@lethalnl heb je nog last gehad van die lui ? Wij kwamen ze eergisteren tegen in hado en hebben ze eerst ontweken en toen we terug kwamen met groter geschut om ze weg te jagen gingen ze heel snel weg. Gisteren heb ik ze niet meer gezien in iedergeval.
nog steeds hetzelfde gezeik met onze frig/solo pilots, als we met een fleet undocken zijn ze zo weg.
gisteren hadden we er eentje een tristan met een snake pod, POP
en een half uurtje op een machariel zitten azen...die krijgen we nog wel te pakken denk ik.
maar op zich willen we gewoon van ze af, laat ze maar lekker opdonderen naar auner ofzo
en een half uurtje op een machariel zitten azen...die krijgen we nog wel te pakken denk ik.
maar op zich willen we gewoon van ze af, laat ze maar lekker opdonderen naar auner ofzo
Verwijderd
capitals is een huge issue zelfde geldt voor T3 cruisers maar slowcats nerfen zou wel heel triest zijn. dan kunnen ze net zo goed alle capitals schrappenlethalnl schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:
ze kunnen als je het mij vraagt niets doen zonder een hele grote overhaul van caps
als ze slowcats nerfen dan nerfen ze ook triage carriers, en die hebben het al moeilijk zat.
en zonder slowcats is outnumbered een tegenstander aanpakken ook niet meer te doen, dan word n3 echt gesteamrolled
Jeetje, het lijkt zo kort geleden dat je dit hoorde:MacrosSimga schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:30:
[...]
Ik las het artikel gister al... Komt over als: Boehoe... *sniff *sniff, we kunnen niet winnen van slowcats.. dus ze zijn overpowered.
September 28, 2012 By The Mittani
With the upcoming changes to Heavy Missiles and the evolution of our fleet tactics, it’s necessary for us to emphasize training for the following ships:
Rokhs with T2 Railguns will eventually be replacing Maelstroms
Command Ships should become Boosting Lokis - we need more, badly.
Aim for a Dasboot Carrier - Archon or Thanatos with T2 Sentries
And to think they once said that computers would take away jobs.
Maar wat is de onzin dan? Carriers zijn eigenlijk altijd al overpowered geweest, enkel eerst gebrek aan aantal carrier pilots hield het beperkt, vooral voordat je echt kritische hoeveelheid archon RR jerk kon maken.madpilot0 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:25:
http://themittani.com/fea...s-online-death-subcapital
De status van 0.0 EvE haha.
Wel een (boat)load aan onzin zeg..
Die is grappig, dat was exact hetzelfde excuus dat werd gemaakt waarom de zwaar overpowered nanohacs niet generfed moesten worden: Anders konden ze niet risicoloos een grotere vloot aanvallen.lethalnl schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:11:
ze kunnen als je het mij vraagt niets doen zonder een hele grote overhaul van caps
als ze slowcats nerfen dan nerfen ze ook triage carriers, en die hebben het al moeilijk zat.
en zonder slowcats is outnumbered een tegenstander aanpakken ook niet meer te doen, dan word n3 echt gesteamrolled
Echter in beide gevallen is het onzin: bij nanohacs was de enige counter meer nanohacs. En hoewel ik niet meer in eve zit, van wat ik begrijp is de enige counter voor slowcats meer slowcats, danwel een hele zooi supers. Oftewel het is nog steeds een kwestie welke kant meer heeft. Enige wat ik zo gok is dat dus de N3 coalitie meer archon piloten heeft. Maar dat heeft uiteraard verder niks ermee te maken voor het algemene geval of je outnumbered kan winnen: Probeer maar eens outnumbered van slowcats te winnen. Hoe moet je dat doen als je dat zo belangrijk vindt?
Ik denk dat wat ccp mischien gaat wijzigen is om een carrier meer als een supercarrier te maken en alleen nog maar fighters toe te laten.
Ondanks dat ik vindt dat als ccp dit veranderd alle capital ships een beetje nutteloos aan het worden zijn (wat ik echt hoop dat ze niet gaan doen).
Is het mischien een feit dat de bonus op de archon gewoon te hoog zijn (in verglijking met andere carriers). Of ze moeten alle carriers upgraden of de archon omlaag brengen.
Ik ben van mening dat schepen in de zelfde klasse aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn.
Ondanks dat ik vindt dat als ccp dit veranderd alle capital ships een beetje nutteloos aan het worden zijn (wat ik echt hoop dat ze niet gaan doen).
Is het mischien een feit dat de bonus op de archon gewoon te hoog zijn (in verglijking met andere carriers). Of ze moeten alle carriers upgraden of de archon omlaag brengen.
Ik ben van mening dat schepen in de zelfde klasse aan elkaar gewaagd zouden moeten zijn.
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Verwijderd
alleen fighters in carrier zou echt zwaar fail zijnstealthgun schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:44:
Ik denk dat wat ccp mischien gaat wijzigen is om een carrier meer als een supercarrier te maken en alleen nog maar fighters toe te laten.
de bonus voor archon is niet te hoog, de blobs zijn te groot en dat komt omdat de power blocks alleen maar groter worden hoe hard CCP het ook tracht te fixen.
1 archon zelfs met goeie fit is zo te killen het wordt pas een probleem zodra je er meerdere tegenover je krijgt. dat de archon het populairst is is simpel omdat fighters niet usefull zijn in PVP en armor het populairst is dit heeft OA te maken met de slave set
Ik ben het totaal met je eens dat het een fail zou zijn, maar als je kijkt naar aller andere (super)cap nerfs die CCP heeft gedaan willen ze aldoor er voorgaan om capitals alleen maar voor capitals te maken.
De Titan tracking nerf heeft er voor gezorgd dat ze bijna niet meer in te zetten zijn voor sub-caps kills.
Ik ben bang (ondanks dat ik het er totaal niet mee eens ben) dat CCP met carriers het zelfde gaat doen of ze iig veel minder effectief te maken tegenover sub-caps.
Bedoel de CFC heeft al een counter voor de slow-cats maar er zijn nog wat logistieke problemen binnen -A- en razor die het nogal tegenhouden (ze proberen steeds tengus met bc's en dergelijke te fielden).
Het is niet de eerste keer dat er wordt gezegd over de Archon dat de bonus wel eens te hoog kan zijn, maar nu de Mittani zich er in mengt (of het nou voor eigen gewin is of niet wil ik graag in het midden laten) wordt het ineens 'nieuws'.
De Titan tracking nerf heeft er voor gezorgd dat ze bijna niet meer in te zetten zijn voor sub-caps kills.
Ik ben bang (ondanks dat ik het er totaal niet mee eens ben) dat CCP met carriers het zelfde gaat doen of ze iig veel minder effectief te maken tegenover sub-caps.
Bedoel de CFC heeft al een counter voor de slow-cats maar er zijn nog wat logistieke problemen binnen -A- en razor die het nogal tegenhouden (ze proberen steeds tengus met bc's en dergelijke te fielden).
Het is niet de eerste keer dat er wordt gezegd over de Archon dat de bonus wel eens te hoog kan zijn, maar nu de Mittani zich er in mengt (of het nou voor eigen gewin is of niet wil ik graag in het midden laten) wordt het ineens 'nieuws'.
Star Citizen Corp: United Exploration Cartel || United Exploration Cartel website.
Verwijderd
de archon en chimera hebben de beste bonus omdat ze helpen grote alpha strikes op te vangen andere carriers doen dat niet. de bonus van gallente is alleen zinvol als je fighters gebruikt en nidhugger alleen op rep amount, ook niet echt zinnig leuk maar niet hard nodigstealthgun schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 17:07:
Ik ben het totaal met je eens dat het een fail zou zijn, maar als je kijkt naar aller andere (super)cap nerfs die CCP heeft gedaan willen ze aldoor er voorgaan om capitals alleen maar voor capitals te maken.
aangezien armor carriers het populairst zijn omdat je ICM met slave set nog meer EHP krijgt en dus nog grotere alpha strikes kan opvangen iets wat met shield niet gaat omdat de shield implants alleen regen verhogen en das niet zo nuttig in grote fleets.
dus blijft archon over in grote fights dat is niet erg en dat maakt ze niet OP
De reactie van Grath op DBRBs post op Mittani.com zegt meer als genoeg.
http://themittani.com/fea...yet-subcaps-are-fine-htfu
Meer dan* genoegDe_Bastaard schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 22:14:
De reactie van Grath op DBRBs post op Mittani.com zegt meer als genoeg.

