Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:03
Passworded pos is niet het probleem. In principe dien je gewoon je te houden aan het principe dat alleen de postech die de pos op dat moment onder beheer heeft het password heeft. En dat dan geeft aan alleen die mensen die het nodig hebben. Met logische extra's dat supercap poses een ander wachtwoord hebben/krijgen. En dat een wachtwoord niet hergebruikt wordt. En dat het zeker supercappers heel duidelijk wordt gemaakt dat ze maar beter uitjumpen ipv uitloggen ivm passwordchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Een ander wachtwoord maakt weinig uit. Het zou mij niks verbazen als dit een tower was dat men gebruikte voor midpoints om subcaps naar een ander systeem te titan bridgen. Vervolgens is hij AFK gegaan.

PL is behoorlijk goed in meta-gaming dus het achterhalen van het wachtwoord is relatief simpel te doen.

Verder vernam ik dat zij hiervoor bijna een 2e FA titan te pakken hadden. De Titan werd in een systeem gecyno'd zodat hij in warprange was van een POS. Maar helaas waren de hics net iets te laat, dus hij warpte en hij was safe.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:08
Na mij helemaal suf gezocht te hebben op forums stel ik hier maar de vraag. Ben dus net weer terug na 4 jaar, heb max missil en laser skills (caldari en amarr dus) en wil net gaan beginnen met tech 3 scheppen. Maar om er een beetje in te komen en te wennen wil ondertussen level 4 missies doen en misschien mee doen met een incursion. Nu is mijn vraag welk ship dien ik voor te gaan:

Voor level 4 twijfelde ik of het zin had om voor een CNR, danwel navy apoc te gaan. En kan ik dan een level 4 sneller schoon vegen dan in mijn normale apoc nu?

Na een berg forum te hebben door gespit werd mij een beetje duidelijk dat eigenlijk beide scheppen een beetje achterhaald zijn en dat nu tech 3 beter is. Maar is dat dan voor het tanken of ook voor dps? Heb namelijk in het verleden met een nighthawk level 4 gedaan en qua tank was dat echt top, maar qua dps echt verschrikkelijk.

Ook voor incursion zie ik vooral tech 3 voor bijkomen. Nu is mijn derde vraag, dien ik als gespleten persoonlijkheid voor een legion of tengu te gaan, dit ook om in de toekomst mogelijk om mee te doen met wormholes, etc?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje de juiste richting op wijze, zie door de bomen het bos niet meer. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:40

_Apache_

For life.

Waar vlieg je? Een BS doet het prima in empire, maar is wat kwetsbaar in null, waar een T3 weer beter uit de voeten komt.

Volgens mij kan een CNR alle dmg types schieten en een Navy Apoc alleen em/th. Als je level 4's in empire (gemixte dmg types) is een CNR obv dmg de betere boot.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 11-02-2013 10:41 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:08

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

The Dokter schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:27:
Na mij helemaal suf gezocht te hebben op forums stel ik hier maar de vraag. Ben dus net weer terug na 4 jaar, heb max missil en laser skills (caldari en amarr dus) en wil net gaan beginnen met tech 3 scheppen. Maar om er een beetje in te komen en te wennen wil ondertussen level 4 missies doen en misschien mee doen met een incursion. Nu is mijn vraag welk ship dien ik voor te gaan:

Voor level 4 twijfelde ik of het zin had om voor een CNR, danwel navy apoc te gaan. En kan ik dan een level 4 sneller schoon vegen dan in mijn normale apoc nu?

Na een berg forum te hebben door gespit werd mij een beetje duidelijk dat eigenlijk beide scheppen een beetje achterhaald zijn en dat nu tech 3 beter is. Maar is dat dan voor het tanken of ook voor dps? Heb namelijk in het verleden met een nighthawk level 4 gedaan en qua tank was dat echt top, maar qua dps echt verschrikkelijk.

Ook voor incursion zie ik vooral tech 3 voor bijkomen. Nu is mijn derde vraag, dien ik als gespleten persoonlijkheid voor een legion of tengu te gaan, dit ook om in de toekomst mogelijk om mee te doen met wormholes, etc?

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje de juiste richting op wijze, zie door de bomen het bos niet meer. _/-\o_
Tengu (caldari) is altijd goed in wormholes. Tis denk ik de meest gebruikte T3, omdat er hele dikke tank op kan en hij ook nog steeds wel goede dps uitpoept. En je hebt omni dps natuurlijk.

Beste dps heeft de Proteus (galante), tank is iets minder, maar bij fleetgebruik in wormholes maakt dat niet zoveel uit. (Mijn proteus doet 800dps (drones doen nog es 100 dps) en heeft 100k ehp.)

Loki (minnie) word vooral gebruikt als scout of als gang bootje. DPS en tank zijn dan gemiddeld. Hij KAN wel de zwaarste tank van alle krijgen. Ook voor Boosting worden ze veel gebruikt.

Legion (amarr) heeft als voordeel dat deze lasers gebruikt, dus geen ammo. Ook zijn ze gemakkelijk zo te fitten dat ze snel pods locken. (Wat ik in mijn proteus bijna nooit red).

Dit is ff wat ik er van weet. Vlieg zelf atm alleen Proteus en heel soms HAM Tengu.

[ Voor 5% gewijzigd door TepelStreeltje op 11-02-2013 10:43 ]

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

@ Tepel:

Heb je voor mij een voorbeeldje van (een/je) goede proteus fits? Zit zelf een beetje te twijfelen wat nou goed is voor zo'n bootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dokter
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:08
Als ik het zo lees dan is een CNR een goede inverstering voor level 4 in empire en kan ik dan rustig door sparen en skillen voor een tengu voor incursion en wh?

