Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 18:04
ik heb het wel eens gecamped met BB, er zit niet zo gek veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00
Vroeger (voor JB & Titan bridges in de tijd van insta bookmarks ipv warp to 0) was HED altijd (bijna 24/7) gecamped door een Hollander in een Mega met soms nog wat backup maar ik ben zijn naam vergeten, kent iemand die gast?

Toendertijd was het trouwens de hoofdtoegang tot Catch, Feythabolis en Esoteria (waar ik toendertijd woonde met POS). Dus altijd wel wat te schieten :-)

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

Shunt

Boe

lethalnl schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:14:
is HED nou strategisch belangrijk of is het meer een hebbedingetje?
Je zult ergens 0.0 binnen moeten komen en als je een highsec naar 0.0 system hebt met een jumpbridge daar in is dat nogal wat waard. Voor jumpfreighters is het minder belangrijker maar wil je bvb supers bouwen dan zul je liever een normale freighter gebruiken want meer capacity dus minder trips dus sneller. Dan is een 0.0 entry point direct uit highsec heeeel fijn.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
Shunt schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 11:38:
[...]

Je zult ergens 0.0 binnen moeten komen en als je een highsec naar 0.0 system hebt met een jumpbridge daar in is dat nogal wat waard. Voor jumpfreighters is het minder belangrijker maar wil je bvb supers bouwen dan zul je liever een normale freighter gebruiken want meer capacity dus minder trips dus sneller. Dan is een 0.0 entry point direct uit highsec heeeel fijn.
snap dat je dat als reden bedenkt maar dat zal 0% van de tijd voorkomen

(bijna?) alle supers en zelfs normale caps worden gebouwt mbv mineral compression, met 1-2 trips zet je een super in elkaar.

het is riskant tot aan gewoon idioot om met een standaard freighter dat spul te verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:08

nwagenaar

God, root. What's the differen

HED-GP is logistic-technisch gezien niet echt belangrijk. Ik bedoel, met huidige bridge-mogelijkheden op titans/blops en het gebruik van cyno's is verlies van HED-GP wellicht wat onhandig, maar dat is het ook wel.

Strategisch gezien is HED-GP wel enorm belangrijk. Niet alleen omdat het een entry-system is, maar ook voor de "psychologische oorlogsvoering": als -A- en consorten niet eens hun eigen entry-system kunnen behouden, dan heeft dat gevolgen voor ondersteuning vanuit hun blues en uiteindelijk heeft dat gevolgen voor hun space.

Gisteravond hadden we een pos-bash van een CO2 tower met een final timer. We hadden vernomen dat niet alleen CO2 zouden komen, maar dat zij ook vrienden zouden meenemen. Maar goed, uiteindelijk kwamen ze opdagen. Wij hadden een Ishtar-fleet en MoA in bombers.

Hun 1e cyno mislukte een beetje (oops, ze waren out of range), tower werd vernietigd maar de 2e cyno ging dus wel goed. CO2 kwam met hun phoon-fleet en Goons/Gents waren onderweg met Sentry Domi's. Door deze combinatie moest onze fleet zich tijdelijk terugtrekken naar onze staging system en kon CO2 hun eigen tower deployen.

Resultaat: Ruim 16B in losses voor CFC en de CO2-tower wederom gereinforced. Het grappige is dat deze tower nu ruim 18 maanden nodig heeft om de losses van CFC te reimbursen :P

KB: http://eve-kill.net/?a=ki...&adjacent&kll_id=21420098

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
wow....dat is een mooie dunk

echt 0 losses?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
1337 pvp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

lethalnl schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 12:23:
wow....dat is een mooie dunk

echt 0 losses?
Yep. Het was echt een mooie dunk en na de vele capital losses een zeer leuke overwinning. Oh en enkele sabres hebben het niet overleefd, maar dat was het ook wel :)
Neh, gewoon geluk en een slechte tegenstander :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-08 18:59
Ik denk zelf dat dit alles ook komt omdat het 'nut' van de zuiderlijker oorlog voor veel cfc members (de gewone spelers) niet gezien wordt... Ik snap de oorlog steeds minder en snap ook niet waarom we niet weer gewoon in mealstroms gaan en de hele shit alphaen (zaols ook in fonain werdt gedaan).

Mocht het er op neer komen dat het noordelijk deel verdedigd zou moeten worden zijn veel meer mensen bereid te vechten, dit vooral omdat dan ons 'thuis' wordt bedreigd. Co2 is een kleine speler en heeft tot nu toe niet veel hulp van de gehele cfc gehad (zelfde geldt voor gents). Test is nu 2 weken bezig ofzo, en er is 1 niet belangrijk systeem gepakt...

Ik noem dit zelf nog niet echt zorg-wekkend... maar mocht het zover komen dat het wel een bedreiging gaat worden dan denk ik toch echt dat de gehele (willende) cfc probeerd te verdedigen. En vrees dan weer dat de CFC blop (mits ze eindelijk eens een seriues schip gaan gebruiken) weer overpowerd is en al het geziek over... "oww ze hebben ze veel... oww allemaal in shubcaps... ze kunnen ook alleen maar bloppen" weer gaat beginnen.

Maar ja je kan net zo goed ook zeuren dat n3 alleen maar capital wil gebruiken... omdat ze anders niet kunnen winnen.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
[Verse 1]
We locked, we chained our cap in vain
We jumped, never asking why
We touched, I yell in TiDi hell
A hate no one could deny

[Pre-Chorus]
Don't you ever say I just warped away
I will always hunt you
I can't stop to fly, gunning for your life
I will always hunt you

[Chorus]
I came in with the wrecking ball
I never hit so hard in null
All I wanted was to break your hulls
All you ever did was waterboard me
Yeah, you waterboard me

[Verse 2]
I scared your caps out of the sky
And now, they're not coming round
Your domis turned, your sabers burn
And now, they're ashes on the ground

[Pre-Chorus]
I will always hunt you
I can't stop to fly, gunning for your life
I will always hunt you

[Chorus]

Yeah, I just assigned my drones and shot
Left me cruising in a bubbled wall
Yeah, you waterboard me

[Bridge]
I really meant to start a war
I just wanted you to cyno in
And if you're not using force
I guess I shouldn't let you win
I really meant to start a war
I just wanted you to cyno in
I guess I shouldn't let you win
I will always hunt you

[Chorus]
Yeah, I just assigned my drones and shot
Left me cruising in a bubbled wall
Yeah, you waterboard me
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

stealthgun schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 14:28:
Ik denk zelf dat dit alles ook komt omdat het 'nut' van de zuiderlijker oorlog voor veel cfc members (de gewone spelers) niet gezien wordt... Ik snap de oorlog steeds minder en snap ook niet waarom we niet weer gewoon in mealstroms gaan en de hele shit alphaen (zaols ook in fonain werdt gedaan).
Had ik het enkele weken terug niet over dat het moraal bij de CFC enorm snel daalt bij slechte vooruitgang en dat men daarom enorm veel aan propaganda moet doen om te zorgen dat iedereen op één lijn blijft? ;)
Mocht het er op neer komen dat het noordelijk deel verdedigd zou moeten worden zijn veel meer mensen bereid te vechten, dit vooral omdat dan ons 'thuis' wordt bedreigd. Co2 is een kleine speler en heeft tot nu toe niet veel hulp van de gehele cfc gehad (zelfde geldt voor gents). Test is nu 2 weken bezig ofzo, en er is 1 niet belangrijk systeem gepakt...
TEST en EMP zitten voornamelijk in het oosten Gents lastig te vallen met voornamelijk blops in en rond Vale/Geminate/Tribute terwijl wij voornamelijk Pure Blind en DeKlein onveilig maken. Nou ja, voor zover je daar over kan spreken omdat wij ons alleen bezig houden met enkele moons.