Verder qft (al zou ik een 10% minder dmg voor sentries misschien wel een redelijke nerf vinden)
Zo 2 accounts zijn weer actief en heb een leuke groep mensen gevonden om bij aan te sluiten, bedankt voor de tip.
Eerste twee weekjes in EVE zitten erop. Hoeveel ik me absoluut vermaak, vind ik het nog een beetje 'saai', d.w.z. dat er een hoop ingame-momenten zijn dat ik uit mijn neus zit te vreten. Security I is veel te makkelijk en komt nu alleen maar neer op 'ControlLeftmouse + W + F1'. Klik klik. Security twee mag nog niet. De actie is te traag.
Uiteindelijk kom je vast meer in de politics, economy, e.d. Voor je daar zit moet je echt wel hele flinke learningcurve overwinnen. We gaan het zien.
Uiteindelijk kom je vast meer in de politics, economy, e.d. Voor je daar zit moet je echt wel hele flinke learningcurve overwinnen. We gaan het zien.
Verwijderd
dat klopt wel aan het begin is het soms even doorbijten maar dat is de moeite waard hoor.Loekoe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:26:
Eerste twee weekjes in EVE zitten erop. Hoeveel ik me absoluut vermaak, vind ik het nog een beetje 'saai', d.w.z. dat er een hoop ingame-momenten zijn dat ik uit mijn neus zit te vreten. Security I is veel te makkelijk en komt nu alleen maar neer op 'ControlLeftmouse + W + F1'. Klik klik. Security twee mag nog niet. De actie is te traag.
Een tijd geleden toegang gekregen tot de blops groep van test maar tussen de deployment en FW niet te tijd genomen om eens daar werkelijk mee te gaan hunten tot afgelopen zaterdag. We werden gebrigded naar een ratting tengu welke snel dood was, een keurige kill van 800 M:
https://zkb.pleaseignore.com/detail/35874919/
Zijn we nog bezig met looten warped er ook nog een mach in, points landen en ook deze smelt snel voor onze ogen. Blijkt het ding aardig leuk geblinged te zijn waardoor we nog een kill van 2.6 B (https://zkb.pleaseignore.com/detail/35874931/) kunnen toevoegen aan de stats.
Uiteraard de nodige tears in local, een goed besteede zaterdag avond
@ Loekoe
Als het goed is moet je binnen de 20 missies zeker wel toegang hebben tot een hogere agent. Ik kan je ook zeker aanraden de benodigde skills (Connections, Diplomacy, Negotiation en Social) voor missie te trainen om zodoende per missie meer standing en reward te krijgen.
Om standing met een agent/corp te verkrijgen deed ik in het begin altijd coerier missies. Spannend is het niet maar doordat je tig missies kan ophalen om ze vervolgens allemaal in 1 klap af te ronden gaat het wel lekker snel.
https://zkb.pleaseignore.com/detail/35874919/
Zijn we nog bezig met looten warped er ook nog een mach in, points landen en ook deze smelt snel voor onze ogen. Blijkt het ding aardig leuk geblinged te zijn waardoor we nog een kill van 2.6 B (https://zkb.pleaseignore.com/detail/35874931/) kunnen toevoegen aan de stats.
Uiteraard de nodige tears in local, een goed besteede zaterdag avond
@ Loekoe
Als het goed is moet je binnen de 20 missies zeker wel toegang hebben tot een hogere agent. Ik kan je ook zeker aanraden de benodigde skills (Connections, Diplomacy, Negotiation en Social) voor missie te trainen om zodoende per missie meer standing en reward te krijgen.
Om standing met een agent/corp te verkrijgen deed ik in het begin altijd coerier missies. Spannend is het niet maar doordat je tig missies kan ophalen om ze vervolgens allemaal in 1 klap af te ronden gaat het wel lekker snel.
Eve char: Warock <TEST>
Zo heb ik ook wel een grappige zondagavond gehad
Beetje de russen porren met een kleine fleet. En we zouden lazy legion niet zijn als we voor 6 jumps een bridge kregen met een titan
https://www.pandemic-legi...%2019:15:00&system=KDF-GY
Waaronder een sleipnir (met dg loot) en een pod van 1b.
Russen undockten een ware rail moa fleet om ons terug te pakken. Maar nadat we een paar bootjes kwijtraakten zijn we even wat verder weg gaan hangen. 2 min later hangt er een lootende vagabond en hebben we die nog gepakt
Beetje de russen porren met een kleine fleet. En we zouden lazy legion niet zijn als we voor 6 jumps een bridge kregen met een titan
https://www.pandemic-legi...%2019:15:00&system=KDF-GY
Waaronder een sleipnir (met dg loot) en een pod van 1b.
Russen undockten een ware rail moa fleet om ons terug te pakken. Maar nadat we een paar bootjes kwijtraakten zijn we even wat verder weg gaan hangen. 2 min later hangt er een lootende vagabond en hebben we die nog gepakt
Haha nee dank je, laat ze maar richting Konora gaan dan hebben we er beide geen last vanlethalnl schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:19:
nog steeds hetzelfde gezeik met onze frig/solo pilots, als we met een fleet undocken zijn ze zo weg.
En geen geaccepteerde missies alsnog cancellen want dat gaat je een zware standings hit opleveren en val je meteen weer een eind terug. Maar ja, in eerste instantie is het een kwestie van wat isk opbouwen. En aansluiten bij een corp die nieuwe spelers helpt kan ook erg helpen.Loekoe schreef op maandag 13 januari 2014 @ 00:26:
damn wij gaan niet lekker deze week/maand
68% efficiency, dat boeit op zich geen ene flikker maar toch.....het is wel een reflectie van de engagements die we maken.
zal er een paar noemen
http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=88884
begint als een 'hangar clearance roam' waar ze triage droppen....op drone assist
eikels....
fleet helemaal kapot gevolleyed, triage tackled en bloed structure
we bridgen uiteindelijk NA dat de triage dood (goed achter slecht aan heet dat geloof ik?) is een abso fleet erin, meeste gaan dood door alpha maar 40% ofzo van de losses is puur omdat die sukkels buiten rep range van de triage waren. (altijd 42 km aanhouden, 50 als ze zeggen dat dat kan is mijn vuistregel)
fucking drone assist ook....
ben in ieder geval blij dat m'n legion nog leeft.
-------
http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=89203
100mn armor roam in null
beetje lopen kutten met ratters met redelijk succes
maar dan scouten we TRI met een POS reinforce fleet van 7 dreads en...je raad het al: drone assist!
op zich een goed gevecht, maar die sentries komen me wel de strot uit zeg.
wij landen dus midden op de dreads....WHOOOP....-6 dreads -_-
de laatste zal wel vergeten zijn siege red te gaan, die is dus deaud
daarna als kippen zonder kop door ishtars laten kiten.....zucht, ik zou willen dat ik kon FC'en dan waren we al lang verder gaan zoeken naar andere fleets
of die naga fleet meteen aangepakt ofzo
maar t3's voor random spul uit die vloot traden was niet goed.
68% efficiency, dat boeit op zich geen ene flikker maar toch.....het is wel een reflectie van de engagements die we maken.
zal er een paar noemen
http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=88884
begint als een 'hangar clearance roam' waar ze triage droppen....op drone assist
eikels....
fleet helemaal kapot gevolleyed, triage tackled en bloed structure
we bridgen uiteindelijk NA dat de triage dood (goed achter slecht aan heet dat geloof ik?) is een abso fleet erin, meeste gaan dood door alpha maar 40% ofzo van de losses is puur omdat die sukkels buiten rep range van de triage waren. (altijd 42 km aanhouden, 50 als ze zeggen dat dat kan is mijn vuistregel)
fucking drone assist ook....
ben in ieder geval blij dat m'n legion nog leeft.
-------
http://shadowcartel.com/kb/?a=kill_related&kll_id=89203
100mn armor roam in null
beetje lopen kutten met ratters met redelijk succes
maar dan scouten we TRI met een POS reinforce fleet van 7 dreads en...je raad het al: drone assist!
op zich een goed gevecht, maar die sentries komen me wel de strot uit zeg.
wij landen dus midden op de dreads....WHOOOP....-6 dreads -_-
de laatste zal wel vergeten zijn siege red te gaan, die is dus deaud
daarna als kippen zonder kop door ishtars laten kiten.....zucht, ik zou willen dat ik kon FC'en dan waren we al lang verder gaan zoeken naar andere fleets
of die naga fleet meteen aangepakt ofzo
maar t3's voor random spul uit die vloot traden was niet goed.
Je had natuurlijk ook wat logistics mee kunnen nemen toen jullie die absolutions in jumpten ... om dan helemaal op een Triage te vertrouwen, ik weet het niet hoor.
