Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
IJzerlijm schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:52:
Met de Sov Grind is op zich niks mis. Toen Delve na de BoB disband viel zijn er 400 Control Towers opgeblazen plus de 100 tot 150 spelers die een maand lang 23/7 een camp op PR- hadden. Er is gewoon geen motivatie, geen gehate vijand a la Sir Molle die verslagen moet worden, alleen een groepje alliantie leiders die elkaar al jaren kennen en in gezamelijke Jabber kanalen uithangen.
Het heeft weinig met motivatie te maken, je hebt geen idee wat er komt kijken bij een echte SOV oorlog...de heren en dames van de HBC zijn nog aan het bijkomen van de vorige oorlog, waar FC's letterlijk bijna continue fleets aan het leiden waren, mensen 's nachts wekkers zetten om timers te kunnen halen, 'no fun allowed' policies etc.

Als er nu een oorlog begint tussen HBC en CFC dan kan die pas stoppen als één van de twee volledig weggevaagd is, anders kunnen ze namelijk gewoon weer terugkomen. Ze hebben het laatst nog eens berekend, als de HBC nu alle SOV van de CFC moet weggrinden dan kost dat letterlijk een jaar als alle objecten achter elkaar gereinforced en vervolgens weggeschoten worden. Nu kan je natuurlijk soms meerdere objecten tegelijk doen, maar je kan niet alles achter elkaar doen en je moet ook nog rekening houden met het feit dat men elkaar niet zomaar laat doen als het op SOV aankomt...

Ik bedoel maar te zeggen, voor een buitenstaander is het makkelijk te zeggen dat de HBC en CFC hun goudmijn niet kwijt willen en dat draagt misschien wel bij, maar de hoofdreden is gewoon dat mensen het gewoon ff niet kunnen opbrengen...de laatste paar weken zijn er in de HBC een boel mensen met belangrijke functies gestopt wegens burn-out...als er nu SOV zou moeten worden gegrind in dat soort hoeveelheden dan zit de halve coalitie binnen de kortste keren met een burn-out...

De berekeningen komen trouwens van Shadoo, de leider van Pandemic Legion. Die weten exact waar ze over praten als het over oorlog voeren gaat, dat is namelijk het enige wat ze doen. En zelfs ZIJ zien het niet zitten om tegen de CFC oorlog te gaan voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-09 16:38
Soort van Mutually Assured Destruction dus, wat is het toch een geweldig spel! :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Cronax schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:14:
[...]
De berekeningen komen trouwens van Shadoo, de leider van Pandemic Legion. Die weten exact waar ze over praten als het over oorlog voeren gaat, dat is namelijk het enige wat ze doen. En zelfs ZIJ zien het niet zitten om tegen de CFC oorlog te gaan voeren.
Nuff said. PL is EVE's mooiste voorbeeld van risk-free pvp. Zij willen niet hun moons kwijt als er overal chaos uitbreekt. Naast de langste blue list in EVE, zijn er ook agreements om geen supercaps te verliezen in 'wars (pillowfights)' met andere Alliances. Al die jaren van propaganda en ze bestaan zelf uit corps die ze 'haten'.

Kan je vertellen wat ze doen, capfights als ze zelf meer caps op standby hebben staan en roamen/titandroppen op FW battles met meer caps op standby als het verkeerd gaat.

Daarna op forum posten dat men maar de ballen moet hebben om hun aan te pakken omdat zij 'zoveek ISK deployen elke battle'.

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Precies ook crisis in EVE. Geen isk verspillen in EVE. Knip op de beugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Cronax schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:14:
[...]

Het heeft weinig met motivatie te maken, je hebt geen idee wat er komt kijken bij een echte SOV oorlog...de heren en dames van de HBC zijn nog aan het bijkomen van de vorige oorlog, waar FC's letterlijk bijna continue fleets aan het leiden waren, mensen 's nachts wekkers zetten om timers te kunnen halen, 'no fun allowed' policies etc.
De CFC en HBC hebben jaren de tijd gehad om uit hun tienduizenden leden meer dan een paar 'Sky Marshal' FC's te kweken zodat het niet dezelfde paar lui zijn die alle strat ops doen. Maar ze houden liever de macht in handen van een zo klein mogelijke kliek en die zien nu op tegen al het werk dat het kost om hun kolossale imperiums te veroveren. Het is allemaal een gevolg van hun eigen beleid, niet CCP zie ze dwingt om enorme machtsblokken te vormen.
Als er nu een oorlog begint tussen HBC en CFC dan kan die pas stoppen als één van de twee volledig weggevaagd is, anders kunnen ze namelijk gewoon weer terugkomen. Ze hebben het laatst nog eens berekend, als de HBC nu alle SOV van de CFC moet weggrinden dan kost dat letterlijk een jaar als alle objecten achter elkaar gereinforced en vervolgens weggeschoten worden. Nu kan je natuurlijk soms meerdere objecten tegelijk doen, maar je kan niet alles achter elkaar doen en je moet ook nog rekening houden met het feit dat men elkaar niet zomaar laat doen als het op SOV aankomt...
Nogmaals, niemand heeft ze gedwongen die enorme machtsblokken te vormen. De infrastructuur van de CFC en HBC schat ik op 135 miljard hitpoints (350 i-hubs van 200m hp en 175 stations van 350m hp) wat een kolossaal aantal is maar wat met 100 supercarriers 37 uur werk is. In de praktijk is het natuurlijk nooit zo makkeliijk, iedereen is druk bezig te kijken hoeveel supers de andere partij ingelogd heeft en doet niks totdat er een overweldigend overwicht is. Dan krijg je uren niksen en frustratie.
Ik bedoel maar te zeggen, voor een buitenstaander is het makkelijk te zeggen dat de HBC en CFC hun goudmijn niet kwijt willen en dat draagt misschien wel bij, maar de hoofdreden is gewoon dat mensen het gewoon ff niet kunnen opbrengen...de laatste paar weken zijn er in de HBC een boel mensen met belangrijke functies gestopt wegens burn-out...als er nu SOV zou moeten worden gegrind in dat soort hoeveelheden dan zit de halve coalitie binnen de kortste keren met een burn-out...
Dat is het eindresultaat van het uitmoorden van alle kleine spelers door de grote jongens en doordat het leiderschap van de grote coalities niet mee is gegroeid.
Shadoo weet heel goed waar hij het over heeft en wat CCP ook bedenkt, hij zal als eerste het systeem maximaal uitbuiten in zijn eigen voordeel.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Cronax schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:07:
EVE speler meldt zich! Ik zit in een van de corps van TEST en heb het erg naar mijn zin.

Persoonlijk heb ik het omgekeerde van sommige mensen hier, toen ik niet in 0.0 zat verveelde ik me kapot in EVE...als lid van de HBC kan je op ieder moment PvP vinden en ja, soms zijn dat gigantische blobs maar vaak zijn het ook wat kleinere fleets (10-50man noem ik klein in dit geval). Zelf vind ik ook de politiek van 0.0 erg interessant.

Hoewel ik in de meeste spellen meer van de PvE ben vind ik daar in EVE niet erg veel aan, ik doe een minimum aan PvE om zo ISK te verdienen om PvP schepen van te kopen, in 0.0 is het dan gewoon een stuk makkelijker om geld te verdienen en daarbij, de PvP in low-sec is mij te verwarrend...in 0.0 is het zwart-wit: iedereen die geen vriend is is een vijand dus als je een neutral/red in local ziet verschijnen weet je waar je aan toe bent...in low sec is practisch iedereen neutral en moet je erg goed zoeken om solo pvp te vinden, als ik wil solo pvpen ga ik gewoon in een leuk scheepje op bezoek bij de buren en kom ik vanzelf iets tegen.

