Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

" We gaan de CFC aanpakken jongens! "

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-09 19:45
Ach iig hebben ze iets geraakt met hun bombing run _O-

800.000m3 aan moongoo om te verkopen... Misschien maar eens gaan doen :P

http://www.reddit.com/r/E...fleets_in_two_hours_with/ Goons hebben ook wat Ishtars kapot geschoten

[ Voor 34% gewijzigd door spookz0r op 19-08-2014 19:19 ]

• -BaJo-
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-09 12:51

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Zit er over te denken zo'n Asus transformer T100 te halen.

zou EVE daar nog,een beetje speelbaar op zijn (klein scherm, matige specs), of kan ik het beter niet proberen?

Wil heb dan vooral voor m'n hauler/trader alt gebruiken.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Zou te doen moeten zijn... Let je er wel op dat de standaard opslag maar 32GB is? EVE begint langszaam decent groot te worden....

Qua specs zie ik niet direct wat voor grafische kaar ter in zit (zal wel een Intel HD 3000? 4000? in zitten...)

Het lijkt me voldoende (al is het maar alles op low-settings....)

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:33
Ik heb in mijn Macbook een HD3000 zitten. Die kan het aan (en daar is ook alles mee gezegd), vliegen kan ik niet aanbevelen, marketacties werkt prima.

[ Voor 12% gewijzigd door Cardinal op 21-08-2014 13:11 ]

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

In die transformer zit een hd4000.

dus dan zou het nog net te doen zijn een beetje op en neer te jumpen.

ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28
ALs je geld over hebt kan je het proberen. Ik zou ff doorsparen en iets komen met net iets sterkere videokaart ;)

Sowieso als je ook lowsec gaat en af en toe vlug wat moet beslissen en niet enkel 30 jumps achter elkaar op autopilot over highsec vliegt. Zodra er maar in je buurt geschoten gaat worden crasht ie denk xD haha

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Speel sowieso met mn main op een fatsoenlijke bak. Wil er alleen wat bij hebben om mn alt op een 2e scherm te hebben, dualboxen zie ik niet zitten.

En die transformer gaat sowieso ook voor andere dingen gebruikt worden :+

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Reden dat EVE eruit ligt?

http://eve-offline.net/

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Shit happens.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Verwijderd

het werd net gezellig in het EVE-Radio channel :p

tijd om even te pissen nu!

• Dutch2007
ping ging uit om ruski dreads te slopen en poooooffffff servers went down :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Echt instabiele boel. Vanochtend ook alweer. Geraak er ook niet meer op. Mogen ze wel een dagje bijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
moet je serenity zien.... http://eve-offline.net/?server=serenity

damn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avathar.rauko
  • Laatst online: 29-06 09:44
Hoi Allemaal naar langetijd afwezig geweest te zijn in EVE begint het weer te kriebelen, waarschijnlijk zal mijn oude corp niet meer bestaan, heeft GoT ook een EVE corp dat industrieel bezig is zoals mining.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
geen corp specifiek maar er zijn wel wat tweakers die aan rots/ijshappen doen :)

wij hebben een icebelt in ons home system, je mag best komen minen / als bait dienen, even een schreeuw geven als iemand je aanvalt :+

[ Voor 46% gewijzigd door lethalnl op 22-08-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-09 12:13
Ik volg het spel al enige tijd, heb het een paar jaar geleden ook wel eens gespeeld, maar is niet blijven hangen. Na vandaag het een en ander weer gelezen te hebben ga ik het weer proberen.
Kan ik gewoon de 14day trial van Eve pakken, of is het handiger om een 21day trial van iemand proberen te krijgen?

edit; Heb inmiddels een invite - bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door yorkick op 22-08-2014 17:21 ]

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

yorkick schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:16:
Ik volg het spel al enige tijd, heb het een paar jaar geleden ook wel eens gespeeld, maar is niet blijven hangen. Na vandaag het een en ander weer gelezen te hebben ga ik het weer proberen.
Kan ik gewoon de 14day trial van Eve pakken, of is het handiger om een 21day trial van iemand proberen te krijgen?
21 dagen trail is beter omdat je dan en langer kan spelen en je krijgt isk als de persoon zo lief is om de plex te delen. Heb je een link gestuurd in je inbox, we splitten hem gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

avathar.rauko schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 12:20:
Hoi Allemaal naar langetijd afwezig geweest te zijn in EVE begint het weer te kriebelen, waarschijnlijk zal mijn oude corp niet meer bestaan, heeft GoT ook een EVE corp dat industrieel bezig is zoals mining.
Er komt nog een tweaker corp. hou het tweaker kanaal in eve online in de gaten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:20
Eve is niet echt een spectator spel :p Alle filmpjes van blob gevechten zien er eigenlijk hetzelfde uit (en altijd op turbo speed) :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ja klopt maja iig iets :) Fleet waar ik inzat werd had op een gegeven moment 4 vijandige Ishtar fleets om zich heen hehe

Oh en http://themittani.com/new...on-lead-alliance-implodes _O-

[ Voor 91% gewijzigd door spookz0r op 24-08-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
kennen jullie die enorm overdreven AT ad?

http://evemaps.dotlan.net/alliance/Negative_Waves

lol, negative member numbers eerder xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
yup, implosion :P

Eigenlijk ook een beetje jammer... meer coalitions is eignelijk wat 0.0 eve nodig heeft....

Momenteel lijkt 't wel een beetje zoals 't in de ukraine gaat.. af en toe wat schermutselingen, maar geen major war! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Voor de mensen die nog wat intel willen van de Battlement coalitie: http://www.reddit.com/r/E...i7dv/nice_map_battlement/ lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Ik was benieuwd wat die battlement coalition teweeg zou brengen, maar mijn huidige inschatting is niet veel. Zowel Mortuus en Triumvirate zitten allebei in het noorden, terwijl de battlement net een deploy in stain hebben afgekondigd. Dat zie ik niet snel gebeuren. Als ze wel wegtrekken uit Pure Blind... :w

[ Voor 13% gewijzigd door Cardinal op 26-08-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
gaaap.......kansloos coalition, de enige tijd dat je een bloc echt pijn kan doen is tijdens een lopende oorlog, nu zijn ze alleen maar content voer

zie oa die dooie alliance + BL die de CFC backstabben tijdens de fountain war
dat BL zich vervolgens laat afkopen is weer wat anders natuurlijk

[ Voor 4% gewijzigd door lethalnl op 26-08-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
njah mocht je eens een meeting horen van the battlement leadership dan zou je ook rap weten waarom. Vorige week zat Pantsufan gewoon alle CEO af te snauwen dat hij de enige is die weet waarmee hij bezig is en dat de rest beter gewoon doet wat hij zegt. Want ze hebben toch geen flauw idee wat EVE precies inhoud.
Verder wilt hij dus enkel dat members uit het leadership hem aanspreken voor al de andere heeft hij geen tijd en werken toch maar op zijn zenuwen. (zijn ongeveer zijn exacte woorden)

Ineluctable heeft zich dan ook redelijk vlug uit de coalitie getrokken. Nuja wij hebben er nieuwe vrienden aan overgehouden. We hebben een aantal van onze doctrines verhuisd naar pure blind en vliegen nu samen met tri en moa.

