Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 16:45
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:22:
Eve is groot en er is veel mogelijk. Dat is ook het aantrekelijke van Eve. Als je nieuw bent is het een erg ingewikkelde game. Maar de tutorial missions in Eve zijn wel goed. De corp waar ik nu in zit is ook erg behulpzaam naar nieuwe spelers The Scope.

1 tip: Vertrouw niemand in Eve. Er zijn weinig mensen die je kunt vertrouwen in Eve online. Ik ben natuurlijk een uitzondering
Ben ik de enige die hier het gevoel heeft dat iemand dit forum probeert te gebruiken om mensen op te lichten in een computerspel?

Mijns insziens is er een verschil tussen de persoon die hier post en het personage dat gespeeld wordt in het spel. Dat houdt in dat je als fan van Eve Online samen een biertje kan drinken terwijl je in het spel zelf elkaar naar het leven staat. Ik adviseer iedereen die een tweakerscorp wil ver om deze persoon heen te vliegen. Eve-uni, brave, red/vs/blue en nog wat opties zijn dan veel betere keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
wheez50 schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:06:
Eve-uni, brave, red/vs/blue en nog wat opties.
Voor beginners in Eve zijn dit überhaupt goede keuzes, er word je geleerd hoe je Eve speelt. Agony had ook een hele goede "training corp" voor nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wheez50 schreef op zondag 07 september 2014 @ 00:06:
[...]

Ben ik de enige die hier het gevoel heeft dat iemand dit forum probeert te gebruiken om mensen op te lichten in een computerspel?

Mijns insziens is er een verschil tussen de persoon die hier post en het personage dat gespeeld wordt in het spel. Dat houdt in dat je als fan van Eve Online samen een biertje kan drinken terwijl je in het spel zelf elkaar naar het leven staat. Ik adviseer iedereen die een tweakerscorp wil ver om deze persoon heen te vliegen. Eve-uni, brave, red/vs/blue en nog wat opties zijn dan veel betere keuzes.
wheez50 heeft de ironie in mijn bericht niet begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 19:45
Gevlon Goblin betaalt nu mensen om ratters te killen in Branch.

http://greedygoblin.blogspot.nl/2014/09/burn-branch.html

Blijft ook grappig hoe het HERO vergaat :P http://themittani.com/new...ds-sovereignty-drop-catch _O-

[ Voor 45% gewijzigd door spookz0r op 09-09-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
-BaJo- schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:57:
[...]

Wat gaat de insteek worden van het tweaker corp? carebearing, low, null, wormhole ?
Carebearing en null zijn het zelfde ^^

Verder over die tweakers corp, het beste wat je kan verwachten is dat je een alt corp krijgt met newbies.
Dus iets als een FW corp met een klein aantal roamen door low sec, het is iets wat mensen die al wat langer spelen kunnen betalen en nieuwe spelers leren goedkoop het spel te leren.

Ook is het geen probleem wanneer er bijna niemand online is omdat je een fleet met de rest van je faction kan joinen.

Het is alleen heel erg dom om er een high sec mission corp van te maken, die zijn saai en zal nieuwe spelers niet interesseren en oudere spelers gaan daar geen alt voor maken.

[ Voor 54% gewijzigd door Daisai op 09-09-2014 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Sov drop HERO: ach ze zijn nieuw en --> http://evemaps.dotlan.net/map/Catch no harm done :)

Nog een alt corp? :P Ben er met mijn speeltijd niet actief genoeg voor :P, ik whore liever isk (level 5's) of ik doe fleet battles (of roams) in 0.0

gl

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
HERO lijkt momenteel een groter gevaar voor zichzelf dan voor anderen. Alle drama wat daar voorbij komt, doen ze niet onder voor andere bloc alliances.

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49
De reacties op mijn stukje waren verhelderend. Of misschien ook wel niet. Ik quote maar even
Sissors schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:28:
[...]

TL;DR het wordt door sommige niet geaccepteerd dat je op jouw manier je kasteeltje maakt in de zandbak, je mag wel in de zandbak spelen, als je het op hun manier speelt.

Oftewel sommige moet je gewoon negeren.
:)

Mijn zandbakje is nog gewoon in high sec. Ik ben nu vooral bezig met de verkoop van alles wat ik heb gekregen tijdens de career agent missions. En de aankoop van een nieuw schip voor de Sisters of Eve epic arc. Het wordt een Algos met drones. De fit wordt nog een puzzel, want wat ik wil past natuurlijk nog niet :)
Het aan- en verkopen duurt al een paar dagen omdat ik het proces gebruik om meer te leren van EVE. Hoe werkt de markt, is het zinvol om een stukje om te vliegen om een betere prijs te krijgen, wat zijn er aan interne en externe tools beschikbaar om het leven van een piloot eenvoudiger te maken. Ik vermaak me tot nu toe wel.

Nadat ik de SOE arc heb afgerond ga ik waarschijnlijk op zoek naar een goede player corporation voor mij. De opties Eve-uni en Brave had ik al gezien, maar misschien wordt het wel blue/red. Als ik in dit tempo doorspeel heb ik nog wel even om een keus te maken.

• spookz0r
Cardinal schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:08:
HERO lijkt momenteel een groter gevaar voor zichzelf dan voor anderen. Alle drama wat daar voorbij komt, doen ze niet onder voor andere bloc alliances.
Daarom snap ik ook niet dat mensen tegen nieuwe spelers hier zeggen join Brave..

• Cardinal
Capitals and Capital Industrial Ships have 20%

Het gaat hier in de dev blog om invention kansen met de nieuwe update. Ik ben alleen benieuwd wat ze ermee bedoelen, gezien de twee termen vast niet alleen JF's beslaan.

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
spookz0r schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:03:
[...]

Daarom snap ik ook niet dat mensen tegen nieuwe spelers hier zeggen join Brave..
Omdat je los van alle drama, direct de actie in wordt gegooid. Er zijn binnen brave genoeg ervaren spelers die dingen uit kunnen leggen als je vragen hebt.

Dit is ook het geval bij EVE uni maar dan zonder de actie maar met heel veel andere mogelijkheden en content.

En dan moet jeje bedenken dat ik iedere dag op brave schiet :*)

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
eniux schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:45:
Omdat je los van alle drama, direct de actie in wordt gegooid. Er zijn binnen brave genoeg ervaren spelers die dingen uit kunnen leggen als je vragen hebt.