Ik hoop wel dat CCP iets gaat doen aan het huidige SOV systeem, op dit moment is het gewoon zo'n grind om oorlog te voeren over SOV dat dit het spel in de weg staat...de HBC en CFC waren allang in oorlog geweest als het SOV systeem niet zo verschrikkelijk was en dat zou voor geweldige battles zorgen.
In welke? Ik zit ook in test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Als mensen niet voten voor de CSM is het altijd jammer om een vote niet te gebruiken. 5 kandidaten die ik sowieso zou supporten zijn:

1: Trebor Daehdoow
2: Ripard Teg
3: Malcanis
4: James Arget
5: Psychotic Monk

Sowieso, stemmen kan hier:
https://community.eveonline.com/community/csm/vote/

Zijn sowieso andere mensen die ook gepassioneerd zijn in het spel, mynnna en riverini zijn harde werkers die op ieder lijst horen te staan. Niet dat dat er toe doet, want hun voting bloc krijgt hun wel in het CSM. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Esiq op 04-04-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil al die CSM candidates niet doorspitten want ik ben daar te lui voor... punten waar ik zo snel mogelijk gefixt/verbeterd wil hebben zijn:

POS problemen
SOV warfare
drone interface

wie zou dan de beste kandidaat zijn? wil ik dat wel ff doorlezen heb 3 accounts dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Dat punten forceren/fixen/verbeteren is iets wat men in het begin van het CSM verwachtte. Maar zo werkt het niet, CCP ontwikkelt het spel en bepaald wat er ontwikkeld gaat worden. Dat is een beetje waar die voting tools overheen gaan. Je vote niet op wat je gefixt wil hebben.

James 315 had/heeft een campagne om het leven van iedereen in highsec compleet miserabel te maken behalve voor suicide gankers/non concentual pvp. Je kan er van vinden wat je wil, maar hij had een gigantische backing van mensen die op hem zouden voten. Toen kwam hij er achter dat CSM niet zo werkt en trok hij zich terug.

Je stemt op iemand die waar nodig delen van de ontwikkeling van CCP te zien krijgt en daar feedback op geeft. Die personen kunnen het niet eens overleggen met andere mensen vanwege het NDA zoals eerdere CSM's ook wel gemerkt hebben.

POS problemen worden volgende expansion sowieso aangepakt, de rest, wanner CCP het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:57:
ik wil al die CSM candidates niet doorspitten want ik ben daar te lui voor... punten waar ik zo snel mogelijk gefixt/verbeterd wil hebben zijn:

POS problemen
SOV warfare
drone interface

wie zou dan de beste kandidaat zijn? wil ik dat wel ff doorlezen heb 3 accounts dus :P
Pandemic legion, test, hbc, cfc, rvb, goons etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:02:
[...]

Pandemic legion, test, hbc, cfc, rvb, goons etc
volgens mij begrijp je mn post niet :/ heb het over CSM candidaten niet over alliances en coalities

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:53:
[...]

volgens mij begrijp je mn post niet :/ heb het over CSM candidaten niet over alliances en coalities
Een andere inslag zou dit zijn, persoonlijke insteek van iemand die eerder in het CSM heeft gezeten:
http://themittani.com/fea...dorsements-csm-we-deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 00:53:
[...]

SOV zal aangepakt worden door een kandidaat van deze allianties.
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Tricq schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:57:
[...]

Iedereen die denkt dat CSM zulke dingen bepaalt heeft het fout. Het zijn geen junior game developers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Laatst online: 24-09 09:56
Ik speel nu al 3 jaar en nog nooit gestemd. Maar deze keer wil ik wel. Waar en hoe enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 16:45
http://jestertrek.blogspo...4/the-polls-are-open.html

Staat ook gewoon uitleg hoe te stemmen - Jester for presi... ehh ... CSM :)
Tricq schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:57:
[...]

Of juist niet - de grote sovblocks hebben juist belang bij het instant houden van status quo.
(edit:bron voor het laatste: http://poeticstanziel.blo...-nullsec-bloc-ballot.html)

[ Voor 66% gewijzigd door wheez50 op 05-04-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Thanks.
Your vote in the CSM Election was anonymously registered at 05.04.2013 15:10:55.
Uh-huh. Eerst inloggen en daarna krijg je deze melding als je je stem hebt uitgebracht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racemol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 09:15
Zo gaat dat bij de landelijke verkiezingen toch ook. Je moet je eerst legitimeren en daarna kan je anoniem stemmen. Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Yep. Eve is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Nou elke online enquête werkt tegenwoordig zo. Je krijgt een token per login, maar de data worden van die tokens losgekoppeld. Dient enkel voor de uitnodiging, responsopvolging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:17:
[...]

waar zit jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-09 22:42
Dit is de enige correcte lijst om er voor te zorgen dat de 0.0 problematiek correct aan de kaak wordt gesteld binnen de CSM en CCP:

1.) Mynnna
2.) Kesper North
3.) Kaleb Rysode
4.) Sort Dragon
5.) Sala Cameron
6.) Banlish
7.) Artctura
8.) Malcanis
9.) Unforgiven Storm
10.) Awol Aurix
11.) DaeHan Minhyok
12.) Mangala Solaris
13.) Psychotic Monk
14.) James Arget

Het STV systeem van CCP heeft er voor gezorgd dat de stemmingrondes doorgestoken kaart kunnen worden als je maar genoeg votes krijgt. Iedereen mag 14 stemmen uitbrengen maar de hordes minder nadenkende mensen doen er maar 3 of 5 o.i.d. De overige stemmen die dus niet gegeven worden, gaan automatisch naar de top als ik me niet vergis.

Door nu iedere 00.0 account in elke 0.0 alliantie op deze 14 dezelfde leden te laten stemmen, komen deze boven in de rij en krijgen dus de niet-gestemde stemmen. Hiermee wordt de CSM keurig voorspelbaar gestemd waarbij de 0.0 entiteiten de nieuwe CSM gaan worden.

People of the North, the CSM election is upon us once again and it is time to bring Space Communism™ to the rest of EVE. CCP has decided to solve the "problem" of us controlling the Council by instituting a system that is almost hilariously designed to weight things in our favor. With this in mind, the hard-working Morlocks of your diplomatic corps have negotiated with the rest of nullsec to screw over those jerks living inside the donut hole. Fun is fun, but fuck empire.

That being said, there will be no crazy spliting of votes or anything complicated for you to do. For your convenience, we have concocted the One List, which will allow us not only to stack the CSM with a ridiculous number of CFC candidates, but also gives us the possibility of shutting out highsec altogether. All you need to do is vote the One List on all of your accounts, which Solo will remind you of in his oh-so-subtle way. If enough of us vote the same candidates in the same order, the Wright-STV voting system that has chosen will take care of the rest. This is all dependent on you, however. What matters here is the quantity and quality of our voting discipline. If you hoopleheads all go off voting willy nilly like a bunch of Tea Party Republicans, then empire takes over and you can look forward to a bunch of nerfs.

