• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
toch raar, ik draai al een tijdje op UI7 (1.7.439) en heb weinig gekke dingen..
mijn slimme meter plugin ligt eruit maargoed ik heb ook ff geen tijd om die te checken waar het aan ligt.
verders doet hij het prima momenteel:)

okee, kleine edit: ik probeer net ff de slimme meter plugin te fixen, zat ik per ongeluk aan de instellingen van de rfxcom plugin en nu vertikt de vera te laden... luup engine error...
dammit, now what?

owkee, ff reboot gedaan en instructie gevolgd... en toen waren al mijn instellingen foetsie...
Hij is nog Zwave devices aan het configuren aegt ie maad die zijn allemaal weg...
hoop dat ik het met een backup terugzetten kan fixen! grrrr

Edit3: back-up teruggezet en ook de plugin weer kunnen fixen (de update van UI7 lijkt deze in de war te schoppen en moet je opnieuw de parity en stop bits instellen). ik ben weer happy :+

[ Voor 66% gewijzigd door DRuw op 11-12-2014 21:28 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
@DRuw
Dat de instellingen van een com-poort veranderen overkomt mij ook wel eens onder UI5 op mijn VeraLite.
Laatst heb ik mijn Vera verhuisd naar een andere etage en was dus de stroom eraf en de slimme meter deed het niet meer omdat de snelheid ineens op 9600 baud stond.

Maar vraagje: doe jij zelf nog iets met de gasmeter via de slimme meter op je Vera?
Ik maak grafieken met de DataYours2 plugin en dat gaat prachtig voor de stroommeters (hoog/laag-tarief) maar voor gas is dat lastiger omdat de meter alleen een totaal m3 afgeeft. Als experiment sla ik nu het gasverbruik op in VariableContainer en laat daar dan een lua rekenregeltje op los via een scene: laatse waarde minus vorige waarde is huidige verbruik.
Dat werkt wel maar de grafiek wordt niet zo mooi. Dat komt denk ik door intervallen die niet gelijk lopen tussen de info van de meter, het runnen van de scene iedere minuut en het triggeren van DataYours.

Kortom, ik ben dus benieuwd of anderen dit mooier hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
nee, nog niet.
Ik wilde de datamine plugin gebruiken maar dat was precies op het moment dat hij niet meer ondersteund werd. verder nooit meer aan begonnen wegens tijdgebrek en heb ook geen noodzaak:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
Iemand ervaring met de dataMine plugin?

ik probeer al een paar dagen de dataMine plugin aan de praat te krijge maar krijg het nog niet werkend.
ik heb de volgende setup: Vera Lite met UI7 + USB hub + 16gb USb stick (fat32 geformateerd).
bij het openen van de Graph pagina blijft hij vragen om de USB stick te selecteren.

in de dataMine LOG kan ik terug vinden dat er de volgende error is: error reading tmpfile during spacecheck <0x2d79f6>
op de Vera forum kon ik terug vinden dat bij een fresh install dit vaker voor komt en dat er handmatig een map aangemaakt moet worden in de Vera. Ik heb doormiddel van WinSCP de map 'dataMine' in de 'root' map van de Vara aangemaakt. aantal keren een herstart gedaan en de plugin opnieuw geinstaleerd, maar ik blijf de zelfde melding houden.

iemand een idee hoe dit te verhelpen valt? de plugin schijnt onder UI7 te werken.

zijn er andere plugins of manieren waarmee ik data kan loggen? ik wil de data het liefst lokaal opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Andere Plugin: Ja, ik ben zelf van datamine overgestapt naar datayours omdat datamine al een hele tijd niet meer ontwikkeld wordt. Zoek op het forum naar DataYours2.

De stick mounten heb ik zelf opgelost door via http://ip-nummer-van-jouw-Vera/cgi-bin/luci.sh

en dan naar :System-->Startup
en daar plaats je de regel:

mount /dev/sda1 -o rw,noatime,nodiratime,errors=continue,barrier=0,data=ordered /dataMine

Hierbij ga ik er vanuit dat deze stick je eerste en enige is anders moet je /dev/sda1 aanpassen. Als je de logging van je Verabox al naar USB laat schrijven heb je een tweede stick of tweede partitie op de eerste stick nodig. Zelf gebruik ik één stick met twee partities. Bij mij is het dan ook /dev/sda2 omdat Vera zelf de eerste partitie pakt voor de logging.
De naam /dataMine moet een bestaande directory zijn in de root-partitie van je jouw Vera. Deze kan je aanmaken met het commando: mkdir /dataMine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Meer mensen hier problemen met de laatste update? Ik heb sinds kort een Vera edge en 2 fibaro zwave modules en het werkte best lekker voor de update maar na de update doet ie niks meer... Ik heb al vanalles geprobeerd van backup restoren tot harde reset maar nu doet ie niks meer... ik heb maar gemaild om te kijken of ze het kunnen fixen anders moet ie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:17
Werkt de fibaro smoke sensor inmiddels wel goed?
Zelf heb ik ui5 1.5.672. Gaat het dan goed?

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Weet iemand in hoeverre de Edge te downgraden is zodat deze UI5 (1.5.622) kan draaien?

Never mind. Aanvullend onderzoek op Internet heeft (helaas) nog geen enkel bewijs van een succesvolle downgrade van de Edge opgeleverd.

[ Voor 45% gewijzigd door scorpion303 op 23-12-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Zelf heb ik sinds vandaag de december-update van UI7 te pakken op de Vera3, ik heb er weer paar scenes bijgeklikt. Tot op heden ben ik redelijk tevreden met de UI7-serie sinds beta.

Zijn er specifieke zaken anders dan sentiment die voor een afkeer van UI7 zorgen?
Als je geen UI7 wil, moet je een vera3 of lite nemen.
De edge is UI7 onward.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik ook weinig last op wat app gerelateerde zaken na... Snap ook de commotie niet helemaal... Wat zijn de issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ik wordt telkens uitgelogd. zowel via intern ip als home.getvera.com...
erg irritant en onwerkbaar.
Jullie een idee?

