Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-07 17:56
ik denk dat het op een zelfde manier werkt als dynDNS. op de e.o.a. manier geeft de vera zijn ip en netwerkgegevens door aan het control panel. maar hoe, that's the question :+

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 07:50
MCV heeft een aantal fwd servers. Afhankelijk van je serienummer van je vera kun je de helft van die servers uitsluiten voor als het gaat om de primaire server. Grappige is dat je via de sta1 server juist kunt opvragen op welke 2 fwd servers je vera is gekoppeld.
Er staat mij iets bij dat die connectie naar de fwd server bestaat uit een HTML GET commando, precieze URL opbouw kan ik straks wel even posten.
Toen ik er zelf mee bezig was vond ik het niet veilig overkomen...(meer info als ik straks weer bij mijn laptop ben)
edit:
Als je de volgende URL opent: http://sta1.mios.com/locator.php?username=
En natuurlijk achter het = teken je username invult waarmee je op je vera inlogt dan krijg je een response zoals hieronder
code:
1
3xxx1,192.168.x.xx,The-Source,fwd7.mios.com,fwd6.mios.com

Als je serienummer oneven is is eigenlijk altijd de primaire fwd server ook oneven ;)
En dmv van dat fwd adres kun je ook weer rechtstreeks met je vera babbelen (alleen alles behalve secure)
code:
1
http://fwd7.mios.com/<user>/<password>/<serial>/data_request?id=lu_action&output_format=json&serviceId=

Achter serviceId kun je je devicestring plaatsen welke je anders ook bij luup.call_action gebruikt maar dan wel als volgt gecodeerd (je kunt " niet gebruiken ;) )
code:
1
urn:micasaverde-com:serviceId:VSwiitch1&DeviceNum=230&action=SetTarget&newTargetValue=0

Overigens heb ik al eerder een post van gemaakt ;) The-Source in "Micasaverde Vera Zwave Controllers; Ervaringen en Vragen"

[ Voor 49% gewijzigd door The-Source op 18-08-2014 10:27 . Reden: de extra info ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
klinkt meer als standaard SOAP-calls...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
iemand enig idee om iets te schedulen wat elk jaar op dezelfde dag gebeurt?
bijvoorbeeld op de derde juli van elk jaar wil ik dat er verlichting aangaat als = night. via de UI kan je alleen maar absolute kiezen wat er op lijkt, maar dan moet je weer met tijd aan de gang.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
fabstar81 schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:15:
bijvoorbeeld op de derde juli van elk jaar wil ik dat er verlichting aangaat als = night. via de UI kan je alleen maar absolute kiezen wat er op lijkt, maar dan moet je weer met tijd aan de gang.
Ik zou voor de PLEG plugin gaan. Het kost misschien even voordat je de verschillende mogelijkheden doorhebt, maar daarna zijn dit type schedules/triggers zonder enige moeite in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

V&A aangeboden: Micasaverde Vera Lite + zwave remote + 4 Nuon smartplugs
De Vera Lite en Smartplugs zijn ook los te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:45
Kijk eens op http://wiki.micasaverde.com/index.php/Luup_Scenes_Events bij os.date

Met de functie aanroep
dagvanhetjaar = os.date('*t').yday
zou het moeten lukken.

Lastig alleen als het een schrikkeljaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Ik heb net een nieuwe badkamer laten bouwen. Dus gelijk maar Domotica erin gefietst.

De ventilatie stuur ik met een Fibaro module, in de badkamer hangt een Aeon labs multisensor die de vochtigheid, temperatuur, licht en beweging meet. Het idee was om op vochtigheid de ventilator te laten starten. Simpel, maar de vochtigheid in Nederland fluctueert nogal. Een vaste grenswaarde van de vochtigheid waarop de ventilator zou moeten schakelen werkt dan ook niet.

Ik heb hiervoor de volgende oplossing bedacht en ben verbaasd hoe ingewikkeld dit uiteindelijk is geworden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
-- Ventilatie schakelen aan de hand van de vochtigheid en de lichtmeting
--
-- In de badkamer hangt een Aeon Multisensor die beweging, licht, vochtigheid en temperatuur meet
-- De ventilatie (Hoog en Laag Toeren) wordt gestuurd door een Fibaro FGS221 2x1,5kW schakelaar
--
-- Komt er iemand de badkamer binnen en doet het licht aan dan wordt de vochtigheid van dat moment onthouden als referentie
-- wordt de actuele vochtigheid groter dan de referentie dan schakelt de ventilatie aan
-- de ventilatie schakelt pas uit als er minimaal een Periode niemand in de badkamer is geweest
-- of de vochtigheid binnen deze Periode gedaald is tot het referentie niveau
-- Er wordt met flankdetecties gewerkt om de functionaliteit van de schakelaar ter plaatse niet steeds te overrulen
-- en lokale bediening mogelijk te houden
--
-- Deze code onderbrengen in de LUUP sectie van de scene. Deze scene op een interval van 1 minuut aanroepen via scheduler
--
-- De variabele EdgeVentilatie is gedefinieerd in de LUA startup code in menu Develop Apps
-- De variabele EdgeBeweging is gedefinieerd in de LUA startup code in menu Develop Apps
-- De variabele RefVochtigheid is gedefinieerd in de LUA startup code in menu Develop Apps
-- De variabele TijdstipBeweging is gedefinieerd in de LUA startup code in menu Develop Apps
--
-- de tekens ~= betekenen: niet gelijk aan

local DeviceIDLT = 34
local DeviceIDHT = 36
local DeviceIDLicht = 39
local DeviceIDHumidity = 40
local Periode = 900 -- seconden nalooptijd
local Luxniveau = 50 -- grens tussen licht aan en licht uit
local Lichtmeting = luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:LightSensor1","CurrentLevel",DeviceIDLicht)
local Vochtigheid = luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:HumiditySensor1","CurrentLevel",DeviceIDHumidity)

-- Er komt iemand de badkamer binnenlopen die het licht aandoet dan
-- sla eenmalig de huidige vochtigheid op als referentie
-- zolang iemand binnen is sla het tijdstip steeds opnieuw op (=indirect reset van de timer)
if (tonumber(Lichtmeting)>Luxniveau) then
if (EdgeBeweging~=1)  then
         RefVochtigheid = luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:HumiditySensor1","CurrentLevel",DeviceIDHumidity)
         EdgeBeweging = 1
end
TijdstipBeweging = os.time()
end

-- Als er iemand binnen is (geweest) en de vochtigheid stijgt dan start ventilatie
-- Alleen als de ventilatie nog niet eerder was gestart
if (EdgeBeweging==1) then
    if (((tonumber(Vochtigheid))>(tonumber(RefVochtigheid))) and (EdgeVentilatie~=1)) then
        luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" }, DeviceIDHT)
        luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="0" }, DeviceIDLT)
        EdgeVentilatie = 1
    end
end

-- Na Periode seconden nadat er niemand meer aanwezig is (licht uit)
-- of als vochtigheid weer op referentie(begin)niveau is dan stop de ventilatie
-- Dit laatste alleen als de ventilatie al eerder was gestart
-- Reset de flankdetecties naar beginstand
if (
(os.difftime(os.time(),TijdstipBeweging)>Periode)
or 
(
(tonumber(Vochtigheid)<=tonumber(RefVochtigheid))
and
(EdgeVentilatie==1)
)
) then
if (EdgeVentilatie == 1) then
        luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="0" }, DeviceIDHT)
        luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="0" }, DeviceIDLT)
        EdgeVentilatie = 0
    end
    EdgeBeweging = 0
end