Maar goed. TEST/EMP hebben geprobeerd om wat SOV te stelen van Gents. Gents zijn vervolgens vanuit het zuiden weer richting huis gegaan en krijgen/kregen hulp van CO2, BL en de Euro Goons.

Dezelfde personen - de enige uitzondering is tot nu toe BL - waren gisteren ook aanwezig. Ik weet niet, maar hebben jullie nu echt meer dan 400 personen nodig om een 100-tal mensen aan te pakken onder het mum van "maar ze vallen onze thuisbasis aan" ?
Ik noem dit zelf nog niet echt zorg-wekkend... maar mocht het zover komen dat het wel een bedreiging gaat worden dan denk ik toch echt dat de gehele (willende) cfc probeerd te verdedigen. En vrees dan weer dat de CFC blop (mits ze eindelijk eens een seriues schip gaan gebruiken) weer overpowerd is en al het geziek over... "oww ze hebben ze veel... oww allemaal in shubcaps... ze kunnen ook alleen maar bloppen" weer gaat beginnen.
Een groepje van 100 mensen die incidenteel een moon-pos pikken zijn een potentiele bedreiging! _O-

En klaarblijkelijk mogen wij - mochten er nog meer CFC personen on grid komen - niet gaan zeuren over de beroemde CFC blop.
Maar ja je kan net zo goed ook zeuren dat n3 alleen maar capital wil gebruiken... omdat ze anders niet kunnen winnen.
Je hebt geluk, onze track record met capitals is ronduit ruk en maken voornamelijk gebruik van subcaps. Bring it on! :P

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 17-01-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Heeft Tri niet ook flink wat 'bitter vets' met minimaal een supercap? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Waarschijnlijk wel. Maar gezien onze capital losses in de afgelopen week zijn we wat roestig qua goed gebruik en zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Tomorrow (SAT) the FOE is calling for TITANS SUPERS AND ANYONE WHO is online to be in fleet they really really might actually try to use super capitals for example LOL RZR sent this to its members "If you have a Titan or Super in the vicinity of Curse, you better fucking be on tomorrow at 1500. The largest number of titans and supers every assembled will be there.

Everyone is calling for everything! You better be there! " So tomorrow we are forming ALL the things this system will FALL and they will bring ALOT of people to defend it however its simple they are bad at capitals and dont have the ISK to replace them properly if they welp so.

We are forming EVERYTHING ALL TITANS & SUPERS Tomorrow. Make sure you have CR Dreads ready for killing super caps and Your archons insured all supers need to be brawl fit! IF you are online you will be in fleet thats a given there is 0 excuses! CFC will be there to hold RUSRUS hands as they simple cant win without them make sure you are here with Your Dread/Carrier and your supercapitals. Everyone needs to have a WRECKING POTATO as well!! We form at 16:00 Hostiles are forming 1 hour before to try fill the system and hope the node will crash :)
't giet oan !!

Hopen dat ik er bij kan zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

+1 R64 en een dread-kill. Op success vOv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Ik ben er bij!!! wordt een super gevecht... iedereen heeft er zin in.

Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AerosPhere
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 13:02
Op de eve online facebook pagina wordt nu net onderstaande link geprezen. Volgens mij is dit van een tweaker of niet? Als ik de beschrijving leest lijkt het me erg leuk om te doen. En erg creatief bedacht! :)

http://noxiouspluk.blogsp...-eve-online-minigame.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13:53

madpilot0

I ain't mad

Dat is japy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
Haha jup ;) thanks voor het linken ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Als iemand interesse heeft...
Utopia (can be moved to GXK on request):

Ishtar (faction fleet fit, t2 trimarks) - 300M: http://clip2net.com/s/6CtIRH
Cynabal (Artyfit) - 250M: http://clip2net.com/s/6CtIiZ
Panther (nearly the correct Blops fleet fit) - 1 bil: http://clip2net.com/s/6CtHnG

Maila:

Nidhoggur: 1.28B : http://clip2net.com/s/6CtLJi

Jita:

For the 0.01 jita jews:

Plagioclase Mining Crystal II x 4380. Worth 586m, for sale at 500m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:46

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

De_Bastaard schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 01:19:
Als iemand interesse heeft...

[...]
Maak maar een contract aan voor die mining crystals, in game name: Bankpas

Cheerios

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Contract up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Yup accepted :) Thanks voor de 80m :) Ben toch bezig dagelijks met isk war, dus kan net zo goed 1tje erbij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Zo te horen op comms is het een groot lagfest in HED-GP. 1000 dominix, 5000 sentries, 50 capitals en weet ik het wat nog niet meer:
http://eve-dingo.com/formRecive.php?id=5aIPUMS

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
3000 man in local.

Dit was net al in het systeem: http://raynor.cl/formRecive.php?id=AUnFH9s

En dit heeft CFC klaar om erbij te jumpen: http://raynor.cl/formRecive.php?id=HHqw9Dc

Node zou hetzelfde zijn als Jita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
3500 in middels al :)

We hebben idd de jita node (niet eens hetzelfde, maar letterlijk de jita node).

CFC is nu on field as wel speak.... en fighting....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Jammer dat ik vanavond al plannen heb staan, met de TiDi over het afgelopen uur houd ik nog wel een heel beetje hoop dat ik over enkele uren nog aansluiting kan zoeken.

Vernam net dat Jitaiëd al liepen te zeuren dat ze last hadden van TiDI (30%), stelletje verwende nesten...

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
nog eens 600 caps are comming :) dus we krijgen 4100 in local!!!! I WAS FUCKIGN THERE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik kijk al 10 minuten naar 'Jumping to beacon' ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
ik zou niet naar HED- gaan je gaat weer een carrier verliezen....

Zijn al een aantal archons kapot... en jullie kunnen niet door onze logi heen alpha-en.

[ Voor 41% gewijzigd door stealthgun op 18-01-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Corpdread, en als ik er een goon mee neerknal is het 'objective met' >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
mag ook, maar CFC is bezig (zelfde probleem) om 600 dreads te fielden.

Maar met inmiddels 3700 in local gaat dat niet snel.