Waar kan ik dan een voorbeeld van een beetje een te betalen fit voor een CNR vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

_Apache_ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 10:56:
@ Tepel:

Heb je voor mij een voorbeeldje van (een/je) goede proteus fits? Zit zelf een beetje te twijfelen wat nou goed is voor zo'n bootje.
[Proteus, PVP1]
1600mm Reinforced Steel Plates II
Magnetic Field Stabilizer II
Magnetic Field Stabilizer II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Energized Adaptive Nano Membrane II
Damage Control II
Energized Explosive Membrane II

Stasis Webifier II
Warp Disruptor II
10MN Microwarpdrive II

Heavy Neutron Blaster II, Caldari Navy Antimatter Charge M

Medium Hybrid Collision Accelerator I
Medium Trimark Armor Pump I
Medium Trimark Armor Pump I

Proteus Defensive - Augmented Plating
Proteus Electronics - Friction Extension Processor
Proteus Propulsion - Localized Injectors
Proteus Engineering - Power Core Multiplier
Proteus Offensive - Hybrid Propulsion Armature

Dit is de standaard cookie cutter fit. Zoveel mogelijk damage met nog wat tank derbij ook :) Naar wens verder te pimpen met faction modules.
Moet er wel bij zeggen dat ik een 3% grid implant heb, en zooi faction modules er op heb zitten.
Deze fitting werkt NIET namelijk, je komt CPU te kort. Dus je moet wel wat modules vervangen voor faction. Maar zo heb je iig idee :)
Kost denk ik zo'n 900m.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nwagenaar schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:33:
Een ander wachtwoord maakt weinig uit. Het zou mij niks verbazen als dit een tower was dat men gebruikte voor midpoints om subcaps naar een ander systeem te titan bridgen. Vervolgens is hij AFK gegaan.
dat klopt wel denk ik... aangezien het in greatwild lands is waar ze stagen om solar te helpen
PL is behoorlijk goed in meta-gaming dus het achterhalen van het wachtwoord is relatief simpel te doen.
meta-gaming?
Verder vernam ik dat zij hiervoor bijna een 2e FA titan te pakken hadden. De Titan werd in een systeem gecyno'd zodat hij in warprange was van een POS. Maar helaas waren de hics net iets te laat, dus hij warpte en hij was safe.
je bent goed op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het spel spelen buiten het eigenlijke spel om. Social engineering is zo'n onderdeel. Gebruik maken van exploits is ook een vorm van meta-gaming. Je speelt een spel buiten de regels om. Het heeft te maken met de eigenlijke game (EVE) maar speelt zicht grotendeels af buiten het spel (EVE)

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

TepelStreeltje schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:09:
[...]

Dit is de standaard cookie cutter fit. Zoveel mogelijk damage met nog wat tank derbij ook :) Naar wens verder te pimpen met faction modules.
Moet er wel bij zeggen dat ik een 3% grid implant heb, en zooi faction modules er op heb zitten.
Deze fitting werkt NIET namelijk, je komt CPU te kort. Dus je moet wel wat modules vervangen voor faction. Maar zo heb je iig idee :)
Kost denk ik zo'n 900m.
Bedankt. Ja voor ik überhaupt aan het kopen sla zal ik hem uitgebreid door EFT halen. Laatst snapte ik maar niet waarom men schip in EFT wel net pastte, maar toen ik hem fitte een gun offline ging. Bleek dat er 1 skill hoger in EFT stond (adv weapen upgr).

[ Voor 12% gewijzigd door _Apache_ op 11-02-2013 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
nwagenaar schreef op maandag 11 februari 2013 @ 08:33:

Ik weet hoe PL zijn wachtwoorden krijgt. Ik heb zelf wel eens een pos bemand waar een supercap zou langskomen: in-game chat open. En ik geef de supercap pilot het zojuist veranderde, vrij unieke wachtwoord. Hij jumpt weg, lacht in alliance om mijn gekozen wachtwoord en verteld het. Ondertussen ben ik net klaar om weg te warpen, zie ik een aantal schepen aankomen van een +5 alliance. Poink poink en poink. Want ik had het posww (in coms met supercap pilot zodat 'ie niet nog iets probeerde) veranderd in iets willekeurigs. Wat ik ongeveer vergat voor ik het ingetypt had.

Vertel me: hoe komt PL aan dit *nieuwe* willekeurige wachtwoord dat verder *niemand* weet :)

Want...
Derby schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:15:
[...]
Het spel spelen buiten het eigenlijke spel om. Social engineering is zo'n onderdeel. Gebruik maken van exploits is ook een vorm van meta-gaming. Je speelt een spel buiten de regels om. Het heeft te maken met de eigenlijke game (EVE) maar speelt zicht grotendeels af buiten het spel (EVE)
Een exploit is bijvoorbeeld een zero-day los te laten op een advertentie op een grote evesite, IP-adressen van je harvest te vergelijken met bestaande ip-lijsten (van bv mumble lijsten), en doelgericht keyloggers te plaatsen bij vijandelijke alliances. Dan hun inlogcodes te gebruiken om op hun account in te loggen en vervolgens al hun assets te verkopen (je hoeft zelf geen winst te maken). En als het kan (doelwitselectie) te awoxen/scap selfdestructen of alliance te disbanden oid. En niet vergeten dat ip's vallen te spoofen.

Dit is keihard illegaal. En valt voor mij (en een meerderheid van de eveplayers) niet onder 'meta-game'. Het is dan namelijk geen game meer. Wat wel onder meta-game valt is de propaganda van mittens, jabber, scamming, eve-kill, ts/mumble, eve-news24, eft/evemon, forumwarrioring en rmt-beschuldigingen(maar dan niet officieel).

Natuurlijk zijn er mensen die het niet zo nauw nemen met de regels. Als jij via een smoes iemand zo ver krijgt een alliance te disbanden, mag dat volgens ccp. Maar inloggen op zijn account om het zelf te doen (zelfs met toestemming) geeft ccp graag een ban.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2013 @ 12:11:
[...]
dat klopt wel denk ik... aangezien het in greatwild lands is waar ze stagen om solar te helpen
Ik weet het bijna wel zeker gezien de ping van hun Jabber-server :+
[...]
meta-gaming?
Het plaatsen/gebruiken van spies in friendly en hostile alliances/coalities zodat je toegang krijgt tot hun forum/jabber/alliance-assets/etc is dus meta-gaming.

Heel simpel gezegd: Meta-gaming is een dure combinatie van woorden voor spying en intel-gathering.
[...]
je bent goed op de hoogte ;)
Ik kan ook wel een beetje meta-gamen hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 10:43
Wat bedoelen jullie met CNR? Ik gebruik zelf een Raven voor lvl 4 missies high sec. Merk dat ik soms tekort kom om bepaalde missies qua DPS te halen met mijn 4 mil SP. Kreeg namelijk niet eens een pirate hulk kapot 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
Meta gaming is het buiten het spel om door hacken/andere niet toegestane methoden achter informatie komen, signups op een forum of alts in een corp/alliance brengen is spioneren niet metagamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ashrah schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:49:
[...]
Meta gaming is het buiten het spel om door hacken/andere niet toegestane methoden achter informatie komen, signups op een forum of alts in een corp/alliance brengen is spioneren niet metagamen.
Nee, dat is niet correct. Volgens WiKipedia (bron: Wikipedia: Metagaming)
Metagaming is a broad term usually used to define any strategy, action or method used in a game which transcends a prescribed ruleset, uses external factors to affect the game, or goes beyond the supposed limits or environment set by the game. Another definition refers to the game universe outside of the game itself.