[ Voor 40% gewijzigd door Looney11 op 06-04-2013 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Da's de enige lijst die er zeker van is dat wormholes, small-gang pvp (da's *minder* dan 100 schepen in fleet :P ), small-alliance sov en het csm zelf geen aandacht krijgen.

edit - bron natuurlijk:
When the election begins you will be given a list of 14 names to put onto your ballot in a priority order. Put the names in, mash button, and if enough of us do so in an organized way we'll get to enjoy an entire year of hisec pubbies crying about a total lack of CSM representation.
themittani.com

[ Voor 51% gewijzigd door wheez50 op 06-04-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:31
Hmmm. Ik ben een highsec carebear die nog in zijn NPC corp zit en het leuk vindt om sec missies te doen + minen zodat ik ook nog kan surfen/chillen etc. Betekent dit slecht nieuws voor mij als mensen allemaal voor nullsec vertegenwoordigers gaan? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:56

nwagenaar

God, root. What's the differen

Als nieuwe WH-dweller heb ik natuurlijk een ander lijstje. Elke alliance/coalition zal wel een voorkeur hebben rondgestuurd. Voor de empire-bears is dat natuurlijk moeilijker, want er is niet echt sprake van coördinatie. Het beste is om die ene Vote Match van 2 pagina's terug te doen.

Dat neemt niet weg dat de 0.0 gemeenschap meer invloed kan krijgen in de CSM. Dat is gewoonweg het verschil tussen een 0.0 gemeenschap zoals de CFC/HBC en anderen. Ondanks dat ik pas enkele weken in een hole heb doorgebracht, heb ik al wel duidelijk dat de politieke interactie tussen de alliances anders is dan in 0.0 :+

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CutePuppy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 13:30:
Hmmm. Ik ben een highsec carebear die nog in zijn NPC corp zit en het leuk vindt om sec missies te doen + minen zodat ik ook nog kan surfen/chillen etc. Betekent dit slecht nieuws voor mij als mensen allemaal voor nullsec vertegenwoordigers gaan? :/
nee de carebears hebben weinig met het hele 0.0 gebeuren te maken en de zaken die de 0.0 corps veranderd willen hebben zullen weinig tot geen invloed op jou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:27

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

nwagenaar schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 17:00:
Als nieuwe WH-dweller heb ik natuurlijk een ander lijstje. Elke alliance/coalition zal wel een voorkeur hebben rondgestuurd. Voor de empire-bears is dat natuurlijk moeilijker, want er is niet echt sprake van coördinatie. Het beste is om die ene Vote Match van 2 pagina's terug te doen.

Dat neemt niet weg dat de 0.0 gemeenschap meer invloed kan krijgen in de CSM. Dat is gewoonweg het verschil tussen een 0.0 gemeenschap zoals de CFC/HBC en anderen. Ondanks dat ik pas enkele weken in een hole heb doorgebracht, heb ik al wel duidelijk dat de politieke interactie tussen de alliances anders is dan in 0.0 :+
Ik heb zelf (als WH dweller) geen idee op wie ik ga stemmen. Chitsa word het sowieso niet, die gast is retarded :P
Voor de rest weet ik niet wie er nog meer (door) zijn.

Voor wie ga jij en waarom??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
http://eve-kill.net/?a=ki...&adjacent&kll_id=17129525
Er zit toch een finfleeter op got? Ben je je cap kwijt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet zitten dutch en bastaard beiden in finfleet en shallente zat in finfleet maar is nu een WH scrub dweller geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Deze scrub doet het anders niet verkeerd: http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=17087429 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

absoluut een mooie kill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Een hel/nyx capital combinatie |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Daisai schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:37:
[...]

Een hel/nyx capital combinatie |:(
Tja.. shadow cartel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Tja, shadow cartel: http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=17132422

Killboards are green! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwens een idee of er nog een update komt voor aura ? de nieuwe skills zoals honeycombing zitten er nog niet in en die zijn toch al geruime tijd uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:44:
iemand trouwens een idee of er nog een update komt voor aura ? de nieuwe skills zoals honeycombing zitten er nog niet in en die zijn toch al geruime tijd uit
Geen idee, vind het een prima app. Ook voor de ancillary armor reppers en shield boosters is er nog geen beschrijving.

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Apache_ schreef op maandag 08 april 2013 @ 08:40:
[...]

Geen idee, vind het een prima app. Ook voor de ancillary armor reppers en shield boosters is er nog geen beschrijving.
ancillary shield mods staan er wel in hoor daar die al veel langer bestaan. maar zonder updates is het een kwestie van tijd voordat het uitsterft :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:16
Aura wordt al een tijd niet meer geupdate, athans behalve wat minor fixes is er nog een hoop "coming soon TM". Ik vraag me af of er niet meer wordt ontwikkeld ofdat het te maken heeft met CREST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:20
Zoveel RDN caps zijn er toch niet kwijt? 10 stuks in totaal, big deal :X

Anyway, lessons learned, volgende keer zal het anders gaan :+

Ik was er niet bij btw.

[ Voor 21% gewijzigd door De_Bastaard op 08-04-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek!
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 11:07
Hallo,

Ik dacht; laat ik mijn ervaringen ook eens een keer delen hier op GoT met mede EVE-spelers. Eerst een stukje over mijn EVE ervaringen door de jaren heen. (waarschuwing: wall of text)

-----

Ik speel sinds 2005 EVE en ben na een half jaartje bij een 0.0 corp gegaan. Deze corp was onderdeel van "Forsaken Empire" en destijds hadden we oorlog met "the Five" in Tribute. Na een tijdje was "The Five" van kant gewisseld en hielp ons in de oorlog tegen Dusk till Dawn (D2) Later kwam hier ook Morsus Mihi bij en verloren we het noorden aan de latere Northern Coalition. (geholpen door de Mercenary Coalition) Terwijl we uit het noorden verdreven werden is mijn corp samengegaan in een andere corp uit Forsaken Empire.

Omdat mijn corp daarna besloot in lowsec te gaan leven, ben ik een andere corp gejoined met een nederlandse CEO, onderdeel van "Axiom", vrienden van de toenmalige "ASCN alliance" de CEO van ASCN was destijds bezig met het bouwen van de eerste Titan. Toen deze gebouwd was hebben we ons met honderden alliance members van Axion en ASCN leden laten opblazen in noobships en frigates in de eerste (AoE) doomsday ooit.

Later zijn ASCN en Axion verslagen door (toen nog een nieuwe alliance) Against all Authorities en Band of Brothers.

Daarna ben ik weer teruggegaan naar mijn oude corp, die destijds net lid werden van Pure, en onderdeel waren van de Northern Coalition. Met mijn corp hebben we ons altijd afgezonderd van de rest van Pure. en focusden we ons vooral op "Nano-warfare". Destijds hebben we het Atlas, Chaos Incarnate, DMC en andere drone-region alliances flink lastig gemaakt met onze "nanowhoring".

Uiteindelijk hebben we Pure verlaten en zijn we via tussenstops in kleinere alliances als Un-natural Selection, G00dfellas en Minor Threat uiteindelijk in Stain terecht gekomen. Nadat hier al onze US-timezone players zichzelf afsplitsen en uiteindelijk bij Burn Eden terecht kwamen, zijn de meeste EU-players 0utbreak gejoined.

Na een jaar in 0utbreak misten de meeste van ons onze oude corp en zijn we begonnen deze nieuw leven in te blazen, uiteindelijk kwamen we weer in Stain terecht bij ons voormalige US-timezone players en zijn we samen met hun een alliance begonnen uit praktische overwegingen. (misschien iets van 135 members in 3 corps, maar tal van alts overal)

Samen met deze US players vormen we nu al een jaar of 3 een blok midden in Stain tussen o.a. de polen van C0ven en de russen van Darkness of Despair en dit gaat ons redelijk goed af als kleinere groep in een 0.0 NPC regio. Daarbij zitten we nu in het midden van de aandacht met zo'n beetje de hele HBC coalition die achter de polen en russen aanzitten. (Fun Times!)

-----

Ik moet zeggen dat ik het absoluut niet mis om niet in een grote alliance te zitten die lid is van een grote coalition. Naar mijn mening is het veel leuker om iedereen op te kunnen blazen die je tegenkomt en niet alleen maar "blues" te hebben overal. Daarbij hebben we nagenoeg geen CTA's of regels waaraan iedereen zich moet houden.