Volgens mij had je die fight best kunnen winnen als je een wat andere samenstelling had genomen van fleet
Volgens mij had je die fight best kunnen winnen als je een wat andere samenstelling had genomen van fleet
jup, command ships tegen senties is fucking idioot maar ik maak die beslissing niet
de triage op zich was prima, maar als je buiten range burned dan is dat snel over (we hadden er nog 2 op backup staan voor repositioning etc)
logistics was op dat moment geen optie, oneiros gebruiken we practisch niet en guardians duurt meestal te lang voor een 'pak een X en warp naar de titan' vloot
de triage op zich was prima, maar als je buiten range burned dan is dat snel over (we hadden er nog 2 op backup staan voor repositioning etc)
logistics was op dat moment geen optie, oneiros gebruiken we practisch niet en guardians duurt meestal te lang voor een 'pak een X en warp naar de titan' vloot
Ja oke maar als iemand dan je triage sloopt ben je helemaal bekeken
De tank van zo'n Abso is opzich prima, maar je moet hem wel in leven kunnen houden. Die drones schieten waarschijnlijk vanaf een stuk verder dan de range van die Abso's, toch?
De tank van zo'n Abso is opzich prima, maar je moet hem wel in leven kunnen houden. Die drones schieten waarschijnlijk vanaf een stuk verder dan de range van die Abso's, toch?
Drone assist is echt zwaar (maar dan ook zwaar) 'kapot' op het moment...
Drone assist is het probleem niet direct. Als je 200 archons in een fleet hebt, kan je net zo goed iedereen laten locken en de drones laten engagen. Goed, de directe alpha is minder omdat niet alles in 1x aankomt maar uiteindelijk denk ik niet dat het heel veel verschil gaat maken.
Ik denk dat er eerder naar sentrys gekeken moet worden. Drones die (nu met assist) 180km halen is raar. Tuurlijk halen ze de 180km niet meer als je geen assist meer hebt, je hebt dan immers sensorboosters nodig en dan kan je nier meer 4x faction omni fitten. Of je moet een dedicated resebo fleet hebben, dan omzeil je dat probleem ook weer.
Ik denk dat er eerder naar sentrys gekeken moet worden. Drones die (nu met assist) 180km halen is raar. Tuurlijk halen ze de 180km niet meer als je geen assist meer hebt, je hebt dan immers sensorboosters nodig en dan kan je nier meer 4x faction omni fitten. Of je moet een dedicated resebo fleet hebben, dan omzeil je dat probleem ook weer.
daar zit het grootste gedeelt van het probleem
en, en, en,en
en projection, en lock range, en damage, en lock time, en alpha
sentry carriers zonder assist en minder fitting keuzes voor de mids?
waarschijnlijk prima gebalanced.
en, en, en,en
http://themittani.com/fea...yet-subcaps-are-fine-htfulethalnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:00:
en, en, en,en
nog maar een keer...
Ik zou nogsteeds terug willen naar de tijd met meer small gang warfare. 10-15 man gangs. Zoiets als we gister deden was best leuk. Maar de kans is gewoon zo groot dat er meteen 1:10 undocked word en je gewoon niks kan doen.
Hoe is small gang warfare in wormholes dan? En dan bedoel ik kleine fleets met 2 logi en dan van wh naar wh gaan.
Hoe is small gang warfare in wormholes dan? En dan bedoel ik kleine fleets met 2 logi en dan van wh naar wh gaan.
in lowclass zie je dat nog best wel veel (relatief gezien, WH space is qua activiteit per system natuurlijk erg stil)
maar als je bl0b it with fire of SSC ofzo ziet kan je 99% van de tijd beter meteen je POS weer induiken
maar als je bl0b it with fire of SSC ofzo ziet kan je 99% van de tijd beter meteen je POS weer induiken
Ik snap het hele punt niet, Een gang van 1000+ mensen is te counteren door een fleet van 200 ships die in waarde en skill requirements net zo duur al dan niet 2x duurder is (als alle fit requirements van PL aangehouden worden.) en ruim vier keer langer duurt om voor te trainen. Maar het doet maar ongeveer even veel damage als 400 domies of whatever de tegenpartij gebruikt.lethalnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 15:00:
en, en, en,en
Als jij wilt dat BLOB = win is dan moet je vooral de huidige carrier fleets gaan lopen nerfen. Maar volgens mij is het altijd de bedoeling geweest dat numbers gebalanceerd moet kunnen worden met experience en geld. Een carrier die wij in PL vliegen kost alleen al aan drones ruim rond de 1B en dat is simpel weg rond de 100 sentries van ieder soort en fighters. De actieve tank kan ook al gauw rond de 1B kosten tenminste ik heb gewoon B type hardners + een faction ENAM. 3x faction tracking voor de drones. En dan nog een pasieve fit B type. Zelf zit ik er nog aan te denken een low grade slave set te halen dan heb ik igg ook geen last van die omega fleets
Dan heb je het dus over +- 800b vs 200b. Als dat geen mooie balans is dan weet ik het ook niet.
Moet jij me anders eens uitleggen hoe je kan verdedigen tegen een 1k man battleship blob
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
tsk, geen 4x faction omni?Shunt schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:36:
[...]
Ik snap het hele punt niet, Een gang van 1000+ mensen is te counteren door een fleet van 200 ships die in waarde en skill requirements net zo duur al dan niet 2x duurder is (als alle fit requirements van PL aangehouden worden.) en ruim vier keer langer duurt om voor te trainen. Maar het doet maar ongeveer even veel damage als 400 domies of whatever de tegenpartij gebruikt.
Als jij wilt dat BLOB = win is dan moet je vooral de huidige carrier fleets gaan lopen nerfen. Maar volgens mij is het altijd de bedoeling geweest dat numbers gebalanceerd moet kunnen worden met experience en geld. Een carrier die wij in PL vliegen kost alleen al aan drones ruim rond de 1B en dat is simpel weg rond de 100 sentries van ieder soort en fighters. De actieve tank kan ook al gauw rond de 1B kosten tenminste ik heb gewoon B type hardners + een faction ENAM. 3x faction tracking voor de drones. En dan nog een pasieve fit B type. Zelf zit ik er nog aan te denken een low grade slave set te halen dan heb ik igg ook geen last van die omega fleets. Samen zit je dan toch al snel rond de 3 a 4b per archon. Dat tegen wat 150m / 200m per domi ?
Dan heb je het dus over +- 800b vs 200b. Als dat geen mooie balans is dan weet ik het ook niet.
Moet jij me anders eens uitleggen hoe je kan verdedigen tegen een 1k man battleship blob
Ik heb dan wel weer 4x C-type passives
aan de ene kant mogen ze van mij dat hele blobbing gebeuren uitbannen, CFC zou eigenlijk op eigen initiatief zichzelf op moeten heffen.
en de carrier zelf is prima, alleen drone assist niet
vanuit een metagaming standpunt kan N3 niet zonder drone assist overleven, maar vanuit een game design perspectief is het gewoon slecht
het wordt op veel kleinere schaal ook misbruikt
vanuit een metagaming standpunt kan N3 niet zonder drone assist overleven, maar vanuit een game design perspectief is het gewoon slecht
Miss dat N3 niet zonder drone assist kan, zo kan CFC niet winnen zonder grote blobs....
Maar ja, opheffen doe je niet zomaar, als een groep eenmaal wint (nouja, of mittens heeft die zegt dat ze goed zijn & alles winnen), dan blijven mensen bij elkaar. Tuurlijk is het niet leuk om een kleine groep te joinen die alleen maar schepen verliest. Ik zou het dan snel gezien hebben.
Voor nu blijft het gewoon zo dat als er een kritisch systeem is, CFC er mensen in blijft pompen tot het systeem net niet uit te voegen barst.
Ik moet ergens toch weer terugdenken aan Y-2ANO
Voor nu blijft het gewoon zo dat als er een kritisch systeem is, CFC er mensen in blijft pompen tot het systeem net niet uit te voegen barst.
Ik moet ergens toch weer terugdenken aan Y-2ANO
Verwijderd
Kijk hoewel ik niet in 0.0 bivakkeer, ik heb namelijk geen zin om mij bij een grote alliance aan te sluiten. Vind ik er wel wat van, op het moment dat cfc vind dat ze iets niet aankunnen met hun tactics dan is het OP.
Misschien zouden ze gewoon eens moeten kijken wat wel werkt in plaats van die blobs met 1000 man aan beide kanten. Zij vinden we zijn met meer dus moeten we ook winnen en dat is per definitie niet zo.