In simple terms, it is the use of out-of-game information or resources to affect one's in-game decisions.
Kortom: spion plaatsen in andere corps/alliances met de bedoeling om toegang te krijgen tot out-of-game services zoals Jabber, Fora, etc is metagaming. Dat kan zowel via legale als via illegale middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03-2024
Of eve-kill beheren en via de API er snel achter komen waar capitals gefield worden zodat ze kunnen hotdroppen.

Erg subtiel allemaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TMCrimeZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:48:
Wat bedoelen jullie met CNR? Ik gebruik zelf een Raven voor lvl 4 missies high sec. Merk dat ik soms tekort kom om bepaalde missies qua DPS te halen met mijn 4 mil SP. Kreeg namelijk niet eens een pirate hulk kapot 8)7
Volgens mij heet dat skillz en met 4 mil aan sp kan ik mij dat wel voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Esiq schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:58:
Of eve-kill beheren en via de API er snel achter komen waar capitals gefield worden zodat ze kunnen hotdroppen.

Erg subtiel allemaal..
Toevallig ken ik de personen achter eve-kill en ik vind je bewering dat zij API-keys afgeven behoorlijk absurd. In de meeste gevallen zijn mensen enorm slordig met het bijhouden van hun API-keys.

Zo'n beetje alle mumble en/of TS3-servers hebben registratieformulieren gebaseerd op API-keys. Enorm veel fora maken gebruik van deze API-keys. Daarbij zijn er zat mensen die (full!) API-keys afgeven aan hun potentiele nieuwe corp zonder deze te wijzigen. Verder weet ik dat er een groot aantal corps zijn die hun members verplichten om hun full API code af te geven zodat ze in de gaten gehouden kunnen worden.

In mijn periode als EU-recruitment director binnen Ankou had ik volledig toegang tot de API-keys van nieuwe personen. Ik had zelfs maanden daarna nog steeds toegang tot deze API-keys (zowel van mensen die in corp zaten als mensen die denied waren). Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door nwagenaar op 11-02-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Jij praat over iets anders wat ik. Jij hebt het over een api en iedereen hun locatie tracken en ridiculiseert die aantijging.

Ik had het over api tracking van kills (modules/ships) dan ook om te zien waar een captital gedeployed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Esiq schreef op maandag 11 februari 2013 @ 14:24:
Jij praat over iets anders wat ik. Jij hebt het over een api en iedereen hun locatie tracken en ridiculiseert die aantijging.

Ik had het over api tracking van kills (modules/ships) dan ook om te zien waar een captital gedeployed is.
Wat verwacht je als ik zoiets lees als wij het hebben over meta-gaming, hacking, etc:
Esiq schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:58:

Erg subtiel allemaal..
Even voor de duidelijkheid: Er is maar één API: EVE API en eve-kill maakt gebruik van de EVE API code op corp niveau.

Sowieso worden super-cap kills niet per direct op eve-kill geplaatst. Daarbij hoef je vaak niet eens eve-kill te gebruiken om na te gaan wanneer een capital dood is gegaan; ik krijg 9 van de 10 keer al de kill gelinked in de diverse kanalen waar ik in zit voordat het op eve-kill staat. Eve-kill is daarom niet echt geschikt om dat soort informatie te achterhalen (alleen als er sprake is van een grote battle).

[ Voor 5% gewijzigd door nwagenaar op 11-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Wie de schoen past trekke hem aan. Ik zei niks over hacken, ook al ben ik van mening dat in het verleden veel vieze truukjes zijn uitgehaald. Obvious meta gaming is obvious.

256 access mask is genoeg om te zien dat een dread een POS module gekilled heeft. Dat was de mask die eve-kill en zkillboard gebruikt (is dus niet op corp niveau, veel individuele pilots gebruiken het ook).

The Kill Log API lists the 25 most recent kills for a given character ID or the most recent 100 kills in the case of a corporation ID. Location information and the time of kill are also given in the XML output.

Damage Controll II gaat wel heel rap hier soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 01:36
nwagenaar schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:57:
[...]

Nee, dat is niet correct. Volgens WiKipedia (bron: Wikipedia: Metagaming)

[...]

Kortom: spion plaatsen in andere corps/alliances met de bedoeling om toegang te krijgen tot out-of-game services zoals Jabber, Fora, etc is metagaming. Dat kan zowel via legale als via illegale middelen.
Wikipagina die jij aanhaalt:

This page was last modified on 22 January 2013 at 23:44.

De "betekenis" van de term komt wel degelijk van wat ik zei, want voordat Kug zijn geintjes begond uit te halen was er niemand die uberhaupt de term metagaming gebruikte in Eve/MMO-wereld terwijl "spionage" al breed gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

@Esiq

Damage Control II mijn ass. Sorry, maar hij komt met de tekst over eve-kill beheren en via EVE-api informatie achterhalen. Vervolgens sluit je af met erg subtiel allemaal terwijl wij het daarvoor al enkele posts hebben gehad over metagaming.

Dus leg mij aub even precies uit wat je nu bedoelt. Want ik snap gewoonweg niet wat jij duidelijk probeert te maken en in hoeverre dat jouw posts wel of geen relatie heeft met het fenomeen Metagaming.

@Ashrah

De term metagaming bestaat al jaren. Het feit dat kugu het bekendste is en gebruik maakte van illegale middelen wil niet per definitie betekenen dat alle vormen van metagaming bestaat uit het gebruik van illegale middelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Wat ik van meta-gaming begrijp is het juist niet illegaal. Compleet legaal, maar gaat het buiten het eigenlijk onderwerp om.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Ik geef een voorbeeld hoe informatie gebruikt wordt om te metagamen en mensen zelf hier vrijwillig aan mee werken door hun api in te voeren voor iets 'onschuldigs' als kill logs. Zeker als die dingen beheerd worden door bekende metagamers.
If it walks like a duck and quacks like a duck..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48
TMCrimeZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 13:48:
Voordat je ondersneeuwt ( en dat in deze tijd! ;) ) in de discussie over meta gaming:

CNR staat voor Caldari Navy Raven. De naam zegt het al een beetje. Het is ene Caldari Navy versie van de Raven. Het staat tussen de Marauder ( T2 Battleship ) en de normale Raven ( T1 Battleship ) in. Je hoeft geen skills te trainen voor een Marauder maar kunt deze versie vliegen met de skills die je ook voor een Raven nodig hebt. Hij heeft wel voordelen zoals ( als ik het me goed herinner ) een extra highslot en verbeterde capacitor.

