en wat vinden we hier van de voorgestelde super nerf naar on-grid bonus ships (zie evenews24 post) ???
Bron: CCP Fozzie
p
p
Erg lui.Dutch2007 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:56:
en wat vinden we hier van de voorgestelde super nerf naar on-grid bonus ships (zie evenews24 post) ???
p
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
link? kan het net vindenDutch2007 schreef op zondag 08 maart 2015 @ 15:56:
p
Hij bedoeld denk ik dit:
[ Voor 38% gewijzigd door spookz0r op 09-03-2015 16:03 ]
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door spookz0r op 10-03-2015 16:20 ]
Gaat CCP alle Ihubs verplaatsen dan? Lijkt mij stug. Voor allianties is het appeltje eitje om er een deathstar pos naast te plaatsen.lethalnl schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:42:
gezien die structures dus niet meer vernietigd worden is dat mischien geen optie meer, dat ze de Ihub verplaatsen naar een random punt in het systeem ofzo.
[ Voor 17% gewijzigd door spookz0r op 11-03-2015 11:20 ]
area of effect, ze willem immers wormhole effects aan supers toevoegen... en je wilt battles hebben waar dingen gebruikt worden en kaput gaan...spookz0r schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 13:58:
Hoe zie je dat dan? Dat ze bv ipv damage doen je cap leegzuigen of webben? Of dat ze daar een bonus voor geven?
Tof filmpje en je 10% structure save is awesomenwagenaar schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:39:
Nieuwe Fishbowl is uit! Daar zie je mij extreem dichtbij een loss komen, maar was gesaved in 10% structure
[video]
[ Voor 4% gewijzigd door lethalnl op 17-03-2015 14:27 ]
als je ze blueballed dan RFen ze de hele regio in een dag.lethalnl schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:56:
ik snap HERO niet echt....waarom word er geen absolute blueballs policy toegepast op PL?
je geeft ze content dus ze blijven rondhangen, als je ze blueballed dan zoeken ze wel wat anders
[ Voor 47% gewijzigd door Cardinal op 17-03-2015 20:01 ]
We spend our years as a tale that is told
We spend our years as a tale that is told
hoe is dit afgelopen eigenlijk ?Cardinal schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 19:41:
Ow N3, we komen spelen
[afbeelding]
Als goons hebben we natuurlijk maar een nut voor capital... conga lines![]()
[afbeelding]
We hebben nu al een paar keer gehad dat SC gewoon niet kwam opdagen voor timers terwijl zij de reinforce cycle hadden geinitieerd. Ik heb dan over timers die voor hun prime-time zijn en in het weekend zijn. Ik heb met regelmaat eyes op hun fleets en/of local en ik weet dat zij aanzienlijk veel meer personen in fleet kunnen krijgen en dan heb ik het nog niet over de DT en/of MOROS bat-phone. Maar klaarblijkelijk is 100+ mensen in local (waarvan 90% SC + alts zijn) niet voldoende om te undocken...lethalnl schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 10:34:
-- KNIP --
beetje anti-climax, maar SC is best risk averse dat wisten we al....
Ow, dat was een move-operatie om alle capitals naar het zuiden te krijgen voor de "laatste grote oorlog". Dus simpel van A naar B onder zware tidi. We kwamen hier en daar wat mensen tegen, maar niemand ondernam wat tegen zodanig armada aan schepen.
Gister was een anticlimax.Cardinal schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 14:42:
[...]
Ow, dat was een move-operatie om alle capitals naar het zuiden te krijgen voor de "laatste grote oorlog". Dus simpel van A naar B onder zware tidi. We kwamen hier en daar wat mensen tegen, maar niemand ondernam wat tegen zodanig armada aan schepen.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
domme actie zeg, burn iedereen naar de andere kant & op een hoopje en verander het wachtwoordCardinal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:22:
Echt niet, gisteren was leuk
Zat gisteren in een harpy fleet, waar een N3/BL battleship fleet zich had terug getrokken in een POS. Helaas wisten we het password (wat een NERDS, niet eens 420) en konden we een tweetal barghest uit de POS bumpen en killen voor de gehele fleet een safe logoff deed.
Nu speel ik alweer een jaar, dus geen echte noob meer, maar een jaar geleden ben ik ook hier begonnen met wat simpele vragen, nix mis mee. Je moet ergens beginnen.strider1007 schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:40:
Hallo,
Ik ben benieuwd of er hier op het forum ook nieuwe spelers zijn / posten.
Vermoedde ik al, maar wilde even checken.-BaJo- schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 10:44:
En wat betreft de bittervets hier, ook die helpen je graag, ze zijn minder eng als ze eruit zien
Ik dacht aan degene boven en onder je in de capchain channel.Cardinal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:01:
Ach speel al sinds 2011 en leer nog steeds
Gisteren voor het eerst in een carrier vloot gezeten en geen idee hoe je een cap-chain deed, dus hoe bepaal je aan wie je cap geeft, klinkt simpel, maar dat is alleen als je het antwoord weet.
