Al even rondgekeken op de fora, maar zo gauw niet kunnen vinden wat ik zoek.
Sinds anderhalve maand verslingerd aan EVE-online, maar vind het best een ingewikkelde game. Nu is er uiteraard heel veel op het web te vinden wat ik nog niet weet.
Maar om tijdens het gamen steeds te alt-tabben is een beetje risico-vol, zoals jullie bekend, omdat de game doorloopt terwijl ik geen idee heb wat er dan gebeurt. (Ga je nakijken hoe je je Venture wat sterker kunt maken, kom je terug, zie je nog net hoe je bootje kapot geschoten wordt

) Wel lachen, maar toch..
En omdat ik toch soms het gevoel wil hebben te weten waar ik in godsnaam mee bezig ben dacht ik zomaar dat een extra beeldscherm wel eens uitkomst kon kiezen...
Dus vanmiddag diep in de buidel getast en een tweede monitor aangeschaft (marktplaats 7,00 euro !), om tijdens het gamen op de tweede te kunnen surfen over fora en wiki-pages.
Bij het aansluiten alles precies zoals ik het hoopte/verwachtte.

Nu ook tijdens het schrijven op het 2e scherm de muziekmap open, hardwaremonitor in beeld en ik kan heen-en-weer klikken zoveel ik wil.
Tijdens EVE-online blijkt alleen dat zodra ik op de tweede monitor iets aanklik de game minimalizeert. Tja, dan kan ik ook blijven alt-tabben.
Is dit iets simpels? Ik hoop niet dat ik bijvoorbeeld windowed moet gaan spelen oid.
Voor als het meespeelt: GTX 970, 1e monitor 3440x1440, 2e monitor 1280x1024
(Als dit in de beeldschermen/videokaarten thread hoort, meldt het, verplaats ik hem.)