[ Voor 30% gewijzigd door stealthgun op 18-01-2014 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En we wachten nog steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
dit gaat nog wel even duren :) maar kan teminsten zeggen ik was erbij :D.... dit kan wel weer eens de gescheidenis boeken ingaan.

3836 in local and rising.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Zie flink wat doomsdays op twitch en op ts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
en ik zie vooral archons neer gaan :P

en local begint nu echt blue to worden :) denk dat 70% cfc en -a- is

[ Voor 49% gewijzigd door stealthgun op 18-01-2014 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-07 11:30

Marce

Het is Marc met een C!

Ik zie eigenlijk helemaal niks en doe er al 20 minuten over om mn med artys 5 keer te cyclen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
(19:22:53) miranoff: 50 dreads just got DDd =)
(19:23:03) miranoff: buh by!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
(7:23:30 PM) directorbot: Almost 3900 in HED-GP local and half of our shit hasn't even engaged, this is officially the largest battle in Eve history, assuming the node doesn't die. Also, we just jumped 300 of our dreads in, so when they load that's like 4200~

If you're not in on this, you need to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
'grappige' hieraan is dat de mensen die nu injumpen (dreads), wel op grid verschijnen maar niet echt laden op de client. Titans kunnen ze dus makkelijker schieten omdat hardeners uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
ja tidi is op het moment echt bijna onspeelbaar aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Dat zegt nog niet zoveel, killboard lopen echt ontzettend achter... maar ja... die dread losses waren wel te verwachten, TiDi is echt super erg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

WAT BEN IK BLIJ DAT IK DAAR NIET BEN! Oops, sorry. Caps enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Schijnbaar laden de dreads niet en hebben ze hun hardners niet aan. dbrb hoor je op zijn stream blij zijn als ie bombs afkrijgt op fighterbombers... terwijl de dreads 1 voor 1 door daan.

ik ben niet meegegaan, mijn laptop had dat niet overleeft denk ik :9

Ik hoor vrij weinig nog over echt cap losses aan onze kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Laatst online: 21:00
Och als jullie je vervelen als jullie klaar zijn kunnen jullie nog langs Ganked 100 komen, hebben nou 2 volle subcap fleets en nog n capital fleet dus targets genoeg ;-). Zal nog wel n uurtje duren voordat er gevochten wordt dus tijd zat :-).

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Jammer TiDi heeft deze fight echt kapot gemaakt.

Er kon niemand meer in het systeem CCP had de cap blijkbaar op 3800 gezet.
Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

waar haal je die cap vandaan?

Ik weet zeker dat tidi juist een groot gedeelte van het gevecht heeft gered. maar het lijkt nu een beetje op y-2ano (een van de eerste grote cap/titan welps van pl waar we in bob jumpten en niet laadden). zonder tidi was er helemaal niks te doen geweest, modules cyclen niet, drones doen niks, broadcasts komen niet aan.

de node kan gewoon 4k spelers niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Idd 4k players is gewoon teveel, maar ccp zet altijd een hard cap op een systeem.

TiDi werkt leuk, en zorgt ook idd dat alles beter gaat maar ze hadden gewoon meer serverkracht op deze node moeten gooien. Het is letterlijk niet te doen.

Het duurt 30 min voor een module to cycle down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

klinkt als het pre-tidi tijdperk :+ maar dan had je t al met 1k spelers in t systeem.
nu heb je tidi en gaat de boel op zn gat op 3-3.5k spelers. verzinnen ze daar iets op proppen we met zn allen 6k spelers in een systeem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Klopt ook wel, maar ik bedoel wat een fight will that be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:15:
Idd 4k players is gewoon teveel, maar ccp zet altijd een hard cap op een systeem.

TiDi werkt leuk, en zorgt ook idd dat alles beter gaat maar ze hadden gewoon meer serverkracht op deze node moeten gooien. Het is letterlijk niet te doen.
Is dat wat nu het officiele CFC verhaal is ? Dat CCP ergens nog een server heeft staan die het gevecht beter had kunnen draaien maar die ze om de een of andere reden niet gebruiken ?

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Denk, dat CCP er alles aan gedaan heeft, want volgens mij was zelf groot gedeelte van jita node aan HED gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Nou CCP heeft G-0 (cfc staging) gewoon op dezelfde node gezet. wij hadden dus gewoon een complete DC net toen alle fleets begonnen. Om ons op een aparte node te zetten.

CCP heeft nog geen officiele statement gegeven.
Maar zijn wel tweets geweest van devs.

CCP moet gewoon zorgen dat het beter clusterd... HED- heeft blijkbaar 14gb ram gebruikt.... dat is voor een server niet super veel, maar hun systemen zijn niet optimaal geclusterd omdat ze op windows draaien.

https://twitter.com/erlendur heeft er wat tweets over

[ Voor 41% gewijzigd door stealthgun op 18-01-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

wow wat een lading onzin zeg. 14g voor een cluster is niets echt niets het gaat dan ook helemaal NIET om het geheugen maar het aantal calls dat een server voor zijn kiezen krijgt. En dat er Windows op staat is ook gewoon compleet irrelevant. Het probleem is neit dat er zwaardere hardware nodig is het probleem is oude code die niet goed schaalt naar meerdere servers om de calls te verspreiden. Aan dit hele proces wordt conti gewerkt en tot alle oude legacy code uit het spel is (begrijp goed dat deze code ongeveer 10 jaar oud is he ;) ) zal het behelpen blijven.

Al die CFC alu hoedjes theorieën over het cluster verhaal volgens mij kan je niet eens zien welke cluster in een nood / temp situatie bepaalde systemen host. bijna 4 k mensen in systeem hebben is gewoon op het moment in de huidige situatie niet goed mogelijk dat is dit weer gewoon een mooi voorbeeld van.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
CCP geeft zelf aan dat ze het gewoon niet aankunnen. CCP geeft ook juist aan dat ze dit soort grote gevechten willen .

https://twitter.com/erlendur/statuses/424671669903712256

Ik verzin het niet zomaar, het komt van CCP direct.
En de CFC heeft hier totaal niks mee te maken, N3 heeft vandaag percies het zelfde probleem gehad.

Maar uit jou verhaal haal ik al op dat je vandaag niet bij was, dus dan weet je ook niet hoe erg het is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:41:
CCP geeft zelf aan dat ze het gewoon niet aankunnen. CCP geeft ook juist aan dat ze dit soort grote gevechten willen .

En de CFC heeft hier totaal niks mee te maken, N3 heeft vandaag percies het zelfde probleem gehad.

Maar uit jou verhaal haal ik al op dat je vandaag niet bij was, dus dan weet je ook niet hoe erg het is geweest.
Ik heb de laatste 4 uur in een archon gezeten wachtend op een cyno en een bomber in de lag samen met waffles dus je aanname is bullshit.

