen. Misschien weet iemand hier op het forum raad. Na de installatieinstructies gevolg te hebben kan ik mijn klikaanklikuit schakelaars nog niet gebruiken maar ik snuffel rustig verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alan_smithee
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-02 20:08
Heeft iemand ervaring met de Vera Edge en de Fibaro universal sensor?

Ik draai de laatste versie: 1.7.1089
Fibaro Universal Binary Sensor met default settings

Verbonden met de Vera ziet hij de volgende apparaten:
Universal Sensor
Universal binary input 1
Universal binary input 2

Ik laat de groene en blauwe en/of de gele en blauwe contact met elkaar maken maar ik zie niet dat de Fibaro 'beweging' detecteerd.

Parameters / variables zijn default
1-0
2-0
3-1 (ook 0 geprobeerd, 1 byte hex (0 = INPUT Normal Open))
4-1
5-255
6-255
7-255
8-255
9-0
13-0
14-0 (ook 1 geprobeerd, 1 byte hex (Scene activation of functionality))

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb de universal sensor al geexclude naar fabrieksinstellingen gezet en weer geinclude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Niet online
Weet iemand hoe ik klik aan klik uit ontvangers kan koppelen aan de Vera Edge met behulp van de RFXcom?

Als ik op de afstandsbediening druk maakt de controller wel een drukknop en een RFX remote aan maar ik kan er niets mee. Op internet kan ik hier niets over gevonden krijgen. Kan iemand me wegwijs maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En na een reboot / refresh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Niet online
Ook na een reboot werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Heb je al op het forum gekeken van forum.micasaverde.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Niet online
Ja daar kon ik ook niets vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik gebruik geen 433MHz maar wordt deze unit via USB op de Edge aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad1203
  • Niet online
Ja die wordt op de USB poort van de Vera Edge aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• highandstoned
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
alan_smithee schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 19:30:
Heeft iemand ervaring met de Vera Edge en de Fibaro universal sensor?

Ik draai de laatste versie: 1.7.1089
Fibaro Universal Binary Sensor met default settings

Verbonden met de Vera ziet hij de volgende apparaten:
Universal Sensor
Universal binary input 1
Universal binary input 2

Ik laat de groene en blauwe en/of de gele en blauwe contact met elkaar maken maar ik zie niet dat de Fibaro 'beweging' detecteerd.

Parameters / variables zijn default
1-0
2-0
3-1 (ook 0 geprobeerd, 1 byte hex (0 = INPUT Normal Open))
4-1
5-255
6-255
7-255
8-255
9-0
13-0
14-0 (ook 1 geprobeerd, 1 byte hex (Scene activation of functionality))

Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik heb de universal sensor al geexclude naar fabrieksinstellingen gezet en weer geinclude.
Ik heb die sensor ook, alleen niet meer aangesloten op dit moment. Maar parameters 3 en 4 stonden bij mij op "1 byte dec" type. (en dan de gewenste instelling, zie https://www.robbshop.nl/i...versal_sensor_english.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je moet downgraden naar 1.7.961 firmware.
Ik heb ook van alles geprobeerd maar elke hogere versie doet je sensor het niet.
http://builder1204.mios.c...-1.7.961-en-mios.squashfs

Hier de link voor vera edge, daarna kan je je Back-up terugzetten en zwave restoren.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alan_smithee
nike schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:21:
Ik heb ook van alles geprobeerd maar elke hogere versie doet je sensor het niet.

Hier de link voor vera edge, daarna kan je je Back-up terugzetten en zwave restoren.
Thnx ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Laat even weten of het gelukt is.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alan_smithee
nike schreef op maandag 27 april 2015 @ 11:59:
[...]

Laat even weten of het gelukt is.
Als ik de URL in

Advanced:
URL for Vera custom firmware:

zet dan kreeg ik de foutmelding
Wrong firmware for current platform : Vera4Lite. Intended for builder1204.mios.c...-1.7.961-en-mios.squashfs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
De USB poort van de Edge functioneert volgens mij nog niet naar behoren. Ik kan mijn slimme kabel ook niet meer aan de praat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
das vreemd, ik heb ook de vera edge, en had dus ook elke keer problemen met de universele sensors. voor mij even geen upgrade meer.