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zit nog op ui5 waar alles perfect werkt. Door de verhalen inderdaad een beetje huiverig om naar ui7 te gaan. Iemand ervaring met de nuon plugs en ui7?

• maomanna
Ok dan, via het home.getvera.com een nieuw account gemaakt en werkt perfect.

De reden van uitloggen ook bekend... Het heeft geen zin om met je ui5 account in te loggen op je ui7 vera. En ook ui7 portaal te gebruiken op een ui5 vera heeft geen zin... Gevalletje foutje bij de gebruiker.

Heb de fibaro smoke sensor aangesloten. Ook de temperatuurmeter werkt gelijk! Weer helemaal in mn nopjes. Alhoewel de scenecreator soms toch nog wel wennen is.

• Loekie
Jaerock schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:01:
Ik zit nog op ui5 waar alles perfect werkt. Door de verhalen inderdaad een beetje huiverig om naar ui7 te gaan. Iemand ervaring met de nuon plugs en ui7?
Ze doen het net zo slecht/goed als op UI5 imho.
Geen realtime update naar controller en de 'strip' laat niet de consumptie waarden correct zien.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Zo me eerste luup code is af! :*)

Waarom deze luup? Ik wil 's nachts in de gang bij beweging een lamp aan laten gaan die van zelf na 1 minuut weer uitgaat. Deze moest aan een paar rand voorwaarden voldoen: De lamp mocht niet al aanstaan en de motionsensor moet niet armed zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
scene_aan = 1
timer =  60
armed = luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:SecuritySensor1","Armed", 27)
check = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1","LoadLevelStatus", 7)

function switch_off()
 luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1","SetLoadLevelTarget", {newLoadlevelTarget = "0"}, 7)
end

if (luup.is_night()) and (scene_aan == 1) and (armed == "0") and (check == "0") then
 luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:Dimming1","SetLoadLevelTarget", {newLoadlevelTarget = "40"}, 7)
 luup.call_delay("switch_off", timer)
return true

else
 return false
end

[ Voor 85% gewijzigd door Morpheusk op 29-12-2014 20:29 ]

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
Jaerock schreef op donderdag 25 december 2014 @ 11:01:
ik ben ook wel benieuwd of de 6-port switch eindelijk per poort is uit te lezen. op dit moment twijfel ik of ik nog andere plugs bijbestel, omdat ze niet goed uitgelezen worden.

maar ja, ze zijn nog steeds de goedkoopste. en voor uit het zicht geplaatste stekkers voldoen ze prima. overigens switchen ze goed, niks mee aan de hand.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Vera edge, aangeschaft als vervanging van mijn raspberry pi + razberry. Ik had verwacht een kant & klaar product te kopen, maar ik heb toch een beetje het gevoel alsof ik een aparaat aan het beta testen ben, ik kom behoorlijk wat problemen / onduidelijkheden tegen. Ik ben benieuwd of anderen met de edge dit ook hebben. Dit zijn de zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen:
  • Volgens de verpakking kent de edge 1200+ apparaten, toch moet je vrijwel elk apparaat als een "other device" toevoegen, omdat het ingebakken lijstje van bijvoorbeeld schakelaars zeer beperkt is, dat is een beetje jammer...
  • Ik heb een aantal virtum schakelaars, deze worden allemaal als 1 device teveel weergegeven. De 1 knops schakelaar wordt als 2 schakelaars getoond, de 3 knops schakelaar als 4, enz.
  • Met de razberry kon ik 2 dimmers aan elkaar koppelen, zodat wanneer de een op 50% werd gezet, de ander ook op 50% werd gezet. Ik heb in de vera hier nog geen optie voor kunnen vinden.
  • Ik wordt regelmatig uit de UI gegooid, waardoor ik weer bij het login scherm terecht kom
  • Alerts die ik al gezien en verwijderd heb blijven op het hoofd "dashboard" scherm toch zichtbaar in een gele balk
  • Mijn aeon labs 4-in-1 sensor geeft constant dezelfde (niet kloppende) waarden aan voor licht, temperatuur en luchtvochtigheid (bijvoorbeeld -25 voor de temperatuur), terwijl de beweginsdetector het wel goed doet
  • Ik heb een rolgordijn (Forest atlantis) dat wordt bestuurd met een fibaro rollershutter 2. Dat werkt op zich prima, calibreren is ook prima gegaan, maar in de UI zie ik constant de meldingen "Failed at: Setting user configuration..." en "Device failed to configure" langs flitsen
  • Die zelfde rollershutter is niet te bedienen in de android app, daar wordt alleen een (niet aanklikbare) on/off switch getoond
  • Als de android app even op de achtergrond heeft gedraaid toont deze een lege lijst van devices, alleen de app killen en opnieuw starten maakt deze weer bruikbaar. Bijkomend nadeel is dat het starten/inloggen van de android app erg lang duurt.
  • Binnen devices kunnen ook upnp devices worden toegevoegd, leuk dacht ik, dus ik heb vrolijk mijn tv en mediacenter (xbmc) toegevoegd, vervolgens krijg je deze devices alleen als on/off switches te zien die ook nog eens niet aangeklikt kunnen worden... Het nut daarvan ontgaat mij een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Hoi,

Heb een vraagje omtrent mijn vera3 Lite icm met een Eminent E-centre2
Zou het mogelijk zijn om aan de vera3 lite en de Eminent E-centre aan elkaar te koppelen en ze samen te laten werken?

Wat wil ik bereiken is dat ik graag scene's kan aanmaken en beheren via de vera unit (dit noornamelijk dmv lua/luup codes) en dat ik deze scenes dan kan bedienen via de E-centre2 touch screen interface die ik in de woonkamer wil plaatsen.

Gezien de E-Centre direct te bedienen is en de vera uitsluitend via een ander apparaat maar de E-centre zeer geschikt om hem in huis op een centrale plaats te monteren voor directe bediening van de apparaten en scenes, echter het maken van uitgebreide/complexere scenes dmv lua/luup code gaat (volgens mij) alleen via de vera.