-- Zet variabelen over naar app Virtual Container voor presentatie, controle en debugging
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable1",Vochtigheid,48)
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable2",RefVochtigheid,48)
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable3",TijdstipBeweging,48)
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable4",EdgeBeweging,48)
luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable5",EdgeVentilatie,48)
_____________________________________________________________________________________________________

Via Apps/Develop Apps/Edit startup LUA de volgende code invoeren:

-- Variabele wordt gebruikt in scene vochtigheid regelen
EdgeVentilatie = 0
EdgeBeweging = 0
RefVochtigheid = "0"
TijdstipBeweging = os.time()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Hou er rekening mee als je elke minuut het volledige script laat uitvoeren dat het sommige plugins wel aardig van invloed kan zijn op je load.
Ik zou persoonlijk een if EdgeBeweging = 0 then return false erin bouwen
Zo word er direct aan het begin van je script gekeken of uberhaupt de rest uitgevoerd moet worden. Nu weet ik dat de if voorwaarde zoals hierboven genoemd word niet helemaal klopt maar is puur om een idee te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
jezus, ik doe gewoon boven de 70% gaat hij aan, als hij eronder gaat blijft hij 5 mins nadraaien.
geen multisensor trouwens maar een cresta ding op 433:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe ik de poll resultaten van een sensor kan uitlezen?

Ik wil graag via luup code uitlezen wanneer een bepaalde sensor (bijvoorbeeld de urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1) al 5 minuten niet bereikbaar is of wanneer de polling al 5x fout is gegaan. Dit o.a. voor het schakelen van mijn CV-zone-regeling.

Ik zou graag een werkend voorbeeld van iemand willen zien, ik heb al vanalles getest met jobstatus, setpolling, poll e.d. maar ik krijg het niet werkend.

-------------

ps, zou het niet handiger zijn als dit forum als hoofd forum Z-wave zou hebben en we voor elke vraag een nieuw draadje konden aanmaken? Nu is het een 'nerver-ending-story' met tig onderwerpen geworden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Heb je zelf als eens gekeken naar LastUpdate en PollOk getallen.?
Eigenlijk wil je alleen weten of je commando die je zend ook aan komt.
Al je regelmatig een poll mist zul je ergens een zwave repeater of een module welke vaste voeding heeft moeten plaatsen.

PS je zou natuurlijk ook op het forum van de leverancier kunnen kijken ;)
PollOk: http://forum.micasaverde.....msg168180.html#msg168180

De code om dit te maken is daar ook te vinden. Zwave is overigens een protocol waarvan je de waardes bij de diverse gateway allemaal dmv andere code weer uit kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik heb net een VeraLite met een RFXtrx433E USB gekocht.

Vervolgens deze howto gevolgd: http://www.vesternet.com/resources/application-notes/apnt-5
En nu kan ik niet verder bij het selecteren van de serial port. Na een reboot verschijnt bovin in het scherm een blauwe balk met de tekst: RFXtrx : Choose the Serial Port.

Maar zodra ik de button/link aanklik 'Serial Port configuration' gebeurt er niets. De link word groen maar het scherm veranderd niet.

Ik gebruik FireFox, maar het ookIE11 geprobeerd, niets helpt.

Zie ook screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3896/15157901416_303fcc72d9_o.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:16
Heb ik ook. volgens mij ook op het forum gezien, en is volgens mij een bug.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ben inmiddels ietsje verder.

Als ik de veralite reboot zonder de usb aangesloten kan ik die optie wel selecteren, er staat dan:

Serial Port configuration
If you connected the USB/serial device and it's not displayed here, reload Luup.
Not available

Dan prik ik de usb van de rfx er in, klik relead Luup: dan zie ik in de blauwe balk dat'ie word geinitialiseerd en komt er weer de melding dat je de serial poort moet selecteren. Maar de mogelijkheid daarvoor komt niet in beeld, de text met 'not available' blijft gewoon staan.

Zodra de usb is aangesloten functioneerd die button weer niet.

Wimlem, jij hebt het ook nog niet opgelost? Okay thanks ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ocdaan op 09-09-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Nope, afwachten tot Vera het oplost; http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,26485.0.html

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

jeetje wat baal ik hier van zeg. Speciaal de veralite + rfx gekocht en nu kan ik er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Downgraden naar UI5 is de voorlopige oplossing zie ik staan, dus als je gelijk aan de slag wilt is dat nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Dat heb ik net al geprobeerd maar dat lukt ook al niet. Ik las iets over een auto-update-flag bij de servers van micasaverde. Die kunnen ze uit zetten zodat je kan downgraden. Ik heb support een email gestuurd.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Is de lite qua interface anders dan de 3 dan?
Ik heb firmware 1.6nogiets en ik kan met avanced naar de ui5 terug.
Moet ook wel want ik mis de instellingen in ui6 volledig bij deze interface.
Kan ook niet upgraden geeft hij aan dus ik draai op meest recente fw

• coase
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 10:43
Iemand ervaring met de combinatie Vera + philips hue + motion sensor (aeon labs 3i1 of fibaro 3i1 motion sensor)
Gaat de hue scene onmiddelijk aan bij beweging? Of zit er een delay op van enkele seconden?

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
@ocdaan
Wat ik gedaan heb is downgraden naar 5 of 6(zou je even na moeten kijken) de rfx werkend krijgen. Vervolgens upgraden naar ui7. Heeft mij een avond gekost.

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• The-Source
coase schreef op woensdag 10 september 2014 @ 08:00:
Iemand ervaring met de combinatie Vera + philips hue + motion sensor (aeon labs 3i1 of fibaro 3i1 motion sensor)
Gaat de hue scene onmiddelijk aan bij beweging? Of zit er een delay op van enkele seconden?
Bij een z-wave lamp zou je association kunnen gebruiken maar combi met hue gaat die vlieger niet op. En moet je via een scène schakelen. Nou kan bij het draaien van een ander script vertraging optreden bij het aansturen van de lamp.
Ik heb zelf de aeon vroeger via scène laten sturen vandaar dat ik dat weet/wel eens last van had ;)

Heb hem nu wel via association aan een fgs-221 gekoppeld en dat reageert altijd goed en snel :)

• aard01
Dit zou moeten lukken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
-- Luup-code om te schakelen alleen op je verjaardag
-- zet deze code in de LUUP sectie van een scene
-- roep de scene iedere dag aan mbv een schedule met het tijdstip waarop je wilt schakelen
local device = 5 -- devicenumber light to be switched
local maandjarig = 9 -- maand jarig (1-12)
local dagjarig = 10 -- dag jarig (1-31)

-- haal huidige datum op
local t = os.date('*t')
local dag = t.day
local maand = t.month

if ((maand == maandjarig) and (dag == dagjarig)) then
  luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" },device)
end

• fabstar81
top :)
ik ga het vanavond even testen.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• ocdaan

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik zal straks nog eens kijken of ik nu wel kan downgraden of dat het klopt dat er een een zogenaamde update-flag uitgezet moet worden. Eerst terug naar ui5 en dan weer naar ui7.. sounds like a plan haha

Ik zou verwachten dat je via putty kan inloggen en handmatig even een config bestandje ofzo kan aanpassen. Maar ik kan niet vinden over deze mogelijkheid.