Hier kleeft natuurlijk wel een verhoogde prijskaart aan. Maar ik heb em zelf ook gebruikt totdat ik de Tengu ontdekte voor lvl4's. Zelfs na de nerf gebruikte ik de Tengu graag voor lvl4's. Momenteel doe ik Incurisons. Maar dat is weer een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Het verschil mag dan wel minimaal klinken maar vergis je niet. Voor mij betekende het verschil tussen mijn Megathron en Megathron navy issue 1 extra low shot en meer armor (9900 tov 6600). In het extra low shot zet je een extra hardener (2 hardeners van elke dmg type = dikke tank).
Hierdoor kan je een hub (wat ik er voornamelijk mee vloog) een stuk beter tanken. Het maakte het verschil tussen "op afstand in warpen omdat ik het ander niet kan tanken" tot gewoon op 0 inwarpen en gaan met die banaan.
Daarnaast kon ik de "Navythron" 2 setjes met drones meenemen, en in de normale Megathron maar 1-1,5

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 11-02-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Esiq schreef op maandag 11 februari 2013 @ 15:50:
Ik geef een voorbeeld hoe informatie gebruikt wordt om te metagamen en mensen zelf hier vrijwillig aan mee werken door hun api in te voeren voor iets 'onschuldigs' als kill logs. Zeker als die dingen beheerd worden door bekende metagamers.
En nu zeg je toch weer dat eve-kill meer doet met api-codes dan het posten van killmails. |:(
If it walks like a duck and quacks like a duck..
Sorry, maar je beschuldiging slaat echt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
nwagenaar schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:43:
[...]

En nu zeg je toch weer dat eve-kill meer doet met api-codes dan het posten van killmails. |:(
Joh, bleef het na 4 keer al hangen?

https://forums.eveonline....ault.aspx?g=posts&t=18842

Lees dat bijvoorbeeld eens door. Kills per region? Filter kills by shiptype? POS modules involved? Check, check en check. Daar zijn mensen naar aan het dataminen. Zo kan je eenvoudig websites bouwen met zeer specifieke informatie waar capitals actief zijn en je kan hotdroppen.

Dat er mensen zijn die die kill links 'sowieso al langs zien komen' is totaal irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
Peekster schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:11:
[...]

Voordat je ondersneeuwt ( en dat in deze tijd! ;) ) in de discussie over meta gaming:

CNR staat voor Caldari Navy Raven. De naam zegt het al een beetje. Het is ene Caldari Navy versie van de Raven. Het staat tussen de Marauder ( T2 Battleship ) en de normale Raven ( T1 Battleship ) in. Je hoeft geen skills te trainen voor een Marauder maar kunt deze versie vliegen met de skills die je ook voor een Raven nodig hebt. Hij heeft wel voordelen zoals ( als ik het me goed herinner ) een extra highslot en verbeterde capacitor.

Hier kleeft natuurlijk wel een verhoogde prijskaart aan. Maar ik heb em zelf ook gebruikt totdat ik de Tengu ontdekte voor lvl4's. Zelfs na de nerf gebruikte ik de Tengu graag voor lvl4's. Momenteel doe ik Incurisons. Maar dat is weer een heel ander verhaal.
Haha, bedankt voor de uitleg :) Helaas is de CNR nog even te duur voor me, ik was wel al van plan om te gaan trainen voor de tengu, want ik hoor van meerdere mensen dat deze behoorlijk handig is voor lvl 4 missions.
Incursions lijken me een mooie vorm van inkomsten, maar zal nog even wat moeten skillen om de goede apparatuur te kunnen fitten om zo kans te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lremcol
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:42
Ik speel alweer een tijdje EVE, ben laatst opnieuw begonnen en nu wil ik graag eens incursions gaan proberen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen. Ik weet waar ik ze moet vinden maar het is er ook erg gevaarlijk, ik had begrepen dat incursions veel gevaarlijker zijn dan level 4 missies.

Wat moet ik doen, waar moet ik beginnen om wat ervaring op te doen. En wat voor schepen moet je minimaal vliegen voor deze incursions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Al een beetje outdated maar nog steeds alle basics staan er op + een hele hoop fittings:
http://incursions.nexsoft.de/?mode=guide&sid=1

En dit als guide:
http://jestertrek.blogspo...to-incursions-part-1.html

[ Voor 27% gewijzigd door Esiq op 11-02-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Over incursions:
Als je armor vliegt is een goede instapper: The Ditanian Fleet.
In-game, join chatchannel 'The Ditanian Fleet'. In de MotD (eerste bericht in chatkanaal) zijn regels en tips te vinden. Ook zijn er een paar mailinglists gelinked waarin vrij goede fits staan uitgelegd. Uit ervaring weet ik dat ze redelijk bestand zijn tegen beginnelingsvragen. Maar zorg dat je snel leert :)

Ook geldt dat je met logistics skill op 2 niet moet proberen een guardian te vliegen. Of een t3 cruiser met alle subskills op 1... Maar ik geloof dat dat logisch is.
nwagenaar schreef op maandag 11 februari 2013 @ 16:43:
[...]
[...]
Sorry, maar je beschuldiging slaat echt nergens op.
Enige waar ik je in gelijk kan geven is dat esiq het heel raar brengt. Hij beschuldigt eve-kill idd. Maar ik zie het anders. Desondanks ben *ik* in staat bijna realtime de EPIC api (de motor achter eve-kill.net) aan te spreken. Karbowiak (maker van eve-kill.net) heeft die EPIC api juist daarom gemaakt. Met de gegeven uit die api kan ik met een beetje geluk binnen 5 minuten weten als een willekeurige cap/supercap in een bepaalde regio iets gekilled heeft. En ikzelf kan die zoekgegevens bepalen. Dus 'het beschuldigen' slaat nergens op - karbowiak doet ons namelijk allemaal een groot plezier. eve-kill is fantastisch.

Maar het punt dat esiq maakt is waar. Als ik in nullsec zou zitten, zou ik mijn regio's ook via die route (de EPIC api) in de gaten houden.

Overigens. Er zijn naast de ccp eve online api en de epic api nog andere api's. Eve-central is een hele bekende. Battleclinic heeft volgens mij een shipfit api. Diverse andere eve services hebben api's.
Een api (mag hier op tweakers bekend zijn) is eigenlijk hetzelfde als een website, maar dan gericht op toegang door programma's ipv mensen. Dus geen leuke lettertypes en plaatjes maar heel basic alleen de data die er toe doet, meestal in een formaat dat computers makkelijk kunnen slikken.

