Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53

madpilot0

I ain't mad

Volgens onze intel zou er een mass login komen van goons, er logden ~20 tegelijk in en een stel sporadisch. Een paar zijn ontkomen (slowboaten door bubbles), maar een heel groot deel is stuk. Een leger van 50 (meer?) interceptors hou je niet even tegen.

Ik geef jullie weinig kans op succes trouwens. CCP geeft over het algemeen geen reimbursements bij fleet fights. Mochten ze dit wel doen, krijgen ze een shitstorm over zich heen omdat er heel veel niet reimbursed is om deze reden (denk aan Y-2ANO).

Moet wel zeggen dat er veel gelachen is bij ons op mumble om de opzet van de petitions :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
Ik vind het nogal zwak dat een groep alliances die samen zo groot zijn en zoveel controle in nullsec hebben zodanig moeten janken als een gevecht een keer echt slecht uit pakt.

Dus ik vind het onzin dat ervoor petitioned of wat dan ook moet, er is gegokt, er is verloren, live with it.
De reden van de verliezen is niet CCP hoe je het ook went of keert, de hoeveelheid verkeerde keuzes die er gemaakt zijn hebben 1000x meer invloed gehad op het eindresultaat dan de tidi/server onzin.

Plus dat het een sandbox game blijft, dus het is op eigen verantwoording dat je het systeem in gaat terwijl je weet dat het systeem al in volle TIDI zit (de andere partij heeft net zoveel last van de TIDI, maar was zo slim er al te zijn voordat CFC kwam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ghe, serieus? CFC in overleg met CCP vanwege de vele f*ck-ups vanuit de CFC/NeoDRF kant?

Zoals madpilot0 al aangeeft, in voormalige fleetfights heeft CCP altijd volgehouden dat het geen reimbursements geeft.

Ik ben enkele schepen kwijtgeraakt vanwege black screens (dat was in de tijd van geen TiDi) en client desyncs (zowel TiDi als zonder TiDi); al die tijd zijn al mijn petitions afgeschoten met de mededeling dat zij geen of amper invloed kunnen uitoefenen en dat het verlies tijdens dat soort situaties niet gereimbursed worden.

Als CCP toch al die dreads reimbursed dan ben ik bang dat CCP een zeer groot probleem krijgt in de vorm van extreem veel mensen de game gaan verlaten en dan heb ik het nog niet over alle nieuwe petitions van eerdere situaties. Dus nee, ik denk dat CCP wel zo slim is om dit niet te doen.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

'Ik mag niks zeggen maar suggereer van alles om nog een beetje moraal op te krikken'. Klinkt als standaard CFC director talk.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Als het allemaal is afgehandeld wil ik er wel eens wat meer over zeggen maar op dit moment kan ik dat gewoon niet.

Iedereen in grote alliances weet alwel dat er petitions waren ingediend (dit is niet echt iets nieuws) maar weet ook dat alle informatie daarom heen 'geheim' is.

Ik kan dus niet zeggen waarom en waarover de petition gaat.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Een petition is toch wel iets anders dan "de CFC is met CCP in overleg" omdat deze petitions gewoon verdwijnen in de prullenbak (reden heb ik al eerder aangegeven).

De verwoording in overleg klinkt aanzienlijk serieuzer dan een petition, het klonk meer als dat jullie CSM-kandidaten via de achterdeur in gesprek waren met CCP oid...

Daarbij wil ik jullie een quote geven van Endie (bron: kugutsumen) die redelijk hoog zit in de Goons-ladder geloof ik:
Ugh seriously stop blaming CCP for the system fucking up with 4000 people in it.

- The system owners lost all the moons - possibly without even realising it - so nobody could stage at a POS, just like 6VDT
- The attackers cared enough to form up in advance, the defenders formed hours later, just like 6VDT. This despite a nominal Russian TZ advantage.
- With so many people in system those arriving last (the ships that actually mattered for the attack) were fucked
- We jumped-in on-grid
- With masses of domi fleets and slows the server was dealing with literally thousands more objects (drones) the location and actions of which each had to be notified to every other object, an exponential increase
- It wasn't the final timer and it wasn't a staging system yet we literally played va banque.
- Our plan by the time we lit cynos was not far off "aahhh, fuck it..."

I could go on but why bother. The saving grace is that we didn't let the supers go in or we'd be looking at a verrrry different strategic situation. But by the time the op started and we had let the hostiles set up their wrecking ball doctrine, inhibitor etc, the fight was lost, like I said before.

[ Voor 66% gewijzigd door nwagenaar op 20-01-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
Ik vond het allemaal wel best. LOOT FLEET :D

CFC had gewoon moeten weten dat het met zoveel man niet kon. Is al eerder bewezen in het verleden. Snap ook niet waarom de beslissing is genomen om met zoveel man ineen keer weer dat systeem in te gaan. Lijkt wel alsof de mensen die de leiding hebben full retard zijn gegaan bij dit gevecht.

[ Voor 77% gewijzigd door spookz0r op 20-01-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik geloof wel dat de dread worden gereimbursed. en waarom. omdat local niet laade voor velen.
Heel veel dreads zaten nog in de warp tunnel. Er klopt echt helemaal niets van het feit dat rond de 700 dreads niets, maar dan ook niets killde (op 1 NC. dread na..)

Maar toegegeven, ik snap niet waarom CFC toch in jumpte, terwijl de n3/pl al on grid waren.
Dit doe me denken aan de 6vd-t fight.
Toen was CFC wel als eerste on Grid en verloor TEST/PL/N3 het gevecht.
(wel frapant dat AAA dezelfde fout had gemaakt als TEST in 6vd-t, namelijk alle moons waren bezet door de tegen partij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Ik weet vrij zeker dat ze niks terug krijgen. Zowel, dan krijgt ccp een shitstorm over zich heen van een boel alliances/groepen/spelers. En waarom zouden ze? Ze hebben het eerder ook niet gedaan bij andere fleet battles waar vrijwel hetzelfde zich afgespeeld had. Het was hun eigen keuze om on-grid in te jumpen. Ze hadden op de SBU kunnen jumpen en de DPS race kunnen winnen, immers, al onze caps zaten in bubbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stealthgun schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:06:
Als het allemaal is afgehandeld wil ik er wel eens wat meer over zeggen maar op dit moment kan ik dat gewoon niet.
Is er een indicatie te geven wanneer dat wel kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:25:
ik geloof wel dat de dread worden gereimbursed. en waarom. omdat local niet laade voor velen.
Heel veel dreads zaten nog in de warp tunnel. Er klopt echt helemaal niets van het feit dat rond de 700 dreads niets, maar dan ook niets killde (op 1 NC. dread na..)
Onzin, dit wordt echt niet gereimbursed. Redelijk wat mensen herinneren zich de black screens nog wel. Je keek uren naar een black screen (nu is dat de warp-tunnel) en ondertussen zag je op eve-kill dat je al dood was. Al mijn petitions hiervoor zijn allemaal ter zijde geschoven.
Maar toegegeven, ik snap niet waarom CFC toch in jumpte, terwijl de n3/pl al on grid waren.
Dit doe me denken aan de 6vd-t fight.
Toen was CFC wel als eerste on Grid en verloor TEST/PL/N3 het gevecht.
(wel frapant dat AAA dezelfde fout had gemaakt als TEST in 6vd-t, namelijk alle moons waren bezet door de tegen partij)
Nee, precies. Toch wel jumpen en dan janken op alle media (Twitter, Kugu, tmc.com, EVE Online forums, etc) dat dit allemaal kwam door CCP. Want als dit niet was gebeurd dan hadden ze waarschijnlijk gewonnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:25:
Ondertussen iets van 3 jaar geleden als één van de eerste: Providence holders dread fleet jumpt in D-G, 80% van de vloot verloren, niemand ooit het systeem geladen. Mensen die vervolgens op een ander character op hetzelfde account inlogde, om een uur daarna volgens de KM hun dread kwijt te raken: Oftewel met bewijs dat ze al een uur uitgelogd waren. Er is nooit één cent door CCP gereimbursed, zal hier ook niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

https://forums.eveonline....ult.aspx?g=posts&t=314021

Wow sommige mensen zijn zuur...

offtopic:
Heh, eerst unsubben, en dan met je unsubde account naar Amarr ofzo vliegen om daar TiDi/lag te veroorzaken.. aha ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Haha, CFC Die met noob alts zit te posten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Ja, ze posten met alts omdat 'leadership called to unsub accounts'. Dus alle accounts zijn binnen 2 dagen tegelijk unsubbed... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

Wat een kindjes, Tja dat ze allemaal lekker ge unsubbed blijven. Zijn we meteen van dat gespuis af.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacrosSimga
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07-2022
Te grappig om te lezen. De tears van CFC zijn awesome!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

+1 for giggles!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-07 20:35

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Hahahaha geweldig, heerlijk om ook die reacties te lezen, keep them coming!
Why should people in Highsec/Losec give two fucks about Nullsec?