Hieronder het mailtje van de support van vera...voor vera edge dus.

To downgrade your unit please follow these instructions :
- connect to Vera’s interface
- then go to Settings and select Firmware
- and copy paste the URL below in the firmware field and hit ‘download’.
- when prompted select to downgrade your unit with “keep settings.’
- the downgrade can take up to 15-20 minutes and you shouldn’t unplug Vera in that time
Note: The downgrade should be done from the same location as the Vera unit.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alan_smithee
nike schreef op maandag 27 april 2015 @ 12:18:
das vreemd, ik heb ook de vera edge, en had dus ook elke keer problemen met de universele sensors. voor mij even geen upgrade meer.

Hieronder het mailtje van de support van vera...voor vera edge dus.

To downgrade your unit please follow these instructions :
- connect to Vera’s interface
- then go to Settings and select Firmware
- and copy paste the URL below in the firmware field and hit ‘download’.
- when prompted select to downgrade your unit with “keep settings.’
- the downgrade can take up to 15-20 minutes and you shouldn’t unplug Vera in that time
Note: The downgrade should be done from the same location as the Vera unit.
Thnx het werkt nu wel met de firmware 1.7.961.
Na een reboot pakte hij wel de firmware.
De universal sensor werkt ook nu naar behoren. Ik hoop dat MiCasaVerde snel een oplossing heeft in de nieuwe versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nike
  • Niet online
Ik heb er ook heel lang over gedaan voor ik er achter kwam.
Gelukkig werkt het nu ook bij jou.

-edit-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Iemand hier die ook Hue lampen heeft? Ik wil via een url de color preset aanpassen, deze url geeft OK als response, maar de kleur verandert niet:

code:
1
http://vera:3480/data_request?id=variableset&DeviceNum=91&serviceId=urn:intvelt-com:serviceId:HueColors1&Variable=CurrentPreset&Value=1

Vera staat correct in mijn hosts file, 91 is het juiste device en de presets hebben elk een andere kleur.

Iemand een idee of een andere url om niet met de presets, maar de hue, saturation te setten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
Na een soft reset wilt mijn vera geen backups meer accepteren. Ik heb een zelf gecreëerde (bestand zonder extensie) en verscheidene automatische backups geprobeerd (bestand met extensie .tgz). Niets accepteert ie.

Ene keer met fout Entity too large. Andere keer met foutmelding over dat hij niet kan unzippen.

Ik wil geen factory reset doen want dan moet ik al mijn devices opnieuw toevoegen. Dat wordt een hel. Hij moet dus gewoon die backup accepteren.

Op het forum wordt een oplossing aangedragen dat je de zip moet uitpakken en opnieuw moet inpakken, maar dat helpt ook niet.

Iemand anders nog een idee?

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Request inschieten bij support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
natuurlijk heb ik dat al gedaan. dagen geleden...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
Nog een dingetje. Heb scène nu opnieuw gemaakt maar heb at sunset geprogrammeerd, gaat die lamp om vijf uur aan...

Klopt niet erg... Zon gaat hier pas om 22:00 uit :(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
mmmm Ik krijg de laaste twee dagen alleen maar meldingen van: Vera Startup.
Om de 2 a 3 minuten. GEEN idee wat dat kan zijn.

Kan het te maken hebben met een plugin die LUA elke keer herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
door GoT'er Freemann is een plugin ontwikkeld voor de robot electronics relay boards. o.a. de ETH8020 en ETH008 zijn getest en werkend op een vera lite. omdat hij binnenkort zal afstappen van de vera, is er geen support. vandaar, dat ik de plugin maar heb gepubliceerd. toch jammer als zijn werk verloren gaat en wij 2 de enige zijn die de plugin gebruiken :)

meer info:
http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,32518.0.html

plugin is nu pending approval. veel plezier ermee! _/-\o_ :9~

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
even iets anders...waarom doet dit stukje code het niet? krijg error in de lua engine.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
local DeviceIDHT = 120
local HLevel = 21
local HighTemp = luup.variable_get("urn:schemas-micasaverde-com:device:TemperatureSensor:1", "CurrentTemperature", DeviceIDHT)

local runScene = false

if (luup.is_night()) then
  runScene = false
else
  runScene = true

if (tonumber(HighTemp) > HLevel) then 
   runScene = true
else
  runScene = false

return runScene
end

idee is dat als de high temperatuur van de underground weahter plugin hoger is dan 21 én het dag is, de scene mag afgaan. return true dus (runScene).