Over metagaming. CCP staat erg veel toe. Maar: "You may not violate any local, state, national or international laws or regulations. "
Eigenlijk: zolang je spelers (dus niet characters, al kan het onderscheid vaag zijn) individueel niet herhaald lastig valt en binnen de wet blijft, is alles toegestaan. Ongeveer. En alle kennis die je buiten het spel vergaart om in het spel beter te worden is ok. Natuurlijk kennen we kugu (en voor degenen die het niet kennen: kugutsumen was een speler die forums hackte en openbaarde, en later op zijn website ook malware had draaien om eve-spelers' pc's te infecteren) als voorbeeld. Mijn punt is, hoewel het meta-eve is, het spelelement hier toch echt wel weg is. Het is dus dan geen meta'gaming' meer...

(edit: ik zie het aanbieden als services als de EPIC api als verrijking voor eve. En in die zin zie ik haar aanwezigheid meer als een gegeven waar je maar rekening mee hebt te houden. Dus als je in een bepaalde regio iets met dreads wil neerschieten van corpx/alliance x - zou je bijvoorbeeld eerst ergens anders iets kunnen doen - misschien als een toren van die corp in een heel ander systeem een ibis killt, je de lossmail post op eve-kill, eve-kill juist dan misschien wel een apicall doet bij die corp, waarna je 1-23 uur lang geen realtime data van die corp-api hebt - en dan is het een kwestie van misinformatie... Pure meta-gaming, maar gewoon onderdeel van het spel. En de reden waarom het zo leuk is. Corpkills zijn trouwens een long-cached apicall - er dient 1-23 uur (zie chacheUntil in je antwoord op je request) tussen requests gewacht te worden... Dus idd. De 'realtime' factor telt alleen met een beetje geluk...)

[ Voor 14% gewijzigd door wheez50 op 12-02-2013 05:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
TMCrimeZ schreef op maandag 11 februari 2013 @ 17:07:
[...]

Haha, bedankt voor de uitleg :) Helaas is de CNR nog even te duur voor me, ik was wel al van plan om te gaan trainen voor de tengu, want ik hoor van meerdere mensen dat deze behoorlijk handig is voor lvl 4 missions.
Incursions lijken me een mooie vorm van inkomsten, maar zal nog even wat moeten skillen om de goede apparatuur te kunnen fitten om zo kans te maken.
Ik heb het altijd ervaren als een keuze. Of je hebt tijd om de isk bij elkaar te krijgen. Of je hebt tijd om te skillen. Dat laatste heb ik altijd. Dat eerste vaak niet.

Incursions moet je mensen voor kennen maar hoe beter ( lees: duurder ) je fit is hoe makkelijker mensen je in je fleet willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Precies wat je zegt: Met een beetje geluk. :+

Je zou eve-kill kunnen gebruiken voor intel gathering, maar mijn ervaring is dat de kills vaak toch wel met een bepaalde vertraging worden opgehaald/geplaatst (de enige uitzondering is wanneer ze de kill manual posten) waardoor je alleen maar kan achterhalen wie wat vloog en wanneer dat was. Realtime intel gathering via eve-kill (zelfs via de EPIC api) is heel erg moeilijk omdat ze op bepaalde momenten met de EVE API de kills ophalen aangezien dat CCP daar regels voor heeft ivm de load op hun API server.

Dus stel je voor dat je een killmail voorbij ziet komen met 20 dreads op een towerkill (daarbij dus de voorgaande 2 reinforce timers niet hebt opgemerkt, bijvoorbeeld omdat die tower van een hostile entity is) die ze manual geposte hebben: de meeste capitals kunnen binnen 2 minuten alweer uit het systeem zijn, Dus zelfs als je binnen 5 minuten die informatie kan achterhalen en je wil een fleet gaan maken om ze tegen te daan, dan zijn ze long gone. Met een beetje mazzel heb je wellicht een aantal (neutral) alts op specifieke locaties zodat je tijdens hun cyno-chain kan pakken. Maar die kans blijft gewoon extreem klein en onrealistisch.

Ter indicatie: Die laatste superbattle in lowsec is zo geescaleerd door een jump van een titan (foutje, hij moest bridgen), ingame contact met andere entities (de desbetreffende corp/alliance heeft goede contacten met andere alliances zoals Black Legion en Pandemic Legion) en omdat ze klaar stonden door informatie dat er een ops gepland was (spies for the win!). Vervolgens werd iedereen wakker omdat ze vroegen om meer capital support (massale pings op hun jabber en mondelinge aanvragen op hun comms) waardoor de tegenpartij dezelfde pings deed want ze hadden een hostile titan getackled. Het gebruik van de verschillende API's/eve-kill heeft hier niks aan bijgedragen.

Nee, in mijn opinie is het gebruik van de ingame Star map en het gebruik van scouts met intel channels beter en meer accuraat. Verder: de meeste intel verkrijg je simpelweg door het gebruik maken van spies en door het toegang verkrijgen van hun fora, jabber en comms. Je weet precies wanneer de hostile fleet een ping uitgooit, je weet precies wanneer ze iets doen, hun shiptypes, of ze capitals gebruiken, etc, etc.

En dat laatste valt dus onder metagaming ;)

[ Voor 7% gewijzigd door nwagenaar op 12-02-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/53259354/bagdad-bob.gif
Eve-kill is inaccuraat en levert geen goede data aan..
©Pandemic Legion

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:35
Metagaming is binnen EVE al ontzettend ruim, aangezien het binnen een typische MMORPG meestal gaat om informatie die je poppetje niet kan of zou moeten weten. Alleen al het gebruik van de Watch List valt eigenlijk onder metagaming. Je zou voor EVE bijvoorbeeld kunnen bepalen of het binnen het (science-fiction) kader van het spel kan passen. Spies zijn op zichzelf geen metagaming, want dat lijkt me erg goed passen binnen het verhaal van EVE. Echter, omdat de spelers vaak meerdere poppetjes spelen (die onderling niets van elkaar 'kunnen weten'), kan het vaak niet anders dan metagaming zijn.

De definitie van metagaming die ik hier geef is per uitstek geschikt voor 'on-rails' MMO's als World of Warcraft, Guild Wars 2, Rift, etc. Het is goed mogelijk dat de definitie van metagaming voor EVE flink moet worden opgerekt (of worden beperkt, afhankelijk van je perspectief). Het metaspel buiten de poppetjes is voor nagenoeg elke EVE-speler een realiteit (wie heeft er immers geen alts), dus waarom is dit 'meta'?

Je zou bijvoorbeeld best kunnen stellen dat EFT, EVEMon, etc. geen vormen van metagaming zijn, omdat de EVE-client an-sich toegang geeft tot een sandbox met daaromheen een verzameling van tools. Tools als EVEMon zijn slechts 'out-of-client', dus het valt het wel mee met 'meta'. Hetzelfde met fora's, Jabber, TS, Skype etc. Een ping via Jabber is niet out-of-game, want je hebt Jabber draaien om betrokken te blijven bij het spel. CCP noemt niet voor niets vol trots dat het spel altijd door blijft gaan.