Vandaar ik dacht deze 2 te combineren, zou dit kunnen?! (en hoe te realiseren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozo29
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10-2018
AtlonXP1800

Ik heb ook veel problemen met de Edge. Deze zou z-wave Plus ondersteunen, nu zou je verwachten dat er ook z-wave Plus schakelaars en sensoren in het voorgebakken lijstje staan, niet dus (slordig).
Dan de Smart Switch van Aeotec (Gen5) handmatig toevoegen: je kan alleen schakelen en het verbruik geeft hij niet aan.
XMBC werkt ook niet, je kan alleen maar zien of het apparaat aan of uit is.
MiLight app geinstaleerd, hij ziet de wifi-box wel en that's it.
Je zou mogen verwachten dat je een volwassen controller heb aangeschaft. Tot nu toe alleen maar spijt en van Vera hoor je niets.
Jammer, het had zo'n mooi product kunnen zijn.
Tot nu toe totaal niet tevreden. Ik wacht nog een update af en werkt het nog niet, dan over of een Niet-Vera-Controller (helaas).
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Tja, ik snap de frustratie wel maar hou er wel rekening mee dat zwave plus wel bijzonder nieuw is he..
En maand of 2 geleden was er nog helemaal niets van en Aeon Labs is de eerste ongeveer die zijn producten aan het updaten is met de nieuwe chips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 09:33
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een soort van alarm systeem in elkaar te steken met een vera lite.
Dit is wat ik wil kopen om mee te starten:

Z-Wave VeraLite Controller €119.95
http://www.intellihome.be/en/z-wave-veralite-controller.html

Z-Wave Everspring Wireless Indoor Siren €47.95
http://www.intellihome.be...ireless-indoor-siren.html

Z-Wave Fibaro Motion Sensor €59.99
http://www.intellihome.be...fibaro-motion-sensor.html

Normaal gezien zou dit zonder problemen moeten werken neem ik aan?
De bedoeling is het alarm aan en uit te schakelen via de smartphone.
Als alles werkt zal ik het nog uitbreiden met andere componenten.

Met die fibaro sensor zijn er blijkbaar problemen soms met vera lite maar dit zou moeten opgelost zijn in deze versie.

Zal ik problemen hebben met de response time of is dit geen probleem? Alles zou op batterijen aangesloten worden en via wifi werken in dezelde ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Heb hier eenzelfde opzet en werkt prima. Alleen de notificaties ben ik mee aan t stoeien. Vera alerts was in ui5 wel een stuk makkelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Zou moeten werken maar houd even rekening met A: de Vera Lite niet meer gemaakt wordt dus dit is een resterende unit uit een voorraad (niet dat het wat uit maakt maar alleen de Edge is nog leverbaar vanuit Vera zelf).
en B: je hebt geen routing modules dan, alleen slaves wat je netwerk niet super sterk maakt. an zich zal dit niet echt een probleem zijn gezien je in dezelfde ruimte aan de gang gaat maar ga je ook wat verder van je controller af zul je wel routing modules goed kunnen gebruiken (bijna alle items die je direct op 220V aansluit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob3rt
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 22:26
Je kan ipv de fibraro sensor ook de aeonlabs 4in1 sensor nemen, deze is uit eigen ervaring absoluut 100% compatible met vera lite.
Deze meet 4 dingen (beweging(pir), temperatuur, licht(lux) en vochtigheid.

Wil je goedkope zwave modules kan je op dit moment op MP zoeken naar eminent (is everspring materiaal), er zijn diverse aanbieders die oude voorraden aan het opruimen zijn.
Zo kan je bv een indoor sirene voor 10,00 kopen of een deur contact voor 12,50 (allemaal nieuw in doos).

Heb zelf al diverse dingen gekocht, allemaal van eminent en werkt probleemloos met de vera lite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-09 16:30
Hier geeft mijn Vera Lite een probleem. Alleen de blauwe LED knippert en verder doet het ding niets meer. Hoop dat ze snel reageren vanuit GetVera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvrsnor
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 09:33
Ok bedankt voor de feedback!
Best dus toch een Edge kopen (voor updates in de toekomst) of heb ik voldoende aan de lite?
Ik zal nooit meer dan 10-20 toestellen hebben dus de lite leek me zeker ok, enkel voor support mss minder dan.. Scheelt ook wel €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
lite en vera 3 zijn oude voorraad en worden niet meer gemaakt.
Zijn er nog genoeg van volgens mij maar de edge is degene die alles vervangt momenteel
Die 4-in-1 sensor zijn best wisselende ervaringen mee trouwens. de ene die gaat 100% goed en de ander heeft er nog geen correcte meting uit gekregen…. geen idee wat het is maar google het ding maar eens..

@ sunnybird: ik heb laatst iets dergelijks gehad met de Vera 3 en daar moest ik ook terug met een telnet login en dan een aparte reset uitvoeren.
IS wel weer prima opgelost door daarna een back-up terug te zetten maar was wel ff schrikken...

[ Voor 21% gewijzigd door DRuw op 09-01-2015 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipme
  • Laatst online: 12-09 23:49
Sinds 2 weken ook in het bezit van een Vera edge met fibaro schakelaar, dimmer, deursensor, en een plop dimmer.
Voor alsnog werkt alles zeer stabiel, ik heb geen problemen dat ik uit de vera word gegooid. Het koppelen van de modules was even wennen maar niet heel problematisch. Het missen van alle modules in de standaard lijst van de vera vond ik totaal geen probleem alle modules voldoen aan de generic zwave device standaard. Mijn schakelaarmodule word ook gezien als 2 schakelaars ik gebruik deze ook Met een dubbele schakelaar. Met als functie 1 fysiek en 1 virtueel voor de plop dimmer.
Verder heb ik Text to speech perfect in nederlands werkend, puur voor hoog geek gehalte haha. En nog een ptz camera gekoppeld en werkt ook naar behoren. Voor de meldingen van de deursensor wanneer ik weg ben gebruik ik vera-alert en als android app gebruik ik nu ImperiHome. Alles werkt echt goed zelfs beter dan ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
zipme schreef op zondag 11 januari 2015 @ 11:33:
Verder heb ik Text to speech perfect in nederlands werkend, puur voor hoog geek gehalte haha.
Waarop krijg je de output van TTS?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipme
  • Laatst online: 12-09 23:49
Loekie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 13:03:
[...]