Dit is ook het geval bij EVE uni maar dan zonder de actie maar met heel veel andere mogelijkheden en content.

En dan moet jeje bedenken dat ik iedere dag op brave schiet :*)
Dus... je wil gewoon nog meer kanonnenvoer? :+ Ik vind brave als entiteit een erg chille alliantie voor zover ik van hen mag proeven als test member. Zitten erg veel goede gasten tussen waar beter mee valt te praten dan de gemiddelde test members :+

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
sPENKMAN schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:15:
[...]

Dus... je wil gewoon nog meer kanonnenvoer? :+ Ik vind brave als entiteit een erg chille alliantie voor zover ik van hen mag proeven als test member. Zitten erg veel goede gasten tussen waar beter mee valt te praten dan de gemiddelde test members :+
Haha, klein beetje maar oOo .

Nee, ik denk dat brave/test/spaceship samurai.. Honor, op het moment er voor zorgt dat veel nieuwe mensen toch blijven spelen, omdat ze zien dat EVE niet alleen draait om minen. Dat ze van goede buren heel snel naar slechte buren zijn gegaan laat ik dan even op de tweede plaats staan.

Ging vaak genoeg in mn eentje door catch roamen en in tegenstelling tot wat er vaak gedacht wordt is er altijd wel iemand die bereid is on een 1v1 tot 3 te vechten. Laatste tijd wordt je echter zwaar geblobbed als je dat doet :P (lees gtfo :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
Cardinal schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:13:
Capitals and Capital Industrial Ships have 20%

Het gaat hier in de dev blog om invention kansen met de nieuwe update. Ik ben alleen benieuwd wat ze ermee bedoelen, gezien de twee termen vast niet alleen JF's beslaan.
naja...het zijn er 4, en die blanket statement is handig voor als ze ooit nog andere t2 caps maken

• spookz0r
Net vrolijk onderweg in mijn Viator om wat spullen op te halen. Intel channels open geen vuiltje aan de lucht. Ik neem de laatste gate en hoppa gatecamp. 3x Stratios 1x Falcon 1x Pilgrim en ongeveer 5-7 bubbles om de gate heen... Snel een random kant op gaan moven, covert ops cloak aan en maar hopen dat ik uit de bubbles raak. Zie dat een Stratios dichterbij komt, verander mijn richting en hij komt tot op 5km van mij. Gelukkig net de bubbles uit en warpen maar :D Was even spannend haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
jup, dat is altijd wel oh oh, als je in een hauler zit :P, heb ze wel eens op 2200 ofzo gehad, ga je wel ff zweten als je aardig wat look bij je hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Ha, die ken ik ben laatst met mijn bomber scout ge slowboat door 60km aan bubbels gelukkig kwam ik vanaf de goede kant omdat ik een gate camping verwachtte aangezien het een 0.0 entry System was. Maar 40 Frigs + t2 recon had ik niet verwacht :P heb nog wel ff gg gezegd toen ik uit jumpte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
wel eens een interceptor op 150m gehad....maar ging sneller dan de server tick ofzo, m'n cloak hield :D

• eniux
Hey everyone! As CCP Seagull mentioned in her coming in Oceanus dev blog, we're following up with Interceptors and Interdictors this release to apply some more polish.

The most significant bits in this set of Interceptor changes are the adjustments to the Crow and Malediction (which are a bit too good in their light missile configurations currently) and the Raptor (which has been struggling to meaningfully distinguish itself from the venerable Taranis).

One important module tweak that applies significantly to these ships (we'll be discussing it in more detail in an upcoming module balance blog) is that in Oceanus Light Missile Launchers will have their Rate of Fire decreased by ~6%.

Crow:
Replace the 10% per level kinetic damage bonus with a 5% per level missile explosion radius bonus.
-1 Lowslot
+1 Highslot
+1 Launcher
+5 CPU

Malediction:
Restrict the missile RoF bonus to only apply to Rocket Launchers
-0.1 Inertia

Raptor:
-1 Highslot
+1 Midslot
+5 CPU
+51000 Mass
+0.05 Inertia

Ares:
Increase Small Hybrid tracking bonus from 7.5% to 10% per level
-40000 Mass
+0.1 Inertia
+40 Capacitor
+30s Capacitor Recharge Time

Stiletto:
-10000 Mass

Taranis:
-10000 Mass
en dat was het einde van de lml crow en malediction, als ccp een rebalance doet en de crow al slapper maakt kunnen ze natuurlijk niet de launcher vergeten :/

[ Voor 6% gewijzigd door eniux op 18-09-2014 15:59 ]

• Dutch2007
bye bye crow fleets \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/ \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
De rebalance was wel nodig dus tsjah pech hebben. Heb er meer moeite mee dat ik straks 230 bookmarks van jumpbridges moet aanpassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
die interceptor changes kunnen me niet veel schelen, beetje idioot dat ze weer missiles lopen te nerfen maarja....

die cyno change alleen...argh, fozzie is week bezig hoor
je kan geen 90% webs meer op een carrier droppen als ie op de rand van z'n forcefield aan het reppen is

en op cyno's jagen wordt nu ook lastiger, soms had je nog wel van die idioten die vlak naast een POS naar binnen kwamen met een JF of carrier, das ook verleden tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
lethalnl schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 13:56:
die interceptor changes kunnen me niet veel schelen, beetje idioot dat ze weer missiles lopen te nerfen maarja....

die cyno change alleen...argh, fozzie is week bezig hoor
je kan geen 90% webs meer op een carrier droppen als ie op de rand van z'n forcefield aan het reppen is

en op cyno's jagen wordt nu ook lastiger, soms had je nog wel van die idioten die vlak naast een POS naar binnen kwamen met een JF of carrier, das ook verleden tijd
Nu zullen ze ws 45-50KM van de shields in-cyno-en die malooten :P meer kans op blap! :)

en bah bah.. wat een bagger fight gisteren...

Gaan wij (NC.) de ihub in BR- zo goed als neer sabelen.. komt PL de boel reppen.. maar schijnbaar hadden we net iets meer dps, en... toen stopten we bij 50% structure onder het mom "diplo incident"

jammer.... jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
Dutch2007 schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 16:09:
[...]

Nu zullen ze ws 45-50KM van de shields in-cyno-en die malooten :P meer kans op blap! :)

en bah bah.. wat een bagger fight gisteren...