Misschien zouden ze gewoon eens moeten kijken wat wel werkt in plaats van die blobs met 1000 man aan beide kanten. Zij vinden we zijn met meer dus moeten we ook winnen en dat is per definitie niet zo.
De drone assist maakt het alleen gemakkelijker om focus te krijgen Het zelfde trukje kan je ook uit halen zonder assist alleen dan zonder omnies en lastiger tegen small tackle. Verder zijn er zeer veel counters tegen assists maar worden ze niet "goed" gebruikt. damps / jamming / de assist af schieten enz enz enz enz. Met e drawbacks die drones hebben mogen ze ook best wat pro's hebben verder is het assist zo broken als het kan (in de negatieve manier) zo ben je in tidi 50% van je tijd bezig met nieuwe drones uit gooien omdat ze bugged zijn op de assist.lethalnl schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:42:
aan de ene kant mogen ze van mij dat hele blobbing gebeuren uitbannen, CFC zou eigenlijk op eigen initiatief zichzelf op moeten heffen.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Nou eigenlijk is het grootste probleem dat een gevecht zich niet kan escaleren.Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 16:50:
We hebben het de laatste tijd een aantal keer gezien dat de server het gewoonweg begeeft.
Dit is heel erg jammer omdat dit er voor zorgt dat er niet genoeg caps kapot geknalt worden en blijft het ook altijd safe om zulke aantallen archons te droppen.
subcaps on field wordt gecounterd door carriers, waarop dreads ingezet worden. die daarna weer gecounterd worden door supers en weg is je servertje.
Om de balans goed te bewaren is het belangrijk dat deze gevechten gewoon uitgevochten kunnen worden.
Maakt niet uit wie er wint...CFC heeft zichzelf ermee omdat de subcaps nog on field zijn terwijl ze dreads als counter deployen wat al een achterlijke hoeveelheid mensen in een systeem propt. En dan moet het dure spul nog binnen jumpen.
Desnoods zorgen ze ervoor dat drones + wrecks verdwijnen tot de battle uitgevochten is om tidi tegen te gaan.
Ipv 200 extra maelstroms kunnen ze ook supers of normale caps injumpen...
Het zijn ook allemaal carebears, die grote allianties, willen gewoon geen enkel risico lopen, dus vandaar, dat de blobs over de jaren steeds groter worden 
Maar ff zonder gekkigheid:
Eerste puntje:
Blackops en covop cyno's helpen blobs ook al in de hand, niemand durft meer te roamen of kleine gevechten aan te gaan, zonder dat er een team blackops standby staat, want stel je voor dat degene die jouw gebied binnenvliegt ineens de cyno aanzet
Tweede puntje:
Dat ccp de mineralen veel te duur gemaakt heeft qua tijdsinvestering helpt ook geen mallemoer eraan, blobben wordt daardoor haast een must, want het kost veel te veel qua tijd om mineralen te krijgen en nieuwe schepen te bouwen.
Ik snap gewoon niet meer, wat ccp nu voor ogen heeft met eve, volgens mij zijn ze de richting compleet kwijt. Schepen makkelijker bouwen==mensen nemen makkelijker risico's met schepen.
Alleen, ccp zit overal maar extra tijd aan toe te voegen.
Drone alloys eruit== lading mineralen minder per dag aan spel toegevoegd, echter minen werd niet verbeterd, terwijl aantal miners ook absoluut niet toenam, dus resultaat is al tijden: mineraalprijzen vliegen door dak.
Schepen worden eigenlijk veel te duur, terwijl als puntje bij paaltje komt, je gewoon lekker tegen mekaar wil knallen en daarna je schip gewoon wil vervangen.
En dingen die duur zijn qua investering bescherm je beter, dus iedereen let beter op, dat ze hun schip/schepen niet verliezen.
Dus ja, je kunt de spelers (en dus allianties en coalities) het ook niet verwijten, dat men gaat blobben.
Het is puur CCP, die het door allerlei veranderingen stimuleert.
Laten we eerlijk wezen: als er in de komende tijd een paar echte supergrote slachtvelden plaats gaat vinden, waarbij een paar coalities tot het laatste moment doorvechten en er ladingen capitals gaan sneuvelen, dan gaan de prijzen van de mineralen waarschijnlijk voor sommige soorten verdubbelen.
Want meeste capitals in het spel zijn gebouwd toen alloys nog vrij beschikbaar waren en op dit moment zijn er gewoon niet meer genoeg miners (en die zullen er ook niet komen), om grote aantallen capitals te vervangen.
Dus iedereen zit eigenlijk onbewust hun vloten te beschermen, door ze eigenlijk alleen te gebruiken als ze verwachten dat de winstkans (met weinig eigen verlies) superhoog is.
Kort: laat ccp mineralen maar sneller in het spel brengen door miners, doe alle refines maar 2x de hoeveelheden mineralen opleveren, das kleine stap in de richting om mensen, weer wat makkelijker schepen te laten verliezen.
Maar ff zonder gekkigheid:
Eerste puntje:
Blackops en covop cyno's helpen blobs ook al in de hand, niemand durft meer te roamen of kleine gevechten aan te gaan, zonder dat er een team blackops standby staat, want stel je voor dat degene die jouw gebied binnenvliegt ineens de cyno aanzet

Tweede puntje:
Dat ccp de mineralen veel te duur gemaakt heeft qua tijdsinvestering helpt ook geen mallemoer eraan, blobben wordt daardoor haast een must, want het kost veel te veel qua tijd om mineralen te krijgen en nieuwe schepen te bouwen.
Ik snap gewoon niet meer, wat ccp nu voor ogen heeft met eve, volgens mij zijn ze de richting compleet kwijt. Schepen makkelijker bouwen==mensen nemen makkelijker risico's met schepen.
Alleen, ccp zit overal maar extra tijd aan toe te voegen.
Drone alloys eruit== lading mineralen minder per dag aan spel toegevoegd, echter minen werd niet verbeterd, terwijl aantal miners ook absoluut niet toenam, dus resultaat is al tijden: mineraalprijzen vliegen door dak.
Schepen worden eigenlijk veel te duur, terwijl als puntje bij paaltje komt, je gewoon lekker tegen mekaar wil knallen en daarna je schip gewoon wil vervangen.
En dingen die duur zijn qua investering bescherm je beter, dus iedereen let beter op, dat ze hun schip/schepen niet verliezen.
Dus ja, je kunt de spelers (en dus allianties en coalities) het ook niet verwijten, dat men gaat blobben.
Het is puur CCP, die het door allerlei veranderingen stimuleert.
Laten we eerlijk wezen: als er in de komende tijd een paar echte supergrote slachtvelden plaats gaat vinden, waarbij een paar coalities tot het laatste moment doorvechten en er ladingen capitals gaan sneuvelen, dan gaan de prijzen van de mineralen waarschijnlijk voor sommige soorten verdubbelen.
Want meeste capitals in het spel zijn gebouwd toen alloys nog vrij beschikbaar waren en op dit moment zijn er gewoon niet meer genoeg miners (en die zullen er ook niet komen), om grote aantallen capitals te vervangen.
Dus iedereen zit eigenlijk onbewust hun vloten te beschermen, door ze eigenlijk alleen te gebruiken als ze verwachten dat de winstkans (met weinig eigen verlies) superhoog is.
Kort: laat ccp mineralen maar sneller in het spel brengen door miners, doe alle refines maar 2x de hoeveelheden mineralen opleveren, das kleine stap in de richting om mensen, weer wat makkelijker schepen te laten verliezen.
Dat is echt nieuw voor mij, ik gebuik zelf een black-ops maar wij hebben hem echt nog nooit daarvoor ingezet. En als er een cyno aangaat, wat dan. Dat is toch gewoon het risico van null-sec? Ik zit zelf in een best grote alliance met veel space. Wij kunnen altijd wel een defence fleet opzetten.bangkirai schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:31:
....
Eerste puntje:
...
Maar wij hebben op alles alwel eens een cyno geplaats... rattlesnake... done, Orca... done, golem? ... done.
Ze zien het nooit aankomen, verwachten een verdwaalde ratter... ehh points? ... webs? ... bam cyno!!!
[ Voor 9% gewijzigd door stealthgun op 13-01-2014 20:07 ]
Hoppa, gisteren me eerste echte roam weer gehad na tijdje ziek geweest te zijn (iets met kerstmaal wat heeeeel lelijk gevallen is). Nu weer back on track en wat de avond zou brengen had ik nooit kunnen zien aankomen.
Het werd uiteindelijk een dessy run omdat we in eerste instantie maar met 6 man waren, als eerste gingen we richting Aset vanwege de scrubs die daar gevestigd zijn sinds kort wat ik wist door intel van lethalnl
. Onderweg sloten nog wat andere corp members aan en werden het tussen de roam door al snel meer.