Voor spelers die iets nieuws zoeken in EVE zou ik willen aanraden ook een keer naar de kleinere groeperingen te kijken in 0.0 NPC space of wormhole space. Door een van de grotere alliances te joinen in een coalition maak je EVE in zijn algemeenheid niet leuker en ben je slechts een pion in het grotere geheel. Wel heb je in 0.0 NPC altijd het risico op een hotdrop van een grotere groep, maar door goede intel en de juiste schipkeuzes verminder je het risico aanzienlijk.

- Eek NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardinal schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:29:
Aura wordt al een tijd niet meer geupdate, athans behalve wat minor fixes is er nog een hoop "coming soon TM". Ik vraag me af of er niet meer wordt ontwikkeld ofdat het te maken heeft met CREST.
sorry CREST ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Carbon Rest.

Een restful implementatie van een api. Aura verbindt aan de achterkant met servers van CCP via 'de api'. En CCP heeft aangegeven dat ze een gedeelte van die API aan het ombouwen zijn zodat ze aangesproken kan worden via een speciale manier: Rest.

Het systeem aan de kant van CCP noemen ze Carbon - Carbon+Rest = crest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:59:
[...]

Carbon Rest.

Een restful implementatie van een api. Aura verbindt aan de achterkant met servers van CCP via 'de api'. En CCP heeft aangegeven dat ze een gedeelte van die API aan het ombouwen zijn zodat ze aangesproken kan worden via een speciale manier: Rest.

Het systeem aan de kant van CCP noemen ze Carbon - Carbon+Rest = crest.
dat ze daaraan werkten wist ik kende het niet alszijnde CREST :)

zou wel ontzettend vet zijn als ik op mn telefoon de trainings cue kan aanpassen. helemaal super als je ook nog books zou kunnen injecten :*) enig idee wanneer het zover is?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2013 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Niet snel genoeg.. :)

Ik heb nog niet gehoord van een oplever datum. Ik weet dat ze alleen trails zijn begonnen met een paar partijen, alleen welke dat zijn is niet duidelijk.

Maar je voorbeelden behoren tot de mogelijkheden. Jammer genoeg zijn er ook mogelijkheden waar ze niet aan willen zoals het auto-updaten per tooling van je marketorders. geen idee waarom :+

[ Voor 35% gewijzigd door Cardinal op 08-04-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op woensdag 03 april 2013 @ 20:17:
[...]

2e keer in welke corp zit jij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
sedna

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals ik een goede week geleden al heb verteld wou ik terug beginnen met eve, sinds dit weekend heb ik mijn alt account terug geactiveerd het is een manufacturing/mining/ science karakter. Nu ben ik een beetje verloren en weet niet goed wat er interessant is om te doen buiten manufacturing, mining wil ik zo weinig mogelijk doen, ik kijk nu richting research agents en inventions maar brengt dat nog wel op?

over een week of 2 wil ik mijn pvp main activeren heb nu geen tijd om met hem te spelen, mijn alt kan ik vrij passief spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
en inventions maar brengt dat nog wel op?
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Eek! schreef op maandag 08 april 2013 @ 13:24:
Voor spelers die iets nieuws zoeken in EVE zou ik willen aanraden ook een keer naar de kleinere groeperingen te kijken in 0.0 NPC space of wormhole space. Door een van de grotere alliances te joinen in een coalition maak je EVE in zijn algemeenheid niet leuker en ben je slechts een pion in het grotere geheel. Wel heb je in 0.0 NPC altijd het risico op een hotdrop van een grotere groep, maar door goede intel en de juiste schipkeuzes verminder je het risico aanzienlijk.

- Eek NL
Wat jij zegt precies. Ik zit zelf beetje in lowsec, beetje 0.0 (straks meer) en wat in highsec. Scheelt heel veel om in een corp te zitten waar jouw bijdrage er toe doet. Laatste tijd wat logi vliegen, elke keer andere fleet doctrines.
Het jammere is dat in de huidige vorm iedereen in 0.0 sov gebieden zo ongelooflijk veilig is. Intel channels en 1001 manieren om te zorgen dat je je ship nooit hoeft te verliezen. Gelukkig hebben we straks een hele reeks aan 0.0 kandidaten die hier kritisch naar kijken. *kuche* Dan worden roams nog leuker.
Lowsec en NPC 0.0 blijven de leukste gebieden voor PVP. Highsec of alliances voor happy carebear land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:08:
zoals ik een goede week geleden al heb verteld wou ik terug beginnen met eve, sinds dit weekend heb ik mijn alt account terug geactiveerd het is een manufacturing/mining/ science karakter. Nu ben ik een beetje verloren en weet niet goed wat er interessant is om te doen buiten manufacturing, mining wil ik zo weinig mogelijk doen, ik kijk nu richting research agents en inventions maar brengt dat nog wel op?

over een week of 2 wil ik mijn pvp main activeren heb nu geen tijd om met hem te spelen, mijn alt kan ik vrij passief spelen.
kan je em net zo goed nu activeren en nog ff 2 weken skills trainen ;)

Houd er rekening mee dat je wel iets van centen moet investeren in research/invention. De items die je nodig hebt kan je ook van missies krijgen, maar misschien dat je dus wat moet investeren om te beginnen.
Zoek wat guides op zou ik zeggen :)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:57:
[...]

Wat jij zegt precies. Ik zit zelf beetje in lowsec, beetje 0.0 (straks meer) en wat in highsec. Scheelt heel veel om in een corp te zitten waar jouw bijdrage er toe doet. Laatste tijd wat logi vliegen, elke keer andere fleet doctrines.
Het jammere is dat in de huidige vorm iedereen in 0.0 sov gebieden zo ongelooflijk veilig is. Intel channels en 1001 manieren om te zorgen dat je je ship nooit hoeft te verliezen. Gelukkig hebben we straks een hele reeks aan 0.0 kandidaten die hier kritisch naar kijken. *kuche* Dan worden roams nog leuker.
Lowsec en NPC 0.0 blijven de leukste gebieden voor PVP. Highsec of alliances voor happy carebear land.
veiligheid is puur nummers en je plek in 0.0.
Zelfs met intel, ben je niet veilig, als tegenstander gewoon meer kan hotdroppen.

Ik krijg steeds meer mn bedenkingen, dat die blackops schepen verbeterd zijn.
Ik heb al meerdere gevallen gezien, waarbij 12 a 18 black ops op 1 iemand gedropped werden.
Grote probleem is, je kunt niet zomaar ff in de tegenstander zn gebied rondhangen, want das soms 30 jumps verder, terwijl zij gewoon met een enkele covert cyno rondracen en paar titans op plekken hebben hangen.

Ik denk dat blackops, zoals ze nu zijn, het hele punt van roamen te niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bangkirai schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:55:
[...]

Zelfs met intel, ben je niet veilig, als tegenstander gewoon meer kan hotdroppen.

Ik heb al meerdere gevallen gezien, waarbij 12 a 18 black ops op 1 iemand gedropped werden.
Grote probleem is, je kunt niet zomaar ff in de tegenstander zn gebied rondhangen, want das soms 30 jumps verder, terwijl zij gewoon met een enkele covert cyno rondracen en paar titans op plekken hebben hangen.

k ben uit SEGM gestapt mede omdat het hele SOV grind gebeuren mn strot uit kwam. iedereen liep te klagen dat SOLAR niet wil vechten en dat BCA op hun rug ging liggen toen ze een target op hun rug kregen. kan me nog herinneren dat iedereen liep te bitchen op CFC dat ze alles blobben maar N3 doet nu hetzelfde _O-

mijn liefde ligt als het om PVP gaat toch meer in kleine roams tevens vind ik het chill om lekker te ratten en plexen te scannen in 0sec zodat mn wallet blij wordt. momenteel ben ik corploos dus das lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
[...]