Voorbeelden van metagaming die sowieso betrekking hebben op EVE:
- Destroyer V en Battlecruiser V met spoed trainen wegens de aangekondigde wijzigingen in de summer expansion
- de CSM (en elke andere invloed van en naar de ontwikkelaars)
- het omrekenen van ISK naar een echte valuta dmv. de kosten van PLEX
- exploits gebruiken
- fora's als deze, zeker als het gaat om metagaming, meer 'meta' kun je niet gaan ;-)

Het is dus niet helemaal onterecht dat uitgesproken voorbeelden van metagaming het gebruik en misbruik van exploits en cracks zijn. En zoals ik al zei, EVE is geen typische MMO, dus het zou kortzichtig zijn om het spel dat zich direct buiten het perspectief van een enkel poppetje speelt af te doen als 'meta'. Dat zou wat we hier bespreken metametametametagaming zijn; lijkt me wat overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:37
Ik zou graag met dit spel willen beginnen, heeft er iemand voor mij zon trial invite voor de 21 dagen trial ?

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Als je je regged en je trial door gaat deel ik de PLEX zoals gebruikelijk is:

https://secure.eveonline....5c69e441cc4f&action=buddy

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
Dank u :P
Esiq schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:49:

heb hem net aangemaakt, eens kijken wat het is.... ben de client aan het installen nu.... en ja ik zou (na betaling voor de account) graag die plex ontvangen tegen die tijd :P

[ Voor 23% gewijzigd door huubhuub op 12-02-2013 10:53 ]

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
huubhuub schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:51:
Dank u :P

[...]

heb hem net aangemaakt, eens kijken wat het is.... ben de client aan het installen nu.... en ja ik zou (na betaling voor de account) graag die plex ontvangen tegen die tijd :P
Mooi he. Mensen lezen altijd wat ze willen lezen:
Esiq schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 10:49:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Ach ik ben de moeilijkste niet (behalve in meta gaming/force projection/Alliance /RMT/Titan/POS/NAP/Goon/TEST/PL/botting/0.0 discussies). :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Hahahah. Welkom in 0.0 :D :'( :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huubhuub
Alles net geinstalleerd is die Tranquility server down..... lol

Always bet on Huub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnen 18 minuten weer op en dat is dagelijks van 12 tot 12:30 en in de zomer van 13:00 tot 13:30.

Tenzij met grote wijzigingen dan kan het een dag zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-07 14:38
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 12:20:
Binnen 18 minuten weer op en dat is dagelijks van 12 tot 12:30 en in de zomer van 13:00 tot 13:30.

Tenzij met grote wijzigingen dan kan het een dag zijn.
Ik maak vaak downtimes mee die binnen 5 min voorbij zijn, ze zijn hier ook wel druk mee bezig, ze hebben volgens mij ooit de doelstelling gezet dat ze helemaal geen downtime meer willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

wat doen ze eigenlijk met die downtime? ik heb nog geen spel gespeeld waarbij er élke dag de server er een halfuur uit ligt (voor wat voor reden dan ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

godofal schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:11:
wat doen ze eigenlijk met die downtime? ik heb nog geen spel gespeeld waarbij er élke dag de server er een halfuur uit ligt (voor wat voor reden dan ook)
mjah, een grote wereld met zoveel systems en ontzettend veel databases...
Denk dat ze de servers resetten en backsups draaien.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

What happens during downtime, met een knipoog.

http://community.eveonlin...p?a=topic&threadID=259138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

Meanwhile, CCP locates and hires multiple insane alien mercenaries to pilot ships and lets them know they will likely be killed quickly. The insane aliens don't care, they're getting paid by the hour.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-08 14:34
zie dat dit topic altijd nog druk bezocht wordt :) :)

zie trouwens niels dat je een nieuwe 0.0 vriend gemaakt hebt? :P zag/las jullie discussie net ^^

wat is trouwens gebeurd met de excell sheet? (dacht google docs?) waar je kon invullen wat je forum account was en je eve char(s) ?

zag hem niet meer in de topic start staan...

[ Voor 37% gewijzigd door Dutch2007 op 12-02-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-09 11:43
ik heb nooit een google docs link gezien denk ik ;) maar die is er niet meer denk ik. Hij was ook niet echt meer up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
denk dat ik in de war was/ben met de diablo 3 lijst van tweakers spelers...

daar was inderdaad een lijstje van/voor beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Dutch2007 schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 14:15:
denk dat ik in de war was/ben met de diablo 3 lijst van tweakers spelers...

daar was inderdaad een lijstje van/voor beschikbaar.
Feel free to start one! Temisnte, ik vind het geen onaardig idee,

Ik ben: Ubilosis - Ubilosis (en een shitload aan andere chars, moet ik die echt allemaal opnoemen? =/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
https://docs.google.com/f...jhHTMgSQtDXKGH6A/viewform

Heb dr maar een formulier van gemaakt

https://docs.google.com/s...le=true&gid=1&output=html

[ Voor 193% gewijzigd door Dutch2007 op 12-02-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
Gelijk maar even ingevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Vul even de nieuwe in .. was iets te snel met dingen te linken oops :P :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ravenger schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 13:54:
ik heb nooit een google docs link gezien denk ik ;) maar die is er niet meer denk ik. Hij was ook niet echt meer up to date.
was jij het die dingen bouwt op grote schaal en in bulk met korting wilde slijten? if so contact me :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:14:
[...]

was jij het die dingen bouwt op grote schaal en in bulk met korting wilde slijten? if so contact me :P
nee, was dat maar zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Sgreehder schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 16:08:
[...]

Kun je daar ook alliance/corporation in verwerken?
done, https://docs.google.com/f...jhHTMgSQtDXKGH6A/viewform

heb hem wel als NIET verplicht gezet, niet iedereen wil het invullen en zo links en rechts willen mensen wel eens corp moven, zou je al met eve api enzo moeten werken (geen zin in) O-)

Heb form zo ingesteld dat eerder ingevulde info overigens aanpasbaar is...

[ Voor 7% gewijzigd door Dutch2007 op 12-02-2013 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramasha
  • Laatst online: 24-01 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 15:14:
[...]

Dat was(/ben) ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi ik heb interesse :)

convo Ellendras Silver in game aub en dan regelen we wat :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-07 19:53
Wie zou mij willen inviten? Ik heb getwijfeld of ik dit of WoW weer wilde doen maar na flink afwegen ga ik toch maar voor eve.
We delen de eerste plex die je krijgt dan toch :P

[ Voor 16% gewijzigd door Tricq op 12-02-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMCrimeZ
zie onder voor 21 dagen trial (signature) :)

en ja zeker, delen we de plex!