Merlin & Pod
In Aset aangekomen ging het snel, de eerste Merlin ging plop en tevens ook zijn pod:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380225
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380227
Caracal
Niet lang daarna ging een Caracal neer van iemand uit diezelfde Alliance:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380147
Merlin
3 minuten later was het al weer raak, heerlijk hoe snel dat ging. Dit keer weer een Merlin:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380457
Hawk & Pod van Griffin
Na een hele lange tijd rondgevlogen na onze laatste kill konden we maar niks vinden, tot op een gegeven moment we op een Hawk stuiten en nog wat ships. Ik sta helaas niet op elke KM dus kan ze niet allemaal linken. Uiteraard gingen ook deze neer:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381202 (Hawk)
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381155 (Pod van een Griffin uit me hoofd)
Thrasher
Een tijdje daarna gingen we af op bait omdat er eigenlijk genoeg van hadden, deze groep bleek helaas groter dan gedacht en verloren we 3 dessy's waaronder de mijne. Al hadden we nog wel o.a. een Thrasher mee kunnen pakken en nog wat ships, echter sta ik alleen op de KM van de Thrasher:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381841
Mijn dessy
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382130
Imperial Navy Slicer & Pod
Terug in Auner pakte ik me Slasher en ging ik vast vooruit scouten omdat de rest terug kwam, ik vond daar een Imperial Navy Slicer en kon hem tackelen omdat ik op 0 kon warpen van hem. Deze ging ook plop en weer tevens zijn pod:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382255
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382616
Terug kijkend op de avond, had ik een geslaagde avond na zo lang niks gedaan te hebben. Veel DPS gedaan, lekker kunnen tackelen zowel in me dessy als me Slasher. Inmiddels ben ik ook de barrière van -5.0 gepasseerd dus officieel nu een outlaw
Dit was trouwens me eerste keer in een dessy, maar zeker niet de laatste keer! Al zeg ik het zelf, not bad
Het werd uiteindelijk een dessy run omdat we in eerste instantie maar met 6 man waren, als eerste gingen we richting Aset vanwege de scrubs die daar gevestigd zijn sinds kort wat ik wist door intel van lethalnl

Merlin & Pod
In Aset aangekomen ging het snel, de eerste Merlin ging plop en tevens ook zijn pod:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380225
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380227
Caracal
Niet lang daarna ging een Caracal neer van iemand uit diezelfde Alliance:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380147
Merlin
3 minuten later was het al weer raak, heerlijk hoe snel dat ging. Dit keer weer een Merlin:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21380457
Hawk & Pod van Griffin
Na een hele lange tijd rondgevlogen na onze laatste kill konden we maar niks vinden, tot op een gegeven moment we op een Hawk stuiten en nog wat ships. Ik sta helaas niet op elke KM dus kan ze niet allemaal linken. Uiteraard gingen ook deze neer:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381202 (Hawk)
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381155 (Pod van een Griffin uit me hoofd)
Thrasher
Een tijdje daarna gingen we af op bait omdat er eigenlijk genoeg van hadden, deze groep bleek helaas groter dan gedacht en verloren we 3 dessy's waaronder de mijne. Al hadden we nog wel o.a. een Thrasher mee kunnen pakken en nog wat ships, echter sta ik alleen op de KM van de Thrasher:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21381841
Mijn dessy
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382130
Imperial Navy Slicer & Pod
Terug in Auner pakte ik me Slasher en ging ik vast vooruit scouten omdat de rest terug kwam, ik vond daar een Imperial Navy Slicer en kon hem tackelen omdat ik op 0 kon warpen van hem. Deze ging ook plop en weer tevens zijn pod:
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382255
http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=21382616
Terug kijkend op de avond, had ik een geslaagde avond na zo lang niks gedaan te hebben. Veel DPS gedaan, lekker kunnen tackelen zowel in me dessy als me Slasher. Inmiddels ben ik ook de barrière van -5.0 gepasseerd dus officieel nu een outlaw
netjes, 2 van die north is coming kneuzen 
ikzelf gisteren wat PVE gedaan (heb nog 5b lening staan mijn voor laatste character aankoop
)
maar bijna weer in het zwart
zitten jagen op wat wormhole carebears maar iemand anders verstierde de boel, bah.....bijna een setje battleships gehad tot een andere connection probes uit gooide en ze hun POS weer indoken.....
waarom d-scannen mensen niet eerst
?
2 battleships in space en sleeper wrecks...kom op zeg....
ikzelf gisteren wat PVE gedaan (heb nog 5b lening staan mijn voor laatste character aankoop
zitten jagen op wat wormhole carebears maar iemand anders verstierde de boel, bah.....bijna een setje battleships gehad tot een andere connection probes uit gooide en ze hun POS weer indoken.....
waarom d-scannen mensen niet eerst
Ach ja, sukkels heb je altijd en elke corp/Alliance heeft zo'n special person 
Ondertussen ben ik netjes geïntegreerd binnen mijn nieuwe corp en Alliance (doctrines aangeschaft, lid geworden van de facebook group, corpmates trollen en getrolled worden, etc). Ik moet zeggen dat het toch wel enorm leuk is om met oude bekenden te babbelen en te ouwehoeren
Ondertussen ben ik netjes geïntegreerd binnen mijn nieuwe corp en Alliance (doctrines aangeschaft, lid geworden van de facebook group, corpmates trollen en getrolled worden, etc). Ik moet zeggen dat het toch wel enorm leuk is om met oude bekenden te babbelen en te ouwehoeren
[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 14-01-2014 10:16 ]
Die 2 gingen echt snel neerlethalnl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:07:
netjes, 2 van die north is coming kneuzen
ikzelf gisteren wat PVE gedaan (heb nog 5b lening staan mijn voor laatste character aankoop)
waarom d-scannen mensen niet eerst?
Wel lelijk dat mensen dat verstieren maar misschien was dat de intentie wel, van pirates carebears proberen te maken. Heb je de "dader" niet kunnen vinden dan ?
Hahaha ja en meestal zijn die er zo uit te vissen, bij ons in iedergeval welnwagenaar schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:13:
Ach ja, sukkels heb je altijd en elke corp/Alliance heeft zo'n special person
Fijn te horen dat je goed bent geïntegreerd, zaten er nog veel oude bekenden in ?
Twee jaar geleden was dat al een standaard iets, en ik verwacht zo dat het niet minder is geworden, buiten cyno jammed systemen was het al erg riskant om zonder zware backup iemand aan te vallen die je niet kent (dan waren het meestal cyno alts), en binnen cynojammed systemen waren de schepen die een cov ops cyno kunnen fitten nagenoeg altijd bait.stealthgun schreef op maandag 13 januari 2014 @ 20:05:
[...]
Dat is echt nieuw voor mij, ik gebuik zelf een black-ops maar wij hebben hem echt nog nooit daarvoor ingezet. En als er een cyno aangaat, wat dan. Dat is toch gewoon het risico van null-sec? Ik zit zelf in een best grote alliance met veel space. Wij kunnen altijd wel een defence fleet opzetten.
Maar wij hebben op alles alwel eens een cyno geplaats... rattlesnake... done, Orca... done, golem? ... done.
Ze zien het nooit aankomen, verwachten een verdwaalde ratter... ehh points? ... webs? ... bam cyno!!!
En wat gezegd was, de oplossing daarvoor is simpelweg een grotere blob brengen, die bijvoorbeeld als een black ops rondvliegt, op zijn minst die neer kunnen krijgen, wat er ook door de cyno komt. Maar ook verder simpelweg zorgen dat jij meer hebt dan wat je tegenstander als backup zou kunnen hebben. En tja als die geen backup heeft, dan wordt hij verschrikkelijk geblobbed.
Dat is inderdaad het risico van nullsec (en ook low sec), maar mensen proberen dat risico te minimaliseren -> blobs.
Dat hele gedoe met carriers en assists heeft dan ook helemaal niks te maken met outnumbered fighting, of anti-blob. Het is gewoon een alternatieve blob die effectiever is, als je de SP ervoor hebt.
Verwijderd
eigenlijk is het zo dat de slowcats het antwoord waren op de vele nerfs die alle andere caps het (nagenoeg) onmogelijk maakte enige effectiviteit te hebben tegen sub caps. wat in mijn ogen niet reeel is.Sissors schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:52:
Dat is inderdaad het risico van nullsec (en ook low sec), maar mensen proberen dat risico te minimaliseren -> blobs.