Verder ik reageer niet op het fijt dat ccp het niet aan kan dat staat zelfs letterlijk in mijn post :X. Ik heb het over de allu hoedjes theorie die je hier neer plemp die rechtstreeks uit de blabbermouth van the mittani komen.

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
ik qoute nergens the mittani maar ok, als je dat wilt blijven geloven dat doe je dat toch.
Probleem ligt niet alleen in de code (ook al is dat deels waar) probleem ligt ook gewoon aan de hardware/os.

Maar ben je wel in HED- geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:53:
Jammer TiDi heeft deze fight echt kapot gemaakt.

Er kon niemand meer in het systeem CCP had de cap blijkbaar op 3800 gezet.
Jammer maar helaas.
Hier beweer je dat CCP een cap op het systeem heeft gezet info die the mittany sinds het begin dat het gevecht slecht begon te gaan. Zal wel toeval zijn.
stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:03:
Nou CCP heeft G-0 (cfc staging) gewoon op dezelfde node gezet. wij hadden dus gewoon een complete DC net toen alle fleets begonnen. Om ons op een aparte node te zetten.
dit is dus weer een stukje waar the mitanni meteen over begon zal ook wel weer toeval zijn dat jij dit hier aangeeft. Totaal zonder enige echte informatie en zeer zeer waarschijnlijk totale bullshit.
CCP heeft nog geen officiele statement gegeven.
Maar zijn wel tweets geweest van devs.

CCP moet gewoon zorgen dat het beter clusterd... HED- heeft blijkbaar 14gb ram gebruikt.... dat is voor een server niet super veel, maar hun systemen zijn niet optimaal geclusterd omdat ze op windows draaien.

https://twitter.com/erlendur heeft er wat tweets over
Als jij het zo veel beter weet dat CCP zou ik meteen je CV inleveren. Schijnbaar ben jij een van de beste experts op het gebied van server clustering voor MMOG's. Er zitten bij CCP een aantal van de slimste en bekendste experts op dit gebied maar ja het zal waarschijnlijk gewoon zijn dat ze het niet proberen.
stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:50:
ik qoute nergens the mittani maar ok, als je dat wilt blijven geloven dat doe je dat toch.
Probleem ligt niet alleen in de code (ook al is dat deels waar) probleem ligt ook gewoon aan de hardware/os.
Als ik mij niet vergis is de hardware waar deze systemen op draaien het neusje van de zalm. En door meer hardware er tegen aan te gooien los je het niet op. En dat hele OS gezeur is ook onzin Windows clustering is niets mis mee als het om pure CPU kracht gaat. Maar het is heel simpel jij weet het schijnbaar beter dus ik zou maar heel snel je CV in sturen kan je leuk geld mee verdienen gok ik.
Maar ben je wel in HED- geweest?
JA ik ben in HED geweest wat is je probleem kerel ?

[ Voor 20% gewijzigd door Shunt op 19-01-2014 00:16 ]

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

De fout van CFC is gewoon dat ze hun capitals pas tijdens de timer naar binnen wilde gooien terwijl er al ruim 2500 mensen in local zaten. Wat, de 1e cyno van jullie gebeurde pas rond het einde van de timer.

En dan willen jullie ook nog eens ruim 600 (had vernomen 800) naar binnen cynoen en dan vraag jij je af waarom ze zo makkelijk worden neergeschoten omdat jullie kijken naar een warp-tunnel.

Het is voor een reden dat N3/PL gebruik maken van passive hardeners, juist om dit probleem te voorkomen. Als je capitals naar binnen brengt met een kans op een extreme clusterfuck, gebruik dan passive hardeners en switch naar active hardeners zodra de situatie zich voor doet.

4000 man in local is volgens mij nog nooit voorgekomen. CCP heeft zowel de Rens als de Jita node ingezet om alles af te kunnen vangen met als resultaat 100% CPU icm 14GB aan memory usage voor het afvangen van één systeem. Holy crap indeed en dit is nog nooit voorgekomen.

CFC gooit nu de schuld in de schoenen van CCP en in de schoenen van N3/PL door het gebruik van sentry drones (de theorie van hun is dat dit expres een serverlag veroorzaakt), maar volgens mij komt het ook omdat jullie op het laatste moment even 2000~2500 nerds naar binnen wilde werken. Voorheen knalde de node gewoon onderuit maar in dit geval lijkt alles in leven te blijven en daar plukt N3/PL nu de vruchten van. Dit terwijl N3/PL al sinds gisteravond bezig waren om mensen in HED-GP te gooien.

Ergo: jullie eigen fout en jullie worden voor de verandering eens teruggepakt met een taktiek waar jullie voorheen altijd extreem goed in waren voordat er sprake was van TiDi om expres black screens en soul crashing lag te veroorzaken met het doel om de tegenpartij niet hun objective te laten halen. Payback is a bitch, isn't it? ;)

https://twitter.com/Khanhrhh/status/424634503530020864 _O-

[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 19-01-2014 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

stealthgun schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 23:41:

Ach, ik ben net na 3 jaar weer een beetje terug in Eve. Toen riepen ze al dat ze er aan werkten, net zoals 3 jaar daarvoor... Echter in al die jaren is er uiteindelijk bar en bar weinig bereikt... Zeg maar niks.

Begin ook t vermoeden te krijgen dat niet alleen de code zwaar spaghetti en legacy is, maar ook de hardware en vooral de wisselwerking tussen beide zwaar antiek is.

Maar goed, waar de fok gaat deze game in godsnaam nog over als je de shitload aan titans en supers ziet... Deze game is echt zijn charme totaal kwijt. Lang leve de paar rijke alliances die hun piloten titans cadeau geven alsof ze een battlecruiser uitdelen. tactics, pvpen... laat me niet lachen.. De meesten in fleet krijgen niks mee van echt pvpen tijdens de blob maar zien slechts na een uur weer hun station van binnen.

Terwijl de rest moet zwoegen om een paar schipjes bij elkaar te harken en moet lijden onder de node crashes en lagfeesten veroorzaakt door die paar alliances. CCP kan het duidelijk dus niet aan, kennelijk hebben de spelers er ook nog geen drol van geleerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Supers, Titans en/of Slowcats zijn niet het probleem. Het is een counter voor een groep personen Die geen problemen hebben om 2000 personen gecombineerd in een systeem te krijgen.

Daarbij wordt met regelmaat aangegeven dat sentries het probleem zou zijn en dat het lag zou veroorzaken, maar ondertussen zie je wel 1000 sentry-domi's van de klagende partij klaar staan.