Syndicate gaf amper nog fights dus we zien wel wat deze regio te bieden heeft. Alhoewel nu zowel BL als PL hun staging point in placid hebben zie ik syndicate wel terug activer worden. Ahja je hebt jumpclones voor iets.

EDIT: dit weekend is er terug onze alliance meeting in arnhem. dat wordt weer een feestje :D

[ Voor 4% gewijzigd door Stampertjen op 26-08-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Stampertjen schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:14:
njah mocht je eens een meeting horen van the battlement leadership dan zou je ook rap weten waarom. Vorige week zat Pantsufan gewoon alle CEO af te snauwen dat hij de enige is die weet waarmee hij bezig is en dat de rest beter gewoon doet wat hij zegt. Want ze hebben toch geen flauw idee wat EVE precies inhoud.
Verder wilt hij dus enkel dat members uit het leadership hem aanspreken voor al de andere heeft hij geen tijd en werken toch maar op zijn zenuwen. (zijn ongeveer zijn exacte woorden)

Ineluctable heeft zich dan ook redelijk vlug uit de coalitie getrokken. Nuja wij hebben er nieuwe vrienden aan overgehouden. We hebben een aantal van onze doctrines verhuisd naar pure blind en vliegen nu samen met tri en moa.

Syndicate gaf amper nog fights dus we zien wel wat deze regio te bieden heeft. Alhoewel nu zowel BL als PL hun staging point in placid hebben zie ik syndicate wel terug activer worden. Ahja je hebt jumpclones voor iets.

EDIT: dit weekend is er terug onze alliance meeting in arnhem. dat wordt weer een feestje :D
In Arnhem nog wel, wou dat mijn alliance dat deed. I.p.v. het vliegtuig naar Engeland, de fiets naar Arnhem haha :9 Waar gaan jullie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
XzeroD schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:17:
[...]

In Arnhem nog wel, wou dat mijn alliance dat deed. I.p.v. het vliegtuig naar Engeland, de fiets naar Arnhem haha :9 Waar gaan jullie heen?
Onze vorige meeting in januari was ook in Arnhem en viel echt goed mee. We zijn eerst iets gaan eten in de dino (ofzo iets). Daarna gingen we normaal gaan bowlen. We hadden de week ervoor nog gereserveerd, maar toen we daar toekwamen bleek die zaak failliet te zijn :p

Dan maar meteen de kroeg ingedoken. Was een cafe die ook rond dat plein was. Lag wel een stuk dieper (gangetje) en ze hadden jupiler. :) Dat maakte mij vooral blij want ik ben Belg.

De meeste die komen zijn Nederlandsers, maar ik en mijn vriendin komen dus van belgie. Onze CEO komt van england. 2 van onze FC's komen van denemarken en dan nog een paar duitsers. Dus toch wel een leuk internationaal groepje. (waarschijnlijk deze keer ook fransen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Stampertjen schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Onze vorige meeting in januari was ook in Arnhem en viel echt goed mee. We zijn eerst iets gaan eten in de dino (ofzo iets). Daarna gingen we normaal gaan bowlen. We hadden de week ervoor nog gereserveerd, maar toen we daar toekwamen bleek die zaak failliet te zijn :p

Dan maar meteen de kroeg ingedoken. Was een cafe die ook rond dat plein was. Lag wel een stuk dieper (gangetje) en ze hadden jupiler. :) Dat maakte mij vooral blij want ik ben Belg.

De meeste die komen zijn Nederlandsers, maar ik en mijn vriendin komen dus van belgie. Onze CEO komt van england. 2 van onze FC's komen van denemarken en dan nog een paar duitsers. Dus toch wel een leuk internationaal groepje. (waarschijnlijk deze keer ook fransen)
Ah ja weet waarschijnlijk welk café dat is :9 Alvast veel plezier dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:36
Stampertjen schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 14:03:
[...]

Goede herinneringen aan de meet! De dame in het rood heeft diepe indruk achtergelaten in de groep, vooral bij vanOstade meen ik me te herinneren. Helaas niet meer in Ineluctable, was toch een leuke groep.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Cardinal schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:15:
Ik was benieuwd wat die battlement coalition teweeg zou brengen, maar mijn huidige inschatting is niet veel. Zowel Mortuus en Triumvirate zitten allebei in het noorden, terwijl de battlement net een deploy in stain hebben afgekondigd. Dat zie ik niet snel gebeuren. Als ze wel wegtrekken uit Pure Blind... :w
Ze doen vrij weinig en intern rommelt het ook. Zie ze niet veel doen.

Bij Hero rommelt het ook blijkbaar http://themittani.com/new...nation-prominent-brave-fc

[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 26-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
ja, aan drama voldoende binnen EVE. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
als je outnumbered bent tegen een ishtar fleet dan pipebomb je ze toch gewoon :p

http://ineluctable.eu/kb/?a=kill_related&kll_id=53293

reactie van cfc member
code:
1
2
3
4
5
Fleet was coming home from tower save, warped to JB in system. 
neutral corp cyno and dictor decloaked and battleships bridged and pipebombed most of the fleet.

Well executed, as none of the FC's had heard of ineluctable before and definitely didn't know they were 
about to get RnK'd by serpentis roleplayers.

[ Voor 56% gewijzigd door Stampertjen op 26-08-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Mensen CCP heeft weer iets verneukt met de nieuwe patch http://community.eveonlin...-profiles-on-august-26th/

Any custom Overview settings are being erased after logging off from your first session after patching unless a change was made to the overview settings during that session. Please make sure that you open your overview settings and change at least one setting before logging off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ik krijg de nieuwe patch niet eens geladen.. of iig hij deed er SUPER lang over om hem te applyen en nu was de launcher ineens dood en moest hij opnieuw beginnen xD

naja morgen weer een dag, ga me er nu niet druk om maken.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
spookz0r schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:11:
Mensen CCP heeft weer iets verneukt met de nieuwe patch http://community.eveonlin...-profiles-on-august-26th/

Any custom Overview settings are being erased after logging off from your first session after patching unless a change was made to the overview settings during that session. Please make sure that you open your overview settings and change at least one setting before logging off.
ach dat niet alleen..