Oh wait, we don't!
Can I have your stuff?
Did I read that right? - We're progressing from whine to blackmail???

This is fantastic! Please continue.

9/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

https://forums.eveonline....osts&t=314153&find=unread

CCP BAYBAY...

Ik moet zeggen dat het wel wat ver gaat en een beetje kinderachtig overkomt. Iets in de richting van 'ik krijg mn zin niet dus -> ...

Als het waar is hebben een heleboel mensen ineens wat extra vrije tijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
https://killboard.ncdot.c...kill_detail&kll_id=364453

Geen missie runnen in Stain meer voor hem 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2021

Handgas

Jullie kunnen jezelf de hemel in blijven prijzen, en vooral blijven volhouden dat het toch jullie uber skills zijn geweest (en niet het feit dat degene die als eerste in het systeem zijn en het grid heeft geladen wint) die de doorslag heeft gegeven, maar dat blijft gewoon zielig.

Het enige wat het in de lucht houden van de node heeft teweeg gebracht is dat N3/PL zonder enige noemenswaardige tegenstand al onze Dreads heeft kunnen afknallen. Als je kijkt hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) damage onze 500 ofzo dreads hebben kunnen doen snap je het ook.

En dat veel mensen daar pissed off over zijn lijkt mij logisch.

Maar ga alsjeblieft niet de gebraden haan uithangen.

Dit bedoel ik dus: https://forums.eveonline....sts&m=4132206#post4132206

[ Voor 6% gewijzigd door Handgas op 20-01-2014 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Prima en zeker waar. Neemt niet weg dat in het verleden andere gevechten hetzelfde probleem gegeven hebben met black screens ipv warpfilmmeuk.
Dus als we kijken naar hoe CCP het in het verleden heeft afgehandeld zal er nu ook geen bal gebeuren met al het geroep om reimbursement, want dan moeten ze die uit het verleden ook reimbursen hoe ver terug ook en dat kunnen ze niet waar maken.

Laten we de kwestie alsjeblieft achter ons laten en zien wat CCP echt doet, constant A en B zeggen tegen elkaar komen we geen steek verder mee en het helpt de sfeer op GoT ook geen moer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Achter ons laten? Voel jij je wel helemaal lekker. Dit gaat nog weken door. En nee, deze situatie heeft zich nog niet eerder voorgedaan, met een player cap, en steeds plukjes van 100 dreads die verschenen, waarna jullie ze als sitting ducks konden afschieten, en daarna het volgende plukje van 100.

Dus als je het niet erg vind ga ik hier gewoon over door zolang bepaalde mensen blijven volhouden dat de battle is gewonnen door de uberskills van PL/N3.

Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 05:06
Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:11:

Dus als je het niet erg vind ga ik hier gewoon over door zolang bepaalde mensen blijven volhouden dat de battle is gewonnen door de uberskills van PL/N3.
De cijfers liegen er niet om hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De reden waarom N3/PL jullie 500 dreads heeft kunnen afknallen had 2 redenen:

- 900 ~ 1000 sentry domi's van CFC/NeoDRF die probeerden de mobile cynosural inhibitors neer te knallen;
- Vervolgens worden er cyno's on grid gegooid en proberen jullie 500+ capitals naar binnen te werken terwijl er al 2300 schepen on grid zijn (inclusief jullie eigen sentry domi's) en er al sprake was van 10% TiDi;

Jullie capitals waren ook nog eens voorzien van active hardeners waardoor N3/PL een behoorlijk aantal bij binnenkomst konden DD'en omdat jullie wel on grid waren maar geen modules active hadden;

Kortom: het heeft niks te maken met uber skills of wat dan ook, het had te maken met diverse FC-fouten. Zelfs Endie geeft zelf toe dat er diverse fouten waren gemaakt en dat het niet CCP's fout is geweest.

Ik heb geen flauw benul hoe lang je dit spel al speelt, maar het fenomeen Black Screens (tegenwoordig het warp effect) is al sinds jaar en dag aanwezig. Voor TiDi was het vele malen erger en toen kon je amper 1500 mensen op een gereinforcede node kwijt (nog geen 3 jaar gelden). Of wat te denken van de Soul Crashing lag gevechten in O2O of Uemon, de defence van C-J, etc, etc. Stuk voor stuk urenlange gevechten in blob-situaties waarbij niemand zijn "Black screen"-petition gehonoreerd kreeg. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Klopt, die liegen er inderdaad niet om. Ze zeggen precies wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:23:
Klopt, die liegen er inderdaad niet om. Ze zeggen precies wat ik bedoel.
Nu moet ik het nog snappen, maar vertel mij even wat jij precies bedoelt? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Onder normale omstandigheden hadden onze dreads jullie hele vloot weggevaagd, of vind je het normaal dat 500 dreads helemaal geen damage doen? Ik denk het wel. Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:11:
Achter ons laten? Voel jij je wel helemaal lekker. Dit gaat nog weken door. En nee, deze situatie heeft zich nog niet eerder voorgedaan, met een player cap, en steeds plukjes van 100 dreads die verschenen, waarna jullie ze als sitting ducks konden afschieten, en daarna het volgende plukje van 100.

Dank je wel.
Moet ik jullie nou blijven herinneren aan wat er eerder is gebeurt in o.a. y-2? PL nam eenzelfde gok, binnenjumpen op en grid vol met bob caps en supercaps. Spelers waren uitgelogd maar ze verschenen 1 voor 1 in systeem, grootste los voor PL voor zover ik weet. En reimbursements? nope... CCP wil daar niks van weten.

Maar blijf vooral denken dat het niet jullie fout was maar allemaal aan CCP lag. Succes met de reimbursements krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

madpilot0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:30:
[...]

Moet ik jullie nou blijven herinneren aan wat er eerder is gebeurt in o.a. y-2? PL nam eenzelfde gok, binnenjumpen op en grid vol met bob caps en supercaps. Spelers waren uitgelogd maar ze verschenen 1 voor 1 in systeem, grootste los voor PL voor zover ik weet. En reimbursements? nope... CCP wil daar niks van weten.

Maar blijf vooral denken dat het niet jullie fout was maar allemaal aan CCP lag. Succes met de reimbursements krijgen :)
TiDi zou dat allemaal opgelost hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:29:
Onder normale omstandigheden hadden onze dreads jullie hele vloot weggevaagd, of vind je het normaal dat 500 dreads helemaal geen damage doen? Ik denk het wel. Gefeliciteerd.
You mad bro? :D

Wat meer ontopic, gisteren een kleine fight gehad met ruptures en augorors :) wel gewelpt maar in damage veel meer isk gesloopt dan verloren. Op success dus en onze members leren meer en meer PVP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:29:
Nou ja, normaal is het niet. Maar in dit geval was dit wel het geval:

De reden waarom jullie dreads geen damage deden was omdat jullie (=CFC en NeoDrf) de node zelf hebben verneukt met jullie sentry domi's en het naar binnen gooien van jullie capitals op dezelfde grid als de tegenpartij. Gefeliciteerd, het is jullie fout. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Noxious schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:31:
[...]

You mad bro? :D

Wat meer ontopic, gisteren een kleine fight gehad met ruptures en augorors :) wel gewelpt maar in damage veel meer isk gesloopt dan verloren. Op success dus en onze members leren meer en meer PVP :)
Hahaha Blink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Hoe vaak moeten we blijven herhalen dat de servers ook een limiet hebben. Vroeger was 1k man in een systeem de limiet, gevolg -> modulelag, jumping lag etc. Nu is het 4k en is het nog niet genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Nee, mad. Je snapt het niet. Die server moet maar opgeschaald worden zodat ze hun hele 50K coalitie in één system kunnen drukken. Zolang dit niet gebeurd is alles en dan ook alles de schuld van CCP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

madpilot0 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:33:
Hoe vaak moeten we blijven herhalen dat de servers ook een limiet hebben. Vroeger was 1k man in een systeem de limiet, gevolg -> modulelag, jumping lag etc. Nu is het 4k en is het nog niet genoeg...
Tsja, first in, you win.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

ah mijn fout, sorry :9

edit: ja in dit geval wel. Wij zaten in totaal iets van 12uur in het systeem. Gewoon een goede voorbereiding dus. Kwestie van de langste adem

[ Voor 76% gewijzigd door madpilot0 op 20-01-2014 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De keuze voor 1000 Dominixes en niet 1000 (of 1500 zoals in Fountain) Megathrons is wel een merkwaardige geweest. Dat had een flink aantal server acties gescheeld.

6VDT, CFC is eerste in het systeen, zorgt ervoor dat alle moons een bevriende tower hebben en halen 1252 vs 282 kills. Dit was allemaal aan briljant spel te danken aan de CFC kant.