Waarop krijg je de output van TTS?
Via XBMC op mijn geluidsinstallatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

AtlonXP1800 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 22:04:
Sinds een aantal weken ben ik in het bezit van een Vera edge, aangeschaft als vervanging van mijn raspberry pi + razberry. Ik had verwacht een kant & klaar product te kopen,maar ik heb toch een beetje het gevoel alsof ik een aparaat aan het beta testen benn, ik kom behoorlijk wat problemen / onduidelijkheden tegen. Ik ben benieuwd of anderen met de edge dit ook hebben. Dit zijn de zaken waar ik tot nu toe tegenaan ben gelopen:
Ik heb hetzelfde, een poosje terug een vera lite gekocht, super enthousiast aan de slag gegaan. Helaas was het een flinke teleurstelling, veel moeite moeten doen om de boel aan de praat te krijgen. Ik heb ook het gevoel een product te hebben gekocht wat in de verste verte nog niet af is.

Aan de ene kant vind ik het leuk om er mee te prutsen, aan de andere kant had ik gehoopt dat ik binnen een aantal dagen een werkend systeem kon hebben.

De vera ligt sindsdien in de kast te stoffen, ik twijfel heel erg of ik de energie er in wil steken om alles naar wens te krijgen, of dat ik ga zoeken naar een ander meer volwassener systeem (als dat al bestaat?).

Ik denk dat ik de vera binnenkort nog wel een keertje de kans geef. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16
ocdaan schreef op zondag 11 januari 2015 @ 23:55:
[...]

Ik heb hetzelfde, een poosje terug een vera lite gekocht, super enthousiast aan de slag gegaan. Helaas was het een flinke teleurstelling, veel moeite moeten doen om de boel aan de praat te krijgen. Ik heb ook het gevoel een product te hebben gekocht wat in de verste verte nog niet af is.

Aan de ene kant vind ik het leuk om er mee te prutsen, aan de andere kant had ik gehoopt dat ik binnen een aantal dagen een werkend systeem kon hebben.

De vera ligt sindsdien in de kast te stoffen, ik twijfel heel erg of ik de energie er in wil steken om alles naar wens te krijgen, of dat ik ga zoeken naar een ander meer volwassener systeem (als dat al bestaat?).

Ik denk dat ik de vera binnenkort nog wel een keertje de kans geef. ;)
Volgens mij valt de edge niet helemaal te vergelijken met de lite. De lite met ui7 werkt (voor mij) prima, dus ik denk dat je een nieuwe poging moet gaan wagen :)

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Let wel op de Lite nooit laten rebooten want dan is het even over. Moet je via wat basic Linux commando's het ding weer aan de praat proberen te krijgen. De mijne was binnen een jaar vastgelopen, ik heb hem maar naar de verkoper gestuurd in de hoop dat hij het ding weer aan de praat krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hier reboot hij dagelijks om 15:19. verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Zit ik dus weer met een probleem VeraLite. Wacht deze week af en hoop dat hij gerepareerd terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb nog steeds de Vera3 en ook die was laatst 1x gecrashed. dat was de eerste keer en dat heb ik inderdaad met een beetje internet zoeken en vervolgens telnetten opgelost (en ik ben echt een linux NOOB).
prima stabiel ding nog steeds en al een jaar of 2,5 a 3 jaar.
(overigens heb ik wel de adapter moeten vervangen laatst, dat was waarschijnlijk de oorzaak van de crash)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik ga binnekort wel aan de slag met ui7, ben wel nieuwschierig geworden.

Toen ik een poosje terug bezig was heb ik de lite vaak ge-reboot wat geen problemen veroorzaakte, ik denk dat er bij jou wat anders mis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Mijn Vera Lite lijkt toch te zijn overleden. Wacht nu op RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat is niet zo leuk.

Ik heb gister de veralite een upgrade naar ui7 gegeven. Helaas kon ik daarna niet meer inloggen. Ik heb een account op die andere site gemaakt en de vera er aan gekoppeld. Die site geeft aan dat alles okay is maar in vera staat er dan dat ik niet ben ingelogd. Ik heb de support al een mailtje gestuurd, eens kijken of hun een oplossingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
je moet zowel intern als extern inloggen via http://home.getvera.com.

Ik had hetzelfde als wat jij nu hebt.

Je login van ui5 "bestaat" nu niet meer. Via de net genoemde link moet je een nieuw account aanmaken en daarmee op die pagina inloggen.

Als je naar het interne ip gaat van je vera, vraagt hij om inloggegevens.
Om de een of andere manier pakt hij die niet, dus als je op ESC drukt, geeft hij aan dat je niet in bent gelogd. Daarom inloggen via de externe link.
Zelf vind ik het inloggen via de ui5 methode een betere oplossing (als je binnen je netwerk bent), maar dat werkt niet in ui7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Omdat ik eerder van ui7 ge-downgrade had naar ui5 had ik al een account voor ui7. Ik had alles wel goed gedaan maar het zat bij vera zelf in de knoop. De supportdesk zei dat ik m'n wachtwoord moest veranderen. Blijkbaar doe je dat door op forgot-password te klikken. Toen ik dat deed gebeurde er van alles en werd m'n hele account opnieuw geconfigureerd zo leek het, en plots was ik ingelogd en zat ik in de vera omgeving. Erg vaag allemaal maar het werkt.