Dat de huidige code niet geheel is geoptimaliseerd, dat geloof ik direct. Sowieso is Python nou niet echt wat je noemt geschikt voor threading, etc. Maar de hardware is onlangs (vorig jaar meende ik) enorm geüpgrade en ze hebben in de laatste 2 jaar enorm veel veranderingen gemaakt om grote gevechten mogelijk te maken. Ik herinner mij de tijd van 1000 mensen op een gereinforcde node met modules die niet wilde activeren of een blackscreen bij het jumpen van het systeem. Dat je nu dit soort gevechten kan hebben zonder dat alles crasht is toch een aanzienlijke verbetering ten opzichte van vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat ik er mee bedoelde is dat caps, supers en zelfs titans gewoon in een bodemloze put gegooid worden in de wetenschap dat er heel wat zullen sneuvelen alsof het om een paar stealthbombers gaat... het wordt tijd dat capital pilots, incl supers en titans skillpoints gaan verliezen bij een loss... net zoals bij bijvoorbeeld sc's. misschien dat men dan wat meer gaat nadenken....

En volgens mij kunnen carriers en supers net ff een bak meer drones deployen dan subcaps dus sla je gelijk 2 vliegen in 1 clap.. :)

Maar ja, 1000 domis wordt je ook niet vrolijk van idd.

Wat veel zieker is echter, zijn bewuste tactics om de server op zijn gat te laten gaan of om de andere partij zwaar te benadelen door server load te misbruken e.d. Onbegrijpelijk dat hier geen bans of harde sancties op staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Darth Malak op 19-01-2014 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Ik weet alleen dat wij op tijd in het systeem waren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Shunt schreef op zondag 19 januari 2014 @ 00:10:

[...]

dit is dus weer een stukje waar the mitanni meteen over begon zal ook wel weer toeval zijn dat jij dit hier aangeeft. Totaal zonder enige echte informatie en zeer zeer waarschijnlijk totale bullshit.

[...]
Wat is jou probleem? ik heb het allemaal niet van the mittani,

https://twitter.com/erlendur/statuses/424565380896788481

De info komt van een CCP dev zelf.

En als je zelf in HED- bent dan moet je zelf hebben meegemaakt dat het gewoon onspeelbaar was (en trouwens nog steeds is). Dus snap niet waarom je alles nu op de CFC probeerd te gooien terwijl het gewoon een punt is dat beide partijen graag uit het systeem willen, maar niet kunnen door verschillende bugs van CCP.
De_Bastaard schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:40:
Ik weet alleen dat wij op tijd in het systeem waren :)
Dat waren jullie zeker :) maar iedereen zit nu wat vast in het systeem... node is echt helemaal de kluts kwijt.

[ Voor 39% gewijzigd door stealthgun op 19-01-2014 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-11-2024
Zag er een beetje uit zoals ik al had verwacht, de eerste coalition gooit zoveel spelers in het systeem dat de tegenstander er niks tegen kan doen en dan een paar uur wachten.
Beetje het zelfde wat de CFC ook wel eens heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt

Shunt

Boe

stealthgun schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:49:
[...]

die had ik gemist. Verdere info de systems hebben slechts 15 min op de zelfde node gezeten nogal een oeps.
En als je zelf in HED- bent dan moet je zelf hebben meegemaakt dat het gewoon onspeelbaar was (en trouwens nog steeds is). Dus snap niet waarom je alles nu op de CFC probeerd te gooien terwijl het gewoon een punt is dat beide partijen graag uit het systeem willen, maar niet kunnen door verschillende bugs van CCP.
Niemand zegt dat het speelbaar was ik snap ook niet waar je het vandaal haalt dat wij dat wel vonden. Dit is geen bug van CCP dit is een beperking van het systeem waar iedereen zich van bewust is.

[...]
Dat waren jullie zeker :) maar iedereen zit nu wat vast in het systeem... node is echt helemaal de kluts kwijt.
Node lijkt nu anders weer lekker te werken wel nog redelijk wat TIDI maar zeer werkbaar.
http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=21456230

Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Al met al... wat een ervaring... niet wat we hadden verwacht... maar toch wel een battle waar je weer van kan zeggen. Ik was erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
terwijl jullie jezelf lekker masochistisch met soul crushing lag en 10% tidi zaten te vervelen heeft lowsec er wat van gemaakt

en we hadden nog meer kills ook :D

zal nog ff een battlereport uittikken als ik daar tijd/zin in heb, maar dat wordt maandag ofzo denk ik

voltron fleet was een groot succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Laatst online: 20-09 16:04
11u in fleet gezeten... Vind het wel best voor vandaag :D Heb het iig overleefd

Schenen 11.000 drones rond te vliegen op een gegeven moment.

[ Voor 28% gewijzigd door spookz0r op 19-01-2014 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
stealthgun schreef op zondag 19 januari 2014 @ 03:20:
Al met al... wat een ervaring... niet wat we hadden verwacht... maar toch wel een battle waar je weer van kan zeggen. Ik was erbij.
Ik heb begrepen dat het gedeelte van "ik was erbij" juist het probleem voor de cfc was en de reden waarom de n3 heeft gewonnen.
Dat er niemand meer in het systeem kon omdat de n3 het systeem zo goed als op slot had gezet door het vroegtijdig vol te gooien met spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
The following post is copied directly from Elise Randolph's post on Kugu....Enjoy

"700 Dreads? No sweat"

The war in the South between RUS/CFC and PL/N3 has been burning hot with very little headway made by either side. Any advances made by the PL/N3 group were done so on the heels of a careless –A- mistake. After the new year –A- let their home system of F4R fall into final reinforced because they simply couldn’t install a jammer upgrade. –A-‘s bacon was saved by their allies who proceeded to put a combined 2500 man cap/subcap fleet into F4R to guard the system from downtime – about eight hours. PL/N3 were simply astonished by this showing and simply couldn’t fight; catastrophe averted for the ever downtrodden –A-. After this showing, a plan was formed. Essentially the plan revolved around eliciting the same reaction, but this time actually being able to fight. Manny, the PL Campaign Commander for the Southern defense, went straight old-school and pulled the pages from The Old Days of warfare. HED-GP, an important but non-essential entry system into Catch, is plagued by a lack of moons: a mere six. Up until now the narrative of the war has been: if there is a jammer, PL/N3 simply cannot match the numbers of RUS/CFC and the system is defended. Control of the jammer leads to control of the sytem on both sides. To subvert this fact, slowly but surely PL/N3 took control of all six of the moons in HED and proceeded to reinforce the system. –A- were caught off guard when they went to anchor the jammer and found no POSes to anchor it on. Pulling another page from the Book of Old Days, PL/N3 secured the system hours before any hostile formups and deployed their Wrecking Ball doctrine – a doctrine that combines Titans, Dreads, Supers, and Slowcats in such a way as to minimize the super-killing bumps with Titans and Supers shrouded by Carriers. The gauntlet was thrown; HED-GP could only be saved with a similar capital and supercapital showing from RUS/CFC.