En meestal is 't een blauwe. Ook het enige waar ons staging system op wordt gepakt is cloaky hounds met bommetjes die hun bom droppen, cloaken en wegrennen als kleine meisjes.
Eleet pvp hoor!....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

[...]
Confirmed. Vooral PL is hier een mooi voorbeeld van. Ze droppen soms met 10-20 shepen waarvan het overgrote deel black ops, om een miezerige t1 cruiser van de gate te knallen. En dan maken ze dat ze weg zijn....

Null risico voor hun alle sinds. Zijn mss wel de "elite-top" maar doen er ook alles aan om geen enkel ship te verliezen door fair fights (of ook maar iets wat in de buurt komt) uit de weg te gaan.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
[...]

Waarom BLOPS? Omdat...
  1. Men het alleen leuk vindt gehotdropped te worden door titan bridges van elite pvp van HBC/CFC/PL/etc.
  2. Het goedkoop is zodat mensen met minder ISK net zo hard kunnen griefen als de elite pvp van (...)
  3. Nu de elite pvp mensen van (...) ook eens gehotdropped kunnen worden achter hun cyno systemen
  4. Goedkope BLOPS dezelfde range nu hebben om terug te griefen?
  5. ???
Ik snap waarom bridgen lame is, maar ik snap niet waarom alleen BLOPS een probleem zou zijn. Als je kijkt naar altcorps van TEST (fweddit) of Gewnz (bravenewbies) zitten die ook gewoon braaf op een titan te hotdroppen. En standaard fit voor elk PL schip is nog altijd met een cyno er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TepelStreeltje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:16:
[...]

kan je em net zo goed nu activeren en nog ff 2 weken skills trainen ;)

Houd er rekening mee dat je wel iets van centen moet investeren in research/invention. De items die je nodig hebt kan je ook van missies krijgen, maar misschien dat je dus wat moet investeren om te beginnen.
Zoek wat guides op zou ik zeggen :)
guides heb ik al gelezen en heb wel wat isks liggen die kunnen geinvesteerd worden (+/-100mill). het probleem is uitmaken waar nog een mooie winst op gemaakt kan worden. vroeger bouwde ik BS met een degelijke winst nu is dat nog maar 10% zonder alle fees in rekening te brengen. de skills voor research agents heb ik al moet enkel nog missies runnen om degelijke agents te krijgen.

daarna voor invention moet ik nog wel wat skills trainen en naar wat ik hoor moeten deze max zijn voor het interessant wordt. daarom mijn vraag voor wat advies hier

misschien is bijvoorbeeld PI beter of andere nieuwe vormen van inkomsten voor een indu/science karakter

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2013 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Sorki schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:39:
[...]

Confirmed. Vooral PL is hier een mooi voorbeeld van. Ze droppen soms met 10-20 shepen waarvan het overgrote deel black ops, om een miezerige t1 cruiser van de gate te knallen. En dan maken ze dat ze weg zijn....

Null risico voor hun alle sinds. Zijn mss wel de "elite-top" maar doen er ook alles aan om geen enkel ship te verliezen door fair fights (of ook maar iets wat in de buurt komt) uit de weg te gaan.
Ja want het is slim om je 10 blops op een vloot van 50 instacanes te droppen. Met blops is het de bedoeling dat je het zo kan stagen dat je wint. PVP is net als schaken. Denken voordat je zet. Kost het je je unit of heb je er op langer termijn niets aan dan zet je niet.
;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
PL heeft trouwens geen standings meer bij de HBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:02:
PL heeft trouwens geen standings meer bij de HBC.
klopt ze hebben een tengu geawoxed en ze zijn gereset mede daardoor verwacht dat het vandaag nog hersteld wordt (het zou me verbazen als dat niet zou gebeuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:05:
[...]

klopt ze hebben een tengu geawoxed en ze zijn gereset mede daardoor verwacht dat het vandaag nog hersteld wordt (het zou me verbazen als dat niet zou gebeuren)
Die tengu was van een van m'n corpies. Hij heeft ook skillloss :P. Beetje jammer weer. Ben benieuwd wat er voor hem geregeld gaat worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tricq op 09-04-2013 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Het was trouwens geen awox aangezien er geen neuts bij waren.. dit was gewoon blauw schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 13:01:
[...]

k ben uit SEGM gestapt mede omdat het hele SOV grind gebeuren mn strot uit kwam. iedereen liep te klagen dat SOLAR niet wil vechten en dat BCA op hun rug ging liggen toen ze een target op hun rug kregen. kan me nog herinneren dat iedereen liep te bitchen op CFC dat ze alles blobben maar N3 doet nu hetzelfde _O-

mijn liefde ligt als het om PVP gaat toch meer in kleine roams tevens vind ik het chill om lekker te ratten en plexen te scannen in 0sec zodat mn wallet blij wordt. momenteel ben ik corploos dus das lastig :(
Indien je op zoek bent naar iets nieuws, wat zoek je in een corp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:11:
[...]

Eentje met een dikke wallet die graag directorroles weggeeft
:P
wink wink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Tricq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:16:
[...]

Eentje met een dikke wallet die graag directorroles weggeeft
:P
wink wink
Oi, bijna... Bij ons betaal je voor je eigen losses en kan je fluiten naar elke vorm van roles. Daar naast mag (moet) je je eigen shit moven en is drinken vaak een vereiste.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tricq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:09:
Het was trouwens geen awox aangezien er geen neuts bij waren.. dit was gewoon blauw schieten.
dat is de definitie van awoxing :/ toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:11:
[...]

ben momenteel bezig in een TEST corp te komen maar het wil niet echt vlotten mn API was clean en ik heb een vouch maar ze willen een interview en die heb ik nog niet gehad en begin het wachten een beetje zat te worden maar geef ze nog wel ff

wat ik zoek is een corp waar ik gewoon mn ding kan doen en lekker kan ratten en pewen zonder verplichtingen daar het hele SOV gebeuren me op DIT moment niet veel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Tricq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:01:
[...]

Ja want het is slim om je 10 blops op een vloot van 50 instacanes te droppen. Met blops is het de bedoeling dat je het zo kan stagen dat je wint. PVP is net als schaken. Denken voordat je zet. Kost het je je unit of heb je er op langer termijn niets aan dan zet je niet.
;w
Kijk, dit is zo de typische reactie die ik verwacht had. Het aloude "PVP is als schaken!" en zwaar denken voor de zet enz enz. Ik zou het heeerlijk vinden als pvp als schaken was, 3D schaken dan nog :)

Je moet mij eens zeggen waar het "zware denken" zit in 20 Tech 2 battleships vs 1 tech 1 cruiser.
Dat is gewoon bored zijn en jezelf te elite vinden om een loss op het killboard te hebben.

bangkirai zijn punt was dat hij twijfels heeft bij de de blackops "verbeteringen".

De wijzigingen dragen in mijn visie bij aan het brainless aanpaken van veel te makkelijke targets ipv het o zo graag gequote "pvp is zoals schaken".

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorki schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:58:
[...]

Kijk, dit is zo de typische reactie die ik verwacht had. Het aloude "PVP is als schaken!" en zwaar denken voor de zet enz enz. Ik zou het heeerlijk vinden als pvp als schaken was, 3D schaken dan nog :)

Je moet mij eens zeggen waar het "zware denken" zit in 20 Tech 2 battleships vs 1 tech 1 cruiser.
Dat is gewoon bored zijn en jezelf te elite vinden om een loss op het killboard te hebben.

bangkirai zijn punt was dat hij twijfels heeft bij de de blackops "verbeteringen".