[ Voor 27% gewijzigd door TMCrimeZ op 12-02-2013 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
Doe een mede-noob een plezier en volg mijn link een keer, halve Plex terug als je gaat betalen. Could really use the ISK ;)

https://secure.eveonline....12a92a6b1dd9&action=buddy

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
TMCrimeZ schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:22:
zie onder voor 21 dagen trial (signature) :)

en ja zeker, delen we de plex!
Done :) Nu even inlezen over wat ik precies wil gaan doen enzo. Vorige keer had ik een mining barge maar ik logde ooit nog in en was doordat ik overal spullen had liggen in de war. Misschien dat ik dat account ooit nog een keer leven in gooi mocht ik het echt weer heel tof gaan vinden :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Vergeet deze niet:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4jGul9Nvkq4HBLMkKOflNcBt/medium.jpg
What to do in EVE Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
Sgreehder schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 17:27:
Vergeet deze niet:

[afbeelding]
What to do in EVE Online
O vette grote thanks :) deze is leuk. Zit er wat geld in PVE? maar in princiepe is schieten schieten toch? Met een pvp achtig schip/char kan ik toch ook prima PVE doen?

[ Voor 17% gewijzigd door Tricq op 12-02-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Niet online

godofal

is het niet een idee om een soort invite dienst op te zetten?
in de zin van: iedereen vult zijn invite link in, nieuwe spelers kunnen op een link drukken die ze een invite geeft uit de database (random, kans dat jouw invite eruit gaat gaat omlaag met aantal invites dat je al hebt uitgedeeld)
op die manier gaat het een stuk sneller, heeft iedereen een kans om invites uit te delen en komen er geen "mag ik een invite" posts in het draadje meer

ik ben zelf geen programmeur, maar zoiets lijkt me niet heel lastig op te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -kardo-
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-11-2020
Dat zou best handig zijn. Het is ook beetje eerlijk en je kan duidelijk erbij zetten. We delen de plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ubilosis
Zojuist mijzelf waarschijnlijk of twee keer toegevoegd, of foutief, ik als ICT'er zou toch moeten kunnen omgaan met google docs..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Als mensen ongemodereerd kunnen adden zouden ze ook kunnen editten? Of is dat onder ons tweakers al te veel risico? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CutePuppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:17
(AFK) Minen is eigenlijk toch best wel relaxed. Ore/Minerals kan je altijd gebruiken. En je kan het doen terwijl je even zit te koken, of te douchen of je first win of the day bonus halen in League of Legends.

Heb gisteren toch maar even een Venture en Wreathe gehaald. Wat ammo BPO's en Mining naar lvl 3 geskilled (Refining laat ik toch maar op 2 eigenlijk). Lekker wat ore minen om mijn eigen ammo te maken.

Ik probeer nog steeds security mission runner als mijn main role te zien, maar dit is ook wel fijn af en toe.

[ Voor 5% gewijzigd door CutePuppy op 13-02-2013 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch2007
Ubilosis schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 18:36:
[...]

Zojuist mijzelf waarschijnlijk of twee keer toegevoegd, of foutief, ik als ICT'er zou toch moeten kunnen omgaan met google docs..... 8)7
fixed 1x deleted

je was niet de enige :P

zelf editen kan nu ook....

idee was dat je met je eigen unique url je eigen ding weer kon aanpassen... maar nO1 ofc bewaard zn eigen url :P no problem :) dan maar less-secure :P O-) :+

[ Voor 23% gewijzigd door Dutch2007 op 13-02-2013 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Ben 1 van die harries die direct zijn edit-url kwijt was geraakt.. :>

Mooi schandaal ook van EVE-U (of meer die John). Data scrapen uit de cache mag niet, maar je wordt er niet op gebanned, maar anders dan dat is er een manier om instant te zien welke orders je op geoutbid bent? Want zover ik weet is de api veel te traag (30 minute cache) om instant te updaten als je outbid bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Om real time te zien of je outbid bent zou je ook gewoon in kunnen loggen en handmatig kunnen checken. Oh wacht! Da's wat nou juist de bedoeling is ;)
Nog even serieus: de api is duidelijk niet bedoeld voor die-hard market warriors. De methode voor het gebruik van de eve-cache is een shortcut voor de (toegestane!) handmatige export van die marktinfo.

Maar het gedeelte van de eve-cache scraping vind ik erg jammer. Alles goed en aardig, maar de emdr is werkelijk een mooi stukje techniek. Daarnaast: de verzamelde marktinformatie is erg snel beschikbaar voor iedereen. Ik ga dit zeker in de gaten houden.

En 30 transacties per minuut kunnen -0.01centen is ... erg veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee dat mag wel anders zou eve-mon ook niet mogen. Wat hij deed met wat zelf gebouwde scripts was een heleboel orders aanpassen naar aanleiding van wat hij uit die cache ophaalde en laat dat nu net de definitie van botten zijn.

Overigens vond ik de antwoorden van CCP niet handig, wil verder niet zeggen dat ik het er mee oneens ben. Voor zover het er uitziet was hij zaken aan het automatiseren waarbij hijzelf weinig meer hoefde te doen. Dat is nu net niet toegestaan volgens de EULA. Verder zie ik een hoop gekleurde meningen in de verschillende forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
CCP Lingorm gaf namelijk ooit aan dat cache scapen prima was. Was net 2 weken geleden begonnen een IGB overzicht te maken voor mijn eigen auctions. Maar gezien dat grey area is zie ik wel wat ik er mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Wat eve-mon doet, mag dus niet in de ogen van Sreegs:"In my opinion cache scraping is illegal. You won't be banned for it today."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
IMO om het probleem af te vangen zouden ze de cache moeten encrypten op een of andere manier. Dan is het direct duidelijk voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
Zal niet helpen: is alleen een uitdaging om alsnog weer leesbaar te maken. Cache niet op de HD plaatsen lijkt me meer voor de hand liggend: cache achtergelaten op HD is namelijk afval dat opgepikt mag worden. Dat is waarom de cache niet onleesbaar wordt gemaakt: Als ccp wil, kan daar een (kleine) vertraging tussen worden gezet. En de makkelijker weg weerhoudt mensen ervan het geheugen van de client uit te lezen.

Daarnaast snapt ccp ook wel dat de api tekortschiet bij zoiets als marktdata. Let wel: jouw eigen orders zijn niet direct op te vragen (edit: via cache - wel via api, maar met 30 mins vertraging). Dat zou directe spelbeinvloeding zijn. Het gaat om de marktinfo die ook gewoon via de knop is te exporteren.