Gaan wij (NC.) de ihub in BR- zo goed als neer sabelen.. komt PL de boel reppen.. maar schijnbaar hadden we net iets meer dps, en... toen stopten we bij 50% structure onder het mom "diplo incident"

jammer.... jammer....
Haha, mjah kreeg ineens te horen dat PL naar +1 standing moest tijdens de battle (provi) maar moest helaas halverwege weg.

Ik heb het idee dat PL voor iedere battle een muntje opgooit :*)

http://evenews24.com/2014...aving-northern-coalition/ .. what just happened? :+

[ Voor 13% gewijzigd door eniux op 20-09-2014 00:18 ]

• spookz0r
Weet idd niet wat er aan de hand is. Ik kreeg pings dat het verhaal een troll was. Maja,

http://evemaps.dotlan.net/alliance/Mordus_Angels

Lijkt erop dat niet iedereen in Mordus Angels het leuk vind dat de Goons 5ZXX campen :P

• Dutch2007
(20-9-2014 08:31:06) fleetbot@ncdot.co.uk/gateway:
Since some of you can't spot an obvious troll and I wake up to 384 skype messages! No I'm not leaving and no I'm not stepping down as leader of NC. You were all trolled by a SM3LL birthday op! back to normal please gentlemen :)

This was a broadcast from NC - Vince_Draken to all replies are not monitored.

---

troll :)

• spookz0r
Haha :D wel een goede troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:28
iemand nog een buddy trial op overschot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07 15:58
jastas schreef op zondag 21 september 2014 @ 09:36:
iemand nog een buddy trial op overschot?
check pm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
eeuwige dank, zie pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
vraagje voor de techneuten onder jullie, zou eve soepel draaien op een AM1 systeempje?
Heb hier nog een leuk ITX systeempje liggen, moederbord en cpu moeten nog worden aangekocht en ik dacht aan een zuinige AM1 cpu (athlon 5350).

Zou wel op HD resolutie moeten draaien, vandaar m'n twijfel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Athlon 5350 zou eve redelijk moeten kunnen draaien. Ga er vanuit dat als je wilt pvpen op hd resolutie, je de grafische settings op low/uit moet hebben staan. En zorg dat het systeem genoeg geheugen heeft :)

De processor zelf is snel genoeg - ook voor meerdere clients. Ik denk dat je vooral grafisch wat kracht tekort komt. Dus vervolgupgrade kan leuke graka zijn - maar dat moet wel op mobo passen. Houdt er rekening mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
een graka steken gaat niet lukken, wegens een zeer kleine case (LC power 1320mi), die zonder te modden geen uitbreidingsslots heeft... al heb ik nog een picopsu liggen, mss moet ik dan maar wat zagen in de kast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
ik heb eve enigsinds (20-30fps, dx9 & 11) lopende op een quad core atom + intel gfx (op 1280x800)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jastas
Kan me enkel baseren op de prestaties van m'n laptop (i3 3200, HD4000 op 1650*1050), en die zijn belabberd (meeste op low, AA staat af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
tussen de 60 en 120 fps op mn laptop i5 4200 gt 750m op 1920x1080 AA uit (met komt ook vaak boven de 100 maar het boeit me niet heel veel)

Nou heb ik thuis een APU (A6 FM2 volgens mij) in mijn media center PC, daarop draait eve op low tussen de 40 en 90 FPS zou je nou voor een A8 of A10 gaan dan moet je daar meer uit kunnen persen i guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03-2023

mathiasv91

Trotse Vlaming

Hoi medetweakers ik zou graag beginnen met EvE Heeft iemand zo'n trial waarna ik upgrade we de bonus splitten?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

mathiasv91 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 10:39:
Hoi medetweakers ik zou graag beginnen met EvE Heeft iemand zo'n trial waarna ik upgrade we de bonus splitten?
Zit in je PM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Bedankt, nu nog een keuze maken wel ras e.d. ik ga spelen zoveel keuze :o Als ik vooral PVP georienteerd ben wat raden jullie dan aan?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
alles heeft wel zo zn voordelen, zal er aan liggen welke groep je bij aansluit..

Brave newbies gebruiken vooral moa's (als je als starter amarr hebt kan je overigens ook per direct trainen naar een andere race/skills...)

start race is dus NIET 't ras waar je perma aan vast zit...

Het is wel zo dat qua skills (ras) caldari+minmatar 90% shield tanked zijn en gallente+amarr armor tanked zijn...

vaak neem ik de regel meer mids dan lows = shield, meer lows dan mids = armor tank...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Kan je met lasers (Amarr) ook snipen?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
yup, met beam lasers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Twijfel dan tussen Amarr met lasers en minimatar (omdat ik lees dat hun wapens geen cap gebruiken?)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

mathiasv91 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:32:
Twijfel dan tussen Amarr met lasers en minimatar (omdat ik lees dat hun wapens geen cap gebruiken?)
Ik speel zelf minmatar veel maar zoals aangegeven je kan in-game nog altijd de skills leren van de andere races. Ik vlieg naast minmatar ook nog wel eens gallente en dat gaat ook prima.

Minmatar gebruikt inderdaad geen cap maar je moet het echt niet daar op laten afhangen, sommige schepen doen het zelfs beter met cap guns. Het is overigens niet verkeerd om met cap guns te beginnen, het leert je namelijk vrij in het begin hoe je om moet gaan met cap, iets wat ik pas veel later leerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
het kost je maar een paar uur trainen om de basis skills om te gooien, dus blijf daar vooral niet op vastzitten

de beste combo naar mijn mening is gallente, drones en hybrids

simpel om te gooien naar caldari hybrid hulls, en gallente kan je shield en armor gebruiken, is goed in PVE en PVP en word veel gebruikt in veel fleet comps of heeft een bijpassende low-skill optie

en als beginnende speler kan je snel en goedkoop een atron of celestis pakken voor fleets, die passen overal wel in

[ Voor 22% gewijzigd door lethalnl op 23-09-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Word gallente gezien as het "drone ras" ? en is het nuttig om een 2e account te maken waar ik enkel trade / production skills train om zo genoeg isk te verdienen voor beide accounts? (of zo dual training dat ik 2 chars op 1 account kan trainen.)

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
gallente gebruikt hybrids en drones, verchilt per hull welke het primaire systeem is

en als je een PVE alt moet hebben is een 2e account inderdaad handig, minen op de ene en pvp op de andere ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Ik zie mensen in reddit steeds over Tidi praten in nullsec gevechten wat is dit?