Ik heb eve in 1 map... op me main is de overview netjes opgeslagen (ff item verwijderne, opslaan en weer toevoegen)...

om me alts.. andere account, same folder --> overview's foetjsie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Zo, alle tutorials en career missies gedaan. Ben nu op weg naar de Sisters of Eve, gelezen dat dat wel een handige vervolgstap is.
Ik heb alleen geen idee wat nu handig is qua corperation. Ben tijdens mijn missies af en toe gasten tegengekomen die me aanboden lid te worden, maar dat maar overgeslagen.
Eve University lijkt me een beetje te massaal. Iemand tips?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
als je in highsec blijft.....eve uni, zeker weten

daarbuiten heb je keuze zat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

@yorkick

in eerste instantie lijkt de UNI inderdaad massaal, maar na een half jaar in de UNI moet ik zeggen dat het wel meevalt.
De UNI is in principe opgedeeld in een paar delen, (high sec, low sec, null sec, wormhole, solitude en mining campus)
als je je eenmaal aangesloten hebt bij een (of meerder, afhankelijk van wat je wilt in EVE) Dan worden de groepen een stuk kleiner en kun je mensen ook wat beter leren kennen.

welke kant zou je op willen in EVE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Oké.. dan ga ik dat toch maar doen.
Ja ik vind het lastig, wil wel uiteindelijk ISK gaan verdienen, zodat ik niet elke maand de volle pond hoef te betalen. Zat te denken aan een combinatie van Explorer, Manufactering en mining, is dat te doen?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Vooral exploring en mining hebben een lage instap drempel. Exploring is denk ik wel het meest profitable voor alle beginners uit de huidige lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Ja waarom niet, zelf zit ik bij de mining afdeling (http://wiki.eveuniversity.org/Amarr_Mining_Campus) , daar doe ik naast mining ook pve, industry en trading, maar er zijn er ook die aan exploration doen, en ik af en toe wat PvP bij de low sec campus.

nu duurde het een tijdje voor ik het door begon te krijgen, maar de iskies komen aardig binnen tegenwoordig .

[ Voor 18% gewijzigd door -BaJo- op 27-08-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
Allright, bedankt voor het advies, heb me aangemeld. Wel een uitgebreid proces.
En er komt dus binnenkort ook een Tweakers Corp? Is daar al wat meer over bekend?

kimi

• lethalnl
tweakers corp? wut? hoe kom je daarbij?

we hebben een channel voor tweakers, een corp gaat er nooit komen denk ik
de interesses lopen veel te ver uiteen

• TgR_KILLER
lethalnl schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:14:
tweakers corp? wut? hoe kom je daarbij?

we hebben een channel voor tweakers, een corp gaat er nooit komen denk ik
de interesses lopen veel te ver uiteen
Iemand (weet ff zo snel niet wie) zit in dat channel steeds te roepen dat hij een Tweakers corp gaat maken ;)

Mijn EVE abbo verloopt alweer 2 sept, net een boel geld in mijn nieuwe PS4 gekocht dus ff geen tijd of geld om verder te gaan met EVE helaas.

• Dutch2007
yup, klopt denk dat iemand zit te trollen.. :P

Hij gaf al aan dat hij lekker veilig in high-sec wilde blijven e.d. terwijl er hier genoeg (zoals ik) pure 0.0 residents zijn... aka... never gonna happen :+

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 28-08-2014 12:16 ]

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:12:
[...]

Er komt nog een tweaker corp. hou het tweaker kanaal in eve online in de gaten!
Denk dat hij/zij er mee bezig is al zie ik de nut er niet van in om een tweakers corp te beginnen, de interesses liggen te veel uit elkaar, de ene doet pve, de andere pvp en de andere weer industrial. Dan heb je nog dat sommige alleen in null, low of high sec willen leven of zelfs wh space.

Het zou mogelijk kunnen zijn maar niet met het aantal mensen wat we hier hebben, leuk idee maar daar blijft het ook bij.

• Dutch2007
idd, hij is dr al enkele weken me bezig, maar geeneens de corp gestart (zit al meerdere weken in een npc corp ;-))

Van mij mag ie :P, maar mij niet gezien....

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 15:57
Dutch2007 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:34:
idd, hij is dr al enkele weken me bezig, maar geeneens de corp gestart (zit al meerdere weken in een npc corp ;-))

Van mij mag ie :P, maar mij niet gezien....
Haha, ik sla ook over, ja kan ook snel ff op een altje de naam ff securen :P

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

eniux schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:14:
[...]

Haha, ik sla ook over, ja kan ook snel ff op een altje de naam ff securen :P
Snel aanmaken hahaha :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens als iedereen zo dacht over het nederlands elftal tijdens het WK waren we nooit zo ver gekomen. Die tweaker corp heeft wel degelijk toekomst. wacht maar af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Verwijderd schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:48:
Jongens als iedereen zo dacht over het nederlands elftal tijdens het WK waren we nooit zo ver gekomen. Die tweaker corp heeft wel degelijk toekomst. wacht maar af!
haha, succes d'r mee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Wat gaat de insteek worden van het tweaker corp? carebearing, low, null, wormhole ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58
Heeft geen toekomst in Eve, dat word weer een corpje van 5-15 man waar maar af en toe iemand online is. Alle "gevestigde" Eve spelers in dit topic zitten al in hun eigen corporations/alliances die haal je niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Je hebt wel enthousiasme dat moet ik je toegeven, maar inderdaad als je ons warm wilt maken dan moet je wel iets meer info geven. Geen info = geen interesse van spelers, als je straks in 1 keer een bulk met info online gooit dan leest de helft het niet of leest het maar wordt er niet warm of koud van. Daarnaast hoelang wil je ons nog laten wachten, volgens mij wordt dit al een hele poos geroepen maar daar blijft het ook nog bij, geen woorden maar daden.

Dus over info gesproken begin hier maar mee:
-BaJo- schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 15:57:
[...]

Wat gaat de insteek worden van het tweaker corp? carebearing, low, null, wormhole ?
Wat is het antwoord hierop of wordt het een van alles wat corp?
Wat is het hoofddoel van de corp, PvE, PvP, industry etc.. ?
Ga je ook alleen tweakers toe laten of ook niet-tweakers?
Taal van de corp, Nederlands of Engels?
Hoeveel ervaring heb je zelf als CEO of director a.k.a. capability om een corp te runnen?
Wat zou voor ons de meerwaarde zijn om in een tweakers corp te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
XzeroD schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:52:
[...]
Dit.