[ Voor 5% gewijzigd door wheez50 op 13-02-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Recent weer begonnen en ben bezig een begin te maken als industrialist. Had nog wat assets van toen ik 5 jaar geleden (kort) gespeeld heb. Ondansk veel inlezen valt het tegen maar wel een hoop geleerd. Grootste probleem waar ik tegen aan loop is de goeie spullen vinden om te producen waar nog iets op te verdienen valt en het geld dat je nodig hebt om aan de BPO/BPC's te komen.

Mijn eerste fout was om missiles te gaan produceren. Doordat ik bepaalde kosten uit mijn bereking gehouden had kwam ik er pas achter na het kopen van de BPC dat ik er nooit isk aan ging verdienen. Mijn productie kosten waren hoger dan dat andere ze deden aanbieden. Achteraf lees ik dat er in veel ammo geen geld te verdienen valt omdat veel miners die onder de materiaal prijs doen produceren.

Vanavond maar weer eens op zoek naar spullen met hoge trade volumes waarop nog iets te verdienen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peekster
Buhhh. Story of my life Mirved. Laat je het even wet als je een product met EN hoge marge EN hoog volume vind? Speel nu al 3 jaar maar heb het allang opgegeven. Ik produceer ammo. Om het vervolgens zelf te gebruiken. Scheelt aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Plus, als je loot hebt dat niet goed verkoopt of onder mineral prices, 'verdien' je geld door het om te bouwen tot ammo. Niks hoeven verkopen is een besparing en onder marge verkopen is indirect verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Dan is het tijd dat jullie gaan uitzoeken waar je wel geld op kan verdienen. Op dit moment maak ik veel T2 producten waar ik marges van 30-50% op maak. (incl de kosten + datacores + decrypters + kans%).

Wat wel veel gebeurd is dat als ergens dikke marges op te behalen valt er meer mensen inspringen, waar uiteindelijk een overschot ontstaat en de marge gedrukt wordt. Dan is het tijd om te zoeken naar een ander product.

Met T1 producten is het nog leuker. Als producten met verlies worden verkocht, koop ik die op, re-process ik deze en verkoop de losse onderdelen met winst.

[ Voor 15% gewijzigd door Cardinal op 13-02-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Niet online
Cardinal schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 13:25:
Met T1 producten is het nog leuker. Als producten met verlies worden verkocht, koop ik die op, re-process ik deze en verkoop de losse onderdelen met winst.
Heb je uitgerekend of dat uit kan? Je krijgt toch minder minerals terug als dat je er ingestopt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Derby schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 19:06:
[...]

Heb je uitgerekend of dat uit kan? Je krijgt toch minder minerals terug als dat je er ingestopt hebt?
Met een beetje goede skills en specifiek Scrapmetal Processing kom je een heel eind. Beetje goede corp standing waar je reposessed en voila.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Scrapmetal_Processing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Esiq schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 22:29:
[...]

Met een beetje goede skills en specifiek Scrapmetal Processing kom je een heel eind. Beetje goede corp standing waar je reposessed en voila.

http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Scrapmetal_Processing
word het dan uiteindelijk ook echt 100%?? Echt letterlijk wat je er in gestopt hebt haal je er uit??

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
TepelStreeltje schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 23:46:
[...]

word het dan uiteindelijk ook echt 100%?? Echt letterlijk wat je er in gestopt hebt haal je er uit??
Klopt, 100%. Onderstaande screenshot laat een vergelijking zien tussen het reprocessen en een bijna perfecte BPO (die dan een fractie meer grondstoffen kost).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gg6cuvGPANPvDAmmbXkOL7Zr/thumb.png

• InFecTedMush
  • Laatst online: 12-01-2022
Klopt inderdaad, op deze manier kan je tonnen minerals vervoeren ;)

Capital bouwers onder ons weten dit waarschijnlijk wel.

• ravenger
Mja, er zijn dingen die je kunt bouwen die veel minder ruimte innemen dan de minerals zelf :) Erg handig als je het weet.

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:09
En we hebben er weer een nieuw cartel bij :D

• Esiq
Faction schepen zijn toch beter.. :9

• InFecTedMush
  • Laatst online: 12-01-2022
Alles waar marge op zit ;)

• wheez50
Als je de toren had staan, had je leuk kunnen verdienen op NOTEC (neo kartel) door alchemy. En als Sgreehder z'n ME op die bp naar 100 gooit, verliest 'ie zelfs die laatste trit+pyer niet meer.
De 425mm I railgun is trouwens een heel veel gebruikte mod waarmee minerals worden vervoerd. Daarnaast citadel torps en xl laser crystals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Leuk stukje van Snot Shot, die gast is sowieso altijd grappig maar zijn ideeën zijn altijd positief revolutionair.

http://evenews24.com/2013...ing-null-sec-shuter-down/

Ik zie er wel wat in. Een van de redenen ook dat lowsec leuk is tov carebear 0.0 is freeport stations. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Esiq schreef op vrijdag 15 februari 2013 @ 09:15:
Leuk stukje van Snot Shot, die gast is sowieso altijd grappig maar zijn ideeën zijn altijd positief revolutionair.

http://evenews24.com/2013...ing-null-sec-shuter-down/

Ik zie er wel wat in. Een van de redenen ook dat lowsec leuk is tov carebear 0.0 is freeport stations. 8)
Ik zie niet in waarom het compleet verwijderen van SOV met wat gimmicks voor grote groepen revolutionair is. Daarvoor hebben we W-space? Of Lowsec? Ik heb in elk geval betere ideeen gezien. Bijvoorbeeld variabele truesec (waar SOV of intens gebruik de ruimte laat 'afsterven').

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esiq
Het gaat niet eens om SOV, maar vooral om het freeporten van 'lawless' space. Op dit moment zodra er een neut in local komt (nerf local btw) docken alle carebears in station en wachten ze af tot die gemene neut weg gaat.
Die neut heeft al een logistiek probleem, hij kan niet docken/docking games spelen/refitten/ander schip pakken en toch kan hij niks doen omdat iedereen maar gedocked blijft. Freeporten van stations zou mij lekker ships in jumpen naar een station waar ik wil zitten, en er lekker dagelijks voor gaan vechten om er te blijven. Het is toch lawless space, niet happy-safe-carebear land?
Voor de rest zou er weinig veranderen, moons kunnen nog gemined worden, maar dan omdat het ook een beetje gevaarlijker is, is die ISK tenminste verdiend. Nu kan je een complete region houden door af en toe in te loggen en dagelijks bloggen hoe je alleen maar World of Tanks/League of Legends speelt.
Pagina: 1 ... 5 ... 116 Laatste