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
eve draait op server ticks, deze hebben normaal een frequentie van 1 per seconde
het berekenen van die ticks kost veel minder tijd dan 1 seconde, ze hosten tientallen systemen per node

bij veel activiteit kan het zijn dat een systeem zo veel capaciteit gebruikt dat de server niet meer alle ticks voor zijn workload kan doen, op dat moment gooit deze TIDI erop

dat heet languit time dialation, heel simpel gezegt vertraagt alles en heeft de server meer tijd om weer in te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
lethalnl schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:24:
eve draait op server ticks, deze hebben normaal een frequentie van 1 per seconde
het berekenen van die ticks kost veel minder tijd dan 1 seconde, ze hosten tientallen systemen per node

bij veel activiteit kan het zijn dat een systeem zo veel capaciteit gebruikt dat de server niet meer alle ticks voor zijn workload kan doen, op dat moment gooit deze TIDI erop

dat heet languit time dialation, heel simpel gezegt vertraagt alles en heeft de server meer tijd om weer in te lopen
Dat is een hele korte en duidelijke uitleg :) Veel beter dan elke andere uitleg die ik de afgelopen dagen heb gezien over TiDi. De uitleg die ik van CCP-ers heb gezien was technisch misschien wel allemaal correct, maar zorgde voor veel verwarring.

Vraagje van mijn kant: Hebben jullie vaak "last" van TiDi? Of is dat iets uitzonderlijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
voor nodes die niet reinforced zijn is het meer regel dan uitzondering, 150 man die een system binnenkomen zorgt dat TIDI even omhoog gaat, en tidi heb je permanent rond de 500 man.

een reinforced node kan wat meer hebben, en zal niet zo snel in TIDI springen bij jumps (kan iets van 300 tegelijk doen geloof ik) maar die gaan meestal ook rond de 2500-3000 man in perma-tidi
dan heeft zo'n systeem een prive processor core (enige system op de core)

je hebt ook nog super nodes, dat is een reinforced node met een twist
een server core waar de aangrenzende cores uit staan en de core overclocked word, de inactieve cores dienen dan als heatsink
dit is door de single-thread architectuur van eve het sterkste dat ze in kunnen zetten
Jita zit bijv permanent on zo'n node, daar zit alleen een population cap van 1800-2100 op, hangt een beetje af van de dag in de week.

maar mocht je een groot gevecht voorbereiden zorg dan dat je een fleet notification naar ccp stuurt een tijdje van tevoren, als ze de nodes mappen tijdens downtime geven ze het systeem dat je opgeeft een eigen node of als je met enig zekerheid kan zeggen dat het gigantisch word krijg je een super node

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Wel cool dat CCP er rekening mee zou houden als je ze van tevoren inlogd inlicht Zijn ze zo geengageerd met de spelers? :)

[ Voor 6% gewijzigd door mathiasv91 op 23-09-2014 14:37 ]

Killboard--Eve-Board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
het is meer dat grote fleet fights die laggen en nodes die crashen omdat de load te hoog is geen goeie plaatjes maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
En de reden dat ccp tidi heeft MOETEN implementeren omdat voor dat er tidi-mode was, modules gewoon wel deden "cycled' (die cikel als je een module activeerd, maar geen effect hadden (op de gun modules voornamelijk).

Je moest dan elke gun (turrent & missile alike) ungroupen, en per dps highslot item ook de auto repeat uit zetten en dus handmatig de gun op de tegenstander cyclen...

vaak kreeg je dan ook black screens en was het "turkey shoot".

Al bij al, komt het probleem neer, dat CCP nog steeds na al deze jaren hun server op single core heeft gebaseerd.. :( en dat heeft gedeeltelijk te maken dat ccp eve / hun server op de programeertaal "stackless python" heeft gebaseerd...

gedeeltelijk zijn ze over op C++, maar het gros is nog single treaded (en dus single core...)

met de al jaren doorgaande trend van multi-core cpu's is dat.... niet handig ;-)

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Jammer genoeg er gisteren niet meer aan geraakt om een char te maken, vanavond dan maar :). Leuke dingen gebeurd gisteren in het eve universum?

Killboard--Eve-Board

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:54
Vroeger was er nog echte lag, toen keek je uren naar een zwart scherm en werd iedereen uit Eve gekicked :D

• lethalnl
dat gebeurd nu weer als ze een node in 90% TIDI zetten en nog meer mensen naar binnen gooien

ze hebben met TIDI de drempel voor lagg, black screens en crashes alleen met 1000% omhoog gegooit

• spookz0r
20 minuten wachten tot iets cycled is ideaal natuurlijk :P

• lethalnl
of iets van 3 uur als je een titan bent (zoals tijdens B-R)

• RoseSolane
Dutch2007 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:20:
En de reden dat ccp tidi heeft MOETEN implementeren omdat voor dat er tidi-mode was, modules gewoon wel deden "cycled' (die cikel als je een module activeerd, maar geen effect hadden (op de gun modules voornamelijk).

Je moest dan elke gun (turrent & missile alike) ungroupen, en per dps highslot item ook de auto repeat uit zetten en dus handmatig de gun op de tegenstander cyclen...

vaak kreeg je dan ook black screens en was het "turkey shoot".

Al bij al, komt het probleem neer, dat CCP nog steeds na al deze jaren hun server op single core heeft gebaseerd.. :( en dat heeft gedeeltelijk te maken dat ccp eve / hun server op de programeertaal "stackless python" heeft gebaseerd...

gedeeltelijk zijn ze over op C++, maar het gros is nog single treaded (en dus single core...)

met de al jaren doorgaande trend van multi-core cpu's is dat.... niet handig ;-)
lethalnl schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:07:
dat gebeurd nu weer als ze een node in 90% TIDI zetten en nog meer mensen naar binnen gooien

ze hebben met TIDI de drempel voor lagg, black screens en crashes alleen met 1000% omhoog gegooit
Wat ik de afgelopen dagen gelezen heb is dat CCP het aantal schepen dat op hetzelfde moment actief kan zijn zonder lag-achtige verschijnselen enorm heeft weten te verhogen in de afgelopen jaren. En dat is een knappe prestatie.