De reden dat ik toen ge-downgrade had naar ui5 was dat ik de RFXCOM apparaatje niet aan de praat kreeg, door een fout in de interface kon je geen device selecteren. Ik hoop dat het nu wel is opgelost anders ben ik weer terug bij af. Ik zal het komend weekend proberen opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Heb ui7 met de rfxcom en werkt prima hoor...
De Usb moet je apart doen met bestanden inladen, niet met de app. Die is voor de lan versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Okay, dat klinkt hoopgevend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb de laatste tijd wel wat issues met de vera maar daar moet ik nog even naar kijken.
Ineens werkt mijn day/night switch niet meer als trigger voor een scène en mijn wall controller heeft dezelfde issue.
Ik moet nog even een ticket aanmaken daarvoor, het ligt iig niet aan UI7 want daar draai ik al een tijdje op:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

nevermind

[ Voor 98% gewijzigd door ocdaan op 24-01-2015 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
DRuw schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:57:
Heb ui7 met de rfxcom en werkt prima hoor...
De Usb moet je apart doen met bestanden inladen, niet met de app. Die is voor de lan versie.
De LAN-versie doet het vziw ook (nog) niet onder UI7. Originele dev post al enige tijd niet meer op forum(lurkt wel ;)) en is verder gegaan met openhab. Misschien dat iemand anders het oppikt, maar verwacht er niet te veel van.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bozo29
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10-2018
Heeft iemand de Duwi ZW FB 10 afstandbediening kunnen koppelen aan de Vera ?
Zou er graag enkele switches er mee aan en uit kunnen zetten via de Vera.
Of weet iemand anders een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een Everspring vochtsensor uit zijn slaapstand kan houden? ik zie steeds Can't detect device. Ik heb hem in een scene zitten om de badkamer te ventileren boven de 60% maar als hij slaapt krijgt de Vera Lite geen waarde binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Wakeup tijd aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ehm, normaal sturen sensoren een update door bij wijzigen status(alleen de z-wave stack gaat in sleep-mode). Batterij gevoede sensoren gebruiken slaap-modus om langer dan een week met een setje batterijen te doen en slaap is dus goed.

Draait de scene compleet niet? Je kunt in UI7 een notificatie instellen als de luchtvochtigheid boven een bepaald niveau komt en dan testen of deze schakelt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wake up staat in Vera Lite op 60 sec maar pas na een vijf tot tien minuten wijzigd de vochtigheid in de Vera en gaat de scene goedlopen. Ik heb nu een trigger ingesteld op de sensor, kijken of hij dan zelf ontwaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Weet iemand de reset code van de Vera Edge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
sunnybird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 09:25:
Weet iemand de reset code van de Vera Edge?
Ik heb laatst dit gekregen van iemand van de Vera Helpdesk:

1. Connect your computer directly into the LAN port on the Vera unit

2. Put a static IP on your computer (192.168.1.2) and the gateway 192.168.1.1 . You Can find more information about it at step 8.

3. Press and hold the reset button then plug the power adapter in Vera and when the power light starts blinking release the reset button.

4. Open a command prompt and telnet into the unit: telnet 192.168.1.1

Run these commands:

flash_eraseall -j /dev/mtd7
sync
echo b > /proc/sysrq-trigger

Note 1: If you cannot telnet to the unit you will need to install the telnet client. Windows 7 : From Control Panel > Programs and Features > Turn Windows Feature On or Off >and check the Telnet Client box to install it .

Note 2: OR you can download ‘Putty’ to Telnet to the unit. For ‘Host name’ type 192.168.1.1 and for ‘Connection Type’ select Telnet. Then hit Open.
Now the Vera unit should reboot and you should see it booting up. It might take a couple of seconds, first the LED should be solid red, then green, red and after that it should boot up

6. Change your IP address back on automatically or 192.168.81.2 and gateway 192.168.81.1

7. Check that the Dashboard loads on 192.168.81.1 after all the LEDs are on and solid

8. How to set a Static IP to your computer.
In Windows 7
Open Control Panel
View by: Large icons → Network and Sharing Center
View by: Category → View netork status and tasks
Click on Change adapter settings
Right click on LAN connection to Vera , then click on Properties
Highlight the Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) item, and click on Properties
In the IP address field enter 192.168.1.2
In the subnet mask field enter 255.255.255.0
In the Default gateway field enter 192.168.1.1
Click OK
Click OK Again

In Windows XP

Open Windows Start menu.
Open Control Panel.
Classic view: Open Network Connections
Category view: Select Network and Internet Connections, and then Network Connections.
Double-click on your the LAN connection to Vera.
Click Properties.
In the General tab, highlight the Internet Protocol (TCP/IP) item, and click Properties.
In the IP address field enter 192.168.1.2
In the subnet mask field enter 255.255.255.0
In the Default gateway field enter 192.168.1.1
Click OK
Click OK again

In Mac OS X

Open the Apple Menu(Top left corner of your screen)
Click System Preferences
Click Network
Click the Locations dropdown and select Edit Locations
Click the plus sign and call your new location “Vera system Troubleshooting”
Select “Ethernet” from the list on the left
Select “Manually” from the Configure IPv4 dropdown
Enter 192.168.1.2 in the IP address field
Enter 255.255.255.0 in the subnet mask field
Enter 192.168.1.1 in the Router field
Hit “Apply”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 13:15:
Wake up staat in Vera Lite op 60 sec maar pas na een vijf tot tien minuten wijzigd de vochtigheid in de Vera en gaat de scene goedlopen. Ik heb nu een trigger ingesteld op de sensor, kijken of hij dan zelf ontwaakt.
Waarschijnlijk verwacht je dat deze sensor rapporteert bij 1% RH verschil, std is dat echter 5%(aangenomen dat je de Everspring ST814 hebt)
2-1-1 Time Interval
The Temp./Humid. Detector can be set to emit report of current status to
the nodes of Grouping 1 automatically at a set time. The time interval
can be set from 1 minute to 24 hours. For instance, if time interval is
set in 1 minute, the detector will report its status once per minute.
Please refer to the parameter 6 of configuration table on page 6.
2-1-2 Temperature Change
The Temp./Humid. Detector can be set to emit report of temperature
status to the nodes of Grouping 1 automatically once the temperature
changing exceeds set degree. The temperature difference range can
be set from 1。Cto 70。C . For instance, if temperature difference is set in
1。C , the detector will report its current temperature status once the
temperature difference exceeds 1。C . Please refer to the parameter 7 of
configuration table on page 6.
2-1-3 Change of Humidity
The Temp./Humid. detector can be set to emit report of humidity status
to the nodes of Grouping 1 automatically once the humidity change
exceeds set %RH. The humidity difference range can be set from
5%RH to 70%RH. For instance, if humidity difference is set in 5%RH,
the detector will report its current humidity status once the humidity
difference exceeds 5%RH. Please refer to the parameter 8 of
configuration table on page 6.
Je zult dus parameters 6,7,8 moeten instellen om die waardes naar de vera te laten sturen op een door jouw gekozen interval.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
@Unneoetech, bedankt voor je reactie. Wat jij schrijft is een hele procedure met nogal wat Linux commando's.
Ik kreeg van support het volgende commando door:
Hi,

You can remove the account from the units by using the request below :

IP/cgi-bin/cmh/cmh_reset.sh?reset=account

Maar uiteindelijk hebben ze op afstand een reset account uitgevoerd. Waarbij IP jou IP adres van de Vera is.