Er is geen meerwaarde om in een tweakers corp te zitten. Het zal altijd een kleine groep zijn en blijven waar geen verdere potentie in zit om te groeien, want anders is het geen tweakers corp meer. Het is een leuk idee, maar zelfs de channel zit geen leven in, laat staan een eventuele corp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Cardinal schreef op maandag 01 september 2014 @ 09:18:
[...]

Dit.

Er is geen meerwaarde om in een tweakers corp te zitten. Het zal altijd een kleine groep zijn en blijven waar geen verdere potentie in zit om te groeien, want anders is het geen tweakers corp meer. Het is een leuk idee, maar zelfs de channel zit geen leven in, laat staan een eventuele corp.
Ben het ook met je eens hoor maar ik neem aan dat de maker ze eigen redenen heeft en die wil ik wel graag horen. Niet dat het voor mij interessant is maar misschien voor nieuwe mensen wel.

Wat betreft de channel ik ben er met me main uit gegaan aangezien het ook echt dood was en toch weer een extra tabje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
ja, daar heb je wel een punt

erg veel word er niet gepraat, batphonen kan je ook wel vergeten gezien er geen leadership mensen meedoen
af en toe door de linies tegen shallente lullen als we snuff weer eens tegenkomen is op zich het enige dat ik er nog doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:32
Als er een tweakers corp komt doe ik mee ;) ben recent weer gestart na break van een paar maanden, ben op zoek naar een relaxte (evt NL) corp. Heb 139m sp, en ben nog steeds in bezit van het kanaal tweakers.net zie ik :) Wel redelijk carebear, maar kan diverse caps vliegen, heb 1 jf, 4 gewone, 2 dreads, 2 carriers, rorqual en orca. Kan zelf orca's en charons bouwen vanaf eigen bpo set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
damn.....met dat soort assets ga je toch gewoon een wormhole, grote lowsec entity of nullsec in, niet zitten carebearen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

CopyCatz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:54:
Als er een tweakers corp komt doe ik mee ;) ben recent weer gestart na break van een paar maanden, ben op zoek naar een relaxte (evt NL) corp. Heb 134m sp, en ben nog steeds in bezit van het kanaal tweakers.net zie ik :) Wel redelijk carebear, maar kan diverse caps vliegen, heb 1 jf, 4 gewone, 2 dreads, 2 carriers, rorqual en orca. Kan zelf orca's en charons bouwen vanaf eigen bpo set.
Ik zou met zulk soort spul niet in een beginnende corp gaan zitten, grotendeels van dat spul gebruik je dan never nooit niet.

Wat wil je zelf, wil je blijven carebearen of zoek je iets anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Liefst carbearen of noobs helpen.. Als de tweakers corp zoiets zou worden lijkt het me wel wat, maar aan de posts te zien duurt het nog wel ff voor we de tweakers corp hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Het zal er aan liggen wat je wilt gaan doen.

Zo zit ik bijvoorbeeld in Finfleet (corporation) en doen wij eigenlijk van alles en nogwat. Bij ons mogen de members carebearen wat ze willen (hebben eigen 0.0 system upgraded + lvl5 alt corp)

Alles is goed en wel zolang je maar mee doet met de Pew pew van de mandatory ops. Waarbij wel natuurlijk de voorkeur uitgaat dat je bijv ook mee doet met corp ops. en/of andere alliance pvp roams...

Public channel: FinFleet
CopyCatz schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 14:25:
Liefst carbearen of noobs helpen.. Als de tweakers corp zoiets zou worden lijkt het me wel wat, maar aan de posts te zien duurt het nog wel ff voor we de tweakers corp hebben?
Brave Newbies? (0.0??) of high-sec eve-university?

[ Voor 27% gewijzigd door Dutch2007 op 02-09-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik wens degene die de corp gaat runnen iig veel succes. Kost meer tijd en energie dan je denkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ha zie je. ik heb al een member!!! Ben op dit moment met een ander projectje bezig in EVE. Vandaar dat de tweaker corp nog niet is begonnen. Maakt niet uit. Ik heb alle tijd. En hier wat meer info voor al die mensen die met smart op de tweaker corp zitten te wachten:

Het wordt het hele relaxete corp met tweaker members. je bent vrij om te doen wat je wilt.
Vooral beginnende Eve spelers zal het aantrekelijk zijn. Maar gevorderde zijn natuurlijk ook welkom!
Het wordt gewoon een hele gezelige corp netzoals dit forum!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
ik zal er wel op doorhameren...maar je merkt het zelf ook wel als je toch koppig doorgaat
Het wordt het hele relaxete corp met tweaker members. je bent vrij om te doen wat je wilt.
= we doen bijna niets samen met het naar verwachting zowiezo al miniscule membersaantal

en dat moet je met newbies zowiezo niet hebben, die moet je meesleuren naar allerlei dingen en helpen zich te verdiepen in de eve community

hoe is dit anders dan het GoT kanaal? daar doen we toch ook allemaal wat we willen?
wat is de toegevoegde waarde? wat ga je doen om voor content te zorgen?

ga je roamen? cool, hoe vaak per week?
doe je mining ops? waar, wanneer, waar haal je de orca vandaan?
collectief mission runnen? probeer eens lvl 4/5's met een groepje

doe je alles? dan doe je het verkeerd, daar is de corp te klein voor

dat is voor elke corp of alliance altijd het probleem, zorgen dat er content is of je corp/alliance valt ongetwijfeld uit elkaar

hangt af van je members, maar je moet dagelijks of meerdere malen per week content hebben anders kan je net zo goed geen corp beginnen en onderling eens in de zoveel tijd wat afspreken
want onder de tag van GoT vliegen en verder het overgrote deel van de tijd niets doen samen helpt ook niet.

run eens een paar tweakers roams voor een paar weken, daar hebben vast wel een paar mensen zin in
begin je het op die manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 18:22:
ha zie je. ik heb al een member!!! Ben op dit moment met een ander projectje bezig in EVE. Vandaar dat de tweaker corp nog niet is begonnen. Maakt niet uit. Ik heb alle tijd. En hier wat meer info voor al die mensen die met smart op de tweaker corp zitten te wachten:

Vooral beginnende Eve spelers zal het aantrekelijk zijn. Maar gevorderde zijn natuurlijk ook welkom!
Het wordt gewoon een hele gezelige corp netzoals dit forum!!!
Dit is geen info he, dit is gewoon een verkooppraatje met 0 inhoudt.