Wat betreft multi-core:
  1. Je moet geen wonderen verwachten van multi-core. Dat lost niet opeens alle problemen op.
  2. De meeste software die ouder is dan enkele jaren is single-core. Je zet niet even een compleet software pakket om van single-core naar multi-core. Grote ondernemingen als Microsoft, Oracle en IBM hebben jaren nodig gehad om (een deel van) hun software om te zetten naar multi-core.
  3. Het is een stuk makkelijker om een nieuw spel te maken (meteen multi-core) dan om een bestaand spel aan te passen.
  4. Alle tijd die CCP stopt in omzetten van single-core naar multi-core gaat ten koste van andere wijzigingen/verbeteringen/aanvullingen. Ik denk niet dat de meeste Eve spelers erg blij zouden zijn als nu alle aandacht alleen maar uitgaat naar multi-core.

• mathiasv91

mathiasv91

Trotse Vlaming

Gisteren dan toch er aan geraakt, al een paar tut paginas overlopen, wat een wall of text zeg, maar ziet er al fijn uit :) toch maar voor lasers gegaan ziet er leuk als je schiet en wat zijn de schepen mooi en shiny :o

Killboard--Eve-Board

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
Ik wou ook nog wat kwijt over het gesprek omtrent welke rassen je moet kiezen etc..

Toen ik begon had je net de Achura bloodline. Deze hadden bijzonder gunstige stats voor mensen die zich meer willen focussen op training gericht op gunnery/missiles en shipcontrol. CCP heeft dit echter allemaal recht getrokken en in wezen is nu elk ras en bloodline hetzelfde. Tenminste iedereen heeft evenveel statpoints te verdelen. Die kan je eens in de zoveel tijd omgooien. Wat erg handig is als je later voor een specifieke skill gaat trainen.

Qua schepen e.d. Zoals ik al zei heb ik een Caldari Achura gemaakt. Echter heb ik altijd Amarr gevlogen. Ik vond de schepen van Amarr er veel vetter uitzien dan die van Caldari en dat was voor mij de doorslaggevende factor :P. Je kan later altijd nog crosstrainen als je veel van de basics hebt.

Uiteindelijk ben ik gestopt op het moment dat ik van alle rassen alle sub capital ships kon vliegen. Als je je tanking skills op een goed niveau hebt is het gewoon een kwestie van de shipskills trainen en de eventuele gunnery/missile skills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Laatst online: 28-07 12:47
Is er ook ergens een mirror voor de Mac Client te vinden? De officiële download is niet alleen zeer traag (<1000kb/s) ook is hij er al 3x mee gestopt waarna ik weer overnieuw kon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
4mb/sec hier voor de mac client. Lijkt me een lokaal probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Cardinal schreef op zondag 28 september 2014 @ 18:21:
4mb/sec hier voor de mac client. Lijkt me een lokaal probleem.
Heb de game later via Steam gekocht en gedownload en dat ging met 10MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
http://themittani.com/news/null-deal-statement-sovereign-00

Statement van alle grote allianties samen over sov changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

gelezen en al heb ik niet veel verstand van null even kijken of ik het goed heb:
Ze willen NPC stations / NPC content in deep null, meer dan spelers in een system laten zonder tidi en sov aan de hand van een alliance zodat er kleinere groepen ontstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Door NPC stations, kun je zoals bijv. in NPC delve altijd docken & undocken..

Nu zijn het vaak wastelands waar niets te doen valt.. dat wil men doen..

Door NPC space toe te voegen, kan je overal ook kleine alliances hebben die, de lokale "bevolking" lastig kan vallen en zo ook local kleinschalige pvp kunt hebben...

En TiDi.. voor mij is het een verre droom dat deze ooit echt opgelost gaat worden...

Wat bedoel je met
"sov aan de hand van een alliance zodat er kleinere groepen ontstaan ?"
Bedoel je, dat je denkt doordat er 0.0 sov (players) is, dat ze daardoor kleinschalige pvp krijgen? if so... lijkt me niet.. want dat is zoals het nu is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Dutch2007 schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:39:
Door NPC stations, kun je zoals bijv. in NPC delve altijd docken & undocken..

Nu zijn het vaak wastelands waar niets te doen valt.. dat wil men doen..

Door NPC space toe te voegen, kan je overal ook kleine alliances hebben die, de lokale "bevolking" lastig kan vallen en zo ook local kleinschalige pvp kunt hebben...
Ah zo, ik kom nooit in die gebieden want leef in low-sec vandaar mijn onwetendheid :P
En TiDi.. voor mij is het een verre droom dat deze ooit echt opgelost gaat worden...
Bij hoeveel mensen kickt het systeem in eigenlijk, 100 al of pas bij 500 ?
Bedoel je, dat je denkt doordat er 0.0 sov (players) is, dat ze daardoor kleinschalige pvp krijgen? if so... lijkt me niet.. want dat is zoals het nu is...
Bedoelde er meer mee, nu is null voor zo ver ik weet vooral veel coalitions die samenwerken in een blue ball. Het is dus of je joint een blueball of je maakt geen schijn van kans. Bedoelen hun dat de space ook echt bewoont moet gaan worden door de alliance zodat er kleinere groepen ontstaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
In 0.0 heb je ongeveer 3 a 4 regions met 1 NPC constellation.

x Delve
x Querious
x Period Basis (sisters of eve)

Hier "wonen" zowel de 0.0 SOV dwellers die hier missions doen (ipv ratting) alsook kleine 3rd party alliances...

In gebieden waar het 25+ jumps van NPC space (high, low, 0.0) is, is de kans dat dr een roam naar je system komt zeer klein.

Door dit te verkleinen naar max 10 (ongeveer)

Heb je als je als non sov alliance in zo'n plek gaat "nestelen" dus flink wat pew pew aanbod.

Daarnaast kunnen hostiles daarmee ook meteen naar elke hostile region gaan en zo min of meer van binnenuit alles aanvallen... hiermee kunnen dus kleine groepen de achilleshiel makkelijker aanvallen...

TiDi sprint nu vaak al in als d'r 100 man in eens system springen... tot 1000 is het vaak enigsinds te doen, daarna zeker TiDi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dutch2007 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:00:

x Delve
x Querious
Pure Blind :)

Period Basis bevat geen NPC null en in Pure Blind zit zowel Sisters als Mordu's.

[ Voor 14% gewijzigd door Cardinal op 29-09-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Dutch2007 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:00:

x Delve
x Querious

Hier "wonen" zowel de 0.0 SOV dwellers die hier missions doen (ipv ratting) alsook kleine 3rd party alliances...