De wijzigingen dragen in mijn visie bij aan het brainless aanpaken van veel te makkelijke targets ipv het o zo graag gequote "pvp is zoals schaken".
om maar te zwijgen over cloaky campers :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Sorki schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:58:
[...]

Dan nogmaals, waarom zijn blops een probleem en bored titan fleets niet? Over de vraag heen praten is makkelijker dan hem beantwoorden natuurlijk, zie:
Esiq in "[PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 22: Retribution"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

We praten hier naast elkaar en/of ik snap je vraag niet. :)

Ik maak geen deel uit van een of andere elite pvp alliance. Ik heb zelf al meerdere malen kunnen ontsnappen aan een hotdrop of erin gebleven. (40+ spreek ik dan) Onze fleet bestaat meestal uit een 20 man en ik kan genieten van die gevechten, ook al weet je dat je eraan gaat.

Wat ik negatief vind is dat ze blackops drops doen met 20 schepen om 1 miezerige t1 cruiser te naaien.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
We praten niet naast elkaar, want je noemt net als bangkirai expliciet black ops droppen.

Black ops droppen anders dan titans, black ops kunnen enkel bepaalde type schepen droppen en in een cynojammed system. Titans droppen alle type schepen zolang hij genoeg fuel heeft.

Daarom vroeg ik waarom de black ops changes vervelend zijn en roaming pvp frustreren, maar titan bridges perfect in orde zijn.

Sterker nog, ik zou willen beargumenteren dat door de blops veranderingen de laatste tijd, ook mensen die minder ISK hebben dan alle supercoalities kunnen hotdroppen en mensen frustreren. Nu is dat niet meer enkel in handen van titan bezittende sov houdende alliances.

Als je kijkt naar faction warfare doet bijvoorbeeld fwdreddit (TEST) niks anders dan op een PL titan zitten te hotdroppen.

[ Voor 8% gewijzigd door Esiq op 09-04-2013 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:19:
[...]

Oi, bijna... Bij ons betaal je voor je eigen losses en kan je fluiten naar elke vorm van roles. Daar naast mag (moet) je je eigen shit moven en is drinken vaak een vereiste.. :>
Klinkt als een kut corp, ben blij dat ik er niet in zit :) . Wij hebben 15% tax maar gratis bs, gratis jf runs, netjes gevulde corp hangar etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Tricq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:25:
[...]

Klinkt als een kut corp, ben blij dat ik er niet in zit :) . Wij hebben 15% tax maar gratis bs, gratis jf runs, netjes gevulde corp hangar etc etc.
Verschikkelijke kut corp, maar we hoeven gelukkig niet te farmen voor onze meesters..

http://fiddlersedge.blogs...eakfast-of-champions.html

Have fun met pis drinken.. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:28:
[...]

Verschikkelijke kut corp, maar we hoeven gelukkig niet te farmen voor onze meesters..

http://fiddlersedge.blogs...eakfast-of-champions.html

Have fun met pis drinken.. >:)
..Teveel letters.. maar pis drinken? wat praat je? meesters? farmen? Droom verder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Duidelijk ;)

Je hebt idd een sterk punt dat nu ook mensen met minder ISK kunnen hotdroppen binnen een leuke range.

Nadeel is nu ook de reeds zeer machtige alliances/corp's nog een extra middel bij hebben om verder weg in cyno jammed systemen te droppen.

Iedereen spreekt uit zijn eigen ervaring, en voor mij is die dat we momenteel veel covert hotdrops krijgen op plaatsen die voorheen relatief veilig waren, van o.a. PL.

En waar de kleinere partijen nu idd enkele covert/black ops schepen op het veld kunnen gooien om de grote te frustreren, kunnen die laatste met al hun ISK echt verschillende squads van black ops schepen verder krijgen dan ervoor.

En om op je vraag te antwoorden: voor mij is een covert hotdrop niet lastiger dan een gewone, het komt er gewoon nog eens extra boven op.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Lastiger is het niet, maar zelf zit ik ook tamelijk in hotdrop central, en het is gewoon daily business. Oh wéér een PL alt die wel heel onopvallend in rondjes vliegt om een tempest bait. Je leert ze wel kennen. :)

Hangt er ook af waar je een cyno ship tegen komt, als je in sov gebied zit, ja dan zou ik me ook ergeren aan blops, maar voor de rest die niet in een grote alliance zitten is het business as usual.

EVE in kwestie van moeilijkheid:
  1. NPC 0.0
  2. Lowsec
  3. 0.0
  4. Highsec
En afhankelijk van de WH class die ergens daar tussen gepropt, zelf heb ik WH als erg veilig ervaren. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Esiq op 09-04-2013 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Esiq schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 17:46:
Lastiger is het niet, maar zelf zit ik ook tamelijk in hotdrop central, en het is gewoon daily business. Oh wéér een PL alt die wel heel onopvallend in rondjes vliegt om een tempest bait. Je leert ze wel kennen. :)

Hangt er ook af waar je een cyno ship tegen komt, als je in sov gebied zit, ja dan zou ik me ook ergeren aan blops, maar voor de rest die niet in een grote alliance zitten is het business as usual.

EVE in kwestie van moeilijkheid:
  1. NPC 0.0
  2. Lowsec
  3. 0.0
  4. Highsec
En afhankelijk van de WH class die ergens daar tussen gepropt, zelf heb ik WH als erg veilig ervaren. :+
Denk dat je (hi class) Wormhole life wel boven NPC 0.0 kan gooien :P
Geen local en iedereen heeft teveel geld :) Enige wat je hebt is je Dscan en het feit dat er maar 3 caps door een wormhole kunnen.
Dat je dan alsnog een fleet van 40 T3's op je dak kan krijgen is bijzaak :P

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek!
Een hotdrop vermijden is nog niet eens zo lastig.

- Goede intel in de vorm van alts in de bekende staging systems
- Map bekijken voor grote blobs binnen bridgerange
- Als je een gevecht aangaat, doet dit dan buiten scram/web range en met een snel schip
- Niet meer tackle dan nodig, rest van de fleet op afstand

Op dit moment leven we tussen Darkness of Despair, C0ven, Test, PL en toch zijn wij vooral degenen die hotdroppen. Gewoon een kwestie van hunter recon / T3 alts in de regio en een squad van BO of bombers die binnen 30 seconde klaar zijn om te bridgen / jumpen.

En het is inderdaad gewoon een kwestie van je battles kiezen. Je hoeft niet persee alles aan te vallen. Je zou wel gek zijn als je een 40 man fleet aanvalt met slechts 10 in fleet. Beter laat je ze gaan en pak je degene die wat langzamer zijn dan de rest van de fleet of snipe je er 1 of 2.

Blueballen is soms een prima tactiek.

- Eek

http://www.demonic-retribution.com/?a=home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 07:29

flessuh

Set sail for fail!

Zucht, gisteren mijn zoveelste schip kwijt geraakt. Tijdens een missie nog wel...was samen met een corpmaat met een missie bezig, ik in mijn myrmidon, hij in scorpion navy... ik begon met het kleine spul en hij met de battlecruisers/ships en blijkbaar sloopten we beide tegelijk een trigger wat een aantal frigates OP mij spawnde.. tja en de AI switcht blijkbaar sneller naar jou als je ge-webbed en scrambled bent dus toen was het snel over.