Begin maar eens met te antwoorden op mijn vragen:
XzeroD schreef op maandag 01 september 2014 @ 08:52:
Wat is het antwoord hierop of wordt het een van alles wat corp?
Wat is het hoofddoel van de corp, PvE, PvP, industry etc.. ?
Ga je ook alleen tweakers toe laten of ook niet-tweakers?
Taal van de corp, Nederlands of Engels?
Hoeveel ervaring heb je zelf als CEO of director a.k.a. capability om een corp te runnen?
Daarnaast is het wel handig als je inderdaad een TW corp begint wat vaker actief te zijn op het forum, anders krijg je ook geen band met de spelers, en hoop dat je in-game wel meer actief bent als hier. just my 2 cents.

Ben het helemaal met lethalnl eens, al betwijfel ik of je mensen krijgt voor een tweakers roam. Ik denk dat je een probleem met blueballs krijgt dat de helft van de fleet iemand niet kan aanvallen i.v.m. blue standing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
moa+scythe roam door placid, essence, metropolis

daar heb je zat mensen om op te schieten, schepen kosten een scheet en twee knikkers en het werkt heel leuke met nieuwere spelers

een moa is niet skill intensief, en een tackle frigate werkt geweldig met die comp

of caracal/cerb/vexor/ishtars en recons met of zonder scimitars, aka shield nano kite fleets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
Mooi dat mensen echt azijn zitten te zeiken over het idee van een Tweakers corp. Maar voor de rest komen diezelfde personen met precies 0 ideeen of tips hoe dit dan wel te doen.

maar goed, vanaf de zijlijn zeuren dat het fout is, is erg makkelijk :p

Zelf zie ik er genoeg potentie in. moet er meer duidelijkheid komen? Zeker, maar er is wel een groep voor te vinden gok ik.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
azijn zeiken is een kwestie van perceptie, mijn argument is dat ik zo'n 99% zeker ben dat dit inderdaad niet gaat werken met de insteek van sonny

en ik geef de belangrijkste tip hoe je een corp succesvol krijgt:

DOE IETS!

we zien wel (ik heb geen idee), relaxed (gaap) , casual (eens in de blauwe maan), doen wat je wil (ik ga niets doen, zoek het zelf maar uit)
dat zijn termen die worden omschreven, dan kan ik zelf en waarschijnlijk de rest van de ervaren spelers al zien waar dat op uitkomt
zo'n beetje elke falende (meestal highsec) corp die elke application accept omdat ze een member turnover hebben waar de mcdonalds U tegen zegt heeft dit in z'n recruitment ad staan omdat ze denken dat alles doen = beter
terwijl het probleem juist is dat je content providers moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lanerios schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:16:
Mooi dat mensen echt azijn zitten te zeiken over het idee van een Tweakers corp. Maar voor de rest komen diezelfde personen met precies 0 ideeen of tips hoe dit dan wel te doen.
Ik wil best tip geven of ideeën spuien maar dan moet ik wel weten wat zijn insteek is behalve een relaxte corp op starten onder de naam tweakers. Aangezien nu al een paar keer om informatie is gevraagd en er alleen word gezet dat het komt en nu dan "info" maar met 0 inhoudt dan houd het echt een keer op.
O-)
Zelf zie ik er genoeg potentie in. moet er meer duidelijkheid komen? Zeker, maar er is wel een groep voor te vinden gok ik.
Ik ben benieuwd of er een groep voor te vinden is, alt's misschien wel maar mains denk ik niet zo veel. Maar goed het is dus maar de vraag of alleen TW mensen toegelaten worden of ook andere van buiten, maar die vraag blijft op heden nog steeds onbeantwoord.

Hier kan ik me in vinden:
lethalnl schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
DOE IETS!

we zien wel (ik heb geen idee), relaxed (gaap) , casual (eens in de blauwe maan), doen wat je wil (ik ga niets doen, zoek het zelf maar uit)
dat zijn termen die worden omschreven, dan kan ik zelf en waarschijnlijk de rest van de ervaren spelers al zien waar dat op uitkomt
zo'n beetje elke falende (meestal highsec) corp die elke application accept omdat ze een member turnover hebben waar de mcdonalds U tegen zegt heeft dit in z'n recruitment ad staan omdat ze denken dat alles doen = beter
Maar goed om toch met een tip te komen om niet een azijn zeiker te lijken: Sonnybonds geef meer info want hier kan niemand wat mee.

[ Voor 3% gewijzigd door XzeroD op 03-09-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -BaJo-

-BaJo-

N51 50.546 E004 22.186

Even afgezien of het ooit wat wordt.

Je zou dus eigenlijk een pas vaste dingetjes moeten hebben.

Maandagavond low-sec roam in frigs&dessies
Dinsdag PVE night
Woensdag night in the hole
Vrijdag Dronken covops
Zondag lazy miners

Merk nu bij de UNI ook al dat als er nix geregeld is je toch zelf wat moet gaan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Ik zeg:

- Maandag: minen
- Dinsdag: Pos management
- Woensdag: Pos management
- Donderdag: Pos management
- Vrijdag: Pos spul verkoop
- Zaterdag: jita shoppen
- Zondag: station spinnen nieuwe aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Laatst online: 26-09 15:57
in dat geval draag ik ook mijn steentje bij

maandag: station spinnen
dinsdag: pewpew in low
woensdag: pewpew in high (wardecs of mensen van Code)
donderdag: blackops (ohnee dat kan niet ivm newbs.. kestrel roam it is!)
vrijdag: minen + pewpew in 0
zaterdag: logged er niemand want supermarkt met kinderen
zondag: pewpew op wartargets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 09:58

Dan zeg ik veel plezier, maar de meeste serieuze Eve spelers hier ga je niet aantrekken op deze manier.

Als je dat wil zal je toch een goed "plan" moeten hebben over wat je nu precies gaat doen naast het punt dat je spelers uit hun eigen corporations moet halen. Een mannetje of 10 online wil je zeker vast hebben en die moeten dan ook op dat moment nog hetzelfde willen doen, dus nog meer mensen.

Zeggen dat het niet gaat lukken is geen azijnpissen in dit geval is dat het meest realistische. Als het wel lukt om een actieve, productieve tweakers corp op te bouwen neem ik mijn pet voor ze af. Maar om nu mezelf te nemen zit al sinds 2004 in Evolution, zie mezelf niet joinen in een tweakers corp in Eve.