In gebieden waar het 25+ jumps van NPC space (high, low, 0.0) is, is de kans dat dr een roam naar je system komt zeer klein.

Door dit te verkleinen naar max 10 (ongeveer)

Heb je als je als non sov alliance in zo'n plek gaat "nestelen" dus flink wat pew pew aanbod.

Daarnaast kunnen hostiles daarmee ook meteen naar elke hostile region gaan en zo min of meer van binnenuit alles aanvallen... hiermee kunnen dus kleine groepen de achilleshiel makkelijker aanvallen...
Ah kijk, heel duidelijk uitgelegd. Bedankt!
Geeft weer een stuk inzicht in null waar ik niks van van zou weten.

Het zou null uiteraard
TiDi sprint nu vaak al in als d'r 100 man in eens system springen... tot 1000 is het vaak enigsinds te doen, daarna zeker TiDi
dan gaat het wel snel als het bij 100 man in kickt, wel apart dat het tot 1000 dan wel gaat. Je zou verwachten dat het dan pas bij 700 man in zou moeten kicken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Tidi, is erg afhankelijk van de acties die worden uitgevoerd. Als er random veel mensen in een systeem zitten is er niet noodzakelijk sprake van TiDi, op het moment dat je met 100+ door een en dezelfde gate jumped, knalt TiDi erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
Zijn er ook skill planners o.i.d. die in browser of voor Mac Os X werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Martijn19 schreef op maandag 29 september 2014 @ 15:21:
Zijn er ook skill planners o.i.d. die in browser of voor Mac Os X werken?
Volgens mij geen browser skill planers, voor handige links kijk ik altijd hier: http://evebm.com/. Misschien staat daar een skill planner tussen die ook op mac werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Even een Evesterdam update!

We hebben het programma op onze website geplaatst, en ik kan eindelijk toezeggen dat iedere bezoeker een Evesterdam t-shirt krijgt. We zullen ook veel prijzen gaan weggeven, inclusief PLEXes!

We hebben nog kaartjes, dus hopelijk zie ik jullie allemaal deze Zaterdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

-GSF-JohnDoe schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:50:
Even een Evesterdam update!

We hebben het programma op onze website geplaatst, en ik kan eindelijk toezeggen dat iedere bezoeker een Evesterdam t-shirt krijgt. We zullen ook veel prijzen gaan weggeven, inclusief PLEXes!

We hebben nog kaartjes, dus hopelijk zie ik jullie allemaal deze Zaterdag :D
Ben wel in a'dam toevallig maar niet voor evesterdam helaas, vind het net de prijzig voor de 2 uurtjes die ik er kan zijn. Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Idd 36 euro.. voor wat? I'll pass.. beetje aan de dure kant.

[ Voor 9% gewijzigd door Tricq op 30-09-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
wij hebben een backpackende corpm8 die in AMS is komende zaterdag, hij had geen geld over in zijn budget voor evesterdam dus wij hebben ervoor gekozen dat maar niet te gaan doen en met een paar man wat te gaan drinken.

wellicht dat we na afloop van het evenement inhaken en mee gaan
zijn daar al plannen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

lethalnl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:49:
wij hebben een backpackende corpm8 die in AMS is komende zaterdag, hij had geen geld over in zijn budget voor evesterdam dus wij hebben ervoor gekozen dat maar niet te gaan doen en met een paar man wat te gaan drinken.

wellicht dat we na afloop van het evenement inhaken en mee gaan
zijn daar al plannen voor?
Ik kan voor je backpackende corpm8 wel een kaartje regelen als jullie toch naar Evesterdam willen komen. Als je interesse hebt, contacteer mij even via info@evesterdam.com of evemail Dierdra Vaal.

We zullen in de avond ook wel ergens gaan drinken met de mensen die dan nog over zijn, let op @evesterdam op twitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
ik ga het vanavond even bespreken met de club (stomme tijdzones), hoe lang blijven de tickets nog beschikbaar? of heb je er zo veel over dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken en kan het vrijdag nog ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door lethalnl op 01-10-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

lethalnl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:16:
ik ga het vanavond even bespreken met de club (stomme tijdzones), hoe lang blijven de tickets nog beschikbaar? of heb je er zo veel over dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken en kan het vrijdag nog ofzo?
Er zullen vrijdag nog wel tickets beschikbaar zijn verwacht ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
je krijgt een evemail van michele bachmann zo als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
Ze vergeten er ff bij te vertellen, dat door npc stations, alle grote allianties ook veel makkelijker overal kunnen komen.......

Helpt dus geen zak om kleine allianties te helpen.

Nouja, mn account is nu stopgezet, na in 2004 begonnen te zijn.
Er zijn veel te weinig kritische updates geweest om het spel interessant te houden.

[ Voor 29% gewijzigd door bangkirai op 01-10-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

Over kritische updates gesproken... de laatste devblog doet heel wat stof opwaaien. Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen voor low & nullsec.

Long-Distance Travel Changes Inbound

[ Voor 7% gewijzigd door Sorki op 01-10-2014 21:30 ]

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Ik zie op de /r/eve subreddit vooral positieve reacties en op de forums vooral negatieve reacties.

Persoonlijk denk ik dat dit een goede verandering, al is het alleen maar omdat 0.0 nu gewoon helemaal vastgeroest is, en ik denk dat alleen een drastische verandering dit kan verhelpen. En deze verandering is zeker drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:48:
Ik zie op de /r/eve subreddit vooral positieve reacties en op de forums vooral negatieve reacties.

Persoonlijk denk ik dat dit een goede verandering, al is het alleen maar omdat 0.0 nu gewoon helemaal vastgeroest is, en ik denk dat alleen een drastische verandering dit kan verhelpen. En deze verandering is zeker drastisch.
0.0 kan moeilijk slechter worden dan het nu is :D

Hmm, na de blog gelezen te hebben.

LOL JA, het gaat ccp keihard lukken om 0.0 nog verder te verknallen........