As happens ever so rarely in Eve online, the stars aligned and a truly awesome capfight was on the horizon. Surprisingly, RUS/CFC were chomping at the bit for this fight. The combined PL/N3 Wrecking Ball fleet consisted of some 500 Archons, 100 Dreads, 170 Supers, and 70 pivotal Titans – a force of nature in its own right and the largest such fleet assembled by this group. RUS/CFC responded in a huge fashion, though, ready to punish PL/N3 for this gutsy move. RUS/CFC sounded the horns and rallied a whopping 1800 subcaps, 500 Dreads with 200+ ~surprise~ BL+Misc Dreads sitting one jump out. All 700 Dreads were DD tanked with a close range fit – the most downright punishing Dread fleet assembled in recent memory. This was augmented further with ~30 Titans and ~150 Supers . Capable, for sure, of putting the PL/N3 Wrecking Ball fleet to the fire. PL/N3 were stuck in their own bubbles; backing down was not an option. Strategies were formulated while PL/N3 sat waiting for the oncoming storm.

PL/N3 did have two huge advantages – being loaded in the system, and having their synergistic Supers who were accustomed to working with one another in these types of fights. While CFC and RUS did have equal number of Supers, the RUS bloc prefers shield Supers while CFC – like the rest of Eve - have armor. Since HED-GP is only a two-gate system, strategically RUS/CFC could have brought their Dread fleet in at an SBU and raced the PL/N3 fleet at the IHUB. Given the ludicrous amounts of DPS that 1800 subcaps and 500 Dreads could pump out, the race would be a close one – not even needing the split-tank Supers. Kill the SBU, and PL/N3s efforts would be for naught; the hours of waiting and preparation would amount to one huge goose-egg. And, of course, being bubbled would mean that the RUS/CFC fleet would be immune from any harassment whatsoever. As I mentioned before, these types of Capital slugfests are the unicorns of Eve PvP combat – an FCs dream. Killing an N3/PL Wrecking Ball fleet would show once and for all that the Kings of Supercapital Combat were in fact mortal. On top of that, a punishing loss would simply cripple PL/N3 for a non-insignificant amount of time before the ships could be replaced. On the day of the B0TLRD Accords being announced –an agreement between the CFC and PL to make a cartel around space ownership – these types of fights would be even /more/ rare. A figurative unicorn that dined of four-leaf clovers.

The RUS/CFC fleet had the numbers. Their plan was simple – come into system with subcaps and cyno their close-range Dreads into the PL/N3 Wrecking Ball and then unleash havoc in what would be the largest and bloodiest Capital fight Eve had ever seen. A crude plan, perhaps, but no doubt effective. All that was left to do was execute. While RUS/CFC vehemently argue against all things drones assign, they opted to bring drone-assigning Dominixes to the fight. Over a thousand of them. As they entered local PL/N3 were surprised by the turnout and, after doing some quick math, feared that they would lose the structure race to the Dreads and Domis alone. The combined RUS/CFC fleet were not here for a strategic advantage – the tower coverage meant that even if they did save the system PL/N3 could just put the system into reinforced and flaunt their Wrecking Ball again - instead they were out for blood . Smug messages of condolence between friends went out, notably to Sala Cameron who showed up in a Ragnarok. While the Rag was bait fit, there was no way it was going to survive 150 supers, 30 titans, 500 dreads, and 1800 subcaps. “RIP to your 4th Titan, sorry in advance~”

The RUS/CFC fleets left the SBU and came onto grid with the PL/N3 Wrecking Ball fleet at the IHU. Suspecting that the RUS/CFC strategy would be to use their close-range Dreads to bump Titans and Supers out of the Wrecking Ball formation, PL/N3 dropped a Cyno Inhibitor on themselves forcing the RUS/CFC fleet to take it out. After about 30 minutes of 10% tidi fighting RUS/CFC traded ~50 Domis of their 1000+ for the Cyno Inhibitor – a fantastic trade for the subcaps. Now came the tricky part – getting the 500 Dreads, 200 Supers,30 Titans, and 200 reinforcement Dreads into local with some 2700 already in it. Jumping onto the same grid with 2700 people is always a dangerous proposition. In The Old Days this resulted in many welps, and this was on a scale simply never-before seen. The RUS/CFC fleets either forgot the lessons of old or were simply overcome by greed and took the daring approach to cyno all of their Dreads on grid. Not only on grid, but actually inside the PL/N3 bubbles. Brazen. The call was made, the cynos deployed, and the Dreads began to jump. On the brink of Supercapital Armageddon, all hell broke loose.

PL/N3 command channel lit up; “what the fuck did they just do?! They’re cynoing into our bubbles with their subcap fleet on grid?!” The shock and awe would have to take a backseat, though, and PL/N3 quickly went to work breaking the fleet down into 5 distinct cores each shooting their own target. If they were to win they absolutely had to clear Dreads at a frenetic pace. This would be the only play PL/N3 had: clearing DPS before losing all of their repping power. The PL/N3 pings went wild: “Fight is on, when you die pod yourself to Amamake and come back in a new Dread – cyno chains up”. Fast reshipping was the best hope to clear damage, and the cache of Dreads and Carriers was ready to be depleted. Organized chaos from PL/N3 saw reports that the 5 groups were cutting through the RUS/CFC Dreads with ease – the DD tanks weren’t effective and Titans, which were split into pairs, were able to single-shot Dreads. Hearkening back to the old days, strange things began to happen. The RUS/CFC Dreads would simply vanish after taking damage. Others would remain invulnerable. The Dreads, visually stuck in a warp-tunnel by the RUS perspective, were materializing in HED and then being magically transported back to where they came in F4R. The node creaked to a halt, 25 minute module lag from the PL/N3 perspective. Drone assign simply broke. Credit to CCP on a day where most will blame them, the node did stay functional in the face of 4000 people on grid.

The RUS/CFC Dreads were showing up in clumps of 100, vanishing again before dying. After about an hour of this confusion (six minutes of elapsed real time), all of the RUS/CFC Dreads began to materialize in earnest. The 25 minute module lag, however, meant that the relatively uncoordinated dread fire was relegated to easily tankable splitfire. The only thing doing significant damage was the Titan Doomsdays – after all 25 minute module lag is irrelevant with hour-long cooldowns. Jumping onto a grid with 2700 people, of which 1800 are yours, is a rookie move by all accounts. It is what saw PL lose the then-largest capital fight in Y-2ANO some five years ago – a fight that CFC were involved in. The same type of fight that RUS experienced fighting NC in Uemon and O20 some three years ago. So a completely abysmal execution changed what was a decent chance at killing a Wrecking Ball fleet into an utter turkey shoot. RUS, dejected by this catastrophic failure, completely gave up on calling primaries. The CFC, equally frustrated at the failed execution, at least tried to make the best of the situation and killed bubbles allowing them to extract the bulk of their dreads. Meanwhile the BL component, the ~surprise~ 200 Dreads, simply opted to go home instead of showing up to the fight after RUS decided to cyno on grid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