\\edit - net via de support-chat de auto-update-flag laten uitzetten. Het klopt dus wel. Kijken of het nu lukt.

Jeej! paar minuutjes later en eindelijk werkt er iets zoals het hoort te werken. ui5 nu draaiend dus _/-\o_

Bedankt mensen, ik heb de software nu werkend maar erg blij kan ik er niet van worden, het lijkt meer op een dev kit dan dat het een mooi gepolijst product is. Ik pruts nog wel een poosje verder, opzich is het wel leuk maar ik had gehoopt dat het zo out-of-the-box zou werken.

[ Voor 42% gewijzigd door ocdaan op 10-09-2014 20:22 ]

• Wimlem
Van de week hier 6 fibaro FGD-211 dimmers ingebouwd met bypass voor de ledverlichting, en ook een FGS-221 voor de buitenverlichting.

Had hier een bussysteem in huis zitten die alle verlichting regelde met wat ABB kastjes en had hier door dus ook geen normale schakelaars die de verlichting in de slaapkamer, hal, huiskamer en keuken regelde.

In de slaapkamer een pulsdrukker geplaatst op de FGD-211 en werkt prima. Verder nog wat wall plugs aangesloten.

Voor de huiskamer wil ik eigenlijk een tablet aan de muur met de Vera app of site open naar de Vera. En het liefst met een vaste voeding er aan, zodat hij niet hoeft opgeladen te worden.

Heeft iemand hier ervaring mee en wat heeft diegene hangen?

• fabstar81
bedankt aard, het werkt. nu wil ik stapje verder. en heb ik dit. ben alleen niet zo zeker van de geneste statements, en het kan vast efficienter geprogrammeerd worden:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if (maand == maandkerst) then
  if ((dag == dagkerstav) or (dag == dagkerstd1) or (dag == dagkerstd2)) then
    luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" },device)
    luup.call_action("urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1","SetTarget",{ newTargetValue="1" },device1)

luup.inet.wget("http://username:ww@IP-adres/jsonrpc?request={%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22GUI.ShowNotification%22,%22params%22:{%22title%22:%22Automatic%20Lighting%20Control%22,%22message%22:%22Kerstverlichting%20aan%22},%22id%22:1}")
luup.inet.wget("http://username:ww@IP-adres/jsonrpc?request={%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22GUI.ShowNotification%22,%22params%22:{%22title%22:%22Automatic%20Lighting%20Control%22,%22message%22:%22Kerstverlichting%20aan%22},%22id%22:2}")
luup.inet.wget("http://username:ww@IP-adres/jsonrpc?request={%22jsonrpc%22:%222.0%22,%22method%22:%22GUI.ShowNotification%22,%22params%22:{%22title%22:%22Automatic%20Lighting%20Control%22,%22message%22:%22Kerstverlichting%20aan%22},%22id%22:3}")
  end
end

ik wil op alle drie de rpi's die ik heb een broadcast message doen, in alle gevallen. dat zijn de inet.wget's.
het werkt, maar denk dat het gewoon wat efficienter kan.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

• Anjos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-09 13:29
Wimlem schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:45:
Voor de huiskamer wil ik eigenlijk een tablet aan de muur met de Vera app of site open naar de Vera. En het liefst met een vaste voeding er aan, zodat hij niet hoeft opgeladen te worden.
Heeft iemand hier ervaring mee en wat heeft diegene hangen?
Ik ben voor een Nexus 7 gegaan. wel duurder (249 euro) maar met een aantal (voor mij) interessante opties:
- relatief snelle hardware dus ook als tablet goed te gebruiken in de woonkamer voor muziek en streaming
- door Google altijd als eerste de laatste android versie
- Qi contactloos laden dus geen draden aan de tablet bij plaatsing op de muur
- NFC mogelijkheden, dus ik dacht aan sleutelhangers om alarm te deactiveren. Dit lukt echter niet omdat de NFC ontvanger aan de achterzijde zit.

Als software heb ik Imperihome wat er fraai eruit ziet en koppelingen kan maken met andere software (vera en Zipabox )
Ten slotte tasker om zaken op de tablet te automatiseren. Maar daar ben ik nog mee aan het stoeien. Veel mogelijkheden maar daardoor ook wat lastiger te doorgronden.

• The-Source
^ je weet ook dat hij met deze lader ook gelijk blijft hanger aan je lader ;)
Dat maakt het ophangen&meenemen helemaal een eitje

• Anjos
Ja , weet ik. Alleen kan ik die volgens mij nergens krijgen in Nederland. Of zie ik iets over het hoofd

• aard01
Ik heb zelf een Sony Xperia Z aan de muur 'geplakt'. Deze wordt ook via een magnetische lader opgeladen waardoor je de tablet makkelijk in en uit de lader kunt halen. Lader beetje schuin afzagen en met dubbelzijdige tape tegen de muur plakken (zijn wel tegels, plakt beter ;) ). Deze http://www.dx.com/nl/p/po...white-273343#.VBQ6r-8cSR0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

Ik heb thuis achter twee rolluiken die je van binnenuit open en dicht kunt. Een van die rolluiken zit over de achterdeur heen. Heel erg veilig, maar als je thuis achter aankomt op de fiets en rolluiken zijn dicht, dan kun je omlopen. Nu wil ik dat ik straks met mijn mobiel de rolluiken omhoog en omlaag kan sturen.

Nu heb ik het volgende gekocht:
- een vera lite
- twee Busch-Jeager rolluikschakelaars

Nu heb ik een rolluikschakelaar die volgens de volgende schets werkt.

Afbeeldingslocatie: http://www.klusvraagbaak.nl/forum/userpix/72_schakelaar_1.gif

En dit zijn de Bush-Jeager rolluikschakelaars.
Afbeeldingslocatie: http://www.robbshop.nl/media/catalog/product/cache/2/image/350x350/e87ab7a494d47a4c2b5889a670577656/z/m/zme_05457.png

Meer info hier te vinden.

Nu heb ik even snel die nieuwe schakelaars geprobeerd. Je kent het wel, vrij half uurtje, twee kleine kinderen om je heen hangend en toch de nieuwe spullen willen proberen. En het werkt helaas niet.
De schakelaar had het zonder de veralite gelijk moeten doen volgens mij, maar helaas. Ik kreeg het zelfs zover dat de zekering eruit vloog.

Heeft iemand enig idee of deze combinatie eigenlijk wel gaat werken?

Het grootste probleem is misschien wel dat ik geen idee heb van welk merk de rolluiken zijn. De vorige bewoners hebben die namelijk ooit een geinstalleerd een die hebben niks kwa documentatie achter gelaten.

Edit: Link naar specificaties rolluikschakelaars aangepast

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
In de link die je in je bericht zet staan schakelaars, heb rolluikschakelaars. Heb je de goede? Voor je rolluik heb je aparte units (nodig).
Met een workaround kun je ook dubbele schakelaars gebruiken eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
wat voor merk zijn de rolluiken? en RTS? dan is de RFXcomE ook een optie.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Anjos schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 11:35:
[...]