Nou zat ik te kijken naar een ander schip voor als mijn BC 5 en D5 trainingen compleet zijn, maar het blijft moeilijk :( vooral aangezien ik drones gewoon leuk vind om te gebruiken, en als je 5 heavy drones wil benutten blijft er niet heel veel over.. zelfs de proteus kan er maar 4

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 15:52
flessuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:35:
Zucht, gisteren mijn zoveelste schip kwijt geraakt. Tijdens een missie nog wel...was samen met een corpmaat met een missie bezig, ik in mijn myrmidon, hij in scorpion navy... ik begon met het kleine spul en hij met de battlecruisers/ships en blijkbaar sloopten we beide tegelijk een trigger wat een aantal frigates OP mij spawnde.. tja en de AI switcht blijkbaar sneller naar jou als je ge-webbed en scrambled bent dus toen was het snel over.

Nou zat ik te kijken naar een ander schip voor als mijn BC 5 en D5 trainingen compleet zijn, maar het blijft moeilijk :( vooral aangezien ik drones gewoon leuk vind om te gebruiken, en als je 5 heavy drones wil benutten blijft er niet heel veel over.. zelfs de proteus kan er maar 4
Ik vond de Ishtar altijd wel lekker maar dat was wel voor de AI change, lekker passief shield tanken en farmen die hap ;) Deed er ook complexes mee tot 9/10 solo in RZR space (er waren er maar twee of zo die ik niet aan kon).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Vexors zijn ook niet verkeerd trouwens als het over drone bootjes gaat...of RR domi's :D

Voor de TEST mensjes, ik zit in ENL-I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

ed-oorklep schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:43:
[...]

Ik vond de Ishtar altijd wel lekker maar dat was wel voor de AI change, lekker passief shield tanken en farmen die hap ;) Deed er ook complexes mee tot 9/10 solo in RZR space (er waren er maar twee of zo die ik niet aan kon).
ja die leek me ook wel leuk. helaas is dat allemaal nog een eind weg. heb nog een maand tijd nodig voor BC5 en D5 volgens mij.

overigens zijn dit mijn huidige skills http://eveboard.com/pilot/Absolon_Echerie
compleet all over the place dus :X

overigens ben ik in januari begonnen, dus ik ken de AI niet anders dan na de change. daarom vind ik drones ook leuk, geeft je wat extra om op te letten

edit: de missie was een lvl 4 overigens.. deed ik eerst steeds in een gila, maar ja dat ging ook een beetje mis wegens telefoontje en complete deadspace pocket pull door scout drones :(

[ Voor 11% gewijzigd door flessuh op 11-04-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hoe was het ook weer, Jack of all trades, king of nothing?

Ik vind je support en gunnery skills wel echt achterblijven voor Cruisers en al helemaal voor Battlecruisers. Mijn alt is ongeveer even oud als jij en zit met Gunnery bv al tegen de miljoen SP aan. Maar ja je zult wel moeten denk ik als je én industry/mining/refining op één account wil doen en dan ook nog eens combat!

Met die alt, SP of 4 miljoen, vlieg ik alleen nog maar frigs en destroyers, heb pas net m'n eerste logi cruiser fatsoenlijk kunnen fitten. Jij wil over een maand al in een Battlecruiser gaan vliegen?

[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 11-04-2013 10:04 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

EvaluationCopy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:03:
Hoe was het ook weer, Jack of all trades, king of nothing?

Ik vind je support en gunnery skills wel echt achterblijven voor Cruisers en al helemaal voor Battlecruisers. Mijn alt is ongeveer even oud als jij en zit met Gunnery bv al tegen de miljoen SP aan. Maar ja je zult wel moeten denk ik als je én industry/mining/refining op één account wil doen en dan ook nog eens combat!

Met die alt, SP of 4 miljoen, vlieg ik alleen nog maar frigs en destroyers, heb pas net m'n eerste logi cruiser fatsoenlijk kunnen fitten. Jij wil over een maand al in een Battlecruiser gaan vliegen?
het is niet dat ik alles op 1 account wil, het is dat ik niet goed kan kiezen, en vanuit de corp is op een gegeven moment gevraagd om refining.. aangezien ik al de hoogste standing had heb ik dat toen getraind en kan nu dus ook 100% refinen.

punt is ook dat ik dus inderdaad weinig voor gunnery ben gegaan en meer voor drones, omdat ik steeds heen en weer aan het switchen was tussen caldari en gallente (gila gebruikt missiles)

en mag ik vragen welke support skills je in dit geval bedoelt? die van gunnery of de algemene (moet beide veel aan gewerkt worden i know)

mining was overigens om wat isk binnen te harken en dat trainen duurt niet zo lang

[ Voor 3% gewijzigd door flessuh op 11-04-2013 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zowel electronics als engineering. Skills als Energy Management die wil je toch zo hoog mogelijk. En nog wat van die basisdingen. In deze post staan ze wel aardig op een rijtje:

https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=1752671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

EvaluationCopy schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:45:
Zowel electronics als engineering. Skills als Energy Management die wil je toch zo hoog mogelijk. En nog wat van die basisdingen. In deze post staan ze wel aardig op een rijtje:

https://forums.eveonline....lt.aspx?g=posts&m=1752671
ik dacht al dat je die bedoelde.. die stonden al op de planning, maar ik ben bang dat ik anders BC5 en D5 niet op tijd af krijg dus gooi die er eerst door.. daarna gaan de core skills eerst naar 5 voor ik wat anders ga doen.

maar om die skills nou eerst te doen en straks te laat te zijn lijkt me niet heel handig. en dat zou net wat voor mij zijn om je een paar uur/dagen te verrekenen }:O

@streeltje.. de benodigde skills heb ik. alle cruiser skills op 3 en ik heb nu BC 3->4 op staan waarna ik 4->5 doe van 26 dagen dus ja, dat is het "probleem" dat de rest wat stil ligt nu

[ Voor 11% gewijzigd door flessuh op 11-04-2013 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

flessuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 10:25:
[...]

het is niet dat ik alles op 1 account wil, het is dat ik niet goed kan kiezen, en vanuit de corp is op een gegeven moment gevraagd om refining.. aangezien ik al de hoogste standing had heb ik dat toen getraind en kan nu dus ook 100% refinen.

punt is ook dat ik dus inderdaad weinig voor gunnery ben gegaan en meer voor drones, omdat ik steeds heen en weer aan het switchen was tussen caldari en gallente (gila gebruikt missiles)

en mag ik vragen welke support skills je in dit geval bedoelt? die van gunnery of de algemene (moet beide veel aan gewerkt worden i know)
Meh, zou toch eerst ff de basic skills naar 5 gooien, je kan je tank al vrij simpel een stukje sterker maken door alleen al shield management en shield system ops naar 5 te trainen. Dan energy mngmt en energy system ops.
Armor tanking geld hetzelfde voor, mechanics, hull upgrades en repair system ook naar 5.
Dit zorgt dat je al stuk meer hp hebt en meer cap om je reppers langer te laten draaien.
Belangrijker is misschien nog wel electronics en engineering 5, zodat je betere modules kan fitten.
Targeting, longe range targetting en signature analysis zijn ook van die skills die ik eigenlijk altijd op 5 wil hebben bij een alt. (deze heb je ook nodig als je ooit logistics wil vliegen, maar ze zijn sowieso handig, multitasking daarna naar lvl 3 of 4).

Tactical shield man. naar 4 voor T2 hardners
navigation naar 5 voor max speec, evasive maneuvring naar 5 voor meer agility (en interceptors :P ), zorgt er voor dat je sneller in warp komt als het echt fout gaat ;)
Skill van het bootje waar je veel in vliegt naar 4 werken.
Mocht je echt willen kan je natuurlijk destroyers en battlecruisers naar 5 gooien. Zorg er dan wel voor dat je alle racial cruisers op 4 (of was het 3??) hebt, zodat je de maximale aantal SP krijgt bij de patch van 4 juni.
Houd er wel rekening mee dat destroyer en BC iets van 5 tot 6 weken trainen is, dus dat je eigenlijk NU moet beginnen met die skills en tot die tijd nergens beter in wordt.