Dat hele gedoe met carriers en assists heeft dan ook helemaal niks te maken met outnumbered fighting, of anti-blob. Het is gewoon een alternatieve blob die effectiever is, als je de SP ervoor hebt.
de slowcat is op geen enkele manier OP logischerwijs is een grote fleet van slowcats pijnlijk om tegen te vechten zeker als je dat perse met subcaps wil doen, dat is niet alleen pijnlijk het is zelfmoord.
blobben is gewoon iets wat tegen gegaan moet worden en dat is lastig in 0.0 dat is ook de reden dat ik nu in WH corp zit (al ben ik momenteel niet of nauwelijks actief)
Tanky cyno-alts zijn al zo oud als de weg naar Rome; de kans dat een Proteus/Dominix zonder enige vorm van backup in 0.0 zit te roamen is enorm klein. Ik herinner mij nog de tijd dat een cyno online kwam en dat je later een titan voor je neus zag verschijnen die vervolgens een DD uitvoerde op een subcap 
Blobs zijn ook zo oud als de weg naar Rome, maar had je vroeger te maken met Black Screens of Death; tegenwoordig maakt TiDi het allemaal een stuk beter om 2000 nerds in één systeem te droppen. CCP wil dit (het brengt hun headlines), dus deal with it zou ik zeggen.
Blobs zijn ook zo oud als de weg naar Rome, maar had je vroeger te maken met Black Screens of Death; tegenwoordig maakt TiDi het allemaal een stuk beter om 2000 nerds in één systeem te droppen. CCP wil dit (het brengt hun headlines), dus deal with it zou ik zeggen.
Nou ja, eigenlijk iedereen waar ik tot enkele maanden terug mee vloog en ik voelde mij ook behoorlijk welkom door alle berichten van iedereen op comms, pokes, corp-chat, Alliance-chat en Facebook ^ ^XzeroD schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:25:
...]
Hahaha ja en meestal zijn die er zo uit te vissen, bij ons in iedergeval wel![]()
Fijn te horen dat je goed bent geïntegreerd, zaten er nog veel oude bekenden in ?
[ Voor 4% gewijzigd door nwagenaar op 14-01-2014 11:38 ]
AH kijk, goed terecht gekomen dus! Enjoy zou ik zeggennwagenaar schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:35:
Tanky cyno-alts zijn al zo oud als de weg naar Rome; de kans dat een Proteus/Dominix zonder enige vorm van backup in 0.0 zit te roamen is enorm klein. Ik herinner mij nog de tijd dat een cyno online kwam en dat je later een titan voor je neus zag verschijnen die vervolgens een DD uitvoerde op een subcap
[...]
Nou ja, eigenlijk iedereen waar ik tot enkele maanden terug mee vloog en ik voelde mij ook behoorlijk welkom door alle berichten van iedereen op comms, pokes, corp-chat, Alliance-chat en Facebook ^ ^
Verwijderd
blobs als in grote fights is ok, dat zal ook niet weg gaan maar ik hoop wel dat er veranderingen komen waardoor kleine roams weer leuk worden. Niet dat je een carrier tackelt en er vervolgens 20 carrier + support bij komen om een fleet van 8 cruisers te killen.nwagenaar schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 11:35:
Verwijderd
voor een scrub doet ie het primaXzeroD schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 13:42:
[...]
AH kijk, goed terecht gekomen dus! Enjoy zou ik zeggen
Bij ons in low-sec zijn eigenlijk nooit grote blobs, hooguit roams van maximaal 20 man op een top drukke avond. Wij vliegen meestal met 12 man, sommige avonden uitgezonderd. Kleine roams zijn geweldigVerwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:44:
[...]
blobs als in grote fights is ok, dat zal ook niet weg gaan maar ik hoop wel dat er veranderingen komen waardoor kleine roams weer leuk worden. Niet dat je een carrier tackelt en er vervolgens 20 carrier + support bij komen om een fleet van 8 cruisers te killen.
haahaha dat is mooi om te horen
Moet je wat meer scouten ;pXzeroD schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Bij ons in low-sec zijn eigenlijk nooit grote blobs, hooguit roams van maximaal 20 man op een top drukke avond. Wij vliegen meestal met 12 man, sommige avonden uitgezonderd. Kleine roams zijn geweldig
20 man roams zie je bijna elke dag, weekenden wil je 50 man nog wel eens zien.
dat zijn dan de roams waar wij op droppen.
Valt bij ons in de regio wel mee, na mate je meer richting nullsec gaat kom je ze inderdaad meer tegen. Daarnaast doe ik alleen op de maandag avond roamen wat er misschien ook wel mee te maken heeft.lethalnl schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:23:
[...]
Moet je wat meer scouten ;p
20 man roams zie je bijna elke dag, weekenden wil je 50 man nog wel eens zien.
dat zijn dan de roams waar wij op droppen.
Als je even aangeeft waar jullie droppen dan weet ik dat ik daar uit de buurt moet blijven
welke route volg jij dan meestal?
als je de grote lus richting via eszur/amamake/egmar/had pakt zie je ze best vaak
rond huola/kamela/kourmonen ook
en verder ook als je richting brave newbies gaat in barleguet (daar gaan de meeste blobs heen)
als je de grote lus richting via eszur/amamake/egmar/had pakt zie je ze best vaak
rond huola/kamela/kourmonen ook
en verder ook als je richting brave newbies gaat in barleguet (daar gaan de meeste blobs heen)
Wij volgen niet echt een vaste route maar meestal komen wij wel in egmar/amamake/orfold/res/hado/siseide. Al wijken we daar tegenwoordig sneller vanaf, zoals afgelopen maandag aset/avenod etc.. daar vliegen meer battleships rond om te ganken namelijk
Ik ben het met je eens, de meeste blob-situaties zijn het gevolg van timers en niet zo zeer altijd standaard.XzeroD schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:58:
[...]
Bij ons in low-sec zijn eigenlijk nooit grote blobs, hooguit roams van maximaal 20 man op een top drukke avond. Wij vliegen meestal met 12 man, sommige avonden uitgezonderd. Kleine roams zijn geweldig
Zelfs in 0.0 is een blob-situatie niet vanzelfsprekend, maar de kans dat het hier gebeurd is (uiteraard) een stuk groter. Sowieso zijn er een redelijk aantal alliances (of eigenlijk coalities) die aanzienlijk kunnen escaleren met een counter-fleet (CVA en CFC komen direct in mij op) - zeker als je in een specifieke Alliance zit - maar als je goed oplet dan hoeft dit niet direct een (voor jou en je maten) dodelijk resultaat te zijn.
Hij zit niet eens in mijn corp en/of Alliance[...]
haahaha dat is mooi om te horen
Verwijderd
true... dat je het prima doet is een compliment, dat je een scrub bent tja das een feit henwagenaar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:53:
Hij zit niet eens in mijn corp en/of Alliance
En daarom kom ik dus bijna nooit in null, de ships die we tegen komen zijn of scared en zijn gelijk weg of komen vaak met een grote groep. Daar heb ik geen zin in, lekker potje knallen is meer mijn dingnwagenaar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:53:
[...]
Ik ben het met je eens, de meeste blob-situaties zijn het gevolg van timers en niet zo zeer altijd standaard.
Zelfs in 0.0 is een blob-situatie niet vanzelfsprekend, maar de kans dat het hier gebeurd is (uiteraard) een stuk groter. Sowieso zijn er een redelijk aantal alliances (of eigenlijk coalities) die aanzienlijk kunnen escaleren met een counter-fleet (CVA en CFC komen direct in mij op) - zeker als je in een specifieke Alliance zit - maar als je goed oplet dan hoeft dit niet direct een (voor jou en je maten) dodelijk resultaat te zijn.
Wat een hostility hier, ik voel een 1vs1 duel aan komenVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:10:
[...]
true... dat je het prima doet is een compliment, dat je een scrub bent tja das een feit he
1v1 cruiser fight op de zon in amamake
gogo
gogo
ach soms kun je met de juiste schepen iedereen ff scared maken..
zo waren dr gisteren ongeveer 20 dominix duds op de keberz gate in HED-GP
helaas warpten ze net weg toen wij dr op in deden blackopsen (met ongeveer 30 stuks)
Denk dat toen de keberz gate voor zeker 30 minuten gecleared was
zo waren dr gisteren ongeveer 20 dominix duds op de keberz gate in HED-GP
helaas warpten ze net weg toen wij dr op in deden blackopsen (met ongeveer 30 stuks)
Denk dat toen de keberz gate voor zeker 30 minuten gecleared was
TrolololololVerwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:10:
[...]
true... dat je het prima doet is een compliment, dat je een scrub bent tja das een feit he
En toch kun je door deze verwachting toch wel enorme leuke gevechten forceren. Onze wekelijkse VoC armor-gangs anticipeerde hier gewoon op. Er zijn redelijk wat gevechten geweest waarbij wij met 20 tot 30 man het gevecht aangingen met bekende "blobbing-home-defence"-alliancesXzeroD schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:36:
[...]