Ik ben voor een Nexus 7 gegaan. wel duurder (249 euro) maar met een aantal (voor mij) interessante opties:
- relatief snelle hardware dus ook als tablet goed te gebruiken in de woonkamer voor muziek en streaming
- door Google altijd als eerste de laatste android versie
- Qi contactloos laden dus geen draden aan de tablet bij plaatsing op de muur
- NFC mogelijkheden, dus ik dacht aan sleutelhangers om alarm te deactiveren. Dit lukt echter niet omdat de NFC ontvanger aan de achterzijde zit.

Als software heb ik Imperihome wat er fraai eruit ziet en koppelingen kan maken met andere software (vera en Zipabox )
Ten slotte tasker om zaken op de tablet te automatiseren. Maar daar ben ik nog mee aan het stoeien. Veel mogelijkheden maar daardoor ook wat lastiger te doorgronden.
Die applicatie ziet er mooi uit en valt lekker mee te spelen.

Op de plek waar hij moet komen heb ik een loze leiding, moet denk ik dus geen probleem zijn met opladers e.d. Is contactloos de tab er tegenaan houden of in debuurt?

IPV nfc wellicht zoiets proberen? ;http://www.robbshop.nl/z-wave-keypad-met-rfid-compleet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maksietje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-03 11:45

Maksietje

Keer je om en kijk vooruit

DRuw schreef op zondag 14 september 2014 @ 22:13:
In de link die je in je bericht zet staan schakelaars, heb rolluikschakelaars. Heb je de goede? Voor je rolluik heb je aparte units (nodig).
Met een workaround kun je ook dubbele schakelaars gebruiken eventueel.
Hmmm, ik had de verkeerde link gebruikt, inmiddels is hij gewijzigt. Bedankt voor het zeggen DRuw.
fabstar81 schreef op maandag 15 september 2014 @ 14:57:
wat voor merk zijn de rolluiken? en RTS? dan is de RFXcomE ook een optie.
Om eerlijk te zijn, ik heb geen idee welk merk het is. De vorige bewoners hebben ze geinstalleerd en ik heb niks kwa merk of type gevonden. Zelfs niet onder de kappen bij de motor. Dat had ik eignelijk wel verwacht. Misschien binnekort nogmaals uit elkaar halen om iets te vinden.

Life is all about priorities!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anjos
Wimlem schreef op maandag 15 september 2014 @ 17:27:
[...]
Op de plek waar hij moet komen heb ik een loze leiding, moet denk ik dus geen probleem zijn met opladers e.d. Is contactloos de tab er tegenaan houden of in debuurt?
IPV nfc wellicht zoiets proberen? ;http://www.robbshop.nl/z-wave-keypad-met-rfid-compleet
Contactloos laden is met een laadschijf erachter. Bijvoorbeeld:http://www.bol.com/nl/p/nillkin-qi-draadloze-lader-voor-nexus-4-5-nokia-overige-toestellen/9200000021766525/
Ik meen dat er iets van 6 mm tussen mag zitten en hij moet wel tegenover de laadspoel komen te zitten.

Het NFC toetsenbord is erg fraai. Veel mooier dan het Benext ding wat ik nu in gedachten had. dank voor de tip.

[ Voor 6% gewijzigd door Anjos op 16-09-2014 20:00 ]

• Wimlem
ocdaan schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 20:51:
jeetje wat baal ik hier van zeg. Speciaal de veralite + rfx gekocht en nu kan ik er niets mee.
Ik had met support contact opgenomen. Zij hebben dit voor mij gefixt en ik kan in UI7 weer de "serial port configuration" pagina gebruiken.

Ze hebben ook gelijk gefixed dat de master van de 2 x 1.5 kw fibaro switch verborgen is. Nu nog de Ergy plugin :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw hier en heb net een Vera 3 lite.
Na wat zoeken via een oude en een nieuwe site userids en passwords aangemaakt.
Blijkt dat er IU7 op staat. Maakt me niet uit want ik ben toch nieuw.
Alleen zojuist de Vera lite aangezet en blijkt dat er een firmware update is ....
Na een herstart blijkt dat UI6 te zijn. Een heel andere interface. en een versie terug.
Wel doen alle instellingen het nog. Dus eigenlijk niets aan de hand

Mijn vraag is de volgende:
Graag wil ik mijn controller bedienen via browser met een eigen gemaakte home page.
Is dat mogelijk en wat zijn de te nemen stappen ?
Kan iemand met een setje geven ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Nou gebruik de zoekbalk boven in je scherm en zoek eens op webinterface. Heb er zelf in het verleden wat post over gemaakt. Maar dit is nooit echt uitgewerkt. Staat mij overigens ook iets bij dat er een plugin is die de bijhorende code voor je kan creëren.

Ik heb zelf het volgende gemaakt in het verleden. Let wel dat deze alleen via LAN werkte en dat er geen actuele status word verwerkt.(heb stylescript eruit verwijderd ivm maximale post lengte..)
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
<html>
<head>
<title>Test pagina</title>

<script type="text/javascript" src="highslide/highslide-with-html.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="highslide/highslide.css" />

<!--
    2) Optionally override the settings defined at the top
    of the highslide.js file. The parameter hs.graphicsDir is important!
-->

<script type="text/javascript">
hs.graphicsDir = 'highslide/graphics/';
hs.outlineType = 'rounded-white';
hs.wrapperClassName = 'draggable-header';

</script>

<script type="text/javascript">
function loadXMLDoc(deURL, naam, response)
{
var xmlhttp;
if (window.XMLHttpRequest)
  {// code for IE7+, Firefox, Chrome, Opera, Safari
  xmlhttp=new XMLHttpRequest();
  }
//xmlhttp.responseText
xmlhttp.onreadystatechange=function()
  {
   document.getElementById(response).innerHTML=naam ;

}

xmlhttp.open("GET","http://192.168.1.41:3480/data_request?id=action&DeviceNum="+deURL,true);
xmlhttp.send();

}

</script>

</head>
<body>

<div class="wrapper">
<div class="audio">
<a href="http://192.168.1.42/ZONE2/r_zone2.asp" class="button black pill" onclick="return hs.htmlExpand(this, { objectType: 'iframe', objectWidth: 575, objectHeight: 400, align: 'center' } )">
    Douche zone
</a>

<a href="http://192.168.1.42/ZONE3/r_zone3.asp" class="button black pill" onclick="return hs.htmlExpand(this, { objectType: 'iframe', objectWidth: 575, objectHeight: 400 } )">
    Keuken zone
</a>