Zit je ergens achterin 0.0, wat moet je dan doen met al die reisbeperkingen LOL.
Het kost mensen nu al uren om van sommige 0.0 plekken richting low/hisec te gaan.......
Sorry ccp, dit gaat het niet worden om mensen terug te krijgen of zelfs te houden, in tegendeel.....
Delay op volgende jump gaat logistieke kosten ook flink omhoog halen, nu gaan mensen soms met zelfde cyno's meerdere keren op en neer om zo sneller grote hoeveelheden materialen te verplaatsen.
Dat kan straks niet meer.
Ik durf rustig te stellen, dat je straks alleen in een weekend nog tijd genoeg hebt om bepaalde runs te doen, of dat je ze anders moet doen door 1e helft op ene avond te doen, 2e gedeelte op 2e avond.
Echt, spelplezier knalt ervan af :D
Die hele blog met wijzingen gaat er alleen nog meer voor zorgen, dat 0.0 alleen voor de grote allianties/coalities blijft, kleine allianties krijgen het namelijk veel te lastig met de logistiek, als ze nu de logistiek net redden, kunnen ze het straks als het 2 tot 3x zoveel tijd kost niet meer aan, dus dan is het bye bye kleine alliantie....
CCP leert echt nooit.

Grijns, ik zou niemand meer aanraden om zonder jumpclones te zitten, want anders kun je weer terecht komen in de endless killed loops.....

[ Voor 62% gewijzigd door bangkirai op 01-10-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Sorki schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:29:
Over kritische updates gesproken... de laatste devblog doet heel wat stof opwaaien. Ik ben benieuwd wat dit gaat brengen voor low & nullsec.

Long-Distance Travel Changes Inbound
CFC heeft mazzel. Dicht bij Jita en lastig aan te vallen. N3/PL hun logistics kunnen nu lastig gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
spookz0r schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 22:19:
[...]

CFC heeft mazzel. Dicht bij Jita en lastig aan te vallen. N3/PL hun logistics kunnen nu lastig gaan worden.
N3/PL heeft mazzel - Hun systemen zijn fantastisch te beschermen - omist en the spire zijn onbereikbaar. Maar Deklein is in twee jumps vanaf npc null te bereiken.

Maar inderdaad - logistiek achter in null trekt een hele zware wissel. Op dit moment ben ik er 100% (!) van afhankelijk. In ieder geval zal home defense onmogelijk worden (want het zijn juist de pvp schepen en fits die vooral terug moeten komen vanuit hisec).

Ik hoop dat er nog een boel wordt bijgeschaafd. Maar het is wel weer de subtiliteit van *greyscale*. Pffft. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Dit wordt een grote grap. het is zoals nu voorgesteld een grote nullsec nerf, niet alleen voor de sov holder, maar des te meer voor npc null dwellers. Veel gebieden zijn niet meer bereikbaar met 1 jump en hebben een tussenstop in een hostile systeem nodig. succes met je JF.

Caps zijn daarnaast in een klap nutteloos geworden, waar de goons al grappen over de nieuwe doctrine, waar simpel alle caps zijn geschrapt van de doctrine lijst. Gevechten zoals B-R zullen nog amper voorkomen, omdat titans jumpen over afstand letterlijk uren gaat duren. Juist om deze reden vind ik de zet van CCP vreemd, B-R heeft CCP veel subscriptions opgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Ik denk wel dat door deze wijziging de middelgrote gevechten juist veel meer voor zullen komen. B-R was eigenlijk toch maar een freak incident dat door de blue donut weinig tot nooit meer zal voorkomen. Nu zit heel nullsec vastgeroest met NAP's etc. en heb je als kleinere allianties niets te vertellen omdat alle grote jongens binnen no time je kunnen droppen en je helemaal van de kaart kunnen wegvegen, waar je ook bent.

Nullsec wordt hierdoor toch wel iets meer "Wild Wild West" zoals het oorspronkelijk de bedoeling was. Ben benieuwd hoe deze wijzigingen gaan uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
ze willen met hun wijzigingen kleinere alliance meer mogelijkheid geven t.o.v. de sov holders. Maar als member van een kleinere (450members) alliance in npc 0 zie ik voor ons ook totaal geen verbetering.
In een omgeving (syndicate) waar een aantal grotere spelers allemaal in jumprange zitten CFC, TISHU, BL kunnen wij enkel maar onze caps inzetten in hit & run situaties. Anders worden we gewoon zwaar gedropped. Als we nu onze caps gaan inzetten weten we gewoon dat we ze x minuten niet off field krijgen.

VB:
Deze zondag ochtend haalden we een TISHU poco neer 4 jumps van home met een 12tal dreads en 3 carriers op standy. Na 1 siege cycle is de tower down en krijgen we intel dat een Afterlife fleet (nag + 10 ishtars) 1 van onze towers aanvalt 3 jumps van home, 7 van huidige locatie.
We jumpen terug naar home en droppen de hostile fleet. 5 dread, 3 caps en 8tal subs. (we hadden vermoeden dat ze support hadden klaarstaan) Blijkbaar niet en hun dread gaat vlot neer. Op dat moment komt er terug intel dat No Holes Barred een 15/20 man fleet heeft aan de in-gate van onze pocket.

Terug huiswaarts dus en reshippend naar full ahac fleet + 3 archons. We gaan het gevecht aan next door en nog geen 2 minuten nadat carrier on field zijn. uncloaked er een cyno en hop TISHU + CFC brengen 20 dreads, 5 carriers en subcaps in. Afterlife jumped ook nog eens 20 subcaps in. Eindresultaat kwam op een 30 vs 15 vs 90 fight. Uit ervaring had FC gezegd om geen triage te gaan. Resultaat we konden mooi onze carriers uit jumpen.

Dit alles is gebeurd in een klein uurtje. Na de patch wordt dat de onmogelijk om overal hit en run te gaan doen. Als je caps injumped en je moet x minuten wachten om ze weer weg te krijgen en je weet dat je regio zelf in onze primetime 3-4x het aantal caps kan brengen dat blijven de mijne toch docked hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Vind het heerlijk om te lezen dat mensen zoveel ragen, mij werd in het begin 2 regels aangeleerd:

1. Don't fly what you can't afford
2. Adapt to every situation

Aangezien ik sinds kort ook een jump mogelijk schip heb en ik straks niet in 1 jump terug kan komen maar in 5 jumps dan wordt het gewoon een cyno chain aanleggen. Kan me er niet echt druk om maken eerlijk gezegd, gewoon regel 2 volgen en dat is aanpassen.

Ergens hoop ik dat die hele blue ball in null verdwijnt en de coalities verdwijnen, misschien wordt null dan wel een keer interessant voor mij, tot die tijd blijf ik lekker in low.

p.s. voor iedereen die stop: can i have your stuff?