En daarom kom ik dus bijna nooit in null, de ships die we tegen komen zijn of scared en zijn gelijk weg of komen vaak met een grote groep. Daar heb ik geen zin in, lekker potje knallen is meer mijn ding
Ik heb het hem meerdere malen aangeboden, maar hij had altijd smoesjes[...]
Wat een hostility hier, ik voel een 1vs1 duel aan komen
Amamake is te ver weg, maar hij is altijd welkom in X-70
uhoh denkt de_bastaard, we gaan carrier bowlen :D!
slowcats zijn niet zo vaak op POS te vinden, maar zometeen kan een spy het password voor een POS + een bookmark voor zon dread doorgeven en de slowcat fleet gaat vliegen XD
slowcats zijn niet zo vaak op POS te vinden, maar zometeen kan een spy het password voor een POS + een bookmark voor zon dread doorgeven en de slowcat fleet gaat vliegen XD
wie gaat er nog meer naar RVB ganked zaterdag?
Verwijderd
leugens!!! de wens tot een duel kwam van mijn kant en jij hebt (neem aan met knikkende knieeen) geaccepteerd, zover is het "helaas" nog niet gekomennwagenaar schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:55:
Ik heb het hem meerdere malen aangeboden, maar hij had altijd smoesjes
heb wel een vermoeden wie het gaat winnen en ehhh ik zal maar geen namen noemen
Ik zou zeggen meet elkaar in F-G7BO, ligt precies 20 jumps van X-70 en Amamake.Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:40:
[...]
leugens!!! de wens tot een duel kwam van mijn kant en jij hebt (neem aan met knikkende knieeen) geaccepteerd, zover is het "helaas" nog niet gekomen![]()
heb wel een vermoeden wie het gaat winnen en ehhh ik zal maar geen namen noemen
Ik, denk iklethalnl schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:14:
wie gaat er nog meer naar RVB ganked zaterdag?
[ Voor 15% gewijzigd door ed-oorklep op 15-01-2014 14:31 ]
http://clip2net.com/s/6BAN0a
[ Voor 16% gewijzigd door De_Bastaard op 16-01-2014 10:41 ]
Ik snap hem niet of ligt dat nog aan mijn gebrek van kennis van EVE
Please explain
ik snap hem ook niet....foxfour is de weg een beetje kwijt?
Momenteel kan ene outpost niet kapot...
Als A de outpost heeft in 0.0, de SBU's online zijn, is de station 2x schietbaar (1x shield, dan reinforced, daarna armor)
als de station 0 Hitpoints heeft... verwisseld deze van eigenaar... velen.. of iig sommige denken dat het ruig is om outposts net als een schip te fungeren...
0 HP = outpost dood, weg, van de map af.
en in dit voorbeeld, alle items in het station ook weg....
http://pastebin.com/8aKqJvuX
Als A de outpost heeft in 0.0, de SBU's online zijn, is de station 2x schietbaar (1x shield, dan reinforced, daarna armor)
als de station 0 Hitpoints heeft... verwisseld deze van eigenaar... velen.. of iig sommige denken dat het ruig is om outposts net als een schip te fungeren...
0 HP = outpost dood, weg, van de map af.
en in dit voorbeeld, alle items in het station ook weg....
http://pastebin.com/8aKqJvuX
[ Voor 3% gewijzigd door Dutch2007 op 16-01-2014 11:41 ]
Is wel nasty met hellcamps.. 50 bubbles om een station heen (volgensmij hadden we dat ooit met -A- gedaan in hun home systeem). Dan ben je of al je zooi binnen kwijt, of je undockt en je raakt het daar kwijt.
Als ze dat gaan doen, denk ik dat nullsec onbewoond gaat worden. Niemand gaat dan tientallen biljoenen daar stallen ... lekker alles in lowsec of npc null.
wormhole space heeft hetzelfde probleem, het vergt wat aanpassingen maar is prima te doen
Niet alle outposts kunnen kapot, er zijn een deel die door ccp zelf is neergezet.De_Bastaard schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:43:
Als ze dat gaan doen, denk ik dat nullsec onbewoond gaat worden. Niemand gaat dan tientallen biljoenen daar stallen ... lekker alles in lowsec of npc null.
Ik weet niet of ze het daar ook bij gaan doen.
Verwijderd
er is een verschil tussen een POS waar een paar caps in gestored zijn en een zooi andere spullen VS een outpost waar duizenden schepen en een veelvoud aan ammo, modules etc etc gestored zijn. en dan nog clones met mega dure implants market orders. research en productie sloten en ga zo maar door.lethalnl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 11:46:
wormhole space heeft hetzelfde probleem, het vergt wat aanpassingen maar is prima te doen
outposts kan je om die redenen niet opblaasbaar maken want dan moet je wel heel gestoord zijn wil je daar al je schepen, clones en modules en ammo bewaren.
daarnaast kan je in een WH geen supers en titans op een POS bash zetten en in normal 0.0 kan je dat op een POS of outpost wel doen.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2014 12:01 ]
het verlies per persoon zal ongeveer hetzelfde zijn
maar er wonen duizenden mensen in die dingen
en het heeft dan ook 2 reinforce cycles ipv 1
Verwijderd
het aantal cycles maakt niet uit, dat is uitstel van executie en ik durf wel te zeggen dat er een heleboel mensen zijn die een heleboel aan waarde in die stations hebben liggen. veel meer dan iemand in een gemiddeld WHlethalnl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:18:
Flauwekul, dat het verlies per persoon ongeveer gelijk zal zijn.lethalnl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:18:
Een eenvoudige gast, die beetje zit te ratten, die zichzelf geen carebear noemt, maar een "echte" pvp-er heeft er hoogstens een paar bil aan goederen liggen, GEMIDDELD!.
Neem je nou een industriele speler, die zogenaamd altijd carebears genoemd worden, hebben qua spullen in stations liggen ter waarde van 10 a 50x zoveel als de gemiddelde speler.
Een echt industrieel corps hebben ladingen posses, mods, blockade units, soev units etc in stations liggen, ladingen bpo's, bpc's, research/invention onderdelen, allerlei materialen etc.
Als stations opgeblazen kunnen worden, dan gaat NIEMAND meer in 0.0 wonen, hoogstens wat gasten die willen farmen en dan leven in wat posjes.
Maar serieus: ccp wilde toch dat er niet meer geproduceerd wordt in 0.0........maar met zulke rare grappige uitspraken(want het is niks anders dan een grap) wordt het tegendeel bereikt.
Als dit ooit ingevoerd wordt, dan gaan er ladingen ex-spelers ook nooit meer terugkomen, die hebben vaak ook ladingen spullen in stations liggen, maar dat kun je op contract zetten of van afstand verkopen, als het echter vernietigd wordt, dan denk zo een speler ook, hmm laat maar mooi zitten, dat eve.
[ Voor 7% gewijzigd door bangkirai op 16-01-2014 12:48 ]
Honestly, enorm veel ex-spelers komen niet terug zolang men het SOV-systeem gaat aanpassen. De meeste ex-spelers hebben daarom hun meuk dan ook in lowsec of NCP 0.0 stations zitten, niet in conq. stations.
Even ter voorbeeld: Ik zit in een station in NPC 0.0 en ik heb voor circa 15B aan diverse schepen in mijn hangar zitten met nog eens 5B aan mods. 20B is veel, maar ik zou dit nooit doen in een non-NPC 0.0 station. De resterende zaken in 0.0 is allemaal troep en was onbelangrijk genoeg om mee te nemen. Sowieso, normaal gesproken heb je als PvP'er alleen het hoognodige en zijn je important assets ergens in lowsec of NPC 0.0 gestald.
Opblaasbare stations zou geen slecht idee zijn, verre van dat zelfs; ik ben voor dit idee
Even ter voorbeeld: Ik zit in een station in NPC 0.0 en ik heb voor circa 15B aan diverse schepen in mijn hangar zitten met nog eens 5B aan mods. 20B is veel, maar ik zou dit nooit doen in een non-NPC 0.0 station. De resterende zaken in 0.0 is allemaal troep en was onbelangrijk genoeg om mee te nemen. Sowieso, normaal gesproken heb je als PvP'er alleen het hoognodige en zijn je important assets ergens in lowsec of NPC 0.0 gestald.