<a href="http://192.168.1.42/MAINZONE/r_mainzone.asp" class="button black pill" onclick="return hs.htmlExpand(this, { objectType: 'iframe', objectWidth: 575, objectHeight: 400 } )">
    Woonkammer zone
</a>
</div>
<div class="links"><button type="button" class="button black pill" id="Keuken uit" onclick="loadXMLDoc('11&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=0', this.id,'r1')">Keuken uit</button></div> <div class="mid"> <button type="button" class="button black pill" id="Keuken aan" onclick="loadXMLDoc('11&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=1', this.id,'r1')">Keuken aan</button></div><div id="r1" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="links"><button type="button" class="button black pill" id="Woonkamer uit" onclick="loadXMLDoc('4&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=0', this.id,'r2')">Woonkamer uit</button></div> <div class="mid"> <button type="button" class="button black pill" id="Woonkamer aan" onclick="loadXMLDoc('4&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=1', this.id,'r2')">Woonkamer aan</button></div><div id="r2" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="links"><button type="button" id="Eetkamer uit" onclick="loadXMLDoc('10&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=0', this.id,'r3')">Eetkamer uit</button></div> <div class="mid"> <button type="button" id="Eetkamer aan" onclick="loadXMLDoc('10&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=1', this.id,'r3')">Eetkamer aan</button></div><div id="r3" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="links"><button type="button" id="TV uit" onclick="loadXMLDoc('61&serviceId=urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1&action=Off', this.id,'r4')">TV uit</button></div> <div class="mid"> <button type="button" id="TV aan" onclick="loadXMLDoc('61&serviceId=urn:micasaverde-com:serviceId:DiscretePower1&action=On', this.id,'r4')">TV aan</button></div><div id="r4" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="links"><button type="button" id="Slaapkamer uit" onclick="loadXMLDoc('13&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=0', this.id,'r5')">Slaapkamer uit</button></div> <div class="mid"> <button type="button" id="Slaapkamer aan" onclick="loadXMLDoc('13&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=1', this.id,'r5')">Slaapkamer aan</button></div><div id="r5" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="links"><button type="button" id="Overloop uit" onclick="loadXMLDoc('12&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=0', this.id,'r6')">Overloopuit </button></div> <div class="mid"> <button type="button" id="Overloop aan" onclick="loadXMLDoc('12&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:SwitchPower1&action=SetTarget&newTargetValue=1', this.id,'r6')">Overloop aan</button></div><div id="r6" class="rechts"></div>
<hr />
<div class="cv"><button type="button" class="button black pill" id="CV pomp uit" onclick="loadXMLDoc('84&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:HVAC_UserOperatingMode1&action=SetModeTarget&NewModeTarget=Off', this.id,'r7')">UIT</button></div><div class="cv"><button type="button" id="16 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=16', this.id,'r7')">16</button></div><div class="cv"><button type="button" id="17 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=17', this.id,'r7')">17</button></div><div class="cv"><button type="button" id="18 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=18', this.id,'r7')">18</button></div><div class="cv"><button type="button" id="19 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=19', this.id,'r7')">19</button></div><div class="cv"><button type="button" id="20 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=20', this.id,'r7')">20</button></div><div class="cv"><button type="button" id="21 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=21', this.id,'r7')">21</button></div><div class="cv"><button type="button" id="22 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=22', this.id,'r7')">22</button></div><div class="cv"><button type="button" id="23 graden" onclick="loadXMLDoc('86&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:TemperatureSetpoint1_Heat&action=SetCurrentSetpoint&NewCurrentSetpoint=23', this.id,'r7')">23</button></div><div class="cv"><button type="button" id="CV pomp aan" onclick="loadXMLDoc('84&serviceId=urn:upnp-org:serviceId:HVAC_UserOperatingMode1&action=SetModeTarget&NewModeTarget=HeatOn', this.id,'r7')">AAN</button></div><div id="r7" class="rechts"></div>

</div>

</body>
</html>

• Wimlem
voor d ui7 gebruikers, er is een update uit. Zie de release notes; http://support.getvera.co...374-%E2%96%BE-sep-28-2014

oa de serial port page zou moeten werken;
"Serial port configuration page is blocked after device is detected (VUI-1499)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aard01
Voor Vera is UI versie 7.0.1 al een aantal weken officieel gereleased. http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,27341.0.html

Ik lees ook dat veel gebruikers problemen hebben met versie 7? http://forum.micasaverde.com/index.php/board,33.0.html

Is het nu wel of niet slim om te upgraden? Ik heb zelf nog versie 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:07
Ik zit al een tijdje op UI7(beta1,2 RC) en nu dan final. De final is toch wat meer stabiel in mijn situatie(had in verleden wel dat na aantal dagen de ui niet meer reageerde via app).
Persoonlijk zou ik nog even wachten tot alle plugins ook bijgewerkt zijn, zelf in gebruik:
Karotz Controller
Foscam IP Camera
Day or Night
Fritz!Box Call Log
YouLess Energymeter
Wunderground Weather Plugin
ERGY Plugin
Push Notification
Battery Monitor
Denon Receiver Control Plugin
Visonic PowerMax Alarm Panel Plugin
AutoVera
mysensors

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09 14:17
Heb zelf dit paneel, maar wat een pain in the ass om dat ding in te stellen! pfff... levert je echt wat grijze haren op.
Ik heb wel zitten kijken naar een 2gig paneeltje, met een schermpje. Maar dat schijnt ook niet lekker te werken. Ben wel benieuwd of het zonder de ingebouwde zwave kan en hetzelfde aangesloten kan worden als het projectje in de link.

https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102416&sid=90116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende wens :
Wanneer 's nachts tussen 23:00 uur en 07:00 uur de lamp (via een snoer schakelaar aangesloten op een z-wave tussenstekker)) in de slaapkamer wordt ingeschakeld langer dan 10 minuten dan moet er een aktie uitgevoerd worden. In dit geval een Alarm. Kan iemand mij helpen dit te realiseren. (is tbv een jongen met down syndroom) wanneer de jongen snachts wakker wordt, mag hij wel naar de toilet , maar moet daarna direct weer naar bed... en geen TV gaan kijken. Wanneer dat toch gebeurt is het voor de verzorgers de volgende dag een hel om hem te begeleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Er word dus op de tussenstekker gedrukt om de lamp aan te krijgen ga ik van uit?
Of wil je de eventueel aanwezige energiemeting gebruiken om te controleren of de lamp aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:29

HeroS

SmartHome Nerd

Kun je niet beter die tussen stekker bij de TV doen? Dat hij alleen aan mag om bepaalde tijdstippen?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Met een tussenstekker. Als hij die eruit haalt en dan de stekker van de tv er gewoon in doet, merk je er niks van. Wellicht de gedachte laten gaan voor een inbouwmodule? Dat is moeilijker te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de bedoeling om de tussenstekker altijd aan te hebben staan en het verbruik te meten.
Als voorbeeld is de TV gegeven, maar hij zou ook gewoon iets anders kunnen gaan doen met het licht aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil dus de energie meting gebruiken....
met een Aeon Labs Inline Smart Energy Dimmer met de Countdown timer plugin.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Informatie is alles, vertel goed wat er is en wat de scenario's kunnen zijn. En tussen stekker kan er ook uit gehaald worden. Dus:
Welk merk/type stekker is het.
Wat is verbruik in rust.
Wat met alleen lampje aan.
Wat met overige spullen. Je moet namelijk als je zoiets goed wil programmeren of als script aanbieden wel weten wat er kan voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met koppelen van een ir-bridge aan de Vera? Bijvoorbeeld deze http://www.banggood.com/B...BKiEYFBC_84392_1113214_40

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Als je er zelf niet bekend mee bent dan zou ik eerst kijken of er een plugin voor is. Want anders word het teveel om het zelf te ontwikkelen (anders had je het niet gevraagd denk ik ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Ik hab gisteren de firmware van versie 5 naar UI7 geupdate. Gisteren is gelukt om in te loggen met volgende link: https://home.getvera.com/users/login

Vandaag wordt ik steeds verwijzen naar oude link en blijft vastlopen bij laadscherm!