HED-GP, alles is precies andersom en opeens is het allemaal CCP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Yep :+

Wat mij nu opvalt is dat dit alles weer een 1 op 1 herhaling is van onze gevechten met de oude Northern Coalition.

Als zij wonnen met blobbing en preemptive een systeem volgooien; dan was het een valide taktiek en moesten wij niet zeuren. Gebeurde het andersom, dan was er wel iets dat generfed diende te worden, werden we uitgescholden voor BOB MKXXXX, het was allemaal oneerlijk en ze zouden wel even een petition indienen.

Nu idem met CFC en je ziet exact hetzelfde gebeuren.

[ Voor 97% gewijzigd door nwagenaar op 20-01-2014 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Daar gaat het niet om, het is een valide tactiek. Alleen het onvermogen om er iets tegen te doen klopt niet. Of als je er welbewust wel iets tegen probeert te doen, zoals met 500 dreads proberen er een gevecht van te maken en het wordt onmogelijk gemaakt door de server (en noem het alsjeblieft geen game mechanics, want dat is het niet) dan heb je een probleem. Dus ja, CCP won the battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

dus 6vdt is ook door ccp gewonnen en niet goed doordachte cfc tactics?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:28
Voer voor de discussie: http://themittani.com/features/real-losers-hed-gp-ccp

Het artikel is geschreven door Two Step die in de huidige CSM zit, voordat iemand begint te blaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik ben niet het niet echt met hem eens omdat hij aangeeft dat dit soort gevechten alleen een commerciele invloed heeft en dat CCP daarom verbeteringen moeten maken om de huidige cap omhoog te schroeven. Immers, de cap omhoog schroeven (wat in de afgelopen jaren dat ik speel al meerdere keren is gedaan, mede door de introductie van TiDi, verbeteringen in de code, het verminderen van lag, etc) zou meer revenue halen en zorgen voor betere PR. In feite klopt dat ook wel, er is geen enkel spel dat PvP tussen 1000 mensen toestaat; laat staan de 4000 in HED-GP.

Maar het mindere effect is dat dit effectief betekent dat blobbers en grote coalities bij voorbaat al een enorm voordeel hebben bij het verkrijgen van SOV.

Het grootste probleem is gewoon de huidige SOV mechanics, de makkelijkheid om van het westen naar het oosten te kunnen gaan door middel van cyno's/JB's en de gigantische bluelists. Iedereen - inclusief CFC & Co - klagen steen en been over het huidige SOV model en zij geven aan dat zij blobben vanwege de huidige SOV mechanics.

Verander het SOV model met de intentie om het blobben te verminderen zou een betere oplossing zijn. Het verhogen van de cap en de diverse optimalisaties is alleen maar een korte termijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Wat een triest gezeik hier zeg. Jullie hebben een kans genomen.

Even een leuke vergelijking,
Met zijn 8 man in een UP rijden is mogelijk zeer on confortabel maar het kan. Je hebt geen riemen je hebt geen ruimte en de auto komt amper vooruit. Ja je kunt je doel behalen maar je zit met 4 man zonder gordel je hebt amper ruimte om te schakelen je ziet niets door de ruiten en je kan de achter klep amper sluiten. Goh klinkt nogal als Hed die avond vind je niet?

Nu besluit je van Amsterdam naar Heerlen te rijden. je pikt overal mensen op onderweg en bij de 5e denk je van goh dat begint krap te worden. Wat doe je dan ?
A, je rijd door en haalt de rest van de mensen op wetende dat als het mis gaat je echt in de shit zit.
B. je besluit dat 5 man genoeg is en dat als het niet kan het gewoon niet kan laat de mensen thuis die je nog op zou halen.

Er is besloten voor optie A te gaan en niet alleen dat. Ook besluit je nog eventjes extra gas bij te geven en lekker 160 te gaan rijden met 8 man in je UP. Krakend en piepend met een loeiende motor rij je tot Heerlen waar je net bij Roermond op een stilstaande vrachtwagen knalt die daar al ruim 6 uur stil staat.

Nu zijn al je vrienden dood en je auto is stuk.

Wat doe je ? Je gaat naar de fabrikant van de UP en gaat zeiken dat ze je beter een toeran hadden kunnen geven. Ja dan had het geen probleem geweest alleen jammer dat jij geen optie had tot een toeran en jij hebt gekozen 8 mensen in een UP te proppen WETENDE dat 8 man eigenlijk niet pas in een UP.

En kom niet met het BULLSHIT argument dat het oneerlijk was omdat ZIJ er minder last van hadden zij kozen er niet voor om met 8 man in een UP te klimmen zij zaten namelijk met 5 man in de UP. Niet prettig maar het geeft geen problemen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 12:55

Sorki

world wide wubbish

nwagenaar schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:40:
Yep :+

Wat mij nu opvalt is dat dit alles weer een 1 op 1 herhaling is van onze gevechten met de oude Northern Coalition.

Als zij wonnen met blobbing en preemptive een systeem volgooien; dan was het een valide taktiek en moesten wij niet zeuren. Gebeurde het andersom, dan was er wel iets dat generfed diende te worden, werden we uitgescholden voor BOB MKXXXX, het was allemaal oneerlijk en ze zouden wel even een petition indienen.

Nu idem met CFC en je ziet exact hetzelfde gebeuren.
QFT.... ik behoor tot geen van de betrokken partijen maar heb wel altijd de events wel gevolgd.
Dit klinkt me zeer bekend in de oren ;)

Het zou trouwens behoorlijk belachelijk zijn mocht CCP deze keer wel tussen komen.

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
Shunt schreef op maandag 20 januari 2014 @ 19:56:

Met zijn 8 man in een UP rijden is mogelijk zeer on confortabel maar het kan. Je hebt geen riemen je hebt geen ruimte en de auto komt amper vooruit. Ja je kunt je doel behalen maar je zit met 4 man zonder gordel je hebt amper ruimte om te schakelen je ziet niets door de ruiten en je kan de achter klep amper sluiten. Goh klinkt nogal als Hed die avond vind je niet?

Nu besluit je van Amsterdam naar Heerlen te rijden. je pikt overal mensen op onderweg en bij de 5e denk je van goh dat begint krap te worden. Wat doe je dan ?
A, je rijd door en haalt de rest van de mensen op wetende dat als het mis gaat je echt in de shit zit.
B. je besluit dat 5 man genoeg is en dat als het niet kan het gewoon niet kan laat de mensen thuis die je nog op zou halen.

Er is besloten voor optie A te gaan en niet alleen dat. Ook besluit je nog eventjes extra gas bij te geven en lekker 160 te gaan rijden met 8 man in je UP. Krakend en piepend met een loeiende motor rij je tot Heerlen waar je net bij Roermond op een stilstaande vrachtwagen knalt die daar al ruim 6 uur stil staat.

Wat mij betreft: nominatie voor metafoor van de maand. :9
Echt leuk gevonden en geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Maar hij heeft wel gelijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
*zit te wachten totdat een partij zegt: het komt allemaal, omdat ccp de mines uit het spel gesloopt heeft, want anders hadden we dik gewonnen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Het komt ook door CCP, ze hadden area of effect doomsday erin moeten laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Vergeet de nano nerf niet die het hele spel heeft verpest.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

En vergeet ook niet de tracking titan en sentry mom nerfs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
zoals wat ik lees en gehoort heb zat er gewoon een max aan spelers op HED. En ze wilden er gewoon nog weer 1k spelers indrukken.

tjah vindt het dan niet raar dat het dan niet werkt. En die gene wie nu klagen hebben eerder al nodes er uit laten klappen en wilden dat nu weer flikken maar de node werdt versterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Handgas schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:00:
Jullie kunnen jezelf de hemel in blijven prijzen, en vooral blijven volhouden dat het toch jullie uber skills zijn geweest (en niet het feit dat degene die als eerste in het systeem zijn en het grid heeft geladen wint) die de doorslag heeft gegeven, maar dat blijft gewoon zielig.

Het enige wat het in de lucht houden van de node heeft teweeg gebracht is dat N3/PL zonder enige noemenswaardige tegenstand al onze Dreads heeft kunnen afknallen. Als je kijkt hoeveel (of eigenlijk hoe weinig) damage onze 500 ofzo dreads hebben kunnen doen snap je het ook.

En dat veel mensen daar pissed off over zijn lijkt mij logisch.

Maar ga alsjeblieft niet de gebraden haan uithangen.

Dit bedoel ik dus: https://forums.eveonline....sts&m=4132206#post4132206
Was het de tegenstander die jullie dreads het systeem in gejumpt heeft? Was het de tegenstander die het beval gaf? Om dreads ergens binnen te jumpen heb je al intel over wat er zich in het systeem afspeelt.

Je weet gezien het verleden voor 100% zeker dat als je ze binnenjumpt, de node of crahed of dat je sitting ducks bent. Wat de FC's hadden moeten doen is hun verstand gebruiken en een andere dag, ander moment voor een battle moeten kiezen.