Nu moeten in de Edge alle devices weer opgenomen worden. Dat houdt in eerst het device resetten en daarna includen. Dat is hier best wel een beetje veel werk. Diverse installatiedozen open maken en dan reset uitvoeren.

[ Voor 21% gewijzigd door sunnybird op 29-01-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Kun je geen backup van het z-wave netwerk terughalen dan? Of is dan ook het account gereset?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Omdat mijn oude z-wave netwerk die gekoppeld was met de VeraLite niet meer beschikbaar is. De VeraLite is overleden, denk ik dat ik niets meer heb aan de oude gegevens. Ook excluden lukt niet, alleen resetten en dan kan ik het device opnieuw includen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:45
Om te includen kun je ook de spanning van het ZWave device ervan afhalen en erweer opzetten als de controller in include modus staat...

[ Voor 8% gewijzigd door aard01 op 29-01-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ga ik morgen direct uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 07:50
sunnybird schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 18:37:
Omdat mijn oude z-wave netwerk die gekoppeld was met de VeraLite niet meer beschikbaar is. De VeraLite is overleden, denk ik dat ik niets meer heb aan de oude gegevens. Ook excluden lukt niet, alleen resetten en dan kan ik het device opnieuw includen.
Ik heb gehoord dat je elk apparaat met je nieuwe controller kan exclude.
Dus (nieuwe) controller in exclude mode zetten, en je apparaat zijn NIF laten sturen (meestal 3x snel op knopje drukken).
Daarna is deze weer op de nieuwe te includen

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:35:
[...]

Waarschijnlijk verwacht je dat deze sensor rapporteert bij 1% RH verschil, std is dat echter 5%(aangenomen dat je de Everspring ST814 hebt)

[...]

Je zult dus parameters 6,7,8 moeten instellen om die waardes naar de vera te laten sturen op een door jouw gekozen interval.
Nee, ik heb geen verschil ingesteld.
Ik heb eeb scene die kijkt iedere 2 minuten of de RV boven de 60% komt.
Indien dat het geval is blijft de ventilatie draaien tot hij weer onder de 60% is.

Ik heb op de sensor een trigger ingesteld als hij boven de 60% komt, maar dat werkt ook niet.
Dat van die parameters heb ik ook gelezen, snap alleen niet hoe ik die kan instellen, want dan zou ik inderdaad die 5% afwijking kunnen instellen als trigger. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Als je UI7 hebt kun je het device aanklikken, ga je naar "Device Options" en kun je onderaan klikken op "Add configuration settings".
Daarna vul je de regel in zoals je in screenshot ziet met juiste parameternummers(dit voorbeeld is van ander type sensor):
Vera3_UI7_Set_Parameter
Zodra je dat gedaan hebt en opgeslagen ga je naar "Advanced" en klik je op configure node onderaan de pagina en druk je op het knopje op de sensor om deze te laten configureren.

Als dit succesvol is gedaan, hoeft je scene niet constant(elke 2 minuten) te pollen wat status is, maar kun je de sensor zelf de trigger laten zijn. Die wake-up zet je dan weer op een hoge waarde(in secondes) om batterij te sparen. Wederom met configure node en druk op knopje op sensor zelf.

In UI5 zit deze functionaliteit ook, maar gedeeltelijk andere plekken. Daar kom je als tweaker wel uit ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Loekie op 30-01-2015 15:40 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Het resetten en excluden van de Fibaro switches is een apart vak. In 4 uur tijd had ik het geluk om er eentje included te krijgen. Wat ik ook probeer het lukt niet echt. Het lijkt er op dat de Figaro spullen niet goed te resetten zijn. Als iemand nog een idee heeft. Heb inmiddels ook een email gestuurd naar Fibaro en hoop dat die ook nog reageren en niet zeggen het ligt aan de Vera, want dan wordt het een welles nietes verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik heb al mijn fibaro sensoren normaal kunnen excluden alleen moet je gewoon wel je controller of nieuwe controller in exclude modus zetten en dan is het net zo simpel als inleren want dat gaat namelijk hetzelfde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik kan de Edge in de exclude mode krijgen. Maar volgens de beschrijving van Figaro moet dan de B button 3 seconden ingedrukt worden. Maar ik krijg daarna de switch niet included. Of heb jij een andere methode om te excluden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou fibaro spul werkt over het algemeen door 3x knopje snel achter elkaar in te drukken, dan is heel iets anders dan 3 seconden ingedrukt houden. Je moet gewoon dezelfde actie doen als inleren alleen je controler staat in andere modus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Krijg de Fibaro's niet gereset en daarna included. Maar de twee 4AEON1 waren binnen 15 minuten excluded en daarna meteen included. Ik heb toch moeite met het gedrag van de Fibaro's.
Als iemand nog meer ideeën heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekie schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 15:39:
Als je UI7 hebt kun je het device aanklikken, ga je naar "Device Options" en kun je onderaan klikken op "Add configuration settings".
Daarna vul je de regel in zoals je in screenshot ziet met juiste parameternummers(dit voorbeeld is van ander type sensor):
[afbeelding]
Zodra je dat gedaan hebt en opgeslagen ga je naar "Advanced" en klik je op configure node onderaan de pagina en druk je op het knopje op de sensor om deze te laten configureren.