[ Voor 4% gewijzigd door XzeroD op 02-10-2014 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-09 15:13
Voordeel van de wijzigingen is dat je echt een geïsoleerd (soeverein) deel van New Eden kunt opzetten. Je kunt al heel veel lokaal vinden, op racial isotopes na natuurlijk. Ik vermoed dat CCP graag ziet dat een alliance volledig zelfstandig kan leven, zonder hoogfrequente aanvoerroutes vanuit de trade hubs. Eigenlijk kijk ik daar ook wel naar uit; gewoon in bijvoorbeeld Period Basis, alles zelf verzamelen, bouwen, gebruiken, en het doen met de middelen die je lokaal verwerft, met sporadisch een alliance-wide ops om zaken extern in te kopen en te verkopen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
XzeroD schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 11:13:
Vind het heerlijk om te lezen dat mensen zoveel ragen, mij werd in het begin 2 regels aangeleerd:

1. Don't fly what you can't afford
2. Adapt to every situation

Aangezien ik sinds kort ook een jump mogelijk schip heb en ik straks niet in 1 jump terug kan komen maar in 5 jumps dan wordt het gewoon een cyno chain aanleggen. Kan me er niet echt druk om maken eerlijk gezegd, gewoon regel 2 volgen en dat is aanpassen.

Ergens hoop ik dat die hele blue ball in null verdwijnt en de coalities verdwijnen, misschien wordt null dan wel een keer interessant voor mij, tot die tijd blijf ik lekker in low.

p.s. voor iedereen die stop: can i have your stuff?
Cynochain aanleggen klinkt leuk ja. Alleen jammer dat je tussen elke jump steeds langer moet wachten vanwege de jump fatique. Voor de 2e jump moet je geloof ik al 5 min wachten.

Jumpclones skillen, op verschillende plekken jumpclone installeren en schepen droppen. Indien nodig gewoon jumpclone naar de plek waar je nodig bent. Wij kregen al pings op Jabber om die skills te gaan trainen.

Dit stond in de comments bij themittani.com berekening van hoe lang je moet wachten met jumpen. https://docs.google.com/s...2eUxJVE4/edit?pli=1#gid=0 8 jumps en je moet jaren wachten voor je weer kan jumpen.

[ Voor 20% gewijzigd door spookz0r op 02-10-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

-GSF-JohnDoe schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:48:

We zijn enkele posts verder en de trend zet zich idd ook hier verder ;)

Ik ben zeer te vinden voor de aangekondigde changes. Grote stukken space worden een hell om te houden en de grote alliances zullen hun fights zorgvuldig moeten uitkiezen. Daar waar kleinere stukken dan weer makkelijker te defenden worden met caps (minder risico).

Kan nog een leuke content/conflict driver worden.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

spookz0r schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:15:
[...]

Cynochain aanleggen klinkt leuk ja. Alleen jammer dat je tussen elke jump steeds langer moet wachten vanwege de jump fatique. Voor de 2e jump moet je geloof ik al 5 min wachten.
Dan pak je de gates als je meer dan een aantal jumps moet wachten?
Sorki schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:20:
[...]

We zijn enkele posts verder en de trend zet zich idd ook hier verder ;)

Ik ben zeer te vinden voor de aangekondigde changes. Grote stukken space worden een hell om te houden en de grote alliances zullen hun fights zorgvuldig moeten uitkiezen. Daar waar kleinere stukken dan weer makkelijker te defenden worden met caps (minder risico).

Kan nog een leuke content/conflict driver worden.
Precies, er komt meer tactiek bij kijken dan alleen caps te droppen. Niet zoals PL nu doet en carriers op een kleine frig roam van 20 man gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
XzeroD schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:22:
[...]

Dan pak je de gates als je meer dan een aantal jumps moet wachten?

[...]

Precies, er komt meer tactiek bij kijken dan alleen caps te droppen. Niet zoals PL nu doet en carriers op een kleine frig roam van 20 man gooien.
Probeer jij maar via gates in CFC of N3/PL systeem te komen met je capitals. Zij zien je aankomen via hun intel chans en wachten je gewoon op met meer man. Kans dat je in bubble land als je systeem inkomt zit je daar met je capital ships. Lekker slowboaten in de hoop dat je het overleeft.

Massaal met subcaps komen? Succes met tidi en het maken van meer dan 30-40 jumps en hopen dat de server het overleeft.

[ Voor 19% gewijzigd door spookz0r op 02-10-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

spookz0r schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:34:
[...]

Probeer jij maar via gates in CFC of N3/PL systeem te komen met je capitals. Zij zien je aankomen via hun intel chans en wachten je gewoon op met meer man. Kans dat je in bubble land als je systeem inkomt zit je daar met je capital ships. Lekker slowboaten in de hoop dat je het overleeft.

Massaal met subcaps komen? Succes met tidi en het maken van meer dan 30-40 jumps en hopen dat de server het overleeft.
En dat is nou precies de bedoeling, er komt dus meer tactiek bij kijken dan alleen via gates aan de slowboaten. Gevechten zullen met meer afweging en precisie moeten worden uitgevoerd en met meer schepen dan alleen caps.

Wat tidi met subcaps ja daar moeten ze dan wat op gaan vinden, want dat is wel geheid een probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Er komt geen enkele tactiek bbbij kijken als je wilt leven in omist. Ik las gister een opmerking dat je dan simpelweg een freighter stuurt met bescherming. Omist is ongeveer 40 gatejumps van HED. Stel dat je je freighter door hed krijgt (anders is je aantal gatejumps meer richting 60), is 40 gatejumps iets van amarr, naar jita, naar amarr, naar jita.

Lokale T2productie met regelmatig terugkerende gangs waarvoor home defense nodig is, is geen optie: veel onderdelen van t2productie zijn bulkgoederen die regiogebonden zijn. Net als topes trouwens. Zo zijn er nog wat andere zaken (dronelands hebben een grof mexallon/pyerite tekort, etc).

En stel dat er een groot blok langskomt en jouw space wilt. En daar heb je acht bs met rigs. Nu kan je ze in
een carrier droppen en transporteren. Straks is een goede evac niet meer mogelijk. Dus ben je bijvoorbeeld gek als je vanuit een pos leeft in een gebied waar je niet snel rijk wordt.

Al met al op basis van logistiek zie ik mijn toekomst achterin null erg somber in.

Voor wormholemensen: POSes zullen worden aangepast op hitpoints - poses zullen dus onveiliger worden. Yay :(
Pagina: 1 ... 84 ... 116 Laatste