[ Voor 33% gewijzigd door Ashrah op 03-09-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-09 16:45
lethalnl schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:...

Hier ben ik het volledig mee eens. Ook ik heb geen interesse in zo'n 'tweakers' gat van demotivatie om eve te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sorry ik ga niet reageren op alle azijn pissers. Als je niks vind join je niet. zo simpel is het. Het is maar een pc game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2014 @ 16:06:
sorry ik ga niet reageren op alle azijn pissers. Als je niks vind join je niet. zo simpel is het. Het is maar een pc game
Je kan ook gewoon reageren op de vragen die er gesteld worden die meerdere malen door verschillende personen gesteld zijn, zo krijg je geen "azijn pissers".
Sorry maar deze reactie die je nu geeft beloofd weinig goeds als je CEO wilt worden van een corp, als je nu al uit het veld laat slaan zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r

Ik ben nu tijdelijk CEO in een nullsec corp in een alliantie omdat de normale CEO weg is vanwege real life. Als je een corp wil starten moet degene die hem wil starten al met een plan komen. Zonder plan een corp starten gaat niet werken. Vergeet ook niet dat het ontzettend veel tijd en energie kost om alles draaiend te houden. Dan nog diplo issues en alles wat erbij komt. Ik heb amper meer tijd om mee te doen in fleets of om wat voor mijzelf te doen in Eve. Soms log ik op mijn main niet eens in omdat ik dan weet dat ik wordt overspoeld met convo's en mails.

Nu zie ik bv staan pos management dat mensen willen gaan doen. Ga jij iedereen toegang geven tot de silo's met goo of bepaalde mensen? Pos management is een van de dingen in Eve die het snelste zorgt voor een burnout. Corp waar ik inzit heeft 44 towers. Best veel werk om alles draaiend te houden. Daarbij heb je dan ook security nodig anders kan iedereen je goo stelen en dat is ook niet de bedoeling.

[ Voor 15% gewijzigd door spookz0r op 03-09-2014 17:00 ]

• Cardinal
lethalnl schreef op woensdag 03 september 2014 @ 11:48:
Klinkt 100% als V3spa.

V3spa was een NL eve alliance dat perfect aan de bovenstaande criteria voldeed. Gezellig in chat, maar er was geen gemeenschappelijk doel of saamhorigheid in activiteiten. Daar lijkt de nieuwe tweakers corp behoorlijk op. Uiteindelijk heeft geen enkele corp het uit die alliance overleeft wegens inactiviteit en de nog actieve mensen zitten allemaal in null in Bastion, Unthinkables en Addictclan.

Ik zie vooral het probleem in "doen wat je wilt" mentaliteit, want dit soort mensen krijg je nooit achter een gemeenschappelijk doel en kan je het beste in een NPC corp laten.

Mijn advies is ook om een enkel doel te pakken, mensen te recruiten op basis daarvan en mensen te kicken mits ze daar niet aan houden. Anders zie ik dezelfde doemenis voor een eventuele tweakers clan als voor V3spa.

* Cardinal was co-alliance director van V3spa en heeft daar een eve burnout aan overgehouden.

[ Voor 4% gewijzigd door Cardinal op 04-09-2014 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoseSolane
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 26-09 16:49
Hallo allemaal. Ik ben ook met EVE begonnen. Nog één missie voor de Advanced Military Career Agent en dan zitten deze tutorial missies erop. Ik ga hierna maar eens kijken bij de Sisters om wat meer van de universe te zien.

Ik heb de afgelopen dagen de laatste 32 pagina's van dit draadje gelezen. En ik moet zeggen dat dat niet meeviel. Enerzijds door het jargon. Daar zal ik in de loop van de tijd wel aan wennen. Anderzijds door wat iemand enkele posts hiervoor het azijnzeiken noemt. Niet alleen over het idee van een Tweakers corp. Ik zie ook wel dat het opzetten van een Tweaker corps voor EVE veterans een kansloze zaak is. Wat ik begrijp van de initiatiefnemer is dat hij (zij?) meer denkt aan een beginners corps. Dat heeft misschien wel een kans van slagen.

Maar los van het Tweaker corps. Een aantal van jullie zijn wel erg negatief. Vinden jullie EVE nog wel leuk? Zijn jullie ook zo negatief in jullie eigen corps? Ik heb geen verstand van het leiden van een corps in EVE, maar heb wel ervaring met het leiden van een guild in andere games. En met zoveel negativiteit zouden jullie in mijn guild (corps) heel snel buiten staan. Is het "vertrouw niemand in EVE, want je zult belazerd worden" zo sterk dat het samenspelen in EVE helemaal niet leuk is?

Ik ben ook verbaasd over de houding van sommige hier ten aanzien van high sec, carebear, mining op main, etc. Wat ik tot nu toe gezien heb van EVE is dat je zoveel verschillende dingen kunt doen in de zandbak. Dus hele verschillende mensen aanspreekt. Maar als ik sommigen hier mag geloven is alleen pvp in null sec de moeite waard.

Ik vermaak me tot nu toe in EVE. Ik had gehoopt dat het EVE draadje van Tweakers ook leuk zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redelijk wat mensen, ook hier vinden het geweldig dat het een zandbak is. Zolang je maar op hun manier in de zandbak speelt. Ik speel het zelf al een tijdje niet meer, maar bijvoorbeeld wat betreft vertrouwen in corporations is dat een probleem binnen Eve, waarbij het veel makkelijker is om schade aan te richten dan je ertegen te verdedigen als corp. Als gewone speler is het het beste om gewoon te zorgen dat je niet afhankelijk van ze bent (oftewel dat het merendeel van je geld en schepen gewoon in eigen beheer is), en dan niet te moeilijk erover doen dat soms een eikel langs komt die wat van je jat.

In mijn toch redelijke eve carriere ben ik denk ik één keer belazerd, door een corp genoot waarmee ik samen wat had gedaan, hij had de opbrengsten die hij moest verkopen en geld zou verdelen. Hij heeft toen ander corp gejoined en het nooit meer verstuurd: Oftewel ik heb zijn nieuwe leider een berichtje gestuurd dat hij beter kan opletten omdat diegene een dief is, en ben verder gegaan zonder me druk erover te maken. Maar als je dus zorgt dat altijd het merendeel van je assets in eigen beheer is dan ben je persoonlijk wel redelijk veilig, en als het klinkt alsof het te goed is om waar te zijn, dan is dat het ook.