Als dit succesvol is gedaan, hoeft je scene niet constant(elke 2 minuten) te pollen wat status is, maar kun je de sensor zelf de trigger laten zijn. Die wake-up zet je dan weer op een hoge waarde(in secondes) om batterij te sparen. Wederom met configure node en druk op knopje op sensor zelf.

In UI5 zit deze functionaliteit ook, maar gedeeltelijk andere plekken. Daar kom je als tweaker wel uit ;)
Thnx, je moet er even achter komen maar dan werkt 't wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srnvisscher
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-05 00:08
Goedemorgen, ik ben mijn huis aan het verbouwen en wil graag de modules van Fibaro toepassen. Wat betreft de controller ben ik nog zoekende. Ik twijfel tussen de nieuwe Vera Edge of de FCL. Kunnen jullie mij tips geven over gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheden en welke ik het beste kan nemen?

Ik wil graag de verlichting erop regelen met verschillende scripts, rookdetectie, en mogelijk ook nog later camera's er op aansluiten voor beveiliging.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 11:17:
[...]
Thnx, je moet er even achter komen maar dan werkt 't wel :)
Nice :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Heb inmiddels bericht ontvangen van Fibaro betreffende het resetten van de switches. Heb de procedure gevolgd en dat werkt gelukkig.

Procedure of resetting of FIbaro DImmer and Relay Switch it :

1. Turn off powe supply,
2. Hold B button
3. While holding B button, turn on supply
4. Hold B button for 5 sec (In relay you should hear click sound)
5. Release button and turn off and onn power supply.

Het wijkt wel af van wat er in de handleiding staat, maar ik kan even verder.
Regel 5 is essentieel voor een goede reset.

Het excluden en includen van een Qubino dimmer zoals beschreven in hun handleiding klopt precies.

[ Voor 13% gewijzigd door sunnybird op 01-02-2015 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Even een vraag voor de Vera lite gebruikers met een rfxcom. Hoeveel apparaten pikt jullie rfxcom op en voegt die automatisch toe?

Mijn vera wordt, lijkt het, steeds trager en ik moet hem steeds vaker rebooten. Terwijl ik zelf er weinig mee bezig ben, op gebruiken na. Ik zie nu dat er 21 rfx apparaten toegevoegd zijn, kan dat vertragend werken?

Wel geinig dat ik zoveel buren met dat spul heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
jep, de rfxcom kan best vertragend werken maar dan zet je toch die auto-toevoeg uit?
krijg je ook die items van de buren niet meer binnen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

ja nee natuurlijk. Maar ik kijk werkelijk nooit in de dashboard, dus ik had geen idee dat er zoveel bijgekomen waren. Een maandje na dat ik de rfxcom had was waren het 2 of zo van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwoellie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01-2023
Mijn rfxcom heeft inmiddels meer dan 30 devices van mijn buren opgepikt.

Hoe kan je die autotoevoeginstelling uitzetten? Daar ben ik erg nieuwsgierig naar, zoals je kunt begrijpen :)

En hoe voeg je je éigen devices dan toe?

[ Voor 10% gewijzigd door zwoellie op 04-02-2015 17:07 . Reden: Voortschrijdend inzicht ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Onder Advanced setting de optie AutoCreate op 0 zetten of onder managed devices in plugin het vinkje bij autocreate weg te halen.
Daarna kun je devices toevoegen dmv add device als het om een switchable apparaat gaat, voor sensoren zal je autocreate weer even aan moeten zetten.
Overigens kan je ook devices ignoren door bij managed devices deze te deleten en niet meer automatisch te laten aanmaken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben aan het spelen met de Fibaro dimmer, maar gaat niet laag genoeg naar mijn zin. Moet ik nog ergens een parameter verstellen? Of moet ik de by pass toch plaatsen? Heeft iemand een tip. Betreffen 8 led spots van 4W, dimbare Masterleds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Waarschijnlijk loop je tegen het probleem aan dat de fibaro's niet alles goed dimmen(please correct me if I'm wrong) en doen de Qubino's dat beter wegens andere manier van dimmen.
De bypass is bedoelt voor het geval je led/spaarlamp hebt en deze niet uitgaat als module uitgaat(in een '2-draad' situatie ipv '3-draad' situatie).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik denk niet dat dat helemaal klopt.
Ja de Qubinos dimmen anders dan de fibaros maar MG1964 geeft aan dat ze wel dimmen.
De reden om naar Qubinos te kijken ipv de fibaro is normaal gesproken als de lampen met de fibaro blijven flikkeren.
Het zou kunnen lukken met een bypass omdat je eigelijk de dimmer voor de gek houd dat hij een hogere belasting heeft dan hij echt heeft. het zou best kunnen dat hij dan lager gaat dimmen maar dat kun je het beste denk ik testen door er een extra lamp op te zetten (doet hetzelfde).
Let wel even dat er wel degelijk instellingen in je fibaro zitten over je max en min dimlevel en de stappen hoe hij dimt (per 10% bijvoorbeeld) maar ik weet ff niet wat daar de defaults van zijn.
Zie de manual hiervoor;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MG1964: mijn Fibaro FGD211 dimmers konden ook niet ver genoeg dimmen met LED-lampen. Dit pas je aan door parameter 20 in de dimmer aan te passen (zie manual). Standaard staat-ie op 110 (voor 50 Hz), ik heb 'm verhoogd naar 130. Toen waren in mijn geval de LED-lampen zelfs al "uit" bij 15% (ietsje minder was dus waarschijnlijk ook al goed geweest, maar ik heb 't maar zo gelaten.

Over die bypass-module:
- Als je de N-draad aangeloten hebt, heeft de "bypass" module van Fibaro geen enkel effect.
- Als je de dimmer in een 2-draads opstelling (bruin en zwart, zonder blauwe N-draad) wil gebruiken in combinatie met low-power LED-verlichting gaat die bypass over de belasting je wel helpen (anders krijgt de dimmer n.l. in rust al niet genoeg voeding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
- Als je de N-draad aangeloten hebt, heeft de "bypass" module van Fibaro geen enkel effect.