[2:31:28 PM] The Mittani: gf gf on your turkeyshoot jean
[2:31:39 PM] The Mittani: this is an unplayable disaster
[2:31:50 PM] Jean Leaner: Im not even getting to turkeyshoot my fighter bombers wont deploy
[2:31:52 PM] The Mittani: nothing can even load or turn on hardeners so all those dreads are yours to kill~
[2:33:38 PM] DHD: THE COALITION NOTORIOUS FOR SHITSTACKING NUMBERS GETTING THEIR SHIT STACKED BECAUSE OF THEIR NUMBERS
[2:33:38 PM] DHD: HUE
[2:33:39 PM] DHD: HUE
[2:33:58 PM] The Mittani: if you upvote a r/eve thread a bunch about it maybe it'll turn the tide dhd~
[2:34:14 PM] DHD: WHY YES I WOULD LIKE TO LOAD THE SYSTEM WITH LIKE A THOUSAND SUBCAPS, THEN EAT SHIT TRYING TO JUMP IN DREADS AFTER
[2:34:29 PM] DHD: THIS IS A THING I THINK WILL GO WELL
Maar uhm, het is allemaal CCP's fout he! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
CCP had het beter kunnen aanpakken maar de CFC ook. Ben zelf CFC en dat geef ik gewoon toe. Mistakes were made. Hadden ze maar na moeten denken over het droppen van schepen in een systeem wat al zo zwaar belast is.

Een ding weet ik wel. Vind fleets zonder TiDi een stuk leuker :P

Het gevecht gisteren: YouTube: HED-GP 1.18/19.14 600% Speed 3900+ Local

[ Voor 31% gewijzigd door spookz0r op 19-01-2014 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

CCP heeft het toch wel enorm netjes gedaan aangezien ze in feite 3 nodes hebben toegewezen aan de staginsystems en HED-GP. Ik ken geen enkel spel dat 4000 man in local toestaat, laat staan 1000 mensen.

Bij nader inzien hadden de CFC en NeoDRF coalitie meer dan genoeg mensen in local: https://adashboard.info/intel/local/view/OTi2q7hD

Zelfs als je de unaffiliated bij elkaar optelt dan was het gevecht van 2117 vs 1657

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
nwagenaar schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:19:
CCP heeft het toch wel enorm netjes gedaan aangezien ze in feite 3 nodes hebben toegewezen aan de staginsystems en HED-GP. Ik ken geen enkel spel dat 4000 man in local toestaat, laat staan 1000 mensen.

Bij nader inzien hadden de CFC en NeoDRF coalitie meer dan genoeg mensen in local: https://adashboard.info/intel/local/view/OTi2q7hD

Zelfs als je de unaffiliated bij elkaar optelt dan was het gevecht van 2117 vs 1657
Netjes is maar hoe je het bekijkt. N3/PL zaten al 5 uur in het systeem en toen CFC vertrok ging de node down voor een remap. Toen kwamen ze er namelijk achter dat G-0 en HED nog op dezelfde node draaiden. Althans zo begreep ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
CFC heeft gegokt en verloren.

Iedereen weet dat de verdedigende partij die al in het systeem is een betere controle heeft over module respons.

Ik heb het verleden week nog in Hophib meegemaakt op een niet-gereinforcede node met 600 in local. We hadden als verdedigers alle drones uit en de aanvallende partij moest binnen springen en werden 1 voor 1 door de lag en tidi afgeknald, omdat hun modules niet aangingen.

CFC wist echt wel dat dit zou gebeuren met die aantallen al in local en hebben naar mijn mening op een node crash gegokt, Pech dus. Kudos voor CCP dat de node op bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:20
stealthgun schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:49:
[...]

Kijk ff naar de tijd. Ruim voor 'het gevecht' is het andere systeem van de hed-gp server gegooid. Dat andere systeem gooide dus al zijn spelers tijdelijk eruit.

Daarna was hed-gp een solosysteem op een reinforced soloserver. Die op dit moment naast gewoon top-of-the-line ook nog eens overclocked is.

Het geheugengebruik is leuk. Maar niet de bottleneck. Het eventuele gebruik van windows geen enkel issue. Het enige probleem is de slechte schaalbaarheid van singlethreaded applicaties. En het enige wat op de node wordt gedaan is de simulatie draaien. Dus geen chat (goons hebben wel een node laten crashen door local spam in het verre verleden), geen missiles (goons*), geen bounties, geen mail of convospam (goons*) etc.

Mijn favoriete opmerking die langskwam:
[2:33:38 PM] DHD: THE COALITION NOTORIOUS FOR SHITSTACKING NUMBERS GETTING THEIR SHIT STACKED BECAUSE OF THEIR NUMBERS
spookz0r schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:26:
[...]

Netjes is maar hoe je het bekijkt. N3/PL zaten al 5 uur in het systeem en toen CFC vertrok ging de node down voor een remap. Toen kwamen ze er namelijk achter dat G-0 en HED nog op dezelfde node draaiden. Althans zo begreep ik het.
Kijk naar de timestamp van erlendurs tweet (hierboven gelinked) - dat was ergens gisterochtend :)

[ Voor 23% gewijzigd door wheez50 op 19-01-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
€17.500 vannacht opgeblazen als ik het goed zie?

~650bil / 650 mil (per plex) * €17,50 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=21456230 < 657B en http://eve-kill.net/?a=kill_related&kll_id=21463870 < nog eens 40B en nog een gros inty's in de uren erna.
Ruwweg dus 700B zelfs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Als je zo met titans en caps smijt zal die 700 bil ongetwijfeld maar een druppeltje op die rijke plaat zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller

SerealKiller

Vind het gewoon balen dat ze geen T3 fleets hadden... anders had ik nu leuke zaken gedaan :)

Voor cap builders daarintegen is het weer goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
De_Bastaard schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:37:
€17.500 vannacht opgeblazen als ik het goed zie?

~650bil / 650 mil (per plex) * €17,50 ?
Op die manier rekenen slaat echt nergens op, alsof iedereen de isk koopt met een plex.
650mil isk heeft voor iemand die het heeft gekregen door ratten niet de zelfde waarde als voor iemand die 650mil isk heeft gekregen door een plex te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Dat is de enige manier om isk om te zetten in euros, dus dat is de 'koers' van isk tegenover euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Gaat wel lang duren om al die dreads weer te bouwen denk ik :D

Heel China aan het minen nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-12-2021

Handgas

My first shot:
[ 2014.01.18 18:21:33 ] (combat) <color=0xff00ffff><b>150</b> <color=0x77ffffff><font size=10>to</font> <b><color=0xffffffff>Kosuke Aldurald[C-DSD](Dominix)</b><font size=10><color=0x77ffffff> - Warden II - Penetrates

My last shot:
[ 2014.01.18 19:05:12 ] (combat) <color=0xff00ffff><b>23</b> <color=0x77ffffff><font size=10>to</font> <b><color=0xffffffff>Kosuke Aldurald[C-DSD](Dominix)</b><font size=10><color=0x77ffffff> - Warden II - Grazes
[ 2014.01.18 19:09:40 ] (info) Your client has waited <b>5 minutes</b> for a remote call to complete.<br>

1 uur en 45 minuten duurde het om een Dominix van N3 kapot te schieten met een vloot van 200+ Domis aan onze kant.