Iemand enige idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Faris op 13-10-2014 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vera 3 lite
Het merk tussenstekker = Aeon Labs Inline Smart Energy Dimmer
De tussenstekker gaat er niet uitgehaald worden. (is de patient niet toe in staat)
verbruik in rust 0,4 watt
lamp verbruikt 25 watt
Patient gaat om 22:00 uur naar bed
Wanneer de patient in de nacht het lampje aandoet dan mag hij die maximaal (ongeveer) 10 minuten aan hebben..
Is het korter dan (ongeveer) 10 minuten dan hoeft er niets te gebeuren.
Is het langer dan (ongeveer) 10 minuten dan moet er iets gaan gebeuren (TRIGGER ?) een melding naar de verzorging ...belletje... lichtje aan maakt niet zoveel uit.
Er zijn geen overige spullen.
Waarschijnlijk moet er iets gebeuren met een Scene Scheduler en een trigger.
Alleen wil ik graag een duwtje in de goede richting.......
bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:53
Je kunt volgens mij in een PLTS unit bij een stroomverbruik meer dan 10 W een timer laten starten en zodra de timer afloopt en het stroomverbruik is nog aanwezig een andere z-wave unit iets laten schakelen. Ik ga er nu van uit dat de AEON het stroomverbruik zichtbaar kan maken.
Dit is mijn oplossing maar er zijn er gegarandeerd nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
je kan met vera alerts werken, waarbij je een centrale tablet hebt, die de notificaties ontvangt.
per mail kan ook, een lamp schakelen via zwave kan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Als ik een scene start met een keyfob, krijg ik een notificatie via veraalerts.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er een notificatie komt, als ik een scene start met de hand?
Soort van bevestiging op mn tel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 08:46:
Vera 3 lite
Het merk tussenstekker = Aeon Labs Inline Smart Energy Dimmer
De tussenstekker gaat er niet uitgehaald worden. (is de patient niet toe in staat)
verbruik in rust 0,4 watt
lamp verbruikt 25 watt
Patient gaat om 22:00 uur naar bed
Wanneer de patient in de nacht het lampje aandoet dan mag hij die maximaal (ongeveer) 10 minuten aan hebben..
Is het korter dan (ongeveer) 10 minuten dan hoeft er niets te gebeuren.
Is het langer dan (ongeveer) 10 minuten dan moet er iets gaan gebeuren (TRIGGER ?) een melding naar de verzorging ...belletje... lichtje aan maakt niet zoveel uit.
Er zijn geen overige spullen.
Waarschijnlijk moet er iets gebeuren met een Scene Scheduler en een trigger.
Alleen wil ik graag een duwtje in de goede richting.......
bij voorbaat dank.
Hier valt wel wat mee te maken.
Hoe zit het de snelheid van het updaten van de verbruik waarde. Word bijvoorbeeld het apparataat elke minuut gepolled en zijn de wijzigingen dan ook al gelijk zichtbaar? < Dit is voor het script niet direct een probleem maar je kan er altijd rekening mee houden ;)
Ik mis overigens wel verbruik van overige apparaten als in TV, maar misschien zit deze niet aangesloten op die Aeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de Aeon zit alleen een lampje.
Kun je me helpen.... waarmee te beginnnen. Een scene maken wellicht ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik wou morgen zelf wel wat code in elkaar knutselen. Maar je begint met een schedule die elke minuut triggert.
Daarna in luup tab moet er dus wat lua code gaan code.

Deze gaat dan het volgende doen.
Eerst haal je de actuele status op van verbruik ( luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1","Watts", device_id) < die code moet ik wel controleren of het klopt.
Daarna ga je dmv if kijken of deze hoger of lager is dan laat eens zeggen 15 ;)
Als deze hoger is dan return true
als deze lager is return false. en dmv luup code countdown plugin device op cancel

In je devices tab selecteer je dan countdown plugin device en het knopje start (niet restart)
Je maakt nu een 2e scene aan
Triggers > device countdown plugin > Timer completes while not muted
Je kunt dan simpel door vera notificatie email iemand op de hoogte stellen of dmv smtp plugin via eigen provider (is vaak sneller) of je kiest voor een andere notificatie.

Dit is het even simpel en snel uitgelegd. En ik denk dat je zo wel een aardig beeld hebt wat er gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt...
ik ga in het weekend wat proberen in te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Ik heb al jaren een Vera 2 gateway, maar nooit echt gebruik gemaakt van LUUP of LUA codes. Ben geen programmeur, maar met een beetje hulp kom ik er denk ik wel uit. Nu wil ik binnenkort de Essen E-thermostaat kopen en koppelen aan de Vera.

Omschrijving van de functie:
Ik maak gebruik van SleepCycle om me slaap te monitoren en mij op het juiste moment wakker te maken. Aan sleepcycle is Philips Hue gekoppeld die het licht in fade tot de lampen op volledige sterkte branden. Philips Hue is al gekoppeld aan Vera 2 Gateway. Op basis van de status van de Philips Hue lampen wil ik de scene "good morning" starten, waarmee onder andere de verwarming hoger wordt gezet. Echter de scene dient alleen gestart te worden in de ochtend (tussen 6:00 - 8:00). Als ik 's avonds de Hue lampen aanzet wil ik niet dat de scene wordt gestart.

SleepCycle zorgt er voor dat de hue lampen niet aangaan als ik niet thuis ben en voorkomt daarmee dat de scene wordt gestart.

Ik heb me al behoorlijk ingelezen op de wiki van micasaverde, maar kan geen goed voorbeeld vinden van een LUUP code met een variabele starttijd.

Volgens mij zijn dit dit stappen:
Is status Hue Lamp aan? Y
Is tijd tussen 6:00 en 8:00? Y
Start scene "Good morning"

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V153 BMS 215 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
@Eastman
Omdat je aangeeft geen kennis te hebben van LUUP zou ik kiezen om met de PLEG app te gaan werken.
Daarmee kan je triggers, device properties en schedules definiëren die je dan gebruikt om een 'condition' te creëren. Als de condition 'true' is kan er een 'action' uitgevoerd worden. Voor meer info over PLEG zie het forum van MCV.
Overigens heb ik de E-Thermostaat zelf ook gekoppeld aan mijn VeraLite en dat werk goed. Daar is ook een app voor bij MCV maar helaas reageert de ontwikkelaar al een hele tijd niet meer.

[ Voor 21% gewijzigd door C4Vette op 17-10-2014 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Niet online
Thanks voor de suggestie, ik ga me inlezen.