Het probleem van intelligentie is dat je problemen voorziet die er nooit zullen zijn.
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2015 12:57 ]
Correct, maar wist nooit dat er een channel was. zoals gezegd was mijn eerste carrier vloot.WillemAtHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 12:49:
[...]
Ik dacht aan degene boven en onder je in de capchain channel.
Maar waarom niet gewoon supers droppen ipv rondvliegen in de POS, met Fozzisov zijn ze toch niks meer waard. Kunnen wij ook nog ff lekker SRPen.
Ik hoop dat er wel een nut voor de mensen komt. Off- of on-grid booster is erg saai imho.nwagenaar schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:25:
Ho, ho, ho. Niet te snel van stapel lopen mensen!
Het is Fozzie's intentie om supers te balanceren in de vorm van een bonus-ship. Maar dat wil niet zeggen dat dit ook gaat gebeuren he!
Ik ben het als superpilot met je eens. Wij (Snuffbox) gebruiken onze supers behoorlijk vaak en in mindere mate anders dan 0.0 entities. Drive-by Doomsdays, escalation om hostile capitals uit te dunnen, ganks, etc. In feite staan wij niet te wachten op het idee dat onze supers een tanky bonus/booster ship gaat worden.WillemAtHome schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 13:34:
[...]
Ik hoop dat er wel een nut voor de mensen komt. Off- of on-grid booster is erg saai imho.
Tijdens zo'n invasie heb ik meer plezier dan als het rustig is.
Ik hoop dat het nog een beetje escaleert.
Question: Is there a plan to look at battleships and capital ships.
Capitals and supercapitals are used for structure grinding and occasionally a big fight happens where we get to release 50 titans on brave newbies and black legion. Is there a plan to look at say battleships and capital ships in this new system and how far away is that sort of plan.
Fozzie: There is. Capital ships are a class that is getting weaker with these changes. Where one of their big roles is to interact with the dominion sov system. And it increases(?) the need for them. It was already needed to be fair. Capitals have not been in a good balance place for a long time and in a lot of ways there just is not enough compelling roles for them. And some of the specific roles for them they are too strong and that is not the type of balance that we want.
Fozzie: We’ve been thinking for a while about what we want to do with them. What I can say safely is that we’ve been moving in a direction of wanting to shift them towards active on-grid but non-damaging effects. To have the kind of things that act as force multipliers that you really want to have in your fleet but that don’t just blap people. And that’s the kind of direction that we want to move them. And that means that I don’t have a kind of date. I know that can be frustrating. Some things like the T3 rebalance are higher priority. We want to be getting that out first. But this is something that we are thinking a lot about.
From a host: And then following on from that the trailer from fanfest last year with the visuals of the fight going down. The centerpiece of the Amarrian fleet was an Avatar and then the other side had several supercarriers. That would be so exciting and I have no idea how you are going to do that with the proliferation of supercapital and Titans that has come in the pst times. But having one or two or three Titans as an on grid centerpiece of your field similar to have an aircraft carrier is in our current times and the fight rages on around those set pieces would be really cool and make me really excited.
Fozzie: Yup. As much as I will always caution against using our cinematics trailers as a hint of the future because they are made to look cool rather than be realistic… yeah, that kind of idea where you want to bring these things onto the field, where they really matter, where they have defenses but they are also a big vulnerable asset that the other side wants to kill and they do cool things that just don’t involve blowing people up. Things like building upon the ability that the supercarrier has right now with the projected ECM burst into some more interesting effects like that. Things like on grid strong effects like wormhole effects that affect everyone. Things that reflect mobility a bit more to build upon that foundation of the titan bridge. Maybe some more in system mobility. There are a lot of cool ideas that we are playing with about that. A lot is being enabled by the tech work going on behind the scenes. I can’t give any specific dates or anything like that but it's stuff that we have been thinking about and are continuing to think about.
[ Voor 27% gewijzigd door nwagenaar op 19-03-2015 14:59 ]
Dan klinkt dat als een ongrid booster.active on-grid but non-damaging effects. To have the kind of things that act as force multipliers that you really want to have in your fleet but that don’t just blap people
[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 19-03-2015 15:22 ]
Conga line achter Elo Knight in POS was leukCardinal schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 08:22:
Echt niet, gisteren was leuk
Zat gisteren in een harpy fleet, waar een N3/BL battleship fleet zich had terug getrokken in een POS. Helaas wisten we het password (wat een NERDS, niet eens 420) en konden we een tweetal barghest uit de POS bumpen en killen voor de gehele fleet een safe logoff deed.