Dat is volgens mijn ervaring niet waar. Ik kreeg het zonder bypass niet voor elkaar. En ik gebruik overal een N-draad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry. Twee verschillende ervaringen. In mijn geval maakte de bypass in 3-draads-mode niets uit (hij is dus ook weer weg). De timing aanpassen (parameter 20) loste alles op.

Op een plaats waar ik een 2-draads aansluiting had kreeg ik het juist op geen enkele manier voor elkaar zonder bypass (module kwam niet online en LED brandde altijd half), dus daar zit-ie nu wel.

Fibaro blinkt niet echt uit qua documentatie, maar dit kon ik vinden op het web: http://materialy.fibaro.com/instrukcje/bypass%20FGB001.pdf. En da's ook een 2-draads voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
Ik heb nog niet geëxperimenteerd met parameter 20. Zal dat eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er schijnen trouwens wel wat issues met die Fibaro dimmers te zijn als je ze verkeerd belast.

http://forum.fibaro.com/index.php?/topic/17673-fgd211-melted
http://forum.fibaro.com/i...o-dimmer-module-melt-down

Misschien goed om even te lezen :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik denk eerlijk gezegd dat dat een beetje bangmakerij is.
Die dingen zijn enorm veel verkocht en als ze spontaan kunnen smelten krijg je nooit de vereiste certificering voor elkaar (of wordt deze direct ingetrokken).
Ik ben een fan van de qubino dingen maar niet van anti-reklame;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
met Druw, de ban in Zweden zegt me ook niet zo veel(die keurden ook veel IKEA-spul goed dat later toch terug moest).
Als ik nu zou investeren en ik zou overal 3-draads mogelijkheden hebben zou ik de Qubino's kiezen, zeker ook vanwege ruimere tolerantie voor het dimmen van LED's. Maar in situaties waar dat geen optie is(geen draden willen trekken bijv) kan ik de fibaro aanraden, heb er laatst nog een paar aangeschaft om o.a. een wakeup light icm halogeen armatuur mee te maken.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Idd, en ze hebben nog stroommeting ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 17:48

TheVMaster

Moderator WOS
DRuw schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 07:02:
Idd, en ze hebben nog stroommeting ook:)
Ja...dat werkt inderdaad erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
hoe ziet dat eruit in de Vera lite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
maomanna schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:48:
hoe ziet dat eruit in de Vera lite?
Dunno....ik heb de Vera Edge, daar ziet het er goed uit....sowieso valt mij dat apparaat (met UI7) 100% mee. Werkt eigenlijk super goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ja precies, de ui7 is toch gelijk bij de lite en edge?

Kan je een shotje maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
maomanna schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:50:
ja precies, de ui7 is toch gelijk bij de lite en edge?

Kan je een shotje maken?
Waar wil je een screenshot van zien...van het stroomverbruik van lampen..? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
ja welke resultaten je dan te zien krijgt.
Krijg je dan een los blok met het verbruik? of zit het verbruik bij de schakelknop erbij?
Als je meerdere meetmodules hebt, alleen het individueel resultaat te zien, of ook het totaalverbruik?
en in hoeverre logt hij het verbruik van de betreffende module?

Ergens heb ik wel de Ergy functie gezien, maar hoe dat er dan uit komt te zien weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[..]

[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 10-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4bTN7sfna1zxvztrFW70ohbK/medium.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hJnnGbLfol4wzsd87SzGfB9H/medium.png

De lampen in de tuin zitten aangesloten via een dubbele Qubino. Je ziet het totaalverbruik (van de schakelaar) op de Tuinverlichting schakelaar en het individuele verbruik bij Tuinlamp Tegels :)

Tuinlamp Schuur is ook aangesloten, maar die staat nu uit :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nMOglMOuT6pqo3suC07Y2MJS/medium.png

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 10-02-2015 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Tof! Dank je
Het komt er inderdaad onder te staan.

Je Youless meet het huidige verbruik op dit moment.
Houdt de vera ook het totaalverbruik bij?

[ Voor 4% gewijzigd door maomanna op 10-02-2015 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
maomanna schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:05:
Tof! Dank je
Het komt er inderdaad onder te staan.

Je Youless meet het huidige verbruik op dit moment.
Houdt de vera ook het totaalverbruik bij?
De Youless meet inderdaad het volledige gebruik. De Vera houdt dat zelf niet bij, daar heb je dus die Energy plugin voor nodig...die werkt jammer genoeg niet samen met Youless..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
en werkt die energy plugin wel met de qubino's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mai Pensato
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-07-2024
Ik heb inmiddels diverse Fibaro inbouwmodules (zowel schakelaars en dimmers) in gebruik op mijn Vera 3. Onlangs heb ik een Philio 2x 1,5kW inbouwschakelaar gekocht omdat deze nog net iets dunner is dan de Fibaro (en ook de Qubino) en ik deze in wilde bouwen in een 40 mm diepe inbouwdoos achter een BJ schakelaar. Dit inbouwen is ook gelukt, het paste precies inclusief nog 2 van de kleinste Wago-lasklemmetjes. Nu loop ik wel tegen het volgende aan: Er worden maar liefst 4 devices aangemaakt in Vera: hoofd(parent) device = "_Philio Pan06 Relay Switch" en drie dochter-devices:"_Philio Both Loads" "_Philio Load 1 en "_ Philio Load 2". Wat het functionele nut is van het parent device (behalve instellingen doen, parameters en associaties) is mij een raadsel. Deze relay switch reageert gewoon mee met zowel Load 1 als Load 2 ongeacht de instellingen voor parameter 1. En die Both Loads hoeft voor mij ook niet, want als ik beide tegelijk wil schakelen kan dat heel makkelijk middels een scene in Vera.
Ik gebruik nu gewoon alleen Load 1 en Load 2 en dat werkt op zich goed, alleen is het wel storend als je al die nutteloze, ongebruikte devices in de lijst met devices ziet.

Wie heeft er ervaring met deze Philio of kan meer duidelijkheid geven over bovenstaande ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
maomanna schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:19:
en werkt die energy plugin wel met de qubino's?
Nope...voor zover ik het kan zien werkt die alleen met een energiemeter...jammer genoeg.
Pagina: 1 ... 14 ... 19 Laatste