Opblaasbare stations zou geen slecht idee zijn, verre van dat zelfs; ik ben voor dit idee
Misschien dat blobs toen iets minder aan de orde waren, maar ik vond het POS sov systeem nieteens zo heel slecht. Nu is het een doorgedacht systeem, maar een pos overhand was leuker qua gevechten (persoonlijke mening
)
Ik moet even niet denken aan de combinatie van POS overhand met de 3 reinforce timers. 
Eigenlijk moeten ze gewoon SOV loslaten en alles NPC 0.0 maken
Eigenlijk moeten ze gewoon SOV loslaten en alles NPC 0.0 maken
Natuurlijk zullen ze het niet doen bij die wat door CCP zijn neergezet. Maar de player owned stations (wat volgens mij heul veul is), prima
Natuurlijk als je stopt met spelen en je van plan bent misschien ooit weer te gaan spelen wil je meeste spul ergens hebben waar je erbij kan. Maar als je op vakantie bent bijvoorbeeld, en je 0.0 station wordt ingenomen, dan is het nu erg vervelend. Echter al je BPs, klein spul, wat schepen en je carrier, kan je bijvoorbeeld nog eruit halen. Heb je er nog een jumpclone, dan kan je dat nogmaals doen. En wat je over hebt wacht je totdat je het terugverovert, je joined iemand die blue is met de nieuwe eigenaren, of je gooit het op de markt.nwagenaar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 12:52:
Honestly, enorm veel ex-spelers komen niet terug zolang men het SOV-systeem gaat aanpassen. De meeste ex-spelers hebben daarom hun meuk dan ook in lowsec of NCP 0.0 stations zitten, niet in conq. stations.
Bij vernietiging ben je alles kwijt, omdat je op vakantie bent.
Daarnaast zou het ook nog meer dan nu blobben promoten, het is nog belangrijker om bij de grootste groep te horen, anders raak je al je spul kwijt. Zulk soort ideeën kwam vroeger iig ook altijd van PL, want die zaten toch in NPC stations dus die vonden het een heel goed idee dat je player stations kon vernietigen. Verrassend genoeg waren ze wel altijd fel erop tegen als mensen dan ook vroeger dat de NPC stations waar PL in zat vernietigd zouden kunnen worden.
Ik begrijp het idee erachter, maar het zou nog een reden zijn waardoor kleinere groepen niks in 0.0 te zoeken hebben. Als ze wat verandering in 0.0 willen waardoor het niet schuilen is achter reinforcement timers en hopen dat de tegenstander genoeg van sov bashing krijgt, moeten ze sov meer koppelen aan het gebruik van space, ipv wat static structures neergooien.
Nou, afhankelijk van de situatie ben je in feite ook alles kwijt als je nog docked bent in een station waarbij de final timer door de tegenpartij is gewonnen (lees: ik praat echt over een overwinning en niet over een flip tussen blues). Ongeacht omdat je een weekje afk bent geweest, vakantie hebt gehad, etc, etc.
Je kan eenmaal undocken en that's it. De resterende mods/schepen moet je dus achterlaten, je hebt geen toegang tot de services/market en het is afwachten tot je weer toegang krijgt. In mijn geval praat ik hier over ruim 1,5 jaar (materiaal in Tribute) of zelfs 2,5 jaar geleden (materiaal in Detorid).
Enorm zonde, het blijft maar terugkomen in mijn Assets overview. Alleen dat zou vernietigbare stations al een plus maken!
Je kan eenmaal undocken en that's it. De resterende mods/schepen moet je dus achterlaten, je hebt geen toegang tot de services/market en het is afwachten tot je weer toegang krijgt. In mijn geval praat ik hier over ruim 1,5 jaar (materiaal in Tribute) of zelfs 2,5 jaar geleden (materiaal in Detorid).
Enorm zonde, het blijft maar terugkomen in mijn Assets overview. Alleen dat zou vernietigbare stations al een plus maken!
[ Voor 9% gewijzigd door nwagenaar op 16-01-2014 14:29 ]
SOLAR is nu ook triljarden kwijt door PL's leuke trucje om hun home station in DEADZONED. te gooien
epic move dat
epic move dat
Volgens mij is dat iets van Vince ... iig kan niemand docken lol.
[ Voor 32% gewijzigd door De_Bastaard op 16-01-2014 15:21 ]
Bumping mechanics zijn totaal niet bugged ofzo... -.-
Hoezo geen toegang tot de market?nwagenaar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:28:
Sorry hoor, maar met een paar skills kun je van afstand in een regio alles te koop zetten en dingen kopen. Je hoeft zelfs niet in een station te zitten?
Contracten kun je zelfs van afstand doen.
Moet je is opletten wie dingen in 0.0 kopen, er zitten een paar gasten van trade corporations, die gewoon een altje in bijna elke 0.0 regio hebben.
Als mensen hun spul proberen kwijt te raken via dumpprijzen, kopen zij het op en zetten het later op de markt.
En laten we eerlijk wezen, meeste mensen, zorgen tegenwoordig echt wel, dat tenminste 1 altje een jumpclone heeft zitten op station en die kan niemand wegkrijgen.
??? linky?lethalnl schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:32:
SOLAR is nu ook triljarden kwijt door PL's leuke trucje om hun home station in DEADZONED. te gooien
epic move dat
"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)
Ah ze zijn al bij iHub armor in HED? Die gaat er vanmiddag dus aan
Hoop dat er vanavond nog wat leuks gebeurd, heb wel weer zin in eve na n week werken
Ja en ze kunnen het systeem niet cynojammer omdat we alle moons gepikt hebben
Hahaha, dus nu zie ik geen d-scans met 60 chimera's ? 
Jammer dat ik nog op kantoor ben dan
Jammer dat ik nog op kantoor ben dan

Jup ik ook :-)
De vorige keer hadden ze inderdaad heul veul chimera's in local en een cyno jammer up
Nu wordt het dus óf HED- verliezen of een (super)-capfleet riskeren
.
Morale speech tijd!
.
De vorige keer hadden ze inderdaad heul veul chimera's in local en een cyno jammer up
Nu wordt het dus óf HED- verliezen of een (super)-capfleet riskeren
Morale speech tijd!
In subcap fleet vs subcap fleet (-A- vs NC.) winnen ze echt niet hoor-a- alliance mail titled "Small dog, Big fight"
Small Dog, Big Fight
From: Alric Rosenthal
Sent: 2014.01.16 18:55
To: Against ALL Authorities,
"What counts is not necessarily the size of the dog in the fight - it's the size of the fight in the dog." General Dwight Eisenhower
When push comes to shove we have gained more ground than we have lost. We have won every single decisive sub-capital engagement up to this point. Believe it when I say it takes far more skill to effectively fly a sub-capital than it does to sit in on the carrier blob our enemy has resorted to. Our pilots and our fleet commanders have more skill, you our line members have more skill, common sense and intelligence than their fleet commanders. Do not think for a moment that skill points has any relation to pilot skill, intelligence, or determination.
We will not lose this war. Our house, our home, the system we stage out of and our logistics network are under constant attack. The enemy knows they can not succeed at taking the system with -A- standing strong with her allies. They seek to demoralize us by breaking our windows every night. The fight is here because we are the smallest dog on our side of the fence. They seek to break us. Do not let them break you. The enemy seeks to kill our fighting spirit. Do not let your determination waver.
You, the line members are the most important members of this alliance. Do not think for a second that the leadership could do this without you. A fleet commander is nothing without pilots to lead. Corporate or alliance leader are nothing without the members that support them. If you want to win this war, if you wish to stand with me and many others under the alliance flag at the time of victory, stand, log in, and re-join the fight. Let your leadership know what you must have to continue this fight and stand. Let us push these fuckers out of our space and back into theirs.
God Forgives... -A- Does Not!
-A- Re-join the fight!
Those of you that can fly a bomber or other covert operations vessel should contact Sk3letor or I as we will slowly be building up to take the fight to the enemy and we need more hands on deck.

[ Voor 86% gewijzigd door De_Bastaard op 17-01-2014 10:15 ]
is HED nou strategisch belangrijk of is het meer een hebbedingetje?
vanuit lowsec ja, maar verder?
met titan bridges maakt dat toch niet zo veel uit?
met titan bridges maakt dat toch niet zo veel uit?
HED is een highsec->nullsec gate
Op de lol van het campen van zo'n gate na zou ik de strategische waarde zo ook niet weten.
Op de lol van het campen van zo'n gate na zou ik de strategische waarde zo ook niet weten.