Werkt de plug-in goed van de E-thermostaat ondanks dat de ontwikkelaar niet meer reageert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 08:44:
Bedankt...
ik ga in het weekend wat proberen in te richten.
En heb je al wat ingericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik heb een vraag over LuuP. kom er niet erg uit, maar doe ws iets fout.
simpel stukje code zoals het nu is:
code:
1
2
3
4
5
-- Store the current Condition (eg. "rain")
local pipo =  luup.variable_get("urn:upnp-micasaverde-com:serviceId:WorldWeather1", "ConditionGroup",
                    condition, 179)

setVCvar(198,4,pipo)

wat ik wil bereiken is dat nadat het hevig heeft geregend, mijn rolluiken weer omhoog mogen. daar wilde ik de variable container voor gebruiken. elke keer dat de WorldWeather plugin wijzigt van status (Condition) zet hij de nieuwe status in de eerste variable, en de oude status uit de eerste variabele moet ie dan in de 2e zetten.

op enig moment dat de combinatie "Clear" in 1 voorkomt, met "HeavyRain" in 2, dan mogen ze omhoog.

alleen, hoe zet ik een opgevraagde status in de variable? ik doe ongetwijfeld iets fout met het gebruiken van de variabele pipo in de setVChar...maar wat?! 8)7

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Ik weet niet waar je de function setVCvar heb staan maar als je die nergens hebt zal het nooit gaan werken :P
Wat ik ook niet ziet is dat je eerst de waarde uit var1 op haalt en deze naar var2 zet zodat je de huidige waarde in var1 kunt zetten.
Hier wat regels die ik zelf in gebruik had met de Vcontainer plugin.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
local status, ip = luup.inet.wget("http://iets.nl", 10)
local oud = luup.variable_get("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable5", 94)
local huidig = "1"
ip = tostring(ip)

huidig = ip

luup.variable_set("urn:upnp-org:serviceId:VContainer1","Variable5", huidig,94)

if (oud) ~= (huidig) then

In het bovenstaande staat alles wat je nodig hebt voor je script ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
de setVChar is een verkorte functie van de variable container. check het forum maar.

maar bedankt, ik ga eens stuntelen met jouw code en kijken of ik het voor elkaar krijg.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C4Vette
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07-2021
Eastman schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 10:55:
Thanks voor de suggestie, ik ga me inlezen.

Werkt de plug-in goed van de E-thermostaat ondanks dat de ontwikkelaar niet meer reageert?
(later reactie doordat ik op vakantie was...)
De plugin werkt goed. Leuk icoontje ook, alleen niet remote. Je ziet de vier functies:
Comfort, Bespaar, Lang-weg en Vast die je vanaf het dashboard direct kan bedienen.
De CurrentTemperature, CurrentSetpoint en ModeStatus zijn te gebruiken in scenes en in PLEG.
Geen idee of de plugin ook onder UI6 en UI7 werkt, ik zit op UI5 en blijf daar voorlopig ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald1234
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Weet iemand hoe ik met een datarequest de scenne's op kan halen
(http://192.168.2.1:3480/d...d=scene&action=listrecord) werkt niet

Zelf opgelost moet zijn http://192.168.2.1:3480/d...scene&action=list&scene=4
gebruik dit om van 2 Vera's de scenes in een windowsprogje te tonen en te manipuleren

[ Voor 38% gewijzigd door Ronald1234 op 07-11-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The-Source schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:12:
[...]

En heb je al wat ingericht?
Nee ik kom niet verder....
Wanneer je me nog eens een voorzetje kan geven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
^^
Je moet eerst een scene aanmaken welke elke minuut (of 2 minuten) triggert.
In het luup gedeelte zet je het volgende:
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
local t = os.date('*t')
local uren = t.hour
local lampid = <hier jouw device id neerzetten van je watt meter>
local CDdeviceID = <hier je device id van de countdowntimer die je gebruikt>

local verbruik = luup.variable_get("urn:micasaverde-com:serviceId:EnergyMetering1", "Watts", lampid)

if (verbruik > 15) and (uren > 22) and (uren < 7) then --(na 22:00 en voor 07:00)
  return true  -- in je devices overview countdown plugin selecteren op de start knop
else
 luup.call_action("urn:futzle-com:serviceId:CountdownTimer1", "CancelTimer", {}, CDdeviceID)
 return false
end

Let op dat je nog wel jouw device id moet invullen. De tijdsvoorwaarde heb ik ook even in de if gezet maar kan je des gewenst natuurlijk aanpassen of verwijderen.

Nu maak je een 2e scene aan met als trigger dat je countdown plugin is afgelopen (deze heb je dus al ingesteld staan op 10minuten)
In deze scene kan je dus kiezen voor je notificatie. Dit kan op meerdere manieren maar ik zou eerst even testen of (als je de uur voorwaarde weg laat) of je countdown plugin triggert om af te tellen en als je de watts weer laag genoeg maakt de countdown ook weer stopt.
Als dat allemaal goed werkt dan kan je hem echt gaan inrichten.
Eventueel emailen vanuit luup code is ook mogelijk maar die code moet ik weer opzoeken want ik heb dat later zelf allemaal omgebouwd naar de smtp plugin (eigen provider smtp werkt sneller dan die van MCV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste forum medestrijders,

Ik ben in het bezit van een vera lite.
Nu wil ik de Fibaro RGBW SKU:FIB_FGRGB-101 gebruiken als 4 kanaals digitale ingangs en uitgang module. in combinatie met 24 volt puls relais om de verlichting in huis te gaan schakelen.

Volgende wil ik gaan doen:
De uitgang van de RGBW controller stuurt een puls van 1 seconde en schakelt daarmee een een puls relais met 2 potentiaal vrije contacten. Contact 1 stuurt 220 volt naar de verlichting. Contact 2 stuurt 24 volt naar de ingang (als terug koppeling) van de RGBW ingang om te kunnen zien of de verlichting aan dan wel uit is.

De Fibaro RGBW controller kan 24volt aan op de ingangen en kan dan ook 24volt uitsturen.
Ik zou de ingangen separaat willen kunnen afvragen om hier triggers van te maken. Vervolgens zou ik de uitgangen ook separaat willen kunnen benaderen om ze een 24volt puls van circa 1 seconde te laten uitsturen.

Wie heeft er ervaring / voorbeelden van het gebruiken van de RGBW van Fibaro als ingangs / uitgangs module.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Johan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik heb een scene 41 "Schuurlamp aan", zodat als de schuurdeur getriggered wordt door de aeon labs verzonken deursensor, de schuurverlichting aangaat. er zit vervolgens een delay van 5 minuten op dat hij weer uitgaat.

op de schuurverlichting staat een andere scene die alle buitenverlichting uit doet om 23 uur.

omdat ik ook 's avonds voor 23 uur wel eens naar de schuur ga als het donker is, en de lamp dan al aanstaat, gaat ie uit voordat het 23 uur is. namelijk 5 minuten nadat ik de deur heb geopend.
dit wilde ik afhankelijker maken: als het night is, en de lamp staat al aan, wil ik dat de scene 41 NIET afgaat. deze zorgt n.l. ervoor dat ie na 5 minuten uitgaat.
als het night is en de lamp is uit (praktisch na 23-en) wil ik dat de scene 41 wél aangaat en dus de lamp na 5 minuten uitschakelt.

ik heb de volgende luup code opgenomen in scene 41 zelf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
local shed_light = luup.variable_get("urn:schemas-upnp-org:device:BinaryLight1","Status",51)
-- 0 is off
-- 1 is on
-- if lights are already on dont run the scene
if ((luup.is_night()) and ((shed_light == "0"))) then
  luup.call_action("urn:micasaverde-com:serviceId:HomeAutomationGateway1","RunScene",{SceneNum="41"},0)
else
  return false
end

resultaat is dat nu voor 23-en inderdaad de lamp niet na 5 minuten uitgaat. alleen als de lamp uit is en ik doe de deur open, blijft het licht uit 8)7

wat doe ik fout? staat de luup code wel op de goede plek? moet ik de luup code in de trigger misschien opnemen ipv de scene luup? of moet de luup uberhaupt wel in de scene? moet ie misschien in een andere scene? |:(

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Je referereert in Scene 41 naar Scene 41? Ik zie in bovenstaand stukje niets staan dat daadwerkelijk de device schakelt?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik refereer inderdaad in scene 41 naar scene 41. de scene zelf is geconfigureerd (via gui) dat de schuurlamp aangaat.