edit: ben eruit, miste een end.

krijg net de bevestiging dat de plugin approved is!

http://apps.mios.com/plugin.php?id=6376

[ Voor 9% gewijzigd door fabstar81 op 15-06-2015 10:21 ]

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
nike schreef op maandag 27 april 2015 @ 10:21:

Thanks, heb me rot gezocht naar het probleem. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
Goedenavond, ik ben niet zo handig met luup code maar probeer het volgende voor mekaar te krijgen.

als de bel (deviceX) wordt ingedrukt moet er de scene AWAY worden gestart maar er moet een delay van 60 seconden inzitten waarin er word gekeken of de deur sensor (deviceY) opengaat.
indien de deur sensor (deviceY) getriggerd word moet de scene geannuleerd worden.

Heeft iemand een voorbeeld Luup code of kan mij er mee helpen?

Vera Edge 1.7.961

PLEG Gevonden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
Ik heb inmiddels sinds ruim 1,5 jaar een Vera 3 met daaraan gekoppeld een RFXcom. Inmiddels na diverse uitbreidingen diverse Z-wave devices (meerdere motion sensors, raam-deur contacten, micromodules, tussenstekkers etc) en devices die werken op 433 MHZ. (Kaku stekkers en inbouwzenders, rookmelders, temp/RV sensor, regenmeter, deurbel, vochtsensoren voor in de grond etc). Ook heb ik reeds heel veel zaken in huis geautomatiseerd en aan elkaar geknoopt via scenes (o.a. Hue, Sonos). Inmiddels ook redelijk bedreven in programmeren in Luup (met vallen en opstaan..).
Ik zit nog steeds op UI5 firmware 1.5.672.

Dit werkt allemaal voor 99% goed. Alleen met de RFXcom en enkele 433 mhz devices die wat verder af staan (in de tuin en schuur op 25-30 m1 van het huis) heb ik problemen met bereik/ontvangst. Omdat ik tuin en ook schuur wat verder wil "domotiseren'" heb ik onlangs voor een schappelijk prijsje een gebruikte Vera 3 en RFXcomE bijgekocht. Die komen in de schuur te staan.

Nu hink ik op 2 gedachten:
1) op de "nieuwe" Vera 3 UI7 installeren om hier ervaring mee op te doen. Hier komen dan in eerste instantie nog niet zoveel devices (m.n. 433mhz + RFXcom) en slechts enkele plugins (RFXcom, DataYours). Onder andere een weerstation en een zwembad-temperatuur sensor.
Als dit goed bevalt zou ik dan langzamerhand helemaal over kunnen schakelen op UI7. Ik durf dat nu nog niet omdat ik nog steeds lees over problemen met bepaalde devices en plugins. Ook zijn de echte voordelen van UI7 mij nog niet duidelijk (behalve dan dat het voor de nieuwste Gen5 Zwave devices wel zal moeten omdat UI5 geen nieuwe updates meer zal krijgen). Nadeel hiervan is dat het moeilijker is om de twee te integreren. Het kan wel heb ik gelezen maar is lastiger (via luup coding)
2) Op de "nieuwe" Vera 3 gewoon UI5-672 installeren en de 2 Vera's bridgen. Een Vera is dan de master, de andere slave. Voordeel hiervan is dat alle devices en scenes volledig geintegreerd zijn. Dit zou alleen wat issues geven met enkele plugins heb ik gelezen op het Micasaverde forum.

Om een goede keuze te kunnen maken heb ik 2 vragen:

1) Wat zijn jullie ervaringen met UI7 in vergelijking met UI5: zowel positief als negatief ?
2) Wie van jullie heeft ervaringen met 2 Vera's die gebridged zijn. En wat zijn de ervaringen daarmee ?
Pagina: 1 ... 15 ... 19 Laatste