Maar later ook bijvoorbeeld als ik met een nieuwe corp genoot iets deed wat 200M opleverde (hoop geld voor jouw als nieuwe speler, maar ter vergelijking, mijn nu compleet inactieve account heeft paar miljard, dus 200M was zeker significant, maar niet gigantisch), dan liet ik diegene bij voorkeur de handel verder afhandelen zodat hij het kon jatten als hij wilde: 200M is dan goedkope prijs om uit te vinden dat diegene een eikel is waarmee je verder niks te maken wilt hebben.

Iets anders: ik had laatst voor de gein eens wat gekeken wat er politiek in Eve gebeurd, maar gebeurd er nog wat? (Niet dat 0.0 fleet battles nou zo fascinerend zijn, maar toch).

[ Voor 5% gewijzigd door Sissors op 05-09-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
@ Rosesolane

om even in de zandbak metafoor te blijven, waar veel van ons zich tegen keren is het veel voorkomende fenomeen dat beginnende of op-en-af spelende spelers in hun eentje zandkasteeltjes lopen te bouwen (minen/carebearen in npc corps of carebear corps) zonder te proberen om samen te spelen of zowiezo met het spel mee te doen
en als het zandkasteel af is lopen ze de zandbak weer uit op zoek naar de volgende zandbak (aka andere spellen)

daar heeft niemand iets aan

eve draait op de interactie tussen mensen en de conflicten die die interactie automatisch veroorzaakt, als dat er niet was was eve een ontzettend saaie game geworden
denk pvp en nullsec maar eens weg (wat het extreme gevolg is van carebear mentaliteit), wat je overhoud is de slechtste theme park MMO op de markt

het is voor ervaren spelers (degene die een beetje om zich heen kijken tenminste) best frustrerend dat de highsec mentaliteit zichzelf zo veel in stand houd door slechte mentoren (rookie chat is bijv echt een kwaadaardig gezwel) of de ontzettend slechte NPE (new player experience, daar sleutelen ze al jaren aan)
50% valt meteen af, 40% gaat carebearen en houd het net wat langer vol, 10% blijft langere tijd hangen
met het grote verschil dat die 10% ook werkelijk meedoet, de 10% waar ik en gelijkgestemden met of tegen spelen

dus hoe klein mijn impact ook zal zijn, de haat tegen carebearing is zeker niet onbelangrijk voor het voortbestaan van het hele spel op de lange termijn en mijn eigen vermaak hier

dus zet je zandkasteel eens op het spel, ga iemand anders zijn zandkasteel eens omver proberen te trappen, of bouw een groot industrie imperium en beinvloed oorlogen in nullsec met je supply lines.
maar ga niet minen omdat het moet, missionen omdat lowsec te eng is, je stapeltje isk op blijven bouwen totdat je het zat bent

doe mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eve is groot en er is veel mogelijk. Dat is ook het aantrekelijke van Eve. Als je nieuw bent is het een erg ingewikkelde game. Maar de tutorial missions in Eve zijn wel goed. De corp waar ik nu in zit is ook erg behulpzaam naar nieuwe spelers The Scope.

1 tip: Vertrouw niemand in Eve. Er zijn weinig mensen die je kunt vertrouwen in Eve online. Ik ben natuurlijk een uitzondering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

RoseSolane schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:39:
Hallo allemaal. Ik ben ook met EVE begonnen. Nog één missie voor de Advanced Military Career Agent en dan zitten deze tutorial missies erop. Ik ga hierna maar eens kijken bij de Sisters om wat meer van de universe te zien.
Welkom in EVE, leuk dat je er ook aan begonnen bent!
Ik heb de afgelopen dagen de laatste 32 pagina's van dit draadje gelezen. En ik moet zeggen dat dat niet meeviel. Enerzijds door het jargon. Daar zal ik in de loop van de tijd wel aan wennen.
Klopt, het jargon is even wennen vooral in het begin, alle afkorting, termen etc maar daar wen je echt wel aan. Soms heb ik ook nog dat ik weer wat nieuws bijleer, alleen maar leuk!
Anderzijds door wat iemand enkele posts hiervoor het azijnzeiken noemt. Niet alleen over het idee van een Tweakers corp. Ik zie ook wel dat het opzetten van een Tweaker corps voor EVE veterans een kansloze zaak is.
Jij ziet dat wel maar volgens mij ziet de initiatiefnemer dat niet (of wilt het niet zien).
Wat ik begrijp van de initiatiefnemer is dat hij (zij?) meer denkt aan een beginners corps. Dat heeft misschien wel een kans van slagen.
Ik zou het niet weten, er wordt niet gereageerd op vragen en info komt er ook niet. Dus het is gokken wat de intenties zijn, wat ik wel (en meerdere) hier weten is dat de opzet hoe het hier nu op het forum geplaatst is gedoemd te mislukken is om een goede en actieve corp te krijgen, dat is de ervaring en kennis wat de veteranen mee brengen en proberen over te dragen.
Maar los van het Tweaker corps. Een aantal van jullie zijn wel erg negatief. Vinden jullie EVE nog wel leuk?
Ja ik speel het nog bijna elke dag met plezier, en zo negatief zijn we niet, alleen negatief over het idee van een TW corps door de weinige informatie en dat de initiatiefnemer geen feedback wilt aannemen van de vets.
Zijn jullie ook zo negatief in jullie eigen corps?
Nee hoor, absoluut niet.
Ik heb geen verstand van het leiden van een corps in EVE, maar heb wel ervaring met het leiden van een guild in andere games. En met zoveel negativiteit zouden jullie in mijn guild (corps) heel snel buiten staan.
Corps/Alliances zijn hele andere koek dan een Guild in WoW of zo iets dergelijks. Terecht dat we er dan buiten zouden staan maar ook een GM/CEO moet tegen kritiek kunnen en feedback leren te accepteren en er wat mee doen i.p.v. oogkleppen op te doen.
Is het "vertrouw niemand in EVE, want je zult belazerd worden" zo sterk dat het samenspelen in EVE helemaal niet leuk is?
Er zijn zat mensen die te vertrouwen zijn hoor, maar ook een heleboel niet. In principe kan je veel mensen tot een bepaalde hoogte vertrouwen, zoals dat ik best gerust wil zeggen dat mijn pilot in het system Auner woont maar ik ga bijv. niet zeggen wie mijn scanning alt is. Ook aan mijn corp members leen ik dingen uit maar niet aan alle alliance members, soort van voorgevoel.
Ik ben ook verbaasd over de houding van sommige hier ten aanzien van high sec, carebear, mining op main, etc. Wat ik tot nu toe gezien heb van EVE is dat je zoveel verschillende dingen kunt doen in de zandbak. Dus hele verschillende mensen aanspreekt. Maar als ik sommigen hier mag geloven is alleen pvp in null sec de moeite waard.
Ik zit zelf in lowsec, dat is een stap tussen highsec en nullsec in, ook hier is PvP meer dan de moeite waard, heck ik woon het liefste in lowsec, beter als nullsec of highsec.