Vervelende van EVE is dat je in het begin erg veel moet trainen om te kunnen doen wat je wil :P Ook wordt het lastig om verschillende rollen te vervullen

edit: moet sneller tiepen geloof ik ^^

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 14:33:
[...]

ben momenteel bezig in een TEST corp te komen maar het wil niet echt vlotten mn API was clean en ik heb een vouch maar ze willen een interview en die heb ik nog niet gehad en begin het wachten een beetje zat te worden maar geef ze nog wel ff

wat ik zoek is een corp waar ik gewoon mn ding kan doen en lekker kan ratten en pewen zonder verplichtingen daar het hele SOV gebeuren me op DIT moment niet veel doet.
Welke corp is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Iemand hier een recente en goed werkende maelstrom fit voor pve lvl 4 missies in minmatar space? Heb al wat contracts gezien met gefitte t1 rigs en zou graag de juiste keuze maken.
Wil arti gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flessuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 09:35:

Dominix wat voor je of een carrier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh

flessuh

Set sail for fail!

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:22:
[...]

Dominix wat voor je of een carrier?
dominix is inderdaad wel wat om uiteindelijk heen te skillen, maar dat duurt nog wel even.

zolang ik niet echt een aardige manier heb om wat isk te verzamelen blijf ik liever in high sec, dus wordt een carrier niks. en tja, tegen de tijd dat ik een carrier voldoende kan bedienen zijn we dit jaar ook wel door gok ik :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

flessuh schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:32:
[...]

dominix is inderdaad wel wat om uiteindelijk heen te skillen, maar dat duurt nog wel even.

zolang ik niet echt een aardige manier heb om wat isk te verzamelen blijf ik liever in high sec, dus wordt een carrier niks. en tja, tegen de tijd dat ik een carrier voldoende kan bedienen zijn we dit jaar ook wel door gok ik :9
carrier vanaf 0 (wel met de basic skills) kost je tegen de 180 dagen :P (ben er mee bezig op een alt)

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dan zou ik inderdaad voor een dominix gaan. Zeker als je wat met drones wilt doen.
Hurtebise schreef op donderdag 11 april 2013 @ 11:04:
Iemand hier een recente en goed werkende maelstrom fit voor pve lvl 4 missies in minmatar space? Heb al wat contracts gezien met gefitte t1 rigs en zou graag de juiste keuze maken.
Wil arti gaan.
Wat heb je zelf gevonden. Het is niet de eerste keer dat je deze vraag stelt en kennelijk heb je niets met alle antwoorden gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:55

_Apache_

For life.

Dat is eigenlijk helemaal geen slecht idee zo een Domi. Ben zelf van een Megathron naar een Abadon overgestapt omdat de dmg wat laag is sansha rats, met rail ammo schiet je alleen maar secondairy damage :/ Terwijl een Domi met EM drones al richting de DPS van een Aba gaat (met mijn skills :+ ),terwijl je daarnaast ook nog wat guns kunt gebruiken.

Sentry drones nog maar 3 dagen trainen, binnenkort eens even kijken wat zo een beestje kan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door _Apache_ op 11-04-2013 14:12 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elohsa
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-09-2022
[Abaddon, jew]

8x Mega Pulse Laser II (Conflagration L)

100MN Afterburner II
3x Tracking Computer II (Tracking Speed Script)

Tracking Enhancer II
Armor EM Hardener II
Armor Thermic Hardener II
4x Heat Sink II

Large Energy Collision Accelerator II
Large Energy Ambit Extension II

5x Infiltrator II

[Augoror, RR]

3x Centum C-Type Medium Remote Armor Repair System
2x Corpum C-Type Medium Energy Transfer Array

Experimental 10MN Afterburner I
Cap Recharger II
EM Ward Field II

4x Capacitor Power Relay II
Pseudoelectron Containment Field I

3x Medium Capacitor Control Circuit I

4x Light Armor Maintenance Bot I
Dit gebruik ik voor ratten.
Mn main zit gewoon close range in de abaddon alles neer te blappen terwijl mn alt op 70km orbit en de abaddon repareert en van capacitor voorziet.
Verrekte blood raiders neuten :(

Deze stats heb ik met deze combinatie:

Abaddon

Effective HP: 60.654 (Eve: 34.251)
Tank Ability: 979,07 DPS
Damage Profile - Blood Raiders (EM: 45,24%, Ex: 0,10%, Ki: 12,15%, Th: 42,51%)
Shield Resists - EM: 0,00%, Ex: 50,00%, Ki: 40,00%, Th: 20,00%
Armor Resists - EM: 82,00%, Ex: 36,00%, Ki: 40,00%, Th: 76,60%

Capacitor (Stable at 88,21%)

Volley Damage: 4.871,72
DPS: 1.110,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Deze o.a. http://eveinfo.net/comple...Level_4_Mission_Maelstrom

Highs
8x 1400mm Named/T2 Artillery Cannon (mission specific ammo, default to EMP L)

Mids
1x 100mn Afterburner II
1x Large Shield Booster II
1x Shield Boost Amplifier
3x T2 Shield Hardeners (mission specific)

Lows
1x Damage Control II
2x Capacitor Power Relay II
2x Gyrostabilizer II

Rigs
2x Capacitor Control Circuit
1x Core Defence Capacitor Safeguard (or a third CCC)

Drones
5x Light Drones (anti-frigates)
5x Medium Drones (anti-cruisers)

En deze: http://wiki.eveuniversity.org/Maelstrom

Nu hoorde ik van mensen dat hij het soms wel lastig heeft met Angel Cartel missies.

[ Voor 8% gewijzigd door Hurtebise op 11-04-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat kan en zal wel te maken hebben met het feit dat die meestal op een kilometer of 5 a 6 gaan orbitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok zit nu in TEST (O C C U P Y om precies te zijn) allemaal leuk en aardig echter na ruim 1 dag zie ik nog steeds iedereen die in TEST zit als neutral met al mijn chars (4) op alle accounts (3)

wat ik heb geprobeerd
cache gecleared
reloggen
rebooten
repair tool
chat window heropend
na downtime nog eens geprobeerd

kan niks meer bedenken :S het vreemde is dat mijn corpies nergens last van hebben en ik dit dus in alle vensters heb dus niet alleen in local. alle andere partijen die NIET in test zitten maar wel blue of light blue zijn, zijn bij mij keurig light blue of blue zelfde voor neutrals die dat wel behoren te zijn en orange/reds die dat behoren te zijn het is geen manual instelling van mij

het is ook geen overview bug want als ik de info van iemand opvraag en kijk bij standings staan ze daar ook echt op 0 in alle catagorieen

heb petitie aangemaakt, maar als iemand nog een idee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eek!
Ik zou het zoeken in mn overview settings. Misschien heb je de kleur voor alliance members veranderd of uitstaan?

- Eek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eek! schreef op donderdag 11 april 2013 @ 15:56:
Ik zou het zoeken in mn overview settings. Misschien heb je de kleur voor alliance members veranderd of uitstaan?

- Eek
dat roept iedereen maar als ik de info van char opvraag geedft die aan dat alle standings op 0 staan dus hij feitelijk neutral is. daarnaast heb ik deze overview settings al erg lang en heb ik dit probleem in geen enkele andere corp / alliance / coalition gehad
Pagina: 1 ... 10 ... 116 Laatste