Maar ja, kennelijk stoot een ezel zich in EVE graag 30x tegen dezelfe steen... Dit geldt trouwens voor alle partijen uit het verleden die hebben lopen mekkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Wat doe je ? Je gaat naar de fabrikant van de UP en gaat zeiken dat ze je beter een toeran hadden kunnen geven. Ja dan had het geen probleem geweest alleen jammer dat jij geen optie had tot een toeran en jij hebt gekozen 8 mensen in een UP te proppen WETENDE dat 8 man eigenlijk niet pas in een UP.

En kom niet met het BULLSHIT argument dat het oneerlijk was omdat ZIJ er minder last van hadden zij kozen er niet voor om met 8 man in een UP te klimmen zij zaten namelijk met 5 man in de UP. Niet prettig maar het geeft geen problemen.
heh, deze is goed. beste vergelijking die ik tot nu toe gezien heb.

ik blijf ook niet begrijpen van wat ik lees van de -a- forum leaks dat ze denken dat 3k petitions gaat helpen en dat ccp stiekem de kant van n3/pl kiest...

edit; typen op een tablet is niet best :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Gisteren zijn we met een stel naar null gegaan, helaas elke persoon die we tegenkwamen vloog snoeihard weg en ging in een POS zitten of ze waren allemaal al standaard in een POS. Beetje jammer was dat weer, null was dus helemaal dood jammer genoeg :(

Eenmaal terug in lowsec zijn we gaan over gegaan op andere schepen en gingen we onze nieuwe route weer afleggen, ditmaal weer lekker richting aset.

Onderweg er naar toe kwamen we in klogori een tristan tegen, deze was helemaal neutfit waar we al snel achter kwamen dus we hoopte al snel dat het bait was. Helaas bleek dat niet zo te zijn dus geen echte fight, deze ging al snel neer en ook plopte zijn pod die een paar implanten had.
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21490470
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21490469

Aangezien we in aset niks vonden gingen we shadowcartel maar even een beetje poken, zoiets als een stok in de bijenkorf duwen. Helaas niet zelf op de KM omdat deze met een MWD snel weg ging toen hij in de gaten had dat er meer aan kwamen, ik zelf had helaas alleen een AB. Dit schip was een sentinel, bye bye! :9
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21491296

Kort daarna kwamen we ook nog een executioner tegen, deze deed het zelfde als bovenstaande en ook hier zat ik niet op de KM. Deze was trouwens niet web fit of scram fit, vond ik een beetje raar voor een intercepter ?
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21491036

Niet heel lang daarna zagen we een aantal schepen onze kant op gaan, nog wat dessy's o.a. en onze scout gaf aan dat het shadowcartel was :P Oke time to move aangezien wij bijna alleen frigs vlogen, poke was succesvol :9

Bij deze 2 kills sta ik wel op de KM en zelfs als 2e top dps. Me like!
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21491304
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21492133

De laatste kill van de avond was een pod, eenmaal weer thuis warpte zagen we op de gate een pod die afk bleek te zijn.... Iemand gooide er een web op en een scram en toen ging hij pop, moet je maar niet afk gaan :D Natuurlijk was ik weer te laat want ik zat net nog in warp, bummer.
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21492749

Al om al een redelijke avond met toch gelukkig nog wel wat laughs en kills, vooral het deel van shadowcartel poken was het leukste O-) Op naar de volgende keer!

[ Voor 1% gewijzigd door XzeroD op 21-01-2014 09:08 . Reden: laatste kill link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Zijn inderdaad toffe dingen om te doen. Met een klein groepje en licht/snel spul een grote alliance of corp in hun home system poken :9 Leuk tot ze ineens 30 moa's ofzo undocken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
arme neth lopen blobben, jij monster! :D

[ Voor 53% gewijzigd door lethalnl op 21-01-2014 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

lethalnl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 09:18:
arme neth lopen blobben, jij monster! :D
Ik hoopte nog dat ik 1 van jou chars tegen zou komen maar helaas O-)

Volgende keer staat iets anders op de planning, namelijk een hele vervelende scrub uit onze home system jagen. Hij begint irritant te worden als een mug die om je heen vliegt, ze zaten met hun corp al een hele tijd bij ons maar we hadden er nooit last van. Nu beginnen ze irritant te worden dus weg met die lui })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Enkele dagen terug hebben wij diverse towers gereinforced met de intentie om gevechten te produceren. Het resultaat was dat TNT, SMA en EXE geprobeerd hebben om dit tegen te houden (met dit als resultaat http://www.triumvirate-al...ill_related&kll_id=138553 :*) ) en gisteravond kwamen ze uit reinforce.

Nou... effectief is er niks gebeurd. In het systeem met de towers zaten 350+ personen - bestaande uit sentrie domi's en sniping nado's - te wachten tot wij naar binnen zouden springen. Aangezien wij uit 80 mensen bestonden hebben we maar besloten om niet te leroyen en lekker te wachten totdat door die gate heen zouden komen (het is namelijk een dead-end). Maar helaas, middels een titan bridge zijn zij uit het systeem terug gebridged naar hun homesystem.

Gelukkig was het on comms enorm gezellig en hebben we enorm gelachen waardoor de wachttijd enorm snel verliep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 21:00

Toffe analogie, maar je rijdt wel om :P
Verder ben ik het helemaal met je eens.

Dus ga niet liggen zeiken op CCP, iedereen wist vantevoren dat dit niet ging passen (zelfs ik als wh scrub die helemaal niet met 0.0 politiek bezig is).

Iemand trouwens nog interesse in n invention/production char?
https://forums.eveonline....sts&m=4135198#post4135198

[ Voor 3% gewijzigd door ed-oorklep op 21-01-2014 10:55 ]

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Het is enorm grappig om te zien hoe iedereen het probeert te rechtvaardigen. Zelfs met kromme analogieen, want het voorbeeld slaat de spijker op zijn kop. Alleen lijkt iedereen met bepaalde oogkleppen naar het verhaal te kijken en te lezen wat hij/zij graag wil lezen.

Maar goed laten we er maar eens op in gaan. (waarschijnlijk met mijn oogkleppen, caution is advised :P )
Krakend en piepend met een loeiende motor rij je tot Heerlen waar je net bij Roermond op een stilstaande vrachtwagen knalt die daar al ruim 6 uur stil staat.

Wat doe je ? Je gaat naar de fabrikant van de UP en gaat zeiken
Als dit nu een werkelijke situatie is, heeft het zeiken bij de auto fabrikant niet veel zin. Er was niets mis met de auto en waarschijnlijk hadden al je vrienden geen schijn van kans ondanks de beveiligingsmaatregelen in de auto. Echter doordat de vrachtwagen al 6 uur stilstond op de snelweg, kan je wel gaan zeuren bij rijkswaterstaat, gezien deze verantwoordelijk is voor zowel de snelweg als de veiligheid op de snelweg en had of de vrachtwagen al moeten weghalen of voor de veiligheid van de weggebruikers moeten instaan.

Het jammer is in deze analogie zowel de fabrikant als beheerder CCP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

Mja, met het enige verschil dat je weet dat die vrachtwagen daar al 6 uur stil staat. ;)

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Laten we dan zeggen dat de weg afgekruist is met matrixborden, maar je toch besluit door te rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
Sorki schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:24:
Mja, met het enige verschil dat je weet dat die vrachtwagen daar al 6 uur stil staat. ;)
Yep. Dat en het feit dat er 1, 6, 217 mensen in die auto hadden gezeten, het voegt niets toe aan de analogie.
madpilot0 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:26:
Laten we dan zeggen dat de weg afgekruist is met matrixborden, maar je toch besluit door te rijden :9
Onder afgekruiste matrixborden rijden is niet toegestaan. Was jumpen niet toegestaan en deden mensen dat toch?

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 21-01-2014 11:37 . Reden: als je door matrixborden rijdt, dan rij je nogal hoog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Cardinal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Yep. Dat en het feit dat er 1, 6, 217 mensen in die auto hadden gezeten, het voegt niets toe aan de analogie.

[...]

Onder afgekruiste matrixborden rijden is niet toegestaan. Was jumpen niet toegestaan en deden mensen dat toch?
True

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Alle anologieen ter spijt:
Het meest frapante is dat onze CFC en -A- vrienden meerdere malen zelf gebruik hebben gemaakt van exact dezelfde taktiek die onze N3/PL vrienden in HED-GP afgelopen weekend hebben gebruikt.

Klaarblijkelijk is het dan allemaal "valid tactic", "gf" en "stfu" op momenten dat de tegenpartij z'n fleet of titan verliest, maar zodra het op hun eigen capital-fleet aankomt is het hue, hue, hue en "CCP should fix this terrible game".

Het is verdomd hypocriet om juist nu CCP de schuld te geven en misbruik te maken van het petition systeem. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Ik heb serieus meelij met de mensen die om legitieme reden een schip zijn kwijt geraakt en dat de petition nu verdrinkt in de zee van petitions die cfc/rusrus klaarblijkelijk aan het versturen is.

Toch ben ik blij met de spies die rond zwerven op de fora van -a- en cfc. Het is heerlijk om allemaal te lezen. en TMC helpt daar ook bij natuurlijk (al heb ik een beetje een principekwestie tegen zijn website aangezien hij er schijnbaar van kan leven :D ik lees quotes ervan liever :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
nwagenaar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:40:
Alle anologieen ter spijt:
Het is verdomd hypocriet om juist nu CCP de schuld te geven en misbruik te maken van het petition systeem. :r
Het is hypocriet dat ze klagen en zelf al eerder hebben gebruikt om zelf te kunnen winnen. Maar het is geen misbruik van het petition systeem. De vraag is namelijk, hadden de servers het wel aangekund en men onder normale omstandigheden kunnen jumpen was het resultaat dan anders geweest? Dat is een valide punt voor alle partijen.

Het afhandelen van HED-GP petitions is overigens simpel. Alle issues bundelen op moment en tijd, beslissing nemen. dan accept or decline :)

[ Voor 10% gewijzigd door Cardinal op 21-01-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is natuurlijk zoals gewoonlijk wel weer lekker van beide kanten. Lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat CFC een cent terug gaat krijgen van CCP, en ze wisten dat er een risico genomen werd.

Maar degene aan de andere kant mogen ook wel bedenken dat als je honderden dreadnaughts kwijtraakt zonder dat iemand het grid heeft gelaad dat dat gewoon zeer kut is, en je plezier in het spel flink verkloot. Je zou denken dat CCP ondertussen had kunnen maken dat een schip niet zichtbaar/targetable wordt zolang de speler het grid niet heeft geladen. Dan nog zal je het probleem hebben dat degene die jumpen dan één voor één laden en afgeschoten worden, maar alles is beter dan een zwart scherm/warp tunnel zien en niks meer. Degene die nu het dynamiet vissen hebben gedaan vinden dat wel heel makkelijk prima, maar als de rollen omgekeerd waren dan waren die aan het klagen (en CFC aan het lachen natuurlijk en vingertje wijzen dat het eigen schuld is).
Maar het mindere effect is dat dit effectief betekent dat blobbers en grote coalities bij voorbaat al een enorm voordeel hebben bij het verkrijgen van SOV.
Server prestaties zouden niet hetgene moeten zijn wat blobs voorkomt. Vanuit een gameplay perspectief zou het gewoon voor nagenoeg alle situaties een slecht idee moeten zijn om 4000 man in een systeem te gooien. Maar dat wil CCP ook niet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Aub Cardinal... Kom op zeg. Meen je nu echt wat je hebt geschreven?

Het is niet een klein beetje misbruik, het is (wederom) gebruik maken van hun blob techniek om hun zin te krijgen. Gewoon schreeuwen, schreeuwen, schreeuwen op elke manier dat mogelijk is zodat zij hun zin krijgen. Met als gevolg dat er vele valide petitions en/of redenen worden ondergesneeuwd met als simpel doel om het spel voor anderen kapot te maken.

Als jij 1000 domi's on grid hebt met al je sentries uit terwijl er een hostile capital fleet on grid is en je launched een cyno om 800 caps naar binnen te gooien, dan krijg je niet een klein beetje grid issues maar is alles gewoon ruk. Dit is al jaren zo. Ik weet dat, jij weet dat en CCP weet dat.
Sissors schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:55:
Het is natuurlijk zoals gewoonlijk wel weer lekker van beide kanten. Lijkt me extreem onwaarschijnlijk dat CFC een cent terug gaat krijgen van CCP, en ze wisten dat er een risico genomen werd.
Precies, ze hebben een gok genomen en deze verloren. Wellicht dat ze hoopten op een node-crash (lijkt mij niet onwaarschijnlijk) maar uiteindelijk bleek de node-crash issues toch echt verholpen te zijn.
Maar degene aan de andere kant mogen ook wel bedenken dat als je honderden dreadnaughts kwijtraakt zonder dat iemand het grid heeft gelaad dat dat gewoon zeer kut is, en je plezier in het spel flink verkloot.
Shit happens. Ik ben meerdere schepen kwijtgeraakt in grote fleetfights vanwege de bekende Black Screens en client desyncs (de ironie is, meerdere malen tegen -A- en CFC). Ik niet alleen, duizenden anderen hebben dit probleem meegemaakt. Het is ook niet iets wat een probleem is van de laatste tijd, het is al sinds het begin.

Ter informatie: afgelopen weekend ben ik bij de RvB Gank geweest en ik heb geprobeerd om met 10% TiDi het één en ander te doen; maar ik had extreem veel last van laggende modules, mijn speed bleef maar 0 en ik had last van terugkerende target broadcasts. Uiteindelijk ben ik opnieuw ingelogd (met de gedachte dat ik al dood was) en bleek vervolgens ruim 200KM van mijn fleet te zijn (maar nog wel levend).
Je zou denken dat CCP ondertussen had kunnen maken dat een schip niet zichtbaar/targetable wordt zolang de speler het grid niet heeft geladen. Dan nog zal je het probleem hebben dat degene die jumpen dan één voor één laden en afgeschoten worden, maar alles is beter dan een zwart scherm/warp tunnel zien en niks meer. Degene die nu het dynamiet vissen hebben gedaan vinden dat wel heel makkelijk prima, maar als de rollen omgekeerd waren dan waren die aan het klagen (en CFC aan het lachen natuurlijk en vingertje wijzen dat het eigen schuld is).
Je weet ook dat als je on grid komt en alle grafische opties aan hebt (effects, alles full detail en brackets aan) het kan gebeuren dat je ook daadwerkelijk on grid bent? Maar omdat jouw client in een wachtrij terecht komt om informatie op te vragen en jij vraagt extreem veel informatie op, kan het dus gebeuren dat jouw client niet op tijd de gewenste informatie laat zien waardoor je schip dus al dood kan gaan zonder dat jij het door hebt. Wederom informatie dat echt tijden bekend is.

CCP heeft in de loop der jaren echt aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Maar je kan niet dit blijven doen in een spel dat een fundament heeft van meer dan 10 jaar oud. Dat is technisch gezien - mits je een rewrite zou doen - onmogelijk.
[...]
Server prestaties zouden niet hetgene moeten zijn wat blobs voorkomt. Vanuit een gameplay perspectief zou het gewoon voor nagenoeg alle situaties een slecht idee moeten zijn om 4000 man in een systeem te gooien. Maar dat wil CCP ook niet aanpassen.
Daarom ben ik het ook niet eens met de beredenatie van Two Step. Telkens verbeteringen maken om de cap op te ophogen is leuk voor de PR op korte termijn en heeft alleen maar baat voor de blobbers.

[ Voor 69% gewijzigd door nwagenaar op 21-01-2014 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:56:

Het is niet een klein beetje misbruik, het is (wederom) gebruik maken van hun blob techniek om hun zin te krijgen. Gewoon schreeuwen, schreeuwen, schreeuwen op elke manier dat mogelijk is zodat zij hun zin krijgen. Met als gevolg dat er vele valide petitions en/of redenen worden ondergesneeuwd met als simpel doel om het spel voor anderen kapot te maken.

Als jij 1000 domi's on grid hebt met al je sentries uit terwijl er een hostile capital fleet on grid is en je launched een cyno om 800 caps naar binnen te gooien, dan krijg je niet een klein beetje grid issues maar is alles gewoon ruk. Dit is al jaren zo. Ik weet dat, jij weet dat en CCP weet dat.
Dat verandert echter niks aan de situatie dat het gewoon bijzonder kut is voor de spelers. En niet omdat ze zijn kapotgeschoten, wat natuurlijk niet helpt, maar dat ze zijn kapotgeschoten zonder ooit terug te hebben kunnen schieten.

En tuurlijk CCPs policy is altijd al dat ze niet reimbursen, maar als de complete N3 super fleet ergens rondhangt en geen van hun modules werken meer, en ze dus snel in de pan gehakt worden: Dan is CCPs policy nog steeds geen reimbursements, maar ik vermoed zo dat N3 dan heel hard gaat schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Cardinal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:33:
[...]

Ok dan, mijn poging "Er staan auto's dwars op de weg door een kettingbotsing, het eerste deel kom je door, maar je weet eigenlijk al dat je verderop in de kettingbotsing klem komt te zitten en niet verder kunt door de chaos." Wat doe je?
1. Wachten voor de 1e auto's terwijl je baas op de bijrijdersstoel loopt te schreeuwen doorrijden, maar je negeert hem, want het is gewoon dom om door te rijden
2. Doorrijden omdat je baas het schreeuwt, komt klem te zitten en gaat huilen omdat je klem zit en geeft rijkswaterstaat en de politie de schuld want de weg 10 banen breed moeten zijn zodat jij geen last van het ongeluk had gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En bij welke alliance zit jij waar je niet eruit getrapt wordt als je tijdens een fleet op weigert te jumpen totdat de FC je persoonlijk heeft uitgelegd wat de situatie is, wat de risico's zijn, en wanneer je precies gaat jumpen? Je wordt alleen al gekicked omdat je waarschijnlijk een spy bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
Ik zeg niet dat ik binnen de alliance niet zou jumpen, wat ik bedoel is dat de call om te jumpen gewoon dom was en ze wisten het, dus moeten ze niet achteraf gaan lopen janken dat het de schuld van CCP is.

De mensen die lopen te mopperen dat er zoveel losses zijn moeten stoppen met de vinger naar CCP te wijzen. Er zijn in het verleden genoeg voorbeelden geweest van dergelijke situaties. De Domi fleets wisten duidelijk dat het niet mogelijk was om nog 500-800 man extra in te jumpen, het dan toch besluiten te doen was pure zelfmoord. Als men mensen de schuld wil geven moeten ze met hun vingertjes naar hun leadership wijzen, die hebben active hardener setups gepakt en de call gemaakt te jumpen, zij zijn voor de volle 100% verantwoordelijk voor de losses.

Dat is ook al 100 keer gezegd in de afgelopen pagina's en op tigduizend andere fora. Ik snap niet dat er volgehouden blijft worden dat het CCP's fout is. Dat is gewoon kortzichtig en super kinderachtig. (ps. ik ben niet zelf bij de eerdere fights geweest maar genoeg 'live' meegekregen in die tijd met directe contacten bij beide partijen).

[ Voor 18% gewijzigd door Suicyder op 21-01-2014 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Sissors schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:01:
[...]
Dat verandert echter niks aan de situatie dat het gewoon bijzonder kut is voor de spelers. En niet omdat ze zijn kapotgeschoten, wat natuurlijk niet helpt, maar dat ze zijn kapotgeschoten zonder ooit terug te hebben kunnen schieten.
Ik zie nog steeds het probleem niet omdat dit probleem al sinds het begin van EVE Online een bekend fenomeen is. Niemand heeft ooit gezegd dat dit probleem was opgelost, alleen dat ze enorm veel progressie hebben gemaakt om lag zoveel mogelijk te beperken en spelers een betere gameplay te geven in grote fleetfights.

Tijdens grote fleetbattles kan het voorkomen dat je al dood bent alvorens je client doorgeeft dat dit het geval is. Op momenten dat jij hier aan deel neemt dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.
En tuurlijk CCPs policy is altijd al dat ze niet reimbursen, maar als de complete N3 super fleet ergens rondhangt en geen van hun modules werken meer, en ze dus snel in de pan gehakt worden: Dan is CCPs policy nog steeds geen reimbursements, maar ik vermoed zo dat N3 dan heel hard gaat schreeuwen.
En ik denk dat dit enorm mee zal vallen en in het verleden hebben zij en anderen meerdere supers verloren vanwege dit probleem. Alliance SRP verhelpt een hele hoop issues :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Hahaha hoe langer deze discussie door gaat hoe meer zin ik krijg ik popcorn, soms zie ik wat trekjes van eve forums voorbij komen :P Maar even serieus, in eve is het toch simpel, don't fly what u can't afford to lose ? Ook al krijg je zelf een DC of weet ik veel wat, als jij vliegt in iets wat je niet kwijt kan raken zeur dan niet. Natuurlijk is het crap als jij je schip kwijt raakt maar dat is het risico van het vliegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nwagenaar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 12:29:
[...]

Ik zie nog steeds het probleem niet omdat dit probleem al sinds het begin van EVE Online een bekend fenomeen is. Niemand heeft ooit gezegd dat dit probleem was opgelost, alleen dat ze enorm veel progressie hebben gemaakt om lag zoveel mogelijk te beperken en spelers een betere gameplay te geven in grote fleetfights.

Tijdens grote fleetbattles kan het voorkomen dat je al dood bent alvorens je client doorgeeft dat dit het geval is. Op momenten dat jij hier aan deel neemt dan is dat je eigen verantwoordelijkheid.

[...]

En ik denk dat dit enorm mee zal vallen en in het verleden hebben zij en anderen meerdere supers verloren vanwege dit probleem. Alliance SRP verhelpt een hele hoop issues :P
Niemand maakt zich druk over het verliezen van een super, als een complete superfleet wordt vernietigd is het wel anders. Het hele idee dat de spelers van N3 er anders op zouden reageren als CFC spelers is imo erg onwaarschijnlijk.

@Xzero, dat je kan afforden om het er verliezen betekend nog niet dat het geen pijn doet het kwijt te raken zonder ooit terug te kunnen schieten. Als jij je missie schip (geen idee wat je doet, dus random voorbeeld) undockt, en hij explodeert dan direct, zonder enige reden. Denk jij dan ook: Prima, kon het toch afforden om een nieuwe te kopen? Natuurlijk niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Sissors op 21-01-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
nwagenaar schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 11:56:
Mooie retorische vraag. Dat kan ik beter.
Daarom ben ik het ook niet eens met de beredenatie van Two Step. Telkens verbeteringen maken om de cap op te ophogen is leuk voor de PR op korte termijn en heeft alleen maar baat voor de blobbers.
Dus hiermee geeft je aan dat het wel degelijk aan de servers lag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Sissors schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:06:
@Xzero, dat je kan afforden om het er verliezen betekend nog niet dat het geen pijn doet het kwijt te raken zonder ooit terug te kunnen schieten. Als jij je missie schip (geen idee wat je doet, dus random voorbeeld) undockt, en hij explodeert dan direct, zonder enige reden. Denk jij dan ook: Prima, kon het toch afforden om een nieuwe te kopen? Natuurlijk niet.
Ik ben overigens pirate, maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat het balen is tenslotte het is weer een loss en er is weet ik wel niet hoeveel isk verloren gegaan. Ik moet eerlijk zeggen het is mij ook wel eens overkomen hoor, ik undockte, ik zag een red, hij target en ik wil docken en er gebeurde gewoon niks, ik proberen terug te schieten / targeten en dat weigerde eve gewoon. Natuurlijk baal je maar het is een game, een game zal altijd bugjes en foutjes bevatten. Daarnaast heb ik wel de instelling zodra ik undock ga ik er al vanuit dat me schip verloren is, tenslotte mijn doel is om gevechten aan te gaan en grote kans dat je dan een keer word opgeblazen.

Denk dus dat het ook te maken heeft met hoe je erin staat, de 1 zal er meer moeite mee hebben dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XzeroD schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:26:
[...]

Ik ben overigens pirate, maar ik begrijp natuurlijk ook wel dat het balen is tenslotte het is weer een loss en er is weet ik wel niet hoeveel isk verloren gegaan. Ik moet eerlijk zeggen het is mij ook wel eens overkomen hoor, ik undockte, ik zag een red, hij target en ik wil docken en er gebeurde gewoon niks, ik proberen terug te schieten / targeten en dat weigerde eve gewoon. Natuurlijk baal je maar het is een game, een game zal altijd bugjes en foutjes bevatten. Daarnaast heb ik wel de instelling zodra ik undock ga ik er al vanuit dat me schip verloren is, tenslotte mijn doel is om gevechten aan te gaan en grote kans dat je dan een keer word opgeblazen.

Denk dus dat het ook te maken heeft met hoe je erin staat, de 1 zal er meer moeite mee hebben dan de ander.
Speciaal voorbeeld voor lowsec pirates, de helft daarvan vliegt met een paar miljard aan implants rond. Als door een bug je dan gepod wordt (zo ongeveer de enige methode waarop het kan gebeuren in low sec, buiten smart bombs), dan voel je je ook niet blij. Tuurlijk betekend het niet het einde van je eve career, maar het was toch niet hoe je verwachtte dat je roam zou eindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

Cardinal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:21:
[...]

[...]

Nee wat mensen je duidelijk proberen te maken is dat systemen ene limiet hebben en dat mensen zich daar verdomd bewust van zijn. Expres die limit op zoeken en er ver over heen gaan is eerder ABUSE en zou in mijn ogen een offence zijn waar je voor gebanned kan worden. Dat er geen mechanic in place is die een eerlijke verdeling kan maken om gelijke kansen te geven is vervelend en zorgt er voor dat CCP steeds maar weer de capaciteit op moet hogen. Maar het probleem blijft hoog je de capaciteit op naar 6k mensen komen er partijen met 7k hoog je het op naar 10k komen ze met 12k aan kakken. Zie je het probleem ?

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Shunt schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:36:
[...]

Nee wat mensen je duidelijk proberen te maken is dat systemen ene limiet hebben en dat mensen zich daar verdomd bewust van zijn. Expres die limit op zoeken en er ver over heen gaan is eerder ABUSE en zou in mijn ogen een offence zijn waar je voor gebanned kan worden. Dat er geen mechanic in place is die een eerlijke verdeling kan maken om gelijke kansen te geven is vervelend en zorgt er voor dat CCP steeds maar weer de capaciteit op moet hogen. Maar het probleem blijft hoog je de capaciteit op naar 6k mensen komen er partijen met 7k hoog je het op naar 10k komen ze met 12k aan kakken. Zie je het probleem ?
Ondaks dat dat zo is en je daarin ook een punt hebt. Mag het natuurlijk niet zo zijn dat de 'first on grid' de server heeft. Want dat kan straks betekenen dat we een week van te voren moeten campen om maar timers te kunnen halen.

Het probleem lag hem vooral in het feit dat de server load eerlijk onder alle deelnemers verdeeld moet worden. Dit zodat beide partijen er evenveel last van hebben.

Dit is iets wat nu nog niet aan de hand is.

CCP is daarin tegen wel bezig om de servers nog meer te opmimatlizeren en ook om alle code te veranderen (volgens mij is dit alwel eens in een dev-blog behandeld).

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
[message]CCP[/message]:
Greetings,

This is a mass-reply sent on behalf of CCP Games' senior customer support staff. If the content of this message does not apply to the issue at hand, then please update this ticket once again and we will assist you as soon as possible.

CCP Games’ stance on large-scale player engagements is well documented within the EVE Online Reimbursement policy. Section 5 under GENERAL GUIDELINES is as follows:

"Any losses of any kind resulting from a large-scale player engagement are not covered by this reimbursement policy."

http://community.eveonlin...eve-reimbursement-policy/

CCP Games will continue to maintain its policy of non-intervention in the results of such battles. Mistakes in regard to the enforcement of this policy will be corrected in order to maintain full impartiality and fairness to affected players.

We are sorry that your experience of the battle was not to your expectations and our expert development team will continue work on making such engagements more enjoyable in the future. This will be our final decision in regards to this specific battle, but should you have any further questions or concerns in regard to it then we kindly ask you to direct them to your alliances’ leadership rather than contacting CCP Customer Support. We are already in contact with leaders from each coalition, and they will relay to us any feedback or questions due to this event and policy.
Jammer kinders, eens kapot blijft kapot zoals gewoonlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorki

Sorki

world wide wubbish

@ stealthgun: Volledig mee eens.

Maar zijn we het er ook over eens dat CFC geen recht heeft op reimbursment ?
In het verleden zijn er nog vele andere geweest die aan exact hetzelfde hun ship zijn kwijt geraakt, zij hebben ook nooit reimbursment gekregen.

[ Voor 4% gewijzigd door Sorki op 21-01-2014 13:49 ]

Sorki#2242

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

lethalnl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47:
[...]

De CFC zal nu wel terug slaan met negatieve internet persartikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

lethalnl schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:47:
[...]

Bron? :)
stealthgun schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:45:
[...]

Ondaks dat dat zo is en je daarin ook een punt hebt. Mag het natuurlijk niet zo zijn dat de 'first on grid' de server heeft. Want dat kan straks betekenen dat we een week van te voren moeten campen om maar timers te kunnen halen.

Het probleem lag hem vooral in het feit dat de server load eerlijk onder alle deelnemers verdeeld moet worden. Dit zodat beide partijen er evenveel last van hebben.

Dit is iets wat nu nog niet aan de hand is.

CCP is daarin tegen wel bezig om de servers nog meer te opmimatlizeren en ook om alle code te veranderen (volgens mij is dit alwel eens in een dev-blog behandeld).
Jullie gebruik(t)en die tactiek net zo goed. Nu hadden wij de moons, dus geen jammer, en het voordeel dat we er vroeg al in gingen. Het is zelfs kortgeleden (weet zo even niet meer welk systeem) dat jullie ook een systeem propvol hadden gegooid. Wij hebben toen afgezien van binnenkomen omdat dat toch geen doen was.

Waar ik het wel mee eens ben is dat CCP de jumpin/warpin moet fixen (wat sissors noemde). Het klopt inderdaad niet dat schepen verschijnen en vervolgens zonder weerstand afgeschoten kunnen worden. Maar op dit moment weet iedereen dat dat niet zo is. Probeer je het toch, dan krijg je zo'n verhaal als afgelopen weekend.
IJzerlijm schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51:
[...]

De CFC zal nu wel terug slaan met negatieve internet persartikelen.
TMC maar even in de gaten houden en kijken of er inderdaad 1000+ accounts offline gaan :9

[ Voor 8% gewijzigd door madpilot0 op 21-01-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XzeroD

XzeroD

ⓧ ⓩ Ⓔ Ⓡ Ⓞ Ⓓ

Sissors schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:29:
[...]

Speciaal voorbeeld voor lowsec pirates, de helft daarvan vliegt met een paar miljard aan implants rond. Als door een bug je dan gepod wordt (zo ongeveer de enige methode waarop het kan gebeuren in low sec, buiten smart bombs), dan voel je je ook niet blij. Tuurlijk betekend het niet het einde van je eve career, maar het was toch niet hoe je verwachtte dat je roam zou eindigen.
Daarom vlieg ik ook niet met implants rond :P maar nee ik snap het ook wel hoor, het is altijd vervelend als er iets gebeurd wat niet moet of hoort te gebeuren. Liefst kom ik ook altijd heelhuids terug in mijn schip, alleen bij deze situatie vind ik dat je erom vraagt, je stopt zoveel schepen in een stuk wat toch al zo vol zit. Beetje vragen om problemen lijkt mij, elke game heeft een grens en die grens kan je steeds verschuiven maar op een gegeven moment lijkt mij toch dat je de grens bereikt hebt. Je kan niet van CCP verwachten dat ze nog maar even 10 dedicated servers aan schaffen omdat een stel nog even 1000+ schepen ergens naar binnen wilt duwen.

Om even terug te komen op het auto verhaal, je kan 600km rijden op een tank (voorbeeld), als je 580km hebt gereden zit je aan een grens waarbij je handelingen moet gaan ondernemen en even stil moet gaan staan bij een tankstation om te tanken. Als je door blijft rijden dan zal je tank leeg raken en dan stop je gewoon.

Oplossing is gewoon simpel in mijn ogen: max aantal schepen in een node, wil je er meer in dan moet je maar betalen (in plex).

-edit: valt me trouwens wel op dat iedereen hier vriendelijk (genoeg :P) naar elkaar blijft ondanks de meningsverschillen, bij andere games en andere fora gaat het er vaak anders aan toe. Chapeau mensen _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door XzeroD op 21-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
daar had ik nog niet aan gedacht

internet lies and all

het komt van een reddit post maar kan het nog niet bevestigen (de reacties geven ook nog geen andere ontvangers aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Cardinal schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:21:
[...]

[...]
Die beredenatie is extreem kort door de bocht.

Ik zeg dat het komt door een combinatie van factoren en dat het probleem altijd al aanwezig was, dat het nooit opgelost is geweest (maar door allerlei optimalisaties en verbeteringen aanzienlijk minder is geworden) en dat het ook nooit opgelost gaat worden zonder een complete rewrite van de code. Immers, we hebben te maken met code dat 10 jaar of ouder is en op een gegeven moment kan je er niet meer uithalen dan wat er in zit. Deze beperkingen zijn algemeen bekend.

Voordat jij dan komt: "Dus hiermee geeft je aan dat het de schuld van CCP is?"

Ja, maar met een kantekening:

Aangezien dat het probleem nooit opgelost gaat/kan worden, is CCP tot de conclusie gekomen dat participatie tijdens dit soort gevechten op eigen risico is en dat (eventueel) verlies van je schip/pod zonder dat je dit weet één van die risico's is. Het betreft geen bug en het kan getypeerd worden als een systeem-beperking waardoor petitions tijdens dit soort evenementen wordt gesloten en dus krijg je geen reimbursement.

Gezien deze situatie en dat dit zo'n beetje bij elke 0.0 speler bekend is, kan ik niks anders oordelen dat het oproepen van je coalitie-members, alliance-members en/of corp-members om petitions in te dienen vanwege HED-GP een gigantische misbruik van het petition systeem is en misschien zelfs de EULA overtreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
[b]madpilot0 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:51:

Jullie gebruik(t)en die tactiek net zo goed. Nu hadden wij de moons, dus geen jammer, en het voordeel dat we er vroeg al in gingen. Het is zelfs kortgeleden (weet zo even niet meer welk systeem) dat jullie ook een systeem propvol hadden gegooid. Wij hebben toen afgezien van binnenkomen omdat dat toch geen doen was.
Dat betekent alsnog dat het eerlijk is en het niet gefixed zou moeten worden.

Iedereen in EvE maakt wel eens misbruik van het een of het andere.
Sorki schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 13:49:
@ stealthgun: Volledig mee eens.

Maar zijn we het er ook over eens dat CFC geen recht heeft op reimbursment ?
In het verleden zijn er nog vele andere geweest die aan exact hetzelfde hun ship zijn kwijt geraakt, zij hebben ook nooit reimbursment gekregen.
Het gaat vooral om de dreads die in een warptunnel zaten en zijn gedood zonder zelf maar iets te hebben kunnen doen. Ze zijn er nog mee bezig.

Alles wat op grid was en is dood-geschoten krijgt gewoon Alliance SRP.
Het is ook niet zo dat FCON het niet zou kunnen betalen ofzo, maar gaat de alliance gewoon om het punt dat ze niet eens een grid hebben gezien en al dood waren.

Heb zelfs het verhaal gehoord van iemand die 2 uur in de tunnel zat ging uitloggen, na de battle terug kwam en nog steeds in zijn start-positie was.

[ Voor 50% gewijzigd door stealthgun op 21-01-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

stealthgun schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:01:
[...]
Dat betekent alsnog dat het eerlijk is en het niet gefixed zou moeten worden.
Nu is het niet eerlijk omdat jullie de pineut waren. Maar toen het bij de tegenpartij gebeurde was het "niet zeuren" omdat het een taktiek was.

Sowieso kan het probleem niet gefixt worden. Zoals mad al eerder aangaf, je hebt te maken met een beperking en hoeveel mensen je toetstaat in een systeem; er is altijd een partij die de grent opzoekt en er over heengaat.
Iedereen in EvE maakt wel eens misbruik van het een of het andere.
Het is niet misbruik maken, het is een valid tactic :+
Het gaat vooral om de dreads die in een warptunnel zaten en zijn gedood zonder zelf maar iets te hebben kunnen doen. Ze zijn er nog mee bezig.
Gezien de diverse responses die ik her en der lees/hoor is CCP tot de conclusie gekomen dat ze blijven bij het standpunt dat het verlies van een schip tijdens dit soort gevechten niet worden gereimbursed.
Alles wat op grid was en is dood-geschoten krijgt gewoon Alliance SRP.
Het is ook niet zo dat FCON het niet zou kunnen betalen ofzo, maar gaat de alliance gewoon om het punt dat ze niet eens een grid hebben gezien en al dood waren.
Welcome to the club! Ik heb het zelf 5 keer meegemaakt en het eerste wat mij werd gezegd toen het de 1e keer gebeurde: Petition won't work, they say you jumped in on your own accord and they won't reimburse it.
Heb zelfs het verhaal gehoord van iemand die 2 uur in de tunnel zat ging uitloggen, na de battle terug kwam en nog steeds in zijn start-positie was.
Yep, ook al enkele keren meegemaakt nadat ik gebruik wilde maken van een cyno bridge. Mijn client gaf aan dat het ging om jump-waittime en na 10 minuten ben ik opnieuw ingelogd en bleek ik nog op de titan te hangen.

Of wat vind je van deze:
Afbeeldingslocatie: http://shalafi.home.xs4all.nl/eve/petition_0_at_gate.png

Je ziet duidelijk een screenshot van een fraps die ik heb gemaakt toen ik wilde jumpen. Mijn client gaf aan dat ik op 0 zat, maar ik bleef maar meldingen krijgen dat ik niet in jump range was. Vervolgens kreeg ik een zwart scherm en zat ik in station en te kijken naar een pod.

Ik heb de fraps online gezet, petition ingediend onder het motto van "Nee heb je, ja kun je krijgen" en mijn petition werd afgeschoten omdat dit gebeurde tijdens een grote fleet-fight.

[ Voor 55% gewijzigd door nwagenaar op 21-01-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ik vindt dat als het andersom gebeurd ook niet eerlijk is maar ok.

We zullen zien wat CCP nog met de servers gaan doen, zal leuk zijn als we eens een 4k battle kunnen doen die normaal verloopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Moet zeggen dat ik eigenlijk geen hol aan die hele grote gevechten vind. Het is dan een DPS race om 1 schip voor 1 schip te verliezen/afschieten.

Was met die isthar fleets eerder ook zo. 2 ishtar fleets komen elkaar tegen, als je een goeie fc hebt en genoeg numbers, dan kill je 2 voor 1. Ik heb 1x een ishtar gehad, werd met 2 volleys neergehaald en heb geen nieuwe gehaald... En daarbij is TiDi geen feest om in rond te hangen :)

Ben blij dat PL nog wel kleine gangs doet of Blobs ganks. Die zijn gelukkig nog leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Meh, die grote battles zou ik liever willen ontwijken. Beetje TiDi is wel okay, maar na verloop van tijd is het meer van "been there, done that". Daarbij heb ik een stronthekel aan SOV grinding gekregen. Enkele towers reinforcen is nog daar aan toe, maar timers voor ihubs, stations, etc; laat maar zitten. :P

Voor mij was de big blue donut en de constante SOV grinding de redenen geweest om richting wormholes te gaan. Ik moet zeggen, het beviel me uitstekend en enorm veel "vrienden" en slachtoffers gemaakt. :)

En nu zit ik weer in 0.0. Maar dan wel in een corp en alliance dat de gevechten op zoekt in de vorm van incidentele ops en roams. Ze zijn niet geinteresseerd in SOV en niks is verplicht. Dat we hier enkele towers voor moeten reinforcen, dat is nog wel goed te doen.

Ik moet dan ook zeggen dat het enorm goed bevalt en ik vermaak mij uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 11:39
Ach CCP moet gewoon iets simpel programmeren.....

AUTOCOMBAT, net zoals in strategie spelletjes :D

Beide partijen kunnen gewoon door portal schepen inwarpen, daarna neemt de server het gewoon over, elk schip krijgt waarde aan hand van fitting/pilot en schiptype en server rekent automatisch het combat verloop uit. Als je schip als dood wordt beschouwt, krijg je nog een 1 a 2 percent kans, dat je schip het toch overleeft en teruggaat naar warpin portal (om het niet al TE maken :D)

Joh, is vast tof, je kunt net zoveel doen als nu (niks, want je mods reageren toch al niet met 4k spelers) en het is compleet eerlijk..... :D

En wil je niet zo een combat, tja, dan moet je maar met minder gasten spelen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

A number of players from both sides have raised support tickets regarding this incident. These tickets range from reimbursement requests for lost ships, to complaints about mass disconnects or lag, to compensation requests for lost potential kills. In order to ensure a quick and consistent follow-up on this topic, we will be closing these tickets with a reference to this statement.

The CCP Customer Ѕupport leadership team has discussed this matter and its aftermath at length. After weighing all our options, we've come to the conclusion that we will adhere to our usual non-intervention policy concerning fleet fights. In other words, we will not be able to offer reimbursement for ships or time lost in this engagement, nor will we be able to offer compensation for lost potential kills/kill reports. We will not be moving any players out of the system either and we urge players to organize a breakout operation if they've found themselves logged out with a hostile presence in the system.

We are sincerely sorry for the inconvenience this fleet fight has caused to everyone involved and we ask for your understanding concerning this decision. We believe this to be the fairest and most impartial outcome as any other action on our part would have to be arbitrary and based on the assumption that a certain ship would or would not have made it out of the fight alive. That quite frankly is not an assumption we are able to take without favoring one side over the other and we therefore believe this to be the best option

If you and your organization are not happy with this outcome, we ask that you do not create new tickets concerning this matter. Instead, we encourage you compile your thoughts internally and have your spokesperson contact us on behalf of your organization.

Thank you again for your patience and your understanding regarding this matter.

Best regards,
Senior GM Ninjapirate
CCP Customer Support | EVE Оnlinе | DUST 514
Van ons forum af, source is denk ik te vinden op eve-o forums

Stealthgun, wat was nou dat geheimzinnige dan?

Edit:
Geen officiele bron gevonden :)
Was prive en niet via eve-o boards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nope, das dus bullshit

https://forums.eveonline....h&postedby=GM+Ninjapirate

deze GM bestaat niet

https://gate.eveonline.com/Profile/GM%20Ninjapirate

GM bestaat wel maar heeft nog nooit gepost

[ Voor 31% gewijzigd door lethalnl op 21-01-2014 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

v0v volgende keer quote ik alleen iets met bron erbij :)

Zie edit vorige post

[ Voor 21% gewijzigd door madpilot0 op 21-01-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Laatst online: 20-09 16:04
Kan zeggen wat je wil CFC had gewoon niet nog meer schepen moeten sturen toen het systeem al aan het kraken was onder de belasting. Geen reimbursment? Jammer dan. Deal with it. (Ik ben zelf CFC)
Pagina: 1 ... 56 ... 116 Laatste