Wat er voor de rest met highsec is dat mensen geneigd zijn zich hier veilig te voelen en dus alleen maar daar blijven, zo krijg je 1 grote ophoping van mensen en blijft de rest van de sandbox leeg wat zonde is want het is zo mooi! Denk bijv. aan "Wreck of Steve" wat leuk is om te bezoeken (nullsec). Daarnaast in highsec zijn je opties beperkt, wil je meer uit EVE halen dan moet je naar lowsec en wil je totaal geen limieten hebben dan moet je naar nullsec of wormhole space.
Ik vermaak me tot nu toe in EVE. Ik had gehoopt dat het EVE draadje van Tweakers ook leuk zou zijn.
Het is ook leuk, niet zo heel actief en vooral nullsec stuff (wat je in mijn ogen gewoon mag negeren O-) ghehe), je stapt helaas alleen net op een minder moment binnen. Voor de rest kan iedereen gewoon prima met elkaar omgaan.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:22:
Maar de tutorial missions in Eve zijn wel goed. De corp waar ik nu in zit is ook erg behulpzaam naar nieuwe spelers The Scope.
Je weet ook dat het een NPC corp is waar je in begint als nieuwe speler of je terecht in komt als je een player corp leaved?, die zijn altijd behulpzaam naar nieuwe spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
RoseSolane schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:39:

Ik heb de afgelopen dagen de laatste 32 pagina's van dit draadje gelezen. En ik moet zeggen dat dat niet meeviel. Enerzijds door het jargon. Daar zal ik in de loop van de tijd wel aan wennen. Anderzijds door wat iemand enkele posts hiervoor het azijnzeiken noemt. Niet alleen over het idee van een Tweakers corp. Ik zie ook wel dat het opzetten van een Tweaker corps voor EVE veterans een kansloze zaak is. Wat ik begrijp van de initiatiefnemer is dat hij (zij?) meer denkt aan een beginners corps. Dat heeft misschien wel een kans van slagen.

Maar los van het Tweaker corps. Een aantal van jullie zijn wel erg negatief. Vinden jullie EVE nog wel leuk? Zijn jullie ook zo negatief in jullie eigen corps? Ik heb geen verstand van het leiden van een corps in EVE, maar heb wel ervaring met het leiden van een guild in andere games. En met zoveel negativiteit zouden jullie in mijn guild (corps) heel snel buiten staan. Is het "vertrouw niemand in EVE, want je zult belazerd worden" zo sterk dat het samenspelen in EVE helemaal niet leuk is?

Qua negatieve... zou bijna zeggen dat d'r zels een eve term voor is "BitterVets" :)

Jup zelf speel ik het ook nog, maar toch anders dan toen ik nog in high-sec/low-sec zat..

Vaak is het nu zo dat we of met de corp iets gezamelijks doen, of een paar doen gewoon een totaal andere game, en als de FC pingt voor een major battle dan droppen we waarmee we bezig waren en joinen we de fleet...

En zoals je zelf al zegt... Tweakers Corp: weinig tot geen kans van slagen. Al is het maar voor de SRP :P
(Ship replacement program). Heck ik hoef vaak zelfs niet eens me eigen schepen te hebben (ik vlieg vaak logistics)

Daar hebben we in de corp waar ik in zit (FinFleet) gewoon een combat wing voor. Is dr een fleet, dan of pak je het schip dat je nodig hebt (dit recht heeft een enkeling) of je vraagt aan een director voor t schip dat de fleet nodig heeft en 1 trade verder heb je t schip. Verlies je t schip, post je de SRP post on alliance forums, krijgt de isk en donate deze aan de corp. Corp zorgt voor de non-combat schepen en klaar (met uit zondering van Dreadnaughts want die kun je ook op leen basis krijgen :))

Vaak zit ik bijv. gewoon totaal wat anders te doen en dan komt d'r een jabber (pidgin) ping, log ik in en join ik de fleet. (en na de fleet ga ik weer wat anders doen). Ik vindt dat gewoon ideaal, eve on-demand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
en dan als je realiseerd dat de meeste mensen allemaal bij verschillende alliances zitten die elkaar het liefst overhoop knallen en het bloed drinken, valt het hier best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lethalnl schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 12:59:
@ Rosesolane

om even in de zandbak metafoor te blijven, waar veel van ons zich tegen keren is het veel voorkomende fenomeen dat beginnende of op-en-af spelende spelers in hun eentje zandkasteeltjes lopen te bouwen (minen/carebearen in npc corps of carebear corps) zonder te proberen om samen te spelen of zowiezo met het spel mee te doen
en als het zandkasteel af is lopen ze de zandbak weer uit op zoek naar de volgende zandbak (aka andere spellen)
TL;DR het wordt door sommige niet geaccepteerd dat je op jouw manier je kasteeltje maakt in de zandbak, je mag wel in de zandbak spelen, als je het op hun manier speelt.

Oftewel sommige moet je gewoon negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ben nu in Nisuwa voor die Revenant kill net 4890 man in local :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Cardinal schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 18:10:
en dan als je realiseerd dat de meeste mensen allemaal bij verschillende alliances zitten die elkaar het liefst overhoop knallen en het bloed drinken, valt het hier best mee :)
Haha dit ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Was wel een lange fleet gisteren. Was weer in station om 6uur vanmorgen ofzo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
joa, ik iets eerder..

eerst 10 minuten ofzo in de warp tunnel gehangen :(...

zeggen sommigein de fleet chat als je relogged, lost dat je problem op...

doe ik dat, is de fleet al weg, decloak ik met me scimi 32seconden voordat me agro afgelopen was :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Mjah tidi was klote maar daar doe je weinig aan. Liep beter dan B-R voor mijn gevoel.

Zat net alliance tournament te kijken PL vs Nulli. PL brengt bombers, launched bombs dag Loki van Nulli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

spookz0r schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 21:42:
Zat net alliance tournament te kijken PL vs Nulli. PL brengt bombers, launched bombs dag Loki van Nulli :D
Ik heb hier gewoon geen woorden voor, die Loki ging zo snel neer. Ik zat er echt zo bij: :|
Pagina: 1 ... 83 ... 116 Laatste