[ Voor 14% gewijzigd door spookz0r op 19-03-2015 15:01 ]
[ Voor 37% gewijzigd door lethalnl op 19-03-2015 15:29 ]
[ Voor 63% gewijzigd door spookz0r op 19-03-2015 22:16 ]
[ Voor 59% gewijzigd door CutePuppy op 20-03-2015 14:39 ]
Verwijderd
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 13:43 ]
Verwijderd
haha je was me voor, kwam er al achter via Google dat dat de bijnaam van het station is. Kleur was me nog onbekend inderdaad. Thanks, geen zorgen dus?!CutePuppy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
Is gewoon de naam van de station
Assets zijn gewoon nog van jou.
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2015 13:48 ]
Verwijderd
Heb je een tip waar ik heen kan verhuizen? Ik heb nog wel een 'safehouse' 35 jumps verderop waar ik ook nog een Nereus heb rondhangen die wat spul kan transporteren. In het ergste geval als alles verloren gaat is er nog geen man overboord, volgens mij ligt er maar voor 20-25mil ISK in GE-8JV. Een paar frigates, cruiser en wat ammo/loot. Qua ISK losses is het op deze alt allemaal niet zo spannendCutePuppy schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:49:
Nou, afhankelijk van wat PL wilt staan we op het punt het station te verliezen. Dus als je nog waardevolle spullen hebt zou ik snel plannen maken om ze moven. HERO is nog druk bezig om naar HED te evaccen.
Verwijderd
Eve char: Warock <TEST>
Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!
[ Voor 24% gewijzigd door spookz0r op 21-03-2015 13:21 ]
[ Voor 26% gewijzigd door spookz0r op 22-03-2015 17:57 ]
[ Voor 14% gewijzigd door lethalnl op 23-03-2015 13:12 ]
Nja ze hebben wat domi's gebomb-ed. Maar daar viel de schade ook wel weer mee. Mijn Exequror heeft dat prima overleefd. Wel vervelend dat iedereen bij bom schade gaat broadcasten voor reps. Dan weten we niet welke we daadwerkelijk moeten reppenCardinal schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:21:
SPECTRE, afgelopen zondag was dat ongeveer het enige gevecht wat we in de fountain war hebben gehad.
gisteren was NCdocked... docked en hebben we zonder enige problemen D4KU-5 ingenomen.
al is me volstrekt onduidelijk wat BL nou aan het doen was. Ze hadden een vloot klaar liggen, maar de TCU kon zonder problemen onlinen, het leek ze niet bepaald te interesseren.
Helemaal mee eensnwagenaar schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:35:
Mensen, kom gewoon naar lowsec. Daar is het veel leuker
Blobben komt overal voor in EVE. Helaas is het de realiteit dat escalatie in nummers nodig is om een gevecht te (kunnen) winnen.XzeroD schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:03:
[...]
Helemaal mee eens![]()
Al is het laatste tijd wel vaak blob blob hoor, normaal gesproken vind ik dat niet zo erg (part of the game) al worden ze laatste tijd groter en zijn ze voor ons niet meer te counteren dus wordt je gedwongen om docked te blijven.
Niet huilie huil gaan,doen als het 300-450 is.. Jullie de domis op de gate hebben en,wij,na 2 uur op de gate met tengu's/lokis weer naar,hopbip gaan....Cardinal schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 09:21:
SPECTRE, afgelopen zondag was dat ongeveer het enige gevecht wat we in de fountain war hebben gehad.
gisteren was NCdocked... docked en hebben we zonder enige problemen D4KU-5 ingenomen.
al is me volstrekt onduidelijk wat BL nou aan het doen was. Ze hadden een vloot klaar liggen, maar de TCU kon zonder problemen onlinen, het leek ze niet bepaald te interesseren.
ding, ding ding, we got ourselves a winnernwagenaar schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 16:29:
Het enige doel wat N3 heeft is hun renter empire beschermen. Nou ja, beschermen. Zoveel en zo snel mogelijk ISK leegzuigen uit de renter alliance totdat de boel implodeert.
Het probleem met NCDOT (en N3 in zijn algemeen) is dat ze door deze renter empire nagenoeg geen PvP mogelijkheden hebben. Om de PvP grunts gerust te stellen doen ze dit soort deployments. En toevallig ligt Fountain om de hoek wat het post-Phoebe wat makkelijker maakt om te moven. Mochten ze slagen, so be it. Maar echt serieus was deze invasion natuurlijk niet.
50% discount op supers en titansEsiq schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:49:
Dus een nep deployment om een wortel voor de naieve grunt pilot te houden. Got it.
Waar gaat al jaren al dat ISK dan naar toe? RMT? Niet naar een SRP met dit soort deployments.
Makkelijk gezegt maar zo werkt het niet. Zoals Dutch al post 50% korting op alle supers, Onderhoud eigen SOV en SRP programma. En daarnaast een buffer opbouwen voor het geval er weer een War uitbreekt.nwagenaar schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 08:36:
En natuurlijk gaat er ook een (klein) gedeelte richting SOV onderhoud, fuel (supers en towers) en SRP. Maar ja, ik denk dat het grootste gedeelte bij de mensen terecht komt die de alliance runnen
640KB should be enough for everyone
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq