Aub Cardinal... Kom op zeg. Meen je nu echt wat je hebt geschreven?
Het is niet een klein beetje misbruik, het is (wederom) gebruik maken van hun blob techniek om hun zin te krijgen. Gewoon schreeuwen, schreeuwen, schreeuwen op elke manier dat mogelijk is zodat zij hun zin krijgen. Met als gevolg dat er vele valide petitions en/of redenen worden ondergesneeuwd met als simpel doel om het spel voor anderen kapot te maken.
Als jij 1000 domi's on grid hebt met al je sentries uit terwijl er een hostile capital fleet on grid is en je launched een cyno om 800 caps naar binnen te gooien, dan krijg je niet een klein beetje grid issues maar is alles gewoon ruk. Dit is al jaren zo. Ik weet dat, jij weet dat en CCP weet dat.
Precies, ze hebben een gok genomen en deze verloren. Wellicht dat ze hoopten op een node-crash (lijkt mij niet onwaarschijnlijk) maar uiteindelijk bleek de node-crash issues toch echt verholpen te zijn.
Maar degene aan de andere kant mogen ook wel bedenken dat als je honderden dreadnaughts kwijtraakt zonder dat iemand het grid heeft gelaad dat dat gewoon zeer kut is, en je plezier in het spel flink verkloot.
Shit happens. Ik ben meerdere schepen kwijtgeraakt in grote fleetfights vanwege de bekende Black Screens en client desyncs (de ironie is, meerdere malen tegen -A- en CFC). Ik niet alleen, duizenden anderen hebben dit probleem meegemaakt. Het is ook niet iets wat een probleem is van de laatste tijd, het is al sinds het begin.
Ter informatie: afgelopen weekend ben ik bij de RvB Gank geweest en ik heb geprobeerd om met 10% TiDi het één en ander te doen; maar ik had extreem veel last van laggende modules, mijn speed bleef maar 0 en ik had last van terugkerende target broadcasts. Uiteindelijk ben ik opnieuw ingelogd (met de gedachte dat ik al dood was) en bleek vervolgens ruim 200KM van mijn fleet te zijn (maar nog wel levend).
Je zou denken dat CCP ondertussen had kunnen maken dat een schip niet zichtbaar/targetable wordt zolang de speler het grid niet heeft geladen. Dan nog zal je het probleem hebben dat degene die jumpen dan één voor één laden en afgeschoten worden, maar alles is beter dan een zwart scherm/warp tunnel zien en niks meer. Degene die nu het dynamiet vissen hebben gedaan vinden dat wel heel makkelijk prima, maar als de rollen omgekeerd waren dan waren die aan het klagen (en CFC aan het lachen natuurlijk en vingertje wijzen dat het eigen schuld is).
Je weet ook dat als je on grid komt en alle grafische opties aan hebt (effects, alles full detail en brackets aan) het kan gebeuren dat je ook daadwerkelijk on grid bent? Maar omdat jouw client in een wachtrij terecht komt om informatie op te vragen en jij vraagt extreem veel informatie op, kan het dus gebeuren dat jouw client niet op tijd de gewenste informatie laat zien waardoor je schip dus al dood kan gaan zonder dat jij het door hebt. Wederom informatie dat echt tijden bekend is.
CCP heeft in de loop der jaren echt aanzienlijke verbeteringen doorgevoerd. Maar je kan niet dit blijven doen in een spel dat een fundament heeft van meer dan 10 jaar oud. Dat is technisch gezien - mits je een rewrite zou doen - onmogelijk.
[...]
Server prestaties zouden niet hetgene moeten zijn wat blobs voorkomt. Vanuit een gameplay perspectief zou het gewoon voor nagenoeg alle situaties een slecht idee moeten zijn om 4000 man in een systeem te gooien. Maar dat wil CCP ook niet aanpassen.
Daarom ben ik het ook niet eens met de beredenatie van Two Step. Telkens verbeteringen maken om de cap op te ophogen is leuk voor de PR op korte termijn en heeft alleen maar baat voor de blobbers.
[
Voor 69% gewijzigd door
nwagenaar op 21-01-2014 12:14
]