Ja het was echt een feest hoor, doe mij elke week zo'n battle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Tja , dat krijg je ook als je de slechste sentry drones gebruikt en zeker tegen gallente.
Kun je beter bouncers gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Hahahaha, alsof dat wat uitmaakt met 200*5 drones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Handgas schreef op zondag 19 januari 2014 @ 21:55:
Hahahaha, alsof dat wat uitmaakt met 200*5 drones.
Blijkbaar, het duurde 1 uur en 45 min.

270k alpha vs 315k alpha en dan heb je nog de kinetic resist die bij een domi hoger is dan explosive.
Dat is dus het verschil tussen een alpha en geen alpha.

En hun domi fits met alle links en titan boosts hebben ongeveer 274k ehp tegen kinetic...

Het is trouwens ook nog zonde van je drone bay, kun je beter een extra set bouncers of gardes meenemen voor het geval dat je sentry's kapot gaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Daisai op 19-01-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handgas

Handgas

Ja natuurlijk jongen, verkeerde keuze drones, zonde van mijn dronebay ook nog.

Soul crushing lag heeft er helemaal niets mee te maken. Nothing to see, please move along.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Zo, we zijn hard bezig met het reinforcen van diverse CFC towers om timers en gevechten te creeeren. Dat gaat ons redelijk goed af en vanavond waren we bezig om 3 towers te reinforcen.

Onze über-intel had enorm snel door dat ze wat van plan waren en inderdaad, we kregen next door bezoek van een 3-tal doctrines in de vorm van T3-cruiser fleet, Eagle fleet en een Crow Fleet. Toen we zagen dat ze range van de gate maakten gingen we naar binnen en kregen we dit als resultaat: http://www.triumvirate-al...ill_related&kll_id=138553 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:20
Handgas schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:34:

Soul crushing lag heeft er helemaal niets mee te maken. Nothing to see, please move along.
For want of a nail the shoe was lost.
For want of a shoe the horse was lost.
For want of a horse the rider was lost.
For want of a rider the message was lost.
For want of a message the battle was lost.
For want of a battle the kingdom was lost.
And all for the want of a horseshoe nail.

Ik denk dat als n3pl slechter had voorbereid, en cfc+allies *veel* minder fouten hadden gemaakt, de uitkomst van dit gevecht, ondanks ccp/lag, heel anders was geweest. En het is niet een enkel spijkertje. Het zijn keer op keer kleine foutjes: jumping in with active hardeners ipv passive ones. Jumping in on grid instead ping, gebruik van wardens ipv bouncers, etc etc. Dus je 'toontje' is nogal misplaatst. En juist dankzij het toontje hebben 'jullie' vet verloren.

Maar *alsjeblieft*, ga vooral door met geloven dat het alleen de lag was. Maak de volgende keer *alsjeblieft* weer dezelfde fouten. Je tranen smaken namelijk heerlijk *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
En ik kan je alvast vertellen dat slechte voorbereiding aan N3PL kant nagenoeg nooit voorkomt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Daarbij, als de tegenpartij klaagt over soul crushing lags, black screens, etc dan krijg je te horen: deal with it. Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daisai
Handgas schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:34:

Tja, met zo een instelling zul je nooit echt verder komen in een spel.
Lag voor alles de schuld geven terwijl de speler zelf fouten maakt is niks nieuws.

De titans van de N3 hadden ook last van de zelfde lag, maar die hadden geen problemen met hun doomsday toen ze de dreads afmaakte.

[ Voor 23% gewijzigd door Daisai op 20-01-2014 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Was het niet eerder zo dat dbrb zoveelmogelijk cfc in 1 systeem propte, iedereen zn drones liet lanceren om maar te voorkomen dat de node het zou overleven als we binnenjumpten? (niet 100% zeker, maar dat hoorde ik eerder :9 ) Gelukkig hebben we daarvan af gezien, want anders hadden wij zeker petitions mogen sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Of de node bewust te laten crashen, wat dit keer dus niet gebeurd is ... backfire :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madpilot0

madpilot0

I ain't mad

Ach, ik vond de nasleep leuker :) Genoeg inloggende domi's en andere schepen kunnen pakken. Was wel een duur weekend (+4 set + crusader kwijt door een instalock camp :+ ) Maar dat mag de pret niet drukken. Nieuwe set gekocht, heb nog 4 crusaders en 5 maledictions liggen. Die maar eventjes importeren binnenkort *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lethalnl
nou ik wilde dus een BR'ertje schrijven maar iemand van suddenly heeft een essay van 2200 woorden geschreven wat veel beter is dan wat ik kan uittikken met mijn zeer beperkte schrijvers talent.

gezien de lengte zal ik maar niet gaan quoten, dat wordt wat veel

dus linkje:

http://failheap-challenge...74&viewfull=1#post1004074

zal er wel dit over zeggen: nullsec mag lekker in nullsec blijven.

vraag me af wat er was gebeurt als PL niet vast zat en dus no-fun-allowed fleet in hysera had kunnen droppen....

en thank bob dat ik 4x zoveel ammo als normaal mee had, had nog maar 500 javelin over aan het einde

-------

en we eindigen de maandag update met een herrinering aan het feit dat een carrier aggressed op station altijd bait is als dit meerdere keren gebeurt na 5 min.

sommige zullen voor de lol nog wel eens sentries op een cruiser zetten die 0ms doet ofzo

maar als er meerdere keren undocked word en zelfs aggressed op een dread! dan had je die cyno wel aan kunnen zien komen.

http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=90305

UCF was waarschijnlijk weer stomdronken van de vodka ofzo, sukkels.

en 0ms lockable op de undock zitten met 0ms blap fit dreads in siege naast je is ook een geweldig idee natuurlijk (geddon&cynabal)

[ Voor 57% gewijzigd door lethalnl op 20-01-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stealthgun
Was het niet eerder zo dat dbrb zoveelmogelijk cfc in 1 systeem propte, iedereen zn drones liet lanceren om maar te voorkomen dat de node het zou overleven als we binnenjumpten? (niet 100% zeker, maar dat hoorde ik eerder :9 ) Gelukkig hebben we daarvan af gezien, want anders hadden wij zeker petitions mogen sturen ;)
De CFC is op dit moment wel met CCP in overleg, meer kan ik hier overzeggen. Dit omdat het het process niet ten goede zal komen.

Maar laten we het zo zeggen de eerste petitions zijn gemaakt.
Ach, ik vond de nasleep leuker :) Genoeg inloggende domi's en andere schepen kunnen pakken. Was wel een duur weekend (+4 set + crusader kwijt door een instalock camp :+ ) Maar dat mag de pret niet drukken. Nieuwe set gekocht, heb nog 4 crusaders en 5 maledictions liggen. Die maar eventjes importeren binnenkort
Mensen die inloggen zonder rescue fleet. Verdienen het ook :)

Pagina: 1 ... 55 ... 116 Laatste