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ehm, ik weet niet of luup dan voorrang krijgt en zo ja, dan kom je nooit bij het schakelen uit? Schakelen zal je dan in luup moeten doen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
ik denk dat de scene opgeknipt moet worden in 2 scenes. een nieuwe die als trigger heeft dat de deur opengaat, met de luup code. die activeert afhankelijk van de luup de originele scene, n.l. dat de schuurlamp aangaat en na 5 minuten uit (41). de vraag is dan of uit scene 41 dan de trigger gehaald moet worden.

denk dat ik er dan ben...

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
fabstar81 schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 08:41:
ik refereer inderdaad in scene 41 naar scene 41. de scene zelf is geconfigureerd (via gui) dat de schuurlamp aangaat.
Ipv de scene 41 via luup zich zelf aan laten roepen (dus een loop creëren ) zou je dus return true moeten gebruiken om naar je devices actie toe te gaan.
Wat je eigenlijk zou moeten doen is gewoon is via countdown plugin het volgende
deur sensor triggert.
In deze scene stuur je lamp aan (met eventueel voorwaarde dat het wel donker moet zijn)
En de countdown plugin welke op 5 minuten is ingesteld, activeer je dmv de restart functie OF start functie. Verschil is dat restart na meermaals openen pas 5 minuten NA de laatste activering afloopt.
Nu maak je een scene aan om de verlichting uit te zetten,
Hier zet je als triggert de countdown plugin.
DMV luup voor je controle uit of het voor 23uur is. Als dat het geval is gewoon return false.
Is het na 23uur dan return true en via devices tab je lamp uit zetten.

Zo simpel is het eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik ga ff een hele stomme vraag stellen vermoed ik maar eigenlijk hebben apps bij mij nooit extern gewerkt.
Wel als ik thuis ben via de wifi en als ik ergens anders ben kan ik wel via een pc inloggen op mijn vera maar apps (vera app of imperihome) werken niet..
Iemand enig idee of ik bepaalde poorten open door moet sluizen of dergelijke (zit achter een router)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Je moet de inloggegevens van cp.mios.com gebruiken. Dan kan je ook extern.

Zelf krijg ik maar geen account voor de ui7, zodat ik de officiele vera app kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Gebruik ik... Werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Welke ui heb je?

Ik kan hen niet voor je testen ui7 wordt niet ondersteund.

[ Voor 65% gewijzigd door maomanna op 22-11-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hmmm laat maar weer. Het heeft nog nooit gewerkt en ik zit waar te tikken in de app en hij doet het volgens mij (ff wifi uitgezet en lampen gaan alsnog aan een uit).
Geen idee wat ik precies heb verandert maar beide apps doen het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Laatste tijd wel een beetje issues met mijn vera3 trouwens.
ik heb een extender toegevoegd omdat ik een gat in mijn netwerk had en na de network hela is het bergafwaarts gegaan.
power led op oranje/groen en niet bereikbaar.
stekker eruit/erin en "plof" daar ging de power adapter.
gelukkig had ik nog een andere liggen nu werkt hij wel maar af en toe blijft hij hangen en moet de stelker eruit en erin…
Geen idee wat het kan zijn maar ik heb maar even een mail gestuurd naar de support… kijken of ze een stabielere beta hebben voor me..
Iemand soortgelijke problemen recentelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-09 17:32

Tim Schuhmacher

abasios

Waarom denk je dat dit een Vera probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
na de heal van het netwerk doet mijn vera gek… blijft af en toe hangen in de boot etc.
Die ploffende adapter zal wel ouderdom geweest zijn, anders was mijn vera nu ook een tosti gok ik (kreeg het er wel ff warm van :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
kunnen jullie met ui7 remote (van buiten je lan) inloggen?
Lijkt erop dat het nog steeds niet is gefixed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
Werkt gewoon als ik http://home.getvera.com/dashboard/myunits gebruik, of de vera app op mijn phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heeft er iemand voor mij wat screenshots van UI 7? Ben heel erg aan het twijfelen tussen Vera en Fibaro maar kan nergens echt lekkere high kwaliteit screens vinden!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Bij mij wil hij dan 1.5.672 laden en blijft dat doen.
De vera nog eens updaten of moet ik iets anders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Ik kom dan netjes op mijn controller uit.
Ik heb voor de lol nog even de oude url gebruikt(cp.mios.com) en die redirect nu ook naar mijn controller.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Topicstarter
DennusB schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:50:
Heeft er iemand voor mij wat screenshots van UI 7? Ben heel erg aan het twijfelen tussen Vera en Fibaro maar kan nergens echt lekkere high kwaliteit screens vinden!
Ik heb ze ff niet hoor maar is dat je afweging?
Ik zou even kijken wat de vera wel kan tov fibaro units en dan ben je er denk ik zo uit.
Overigens is de Vera Edge de nieuwe controller en net leverbaar en deze vervangt zowel de Lite als de Vera 3..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
Het lijkt er overigens op de de Vera Edge wat kleine probleempjes heeft met o.a. USB en scannen van draadloze netwerken om mee te verbinden.
Er zit weer een UI7 update aan te komen, dus kan best vlot verholpen zijn. Daarnaast is de tech-support redelijk bezig met assistentie.
Heeft hier iemand de Edge al?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maomanna
Ik heb 1.7.439 nog eens geinstalleerd, maar nog steeds geen webinterface buiten mn lan om. Downgraden naar 1.5.672 lukte niet...

Zou t werken als ik hem naar fabrieksinstellingen zet?

[ Voor 18% gewijzigd door maomanna op 10-12-2014 21:28 ]

• bozo29
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-10-2018
Ik heb de Edge nu 4 dagen, krijg hem amper aan de praat, vol muet bugs. Werkt tot nu toe voor geen meter !!!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:29

HeroS

SmartHome Nerd

Dat klinkt allemaal niet heel veel belovend.

Is de UI7 nu wel een beetje stabiel?

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

• maomanna
Vanmorgen de 1.5.672 terug gezet, zonder behoud instellingen en nu gaat de webinterface gewoon weer zoals we gewend waren. Voor mij dus nog geen ui7!

In ui7 had ik ook last dat als ik settings/users oid opende, de pagina me uitlogde waardoor ik er feitelijk niks mee kon. Erg irritant.

Pagina: 1 ... 13 ... 19 Laatste